Ervaringen partyfotografie deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 171.212 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/naamloos.jpg

Welkom in alweer het elfde deel van de partyfotografie discussie hier op GoT. We hebben hier ondertussen aardig wat afgekletst, gezien de voorgaande delen;
Regels
In bovenstaande delen is enorm veel informatie te vinden over van alles en nog wat. Probeer ze zo veel mogelijk te doorzoeken voordat je hier een vraag stelt. Wat basis informatie staat in de deze post. Lees deze dus ook ajb door voordat je een vraag stelt.
In dit topic babbelen we niet alleen over fotografie, maar ook over feesten, organisaties, bezoekers, clubs en andere evenementen. Verzand ajb niet in slowchat, op irc (irc.tweakers.net #fotografie) hangen verschillende van de hier aanwezige partyfotografen rond. Kom daar gerust eens langs om wat langer te babbelen. Verder is het hier een hecht clubje te noemen. Laat je echter niet afschrikken door het commentaar dat om je oren vliegt. Van commentaar leer je over het algemeen, ondanks dat het wat harder kan over komen. Sta er voor open, wees meegaand, leer ervan en post een volgende keer je ervaringen weer hier. Vergeet ook niet je foto's te nummeren voordat je ze post. Het maakt het een stuk makkelijker om op je foto's te reageren.

Partyfotografie, "hoe moet ik....?"
Partyfotografie is geen eenvoudige fotografie. Buiten op straat is het veel eenvoudiger om mooie shots te maken. Het is een erg dynamische omgeving waar ontzettend veel gebeurd. Voordat je begint is het verstandig om de basis door te nemen van o.a. licht en de techniek van je camera.

Basiskennis licht
Om de juiste foto's te maken is het eigenlijk essentieel om de verschillende eigenschappen van licht te kennen. Een veel gebruikte techniek is die van "dragging the shutter". Deze is gebaseerd op tegenlicht en opvallend licht. Tegenlicht krijg je bijvoorbeeld als je binnen staat en iemand voor een raam zet en je deze persoon van binnenuit wilt fotograferen. Je krijgt vervolgens een lichte achtergrond en alleen de contour van de persoon te zien. Opvallend licht is het licht dat aan de zichtzijde op je onderwerp valt. Als je in voorgaande situatie in flitst, dan creëer je met je eigen flitser het opvallende licht.
Een andere techniek is "available light" schieten, met andere woorden; gebruik maken van het aanwezige licht. Datgene vastleggen wat je ziet eigenlijk. Alles tussen deze technieken is ook goed bruikbaar.

Basiskennis camera techniek
Iedere camera werkt met de volgende eigenschappen; Diafragma, sluitertijd en lichtgevoeligheid (iso).
[list]• Het diafragma geeft aan wat de grootte van de lensopening is.
• De sluitertijd geeft aan hoe lang de sluiter open blijft staan.
• De lichtgevoeligheid van de sensor zorgt ervoor dat je het benodigde licht dat op de sensor valt kan instellen.
Tijdens feesten 's avonds/'s nachts is het veelal donker. Je wilt dan het diafragma zo ver mogelijk openzetten, de sluitertijd zo lang mogelijk maken en de lichtgevoeligheid van je sensor flink opvoeren zodat je met het weinige aanwezige licht alsnog een foto kan maken. Iedere eigenschap heeft weer zijn nadelen;
[list]• Groot diafragma -> kleine scherptediepte
• Lange sluitertijd -> wazige onscherpe foto's
• Hoge lichtgevoeligheid -> veel ruis in de foto

Uiteraard zijn bovenstaande eigenschappen verschillend per camera/merk/objectief en situatie. Aangezien ieder er een eigen stijl op nahoud en wij jouw lichtsituatie niet kunnen inschatten vanaf een foto, is het moeilijk om aan te geven op welke instellingen je moet fotograferen in welke situatie. Dit is iets wat je middels trial and error zelf moet leren te beheersen. Wat meer kennis van de camera techniek en de basiskennis van licht zal je hierbij veel helpen. Overigens is met je cam op manueel schieten (M stand) wel een pre! De flitser moet je op TTL laten staan.

Welke apparatuur heb ik nodig?
De benodigde apparatuur is eigenlijk puur afhankelijk van je budget. Met bijna iedere camera kun je partyfotografie uitoefenen. Met de ene beter dan de andere. Enkele jaren geleden was de Sony F727 en de F828 (compactcamera) erg populair onder partyfotografen. Tegenwoordig worden hier veel dSLR's voor gebruikt. Deze hebben als voordeel sneller te kunnen werken, je hebt veel meer vrijheid kwa objectieven die je kan gebruiken, je kunt hem sneller bedienen doordat je veel minder in menuutjes hoeft te duiken, etc etc. Veel gebruikte merken zijn Canon en Nikon. Enkele pioniers werken met Fuji en behalen daar ook prima resultaten mee. En of je nu met een instapper á la 400D, D40 of prof cams á la 1D3 of D3 rondhobbelt, met al deze camera's en de camera's ertussenin kun je prima partyfoto's maken. Des te duurder de body, des te meer mogelijkheden, des te sneller je kunt werken, des te hogere resolutie, des te meer beelden per seconden etc etc. Overigens betekend het niet des te duurder des te makkelijker/beter. Je behaalt eigenlijk alleen voordelen hieruit als je de basiskennis goed beheerst, maar vooral ook de camera.
Naast een body heb je natuurlijk ook glas/objectieven nodig. Je bent met minder lichtsterk glas goed af voor het meeste standaard werk. Wil je echter net wat meer mogelijkheden, dan zul je in het duurdere lichtsterkere glas moeten zoeken. USM of AF-s (sneller focussen), IS of VR (beeldstabilisatie) wegen ook hier weer zwaarder in je portemonnee. Daarnaast is het ook afhankelijk van je stijl met wat voor brandpunts afstand je wilt schieten. Een goede start zijn de standaardzoomobjectieven in de groothoek tot aan licht tele range. Je kunt weidser gaan met een extreme groothoek, rectilineair of wellicht een fisheye. Maar wellicht wil je meer richting tele gaan. Bedenk wel dat je met meer tele ook sneller glas nodig hebt in donkere situaties.

Een externe flitser is aan te raden. Een 420/430EX van Canon, of een SB600 van Nikon volstaan al prima. Ze hebben een focus assist lampje dat helpt bij het scherpstellen in het donker. Met de 420/430EX en de SB600 kun je ook nog eens harder of zachter flitsen wat vaker goed van pas komt. De duurdere 550/580EX(II) en de SB800 geven je meer mogelijkheden, maar wederom tegen een stevige meerprijs. Je koopt deze flitsers veelal als je wat specifiekere kunstjes wil gaan doen; draadloos flitsen, hoger richtgetal, meer zoom of bijvoorbeeld sneller achter elkaar flitsen.

Focus assist externe flitsers
De SB800 en de 550/580 EX flitsers in het duurdere segment hebben ook nog de mogelijkheid om de flits uit te schakelen en de af assist van de flits aan te laten staan. Bij available light schieten in donkere omstandigheden is een goeie af assist een must. veel fotografen schakelen standaard het witte lampje wat als af assist moet fungeren veelal uit omdat het heel irritant overkomt, vooral als je artiesten en of DJ's wil fotograferen in opperste staat van geconcentreerdheid dan wil je niet een wit lampje op hun richten voordat je focus eindelijk goed is.
Sommige cameras zoals de xxD series van canon kunnen de flits ook onboard uitzetten en de af assist van de flitser aanlaten. Indien available light schieten in donkere omstandigheden een must is check dan eerst of de camera dit kan regelen en of dit anders op de flitser is in te stellen

Wat verder?
Waar moet ik beginnen? "Ik zie jullie op al die toffe grote festivals fotograferen, dat wil ik ook!". Er zijn meer mensen die lekker in het zonnetje op de grote festivals de groten van deze aardkloot willen vastleggen op de gevoelige sensor. Het is daarom lastig om er binnen te komen. Begin bij kleine locaties, experimenteer wat, check wat partysites. Er zijn verschillende partysites die op zoek zijn naar partyfotografen. Met een beetje rondzoeken kom je al snel wat vacatures tegen. Dit is echter één van de vele opties, er zijn vele wegen die naar Rome leiden ;).

Ik maak toffe plaatjes, zo tof dat ik gevraagd ben om foto's te komen maken op een bepaald feest. Maar wat kan ik nu vragen? Afhankelijk van je kennis/kunde kun je de hoogte van je vergoeding bepalen. Een richtlijn die je kan gebruiken is je collega barman/glazenhaler/cassière/promogirl etc etc. Maar jij loopt ook nog eens met waarschijnlijk je eigen camera en een bak met specifieke kennis rond. De volgende dag ben je bezig deze foto's te verwerken, te uploaden/plaatsen etc. Je gebruikt je pc, je hebt programma's nodig, etc etc. Vraag je te weinig krijg je enorm veel werk, dan werk je jezelf een slag in de rondte, totdat er op een gegeven moment geen fun meer aan is omdat je er te weinig aan verdiend. Daarnaast heb je kans dat je ook geen vrienden maakt met collega fotografen omdat je mogelijk onder hun prijs zit. Check www.richtprijzen.org voor een indicatie wat professionele fotografen kunnen vragen.
Daarnaast moet je je ook even afvragen hoe je je laat uitbetalen. Begin je een bedrijfje en vraag je een BTW/KvK aan, ga je in loondienst, werk je met gageverklaringen of schrijf je facturen uit zonder BTW? Mogelijkheden die je het beste zelf kunt uitzoeken omdat wij jouw situatie niet kennen en dit eigenlijk buiten dit topic valt.

Welke programma's gebruiken jullie voor nabewerking? De meeste foto bewerkingsprogramma's volstaan. De bekendere die veelvuldig worden gebruikt zijn onder andere: Photoshop, Lightroom, CaptureOne, Aperture, etc etc. Verder is dit afhankelijk van je eigen wensen en wellicht ook je cameramerk of je platvorm (pc/mac).

