Heu? Ik heb twee van die guitar hero dingen in m'n PS3 hangen dus wordt m'n controller meestal 3. Die moet ik dan altijd op 1 zetten maar dan werkt sixaxis ook gewoon meteen.Phusebox schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:33:
Ik heb ontdekt waar het aan ligt dat de sixaxis functionaliteit niet werkt; als je je PS3 aanzet met een usb-dongle erin van Rockband/Buzz/etc. dan ziet hij deze als controller 1. Geen probleem, dat was al bekend. Dan switch je gewoon ff je controller naar nr. 1 via het PS menutje. Maar Killzone 2 is dan dusdanig goed geprogrammeerd dat hij niet herkend dat het een sixaxis controller is. Alle andere spellen doen dit wel gewoon goed.
Overigens vind ik het volkomen debiel dat ook Killzone2 niet werkt tot je je controller nummer 1 geeft. Dat gaat in zoveel spellen fout, terwijl je PS3 menu het gewoon doet, welke id je controller ook heeft. Civilization revolution werkt ook gewoon altijd. Hoe moeilijk kan het nou zijn om te zorgen dat je game een controller in port 3, 4 of 8 ook snapt

Tja als je googled zul je zien dat ik niet de enige ben met het probleem dat de sixaxis niet werkt zodra je switched van controller X naar controller 1 in killzone...Jheroun schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:07:
[...]
Heu? Ik heb twee van die guitar hero dingen in m'n PS3 hangen dus wordt m'n controller meestal 3. Die moet ik dan altijd op 1 zetten maar dan werkt sixaxis ook gewoon meteen.
Overigens vind ik het volkomen debiel dat ook Killzone2 niet werkt tot je je controller nummer 1 geeft. Dat gaat in zoveel spellen fout, terwijl je PS3 menu het gewoon doet, welke id je controller ook heeft. Civilization revolution werkt ook gewoon altijd. Hoe moeilijk kan het nou zijn om te zorgen dat je game een controller in port 3, 4 of 8 ook snapt
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dan denk ik toch echt dat er bij jou iets mis is. Ik heb de afgelopen dagen elke avond online lopen knallen. Uitgezonderd gistermiddag 2 uur toen de servers er uit lagen. In die tijd heb ik 1x gehad dat het online 'vastliep' en ik opnieuw moest inloggen, maar verder totaal geen problemen. Alles loopt juist supersoepel online. Geen lag, je kunt vrienden heel gemakkelijk joinen, niet halverwege een game disconnection omdat de host er mee stopt of een te slechte verbinding heeft, praten in je team gaat goed, oftewel beste online ervaring sedert socom 2.Sluuz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:28:
Damn, al twee dagen achter elkaar probeer ik 'savonds wat online te knallen, maar ik krijg telkens random errors. Beetje vervelend, hoop dat ze die snel oplossen.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Get over it. Om hier zo'n punt van te maken, echt ongelooflijk...Phusebox schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:19:
[...]
Tja als je googled zul je zien dat ik niet de enige ben met het probleem dat de sixaxis niet werkt zodra je switched van controller X naar controller 1 in killzone...

Voor mij en vrienden hebben we een test clan gemaakt puur om bekend te worden met het systeem en de manier van werken.
Wij hebben de intentie om serieus te spelen (nu 1200 valor points) ipv gezellig clubje online knallen, welke richting gaat de GoT clan op?
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 04-03-2009 11:24 ]
bennekommer schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:44:
Ik schrijf play.com eind deze week wel. Bedoel, die 5 werkdagen zijn dan al met een paar werkdagen overschreden. Zal in mijn mail zetten dat ik nog één week wacht, en als het dan nog niet binnen is wil ik mijn geld terug, en zal ik voortaan niet meer bestellen daar door de slechtere post service.
Play.com:
Please note that we will need to wait 21 Days from dispatch before we can investigate the non-arrival of an item.
Het is toch inmiddels wel alom bekend dat play.com moeizaam gaat naar Nederland. Ok, een enkeling heeft alles vlot en soepel in huis, maar het merendeel heeft veel problemen.justjermaine schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:29:
Volgens mij heeft bijna niemand die killzone bij play.com heeft besteld zijn exemplaar binnen. Ik las op budgetgaming dat daar een aantal mensen ook zeer teleurgesteld zijn in de levering van play
[...]
moet die discussie hier?
//edit
@justjermaine; ik vind het gerelateerd aan play.com en haar service, maar wil niet de mierenneuker zijn
@justjermaine 2: ik lees eigenlijk op ieder forum/website etc. berichten van mensen die bij play.com hebben besteld en tot heden niets ontvangen. Niet dat het je helpt, maar bent zekers niet de enige
[ Voor 33% gewijzigd door himlims_ op 04-03-2009 12:53 ]
himlims_ schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:41:
ik heb zo iets; wil je zeker van de zaak zijn, hobbel naar de lokale game boer en koop de game voor de advies prijs. Als je daar onder wilt zitten door imports; moet je niet mauwen dat het lang en moeizaam verloopt.je kiest immers zelf voor een alternatieve (goedkopere) manier.
moet die discussie hier?
Vreemd, speel toch heel wat spellen online zonder problemen. Voor Killzone hoeven toch niet weer extra poorten open te staan? LAN type is 2, zit dus wel achter router, maar zonder beperkingen.Sandyman538 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:20:
[...]
Dan denk ik toch echt dat er bij jou iets mis is. Ik heb de afgelopen dagen elke avond online lopen knallen. Uitgezonderd gistermiddag 2 uur toen de servers er uit lagen. In die tijd heb ik 1x gehad dat het online 'vastliep' en ik opnieuw moest inloggen, maar verder totaal geen problemen. Alles loopt juist supersoepel online. Geen lag, je kunt vrienden heel gemakkelijk joinen, niet halverwege een game disconnection omdat de host er mee stopt of een te slechte verbinding heeft, praten in je team gaat goed, oftewel beste online ervaring sedert socom 2.
Vanavond nogmaals proberen, misschien dat mijn broer flink zat te pindakazen.
PSN: Sluuz
he port numbers for PlayStation®Network servers used for this are TCP: 80, 443, 5223 and UDP: 3478, 3479.
http://boardsus.playstati...=by_date_ascending&page=1
http://manuals.playstatio...settings/connecttest.html
router config; http://www.portforward.co...orwarding/routerindex.htm -- maar dat zal voor de t.net bezoeker wel niet nodig zijn
TCP 80
TCP 443
TCP 5223
UDP 3478
UDP 3479
UDP 3658
[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 04-03-2009 13:04 ]
Clan/Tournament browsing;
- Overview does not show number of players / signed up clans (have to view every entry individual)
- It’s hard to get in touch with your opponents (only after a match i can view ’players met’)
- can’t compare / view statistics of opponent clan(and players) through menu’s
- Odd score count; we’ve both lost and won matches we shouldn’t. Like +2 kills ahead in execution, still lost the game
- A filter option for the tournaments would be real great
- A recruit option could come handy to let ppl know you’re looking for members
- There are no admin options to pause a game or whatsoever
- When having multiple matches in one hour, you need to logout/in to join one (else it does not show up)
- The ’playstation webbrowser’ is not capable to display your website
- There does not seem to be a penalty for not showing up at a tournament (at least 30% of all matches no one shows up - i know easy victory, but quite annoying)
- Time difference in schedual; i’ve set my console language to englisch (dutch just seems odd on a system), set the ingame timezone to amsterdam, still matches are displayed in london timezone (causes some minor mistakes to show up at a war - maybe that’s why many opponents dont’show up?)
