Voor de hoofdprijs
videogamesplus.ca (43 euro) en play.com (39 euro) gaan trouwens zoiezo al eerder de boel versturen, met wat geluk heb ik de mijne ook donderdag of vrijdag binnen, als ik de mail van videogamesplus goed begreep heb ik aardige kans dat ze hem vandaag op de bus doen
En Killzone week op TMF elke avond om 23:00
Wow, de steelcase edition is volgens mij toch wel iets meer dan alleen een ander hoesje!
Denk toch maar bestellen in Engeland. Dan krijg ik hem maar later, ik koop hem hier ook wel
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
PSN: Shiver23
Dat ga ik zeker kijken a.s maandag!Kimo schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:22:
Maandag is Herman Hulst directeur van Guerrilla Games en maker van Killzone 2 te gast bij Pauw en Witteman.
En Killzone week op TMF elke avond om 23:00
Ik heb vandaag de demo van Killzone 2 voor het eerst gespeeld en moet zeggen dat ik het wel erg tof vind.
_
Hehehe! Strak.
Misschien hebben we geluk jongens en kunnen we hem vandaag bij de lokale game-boer al ophalen.
PSN-id: Chrasher
Hij kost dan ongeveer 40 euro met verzenden. Dat is dan wel een mooie prijs.
Nou maar hopen dat FRS hem dan ook gaat leveren, maar ben bang van niet! Ik gaat het vanzelf wel zien! Overigens, wie gaat de clan aanmaken? Of mag je dat pas vanaf een bep. rank?Chrasher schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:28:
Mediamarkt gaat ze op de 25e verkopen! Dan neem ik aan dat de andere winkels snel zullen volgen.
Volgens de Website van FRS is de releasedatum op 25 Februari. En volgens eerdere reacties in dit topic levert FRS op de dag van de releasedate. Dus even afwachten.brambest schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:20:
[...]
Nou maar hopen dat FRS hem dan ook gaat leveren, maar ben bang van niet! Ik gaat het vanzelf wel zien! Overigens, wie gaat de clan aanmaken? Of mag je dat pas vanaf een bep. rank?
Hoop zelf trouwens ook dat hij op tijd binnen is aangezien ik daar ook mijn Pre-order heb geplaatst.
Same hereNico111 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:52:
Ik heb hem gepreorderd bij amazon dus hij wordt pas de 27ste verzonden dus ik hoop dat ik hem de 29ste heb.
Hij kost dan ongeveer 40 euro met verzenden. Dat is dan wel een mooie prijs.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
'Mijn' amazon verstuurt m toch echt de 25e.. Dan ligt ie de 27e op de mat..EfBe schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:27:
[...]
Same hereDie paar dagen kunnen er nog wel bij
Best wel vroegSander1991 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:16:
Mooi! Ik kreeg net een mailtje van DimensionPlus dat ze hem verzonden hebben! Morgen komt hij dus al! Best wel vroeg, maar ik klaag niet!
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
http://ps3clan.nl/wp-cont...one202_rembrandtplein.jpg
Op die poster op het Rembrandtplein in Amsterdam staat ook 27-02, en donderdagavond is daar ook de release party
Dat de game in Europa op het vasteland de 25ste uitkomt was slechts een gerucht, nooit officieel bevestigd. Hoewel sommige winkels het dus blijkbaar wel aanhouden is de officiële releasedatum gewoon vrijdag pas.
Ik heb niet gechecked wanneer amazon.co.uk hem verstuurd, maar ik denk dat mijn amazon dezelfde is als de jouwe ?Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:01:
[...]
'Mijn' amazon verstuurt m toch echt de 25e.. Dan ligt ie de 27e op de mat..
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
scorpie schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:27:
Wat een onzin zeg, ga je vandaag in de winkels kijken of ze hem al aan je willen verkopen (ze hebben hem toch al binnen, dus wat is het probleem), zeggen ze dat hij pas vrijdag (27e) uitkomt. Wat een lutsers!
Daarom dus. Ze kunnen hoge boetes krijgen bij het verkopen voor de deadline. Niet iedereen houdt zich er aan, maar dat is dan op eigen risico. Er wordt ook niet altijd gevolg aan gegeven, maar je zal maar hebben dat jouw keten bij de volgende release van die uitgever 'subtiel' wordt overgeslagen.Grannd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:31:
De officiële release is ook de 27ste hoor.
