Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Spotify - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste
Acties:

• srnvisscher
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10-02 20:29
Waar kun je die invites vinden? Ik heb er misschien nog wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:31

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Zet ik de Spotify radio aan op een leuke Ska band van Nederlandse bodem... Gooit Spotify smartlappen er tussendoor. :')

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-04 15:29

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

quote:
Albantar schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:38:
Zet ik de Spotify radio aan op een leuke Ska band van Nederlandse bodem... Gooit Spotify smartlappen er tussendoor. :')
Mijn Discover Weekly geeft sinds twee/drie weken ook erbarmelijk voorstellen. Hebben ze mogelijk een nieuw algroritme toegepast?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
@Tukk Ik krijg in Discover Weekly de laatste tijd ook veel Nederlandse muziek, terwijl ik dat echt bijna nooit luister.

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-04 16:19
Ik gebruikt spotify op mijn iphone en laptop. maar als ik op pc luister naar een afspeellijst en volgende dag spotify op iphone aanzet. Heb ik daar niet dezelfde afspeellijst, hoe stel ik dit in?

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:46
quote:
G.Scholtens schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:06:
Ik gebruikt spotify op mijn iphone en laptop. maar als ik op pc luister naar een afspeellijst en volgende dag spotify op iphone aanzet. Heb ik daar niet dezelfde afspeellijst, hoe stel ik dit in?
Niet, Spotify houd per apparaat bij wat de laatste playlist is/was.
Alleen als je Spotify Connect zou gebruiken, dus de Spotify op je laptop bedienen met de Spotify op je iPhone, dan heb je op beide dezelfde playlist. Aangezien dan op beide apparaten dezelfde playlist actief was bij afsluiten.

Misery and hate will kill us all.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Het viel me al vaker op dat als ik op mijn pc wat nummers toevoeg, het wel even duurt voordat de app ziet dat er wat bij is gekomen en aan het downloaden slaat. Kan ook nergens geforceerd worden meen ik, tenzij ik dat over het hoofd zie? Best wel vervelend als ik braaf nummers loop toe te voegen, en vervolgens ze pas op mijn terugrit kan beluisteren :+ Tegenwoordig sluit ik de app maar even geforceerd af onder iOS en dan lijkt ie na de herstart sneller te snappen dat ie wat moet downloaden.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• jordiv30
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20:53
Vast wel vaker voorbij gekomen in dit topic, maar wat is het onwijs irritant dat je geen nummers kunt verwijderen uit een afspeellijst in de iPhone en iPad app. Ik heb sowieso het idee dat die app wat minder uitgebreid is dan de Android app. Ik vind hem in ieder geval minder fijn in gebruik dan de Android app.

En als we dan toch bezig zijn: in de Spotify app op Mac krijg ik op sommige momenten nog maar een gedeelte van mijn afspeellijsten te zien als ik een liedje wil toevoegen aan een afspeellijst. Geforceerd afsluiten helpt dan niets. Als ik dan een kwartiertje later kijk, staan ze er weer allemaal. Om vervolgens na een paar minuten weer te verdwijnen. 8)7 Meer mensen die hier last van hebben?

• n0elite
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-04 20:32
quote:
Tukk schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:18:
[...]

Mijn Discover Weekly geeft sinds twee/drie weken ook erbarmelijk voorstellen. Hebben ze mogelijk een nieuw algroritme toegepast?
Waar ik dus echt werkelijk gek van word is dat ik steeds Scandinavische artiesten bij mijn discovery weekly krijg. Ik vind Scandinavische indie 3 x niks, het is allemaal hetzelfde, nu maar rigoureus alle Scandinavische artiesten niet liken en hopen dat het probleem zich oplost. Man, man, man, man , man.

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• PvT.Arj
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10-04 16:52
Vraagje!

Ik heb mijn (android) telefoon een tijdje geleden laten vallen en sindsdien werkt de koptelefoonuitgang niet fantastisch meer. Daardoor komt het regelmatig voor dat als ik fiets, de telefoon de koptelefoon even niet meer detecteert, waardoor spotify op pauze gaat. Helaas kan ik nergens een instelling vinden om dit uit te zetten, of om de muziek weer automatisch te laten starten als ik de koptelefoon weer inplug. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20:45

Mrjraider

De mannelijke zuster

Meer mensen die ineens uit de Premium zijn gezet? Ik betaalde via PayPall en kreeg na een overgang (Facebook los gekoppeld) een maand gratis. Inmiddels opnieuw een premium aan willen schaffen maar nu is de PayPall betalings optie verdwenen?
Volgens de support en oplossingen kan je een land kiezen waarin je gewenste betalingsmethode nog wel beschikbaar is maar als ik dat doe en ik kies betalen krijg ik een "Je kaart moet overeenkomen met je land" melding..

Iemand een idee?
Spotify heb ik al een mail gestuurd maar dit vind ik wel belachelijk :/

At the end of the line a survivor will be born

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
jordiv30 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:08:
Vast wel vaker voorbij gekomen in dit topic, maar wat is het onwijs irritant dat je geen nummers kunt verwijderen uit een afspeellijst in de iPhone en iPad app. Ik heb sowieso het idee dat die app wat minder uitgebreid is dan de Android app. Ik vind hem in ieder geval minder fijn in gebruik dan de Android app.
Waarom kan dat niet dan? Je drukt rechts bovenin op wijzigen en verwijderd nummers uit je lijst.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:29
quote:
arjanpvt schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:36:
Vraagje!

Ik heb mijn (android) telefoon een tijdje geleden laten vallen en sindsdien werkt de koptelefoonuitgang niet fantastisch meer. Daardoor komt het regelmatig voor dat als ik fiets, de telefoon de koptelefoon even niet meer detecteert, waardoor spotify op pauze gaat. Helaas kan ik nergens een instelling vinden om dit uit te zetten, of om de muziek weer automatisch te laten starten als ik de koptelefoon weer inplug. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Voor zover ik weet wordt dit op telefoonniveau geregeld en niet door spotify zelf. Wellicht is er een losse app die dit kan uitschakelen? >> https://play.google.com/s...oerfer.android.autostarts Deze kan het. Wel root nodig

PSN: DutchTrickle PVoutput

• jordiv30
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20:53
quote:
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:47:
[...]

Waarom kan dat niet dan? Je drukt rechts bovenin op wijzigen en verwijderd nummers uit je lijst.
Oh, iets te weinig research gedaan. Ik gebruik voornamelijk Android en daar verwijder je nummers in het menu met de drie puntjes. Ik was in de veronderstelling dat je dus geen liedjes kunt verwijderen uit afspeellijsten op iOS, omdat er geen optie stond in dat menu. Mijn excuses.

Ik vind de manier van Android overigens wel fijner werken dan die van Apple. Anders zit je weer zo te zoeken naar het nummer dat je wou verwijderen. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20-04 21:50
Volgende week 15% korting op Spotify cadeaubonnen bij de Albert Heijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:42
Wat ik echt een ellendig iets vind, bij Spotify: Als je een hele hoop afspeellijsten hebt gevonden, en je scrollt er doorheen tot ( bij wijze van spreken) lijst 325. Je gaat deze volgen, je gaat terug naar de lijst met afspeellijsten, en dan begin je weer bij lijst 1...

