Ervaringen partyfotografie deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 171.068 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184

Wat zijn je instellingen zoals iso, sluiter, diafragma geweest?

Het ziet er uit alsof je al het licht hebt willen vangen met je iso en dat je sluiter ontzettend hoog is geweest.
Dat doffe wat je ziet is gewoon een flinke ruis en onderbelichting wat je met Adobe® Photoshop® software of met Adobe® Lightroom® Photoshop® software hebt gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32558

Anoniem: 287184 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:17:
Wat zijn je instellingen zoals iso, sluiter, diafragma geweest?

Het ziet er uit alsof je al het licht hebt willen vangen met je iso en dat je sluiter ontzettend hoog is geweest.
Dat doffe wat je ziet is gewoon een flinke ruis en onderbelichting wat je met Adobe® Photoshop® software of met Adobe® Lightroom® Photoshop® software hebt gecorrigeerd.
F2.8
shutterspeed: 1/30
ISO: 1600

Ik moet wel zeggen dat deze foto's op de dansvloer van een discotheek zijn gemaakt, meestal zonder flits, en de rookmachines stonden ook goed te blazen.

Foto's zijn in RAW gemaakt, en belichting is idd bijgewerkt in photohop

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32558 op 14-10-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup daar heb je het al. Je onderwerp (mooie vrouwtjes :p) moet je wel belichten met je flits.
Daarnaast zet je je sluiter gewoon wat langzamer naar gelang de situatie. Geldt natuurlijk ook voor je flitser en diafragma. Probeer gewoon wat uit en kijk wat per situatie mooi is. Maar 1 ding is zeker. Flitsen!
ISO 1600 moet prima kunnen maar op het moment dat iets niet goed belicht is dan loopt ook Adobe® Photoshop® software op een gegeven moment tegen zijn grenzen aan. En ook met een RAW bestand.

En verder, rookmachines zijn k#t. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:32:
Jup daar heb je het al. Je onderwerp (mooie vrouwtjes :p) moet je wel belichten met je flits.
Daarnaast zet je je sluiter gewoon wat langzamer naar gelang de situatie. Geldt natuurlijk ook voor je flitser en diafragma. Probeer gewoon wat uit en kijk wat per situatie mooi is. Maar 1 ding is zeker. Flitsen!
ISO 1600 moet prima kunnen maar op het moment dat iets niet goed belicht is dan loopt ook Adobe® Photoshop® software op een gegeven moment tegen zijn grenzen aan. En ook met een RAW bestand.

En verder, rookmachines zijn k#t. :+
Bedankt voor je feedback, volgende maand mag ik terug gaan, gelukkig was de organisatie tevreden met de foto's, maar ik niet.
Dus gaan we volgende maand wat verder experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graag gedaan!
Waarom heb je niet geflitst? Heb je er geen? Weet je niet hoe je goed moet flitsen? Wil je niet tot last zijn?

Als je er geen hebt, koop er 1 want het is echt noodzakelijk.
Als je niet weet hoe het moet, lees je dan even in op dragging the shutter en uiteraard uitproberen die hap.
Als je niet tot last wil zijn, klein beetje plaat voor de kop hebben en daarnaast reeel blijven. Maak een 3-tal fotos en wacht dan gewoon weer even alvorens je verder gaat. Overigens hebben de danseresjes er geen hekel aan hoor en willen ze maar al te graag poseren.

Andere keerzijde is weer wat ik laatst mee heb gemaakt. Een of andere jopie stond tijdens de 15 minuten durende act constant te stroben met zijn pop up flitser. Bodyguards hadden er overigens ook een keer genoeg van dus tijdens de volgende act kwam hij gewoon niet meer de stage op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 12:42
Anoniem: 287184 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:52:
Andere keerzijde is weer wat ik laatst mee heb gemaakt. Een of andere jopie stond tijdens de 15 minuten durende act constant te stroben met zijn pop up flitser.
Daarom dus gewoon een losse flitser, die popup flitsers halen 99 van de 100 keer niet wat ze horen te halen en zijn inderdaad enorm irritant, soms heb je echt het idee dat het Thunderdome is 8)7

edit:

Zie ik nou gewoon dat je collega bent? Hallo collega! :w

[ Voor 7% gewijzigd door Jermaine op 15-10-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:52:
Graag gedaan!
Waarom heb je niet geflitst? Heb je er geen? Weet je niet hoe je goed moet flitsen? Wil je niet tot last zijn?

Als je er geen hebt, koop er 1 want het is echt noodzakelijk.
Als je niet weet hoe het moet, lees je dan even in op dragging the shutter en uiteraard uitproberen die hap.
Als je niet tot last wil zijn, klein beetje plaat voor de kop hebben en daarnaast reeel blijven. Maak een 3-tal fotos en wacht dan gewoon weer even alvorens je verder gaat. Overigens hebben de danseresjes er geen hekel aan hoor en willen ze maar al te graag poseren.

Andere keerzijde is weer wat ik laatst mee heb gemaakt. Een of andere jopie stond tijdens de 15 minuten durende act constant te stroben met zijn pop up flitser. Bodyguards hadden er overigens ook een keer genoeg van dus tijdens de volgende act kwam hij gewoon niet meer de stage op. :+
Ik heb een Speedlite 430 EXII gekocht, voor gewone portretten gebruik ik die, maar ik ben wat bang dat ik m'n achtergrondverlichting om zeep help met flitsen. Hier is het probleem een beetje dat ik nog niet echt goed weet hoe ik de sterkte van m'n flitser moet aanpassen, misschien is een bouncer hier wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Anoniem: 32558 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:22:
[...]

Ik heb een Speedlite 430 EXII gekocht, voor gewone portretten gebruik ik die, maar ik ben wat bang dat ik m'n achtergrondverlichting om zeep help met flitsen. Hier is het probleem een beetje dat ik nog niet echt goed weet hoe ik de sterkte van m'n flitser moet aanpassen, misschien is een bouncer hier wel een optie.
Langere sluitertijd bij flitsen (wees niet bang voor 0,3 sec.), laag F (F3/4, bij portret verder omhoog) getal en je achtergrond blijft netjes overeind, zelfs op ISO 800.

Wat voor glasbak schiet je trouwens mee?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 84159 op 15-10-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

Topicstarter
Anoniem: 32558 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:22:
[...]

zit gewoon een + en een - op de flitser om het harder of zachter te zetten hoor , als je alleen al 30 pleuro voor een bouncer wil uitgeven alleen maar omdat je niet weet hoe je flitser zachter gezet moet worden :w

achtergrond help je sowiezo om zeep als je niet op standje M schiet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Even e-bayen als je een omnibounce wilt kopen. Voor een paar euro heb je er al èèn. Dit even los van de discussie of correct gebruik maakt van je flitser of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

mydogisgone schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:26:
[...]
Had afgelopen zaterdag ook weer eens wat met mijn zonnenkap, ding was verschoven door een paar lui die iets te grijperig waren naar mijn camera. Had die avond ook nog ruzie gehad met een niet nader te noemen slag volk. Omdat ik na 10 foto's hun wel zat was. Maar dat wouden ze kennelijk niet weten. Denk dat het daar ook gebeurt was. Echt van dat volk wat middelvingers op steekt en peace tekens maakt. Zwaar waardeloos eigenlijk en werd toen de hele avond lastig gevallen door die gasten! :| (iets met gooien van plastic glazen enz enz)
Mensen die vervelend doen maak ik sowieso geen foto van. Gewoon meteen weglopen. En als ze echt erg vervelend zijn eentje als bewijsmateriaal schieten voor beveiliging om ze eruit te laten knikkeren.
ppFreddy schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:56:
[...]