General (online)play
- Boost ability seems quite overpowered (get a shotgun, boost up, you can too easy clean enemy frontline and reduce it’s attackers - but still enemy can do the same)
- Can’t view ’overall’ map while playing (to keep track on teamplayers - and give instructions)
- Sound quality of the ingame voice chat seems rubbish (tried 3 differenc headsets) in a different game (compared to cod4 it’s all good)
- Switching fraction seems unlogical / not easy to do
- Lack partymode (but you knew that)
- The aim system isn’t too slow, seems odd to move your crosshair in a range of 2cm of the center of the screen (so you’ve to move to aim a little bit) -- have avg. acc. of 25% with any other shooting game i get 30-35%
- Grenad trowing causes some issues, or i’m just bad at it, but they keep on bouncing back quite odd on objects
- Grenade launcher’s projectiles don’t explode on imact, keep bouncing all over the place (maybe it’s intended to do...)
Ik heb er geen last van gek genoeg alleen, ik kan ook niet zo heel snel andere mensen vinden die direct hetzelfde probleem hebben.Phusebox schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:19:
[...]
Tja als je googled zul je zien dat ik niet de enige ben met het probleem dat de sixaxis niet werkt zodra je switched van controller X naar controller 1 in killzone...
Bij mij zitten er ook 2 gitaars altijd in de console en bij het opstarten van het spel doe ik home lang ingedrukt en hem op 1 zetten, en de laadschermen en draaiwielen draaien gewoon als ik hem beweeg.
Wat voor controller gebruik je precies? First/Third party, Sixaxis/DS3?
Ja dit zijn de standaards...die staan ook allemaal open, anders krijg ik ook geen NAT type 2. Dat is dus allemaal prima geregeld. Ik bedoelde dat Killzone misschien nog wat extra poorten (dus bovenop deze) nodig zou hebben.himlims_ schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:58:
@sluuz;
he port numbers for PlayStation®Network servers used for this are TCP: 80, 443, 5223 and UDP: 3478, 3479.
http://boardsus.playstati...=by_date_ascending&page=1
http://manuals.playstatio...settings/connecttest.html
router config; http://www.portforward.co...orwarding/routerindex.htm -- maar dat zal voor de t.net bezoeker wel niet nodig zijn
TCP 80
TCP 443
TCP 5223
UDP 3478
UDP 3479
UDP 3658
Ach ja, ik klooi nog wel even wat verder.
Originele sixaxis en DS3... probeer eens je controller pas te wijzigen als je in het menu zit? daar zit misschien nog verschil in.Grannd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:10:
[...]
Ik heb er geen last van gek genoeg alleen, ik kan ook niet zo heel snel andere mensen vinden die direct hetzelfde probleem hebben.
Bij mij zitten er ook 2 gitaars altijd in de console en bij het opstarten van het spel doe ik home lang ingedrukt en hem op 1 zetten, en de laadschermen en draaiwielen draaien gewoon als ik hem beweeg.
Wat voor controller gebruik je precies? First/Third party, Sixaxis/DS3?
forum heeft niet plat gelegen, stats zijn alleen niet meer opvraagbaar. gelukkig wordt nog wel alles gelogt.Skire schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:41:
Killzone site is gelukkig aardig stabiel nu. Pagina's laden in een redelijk tempo en ook het forum doet het gelukkig. Nu alleen de stats nog even integreren en we hebben een mooie pagina. Wel erg slecht dat ze de grote drukte niet aan konden eerlijk gezegd, dat had ik ze zelfs kunnen vertellen dat het erg druk zou worden. Maar goed van je fouten moet je leren zullen we maar zeggen
vraag me alleen af of alles even betrouwbaar is.
zo staat mijn (test)clan op positie 68 in de ranking (???) en zelf 8000ste (???)
Hoe doe je dat dan, je kijkt toch niet altijd als je wil spelen de hele intro uit voordat je het nummer van je controller verandert, en je moet hem naar 1 veranderen om de intro over te slaan...Phusebox schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:08:
[...]
Originele sixaxis en DS3... probeer eens je controller pas te wijzigen als je in het menu zit? daar zit misschien nog verschil in.
Of bedoel je veranderen in de XMB?
forum heeft zeker wel plat gelegen. het duurde soms wel een minuut voordat een topic geladen was, maar meestal gaf hij gewoon een time-out.himlims_ schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:52:
[...]
forum heeft niet plat gelegen, stats zijn alleen niet meer opvraagbaar. gelukkig wordt nog wel alles gelogt.
vraag me alleen af of alles even betrouwbaar is.
zo staat mijn (test)clan op positie 68 in de ranking (???) en zelf 8000ste (???)
Als het bij jou niet werkt moet je je controller even voordat je het spel start naar controller 1 switchen. (Instellingen >> Randapparatuur >> Controllers opnieuw toewijzen)
Gisteren nog maar eens een paar uurtjes gespeeld; maar ik kan gewoon maar niet wennen aan de controls. Of moet ik zeggen de controller... Ik krijg het niet onder de knie. Waar ik bij elk ander spel na een uurtje zoiets heb van 'ok, dit is acceptabel', ben ik nu na een uur of 5 gameplay nog steeds allerbelabberdst bezig.
Headshots geven lukt gewoon niet, vind het hele R3-klik zoom gebeuren ook niks. Daarbij zijn de triggers ook nog eens ruk van de controller voor dit soort games.
En dan is er voor mij nog het claustrofobie probleem; bijna alle ruimtes in het begin van het spel (verder ben ik nog niet) zijn erg cramped, en voor mijn gevoel is de camera veel te close op alles om lekker te spelen. Ik loop rond als een dronken zombie verdwaald in nauwe gangetjes met een draaitempo van een olietanker.
Overigens kan het verhaal me ook echt niet boeien; ik heb elke keer zoiets van; argh weer zo'n crap filmpje met nutteloze informatie. Terwijl ik dat bij CoD4 en Gears of War bijvoorbeeld niet had. Het voelt gewoon te kunstmatig.
Ook nog eens online gespeeld voor het eerst; maar het komt op mij (met mijn huidig niveau) meer over als een loterij. De gameplay is allesbehalve vloeiend; tegenstanders die houterig bewegen en opeens uit het niks verschijnen. Vaste spawnpunten: kom op zeg; het is toch geen 2002 ofwel?
Om positief te eindigen; de graphics zijn wel goed, een van de betere die ik tot nu toe heb gezien (op alle platformen). En ik zie zeker de potentie; maar het ligt gewoon aan mij dat ik niet met de controller overweg kan. Heb dat altijd al een probleem gevonden van alle Playstations. Zijn er geen xbox-like controllers voor de ps3? Anders misschien zelf maar eens bouwen, ooit ergens zo'n tutorial gezien.