Die medewerkers werken trouwens ook maar op basis van richtlijnen die ze moeten nakomen. Dergelijke keuzes mogen ze nu eenmaal zelf niet maken, en willen ze vaak ook niet. Voor zo'n jobje heeft het vaak geen zin om in de problemen te komen met je werkgever voor één persoon die in de winkel staat te hyperventileren omdat 'm z'n schijfje niet krijgt en hen 'lutsers' noemt.
boetes niet. maar ze kunnen wel leveringen gaan belemmeren. ik ken een gameshop die dit heeft gehad met sony. en dat is nog erger! gameworld kreeg de opdracht van sony niks te leveren aan deze shop.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:50:
[...]
[...]
Daarom dus. Ze kunnen hoge boetes krijgen bij het verkopen voor de deadline. Niet iedereen houdt zich er aan, maar dat is dan op eigen risico. Er wordt ook niet altijd gevolg aan gegeven, maar je zal maar hebben dat jouw keten bij de volgende release van die uitgever 'subtiel' wordt overgeslagen.
Die medewerkers werken trouwens ook maar op basis van richtlijnen die ze moeten nakomen. Dergelijke keuzes mogen ze nu eenmaal zelf niet maken, en willen ze vaak ook niet. Voor zo'n jobje heeft het vaak geen zin om in de problemen te komen met je werkgever voor één persoon die in de winkel staat te hyperventileren omdat 'm z'n schijfje niet krijgt en hen 'lutsers' noemt.
en zelf dé sony nog een schepje daar bovenop.
maar op 2 dagen kijken ze niet hoor.
wat er voor zorgde dat zij hun producten via via moesten krijgen. en heel duur werden.
grote filialen zoals frs enzo zullen sneller een boete krijgen. maar over het algemeen gebeurd dat in nederland nooit.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Leuk detail: Als je een raket schiet dan kunnen ze op je raket schieten wat hem uit zijn baan brengt. Ik schoot met mijn RGP en zag de raket twee meter voor me spectaculair van richting veranderen en 5 meter verderop inslaan. Dit werkt gelukkig ook bij de vijand alleen moet je er wel erg snel bij zijn.
De online modus doet het nog niet en ook de website is nog niet te bereiken middels de game. Een JAVA 9 update is nodig zo zegt de ingamebrowser. Skirmisch offline tegen bots werkt goed en de commentaren zijn best goed.
[ Voor 11% gewijzigd door swopdark op 23-02-2009 23:18 ]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik denk dat hij wel gewoon uit. Ik heb hem gekocht op pre-order, en dan afhalen bij filiaal, maar heb nog geen bericht gehad dat ik hem kan afhalen! Wellicht ligt hij gewoon in de winkel.spaceboy schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 07:10:
Issie nou uit of niet? Gewoon, Free Record Shop ofzo? Of wordt het vrijdag?
EDIT: De game is al naar het filiaal verzonden, ik verwacht dus dat ik hem sowieso morgen kan halen, met beetje mazzel vandaag nog
[ Voor 15% gewijzigd door brambest op 24-02-2009 09:10 ]
Verwijderd
dat is niet helemaal waar.. Er is geen officiele verkoop datum.. Wanneer de winkels de spel binnen hebben kunnen ze het al verkopen. Ik denk dat je vanmiddag na 14 uur bij MM de spel kan kopen.scorpie schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:27:
Wat een onzin zeg, ga je vandaag in de winkels kijken of ze hem al aan je willen verkopen (ze hebben hem toch al binnen, dus wat is het probleem), zeggen ze dat hij pas vrijdag (27e) uitkomt. Wat een lutsers!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:32:
[...]
dat is niet helemaal waar.. Er is geen officiele verkoop datum.. Wanneer de winkels de spel binnen hebben kunnen ze het al verkopen. Ik denk dat je vanmiddag na 14 uur bij MM de spel kan kopen.
het is 'het' spel. niet 'de' spel
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Daar zijn echt wel afspraken over gemaakt, of ze zich er aan houden is een tweede.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:32:
[...]
dat is niet helemaal waar.. Er is geen officiele verkoop datum.. Wanneer de winkels de spel binnen hebben kunnen ze het al verkopen. Ik denk dat je vanmiddag na 14 uur bij MM de spel kan kopen.
