Anoniem: 283094

Ik heb een vliegveld, en ik ga als ik wat meer winst maak de belasting van de handel verlegen.
Misschien dat het helpt.

Die zijn er wel, Je ziet ze alleen niet (Misschien nog wel meer bouwen dan)

Ja, hoe kom ik in godsnaam van die luchtvervuiling af.
Ik ben nu druk bezig met het uitbreiden van 't OV.

offtopic:
Ik heb toch lekker vakantie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272623

laatst op de lex had simgoober zo'n air purificator gevonden misschien wat voor jou

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 272623 op 20-02-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de RWH gedownload en ik heb er een stad bijgebouwd met de RWH maar heeft iemand een goeie tutorial voor het maken van een T-Kruising of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287428

Hey, die stad die ik opnieuw was begonnen heeft nu rond de 600k inwoners, maar voor ik verder ga wil ik eerst kijken of mensen wat tips hebben. De stad heeft nu aardig wat rijkere mensen en handel, er wordt gretig gebruik gemaakt van het OV, ik heb de belastingen verlaagd en toch maak ik lekkere winst per maand. Toch heb ik ook wat problemen:
Ik zou graag willen weten hoe ik het meest efficiënt kan zonen, en toch de grootste gebouwen mogelijk zijn(ik heb een aantal gebieden met zo groot mogelijke vlakken toegewezen maar er komen niet echt grote gebouwen op), want ik zou toch wel meer wolkenkrabbers willen hebben. Ook heb ik niet het idee dat ik de residential- en handels zones goed plaats, vooral in de randgebieden, want daar zijn veel arme mensen en lelijke markten ipv wolkenkrabbers/ penthouses.
Ook is de residential income ineens gezakt, weet niet echt waarom.
En wat zijn de voor en nadelen van een countryclub? en wat is beter, 9 kleine parkjes of 1 grote? Is de flowergarden altijd het best, of heeft het ook nut om andere soorten parkjes te bouwen(green park, community garden, etc.) Van de plaza's weet ik dat ze goed zijn voor de handel, maar wat is het best voor bij industrie?
Hier een plaatje van mijn stad:
http://i673.photobucket.com/albums/vv93/superaki93/stad.jpg
En hier mijn regio: http://rapidshare.com/files/200816507/New_Region_3.zip.html
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het bereiken van commerciele skyscrapers:
  • Je moet genoeg commerciele banen hebben in je regio.
  • Veel verkeer is veel klanten.
  • OV in de buurt.
  • plaza/parkje in de buurt.
  • Politie in de buurt.
  • Brandweer in de buurt
Nadelige effecten:
  • Misdaad.
  • vervuiling lucht/afval.
  • weinig verkeer is weinig klanten.
Over het OV, de bus heeft als voordeel dat het verkeer is wat klanten betekend wat positief is.
De metro werkt totaal niet vervuilend maar is duurder in aanschaf en maandelijkse lasten en zorgt voor minder verkeer = minder klanten.

Over Parkjes, klein of groot maakt niet zoveel uit, grotere parken hebben een iets grotere reikwijdte en zijn iets duurder wbt aanleg en maandelijkse lasten.

Verder zijn er de zogenaamde caps en cap-relievers.
Wat de caps en de relievers precies zijn kun je zien met de census repository facility.

Over het zonen, het is niet per defenitie dat hoe groter/breder je zoned de hoger de gebouwen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://xs118.xs.to/xs118/07345/verkeer.JPG

Op het plaatje een manier om veel klanten te genereren voor je comercie.
De gele lijnen laten de gedwongen route zijn die je inwoners moeten nemen richting hun werk en voert dus altijd langs commerciele gebouwen.

