"Always remember to quick save" - Sun Tzu
niet als de wegen zijn aangelegd door James [double U] Cros.
Only fools are enslaved by time and space.
Handmatig terraformen en dan ctrl+1 voor het precisiewerk.Anoniem: 272623 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:54:
hoe krijg je die kusten zo mooi Loneranger???
Had je niet daar een tutorial voor geschreven? (Of iemand anders?)LoneRanger schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:13:
[...]
Handmatig terraformen en dan ctrl+1 voor het precisiewerk.
Iemand anders denk ik?anandus schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:14:
[...]
Had je niet daar een tutorial voor geschreven? (Of iemand anders?)
Iemand tips / ervaring?
Installeer het op een PC of op Windows met Boot Camp, de Mac versie draait inderdaad voor geen meter
als ik het me goed herrinner

-------------- Commercial
Residential --------------------> Industrial
------------- Commercial
Dus commercial langs de drukke wegen.
Bouw wel verbindingen naar je buren, ook al bouw je daar niks, zodat de industrie zijn vracht kwijtkan.
Als je geen services bouwt, maak je sowieso altijd winst. Dus zorg daar eerst voor, en bouw dan langzaam er services bij: Water, basischool en ziekenhuis eerst. De rest is nog niet nodig. Zorg dat je altijd winst blijft draaien. Micromanage ook de services: zet de sliders zo laag mogelijk terwijl de capaciteit nog genoeg is.
Het verbinden van regio's levert wel een veeeel makkelijker spel op, maar dat is uiteraard je eigen keuze ;-)
Anoniem: 272623
Lekker zijn is een gave :)
Je zult wel genoeg banen hebben maar waarschijnlijk is het te ver rijden voor de inwoners met "koffers".Killzone schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:57:
Op het moment krijg ik in een gedeelte van mijn stadje allemaal 'koffer' icoontjes. Ik neem aan dat ze werk willen, maar volgens die grafiekjes (met Blauw, geel en groen) is er vooral behoefte aan meer huizen. Ook heb ik een andere regio ernaast aangemaakt en die gelinkt met trein en wegen, maar die stad loopt helemaal niet lekker...
Als je een query doet op die huisjes zul je zien dat comute time long is.
Dat grafiekje is per stad wel verschillend maar is wel degelijk afhankelijk van wat er elders in je regio speelt.
Dus veel banen in stad 1 zal invloed hebben op de behoefte naar huizen in stad 2.
Misschien wel handig om even een plaatje te plaatsen van de situatie, dat praat wat makkelijker.
Hier eerst een kleine update van mijn regio:

Ben begonnen met het aanleggen van een haven.. dacht als ik toch bezig ben, kan dit er ook wel bij... wel even afwachten hoe mijn pluginfolder zich gaat houden mbt stabiliteit voor het spel... 3Gb+
Anoniem: 230871