Wel, ik dacht dus dat ik ging om wat sfeershots te maken. Kom ik aan, vraag aan die traiteur van hé, er lopen nog 2 fotografen mensen te fotograferen...
Hij: "Ja, die ene is voor de pers, die andere is ingehuurd door de mensen voor wie we het feest doen, hij schiet de mensen/sfeer/..."
Ik: "Ok, ik dacht dat dat mijn werk zou zijn, wat moet ik dan doen?"
Hij: "Puur de catering, foto's van de hapjes en zo"

Leuk als ze op voorhand duidelijk maken wat je moet doen natuurlijk... Want er was afgesproken dat ik zou blijven tot ongeveer 22u, maar uiteindelijk moest ik per sé blijven voor het dessert en was daardoor 2u later op m'n andere shoot dan afgesproken. Al een geluk dat ze daar niet te moeilijk doen en ik er toch nog een goeie reeks geschoten heb.
Dacht dat er vorige week iemand had gepost dat ie voor een traiteur moest schieten. Dacht al meteen aan wat voedsel shots maken etc.
Maar uhmz, als jij een eind tijd hebt afgesproken en je moet daarna weg, dan heeft die persoon in mijn geval pech. Sowieso bouw ik wat speling in mijn afspraken en laat ik van tevoren weten aan die persoon dat ik een opdracht daarvoor/daarna heb en dat het wellicht kan uitlopen of dat ik geen speling heb om langer te blijven. Ik ga geen ander benadelen die er in den beginnen geen schuldige aan is van verkeerde planning ;).
J3roen schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:55:
Even e-bayen als je een omnibounce wilt kopen. Voor een paar euro heb je er al èèn. Dit even los van de discussie of correct gebruik maakt van je flitser of niet.
Als je een TTL flitser hebt, zou het geen zak mogen uitmaken kwa lichtsterkte op je onderwerp, behalve dan als je tegen de maximale flitssterkte van je flash aan zit dan. Daar is TTL nl voor. Een omnibounce zorgt er alleen maar voor dat het licht wat diffuser (lees meer verspreid) op je onderwerp komt. Het type bouncer (bounce kaart, omnibounce of evt de reflector) zorgt ieder weer voor een andere manier waarop het licht op je onderwerp komt.

[ Voor 13% gewijzigd door jules op 15-10-2009 14:54 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:25:
[...]

Langere sluitertijd bij flitsen (wees niet bang voor 0,3 sec.), laag F (F3/4, bij portret verder omhoog) getal en je achtergrond blijft netjes overeind, zelfs op ISO 800.

Wat voor glasbak schiet je trouwens mee?
Canon 450D + sigma 50-150mm APO EX DC. (altijd op 50mm voor party-fotografie)
F-waarde stond op 2.8, lager gaat niet met deze lens.

Dus, ISO waarde iets lager proberen, flitsen, shutterspeed mag gerust langer.
Anoniem: 167065 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:08:
[...]

zit gewoon een + en een - op de flitser om het harder of zachter te zetten hoor , als je alleen al 30 pleuro voor een bouncer wil uitgeven alleen maar omdat je niet weet hoe je flitser zachter gezet moet worden :w

achtergrond help je sowiezo om zeep als je niet op standje M schiet ;)
hos, al m'n foto's zijn op de M-stand gemaakt, ondertussen ben ik er ook achter dat ik de flits kan verfellen/verzachten met de + en - knop.

Ik gebruik nooit voorgeprogrammeerde programma's, enkel de M stand, gelijk wat soort fotografie.
jules schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:51:
Als je een TTL flitser hebt, zou het geen zak mogen uitmaken kwa lichtsterkte op je onderwerp, behalve dan als je tegen de maximale flitssterkte van je flash aan zit dan. Daar is TTL nl voor. Een omnibounce zorgt er alleen maar voor dat het licht wat diffuser (lees meer verspreid) op je onderwerp komt. Het type bouncer (bounce kaart, omnibounce of evt de reflector) zorgt ieder weer voor een andere manier waarop het licht op je onderwerp komt.
2 weken geleden heb ik gewoon wat portretten op een fuif gemaakt, daar zag ik echt wel de flits op de gezichten. Nuja, misschien waren ze wat bezweet en heb ik daardoor de flits op de gezichten.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 32558 op 15-10-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ISO moet niet lager, maar levert wel minder ruis op en das gewoon mooier. Zoals F. Jacobse geloof ik al zei, ga je idd maar eens in lezen in Dragging The Shutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jermaine schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:48:
edit:

Zie ik nou gewoon dat je collega bent? Hallo collega! :w
Nope we zijn geen Tilllate collega´s. De foto´s die je gezien hebt zijn door jouw collega´s gemaakt :p

@Pierre
Bedenk wel dat er ondanks een aantal "standaard" instellingen ook alles afhankelijk is van de omgeving waar je je fotos maakt.
Dus: uitproberen op iedere locatie wat de mooiste instellingen zijn. Maak desnoods even een paar snapshots om het resultaat te bekijken alvorens verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:26:
[...]

ISO moet niet lager, maar levert wel minder ruis op en das gewoon mooier. Zoals F. Jacobse geloof ik al zei, ga je idd maar eens in lezen in Dragging The Shutter.
Ga ik zeker en vast doen.
Anoniem: 287184 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:44:
[...]

@Pierre
Bedenk wel dat er ondanks een aantal "standaard" instellingen ook alles afhankelijk is van de omgeving waar je je fotos maakt.
Dus: uitproberen op iedere locatie wat de mooiste instellingen zijn. Maak desnoods even een paar snapshots om het resultaat te bekijken alvorens verder te gaan.
Doe ik ook, in discotheken is het gewoon nog lastiger, heb je elke seconde andere verlichting, zoals jullie zelf ook wel weten natuurlijk ;)
Bedankt voor de reacties iedereen, volgende maand mogen de resultaten een pak beter :9

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 32558 op 15-10-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Anoniem: 32558 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:20:
[...]

Canon 450D + sigma 50-150mm APO EX DC. (altijd op 50mm voor party-fotografie)
Ik denk ook dat 50mm niet ideaal is om in party omgevingen te gebruiken.
Je moet ook te ver van je onderwerp afstaan. (Zeker voor portretjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
50mm op crop is idd niet ideaal... je kan wel shots nemen van een persoon die aan het dansen is, zonder dat hij/zij het merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mijn ervaring van zo'n stuk glas in een club is dat je ook meer rook vast legt. Meer rook betekend ook drogere (lees doffe) foto's. Ik ga doorgaans tot max 50mm. Als je verder gaat haal je je alleen maar meer gezeik op je hals.

Ik zou aanraden om je 50-150 te vervangen door iets wat tot 50-70 mm doet. Liefst vanaf 18 mm op 1,5 crop body's.

[ Voor 20% gewijzigd door jules op 15-10-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
50 is vaak al tricky, lang leve de Sig30. Ideaal voor portretjes in een club, aangezien je vaak niet eens de ruimte hebt om op afstand te gaan staan met een 50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 32558 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:20:
hos, al m'n foto's zijn op de M-stand gemaakt, ondertussen ben ik er ook achter dat ik de flits kan verfellen/verzachten met de + en - knop.

Ik gebruik nooit voorgeprogrammeerde programma's, enkel de M stand, gelijk wat soort fotografie.
ok, maar waarom ben je dan bang dat je de achtergrond wegflitst ? bij mij kwam het daardoor over dat je gewoon op standje P stond te schieten. De achtergrond is in je fotos toch redelijk ver weg en dan is de flitssterkte allang verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Zat net even door de fototjes van de Danssalon te kijken (na heropening).
Hoorde over de opening niet zo'n hele positieve verhalen, maar de foto's vind ik wel aardig (vooral de 2e set, dus niet de opening):
http://pictures.dedanssalon.com/
Geen idee van wie ze afkomstig zijn, maar wel aparte stijl en leuke momentjes :) niet de standaard shit (waar mijn foto's ook onder vallen trouwens).

