[PS3] Killzone 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.398 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
yzf1kr schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:59:

Ik vraag me af of dit echt game zal zijn die COD van de PS3 shooter troon gaat stoten, of dat het een korte termijn hype is, en dat tegen de zomer de Hellgast weer verruild zijn voor terroristen en Jappen.
Of de multiplayer net zo ontzettend verslavend wordt als die van COD4 is natuurlijk de vraag. Maar ik durf de gok wel aan. En als ik er dan toch snel op uit ben gekeken zet ik hem wel weer te koop op internet. Als je hem via import maak je er dan geen of bijna geen verlies op.

Maar ik denk niet dat ik snel op uit gekeken ben want de demo bleef me na 5 keer nog steeds boeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook gespeeld, maar heel eerlijk ben ik niet impressed. Bijvoorbeeld als gasflessen ontploffen is het geluid totaal niet intens maar *poef*, het aimen is echt totaal niet prettig.

Er zit een vertraging in en regelmatig was ik continue aan het bijstellen om vervolgens te worden geraakt door vijandelijk vuur. Ook resistance 2 had dit maar in mindere mate, en ook dit was aan het einde van de singleplayer nog niet lekker speelbaar door dit systeem. Als het met gewicht van een wapen te maken had zou zeker het pistool dit effect niet moeten geven maar doet dit dus wel. Daarnaast zijn wapens voor een ervaren trooper echt wel snel te aimen.

Wat ik wel leuk vind is dat de AI redelijk slim is. Ik wilde een helghast "knifen" maar die probeerde me vervolgens in de rug aan te vallen door om de muur heen te lopen.

Maar vooral de controls hebben het eigenlijk verpest. Dat was zo'n anti-climax. Er is overigens nog een game die een dergelijke control lag heeft en ik eigenlijk heel snel zat was, Farcry 2

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

yzf1kr schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:59:
En het "reviven" van een teammate snap ik niet helemaal. Je helpt een teammate die hulp nodig heeft door hem een lading stroom door zijn donder te jagen?? :S
Dat revive geneuzel zit toch niet in de demo of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
mace schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:55:
[...]

Dat revive geneuzel zit toch niet in de demo of wel?
jawel heb het ook mee gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als een teammaat ligt te kermen en je bent er op tijd bij, dan kun je hem "fixen" met een stroomstoot.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook gespeeld, de AI vond ik net wat tegenvallen in de 1e keer dat ik de demo doorliep. Nadat je met een teammate een lift naar boven neemt in dan in die hangar staat komen er Helghasten op je af. Ik stond in het begin, tamelijk centraal. Op mijn rechterflank zie ik er 2 lopen, enkel een vierkante pijler (denk ik toch) met een diameter van 2 meter stond tussen ons in. Wat gebeurt er? Ze komen langs de rechterkant van die pilaar aangelopen, kijken recht in men ogen en strafen zo helemaal naar links, ongeveer op 3 meter afstand van waar ik open en bloot stond, zonder enige vorm van dekking in de buurt. Ze hadden beiden zeker 4-5 seconden om een kogeltje op me af te vuren maar er gebeurde niks. Ze liepen in de richting van mijn teammate, die goed zat verstopt, zo ver kwamen ze natuurlijk nooit want op 3 meter mist niemand.

Graphics en gameplay wel dik in orde. (behalve het trage richten misschien maar dat hangt af van persoon tot persoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

ajhaverkamp schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:31:
Als een teammaat ligt te kermen en je bent er op tijd bij, dan kun je hem "fixen" met een stroomstoot.
Ze komen mij anders nooit fixen, eikels. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
jdm8 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:12:
Overigens om de brightness in te stellen voor je de game opstart moet het Helgast teken zichtbaar zijn, maar wat ik ook doe, ik zie geen helgast tekentje? Ook niet als ik de brightness van de tv op het hoogst zet. Als ik zit te spelen is alles wel duidelijk zichtbaar. :P
Dit viel mij ook op, en ik vermoedde een zelfde soort issue als ik ook had bij mijn verkeerd ingestelde 360.

http://uk.playstation.com...GB-Full-Range-%28HDMI%29/

Deze setting moet dus op "limited" staan als je geen monitor gebruikt.

De verkeerde setting zorgt er voor dat de dokerste en lichtste gradaties wegvallen, dit heet "Black/White Crush"

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De game ziet er goed uit ,veel details en daardoor ook een beetje onduidelijk waar je heen moet soms,
daarnaast zijn die Hellboys wel aardig slim ,maken zo nu een dan een foutje waarvan ik denk, dat had
ik anders aangepakt, maar eerlijk is dat de AI wel goed is, met wat missers.

Wat ik wel heel vervelend vind is het feit dat je niet zoals als COD5 even lekker richt en de boel afknalt,
maar meer in een slow motion aan het richten bent en dat stoort me enorm in deze game, krijg elke keer het gevoel dat de game sloom is.Terwijl de game een super FPS moet zijn.

Het andere probleem vind ik dat door het slome richten de vijand dus kans ziet om gevaarlijk te worden, terwijl je het ziet aankomen . Ook het aankomen in een vertrek is een beperking ivm je zicht in de game,
Ik vind het zicht persoonlijk soms erg beperkend qua overzicht waarnaar ik ga en waar ik ben.

Ik vind tot nu toe de Demo niet SUPER en hoop dat de game iets beter wordt, want ik denk persoonlijk dat ik de game niet per direkt ga aanschaffen. Ik moet zeggen dat Killzone qua gameplay onder doet voor COD5 maar qua graphics er boven uit schiet en voornamelijk alle details in de game. Maar dat laatste is mooi meegenomen, maar ik wil gamen en ik wil lekker knallen op die hellgasten. Waarom die beperkingen dan
in de game, realisme is leuk maar don't push it to far. De game geef ik een 8 qua gameplay en qua
graphics een 9. Zou zeggen vul het zelf maar in.

Tja de Demo viel me toch nog wat tegen. mischien waren mijn verwachtingen te hoog. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar eens de demo geprobeerd, in de hoop de charme van de game te vinden. ;)
Grafisch vind ik de game prima, niets mis mee voor een console.
Game play, niets mis mee en dat "trage" bewegen lijkt me kwestie van wennen. Heeft ook wel wat, geeft de game zn eigen feeling mee.
De wapens zien er netjes uit, en voelen wel lekker aan.
De demo geeft me alvast een gevoel dat het een goede shooter word.

Maar...

Uiteindelijk is en blijft het een shooter die in de demo iig niets nieuws doet, en een nieuwe shooter ervaring is nou net het gene wat ik verlang na vele shooters gespeeld te hebben. Na de demo ben ik weer eens met CoD4 op de PS3 begonnen, en moet zeggen dat uit het zinkende schip rennen in het begin van de game mij al meer plezier gaf dan de demo van KZ 2. En dat lijkt me niet de bedoeling van een demo van deze lang verwachte shooter.
Het shooter genre mag nu wel eens verder evolueren imo...

