![]() |
[ Voor 102% gewijzigd door Lof102 op 15-06-2010 23:08 ]
![]() |
[ Voor 102% gewijzigd door Lof102 op 15-06-2010 23:08 ]
Komt wel goed.Banjy schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:31:
Ik mis wat hele mooie screenshots in de startpost, verder lijkt het mij een prima startpost
Only fools are enslaved by time and space.
Check out my photography on Instagram
[ Voor 8% gewijzigd door LoneRanger op 04-01-2009 17:17 . Reden: update ]
[ Voor 3% gewijzigd door Lof102 op 06-01-2009 22:57 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Veel bomen ploppenGammro schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 07:31:
@ Lof102: hoe krijg je van die mooie dichte begroeiing, zoals op de 1e 3 screens?
Ziet er goed uit! Onder voorbehoud: volgens mij staat er zo een optie bij de sims tab. Dus niet in de build of god mode, maar juist bij die sims modus. Bij mij zijn ze er in iedergeval niet meerLof102 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:00:
p.s., weet iemand hoe je die stomme ballontjes van die auto's uit zet?
Whole lot of stars ***
[ Voor 3% gewijzigd door LoneRanger op 09-01-2009 11:48 ]
De god mode gebruiken is het handigsteGammro schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 07:31:
@ Lof102: hoe krijg je van die mooie dichte begroeiing, zoals op de 1e 3 screens?
Dus jij hebt die prachtige steden van jouw handmatig en 1 voor 1 gecustomized met BATs? Dat moet enorm veel werk zijn geweest.
Whole lot of stars ***
[ Voor 41% gewijzigd door Solid Seal op 11-01-2009 16:01 ]
Komt door je resolutie, heb ik ook last vanTotalRoef schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:47:
Gisteren simcity eindelijk weer eens gaan spelen.
Alles doet het goed, totdat ik erachter kwam dat ik in het regio scherm een soort screenshot overlap achtig iets krijg.. Dit gebeurd pas nadat ik inwoners heb en het spel op sla.
Hierdoor kan ik geen aangrenzende regio openen omdat ik altijd dat grote gekleurde vak aanklik, met bijbehorende stad..
Erg irritant, heeft er hier iemand een idee om dit op te lossen?
Alvast bedankt,
[afbeelding]
Whole lot of stars ***
Die heb ik niet dus geen idee.Rudios schreef op maandag 12 januari 2009 @ 02:17:
@LoneRanger. Die LEX CD kan je wel in 1 keer installeren?
Wat voor 'n graka heb je dan? Ik heb een 8800GTX - niet te langzaam zou je zeggen - maar hardware rendering komt niet vooruit.LoneRanger schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:19:
Oja, hard- and software rendering, kom ik er toevallig achter dat hij bij mij nog steeds op software stond omdat hardware problemen gaf met mijn vorige kaart.
Woei wat ziet hardware rendering er een stuk strakker uit zeg.
Whole lot of stars ***
Jazeker. mja halfLoneRanger schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:19:
[...]
Die heb ik niet dus geen idee.![]()
@Solid Seal: is het nog gelukt met de Tokio map?
Je houdt een bron van me tegoed maar wat mij bij staat is dat SC4 veel meer afhankelijk is van je CPU en je geheugen dan een videokaart. En dan met name bij grote kaarten, volgebouwde kaarten en plugins.Rudios schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:39:
[...]
Wat voor 'n graka heb je dan? Ik heb een 8800GTX - niet te langzaam zou je zeggen - maar hardware rendering komt niet vooruit.
Heb je de NHP versie?Solid Seal schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:47:
[...]
Jazeker. mja half
toen ie klaar was zag ik gewoon een regio zonder water (wat er dus wel inzit)
maar als ik een map load dan zie ik wel water; Toch was ie niet helemaal goed want water-level was te hoog (of grond-level te laag o0 )
Ik ben heel erg benieuwd.Ik knutsel lekker verder aan mijn Urban city gedeelte en binnenkort maar es wat pics laten zien
Leuke stad zeke rmet die tuintjes en parkjesIk moet eerst maar zorgen dat me stad met winst blijft draaien
Maar juist dat spreekt toch tegen dat een 8800GTX hardware rendering niet zou trekken?Lof102 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:42:
[...]