Etiquette op feesten
Je werkt in de horeca; welkom in het gezellige wereldje. Leer wat van de horeca etiquette kennen en je weet al een hele hoop! Pas op met struikelen op het podium en pas op met de DJ tafel. Jij wilt niet de veroorzaker zijn van een overslaande plaat ;).

Gehoorbescherming.
De meesten die hier rondlopen zweren erbij. Een must om op latere leeftijd ook nog van de muziek of uberhaubt geluid te genieten! Jij als fotograaf komt met je camera overal, je staat dicht bij zaal speakers, monitoren van DJ's (die stukken harder kunnen staan dan zaalspeakers) etc etc. Een piep horen na afloop van een feest is al een teken van een blijvende gehoorbeschadiging.
In deze post is een hoop informatie te vinden over de zogenaamde otoplasten.
De verschillende merken zijn;
Sites van partyfotografen individueel
Hieronder een verzameling van enkele sites van de hier aanwezige partyfotografen.
Overige handige partyfotografie sites

Tot slot
Deze post is een samenvatting van informatie uit voorgaande delen en wat eigen kennis. Mijn dank gaat dus ook uit naar de community!
En voordat ik het vergeet, we kunnen hier flink kletsen, maar we houden vooral van plaatjes! Dus kom maar op met je meesterwerken en of je uitprobeersels!
auteur: Jules

Heb je een op of aanmerking of wil je een voorstel van een toevoeging doen? Stuur me gerust een DM.

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 18-08-2009 08:47 . Reden: foto spits erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 12:54

samo

yo/wassup

Mooie openingspost, en bedankt dat je ook mij hebt opgenomen in de lijst :)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
samo schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:52:
Mooie openingspost, en bedankt dat je ook mij hebt opgenomen in de lijst :)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/goatrance/forum/im/ays.gif

loopt nog niet echt storm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dan moet je vrouwen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Top startpost!

Vond de discussie in de laatste paar pages van vorig topic wel interessant, dus ik lurk weer gezellig mee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jeeses hos, tijd teveel? :P

edit: haha oh, ik kende die oude startpost ook helemaal niet :P

[ Voor 55% gewijzigd door sOid op 19-01-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoezo dat ? gewoon het betere copy pasta werk van de startpost van deel 10 en samo eraan toegevoegd :+
maar ik voel me nu nog wel geroepen om ook nog een eigen inbreng in de startpost te zetten. om hem toch wat meer hossig te maken :+
de startpost moet ook blijven evolueren natuurlijk maar daar ga ik nog even over nadenken welke inbreng ik er nog aan kan toevoegen :P
NickH schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:59:
Top startpost!

Vond de discussie in de laatste paar pages van vorig topic wel interessant, dus ik lurk weer gezellig mee :Y)
credits voor de startpost gaan geloof ik volledig nog naar jules toe :w

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 19-01-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:15

ThunderNet

Flits!

Volgens mij is er wel genoeg gediscussieerd over de startpost :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

beetje extreem zitten bewerken omdat het origineel serieus overbelicht was, maar ik er toch nog iets van wou maken...

is het wat?

Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/dump/lightroom/carre17010901.jpg

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 167065 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:45:
[...]

credits voor de startpost gaan geloof ik volledig nog naar jules neo toe :w
De uitgebreide openingspost, die we het eerst zagen in [Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 2, was het werk van neographikal hoor (oktober 2005).

Ik-zei-de-gek heb het nodige ge- en herschreven, wat neo in deel 4 heeft opgenomen. Mitnick heeft een van de delen gestart (zonder edits aan de TS voor zover ik weet) en Jules heeft de opening van het voorgaande deel gedaan, waarbij wel de inhoud onder handen genomen werd.

En ik ben héél benieuwd wat hos er aan gaat sleutelen en/of toevoegen :)

(Sorry Thundernet, maar dit moest wel even rechtgezet worden.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

@PPFreddy; ik vind het niet zo geweldig. Er blijft weining sfeer over met deze kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

ppFreddy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 01:31:
beetje extreem zitten bewerken omdat het origineel serieus overbelicht was, maar ik er toch nog iets van wou maken...

is het wat?

[afbeelding]
Iets TE Freddy. Trashpic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Best grappig om in deel 1 nog is terug te gaan lezen. :)
[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 14:53

thalyric

God

Was zaterdag naar powerzone geweest .. just voor de fun (ach ja .. was toch gratis). En dus maar gelijk pics gemaakt. Grappig was trouwens dat de dj lineup 1 man en de rest vrouwen waren (niet dat de vrouwkes dj's geen skills hadden ... damn .. die konden wel wel een plaatje draaien). Was niet zo druk, heb wel een paar leuke kunnen schieten

#1 dansende meisje
Afbeeldingslocatie: http://www.movishon.com/cpg/albums/Albums/Free%20Satturday%2017%20januari%202009%20%40%20The%20Powerzone%20Amsterdam/20090117_free_saturday-7054.jpg

#2 jongen op blok
Afbeeldingslocatie: http://www.movishon.com/cpg/albums/Albums/Free%20Satturday%2017%20januari%202009%20%40%20The%20Powerzone%20Amsterdam/20090117_free_saturday-7157.jpg

#3 still leven
Afbeeldingslocatie: http://www.movishon.com/cpg/albums/Albums/Free%20Satturday%2017%20januari%202009%20%40%20The%20Powerzone%20Amsterdam/20090117_free_saturday-7128.jpg

#4 DJ booth
Afbeeldingslocatie: http://www.movishon.com/cpg/albums/Albums/Free%20Satturday%2017%20januari%202009%20%40%20The%20Powerzone%20Amsterdam/20090117_free_saturday-7032.jpg

#5 MC .. waar is je mic?
Afbeeldingslocatie: http://www.movishon.com/cpg/albums/Albums/Free%20Satturday%2017%20januari%202009%20%40%20The%20Powerzone%20Amsterdam/20090117_free_saturday-7020.jpg

#6 MC
Afbeeldingslocatie: http://www.movishon.com/cpg/albums/Albums/Free%20Satturday%2017%20januari%202009%20%40%20The%20Powerzone%20Amsterdam/20090117_free_saturday-7019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Oh ja .. was ook nog vrijdag in Thalialounge ... zou eerst geen pics maken, maar toen rond 2 uur geen fotograaf te bekennen was, heb ik mijn cam gepakt. Maar ja ... na 4x flitsen ... was mijn flitser leeg .. heeeeel handig. Dus maar onbody flitsen en zonnekap eraf :( ..

#1 vrouwkes op blok
Afbeeldingslocatie: http://www.movishon.com/cpg/albums/Albums/Swingbeatz%2016%20januari%202009%20%40%20Thalialounge%20Rotterdam/20090116_swingbeatz-6749.jpg

#2 Hey DJ
Afbeeldingslocatie: http://www.movishon.com/cpg/albums/Albums/Swingbeatz%2016%20januari%202009%20%40%20Thalialounge%20Rotterdam/20090116_swingbeatz-6651.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Laatst online: 25-06 12:36

allstarted1

WTRFTS

thalyric: je stijl gaat als een timo heen en weer :? waar wil je nu precies heen met je platen?

:) no offense, maar de ene keer doe je dit en de andere keer dat.....maak een duidelijke keuze, dat werkt voor jou én je opdrachtgevers een stuk beter ;)

verder, dat watermerk kan echt niet natuurlijk :+

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

allstarted1 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:24:
thalyric: je stijl gaat als een timo heen en weer :? waar wil je nu precies heen met je platen?

:) no offense, maar de ene keer doe je dit en de andere keer dat.....maak een duidelijke keuze, dat werkt voor jou én je opdrachtgevers een stuk beter ;)

verder, dat watermerk kan echt niet natuurlijk :+
nah ..ik zie het meer zo .. ik lever en gewone pp shots en mix daar wat out-of-the-box-pics toe. Ze hoeven het niet te gebruiken de out of the box pics, maar nu weten ze tenminste dat ik ook meer doe dan "smile and click". Gelukkig heeft mijn opdrachtgever niet echt een smaak ;-), meer een "ja schiet maar los".

De watermerk .. ja niet mijn keuze ... kon helaas niet de pics ff op mijn flickr zetten (zonder watermerk), dus dan maar vanaf andere source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Deze is erg gaaf!!
Rest doet mij minder.

[ Voor 39% gewijzigd door Tom op 20-01-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 18:24
thalyric schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:39:
De watermerk .. ja niet mijn keuze ... kon helaas niet de pics ff op mijn flickr zetten (zonder watermerk), dus dan maar vanaf andere source.
Of je wacht gewoon even tot je platen wél showcasewaardig zijn? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tom schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:03:
[...]

Deze is erg gaaf!!
Rest doet mij minder.
[x] eens :)

oh en al eerste toevoeging aan de startpost gedaan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 20-01-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Henk schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:25:
[...]

Of je wacht gewoon even tot je platen wél showcasewaardig zijn? :/
ja .. of niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270457

Paar nieuwe (Vooral sfeer):

Lasertje (Met fish-eye)
Afbeeldingslocatie: http://nl.netlogstatic.com/p/oo/050/745/50745595.jpg

Champagne (Edit: Zonder reclame nu)
Afbeeldingslocatie: http://www.visual-motions.be/party/champagne.jpg

Handjes in de lucht:
Afbeeldingslocatie: http://nl.netlogstatic.com/p/oo/050/747/50747610.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 270457 op 20-01-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Maar post dan niet? Ik bedoel, het hele vorige deel is er op gehamerd dat je platen showcasewaardig moeten zijn, dat we de harde kritiek van vroegah misten, en de uitzonderlijke platen. van die stukjes waar je echt je best op deed. En vervolgens beginnen we het verse mooie topic gelijk met een stel lelijk-gewatermerkte foto's, 'omdat er even niet anders was'.

Dat is imho gewoon niet de mentaliteit die er zou moeten zijn.

Vimo: jammer dat de 1e niet 100% symmetrisch is. Wat betreft twee geldt ook: ongetwijfeld dat jij érgens het origineel nog hebt staan en je hebt een eigen site volgens je sig, dus waarom host je die plaat dan niet gewoon zélf?