Iemand een andere oplossing?
Ehm... neeh, kopen via de siten SC4D is de enige optie, misschien dat je iemand bereid kan vinden om zijn creditcard hiervoor te laten gebruiken, andere mogelijkheden zijn er niet/worden hier niet bespprokenAnoniem: 230871 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:00:
Getver, net even geprobeerd om die SC4D DVD te kopen. Heb je weer een creditcard nodig
Iemand een andere oplossing?
Hmmz, dan moet ik eens op zoek gaan naar iemand met een creditcard.Lof102 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:01:
[...]
Ehm... neeh, kopen via de siten SC4D is de enige optie, misschien dat je iemand bereid kan vinden om zijn creditcard hiervoor te laten gebruiken, andere mogelijkheden zijn er niet/worden hier niet bespproken
Andere 'tips' mogen in mn pm
Ik download de CAM mod en de essentials ( http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1008 en http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=443). In de startpost van sc4devotion hebben ze het over die CAMeLots, met enkele goeie "starterpacks". Als ik deze download en unzip, heb ik echter per file weer een hoop dependencies naar ándere CAMeLots, maar, zo kan ik toch bezig blijven?!
Of mis ik nu iets..?
Wat betekenen al die codes dan? Staat ook nergens uitgelegd...Samopsa schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:15:
En als je veel ongeschoold volk hebt, is er vooral behoefte naar I-D en I-Ag.
Nee, helaas heb je gelijk.
Om alle bestaande CAM-gebouwen te downloaden plus alle dependencies is veel werk, alles bij elkaar meer dan een GB.
Een lot is niets meer dan een blueprint daarnaast heb je nog een model/gebouw nodig en props/textures.
Vooral die laatste is lastig, als je pech hebt heb je meerdere packs nodig voor 1 lot.
Gelukkig worden wel steeds meer packs gemerged naar megapacks.
Paypal.Anoniem: 230871 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:05:
[...]
Hmmz, dan moet ik eens op zoek gaan naar iemand met een creditcard.
Andere 'tips' mogen in mn pm
In het boekje, pagina 45 rechts onderaan.Killzone schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:42:
[...]
Wat betekenen al die codes dan? Staat ook nergens uitgelegd...
R=residential
C=commercial
I= industrial
CS=commercial service
CO= commercial office
De meer $ de rijker.
ID= dirty
IM=manufactory
I-HT= hightech
I-AG= agrarisch
[ Voor 21% gewijzigd door LoneRanger op 10-02-2009 06:40 ]
Anoniem: 290030
Iemand voor mij nog wat tips om zulke havens te bouwen.Lof102 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:58:
Zow he, aardig gesprek de afgelopen dagen ^^ Zal me er zsm eens in verdiepen wat er zoals besproken is
Hier eerst een kleine update van mijn regio:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Ben begonnen met het aanleggen van een haven.. dacht als ik toch bezig ben, kan dit er ook wel bij... wel even afwachten hoe mijn pluginfolder zich gaat houden mbt stabiliteit voor het spel... 3Gb+
Volgens mij gaat het over de LEX-dvd en die staat niet te koop op E-plaza.nl.Anoniem: 272623 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:56:
koop via E-plaza.nl daar hebben ze hem voor tien € dacht ik
Veel lees en kijk plezier.Anoniem: 290030 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:00:
[...]
Iemand voor mij nog wat tips om zulke havens te bouwen.
Het exacte forum wat mij ook geholpen heeft om havens te 'leren' maken
Het is een lang (en soms droog) verhaal, maar vooral interesant mbt inrichting en welke plugnis je waar voor kunt gebruiken!

Heb je misschien ook plaatjes van wat dichterbij, vind het wel interressant om anderen bezig te zien.Samopsa schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:05:
Hier een recent overzicht van mijn regio. Heb een highway ringweg getrokken om m'n stad heen, die ga ik nu volledig uitbouwen. Hieromheen aan een kant agrarisch gebied, aan de andere kant komen voorsteden. Verder wat losse gebieden: 2 kleinere steden, en een aantal dorpjes/eilandjes. Ziet er al mooi uit! Ik vind kusten/bergen al erg snel mooi als het lichtbebouwd is. Ik kijk vooral naar het overzicht, de details mooi maken ben ik niet zo bedreven in.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben ik ook wel benieuwd naar.Anoniem: 290030 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:44:
[...]
Heb je misschien ook plaatjes van wat dichterbij, vind het wel interressant om anderen bezig te zien.
Crosroads [ja met 1 s want zoveel kruisingen heeft het stadje niet
Helaas wordt er nog geen gebruik van gemaakt omdat er nog geen verbinding[en] zijn.
Bij een ondergaand zonnetje ziet het er dan zo uit.

