Hier ook ja, dit is denk ik de 4e game ooit waar ik me zo mee vermaakt heb (Age of Empires II, Vietcong en TES4:Oblivion waren de andere 3). Zeker nu ik de "Long games" heb ontdekt, met 30min per missie in plaats van per hele map gaan de "hot spots" niet zo snel over de hele map heen, net wat leuker vind ik. En na 2.5 uur spelen maakt winnen of verliezen ook opeens echt uit. Het leukste is als je dan aan het einde net met 4-3 wint, blijft de spanning er een beetje in...
Er zijn echter 3 dingen waar ik me wel aan erger:
- bij keuze van een server kan ik niet zien welke map er momenteel draait en welke map-list er is, 4x achter elkaar Radec is iets waar ik niet op zit te wachten...
- bij refreshen blijven dezelde servers doodleuk als zijnde 30/32 of 31/32 langskomen terwijl ze toch vol zitten. Ik snap best dat het niet helemaal real-time kan maar waarom blijft zo'n server als 30/32 langskomen na 5 keer refreshen als ie de eerste keer al vol was?
- het groen en rood bij online, groen=friendly, rood=enemy. Echter blauw=ISA, rood=HG als je kijkt naar kleur body, kleur spawn, kleur bots. Zeker als ik HG speel vergis ik me nogal eens door te denken dat een rood lampje ergens bij voor mij was...
-oke toch nog één ding dan: in Vietcong werdt altijd gespeeld zonder cross-hair en met friendly fire aan. De vlottere speelstijl van KZ2 spreekt mij wel aan, alleen af en toe zou ik toch wel weer eens een spelletje spelen waarbij je wel moet richten en nadenken voordat je met explosieven rondstrooit...