Hallo allemaal weer
Weekendje in NL geweest, dus helemaal niet gespeeld, maar gisteren een dagje vrij.
Gisteren heb ik lekker wat heroics gedaan, met m'n Priest. Ik was redelijk vroeg op (lang leve m'n katten) en ging dus maar in de luie stoel achter de computer zitten.
Er waren bijna geen guildies, en ik wilde toch heroics doen. PuG's dan maar, aangezien ik als healer toch een aardig deel van succes of niet in handen heb. Eerst had ik een groep naar Drak'Thalon Keep gevonden. DK tank, netjes gegeared, zonder problemen door de instance heen, behalve een wipe op de Dino. Die hitte de tank voor 2x snel 11k en nog een flinke hit, bleek erna uit z'n combatlog. Tweede try zonder problemen neer. Geen nuttige drops, maar wel rep en emblems.
Groep ging helaas uit elkaar. Volgende instance, nieuwe groep: Violet Hold. Weer heel makkelijk gecleared met een Pala tank; als bosses kregen we degene die je boven moest kiten (tank ging wel dood met een flinke hit, druid kitty nam over in bear) en de water elemental. Geen drops (blijf ik farmen voor de bracers), wel rep en emblems.
Volgende groep: Azjol'Nerub, daily heroic. We hadden 2 DK's, een Pala en een Lock. Eén van de DK's wilde wel z'n tankgear aantrekken, en had toch 29k hp buffed en crit immune. Verder niet de beste gear, maar moest te doen zijn. Op de eerste baas ging de tank dood door pound o.i.d. terwijl ik 30 kleine bugs op me had (2x Holy Nova moeten doen om ze dood te krijgen). Wel een kill. Bij de spider wachtte de tank niet tot de baas alle adds dood had. Ik heb het lang uit kunnen houden met healen, maar de baas werd niet uit de poison gehaald, waardoor ie op 100% hp bleef en het een gevecht zonder einde werd. Althans, tot ik het niet meer hield. Tweede try ging soepel. Door naar de eindbaas, waar de Pala de poison zou cleansen. Als ie levend bleef tenminste... op 50% van de baas ging de Pala dood. Op zich werd alles prima opgepakt, maar de DK tank kreeg bovengemiddelde damage, en de DPS bleef op die spikes staan, plus kreeg veel AoE damage. Met shadowfiend, pot, goed getimede Hymn ging de baas neer, met alleen de DPS DK en ik nog levend. Ik had nog 100mana

Iedereen deed een /cheer naar me, waardoor het toch gewaardeerd werd, dat ik deze groep in zo'n gevecht er doorheen gesleept had! Nieuwe ring met sp + crit hier.
Later op de dag nog Nexus en Old Kingdom heroic gedaan. In Nexus viel de epic spellpower Mace

Op m'n 2e run, dus ik heb best mazzel!!!
In de avond werd ik afgewezen voor Naxx. Te lage spellpower bleek, terwijl ik 'toch al' op 1650spellpower, 21% crit en 18k mana zit, selfbuffed, voor een 3healer setup! Maar blijkbaar nam de RL liever een Pala mee, die wel meer spellpower e.d. heeft, maar ook zo'n 70% overhealing heeft normaal. Goede tankspammer, maar zodra hij/zij van target moet veranderen, wordt het te moeilijk. Op m'n DK ben ik ook weleens gehealed door die Pala, en kreeg aan 1 stuk Flash of Light spam, van 't begin tot het eind... ook als ik minder dan 40% hp had. Gear? Ja. Skill? Neh...
Ach, ik zie wel waar ik nog upgrades in heroics kan halen. Zoveel is er niet meer te halen, behalve dan in Naxx. Eens kijken of ik ergens een stabiele groep voor Naxx kan vinden naast m'n vaste groep op vrijdagen, anders wordt het tijd voor alt nr 2 en level 80 nr 3.