Kan misschien zijn dat het ergens aan te passen is, ik heb het in ieder geval nog niet gevonden. Of het is ook weer enkel voor Premium users.

• Steven wernsen
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 17-05-2018
Mijn vraag
Als je betalend lid bent van spotify en je maakt een afspeellijst, dan kun je boven in filter gebruiken. Maar als je vervolgens iets hebt geselecteerd en dat wil afspelen dan speelt hij random iets...wie heeft dit ook
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:34

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Steven wernsen schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:39:
Mijn vraag
Als je betalend lid bent van spotify en je maakt een afspeellijst, dan kun je boven in filter gebruiken. Maar als je vervolgens iets hebt geselecteerd en dat wil afspelen dan speelt hij random iets...wie heeft dit ook
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Heb je niet gewoon de shuffle aan staan?

https://puu.sh/AnJAF/ce549433ca.png
Het linker icoontje hier, als die groen is heb je die aan staan.

https://puu.sh/AnJBb/debe49665b.png

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Steven wernsen
  • Laatst online: 17-05-2018
Oke thanks....

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:56

ComputerHoed

Electronica <3

Als je dubbelklikt op een afspeellijst, dan zal die inderdaad in shuffle-modus afgespeeld worden. Wil je dit niet, dan moet je een individueel nummer selecteren uit de afspeellijst en shuffle-modus uit hebben staan.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:15
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om lokale bestanden (vanaf mijn NAS) ook af te spelen via Spotify? Toevallig staan er een paar nummers niet op die ik wel van cd heb overgezet naar mijn NAS. Ik lees dingen over codecpacks of quicktime, maar voordat ik mijn laptop of telefoon voorzie van allerlei codecs vanaf schimmige sites die ik niet nodig heb, hoor ik graag jullie ervaringen.

In principe speel ik mijn audio zo:

Laptop (win 10) / telefoon (Android) / tablet (Android) -> via spotify connect -> Marantz SR7011
Enkele keer direct op het apparaat, maar 99% via de receiver.

Jorgen wijzigde deze reactie 18-05-2018 15:36 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Als er een manier is om via Spotify Connect lokale en/of andere zooi te draaien zou dat voor mij ook wel leuk zijn.

Via Marktplaats namelijk een leuke nieuwe home cinema set op de kop getikt. Modelnummer stond in de advertentie dus daar had ik de specs van opgezocht en die zou bluetooth hebben. Perfect! Na aankoop bleek het echter kennelijk een oudere versie te zijn zonder bluetooth maar wel een iPod dock... Nou had ik nog een oude iPhone 4S in de la liggen, dus die heb ik in het dock geplopt, en dan via Spotify Connect vanaf mijn iPhone 6S die iPhone 4S en daarmee de home cinema aansturen. Gewenste effect bereikt! :)

[edit]

@Jorgen Ik heb zelf ook even gezocht... En het is dus helaas niet mogelijk om geluid van andere bronnen dan Spotify af te spelen via Spotify Connect. Dit komt voornamelijk doordat met Spotify Connect het device van waar je de besturing doet slechts als afstandsbediening fungeert. Het is het Spotify Connect device (het slave device zeg maar) dat daadwerkelijk de muziek afspeelt. Buiten de bediening is er dus geen communicatie tussen je smartphone (of ander Spotify "master" device) en de mediaspeler (of ander Spotify Connect "slave" device)...

Albantar wijzigde deze reactie 18-05-2018 19:35 (30%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20-04 23:19

D3ft0n3

Doofheid

Vandaag de switch gemaakt van Apple Music naar Spotify en loop direct tegen iets aan. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan geen antwoord vinden op de onderstaande vraag. Wellicht dat jullie een workaround weten o.i.d.

Ik wil mijn local files kunnen toevoegen aan mijn library, zodat deze te streamen zijn vanaf mijn telefoon. Apple Music vindt de store variant van de local file en voegt die toe aan je online library, waardoor ik instant mijn hele library kon luisteren zonder ook maar iets te hoeven doen. Ik had deze functie ook wel bij spotify verwacht, maar kan het nog niet vinden. Het lijkt er nu op dat ik mijn albums en losse nummers één voor één moet gaan zoeken om deze vervolgens toe te gaan voegen aan mijn online library, wat mij erg omslachtig lijkt. Zie ik iets over het hoofd? Is hier een oplossing voor?

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:01

SuBBaSS

-has Ryzen

quote:
D3ft0n3 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:01:
Vandaag de switch gemaakt van Apple Music naar Spotify en loop direct tegen iets aan. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan geen antwoord vinden op de onderstaande vraag. Wellicht dat jullie een workaround weten o.i.d.

Ik wil mijn local files kunnen toevoegen aan mijn library, zodat deze te streamen zijn vanaf mijn telefoon. Apple Music vindt de store variant van de local file en voegt die toe aan je online library, waardoor ik instant mijn hele library kon luisteren zonder ook maar iets te hoeven doen. Ik had deze functie ook wel bij spotify verwacht, maar kan het nog niet vinden. Het lijkt er nu op dat ik mijn albums en losse nummers één voor één moet gaan zoeken om deze vervolgens toe te gaan voegen aan mijn online library, wat mij erg omslachtig lijkt. Zie ik iets over het hoofd? Is hier een oplossing voor?
Dat kan via de spotify desktop app ja.
Scheelt toch weer iets (hoewel er nog genoeg 'handmatig' moet).

https://support.spotify.c...es/listen-to-local-files/

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. | Blogn00b |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D3ft0n3

D3ft0n3

Doofheid

quote:
SuBBaSS schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:06:
[...]

Thanks, maar dat is niet wat ik bedoel. Dan heb ik ze inderdaad als local files in de desktop spotify client staan, maar dat maakt het nog niet mogelijk om ze af te spelen op mijn telefoon als ik onderweg ben.

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14:46
quote:
SuBBaSS schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:06:
[...]

Hij wil dat zijn lokale bestanden herkend worden door Spotify, zodat 'ie ze op andere apparaten (z'n mobiel) ook af kan spelen, omdat Spotify ze gevonden heeft in hun eigen aanbod.

Ik ben alleen bang dat Spotify die functionaliteit niet aanbiedt.

The devil is in the details.

• D3ft0n3

D3ft0n3

Doofheid

quote:
Hahn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:59:
[...]

Hij wil dat zijn lokale bestanden herkend worden door Spotify, zodat 'ie ze op andere apparaten (z'n mobiel) ook af kan spelen, omdat Spotify ze gevonden heeft in hun eigen aanbod.

Ik ben alleen bang dat Spotify die functionaliteit niet aanbiedt.
Dat vind ik echt te bizar voor woorden. Je verwacht toch niet dat men hun complete muziekverzameling handmatig gaat zitten nazoeken om het te kunnen streamen?

Ignorance Is Bliss

• Hahn
quote:
D3ft0n3 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:03:
[...]

Dat vind ik echt te bizar voor woorden. Je verwacht toch niet dat men hun complete muziekverzameling handmatig gaat zitten nazoeken om het te kunnen streamen?
Dien het in als verzoek bij Spotify.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
D3ft0n3 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:03:
[...]

Je snapt toch wel dat elk nummer zijn eigen hash heeft, en dat er achter Spotify niet echt handwerk zit ?
Of zie je je een DJ voor je, die jouw hele playlist opzet, en snel moet rennen als je een nummer skipt ?

https://qfire.nl

• Hahn
quote:
FreshMaker schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:09:
[...]