De derde is leuk wat betreft de handjes, maar het vlak links van het balkon en dergelijke doet imho wel rommelig aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 20-01-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Henk schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:04:

En vervolgens beginnen we het verse mooie topic gelijk met een stel lelijk-gewatermerkte foto's, 'omdat er even niet anders was'.
* Wortelsoep eensch is. Het moet maar eens afgelopen zijn met die butt ugly watermerken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270457

[...]

Maar post dan niet? Ik bedoel, het hele vorige deel is er op gehamerd dat je platen showcasewaardig moeten zijn, dat we de harde kritiek van vroegah misten, en de uitzonderlijke platen. van die stukjes waar je echt je best op deed. En vervolgens beginnen we het verse mooie topic gelijk met een stel lelijk-gewatermerkte foto's, 'omdat er even niet anders was'.

Dat is imho gewoon niet de mentaliteit die er zou moeten zijn.

Vimo: jammer dat de 1e niet 100% symmetrisch is. Wat betreft twee geldt ook: ongetwijfeld dat jij érgens het origineel nog hebt staan en je hebt een eigen site volgens je sig, dus waarom host je die plaat dan niet gewoon zélf?

De derde is leuk wat betreft de handjes, maar het vlak links van het balkon en dergelijke doet imho wel rommelig aan.
Merci voor de commentaar
Heb de 2de zonder reclame erop gezet
Wat betreft die derde, kan ik er niet vanuit... als ik de andere kant sta, zit er een roze lamp in de weg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Wilko schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:06:
[...]

* Henk eensch is. Het moet maar eens afgelopen zijn met die butt ugly watermerken :'(
Het gaat me niet zozeer om het watermerk, maar de mentaliteit erachter. 3 delen terug was dit een reeks topics waar je het uiterste uit jezelf haalde op een party en dát showde. Het kan best zijn dat jij dan iets hebt ontworpen dat butt-ugly is (of beter gezegd, dat 'men' dat vindt), maar dat heb je dan iig bewust gedaan, en dat kan je onderbouwen. Maar zoals het topic nu is, is het meer een 'check waar ik dit weekend ook nog even was en toevallig wat plaatjes geschoten heb', aangevuld met een paar halfbakken platen omdat 'men' (algemeen, i know, wie de schoen past...) te lam is dat ze écht moeite voor hun foto's doen. Of dat dat nou zit in het schieten zelf, de nabewerking, de watermerken of te grote afbeeldingen doet er niet toe.

Dit is een showcase topic, met een leeraspect. En als je niet je best doet om iets fatsoenlijks neer te zetten, waarom post je je rotzooi dan hier? Word ik dan wél geacht commentaar te geven op het spul? Of wat is uberhaupt de bedoeling van het posten van je platen, want kennelijk zijn ze te onbetekenend dat je er zélf de aandacht aan geeft die ze verdienen.

Mijn 2 centen. En ja, het is wat hard/direct, maar dat is kennelijk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Het is inderdaad iets wat mij met vlagen meer opvalt. Regelmatig zijn er mensen die gewoon een zwets platen neergooien, en vervolgens alleen zichzelf komen verdedigen "ja dat komt door dit en dat". Maar ze nemen niet de moeite het werk van anderen te voorzien van zinnig commentaar. En dat is erg jammer.
Ik doe vaak mijn best in de selectie die ik post, en doe ook vaak mijn best om feedback te geven. Maar, ik krijg er nooit feedback voor terug, en beland alleen maar in de discussies met mensen die kennelijk alleen willen laten zien dat ze er bij horen. En dat vind ik jammer.
Dit is namelijk geen opsomtopic. Dit is niet bedoeld om te showen 'ik ben hier geweest', maar juist als community om met elkaar te praten over partyfotografie, en elkaar te helpen hierin te groeien.

Als je een foto wilt posten, denk dan ook eens na over wat jij verwacht wat wij daarmee moeten doen. Wil je feedback? Zet dat er bij. Wil je een prachtige foto delen? Zet dat erbij! Maar verwacht ook de eerlijke mening van iemand anders, en gebruik die input om te zorgen dat jouw volgende foto nog beter kan worden.

Wil je dit topic gebruiken als fotodump? Wijk wat mij betreft dan maar uit naar Flickr of iets dergelijks.
* samo springt naast Henk op de brandende barricades!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

[...]

of geef gewoon aan wat je er niet aan mooi vind .. maar

"of post niet"

heb ik niks aan.

Allstarted had een good point met zijn kritiek op mijn pics, hos en tom ook (dus nu ga ik ook proberen meer van zulke shots te maken).

Iets wat showcase waardig in jouw ogen is is misschien niet showcase waardig in mijn ogen en vice versa.

Ja helaas heb ik geen watermerkloos plaatje ivm prive omstandigheden, maar goed, ik naief denkend dat hier wel doorheen gekeken zou worden (eh ... is dit correct nederlands?)

fyi ... zijn er toevallig mensen aanwezig op de Apple Bottoms event @ Marcanti, zaterdag?
Mijn 2 centen. En ja, het is wat hard/direct, maar dat is kennelijk nodig.
np ;-) ... kan het wel hebben hoor ... maar ik kan het mij wel voorstellen dat iemand anders dat niet kan hebben en straks te "bang" is om uberhaubt iets te posten hiero en dan bloed het dood hiero. En dan krijg je alleen maar de gevestigde orde die wat post

[ Voor 13% gewijzigd door thalyric op 20-01-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Anoniem: 270457 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:58:
Paar nieuwe (Vooral sfeer):

Lasertje (Met fish-eye)
[afbeelding]
heel dik (met name door de laser stralen) .. hmm toch maar eens denken om een fishy te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

thalyric schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:35:
[...]
Allstarted had een good point met zijn kritiek op mijn pics, hos en tom ook (dus nu ga ik ook proberen meer van zulke shots te maken).
Wat voor soort shots ga je proberen te maken? De ene keer zien we dit, daarna zien we dat.
[knip]
Iets wat showcase waardig in jouw ogen is is misschien niet showcase waardig in mijn ogen en vice versa.
Klopt, maar wat is belangrijker? De kijker of je opdrachtgever, of jijzelf? Tuurlijk ik snap dat je zelf achter je eigen foto's moet staan om een ander ervan te overtuigen, maar volgens mij sta je zelf niet achter wat je doet, en een opdrachtgever die het niet uitmaakt wat je uitvreet, tsjaa, daar schiet je geen r**t mee op.

Dan kun je twee dingen bedenken: je staat er voor een leuk budget vanuit zijn oogpunt en het interesseert hem geen reet omdat hij niet meer kwijt wil zijn aan een fotograaf, of hij weet niet wat er op de markt speelt.
Ja helaas heb ik geen watermerkloos plaatje ivm prive omstandigheden, maar goed, ik naief denkend dat hier wel doorheen gekeken zou worden (eh ... is dit correct nederlands?)
Je hebt toch die foto's op je eigen PC gedumpt? :?
fyi ... zijn er toevallig mensen aanwezig op de Apple Bottoms event @ Marcanti, zaterdag?
For your information? :? :+

[...]
np ;-) ... kan het wel hebben hoor ... maar ik kan het mij wel voorstellen dat iemand anders dat niet kan hebben en straks te "bang" is om uberhaubt iets te posten hiero.
We gaan er weer eens wat harder op in ja. Sommige mensen zijn niet zelfkritisch genoeg op wat ze doen en dat maakt ze lui. Zelf probeer ik constant op mezelf te blijven schelden en vooral de afgelopen drie maanden kan ik al een verschil zien in mijn telkens bijgewerkte portfolio. Komt vooral door zelfkritiek, kennis die je opdoet en mijn omgeving.

De nutteloze feedback van; leuk feest blabla, daar schiet niemand iets mee op. Er mag wat mij betreft weer lekker met een bot bijltje gehakt worden, zolang de kritiek maar inhoudelijk is, en iemand er ook écht iets mee opschiet.

Wat mij betreft: geen halfbakken platen en inderdaad geen achterlijk rafelige/oversized/weet ik wat voor watermerken. Watermerken verpesten foto's, maar ze zijn helaas nodig, feit is dat ze ook subtiel in een foto geplaatst kunnen worden. Bijvoorbeeld, eeerik schiet voor Link2Party, die naar mijn mening een spuuglelijke border meekrijgen. Die platen plaatst hij toch ook niet uit gemak? ;)

Wat het fotograferen en posten betreft: wil je beter worden? Zet dan je beste werk neer en verwacht kritiek. Iedereen kijkt anders naar een foto en ziet andere dingen, waar je zelf misschien niet op had gelet.
Wil je dat niet, en denk je dat je de wijsheid in pacht hebt? Dan kun je beter niets posten en blijven lurken..... ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Nomad op 20-01-2009 20:00 . Reden: zullen we het vriendelijk houden en niet trollen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-06 20:27
Je verwacht van anderen dat ze de moeite doen om feedback te geven; we verwachten dat iedereen hier de moeite doet om de foto's waar ze trots op zijn en hier willen laten zien fatsoenlijk te plaatsen. Lijkt me een reële eis?

Verder is dit geen topic waar je foto's neer moet zetten waarna je gewoon wil horen "O mooi", "O leuk feestje", etc. etc. Mensen hier zijn over het algemeen heel hard in hun oordeel. Dit is niet om iemand te pesten, maar om iedereen scherp te houden. Men kan van elkaar leren en dat is het hele idee hier. Je hoeft de een zijn stijl niet te waarderen om toch feedback te geven waar hij/zij wat aan heeft?