Hier kun je meer daarover lezen. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287428

O ik wist niet dat het zo werkte! ik dacht dat woongebied in de buurt van handelsgebied moest staan, maar het moet dus gewoon op de werkroute liggen bij veel mensen?
maar is 4x4 altijd beter dan 3x3, als het kan?
en wat is het best voor woongebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 287428 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:43:
O ik wist niet dat het zo werkte! ik dacht dat woongebied in de buurt van handelsgebied moest staan, maar het moet dus gewoon op de werkroute liggen bij veel mensen?
De clou is dat Residential zo min mogelijk verkeer wil hebben (want overlast), en Commercial juist zo veel mogelijk verkeer (want klanten) :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens hoef je niet aan alle voordelen te voldoen maar hoe meer voordelen des te meer ruimte voor nadelen.
Geen nadelen is natuurlijk perfect maar als je commercie voldoet aan veel voordelen mag je best wat polution hebben.
Andersom werkt het natuurlijk ook, geen vervuiling, geen misdaad en dan hoeft het niet echt super druk te zijn.
De voor- en nadelen moet je ook zien in het verschil tussen $, $$ en $$$.
De meer nadelen de minder kans op $$$, zowel R als C als I-HT.
Voor I-HT is naast de genoemde voordelen voor C transporttijd een belangrijk voor/nadeel.
Een haven, vlak bij een snelweg of vrachtstation met rails moet je dan aan denken.
anandus schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:52:
[...]
De clou is dat Residential zo min mogelijk verkeer wil hebben (want overlast), en Commercial juist zo veel mogelijk verkeer (want klanten) :)
True maar als je high residential hebt dan heb je sowieso geluidsoverlast en moet je juist zorgen voor veel YIMBY en weinig NIMBY. ;)
High-res residential heeft nml ook last van haar eigen geluidsoverlast, kan ook niet anders met duizenden inwoners met hun auto's. :P

[ Voor 29% gewijzigd door LoneRanger op 21-02-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi ik heb laatst de high speed rail gedownload maar ik krijg alleen maar boxxes enzo dus kan iemand mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 19:46
Ik zal vanavond nog even een mooie screenshotreportage van mn huidige regio maken. Ik zag laatst een plugin voor snelle screenshots; maar kan hem helaas niet meer vinden. Heeft iemand een linkje voor me?

Mijn regio heeft nu ongeveer 300k inwoners verdeeld over 8 regio's. 2 regio's zijn redelijk dicht bebouwd, de rest heb ik deels gedaan. Ik begin met de algemene layout, en ga vanuit daar alle steden rustig aan uitbreiden. Gaat erg lekker, alles draait flinke winst, hoge mayor ratings, superleuk om zo te spelen ipv grote blokvormige steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clip2pic

Super handig.
Je laat het programmaatje in de achtergrond lopen en elke keer als je op printscreen duwt heb je weer een plaatje.[jpg]

@pirat: even goed de readme lezen, je mist een moddel.[dependencie] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Killzone schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:37:
Ik heb nu Sim City 4 geinstalleerd op m'n Macbook Pro Unibody, maar dat spel loopt voor geen meter. Het spel gaat keihard laggen als ik inzoom, ik kan geen widescreen resolutie selecteren, ik kan hem niet in windowed mode zetten. Al met al zwaar bagger. Ook met internet kom ik niet ver...

Iemand tips / ervaring?
Heb ook net de native Mac versie geinstalleerd op mijn nieuwe Macbook Unibody, en het loopt prima.. Af en toe hapert ie wat, maar ach..

Als je SimCity opstart met de command toets (alt) ingedrukt, krijg je een optiescherm waar je kunt kiezen voor een custom resolution, zoals die native aan je lcd scherm. Je kunt daar ook kiezen voor hardware- of software rendering, je kunt eens proberen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
LoneRanger schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:57:
Clip2pic

Super handig.
Je laat het programmaatje in de achtergrond lopen en elke keer als je op printscreen duwt heb je weer een plaatje.[jpg]

@pirat: even goed de readme lezen, je mist een moddel.[dependencie] ;)
Geweldig!! Ik ga vanavond meteen bezig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Hierbij een rarbestand met een lading screenshots. Bekijk eerst overzicht.jpg, voor het overzicht (duh).
http://rapidshare.com/files/201262480/clips.rar.html