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 15-10-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

In de periode 1998-2000 een paar keer geweest. Mooie zaak toen, enorm bekend geworden door TMF. Is na die periode geloof ik ook erg afgezakt met sluiting tot gevolg.
Wat ik jammer vind aan die foto's is dat je totaal niet kunt zien hoe die zaak er nu uit ziet. Op zeker dat ik er zelf een paar overzichtjes tussen had gepropt. Aan de ander kant, nu blijft het toch wel een beetje spannend hoe de zaak er uiteindelijk uit ziet.
En over die gallery gesproken, ik vind het echt een scheit gallery. Het type is echt niet gebruiksvriendelijk. Al is dit wel de meest gebruiksvriendelijke versie die ik tot nog toe ben tegengekomen omdat je op de foto kan klikken en hij dan door gaat naar de volgende. Maar als ik hem op andere plekken tegen kom dan erger ik me dood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tom schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:32:
Zat net even door de fototjes van de Danssalon te kijken (na heropening).
Hoorde over de opening niet zo'n hele positieve verhalen, maar de foto's vind ik wel aardig (vooral de 2e set, dus niet de opening):
http://pictures.dedanssalon.com/
Geen idee van wie ze afkomstig zijn, maar wel aparte stijl en leuke momentjes :) niet de standaard shit (waar mijn foto's ook onder vallen trouwens).
zeker wel apart, krijg de indruk dat de meeste met behoorlijke zoom zijn gemaakt aangezien de meeste fotos totaal niet de indruk geven dat ze op de hoogte waren dat er een fotograaf een foto aan het maken was.
zeker apart en ook een fotograaf die onscherpte niet schuwt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

jules schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 04:20:

En over die gallery gesproken, ik vind het echt een scheit gallery. Het type is echt niet gebruiksvriendelijk. Al is dit wel de meest gebruiksvriendelijke versie die ik tot nog toe ben tegengekomen omdat je op de foto kan klikken en hij dan door gaat naar de volgende. Maar als ik hem op andere plekken tegen kom dan erger ik me dood!
Die gallery vind ik inderdaad ook ruk.
Anoniem: 167065 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 07:22:
[...]

zeker wel apart, krijg de indruk dat de meeste met behoorlijke zoom zijn gemaakt aangezien de meeste fotos totaal niet de indruk geven dat ze op de hoogte waren dat er een fotograaf een foto aan het maken was.
zeker apart en ook een fotograaf die onscherpte niet schuwt :)
Ja dat lijkt mij ook. Denk dat ie dat juist met opzet heeft gedaan, om zo alleen echt spontane momenten te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Ik ken ook een (o.a . party)fotograaf die "lang" schiet. Hij gebruikt daarvoor een 85mm F1.2.
www.melvinkobe.com

[ Voor 3% gewijzigd door psychodweep op 16-10-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Ik moet vanavond in een club fotograferen, het is een club met 2 verdiepingen. Is het verstandig om mijn 70-200 F4L mee te nemen om zo toch proberen mensen vast te leggen zonder dat ze het weten. Denk niet dat die F4 een probleem zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neefdave schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:13:
Ik moet vanavond in een club fotograferen, het is een club met 2 verdiepingen. Is het verstandig om mijn 70-200 F4L mee te nemen om zo toch proberen mensen vast te leggen zonder dat ze het weten. Denk niet dat die F4 een probleem zal zijn...
Als je je maar bedenkt dat op het moment dat iemand je aantikt voor een portret dat je op minimaal 70mm zit en dus een dik aantal meters tussen jou en je onderwerp nodig hebt die je vaak niet krijgt in een drukke discotheek ;)

Bwoah, mn shoot van vorige week was compleet zaad, kwam helemaal niet in de stemming en geen plaat leek te lukken. Was ik ook nog eens mn videocamera vergeten, kortom echt een topavond.. Maar goed, morgen beter. Waar is iedereen dit weekend? Ik ben zoals gewoonlijk weer in Bunnik, deze week Vato.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 84159 op 16-10-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
persoonlijk hou ik er meer van dat mensen wel gewoon doorgaan maar wel bewust zijn dat ik een foto maak.
zou het zelf ook niet zo fijn vinden als er in steathmodus fotos van me gemaakt zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@bouncing_tom, vanzelfsprekend ga ik er dan niet een aantal meters vanaf staan maar gewoon op een juiste plek staan en mensen uit het publiek focussen, zonder dat ze het weten.

@hos, dat willen we toch graag zien? Niet die standaard portretten, dat is iets wat hier vaak voorbij komt vandaar dat het ook even aanhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duidelijk maar het is praktisch aspect van partyfotografie dat bezoekers niet door hebben dat je dat aan het doen bent en gewoon een portret verwachten. Hetzelfde wat (volgens mij was het) Jules ook aanhaalt, boven de 50mm heb je voor dat soort dingen teveel ruimte nodig. Mensen snappen niet dat jij daar met 70mm staat en dat portretjes dus niet practisch zijn. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar wijs je puur op een praktisch aspect van werken in een club zonder groothoek. (Overigens ben ik zelf in de luxe positie dat ik vanaf het LJ balkon waar geen bezoekers komen de hele zaal kan schieten)

Ik zie trouwens wel dat je ook gewoon een groothoek hebt, maar ik zou die 70-200 er dan alleen op zetten als je weet dat de groothoek ECHT niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Bedankt voor je feedback, boven is ook een balkon met aardig grote ruimte en daar geeft het mij de gelegenheid om het te proberen, vanuit daar kan ik wel een foto maken van de dj booth. Beneden zal het echt niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Anoniem: 84159 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:55:
[...]
Mensen snappen niet dat jij daar met 70mm staat en dat portretjes dus niet practisch zijn.
Heb ik ook meegemaakt. Ik zei dat ik enkel fotos van ver kan nemen. En werd hij agressief en zei: "Je wordt betaald om fotos te nemen, dus maak nou godverdomme die foto !". Dat was zo iemand die meerdere keren tijdens de avond op de foto wilde staan.
Spontane foto's zijn de leukste foto's, dus ik zou toch die 70-200mm meedoen.

[ Voor 7% gewijzigd door psychodweep op 16-10-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
psychodweep schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:12:
[...]

Heb ik ook meegemaakt. Ik zei dat ik enkel fotos van ver kan nemen. En werd hij agressief en zei: "Je wordt betaald om fotos te nemen, dus maak nou godverdomme die foto !". Dat was zo iemand die meerdere keren tijdens de avond op de foto wilde staan.
Lol, same here... 'Ja, ik WIL wel een foto van je maken, maar ga dan eerst eens een metertje of 7 acheruit' en dan kijken ze je niet begrijpend aan :?

En iemand die gaat lopen schelden of moelijk doen, negeer ik gewoon, of als het echt te erg is, even de portier d'rbij halen.

[ Voor 9% gewijzigd door dodge_911 op 16-10-2009 12:38 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

[...]

Heb ik ook meegemaakt. Ik zei dat ik enkel fotos van ver kan nemen. En werd hij agressief en zei: "Je wordt betaald om fotos te nemen, dus maak nou godverdomme die foto !".
Déja vu! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Zo, en ik ga vanavond eindelijk weer eens aan de bak! *O*

In dezelfde tent, voor hetzelfde feest als toen ik in maart, op vrijdag de 13e, mijn camera uit m'n fototas liet donderen en dus de rest van de avond met Jules z'n D200 moest schieten. Ter vervanging van Jules zelf trouwens.