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
^wat jeroen zegt... helemaal mee eens. maar wel één puntje nog:
thalyric schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:35:
np ;-) ... kan het wel hebben hoor ... maar ik kan het mij wel voorstellen dat iemand anders dat niet kan hebben en straks te "bang" is om uberhaubt iets te posten hiero en dan bloed het dood hiero. En dan krijg je alleen maar de gevestigde orde die wat post
Een beginner moet als het even kan hinken op de gedachte "zal ik posten, of nog maar een feestje pakken en daarna pas posten... of toch maar wel posten". Op die manier weet je namelijk dat alle inspanning geleverd wordt die er geleverd kán worden om een fatsoenlijke plaat neer te zetten ;) En dat is ook hoe ik me mijn start iets meer dan een jaartje geleden herinner O-)

En die inspanning moet door de 'gevestigde orde' ook gewoon geleverd worden. Een voorbeeld stellen.
KleineAap schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:32:
Je verwacht van anderen dat ze de moeite doen om feedback te geven; we verwachten dat iedereen hier de moeite doet om de foto's waar ze trots op zijn en hier willen laten zien fatsoenlijk te plaatsen. Lijkt me een reële eis?
exactly
Verder is dit geen topic waar je foto's neer moet zetten waarna je gewoon wil horen "O mooi", "O leuk feestje", etc. etc. Mensen hier zijn over het algemeen heel hard in hun oordeel. Dit is niet om iemand te pesten, maar om iedereen scherp te houden. Men kan van elkaar leren en dat is het hele idee hier. Je hoeft de een zijn stijl niet te waarderen om toch feedback te geven waar hij/zij wat aan heeft?
Een shot hoeft voor mij ook niet te voldoen aan míjn eisen van een foto zoals _ik_ die neer wil zetten, showcase in mijn geval is iets heel anders dan in thalyric zijn geval, of Gerard zijn geval, of Jeroen zijn geval. Maar dat wil níet zeggen dat je niet je best hoeft te doen op de foto's die je maakt.

Ik werd een beetje misselijk van het nonchalante, arrogante gedoe van de laatste tijd:"tjaa... zonder nabewerking, nu geen zin/tijd" of "ja, het watermerk is lelijk, maar kheb nu even niet anders", etc. Dat komt echt over alsof je dit topic ziet als iets dat klinisch dood is, maar nog even in leven houdt met af en toe een trap. Sterker nog, juist dán heeft dit topic geen bestaansrecht meer, omdat het dan een veredelde gallery wordt met halfbakken foto's en af en toe een discussie over gehoorsbescherming.

Zoals ik al eerder zei, je moet eer willen hebben van je werk, iig wel als je het hier durft te laten zien ;) En het kan best zijn dat jouw uiterste beste foto nog kritiek en commentaar krijgt, maar juist dáár post je het voor toch? Niet alleen om te showen, maar ook om beter te worden.

Het is imho veel zorgelijker dat iemand anders je op gemakzucht en arrogantie moet wijzen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 20-01-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laten we dit weekend allemaal TOP materiaal proberen schieten.
Ik ga naar Tropicana voor de Summer Beach Party, tja ;)

De laatste weken is het vrij rustig in clubland. Mensen hier die dit al voelen in hun opdrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Anoniem: 206663 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:07:

De laatste weken is het vrij rustig in clubland. Mensen hier die dit al voelen in hun opdrachten?
Donderdag lekker met Henk in Vie knallen :+ Zin an! :D

Maarreh...zoals ik het nu zie wordt het in februari druk zat :D Januari is inderdaad een dipmaandje volgens mij..weinig leuke feesten als ik zo rondkijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Anoniem: 206663 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:07:

hangt er van af wat je rustig noemt, maar ik moet toegeven dat het de eerste 2 weekends wat flauwtjes was, maar afgelopen zaterdag was het "vollenbak" in Carré :)

Nu vrijdag Noxx, zaterdag Carré

en momenteel bezig met reinstall van vista en al m'n programma's want mijn OS/prog drive heeft de geest gegeven toen ik maandag de foto's aan het bewerken was (gelukkig staat al mijn data op andere schijven)

Moet dus nog steeds mijn foto's van zaterdag afwerken :X

btw: ivm het feit dat er geklaagd wordt dat alle foto's die gepost worden per sé showcaseplaten moeten zijn... dit staat in de startpost:
Tot slot
Deze post is een samenvatting van informatie uit voorgaande delen en wat eigen kennis. Mijn dank gaat dus ook uit naar de community!
En voordat ik het vergeet, we kunnen hier flink kletsen, maar we houden vooral van plaatjes! Dus kom maar op met je meesterwerken en of je uitprobeersels!

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

ppFreddy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:56:
[...]

btw: ivm het feit dat er geklaagd wordt dat alle foto's die gepost worden per sé showcaseplaten moeten zijn... dit staat in de startpost:

[...]
Uitproberen prima, maar dat moeten dan geen misbaksels zijn. Óf je moet ze plaatsen zodat je er wel achter staat, maar het is niet helemaal uit de verf gekomen.....vraag dat hoe je het eventueel beter kan doen ;)

Tuurlijk is het fijn als je iets nieuws probeert, het kan mislukken. Maar met de expertise die hier zit kun je misschien wel een tip krijgen waardoor een volgende keer een plaat 100% zal lukken ;)

Het feit showcasewaardig wil in mijn opzicht ook zeggen dat het platen zijn waar je zelf achter staat. de laatste tijd gebeurt dit naar mijn idee te weinig ( gezien de vele excuses...niet nabewerkt, slecht licht enz enz ) Als je meer uit een foto kan halen die uit de cam komt, dan kan het nog beter...post dan niet. We mogen dan wel in het sub-forum Fotografie Algemeen zitten, maar probeer SHOWCASE-waardige platen te schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

[...]
Klopt, uitprobeersels. Dat heeft in zijn naam dat je wat probeert, en dan ga ik er vanuit dat je daar feedback en commentaar op kan hebben. Dat je niet meteen verzand in de afwimpelende argumenten die Henk al heeft opgesomt. Want, er staat namelijk ook:
Anoniem: 167065 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:50:
Verder is het hier een hecht clubje te noemen. Laat je echter niet afschrikken door het commentaar dat om je oren vliegt. Van commentaar leer je over het algemeen, ondanks dat het wat harder kan over komen. Sta er voor open, wees meegaand, leer ervan en post een volgende keer je ervaringen weer hier. Vergeet ook niet je foto's te nummeren voordat je ze post. Het maakt het een stuk makkelijker om op je foto's te reageren.
Dus probeer ook open te staan voor feedback, en probeer er van te leren.

[ Voor 3% gewijzigd door samo op 21-01-2009 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
hangt er van af wat je rustig noemt, maar ik moet toegeven dat het de eerste 2 weekends wat flauwtjes was, maar afgelopen zaterdag was het "vollenbak" in Carré :)
Hehe, de dag dat het in Carré kalm is, dan is er pas echt iets loos in clubland. :)
In Carré heb je elke week een luxe qua volk

Ohja Freddy, wordt het niet is tijd voor een Mac? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

allstarted1 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:00:
[...]

Wat voor soort shots ga je proberen te maken? De ene keer zien we dit, daarna zien we dat.
[knip]

[...]

Klopt, maar wat is belangrijker? De kijker of je opdrachtgever, of jijzelf? Tuurlijk ik snap dat je zelf achter je eigen foto's moet staan om een ander ervan te overtuigen, maar volgens mij sta je zelf niet achter wat je doet, en een opdrachtgever die het niet uitmaakt wat je uitvreet, tsjaa, daar schiet je geen r**t mee op.

Dan kun je twee dingen bedenken: je staat er voor een leuk budget vanuit zijn oogpunt en het interesseert hem geen reet omdat hij niet meer kwijt wil zijn aan een fotograaf, of hij weet niet wat er op de markt speelt.

[...]

Je hebt toch die foto's op je eigen PC gedumpt? :?

[...]

For your information? :? :+

[...]

[...]

We gaan er weer eens wat harder op in ja. Sommige mensen zijn niet zelfkritisch genoeg op wat ze doen en dat maakt ze lui. Zelf probeer ik constant op mezelf te blijven schelden en vooral de afgelopen drie maanden kan ik al een verschil zien in mijn telkens bijgewerkte portfolio. Komt vooral door zelfkritiek, kennis die je opdoet en mijn omgeving.

De nutteloze feedback van; leuk feest blabla, daar schiet niemand iets mee op. Er mag wat mij betreft weer lekker met een bot bijltje gehakt worden, zolang de kritiek maar inhoudelijk is, en iemand er ook écht iets mee opschiet.

Wat mij betreft: geen halfbakken platen en inderdaad geen achterlijk rafelige/oversized/weet ik wat voor watermerken. Watermerken verpesten foto's, maar ze zijn helaas nodig, feit is dat ze ook subtiel in een foto geplaatst kunnen worden. Bijvoorbeeld, eeerik schiet voor Link2Party, die naar mijn mening een spuuglelijke border meekrijgen. Die platen plaatst hij toch ook niet uit gemak? ;)

Wat het fotograferen en posten betreft: wil je beter worden? Zet dan je beste werk neer en verwacht kritiek. Iedereen kijkt anders naar een foto en ziet andere dingen, waar je zelf misschien niet op had gelet.
Wil je dat niet, en denk je dat je de wijsheid in pacht hebt? Dan kun je beter niets posten en blijven lurken..... ;)
van de aantal shots die ik hier presenteerde was er 1 die wel in de smaak viel .. dus maw meer zulke shots.

en nee .. mijn pics staan niet op mijn pc ... (helaas) vanwege .. zucht ga ik het toch uitleggen ... verhuizingen en zelf al geen internet heb (ja op mijn werk, maar daar is het nu te druk voor om uberhaupt met pics aan de slag te gaan ... ). Trust me anders had ik ze wel op flickr gepost.

wat qua showcase waardig waar ik achter stond .. ja ok .. achter afgezien vond ik 1 plaatje niet showcase waardig, de rest wel in mijn ogen .. maar ja .. wie ben ik.

En nogmaals .. gelukkig hadden velen dat al gezegd. Dit is een forum waar men kan LEREN en niet alleen maar "oee aaa" topic op de mooie shots die de pro's hier maken.

Persoonlijk wil ik liever meer newbies shots zien zodat de pro's hier commentaar kan geven (en ja zelfs ik kan hiervan leren). Ik kan mij herrineren eeh .. mydogisgone. Hij had de stoute schoenen aangetrokken en zijn 1e pics gepost. Waren ze showcase waardig? Nee (niet mijn ogen). Maar gelukkig poste hij ze wel, kreeg goed commentaar en moet zeggen dat hij er flink op voorruit gegaan is.