Hebben die parkeerplatsen ook nut?
Het heeft eigenlijk geen nut behalve eye-candy en het effect van een parkje.
Van wie is dat stationLoneRanger schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:24:
Nee, helaas niet.
Het heeft eigenlijk geen nut behalve eye-candy en het effect van een parkje.
Staat op de LEX-DVD, kan hem niet vinden op de LEX en STEX.
Of ik zoek niet goed of het is een exclusive.
Whole lot of stars ***
Anoniem: 287428
Verder een vuilstortplaats die half leeg is ondanks ong. 500.000 inwoners, alle ordinances die positief effect hebben staan aan, een metrosysteem dat goed gebruikt wordt (400% usage van metrostations is geen uitzondering), een bus systeem dat af en toe gebruikt wordt.De enige bron van vervuiling waren de wegen. Bijna al mijn industrie was high tech, had wolkenkrabbers met 12000 banen (dacht ik), Ik had soms 15000 winst per maand ondanks al deze voorzieningen. Maar 'opeens' ging mijn residential average income van bijna 60k naar 20k. Af en toe sprong hij wel eens terug naar 50k maar nu is het toch zo rond de 25k. Ik snap niet hoe dit komt.
Opeens ging mijn RCI demand helemaal de verkeerde kant op: alle residential balken helemaal omlaag, alle rijkere commercial instellingen wederom omlaag, alleen arme commercial instellingen en I-HT staan helemaal hoog. Maar als ik industriegebied toewijs wordt er maar voor een klein deel gebouwd, en ik zie heel veel verpauperde hightech industrie in de buurt van rijke residential areas, dus dit snap ik niet helemaal. als ik kijk waar mensen hun baan zijn, is dat bij buursteden. Ook al zijn er genoeg banen in mijn stad. Eerst had ik helemaal geen zwarte/verpauperde gebouwen, maar nu is bijna alles als ik er met een vraagteken op ga Residential/commercial $$$, maar 1 of 2 dollartekens zijn vergrijst, en waar eerst de rijke mensen naar high tech industrie/ rijke commercial dingen, gaan ze nu naar zwarte markten(flea market, small shops) en manufacturing industrie, waar ik sinds kort de belasting weer tot normaal heb verlaagd. En ja, de rest van mijn belastingen zijn ook gewoon 9 %.
Ik zal binnenkort een aantal screens en grafieken plaatsen.
Hoe dan ook moet je belasting voor residential, naar gelang de stad ouder wordt, verlagen.
Zelf heb ik al steden gehad ouder dan 1000 jaar zonder dat probleem met de belasting op 5,5%.
Kennelijk is het wel van e.e.a. afhankelijk want het staat mij bij dat er 4% werd genoemd.
Waarom dat precies is weet ik eigenlijk niet precies meer, kan ook zijn dat het per moeilijkheidsgraad verschilt.
Waar metname R$$$ nogal eens hun huis verlaten is het feit dat het zorg en onderwijs niet voledig gebudgeteerd is.
Dan hoeft het nog niet eens zo te zijn dat er gestaakt wordt maar op het moment dat de capaciteit overschreden wordt springt onderwijs van high naar medium.
Opzich is dat nog niet zo heel erg maar als er dan ook nog sprake is van wat vervuiling en veel lawaai dan vertrekken ze en komen er R$$ of zelfs R$, ligt aan de ernst van de situatie.
Dat is ook een reden dat ik "polution eaters" gebruik, lawaai is niet te voorkomen en verder natuurlijk zorgen dat je ziekenhuizen en scholen ruim gebudgetteerd zijn.
Als je grafiekjes post stel dan in dat het ook nog een stukje van voor het probleem laat zien.
De laatste 50 jaar b.v. als het 20 jaar geleden gebeurde.
http://i673.photobucket.c...3/superaki93/mijnstad.jpg
Mijn stad
http://i673.photobucket.c...eraki93/simcitygraphs.jpg
de grafieken
http://i673.photobucket.c...aki93/verpauperdeflat.jpg
verpauperd stukje
http://i673.photobucket.c...i93/nogmeerverpauperd.jpg
nog een stuk verpaupering
http://i673.photobucket.com/albums/vv93/superaki93/metro.jpg
metro
http://i673.photobucket.com/albums/vv93/superaki93/file.jpg
heel veel auto's
http://i673.photobucket.c...aki93/luchtvervuiling.jpg
luchtvervuiling
http://i673.photobucket.c...ehandelentochgeenwerk.jpg
rijke mensen die zeiken dat ze geen werk hebben terwijl er in de buurt veel rijke commerciële gebouwen en HT I is.
http://i673.photobucket.c...3/armenrijkdoorelkaar.jpg
een stuk beter stadsdeel
http://i673.photobucket.c...etbeteredeelvandestad.jpg
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
Je afval spreekt boekdelen en lijkt mij een van de grote redenen tot vertrek van je rijkeren.
Daarnaast heb je ook nog watervervuiling en luchtvervuiling.
Alleen die laatste kun je zonder cheats niet op nul krijgen maar die andere 2 hebben je genekt.
Die luchtvervuiling is niet te zuinig zeg!
Het is niet per definitie dat rijke inwoners werken in HT of rijke comercie.rijke mensen die zeiken dat ze geen werk hebben terwijl er in de buurt veel rijke commerciële gebouwen en HT I is.
Sterker nog, in een CO$$$ is maar 15% van de werknemers R$$$ en dan even los van het IQ.
Leesvoer daarover.
Ik zou:
-vervuiling, metname waterpolution en garbage, drastisch aanpakken.
-streets vervangen door roads of zelfs avenues.
-veel meer parkjes.
-Boompjes planten.
-belasting voor R onder de 8 of als je budget dat toelaat zelfs onder de 7.
-extra politiebureaus.
Verder ook even je die gebouwen die "gedowngrade" zijn buldozeren want dat trekt criminaliteit.
geen idee hoe groot die stad is en of je de mogelijkheid hebt om hem online te zetten, lijkt me wel leuk om die problemen op te lossen zonder cheats en plugins
Het valt me op dat je streets hebt liggen in de verpauperde delen, en er meer roads liggen in de gebieden waar dit nog wel goed gaat
Probeer dus eens de streets te vervangen voor roads, wat het wegverkeer goed zal doen ^^
maar wat is er mis met mijn afval, ik heb toch genoeg dumpplaats?
en ik maak nu alleen maar verlies, ik had bijna 3 miljoen, maar sinds een tijd heb ik minder inkomen per maand(300+ ofzo ipv 12000+) of zelfs verlies, en ik moet om de zoveel tijd mijn waterpompen en hydrogen plants vervangen, wat ook klauwen vol geld kost. Ik heb al bezuinigd op de scholen en ziekenhuizen, dus wat moet ik nu doen? Lanfill verwijderen, want ik heb meer dan genoeg?
Ik weet niet hoe ik de stad op zichzelf online kan zetten, kan wel mijn regio die nog niet zo heel groot is online zetten.
Bedankt voor de tips!
Dat is volgens mij inderdaad het makkelijkst. Hele regio zippen en dat bestand uploadenAnoniem: 287428 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:58:
Ik weet niet hoe ik de stad op zichzelf online kan zetten, kan wel mijn regio die nog niet zo heel groot is online zetten.
Bedankt voor de tips!
http://i673.photobucket.c...eraki93/simcitygraphs.jpg
en hier een link naar mijn regio
http://rapidshare.com/files/198148606/New_Region_3.zip.html
sorry voor rapidshare heeft een beetje kutsnelheid en regeltjes..
ik heb trouwens even het budget voor ziekenhuizen en scholen wat scherper gezet, ik maak nu 2k winst per maand.
.. en een nieuwe hydrogen plant -4k