Je hebt van die spellen, die bijna iedereen die op het platform zit wilt spelen, en wel direct. MGS4, Killzone 2 op de PS3, Halo 3, Gears of War op de 360, Zelda en Mario op de Wii. Ook multi-platformers zoals GTA4 horen daar natuurlijk bij.
Als een grote keten als de MM de game in de verkoop gooit, terwijl een kleine gamestore hem nog niet eens binnen heeft, trekken mensen natuurlijk masaal richting die MM. De vaste verkoopdatum is juist verzonnen om iedereen een eerlijke kans te geven, en er voor te zorgen dat iedereen het spel ook op die datum kan verkopen.

Let wel, de eigenaars ken ik beide erg goed en zullen mij echt niet voor gaan liegen.
Check zn nickname eens [/lol mode]Gunner schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:34:
[...]
offtopic:
het is 'het' spel. niet 'de' spel
[ Voor 32% gewijzigd door kaos001 op 24-02-2009 11:32 ]
http://www.riseofgames.co...player_in_hd_screen_.html
Woon zelf in Almelo en vind Apeldoorn nét ff te ver
FRS Groningen (paddepoel) verkocht hem nog niet.kaos- schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:43:
Shit man, overal hoor ik al verhalen dat killzone2 er is. Zal FRS hem landelijk al in de verkoop hebben?
Woon zelf in Almelo en vind Apeldoorn nét ff te ver
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Had er iets van 230 exemplaren binnen

Computer says no
En wat moet ie gaan kosten daar?NeoSoulStar schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:59:
Was net bij de media markt in amsterdam arena
www.oldskoolnl.nl
Je betaald er wel volle pond voor : 64,99 euro
Allemaal hartstikke leuk dat bedrijf <x> je copy heeft verstuurd, maar daar heeft de rest vrij weinig aan, aan diegenen die hem al binnen hebben: Ervaringen + pics + movies plz!!!
[ Voor 7% gewijzigd door Dentist op 24-02-2009 15:39 ]
Damn dat is me toch een beetje te zout. Net maar even vlug een play.com ordertje de deur uit gedaan alleen dat wordt em helaas ergens volgende weekVerwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:16:
alle MM verkopen het al, voor de prijs van 63 euro!
Verwijderd
Net Killzone 2 gekocht bij Medimarkt te Deventer. Vanavond lekker gamen.. STFU plzPWM schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:08:
[...]
Daar zijn echt wel afspraken over gemaakt, of ze zich er aan houden is een tweede.
Je hebt van die spellen, die bijna iedereen die op het platform zit wilt spelen, en wel direct. MGS4, Killzone 2 op de PS3, Halo 3, Gears of War op de 360, Zelda en Mario op de Wii. Ook multi-platformers zoals GTA4 horen daar natuurlijk bij.
Als een grote keten als de MM de game in de verkoop gooit, terwijl een kleine gamestore hem nog niet eens binnen heeft, trekken mensen natuurlijk masaal richting die MM. De vaste verkoopdatum is juist verzonnen om iedereen een eerlijke kans te geven, en er voor te zorgen dat iedereen het spel ook op die datum kan verkopen.
Maar heeft iemand ook de Limited Edition Steel Book weten te bemachtigen?
Dus dat deze gewoon in de rekken lag?
Ik heb zojuist de normale versie gekocht omdat de Steelbook niet was geleverd (en waar ze ook niets van wisten). Maar heb ergens toch liever de Steelbook editie al zit er geen verschil in de game.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb hem niet in de rekken gezien, maar heb zelf de Steelbook ervan, doordat ik een van de eerste 50 was die hem had gepreorderd bij FRS.FeaR1986 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:00:
Oké, dat Killzone 2 al verkocht wordt weten we nu
Maar heeft iemand ook de Limited Edition Steel Book weten te bemachtigen?
Dus dat deze gewoon in de rekken lag?
Ik heb zojuist de normale versie gekocht omdat de Steelbook niet was geleverd (en waar ze ook niets van wisten). Maar heb ergens toch liever de Steelbook editie al zit er geen verschil in de game.
Dat risico durfde ik niet te nemen...brambest schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:14:
[...]
