Ik reageerde meer op jouw reactie op het cijfer wat gegeven werd. Dat cijfer is ook op basis van die multiplayer tot stand gekomen en maakt dus niet uit of jij online speelt of niet.EfBe schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:40:
[...]
Mja, niet iedereen wil online gamen. Ik speel wel eens online, maar een random deadmatch etc. daar zit ik echt niet op de wachten, en bv CTF, daar is warhawk voor mij ongeevenaard goed. Wat me wel aanspreekt in KZ2 is de mogelijkheid om bots te gebruiken voor multiplayer. Weet alleen niet of dat 'leuk' is of niet. Maar goed de game gaat hier wel komen, alleen niet op launchday.
Ah, ik zie dat ik vanavond even een uurtje mag gaan spelen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
stel dat ie komt; gok ik het op ;17.00-18.00u rond die tijd zijn in het verleden regelmatig updates doorgevoerd op ene donderdagVerwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:58:
ik zit helemaal klaar voor de killzone 2 demo
weet iemand hoe laat ie komt?
Killzone 2 pre-order nummers bekend! (eu)
En dit nog wel alleen in Europa O.oSony gaf zonet te kennen dat de Killzone 2 pre-order count momenteel op 1,1 miljoen stuks staat. En we hebben nog enkele weken te gaan. Normaal gezien zijn pre-order cijfers maximaal zo'n 1/6de van de totale verkoop. De kans is dus heel groot dat Guerrilla geschiedenis gaat schrijven met zijn nieuwste game (en ook bakken geld gaat verdienen, trouwens).
Killzone 2 demo komt rond 18.00 uur
Wekelijks wordt de PlayStation Store geüpdatet en vandaag is het weer zover. Deze donderdag zal wellicht de boeken in gaan als één van de update dagen waar het meeste naar uitgekeken werd. De Killzone 2 demo zal namelijk vandaag gaan verschijnen. Nu is de tijd van updaten op de donderdag iedere keer weer anders en om duidelijkheid te geven hoe laat de Killzone 2 demo beschikbaar zal zijn heeft een Engelse Sony medewerker een tijd aangegeven.
De demo zal vanavond om ongeveer 18.00 uur online gaan. Dus het duurt niet lang meer, zodra de demo er ook daadwerkelijk is, dan zullen we hier natuurlijk even een nieuwsbericht van maken. Houdt dus vooral PSFocus in de gaten om te weten te komen als de demo er is. De demo zal overigens een tutorial en twee gedeeltes van het Corinth level bevatten. Tot dusver gingen er ook geruchten rond dat de demo een multiplayer zou bevatten, dit gerucht is echter ontkracht dus dat betekend dat de demo zich beperkt tot de singleplayer.
Waarom heb ik het vage vermoeden dat PS Store best wel 's overbelast kan gaan raken vanavond?
We shall see...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik dacht meteen hetzelfdespaceboy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:25:
[...]
Waarom heb ik het vage vermoeden dat PS Store best wel 's overbelast kan gaan raken vanavond?
We shall see...
Hoe weet jij dat dat de steelbook editie is? Ik zie maar een versie op de site staan en zie nergens vermeld dat dit om een steelbook case gaat.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:41:
ik heb de steelbook editie gepreordered bij dimension plus
Ik heb gisteren een mailtje ontvangen van Dimension Plus waarin stond dat ze ook enkele steelbook editie's binnen hebben gekregen. Als je in aanmerking wilt komen moest je ze terugmailen...Melniek schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:34:
[...]
Hoe weet jij dat dat de steelbook editie is? Ik zie maar een versie op de site staan en zie nergens vermeld dat dit om een steelbook case gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Sandman I op 05-02-2009 16:40 ]
bla bla, hier stond een lul verhaal 
zat even totaal verkeerd dingen te berekenen.
zat even totaal verkeerd dingen te berekenen.
[ Voor 91% gewijzigd door kaos001 op 05-02-2009 16:41 ]
pfff moet je ook nog 4 euro meer betalen? Ik ga em gewoon op de releasedag bij mediamarkt of saturn kopen.
Misschien dan ook nog wel stukken goedkoper.
Ik weet eigenlijk niet eens of er nog extra's bij zitten of dat het alleen om het doosje gaat
Only for PS3, jammer laat ik nu net een XBOX360 hebben. Maargoed, heb wel killzone gespeeld op PSP dus kan me er wel iets bij voorstellen. Als ik de filmpjes zie dan begin ik al te kwijlen, binnenkort toch maar weer eens me vrienden opzoeken met een PS3. Misschien wel game van het jaar 2009.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Maar om die mail te krijgen moest je sowieso al een pre-order hebben staan? Ik had hem expres nog niet besteld, aangezien ik hem aan de dure kant vind bij dimplus en ook wil afwachten of hij ergens anders nog goedkoper te krijgen is. Het is dat ik hem vanaf dag een wil hebben, anders importeerde ik hem wel.
Even wat anders, wanneer komt KZ2 nou uit? GB en US sowieso 27 februari, maar het Europese vasteland zou al op de 25ste aan de beurt zijn niet? Toch staat op alle reguliere Nederlandse gameshops een release datum van 27 februari.
Even wat anders, wanneer komt KZ2 nou uit? GB en US sowieso 27 februari, maar het Europese vasteland zou al op de 25ste aan de beurt zijn niet? Toch staat op alle reguliere Nederlandse gameshops een release datum van 27 februari.
ljikt me echt een super spel. ik ben zelf vooral geinterseerd in de multiplayer. waar kan ik het beste kijken voor multiplayer verhalen/opties. is er bijv iets voor clans? of is de multiplayer puur bedoelt voor wat deathmatch enz.
ik weet in ieder geval zeker dat killzone wat leven in mijn stoffige ps3 gaat blazen
iedereen is zo happy ik ga ook maar downloaden
20 %
nou heb de demo gespeeld vindt het best leuke game. actie is nog beetje simpel. ziet er wel erg mooi uit. ik kijk uit naar volledige sp
ik weet in ieder geval zeker dat killzone wat leven in mijn stoffige ps3 gaat blazen
iedereen is zo happy ik ga ook maar downloaden
nou heb de demo gespeeld vindt het best leuke game. actie is nog beetje simpel. ziet er wel erg mooi uit. ik kijk uit naar volledige sp
[ Voor 23% gewijzigd door stftweaker op 05-02-2009 18:10 ]
How are you doing?
www.budgetgaming.nl misschien wel een leuk online alternatief?Negaiido schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:43:
pfff moet je ook nog 4 euro meer betalen? Ik ga em gewoon op de releasedag bij mediamarkt of saturn kopen.
inderdaad, al dik 20 minuten nu trouwens, zit op 80% download.himlims_ schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:50:
DEMO IS ONLIE
de servers lijken erg goed te werken, want ik trek em vrij vlot binnen (ziggo overijssel)
himlims_: Gebruik voortaan anders even de edit-knop rechtsboven een bericht
(zeker als het twee van de korte, snelle mededelingen zijn)
In de pricewatch staat 'ie ook trouwens, en met een release komen er vaak snel winkels bij
In de pricewatch staat 'ie ook trouwens, en met een release komen er vaak snel winkels bij
Haha, de Nederlandse ondertiteling bij het voorfilmpje van de eerste missie: "Wat een teringzooi!"
Net de beta gespeelt, het ziet er echt geweldig mooi uit maar wel een beetje grauw maar dat is dan ook de setting.
Ik heb wel gelijk de gevoeligheid van de x en y as op maximaal gezet want anders ging het draaien me echt te traag.
Controls zijn goed alleen vanuit cover schieten heb ik nog niet echt onder de knie, maar dat kan ook komen omdat ik bijna altijd met de xbox 360 speel en die controller ligt me toch wat beter in de hand dan de sixaxis.
Ik heb wel gelijk de gevoeligheid van de x en y as op maximaal gezet want anders ging het draaien me echt te traag.
Controls zijn goed alleen vanuit cover schieten heb ik nog niet echt onder de knie, maar dat kan ook komen omdat ik bijna altijd met de xbox 360 speel en die controller ligt me toch wat beter in de hand dan de sixaxis.
Net de demo gespeeld:
Ik ging het spel al zeker halen, maar nu weet ik dat ik een goede keuze heb gemaakt
Ziet er geweldig uit en het spel temp sprak me erg aan, niet zo extreem snel.