Ik spreek ook irl beginnende partyfotografen die gewoon niet hier willen posten JUIST omdat ze het gevoel krijgen dat ze hier niet horen omdatdat er een soort elite gevoel is en dat vind ik zonde. Terwijl ik ze juist probeer te pushen om te posten zodat ze er van kunnen leren.

Misschien moeten er juist 2 topics komen voor partypics ... 1 voor de beginners en een andere voor de showcase waardig. De showcase waardig moet eerst gesubmit worden ofzo en settings erbij en waarom de fotograaf dit een showcase waardig plaatje vind. Zoiets wordt al gedaan vb op de Flashfocus forum. Daar moet je eerst een showcase aan een groep mensen submitten en die bepalen of het showcase waardig is en zetten um online. Ik weet .. tis meer werk ... en hamvraag is WIE bepaald wat showcase waardig is.

Wat betreft de smaak van de opdrachtgever. Vaak is het "ja maak maar mooie plaatjes" (doet me denken als mijn vak webdesigner -> klant: ik wil een site .. ik: wat voor site ... klant: een mooie) ... en ja dan ga ik gewoon mijn eigen ding doen. Zijn het dan 2 stylen .. so be it. De volgende keer kan hij wel zeggen "gast die style willen we niet" of "het ik heb een ander evenement waar die ene style juist erin past" . En vaak heb ik juist dat ze zeggen "oh dik dat er ook aparte pics tussen zit". Tuurlijk snap ik wel dat de pro's die schieten op grote evenementen niet zomaar ff van style kunnen veranderen (want dat is hun ding en daarvoor zijn ze ingehuurd voor zulke style pics).

en die fyi ... ja gebruik um te vaak als stopwoord (moet ik meer afleren) .. moest btw zijn natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
thalyric schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:10:
[...]

van de aantal shots die ik hier presenteerde was er 1 die wel in de smaak viel .. dus maw meer zulke shots.

en nee .. mijn pics staan niet op mijn pc ... (helaas) vanwege .. zucht ga ik het toch uitleggen ... verhuizingen en zelf al geen internet heb (ja op mijn werk, maar daar is het nu te druk voor om uberhaupt met pics aan de slag te gaan ... ). Trust me anders had ik ze wel op flickr gepost.

wat qua showcase waardig waar ik achter stond .. ja ok .. achter afgezien vond ik 1 plaatje niet showcase waardig, de rest wel in mijn ogen .. maar ja .. wie ben ik.

En nogmaals .. gelukkig hadden velen dat al gezegd. Dit is een forum waar men kan LEREN en niet alleen maar "oee aaa" topic op de mooie shots die de pro's hier maken.

Persoonlijk wil ik liever meer newbies shots zien zodat de pro's hier commentaar kan geven (en ja zelfs ik kan hiervan leren). Ik kan mij herrineren eeh .. mydogisgone. Hij had de stoute schoenen aangetrokken en zijn 1e pics gepost. Waren ze showcase waardig? Nee (niet mijn ogen). Maar gelukkig poste hij ze wel, kreeg goed commentaar en moet zeggen dat hij er flink op voorruit gegaan is.

Ik spreek ook irl beginnende partyfotografen die gewoon niet hier willen posten JUIST omdat ze het gevoel krijgen dat ze hier niet horen omdatdat er een soort elite gevoel is en dat vind ik zonde. Terwijl ik ze juist probeer te pushen om te posten zodat ze er van kunnen leren.
Laat me me even verduidelijken. Met showcase heb ik nóóit bedoeld; showcase naar _mijn_ maatstaven, of naar die van wie dan ook. Het moet showcase zijn naar _jouw_ maatstaven, zoals je een foto voor een nieuwe potentiele opdrachtgever in zou dienen. Ook dat doe je niet met gammele watermerken of het commentaar 'ja, ze zijn nog even niet bewerkt'. Ik verwacht van niemand dat ze een GH-plaat neerzetten (voor mij toen ik begon een soort van de 'beste' van dit topic ;) ), maar wél dat ze er moeite in stoppen om de plaat die ze hier wel laten zien, zo goed mogelijk te laten lijken. Anders ga ik commentaar leveren op shit die je wellicht zelf had kunnen verzinnen, of zelfs al hád verzonnen maar gewoonweg niet doorgevoerd. Leren gaat alleen als je zelf niet meer ziet waar de verbeterpunten liggen...

Afgezien van dat snap ik niet waarom ik moeite moet stoppen in iets waar je _zelf_ niet eens de benoigde moeite in gestopt hebt. En precies dát moet die drempel zijn, dat je echt weet dat deze plaat uit je tenen is gekomen, en dat je er, naar jouw maatstaven, alles aan hebt gedaan om er een succesvol product van te maken. Of denk je dat Gerard voor zijn bewerkingen een knop in LR indrukte en verder zijn foto niet meer aanraakt?

En als je dan een keer géén pics hebt, omdat je in een verhuizing zit, dan post je toch niet? Het is geen verplichting elk weekend hier te laten zien dat je weggeweest bent...
Misschien moeten er juist 2 topics komen voor partypics ... 1 voor de beginners en een andere voor de showcase waardig. De showcase waardig moet eerst gesubmit worden ofzo en settings erbij en waarom de fotograaf dit een showcase waardig plaatje vind. Zoiets wordt al gedaan vb op de Flashfocus forum. Daar moet je eerst een showcase aan een groep mensen submitten en die bepalen of het showcase waardig is en zetten um online. Ik weet .. tis meer werk ... en hamvraag is WIE bepaald wat showcase waardig is.
Lijkt me daarom ook een erg slecht plan, daarvoor hebben we hier FGS. Daar maak je een [testcase] of [showcase] aan, als modjes vinden dat iets niet showcasewaardig is, zie je dat snel genoeg ;) Afgezien van dat is een board voor enkel beginners imho een heeel slecht plan, want zoals ik het nu interpreteer mogen we daar alle mogelijke ranzige watermerken, niet-bewerkingen en andere flauwe excusen terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
om hier ook nog even op in te haken, ik denk dat het ook zeker niet wenselijk is om 2 aparte topics aan te maken hiervoor. net zoals met zoveel disciplines leer je ook juist het snelste als beginners en gevorderden gemixt blijven. zowel voor de beginners handig alswel voor de gevorderden die soms dan ook nog verrast kunnen worden door nieuwe frisse inzichten.

ik had toen wel geopperd om voor de die hards en enthousiaste beginners alhier een soort van 'foto van de maand competitie' achtig iets op te zetten.. je krijgt een onderwerp die je dan die maand in de partyscene moet zien uit te beelden. (dus geen archief materiaal) dan kan je ook goed fotos met elkaar vergelijken en ook de intrepetatie van een ieder over hetzelfde onderwerp bekijken.

je kan bv het onderwerp 'schaduw' hebben. daar kan je best wel wat mee in de partyscene. maar toch zal iedereen daar iets heel anders mee gaan doen hopelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Henk schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:44:
[...]

Laat me me even verduidelijken. Met showcase heb ik nóóit bedoeld; showcase naar _mijn_ maatstaven, of naar die van wie dan ook. Het moet showcase zijn naar _jouw_ maatstaven, zoals je een foto voor een nieuwe potentiele opdrachtgever in zou dienen. Ook dat doe je niet met gammele watermerken of het commentaar 'ja, ze zijn nog even niet bewerkt'. Ik verwacht van niemand dat ze een GH-plaat neerzetten (voor mij toen ik begon een soort van de 'beste' van dit topic ;) ), maar wél dat ze er moeite in stoppen om de plaat die ze hier wel laten zien, zo goed mogelijk te laten lijken. Anders ga ik commentaar leveren op shit die je wellicht zelf had kunnen verzinnen, of zelfs al hád verzonnen maar gewoonweg niet doorgevoerd. Leren gaat alleen als je zelf niet meer ziet waar de verbeterpunten liggen...

Afgezien van dat snap ik niet waarom ik moeite moet stoppen in iets waar je _zelf_ niet eens de benoigde moeite in gestopt hebt. En precies dát moet die drempel zijn, dat je echt weet dat deze plaat uit je tenen is gekomen, en dat je er, naar jouw maatstaven, alles aan hebt gedaan om er een succesvol product van te maken. Of denk je dat Gerard voor zijn bewerkingen een knop in LR indrukte en verder zijn foto niet meer aanraakt?

En als je dan een keer géén pics hebt, omdat je in een verhuizing zit, dan post je toch niet? Het is geen verplichting elk weekend hier te laten zien dat je weggeweest bent...

[...]

Lijkt me daarom ook een erg slecht plan, daarvoor hebben we hier FGS. Daar maak je een [testcase] of [showcase] aan, als modjes vinden dat iets niet showcasewaardig is, zie je dat snel genoeg ;) Afgezien van dat is een board voor enkel beginners imho een heeel slecht plan, want zoals ik het nu interpreteer mogen we daar alle mogelijke ranzige watermerken, niet-bewerkingen en andere flauwe excusen terug zien.
nou tis niet dat ik niks had. ik zelf vond dat ik wel een aantal leuke platen had om te showen alleen helaas geen 1 die zonder watermerk was. En heb wel wat aan gesleuteld, maar indeed misschien niet dat extra voor hier. Het is niet zo dat ik mijn pics zo uit de cam hupsa online zet. Vind jammer dat je het zo over brengt dat het lijkt alsof ik geen ruk gedaan heb aan mijn pics.