Ik heb hem niet in de rekken gezien, maar heb zelf de Steelbook ervan, doordat ik een van de eerste 50 was die hem had gepreorderd bij FRS.
Iemand trouwens al opgevallen dat Killzone 2 op 1080p draait en niet alleen op 720p zoals op het hoesje staat?
Bij Nedgame ligt ook gewoon de Steelbook. Maar goed. 5E en dan heb je een metalen hoesje. Yeuj... ik heb dus de gewone. :-)brambest schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:14:
[...]
Ik heb hem niet in de rekken gezien, maar heb zelf de Steelbook ervan, doordat ik een van de eerste 50 was die hem had gepreorderd bij FRS.
Wie heeft 'm hier al uitgespeeld? ;-)
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
And I'm the only one and I walk alone.
Upscaling denk ik?FeaR1986 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:27:
[...]
Dat risico durfde ik niet te nemen...
Iemand trouwens al opgevallen dat Killzone 2 op 1080p draait en niet alleen op 720p zoals op het hoesje staat?
Het schijnt zo te zijn dat het 1080i is aangezien Killzone 2 1080p niet ondersteunt.
Maar vind het wel vreemd dat mijn tv dan gewoon 1080p aangeeft.
Zit nogal een verschil in....
Maar zijn meer PS3 games die alleen op de doos 720p hebben staan en opeens ook doodleuk 1080i weer kunnen geven. Snap Sony alleen niet waarom ze dat niet op de doos zetten. Ik ken wat mensen die een tv hebben die alleen 1080i slikt en verder niet. Neem aan dat die het toch wel fijn zouden vinden als ze 1080i op het doosje zouden zien staan.
Ze hadden vandaag pas een eerste lichting van 20 stuks binnengekregen (tegenover ruim 100 preorders) en ik zat bij de eerste 20. Morgen of uiterlijk overmorgen verwachten ze dat de rest (en meer) binnenkomt.
Wel vreemd dat andere winkels al voorraad hebben liggen (maar dus vaak nog niet verkopen), alhoewel ik dan weer niet weet in welke hoeveelheden. Maar goed, mij hoor je niet klagen.
PSN-id: Chrasher
Eens kijken of die Nederlanders dat beter kunnen.
Mja, ze hebben zelf gezegd dat hij intern op 720p rendert, dus alles daarboven is upscaling.FeaR1986 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:19:
[...]
Het schijnt zo te zijn dat het 1080i is aangezien Killzone 2 1080p niet ondersteunt.
Maar vind het wel vreemd dat mijn tv dan gewoon 1080p aangeeft.
Zit nogal een verschil in....
Maar zijn meer PS3 games die alleen op de doos 720p hebben staan en opeens ook doodleuk 1080i weer kunnen geven. Snap Sony alleen niet waarom ze dat niet op de doos zetten. Ik ken wat mensen die een tv hebben die alleen 1080i slikt en verder niet. Neem aan dat die het toch wel fijn zouden vinden als ze 1080i op het doosje zouden zien staan.
De demo schakelt bij mij ook over naar 720p als ik hem opstart.
Ikzelf heb liever toch 720p dan 1080i, als 1080p niet beschikbaar is.
[ Voor 4% gewijzigd door mace op 24-02-2009 18:29 ]
Vraag me af or nu ook de kleinere winkels gewoon gaan verkopen of zich netjes aan de release date houden. Ben wel weer eens blij dat ik gewoon een spel een aantal dagen voor de release heb. De laatste tijd lijkt het echt alsof alle winkels zich er netjes aan houden.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
[ Voor 84% gewijzigd door PromoX op 24-02-2009 19:37 ]
allen welke schouder buttons heb ik nodig?
ik heb op dit moment mijn rechter hand in het gips. en heb mijn duim en wijsvinger vrij.
op zich kan ik wel gamen mits ik niet r1 en r2 tegelijk moet indrukken.
kan ik deze game dan nu al spelen of moet ik wachten tot 9 maart?
Sinds een firmware update ergens in het begin van de PS3 kan de PS3 altijd naar 1080i en 1080p scalen, dus niemand hoeft zich zorgen te maken bij het aankopen van een game, de PS3 scaled altijd wel naar het formaat dat je hdtv snapt.FeaR1986 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:19:
[...]Maar zijn meer PS3 games die alleen op de doos 720p hebben staan en opeens ook doodleuk 1080i weer kunnen geven. Snap Sony alleen niet waarom ze dat niet op de doos zetten. Ik ken wat mensen die een tv hebben die alleen 1080i slikt en verder niet. Neem aan dat die het toch wel fijn zouden vinden als ze 1080i op het doosje zouden zien staan.