En de opdrachtgever wil deze keer géén geposeerde geforceerde peopleshots maar sfeer materiaal wat bij wijze van spreke in advertenties en flyers gebruikt zou kunnen worden. Laat dat nou ook mijn ding zijn!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Enlighten us! Wellicht heb jij een hele andere kijk op tele in clubs. Ik kom er iig nauwelijks mee uit de voeten. Mijn 70-200/2.8 incl zonnekap is te groot voor binnen. Daarnaast hebben de 70-200 & 85/1.8 dik 1,5m nodig om te kunnen focussen (wat anderen al aandragen heb je die plek nauwelijks). In tegenstelling tot groothoek kun je op 1,5 m 1 hooguit 2 gezichten krap gekaderd in beeld krijgen, juist als men plaats met zo'n grote unit, val je op en willen er nog veel meer op de foto. En dan heb ik het hoofdstukje belichting nog niet gehad. Meer afstand, meer rook (lees doffe foto's). Als je handig bent met bouncen kun je het wellicht voor elkaar krijgen om minder rook te belichten. Maar mij lukt dat vrijwel nooit...
JumpStart schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:43:
Zo, en ik ga vanavond eindelijk weer eens aan de bak! *O*

In dezelfde tent, voor hetzelfde feest als toen ik in maart, op vrijdag de 13e, mijn camera uit m'n fototas liet donderen en dus de rest van de avond met Jules z'n D200 moest schieten. Ter vervanging van Jules zelf trouwens.

En de opdrachtgever wil deze keer géén geposeerde geforceerde peopleshots maar sfeer materiaal wat bij wijze van spreke in advertenties en flyers gebruikt zou kunnen worden. Laat dat nou ook mijn ding zijn!
Succes! :)

Mijn agenda dit weekend: uitzieken :s

[ Voor 23% gewijzigd door jules op 16-10-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 10:29
Gister met mijn zieke kop toch maar even aan het werk geweest @ BEATS010 in de maassilo. Had ik misschien beter niet kunnen doen, want mijn koppijn, koorts en andere ellendigheid kwam vandaag weer keihard terug, maar goed... Dat houdt het spannend, ofzo :P

Over dat tele in clubs; ik heb mijn 70-200 altijd bij me. Vraag me vaak zat af waarom, vraag me sowieso vaak zat af waarom ik dat ding nog heb, en dan ineens gebruik je hem weer voor een zo'n shotje dat je anders niet had kunnen maken. Omdat ik het toch een bereik vind dat ik moet hebben, blijft dat ding voorlopig lekker in de tas, en af en toe een shotje. Maar zeker in een locatie als de maassilo kun je het ding prima gebruiken. Hoge DJ-stages kun je van een grotere afstand schieten, waardoor je minder een omhoog-kijk-plaatje krijgt, dit is bijvoorbeeld de ±3-3,5m hoge (geschat tot de rand) DJ-booth van Vie, en dan een 200mm shot vanaf de andere kant van de club:
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20091003-_MG_1078.jpg

Voor party an sich zou ik btw geen 70-200/2.8-ish kopen, daarvoor is zo'n ding me weer wat te kostbaar :P

Enniewee, genoeg gelul. Last night dus:
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20091016-_MG_2456-Edit-2.jpg

Dat het 2x dezelfde dj's zijn, is toeval btw. Ik zie die gasten iets te vaak geloof ik :+

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 16-10-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 15:17
psychodweep schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:35:
Ik ken ook een (o.a . party)fotograaf die "lang" schiet. Hij gebruikt daarvoor een 85mm F1.2.
www.melvinkobe.com
Hem heb ik een tijd gevolgd, maar zijn blog lijkt dood. Hij heeft idd dezelfde stijl als de foto's van de danssalon. Spat de energie/funk vanaf. _/-\o_

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Henk schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:46:
[...] (heel verhaal over af en toe tele mee.)
Mja, afhankelijk van de locatie neem ik hem ook wel eens mee. Maar zodra het een kleine locatie is, of eentje die bekend staat kwa rook, dan laat ik hem lekker thuis. Hooguit de 85/1.8 mee. Daar val je wat minder mee op ;). En die is een stuk goedkoper :P. Helaas geen VR (IS) en met die 1.8 op FX krijg je wel een hele kleine scherptediepte. Dus dat is dan wel weer lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Rook heb ik nooit echt een issue gevonden, dat photoshop je zo weg met wat contrast enzo :) Kleine locaties is tele juist leuk in, meestal ligt mijn werkafstand met mijn 70-200 ook maar op een meter of 4... zodoende.

Maar, toegegeven, het is niet zo dat ik even met mijn 70-200 elke club in stuiter. 85/1.8 hoef je natuurlijk niet wide-open te gebruiken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ben niet zo'n fan meer van dichtgelopen foto's. Dus de trucjes als contrast verhogen/shadows etc zijn voor mij geen oplossing.

Het scheelt overigens ook als je wat langer bent. Ik heb veel last van schouders, armen, hoofden die in beeld komen als ik in de drukte wat verder weg probeer te schieten. Als je wat langer bent heb je er minder last van. (al is het wel mierenneuken tot de komma). Sta je op een locatie met veel verhogingkjes (zoals Vie) dan is zoiets ook veel makkelijker voor elkaar te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
jules schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:10:
Ben niet zo'n fan meer van dichtgelopen foto's. Dus de trucjes als contrast verhogen/shadows etc zijn voor mij geen oplossing.

Het scheelt overigens ook als je wat langer bent. Ik heb veel last van schouders, armen, hoofden die in beeld komen als ik in de drukte wat verder weg probeer te schieten. Als je wat langer bent heb je er minder last van. (al is het wel mierenneuken tot de komma). Sta je op een locatie met veel verhogingkjes (zoals Vie) dan is zoiets ook veel makkelijker voor elkaar te krijgen...
Liveview (zeg ik dit echt? :D ) + cam zo ver mogelijk boven je hoofd werkt op wat langere afstanden ook prima :)

Met curves kan je btw dichtgelopen blacks/whites, als je dat niet wilt (ik heb een beetje schijt aan mijn histogram op een zeker moment :P ), best een eind voorkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 16-10-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320813

[...]

Heb het ooit ook meegemaakt en uitleg wou niet helpen. Foto op 80 mm geschoten en die niet meteen aan hem laten zien, en zeggen dat die op de site komt. Dus er staat nu nog altijd één onscherpe (focus gaat niet onder 1.5m) van zijn neus ergens online. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Spontane foto's hoeven btw helemaal niet met een tele genomen te worden hoor :) Juist met groothoek spreekt dat veel meer imho.

En ja, dat is moeilijker, maar dat is imho juist iets wat je in bijvoorbeeld hos zijn shots terug ziet komen.

[ Voor 30% gewijzigd door Henk op 16-10-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Remy uit Amsterdam is/was een ster in spontane groothoekfoto's schieten. Zie op het moment echter weinig party shots op z'n site staan...
En van mensen hier kunnen Hos & Arne er ook wat van. Met iets minder tele hebben we Jumpstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vaak zat momenten dat ik mijn 70-200 graag aan de broekriem had gehad.
Vooral als het nog rustig is want dan heb je volop de ruimte om mooie portretjes te maken. Tevens leuk wanneer er een balkon o.i.d. aanwezig is recht tegen over de dj.
Nee hij zal dr niet vaak op zitten maar de momenten dat je hem gebruiken kan zijn er echt wel. Vind het alleen zo´n gedoe om dat ding aan me broek mee te sleuren. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Joepv schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:04:
[...]
Hem heb ik een tijd gevolgd, maar zijn blog lijkt dood.
Hij zit nu op facebook :) en post daar z'n fotos en updates, maar daarvoor moet je z'n echte naam kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henk schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:00:
Spontane foto's hoeven btw helemaal niet met een tele genomen te worden hoor :) Juist met groothoek spreekt dat veel meer imho.