Maar ik ken mezelf, als ik ze nu niet had gepost dan is het zeker volgende week niet. Ben soms te snel afgeleid. Iets waar ik aan moet werken? zeker weten. Ben gewoon soms te enthausiast om iets te laten zien.
Anders ga ik commentaar leveren op shit die je wellicht zelf had kunnen verzinnen, of zelfs al hád verzonnen maar gewoonweg niet doorgevoerd. Leren gaat alleen als je zelf niet meer ziet waar de verbeterpunten liggen...
en dat is erg want? Als je ze gaat leveren weet ik tenminste wat ik fout doe. En misschien indeed ga je punten zeggen die ik zelf al weet ... die filter ik wel eruit, maar weet zeker dat er veel zijn die ik domweg niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Anoniem: 167065 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:52:
om hier ook nog even op in te haken, ik denk dat het ook zeker niet wenselijk is om 2 aparte topics aan te maken hiervoor. net zoals met zoveel disciplines leer je ook juist het snelste als beginners en gevorderden gemixt blijven. zowel voor de beginners handig alswel voor de gevorderden die soms dan ook nog verrast kunnen worden door nieuwe frisse inzichten.

ik had toen wel geopperd om voor de die hards en enthousiaste beginners alhier een soort van 'foto van de maand competitie' achtig iets op te zetten.. je krijgt een onderwerp die je dan die maand in de partyscene moet zien uit te beelden. (dus geen archief materiaal) dan kan je ook goed fotos met elkaar vergelijken en ook de intrepetatie van een ieder over hetzelfde onderwerp bekijken.

je kan bv het onderwerp 'schaduw' hebben. daar kan je best wel wat mee in de partyscene. maar toch zal iedereen daar iets heel anders mee gaan doen hopelijk :)
ja grappig zat ik zelf ook aan te denken, dus zeg maar 1 onderwerp verzinnen voor gehele maand en dan mag je maar 1 ervan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
thalyric schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:26:
nou tis niet dat ik niks had. ik zelf vond dat ik wel een aantal leuke platen had om te showen alleen helaas geen 1 die zonder watermerk was. En heb wel wat aan gesleuteld, maar indeed misschien niet dat extra voor hier.
Daarmee geef je eigenlijk alles al aan, er rammelt e.e.a. aan je platen, en toch show je ze. En dan ineens ontaardt (onder andere) zo'n watermerk in deze discussie, omdat het al langer broeit ;)
Het is niet zo dat ik mijn pics zo uit de cam hupsa online zet. Vind jammer dat je het zo over brengt dat het lijkt alsof ik geen ruk gedaan heb aan mijn pics.
Dat heb ik helemaal nooit zo gebracht, maar er zijn ook situaties geweest in het vorige deel waarbij mensen dat wél deden. En die heb ik gelijk even aan de orde gebracht, dus ik denk dat dat een interpretatiefoutje jouwerzijds, of onduidelijkheid mijnerzijds is geweest. Mijn post is _absoluut_ geen aanval (of kritiek, eigenlijk) op jouw persoon, maar op de mentaliteit die deze serie topics de laatste tijd beheerst. Wie de schoen past trekke hem aan, dat kan gelden voor jouw watermerk, en voor een ander weer de PP, of het 1000px-brede formaat dat er brak uit ziet, etc.
Maar ik ken mezelf, als ik ze nu niet had gepost dan is het zeker volgende week niet. Ben soms te snel afgeleid. Iets waar ik aan moet werken? zeker weten.
En zooo simpel opgelost ;) Agendapuntje in outlook, en over een week zien we ineens een prachtpost met 'ik had ook nog wat... beetje laat door verhuizing, maar liever laat en goed dan snel en kut'.
Ben gewoon soms te enthausiast om iets te laten zien.
Begrijpelijk, maar laat je kwaliteit daar niet ten koste van gaan ;)
en dat is erg want?
Dat is erg omdat ik moeite ga stoppen in iets waar je het zelf naliet. Buiten dat lever ik op een inconsistent belichte set vaak eerder het commentaar over de consistentie, en ga niet te diep in op composities, of juist andersom. Lekker kut dan, als je dat toch al wist. Zit jij (geringe) moeite te doen om je foto's in een post te proppen, ik zit moeite te doen in feedback, en vervolgens zijn het parels voor de zwijnen.
Als je ze gaat leveren weet ik tenminste wat ik fout doe. En misschien indeed ga je punten zeggen die ik zelf al weet ... die filter ik wel eruit, maar weet zeker dat er veel zijn die ik domweg niet zie.
Jup, maar ik verwacht dat je die punten eerst zélf wegwerkt, en dan pas bij 'mij' komt vragen om commentaar.

Nogmaals, ik vind het een beetje maffe houding dat je van een ander wél inspanning verwacht waar je die zelf niet levert.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 21-01-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Daarmee geef je eigenlijk alles al aan, er rammelt e.e.a. aan je platen, en toch show je ze. En dan ineens ontaardt (onder andere) zo'n watermerk in deze discussie, omdat het al langer broeit ;)
er rammelt altijd wel wat aan mijn platen, heeft iedereen wel , wil niet zeggen dat ik ze niet gelijk helemaal afkeur om ze hier te zetten. Maar meestal zie ik het ook pas nadat iemand mij erop wijst .. en dan pas zo van heb "hmm ja was eigenlijk niet zo handig". Misschien ben ik de enige die zo is en alles wat hier gepost wordt is gelijk 100% perfect behalve die van mij.

En ik weet .. dit is geen flame naar mij toe .. duh ... maar ik vind wel handig om dit zo on the record te zetten, zodat mensen die niet posten maar alleen alleen lezen (JA JIJ JA ... IK WEET DAT JE NU MEE LEES .. JE MOET POSTEN!!! ;-)) dit in hun achterhoofd meenemen.

ja about de taskding in M$ Outlook .. heb ook geen Outlook ... en ik ben heeel slecht met dat ... (handig dat dismiss all). wat dat betreft ben ik echt een chaoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Als je (in het algemeen, dus posters, lurkers, google, en mensen die hier nooit komen) zelf merkt dat er wat rammelt aan je platen, kan je die hier ook gewoon posten. Maar post er dan één of twee, en geef aan dat je het niet goed weet. Of wat de bedoeling is van die plaat.
Een zinnetje "Ik heb nu een foto gemaakt, ik vind de koppen van de mensen erop leuk, maar volgens mij mist de plaat wat" of "is deze plaat te heftig bewerkt?". Dan geef je al aan wat je er zelf van vind, en welke richting jij op wilt. Dan is iedereen welkom. Maar, houd er rekening mee dat ook iedereen feedback kan geven, en dit soms best direct kan zijn. Leer ervan, en ga niet alleen in verdediging.

En misschien moet ik zelf ook eens het goede voorbeeld geven.
Ik ben vorige week naar een nieuwjaarsborrel van een bandje geweest. Niet helemaal party, en ook al gepost in het concerttopic, maar zo klein dat het toch een behoorlijke party-steming had.
Anyway, omdat ik niet kon kiezen uit drie foto's en ik alledrie te langdradig vond, hetvolgende gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3369/3199048316_fb909c206d.jpg.
Omdat ik tijdens het maken niet dacht aan een drieluik springt Pedro Calvito nu door het beeld. Too much? Of toch te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

ergens vind ik die middelste niet in je drieluik passen ... vind um niet lekker smoelen als de linker en rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244262

thalyric schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:53:
[...]

er rammelt altijd wel wat aan mijn platen, heeft iedereen wel , wil niet zeggen dat ik ze niet gelijk helemaal afkeur om ze hier te zetten. Maar meestal zie ik het ook pas nadat iemand mij erop wijst .. en dan pas zo van heb "hmm ja was eigenlijk niet zo handig". Misschien ben ik de enige die zo is en alles wat hier gepost wordt is gelijk 100% perfect behalve die van mij.

En ik weet .. dit is geen flame naar mij toe .. duh ... maar ik vind wel handig om dit zo on the record te zetten, zodat mensen die niet posten maar alleen alleen lezen (JA JIJ JA ... IK WEET DAT JE NU MEE LEES .. JE MOET POSTEN!!! ;-)) dit in hun achterhoofd meenemen.

ja about de taskding in M$ Outlook .. heb ook geen Outlook ... en ik ben heeel slecht met dat ... (handig dat dismiss all). wat dat betreft ben ik echt een chaoot
Je bent zelfs zo'n chaoot dat ik echt moeite moet doen om je post te volgen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, ik heb geloof ik ook weer wat te posten (nadat m'n vaste tent niet lekker loopt komt er nog weinig van icm een vaste baan :/ ). Ik zal straks eens gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Samo: de rechtse vind ik het mooist qua kleuren, links heeft wat een roodzweem in het gezicht, en de middenste mss iets overbelicht op de handen. Daarom rechts mijn n°1 (al had daar de gitaarkop volledig opgemogen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 08:48

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

samo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:19:
Als je (in het algemeen, dus posters, lurkers, google, en mensen die hier nooit komen) zelf merkt dat er wat rammelt aan je platen, kan je die hier ook gewoon posten. Maar post er dan één of twee, en geef aan dat je het niet goed weet. Of wat de bedoeling is van die plaat.
Een zinnetje "Ik heb nu een foto gemaakt, ik vind de koppen van de mensen erop leuk, maar volgens mij mist de plaat wat" of "is deze plaat te heftig bewerkt?". Dan geef je al aan wat je er zelf van vind, en welke richting jij op wilt. Dan is iedereen welkom. Maar, houd er rekening mee dat ook iedereen feedback kan geven, en dit soms best direct kan zijn. Leer ervan, en ga niet alleen in verdediging.

En misschien moet ik zelf ook eens het goede voorbeeld geven.
Ik ben vorige week naar een nieuwjaarsborrel van een bandje geweest. Niet helemaal party, en ook al gepost in het concerttopic, maar zo klein dat het toch een behoorlijke party-steming had.
Anyway, omdat ik niet kon kiezen uit drie foto's en ik alledrie te langdradig vond, hetvolgende gedaan:
[afbeelding].
Omdat ik tijdens het maken niet dacht aan een drieluik springt Pedro Calvito nu door het beeld. Too much? Of toch te doen?
de laatste foto die ik gepost heb postte ik omdat ik het zo'n huge verschil vond met eerdere foto's die ik hier had laten zien. Ik was er eigenlijk zo blij mee dat ik een van mijn doelstellingen gehaald had dat ik niet op de compo had gelet. ik lurk onzettend veel en ik probeer ook de verschillen te zoeken tussen de vaste posters hier en een stijl aan te nemen die het beste van allen bevat. zo vind ik de momenten van Hos en Samo geweldig, de laser en overzichtshots van mitnick heel goed en de portretten/close ups van Henk en Allstarted de moeite waard om te bekijken.