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 14-02-2009 23:17 ]
Anoniem: 200854
bouw geen industrie tussen je huizen en com. Plan industrie aan de rand van je stad en zorg voor een goeie verbinding (snelwegen, treinen enz naar de industrie). Bouw in blokken 10 bij 10, 20 bij 20 met daar tussen parken en verbind de blokken met avenues. Dus niet alles tegenelkaar aan. Rijke mensen hebben parken nodig.Anoniem: 287428 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:29:
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
Verder: vervang al je streets door roads. Streets kunnen alleen low density aan. Als je de zones bouwt leg eerst de roads daarna de zones of vervang direct de streets door roads. Lange reistijden (communitie) zorgen ervoor dat je sims vertrekken. Controller dus je traffic problemen (alle rode plekken in je wegenstelsel proberen op te lossen).
Bomen.... zorg voor wat groen in je stad.
Verder... blijf oefenen
Pas na 5 6 keer een stad te hebben gebouwd is ie pas perfect.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 200854 op 14-02-2009 23:28 ]
ze beginnen trouwens wel een paar $$$ residential wolkenkrabbers te bouwen.
Nog een vraagje, is het nuttig om meer geld dan standaard voor wegen uit te geven(dat er een hogere capaciteit is ofzo?)
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 14-02-2009 23:57 ]
Nope, gewoon op de normale waarde laten staan.Anoniem: 287428 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:51:
Nog een vraagje, is het nuttig om meer geld dan standaard voor wegen uit te geven(dat er een hogere capaciteit is ofzo?)
Als je onder de normale waarde gaat krijg je gaten in je netwerk en er boven krijg je steeds een berichtje dat je teveel geld aan je netwerk uitgeeft.
Klein vraagje over je regio nog, heb je de NAM geinstalleerd of gewoon helemaal standaard als in geen custom content?

Dat gaan we nog een keer doen (al ben ik wel benieuwd nu
"Mekker, blaat"

Wbt het kosten baten plaatje, je hebt echt veel te veel scholen.
Sowieso geloof ik niet in kleuters met een IQ van 160.
Ik heb bijna alle scholen nu vernietigd en vervangen door een city-college.
Verder moet je de power-centrale rechtsonder wel even verbinden d.m.v elektriciteit draden anders heb je er niet veel aan.
Je hydro-plant is erg oud en genereerd nog weining power dus ook die vervangen.
Verder veel meer bushaltes en plaza's gebruiken, je hebt veel te weinig o.v.
De meeste vervuilende industrie heb ik ge-dezoned en via shift+ctrl+alt naar godmode gaan en dan bomen planten op die plek.
Dat is de enige "cheat" die ik gebruikt heb.
Best wel weer eens leuk om met een lege pluginfolder te spelen.
Ojah, je stad maakt nu 22K winst per maand.
Belasting voor R allemaal op 8%
C tussen 8 en 8,5%
HT op 8% en I-M op 9%
Dirty op 20%
Die fout heb ik ook véél te vaak gemaaktdjidee schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:26:
Hmm, weer geinstalleerd, hoop packs, nieuwe nam erop. Zet ik mijn favo map er weer in, doe ik net iets te vroeg alt-tab....
[afbeelding]
Dat gaan we nog een keer doen (al ben ik wel benieuwd nu)