Je snapt toch wel dat elk nummer zijn eigen hash heeft, en dat er achter Spotify niet echt handwerk zit ?
Of zie je je een DJ voor je, die jouw hele playlist opzet, en snel moet rennen als je een nummer skipt ?
D3ft0n3 is degene die de functionaliteit van automatische herkenning wilt en juist zegt dat 'ie het te bizar voor woorden vindt als Spotify dat niet zou hebben ;)

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Hahn schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:10:
[...]

D3ft0n3 is degene die de functionaliteit van automatische herkenning wilt en juist zegt dat 'ie het te bizar voor woorden vindt als Spotify dat niet zou hebben ;)
I know ..
Vandaag bijna een uur bezig geweest om een collega uit te leggen wat Spotify nu eigenlijk biedt.
Ze is er één, die zo eigenwijs kan zijn, dat haar eerste ingeving de juiste moet zijn ...
Ze wilde haar playlist op een SDkaart hebben.
Maar dan niet de spotify-files, maar de playlist als MP3's
Zo kon ze haar proefmaand gebruiken om muziek te downloaden, en had ze ze daarna niet meer nodig.
Nu was ze boos, omdat haar telefoon bijna vol stond door Spotify, maar ze nergens die MP3's kon vinden.
Spotweb was véél eenvoudiger ... :|
quote:
D3ft0n3 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:01:

De oplossing ligt niet bij Spotify ( als in, ze kunnen dat niet )
Google Music kan dat dan weer wel, je kan daar je eigen nummers uploaden, en streamen.
Mijn wederhelft heeft een aantal nummers die niet op Spotify / Google Music te vinden waren, en deze kan ze nu gewoon wel afspelen via G-Music ( vrijwel hetzelfde als Apple music dat deed )

Alleen moet je ze wel eerst via de pagina of cliënt uploaden naar je account.

FreshMaker wijzigde deze reactie 19-05-2018 00:18 (16%)

• Hahn
quote:
FreshMaker schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:14:
[...]

[...]

De oplossing ligt niet bij Spotify ( als in, ze kunnen dat niet )
Dat kunnen ze wel, want Apple Music doet dat ook, zie wat jij nu net quote:
quote:
Apple Music vindt de store variant van de local file en voegt die toe aan je online library, waardoor ik instant mijn hele library kon luisteren zonder ook maar iets te hoeven doen.
En je zegt net zelf dat liedjes uit hashes bestaan en dus herkend zouden kunnen worden, dus waarom je nu zegt dat Spotify het niet zou kunnen doen/maken, snap ik niet helemaal :?
quote:
Google Music kan dat dan weer wel, je kan daar je eigen nummers uploaden, en streamen.
Mijn wederhelft heeft een aantal nummers die niet op Spotify / Google Music te vinden waren, en deze kan ze nu gewoon wel afspelen via G-Music ( vrijwel hetzelfde als Apple music dat deed )

Alleen moet je ze wel eerst via de pagina of cliënt uploaden naar je account.
Dat is een andere oplossing, die ook zou werken, maar dat is niet wat d3ft0n3 noemde.

Hahn wijzigde deze reactie 19-05-2018 00:17 (8%)

• FreshMaker
  • Niet online
Als Spotify de muziek zou hebben, herkennen ze het wel.
Maar muziek die ze niet hebben ( rechtentechnisch ) kan je niet uploaden, en gebruiken.

Dus technisch zou Spotify wel jouw verzameling kunnen scannen en indexeren, om ze dan als personal playlist te tonen.

• Hahn
quote:
FreshMaker schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:20:
Als Spotify de muziek zou hebben, herkennen ze het wel.
Maar muziek die ze niet hebben ( rechtentechnisch ) kan je niet uploaden, en gebruiken.

Dus technisch zou Spotify wel jouw verzameling kunnen scannen en indexeren, om ze dan als personal playlist te tonen.
En dat is precies wat d3ft0n3 vraagt: kan Spotify de liedjes (die zij wél hebben) herkennen van zijn eigen mp3-collectie, en aan een playlist toevoegen? En niet 'technisch zouden ze het kunnen', maar gewoon: bieden ze die functionaliteit nú aan?

Ik gok van niet, maar heb het nooit zelf geprobeerd, dus zeker weten doe ik het niet.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:15
quote:
Albantar schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:53:
Als er een manier is om via Spotify Connect lokale en/of andere zooi te draaien zou dat voor mij ook wel leuk zijn.

Via Marktplaats namelijk een leuke nieuwe home cinema set op de kop getikt. Modelnummer stond in de advertentie dus daar had ik de specs van opgezocht en die zou bluetooth hebben. Perfect! Na aankoop bleek het echter kennelijk een oudere versie te zijn zonder bluetooth maar wel een iPod dock... Nou had ik nog een oude iPhone 4S in de la liggen, dus die heb ik in het dock geplopt, en dan via Spotify Connect vanaf mijn iPhone 6S die iPhone 4S en daarmee de home cinema aansturen. Gewenste effect bereikt! :)

[edit]

@Jorgen Ik heb zelf ook even gezocht... En het is dus helaas niet mogelijk om geluid van andere bronnen dan Spotify af te spelen via Spotify Connect. Dit komt voornamelijk doordat met Spotify Connect het device van waar je de besturing doet slechts als afstandsbediening fungeert. Het is het Spotify Connect device (het slave device zeg maar) dat daadwerkelijk de muziek afspeelt. Buiten de bediening is er dus geen communicatie tussen je smartphone (of ander Spotify "master" device) en de mediaspeler (of ander Spotify Connect "slave" device)...
Net ff geprobeerd. Als ik enkel via mijn laptop speel dan doet-ie het wel. Jammer, want de receiver is via het netwerk gewoon verbonden met de NAS. Gemiste kans wat dat aangaat. Nu kan ik mijn eigen muziek dus nog steeds niet lekker afspelen op 1 alles-in-1 manier. Dank voor je antwoord in elk geval.

• D3ft0n3

D3ft0n3

Doofheid

Aangezien uit alle files in principe de informatie te lezen valt die nodig is voor een zoekopdracht, zou het moeten kunnen toch?
Toch even benieuwd of jullie daar dan niet tegenaan gelopen zijn. Als je een muziekverzameling hebt van duizenden cd's en losse nummers, hoe hebben jullie gezorgd dat dit on the go afspeelbaar werd (zonder het te moeten syncen naar je device)? Dit maakt Spotify voor die functionaliteit gewoon onbruikbaar.
Google music kan het inderdaad wel door te uploaden (ook niet ideaal), maar dan mis je weer de social features/playlists etc. van spotify.

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Hahn schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:21:
[...]

En dat is precies wat d3ft0n3 vraagt: kan Spotify de liedjes (die zij wél hebben) herkennen van zijn eigen mp3-collectie, en aan een playlist toevoegen? En niet 'technisch zouden ze het kunnen', maar gewoon: bieden ze die functionaliteit nú aan?