*mompelt iets van alternate 2[b][message=31592318,noline]Gisteren nog maar eens een paar uurtjes gespeeld; maar ik kan gewoon maar niet wennen aan de controls. Of moet ik zeggen de controller... Ik krijg het niet onder de knie. Waar ik bij elk ander spel na een uurtje zoiets heb van 'ok, dit is acceptabel', ben ik nu na een uur of 5 gameplay nog steeds allerbelabberdst bezig.
Headshots geven lukt gewoon niet, vind het hele R3-klik zoom gebeuren ook niks. Daarbij zijn de triggers ook nog eens ruk van de controller voor dit soort games.
En dan is er voor mij nog het claustrofobie probleem; bijna alle ruimtes in het begin van het spel (verder ben ik nog niet) zijn erg cramped, en voor mijn gevoel is de camera veel te close op alles om lekker te spelen. Ik loop rond als een dronken zombie verdwaald in nauwe gangetjes met een draaitempo van een olietanker.
Ook geprobeerd, maar met de bumpers schieten voelt nog onnatuurlijker aan.
Ik snap niet waarom men tegenwoordig niet in elk spel een custom control scheme toevoegt. Maar goed, ik ga maar eens op zoek naar een guide om een ps3 controller in een 360-controller behuizing te bouwen.
Ah kijk eens aan: convertor
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2009 09:00 ]
GammaPhusebox schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:52:
[...]
Ik snap niet waarom men tegenwoordig niet in elk spel een custom control scheme toevoegt. Maar goed, ik ga maar eens op zoek naar een guide om een ps3 controller in een 360-controller behuizing te bouwen.
Ik vervloek die ps3 controler omdat ik relatief grote handen heb.
Custom controler layout lijkt mij eigenlijk logisch iets voor iedere game, nooit begrepen waarom de ontwikkelaars die optie niet vrij laten.
Overigens zit er een wezelijk verschil tussen de controls bij SP en MP (qua response zeg maar) desonlangs blijft het aim systeem 'vreemd' in KZ2. Maar na lang oefenen lukt het nu aardig al zeg ik 't zelf.
http://benheck.com/04-14-2007/ps360-controller
http://www.xgn.nl/360/nie...er-voor-de-playstation-3/ <-- beter?
[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 05-03-2009 08:59 ]
Hmm nja dat zelf bouwen en kost je ook een xbox controller waar je niks meer mee kunt. Zo'n convert uit Engeland halen moet voor 45 euro wel lukken denk ik.himlims_ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:57:
LIjkt me strak plan, bouw ik graag mee.
Ik vervloek die ps3 controler omdat ik relatief grote handen heb.
Custom controler layout lijkt mij eigenlijk logisch iets voor iedere game, nooit begrepen waarom de ontwikkelaars die optie niet vrij laten.
Overigens zit er een wezelijk verschil tussen de controls bij SP en MP (qua response zeg maar) desonlangs blijft het aim systeem 'vreemd' in KZ2. Maar na lang oefenen lukt het nu aardig al zeg ik 't zelf.
http://benheck.com/04-14-2007/ps360-controller
http://www.xgn.nl/360/nie...er-voor-de-playstation-3/ <-- beter?
Ik snap het aimen ook niet; groene puntje op hoofd is vaak niet raak; how come? Het is niet alsof ze realistisch willen zijn en ik rekening moet houden met de wind en afstand
Zelf kies ik meestal voor combinatie van; maar ik aim zelden. Voornamelijk 'vanuit de heup schieten' ervaar ik als beste optie. Lange afstand gevechten duren soms 10min. omdat je van de 30 kogels 2 raak hebt
john rambo style met shotgun werkt ook vaak wel
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 05-03-2009 09:12 ]
ehm leg uit... het schieten blijft toch gewoon R1, dit is toch bij (bijna?) alle shooters zo?Phusebox schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:52:
[...]
Hoe heb je de sensitivity van die x en y as staan? Heel hoog? Zet hem dan eens naar beneden. Ik vond het eerst ook veel te traag en heb ze toen beiden op max gezet, toen werd het echt een bezopen puinhoop om te mikken. Ik heb nu de sensitivity net boven standaard gezet en nu speelt hij voor mij prima, je draait wel wat trager maar dat is het realisme dat in de game zit, dat proberen op te heffen door de sensitivity heel hoog te zetten resulteert in veel minder controle. Ik ken al die call of duty games niet maar het klinkt alsof je daarin gewichtloos bent ofzo, dat ben ik ook gewend van PC shooters (TF2 bv) maar zo zit deze game gewoon niet in elkaar, de gameplay is anders maar naar mijn mening niet minder leuk.Phusebox schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:31:
Gisteren nog maar eens een paar uurtjes gespeeld; maar ik kan gewoon maar niet wennen aan de controls. Of moet ik zeggen de controller... Ik krijg het niet onder de knie. Waar ik bij elk ander spel na een uurtje zoiets heb van 'ok, dit is acceptabel', ben ik nu na een uur of 5 gameplay nog steeds allerbelabberdst bezig.
Overigens kan het verhaal me ook echt niet boeien; ik heb elke keer zoiets van; argh weer zo'n crap filmpje met nutteloze informatie. Terwijl ik dat bij CoD4 en Gears of War bijvoorbeeld niet had. Het voelt gewoon te kunstmatig.
Ook nog eens online gespeeld voor het eerst; maar het komt op mij (met mijn huidig niveau) meer over als een loterij. De gameplay is allesbehalve vloeiend; tegenstanders die houterig bewegen en opeens uit het niks verschijnen. Vaste spawnpunten: kom op zeg; het is toch geen 2002 ofwel?
Verwijderd
Als je target beweegt, dan kan het zijn dat door de snelheid(of beter: traagheid) van de kogel deze het target mist. De kogels zijn op zich wel snel, maar over grotere afstanden kan dit een rol spelen.Phusebox schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:06:
[...]
Ik snap het aimen ook niet; groene puntje op hoofd is vaak niet raak; how come? Het is niet alsof ze realistisch willen zijn en ik rekening moet houden met de wind en afstand
[edit] Verder kan de spread van het wapen ook een rol spelen: je kan wel precies op je target mikken, maar als de spread van het wapen op dat moment groot is, dan is er alsnog een kans dat je mist.
Kan je meer details geven over de situatie? Als het echt een bug is dan kan dat natuurlijk gefixed worden.
De groene/rode cursor is ook meer bedoeld als identificatiemiddel voor friendlies/enemies. Het is geen garantie dat een kogel gaat raken.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 10:29 ]
http://www.ps3-sense.nl/s...-7258.html?t=7258&goto=#1 - lol?
Idd, spread van een lmg is bijv erg hoog als je rambo stijl loopt de schieten terwijl je rent. Als je crouched en aimt is deze spread stuk kleiner.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:25:
[...]
Als je target beweegt, dan kan het zijn dat door de snelheid(of beter: traagheid) van de kogel deze het target mist. De kogels zijn op zich wel snel, maar over grotere afstanden kan dit een rol spelen.