Wat is NAMLoneRanger schreef op zondag 15 februari 2009 @ 09:38:
[...]
Nope, gewoon op de normale waarde laten staan.
Als je onder de normale waarde gaat krijg je gaten in je netwerk en er boven krijg je steeds een berichtje dat je teveel geld aan je netwerk uitgeeft.
Klein vraagje over je regio nog, heb je de NAM geinstalleerd of gewoon helemaal standaard als in geen custom content?
Dat doe je goed, in een anderhalf uur, wat heb je allemaal gedaan om die zwarte gebouwen weg te krijgen?
maar die hydrogen centrales gaan echt snel achteruit bij mij, terwijl ik ze niet overload ofzo heb al 10x vervangen gisteren alleen al. Wat is het education niveau nu?
Het geeft heel veel extra opties voor wegen, trams (
Is dat niet een beetje het spel makkelijker maken/cheaten, de NAM mod/plugin te gebruiken? Of is het echt een aanvulling van het spel?LoneRanger schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:51:
Best wel weer eens leuk om met een lege pluginfolder te spelen.
Echt een aanvullingAnoniem: 287428 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:57:
[...]
Is dat niet een beetje het spel makkelijker maken/cheaten, de NAM mod/plugin te gebruiken? Of is het echt een aanvulling van het spel?
Ikzelf ben sterk tegen cheaten gekant, maar zie de NAM niet als cheaten.
Nog een vraagje, als je meer geld dan standaard uitgeeft voor OV, gaat de capaciteit, net zoals bij water en energie omhoog?
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 15-02-2009 13:10 ]
Anoniem: 287428 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:40:
[...]
Wat is NAMIk heb maar een torrent van SC4 geDL'd omdat mijn dvd het niet meer doet, er zaten wel een paar custom regio's bij, die ik nog moet verwijderen.
tegelijk met mijn senseo maar die doet het inmiddels weer.
Education is nu 160 gemiddeld.Dat doe je goed, in een anderhalf uur, wat heb je allemaal gedaan om die zwarte gebouwen weg te krijgen?
maar die hydrogen centrales gaan echt snel achteruit bij mij, terwijl ik ze niet overload ofzo heb al 10x vervangen gisteren alleen al. Wat is het education niveau nu?
De zwarte gebouwen gewoon gebuldozerd, er staan zo weer nieuwe.
Inmiddels de grens van 600K aan inwoners gepasseerd.
Wat extra politie en brandweer en hard aan het vechten tegen polution.
Het gemiddelde inkomen stijgt nu richting de 30.
Zo eens even kijken wat de NAM voor effect heeft op je stad.
Ik ben weer opnieuw begonnen met mijn stad, met NAM. Ik ben nu alle wegen handmatig aan het doen, wat een priegelwerk, maar wel beter. Is het trouwens zo dat je met roads meer traffic noise hebt dan streets? Want ze beginnen te klagen dat het rustig op de weg is en dat het niet nodig is om wegen te bouwen omdat de autos met hogere snelheid door rijden.
Yups. Althans, ze hoeven niet naast wegen, dat wil je liever voor RCI gebruiken, maar parken enzo werken welAnoniem: 287428 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 13:59:
Ok, maar hoe ga je die polution tegen? gebouwen slopen om ruimte te maken voor parken en bomen langs wegen?
Werkt een klein beetje, dus kan ook weer aan.die automobile emission reduction act werkt niet zo goed geloof ik, dus heb ik uitgelaten.
Verder dingen als carpoolen, clean air, veel OV, Tax voor dirty industry omhoog gooien, etc
JupsIs het trouwens zo dat je met roads meer traffic noise hebt dan streets?
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 15-02-2009 14:04 ]
Idd, je begint met je vervuilde industrie want je hebt sowieso teveel industrie.Anoniem: 287428 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 13:59:
Ok, maar hoe ga je die polution tegen? gebouwen slopen om ruimte te maken voor parken en bomen langs wegen?
En nogmaals veel meer o.v. , hoe meer er met de bus gaan de minder er met de auto gaan.

