Belastingaangifte 2008 - Tips & Trucs Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 68.174 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10
Rukapul schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:22:
Iemand trouwens nog ideeen over hoe het zit met het wel aftrekken van de hypotheekrente terwijl er nog geen eigen woning forfait wordt betaald over de periode dat je nog in een huurhuis woont en aan het klussen bent in de nieuwe koopwoning?
Een antwoord gevonden:
2) Als de koopwoning bestemd is om zelf in te gaan wonen (dus niet om na opknappen door te verkopen) kun je de hypotheekrente vanaf de levering van de woning al aftrekken. Voorwaarde is dat je er binnen 2 jaar na aankoop gaat wonen en het in de tussentijd niet wordt verhuurd aan anderen

3) Het eigenwoningforfait (de bijtelling) is nul totdat de woning geschikt is om in te gaan wonen. In een woning die grondig wordt verbouwd (en b.v. nog geen bruikbare keuken of badkamer heeft) kun je wel "kamperen" maar de bijtellen start pas zodra je er kunt wonen.

[...]

Antwoord 3 is niet correct. Het eigenwoningforfait betaal je met ingang van de datum dat je er bent gaan wonen. Als je in je nieuwe huis gaat kamperen (en je er dus ook officeel gaat wonen) moet je gewoon je eigenwoningforfait betalen op basis van de WOZ-waarde die de woning op 1 januari van dat jaar had.
Geen volkomen uitsluitsel dus, maar wel een richting. Op zich heb je wel een redelijk verhaal als je bij wijze van spreken om de hoek woont en bewijs van niet-bewoning / niet-comfortabel-bewoonbaar hebt middels rekeningen van stucadoor (met als gevolg dat het huis niet verwarmd kon worden), vloerenboer en huur van verhuiswagen lijkt me.

Alternatief is dat ik de GBA-verhuisdatum aanhoud welke een maand eerder ligt oid dan de daadwerkelijke bewoonbaarheid en verhuizing.

Eens zien hoever ik kom met de documentatie van het een of ander. Voor 100 euro moet het ook niet teveel tijd kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:48:
Zit je niet onder een drempel dan?
Niet dat ik kan terugvinden op het scherm ieder geval :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Dat is alleen een informatief veldje. Volgens mij willen ze daarmee bijhouden hoe hoog je eigenwoningschuld is en aan de hand daarvan over welk bedrag je over welke periode HRA hebt. Dit veld is ook alleen te zien als je aangeeft een woning te hebben gekocht in 2008. Het bedrag wat je invult is dus aankoopprijs + notariskosten (alle, ook de niet aftrekbare kosten want deze mogen wel meegefinancierd worden) + taxatiekosten, enz. Alle kosten die je hebt gehad om het huis te verkrijgen.

Bij mij is bijvoorbeeld de schuld verhoogd in 2008 vanwege verbouwing. Over de hoofdsom heb ik tot 2034 HRA en over dit bijgeleende bedrag dus tot 2038.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Cartman! schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:21:
Ik maart vorig jaar een appartement gekocht en loop ondanks dat ik het al globaal ingevuld had stuk op het volgende waar ik na veel googlen niet echt n antwoord op kan vinden.

Ik het veld 'aankoopkosten woning' kun je diverse dingen invullen waaronder notariskosten, maar wat kun je hier nu onder rekenen want ik lees alleen maar wat je niet kunt invoeren. En vallen de kosten voor NHG onder overige kosten of niet :? Ik vind dit nergens terug in de Help-functie die ik al meerdere malen doorgelezen heb. Iemand die me dit kan vertellen :?
Er staat toch financieringskosten? Dat is via google prima terug te vinden (paar weken geleden nog gedaan) en waarschijnlijk heb je ook van de hypotheektussenpersoon of notaris wel een overzicht gekregen van eenmalig af te trekken kosten.
edit: het bedrag aankoopkosten woning lijkt eigenlijk helemaal geen invloed uit te oefenen op de bedragen die we terugkrijgen :?
Klopt. Je trekt immers de rente (en financieringskosten in het eerste jaar) af, niet de koopsom. Op zich is er wel een relatie in de zin dat de eigen woning schuld (waarvan de aankoopkosten het grootste deel vormen) de basis is waarover rente afgetrokken mag worden (en dus hoog genoeg moet zijn voor de BD vragen gaat stellen ;)). Kan me zo voorstellen dat de aangiftetool er niets mee doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 24-03-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben student met een flinke studievertraging. De prestatiebeurs ontvang ik niet meer en mijn OV jaarkaart heb ik ook niet meer. Nu wil ik mijn studiekosten als aftrekpost opvoeren. Dit is voor 2008 ongeveer 1535 Euro aan collegeld. Mijn werkelijke kosten zijn lager dan 2 x het totaal van de normbedragen en de normbedragen zijn logischerwijs hoger dan de ontvangen prestatiesbeurs van 0 Euro. Kan ik dit bedrag (1535 Euro) opvoeren of moet ik werken met de normbedragen? Met de laatste kom ik uit op een hoger aftrekbaar bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Sebje

Makelaartje

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:09:
Ik ben student met een flinke studievertraging. De prestatiebeurs ontvang ik niet meer en mijn OV jaarkaart heb ik ook niet meer. Nu wil ik mijn studiekosten als aftrekpost opvoeren. Dit is voor 2008 ongeveer 1535 Euro aan collegeld. Mijn werkelijke kosten zijn lager dan 2 x het totaal van de normbedragen en de normbedragen zijn logischerwijs hoger dan de ontvangen prestatiesbeurs van 0 Euro. Kan ik dit bedrag (1535 Euro) opvoeren of moet ik werken met de normbedragen? Met de laatste kom ik uit op een hoger aftrekbaar bedrag.
normbedragen zijn bij mijn weten alleen van toepassing als je stufi ontvangt of er recht op hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:02
Mensen,

Ik zie door de bomen het bos niet meer :S
Al 4 jaar lang vul ik netjes mn T-biljet in a.d.h.v. de jaaropgave wat ik van mijn stage/werkgever heb ontvangen.
Al die keren heb ik dus ingevuld, hoeveel ik verdiend heb en wat er is ingehouden(loonheffing).

Ik ben student verdien niet meer dan 3000 euro per jaar, ik ontvang studiefinanciering en ik doe informatica (heb dus een pc/laptop die ik veel voor school gebruik)

Wat doe ik fout? Kan ik meer terug krijgen, behalve de ingehouden loonheffing?
Ik heb berichten gelezen over dat je collegegeld kan aftrekken ??? Wat wordt hier mee bedoeld en waar vul ik dat in??

Jah sorry, maar om nu een dag lang te gaan zoeken naar een soort gelijke antwoord heb ik geen tijd voor.
Wellicht heeft iemand dit eerder gezien/meegemaakt en heeft een kant en klare oplossing voor me.

Ik dank u zeer.

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 10:51

Jaspertje

Max & Milo.. lief

peak schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:51:
Mensen,

Al 4 jaar lang vul ik netjes mn T-biljet in a.d.h.v. de jaaropgave wat ik van mijn stage/werkgever heb ontvangen.
Al die keren heb ik dus ingevuld, hoeveel ik verdiend heb en wat er is ingehouden(loonheffing).

Ik ben student verdien niet meer dan 3000 euro per jaar, ik ontvang studiefinanciering en ik doe informatica (heb dus een pc/laptop die ik veel voor school gebruik)

Ik heb berichten gelezen over dat je collegegeld kan aftrekken ??? Wat wordt hier mee bedoeld en waar vul ik dat in??

Jah sorry, maar om nu een dag lang te gaan zoeken naar een soort gelijke antwoord heb ik geen tijd voor.
Wellicht heeft iemand dit eerder gezien/meegemaakt en heeft een kant en klare oplossing voor me.

Ik dank u zeer.

Mike
Mike, je kan inderdaad niet meer terugkrijgen dan je loonheffing dit jaar. Wat je met die studiekosten zou kunnen doen is je persoongebonden aftrek verhogen die je mee mag nemen naar de aangifte van volgend jaar. Mocht je dan volgend jaar gaan werken, dan kan je dat restant persoongebonden aftrek alsnog gebruiken. Maar je kan niet meer terugkrijgen dan je loonheffing, dus je doet alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
peak schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:51:
Mensen,

Dat moet je dit jaar weer invullen, althans de elektronische variant. Zie de site van de belastingdienst.

Ik heb berichten gelezen over dat je collegegeld kan aftrekken ??? Wat wordt hier mee bedoeld en waar vul ik dat in??)
Je kunt studiekosten aftrekken (daar staat genoeg informatie over in dit topic). Een aftrekpost is een bedrag wat je van je belastbare inkomen aftrekt. Hierdoor neemt het belastbare inkomen af en dus ook het te betalen bedrag aan belastingen. Dit heeft pas echt effect wanneer je dermate veel verdiend dat je alle betaalde belasting niet toch al terugkrijgt wegens de algemene kortingen. Dat bedrag ligt ongeveer op een inkomen van €6.500.
Daar verbaas ik mij over. Veel mensen zouden met een dagje uitzoekwerk honderden euro's kunnen verdienen. Voor menigeen is dat echter om onbegrijpelijke redenen te veel werk. Tenzij je andere bezigheden hebt die honderden euro's per dag opleveren begrijp ik dat niet.
Aangifteprogramma downloaden en invullen. Voor de volledigeheid zou ik ook de aftrek van studiekosten invullen, ook al heeft dat niet direct nut. Het zou in een later jaar nog nut kunnen hebben in verband met middeling. Bij het aftrekken van studiekosten dien je overigens gebruik te maken van normbedragen (zie o.a. de PDF waarin de TS naar wordt gelinkt). Een laptop dient dus niet separaat meegenomen te worden in de af te trekken kosten.
Ik dank u zeer.
Graag gedaan.
Jaspertje schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:18:
[...]

Mike, je kan inderdaad niet meer terugkrijgen dan je loonheffing dit jaar. Wat je met die studiekosten zou kunnen doen is je persoongebonden aftrek verhogen die je mee mag nemen naar de aangifte van volgend jaar. Mocht je dan volgend jaar gaan werken, dan kan je dat restant persoongebonden aftrek alsnog gebruiken. Maar je kan niet meer terugkrijgen dan je loonheffing, dus je doet alles goed :)
Persoonsgebonden aftrek kan alleen worden meegenomen naar een volgend jaar wanneer de persoonsgebonden aftrek hoger is dan de inkomsten in de 3 boxen. Wanneer er dus een negatief inkomen zou ontstaan. In dat geval kan het restant persoonsgebonden aftrek inderdaad worden meegenomen naar een volgend jaar. In het geval van Mike zal hier waarschijnlijk geen sprake van zijn. Ik verwacht namelijk niet dat hij voor meer dan €3.000 aan aftrekposten heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door argro op 25-03-2009 09:08 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

argro schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:02:
Persoonsgebonden aftrek kan alleen worden meegenomen naar een volgend jaar wanneer de persoonsgebonden aftrek hoger is dan de inkomsten in de 3 boxen. Wanneer er dus een negatief inkomen zou ontstaan. In dat geval kan het restant persoonsgebonden aftrek inderdaad worden meegenomen naar een volgend jaar. In het geval van Mike zal hier waarschijnlijk geen sprake van zijn. Ik verwacht namelijk niet dat hij voor meer dan €3.000 aan aftrekposten heeft.
Je hebt ook nog de arbeidskorting en algemene heffingskorting. Gaan die er niet af voordat je persoonsgebonden aftrek (PGA) gaat tellen,. Want dan zit je op 0 voordat je PGA in gaat en wordt het dus negatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Jaspertje schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:07:
[...]
Je hebt ook nog de arbeidskorting en algemene heffingskorting. Gaan die er niet af voordat je persoonsgebonden aftrek (PGA) gaat tellen,. Want dan zit je op 0 voordat je PGA in gaat en wordt het dus negatief..
Nee, de kortingen gaan van het te betalen bedrag aan belasting af, niet van het belastbare inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:42
Hm, studiekosten... zijn terugbetalingen aan de IBG ook aftrekbaar?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
nee (IBG lening is puur een box 3 verhaal)

[ Voor 86% gewijzigd door Rukapul op 25-03-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ucchan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:49:
Hm, studiekosten... zijn terugbetalingen aan de IBG ook aftrekbaar?
Vanzelfsprekend niet. Als dat zo zou zijn dan zou de studieschuld voor de helft door de fiscus gefinancierd worden. Dan zou er geen enkele student meer zijn die niet maximaal zou lenen. Niet meer dan logisch dus dat het aflossen van een studieschuld niet aftrekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:02
Belastingdienst..... is ook een vak apart wat men zodra die klaar is met zijn studie moet leren om er optimaal van te benutten...

Ik heb wat documentjes en berichten gelezen en het is een beetje duidelijker geworden.
Het heeft voor mij momenteel nog weinig zin inderdaad.

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties.

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:48:
[...]

Er staat toch financieringskosten? Dat is via google prima terug te vinden (paar weken geleden nog gedaan) en waarschijnlijk heb je ook van de hypotheektussenpersoon of notaris wel een overzicht gekregen van eenmalig af te trekken kosten.
Dat heb ik van de bank gekregen ja, de factuur van de notaris staat verder niks van bij helaas. Bij de bank stonden er sterretjes achter bij wat je kunt aftrekken, blijkbaar moet ik die bedragen dus ook optellen dan bij het aankoopbedrag zodat er duidelijk is wat ik aftrek over welk bedrag.
Klopt. Je trekt immers de rente (en financieringskosten in het eerste jaar) af, niet de koopsom. Op zich is er wel een relatie in de zin dat de eigen woning schuld (waarvan de aankoopkosten het grootste deel vormen) de basis is waarover rente afgetrokken mag worden (en dus hoog genoeg moet zijn voor de BD vragen gaat stellen ;)). Kan me zo voorstellen dat de aangiftetool er niets mee doet.
Ja, precies. Het is dus meer een controlebedrag dus, als dat dusdanig afwijkt van wat je aftrekt aan kosten is er kans dat ze vragen komen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Cartman! schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:25:
blijkbaar moet ik die bedragen dus ook optellen dan bij het aankoopbedrag zodat er duidelijk is wat ik aftrek over welk bedrag.
Euh, je moet niet zelf gaan lopen goochelen met cijfers. Voor zover ik me herinner wordt er apart gevraagd om de aankoopsom en om de eigenwoningschuld. De aankoopsom weet je en moet je zelf niet dingen bij gaan optellen en dergelijke. De eigenwoningschuld is het bedrag waarover de rente afgetrokken mag worden. Vaak is de eigenwoningschuld (vrijwel) gelijk aan de hypotheeksom, maar er zijn uitzonderingen bijvoorbeeld wanneer er een consumptief deel is geleend of bepaalde soorten verzekeringen die met koopsommen zijn meegefinancieerd, etc. De bedragen die tot de eigenwoningschuld gerekend mogen worden zijn op hetzelfde overzicht vaak ook apart aangegeven. Hier moet je mogelijk dus wel even aan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die iets van deze (mijn eerder gestelde ;) ) vraag weet?

