scorpie schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:50:
Pfffffft het eerste wat op hun lijst staat (niet Neogaf, maar die directe link) is lagless input

. Willen ze dan echt weer zo'n arcade shooter als Call of Duty hebben? Dat is echt ridiculous, het speelt nu zoveel realistischer! Zou het juist een reden vinden om het links te laten liggen.
Je kunt beter je pijlen als ontwikkelaar richten op andere aspecten om realisme in het spel te brengen. Je kunt van alles roepen over COD4, maar je hebt als speler wel het gevoel in realisme te zitten. Daar kun je het wel/niet mee eens zijn, de reviews, reacties en de huidige lifespan zijn het bewijs. In de hardcore modusmoet je gewoon behoedzaam door een map gaan. Doe je dit niet, dan wordt je of neergeknald, of je loopt op een claymore.
Er zijn uiteraard diverse onderdelen die totaal niet realistisch zijn (pistol range, perks, ineens om kunnen draaien) maar daar zit niet zo'n enorme nadruk op, en dat heeft de besturing op Killzone 2 wel.
En behalve de besturing, zie ik verder totaal niets realistisch in Killzone 2. De besturing in Killzone 2 is overdone. Zie jij soldaten in het echte leven ook zo traag hun wapen op een doel richten, zelfs als ze 90gr moeten draaien, ik niet hoor. Ik ben best voor realisme, maar het is gewoon slecht geïmplementeerd (deadzone), overdone, en hoort op deze manier imho niet thuis in een game. Soms moet je dingen gewoon niet doen.
- Gewond? Dan loop je langzamer.
- In je been geschoten? Dan ga je hinken/slepen met je been.
- In je arm geschoten, dan zit er meer beweging in je crosshair
- Meer damage op bullets.
- Recoil toevoegen
- Meer oorlog gevoel, ik heb niet het gevoel in een felle oorlog te zitten.
Maar ga niet lopen frunnikken aan de controls. Er zijn vast mensen die het gaaf vinden, er zijn meer mensen die het zien als funest voor de gameplay.