Jammer dat de demo maar zo kort duurt en er geen multiplayer in zit, maarja nog een paar weekjes wachten
Ik ging het spel al zeker halen, maar nu weet ik dat ik een goede keuze heb gemaakt
Ziet er geweldig uit en het spel temp sprak me erg aan, niet zo extreem snel.
Jammer dat de demo maar zo kort duurt en er geen multiplayer in zit, maarja nog een paar weekjes wachten
Korte demo. Dikke intro. Moest wel even wennen aan de controls, die meteen even veranderd naar alt 2. Ook het aimen gaat nog niet helemaal zoals ik wil, lijkt wel of het vertraagt is.
Jammer dat er geen multiplayer bij zit. Verder ziet het er veelbelovend uit. Toch zeker een must have voor mij.
Jammer dat er geen multiplayer bij zit. Verder ziet het er veelbelovend uit. Toch zeker een must have voor mij.
idd heel korte demo en die controllers zijn even wennen, alleen dan inzoomen staat bij mij nog op "hold" ik moet het op "toggle" zetten, want ik haat hold 
Het blijft gewoon een must have voor mij
Het blijft gewoon een must have voor mij
Nou jongens net even de demo gespeeld maar wat een game zeg.. Echt diep respect voor de gasten bij Guerilla! Echt een must-have hoor... Ga m nu nog een keer doen hah...
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Zo, dat was kort maar krachtig
Ook ik kon niks met de controlls, maar met L1 als zoomknop ging het prima, alleen nog even wennen dat rennen (L3) niet ophoudt nadat je L3 loslaat. Je klikt op L3 om te gaan rennen en stopt pas weer met rennen als je weer op L3 drukt. (Het duurde even voor ik dit doorhad
). Verder is de besturing even wennen, omdat het niet zo soepel gaat als in de meeste games, maar alles wat langzamer gaat. Beter gezegd, als je naar een andere kant kijkt gaat dit eerst heel langzaam, maar daarna vrij snel. Dit is realistisch, maar wel erg wennen. Dat er geen multiplayer bij zit vind ik echt een misser aangezien dit wel een "selling point" is voor deze game.

Om kwart voor 6 begonnen met downloaden, nu op 40 procent.. Ik heb een 20 mbit lijn dus daar kan het probleem niet liggen.. Maarja, keb geen haast, kan kiezen tussen voetbal, darts of een film..
Speelde demo 2x uit voordat ik eruit ging om mijn ervaring met anderen te delen. Je wordt toch redelijk erin gezogen (zelfs met de gebrekkige verhaalvertelling in de demo, zal in het gehele spel wel anders zijn) en je wil constant meer. Het geluid is echt overbluffend geweldig tesamen met de graphics.
De controls zijn goed, ik haalde alleen vaak de L2 in de war (granaat) met een wapenswitch (is meen ik met B:C zo), maar dat is een kwestie van gewennen. Wel weet ik dat ik het spel in een moeilijkere stand ga spelen als ik het volledige spel heb.
All-in-all de demo bevat 4 primaire wapens (waaronder een rocketlauncher) en 1 secundair wapen.
De controls zijn goed, ik haalde alleen vaak de L2 in de war (granaat) met een wapenswitch (is meen ik met B:C zo), maar dat is een kwestie van gewennen. Wel weet ik dat ik het spel in een moeilijkere stand ga spelen als ik het volledige spel heb.
All-in-all de demo bevat 4 primaire wapens (waaronder een rocketlauncher) en 1 secundair wapen.
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Wel een vette demo hoor, maar wel kort helaas 
Geluid is echt vet, maar de besturing gaat nog wel even wennen worden, ik heb hem wel gelijk op alt2 gezet (+hogere sensitivity), maar het zorgt wel voor lastige taferelen als bijv. m'n gun leeg is nadat ik hem vanuit cover heb leeggeschoten, houd ik L2 vast om te crouchen / coveren, L1 om te zoomen (togglen om te zoomen werkt echt gaar ;p ), en m'n leftstick naar voren om uit m'n cover te komen. Maar dan krijg je een hikkend effect, je kunt niet schieten, dus hij wil reloaden, maar tegelijkertijd omdat je niet meer kunt zoomen wil Sev ook naar voren crouchen, en eigenlijk ook uit cover komen ofzo. Gevolg was dus vaak dat ik in 1x *alle* knoppen loslaat, en dus ook uit cover schiet, dat heeft al een aantal keren geresulteerd in een reload
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de sound fx wel wat harder had verwacht, bij zo'n enorme explosie in die warehouse leek het wel of er een rotje op 100 meter afging, terwijl dat toch wel 10 gasflessen waren
Het is trouwens super bizar dat je in dat spel rondloopt en gewoon niet stopt om van de omgeving te genieten, het is steeds doorlopen, je wordt er echt helemaal in meegenomen, en dan die AI! Ha! Beste AI wat ik tot nu toe ben tegengekomen.
Ben benieuwd of ik over 3 weken - 1 dag ergens zo'n steelcase kan bemachtigen.
Geluid is echt vet, maar de besturing gaat nog wel even wennen worden, ik heb hem wel gelijk op alt2 gezet (+hogere sensitivity), maar het zorgt wel voor lastige taferelen als bijv. m'n gun leeg is nadat ik hem vanuit cover heb leeggeschoten, houd ik L2 vast om te crouchen / coveren, L1 om te zoomen (togglen om te zoomen werkt echt gaar ;p ), en m'n leftstick naar voren om uit m'n cover te komen. Maar dan krijg je een hikkend effect, je kunt niet schieten, dus hij wil reloaden, maar tegelijkertijd omdat je niet meer kunt zoomen wil Sev ook naar voren crouchen, en eigenlijk ook uit cover komen ofzo. Gevolg was dus vaak dat ik in 1x *alle* knoppen loslaat, en dus ook uit cover schiet, dat heeft al een aantal keren geresulteerd in een reload
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de sound fx wel wat harder had verwacht, bij zo'n enorme explosie in die warehouse leek het wel of er een rotje op 100 meter afging, terwijl dat toch wel 10 gasflessen waren
Het is trouwens super bizar dat je in dat spel rondloopt en gewoon niet stopt om van de omgeving te genieten, het is steeds doorlopen, je wordt er echt helemaal in meegenomen, en dan die AI! Ha! Beste AI wat ik tot nu toe ben tegengekomen.
Ben benieuwd of ik over 3 weken - 1 dag ergens zo'n steelcase kan bemachtigen.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik heb het zelfe probleem met het downloaden. Denk dat het een beetje over belast is. Na een hele afvond film kijken (batman begins op BD) staat hij nog maar op 66 %
Nog even geduld hebben dus.
Ik heb de demo trouwens een paar keer doorgespeeld, en in het midden van het eerste level als Garza je omhoog helpt naar die edge, gaat ie een of andere onzinregel uitkramen, maar die is dus nooit hetzelfde 
Het viel me trouwens wel op in 1 van die reviewfilmpjes (van gamersyde.com dacht ik) dat vijanden dezelfde tijd lang schreeuwen totdat ze doodgaan. In dat filmpje gaan 3 vijanden tegelijk neer door een bepaalde granaat, en jammeren ze alle 3 tegelijk 5 seconden, en toen was het ineens stil, dat is wel een beetje whacky, maarja als je daarover moet gaan zeuren, dan betekent dat dus dat het echt een topgame is
Het viel me trouwens wel op in 1 van die reviewfilmpjes (van gamersyde.com dacht ik) dat vijanden dezelfde tijd lang schreeuwen totdat ze doodgaan. In dat filmpje gaan 3 vijanden tegelijk neer door een bepaalde granaat, en jammeren ze alle 3 tegelijk 5 seconden, en toen was het ineens stil, dat is wel een beetje whacky, maarja als je daarover moet gaan zeuren, dan betekent dat dus dat het echt een topgame is
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Ruim 5 uur downloaden = 15 min. gamen (1x)
Wat je wel niet over hebt voor een demo 
Maarre inderdaad de audio is ge-wel-dig! Controls ff wennen (al heb ik ze niet veranderd nog)..
Wat ik persoonlijk gewoon irritant vind, zijn die 'bewegende' menu's...vind 't niks. Voor de rest
Maarre inderdaad de audio is ge-wel-dig! Controls ff wennen (al heb ik ze niet veranderd nog)..