En ja, dat is moeilijker, maar dat is imho juist iets wat je in bijvoorbeeld hos zijn shots terug ziet komen.
Moest net als Jules idd gelijk aan Hos denken :p Hoewel dat volgens mij ook vaak met fish gedaan wordt. Ik zit nog steeds wel te denken aan de aanschaf van een 70-200 maar ik zie voor in de club gewoon niet genoeg toepassingsmogelijkheden.

Maar oh oh, ik ben gisteren weer op nieuw verliefd geworden op mn 50mm 1.4. Fotograferen tijdens een dinnershow en die dof is zo schitterend, en ook vol open scherp. Dus die gaat vanavond weer in de tas sinds lange tijd, ik heb zin in experimentele dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05 07:13

allstarted1

WTRFTS

Hmmm, nadat een of andere pauper op 100% Tuning tegen m'n Tammy was aangerend was de zoomring losgekomen van de lens :P Niet echt heel bevorderlijk voor het fotograferen, want de zoomschaal zat al _onder_ de lens terwijl er nog geen millimeter was gezoomd :D

Krijg ik van de week een mailtje: de directeur van m'n stagebedrijf heeft samen met een salesmanager een nieuwe lens geregeld. Ben erg benieuwd wat ik kan verwachten....

En de feestjes kriebelen wel weer, alleen heb ik er domweg geen tijd voor :P Irri!

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
allstarted1 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:49:
Hmmm, nadat een of andere pauper op 100% Tuning tegen m'n Tammy was aangerend was de zoomring losgekomen van de lens :P Niet echt heel bevorderlijk voor het fotograferen, want de zoomschaal zat al _onder_ de lens terwijl er nog geen millimeter was gezoomd :D

Krijg ik van de week een mailtje: de directeur van m'n stagebedrijf heeft samen met een salesmanager een nieuwe lens geregeld. Ben erg benieuwd wat ik kan verwachten....

En de feestjes kriebelen wel weer, alleen heb ik er domweg geen tijd voor :P Irri!
Tijd maak je. zeker om posts als dit in het partytopic te kunnen verantwoorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36594

psychodweep schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 01:02:
[...]

Hij zit nu op facebook :) en post daar z'n fotos en updates, maar daarvoor moet je z'n echte naam kennen.
Dat zou ik dan weer nooit doen. De gebruikersvoorwaarden van Facebook zijn op zn zachtst gezegd zeer onvriendelijk mbt copyrights...

Ik gooi foto´s op smugmug, en heb een facebook app die automatisch een notification aanmaakt met wat previews erbij. Alles zonder data op de facebook servers te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zo dit weekend even rustig aan doen, volgende week nog genoeg feesies met ADE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

Wat zijn jullie plannen met ADE? Ik ga donderdag iig naar Trouw, zaterdag Ilovetechno en vrijdag... weenognie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55933 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:37:
Wat zijn jullie plannen met ADE? Ik ga donderdag iig naar Trouw, zaterdag Ilovetechno en vrijdag... weenognie :)
donderdag allisone in westergas
vrijdag club 8
zaterdag stubnitz (als die boot alweer feesies mag geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Anoniem: 55933 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:37:
Cool ! Hoe ben je aan een persaccreditatie geraakt ?
Of ga je als partyganger ?

[ Voor 4% gewijzigd door psychodweep op 17-10-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Nou, ik heb mijn eerste partyshoot er op zitten. In mijn achterhoofd een beetje de tips gehouden die in dit topic voorbij zijn gekomen. De zaal was inmiddels kleiner geworden en geen vrij zicht vanaf het balkon. Is helemaal dichtgemaakt. Veel techno/ hardcore diehards, kleine zaal volsproeien met rook (idd tele heeft dan echt geen zin), dj booth totaal niet verlicht en donkere muren en plafonds. Deejay booth was totaal niet verlicht.
Even geoefend met ISO 1600 F5.6 1/30ste en flits op 1/16e maar kreeg erg belichte foto's. Overigens gebruik gemaakt van spotmeting, mijn tamron had het soms wel moeilijk met focussen ondanks AF-hulplicht.

Na een half uur was ik mijn omnibounce al kwijt dus dat begon al lekker en ik vond het feest zelf nogal grimmig qua sfeer, boe roepers naar de deejays en gasten die echt helemaal leip staan te springen. Ook lagen mijn fotospullen op een zeer onwenselijke plaats, zo voor het grijpen. Ben uiteindelijk maar 1,5 uur gebleven omdat de sfeer niet leuk was, slecht licht + veel rook. Ben er wel achter gekomen dat je ontzettend veel aan het switchen bent met instellingen en het bouncen wel goed onder de knie moet hebben. In de meeste gevallen had ik 'm onder 45 graden staan maar kom beter recht naar het plafond doen en wat krachtiger flitsen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2498/4019859522_9b944ba41c.jpg
Hier kan je dus goed zien dat ik onder 45 graden geflitst heb, vieze schaduw op de muur en voorhoofd wit

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2671/4019096225_e210f40ae5.jpg
Focus op jongen in het groen, linker staat wat naar voren. Flits op 45 graden en hij vangt al het licht.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2660/4019851200_808b2a2a15.jpg
Deze is kwa belichting weer goed, maar mis je weer veel licht van de achtergrond.

Al met al valt nog veel te leren en ik weet ook dat ik niet meer dit soort feestjes ga doen. Gaat me allemaal iets te hard. Qua scherpte zit het volgens mij allemaal wel ok, paar misfires. Als iemand nog kritiek of tips heeft dan hoor ik het graag want ik leer er alleen maar van. Hele set is te vinden op http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157622479989911/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:48

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Nog een paar foto's van gister:

1. Publiek en dj
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2694/4022162747_51a07dc607_o.jpg

2. Dio
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2637/4022163013_dc614bf2a5_o.jpg

3. Stout meisje als afsluiter
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2482/4022163323_3a41ae8f92_o.jpg

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus gisteren Vato Gonzalez over de vloer in Brothers, nou, daar was ik aangenaam door verrast. Wat een feest zeg!

#1 Tijdens het feest was er ook een pokertoernooi gaande
Afbeeldingslocatie: http://www.brothers.nl/gallery/content/fotoalbum/Playmobeatt%20Vato%20Gonzalez%2017%20oktober/Playmobeatt%20Vato%20Gonzalez%20-%20IMG_1800-border.jpg

#2 Hmmmmmmmm
Afbeeldingslocatie: http://www.brothers.nl/gallery/content/fotoalbum/Playmobeatt%20Vato%20Gonzalez%2017%20oktober/Playmobeatt%20Vato%20Gonzalez%20-%20IMG_1865-border.jpg

#3 Vond met name dat ene vingertje rechts wel grappig
Afbeeldingslocatie: http://www.brothers.nl/gallery/content/fotoalbum/Playmobeatt%20Vato%20Gonzalez%2017%20oktober/Playmobeatt%20Vato%20Gonzalez%20-%20IMG_1972-border.jpg

#4 Vato
Afbeeldingslocatie: http://www.brothers.nl/gallery/content/fotoalbum/Playmobeatt%20Vato%20Gonzalez%2017%20oktober/Playmobeatt%20Vato%20Gonzalez%20-%20IMG_2027-border.jpg