[edit] Verder kan de spread van het wapen ook een rol spelen: je kan wel precies op je target mikken, maar als de spread van het wapen op dat moment groot is, dan is er alsnog een kans dat je mist.
Kan je meer details geven over de situatie? Als het echt een bug is dan kan dat natuurlijk gefixed worden.
De groene/rode cursor is ook meer bedoeld als identificatiemiddel voor friendlies/enemies. Het is geen garantie dat een kogel gaat raken.
Daarnaast ben ik ook een die hard cod4 speler en ik vind de controls van kz2 wel meevallen. alt 2 controles + sensitivity klein beetje aanpassen doet wonderen
grtz
Just grow old with grace
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Tja in de singeplayer sta ik altijd stil en crouch ik eigenlijk ook altijd. Kost anders veel te veel kogels als ik wat ga rambo-stylen. Je hebt nu al bijna een magazijn per hellghast nodig...himlims_ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:11:
Wanneer je stil staat/zit is je aim aanzienlijk nouwkeuriger dan wanneer je loopt.
Zelf kies ik meestal voor combinatie van; maar ik aim zelden. Voornamelijk 'vanuit de heup schieten' ervaar ik als beste optie. Lange afstand gevechten duren soms 10min. omdat je van de 30 kogels 2 raak hebt
john rambo style met shotgun werkt ook vaak wel
Nou ik heb het dan bijvoorbeeld vooral over singleplayer , een enemy zit gewoon stil achter een obstakel en ik zie zijn hoofd uitsteken. Als ik dan met de aim mik, en dan heb je dus een groen puntje om aan te geven waar je richt, dan moet ik echt vaak gewoon ernaast mikken om te raken.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:25:
[...]
Als je target beweegt, dan kan het zijn dat door de snelheid(of beter: traagheid) van de kogel deze het target mist. De kogels zijn op zich wel snel, maar over grotere afstanden kan dit een rol spelen.
[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2009 11:58 ]
i agree, dat was bij kz1 ook al zo. Bovendien is een magazijn zo opPhusebox schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:53:
[...]
Tja in de singeplayer sta ik altijd stil en crouch ik eigenlijk ook altijd. Kost anders veel te veel kogels als ik wat ga rambo-stylen. Je hebt nu al bijna een magazijn per hellghast nodig...
Just grow old with grace
In jouw geval, aangezien je vooral loopt te zeuren over hoe slecht de controls zijn: Nee, het zal jou niet het gewenste resultaat geven. Het brengt wel meer het keyboard & muis gevoel over, maar je kunt ook eens kijken naar een xfps rateup adapter.himlims_ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:14:
met die FragFX heb je dan het 'echte' pc gevoel? of blijft dat mikken nog steeds natte vinger werk?
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
hahahah ik vind de game erg lekker; jah er is een deadzone, maar quote mijn 'zeurende reacties maar eens'Hillie schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:21:
[...]
In jouw geval, aangezien je vooral loopt te zeuren over hoe slecht de controls zijn:
wel goede tip die adapter, ga hier zeker na kijken
[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 05-03-2009 14:05 ]
je hoeft dit spel niet te spelenPhusebox schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:53:
[...]
Tja in de singeplayer sta ik altijd stil en crouch ik eigenlijk ook altijd. Kost anders veel te veel kogels als ik wat ga rambo-stylen. Je hebt nu al bijna een magazijn per hellghast nodig...
[...]
Nou ik heb het dan bijvoorbeeld vooral over singleplayer , een enemy zit gewoon stil achter een obstakel en ik zie zijn hoofd uitsteken. Als ik dan met de aim mik, en dan heb je dus een groen puntje om aan te geven waar je richt, dan moet ik echt vaak gewoon ernaast mikken om te raken.
Nu las ik op killzone.com dat iemand zijn tv heeftgeschakeld tussen 720 en 1080P waarna de problemen niet meer aan de orde zijn geweest, dit zelf nog niet kunnen testen.
maar op het forum is die manier door diverse gebruikers bevestigd.
helaas kan ik de link er niet bij pakken want het werkt weer eens niet grrr

Nee joh ik raak het aan de straatstenen niet kwijtSkire schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:21:
[...]
je hoeft dit spel niet te spelenals je het slecht vindt, verkoop het dan lekker op marktplaats. ik hoef in dit topic niet te lezen wat jij er allemaal slecht aan vindt, ons hoef je niet te overtuigen. wij komen hier in dit topic bijeen om gezellig over de game te praten omdat wij het een leuk spel vinden. ik word er een beetje moe van om in elk topic jouw negatieve reacties te lezen.
Maar ehm, it's not all bad zoals ik al aangaf, alleen denk ik dat de controls een stuk strakker konden al kan dat dus ook aan de controller liggen zoals ik al aangeef.
nieuws: Guerrilla overweegt controls Killzone 2 te wijzigen
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2009 16:30 ]
nah dit is echt onzin. dat zit allemaal tussen de oren. op het officiele killzone forum is er ook een gast die heilig overtuigd is dat de deadzone weg is als je "cross color reduction filter" uitzet. dit slaat echt helemaal nergens op. maar goed, zoals de developer al een paar dagen terug heeft gemeld: ze zullen kijken hoe ze het kunnen verbeteren. ik ben in ieder geval benieuwd!himlims_ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:23:
oa op t.net wordt gesproken over de mogelijke aanpassing omtrent de deadzone of hoe je dat ook wilt noemen.
Nu las ik op killzone.com dat iemand zijn tv heeftgeschakeld tussen 720 en 1080P waarna de problemen niet meer aan de orde zijn geweest, dit zelf nog niet kunnen testen.
maar op het forum is die manier door diverse gebruikers bevestigd.
helaas kan ik de link er niet bij pakken want het werkt weer eens niet grrrservers
Nu dat ook weer regelen... en ik had het al zo druk.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Er komt gewoon een pisstraaltje uit.
K wou hem gebruiken tegen radec maar dat wil ook niet aangezien hij dan alleen maar de electrische grenade`s gooit ( ben de naam ff kwijt
Maarja uiteindelijk gewoon de assaultrifle gebruikt. die werkt het beste.
hehe gek onnie
Beide problemen niet gehad. Heb nu 3 avonden online gespeeld en volgens mij aan wel 15 matches gezeten (15 verschillende servers) geen disconnect of vastloper.Sn0wblind schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:36:
ik word er een beetje gestoord van dat killzone 2 zovaak disconnect midden in een match waardoor ik geen stats opbouw, anderen hier ook last van? ook al 2 vastlopers met killzone 2 gehad
Maaruh, die honor trophy's (nummer 1, 2, 3 en 4) zijn voor de semi-casual gamer bijna onmogelijk om te halen? Zeker als je een baan (of stage in mijn geval) van 9 tot 5 lijkt mij dit onmogelijk om te halen door de scholieren die-hards die elke dag +5 uur besteden aan deze game. Daarmee is de platinum trophy dus ook meteen onmogelijk om te halen, of zit ik er naast?
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Verwijderd
Wat me wel opvalt is dat de kwaliteit van de levels in het begin van de game veel beter leken te zijn, meer uitstraling, meer gevoel erin. Voor de rest, blijft het een verslavende game maar vind ik wel dat er echt dingen gewoon niet goed zijn uitgevoerd.
De controls blijven imho nog steeds zuigen, heeft niets meer te maken met gewenning. Als je de aim wil finetunen in een moment waar je niet veel tijd hebt kun je het vaak shaken. Je bent namelijk steeds aan het corrigeren. Close combat is een ramp, je karakter reageert gewoon vaak veel te laat als er opeens iemand de hoek om komt zetten. Dan wil je hem een stomp verkopen, maar helaas... dat duurt 1 seconde en dan is de tegenstander alweer verplaatst.
Ben nu ook met multiplayer begonnen, en wat meteen opvalt zijn de prachtige maps, echt waar, het zijn beauties. Ook lijkt hier de vertraging in de response op controller commando's zoals die in singleplayer aanwezig is een stuk minder te zijn. Physics hou je uiteraard, maar het gaat hier om de response tijd. Groot nadeel, het is één grote zooi en dat komt omdat je soms een complete clip nodig hebt om iemand om te leggen. Daarnaast zijn gerichte schoten vaak niet meteen raak. Het wordt dus een beetje quake 3 zo, geen tactiek, gewoon raggen.
Een hardcore mode zou goed passen in KZ2 met verhoogde damage. Dat zou de tactiek veel meer terugbrengen.
bleek te liggen aan dat ik via wifi aan eht gamen was en niet via een utp kabeltje....maar nu een match gespeeld, medailles en punten gescoord maar ik zie ze neit in mijn statistieken en staat nog steeds dat ik 0uur gegamed hebSoepstengel schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:42:
[...]
Beide problemen niet gehad. Heb nu 3 avonden online gespeeld en volgens mij aan wel 15 matches gezeten (15 verschillende servers) geen disconnect of vastloper.
Maaruh, die honor trophy's (nummer 1, 2, 3 en 4) zijn voor de semi-casual gamer bijna onmogelijk om te halen? Zeker als je een baan (of stage in mijn geval) van 9 tot 5 lijkt mij dit onmogelijk om te halen door de scholieren die-hards die elke dag +5 uur besteden aan deze game. Daarmee is de platinum trophy dus ook meteen onmogelijk om te halen, of zit ik er naast?
Klein delay, bij loopt hij ongeveer steeds 1 game achter. Als ik dan de volgende dag inlog is alles weer precies bijgewerkt. (of als je dus 20 minuten later kijkt).Sn0wblind schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:28:
[...]
bleek te liggen aan dat ik via wifi aan eht gamen was en niet via een utp kabeltje....maar nu een match gespeeld, medailles en punten gescoord maar ik zie ze neit in mijn statistieken en staat nog steeds dat ik 0uur gegamed heb....zit er een delay in?
Ja, er zit een kleine delay in, geen zorgen dusSn0wblind schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:28:
[...]
bleek te liggen aan dat ik via wifi aan eht gamen was en niet via een utp kabeltje....maar nu een match gespeeld, medailles en punten gescoord maar ik zie ze neit in mijn statistieken en staat nog steeds dat ik 0uur gegamed heb....zit er een delay in?
Nu eindig ik steeds lekker bovenin, gaat steeds beter zo, maar op gegeven moment werd ik wel knetter van allemaal rocketlaunchers, ben blij dat ik die nu zelf ook unlockt heb
Zat vanmiddag heel de tijd op 100 Kill NL, toevallig nog meer mensen van hier die daar vanmiddag zaten ?
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Ten eerste lijkt het net alsof je maar een paar minuutjes aan het spelen bent, je kan namelijk de controls veranderen en dan bijvoorbeeld L1 als zoom gebruiken. Als je niet van de PS3 controller houd naja daar kan ik gewoon niks aan doen, mensen die de PS3 irritant vinden snap ik niet. Ik kan zelf met de 360 controller en de ps3 om weg. Over het verhaal nja ik vind eigenlijk een verhaal bij shooters meestal bullshit, het is teveel informatie voor mij. Vooral bij COD4, ik volg de helft niet want ik wil gewoon spelen. De vaste spawnpunten is ook een bullshit punt omdat je nog altijd bij andere mensen in de squad kan en dan bij de leader spawnen. Daarnaast kan een badge ook nog zelf spawnpunten maken. Als je Killzone 2 gewoon niet leuk vindt dan ga je hem niet spelen en dan speel je maar gewoon de irritante COD4 waarbij je nie eens normaal kan aimen zonder dat je crosshair omhoog vliegt.Phusebox schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:31:
ah ok, dan maak ik me geen zorgenOnly schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:49:
[...]
Ja, er zit een kleine delay in, geen zorgen dusheb nu denk ergens tegen de 70 matches online gedaan en slechts 1 keer vastgelopen toen de host offline schoot.
Nu eindig ik steeds lekker bovenin, gaat steeds beter zo, maar op gegeven moment werd ik wel knetter van allemaal rocketlaunchers, ben blij dat ik die nu zelf ook unlockt hebNu alleen nog die sniperrifle en dan ben ik helemaal gelukkig!
Zat vanmiddag heel de tijd op 100 Kill NL, toevallig nog meer mensen van hier die daar vanmiddag zaten ?
want het was echt frutrerend om er cosntant uit geknikkerd te worden terwijl ik juist zo goed ging.
Ik verwacht de game op zijn vroegst 2e helft volgende week. Op de website van play.com staat nl. dat je 7-10 werkdagen moet rekenen voor de verzendeing.
Ook mijn game is de 25e verstuurd.
Tot die tijd ga ik verder met Resident Evil 5
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik heb gisteren mijn Play.com order binnen gekregen, 2 x Killzone 2. OOk de 25ste verstuurd. Goede kans dat je bestelling dit weekend binnenkomt.Henkus schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 07:56:
Ik zit ook nog steed op mijn play.com preoder te wachten.
Ik verwacht de game op zijn vroegst 2e helft volgende week. Op de website van play.com staat nl. dat je 7-10 werkdagen moet rekenen voor de verzendeing.
Ook mijn game is de 25e verstuurd.
Tot die tijd ga ik verder met Resident Evil 5
Dat heet recoilNegaiido schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 00:17:
[...]
Als je Killzone 2 gewoon niet leuk vindt dan ga je hem niet spelen en dan speel je maar gewoon de irritante COD4 waarbij je nie eens normaal kan aimen zonder dat je crosshair omhoog vliegt.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik moet bekennen dat ik nu na heel wat uren gespeeld te hebben de controls acceptabel vindt. Maar verre van ideaal, en ik mis gewoon een custom setup. Het grootste probleem heb ik met de 'slappe' sticks op de PS3 joypad, voelt gewoon sloppy aan.Negaiido schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 00:17:
[...]