Wat ik persoonlijk gewoon irritant vind, zijn die 'bewegende' menu's...vind 't niks. Voor de rest
Zodra je een blu-ray kijkt worden je downloads voor zover ik weet gepauzeerd.Nico111 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:00:
Ik heb het zelfe probleem met het downloaden. Denk dat het een beetje over belast is. Na een hele afvond film kijken (batman begins op BD) staat hij nog maar op 66 %
Zo! Ik heb hem eindelijk binnen, hij installeert nu dus ik ga straks even spelen. 
Ik had hem voor 6 uur al aangezet.
Ik had hem voor 6 uur al aangezet.

Klopt, dat had ik ook. Ik dacht: "Even een aflevering Band of Brothers kijken op blu-ray" maar de download stopt dan dus.Maxow schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:56:
Zodra je een blu-ray kijkt worden je downloads voor zover ik weet gepauzeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door mace op 06-02-2009 00:05 ]
Verwijderd
Demo was hier ook snel binnen (ps3 aangesloten via wifi)
Maar natuurlijk was de demo veel en veel te kort. Had ik eerst hier gelezen dan had ik wel gewacht tot ik de game kan kopen. (Downloadlimiet).
Natuurlijk niets op aan te merken. Hypervette visuals, heerlijke 'analoge film' aandoende filters, veel actie, chaos, ontploffingen, depth of field, enz...
Ik heb alleen nog niet helemaal door hoe ik uit cover kan komen zonder te schieten. Maar ik lees hier net dat ik dan met het stickje mezelf uit cover moet duwen? Nu gebruikte ik altijd R1, maar dan begin je meteen te knallen, waardoor ik natuurlijk niets raak en m'n burst altijd meteen leeg raakt.
Je zou natuurlijk eerst moeten kunnen kijken, en dan schieten. Maar nu ik er aan denk heb ik in het begin voor het zijdelings 'peaken' wel met het stickje gewerkt. Maar bovenuit werkt het hetzelfde.
Tja, wat kan ik er van zeggen, dit wordt één van de beste consolegames die ik ooit zal spelen. Voor mij gewoon perfect. Natuurlijk zullen er altijd wel miereneukers zijn die over elke verkeerde pixel zullen vallen, maar voor mij krijgt dit gewoon 100%. Ook al duurt het maar tien uur.
Als ik mag geloven wat ik al gezien heb van de mp, dan kan ik daar zeker honderden uren uit halen. Veel maps, geweldig klassesysteem. Ja, deze game is helemaal AF.
Aan die persoon hierboven die jammert over ps3 only, en geen xbox
: deze game is volledig ontwikkeld op en voor de ps3. Optimalisatie, alle SPE's zijn aan het werk. Daarop wordt vanalles berekend. Ga maar eens die filmpjes zien waarop ze de dev console laten zien met alle processor stats. Het is gewoon volstrekt onmogelijk dat deze game ooit nog voor pc, laat staan xbox, zal verschijnen.
Maar natuurlijk was de demo veel en veel te kort. Had ik eerst hier gelezen dan had ik wel gewacht tot ik de game kan kopen. (Downloadlimiet).
Natuurlijk niets op aan te merken. Hypervette visuals, heerlijke 'analoge film' aandoende filters, veel actie, chaos, ontploffingen, depth of field, enz...
Ik heb alleen nog niet helemaal door hoe ik uit cover kan komen zonder te schieten. Maar ik lees hier net dat ik dan met het stickje mezelf uit cover moet duwen? Nu gebruikte ik altijd R1, maar dan begin je meteen te knallen, waardoor ik natuurlijk niets raak en m'n burst altijd meteen leeg raakt.
Je zou natuurlijk eerst moeten kunnen kijken, en dan schieten. Maar nu ik er aan denk heb ik in het begin voor het zijdelings 'peaken' wel met het stickje gewerkt. Maar bovenuit werkt het hetzelfde.
Tja, wat kan ik er van zeggen, dit wordt één van de beste consolegames die ik ooit zal spelen. Voor mij gewoon perfect. Natuurlijk zullen er altijd wel miereneukers zijn die over elke verkeerde pixel zullen vallen, maar voor mij krijgt dit gewoon 100%. Ook al duurt het maar tien uur.
Als ik mag geloven wat ik al gezien heb van de mp, dan kan ik daar zeker honderden uren uit halen. Veel maps, geweldig klassesysteem. Ja, deze game is helemaal AF.
Aan die persoon hierboven die jammert over ps3 only, en geen xbox

Dat heb ik vaker gehoord... Zeg nooit nooit.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:09:
Het is gewoon volstrekt onmogelijk dat deze game ooit nog voor pc, laat staan xbox, zal verschijnen.
Die SPE's zijn per stuk niet zo heel krachtig dus ik gok dat de 3 krachtige PPC cores van de 360 het werk van de 6 relatief zwakke SPE's* wel kunnen overnemen. En vergeet niet dat de grafische chip in de 360 beter is.
*Er zijn maar 6 SPE's beschikbaar voor een game, de 7e is voor het OS.
[ Voor 13% gewijzigd door mace op 06-02-2009 00:23 ]
Ik had ook (heb nog steeds
) moeite met dat uit cover komen, maar ach, in multiplayer kun je toch niet coveren, dus weg probleem 
Ow, en bij normale scenes worden maar 2 van de 6 (7 toch?) SPU's aan het werk gezet
(Ook te horen in het filmpje, de overige SPU's worden gebruikt wanneer er in multiplayer games tegelijk erg veel explosies op het scherm getoond moeten worden.)
Ow, en bij normale scenes worden maar 2 van de 6 (7 toch?) SPU's aan het werk gezet
Verwijderd
Heb je die video's gezien dan? (één of ander Nederlands gameprogramma). Daarin wordt door het team herhaaldelijk gezegd dat die SPE's ongelooflijk bruut en bloedje-snel zijn. En ik heb al meer delevopers hetzelfde horen beweren. Dat ze zoiets nog niet op een ander platform hadden gezien. Eénmaal je het onder de knie hebt kan je echt zien hoe snel die dingen zouden zijn, aldus de developers die wél moeite doen. (wellicht in specifieke taken)mace schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:22:
[...]
Dat heb ik vaker gehoord... Zeg nooit nooit.
Die SPE's zijn per stuk niet zo heel krachtig dus ik gok dat de 3 krachtige PPC cores van de 360 het werk van de 6 relatief zwakke SPE's* wel kunnen overnemen. En vergeet niet dat de grafische chip in de 360 beter is.
In denk in elk geval niet dat alles wat nu naar de SPE's geschoven wordt om te numbercrunchen zomaar op andere, tragere (in die taak) en minder core's kan uitgevoerd worden.
In een rustige singleplayer scene zag je typisch twee SPE's aan het werk. In drukkere scenes en mp werden er meerdere ingeschakeld om te rekenen. En dan nog beweerden ze dat er nog veel meer rek in zat

Echt, sommige andere developers moesten zich schamen dat ze zoveel potentieel gewoon verkwanselen, en een port maken die rechtstreeks op de hoofdcore loopt. Maar ja, dat komt er van als je de 360/PC als leadplatform aanhoudt.
Volgens mij zijn de dagen van de ps3 nu echt wel ingeluid. MGS4 was er als één van de eerste bij, maar Killzone 2 en GT5 (allemaal exclusief PS3) tonen wel degelijk wat het apparaat in z'n mars heeft.
Verwijderd
I beg to differ.mace schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:22:
[...]
Die SPE's zijn per stuk niet zo heel krachtig
Die SPE's zijn enorm krachtig. Ze zijn alleen niet zo straight-forward aan te sturen als een 'normale' CPU core.
Met dat verschil dat de SPE's kunnen worden gebruikt voor post-processing, wat dan de GPU weer ontlast op de PS3.En vergeet niet dat de grafische chip in de 360 beter is.
Ik zeg niet dat die spe's traag zijn ofzo, maar het is wel een soort-van powerPC platform en de xbox 360 is een PPC platform.
De 360 heeft 3 brute volwaardige cores en de ps3 7 SPE's waarvan er 1 niet gebruikt kan worden door spellen.
Dus ik denk persoonlijk dat killzone2 wel geport kan worden naar de 360, op termijn. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar het kan wel denk ik. Misschien met kleine grafische verschillen maar dat zie je nu ook al dat er verschillen zijn tussen multiplatform games.