Je houdt een bron van me tegoed maar wat mij bij staat is dat SC4 veel meer afhankelijk is van je CPU en je geheugen dan een videokaart. En dan met name bij grote kaarten, volgebouwde kaarten en plugins.
ah vandaar, ik draai idd op 1680 * 1050Lof102 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:21:
[...]
Komt door je resolutie, heb ik ook last van, als je het spel opstart zonder wijzigingen in de snelkoppeling en je slaat vervolgens een van die 2 steden op zal je zien dat het weg is!
Hmm, volgens mij heb ik dan iets gemist. Ik kom niet verder met contracts van buursteden voor water en afval. Kan je ook stroom van je buursteden kopen?Solid Seal schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:24:
Ik moet er nog ff achter zien te komen wat mijn Sims willen. Voor power management heb ik een buurstad gemaakt met de nodige stroom voorzieniningen.
Whole lot of stars ***
Je hebt een klein beetje Agrarisch en Commercial gezoned, maar vrijwel geen Industrial?Solid Seal schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:24:
Zo nu dan ff 2 picjes van mijn dorpje.
Zoals jullie kunnen zien gaat het niet helemaal lekker en kan ik jullie ook vertellen dat ik de architectische kneepjes nog niet helemaal bezit o0
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet er nog ff achter zien te komen wat mijn Sims willen. Voor power management heb ik een buurstad gemaakt met de nodige stroom voorzieniningen.
Powergridlines naar de rand van je stad slepen, en dan kan je gewoon een connectie makenRudios schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:49:
[...]
Hmm, volgens mij heb ik dan iets gemist. Ik kom niet verder met contracts van buursteden voor water en afval. Kan je ook stroom van je buursteden kopen?
[ Voor 61% gewijzigd door NiteSpeed op 15-01-2009 00:46 ]
NiteSpeed schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 00:43:
Powergridlines naar de rand van je stad slepen, en dan kan je gewoon een connectie maken.
Whole lot of stars ***
In de stad waar de pics vandaan komen heb ik geen industrie. Die heb ik ook in de buurstad rechts van die zone. En ja daar is groeiNiteSpeed schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 00:43:
[...]
Je hebt een klein beetje Agrarisch en Commercial gezoned, maar vrijwel geen Industrial?
Of je moet veel meer Agrarisch zonen en de Sims 'dom' houden (Hoger geschoolden hebben liever een baan in de High Tech Industry), of simpelweg wat dirty industry neerplempen zodat je een bevolking hebt om mee te beginnen.
Trouwens, je weet toch wel de Demand-informatie te vinden hè?
[afbeelding]
[...]
Powergridlines naar de rand van je stad slepen, en dan kan je gewoon een connectie maken.
1
| [img]adres van het plaatje[/img] |
Whole lot of stars ***
[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 29-04-2009 17:05 ]
Hou op, hou op, schei uit schei uit
Whole lot of stars ***
Nja .. het is ooit mijn bedoeling om een stad echt te maken . dus echt plannen .. nu doe wil ik alleen zorgen dat me sims het naar hun zin hebben en winst draaien .. Er zijn natuurlijk 1001 mods die er voor kunnen zorgen dat power water en/of geld geen probleem meer vormen maar dat haalt een klein beetje het leuke er vanaf ..Cocytus schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:11:
Doen jullie eigenlijk altijd aan planned cities? Of bouwen jullie wat en slopen jullie dat later om plaats te maken voor grotere wegen en gebouwen?
[ Voor 10% gewijzigd door Solid Seal op 15-01-2009 22:49 ]
Whole lot of stars ***
Wat betreft die monorail weet ik het niet. Heb je de traffic (NAM) mod geïnstalleerd? Het spel heeft soms gewoon zo zijn gekke dingen, die ik ook niet begrijp oftewel onlogisch zijn. Zijn mensen wel bereid met de trein te reizen in die stad? Dus wat als je de huidige monorail stations en rail vervangt voor trein stations?Rudios schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:08:
Ok, nog ff mijn 2 vragen voordat ze ondersneeuwen:
- Monorails zijn die alleen bedoelt van regio naar regio? en hoeveel monorail station zijn nodig in een stad om het een beetje te laten renderen?
- Is importeren van water/stroom uit een andere regio goedkoper dan het zelf bouwen in je eigen stad?