#5 Handjes in de lucht!
Afbeeldingslocatie: http://www.brothers.nl/gallery/content/fotoalbum/Playmobeatt%20Vato%20Gonzalez%2017%20oktober/Playmobeatt%20Vato%20Gonzalez%20-%20IMG_2158-border.jpg

#6 Jammer dat de moving head net zn oksel inschiet
Afbeeldingslocatie: http://www.brothers.nl/gallery/content/fotoalbum/Playmobeatt%20Vato%20Gonzalez%2017%20oktober/Playmobeatt%20Vato%20Gonzalez%20-%20IMG_2105-border.jpg

Kreeg dit keer ook zowaar van een oplettende bezoeker de opmerking dat ik wel erg veel portretjes scheef schiet en waarom ik dat deed. Ik moest gelijk weer aan paar posts terug denken :+

@Mydogisgone & Neefdave
Grappig genoeg is bij jullie allebei de eerste foto vet, de 2e iets minder, en de derde ben ik echt niet weg van. Mydogisgone veels te veel headroom, rare kadering. Neefdave, mja, niet echt iets over te zeggen, maar ik vind het gewoon niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@byedog: Lijkt wel alsof die laatste meid een lading extensions heeft.

Vind het verder maar een tikkie dooie set/keuze die je hier plaatst. Weinig party aan.

@neefdeef: best netjes voor een eerste keer. Probeer wat meer licht te pakken door een langere sluitertijd te nemen/diafragma wat meer open te zetten. Wellicht staat je display van je camera wat te licht waardoor ze ter plekke er lichter uitzien dan na afloop op je/mijn scherm.

En wat betreft het manuele flitsen op 1/16e. Die 1/16e is hoofdzakelijk afhankelijk van de afstand tot je onderwerp en daarnaast van het reflecterende vermogen van je onderwerp. Aangezien we hier veelal uitgaan van huidskleur zal dat laatste niet zo heel veel afwijken. Maar makkelijker is het om je flitser gewoon op de automaat te zetten. TTL dus. (Bij Canon heet dat eTTL2 dacht ik.)

@StuiterTom:
2 doet me weinig, 4 is een goed moment, en wat dat betreft 5 een top moment. Had wellicht iets lichter mogen zijn in het publiek. 6 vind ik dan ook weer een weinig zeggend contour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@bouncing_tom, ik heb ook niet de beste foto's er uit gehaald. Deze foto's heb ik hier puur geplaatst omdat ik op die foto's fouten heb gemaakt en daar graag kritiek op wilde hebben. Een foto van een zoenend stelletje doet mij net zo weinig. Blijkbaar zat ik dus fout door hele tijd de flitser handmatig te instellen terwijl ik deze gewoon op ettl had kunnen laten staan op 2nd curtian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 12:42
Anoniem: 84159 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:25:
Kreeg dit keer ook zowaar van een oplettende bezoeker de opmerking dat ik wel erg veel portretjes scheef schiet en waarom ik dat deed. Ik moest gelijk weer aan paar posts terug denken :+
Daar is zo'n simpel antwoord op...
Waarom niet?
of
Zijn daar dan regels voor in het wetboek der fotografen?
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Welk gordijn je hem zet maakt weinig uit btw. Bij eerste gordijn heb je hem getimed op het moment, bij het tweede gordijn heb je de beweging "in orde". Al vind ik dat met die sluitertijden wel heel erg subjectief. Bij de meeste dansbewegingen of andere handelingen in deze scene maakt het vrij weinig uit welke kant je op beweegt. Heel misschien bij het salsa, zouk, stijl, etc dansen dat het bij een bepaalde draai zichtbaar is als je weet welke move gedaan word. Maar daar moet je weer heel anders fotograferen, veel kortere sluitertijden, omdat je anders te bewogen foto's krijgt.

btw neefdeef: meld dan even als je specifiek foto's plaatst omdat je comments wilt, anders gaan we er meer vanuit dat het show foto's zijn. Wellicht dat we dan andere comments geven en wat diepgaander op je problemen in kunnen gaan :)

Ook bij mij is de horizon zelden horizontaal in beeld. Heb de afgelopen 2 jaar welgeteld 3 opmerkingen erover gehad. Vind het allemaal maar een beetje overtrokken :P

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 18-10-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

jules schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:34:
@byedog: Lijkt wel alsof die laatste meid een lading extensions heeft.

Vind het verder maar een tikkie dooie set/keuze die je hier plaatst. Weinig party aan.
Er is ook weinig party aan, daarom zeg ik ook weer een paar foto's.
Gewoon ff het topic wat leven in blazen. Aangezien het alweer 18.00 was en niemand nog wat gepost had. hehe :)

Btw geen idee of ze extensions heeft. Let daar nooit op! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jermaine schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:57:
[...]
Daar is zo'n simpel antwoord op...

[...]

of

[...]

8)
Mijn antwoord was dan ook "omdat het kan" (ohw ja en daarna 8) )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 84159 op 19-10-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Pics van mijn freubelen van afgelopen vrijdag op FRANK010 volgen later wel. Iets dat 'verhuizing' heet zit in de weg! Maar de opdrachtgever was "blij verrast" met mijn werk, dus dat is in ieder geval in orde.

Ik kon merken dat ik het een tijd lang niet gedaan heb. Ik heb mogelijkheden onbenut gelaten die ik had kunnen en moeten benutten en er zijn shots mislukt die ik eigenlijk gewoon goed had moeten kunnen nemen.

Oh, en mijn huidige scherm is dusdanig fucked up qua kleurweergave (TFT scherm van december '02, dus CCFL is een beetje te gelig geworden) dat ik toch ècht dringend aan een nieuw scherm moet!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Potverdorie, gisteren op een heel vet feestje in Noordwijk geweest. Heb hieronder ff een sample van een nieuwe preset bewerking, ben benieuwd naar de feedback:

Te groot voor het forum, dus ff doorklikken

Zal morgen nog wat meer plaatjes er opknallen, nu eerst verlaat mn verjaardag vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Weet iemand hier toevallig wat eventueel de oorzaak is dat mijn 30d soms niet helemaal goed meer scherpstelt of er iig heel lang over doet? Dat is dit weekend zo ineens begonnen.
Zonder af hulplicht stelt hij op goed belichte onderwerpen wel goed en snel scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315135

Hey mensen,

Afgelopen weekend weer in Matrixx geschoten tijdens Happy Hardcore.
Uiteraard wil ik jullie mening horen over de volgende foto's.

Ik wil een portfolio maken of uitbesteden.
Hoe hebben jullie dit gedaan?

Opditmoment heb ik een Album op Jalbum, Zie hier

1.
Afbeeldingslocatie: http://richarddrukker.jalbum.net/Rdrukkerfotografie/Partypics/17-10-09%20Happy%20Hardcore/slides/_39.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://richarddrukker.jalbum.net/Rdrukkerfotografie/Partypics/17-10-09%20Happy%20Hardcore/slides/_8.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://richarddrukker.jalbum.net/Rdrukkerfotografie/Partypics/17-10-09%20Happy%20Hardcore/slides/_29.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://richarddrukker.jalbum.net/Rdrukkerfotografie/Partypics/17-10-09%20Happy%20Hardcore/slides/_45.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://richarddrukker.jalbum.net/Rdrukkerfotografie/Partypics/17-10-09%20Happy%20Hardcore/slides/_35.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:48
Godver, drie maanden geleden een aanvraag gedaan voor Armada Night vanavond op ADE, nooit iets van gehoord. Afgelopen weekend wat anders afgesproken voor vanavond, bellen ze me vanmorgen op of ik aub foto's kan komen maken. Ja helaas dus. En morgen bij Fedde Le Grand, maar geen vervoer... Komt wel lekker goed uit allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

De oogst van afgelopen vrijdag staat op de FRaNK website:

http://www.frank010.nl/

En direct: http://www.frank010.nl/ph...r=fotos/frank010/20091016

De opdracht was toch vooral product placement, sfeer vastleggen, en de "interactie tussen bezoeker, bediening en product". Géén groepsportretten dus. Dat was erg fijn want ik heb het zelf niet zo op het 13-in-een-dozijn kiekjeswerk van groepjes.

Welk product was het ook alweer? Deze keer was het whiskey:
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091016/groot/CRW_3804_600.JPG

Bezoeker met product (cocktails behoorde er ook toe!)
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091016/groot/CRW_3825_600.JPG

Gevalletje Interactie tussen personeel en klant, over product
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091016/groot/CRW_3696_600.JPG

Ik blijf gewoon available light leuk vinden. Dat heb ik niet afgeleerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091016/groot/CRW_3740_600.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091016/groot/CRW_3637_600.JPG

LED wall = Evil !! Onderstaande had nog wat harder ingeflitst mogen worden eigenlijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.frank010.nl/fotos/frank010/20091016/groot/CRW_3618_600.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door JumpStart op 21-10-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
TranceSetter schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:48:
En morgen bij Fedde Le Grand, maar geen vervoer... Komt wel lekker goed uit allemaal.
Nou mis je bij Fedde imho over het algemeen niet zoveel, tenzij ze lappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 15:05

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Godver, drie maanden geleden een aanvraag gedaan voor Armada Night vanavond op ADE, nooit iets van gehoord. Afgelopen weekend wat anders afgesproken voor vanavond, bellen ze me vanmorgen op of ik aub foto's kan komen maken. Ja helaas dus. En morgen bij Fedde Le Grand, maar geen vervoer... Komt wel lekker goed uit allemaal.
Welkom bij de club, ik heb op die manier 4 party's moeten missen afgelopen maanden waaronder full on ferry :|
Ik houdt nu tot de dag van te voren, de avond waar ik een accreditatie voor heb lopen vrij.....

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 11:34
Markofnikoff schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:05:
[...]

Welkom bij de club, ik heb op die manier 4 party's moeten missen afgelopen maanden waaronder full on ferry :|
Ik houdt nu tot de dag van te voren, de avond waar ik een accreditatie voor heb lopen vrij.....
gewoon zeggen dat jij niet kan maar wel iemand anders weet en kijken of hier iemand nog is die kan ;)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

angel00008 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:08:
[...]

gewoon zeggen dat jij niet kan maar wel iemand anders weet en kijken of hier iemand nog is die kan ;)
Haha ja die zal ik zeker onthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Meestal krijg je minimaal een week van te voren wel te horen of je op een event mag komen fotograferen of niet. Als ik het dan nog niet weet, dan sta ik open voor andere klussen. Jammer hoor, 't is graag of niet :P. Ik meld er overigens wel altijd bij of ze een volgende keer ivm planning mijner zijde, de zaken wat eerder kunnen doorgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat dus ^^
jules schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:09:
[...]

Meestal krijg je minimaal een week van te voren wel te horen of je op een event mag komen fotograferen of niet. Als ik het dan nog niet weet, dan sta ik open voor andere klussen. Jammer hoor, 't is graag of niet :P. Ik meld er overigens wel altijd bij of ze een volgende keer ivm planning mijner zijde, de zaken wat eerder kunnen doorgeven :)
Mjah, heb ik natuurlijk ook gedaan, maar is natuurlijk wel giga jammer als je zo'n feestje, toch van Armin van Buuren (mijn held), moet missen omdat die gasten zo traag zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
hmm vanavond door mede fotograaf gevraagd of ik naar bedrock in panama wilde komen, zal mij benieuwen hoe het daar is.

tevens aankomende zaterdag zelf naar de Escape wat voor mij weer wat nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

TranceSetter schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:24:

[...]

Mjah, heb ik natuurlijk ook gedaan, maar is natuurlijk wel giga jammer als je zo'n feestje, toch van Armin van Buuren (mijn held), moet missen omdat die gasten zo traag zijn...
Trance? Daar mis ik weinig aan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
jules schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:31:
[...]
Trance? Daar mis ik weinig aan :P.
Ga jij je mond anders ff spoelen :( >:) ;)
Als iedereen er trouwens zo over denkt, blijven er meer feestjes voor mij over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nope, m'n mond ga ik niet spoelen :P

Moet zeggen dat het wel zo z'n voordelen heeft, je bent net iets geconcentreerder met je foto's maken bezig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
trance is te gek maar dan moet het wel een beetje goatrance zijn voor mij *O* , armin vind ik iets te netjes en steriel in de trance.

hier wat voorbeeldjes voor degene die het niet kennen
tristan op boomfestival
http://www.youtube.com/watch?v=QRzi441kwq0

en hier nog een nummertje van bambooforest die laatst met earthdance nog optraden :)
http://www.youtube.com/watch?v=Lud-4oFlEms

wow en kom ik ook nog stelle nutella tegen van alweer een paar jaar geleden in een oude kozijnenfabriek . kwam toen net terug uit thailand
http://www.youtube.com/wa...zMlTO6STs&feature=related

en hier nog van vorig jaar met zirk du soleil, cursus illegaal feesie opbouwen meteen :p
mij zie je ook nog bij 1:40 voorbij komen :)
http://www.youtube.com/wa...rvw1uT4&NR=1&feature=fvwp

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 22-10-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
jules schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:34:
Nope, m'n mond ga ik niet spoelen :P

Moet zeggen dat het wel zo z'n voordelen heeft, je bent net iets geconcentreerder met je foto's maken bezig :P.
Nouhouuuuu :P Ik word gewoon echt superhappy van trance. Luister nu ook weer naar ASOT :D
Ben zelf wel meer van de tuny, vocally, trance. Maar progressive gaat er ook wel in.
En nu ik heb gehoord dat dat feestje van afgelopen nacht wat dus niet doorging echt geweldig moet zijn geweest word ik weer ietsje minder vrolijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:14

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

vette linkies hos! nog een vraagje. Schoot jij met canon offshoe nou met st-e2 of met een kabeltje?

ik ben altijd slecht in muzieksoorten een naampie geven dus zeg altijd maar dat ik vrijwel alles luister. ook dit klinkt wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Okay, goatrance is een uitzondering. Wellicht ook omdat ik er leuke herinneringen aan heb. Maar de mainstream trance vind ik echt dood en dood saai. Maar goed, gelukkig heeft ieder een andere smaak. Anders was het boomfestival te vol ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voordat we verzand raken in muziekdiscussies, even een technische vraag!

Ik schiet vanavond op een locatie waar het blacklight galore is. Feestje heet Glow, en alles is dus glow in the dark, blacklights blabla. Ik heb een relatief laag plafond om op te bouncen, dat was mijn eerste idee om zoveel mogelijk van het glow in the dark effect te pakken in low light zonder het blacklight effect er uit te flitsen op de lichte ondergronden. Maar heeft iemand ervaring en tips aangaande schieten met veel glow in the dark verlichting om je heen?

Kusjes voor de held met het antwoord :>

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 84159 op 23-10-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Nee ik heb geen ervaring. (Het is een antwoord, mag ik nu een kusje)? omfg hehe

Overigens staat hier een klein draadje http://forum.belgiumdigit...cht-blacklight-27345.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die had ik idd ook gevonden, maar heeft het party stuk bij de ervaringen er niet bij zitten, maar ik ben met name ook benieuwd naar flitstechnieken, want portretten doe ik toch al niet available light. Maar waar ik zo bang voor ben in dat je de witte materialen inflitst en daardoor het effect verloren gaat. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de invloed van het UV filter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Anoniem: 84159 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:57:
Die had ik idd ook gevonden, maar heeft het party stuk bij de ervaringen er niet bij zitten, maar ik ben met name ook benieuwd naar flitstechnieken, want portretten doe ik toch al niet available light. Maar waar ik zo bang voor ben in dat je de witte materialen inflitst en daardoor het effect verloren gaat. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de invloed van het UV filter...
Van wikipedia:
black light or UV light is a lamp emitting electromagnetic radiation that is almost exclusively in the soft near ultraviolet range, and emits very little visible light.
Als je een dure filter hebt dan heb je kans dat je dit effect er niet uitfiltert (die zijn volgens mij wat preciezer in het spectrum wat ze wel en niet filteren), maar ik denk zelf (puur uit fysisch oogpunt) dat een UV filter een hoop effect weg gaat nemen, maar goed ik heb er geen ervaring mee dus ik zou het gewoon ff onsite uit proberen.
Wel grappig btw: klik

[ Voor 3% gewijzigd door Markofnikoff op 23-10-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Black light is en blijft een bitch, een UV-filter verandert er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zo veel mogelijk available light schieten en zo min mogelijk inflitsen. Denk dat Hos daarin ook wel een grootmeester is op zijn jaren lange ervaring op goatrance feesies. Het blijft puur uitproberen, een foto schieten, meteen beoordelen en er op anticiperen.

Je moet er gevoel voor krijgen waarna je situaties sneller leert in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
neographikal schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:47:
Black light is en blijft een bitch, een UV-filter verandert er weinig aan.
Vie hangt er sinds kort ook best vol mee, maar ik heb er nog niet eens echt ruzie mee gehad hoor? :) Gewoon doen wat goed voelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:47
Henk schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:24:
[...]

Vie hangt er sinds kort ook best vol mee, maar ik heb er nog niet eens echt ruzie mee gehad hoor? :) Gewoon doen wat goed voelt :P
Daar wordt ik altijd voor gearresteerd, doen wat goed voelt in het openbaar.

Seriously; Vanavond een fatsoenlijke test voor mijn nieuwe 7D, Groove Armada @HMH. Voor de gelegenheid ook maar een 10-20 lensje geregeld zodat we wat kunnen filmen... Vorige week wilde ik ook de 7D testen, maar The Subs vielen erg tegen in de Effenaar, dus maar kort geweest. Wel een heel kort sample filmpje te vinden hier: http://www.flickr.com/photos/stijnvandrunen/4025856002/

Iemand anders vanavond ook in de HMH?

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
KleineAap schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:20:
[...]

Seriously; Vanavond een fatsoenlijke test voor mijn nieuwe 7D, Groove Armada @HMH. Voor de gelegenheid ook maar een 10-20 lensje geregeld zodat we wat kunnen filmen... Vorige week wilde ik ook de 7D testen, maar The Subs vielen erg tegen in de Effenaar, dus maar kort geweest. Wel een heel kort sample filmpje te vinden hier: http://www.flickr.com/photos/stijnvandrunen/4025856002/

Iemand anders vanavond ook in de HMH?
collega fotograaf waar ik gisteren mee naar panama was gaat er vanavond heen (ik niet baal er als een stekker van maar om nu naar 3 feesten te gaan in een week is beetje pijnlijk voor mijn portomonee helaas)

hij zit ook op tweakers zal wel ff vragen of ie nog kan reageren ;)

gisteren voor het eerst mn off shoe cord kunnen proberen en dat heeft wel wat leuke foto's opgeleverd (ook spelen met een 430 als slave was leuk)

volk in de panama was helaas niet zo sfeer was er niet dat was wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
KleineAap schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:20:
[...]

Let je wel op je picture styles voordat je gaat filmen, met andere instellingen heb je wat meer "dynamisch bereik". Tenminste, dat is met de 5Dmk2 zo, maar zal niet anders zijn met de 7D.
angel00008 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:25:
collega fotograaf waar ik gisteren mee naar panama was gaat er vanavond heen (ik niet baal er als een stekker van maar om nu naar 3 feesten te gaan in een week is beetje pijnlijk voor mijn portomonee helaas)
Is het niet zo dat partyfotografie geld op moet leveren... of tenminste, niets mag kosten? Anders word je echt genaaid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:47
GerardHenninger schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:29:
[...]

Let je wel op je picture styles voordat je gaat filmen, met andere instellingen heb je wat meer "dynamisch bereik". Tenminste, dat is met de 5Dmk2 zo, maar zal niet anders zijn met de 7D.
Nou in mijn verdediging was het bandje echt ruk uitgelicht, maar ik zal er vanavond eens wat meer mee spelen, de 7D heeft ook zoiets als Lightning Optimizer, geen idee wat het doet maar we zullen het vanavond eens uitproberen (zou een groter dynamisch bereik moeten kunnen geven). Ik wist niet dat je picture styles ook bij filmen actief zijn, leuke tip. Morgen meer filmpjes hopelijk ;)

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Meulugar schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:47:
vette linkies hos! nog een vraagje. Schoot jij met canon offshoe nou met st-e2 of met een kabeltje?
Hos is een Fuji gebruiker he... geen Canon.
Ik zelf gebruik een ST-E2. Een 580ex is te zwaar om een hele avond te trekken met 1 hand.
Met die ST-E2 kan je heel snel fotos trekken omwille van de AF assist. Met een offshoe cord moet je wel eventjes mikken met je AF assist beam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:14

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

psychodweep schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:08:
[...]

Ik zelf gebruik een ST-E2. Een 580ex is te zwaar om een hele avond te trekken met 1 hand.
Met die ST-E2 kan je heel snel fotos trekken omwille van de AF assist. Met een offshoe cord moet je wel eventjes mikken met je AF assist beam.
nu wel ja, maar voor de fuji schoot hij als ik mij niet vergis met canon.

maar heb je nou niet vaak misfires omdat je de flitser niet in de line of sight houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
GerardHenninger schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:29:
[...]

[...]

Is het niet zo dat partyfotografie geld op moet leveren... of tenminste, niets mag kosten? Anders word je echt genaaid....
tja probleem is er zijn voor jou 10 andere fotograaf jochies die het voor nop doen.

entree is meestal wel gratis maar muntjes ligt echt aan de brutaliteit van de fotograaf en het verband tussen fotograaf/discotheek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nieuw deel/topic: Ervaringen partyfotografie deel 12

psychodweep schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:08:
[...]

Hos heeft alle mainstream merken gehad en is nu bij Fuji beland...

(Nikon D70, Canon 350D en nu dus de Fuji S5 pro, daarvoor ook een zut waarvan ik de namen ben vergeten :P)
angel00008 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:21:
[...]

tja probleem is er zijn voor jou 10 andere fotograaf jochies die het voor nop doen.

entree is meestal wel gratis maar muntjes ligt echt aan de brutaliteit van de fotograaf en het verband tussen fotograaf/discotheek
Afhankelijk van waar je voor fotografeert; als er een commercieel bedrijf achter staat dan wil ik toch ook wel geld zien, anders verdienen ze over jouw rug. Als er een stichting achter staat en ze het voor nop doen, tsja, dan eens in de zoveel tijd wil ik wel eens over m'n hart wrijven. Maar zelfs in dat geval moet er ook iets tegenover staan. En het zou nooit moeten zijn dat je dingen uit je eigen zak gaat staan betalen, want je loopt immers al met zo'n duur ding om je nek/in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58

Zoefff

❤ 

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.