Ik ben zelf geen fanboy van welk platform dan ook, maar het is nogal fanboyerig IMO om te zeggen dat dit nooit maar dan ook nooit op een andere console kan dan de PS3. Ja de PS3 is erg krachtig maar dat is de 360 ook.
All I'm sayin.
De 360 heeft 3 brute volwaardige cores en de ps3 7 SPE's waarvan er 1 niet gebruikt kan worden door spellen.
Dus ik denk persoonlijk dat killzone2 wel geport kan worden naar de 360, op termijn. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar het kan wel denk ik. Misschien met kleine grafische verschillen maar dat zie je nu ook al dat er verschillen zijn tussen multiplatform games.
Ik ben zelf geen fanboy van welk platform dan ook, maar het is nogal fanboyerig IMO om te zeggen dat dit nooit maar dan ook nooit op een andere console kan dan de PS3. Ja de PS3 is erg krachtig maar dat is de 360 ook.
[ Voor 21% gewijzigd door mace op 06-02-2009 01:23 ]
Nou kan ik even een ernstig tekort hebben aan caffeine, maar is PPC niet gewoon de afkorting van Power-PC ?
Wikipedia: PowerPC
Of bedoelde je dat ook?
Of bedoelde je dat ook?

Gisteren de demo gedownload (voor 6 uur nog, toen was het rustig en ging het steenhard
) en gespeeld met wat vrienden. We waren het er allemaal over eens dat dit echt een hele strakke game gaat worden.
Besturing was heel erg wennen, het lijkt wel alsof je door de stroop gaat (vooral met aimen), en het aimen heeft een soort van "aanloop" nodig, het duurt gewoon voordat je aim op snelheid is.
Dit kan je verhelpen door ook gewoon te lopen en je aim op 1 punt te laten staan. Vooralsnog denk ik dat dit gewoon wennen is. Het is immers geen Call of Duty
Het geluid is echt bizar goed. Heb thuis gewoon een 2.0 stereo set staan, met 2 dikke zuilen van Magnat en ondanks dat het spel 7.1 bevat, was het geluid zó lekker, dat ik er helemaal ingezogen werd.
Muziek (orkest-gebeuren) is heel erg goed en dynamisch en klinkt lekker groots.
En dan de graphics... sja wat moet ik erover zeggen. Gewoon vet, lekker "analoog" zoals eerder gezegd. De bloedspetters, de textures, de wind die over dat strand waait, ga zo maar door. Het enige minpunt vind ik; ze hebben die "blurry" effecten wel heel erg serieus genomen. Als ik beweeg is er altijd wel iets wat wazig begint te worden. Had iets minder gemogen van mij.
Over het algemeen een goede demo, beetje aan de korte kant, maar genoeg om mensen lekker te maken voor de complete game
Besturing was heel erg wennen, het lijkt wel alsof je door de stroop gaat (vooral met aimen), en het aimen heeft een soort van "aanloop" nodig, het duurt gewoon voordat je aim op snelheid is.
Dit kan je verhelpen door ook gewoon te lopen en je aim op 1 punt te laten staan. Vooralsnog denk ik dat dit gewoon wennen is. Het is immers geen Call of Duty
Het geluid is echt bizar goed. Heb thuis gewoon een 2.0 stereo set staan, met 2 dikke zuilen van Magnat en ondanks dat het spel 7.1 bevat, was het geluid zó lekker, dat ik er helemaal ingezogen werd.
Muziek (orkest-gebeuren) is heel erg goed en dynamisch en klinkt lekker groots.
En dan de graphics... sja wat moet ik erover zeggen. Gewoon vet, lekker "analoog" zoals eerder gezegd. De bloedspetters, de textures, de wind die over dat strand waait, ga zo maar door. Het enige minpunt vind ik; ze hebben die "blurry" effecten wel heel erg serieus genomen. Als ik beweeg is er altijd wel iets wat wazig begint te worden. Had iets minder gemogen van mij.
Over het algemeen een goede demo, beetje aan de korte kant, maar genoeg om mensen lekker te maken voor de complete game
Ik ben het hier wel mee eens. Natuurlijk is de ps3 krachtig, maar dat is de 360 ook. Alleen werken beide vanuit hun sterkste punt(cpu ps3, vga 360). Ik denk dat overall de kracht tussen de twee niet zo veel verschilt(wordt ook gezegd in de meeste onafhankelijke tests), maar de opbouw van de game wordt daardoor wel anders. Ik heb de gamekings specials ook gezien en inderdaad worden de meerdere cores gebruikt om extra werk te doen. Dit kan bij de 360 niet, neemt niet weg dat dezelfde beeldkwaliteit niet op een 360 zou kunnen. Hierop moet alleen op een andere creatieve manier een oplossing worden gevonden.mace schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 01:04:
Ik ben zelf geen fanboy van welk platform dan ook, maar het is nogal fanboyerig IMO om te zeggen dat dit nooit maar dan ook nooit op een andere console kan dan de PS3. Ja de PS3 is erg krachtig maar dat is de 360 ook.All I'm sayin.
Zelf denk ik dat de kracht van de ps3 en 360 alleen vertoont gaan worden met exclussives, aangezien ze dan echt creatief kunnen zijn en tijd hebben om echt het uiterste uit de console te halen. Het verschil zal niet zo groot zijn bij multiplatform games.
Maar genoeg over 360 en ps3, ik moet nog wachten tot de launchdag om kz2 te spelen, heb een bundle gekocht met kz2 erin. Tot die tijd nog maar cod4 spelen op de 360
Mooie demo hoor! Visueel top. Verschil met andere grafische grootmachten lijkt hem voornamelijk in de details te zitten. Dwz prachtige belichting, explosies etc etc. De gameplay zelf vond ik wat minder indrukwekkend (maar wel in orde). Grafisch gezien zeker de mooiste shooter, of het ook de leukste is betwijfel ik. Zeker omdat ik zelf coop altijd het leukste vind om te doen.
Ga hem tzt zeker kopen (na wegwerken backlog)!
Ga hem tzt zeker kopen (na wegwerken backlog)!
Dat gaat die xbox proc niet trekken. Maar dat is niet het belangrijkste. Sony is eigenaar van zowel 'killzone' als de studio guerilla gamesmace schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:22:
[...]
demo 1 minuut gespeeld ivm visite maar echt super.
[ Voor 4% gewijzigd door EfBe op 06-02-2009 09:28 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
O dat is jammer. Ik zal mijn ps3 dan zomaar even aan zetten als ik aan het thuiswerken ben. Kan ik in mijn pauze even lekker gamen.Maxow schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:56:
[...]
Zodra je een blu-ray kijkt worden je downloads voor zover ik weet gepauzeerd.
Yup.scorpie schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 07:32:
Nou kan ik even een ernstig tekort hebben aan caffeine, maar is PPC niet gewoon de afkorting van Power-PC ?
Of bedoelde je dat ook?
De 360 en de PS3 hebben allebei een PPC-architectuur, de processoren voor beider machines zijn door IBM ontwikkeld.
De 360 is een triple-core machine, dus ik denk dat een groot deel van de werkzaamheden van de 6 SPE's overgenomen kan worden.mobygo76 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:53:
Ik heb de gamekings specials ook gezien en inderdaad worden de meerdere cores gebruikt om extra werk te doen. Dit kan bij de 360 niet, neemt niet weg dat dezelfde beeldkwaliteit niet op een 360 zou kunnen. Hierop moet alleen op een andere creatieve manier een oplossing worden gevonden.
Het zal idd waarschijnlijk nooit gebeuren, maar ik denk dus dat de xbox processor het wél kan.EfBe schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:26:
Dat gaat die xbox proc niet trekken. Maar dat is niet het belangrijkste. Sony is eigenaar van zowel 'killzone' als de studio guerilla games
Vergeet niet dat die gast van Guerilla voor Sony werkt dus natuurlijk zegt hij dat de PS3 uberbruut is.
Verwijderd
Ik weet niet hoe de huidige PowerPC architectuur zich verhoudt tot x86 architectuur, maar vroeger was PowerPC een stuk krachtiger dan x86:mace schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 01:04:
Ik zeg niet dat die spe's traag zijn ofzo, maar het is wel een soort-van powerPC platform en de xbox 360 is een PPC platform.
http://www.osnews.com/story/3997
http://www.xlr8yourmac.com/G4ZONE/photoshop_1GHzPCvsG4.html
[edit] Waarmee ik niet wil zeggen dat de Cell krachtiger is dan de CPU in de XBox360, maar waarmee ik wil zeggen: wat bedoel je daarmee?