Ik gok van niet, maar heb het nooit zelf geprobeerd, dus zeker weten doe ik het niet.
Nee helaas doet Spotify daar niet aan mee, Apple en Google trouwens ook niet, want Apple music integreert met je itunes/icloud library, dus die moet je ook wel gevuld hebben.
En Google music doet niets zelf, daar moet je echt bewust uploaden, en als je bij beiden een 'eigen' versie upload, komt hij gewoon dubbel in de resultaten
quote:
D3ft0n3 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:24:
Aangezien uit alle files in principe de informatie te lezen valt die nodig is voor een zoekopdracht, zou het moeten kunnen toch?
Toch even benieuwd of jullie daar dan niet tegenaan gelopen zijn. Als je een muziekverzameling hebt van duizenden cd's en losse nummers, hoe hebben jullie gezorgd dat dit on the go afspeelbaar werd (zonder het te moeten syncen naar je device)? Dit maakt Spotify voor die functionaliteit gewoon onbruikbaar.
Google music kan het inderdaad wel door te uploaden (ook niet ideaal), maar dan mis je weer de social features/playlists etc. van spotify.
Ik heb geen 1000'en cd's, ik ben een casual luisteraar, dus dat probleem nooit gehad

Googlemusic heeft net zo goed playlists en social features.
Kies een nummer en klik op "start radio"en je krijgt soortgelijke muziek.
Vandaag tijdens de rit naar huis voor de gein Peter Fox opgezet ( haus am see ), en daarna "start radio" en ik kreeg allemaal Duitstalige nummers van de afgelopen paar jaren.
Gisteren AC/DC Thunderstruck -> Start radio -> Metallica, Guns n Roses, ZZtop ... allemaal gelijkwaardige muziek als playlist

FreshMaker wijzigde deze reactie 19-05-2018 00:28 (43%)

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:01

SuBBaSS

-has Ryzen

quote:
D3ft0n3 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:24:
Sorry, late reactie na een hele discussie gemist te hebben.

Ben zelf tegen precies hetzelfde probleem aangelopen, was dan ook flink teleurgesteld dat ik mijn eigen muziek (-die niet op spotify beschikbaar was) niet op mijn mobiel kon afspelen.
Ik bouw nu zo goed en kwaad als het kan zelf playlists en laat me tegenwoordig zelfs verrassen (nadat je spotify een beetje 'gevoerd' hebt met je eigen voorkeuren, heb je grotere kans dat het met interessante suggesties op de proppen komt.

Maar antwoord op je vraag: ik heb dat niet via spotify maar via de Music app op m'n iphone gedaan. Via itunes (gruwel dat het ook moge zijn) op de pc kan ik in ieder geval zonder (al teveel) gemieter mijn 'eigen' muziek op mijn telefoon zetten en afspelen.
Spotify zal toch altijd grillig blijven wat aanbod betreft (vrees ik) en dat muziek niet 'van mij' wordt vind ik toch ook een heel groot nadeel.

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. | Blogn00b |

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Er zijn wel een paar dingen waarvan ik niet begrijp waarom Spotify dat niet kan / wil:

- Als je ooit je account hebt aangemaakt via Facebook, kan je dat account niet beveiligen met een username (email) en wachtwoord. Je kan alleen maar inloggen via Facebook. Dus als je van Facebook af wil, dan moet je een nieuw Spotify-account aanmaken en ben je al je playlists en personalisaties kwijt... :/

- Waarom zit er geen Shazam-achtige functie in? Dat je als je ergens een cool nummer hoort Spotify kunt vertellen daarnaar te luisteren en het nummer op te zoeken in hun library?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:48
quote:
Albantar schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:43:
Er zijn wel een paar dingen waarvan ik niet begrijp waarom Spotify dat niet kan / wil:

- Als je ooit je account hebt aangemaakt via Facebook, kan je dat account niet beveiligen met een username (email) en wachtwoord. Je kan alleen maar inloggen via Facebook. Dus als je van Facebook af wil, dan moet je een nieuw Spotify-account aanmaken en ben je al je playlists en personalisaties kwijt... :/
https://community.spotify...-from-Facebook/m-p/247266
Het kan dus wel, alleen moet je dat via de helpdesk van Spotify regelen.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

quote:
Luit schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:06:
[...]

Ja maar "nieuw account maken, de helpdesk vragen je gegevens over te zetten, je abonnement stopzetten op het oude account en weer starten op het nieuwe account" is niet echt wat je noemt "een methode"... Dat is een dirty work-around.

Waarom kan je niet gewoon aan een "Facebook" Spotify account een emailadres toevoegen en er een wachtwoord op zetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
quote:

- Waarom zit er geen Shazam-achtige functie in? Dat je als je ergens een cool nummer hoort Spotify kunt vertellen daarnaar te luisteren en het nummer op te zoeken in hun library?
Beide opties zijn mogelijk een gevalletje van 'niet de moeite waard' of 'nog niet aan toegekomen om te bouwen'. Het af willen van Facebook heeft voor Spotify ook nog het nadeel dat ze minder van je te weten komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:06

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:

Dat kan met een andere app wel, dan kan je het nummer opzoeken en gelijk op spotify laten zoeken (Soundhound)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:42
quote:
Acemath schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:41:
Wat ik echt een ellendig iets vind, bij Spotify: Als je een hele hoop afspeellijsten hebt gevonden, en je scrollt er doorheen tot ( bij wijze van spreken) lijst 325. Je gaat deze volgen, je gaat terug naar de lijst met afspeellijsten, en dan begin je weer bij lijst 1...

Kan misschien zijn dat het ergens aan te passen is, ik heb het in ieder geval nog niet gevonden. Of het is ook weer enkel voor Premium users.
Iemand hier een antwoord op? Zou me erg helpen _/-\o_

• Randy_Abigail
  • Laatst online: 24-05-2018
Knip. Spam

F_J_K wijzigde deze reactie 24-05-2018 22:26 (98%)

• Hahn
quote:
Acemath schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:31:
[...]

Iemand hier een antwoord op? Zou me erg helpen _/-\o_
De pagina waar de lijst op staat wordt opnieuw geladen als je terugkomt, dus begin je weer bij #1. Dit valt niet in te stellen, ook niet voor Premium-gebruikers.

Hahn wijzigde deze reactie 24-05-2018 19:37 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18:33

Punkrocker

Mostly harmless

quote:
Luit schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:06:
[...]

Kan dit ook met niet-Facebook accounts?

Ik heb twee Spotify free account waar ik er één van wil maken.
Alle playlist e.d. van de "kleinste" handmatig opnieuw opbouwen in de andere account?
Of kan dat wel maar dan alleen met Premium accounts?

"What do you get if you multiply six by nine..."

• OxyDrokz
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-12-2018
Heren,

Waarschijnlijk ben ik nog de enige die van last.fm gebruik maakt, maar ik wilde de vraag toch hier nog even proberen;

Sinds kort scrobbelt last.fm server side.
Dat is allemaal mooi en handig, ware het niet dat alle herrie die m'n vriendin op mijn account op haar telefoon luistert nu bij mij in m'n scrobbles terecht komt.

Hebben jullie hier een idee of een workaround voor?

Zo niet, dan is denk ik de enig optie om het te ontkoppelen en terug te gaan naar simple last.fm scrobbler op android, en dan alleen op mijn device, aangezien ik alleen op m'n telefoon naar Spotify luister.

Bedankt!