Nu is de polution gedaald tot 90 waar hij eerst 120+ was.
Ik zie ook heel veel neighbour connecties waar 2000+ automobilisten de stad inkomen wat ook zorgt voor veel polution.
Probeer zo weinig mogelijk en het het liefst met avenues/highway of liever nog rail te connecten.
Oh en niet te dicht bij de hoeken met het oog op eternal-comuters.
Dat zijn denkbeeldige sims die je stad inkomen en weer uitgaan en zorgen voor een onbalans in je game die niet te repareren is.
en hoe kan ik het best avenues plaatsen? want als ik me niet vergis krijg je no road connection als je RCI gebied met de pijltjes naar de avenue plaatst. Ik ben een tijdje bezig met mijn nieuwe stad , bijna 100k inwoners, heb overal onderwijsinstellingen, ziekenhuizen, politie, gevangenis, en brandweer, en nog 0 $$ en $$$ residents (ik zie 0$ tax bij die 2 groepen) .
Kan de oorzaak zijn dat ik alleen maar een vuilverbrandingcentrale heb en geen afval stortplaats? want in mijn garbage grafiek staan capacity en usage op 0, vlak voor ik de centrale bouwde ging usage heel erg omhoog.
Ik plaats zo een paar screens.
Overview
Ondanks dat er niet zo veel verkeersdrukte is is er veel vervuiling, ook alleen maar hightech industrie.
http://i673.photobucket.c...93/superaki93/verkeer.jpg
http://i673.photobucket.c...peraki93/viezelucht-1.jpg
Ik snap niet dat die sims zo dom blijven, ik heb alles behalve college(en universiteit

http://i673.photobucket.c.../superaki93/onderwijs.jpg
net een nieuw ziekenhuis gebouwd dat nog niet in gebruik is
http://i673.photobucket.c...raki93/gezondheidzorg.jpg
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 15-02-2009 16:47 ]
Dat klopt niet, ave's werken prima met RCIAnoniem: 287428 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:19:
want als ik me niet vergis krijg je no road connection als je RCI gebied met de pijltjes naar de avenue plaatst.
Maar nog steeds dus: alleen maar arme sims, wel HT en medium wealth commercial.
Hoe kan ik dit oplossen?(education en health zijn wel goed nu)
Hoe zijn je R$, R$$ en R$$ belasting?Anoniem: 287428 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:32:
Ja klopt, net uitgeprobeerd, een paar avenues in het centrum en het gaat goed.
Maar nog steeds dus: alleen maar arme sims, wel HT en medium wealth commercial.
Hoe kan ik dit oplossen?(education en health zijn wel goed nu)
Overigens moet je niet teveel blindstaren op R$$$, dan krijg je namelijk teveel werkloosheid
Als ik kijk bij data views van education en health is bijna alles rood, ondanks goede voorzieningen en genoeg plaats.
En hoe kan die luchtvervuiling zo erg zijn terwijl ik veel meer parken en bomen heb dan mijn oude stad, en de meeste wegen zijn rustig tot beetje druk?
Daarbij zullen ze hem op Bol.com ook nog wel hebben
Anoniem: 274941
Bij bol.com had ik al gekeken, maar die leveren hem niet meer, ik kan inderdaad eens bij frs gaan kijken.Gammro schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:27:
Ik zag de deluxe uitvoering(incl Rush hour) bij de Free record shop op Amsterdam Centraal voor 10 euro, daarbij zag ik hem ook nog ergens anders laatst, maar ik kan me even niet herinneren waar.
Daarbij zullen ze hem op Bol.com ook nog wel hebben
Mijn oude cd werkt helaas niet meer.
Volgens bol.com hebben ze 'm gewoon nog?Anoniem: 274941 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:30:
[...]
Bij bol.com had ik al gekeken, maar die leveren hem niet meer, ik kan inderdaad eens bij frs gaan kijken.
Mijn oude cd werkt helaas niet meer.
Anoniem: 274941
hmm is een andere link, dan die ik vond via google.SoaDmaggot schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:50:
[...]
Volgens bol.com hebben ze 'm gewoon nog?
Heeft mm hem niet ook toevallig, die is morgen wel open.
sorry simcity verslaafd

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 274941 op 15-02-2009 18:52 ]
€40,- stelletje oplichters handelaars, als je je lokale FRS of V&D regelmatig eens bezoekt vind je hem voor €10,- .SoaDmaggot schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:50:
[...]
Volgens bol.com hebben ze 'm gewoon nog?
[Bart Smit of Dixons is ook een optie]
Let wel op dat je de Deluxe versie koopt dan, anders heb je er nog niet veel aan aangezien de expansie niet meer bestaat.
Mocht je toch tot de koop over gaan, zorg dan gelijk dat je de coupon voor gratis verzenden gebruikt
Ik kan alleen nu niet kiezen

Geen idee, meende dat tunnels pas in de volgende versie zou zitten, weet ik niet zeker trouwens.Anoniem: 272623 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:22:
Hallo mensen ik hebRWH eindelijk kunnen gebruiken maar ik moest tunnels neerzetten en dan krijg ik een grijsvlak weet iemand een oplossing?? of nog een paar extra down loads voor de RWH
Anders even in het RHW topic op SC4D kijken, die staat wel ergens in Team places- NAM.
voilà
Ik heb de regio hier geupload, het is de enige stad die niet is volgebouwd.
http://rapidshare.com/files/198905906/New_Region_3.zip.html
Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 16-02-2009 20:58 ]
Volgende week dinsdag in de bus als het goed is.Anoniem: 230871 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:21:
Via PayPal eindelijk de SC4D DVD kunnen bestellen bij SC4Devotion. Ben benieuwd wanneer het binnenkomt en wat ik er allemaal mee kan.
Normaal gesproken verzenden "ze" op vrijdag vanuit Frankrijk.
@superaki: probeer zoveel mogelijk te bouwen/zonen dat je inwoners maar een kant op kunnen en zo snel mogelijk op een avenue uitkomen.
Tegen die avenues zone je dan commercieel.
Kan iemand me helpen?
Ik heb Jeronij's street side mod geïnstalleerd (geweldige mod
Maar voor mijn farm-gebied wil ik liever bomen langs de weg, zoals bijv. Andreas' street side mod (onderste plaatje):

Nu is Jeronij's modulair, dus ik kan het rural gedeelte van die mod weghalen.
Ik ben dus op zoek naar een mod die bomen langs de weg plant in farm-gebieden
Ik moet ze ook constant vervangen. Kerncentrale's gaan echt veel langer mee.Anoniem: 287428 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:05:
Hoe zit het met de durability van hydrogen plants? ik kan nu weer hydrogen plants bouwen, maar het leek wel alsof deze veel sneller degraderen dan andere centrales. Terwijl er in de beschrijving staat 'clean and reliable'. Kan iemand hier iets over zeggen?
De SFBT mod heeft wel die bomen langs rural roads? [de link van die pic bevat sfbt vandaar]anandus schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:09:
Nu is Jeronij's modulair, dus ik kan het rural gedeelte van die mod weghalen.
Ik ben dus op zoek naar een mod die bomen langs de weg plant in farm-gebieden
Dan zou ik gewoon beide treeside mods gebruiken en zorgen dat die van SFBT eerder wordt geladen dan die van jrj.
Ik gebruik nml die laatste en volgens mij heb ik geen bomen langs m'n rural roads.
Zal zo even checken.
[edit 1]
Yup dat werkt dus, zal zo even een pic posten of het is wat je bedoeld.
[edit 2]

Omdat ik alles compressed heb kan ik even niet zien of de volgorde van belang is.
Ik gok dat het niet van belang is.
Wel jammer dat op splitsingen/kruisingen de street texture verschijnt.
[ Voor 23% gewijzigd door LoneRanger op 17-02-2009 23:32 ]
En werken die bomen van die street tree mod als gewone bomen die de lucht verversen en de landwaarde omhooggooien?
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 18-02-2009 20:48 ]
Vandaag ontvangen! M'n vriendin vroeg zich al af wie Barbara uit Frankrijk wasLoneRanger schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:23:
[...]
Volgende week dinsdag in de bus als het goed is.
Normaal gesproken verzenden "ze" op vrijdag vanuit Frankrijk.![]()
@superaki: probeer zoveel mogelijk te bouwen/zonen dat je inwoners maar een kant op kunnen en zo snel mogelijk op een avenue uitkomen.
Tegen die avenues zone je dan commercieel.
Gelijk een schone SimCity install gedaan en heel die DVD geïnstalleerd. Was achteraf gezien niet zo'n goed plan, want het opstarten duurde erg lang, en ingame was het ook niet veel soeps.
Nu dingen aan het selecteren vanaf de dvd, al moet ik zeggen dat ik het programma wat erbij zit om te zoeken en installeren erg slecht werkt. De plaatjes laden namelijk niet, en zonder die plaatjes is het nogal lastig te zien wat je nu eigenlijk installeert.
Eens proberen wat het doet als ik die DVD op mn HDD zet, of het dan wat beter gaat, want dit is knudde
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 230871 op 18-02-2009 22:15 ]
DatpackerAnoniem: 230871 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:59:
[...]
want het opstarten duurde erg lang