[ Voor 10% gewijzigd door Rudios op 17-01-2009 00:31 ]
Whole lot of stars ***
Stom van me, ik haal Lex en Stex even door elkaar maar dat komt omdat jij praat over een cd.Rudios schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:55:
[...]
Dit was een vraag of jij de lex CD had
In het vorige simcity draadje zeg je dat je de SC4D Lex CD hebt en deze 1 in keer is te installeren![]()
Of is dit weer iets anders?
Oeh, leuk, nieuw speelgoed!LoneRanger schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:37:
En er is weer een nieuwe versie van de NAM uit.
Wat dacht je van een nieuwe versie van de RHW [binnenkort] en de nieuwe CAM [geen idee wanneer]?
Whole lot of stars ***
[ Voor 16% gewijzigd door Lof102 op 20-01-2009 21:00 ]
Whole lot of stars ***
Geen dirty industrie, bomen, parken, schone energie, water importeren uit een andere regio, water zuiveren. Bekijk gewoon even in je Graph wat de vervuilde regio's zijn en wat daar geplaatst is.Rudios schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:39:
Ok, thx. Nog een vraagje, ik moet veel ziekenhuizen plaatsen vind ik, het zal te maken hebben dat mijn milieu niet goed is. Wat zijn de manieren om het milieu beter te krijgen, plaatsen van pakjes en bomen? Of zijn er nog andere manieren?
Thx, ik heb verschillende regio's alleen maar industrie en 1 grote regio voor de residence en commercials. Dus die industrie regio's naast mijn residence regio, heeft wel degelijk invloed op het milieu in mijn residence regio?NiteSpeed schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:52:
[...]
Geen dirty industrie, bomen, parken, schone energie, water importeren uit een andere regio, water zuiveren. Bekijk gewoon even in je Graph wat de vervuilde regio's zijn en wat daar geplaatst is.
Whole lot of stars ***
Niet dat ik weet, maar ik ben ook geen expert. Zelf heb ik het in ieder geval nog nooit gemerkt.Rudios schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:28:
[...]
Thx, ik heb verschillende regio's alleen maar industrie en 1 grote regio voor de residence en commercials. Dus die industrie regio's naast mijn residence regio, heeft wel degelijk invloed op het milieu in mijn residence regio?
Anoniem: 272623
Dees?anandus schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:35:
Over Simgoober, ik zoek z'n Waste To Energy Plant, maar ik kan hem niet vinden op SC4D.
Zit het misschien in een Simgoober Utility Pack ofzo? (Aangezien een hoop oude Goobers op SC4D in packs verzameld zijn?)
Ja!
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 31-01-2009 19:42 ]
[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 02-02-2009 12:52 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 272623 op 02-02-2009 14:10 ]
Misschien een watervalletje ofzo?Anoniem: 272623 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:08:
Hoe moet ik dan jeronij's kanalen met zee verbinden??
Kunnen de trams doorrijden? Je kan het zien als je op de weg klikt met het onderste vraagtekentje (je weet welNu we toch over trams beginnen als ik in mijn trams ga rijden en ik kom bij een tram station stoppen mijn trams ineens maar e moeten natuurlijk doorrijden weet iemand wat dit probleem is
Oh zo. Euhm.. ik weet het niet, eigenlijk. Je zou door moeten kunnen rijden in UDI, is mijn ervaring.
Sluizen zijn er wel maar volgens mij niet als transition naar "echt" water.Anoniem: 272623 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:08:
Anoniem: 200854
Kijk op http://sc4devotion.com/csxlex/fr_main.htm.Anoniem: 272623 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:08:
______________________________________________________________________________________
Anoniem: 290030
[ Voor 10% gewijzigd door Samopsa op 07-02-2009 14:38 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Countess op 07-02-2009 14:43 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Wat goed helpt is het analyseren van je commuters.Anoniem: 290030 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:30:
Ik ben sinds kort ook bezig met simcity 4. Heb een paar vraagjes.
Ik heb nu eens stad van circa 140000 inwoners, een redelijk treinnetwerk. Alleen er zit bijna niemand in die treinen, weet iemand hoe je treinen vol krijgt. Heb nu wel redelijk veel bushokjes staan, heeft het daar misschien mee te maken. En weet iemand misschien om de hoeveel vakjes een bushokje geplaats moet worden.