Heb van de mooiste steden ook de zones laten zien. Als je vragen hebt, of specifieke screens wil zien, roep maar! Alle steden maken winst (2 steden echt net aan) en de mayor rating is overal hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door Samopsa op 22-02-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed uit Samopsa maar het is wat handiger als je plaatjes gewoon post ipv een pakketje op rapidshare te zetten. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CxBU4cNnuAXPniTRWkL3osLy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aGv7q57BW0cQePx0MOJqpBkt/full.jpg

Bovenstaande is dus van Samopsa. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PEG heeft nu weer een leuk iets gemaakt: Area 52 :P

Afbeeldingslocatie: http://simpeg.com/forum/tp-images/Image/1235256337product_image.jpg

Het is ook een leuke zoekpuzzel :P
Ik ben al 4 verschillende sci-fi series/films tegengekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo ik heb een hele mooie stad gemaakt met de RWH en high speed rail (waar ik zoveel problemen mee had vooral de eerste)ik heb een overschot van meer dan $33,000 maar ik wil ook graag nog een toturial over T-kruisingen heeft iemand die bij de hand liggen of???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 272623 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:54:
hallo ik heb een hele mooie stad gemaakt met de RWH en high speed rail (waar ik zoveel problemen mee had vooral de eerste)ik heb een overschot van meer dan $33,000 maar ik wil ook graag nog een toturial over T-kruisingen heeft iemand die bij de hand liggen of???
Ik kan je even niet volgen wbt tutorial, wat wil je precies weten dan?
RHW kun je simpel "draggen" naar een T-splitsing en bij HSR lijkt me dat onmogelijk en gevaarlijk. :P
Naja ik heb verder geen ervaring met HSR dus wieweet is het mogelijk.
Kijk anders eens op het forum van Simptopolis of SC4D. ;)
anandus schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:05:
Het is ook een leuke zoekpuzzel :P
Ik ben al 4 verschillende sci-fi series/films tegengekomen :+
Stargate, SG Atlantis, Star trek en natuurlijk Starwars. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ik heb een 10baanse snelweg die mnog twee andere 10 baanse snelwegen kruisen bij 8baans lukt het me wel maar met 10 baans niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 272623 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:48:
nou ik heb een 10baanse snelweg die mnog twee andere 10 baanse snelwegen kruisen bij 8baans lukt het me wel maar met 10 baans niet meer
Geen idee, wieweet dat je het in het RHW topic op sc4d kunt vragen of een pm naar Haljacky, die kan vrijwel alles met de RHW.
Ik denk dat het niet mogelijk is anders dan de verbinding leggen d.m.v een landbridge voor links-af [zuid- noord gezien] en dan kijken hoe de aansluiting te maken.
Van 10 naar 8 en dan verbinden ofzo.
Ik heb helaas pas woensdag tijd om e.e.a. te proberen, wel interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
Zow,

Ik ben ook weer terug van weggeweest...
Had een nieuwe pc besteld, maar wat een ellende zeg... eerst incompatible geheugen vervolgens een DOA met m'n nieuwe geheugen en nu blue screens met Vista :(

Balen... Maar goed ik had ook aan het landje gewerkt van.... ben z'n naam kwijt (had een stad met de naam 'Kuthoerenzooi' oid) en dat is wel aardig geworden :)

Ik heb alle industry in de stad gesloopt, naar buiten geplaatst en vervolgens in de overgebleven vakken lekker gaan bouwen zoals ik dat regulier doe (alleen dan zonder de plugins) en het was weliswaar binnen no time een aardige metropool! 900.000 inwoners en 120.000 in de plus lopen :) Iedereen tevreden, alleen wat een hel om school en wegen voorzieningen aan te leggen zonder plugins zeg... damn

Maar goed, als ik ooit nog eens m'n laptop uit de kast trek dan zal ik es wat screens maken ;)!

Good to be back!

