Ik heb daarnet nog eens de demo doorlopen, maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet echt overtuigen van het 'controls-drama' zoals dat hier geschetst wordt.
Zwaar overdreven hoor, vind ik. Misschien nodeloos whinen, ik weet het niet.
Ik speel sowieso niet echt veel shooters op een console, maar ik heb er niet veel moeite mee? Ik 'voel' ook niet echt wat er hier bedoeld wordt. Als het wat 'trager' zou zijn, dan wordt dat door jouw reacties toch meteen gecompenseerd?
Natuurlijk, als je er 1000u CoD4 hebt opzitten, en dan ineens dit speelt zal je misschien even moeten wennen ja. Maar dat is het nu precies: WEN er gewoon aan. Je kan toch niet verwachten dat elke game naadloos hetzelfde geïmplementeerd is.
Nee, iets is een beetje 'anders', en meteen is het forum te klein en hakken in het zand met 'het voelt niet zoals CoD' argumenten.
Meer zelfs, ik ben meestal niet zo goed in console shooters (maar speel ze toch) en in de shooters waar alles veel lichter aanvoelt, klungel ik maar wat aan en schiet ik er zomaar wat op los. Als de moeilijkheidsgraad niet te hoog is, dan lukt het wel. In Killzone heb ik het gevoel dat ik de targets beter kan volgen met de crosshair en niet telkens spastisch te ver, te kort, te ver, te kort mik en continu moet corrigeren.
Het is gewoon een andere speelstijl, ga in cover, kies een target uit en haal die neer, op naar de volgende. Stukje voor stukje vorderen, en niet binnenlopen en meteen 4 headshots uitdelen.
Het is me trouwens niet gelukt om op die landing craft te kruipen en naar die turret te vliegen.

Straks nog maar eens proberen.