Ten eerste lijkt het net alsof je maar een paar minuutjes aan het spelen bent, je kan namelijk de controls veranderen en dan bijvoorbeeld L1 als zoom gebruiken. Als je niet van de PS3 controller houd naja daar kan ik gewoon niks aan doen, mensen die de PS3 irritant vinden snap ik niet. Ik kan zelf met de 360 controller en de ps3 om weg. Over het verhaal nja ik vind eigenlijk een verhaal bij shooters meestal bullshit, het is teveel informatie voor mij. Vooral bij COD4, ik volg de helft niet want ik wil gewoon spelen. De vaste spawnpunten is ook een bullshit punt omdat je nog altijd bij andere mensen in de squad kan en dan bij de leader spawnen. Daarnaast kan een badge ook nog zelf spawnpunten maken. Als je Killzone 2 gewoon niet leuk vindt dan ga je hem niet spelen en dan speel je maar gewoon de irritante COD4 waarbij je nie eens normaal kan aimen zonder dat je crosshair omhoog vliegt.
En ja dat spawnen, ik heb inderdaad nog niet veel online gespeeld, maar hoeveel menu's zitten er in godsnaam in? Ik wil gewoon spelen inderdaad, en niet een x aantal minuten bezig zijn met squads/spawnpunten etc
En ach iedereen zijn eigen smaak, voor mij is killzone 2 een zoethoudertje tot de opvolger van COD4 er is, wat voor mij (en vele anderen) toch echt wel DE shooter is van de afgelopen 5 jaar, echt een klassieker.
Hebben jullie de campaign al uitgespeeld? Ik ben hard op weg, alleen het laatste level wil niet erg lukken.
Daarna wil ik me gaan storten op de multiplayer. Heb Scorpie al een friend request gestuurd voor de GOT clan.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
CSB schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:04:
Hey mede ISA's
Hebben jullie de campaign al uitgespeeld? Ik ben hard op weg, alleen het laatste level wil niet erg lukken.spoiler:Iemand tips hiervoor?Als ik in the palace op de 2nd floor kom dat je die colonel moet snipen wordt ik elke keer óf neergemaaid door Helgast die opeens naast me staan als ik door mijn scope kijk, óf wordt opgeblazen door een RPG... Erg frustrerend.
Daarna wil ik me gaan storten op de multiplayer. Heb Scorpie al een friend request gestuurd voor de GOT clan.
Je kan me nie zeggen dat die cross hair de hele scherm uit moet vliegen omdat je 1 keer wordt geraakt.
Phusebox , als je het spel niet een kans wilt geven dan geef je em niet en ga je terug naar COD4.
Je stelt je wel aan hoor met je argumenten maja.
[ Voor 22% gewijzigd door Negaiido op 06-03-2009 09:43 ]
Zoals ik al eerder heb aangegeven geef ik het zeker een kans. Hij gaat pas definitief in de hoek als ik het na een week nog niks vindt... zoals bij MGS4 bijvoorbeeld. Dure ltd.ed. stofhapperNegaiido schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:40:
[...]
Je kan me nie zeggen dat die cross hair de hele scherm uit moet vliegen omdat je 1 keer wordt geraakt.
Phusebox , als je het spel niet een kans wilt geven dan geef je em niet en ga je terug naar COD4.
En wat betreft geraakt worden bij CoD4, ik zou je wel eens in een echte situatie willen zien als je op iemand richt en je wordt geraakt door een kogel. Ach nee, jij houdt je geweer dan natuurlijk gewoon stil he, bikkel
Verwijderd
Gewoon raggen. Door de poorten omhoog, granaat op de flamethrower. Pak je de grenade launcher en vuur je een paar granaten naar beneden. Vervolgens pak je de sniper en pak je de volgende horde, en als je ziet dat ze door de deur naar boven komen als de donder een assault rifle pakken en vooral veel dekking zoeken achter de pilaren ivm Radec rounds.l00pz schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:10:
[...]
spoiler:Ik sluit me hier ook bij aan.. Krijg dat gedeelte maar niet uitgespeeld. Als iemand inderdaad tips heeft zijn ze welkom
Ik ben er ook nog niet doorheen, maar dit moet zeker werken. Ik speel hem op veteran, en eerlijk gezegd vind ik de moeilijkheid heel erg meevallen.
gister weer nieuwe clan match gehouden (iemand interesse
ik zou daar graag een video kopie van willen van dat potje, damn wat was dat een spannende match.
2x2 match, alle missies a 10min, geen restricties op classes/wapens.
Gelukkig was de tegenstander op tijd, en volledig. Vooraf elkaar lichtelijk lopen treiteren dus de onderlinge spanning was om te snijden. Na 10min. bekvechten en uidagen mochten we van start ...
Onze tactiek hebben we afgestemd op eerdere matches, ik ga assualt mijn clanmate medic/engenier.
Direct onze support geplaatst op strategische punten, zowel air als ground. Waarna we een stevig punt hadden voor de spawmpoints.
De engelse waren bepaald niet verlegen en opende direct de aanval op mij. Ik werd neer geschoten, waarna mijn teammate mij trachtte te reviven. Gelukkig was de airsupport online waar de tegenpartij nodig hinder van ondervond. Nadeel daarvan is dat zij wel steeds +1 score krijgen voor killen van deze vliegende schietschijven, maar wij moesten wel. De engelse bleken over een uitstekende aim te beschikken, en iedere vorm van irritatie en support is wenselijk.
Na nodige vuurgevechten over en weer bleken de engelse te sterk voor ons, gelukkig werd er over geschakeld naar de volgende missie; capture and hold. Hierop besloten wij onze tactiek aan te passen; bad ass mother fucker style met bazooka (lang leve boost ability) daardoor konden wij zeer snel alle 3 de punten bemachtigen. Deze hebben wij gelaten voor wat het was, en onze spampointen herplaatst tussen de 3 punten in. Potje gewonnen, 1-1 gelijk nu.
Deze ronde Assasination, de tegenstanders sprinten als counterende voetballers naar hun verdedigende positie. Gelukkig wordt precies aangegeven waar de tegenstander zich bevind, hierop hebben wij ze simpel uit de tuin gelokt. En de oude flank tacktiek toegepast. Bang, vicotry
Search and destory, engelse worden zichtbaar geirriteerd en gaan over op rambo stijl. Waar het geluk aan hun zijde was, wij kregen ze maar niet dood. Door hun goed samenspel met medic class viste wij steeds achter het net. Helaas verloren, nu 2-2 gelijk.
Nog een ronde assasination, nu is ons team de lul. Turretjes gebouwd en airsupport bij onze basis waar mijn teammate zich op higherlevel begeeft. Ik zelf open het offensief, maak een spam bij hun in de buurt en probeer ze zo lang mogelijk te stallen. Op moment dat ze mij voorbij kwam snel terug naar eigen basis (suicide, en mee verdedigen) Wonderbaarlijk genoeg bleek dit succesvol. 3-2 voor ons.