EDIT:
toch nog ff gesimcityed:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_simcity18.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Lof102 op 23-02-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

Ik heb nu wat dingen geïnstalleerd (allemaal met de benodigheden en zoals het hoort) maar als ik nu het spel opstart en ga spelen zie ik de doorzichtige dingen niet (alles voor dat er iets gebouwd is) en sommige objecten zie ik alleen als ik in en uit zoom heel snel.
Komt dit nu door die mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66124

Speel cimcity regelmatig, geen cheats.. enkel oppies canal mod en een verkeers mod.

mijn "stad" :

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/f9094d309bff98e549ea59e0dfeef48e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/53283054f662b24d6bb49ba4f71ba23f.jpg

mocht er iemand tips hebben dan hoor ik het graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Nou.. het ziet er erg lelijk uit. Het zijn allemal grids overal, totaal niet natuurlijk. Is maar net hoe je het wil spelen uiteraard, maar ik vind het altijd prettig als mijn steden er mooi uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 66124 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:33:
Speel cimcity regelmatig, geen cheats.. enkel oppies canal mod en een verkeers mod.

mijn "stad" :

[afbeelding]

[afbeelding]

mocht er iemand tips hebben dan hoor ik het graag !
Ik vind het er wel netjes uitzien anders.
Hoe lang ben je al met je regio bezig, ziet er al aardig vol uit?
Zou je je regio nog een keer kunnen laten zien maar dan de transportation view?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293381

Hallo,

Ik heb ook wat vraagjes daar ik net nieuw ben met het spel. Ik heb me geregistreerd voor SC4D maar.. (vanmiddag) en krijg maar geen activerings mailtje, weet iemand waarom dit zo lang duurt. Hij zit ook niet in postvak ongewenst en ook als ik klik op de site van SC4D dat ik geen mail heb gehad en ze een nieuwe sturen komt hij niet. Ik gebruik hotmail, zou het daar aan kunnen liggen? Wie weet dit?

En is er ook een mogelijkheid om tunnels aan te leggen voor bijvoorbeeld wegen en treinsporen? En maakt het uit als je een regio hebt of de wegen precies op elkaar aansluiten voordat ze nut hebben en hoe zou je dat dan makkelijk kunnen doen als dat zo is?

Moeten verder buurgemeentes ook daadwerkelijk gebouwt zijn als je er stroom wil (ver-)kopen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220170

wie kan me tips geven over het spelen van simcity in xp op een mac via bootcamp
of
het spelen van simcity via een mac editie?

en op welke mac speel je dan zonder problemen? thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 293381 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:55:
Hallo,

Ik heb ook wat vraagjes daar ik net nieuw ben met het spel. Ik heb me geregistreerd voor SC4D maar.. (vanmiddag) en krijg maar geen activerings mailtje, weet iemand waarom dit zo lang duurt. Hij zit ook niet in postvak ongewenst en ook als ik klik op de site van SC4D dat ik geen mail heb gehad en ze een nieuwe sturen komt hij niet. Ik gebruik hotmail, zou het daar aan kunnen liggen? Wie weet dit?
Volgens mij hoor je die direct te krijgen.
Ik heb geen idee of dat aan hotmail ligt, voor zover ik weet niet.
Overigens kun je op het forum posten zonder geregistreerd te zijn dus misschien even je vraag stellen daar?
En is er ook een mogelijkheid om tunnels aan te leggen voor bijvoorbeeld wegen en treinsporen? En maakt het uit als je een regio hebt of de wegen precies op elkaar aansluiten voordat ze nut hebben en hoe zou je dat dan makkelijk kunnen doen als dat zo is?
Ja en ja.
Dat laatste kun je gewoon zien waar de aansluiting is als je de nieuwe stad opend. ;)
Dat eerste hangt er vanaf, tunnels kunnen in principe niet onder water niveau dus als je onder een heuvel/berg door wilt dan krijg je gewoon een tunnel.
Een tunnel onderwater is wel mogelijk maar niet functioneel.
Moeten verder buurgemeentes ook daadwerkelijk gebouwt zijn als je er stroom wil (ver-)kopen ofzo?
Volgens mij moet je minimaal die stad een naam geven voordat je handel kunt drijven.
Daarnaast natuurlijk een verbinding met wat je wilt verkopen.
De hoeveelheid dat je wilt verkopen hangt af van de capaciteit die je hebt op dat gebied en de buurtstad neemt maximaal je overcapaciteit af.
Het is nooit winstgevend maar kan je wel een beetje helpen in de overcapaciteit.
Anoniem: 220170 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:23:
wie kan me tips geven over het spelen van simcity in xp op een mac via bootcamp
of
het spelen van simcity via een mac editie?