Staat vast ook ergens op die DVD
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Anoniem: 200854
Ja, werkt primaFour schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:12:
heeft een van u SC4k deluxe al goed werkende op vista64 gekregen?
bizar, bij mij start ie niet eens op, heb in xp een installatie moeten doen, cracken, en copieeren, dan werkt hij. Anders start hij niet eens op
<edit>
krijg nou lang haar,
installer hem net ff opnieuw, werkt hij idd.....
[ Voor 12% gewijzigd door Four op 19-02-2009 14:15 ]
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Tja die ruim 3 gig aan plugins moet wel ingeladen worden als het spel opstart.Anoniem: 230871 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:59:
[...]
Vandaag ontvangen! M'n vriendin vroeg zich al af wie Barbara uit Frankrijk was![]()
Gelijk een schone SimCity install gedaan en heel die DVD geïnstalleerd. Was achteraf gezien niet zo'n goed plan, want het opstarten duurde erg lang, en ingame was het ook niet veel soeps.
Nu dingen aan het selecteren vanaf de dvd, al moet ik zeggen dat ik het programma wat erbij zit om te zoeken en installeren erg slecht werkt. De plaatjes laden namelijk niet, en zonder die plaatjes is het nogal lastig te zien wat je nu eigenlijk installeert.
Eens proberen wat het doet als ik die DVD op mn HDD zet, of het dan wat beter gaat, want dit is knudde
Wbt de foto's, weinig last van, het is wel zo dat een groeps-map geen foto geeft maar wanneer je een mapje aanklikt van een gebouw krijg je gelijk een foto. [kan zijn na inactiviteit dat je dvd even moet opspinnen]
Geen idee met wat je bedoeld met dat het ingame niet veel soeps is.
Het is ingame een hoop zoekwerk maar dat went wel.
Hehe, was zelf niet helemaal goed bezig geloof ik. DVD werkt nu prima. Alleen bij volledige installatie duurt het een seconde of 10 voordat er ingame iets opent.LoneRanger schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:51:
[...]
Tja die ruim 3 gig aan plugins moet wel ingeladen worden als het spel opstart.![]()
Wbt de foto's, weinig last van, het is wel zo dat een groeps-map geen foto geeft maar wanneer je een mapje aanklikt van een gebouw krijg je gelijk een foto. [kan zijn na inactiviteit dat je dvd even moet opspinnen]
Geen idee met wat je bedoeld met dat het ingame niet veel soeps is.
Het is ingame een hoop zoekwerk maar dat went wel.
Ben nu die DVD maar aan het doorspitten, want lang niet alles wat er opstaat wil ik hebben. Genoeg te doen de komende tijd
Ah gelukkig maar.Anoniem: 230871 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:58:
[...]
Hehe, was zelf niet helemaal goed bezig geloof ik. DVD werkt nu prima.
Dat van die 10 seconden ingame, dat is wanneer je op b.v. het parkjes icoontje duwt?
Beetje oftopic maar mss wel leuk om te vermelden, BarbyW is toch echt niet de jongste meer [55+ als ik me niet vergis].
Als je ziet wat zij nog allemaal doet voor de comunity.
Jup. Nu ik veel minder heb geinstalleerd is dit geen probleem.LoneRanger schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:10:
[...]
Ah gelukkig maar.![]()
Dat van die 10 seconden ingame, dat is wanneer je op b.v. het parkjes icoontje duwt?
Haha ja, inderdaad. Ze was ook zeer snel met het reageren op mn vragen over betaling etc. Goed bezig iig.Beetje oftopic maar mss wel leuk om te vermelden, BarbyW is toch echt niet de jongste meer [55+ als ik me niet vergis].
Als je ziet wat zij nog allemaal doet voor de comunity.
Anoniem: 283094

Mijn Stadje, Heeft misschien iemand nog tips om de handel de lucht in te laten stijgen?
Het WCI van Handel staat op min, al voor een hele lange tijd.
Iemand tips
Het eerste wat me opvalt:Anoniem: 283094 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn Stadje, Heeft misschien iemand nog tips om de handel de lucht in te laten stijgen?
Het WCI van Handel staat op min, al voor een hele lange tijd.
Iemand tips?
- Ik zie erg weinig parkjes en rustplekken
- Luchtvervuiling! Zo krijg je sowieso niet snel High-Tech industry