Daarvan probeer ik te kijken wat ik nu wil bereiken, wil ik zo licht gaan als Kleine Aap en Eeerik of wil ik de (toch echt wel artistieke) kant van Hos op. om het grof te zeggen. je bent dus altijd op zoek naar de gulden middenweg. en met elke shoot leg je je lat weer hoger.

Nu genoeg geluk, tijd voor pics. ik ga even kijken wat Samo poste. en proberen mijn visie erop los te laten.

Edit : samo, als hij links iets meer ruimte had gehad dan vond ik het opzich een geslaagde 3-luik.

[/Edit]
Sorry als ik je niet genoemd heb maar dit kwam even in mij op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
samo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:19:
[afbeelding].
Als je duidelijker omkadert scheelt dat al een hoop, hoewel je foto's niet echt 'egaal' zijn wat betreft belichting/kleur. Je drieluik mist nu een raakvlak dat in elke foto terugkomt en het een lekker wegkijkend drieluik maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Man man man…
Net een mailtje binnengekregen.
Mocht iemand interesse hebben? :)

----------------

hey
wij organiseren onze fuif(23januari 2009 in de Qubus in oudenaarde) en vragen ons af of u misschien foto's zou kunnen trekken op onze fuif. En dat het liefst zonder kostprijs.
groetjes

Sofie
gelieve ons nog zo vlug mogelijk te verwittigen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 206663 op 22-01-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Terug sturen: en uw bezoekers betalen zeker ook geen entree? De DJ's komen gratis en de drank kost niets?

[ Voor 27% gewijzigd door Nik op 22-01-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205924

haha, nog zo vlug mogelijk verwittigen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Haha en nog een dag vantevoren ook 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 22-01-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
8)7 wat een mafketels...

Dikke kans dat dit mailtje gewoon naar elke partysite en fotograaf is gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Anoniem: 206663 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:22:
Man man man…
Net een mailtje binnengekregen.
Mocht iemand interesse hebben? :)

----------------

hey
wij organiseren onze fuif(23januari 2009 in de Qubus in oudenaarde) en vragen ons af of u misschien foto's zou kunnen trekken op onze fuif. En dat het liefst zonder kostprijs.
groetjes

Sofie
gelieve ons nog zo vlug mogelijk te verwittigen
lol ... en dan vragen of ze dan in natura wil betalen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Vooral het kinderlijke enthousiasme gecombineerd met het zo-officieel-mogelijke taalgebruik is erg grappig, en bijna aandoenelijk. Maar de vraag is wel heeeel erg naief.

Vanavond / van het weekend maar eens kijken of ik het drieluik kan verbeteren na jullie feedback. Thanks!

[ Voor 24% gewijzigd door samo op 22-01-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Henk schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:55:
[...]

Als je duidelijker omkadert scheelt dat al een hoop, hoewel je foto's niet echt 'egaal' zijn wat betreft belichting/kleur. Je drieluik mist nu een raakvlak dat in elke foto terugkomt en het een lekker wegkijkend drieluik maakt.
Ik weet niet of jij uberhaupt naar die drieluik hebt gekeken (behalve naar de belichting en kleur) maar volgens mij is het meer dan duidelijk dat het over die dude met z'n gitaar gaat ;). Ik vind de drieluik heel geslaagd op (zoals Henk al aangaf) de belichting na. Maar je moet niet altijd naar dat technische luisteren natuurlijk. :P Het ziet er gezellig en vrolijk uit. Het enige waar ik me aan stoor is z'n dichtgeknepen oog op de derde plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Josh schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:15:
[...]

Ik weet niet of jij uberhaupt naar die drieluik hebt gekeken (behalve naar de belichting en kleur) maar volgens mij is het meer dan duidelijk dat het over die dude met z'n gitaar gaat ;). Ik vind de drieluik heel geslaagd op (zoals Henk al aangaf) de belichting na. Maar je moet niet altijd naar dat technische luisteren natuurlijk. :P Het ziet er gezellig en vrolijk uit. Het enige waar ik me aan stoor is z'n dichtgeknepen oog op de derde plaat
zodan, leef jij ook nog :+

Ehmm... tuurlijk heb ik gekeken, maar ik zag dus wat kritiekpuntjes, en die geef ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Zooo, net eindelijk in m'n nest en me nog zo voorgenomen om gelijk te gaan slapen aangezien ik over eeeuhm....twee uur alweer naar college moet :z

Maar er zat een plaat in mijn achterhoofd vanavond inc. nabewerking, en die wilde ik nog even uitvoeren en uploaden :D

Visite @ Vie

Afbeeldingslocatie: http://jeroen-noordeloos.nl/lrtemp/DSC_9718edit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets te weinig scherpte op de ogen vind ik. Verder wel mooie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

De houding is zeker lekker. Ook de zaal aan de achterkant is fijn belicht. Het persoon staat er goed op, niks is onprettig gecropt. Enig minpuntje is inderdaad de onscherpte die bij de ogen zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

allstarted1 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 07:21:
Zooo, net eindelijk in m'n nest en me nog zo voorgenomen om gelijk te gaan slapen aangezien ik over eeeuhm....twee uur alweer naar college moet :z

Maar er zat een plaat in mijn achterhoofd vanavond inc. nabewerking, en die wilde ik nog even uitvoeren en uploaden :D

Visite @ Vie

[afbeelding]
ja 1e wat ik zag was inderdaad ook de onscherpte rond ogen/gezicht ... dacht dat het eerst aan mijn monitor lag ..

btw .. had je nog die plaat van mij uitgeprint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thalyric schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:27:
[...]

ja 1e wat ik zag was inderdaad ook de onscherpte rond ogen/gezicht ... dacht dat het eerst aan mijn monitor lag ..

btw .. had je nog die plaat van mij uitgeprint?
had je ook wel op zijn ogen scherp gesteld ? als je hem op automatisch had bepalen staan dan zou het me niks verbazen als hij zijn arm heeft genomen aangezien die zich ook praktisch in het midden bevind en de tattoo wel scherp is. in de cam kan je dat meestal nog terugzien welk scherpstelpunt er is genomen

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 23-01-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Anoniem: 167065 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:44:
[...]

had je ook wel op zijn ogen scherp gesteld ? als je hem op automatisch had bepalen staan dan zou het me niks verbazen als hij zijn arm heeft genomen aangezien die zich ook praktisch in het midden bevind en de tattoo wel scherp is. in de cam kan je dat meestal nog terugzien welk scherpstelpunt er is genomen
Automatisch is voor n00bs, en dat is allstarted niet. :P

Leuke plaat :)

[ Voor 5% gewijzigd door Josh op 23-01-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Josh schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:57:
[...]

Automatisch is voor n00bs, en dat is allstarted niet. :P

Leuke plaat :)
hela iedereen heeft toch wel eens een moment van onbezonnenheid, ik ben ook wel eens betrapt op standje P hoor :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Mysteryland 2007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
Niets mis met standje P, Nachtmodus, Winterlandschap etc etc. Gaat het niet om de foto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

nee maar in meeste gevallen komt het resultaat er niet mooi uit in P ipv zelf reguleren. Heb mezelf ook wel eens betrapt op een ander standje (hmm dat klonk raar hahaha) en dan zitten er wel eens wat leuke platen tussen... maar heel veel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Visite @ Vie

[afbeelding]
No offence, maar deze is gewoon niet geschikt voor het topic. Leuk dat een arm+tattoo scherp is, maar zulke onscherpte in het gezicht... Dat kan gewoon niet.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Hoé het komt weet ik niet precies, maar ik zat inderdaad wel met scherpstelling op de ogen, maar dacht eerder aan de kleur die niet geheel kloppend was. Blijkbaar is er dus een stuk onscherpte te bekennen op betere schermen ( ik zie het blijkbaar niet goed en da's niet best. :P )

Hij was iets te sterk belicht in het gezicht. Kan het misschien ook liggen aan het feit dat ik met een brush tool de exposure in het gezicht iets omlaag heb gehaald? Misschien is dit een reden waardoor na het terugschroeven van de belichting detail/scherpte wegvalt?

Zal vanmiddag als ik m'n ogen nog open kan houden nogmaals eens kijken of dat een verschil maakt... :) Thanks for the pointer!

Tijd voor een slashing Dell scherm! :+

[ Voor 9% gewijzigd door allstarted1 op 23-01-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mss in de toekomst eerst een nachtje over slapen? :)

Ik denk niet dat je door exposure aanpassing scherpte verlies krijgt.
Mss stond je scherpstelpunt wel niet waar jij dacht dat het stond? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

vraag me ook af trouwens .. wel of geen diffuser op je flitser .. zelf gebruik ik geen diffuser. gebruiken jullie een diffuser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
thalyric schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:29:
vraag me ook af trouwens .. wel of geen diffuser op je flitser .. zelf gebruik ik geen diffuser. gebruiken jullie een diffuser?
Yupz! Verschillende zelfs :)
Sto-Fen OmniBounce, Lightsphere clear, Lightsphere milk (met witte top of chromedome)

Hangt eigenlijk wel van de situatie af, soms heb ik ook gewoon de wide-angle diff. ervoor.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dude, jij plakt nog een half flatgebouw op je flitser als je maar denkt dat er een beetje een leuk plaatje uitkomt :D

Ik werk zelf zonder, maar gebruik die flashcard in de flitser weer vaak :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Floor-is schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:08:
Dude, jij plakt nog een half flatgebouw op je flitser als je maar denkt dat er een beetje een leuk plaatje uitkomt :D
True, maar je moet ook toegeven dat 't wel werkt :)
En bovendien, zo 'n tupperwareding, heb je buiten het schieten om ook nog 'n hoop lol mee ;)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Voor jou werkt het goed, voor mij is het niet zo van toepassing.

Anyway: zit in de HMH een beetje te wachten tot het begint. Vooralsnog is het dus een beetje saai eigenlijk, ook al vermaak ik me wel met JJJur :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 21:09

djkooij

voorheen Facemodder

Een enorme berg tekst, erg weinig platen kenmerken de start van deeltje 11...
Hoewel ik in dit hoekje enkel lurk, toch een kleine duit in het zakje m.b.t. de kwaliteit van het recentere materiaal:

Het valt me op dat de doorlooptijd bij veel mensen enorm kort is. Avondje knallen, even pitten, op pc/mac kwakken, snel sorteren en bewerken en, jawel, vlot op got...
Geen idee of het enkel in mijn kop zo werkt, maar ik moet altijd emotioneel loskomen van mijn eigen werk. Als je er niet los van bent, kun je niet "objectief" (het blijft eigen werk) oordelen over de waarde van een plaat. Even een pas op de plaats en dan uitzoeken. Daarna bewerken tot een consistente serie (indien van toepassing) en uitleveren.
Nu begrijp ik dat veel (?) opdrachtgevers in deze scene snelheid willen en geen hoge eisen stellen, maar dat moet je voor jezelf wel doen wil je progressie maken als fotograaf.

Ik heb weliswaar geen recht van spreken als niet-partyfotogast, maar ja.. lurken moet ook leuk blijven :+

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Ben het zeker met je eens wat betreft het emotioneel loskomen van je eigen werk, djkooij.

Hoewel het niet altijd zal uitkomen (denk ik), om eerst platen voor de werkgever uit te zoeken, en dan nog eens een week later te gaan zoeken wat er nog op GoT moet. Máár ik denk zeker dat dat een filter op kwaliteit en kwantiteit brengt, wat iedereen weer ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 17:25
emotioneel loskomen van je werk. ik dacht dat ik een zweefteef was, maaruh.. het is wel heftig in deze PFG wereld zeg. Allemaal zwaar aan de anti-depressiva, geldtekort, zware verveling, arbeidsgeschillen. Jullie lijken wel oorlogsfotografen..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 21:09

djkooij

voorheen Facemodder

simon schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:17:
emotioneel loskomen van je werk. ik dacht dat ik een zweefteef was, maaruh.. het is wel heftig in deze PFG wereld zeg. Allemaal zwaar aan de anti-depressiva, geldtekort, zware verveling, arbeidsgeschillen. Jullie lijken wel oorlogsfotografen..
Lol, je bent echt niet de enige zweefteef in 't wereldje. En ik schiet niet eens PFG!
Zoals je het nu schetst is het wel "wat" zwaar, maar ik sta wel achter mijn eerder gedane uitspraak. Weg met de roze bril van het moment, eerst terug naar de realiteit.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
simon schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:17:
offtopic:
Simon, je bent wel on the roll vanavond he? ;) (iets met steadicams enzo :p)

Anyway, objectief naar je platen kijken is wat ik (en djkooij denk ik ook) het over hebben.

Uit ervaring weet ik dat ík de volgende ochtend niet helemaal objectief naar m'n platen kan kijken, ik kies toch de platen uit die ik zelf ook het leukste vond om te schieten, niet de platen die het beste gelukt zijn.

Met het oog op de discussie van kwaliteit in dit topic is het een hulpmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
Floor-is schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:59:

Anyway: zit in de HMH een beetje te wachten tot het begint. Vooralsnog is het dus een beetje saai eigenlijk, ook al vermaak ik me wel met JJJur :)
Tsjoow! Jij ook aanwezig in de HMH joh? ;)

Hierbij alvast twee on-the-go plaatjes :-)

#1 X-Qlusive Technoboy: 'Gevaarlijk' Model
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/01/24/20090124_xq_technoboy_1.jpg

#2 Backstage (thx to Alex)
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/01/24/20090124_xq_technoboy_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 09:03

Tweakjur

Redacteur

Good times ;)

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

technoboy oid was het he? mijn broertje moest er werken achter de tap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
djkooij schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:51:
Een enorme berg tekst, erg weinig platen kenmerken de start van deeltje 11...
Hoewel ik in dit hoekje enkel lurk, toch een kleine duit in het zakje m.b.t. de kwaliteit van het recentere materiaal:

Het valt me op dat de doorlooptijd bij veel mensen enorm kort is. Avondje knallen, even pitten, op pc/mac kwakken, snel sorteren en bewerken en, jawel, vlot op got...
Geen idee of het enkel in mijn kop zo werkt, maar ik moet altijd emotioneel loskomen van mijn eigen werk. Als je er niet los van bent, kun je niet "objectief" (het blijft eigen werk) oordelen over de waarde van een plaat. Even een pas op de plaats en dan uitzoeken. Daarna bewerken tot een consistente serie (indien van toepassing) en uitleveren.
Nu begrijp ik dat veel (?) opdrachtgevers in deze scene snelheid willen en geen hoge eisen stellen, maar dat moet je voor jezelf wel doen wil je progressie maken als fotograaf.

Ik heb weliswaar geen recht van spreken als niet-partyfotogast, maar ja.. lurken moet ook leuk blijven :+
tuurlijk wel, als ik een foto maak zie ik direct of het echt een 'plaat' is of toch allemaal net niet.
als het echt een 'plaat' is waar ik trots op ben dan knal ik meestal die meteen op GOT bij thuiskomst.

hier op got is het natuurlijk anders, hier gaat het niet om het aanleveren van een consistente serie maar om fotografie en de inhoud van de foto an sich alwaar 1 foto meer dan voldoende kan zijn als het echt een killer .
is. of de anderen daar dan zo ook over denken is dan natuurlijk een heel ander punt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tropicana (beach party) was vrij kalm.
Gelukkig waren er promogirls die graag poseerde. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3456/3224998047_562d3f25d0_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3479/3224997719_4030c08c34_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3499/3224998307_f6d3d1a232_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3349/3225855400_861ab3c539_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3365/3225831128_69d401e5f5_o.jpg

Bij foto 3 zou de witbalans iets warmer mogen merk ik nu ze in serie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hela is dat soms moeder en dochter samen of zoiets, de ene ziet er echt mega ouder uit dan de ander
maar misschien komt dat ook wel door de makeup :+

en kon je geen actiefoto van ze maken. normaliter moeten promo girls toch juist een beetje rondstuiteren en dansen en zo :w

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 25-01-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:15

ThunderNet

Flits!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3505/3225257867_6b6d00b548.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3109/3225256661_60d3574c60.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3420/3226112798_a472c0828c.jpg

Het flitsen zint me nog steeds niet helemaal :) op zeer korte termijn dus maar even een omnibounce bestellen, en kijken of dat wat uitmaakt. Ook wil ik binnenkort de 24-70 gaan uitproberen, ik kom nu voor portretten gewoon steeds een klap tele tekort. :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

20 & 29, moeder en dochter is dus moeilijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Anoniem: 206663 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:07:
20 & 29, moeder en dochter is dus moeilijk. :)
Jong geleerd....... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ik vind het leuke foto's, ThunderNet. Het komt wel gezellig over. Lekkere kleurtjes. Met flitsen is het ook een kwestie van veel oefenen.
Misschien wel iets om op te letten; in deze selectie komt de tent een beetje leeg over.
@Defnief; ik vind de foto's niet zo geweldig eigenlijk. Ze missen de dynamiek van het feest, maar zijn te geposeerd voor documentair en rauw voor modelfoto's. Ze doen het niet voor mij.

[ Voor 29% gewijzigd door samo op 26-01-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veel discussies weinig plaatjes de afgelopen tijd.. Afgelopen weekend foto's gemaakt in de Matrixx, bij een Teenerdisco.. Weer eens wat anders, 100 krijsende stemmetjes "meneeeeeeeeeer, mogen wij op de foto"..

1. "de doelgroep" , al helemaal stoer in de grote mensen dischotheek..
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3535/3225695695_9877f4875a.jpg

2. Deze aantrekkelijke dame ( Elise ) kwam een paar nummers zingen
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3406/3225699983_1199e4bb8c.jpg

3. een stroboscoopje gebruiken om te laten zien dat er echt veeeel van die ukkies waren
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3389/3225701977_85736a91b5.jpg

4. Elise
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3097/3225698521_4ecdb4b8c6.jpg
( onderwerp had iets meer naar links gemoeten nog.. grrr )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Ooit zei er iemand hier.... "hoe jonger het publiek, hoe fotogeiler"
En klopt die stelling ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie shots Jazzs.
2 zou ik misschien wel iets minder warm/geel maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:40:
Mooie shots Jazzs.
2 zou ik misschien wel iets minder warm/geel maken?
Had ik in eerste instantie ook gedaan, maar dan trek ik ook wat geel uit het logo van de matrixx weg, wat nogal flets overkomt. Plus dat ik die gele gloed op die strakke leren broek wel wat vond hebben in combinatie met die gele doeken en het gele logo.. Heb er ook wel een aantal zonder / met minder geel, dit is wel bewust.
psychodweep schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:39:
Ooit zei er iemand hier.... "hoe jonger het publiek, hoe fotogeiler"
En klopt die stelling ??
Die stelling klopt in zekere zin.. Ze willen werkelijk allemaal op de foto, maar ze trekken niet aan je blouse en lopen niet iriitant op je schouder te tikken enz. Het is alleen 100x menééééééééérrrrrrrr... ;) En het grote voordeel, wanneer je zegt "nu even niet" als je een dj of overzichtje schiet dan druipen ze meteen weer af.. Kan ook komen doordat ik me al even niet geschoren had natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244262 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:23:
[...]
Had ik in eerste instantie ook gedaan, maar dan trek ik ook wat geel uit het logo van de matrixx weg, wat nogal flets overkomt. Plus dat ik die gele gloed op die strakke leren broek wel wat vond hebben in combinatie met die gele doeken en het gele logo.. Heb er ook wel een aantal zonder / met minder geel, dit is wel bewust.
[...]
Kan je gelijk in hebben, je ziet zo iets pas echt bij het proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hela vraagje voor de freelancers alhier die ook af en toe prive hun gear gebruiken. geef je aanschaf van apparattuur dan volledig op of gedeeltelijk ?
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.