Eén ding:Dutchzilla schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:46:
en heb mijn duim en wijsvinger vrij.
op zich kan ik wel gamen mits ik niet r1 en r2 tegelijk moet indrukken.
kan ik deze game dan nu al spelen of moet ik wachten tot 9 maart?
Ik raad het je af te gamen met een game die rumble ondersteunt.
Of je hand moet niet zwaar gebroken zijn geweest of al heel erg helende.
Ik had ook vrolijk doorgegamed toen ik in het gips zat en mijn botje wat gebroken was is gaan "lopen". Resultaat: een slechte hechtig van de botten en nu een scheve pink
Maar als je de controls op Alternatief 2 zet (zelfde als de meeste shooters) dan is R1 schieten en R2 een granaat gooien. Dus een action die je nooit tegelijk moet doen...
Ik vraag het me af...Grannd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:50:
[...]Sinds een firmware update ergens in het begin van de PS3 kan de PS3 altijd naar 1080i en 1080p scalen, dus niemand hoeft zich zorgen te maken bij het aankopen van een game, de PS3 scaled altijd wel naar het formaat dat je hdtv snapt.
Uncharted en Resistance 2 die starten bij mij gezellig in 576p op als ik 720p uitgevinkt heb staan...
[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 24-02-2009 19:53 ]
Ik heb ook even de skirmish uitgeprobeerd met 15 bots op Veteran, maar dat is een partij moeilijk zeg!
Damn ik kan niet wachten om echt online te knallen
Killzone 2 en Resistance 2 ondersteunen wel 1080p(gescalet) als 720p uit staat, Uncharted volgens mij niet, maar het is in ieder geval zeker niet standaard dat de firmware update alles kan upscalen ofzo. Het zal hoogstens een standaard functie zijn die het voor de developers mogelijk maakt 720p te upscalen naar 1080i/1080p zonder al teveel moeilijkheden(aangezien de PS3 geen chip heeft die de schaling van het beeld regelt in tegenstelling tot de XBOX360 moet het dus softwarematig gedaan worden, wat hoogstwaarschijnlijk via een SPU zal gaan maar het lijkt mij niet dat die firmware update dat zomaar even uit zijn mouw schudt), maar upscaling van de TV geeft voor mij wel een scherper beeld, volgens mij is die upscaling ook enkel bedoelt als uiterste redmiddel als je TV geen 720p ondersteuntFeaR1986 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:51:
Ik vraag het me af...
Uncharted en Resistance 2 die starten bij mij gezellig in 576p op als ik 720p uitgevinkt heb staan...
[ Voor 15% gewijzigd door Rctworld op 24-02-2009 20:13 ]
Hoe bevalt de controller? Ik heb de demo gespeeld en kon heel moeilijk wennen aan de PS3 controller, nu had ik laatst gelezen dat ze verbeteringen hebben doorgevoerd in de final versie. Moet wel zeggen dat ik sinds Metal Gear Solid de PS3 niet meer aangeraakt heb en eigenlijk alleen maar met de 360 gespeeld ben dus het kan ook een kwestie van wennen zijn.scorpie schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:07:
Holy Shit!! Dat is mijn eerste reactie als ik deze game speel. Ik heb nu 3 levels achter de rug op Veteran moeilijkheidsgraad (gewoon de moeilijkste die je vanaf het begin kunt kiezen) en dat is echt VET!
Ik heb ook even de skirmish uitgeprobeerd met 15 bots op Veteran, maar dat is een partij moeilijk zeg!Ben daar maar wel mee gestopt want als je niet kunt levelen is het ook niet echt leuk meer. Ik weet niet hoe het precies zit met die server instellingen, maar ik heb het idee dat je eerst een hoger level moet zijn wil je alle opties kunnen instellen, want nu kon ik alleen het aantal bots kiezen en de map.