(m i j n m e n i n g)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal vast wel zo zijn, maar hoe wil jij een 'shooter' vernieuwen?

Kom, leg maar eens wat ideeën op tafel? Het is zo gemakkelijk om 'vernieuwing' te roepen zonder te weten wat dat zou moeten inhouden... :? Zo kan alles en niets vernieuwing zijn.

Shooten zal in essentie ALTIJD neerkomen op: een crosshair op een target slepen en 'klikken'. Klinkt niet meer zo speciaal nu he?

Wat de targets zijn, en hoe het 'schietapparaat' is, en hoe de AI of de omgeving is, hoeveel textures er gebruikt worden, wat de technische truukjes ook zijn, niets verandert het feit dat een shooter een shooter is en een race game een race game.

In dat opzicht zijn shooters al niet meer 'vernieuwd' sinds ennemy territory.

En van wat ik heb gezien over de klasses in de multiplayer is dat toch echt wel héél diep en netjes uitgewerkt hoor. En ja, ET, ETQW en weet ik veel wat hebben ook klasses. Hoe wil je anders variate in de gameplay brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
yzf1kr schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:35:
[...]

Dit viel mij ook op, en ik vermoedde een zelfde soort issue als ik ook had bij mijn verkeerd ingestelde 360.

http://uk.playstation.com...GB-Full-Range-%28HDMI%29/

Deze setting moet dus op "limited" staan als je geen monitor gebruikt.

De verkeerde setting zorgt er voor dat de dokerste en lichtste gradaties wegvallen, dit heet "Black/White Crush"
Inderdaad sommige TVs hebben (zoals mijn sony bravia) wel een instelling voor full range RGB. Als je TV het ondersteund moet je Full Range RGB gebruiken zo niet zet dan je PS3 op limited.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:30
Ik heb totaal geen problemen met de controls. Speelt lekker weg die demo.
Het is altijd even wennen bij een nieuwe shooter net als rainbow, cod4 en resistance daar zit ook redelijk wat verschill tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:23:
[...]

Kom, leg maar eens wat ideeën op tafel? Het is zo gemakkelijk om 'vernieuwing' te roepen zonder te weten wat dat zou moeten inhouden... :? Zo kan alles en niets vernieuwing zijn.

Shooten zal in essentie ALTIJD neerkomen op: een crosshair op een target slepen en 'klikken'. Klinkt niet meer zo speciaal nu he?

Wat de targets zijn, en hoe het 'schietapparaat' is, en hoe de AI of de omgeving is, hoeveel textures er gebruikt worden, wat de technische truukjes ook zijn, niets verandert het feit dat een shooter een shooter is en een race game een race game.

In dat opzicht zijn shooters al niet meer 'vernieuwd' sinds ennemy territory.

En van wat ik heb gezien over de klasses in de multiplayer is dat toch echt wel héél diep en netjes uitgewerkt hoor. En ja, ET, ETQW en weet ik veel wat hebben ook klasses. Hoe wil je anders variate in de gameplay brengen?
Ik begrijp dat een shooter uiteindelijk een uhm shooter zou blijven. Maar we leven in fckn 2009 en ze mogen echt wel eens dingen veranderen (niet enkel in games), het is iedere keer maar weer een klein stapje vooruit.
Games zijn big business, maar bigger and better hebben we nu wel gehad.

Ik hoef niet na te denken over wat vernieuwing is, er zitten grote teams achter de games tegenwoordig die er full time mee bezig zijn. Je zou zeggen dat ze nu eindelijk wel eens iets echt nieuws kunnen brengen.
Hoe mooi een game ook is grafisch, uiteindelijk wil je echte ontwikkeling ipv shooter x in iets ander jasje.
Maar ik snap het wel, grote vernieuwing kost geld en brengt risico...maar naar mate de economie slechter en slechter word gaan de mensen niet meer naar de winkel rennen om weer 60/70 euro neer te leggen voor een kleine verbetering. Het zou tevens minder kosten op gebied van marketing als een game zichzelf neer zet als een top game/nieuwe ervaring.

Ik persoonlijk vind het nu eens tijd dat het shooter genre goed gecombineerd gaat worden met het mmo genre bijvoorbeeld. En zo kun je vele dingen verzinnen waar je al een harde plasser van krijg bij het idee. ;) Hoe en wat, is een taak voor de vele knappe koppen die in de ontwikkeling teams zitten. Daar heb ik geen tijd voor. ;)

Ik zelf word iig moe van het continu recyclen van de huidige shit/denkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:13:
[...]
Ik begrijp dat een shooter uiteindelijk een uhm shooter zou blijven. Maar we leven in fckn 2009 en ze mogen echt wel eens dingen veranderen (niet enkel in games), het is iedere keer maar weer een klein stapje vooruit.
Wat wil je dat er veranderd? Als je Fallout 3 hebt gespeeld, dan is elke shooter een lame butt-game qua diepgang. Maar veel games pretenderen helemaal geen diepgang ala fallout3 te bieden, maar puur een ander soort vermaak. M.a.w.: niet iedere shooter is in te delen in dezelfde categorie, of beter: er is geen 1 enkele categorie voor alle shooters. Je moet jezelf gewoon afvragen: vermaak ik me met deze game? Zo ja: top, zo nee, dan is de game kennelijk niet zo gemaakt dat het beantwoord aan de verwachtingen / wat jij zoekt. Dat zegt _niets_ over de kwaliteit van de game, maar puur of het iets voor jou is.
Ik persoonlijk vind het nu eens tijd dat het shooter genre goed gecombineerd gaat worden met het mmo genre bijvoorbeeld. En zo kun je vele dingen verzinnen waar je al een harde plasser van krijg bij het idee. ;) Hoe en wat, is een taak voor de vele knappe koppen die in de ontwikkeling teams zitten. Daar heb ik geen tijd voor. ;)
MMO? Zou kunnen, maar dan moet je wel houden van het online gezeik met 'zn allen', waar ik dus echt niets van moet hebben: ik heb er een grote hekel aan als mijn persoonlijke 'experience' voor een groot gedeelte afhankelijk is van de nukken van 'teamleden'.

Meer RPG achtige elementen zoals Fallout3 heeft vind ik wel nodig ja, althans: ik vraag me af waarom bethesda het wel lukt om dat in de game te stoppen en andere teams dat niet lukt. Wellicht is dat je punt, geen idee.
Mwah. het voorziet in een behoefte. het punt is niet of de game vernieuwend is, het punt is of de game biedt wat men zoekt. Als jij de gameplay van CoD4 helemaal top vindt, maar je hebt alles van CoD nu wel eens gezien, dan is een soortgelijke game met een ander verhaal, andere wapens etc. wel precies wat je zoekt.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:23:
[...]

Belangrijkste punt van verbeting is imho de AI. Hoe vaak zie je niet dat tegenstanders gewoon rechtop naar jou aan het schieten zijn en niet wegduiken als jij hun onder vuur neemt?