Nog een laatste ronde met die propaganda towers, dat ging zo snel kon het zelf moeilijk bevatten, Al zwetend en overfull met adrenaline sloten we de match met winst af, zo weer 16valor in de pocket. We zijn weer terug in de top 50
Oh als je beschoten wordt. Ok dat is geen recoil, maar dat is gewoon pijnlijkNegaiido schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:40:
[...]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik denk dat je er langer mee zult doen, maar klopt, ik heb zelf ook diverse berichten gelezen dat 't 10u game tijd is. Maar jah online is eeuwig
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 06-03-2009 11:27 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik dacht laat ik ook eens iets plaatsen in het Killzone2 topic aangezien ik het al vanaf dag 1 volg en mee lees. De singleplayer heb ik onderhand uit, en online speelt echt lekker! Jammer dat er teveel mensen gebruik maken van de shotgun, verschrikkelijk..
Anyway, welke servers spelen jullie zoal?
//edit; indien mensen mij willen toevoegen, geen probleem! Nickname is hetzelfde als hier dus: MrLeeeet
[ Voor 14% gewijzigd door MrLeeeet op 06-03-2009 11:37 ]
soms schiet ik iemand met 1 schot dood op afstand van 40meter
Je kan hem idd makkelijk in een weekend uitspelen.Dyoma schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:23:
Ik heb ergens gelezen dat je killzone 2 singleplayer in een weekend kan uitspelen. klopt dit of ben je toch echt wel wat langer bezig? Weekend bedoel ik uurtje of 12.
CSB schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:04:
Hey mede ISA's
Hebben jullie de campaign al uitgespeeld? Ik ben hard op weg, alleen het laatste level wil niet erg lukken.spoiler:Iemand tips hiervoor?Als ik in the palace op de 2nd floor kom dat je die colonel moet snipen wordt ik elke keer óf neergemaaid door Helgast die opeens naast me staan als ik door mijn scope kijk, óf wordt opgeblazen door een RPG... Erg frustrerend.

ligt natuurlijk ook aan het team en de server waar je speelt. Het winnende team krijgt sowieso 1.5x de score, en de tijd dat een ronde duurt speelt natuurlijk erg mee. Zelf probeer ik een aantal punten te snoepen (healen / bots neer schieten etc.)Phusebox schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:59:
als ik die unlock chart zo even bekijk ga ik dus nooit alles uit dit spel halen... ik scoor nu 25 punten per potje ofzo.
mijn hoogste score voor een potje was 250 (maar duurde dan ook 3kwartier)
Is het zo in de Multiplayer dat als je L1 ingedrukt houdt dat je dan auto-lock krijgt met de shotgun? Heb dit ergens ooit is gelezen (killzone forum dacht ik).
Ik wilde hem nou op elite gaan uitspelen voor de trophie, maar weet iemand of je dan een niewe campaign moet beginnen en deze geheel op elite doorlopen of je kun ook gewoon bij missiekeuze zelf elke keer een stukje uitkiezen?
Ps4/switch gamer
Verwijderd
l00pz schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:10:
[...]
spoiler:Ik sluit me hier ook bij aan.. Krijg dat gedeelte maar niet uitgespeeld. Als iemand inderdaad tips heeft zijn ze welkom
De eindlevel bestaat uit drie gedeeltes:
- Gevecht op de vloer van de zaal
- Gevecht op de balcony, nadat de deuren open gaan.Bestaat uit 3 enemy-waves,
- Derde stuk is het gevecht tegen Radec
Bij het tweede stuk:
Allereerst: Probeer niet Radec te doden terwijl je nog met het tweede stuk bezig bent. Je kan wel op 'm schieten elke keer als die verschijnt, als je een paar kogels een beetje in de richting schiet verdwijnt die weer even, wat een kogelregen scheelt. Je kan horen wanneer die verschijnt/verdwijnt. Maar probeer 'm dus niet te doden.
Mijn standaardwapen hier gebruikt is de Sta52 (geloof ik, in ieder geval de Helgast assault rifle). Vanaf het punt dat dat je geinstalleerd bent op het balcony zijn er 3 waves:
De eerste wave bestaat uit normale soldaten. Probeer terwijl ze aan komen lopen links en rechts van het grote blok in het midden van de vloer granaten te gooien. (liever niet de launcher gebruiken, die heb je nog nodig). Bij deze wave komen twee mannetjes omhoog, wacht op deze terwijl je in cover blijft, en doodt ze als ze er aan komen, als je ze bij de brandende muur schiet vallen ze vaak in het vuur. Schiet daarna op je gemak alle mannetjes neer die beneden rondlopen.
De tweede wave bestaat uit normale mannetjes en vier stormtroopers (die snelle met mesjes). Gooi weer wat granaten terwijl ze er aan komen lopen. Die vier stormtroopers zijn moeilijker te killen dus gebruik deze keer de grenadelauncher, wanneer ze omhoog komen (vrijwel meteen na het begin van de wave). Ze zijn extreem makkelijk te raken met de launcher wanneer ze langs de brandende muur lopen. Let wel op dat ze soms alle vier via één trap komen en soms twee via twee trappen. Switch daarna weer terug naar de assault rifle en neem je tijd voor de mannetjes beneden. Schiet ook affentoe op Radec, dan kan je wat langer out of cover blijven.
De derde wave bestaat uit rocket launcher Helghast. Op het moment dat die verschijnen pak je de grenadelauncher en full ammo. Sprint daarna naar de trap waar de meubels staan en verstop je in een hoekje.
Je kan daar niet geraakt worden door de rockets, enkel door granaten van Radec, maar als het goed is killen die je niet. In de stapel meubels staat een stoel, ga daar op staan en schiet elke keer een paar granaten richting de rocketlaunchers en maar hopen dat je ze raakt.
Tevens is het nuttig om Rico levend te houden in deze level, want hij zorgt voor behoorlijk wat afleiding. (eerste twee waves, bij de rockets is het te gevaarlijk)
Nog een tip: In de pilaren op de hoeken van de balcony, en ook die op de vloer, zit een gastank. Gebruik deze om explosies te veroorzaken als er enemies in de buurt zijn. Ik heb ze echter gebruikt voor Radec.
Na het killen van de rocket guys is er een savemoment.
Na dat moment begint het gevecht tegen Radec, voordat jij alleen tegen Radec vecht lopen er ook nog wat poppetjes rond, waaronder weer rocket launchers. Ik heb die in één keer verslagen door een Assault Rifle op te rapen, en heel snel het hele balcony rond te sprinten en zo naar de launchers te rushen. Dat kan doordat de doorgang bij de andere trap nu open is. Lukte in één keer.
Ik kan totaal niet mikken en mij is het gelukt. Succes.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 12:23 ]
http://www.psfocus.nl/2_4...ons_en_win_wat_leuks.aspx
djerror schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:53:
[...]
spoiler:Je hoeft radec niet zelf te snipen..ik zou wel de rpg ventjes snipen en dan weer switchen naar de machinegeweer om de higs aan de zijkant en op de beneden verdieping te knallen. Op een gegeven moment blijft alleen radec zelf over. Bij zn teleport moet je snel om je heen draaien en schieten anders wordt je gemeleed.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
het is een forumpost, geen boekbennekommer schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:00:
Leuk verhaal. Nooit verwacht dat ik het helemaal zou lezen, maar toch gedaan, hehe
Ik blijf het een briljant spel vinden. Heb dit sinds de PS2 niet meer meegemaakt dat ik elke avond gewoon zin heb om even online te spelen. Meestal was dat na 2 dagen wel voorbij en nu ben ik (1 dag uitgezonderd omdat ik niet thuis was) elke avond online geweest. Echt genieten.
patchnotes ergens? killzone.com is as usual niet goed bereikbaarDikkie schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:53:
Patch 1.20 is uit.