• ElisabethM
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
OxyDrokz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 02:12:
Heren,

Waarschijnlijk ben ik nog de enige die van last.fm gebruik maakt, maar ik wilde de vraag toch hier nog even proberen;

Sinds kort scrobbelt last.fm server side.
Dat is allemaal mooi en handig, ware het niet dat alle herrie die m'n vriendin op mijn account op haar telefoon luistert nu bij mij in m'n scrobbles terecht komt.

Hebben jullie hier een idee of een workaround voor?

Zo niet, dan is denk ik de enig optie om het te ontkoppelen en terug te gaan naar simple last.fm scrobbler op android, en dan alleen op mijn device, aangezien ik alleen op m'n telefoon naar Spotify luister.

Bedankt!
Nee, je bent niet de enige die last.fm gebruikt. Er zijn zelfs vrouwen die dat doen én op dit forum zitten.... 8)
(Sorry, maar die misvatting dat alleen mannen op tweakers zitten...)

Maar ik zou gewoon een family account nemen, kost je wel iets meer inderdaad.

• OxyDrokz
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-12-2018
quote:
ElisabethM schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:18:
[...]

Nee, je bent niet de enige die last.fm gebruikt. Er zijn zelfs vrouwen die dat doen én op dit forum zitten.... 8)
(Sorry, maar die misvatting dat alleen mannen op tweakers zitten...)

Maar ik zou gewoon een family account nemen, kost je wel iets meer inderdaad.
Je verwacht het niet....

Ik ga denk ik terug naar client side scrobblen op mijn eigen telefoon.
Mocht de support daar voor ooit nog ophouden dan is het echt tijd om over te stappen op family idd.

Bedankt voor het meedenken!

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:41

Tijntje

Hello?!

quote:
OxyDrokz schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 01:21:
[...]

Je verwacht het niet....

Ik ga denk ik terug naar client side scrobblen op mijn eigen telefoon.
Mocht de support daar voor ooit nog ophouden dan is het echt tijd om over te stappen op family idd.

Bedankt voor het meedenken!
Ik moet zelf zeggen dat die €5 euro in de maand voor 6 account me het echt wel waard is.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-04 23:20
quote:

Waarschijnlijk omdat dat via de gewone Shazam kan. Daarmee kan je een nummer meteen toevoegen aan een Shazam playlist.

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
quote:

Ik kan beide, inloggen met Facebook en met username/password.
Ik log dan in met het apparaat-id wat ik ooit eens aangemaakt heb voor de koppeling met mijn Onkyo receiver.
Met dat account kan ik ook gewoon inloggen op mijn Spotify account op de website en in de app.

Je kunt dat instellen met deze optie (onderin je accountoverzicht op de website)
quote:
Stel een wachtwoord voor je apparaten in
Stel een wachtwoord voor je apparaten in om Spotify op je Sonos, Squeezebox en een heleboel andere apparaten te gebruiken.

• Freek_Coopman
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23-11-2018
Hoi, momenteel ben ik Apple music en Spotify samen aan het laten lopen. Al enige tijd Apple music-klant omdat ik hierdoor mijn itunes-bib gemakkelijk kon overzetten en hier op verder kon bouwen.

Maar ik was de beperkte mogelijkheden van de Apple music-app op Android beu en dus nu Spotify aan het uittesten.

Het bevalt me zeer: betere geluidskwaliteit, integratie spraakassistent, rechtstreekse Sonos-bediening, ...

Maaaaar ik zou graag mijn muziekbib behouden. Dit kan door local files te importeren in een afspeellijst. De desktop-app doet echter steeds mijn laptop freezen. Ik geraak met moeite tot de instellingen. Nochtans geen slechte laptop.

Ik heb wel ongeveer 30.000 nummers (hard drive + Itunes) te lezen door de desktop-app.

Iemand dezelfde ervaringen of tips?

Jammer als ik zou moeten kiezen tussen behoud bibliotheek of de duidelijke voordelen van spotify op android en sonos.

Tx!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:54
Misschien een tip voor mensen die Spotify connect gebruiken via een Denon versterker. Ik kon mijn denon x1200w (bekabeld ethernet) niet vinden als apparaat via Android op 2 telefoons. DHCP of static, maakt allemaal niet uit (netwerk setup is dik in orde, zowel bedraad als draadloos, multicasting, dlna, upnp etc). De LG OLED die hier staat werkt feilloos met Spotify connect en Android / laptop.

Spotify op de laptop gedownload en die ziet de Denon wel, werkt vlekkeloos. Hierna zien de Android telefoons de Denon ook! Totdat de receiver wordt afgesloten (netwerk bediening uit of aan helpt niet in de instellingen van de Denon).

De oplossing
Hernoem de netwerk naam van de Denon naar iets zonder spaties en streepje - (Denon AVR-X1200W > DenonX1200W) en de Android app ziet de versterker nu altijd (ook als die nu uitstaat met netwerkbediening aan). Dit zal ongetwijfeld ook hulp bieden bij andere apparaten met een 'slechte' netwerknaam in combinatie met Spotify Connect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-04 16:35
Een tip voor degene die ook betalen voor Spotify Premium en ads van Drake hebben gezien. Als je een mail stuurt naar de klantenservice met een klacht dan kun je een maand gratis krijgen als compensatie :).

https://community.spotify...s-on-premium/td-p/4520138

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee? Elke morgen open ik Spotify. De laastst dagen komt het elke ochtend voor dat er ineens staat:

DOWNLOADEN - 1 van 58

En Spotify is dan inderdaad nummers aan het downloaden. Terwijl ik alles offline heb gedownload. Het lijkt dus of nummers gedelete worden. Het zijn elke dag andere hoeveelheden en andere nummers. Best irritant, aangezien ik nu op 4G niet kan vertrouwen of ik een nummer stream of offline beluister.

MacBook  Apple Watch  iPhone XS  Apple TV  AirPods  AirPort Express

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:48
quote:
THE_BASE schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:44:
Iemand een idee? Elke morgen open ik Spotify. De laastst dagen komt het elke ochtend voor dat er ineens staat:

DOWNLOADEN - 1 van 58

En Spotify is dan inderdaad nummers aan het downloaden. Terwijl ik alles offline heb gedownload. Het lijkt dus of nummers gedelete worden. Het zijn elke dag andere hoeveelheden en andere nummers. Best irritant, aangezien ik nu op 4G niet kan vertrouwen of ik een nummer stream of offline beluister.
Indien je playlists offline hebt staan die door anderen worden aangemaakt (in principe alle playlists die niet door jou zijn aangemaakt) dan zal je telefoon elke keer dat er een nummer wordt toegevoegd aan een playlist deze nummers downloaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
quote:
avec_style schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:55:
[...]

Indien je playlists offline hebt staan die door anderen worden aangemaakt (in principe alle playlists die niet door jou zijn aangemaakt) dan zal je telefoon elke keer dat er een nummer wordt toegevoegd aan een playlist deze nummers downloaden.
Dit is niet het geval, ik volg Playlist wel, maar deze nummers zijn niet offline. Alleen nummers die ik zelf toevoeg aan de bibliotheek zijn offline.

Ik had het een jaar geleden ook, toen hield het spontaan op. Maar nu zijn het elke dag zoveel nummers, snap er geen snars van.

MacBook  Apple Watch  iPhone XS  Apple TV  AirPods  AirPort Express

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 20:25
Ik heb een family account aangemaakt, maar de uitnodigingen komen niet aan, op 1 na....
Meermalen opnieuw laten versturen, account verwijderd en opnieuw aangemaakt, geen effect...

Iemand zoiets gehad?

rinkel wijzigde deze reactie 15-07-2018 20:04 (30%)

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:28
Viel me sinds dit weekend op dat mijn iOS Spotify app het een goed idee vind om bij overgang naar volgend nummer (zowel automatisch als bewust next song), de nieuwe song op 18 sec in te starten. Erg irritant. Gapless playback staat aan (stond altijd al aan, maar ook bij uitzetten nu geen verschil), cross-fade staat uit. Heb alle mogelijke opties die ik kan zien al geprobeerd, maar probleem blijft.

Iemand een idee?

/edit
App re-installed en probleem lijkt weg. :)

UltraSub wijzigde deze reactie 17-07-2018 06:34 (5%)

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om voor 99 euro een jaarabonnement af te sluiten zoals Apple Music biedt? Kwam in Google wel iets tegen dat er een tijdelijke actie is geweest. Maar helaas niks structureels?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avec_style
quote:
Ronwiel schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:16:
Is er een mogelijkheid om voor 99 euro een jaarabonnement af te sluiten zoals Apple Music biedt? Kwam in Google wel iets tegen dat er een tijdelijke actie is geweest. Maar helaas niks structureels?
Ze hebben volgens mij geen actie die het hele jaar wordt aangeboden. Wat wel een traditie lijkt is dat ze elke jaarwisseling met de actie komen om voor 100 euro een jaar lang Spotify te krijgen.
Ik denk dus dat je nog even geduld moet hebben.

• Sithlord76
  • Laatst online: 18:41
Ik heb een famlie account en henb sinds kort dat als ik onderweg ben (4G) en een cd,artiest, oid wil opzoeken staat er dat ik offline ben...terwijl ik echt wel online ben met de rest van mijn mobiel. Als ik mijn telefoor opnieuw opstart dan werkt het wel maar na een tijd kan ik dit weer opnieuw doen....
Heeft iemand dit al eens eerder gehad?

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Ja Spotify werkt heel soms niet zo lekker. Dit heb ik ook @Sithlord76

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• Sithlord76
  • Laatst online: 18:41
quote:
polopolo150 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:00:
Ja Spotify werkt heel soms niet zo lekker. Dit heb ik ook @Sithlord76
Ok, dan hoop ik dat het niet te vaak is dat zou wel jammer zijn. Verder ben ik wel erg te vrede over Spotify.

• Ravefiend
  • Nu online

Ravefiend

Carpe diem!

quote:
Sithlord76 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:57:
Ik heb een famlie account en henb sinds kort dat als ik onderweg ben (4G) en een cd,artiest, oid wil opzoeken staat er dat ik offline ben...terwijl ik echt wel online ben met de rest van mijn mobiel. Als ik mijn telefoor opnieuw opstart dan werkt het wel maar na een tijd kan ik dit weer opnieuw doen....
Heeft iemand dit al eens eerder gehad?
Heb het zelf nog niet gehad, maar als je zoiets voor hebt dan kan het misschien al genoeg zijn om gedurende een halve minuut ofzo zowel Wifi als Data uit te zetten.

[ MyRig! - http://specs.tweak.to/17494 ] || [ MyNAS - http://specs.tweak.to/18118 ]

• cypress3d
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-04 12:17
Goedemiddag mede spotify gebruikers...

Ik merk dat sinds vanmorgen spotify automatisch na elk nummer overgaat in het eerst volgende nummer. Ik heb dit nooit ingesteld/veranderd maar irriteer me er mateloos aan. Nummers spelen net niet geheel af want ze gaan gelijk over in het eerst volgende nummer.

Dit gebeurd overigens alleen wanneer ik de muziek spee over de Sonos want wanneer ik het over de iPad of iPhone speel dan lopen de liedjes wel door...

Ik heb al in de instellingen gekeken bij maar daar staat ook niets aan.

Hebben jullie dit ook zo ineens uit het niets? Ik wil het graag uit hebben.

cypress3d wijzigde deze reactie 28-07-2018 11:44 (28%)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:12
Kan iemand mij vertellen of dat er in Spotify voor iOS de equalizer settings kan opslaan,
zeg maar 1: JBL Boombox 2: AirPods

Heb zitten zoeken maar kan het nergens vinden ?

Albert020 wijzigde deze reactie 01-08-2018 18:08 (5%)

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
cypress3d schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:40:
Goedemiddag mede spotify gebruikers...

Ik merk dat sinds vanmorgen spotify automatisch na elk nummer overgaat in het eerst volgende nummer. Ik heb dit nooit ingesteld/veranderd maar irriteer me er mateloos aan. Nummers spelen net niet geheel af want ze gaan gelijk over in het eerst volgende nummer.

Dit gebeurd overigens alleen wanneer ik de muziek spee over de Sonos want wanneer ik het over de iPad of iPhone speel dan lopen de liedjes wel door...

Ik heb al in de instellingen gekeken bij maar daar staat ook niets aan.

Hebben jullie dit ook zo ineens uit het niets? Ik wil het graag uit hebben.
Toevallig in de instellingen van Spotify met de crossfade zitten spelen? Sommige afspeelijsten hebben dit op de een of andere manier automatisch (Hardstyle Hits bijvoorbeeld) andere gaan gewoon meteen over of hebben een seconde "rust"

• Lapras
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-04 17:10

Lapras

Ice beam

Hi allen,

Zonder veel succes heb ik de zoekfunctie gebruikt, maar het antwoord niet kunnen vinden. Excuses alvast als deze vraag al eerder beantwoord is.

Een bekende van me woont in Slovenië, waar Spotify niet beschikbaar is. Wel zou ze graag van Spotify gebruik maken. Is hier een niet-al-te-omslachtige en legale methode voor? Zo ja, hoe zou deze eruit zien?

Ik heb zelf geen family account, dus ik kan helaas ook geen extra account aanmaken. In de Google play store is zij niet in staat de app überhaupt te downloaden.

Dank alvast!

• avec_style
De apk moet vast wel te downloaden zijn via apk mirror.
Ik weet dat sommigen via VPN dan een keer inloggen op Spotify (zodat Spotify denkt dat je in een andere land zit) en vervolgens werkt Spotify dan een paar weken. Daarna moet je weer een keer gebruik maken van vpn.

• Albert020
Zit er geen equalizer in Spotify Android 8.1.0?

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 15:05
quote:
Freek_Coopman schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:57:
Hoi, momenteel ben ik Apple music en Spotify samen aan het laten lopen. Al enige tijd Apple music-klant omdat ik hierdoor mijn itunes-bib gemakkelijk kon overzetten en hier op verder kon bouwen.

Maar ik was de beperkte mogelijkheden van de Apple music-app op Android beu en dus nu Spotify aan het uittesten.

Het bevalt me zeer: betere geluidskwaliteit, integratie spraakassistent, rechtstreekse Sonos-bediening, ...

Maaaaar ik zou graag mijn muziekbib behouden. Dit kan door local files te importeren in een afspeellijst. De desktop-app doet echter steeds mijn laptop freezen. Ik geraak met moeite tot de instellingen. Nochtans geen slechte laptop.