Damn ik kan niet wachten om echt online te knallen
Ik heb hem ook de steelcase versie besteld bij blahdvd.co.uk en gelijk erna lag de website eruit, dat beloofd niet veel goeds
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Oeps sorry, overheen gekeken.Crawl NL schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:34:
[mbr]Lees PromoX in "[PS3] Killzone 2" nog eens.[/]
Eerste level erop zitten en het is inderdaad een mooie ervaring en dat voor maar 55 euro
Puik werk Guerilla.....
X-rechterhand: subcapitale fractuur mc vFeaR1986 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:51:
[...]
Eén ding:
Ik raad het je af te gamen met een game die rumble ondersteunt.
Of je hand moet niet zwaar gebroken zijn geweest of al heel erg helende.
Ik had ook vrolijk doorgegamed toen ik in het gips zat en mijn botje wat gebroken was is gaan "lopen". Resultaat: een slechte hechtig van de botten en nu een scheve pink![]()
Maar als je de controls op Alternatief 2 zet (zelfde als de meeste shooters) dan is R1 schieten en R2 een granaat gooien. Dus een action die je nooit tegelijk moet doen...
erg genoeg?
mijn pink ligt in 2e
ring vinger ligt in 2e
handpalm gedeelte zit een scheurtje in.
daar moet ik toch mee moeten kunnen gamen ?
little big planet gaat goed
Even snelle opsomming van de pros en cons;
+ Je wordt echt in het spel gezogen, je zit echt in een intense oorlog
+ Graphics (!!)
+ Geluid en muziek
- Traag reagerende controls
En vooral dat laatste irriteer ik me dood aan. Ben Call of Duty 4 gewend, en dat is dit een hele grote tegenvaller.
Het aimen gaat vreselijk slecht (verschillende snelheid settings geprobeerd) en speelt gewoonweg niet lekker. Het lijkt alsof alles door de stroop gaat.
De controls (gameplay) is voor mij zo ontzettend belangrijk dat ik waarschijnlijk de single player ga uitspelen, misschien even online ga proberen, en als mij dat niet kan pakken op welke manier dan ook, dan gaat deze game naar een random gameshop en ruil ik em in voor een ander spel.
Ondanks alle goede pluspunten wegen de controls heel zwaar en overkoepelt het eigenlijk alles wat in deze game zit. Guerilla heeft gezegd dat ze ervoor wilde zorgen dat alles "zwaar" aanvoelt en dat hebben ze voor elkaar gekregen ook, maar de gameplay lijdt hier zó zwaar onder dat ik vermoed dat het gewoon een grove fout is en dat ze zelf maar een verhaaltje eromheen hebben bedacht.
Misschien dat dit spel mij nog kan pakken, maar heb net even voor de grap CoD4 er weer ingedrukt en dat is echt een verademing om te spelen. Begrijp me niet verkeerd; Killzone2 is een strakke game, maar ik mag hopen dat meer mensen gaan klagen over de speelbaarheid en dat ze met een engine update gaan komen waardoor het lekkerder speelbaar is, al verwacht ik dat niet.
Ik ben het helaas 100% met je eens. Het is een juweeltje, prachtig echt. En ik vind het supercool dat het in NL is gemaakt. Maar het is wel sluggish.kaos- schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:24:
Heb vanavond even zitten spelen met wat vrienden en we hebben de eerste 3 levels gehaald.
Even snelle opsomming van de pros en cons;
+ Je wordt echt in het spel gezogen, je zit echt in een intense oorlog
+ Graphics (!!)
+ Geluid en muziek
- Traag reagerende controls
En vooral dat laatste irriteer ik me dood aan. Ben Call of Duty 4 gewend, en dat is dit een hele grote tegenvaller.
Het aimen gaat vreselijk slecht (verschillende snelheid settings geprobeerd) en speelt gewoonweg niet lekker. Het lijkt alsof alles door de stroop gaat.
De controls (gameplay) is voor mij zo ontzettend belangrijk dat ik waarschijnlijk de single player ga uitspelen, misschien even online ga proberen, en als mij dat niet kan pakken op welke manier dan ook, dan gaat deze game naar een random gameshop en ruil ik em in voor een ander spel.
Ondanks alle goede pluspunten wegen de controls heel zwaar en overkoepelt het eigenlijk alles wat in deze game zit. Guerilla heeft gezegd dat ze ervoor wilde zorgen dat alles "zwaar" aanvoelt en dat hebben ze voor elkaar gekregen ook, maar de gameplay lijdt hier zó zwaar onder dat ik vermoed dat het gewoon een grove fout is en dat ze zelf maar een verhaaltje eromheen hebben bedacht.