[ Voor 10% gewijzigd door LoneRanger op 07-02-2009 16:08 ]
Anoniem: 230871
Tja, dat is een kwestie van smaak, natuurlijk.Anoniem: 230871 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:52:
Na een tijdje kutten met diverse plugins en mods heb ik maar besloten om SimCity 4 eens opnieuw te installeren en dan enkel de plugins + modds te installeren welke ik nodig heb.
Iemand een lijstje met mods of plugins die je echt MOET hebben? NAM en diverse PEG plugins staan al op mijn lijstje, wie kan deze aanvullen?
Mwah, de CAM heeft pas echt zin als je met hoge wolkenkrabbers aan de slag gaat.LoneRanger schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:23:
De CAM [als mod, dus los van de extra gebouwen] is net zo essentieel als de NAM in mijn ogen.
Zonder de CAM heeft je residential vaak al het maximale level [hoogbouw] en blijft commercial achter.
Het zorgt dus voor een betere balans in het spel wat het essentieel maakt.
Dat is wel een heel minimale (en persoonlijkeCommercie:
laagbouw - simgoober
hoogbouw - ndex
Residential
laagbouw - matb325
hoogbouw - simfox
Scholen
JBsimbio
Rural/natuur
chrisadams3997
Diversen/parkjes
SFBT
BSC
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 08-02-2009 10:31 ]
Tuurlijk, die extra levels dat kan niet zonder de CAM maar dat bedoel ik niet.anandus schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:30:
[...]
Mwah, de CAM heeft pas echt zin als je met hoge wolkenkrabbers aan de slag gaat.
Dus als je geen wolkenkrabbers bouwt heb je niet bijster veel aan ed CAM, imho
Is idd een persoonlijke selectie.Dat is wel een heel minimale (en persoonlijke)selectie
Simfox voor residential hoogbouw? Die heeft toch maar 2 of 3 gebouwen, bijv.?
Kan je beter Andreas/SFBT, marcszar en de HK-batters nemen?
Bijv.
Eens.Punt is dat er zoveel verschillende verschillende dingen zijn dat je moeilijk een lijstje van 'best of' kan geven, omdat het altijd subjectief zal zijn.
Maar 1 ding zal iedereen het wel over eens zijn:
Download *alles* van Simgoober. Zeker op SC4D zijn een hele hoop gebouwen in kant-en-klare pakketjes, dus dat downloadt lekker vlot
Hij heeft ook op alle gebieden wel iets gemaakt. Laag.medium/hoogbouw, res/comm of ind, kerkjes, scholen, je kan het zo gek niet bedenken
Ik kom zelden op dat soort levelsLoneRanger schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:00:
[...]
Tuurlijk, die extra levels dat kan niet zonder de CAM maar dat bedoel ik niet.
Zonder de CAM heb je al "gauw" level 9 residential terwijl je commercie nog maar op level 5 zit.
Het duurt dus zonder de CAM langer om die commercie op hetzelfde niveau te krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 08-02-2009 11:05 ]
Anoniem: 230871
Ja, de Moskou Red ken ik wel inderdaad. Mooi solide gebouwLoneRanger schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:33:
Simtropolis is weer eens onberijkbaar maar volgens mij is het redelijk recent.
Links op dat plaatje staat volgens mij Moskou red building en die is van halverwege 2008 gok ik.
Oh, daar heb je ook zeker gelijk in, hoor, en soms doe ik dat ook, al was het alleen maar om te kijken welke bats ik ook alweer geïnstalleerd hadWbt hoge gebouwen en dat een paar het specialer maakt dan een hele stad vol ben ik wel met je eens maar het is ook wel leuk om een stad in beweging te zien wbt groei.
Ik heb een regio met 5 steden die gezamelijk richting de 4M inwoners gaan.
Het enige wat ik nu nog doe is stad openen, hoogste snelheid, kijken wat waar nu weer uit de grond komt en dan saven en exit naar regio.
Daarna de volgende stad openen en bovenstaande procedure volgen en zo kun je oneindig doorgaan.
De groei van de ene stad, b.v. grote commercial groei, heeft weer effect op de andere steden in de regio.
Zonder bij te zonen wordt alles groter en groter.
Het blijft toch altijd spannend als je die kranen ziet en er weer iets uit de grond komt, wat zal het zijn, welk gebouw?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq