Hoe langer je speelt, hoe meer dingen je tegenkomt waarvan ik zoiets heb van, hoe kan dit door de beta test zijn gekomen?
Online zie je dat bijna niemand squads aanmaakt, de reden is simpel, er is geen enkele voordeel behalve winnen van de 1.5x multiplier om squad leader te worden. Squad leaders moeten altijd op een spawn point starten, bij capture & hold of spawn grenades dus meer opties, maar over het algemeen ben je als squad leader gewoon de pineut. Het is veel interessanter om squad member te zijn, dan kun je nog bij je squad leader spawnen.
De controls, het idee is dat ze realisme, en minder split second acties geven, en daardoor een voordeel voor de persoon die als eerste de vijand in het vizier heeft. Dit werkt voor geen meter, omdat de damage die je moet toebrengen zo ontzettend hoog ligt, en de helft van je bullets niet aankomen dat je vaak terecht komt in lange schotenwisselingen waarbij het verassingseffect al direct weg is. Dit systeem werkt alleen als de vijand ook daadwerkelijk gaat liggen. Nu heb je regelmatig een volledige clip (bursts) nodig. Je krijgt daardoor heel erg het Quake 3 effect, met enorme kluitjes spelers die maar granaten gaan gooien, of gewoon met de shotgun in het wilde weg gaan schieten. Het tactische element, inclusief teamwork is totaal weg.
Daarnaast, eenmaal in een vuurgevecht trek je meteen de aandacht en voordat je het weet staan er direct diverse andere tegenstanders om je heen terwijl je een hit 'n run actie had kunnen doen. Dat vereist tactiek en sneaken namelijk.
Naast de damage doen hierdoor air support en deployable bots ook niet veel dan aandacht trekken. Er zijn maar weinig spelers die niet gewoon op hun gemak de bot kapot schieten of een granaatje gooien. De bots moeten echt veel, en veel meer damage doen.
Daarnaast komen gewoon veel schoten niet aan, lag, netcode, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik wel erg vaak mensen neerschiet als ik al op de grond lig te wachten op een medic. En ook dat stilzittende doelen met 5+ goed geplaatst schoten op hun hoofd niet plat gaan liggen.
Voor de rest is er behalve het team verband (waar het dus compleet aan ontbreekt in de publics) geen enkele reden om te gaan voor bijvoorbeeld een tactician. De functie is super belangrijk om een game te winnen, maar de functie krijgt minimale punten toegekend. Een spawn grenade kan een spel beslissen.
Als dit niet word gladgestreken zie ik het aantal spelers na het behalen van de ranks snel dalen. Jammer, want het spel heeft potentie, maar naast de graphics mist er in de gameplay echt nog wel het nodige om het interessant te houden. Er zijn veel dingen die gewoon niet lekker lopen, of goed aansluiten binnen de gameplay. Het spel heeft ook ontzettend veel last van ice skating/lag die ik behalve bij Socom nog niet ben tegengekomen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 12-03-2009 22:52
]