Dat begrijp ik niet zo?De 360 heeft 3 brute volwaardige cores en de ps3 7 SPE's waarvan er 1 niet gebruikt kan worden door spellen.
Waar zeg ik dat dan?mace schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:36:
[...]
Vergeet niet dat die gast van Guerilla voor Sony werkt dus natuurlijk zegt hij dat de PS3 uberbruut is.
Het enige wat ik doe is wat foute aannames markeren.
[edit] Zoals deze:
Dat soort reacties slaan nergens, tenzij je ze gaat onderbouwen. Het is helemaal afhankelijk van wat je wil doen op je CPU voordat je kan zeggen of iets sneller is of wanneer iets hetzelfde kan bereiken.[...]
De 360 is een triple-core machine, dus ik denk dat een groot deel van de werkzaamheden van de 6 SPE's overgenomen kan worden.
[...]
Ik heb ook nooit beweerd dat het onmogelijk is om een game als Killzone 2 te porten naar de 360.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 11:07 . Reden: eerste stuk is fout ]
Waarom haal je de x86 er bij? Er zit helemaal geen x86 in de 360.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:38:
[...]
Ik weet niet hoe de huidige PowerPC architectuur zich verhoudt tot x86 architectuur, maar vroeger was PowerPC een stuk krachtiger dan x86:
http://www.osnews.com/story/3997
http://www.xlr8yourmac.com/G4ZONE/photoshop_1GHzPCvsG4.html
[edit] Waarmee ik niet wil zeggen dat de Cell krachtiger is dan de CPU in de XBox360, maar waarmee ik wil zeggen: wat bedoel je daarmee?
Er zitten 3 3,2 GHz PPC cores in.
Misschien ben je in de war met de oude xbox.
Er zitten 8 SPE's in de Cell in de PS3, 1tje is uitgeschakeld om de yields te verbeteren, en eentje is gereserveerd voor het OS, dus daar kunnen games geen gebruik van maken.Dat begrijp ik niet zo?
edit: De bron hiervan
Dat was meer een opmerking in het algemeen.Waar zeg ik dat dan?
Je weet het verschil niet tussen aannames en meningen ofzo.Het enige wat ik doe is wat foute aannames markeren.
Ik kies steeds mijn taal zorgvuldig, ik zeg steeds: "Ik denk"
Maar ik wilde meer die reacties tegengaan die dus zeggen dat het totaal onmogelijk is om het te porten naar de 360, ik denk zelf dat de 360 daar best krachtig genoeg voor is. Nu heb ik daar geen concrete onderbouwing voor nee, maar die mensen die zeggen dat de PS3 veel krachtiger is dan de 360 en dat daarom KZ2 niet op de 360 kan draaien hebben daar ook geen onderbouwing voor.
[ Voor 14% gewijzigd door mace op 06-02-2009 11:01 ]
Verwijderd
Oops, inderdaad, I stand corrected, begrijpend lezen is mijn sterkste punt nietmace schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:56:
[...]
Waarom haal je de x86 er bij? Er zit helemaal geen x86 in de 360.
Er zitten 3 3,2 GHz PPC cores in.![]()
Misschien ben je in de war met de oude xbox.
Nou, dat vond ik vrij specifiek naar mij gericht, tenzij er nog collega's van me in dit topic rondhangen.[...]
Dat was meer een opmerking in het algemeen.
[...]
Tuurlijk ken ik dat verschil, maar ik vind die "denk ik" nogal ongepast als je iets technisch gaat beargumenteren.[...]
Je weet het verschil niet tussen aannames en meningen.
Ik kies steeds mijn taal zorgvuldig, ik zeg steeds: "Ik denk"
[edit] Anyway, I'm out
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 11:10 ]
Kan gebeuren, ik ben ook niet perfect.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:05:
[...]
Oops, inderdaad, I stand corrected([edit] Foutief stuk is doorstreept in originele post)
Ja dat was een beetje onhandig van mij.Nou, dat vond ik vrij specifiek naar mij gericht, tenzij er nog collega's van me in dit topic rondhangen.
Ongepast of niet, ik verkoop niks als absolute waarheden i.t.t. sommigen hier (niet jij) die zomaar lukraak stellen dat dit spel nooit geport kan worden. Dan gaat het jeuken.Tuurlijk ken ik dat verschil, maar ik vind die "denk ik" nogal ongepast als je iets technisch gaat beargumenteren.
Als ik dan zeg dat ik persoonlijk denk dat de 360 dat best aankan moet ik ineens alles gaan onderbouwen. Nou dat vind ik niet nodig want het is alleen mijn mening en ik probeer het niet als feit neer te zetten.
Tevens is zoiets niet te onderbouwen totdat het spel daadwerkelijk geport gaat worden wat waarschijnlijk toch nooit gebeurt.
[Offtoppic]Omg dikke fanboywars weer.
t gaat over het spel killzone 2 en niet of die ook op de 360 kan draaien.
[/Ontoppic]
ik heb hem gisteren jammer genoeg nog niet kunnen spelen. maar als het goed is is mijn broertje hem nu aan het downloaden. en kan ik hem tegen 17:00 vandaag opstartern.Maarja als ik de reacties zo lees komt het helemaal goed.
t gaat over het spel killzone 2 en niet of die ook op de 360 kan draaien.
[/Ontoppic]
ik heb hem gisteren jammer genoeg nog niet kunnen spelen. maar als het goed is is mijn broertje hem nu aan het downloaden. en kan ik hem tegen 17:00 vandaag opstartern.Maarja als ik de reacties zo lees komt het helemaal goed.
hehe gek onnie
Het is alleen zo jammer dat die demo zo verschrikkelijk kort is.
Ik ga hem straks weer spelen, met alleen het pistool.
Ik ga hem straks weer spelen, met alleen het pistool.
Om maar eventjes kort te reageren;
Ik denk dat je killzone2 idd niet kan porten naar de 360. Gewoonweg omdat de basis gelegd is op een PS3 SDK.
Aan de andere kant denk ik wel dat als men killzone2 voor de 360 zou gaan ontwikkelen vanuit een 360 SDK, er vergelijkbare resultaten uit zullen rollen.
Ik denk dat je killzone2 idd niet kan porten naar de 360. Gewoonweg omdat de basis gelegd is op een PS3 SDK.
Aan de andere kant denk ik wel dat als men killzone2 voor de 360 zou gaan ontwikkelen vanuit een 360 SDK, er vergelijkbare resultaten uit zullen rollen.
Zo ik heb hem eindelijk ook kunnen spellen.
Het ziet er allemaal erg gelikt uit. De vormgeving is echt super mooi!
Ik vind dat als ik draai mijn geweer gaat blurren wel erg ver gaan, ziet er niet zo mooi uit (klein minpuntje)
Ook moet ik ook erg wennen an het richten met de L3 button, maar dat is gewenning (te veel COD4 gespeeld).
Het spel is echt een must have. Zal hem binnenkort maar even pre orderen bij amazon.
Het ziet er allemaal erg gelikt uit. De vormgeving is echt super mooi!
Ik vind dat als ik draai mijn geweer gaat blurren wel erg ver gaan, ziet er niet zo mooi uit (klein minpuntje)
Ook moet ik ook erg wennen an het richten met de L3 button, maar dat is gewenning (te veel COD4 gespeeld).
Het spel is echt een must have. Zal hem binnenkort maar even pre orderen bij amazon.
Verwijderd
Huh, ik snap je redenatie niet helemaal maar maakt niet uit. Als je iets normaal opzet valt het gewoon te porten. Maargoed aangezien er hier weinig mensen zijn die in de sourcecode bij Guerilla kunnen duiken denk ik niet dat er hier mensen rondlopen die er iets nuttigs over kunnen roepen.kaos- schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:18:
Om maar eventjes kort te reageren;
Vet, vanavond even de demo downloaden 
Ik denk dat ik meteen op het moeilijkste niveau ga spelen. Anders lijkt het spel mij veel te kort als ik de reviews moet geloven.
Ik denk dat ik meteen op het moeilijkste niveau ga spelen. Anders lijkt het spel mij veel te kort als ik de reviews moet geloven.
Het blurren is idd matig, dat had van mij ook wel minder gemogen.Ik vind dat als ik draai mijn geweer gaat blurren wel erg ver gaan, ziet er niet zo mooi uit (klein minpuntje)
Ook moet ik ook erg wennen an het richten met de L3 button, maar dat is gewenning (te veel COD4 gespeeld
Maareuh, als je je button-config gewoon op "Alternatief 2" zet, speel je gewoon met de COD4 instellingen hoor
Is helaas maar 1 moeilijkheidsgraad in de demoThomaszki schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:56:
Vet, vanavond even de demo downloaden
Dit is trouwens de eerste game die ik op Nederlands heb ingesteld, omdat het een Nederlandse game is natuurlijk. 
Maar ik vind het toch raar, ik heb het liever in het Engels.
Maar ik vind het toch raar, ik heb het liever in het Engels.
In de demo, als je daar voor de controlls alternative 2 instelt is de ren knop dus L3. Hoort dat zo dat je neit ingedrukt hoeft te houden om te rennen? Bij de omschrijving van de controlls staat namelijk wel dat je ingedrukt moet houden om te rennen, maar ik hoef maar een keertje te klikken en dan rent ie gewoon vrolijk door totdat ik er weer op klik, wat niet helemaal lekker werkt. Ik heb al een paar keer gehad dat ik de helgassies gewoon voorbij ren.
Overigens om de brightness in te stellen voor je de game opstart moet het Helgast teken zichtbaar zijn, maar wat ik ook doe, ik zie geen helgast tekentje? Ook niet als ik de brightness van de tv op het hoogst zet. Als ik zit te spelen is alles wel duidelijk zichtbaar.
Overigens om de brightness in te stellen voor je de game opstart moet het Helgast teken zichtbaar zijn, maar wat ik ook doe, ik zie geen helgast tekentje? Ook niet als ik de brightness van de tv op het hoogst zet. Als ik zit te spelen is alles wel duidelijk zichtbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door jdm8 op 06-02-2009 12:14 ]
Dat is ook een instelling ergens, hold of togglejdm8 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:12:
In de demo, als je daar voor de controlls alternative 2 instelt is de ren knop dus L3. Hoort dat zo dat je neit ingedrukt hoeft te houden om te rennen? Bij de omschrijving van de controlls staat namelijk wel dat je ingedrukt moet houden om te rennen, maar ik hoef maar een keertje te klikken en dan rent ie gewoon vrolijk door totdat ik er weer op klik, wat niet helemaal lekker werkt. Ik heb al een paar keer gehad dat ik de helgassies gewoon voorbij ren.
Dat is toch alleen voor inzoomen?mace schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:15:
[...]
Dat is ook een instelling ergens, hold of toggle
Weet je wel hoe het teken eruit zietjdm8 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:12:
In de demo, als je daar voor de controlls alternative 2 instelt is de ren knop dus L3. Hoort dat zo dat je neit ingedrukt hoeft te houden om te rennen? Bij de omschrijving van de controlls staat namelijk wel dat je ingedrukt moet houden om te rennen, maar ik hoef maar een keertje te klikken en dan rent ie gewoon vrolijk door totdat ik er weer op klik (wat neit helemaal lekker werkt).

Ps
De demo is wel erg erg kort. Ik wil meer
Nu de demo er is stijgt het aantal post in dit topic ook flink
Vette demo. Ik heb de game maar gelijk gepreorderd (voor slechts 38,99)
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik ook, ik hoop dat ze het een beetje handig verzenden zodat we hem de 27e op de deurmat hebben.Henkus schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:19:
Mag ik vragen waar?Henkus schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:19:
Yep, ik verwacht de game ergen 1e of 2e week maart binnen te hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Henkus op 06-02-2009 12:56 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Demo gister even gespeeld bij kameraad die en ps3 heeft gekocht.
Grafisch echt top. Dat wapen is echt gedetailleerd. Het was wel erg donker en vond ze beetje overdreven sterven qua schreeuwen.
En dat zoiets van nederlandse bodem komt. Ken via via nog iemand die voor dat bedrijf werkt...
De controlls was ook erg wennen voor een xboxer. Jammer dat ie PS3-only is, anders was ie er zeker gekomen. de PS3 is vooralsnog te duur voor mij...
Grafisch echt top. Dat wapen is echt gedetailleerd. Het was wel erg donker en vond ze beetje overdreven sterven qua schreeuwen.
En dat zoiets van nederlandse bodem komt. Ken via via nog iemand die voor dat bedrijf werkt...
De controlls was ook erg wennen voor een xboxer. Jammer dat ie PS3-only is, anders was ie er zeker gekomen. de PS3 is vooralsnog te duur voor mij...
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Er zijn een stuk of 8 control schema's ofzo? Dus er zit vast wel iets bij wat je handig vindt.
Erg vette demo, dat wordt zeker een aanschaf als ie uitkomt 
De exposies en de lichteffecten (vooral in het deel waar je de hangar binnen komt) zijn echt waanzinning mooi. Ook de wapens zijn super gedetailleerd
Maar de controls zijn echt gaar, zeker de defaults, straks maar eens naar de andere settings kijken..
De exposies en de lichteffecten (vooral in het deel waar je de hangar binnen komt) zijn echt waanzinning mooi. Ook de wapens zijn super gedetailleerd
Maar de controls zijn echt gaar, zeker de defaults, straks maar eens naar de andere settings kijken..
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Ik zag eerst het Helghast teken ook niet, maar bij mij verscheen deze wel toen ik de brightness van mijn televisie een stuk hoger zette. Wel raar dat jij op de hoogste brightness nog steeds niks kan zien dan.jdm8 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:12:
Bij mij zie ik ook pas het teken heel laat, namelijk op een brightness van 99 en in het spel ook voluit. Oftewel het zwart op het scherm zou dan gewoon grijs zijnjdm8 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:12:

Lijkt me niet dat dat de bedoeling is
Maar voor de rest erg vette demo. Wel kort maar dat is al vaker vermeld.
Vooral de explosies en opwaaiend rook vond ik erg prachtig om te zien. Alleen omdat ik van de 360 afkom is de controller wel erg wennen (die pookjes zodicht op elkaar

Gelijk maar even reserveren.
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka
Ik zou eens bij de beeldscherm instellingen kijken of RGB-Full aanstaat.
Deze instelling zou bij 95% van de huidige TV's uit moeten staan omdat ze het niet ondersteunen.
Deze instelling zou bij 95% van de huidige TV's uit moeten staan omdat ze het niet ondersteunen.
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Killzone doet wat mij betreft alles goed behalve de controls. Niet zozeer de lay out van de knoppen, maar er zit een vertraging in de rechterstick die het richten erg lastig maken en wat ik toch wel als erg storend ervaar. Hierdoor is mijn aanvankelijke enthousiasme toch wat getemperd. Misschien moet ik er nog aan wennen door langer te spelen maar heb de demo nu een aantal keren doorgelopen en ik vindt het gewoon niet fijn spelen. Hopelijk is dit in de full game aan te passen.
Dit is gedaan vanwege het realisme, in het echt zwiep je een geweer ook niet zomaar even alle kanten op, dankzij de massa van het wapen. Hierdoor voelt het wapen zwaarder aan. Dit is de eerste game die ik speel die dit gebruikt en het is dus inderdaad even wennen voor mij. Maar als je er eenmaal aan gewend bent is het niet zo storend meer denk ik, voor mij in ieder geval niet.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:25:
Killzone doet wat mij betreft alles goed behalve de controls. Niet zozeer de lay out van de knoppen, maar er zit een vertraging in de rechterstick die het richten erg lastig maken en wat ik toch wel als erg storend ervaar. Hierdoor is mijn aanvankelijke enthousiasme toch wat getemperd. Misschien moet ik er nog aan wennen door langer te spelen maar heb de demo nu een aantal keren doorgelopen en ik vindt het gewoon niet fijn spelen. Hopelijk is dit in de full game aan te passen.
Na een paar keer de demo gespeeld te hebben vond ik de controlls prima, toen ik daarna Battlefield ging spelen kon ik daar niets meer raken, kwestie van gewennign dus.
[ Voor 9% gewijzigd door jdm8 op 06-02-2009 16:34 ]
Vind het jammer opzich dat er dan 6 bij zitten maar je nog niet zelf mag instellen, dan kan je pas echt voor jezelf instellen wat je het fijnst vind, begrijp me niet verkeerd, je kan iig al wat bijstelllen (meer dan de meeste games) maar tochmace schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:15:
Er zijn een stuk of 8 control schema's ofzo? Dus er zit vast wel iets bij wat je handig vindt.
Edit: 6
[ Voor 8% gewijzigd door Only op 06-02-2009 18:15 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
In tegenstelling tot veel reacties die ik lees, had ik geen enkele moeite met de controls. En ik ben echt geen fanatieke gamer, zeker niet qua shooters. Enige PS3 shooter die ik verder heb is Rainbow Six: Vegas 2. Controls lijken daar wel een beetje op, misschien dat het daar aan ligt.
Verder vond ik de demo echt heel vet (en heel kort!)! Ze weten de spanning er echt goed in te houden, zonder dat je meteen hopeloos omver wordt geknald als je je best doet. Ga 'm zeker kopen, nu nog bedenken of ik wil wachten op Play.com of dat ik liever bijbetaal en meteen kan spelen...
Verder vond ik de demo echt heel vet (en heel kort!)! Ze weten de spanning er echt goed in te houden, zonder dat je meteen hopeloos omver wordt geknald als je je best doet. Ga 'm zeker kopen, nu nog bedenken of ik wil wachten op Play.com of dat ik liever bijbetaal en meteen kan spelen...
Ik vind de granaten ook super vet. Als je hem vast houd zie je mooi die lampjes op lopen hoe langer je hem vast houdt.
En zo'n mooi boogje als je ze weer weg gooit. Prachtig
En zo'n mooi boogje als je ze weer weg gooit. Prachtig
Verwijderd
Ik heb niets tegen realisme en dat het wat trager gaat als bij bv COD, dat vind ik prima. Maar als dat tot gevolg heeft dat het ten koste gaat van de gameplay, doe dan maar niet. En dat is in mijn beleving hier aan de hand. Als je (rechter) stick beweegt, zit er namelijk in het begin een "dead zone". Eenmaal voorbij hieraan, dan lijkt het of de beweging geaccelereerd wordt wat onnauwkeurigheid tot gevolg heeft. Dat ik niet de enige ben hierin, blijkt wel aan het aantal reacties die inmiddels zijn gepost op de diverse forums. Er is daarbij een officiële reactie van Guerilla zelf verschenen op het US playstation forum. Heb het nog niet geprobeerd maar vindt de eerste suggestie over de tv wel wat vergezocht.jdm8 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:33:
[...]
Dit is gedaan vanwege het realisme, in het echt zwiep je een geweer ook niet zomaar even alle kanten op, dankzij de massa van het wapen. Hierdoor voelt het wapen zwaarder aan. Dit is de eerste game die ik speel die dit gebruikt en het is dus inderdaad even wennen voor mij. Maar als je er eenmaal aan gewend bent is het niet zo storend meer denk ik, voor mij in ieder geval niet.
Na een paar keer de demo gespeeld te hebben vond ik de controlls prima, toen ik daarna Battlefield ging spelen kon ik daar niets meer raken, kwestie van gewennign dus.
http://boardsus.playstati...=by_date_ascending&page=1
Jij verwoord precies hetgeen wat ik bedoelVerwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:37:
[...]
Ik heb niets tegen realisme en dat het wat trager gaat als bij bv COD, dat vind ik prima. Maar als dat tot gevolg heeft dat het ten koste gaat van de gameplay, doe dan maar niet. En dat is in mijn beleving hier aan de hand. Als je (rechter) stick beweegt, zit er namelijk in het begin een "dead zone". Eenmaal voorbij hieraan, dan lijkt het of de beweging geaccelereerd wordt wat onnauwkeurigheid tot gevolg heeft. Dat ik niet de enige ben hierin, blijkt wel aan het aantal reacties die inmiddels zijn gepost op de diverse forums. Er is daarbij een officiële reactie van Guerilla zelf verschenen op het US playstation forum. Heb het nog niet geprobeerd maar vindt de eerste suggestie over de tv wel wat vergezocht.
http://boardsus.playstati...=by_date_ascending&page=1
Heb er zelf ook behoorlijk "last" van.
De deadzone is echt irriterend te noemen en zal heel wat uurtjes kosten om mijn aim te krijgen zoals ik dat graag zou willen.
Heb de demo ook gespeeld. Moet wel zeggen dat na die lyrische verhalen over de graphics ik wel een "is dit alles :|" gevoel had. Leuke lensflaretjes (hello 1998, ik dacht dat ondertussen wel al duidelijk was dat lensflares simpelweg niet realistisch zijn in een 1st person perspectief)) van de zon, en vrij lelijke schaduwen. De ragdoll physics zijn we ondertussen toch ook al een paar jaar gewoon. Voor de rest ziet het er wel goed uit, maar zoals eerder gezegd: zo kleurloos.
Ja het is de best uitziende shooter op de ps3, maar je moet zeker geen tweede crysis verwachten.
Ja het is de best uitziende shooter op de ps3, maar je moet zeker geen tweede crysis verwachten.
[ Voor 26% gewijzigd door boe2 op 06-02-2009 20:03 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Hoe hoger de verwachting, hoe dieper de teleurstelling. Ik vind het alvast zeer mooi uitzien, maar ik heb wel het gevoel dat ik het mooier vond bij het bekijken van de talloze hd videos op gametrailers.com[b][message=31466154,noline]
Ik had ook iets te hoge verwachtingen.
Het echte spel kan toch mooier worden dan de Demo of gebeurd dat nooit?
Vind de controles ook iets te langzaam als je het bijvoorbeeld vergelijkt met CoD4
Vind de controles ook iets te langzaam als je het bijvoorbeeld vergelijkt met CoD4
Ik zie dat ik niet de enige ben die last heeft van logge/langzame etc... controls.
Het is misschien expres zo gedaan om een zekere "realisme?" toe te voegen maar ik vind het beroerd spelen.
Ik laat dit spel denk ik links liggen als dat niet gaat veranderen
Het is misschien expres zo gedaan om een zekere "realisme?" toe te voegen maar ik vind het beroerd spelen.
Smiling as the shit comes down...
Ik zat eerst ook te twijfelen, maar ik denk dat het puur een kwestie van gewenning is...ScrooLoose schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:56:
Ik zie dat ik niet de enige ben die last heeft van logge/langzame etc... controls.
Ik had bv. de controls veranderd van standard naar alternative 2, en na 2 potjes 'gebruikte' ik alsnog de standard knoppen (waardoor ik er dus niks van bakte, want sloeg steeds de verkeerde knop aan haha), maar zo snel kan het dus gaan...
Overigens is het wel geinig... als je 'goed' bent, dat je teamgenoten fraaie uitspraken maken
Is ook een kwestie van gewenning, die ragdoll is trouwens super vet
.
Vond de demo wel fraai, kon hem alleen bij mijn ouders bekijken en die hebben nog een oude CRT, maandag maar even op eigen LCD + Surround spelen
.
Jammer dat je geen 2e fire knop hebt, maar de rest vond ik het wel een top game.
Alleen dat cover systeem gebruikte ik niet zo veel, alleen als ik bijna dood ging.
Vond de demo wel fraai, kon hem alleen bij mijn ouders bekijken en die hebben nog een oude CRT, maandag maar even op eigen LCD + Surround spelen
Jammer dat je geen 2e fire knop hebt, maar de rest vond ik het wel een top game.
Alleen dat cover systeem gebruikte ik niet zo veel, alleen als ik bijna dood ging.
Controls geen problemen mee, vond het wel makkelijk eigenlijk. Ook al had ik wel zelf mijn knoppenindeling willen kiezen. Heb de demo nu 3x doorlopen en erg vet, wel redelijk makkelijk op normal. Ik denk dat ik hem maar op hard ga spelen (ligt eraan of je daar een trophie voor krijgt
)
Ps4/switch gamer
Ahh dat was het dusChrasher schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:18:
Ik zou eens bij de beeldscherm instellingen kijken of RGB-Full aanstaat.
Ingame merk ik er overigens vrij weinig van, op het logo na dan.
Voor de rest demo nog één keer gespeeld en moet eigenlijk zeggen dat ik geen last heb van de vertraging in de stick. Sterker nog ik vind het zelfs fijner spelen. Al moet ik er bij zeggen dat ik de gevoeligheid van de X + Y as wel wat hoger heb gezet.
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka
Ik heb de demo gespeeld en vond het aimen ook lastiger dan bij andere shooters. Dat er een kleine delay tussen de rechterstick en het richten zit, vind ik niet heel erg. In mijn beleving geeft dat het geweer inderdaad een bepaald gewicht, wat opzich wel realistisch overkomt. Wat wel waardeloos is, is de deadzone aan het begin van het richten, naar mijn idee heeft dit dan weer niets met realisme te maken. Het lijkt erop dat die deadzone voor de vertraging in het richten zorgt, naar mijn idee is dat een te simpele manier om voor die vertraging te zorgen en moet er een geraffineerdere manier worden gezocht om dit effect te bereiken.
Al met al heeft deze demo mij er niet van kunnen overtuigen om het spel te kopen. Op dit moment vermaak ik mij nog altijd prima met Metal Gear Online als ik een shooter wil spelen. Killzone 2 biedt zo te lezen ook niets extra's op het gebied van de vele variaties in online game modi van MGO.
Al met al heeft deze demo mij er niet van kunnen overtuigen om het spel te kopen. Op dit moment vermaak ik mij nog altijd prima met Metal Gear Online als ik een shooter wil spelen. Killzone 2 biedt zo te lezen ook niets extra's op het gebied van de vele variaties in online game modi van MGO.
[ Voor 12% gewijzigd door Steffie op 07-02-2009 15:45 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
De multiplayer van Killzone 2 is toch wel uitgebreid hoor, verschillende classes en allerlei perks. Een soort van mix tussen TF2 en CoD 4.Steffie schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:43:
De game is wel een stuk donkerder/grauwer dan menig andere shooter inderdaad.Boeboe schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:09:...maar zoals eerder gezegd: zo kleurloos.
Maar hoe de kleuren in Killzone 2 zijn vind ik echt tof!
Vele malen beter dan die veel te kleurrijke/shiny wapens en omgevingen in Resistance 2.
Ook de bloodsplatter als je geraakt bent in veel gedetailleerder en realistischer dan in menig andere game waarin ze ook gebruik maken van het rood worden van het scherm. Killzone 2 heeft tenminste niet een rode hoek, maar ook echt de looks van bloed op je scherm.
En dat bloed-effect wordt ook nog eens zo mooi versterkt door mijn ambi-light tv
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Tja, ik vind het eigenlijk ook heerlijk spelen. En met de vertraging heb ik niet zoveel. (wel heb ik de snelheid 3 blokjes omhoog gedaan).
En stiekem vind ik het er wel zeeeeer netjes uitzien hoor. Zelfs met de hoge verwachtingen die ik al had. Let maar eens op het schieten. Het maakt iedere keer weer uit waar je iemand raakt. Het zijn heel veel kleine dingetjes waar ik wel op let en die me nu gewoon opvallen van "he dat is vet!". (snappie?)
En stiekem vind ik het er wel zeeeeer netjes uitzien hoor. Zelfs met de hoge verwachtingen die ik al had. Let maar eens op het schieten. Het maakt iedere keer weer uit waar je iemand raakt. Het zijn heel veel kleine dingetjes waar ik wel op let en die me nu gewoon opvallen van "he dat is vet!". (snappie?)
Verwijderd
Same hier, heb echt het idee dat ik een andere killzone speel als ik andere reacties lees.. zal m maar nog eens proberen. Ik hou van shooters dat is het probleem niet, mar ben meer van de Half Life 2 of CoD.Boeboe schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:09:
Heb de demo ook gespeeld. Moet wel zeggen dat na die lyrische verhalen over de graphics ik wel een "is dit alles :|" gevoel had. Leuke lensflaretjes (hello 1998, ik dacht dat ondertussen wel al duidelijk was dat lensflares simpelweg niet realistisch zijn in een 1st person perspectief)) van de zon, en vrij lelijke schaduwen. De ragdoll physics zijn we ondertussen toch ook al een paar jaar gewoon. Voor de rest ziet het er wel goed uit, maar zoals eerder gezegd: zo kleurloos.
Op dit moment heb ik zoiets van, beetje jammer.
Het geluid mag ook wel geprezen worden hoor! Let maar eens op als je clip bijna out of ammo is, dan maakt het schietmechanisme ook echt een ander geluid. Random dialogs die nooit hetzelfde zijn, en dan die muziek! Pfft kan niet meer wachten
Na alle verhalen vandaag ook maar eens bij een vriend van me de Killzone demo gespeeld.
Wat ik van de demo gezien heb geeft me een beetje een gemengd gevoel.
De models zijn erg goed gemaakt, veel detail en goede physics. Hier laat de PS3 echt zien wat hij kan.
Ook zijn veel kleine details erg goed uitgewerkt, de beweging, de wapens de explosies.
Ook mooi is het om te zien dat wanneer je een gasfles kapot schiet dat hij beweegt afhangelijk van waar je hem raakt. Op die manier zijn ook die dingen ook in richting van de vijand te sturen.
Wat me tegenviel was het level design, alles is erg recht en hoekig.
Het lijkt er op dat ze de omgeving vrij "low polygon" hebben moeten houden omdat de models van units veel detail vragen. Dit valt op als je bijvoorbeeld de rondingen van de APC bekijkt, de PS3 kan stukken beter, dat heb ik bij MGS4 gezien.
De kwaliteit van de textures is overigens wel het beste wat ik tot nu toe op de PS3 gezien heb, alleen worden ze veel hergebruikt.
Wbt de gameplay moet ik ook een beetje wennen en snap ik het commentaar op de controls wel.
Het lijkt er op dat ze het langzame "G.R.A.W. control/cover" systeem in een snelle "COD omgeving" hebben willen gebruiken, en dat past niet helemaal.
En het "reviven" van een teammate snap ik niet helemaal. Je helpt een teammate die hulp nodig heeft door hem een lading stroom door zijn donder te jagen??
Kortom, het is zeker het beste wat ik tot nu toe heb gezien op de PS3. En het laat zien waar de cell toe in staat is. Maar van de andere kant vind ik het contrast tussen de ontzettend mooie models, en de saaie blokkendoos omgeving erg groot.
Ik vraag me af of dit echt game zal zijn die COD van de PS3 shooter troon gaat stoten, of dat het een korte termijn hype is, en dat tegen de zomer de Hellgast weer verruild zijn voor terroristen en Jappen.
Wat ik van de demo gezien heb geeft me een beetje een gemengd gevoel.
De models zijn erg goed gemaakt, veel detail en goede physics. Hier laat de PS3 echt zien wat hij kan.
Ook zijn veel kleine details erg goed uitgewerkt, de beweging, de wapens de explosies.
Ook mooi is het om te zien dat wanneer je een gasfles kapot schiet dat hij beweegt afhangelijk van waar je hem raakt. Op die manier zijn ook die dingen ook in richting van de vijand te sturen.
Wat me tegenviel was het level design, alles is erg recht en hoekig.
Het lijkt er op dat ze de omgeving vrij "low polygon" hebben moeten houden omdat de models van units veel detail vragen. Dit valt op als je bijvoorbeeld de rondingen van de APC bekijkt, de PS3 kan stukken beter, dat heb ik bij MGS4 gezien.
De kwaliteit van de textures is overigens wel het beste wat ik tot nu toe op de PS3 gezien heb, alleen worden ze veel hergebruikt.
Wbt de gameplay moet ik ook een beetje wennen en snap ik het commentaar op de controls wel.
Het lijkt er op dat ze het langzame "G.R.A.W. control/cover" systeem in een snelle "COD omgeving" hebben willen gebruiken, en dat past niet helemaal.
En het "reviven" van een teammate snap ik niet helemaal. Je helpt een teammate die hulp nodig heeft door hem een lading stroom door zijn donder te jagen??
Kortom, het is zeker het beste wat ik tot nu toe heb gezien op de PS3. En het laat zien waar de cell toe in staat is. Maar van de andere kant vind ik het contrast tussen de ontzettend mooie models, en de saaie blokkendoos omgeving erg groot.
Ik vraag me af of dit echt game zal zijn die COD van de PS3 shooter troon gaat stoten, of dat het een korte termijn hype is, en dat tegen de zomer de Hellgast weer verruild zijn voor terroristen en Jappen.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Dit topic is gesloten.