Misschien dat dit spel mij nog kan pakken, maar heb net even voor de grap CoD4 er weer ingedrukt en dat is echt een verademing om te spelen. Begrijp me niet verkeerd; Killzone2 is een strakke game, maar ik mag hopen dat meer mensen gaan klagen over de speelbaarheid en dat ze met een engine update gaan komen waardoor het lekkerder speelbaar is, al verwacht ik dat niet.
Nee, niet mee eens. Killzone 2 is gewoon geen COD4. Misschien begrijp je het dan beterkaos- schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:24:
Ik heb de controls op Alternate 2 gezet en "zoom hold" aangevink. Helaas kon ik me nog niet goed redden met de standaard controls. ff snel inzoomen ging me gewoon niet snel genoeg met de R3. L1 maakt dit een stuk makkelijker.
Van achter een muurtje zoomen betekend dan wel dat ik met mijn wijsvinger op L1 zit en met mijn middelvinger op L2. ff wennen maar je krijgt er snel handigheid in. Heerlijk ook om lekker te timen met je granaat en zo zoveel mogelijk Helghast tegelijk te pakken voordat ze vluchten. Heerlijke game!!!
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Zulke sarcastische opmerkingen raken kant noch wal.swopdark schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:06:
[...]
Nee, niet mee eens. Killzone 2 is gewoon geen COD4. Misschien begrijp je het dan beter.
Als ik nu random een one-liner zou droppen met "killzone controls sucken hard men!!!!11" dan was deze opmerking op zijn plaats geweest, maar zoals je verder in mijn post kan lezen heb je niet te maken met een kereltje van 15 die alleen maar hardcore shooters is gewend.
Daarbij moet gezegd worden dat ik inderdaad 8 jaar lang bijna elke dag Unreal Tournament heb gespeeld op het hoogste europese niveau, dus ja ik hou van snelle games. Neemt niet weg dat ik elke game opzichzelf bekijk, en niet zomaar even wat kritische punten door de lucht gooi.
Ga deze game ook zeker een kans geven, maar vond het argument van Guerilla van "ja het moet zwaar aanvoelen" ronduit slap, we hebben niet te maken met een mech-warrior game.
Dat de controls in de demo zo sluggish aanvoelen zoals je zegt, dat idee had ik al in de demo en had ik ergens anders gelezen dat dat zuiver aan de demo lag...kaos- schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:15:
[...]
Zulke sarcastische opmerkingen raken kant noch wal.
Als ik nu random een one-liner zou droppen met "killzone controls sucken hard men!!!!11" dan was deze opmerking op zijn plaats geweest, maar zoals je verder in mijn post kan lezen heb je niet te maken met een kereltje van 15 die alleen maar hardcore shooters is gewend.
Daarbij moet gezegd worden dat ik inderdaad 8 jaar lang bijna elke dag Unreal Tournament heb gespeeld op het hoogste europese niveau, dus ja ik hou van snelle games. Neemt niet weg dat ik elke game opzichzelf bekijk, en niet zomaar even wat kritische punten door de lucht gooi.
Ga deze game ook zeker een kans geven, maar vond het argument van Guerilla van "ja het moet zwaar aanvoelen" ronduit slap, we hebben niet te maken met een mech-warrior game.
Nu las ik ergens anders al:
Is het echt zo erg?Die controller lag begint nu echt te voelen alsof hem echt om z'n as heen moet duwen.

offtopic: thanks dat je meldde dat ie in de FRS in Almelo lag.. maar ik krijg em via Amazon
Niet dat je't persoonlijk tegen me had, maar goed
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Verwijderd
Oké, je bent dus een kerel van 25 die alleen maar hardcore shooters gewend is..kaos- schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:15:
[...]
maar zoals je verder in mijn post kan lezen heb je niet te maken met een kereltje van 15 die alleen maar hardcore shooters is gewend.
Daarbij moet gezegd worden dat ik inderdaad 8 jaar lang bijna elke dag Unreal Tournament heb gespeeld op het hoogste europese niveau, dus ja ik hou van snelle games.