Pfoe, nu zit ik weer met een vraagstuk: de ex-partner van mijn vriendin is in het huis blijven wonen. Nu zie ik in de toelichting bij "Eigenwoningforfait in bijzondere situaties" dat dit van toepassing is indien: "U verliet uw eigen woning en uw voormalige fiscale partner bleef in de woning wonen". Dat is dus inderdaad het geval en in de "diepere" toelichting staat vervolgens dat de woning onder bepaalde voorwaarden nog onder de eigenwoningregeling valt. Moet ik hier nu iets invullen of moet ik alleen voor dat deel van het jaar dat zij nog partners waren een eigendoms% van 50% van de WOZ waarde invullen bij de periode in het jaar dat de woning volledig in eigendom was (Dus niet bij "Eigenwoningforfait in bijzondere situaties")? Als ik dit laatste doe, krijg ik een melding dat het huis slechts een deel van het jaar in bezit was en dat mogelijk de woning verkocht zou zijn...

Verder krijg ik de vraag om inkomensgegevens van de ex-partner. Is het verplicht/wijs deze in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebje schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:28:
[...]

normbedragen zijn bij mijn weten alleen van toepassing als je stufi ontvangt of er recht op hebt
Ja dat was mij duidelijk. Heb je nadat je 4 jaar prestatiebeurs hebt ontvangen dan nog steeds recht op studiefinanciering? Oftwel moet ik studiefinanciering lezen als prestatiebeurs in deze context? Ik heb mijn stufi al lang geleden stopgezet na die 4 jaar en ik vraag me nu af of het recht daarmee nu is vervallen en dus ook het kunnen gebruiken van de normbedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Hmm, ik bedenk me nu wel... ik heb in het collegejaar 2007/2008 ingeschreven gestaan bij de uni, waarvan 4 maanden in 2008. Kan ik voor 2008 nu 4/12 van het collegegeld als aftrekpost opvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ucchan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:15:
Hmm, ik bedenk me nu wel... ik heb in het collegejaar 2007/2008 ingeschreven gestaan bij de uni, waarvan 4 maanden in 2008. Kan ik voor 2008 nu 4/12 van het collegegeld als aftrekpost opvoeren?
Lees het topic eens door zou ik zeggen....

Aftrekpost studiekosten = kosten -/- vergoeding (studiefinanciering) -/- drempel (€500)

4 maanden studeren met studiefinanciering gaat dus geen aftrekpost opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Als ik het goed begrijp en lees moet je het normbedrag gebruiken als de werkelijke kosten onder het dubbele ervan liggen en dat is bij mij het geval. Dat geeft dan:

183.17 * 4 - 0 - 500 = 232.68

Ik leende, kreeg verder geen stufi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ucchan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:46:
Als ik het goed begrijp en lees moet je het normbedrag gebruiken als de werkelijke kosten onder het dubbele ervan liggen en dat is bij mij het geval. Dat geeft dan:

183.17 * 4 - 0 - 500 = 232.68

Ik leende, kreeg verder geen stufi.
Correct. Wanneer je overigens in 2007/2008 ingeschreven hebt gestaan zijn dat doorgaans 4 maanden in 2007 (september, oktober, november en december) en 8 maanden in 2008 (januari, februari, maart, april, mei, juni, juli en augustus)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Na april was ik uitgeschreven, maar bedankt iig :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Rukapul schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:10:
[...]

Euh, je moet niet zelf gaan lopen goochelen met cijfers. Voor zover ik me herinner wordt er apart gevraagd om de aankoopsom en om de eigenwoningschuld. De aankoopsom weet je en moet je zelf niet dingen bij gaan optellen en dergelijke. De eigenwoningschuld is het bedrag waarover de rente afgetrokken mag worden. Vaak is de eigenwoningschuld (vrijwel) gelijk aan de hypotheeksom, maar er zijn uitzonderingen bijvoorbeeld wanneer er een consumptief deel is geleend of bepaalde soorten verzekeringen die met koopsommen zijn meegefinancieerd, etc. De bedragen die tot de eigenwoningschuld gerekend mogen worden zijn op hetzelfde overzicht vaak ook apart aangegeven. Hier moet je mogelijk dus wel even aan rekenen.
Bedankt zover weer maar ik zal erg dom zijn want t begint me n beetje te duizelen. Het komt hierop neer wat ik heb staan op mn papier van de bank:

koopsom
overdrachtsbelasting
notariskosten transportakte
woningverbetering *
taxatiekosten *
notariskosten hypotheekakte *
borgtochtprovisie NHG *
eigen middelen

Bij het sterretje staat eronder dat deze kosten fiscaal aftrektbaar zijn voor zover zij betrekking hebben op de eigen woningschuld (box 1).

Nu moet ik 3 dingen invullen:
- aankoopprijs incl. aankoopkosten
- eigenwoningschuld
- aftrekbare rente en financieringkosten

De laatste is t makkelijkst, dat is mn betaalde rente plus de bedragen met het sterretje erachter en ik verwacht dat die andere 2 gelijk zullen zijn (aan elkaar, niet hetzelfde als de aftrektbare rent natuurlijk) maar ik ben daar niet zeker van. Iemand die dit ook heeft ingevuld en me kan uitleggen wat ik er nu precies moet optellen? De uitleg die erbij zit vind ik echt heel onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Even een vraagje hier:

Is het mogelijk om de tandartsverzekering als aftrekpost op te geven bij de belastingaangifte 2008? En zo ja, waar dan? Ik heb twee mogelijke plekken gevonden:

Onder het kopje "overige uitgaven", onderdeel "Medische hulp" kan ik de volgende uitgaven meetellen:
U kunt uitgaven meetellen voor:
  • de huisarts, de tandarts, de fysiotherapeut of een specialist
  • verpleging in een ziekenhuis of een andere verpleeginstelling
  • paramedische behandelingen, bijvoorbeeld acupunctuur, revalidatie, logopedie, homeopathie of chiropraxie. Heeft de huisarts de behandeling niet zelf uitgevoerd? Dan moet hij een verwijsbrief hebben gemaakt en toezicht hebben gehouden op de behandeling
En bij de "algemene uitgaven", onderdeel "Premie aanvullende zorgverzekering" lees ik:
Premie aanvullende zorgverzekering
Nog wel aftrekbaar zijn de premies voor het aanvullende pakket van uw zorgverzekering die u hebt betaald aan uw zorgverzekeraar. U mag maximaal de premies over 12 maanden aftrekken.
Ik weet dat veel mensen niet aan de drempel komen, en het dus niet interessant is om in te vullen, maar ik zit *precies* op de drempel, dus tandartsverzekering voor het hele gezin zou net weer een leuke aftrekpost zijn...

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Onder overige uitgaven kun je uitgaven aan de tandarts welke niet werden gedekt door een verzekering opgeven. De premie van een eventuele aanvullende tandartsverzekering dient bij de premie aanvullende zorgverzekering opgegeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in 2008 enkele forse kostenposten gehad en ik vraag me af wat ervan aftrekbaar is:

1. Aankopen bij een bouwmarkt t.b.v. het inrichten van een zo hygiënisch mogelijke ziekenkamer. Ca. 1000 euro.

2. Ziekenhuiskosten. Ca. 10.000 euro. Niet gedekt door een zorgverzekering.

3. Een crematie. Ca. 4500 euro. Niet gedekt door een uitvaartverzekering.

Het gaat om een bejaarde, een direct familielid. Ik heb alles zelf moeten betalen. Mijn vrouw en ik zijn tweeverdiener en een economische eenheid (doen samen aangifte).

Van het aangifteprogramma wordt ik niets wijzer; dat zegt dat ik alleen kosten voor mezelf of voor minderjarige kinderen mag aftrekken. Hoe zit dat met vader en moeder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dit artikel wat ik toevallig open had staan bevestigt je eigen vinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:39:
[...]

Ja dat was mij duidelijk. Heb je nadat je 4 jaar prestatiebeurs hebt ontvangen dan nog steeds recht op studiefinanciering? Oftwel moet ik studiefinanciering lezen als prestatiebeurs in deze context? Ik heb mijn stufi al lang geleden stopgezet na die 4 jaar en ik vraag me nu af of het recht daarmee nu is vervallen en dus ook het kunnen gebruiken van de normbedragen.
Iemand die mij een antwoord kan geven? thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:23:
[...]

Voor zover ik weet kun jij gebruik maken van de normbedragen. In ieder geval wel zolang je met een 0-lening nog een OV-studentenkaart krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door argro op 26-03-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:23:
[...]

Het staat al ergens in dit topic, maar het is in principe heel simpel:

Je hebt recht op studiefinanciering als je voldoet aan de volgende drie voorwaarden:
- <30 jaar;
- Ingeschreven voor HBO/WO-studie en/of bepaalde MBO-studies;
- De Nederlandse nationaliteit bezit.

Voldoe je aan deze drie voorwaarden dan heb je recht op stufi en moet je de normbedragen toepassen. Overigens is het met twee keer klikken ook op te zoeken op de site van de IBG.

http://www.ibgroep.nl/particulieren/sf/sfho/voorwaarden.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:43:
Dit artikel wat ik toevallig open had staan bevestigt je eigen vinding.
Bedankt Rukapul, ze moeten ergens een grens trekken, en die ligt dus bij je fiscaal partner of kind onder de 27. Andere familieleden: pech gehad, zelf dokken.

Duidelijk. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik ben student en heb vorig jaar 11 maanden stage gelopen (2 bedrijven 1x 10mnd, 1x 1mnd). Ik reisde altijd met het openbaar vervoer naar de betreffende bedrijven (+/- 16 km naar beide) en heb een ov-studentenkaart (week). Ik heb enkel voor de vakantiemaand (14 juli -> 14 aug) reiskostenvergoeding ontvangen, welke ook op mijn jaaropgaaf staan.

Als ik onderstaande uitleg van de belastingdienst lees zijn de voorwaarden voor aftrek reizen openbaar vervoer

http://www.belastingdiens...woning-11.html#P135_11799
U kunt reisaftrek openbaar vervoer krijgen als u in 2008 voldeed aan de volgende 3 voorwaarden:

1. De enkelereisafstand van uw woning naar uw werk met het openbaar vervoer was meer dan 10 kilometer.

2. U reisde meestal 1 dag per week of meer naar uw werk of in heel 2008 minimaal 40 dagen naar dezelfde werkplek. U mag alleen reizen meetellen die u binnen 24 uur heen en terug maakte.

3. U beschikt over een openbaarvervoerverklaring.

Een openbaarvervoerverklaring is het bewijs dat u met het openbaar vervoer hebt gereisd. Deze verklaring kunt u krijgen bij de openbaarvervoerbedrijven. Studenten kunnen de verklaring krijgen bij de Informatie Beheer Groep. Had u een NS-Jaartrajectkaart, een NS-Jaarkaart of een OV-Jaarkaart? Dan hoeft u geen openbaarvervoerverklaring aan te vragen. Deze ontvangen wij van de NS. Als u geen openbaarvervoerverklaring kunt krijgen omdat u met losse vervoerbewijzen reisde, kan uw werkgever een reisverklaring afgeven. U moet dan wel de vervoerbewijzen bewaren.
1. Enkelreisafstand is 16 km... check
2. 11 maanden, 5 dagen in de week.... check
3. Van de IB-groep heb ik een openbaar-vervoer verklaring gekregen... check

Mag ik nu de aftrekpost reiskosten openbaar vervoer gebruiken, ondanks dat ik zelf weinig kosten heb gemaak voor het reizen met het openbaar vervoer? Hierbij geef ik uiteraard de ontvangen reiskostenvergoeding ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
argro schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:17:
[...]
Lees het topic eens door zou ik zeggen....

Aftrekpost studiekosten = kosten -/- vergoeding (studiefinanciering) -/- drempel (€500)

4 maanden studeren met studiefinanciering gaat dus geen aftrekpost opleveren.
Hm, valt een lening nu ook onder die vergoeding :? ? Van het soort dat je na je normale prestatiebeurs krijgt dus, had wel een ov. Ik denk opmakende uit de verwoording van wat ik lees niet.

Dat ik leende had ik al gezegd, moet beter lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bananenplant op 27-03-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

zandpaddo schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:34:
Kan ik nu de aftrekpost reiskosten openbaar vervoer gebruiken, ondanks dat ik zelf weinig kosten heb gemaak voor het reizen met het openbaar vervoer? Hierbij geef ik uiteraard de ontvangen reiskostenvergoeding ook op.
kickje. Zie voorgaande post, tis tenslotte zo 1 april ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb het wel gewoon gedaan, ik voldoe ook aan de eisen en ga er dus vanuit dat het klopt en gewoon mag. Ondanks dat ik zelf eigenlijk geen geld heb uitgegeven ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb afgelopen jaar € 7750,- bruto aan inkomsten gehad, bij 4 verschillende werkgevers naast een studie. Kan ik daarvan alles terugkrijgen aan loonbelasting of maar een deel? Waar ligt die grens ergens?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Sport_Life schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:43:
Ik heb afgelopen jaar € 7750,- bruto aan inkomsten gehad, bij 4 verschillende werkgevers naast een studie. Kan ik daarvan alles terugkrijgen aan loonbelasting of maar een deel? Waar ligt die grens ergens?
Waarom vul je de aangifte niet gewoon in? Dan zie je het vanzelf.

Of ga je de moeite niet nemen om een aangifte in te vullen wanneer wij zeggen dat je bijvoorbeeld maar 47,58% van de betaalde loonbelasting terug zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

argro schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:04:
[...]
Waarom vul je de aangifte niet gewoon in? Dan zie je het vanzelf.

Of ga je de moeite niet nemen om een aangifte in te vullen wanneer wij zeggen dat je bijvoorbeeld maar 47,58% van de betaalde loonbelasting terug zou kunnen krijgen?
Ik heb hem al ingevuld en opgestuurd , maar het blijft wat onduidelijk.

Ik heb opgezocht dat je over de eerste 6500 euro bruto geen belasing hoeft te betalen, dus dat zal betekenen dat ik over 1000 euro (7500-6500) belasting betaal?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Sport_Life schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:06:
[...]

Ik heb hem al ingevuld en opgestuurd , maar het blijft wat onduidelijk.
Wat is er dan onduidelijk?
Ik heb opgezocht dat je over de eerste 6500 euro bruto geen belasing hoeft te betalen, dus dat zal betekenen dat ik over 1000 euro (7500-6500) belasting betaal?
De €6.500,-- is een benadering. Er is geen sprake van een belastingvrije voet in het Nederlandse belastingstelsel. Door de algemene heffingskorting van circa €2.000 komt het er wel op neer dat over een bedrag tot circa €6.500,-- geen belasting betaald. Door aftrekposten (zoals o.a. studiekosten) wordt je belastbare inkomen verlaagd waardoor je bij een belastbaar inkomen van meer dan €6.500,-- effectief geen belasting betaald.

Getallen-voorbeeld met een inkomen van €10.000, een belastingtarief van 30%, een heffingskorting van €2.000 en €1.000 aan aftrekposten.
Belastbaar inkomen is €7.500 -/- aftrekposten = €10.000 -/- €1000 = €9.000
Belasting = 30% van belastbare inkomen = €9.000 * 0,3 = €3.000
Te betalen belasting = belasting -/- heffingskorting = €3.000 -/- €2.000 = €1.000

Wanneer de te betalen belasting hoger of lager is dan de reeds betaalde belasting moet je n.a.v. je aangifte bijbetalen of je krijgt geld terug.

[ Voor 23% gewijzigd door argro op 28-03-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 22:37
Ik kom er even niet uit met die IB-groep regeling. je mocht in 2008 12.916,17 bruto bijverdienen maar bij mij was dat helaas 13.370, 450 euro teveel dus....

als ik nu mijn studiekosten aftrek bij mn aangifte zit ik dan ook weer safe met de ib groep? of moet ik toch die ene maand terugbetalen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
laurens0619 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:34:
Ik kom er even niet uit met die IB-groep regeling. je mocht in 2008 12.916,17 bruto bijverdienen maar bij mij was dat helaas 13.370, 450 euro teveel dus....

als ik nu mijn studiekosten aftrek bij mn aangifte zit ik dan ook weer safe met de ib groep? of moet ik toch die ene maand terugbetalen.
De regeling van de IB-Groep staat volledig los van de zaken die jij doet met de Belastingdienst.

offtopic:
Als ik mij niet vergis dan blijft het overigens niet bij het terugbetalen van één maand wanneer je de bijverdien-grens overschrijdt. Volgens mij zul je alle ontvangen studiefinanciering terug moeten betalen. Eigenlijk had je zelf de studiefinanciering stop moeten zetten in de maand voordat je over de grens heen ging. Volgend jaar dus wat beter in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
ik heb in 2008 een stuk grond van de gemeente bij kunnen kopen en toegevoegd aan mijn tuin. Alles "contant" (niet geleend) betaald

Zijn de kosten (notaris, overdrachtsbelasting) nu wel of niet aftrekbaar?

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:06

Kappie

Tell me your secrets...

Escrimador schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:20:
ik heb in 2008 een stuk grond van de gemeente bij kunnen kopen en toegevoegd aan mijn tuin. Alles "contant" (niet geleend) betaald

Zijn de kosten (notaris, overdrachtsbelasting) nu wel of niet aftrekbaar?
Nee, dit zijn geen kosten die gemaakt zijn voor je hypotheek. Alleen de kosten die gemaakt zijn voor je hypotheek (rente + eenmalige (notaris) kosten) zijn aftrekbaar.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
thanks

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb een probleem.

Heb hier een aangifte waarbij ik een bedrag wil aftrekken als "restant persoonsgebonden aftrek". Het betreft studiekosten uit het vorige jaar waarin er meer studiekosten waren dan inkomsten (0,-) (ze viel buiten de IBG regelingen ivm studieduur, kosten zijn omzetten beurs naar lening). Er was geen fiscale partner. Deze aangifte is zonder verdere navraag geaccepteerd door de belastingdienst.

Dat restant aftrekken in het volgende jaar kan gewoon voor zover ik weet. Echter ze heeft een probleem:

Ik zie dat er een fout gemaakt is in de vorige aangifte mbt die studiekosten; die zijn te hoog1. Hoeveel problemen gaat het geven als ik dat restant persoonsgebonden aftrek gewoon opvoer (ongeveer EUR10.000)? Zal de belasting terugkomen op de oude, foute aangifte of is die kans klein?

1een snelle blik komt uit rond de EUR 1.000 te hoog maar de totstandkoming/ onderbouwing van het originele bedrag slaat helemaal nergens op

[ Voor 18% gewijzigd door bombadil op 30-03-2009 00:23 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
bombadil schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:06:
Ik heb een probleem.

Heb hier een aangifte waarbij ik een bedrag wil aftrekken als "restant persoonsgebonden aftrek". Het betreft studiekosten uit het vorige jaar waarin er meer studiekosten waren dan inkomsten (0,-) (ze viel buiten de IBG regelingen ivm studieduur, kosten zijn omzetten beurs naar lening).
Voor de volledigheid: Wat is de IBG regeling? Hoe zien kosten voor het omzetten van beurs naar lening er uit? Bedragen deze kosten €10.000,--?
Er was geen fiscale partner. Deze aangifte is zonder verdere navraag geaccepteerd door de belastingdienst.

Dat restant aftrekken in het volgende jaar kan gewoon voor zover ik weet. Echter ze heeft een probleem:

Ik zie dat er een fout gemaakt is in de vorige aangifte mbt die studiekosten; die zijn te hoog1. Hoeveel problemen gaat het geven als ik dat restant persoonsgebonden aftrek gewoon opvoer (ongeveer EUR10.000)? Zal de belasting terugkomen op de oude, foute aangifte of is die kans klein?
De fout is blijkbaar door jou/haar gemaakt bij de vorige aangifte. Het is dus niet meer dan normaal om deze fout nu recht te gaan zetten. Hoe dit juridisch precies zit weet ik niet precies. Ik kan mij echter goed voorstellen dat de Belastindienst nog wel een aantal jaren terug kan om aangiftes te herzien, zoals de burger dat ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

bombadil schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:06:
Ik heb een probleem.

Heb hier een aangifte waarbij ik een bedrag wil aftrekken als "restant persoonsgebonden aftrek". Het betreft studiekosten uit het vorige jaar waarin er meer studiekosten waren dan inkomsten (0,-) (ze viel buiten de IBG regelingen ivm studieduur, kosten zijn omzetten beurs naar lening). Er was geen fiscale partner. Deze aangifte is zonder verdere navraag geaccepteerd door de belastingdienst.

1een snelle blik komt uit rond de EUR 1.000 te hoog maar de totstandkoming/ onderbouwing van het originele bedrag slaat helemaal nergens op
Inderdaad, de belastingdienst kan tot 5 jaar terug aangiftes herzien. En als het om aanzienelijke bedragen gaan zullen de alle daaropvolgende aangiftes waarschijnlijk ook wel controleren. Wat je zou kunnen doen is het wijzigen bij de vorige aangifte, opsturen en alvast het nieuwe bedrag overnemen in de aangifte van dit jaar. Dan ben je er iig zeker van het goed beter is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
een omzetting van beurs naar lening kan zijn:
-studie niet afgemaakt (binnen 10 jaar)
-teveel verdiend,
hierdoor wordt de beurs ipv een gift, een lening.

voor de rest is het inderdaad netjes om het te veranderen. wat het gevolg is, is afhankelijk van of je gecontroleerd wordt of niet, wat met 'rare' bedragen vaker wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
drfrisbee schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:21:
een omzetting van beurs naar lening kan zijn:
-studie niet afgemaakt (binnen 10 jaar)
-teveel verdiend,
hierdoor wordt de beurs ipv een gift, een lening.
Maar dat zijn toch geen studiekosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:51
Ik heb in 2008 gewerkt bij 3 verschillende werkgevers. Helaas ben ik vergeten om door te geven dat de heffingskorting maar bij 1 werkgever toegepast moet worden. Deze heffingskorting is dus bij alle 3 de werkgevers toegepast. Ook ben ik natuurlijk in een hogere schijf terecht gekomen dan deze werkgevers afzonderlijk verwacht hebben. Belastbaar totaal inkomen is zo'n 32.000 euro. Voor zover ik het begrijp na invullen van de digitale aangifte, heb ik te weinig belasting betaald doordat de afzonderlijke werkgevers mij te laag hebben ingeschaald. Tevens heb ik teveel arbeidskorting gekregen, doordat deze bij alle 3 de werkgevers is toegepast. Ik zal er daarom niet aan ontkomen om belasting te moeten betalen dit jaar, maar is er nog een mogelijkheid om dit bedrag te verlagen? Kan ik ergens berekenen of ik er teveel premie zwv is ingehouden bijvoorbeeld?

Situatie is verder helemaal niet spannend: huurwoning, geen studiekosten, geen ziektekosten, alleenwonend.

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
@agro
klopt ja, maar misschien:
op het moment dat je ipv een gift een lening krijgt, dan wordt het normbedrag -beurs -drempel ineens wel interessant, doordat je studiekosten hebt, ik weet niet hoe dit zit met meerdere jaren, maar als dat in een keer verrekend zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
kleinelievewolff schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:41:
Ik heb in 2008 gewerkt bij 3 verschillende werkgevers. Helaas ben ik vergeten om door te geven dat de heffingskorting maar bij 1 werkgever toegepast moet worden. Deze heffingskorting is dus bij alle 3 de werkgevers toegepast. Ook ben ik natuurlijk in een hogere schijf terecht gekomen dan deze werkgevers afzonderlijk verwacht hebben. Belastbaar totaal inkomen is zo'n 32.000 euro. Voor zover ik het begrijp na invullen van de digitale aangifte, heb ik te weinig belasting betaald doordat de afzonderlijke werkgevers mij te laag hebben ingeschaald heffingskorting hebben toegepast. Tevens heb ik teveel arbeidskorting gekregen, doordat deze bij alle 3 de werkgevers is toegepast. Ik zal er daarom niet aan ontkomen om belasting te moeten betalen dit jaar, maar is er nog een mogelijkheid om dit bedrag te verlagen? Kan ik ergens berekenen of ik er teveel premie zwv is ingehouden bijvoorbeeld?

Situatie is verder helemaal niet spannend: huurwoning, geen studiekosten, geen ziektekosten, alleenwonend.

Alle tips zijn welkom!
Behalve dat je her en der wat termen door elkaar gebruikt heb ik niet veel tips. Ik denk dat er niets anders op zit dan wat belasting bij te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

kleinelievewolff schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:41:Ik zal er daarom niet aan ontkomen om belasting te moeten betalen dit jaar, maar is er nog een mogelijkheid om dit bedrag te verlagen?

Alle tips zijn welkom!
Waarom zou je in godsnaam minder belasting moeten betalen?? Omdat je een foutje gemaakt hebt? Wil ik ook wel.
Maar als jij die 3 werkgevers niet tegelijkertijd, maar achter elkaar hebt gehad, zal het wel meevallen met de hoeveelheid belasting die je moet betalen.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:32

boesOne

meuh

Vraagje, 'k heb in november mijn eerste huisje gekocht. Meteen erin gaan wonen.
Nu komt die boxbepaling ermee aan dat de woning in box3 valt.. Klopt toch niet? Voor het deel van het jaar dat de woning in mijn bezit was, was het mijn hoofdverblijf.
Klopt deze redenering en kan ik de woning in box1 gooien?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Fijn, uitstel moeten aanvragen...

Omdat mn vriendin per ongeluk laat heeft aangemeld bij de gemeete voldoen we niet aan de eisen voor fiscaal partnerschap. Alles voor niets ingevuld. Ga per brief proberen of we hier toch voor in aanmerking komen (die kans is er aldus BelastingTelefoon) maarja, dat lukt niet meer in n dag natuurlijk.

Beetje jammer als het niet mag want dan mag ik weer n bak regels opnieuw gaan uitzoeken... nouja, iig. tijd tot september :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
boesOne schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:59:
Vraagje, 'k heb in november mijn eerste huisje gekocht. Meteen erin gaan wonen.
Nu komt die boxbepaling ermee aan dat de woning in box3 valt.. Klopt toch niet? Voor het deel van het jaar dat de woning in mijn bezit was, was het mijn hoofdverblijf.
Klopt deze redenering en kan ik de woning in box1 gooien?
Eigen woning is gewoon box 1, pas als het een 2e woning is gaat ie naar box 3.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Laatst online: 16:32

boesOne

meuh

^^ dank u. Dan klopt de automagische boxbepaling niet die komt met het downloaden van de bekende data in de aangiftetool.. vreemd hoor.. Heeft wellicht te maken dat we ons wat later hebben ingeschreven bij de gemeente.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:44
Kom er dit jaar ook niet echt uit...
Hoe kun je in hemels naam opvoeren dat je een huis hebt verkocht en 3 maanden later een nieuwe woning hebt gekocht?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:44
[b][message=31721586,noline]

Omdat mn vriendin per ongeluk laat heeft aangemeld bij de gemeete voldoen we niet aan de eisen voor fiscaal partnerschap. Alles voor niets ingevuld. Ga per brief proberen of we hier toch voor in aanmerking komen (die kans is er aldus BelastingTelefoon) maarja, dat lukt niet meer in n dag natuurlijk.
Inschrijving op hetzelfde adres is toch helemaal geen vereiste? Als je kunt aantonen dat jullie een bepaalde tijd samenwonen is er geen probleem.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Even een kort vraagje, mijn vader is chronisch ziek/gehandicapt, en mijn moeder zei dat wij de reiskosten die we hadden, af mochten trekken als buitengewone uitgave (ziektekosten), > reiskosten ziekenbezoek.

Maar nu weet ik dat niet zo zeker (meer), weet iemand dit misschien wel zeker?

Graag nog vanavond voor 21.00, zodat ik t mee kan nemen in de aangifte :X :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Cobb schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:10:
Kom er dit jaar ook niet echt uit...
Hoe kun je in hemels naam opvoeren dat je een huis hebt verkocht en 3 maanden later een nieuwe woning hebt gekocht?
Er zitten gewoon vragen in het programma die vragen of je 1) een huis hebt verkocht, en 2) een huis hebt gekocht voor zover ik me herinner (box1, arbeid en woning oid).
Capo schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:04:
Even een kort vraagje, mijn vader is chronisch ziek/gehandicapt, en mijn moeder zei dat wij de reiskosten die we hadden, af mochten trekken als buitengewone uitgave (ziektekosten), > reiskosten ziekenbezoek.

Maar nu weet ik dat niet zo zeker (meer), weet iemand dit misschien wel zeker?

Graag nog vanavond voor 21.00, zodat ik t mee kan nemen in de aangifte :X :+
Staat het niet in de help bij het aftrekken van medische kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:35:
Staat het niet in de help bij het aftrekken van medische kosten?
Staat wel iets over in, maar ik weet niet of t nou wel of niet voor ons geldt.
U mag reiskosten voor ziekenbezoek onder de volgende voorwaarden meetellen:

U en de zieke voerden bij het begin van de ziekte een gezamenlijke huishouding.
U bezocht de zieke in 2008 regelmatig.
De zieke werd langer dan 1 maand verpleegd. Werd de zieke meerdere keren per jaar verpleegd? Dan mag u de reiskosten alleen meetellen als de zieke in totaal langer dan een maand is verpleegd en als de verpleging steeds een gevolg was van dezelfde ziekte. Bovendien mag de tijd tussen de verplegingsperioden niet langer zijn dan 4 weken.
De enkelereisafstand tussen uw woning of verblijfplaats en de plaats waar de verpleging plaatsvond (gemeten langs de meest gebruikelijke weg) is meer dan 10 kilometer.
U kunt de uitgaven meetellen voor:

de reizen per auto. U mag een vast bedrag van € 0,20 per kilometer meetellen;
de reizen per taxi, met het openbaar vervoer of op een andere wijze. U mag de werkelijke reiskosten meetellen.
Ik woonde niet thuis in 2008, dus als ik het zo lees, geldt het niet?

In 2007 heb ik het wel opgegeven (ook al woonde ik niet thuis), en nu heb ik de definitieve aanslag gehad, en is er niks over gezegd...

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Volgens die tekst niet nee.

Dat je er over 2007 mee wegkomt zegt niets. Slechts een klein deel van de aangiftes wordt immers gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ok dank je :) We laten t maar achterwege voor de veiligheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Pfff blijkt dat ik een hele hoop kilometers nog moet uitrekenen. Ik krijg een vergoeding + kilometerbijdrage per keer dat ik werk. Echter, de kilometerbijdrage moet ook worden opgevoerd maar mag niet worden afgetrokken. Ik moet de kilometerkosten a 19ct aftrekken. Wordt nog een gepuzzel.

Zouden ze boos worden als ik een dagje later de boel inlever?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

BeaM-R

Powerrrrr

Ik zat ook even te zweten. Mijn digiD werkte om de een of andere reden niet meer.
Na een half uurtje googlen kwam ik een berichtje tegen dat je ook met de digid van je partner kan ondertekenen. Gelukkig alsnog op tijd kunnen versturen.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik dacht dat ze met ingang van dit jaar eindelijk die (technisch en juridische) onzin van ondertekenen met andermans DigiD zouden afschaffen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Rukapul schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:32:
Ik dacht dat ze met ingang van dit jaar eindelijk die (technisch en juridische) onzin van ondertekenen met andermans DigiD zouden afschaffen :?
Je zou zeggen van wel
http://webwereld.nl/nieuw...ruik-andermans-digid.html

Maar het kan nog wel. er stond alleen een zinnetje onder in de trant van:
De heer BeaM-R heeft ondertekend met een andere DigiD, de belastingdienst controleert dit jaar extra hierop om fraude te voorkomen.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeaM-R schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:27:
Ik zat ook even te zweten. Mijn digiD werkte om de een of andere reden niet meer.
Na een half uurtje googlen kwam ik een berichtje tegen dat je ook met de digid van je partner kan ondertekenen. Gelukkig alsnog op tijd kunnen versturen.
Hier werkte dat dus echt niet. Had maar 1 Digid nodig om de VIA te kunnen downloaden, maar toch echt 2 om te kunnen versturen. Benieuwd hoe jij dat gedaan hebt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 22:32
Eusebius schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:11:
Zouden ze boos worden als ik een dagje later de boel inlever?
Ik heb vorig jaar pas op 6 april mijn aangifte gedaan, geen problemen mee gehad.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
BeaM-R schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:52:
[...]

Je zou zeggen van wel
http://webwereld.nl/nieuw...ruik-andermans-digid.html

Maar het kan nog wel. er stond alleen een zinnetje onder in de trant van:
De heer BeaM-R heeft ondertekend met een andere DigiD, de belastingdienst controleert dit jaar extra hierop om fraude te voorkomen.
Ah, fair enough. Al vermoed ik dat de controle 0.0 zal zijn zolang er niemand naar kraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zat net nog even electronisch aangifte te doen. Tot m'n schrik moet ik een dikke 2000 euro bijlappen :{

Ik had over het afgelopen jaar 2 banen met een verzameleninkomen van 30000 euro (24000 + 6000)

Kan dit kloppen :? bij baan 1 is 5300 euro loonheffing ingehouden en bij baan 2 is 150 euro loonheffing ingehouden

[ Voor 17% gewijzigd door xabre16v op 01-04-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:42:
Ik zat net nog even electronisch aangifte te doen. Tot m'n schrik moet ik een dikke 2000 euro bijlappen :{

Ik had over het afgelopen jaar 2 banen met een verzameleninkomen van 30000 euro (24000 + 6000)

Kan dit kloppen :? bij baan 1 is 5300 euro loonheffing ingehouden en bij baan 2 is 150 loonheffing ingehouden
Bij jou het verzenden wel gelukt via DigID? Hier doet hij het niet en bij iemand anders ook al niet... :+

Lekker systeem daar bij de belastingdienst. :P

ps, meende dat je maar bij 1 werkgeven loonheffingskorting krijgt, zal daar wel wat mee te maken hebben? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Heb gisteravond geprobeerd de boel te verzenden, zonder succes, en nu werkt het nog niet.
Goed geregeld daar bij de belastingdienst! :(

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik krijg mijn aanslag ook niet verzonden naar de belastingdienst.
Gisteren wilde de site nog niets eens reageren en nu kom je wel op de site, maar breekt de inlog
af met een foutmelding.

Op de site van DigiD staat dat ze het te druk hebben...

EDIT:
Na de zoveelste poging eindelijk gelukt.... :X
Vindt het wel vreemd dat er nergens op de site van de belastingdienst je een of andere status
kan vinden van de server. Dan weet je direct of er wat loos is.

[ Voor 30% gewijzigd door cornfed99111 op 01-04-2009 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Mijn DigiD werkte ook niet, dacht dat ik het wachtwoord vergeten was dus heb op het laatst maar een nieuwe aanvraag gedaan. Wat zijn de consequenties van het te laat inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nielson schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:47:
Mijn DigiD werkte ook niet, dacht dat ik het wachtwoord vergeten was dus heb op het laatst maar een nieuwe aanvraag gedaan. Wat zijn de consequenties van het te laat inleveren?
Dan kunnen ze niet garanderen dat voor 1 juli de teruggaaf bij je binnen is.
Als je problemen hebt, mag je uitstel vragen via de belastingtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nu lukt het inderdaad toch :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro

Kan dit kloppen :? bij baan 1 is 5300 euro loonheffing ingehouden en bij baan 2 is 150 euro loonheffing ingehouden.
Dat zou goed kunnen kloppen. Het lijkt er op alsof de loonheffingskorting (à circa €2.000) bij beide werkgevers is toegepast. Hierdoor heb je afgelopen jaar dus eenmaal terecht en eenmaal onterecht deze korting ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Kan dit kloppen :? bij baan 1 is 5300 euro loonheffing ingehouden en bij baan 2 is 150 euro loonheffing ingehouden
Dit kan wel kloppen: Als ik even snel invul dat ik 30.000 euro heb verdient, dan moet ik 7.587 euro aan belastingen en premie's volksverzekeringen betalen. Haal daar 5300 euro vanaf en je houdt nog 2200 euro over. Dus jah, dat je moet betalen klopt. Als je opbelt kan je misschieen een betalingsregeling oid afspreken (En misschien kan je nog wat aftrekposten opvoeren om het naar beneden te krijgen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:38
cornfed99111 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:53:
[...]