Ik heb wel ongeveer 30.000 nummers (hard drive + Itunes) te lezen door de desktop-app.

Iemand dezelfde ervaringen of tips?

Jammer als ik zou moeten kiezen tussen behoud bibliotheek of de duidelijke voordelen van spotify op android en sonos.

Tx!
Heb kort geleden ook apple music en spotify vergeleken en apple music ben ik ook beu. De artiestenalbums zijn niet volledig nummers er tussen zijn eruit gehaald en albums van de originele artiest ontbreken, terwijl coverbands er gewoon tussen staan

Spotify is veel beter, heb voor 400 euro een yamaha netwerk speler gekocht, werkt als voorversterker en kan mijn huidige hifi set gewoon gebruiken. Ben zeer tevreden over spotify en het geluid is erg mooi en kon tot nu toe bijna alle albums vinden.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:06

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
Albert020 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:07:
Zit er geen equalizer in Spotify Android 8.1.0?
Nope, maar het uitzetten van alles afspelen op 1 niveau helpt al veel (waarom staat die compressor iedere update weer aan?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Albert020
quote:
MeNTaL_TO schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:22:
[...]

Nope, maar het uitzetten van alles afspelen op 1 niveau helpt al veel (waarom staat die compressor iedere update weer aan?)
Scheelt inderdaad wel iets, bedankt voor de tip ;)

• Eric_Cantona
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:20

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Voor 'n feestje binnenkort dacht ik 'n leuke playlist op m'n tablet offline beschikbaar te maken, omdat ik nog niet zeker heb of er internet beschikbaar is. Dus ik probeer de nummers te downloaden, maar 't schuifje schiet meteen weer terug en ik krijg niks gedownload. Per nummer apart gaat 't wel, betekent dat dat er teveel nummers in de playlist staan dan?

• troftnom
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 11-04 13:01
quote:
Eric_Cantona schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:47:
Per nummer apart gaat 't wel, betekent dat dat er teveel nummers in de playlist staan dan?
Om hoeveel nummers gaat het dan?
Mijn grootste offline playlist (de KINK monster 1500) heeft 1514 nummers, en dat is op de android client moeiteloos gedownload met de kwaliteits optie zeer hoog..

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:42
quote:
Eric_Cantona schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:47:
Voor 'n feestje binnenkort dacht ik 'n leuke playlist op m'n tablet offline beschikbaar te maken, omdat ik nog niet zeker heb of er internet beschikbaar is. Dus ik probeer de nummers te downloaden, maar 't schuifje schiet meteen weer terug en ik krijg niks gedownload. Per nummer apart gaat 't wel, betekent dat dat er teveel nummers in de playlist staan dan?
Heb dit twee keer gehad op m'n mobiel.
De eerste keer is het opgelost door Spotify volledig te verwijderen en opnieuw te installeren. De tweede keer bleek het veroorzaakt te worden door de Micro-SD die aan het overlijden was en uiteindelijk helemaal de geest gaf.

• Eric_Cantona
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:20

Eric_Cantona

"Au Revoir"

quote:
troftnom schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:25:
[...]

Om hoeveel nummers gaat het dan?
Mijn grootste offline playlist (de KINK monster 1500) heeft 1514 nummers, en dat is op de android client moeiteloos gedownload met de kwaliteits optie zeer hoog..
Nog geen duizend.

Het lijkt niet aan 't aantal te liggen, maar aan de playlist. Als ik ze aan mijn eigen gemaakte playlist toevoeg dan kan ik 't wel opslaan. Dus daar lijkt 't probleem te zitten.

Ook opnieuw installeren lost 't niet op. Ik heb geen micro-sd geïnstalleerd.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Onthoud dat Spotify weldegelijk een limiet heeft op gedownload nummers. Helaas deze limiet ooit bereikt.

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
schraagen schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:47:
Net gedowngrade van de laatste Spotify versie naar versie 0.9.7.16

Man man man, wat een verademing zeg.

Langzaam maar zeker is de Spotify client een draak van een programma geworden.
De laatste versie draaide zo traag als dikke stront. Bovendien zag sinds het nieuwe design client eruit als een client voor senioren / slechtzienden. Alle overzichtelijkheid was weg.

Bovendien kon ik niet meer de pijltjestoetsen gebruiken om tussen de playlists te scrollen.

De nieuwe lyrics functie gebruikte ik overigens al tijden met de app MusixMatch, en kan ik met de oude versie nog steeds gebruiken.

Hulp met downgraden hierrrrr:
http://www.javiersantos.m...k-to-the-previous-spotify
Twee jaar later en ik kan het alleen maar eens zijn met bovenstaande post : Waarom snappen ze bij Spotify niet dat er ook mensen zijn die gewoon een desktop PC of laptop gebruiken en graag een overzichtelijke GUI willen die niet idioot veel ruimte inneemt op het scherm :?

Als ik op die link dit zie :
- https://78.media.tumblr.c...ine_n3rt5sccqQ1qbxxsf.png
en
- https://78.media.tumblr.c...ine_n3rsscKX9u1qbxxsf.jpg
dan heb ik echt zoiets van : DAT WIL IK!!! d:)b

Zijn er alternatieve clients die dit beter voor elkaar hebben :?

Heb net van deze aanbieding gebruik gemaakt : Wasrek in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
maar tot nu toe heb ik zoiets van "Die Spotify client is echt een draak en had het daglicht nooit mogen zien!" :F

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Werken die oude clients nog? Zo ja dan kun je gewoon downgraden toch zoals hierboven gedaan is en heb je toch weer een prima Spotify experience? Ik snap natuurlijk wel dat dat niet weg neemt dat de huidige client niet zo best is.

• Maarce
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-04 13:36
Eens kijken of hier iemand is die mijn vrouw kan helpen, het spotify forum is het tot nu toe niet gelukt.

De afgelopen drie maanden een premium abonnement gehad. Ze heeft besloten dat ze de reclames niet storend vindt dus dat weer opgezegd. En toen begon het probleem.

Nu kan ze op haar werk niet meer op play drukken.... :?
Aangezien ze daar niets kan installeren luistert ze via de webplayer. Dit doet ze via Chrome (versie 65.0.3325) en dat heeft tot nu toe altijd goed gewerkt. Sinds gisteren opeens niet meer, dus probeerde ze mijn account (niet premium) en ook daar werkt het niet mee.

We hebben alletwee ook via de telefoon geprobeerd en via de webplayer op onze prive computer en dat werkt gewoon allemaal.

Op internet kom je dit probleem vaker tegen, en meestal komt het terug op de cookies verwijderen (wat elke dag al gebeurt aangezien ze in een citrix omgeving werkt) of via de app alle logins eruit gooien.
Dit hebben we allemaal geprobeerd, maar tot nu toe heeft het allemaal niet geholpen.

• ElisabethM
  • Niet online
Ik herken dit probleem en heb dit ook op mijn werk, maar niet altijd. Mijn oplossing is om eerst af te spelen via mijn telefoon, terwijl ik wel de webplayer open heb staan. Daarna switch ik via mijn telefoon of via de webplayer naar de webplayer (via optie om een andere device te verbinden), daarna werkt het bij mij ineens wel. Hopelijk helpt jullie dit @Maarce .