Quote:
“We are performing a server update and will also be deploying the game update straight after that to fix a number of issues.
The patch will be going live in Europe first and the US later on today.”
[ Voor 36% gewijzigd door himlims_ op 06-03-2009 14:03 ]
Ja, he? Hoe kan ik dat nou weten?scorpie schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:30:
Beste mensen, een friendrequest sturen heeft op het moment geen zin, want mijn tv is kapot, dus ik kan ook niks zien wat de playstation op m'n scherm wil zetten![]()
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
De Boost Medal bug (eindelijk kan hier aan gewerkt worden
Het probleem in Search & Destroy met de C4 lading niet kunnen ontmantelen
De shotgun Aim Assist
Het soms onrechtmatige winnen van een clan die niet komt opdagen in een clanmatch (Eindelijk)
De Battle Replay op Killzone.com voor Corinth Crossing werkt maar sporadisch
De Ignore List werkt soms niet naar behoren
Sporadisch crashen van de game bij gebruik van Saboteur in vermomming
Sporadisch crashen van de game wanneer je een nieuw MP spel start
Sporadisch crashen van de game wanneer je op X drukt om te spawnen
Sporadisch crashen van de game bij enteren/verlaten van een MP spel
Probleem met het Moord doelwit op HUD icon wanneer je Medic bent
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 06-03-2009 14:30 ]
Is dat nu in- of uitgeschakeld? (edit ->) uit dus
EDIT: hier de fix list in het Engels (iets duidelijker dan de gaar vertaalde Nederlandse lijst
UPDATE; The patch (1.20) has been released, it is 16MB, full list of changes below;
* Stability issue regarding randomly named games resolved.
* Stability fix when rapidly tapping (X) can cause crash on spawn-select.
* Stability issue regarding Saboteur’s disguise ability resolved.
* Stability fix on ‘Creating game’ with a blank name.
* Stability fix for repeatedly entering exiting game.
* The Ignore list functionality corrected.
* Unlock of “Frontrunner” Medal now functioning correctly.
* Fix for incorrect award of win to clan not showing for game resolved.
* Battle Replay for Corinth Crossing not appearing correctly on www.killzone.com.
* Issue with not being able to defuse the Search and Destroy objective resolved.
* HUD issue correction during Assassination mode when playing as a Medic.
* Controller input tweaks and modifications.
* Fix for auto-lock on of shotgun exploit.
* Fix for D-Charge issues in Campaign mode.
[ Voor 83% gewijzigd door Skire op 06-03-2009 15:42 ]
Eerst de probleempjes oplossen, dan eventuele nieuwe zaken inbouwen. Lijkt me een prima werkwijze. Ik vind het persoonlijk héél erg snel dat ze dit soort zaken één week na release al hebben gefixt. Een party system lijkt me trouwens ook een goed idee. En wat nieuwe maps, liefst wat grotere met vehicles, heb je ook wat aan die raketwerper online.MrLeeeet schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:55:
Klinkt goed, had wel wat meer dingen verwacht o.a. iets van een party systeem.. Maarja mag niet zeuren, de shotgun aim assist fix maakt een hoop goed
* Stability issue regarding randomly named games resolved.
* Stability fix when rapidly tapping (X) can cause crash on spawn-select.
* Stability issue regarding Saboteur’s disguise ability resolved.
* Stability fix on ‘Creating game’ with a blank name.
* Stability fix for repeatedly entering exiting game.
* The Ignore list functionality corrected.
* Unlock of “Frontrunner” Medal now functioning correctly.
* Fix for incorrect award of win to clan not showing for game resolved.
* Battle Replay for Corinth Crossing not appearing correctly on www.killzone.com.
* Issue with not being able to defuse the Search and Destroy objective resolved.
* HUD issue correction during Assassination mode when playing as a Medic.
* Controller input tweaks and modifications.
* Fix for auto-lock on of shotgun exploit.
* Fix for D-Charge issues in Campaign mode.
Bron: Killzone forum
@NLxAROSA, ben jij toevallig GTP_Dutchcustoms bij het Killzone forum?
Nee helaas
[ Voor 36% gewijzigd door Skire op 06-03-2009 16:48 ]
Yep, dat is mijn PSN id.MrLeeeet schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:56:@NLxAROSA, ben jij toevallig GTP_Dutchcustoms bij het Killzone forum?
Weinig verschil te merken, wellicht in de MP, maar niet getest. Wel met hieronder, het "leek" beter te gaan, maar dat kan psychologisch zijn, of het feit dat ik aan het eind van mijn vorige KZ2 pot al helemaal uitgeput was
[ Voor 49% gewijzigd door B-Bandit op 06-03-2009 19:20 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Het kan zijn dat ik hier nu meer op let hoor, maar t lijkt wel verbeterd te zijn. T is nog steeds geen CoD 4 (logisch) maar volgens mij is de acceleratie vele malen minder.himlims_ schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:56:
HET punt van de update; Controller input tweaks and modifications.
wat betekend dit nu wezelijk? Helaas kan ik nog niet testen, maar iemand die zijn ervaring wil delen?
Heb een paar close-combat gevechtjes gehad, en knal ze nu veel lekkerder dood (kan ook zijn door mijn assault badge
Ligt het aan mij of is het veranderd dat als je als medic iemand ressed, hij niet automatisch terug gaat naar je oude wapen, en je dus op < of op driehoekje moet drukken?
ik heb ook het gevoel dat de controls iets verandert zijn. (en misschien zit het ook wel tussen mn oren, maar so what... als t zo voelt dan is t goed toch!Shailesh schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:54:
Wilde het net gaan testen, bleef ik weer anderhalf uur hangen in de SP
Weinig verschil te merken, wellicht in de MP, maar niet getest. Wel met hieronder, het "leek" beter te gaan, maar dat kan psychologisch zijn, of het feit dat ik aan het eind van mijn vorige KZ2 pot al helemaal uitgeput was, en nu met verse energie een stuk beter was!
Verwijderd
In het verleden was ik een echte Quake player maar sinds kort ook de eigenaar van killzone2
maar o o o wat valt dat tegen, die controls zijn tov een muis en keybord een ramp .
Het is voor deze oldie echt moelijk om een beetje te scooren, richten en lopen tegelijk , erg lastig
Ik mag blij zijn als ik 15 kills haal in een game.
Maar goed het is gewoon wennen denk ik die controller dan komt het wel goed hoop ik ;-)
Maar wie kan mijn als her-intreder wat goede tips geven ? welke wapens in welke map te gebruiken,
Veel sniperen of juist veel bewegen en aanvallend knallen ?
of nu juist uit de big bang blijven om op een afstandje ta knallen.
kortom wat is nu een goede tactiek cq techniek.
groet Merlin69
Dit topic is gesloten.