Dan kunnen ze niet garanderen dat voor 1 juli de teruggaaf bij je binnen is.
Als je problemen hebt, mag je uitstel vragen via de belastingtelefoon.
Heb ik net geprobeerd, maar dat moet je voor 1 April doen, daarna kan alleen schriftelijk voorzien van motivatie blabla. En teruggaaf zit er toch niet in (werk, spaargeld, geen huis), heb dacht zelfs al een voorsvhot betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nielson schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:56:
[...]
Heb ik net geprobeerd, maar dat moet je voor 1 April doen, daarna kan alleen schriftelijk voorzien van motivatie blabla. En teruggaaf zit er toch niet in (werk, spaargeld, geen huis), heb dacht zelfs al een voorsvhot betaald.
Normaal heb je 10 werkdagen voordat ze je een herinnering sturen.
In verband met de server troubles (lees nog steeds niets op de site van hun???), verwacht ik wel
nog enkele dagen extra daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja zoiezo kan je tot 11 april aangiftes inleveren, aangezien wij als belastingconsulenten pas na 11 april uitstel voor iedereen aan kunnen vragen, omdat de systemen van de belastingdienst het niet aankunnen voor die tijd. Dit zou dan betekenen dus dat je tot en met 10 april wel aan moeten kunnen leveren, zonder problemen. Alleen ja je zal het vast niet voor 1 juli terugkrijgen dan. Maar goed ik weet niet 100 % zeker of dit de reden is, maar dat lijkt me wel.

Je kan ook gewoon wachten tot je verzoek krijgt om het binnen 10 dagen in te leveren, nog nooit gezien dat je daar echt problemen mee krijgt behalve die "boze brief".

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Toch is het wel weer verbazingwekkend dat DigiD weer in zijn voegen kraakt wat betreft performance. Om 19.00 gisteravond was het al merkbaar.

Tenslotte vraag ik me af waarom ze geen pre-authenticatie stap inbouwen in het programma om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen een werkende DigiD hebben. Beetje te vergelijken met VIA, maar dan een 'test mijn DigiD' optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jaspertje schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:55:
[...]

Dit kan wel kloppen: Als ik even snel invul dat ik 30.000 euro heb verdient, dan moet ik 7.587 euro aan belastingen en premie's volksverzekeringen betalen. Haal daar 5300 euro vanaf en je houdt nog 2200 euro over. Dus jah, dat je moet betalen klopt. Als je opbelt kan je misschieen een betalingsregeling oid afspreken (En misschien kan je nog wat aftrekposten opvoeren om het naar beneden te krijgen...)
Aha, nouja dan maar de aangifte versturen en maar een maandje op de blaren zitten. ;)

Weet iemand hoe ik dit voor 2009 kan voorkomen? Volgend jaar nog zo'n geintje heb ik geen trek in natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

xabre16v schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:47:
[...]

Aha, nouja dan maar de aangifte versturen en maar een maandje op de blaren zitten. ;)

Weet iemand hoe ik dit voor 2009 kan voorkomen? Volgend jaar nog zo'n geintje heb ik geen trek in natuurlijk.
Je loonbelastingverklaring heb je waarschijnlijk allebei zo ingevuld dat ze rekening moeten houden met de algemene heffingskorting. Dit kan je het beste voor je werk waar je het minste verdient veranderen. Dan voorkom je dit soort gedoe.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:53:
[...]

Hier werkte dat dus echt niet. Had maar 1 Digid nodig om de VIA te kunnen downloaden, maar toch echt 2 om te kunnen versturen. Benieuwd hoe jij dat gedaan hebt dan?
Als je na het invullen naar ondertekenen gaat opent hij die digiD site waar je je inlognaam en wachtwoord in moet vullen. Hier vulde ik de inlognaam en ww van mijn vriendin in, daarna vraagt hij om de inlognaam en ww van de partner. Wederom die van mijn vriendin ingevuld, en hopla verstuurd. Heb ook de ontvangsbevestiging ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23

CyBeRSPiN

sinds 2001

Rukapul schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:28:
Toch is het wel weer verbazingwekkend dat DigiD weer in zijn voegen kraakt wat betreft performance. Om 19.00 gisteravond was het al merkbaar.

Tenslotte vraag ik me af waarom ze geen pre-authenticatie stap inbouwen in het programma om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen een werkende DigiD hebben. Beetje te vergelijken met VIA, maar dan een 'test mijn DigiD' optie.
Dus er moet weer een zooi belastinggeld tegenaangesmeten worden omdat een groep te lui is om op tijd aangifte te doen, en te laks is om zn DigiD account te onthouden?

ok, ik heb mn digid ook 2x aangevraagd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik kan hier een heleboel argumenten voor aandragen, maar dat zou nogal offtopic zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Rukapul; vanaf 1 maart (toch?) kon je met je DigiD de gegevens die zijn opgegeven door je werkgevers inladen in het aangifteprogramma :). Dat functioneert dus min-of-meer als DigiD test :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

iemand deze al gehad ?

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n63/GonerNL/error2.jpg

verschijnt zodra ik voor ondertekenen kies ...

[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 02-04-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Denk dat je het beste even de BD kunt bellen of op een andere PC de aangifte probeert te versturen.
eamelink schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:22:
Rukapul; vanaf 1 maart (toch?) kon je met je DigiD de gegevens die zijn opgegeven door je werkgevers inladen in het aangifteprogramma :). Dat functioneert dus min-of-meer als DigiD test :P
Dat zei ik al:
Beetje te vergelijken met VIA, maar dan een 'test mijn DigiD' optie.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belastingdienst is echt niet streng met die datum van 1 april hoor. Is puur bedoeld om mensen te stimuleren het optijd in te leveren. En natuurlijk de garantie dat je snel je eventuele teruggave krijgt.
Ik was bijvoorbeeld met mijn aangifte van 2007 iets te laat. Deze heb ik pas februari dit jaar ingediend, na slechts 1 (ook nog vriendelijke) herinnering. Dus geen paniek als je wat te laat bent met indienen, niks aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:27:
Belastingdienst is echt niet streng met die datum van 1 april hoor. Is puur bedoeld om mensen te stimuleren het optijd in te leveren. En natuurlijk de garantie dat je snel je eventuele teruggave krijgt.
Ik was bijvoorbeeld met mijn aangifte van 2007 iets te laat. Deze heb ik pas februari dit jaar ingediend, na slechts 1 (ook nog vriendelijke) herinnering. Dus geen paniek als je wat te laat bent met indienen, niks aan het handje.
Dus dat donkerrode busje voor mijn huis waar allemaal schimmige mannen inzitten is niet van de belasting?
Afbeeldingslocatie: http://hunch.se/stuff/free_candy.jpg

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Laatst online: 12-09 11:32
iemand zijn centjes al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik denk dat het eerste geld in juni, hooguit eind mei, betaald gaat worden. Zeker niet medio april.

Daarbij is het denk ik meer nuttig dat iemand zich meld zodra hij geld heeft ontvangen, in plaats van dat iedere week een dergelijke oproep wordt geplaatst.

[ Voor 25% gewijzigd door argro op 15-04-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Ben ik ook wel benieuwd naar
argro schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:00:
[...]
Ik denk dat het eerste geld in juni, hooguit eind mei, betaald gaat worden. Zeker niet medio april.

Daarbij is het denk ik meer nuttig dat iemand zich meld zodra hij geld heeft ontvangen, in plaats van dat iedere week een dergelijke oproep wordt geplaatst.
God punt ;)

[ Voor 54% gewijzigd door 911GT2 op 15-04-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vorig jaar midden mei de brief gehad met betrekking tot het bedrag dat ik terugkrijg en een kleine week later had ik het geld op de bankrekening staan.
Voor 2008 afgelopen donderdag bericht gehad van de belasting en vandaag stond het geld op de bank.
Netjes op tijd dus :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.