• Maarce
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-04 13:36
quote:
ElisabethM schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:11:
Ik herken dit probleem en heb dit ook op mijn werk, maar niet altijd. Mijn oplossing is om eerst af te spelen via mijn telefoon, terwijl ik wel de webplayer open heb staan. Daarna switch ik via mijn telefoon of via de webplayer naar de webplayer (via optie om een andere device te verbinden), daarna werkt het bij mij ineens wel. Hopelijk helpt jullie dit @Maarce .
Die optie hadden we inderdaad ook langs zien komen maar om de een of andere reden was die niet aanwezig in de webplayer. En in de app reageerde hij niet.

Maar net kreeg ik een bericht dat het zichzelf opgelost heeft...

Dus ik heb weer een happy wife :*)

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17:46
Sinds 2 weken krijg ik waardeloze muziek in mijn Discover Weekly lijst, zou hier wat aan veranderd zijn?

Nooit last van gehad, maar laatste tijd krijg ik geen leuke lijst meer :P

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:14
Karizma schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:21:
Sinds 2 weken krijg ik waardeloze muziek in mijn Discover Weekly lijst, zou hier wat aan veranderd zijn?

Nooit last van gehad, maar laatste tijd krijg ik geen leuke lijst meer :P
Hier ook al een paar weken last van. Zelfs de daily mixes gaan hard achteruit. Veel meer Nederlandse shit (imo) en rap wat ik nooit luister. Release radar trouwens ook nu ik er over nadenk.

Beakzz wijzigde deze reactie 18-09-2018 18:26 (5%)

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17:46
Beakzz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:25:
[...]

Hier ook al een paar weken last van. Zelfs de daily mixes gaan hard achteruit. Veel meer Nederlandse shit (imo) en rap wat ik nooit luister. Release radar trouwens ook nu ik er over nadenk.
Precies, daar ook. Vermoed dat ze de algoritmes hebben veranderd. Jammer want dit was voor mij wel een eenvoudige manier om nieuwe muziek te ontdekken.

• nero355
  • Nu online

nero355

Als vervolg op : nero355 in "Spotify - Ervaringen & Discussie"

Ik heb Premium :w gezegd : Zelfs in 1998 hadden we mediaplayers die functioneler waren dan de Spotify software anno 2018 !!! :F

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• jefjef
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-04 19:16

jefjef

ReLAX mAn

Sinds enkele weken heb ik een vreemd probleem.
Ik heb Spotify op mijn note 8 staan. Wanneer ik tijdens het rijden Spotify via BT in mijn auto wil gebruiken dan wordt er wel verbinding gemaakt, ik zie dan ook het liedje staan en deze staan wel op play maar is dan toch gepauzeerd. Dit blijft tot ik stil sta, de auto herstart en opnieuw verbinding maakt dan speelt het liedje wel verder...het lijkt wel een beveiliging tijdens het rijden er op zit. Weet iemand hoe ik deze er af kan halen?

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Nu online
nero355 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:37:
Als vervolg op : nero355 in "Spotify - Ervaringen & Discussie"

Ik heb Premium :w gezegd : Zelfs in 1998 hadden we mediaplayers die functioneler waren dan de Spotify software anno 2018 !!! :F
Damn je kunt ook overdrijven he 8)7

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:31
Alexknl schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:10:
[...]

Het is Nero hè...

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• nero355
  • Nu online

nero355

Alexknl schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:10:
Mja, sorry, maar ik snap echt niet waarom men niet gewoon een normale functionele mediaplayer kan maken tegenwoordig :/

Heel veel basic dingen zitten er niet eens in en het neemt allemaal idioot veel schermruimte in : Leuk als app op je tablet misschien, maar op een PC schiet het gewoon zwaar tekort!
:> Ik heb blijkbaar een naam ?? Of haal je me door elkaar met Phusebox ? :+

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:47
@nero355
Jij mist het punt van al die streamingsdiensten en hun apps. Jij zoekt gewoon een mediaplayer die doet wat jij wil en die je kan aanpassen naar je eigen zin.

Spotify en de rest willen er juist voor zorgen dat je je muziek aanzet en er verder geen omkijken meer naar hebt. Loopt je playlist af? Dan gaat ie gewoon door met een genre wat je net hebt aangehad. Aanzetten en vergeten. Ze spelen gewoon in op al die mensen die met hun mobieltje lopen maar geen zin hebben om zich te verdiepen hoe ze überhaupt muziek op hun telefoon kunnen krijgen zonder Spotify. Laat staan dat het ze interesseert hoe de interface eruit ziet en of ze dat kunnen veranderen. Die willen gewoon 5 of 6 grote knoppen en klaar.

• nero355
  • Nu online

nero355

@ciris : Zoek eens screenshots op van de oude Spotify client : Het kon blijkbaar wel ;)

Maar goed... zoek ik toch lekker verder ? Zoveel mensen, zoveel wensen!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:31
nero355 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:59:
[...]

Mja, sorry, maar ik snap echt niet waarom men niet gewoon een normale functionele mediaplayer kan maken tegenwoordig :/

Heel veel basic dingen zitten er niet eens in en het neemt allemaal idioot veel schermruimte in : Leuk als app op je tablet misschien, maar op een PC schiet het gewoon zwaar tekort!
Ik snap het probleem niet. Ik ben dan ook niet op zoek naar problemen maar naar mogelijkheden. Ik gebruik Spotify al jaren en vind het fantastisch
[...]

:> Ik heb blijkbaar een naam ?? Of haal je me door elkaar met Phusebox ? :+
Je hebt een naam ja. En je staat op mijn shitlist nog onder pb en dat zegt wat

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik weet niet of dit aan mijn telefoon ligt (die heeft soms wel meerdere kwaaltjes momenteel) (S8) of aan Spotify maar als ik stream/cast naar een JBL Playlist of naar de TV (LG met Smart functie en Spotify app) dan verandert het nummer meteen.
Voorbeeld; nieuw album van Clean Bandit stream ik dan naar de JBL Playlist en ineens speelt een heel ander liedje af??

Dit gebeurt eigenlijk altijd iemand dit dit herkent? Ik kan het op commando reproduceren.

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-04 16:19
Weet niet of het aan mijn pc ligt, maar ik merk dat ik met Spotify elke keer bij instellingen "desktopoverlay weergeven wanneer mediatoetsen worden gebruikt" aan en vervolgens uit moet zetten.

Doe ik dit niet dan elke keer als ik het volume ( via het toetsenbord aanpas ) dan zie ik die kut overlay weer. Meer mensen die hier last van hebben ?

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, AMD RX480 @ 1350Mhz / 2200Mhz

• jefjef
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-04 19:16

jefjef

ReLAX mAn

jefjef schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:31:
Sinds enkele weken heb ik een vreemd probleem.
Ik heb Spotify op mijn note 8 staan. Wanneer ik tijdens het rijden Spotify via BT in mijn auto wil gebruiken dan wordt er wel verbinding gemaakt, ik zie dan ook het liedje staan en deze staan wel op play maar is dan toch gepauzeerd. Dit blijft tot ik stil sta, de auto herstart en opnieuw verbinding maakt dan speelt het liedje wel verder...het lijkt wel een beveiliging tijdens het rijden er op zit. Weet iemand hoe ik deze er af kan halen?
Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True