Voor een leuk stukje over gewenste verbeteringen in games, lees dit eens: http://www.cracked.com/article_15748_gamers-manifesto.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Roamor schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:44:
[...]

Belangrijkste punt van verbeting is imho de AI. Hoe vaak zie je niet dat tegenstanders gewoon rechtop naar jou aan het schieten zijn en niet wegduiken als jij hun onder vuur neemt?

Voor een leuk stukje over gewenste verbeteringen in games, lees dit eens: http://www.cracked.com/article_15748_gamers-manifesto.html
Grappig dat juist de goede AI van deze game zo geprezen wordt. :p De demo is alleen speelbaar op een makkelijk niveau. In reviews komt naar voren dat de AI in killzone vooral tot zijn recht komt in de moeilijkheidsgraden boven die in de demo. Anders zou het gewoon te moeilijk worden voor veel spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jdm8 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:50:
[...]

Grappig dat juist de goede AI van deze game zo geprezen wordt. :p De demo is alleen speelbaar op een makkelijk niveau. In reviews komt naar voren dat de AI in killzone vooral tot zijn recht komt in de moeilijkheidsgraden boven die in de demo. Anders zou het gewoon te moeilijk worden voor veel spelers.
Maar het maar net waaróm die AI zo moeilijk is. ;) Simpelweg de AI altijd raak laten schieten is namelijk ook niet goed, erg frustrerend zelfs.

Voor mij is de AI goed als de tegenstander dynamisch inspeelt op jouw vermogens en speelwijze, en je te slim af probeert te zijn. Dit is erg moeilijk voor een ontwikkelaar, vandaar dat daar imho de grootste winst valt te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 11:35
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:13:
[...]

Ik hoef niet na te denken over wat vernieuwing is, er zitten grote teams achter de games tegenwoordig die er full time mee bezig zijn. Je zou zeggen dat ze nu eindelijk wel eens iets echt nieuws kunnen brengen.
Hoe mooi een game ook is grafisch, uiteindelijk wil je echte ontwikkeling ipv shooter x in iets ander jasje.
Maar ik snap het wel, grote vernieuwing kost geld en brengt risico...maar naar mate de economie slechter en slechter word gaan de mensen niet meer naar de winkel rennen om weer 60/70 euro neer te leggen voor een kleine verbetering. Het zou tevens minder kosten op gebied van marketing als een game zichzelf neer zet als een top game/nieuwe ervaring.

Je wilt dus vernieuwing terwijl je zelf niet eens weet wat vernieuwing nou precies inhoud?
Eigenlijk wil je dus geen vernieuwing maar weet je gewoon niet wat je wil...

En hoe wil je het dan gecombineerd gaan zien met het mmo genre? Al fps'end door een wereld op een willekeurige server rondlopen waarbij je ook kan levelen en aparte skills hebt voor ieder soort wapen?

Dat klinkt opzich wel goed maar het vergt waarschijnlijke een enorme tijd om dat te ontwikkelen (kijk maar hoe lang men nu al bezig is met de huidige mmo's en tel daar dan nog maar een paar jaar bij op) en ik denk niet dat er op dit moment een ontwikkelaar of uitgever is die daar in durft te investeren.

Het idee mag dan wel goed zijn en redelijk fail-proof (mits goed uitgewerkt en niet te vroeg uitgebracht) maar aangezien de ontwikkeling redelijk wat jaren zal duren, ziet men dus pas weer zijn geld terug over een hele lange tijd en eigenlijk kan geen enkel bedrijf zich op dit moment zo'n grote investering permitteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
Er is een verschil tussen shooters en first-person shooters. Ik hoef geen revolutionaire veranderingen in first person shooters, lekker knallen. Waarom nu bij killzone 2 de discussie moet worden gevoerd dat (first person)shooters niks vernieuwend brengt vind ik ook maar raar.

Overigens brengt killzone 2 wel vernieuwende dingen zoals het Cover systeem en zal er meer dingen zijn wat ik nu even niet op kan komen. MMO-shooter ter vervanging van first person-shooters? Nooit!

Tuurlijk zijn games zoals Fallout 3 wel eventjes leuk, maar dat is echt niet de toekomst van fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Kijk naar little big planet. Dat is behoorlijk wat vernieuwing maar het is geen kaskraker geworden. Veel mensen hoeven niet altijd vernieuwing te hebben. Als ik bij m'n klasgenootjes kijk dan zijn ze blij als fifa 09 weer uitkomt want die is altijd weer leuker als de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
hallo tweakers. ik heb net een killzone 2 clan opgericht. iedereen mag lid worden. en we gaan er samen wat leuks van maken. ik ga wat events organiseren. wordt de 27e in ieder geval een groot knal festijn :D. en niet alleen de 27e maar heel het weekend :) mijn psn is : silentnl
Dit is trouwens niet voor een got clan maar voor mijn eigen clan.

[ Voor 14% gewijzigd door stftweaker op 09-02-2009 09:16 . Reden: psn naam invoeren ]

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27
Hoe kun je al een clan hebben aangemaakt? Dat kan toch alleen ingame (en niet in de demo)?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
scorpie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:59:
Hoe kun je al een clan hebben aangemaakt? Dat kan toch alleen ingame (en niet in de demo)?
nog niet ingame nee maar wel site etc etc

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Als er een serieuze GoT clan opgericht wordt (die clanwars gaat houden etc) dan wil ik natuurlijk wel joinen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

NoTimeRemains

I know

pff de sensitivty naar max zetten helpt iets maar het speelt veel langzamer als een resistance 2 of CoD5

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ik heb het vandaag even geprobeerd met de default settings en die bevallen me eigenlijk wel. Ik speelde eerst met alternative 2 + hold to zoom, maar dan zit je met gorillahanden te spelen, L2 ingedrukt houden om te coveren, L1 ingedrukt houden om te zoomen, linkerpook naar voren om out of cover te komen, en dan R1 om te schieten, je hele linkerhand zit dus in een worstelgreep, en dat werkt op zich best wel prima als je de default settings probeert. Dat de sensitivity te laag staat.... mjah mjah valt wat voor te zeggen, het is geen Quake nee, maar zo hoor je (ook de multiplayer denk ik) niet te spelen. Je gameplay zal veel tactischer worden zodat je eigenlijk helemaal niet zo snel hoeft te turnen, maar wel ingezoomed heel precies kan mikken.

Verder weet ik niet of er een onofficiele, officiele GoT clan komt, maar als die er komt, stel ik voor om dat lekker op killzone.com te houden, daar krijg je namelijk toch allemaal al clan resources om te gebruiken, dus het hebben van een "eigen" website enzo heeft vrij weinig zin.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:49

Thermometer

Whoop Whoop!

scorpie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:15:
Ik heb het vandaag even geprobeerd met de default settings en die bevallen me eigenlijk wel. Ik speelde eerst met alternative 2 + hold to zoom, maar dan zit je met gorillahanden te spelen, L2 ingedrukt houden om te coveren, L1 ingedrukt houden om te zoomen, linkerpook naar voren om out of cover te komen, en dan R1 om te schieten, je hele linkerhand zit dus in een worstelgreep, en dat werkt op zich best wel prima als je de default settings probeert. Dat de sensitivity te laag staat.... mjah mjah valt wat voor te zeggen, het is geen Quake nee, maar zo hoor je (ook de multiplayer denk ik) niet te spelen. Je gameplay zal veel tactischer worden zodat je eigenlijk helemaal niet zo snel hoeft te turnen, maar wel ingezoomed heel precies kan mikken.