Die discussie over de controls begint wel vermoeiend te worden, eerst na die demo en nu gaan we het weer even over doen. Of je je stoort aan de controls is persoonlijk, niet iedereen stoort zich eraan. Als je last hebt van de zwaarte kun je eraan proberen te wennen en lukt dat niet dan is het jammer voor je. Niks meer, niks minder. Hier bladzijde na bladzijde over de controls klagen voegt niks aan de discussie toe imho.
Als je iets beter leest zie je dat ik elke game opzich bekijk en geen vergelijking trek met andere games waarvan de insteek anders is. Het is alleen erg aanpassen als meer snelheid gewend bent.Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:22:
[...]
Oké, je bent dus een kerel van 25 die alleen maar hardcore shooters gewend is..
Daarbij vind ik het juist wél een discussiepunt, maargoed
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
ik heb ook het gevoel dat het spel bedoeld is om uit de heup te schieten. je schiet redelijk zuiver zonder te mikken terwijl het zoomen toch best lastig is (zeker op korte afstand).scorpie schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:45:
Hoe schieten jullie eigenlijk? Ik speel op Veteran en vind vanuit m'n heup schieten eigenlijk best prima werken, bij langere afstanden gebruik ik uiteraard wel m'n crosshair zoom.
Wat mij ook opvalt is dat als je rent dat je veel moeilijker draait dan als je loopt. Dit is wel even wennen, maar zeker veel realistischer dan bij COD4. Ik betrap me er nu nog wel eens op om te gaan rushen (te veel cod4 gespeeld) en dat is echt kansloos
[ Voor 4% gewijzigd door Coolsnarf op 25-02-2009 09:54 ]
Ik vond het in de demo wel realistisch aanvoelen dat langzame aimen, samen met dat je ieder heuveltje ook in je scherm 'ziet' zuigt dat je toch een stuk meer in de game dan bijvoorbeeld een Half-Life waar je geen schaduw heb en de horizon 100% van de tijd horizontaal staat zegmaar.
het is hetzelfde. maar was het erg in de demo? ik vond het wel wennen, maar het heeft wel wat (ik heb wel de sensitivity wat hoger gezet)!Grannd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:57:
Is het in de game dan nog erger dan in de demo?
-edit- wat me net binnen schiet als enig minpuntje van de game; tijdens de single player zijn er momenten dat het spel even moet laden, waardoor hij een tel blijft "hangen". zijn er meer mensen die hier last van hebben (oftwel...is dit normaal)?
[ Voor 29% gewijzigd door Coolsnarf op 25-02-2009 11:16 ]
Verwijderd
Is normaal, heb het zelf ook en een kameraad van me ookCoolsnarf schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:31:
[...]
het is hetzelfde. maar was het erg in de demo? ik vond het wel wennen, maar het heeft wel wat (ik heb wel de sensitivity wat hoger gezet)!
-edit- wat me net binnen schiet als enig minpuntje van de game; tijdens de single player zijn er momenten dat het spel even moet laden, waardoor hij een tel blijft "hangen". zijn er meer mensen die hier last van hebben (oftwel...is dit normaal)?
Deze 360 gamer ook. Dus heb ik maar een PS3 erbij gekocht. Wooohooo!EQJim schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:39:
Deze 360 gamer is jaloers... Veel speelplezier jongens! Misschien toch maar een PS kopen?
www.oldskoolnl.nl
Verwijderd
vooral de multiplayer trekt me aan.
ik had de normale versie van kz2 besteld dimension plus.
toen kreeg ik een mail of ik de steelbook editie wou.
dit wou ik.maar nu is ie nog steeds niet verzonden.
ik hoop dat ik em morgen in huis heb.
graag hoor ik verhalen over hoe de multiplayer is.
voeg me toe op ps3 : dennis585
edit :
het pakketje is net verzonden.
yes yes,ik kan niet wachten tot morgen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 13:31 ]
De game vind wel servers, maar X join game, en er gebeurt niets.
Zal nog wel niet helemaal perfect lopen.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik heb geen flauw idee hoe je kan zoeken, maar inmiddels heb ik de clan aangemaakt. Naam is Gathering of Tweakers, tag is GoT!
[ Voor 58% gewijzigd door brambest op 25-02-2009 16:29 ]
Dit topic is gesloten.