Verder weet ik niet of er een onofficiele, officiele GoT clan komt, maar als die er komt, stel ik voor om dat lekker op killzone.com te houden, daar krijg je namelijk toch allemaal al clan resources om te gebruiken, dus het hebben van een "eigen" website enzo heeft vrij weinig zin.
Ik had echt precies hetzelfde met de controls. Eerst op alternate omdat dat me fijner leek. Maar later nog eens geprobeerd met standard, en daar ben ik nu helemaal aan gewend.

Goed idee voor de GoT clan op killzone site, i'm in _/-\o_

Ik hoop niet dat straks je in de multiplayer de sensitivity wel op zijn hoogst MOET zetten, omdat je anders een handicap hebt doordat je slomer draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de standaard ook veel fijner werken. De rechterpook heb je toch al vast om te richten, het 'voelt' gewoon logisch en smooth om dat pookje een tikje te geven om in te zoomen.

En de buttons onder de pookjes hebben met ps controllers altijd al goed gewerkt. Gaat goed zo.
het is geen Quake nee, maar zo hoor je (ook de multiplayer denk ik) niet te spelen. Je gameplay zal veel tactischer worden zodat je eigenlijk helemaal niet zo snel hoeft te turnen, maar wel ingezoomed heel precies kan mikken.
Precies, het is gewoon een ander soort shooter. Meer precisie bij de one on one gunfights, strategisch en tactisch.

Het went wel. Ik kan niet wachten op de MP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i174.photobucket.com/albums/w101/psnow_images/fragFX-thumb.jpg

iemand in bezit van die frag controler? is schijnbaar DE pc-game ervaring op consoles (eindelijk versoenlijk richten zonder die *PEEEEEEEEEEEEEEP* knuppeltjes)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Het is gewoon gewenning, vroeger had de pc ook geen muis en kon met prima alleen met een toetsenbord overweg. Doom 1 en Quake enzo waren alleen met het toetsenbord te spelen terwijl er al wel muizen waren. Als je gewoon even oefent en jezelf de tijd geeft om aan te passen dan is er echt niks aan de hand.

Oh, enne..... versoenlijk? Bedoel je niet fatsoenlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb die FragFX, en afhankelijk van het spel kan het heel goed werken. Nog niet in Killzone geprobeerd, zal ik nog eens doen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online
bij mij in brabant schrijf je dat zo dôh ;-)

ik vind 't niet gewoon kwestie van wennen; met een muis ben je gewoon vele male precieser dan met zo'n knuppeltje. Kan men roepen dat het wennen is maar dat is het niet. Geloof dat ik eerder spelletjes speelde dan kon praten :+ maar die knuppel nooit 'zuiver' te krijgen

Toen las ik deze week over de bovenstaande FRAG-FX, ik vraag me af hoe deze werkt, en of 't werkt.
Maar van de andere kant vol ik mijzelf dan wel een cheater wanneer je gamed met zo iets; je bent immers de master van je crosshair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
FragFX... ik vind het niet echt cheate maar je moet je zelf er niet mee "goed" voelen dat je iedereen kan ownen.

Ik vind zelf controller wel goed genoeg en ik zou niet weten waar ik die fragfx neer moet zetten, aangezien ik lekker op mijn bedje game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

In het eerste level van de demo staat ergens een turret die bruikbaar wordt als je meelift met het platform dat de troepenversterking komt brengen: http://www.youtube.com/watch?v=JHr43WMVpu4 _/-\o_

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online
Hillie schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:17:
Ik heb die FragFX, en afhankelijk van het spel kan het heel goed werken. Nog niet in Killzone geprobeerd, zal ik nog eens doen.
Zou je dat kunnen testen? zijn er dan games waarbij het niet (goed/volledig) werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Chrasher schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:49:
In het eerste level van de demo staat ergens een turret die bruikbaar wordt als je meelift met het platform dat de troepenversterking komt brengen: http://www.youtube.com/watch?v=JHr43WMVpu4 _/-\o_
hehe :D. Funny hoe er altijd wel weer iemand is die dit soort dingen ontdekt. ;)

Ikzelf vond de sixaxis movement tijdens het laadscherm wel iets aparts hebben, maar goed, met zoveel ex-demosceners bij Guerilla verwacht ik ook niet anders dan dit soort geintjes ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online
EfBe schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:39:
[...]

hehe :D. Funny hoe er altijd wel weer iemand is die dit soort dingen ontdekt. ;)

Ikzelf vond de sixaxis movement tijdens het laadscherm wel iets aparts hebben, maar goed, met zoveel ex-demosceners bij Guerilla verwacht ik ook niet anders dan dit soort geintjes ;)
Vind dat niet de meest doel treffende manier, maar zeker wel erg leuk.

Schiet de brug kapot zodra dit mogelijk is (na die 3 poppetjes in 't begin)

Bewaar de rocketlauncher voor de twee tankjes :+

maar wel leuk om te zien hoe men 't maximale uit zo'n demo tracht te halen

Nadat je het gebouw bent binnengetreden kreeg ik een keer een andere gun (geloof 6/7 kogels per ammoslot) wonderbaarlijk geen 2e keer meer gekregen :?

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 09-02-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Mensen schreeuwen allemaal om vernieuwing maar als het allemaal een beetje teveel afwijkt van de bewandelde paden is het ineens kut. Kijk naar de controls, standaard wijken ze af van wat men gewend is in COD en gelijk is er commentaar. Nee voor ontwikkelaars is het best een stap om vernieuwing te introduceren want niet iedereen is ervan gecharmeerd. Juist killzone (kleine) heeft vernieuwing gebracht door het coversysteem, het realsitsiche draaien en bewegen + de GFX die onderdeel maken van de gameplay. Ik vind de AI erg goed. De mannetjes willen gewoon niet dood en schuilen achter alles wat ze kunnen vinden. Zeer realistisch ookaal haalt het soms de snelheid weg. Ik vind het heel gaaf!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
swopdark schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:07:
Ik vind de AI erg goed. De mannetjes willen gewoon niet dood en schuilen achter alles wat ze kunnen vinden.
Dat heb ik ook al gemerkt. Ze zijn soms gewoon niet te raken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online
Nico111 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:12:
[...]
Dat heb ik ook al gemerkt. Ze zijn soms gewoon niet te raken :+
de gun die die red-eys hebben sprayt erg lekker in none-aim

dus gewoon standaard, spray je ze zo weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik zal er niet omheen draaien, ik vind het spel echt BAGGER. Aimen hebben ze gewoon verpest. Jullie zullen waarschijnlijk denken ' Ze zijn voor de realistische feel gegaan ' .. Maar kunnen jullie mij dan ook uitleggen waarom een Rocket Launcher niet 'zwaarder' aimt dan een pistool ? En waarom een MES, een MES!, ook zo kut aimt ? Die is toch niet zwaar -.- ...

En nee ik zuig niet in FPS. Ben persoonlijk erg teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
voor de mensen die nog niet gepreorderd hebben, ik kreeg vandaag te horen dat mediamarkt Cruquius killzone 2 gaat aanbieden voor 33,-
geen slechte prijs dacht ik zo :*)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
HollovVpo1nt schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:19:
Ik zal er niet omheen draaien, ik vind het spel echt BAGGER. Aimen hebben ze gewoon verpest. Jullie zullen waarschijnlijk denken ' Ze zijn voor de realistische feel gegaan ' .. Maar kunnen jullie mij dan ook uitleggen waarom een Rocket Launcher niet 'zwaarder' aimt dan een pistool ? En waarom een MES, een MES!, ook zo kut aimt ? Die is toch niet zwaar -.- ...

En nee ik zuig niet in FPS. Ben persoonlijk erg teleurgesteld.
Zoals ik al eerder zei, dit spel is tactisch ingesteld, een snelle spray door een vijand heen / over een vijand heen heeft uberhaupt niet zoveel zin omdat je hem wel 5x moet raken voordat hij doodgaat. Dus dan zit je al dichterbij een kill als je inzoomt en "traag" aimt ja, zodat je je vijand bij kan houden. Als je Quake gewend bent, zul je je moeten aanpassen ja, en als je daar geen zin in hebt, dan lekker niet toch? Het is niet verplicht te spelen, en ik zal er zeker wel plezier aan beleven ;)

En als je het wel wilt spelen, prima, zet dat gewoon je sensitivity hoger en kijk hoe dat speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
er is al meerdere keren gesproken dat er lag in de control zou zitten. Nu is het wel zo dat het spel inderdaad trager is dan COD4, maar misschien is het zo bedoeld.
Het zou volgens de makers een oplossing zijn om je PS3 direct op je tv aan te sluiten en mijn vraag is dus of iemand dit al geprobeerd heeft?
Ik heb mijn PS3 nl ook via een versterker aangesloten, maar die staat zo ingebouwd dat het een hel is om dit om te draaien, puur voor het proberen. Mocht het zo zijn, dat ik inderdaad meer lag heb dan zou moeten door deze opstelling, kom ik natuurlijk giga in de problemen als ik eind februari online ga spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Coolsnarf schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:23:
er is al meerdere keren gesproken dat er lag in de control zou zitten. Nu is het wel zo dat het spel inderdaad trager is dan COD4, maar misschien is het zo bedoeld.
Het zou volgens de makers een oplossing zijn om je PS3 direct op je tv aan te sluiten en mijn vraag is dus of iemand dit al geprobeerd heeft?
Ik heb mijn PS3 nl ook via een versterker aangesloten, maar die staat zo ingebouwd dat het een hel is om dit om te draaien, puur voor het proberen. Mocht het zo zijn, dat ik inderdaad meer lag heb dan zou moeten door deze opstelling, kom ik natuurlijk giga in de problemen als ik eind februari online ga spelen!
Dat vind ik wel een heel vaag probleem? Is dat dan ook in andere spellen het geval?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Inderdaad een vreemd probleem, maargoed ik heb de PS3 met hdmi direct op de tv verbonden en snapte dus al niet waar iedereen zich zo druk over maakte met lag... oftewel, ik heb hier nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
ik vind het dus ook vaag en heb bij bv COD4 nergens last van.
Maar omdat de besturing van Killzone 2 wat traag aanvoelt (maar zoals ik al zei, kan dat ook de bedoeling zijn), ben ik wat gaan zoeken en kwam tegen dat de manier van aansluiten misschien het probleem zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:01
Het gaat "langzaam" omdat de pakken die ze aan hebben zwaar zijn. Het is niet zoals bijvoorbeeld Quake waarbij je gwn als een veertje op de grond bent.
Jullie zijn te veel gewend aan COD4 of zeuren gewoon te veel. Ik heb COD4 ook gespeeld en ik heb er geen last van.

[ Voor 2% gewijzigd door Negaiido op 10-02-2009 10:29 . Reden: spellingsfoutje corrigeren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
hehe, misschien is dat het wel! ik vroeg het me gewoon af of iemand het geprobeerd had, om het op zeker uit te sluiten

Daarbij om te reageren op het laatste, ik zeur er verder niet over, ik ben gewoon benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Inderdaad totaal geen last van lag, maar je ventje heeft gewoon gewicht en dat duurt even voordat je op volle snelheid bent want sommige mensen dus als lag verwarren.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Kan niet wachten tot deze game uitkomt, en ik ga ook eens naar die FragFX kijken :)
Ik ben namelijk FPS games gewend op de PC en dit kan wel eens een mooie oplossing zijn.
Ziet er naar mijn idee in ieders geval goed uit die controler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negaiido schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:24:
Het gaat "langzaam" omdat de pakken die ze aan hebben zwaar zijn. Het is niet zoals bijvoorbeeld Quake waarbij je gwn als een veertje op de grond bent.
Jullie zijn te veel gewend aan COD4 of zeuren gewoon te veel. Ik heb COD4 ook gespeeld en ik heb er geen last van.
Wat een "coole" verklaring voor dit in mijn ogen irritante instelling van het spel.

Ik weet dat niemand gezeik wil horen op dit "wonder van eigen bodem" maar ik vond er als een aantal andere mensen in dit topic geen ruk aan.

Gameplay is kut. Wapens zijn totaal niet boeiend. Geen interessante features (wauw wat een vet cover systeem! :/) . Het kon me allemaal niet zo interesseren eigenlijk (afgezien van de mooie graphics).

"Nou dan ga je toch lekker wat anders spelen"
Is goed. Veel plezier dr van he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Je ziet 2 wapens, van de <x> in totaal, je hebt alleen Singleplayer een half level kunnen spelen, op normal AI settings, dan vraag ik me af of je jezelf dan wel recht doet door hierop je keuze te baseren om het spel wel / niet te kopen. In dat opzicht (demo is representatief voor het gehele spel) is de demo niet geslaagd.

Maargoed natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken. Ik was in ieder geval erg gecharmeerd van de AI, het reeele gevoel dat je hebt, de audio en natuurlijk ook de graphics. Uit allerlei filmpjes heb ik ook gezien dat de multiplayer erg goed is dus dat zit allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjaaa ik heb mijn mening ook enigszins opgebouwd uit de vele filmpjes die ik over het spel gezien heb.
Er is indd een kans dat het uiteindelijke spel heel vet en uitgebreid lijkt te zijn. Maar laten we eerlijk zijn: Waarschijnlijk hebben we bijna alles nu al gezien, ik denk niet dat ze nog veel nieuwe dingen achter de hand hebben gehouden.

Maargoed misschien ben ik wel gewoon meer een Fallout 3 gamer en is het slechts een kwestie van smaak, maar ik dacht juist dat (bijna) alle gamers van mening waren dat diepgang en gameplay boven graphics en audio gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Hmm, ik heb wel heel veel zin in deze game. Had hem al gepreorderd bij FRS, en nu blijkt dat ik één van de eerste 50 preorders heb geplaatst, dus krijg ik een steelcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
brambest schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:13:
Hmm, ik heb wel heel veel zin in deze game. Had hem al gepreorderd bij FRS, en nu blijkt dat ik één van de eerste 50 preorders heb geplaatst, dus krijg ik een steelcase.
Lucky Bastard :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wordt de steelcase zo exclusief dan? Ik heb hem in Engeland bij blahdvd.com besteld met steelcase, in de veronderstelling dat dit normaal is.
Ik vind zo'n steelcase er wel mooi uitzien, maar ze zijn zo kwetsbaar en past niet goed bij de andere hoesjes. Later misschien een keer omruilen voor een gewone hoes als er idioten zijn die er veel geld voor over hebben >:)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Shiver23 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:57:
[...]

Wordt de steelcase zo exclusief dan? Ik heb hem in Engeland bij blahdvd.com besteld met steelcase, in de veronderstelling dat dit normaal is.
Ik vind zo'n steelcase er wel mooi uitzien, maar ze zijn zo kwetsbaar en past niet goed bij de andere hoesjes. Later misschien een keer omruilen voor een gewone hoes als er idioten zijn die er veel geld voor over hebben >:)
Ik bedoelde meer van dat hij de gewone besteld en de stel case krijgt. Dat is toch geluk, want de steel case is toch duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online
himlims_ schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:41:
wat ik me nu eigenlijk sterk afvraag; de rode verlichte ogen geen gigantisch nadeel zijn voor de MP sectie van 't spel. Deze verraden jouw positie vanaf kilometers ;-)
iemand beta gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online
gaat er nog iemand naar dubai van 't weekend? Zou die dan een kopietje mee kunnen brengen?

http://ps3clan.nl/2009/02/killzone-2-al-te-koop/

http://www.nextgamer.nl/i...gina=nieuws/lezen&id=1103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
himlims_ schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:41:
wat ik me nu eigenlijk sterk afvraag; de rode verlichte ogen geen gigantisch nadeel zijn voor de MP sectie van 't spel. Deze verraden jouw positie vanaf kilometers ;-)
gewoon naar de grond kijken! >:)

hier hebben ze vast wel iets op gevonden, waarschijnlijk valt het wel mee met de zichtbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik heb de demo nu ook gespeeld, en laat mijn pre-order wel staan, hoewel ik een beetje schrok van de controls. Nog niet echt FPS gespeeld op de ps3, alleen 360, en vind de pookjes van de PS3 te soepel gaan, te weinig weerstand om er echt controle over te hebben. Hoop dat dat nog zal wennen bij de release.

Verder was het te kort om er wat over te zeggen, maar de graphics vond ik nou niet echt beter dan Gears 2 bijvoorbeeld.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:45
Gisteren ook de demo van Kz2 gespeeld op de ps3 van een vriend van me. Ik vond het wel een hele mooie, helaas erg korte demo. Ik vind de game een hele mooie sfeer uitademen, en heb geen spijt van mijn pre-order(game bundle). Zelf koop ik het spel vooral voor de mp, op youtube staan echt hele gave filmpjes van offline mp, weet zeker dat ik dat veel ga spelen. De vertraging vond ik reuze meevallen(heb het niet gemerkt). De controls op preset 2 zetten en de controls zijn bijna gelijk aan frontlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
mobygo76 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:14:
Gisteren ook de demo van Kz2 gespeeld op de ps3 van een vriend van me. Ik vond het wel een hele mooie, helaas erg korte demo. Ik vind de game een hele mooie sfeer uitademen, en heb geen spijt van mijn pre-order(game bundle). Zelf koop ik het spel vooral voor de mp, op youtube staan echt hele gave filmpjes van offline mp, weet zeker dat ik dat veel ga spelen. De vertraging vond ik reuze meevallen(heb het niet gemerkt). De controls op preset 2 zetten en de controls zijn bijna gelijk aan frontlines.
ehhh er is toch geen offline multiplayer ?!?! :X of bedoel je online ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

dcell schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:34:
[...]

ehhh er is toch geen offline multiplayer ?!?! :X of bedoel je online ?
Jawel, KZ2 heeft bots. Je kan niet met meerdere mensen op 1 PS3 spelen als je dat bedoelt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
brambest schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:13:
Jah zo'n mailtje kreeg ik laatst dus ook. Heb me er meteen voor aangemeld :P

Demo trouwens ook gespeeld en ik vind de controlls echt super _/-\o_
Is weer eens wat anders dan dat snelle geren. Het lijkt qua beweging ook wel een beetje op GOW vind ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Meekoh op 11-02-2009 17:40 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daarnet nog eens de demo doorlopen, maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet echt overtuigen van het 'controls-drama' zoals dat hier geschetst wordt.

Zwaar overdreven hoor, vind ik. Misschien nodeloos whinen, ik weet het niet.

Ik speel sowieso niet echt veel shooters op een console, maar ik heb er niet veel moeite mee? Ik 'voel' ook niet echt wat er hier bedoeld wordt. Als het wat 'trager' zou zijn, dan wordt dat door jouw reacties toch meteen gecompenseerd?

Natuurlijk, als je er 1000u CoD4 hebt opzitten, en dan ineens dit speelt zal je misschien even moeten wennen ja. Maar dat is het nu precies: WEN er gewoon aan. Je kan toch niet verwachten dat elke game naadloos hetzelfde geïmplementeerd is.

Nee, iets is een beetje 'anders', en meteen is het forum te klein en hakken in het zand met 'het voelt niet zoals CoD' argumenten.

Meer zelfs, ik ben meestal niet zo goed in console shooters (maar speel ze toch) en in de shooters waar alles veel lichter aanvoelt, klungel ik maar wat aan en schiet ik er zomaar wat op los. Als de moeilijkheidsgraad niet te hoog is, dan lukt het wel. In Killzone heb ik het gevoel dat ik de targets beter kan volgen met de crosshair en niet telkens spastisch te ver, te kort, te ver, te kort mik en continu moet corrigeren.

Het is gewoon een andere speelstijl, ga in cover, kies een target uit en haal die neer, op naar de volgende. Stukje voor stukje vorderen, en niet binnenlopen en meteen 4 headshots uitdelen.

Het is me trouwens niet gelukt om op die landing craft te kruipen en naar die turret te vliegen. :( Straks nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ik heb ook van alles geprobeerd, maar ik kan zelfs die shotgun niet van het dak af krijgen met 20 granaten :P
Ik wacht nog wel een paar daagjes en dan speel ik de full game wel.

Ik heb trouwens wel een 'bug' ontdekt. Als je in je display settings je HUD uitschakelt, werkt de rest (van de aangegeven opties) helemaal niet meer. Waarom dan niet als je HUD op disable zet, dat je de rest uberhaupt niet meer kan wijzigen? Ik wil bijvoorbeeld de HUD uithebben, maar wel de subtitles aanzetten, zodat ik de dialoog gewoon kan volgen als er geluid is (ingame of in de kamer). Maar dat kan dus niet. Verder vrij vervelend dat je wel alle "new objective" / "objective completed" geluidjes hoort als je HUD uitstaat. Het is typisch zo'n geluidje wat je aandacht moet trekken, maarja als je HUD uitstaat, is dat dus vrij nutteloos. Ach, het zal wel aan mijn definitie van HUD liggen ;p (Ik denk dan aan resterende munitie en granaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
himlims_ schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:45:
gaat er nog iemand naar dubai van 't weekend? Zou die dan een kopietje mee kunnen brengen?
http://www.nextgamer.nl/i...gina=nieuws/lezen&id=1103
:o Na het zien van dat filmpje heb ik een gevoel om volgende week al een bezoekje aan de lokale gamestore te brengen :D

• himlims_
  • Niet online
http://ps3clan.nl/2009/01/killzone-2-sentrey-turrets/ <--- ik heb zojusit een kleine natte vlek in 'm broek.... ik moet MP spelen :+

• Furfoot
Wie is er nog meer uitgenodigd voor http://www.killzone2party.nl?

Instagram

• himlims_
  • Niet online
hoe kom je daar aan?

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Hoe moet je uitgenodigd worden dan, gewoon via je e-mail adres ofzo ?

Soundcloud

• FireBladeX
Killzone 2 party :o??

idd vraag ik me ook af, Hoe moet je uitgenodigd worden?

[ Voor 58% gewijzigd door FireBladeX op 12-02-2009 13:46 ]

• Furfoot
kaos- schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:58:
[...]

Hoe moet je uitgenodigd worden dan, gewoon via je e-mail adres ofzo ?
Het is alleen op uitnodiging van Sony/Guerilla, je kunt je niet opgeven. Ik vroeg me af of er ook andere tweakers uitgenodigd zijn.

Instagram

• himlims_
  • Niet online
@Furfoot; toffe website inj je signature :+

• kaos001
Furfoot schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:00:
[...]

Het is alleen op uitnodiging van Sony/Guerilla, je kunt je niet opgeven. Ik vroeg me af of er ook andere tweakers uitgenodigd zijn.
Ja dat vat ik :P
Vroeg me alleen af hoe je die uitnodiging krijgt, via je e-mail adres, of via de post, of via je PS3, etc snap je ? ;)

Soundcloud

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
Ha, ik dus niet uitgenodigd! Ernstig zeg!

Stay young forever!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Het lijkt erop dat de reclamecampagne voor Killzone 2 ook in Nederland van start is gegaan, ik zag al op tv reclame en in een Pathé bioscoop was er ook een dikke trailer, zag er wel vet uit op groot scherm.

• scorpie
Lol ik kijk nu Tears of the Sun op tv, en GG heeft Sev in de beta builds (iig voor de final met hanekam) echt gewoon gemodelled als zo'n soldaat uit die film :P

Verwijderd

Het lijkt er op dat het probleem met de controls (gelukkig) niet in de full version zit. Dit is vandaag door Seb Downie van Guerilla op het forum van US Playstation gezet. Goed nieuws aangezien het spel voor mij veel van z'n glans hierdoor verloor. Tot nu toe werd door velen de kritiek op de besturing afgedaan als zeuren en men "moest er maar aan wennen". Het is dus ook niet gedaan om het "realistischer" te maken maar is, naar het zich nu lijkt aanzien, gewoon een fout. Maar, gelukkig één die niet in de full game zit, en dat is wel het belangrijkste. :Y

Citaat:

EDIT-6: Sorry for the delay from me folks. Been very busy this week and wont be around tomorrow, so wanted to pop by quickly and let you in on my current thinking. At present we are leaning more and more towards a demo specific issue. Why or how this might have happened is unclear, but there just have been a couple too many internal sightings of more lag experienced on the demo than in the full game from disc. When I have an official answer I'll let you know, but right now it looks like this is a non-issue on the full game. We'll of course continue to look into this.

http://boardsus.playstati...illzone2&thread.id=143456

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Vreemd, verhaal hoor.

Er zwerven al genoeg volledige versies rond op de wereld, dan zou dit toch ook al eerder gemeld door andere bronnen gemeld moeten zijn.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
yzf1kr schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 08:23:
Vreemd, verhaal hoor.

Er zwerven al genoeg volledige versies rond op de wereld, dan zou dit toch ook al eerder gemeld door andere bronnen gemeld moeten zijn.
Vind ik dus inderdaad ook. Die gasten van Gamekings zeggen ook dat het allemaal beetje lomp (traag dus) aanvoelt, en dat het "part of the game" is. Neem aan dat die kerels wel de hele versie daar hebben :/
Ben benieuwd hoe de volledige versie zal zijn dan

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online
na dagen allerlei fora zijn afgestruind denk ik de volgende bewering te kunnen stellen;

de delay is afhankelijk van de monitor waarop deze wordt bekeken :? :+
en/of de bekabeling.

Stel je hebt de mogelijkheid; sluit je PS3 maar eens aan op een andere TV/Monitor en/of met andere kabels.

Probeer dan nog eens een rondje killzone [..]

Huidige setup; wang-tang-import-taiwan-TV + HDMI = ~0.8 sec. delay bij mij
Alternatieve setup; 19" Compaque monitor + VGA = ~0.0 sec. delay bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De "delay" waar veel mensen over klagen blijft ook aanwezig in de full version. Dat is gewoon zoals het bedoeld is. De dead zone is wat groot, maar zo is het gewoon.

De lag waar Seb het over heeft is echt een technische issue naast de bedoelde gewicht. Er zijn diverse videos gepost waar er vertraging van .5 sec. op de trigger button zit. Dat is de issue die niet in de full version schijnt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:49

Thermometer

Whoop Whoop!

Grannd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:57:
Het lijkt erop dat de reclamecampagne voor Killzone 2 ook in Nederland van start is gegaan, ik zag al op tv reclame en in een Pathé bioscoop was er ook een dikke trailer, zag er wel vet uit op groot scherm.
Yep, goede marketing!

De bioscoop waar ik werk heeft ook bij elke film tussen de filmtrailers, een trailer van Killzone 2 staan met Nederlandse subs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online
18 februari 2009 - Via de Gamezine lezen we dat Guerrilla Games geconstateerd heeft dat de vermeende controller lag in de demo van Killzone 2 niet heeft gezorgd voor het doorvoeren van verdere veranderingen in de uiteindelijke versie. Er zouden veel klachten zijn geweest rondom vertraging tussen de controller en de actie op het scherm op de PlayStation 3, wat de accuraatheid van de speler niet ten goede zou komen. De ontwikkelaar van de game concludeert echter dat de directe analyses niet hebben gezorgd voor verder ingrijpen voor de uiteindelijke game. De controls zouden dan ook geen veranderingen nodig hebben, zo stelt Guerrilla Games.

Veel mensen maken zich zorgen rondom de controls gecombineerd met de multiplayer. Guerrilla Games zegt echter dat de snellere multiplayer en de controls op elkaar zijn afgestemd en dan ook goed zullen werken. Ook de controls en animaties zijn hierdoor dan ook iets versneld om de actie positief te kunnen verbeteren. De multiplayer controls zouden iets gevoeliger en sneller reageren, waardoor je sneller kunt handelen en sneller kunt roteren.

http://www.evilgamerz.com...s&showcomments=1&id=18636

Zojuist zapte we even weg op de Televisie en kwamen ook langs het TMF kanaal, en tot onze grote verbazing zagen we gelijk een Killzone 2 commercial met als aankondiging dat TMF volgende week een gehele Killzone 2 week gaat houden. Dit natuurlijk in verband met de release die volgende week op programma staat.
We checkten dit even na op de TMF site, en jawel, daar stond meer informatie over deze Killzone 2 week. TMF gaat vanaf aankomende maandag, elke dag om 23:00 uur een special uitzenden. Ook hebben ze een supervette prijsvraag waar je kans maakt op kaarten voor de Killzone 2 launchparty. Meer informatie kun je hier vinden, en hieronder de programmering van de TMF Killzone 2 week.

http://www.nextgamer.nl/i...gina=nieuws/lezen&id=1193

Afbeeldingslocatie: http://www.nextgamer.nl/paginas/upload/images/TMF_KZ2Programma.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Wat ik dus niet snap is die releasedate. In EU *zou* hij uitkomen op de 25e, maar alle grote retailers adverteren gewoon vrolijk met de 27e. En ik ben nu van mening dat deze lange periode tussen reviews en hype en the actual release eigenlijk een keiharde domper is. Het duurt nu gewoon *echt* te lang, waarom is dat? Het is niet zo dat er 100 miljoen copies gedrukt moeten worden ofzo.. Nouja, nog maar een week (+eventueel 2 dagen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online
De eu release is inderdaad de 25ste, maar ik denk dat men de datum van de importeurs hanteerd; de 27ste
Uit betrouwbare bron weet ik dat er winkels zijn die de game voor de 25ste hebben, en ook gaan verkopen :+
dus beetje mazzel volgende week maandag killzone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
himlims_ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:46:
De eu release is inderdaad de 25ste, maar ik denk dat men de datum van de importeurs hanteerd; de 27ste
Uit betrouwbare bron weet ik dat er winkels zijn die de game voor de 25ste hebben, en ook gaan verkopen :+
Zeg er dan meteen even bij welke winkels dat zijn, of stuur me even een DM als je wilt :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:30:
Wat ik dus niet snap is die releasedate. In EU *zou* hij uitkomen op de 25e, maar alle grote retailers adverteren gewoon vrolijk met de 27e. En ik ben nu van mening dat deze lange periode tussen reviews en hype en the actual release eigenlijk een keiharde domper is. Het duurt nu gewoon *echt* te lang, waarom is dat? Het is niet zo dat er 100 miljoen copies gedrukt moeten worden ofzo.. Nouja, nog maar een week (+eventueel 2 dagen dan)
Daar ging het in de laatste 'invisible walls' episode op gametrailers.com toevallig nog over. Eén van die journalisten werkte vroeger nog in de marketing voor games.

Het bespreken van covers en het onderhandelen van reviews was vroeger echt aan strikte afspraken gebonden. Voor print media maakt het iets minder uit, omdat het boekje natuurlijk niet verandert als het een paar weken op salontafeltje ligt, maar voor online media zijn de review datums normaalgezien strikt gepland. Grote site één week voor release, dan nog één twee dagen later, en eentje de dag voor de release, en dan release!

Maar tegenwoordig lijken ze bij de gamedevelopers zelf een beetje de pedalen kwijt. Ze willen zo vroeg mogelijk scoren met veel unieke aandacht, en daarom komen de reviews tegenwoordig soms veel te vroeg.

Beste voorbeeld is RE5, wat in sommige magazines al gereviewed is, en pas volgende maand verschijnt. Dat is dus dodelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
mjah, maar het spel is af wanneer het gereviewed kan worden, dus waarom geen "review window" van 1 a 2 weken max? In die 2 weken released iedere internet source z'n review en kan het spel gekocht worden. De eerste review van Killzone 2 was 1,5 maand van tevoren gereleased, wat doen developers dan in die 1,5 maand nog? Het opzetten van multiplayer servers en infrastructuur lijkt me redelijk laat als je het dan nog moet opzetten, en niet iedere developer kan meehelpen met marketing en dat soort dingen. Nouja, laten we het er maar op houden dat ik er geen verstand van heb en dat ze vast wel wat zinnigs aan het doen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee klopt, het is echt niet zinnig en niet verstandig.

Zoals al zei hoort die window idd max 1.5-2 weken te zijn. Maar je moet dus releasen wanneer de buzz het grootst is.

Ik heb nu bijna het gevoel dat ik straks een game ga kopen die al maanden uit is. Omdat ik al zoveel filmpjes, en trailers en reviews heb gezien. Zo van "ah juist, die game moest ik ook nog kopen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
himlims_ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:46:
offtopic:
Jah ik zou het ook niet erg vinden om te weten welke winkels het voor de 25ste hebben :9~

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

scorpie schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:01:
De eerste review van Killzone 2 was 1,5 maand van tevoren gereleased, wat doen developers dan in die 1,5 maand nog?
Een heleboel polishing en tweaking. Het feit dat de eerste reviews zo vroeg verschenen, had volgens mij vooral te maken met het beta-programma...

• scorpie
Maar als dat zo is slaan heel die reviews nergens op. Een beta is een "onaf" programma, en een reviewversie is de versie die je als consument in de winkel kunt kopen, anders heeft het 0.0 zin om iets te reviewen. Polishing doe je juist tussen beta en re(-view/-lease) versie.

• mace

mace

Sapere Aude

Het was geen betaversie, maar een previewbuild. Dat zijn 2 hele verschillende dingen.

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

scorpie schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:31:
Maar als dat zo is slaan heel die reviews nergens op. Een beta is een "onaf" programma, en een reviewversie is de versie die je als consument in de winkel kunt kopen, anders heeft het 0.0 zin om iets te reviewen. Polishing doe je juist tussen beta en re(-view/-lease) versie.
Tja, dat klopt. En om het nog mooier te maken, was er ook een preview-versie :)

Maar goed, just saying dat een aantal vroege reviews heeft te maken met de beta-release. Het is simpelweg lastig om de informatiestroom dan onder controle te houden als er heel enthousiaste beta-deelnemers zijn, die zich niet helemaal aan een NDA houden.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.