en op welke mac speel je dan zonder problemen? thanks
Absoluut geen idee hoe en wat een mac. :P
Op simtropolis is er wel een mac subforum, wellicht vind je daar je antwoord.
Als ik me niet vergis hangt in dit topic nog een mac'er rond, wellicht weet hij antwoord en anders mss een dm zijn richting op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor zover, maar ik bedoel eigenlijk gewoon een tunnel op vlak land, dus als je een weg hebt die een spoorlijn moet kruisen of die er dan onderdoor kan... of andersom.. de spoorlijn onder de weg door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 293381 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:17:
Bedankt voor zover, maar ik bedoel eigenlijk gewoon een tunnel op vlak land, dus als je een weg hebt die een spoorlijn moet kruisen of die er dan onderdoor kan... of andersom.. de spoorlijn onder de weg door?
Wat er als eerste ligt wordt een brug over gebouwd en wel geheel automagisch.
Onderdoor kan wel maar met skills en omwegen.
Dat laatste zal nooit functioneel zijn en dus meer voor het oog.
Je kunt d.m.v de rain mod wel een landbridge bouwen die functioneel is maar volgens mij geen spoor er onderdoor bouwen.

Met de diverse puzzle pieces kun je wel een functionele brug over rail [of wat je wilt] bouwen die functioneel is maar functionele tunnels zijn er niet op "the big dig" na maar die heb ik nooit funtioneel gekregen.
Dat laatste is een tunnel voor wegen die je per metro buis koppelt.

Er zijn wel diverse mods die een road/avenue under rail doen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220170

@loneranger: thanks, ik ga daar es rondhangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:25

CoronelHimself

Division Brabant

Ik heb eigenlijk een vraagje over CAM. En dan wel over de "eternal commuters". Je leest overal wel dat als je 4 steden in een vierkant hebt liggen dat je de aansluitingen niet te dicht in de hoek mag bouwen, maar wat is te dicht.

Voorbeeld:

4 kleine steden in een vierkant, die onderling precies in het midden (bijvoorbeeld stad A, onderkant en rechterkant) zijn verbonden door middel van een avenue. Is deze afstand nu te klein of niet?

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Hehe, net even op bol.com een expemplaar besteld. Kostte me EUR 1,81 geloof ik, en een cadeaubon van 15 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoronelHimself schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:18:
Ik heb eigenlijk een vraagje over CAM. En dan wel over de "eternal commuters". Je leest overal wel dat als je 4 steden in een vierkant hebt liggen dat je de aansluitingen niet te dicht in de hoek mag bouwen, maar wat is te dicht.

Voorbeeld:

4 kleine steden in een vierkant, die onderling precies in het midden (bijvoorbeeld stad A, onderkant en rechterkant) zijn verbonden door middel van een avenue. Is deze afstand nu te klein of niet?
Tja te dicht bij de hoek, hoeveel tiles is dat.
Veiligheidshalve neem ik altijd het [ongeveer] midden.
Eternal-comuters wil je niet hebben, heb ik al zo vaak gehad en zorgt echt voor een dip.
Maar dat is niet CAM-specifiek, dat zit in het spel en zolang ze de .exe niet mogen veranderen blift dat ook zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Vandaag SimCity 4 binnen, ik heb alle tuts gevold, en even begonnen met een klein dorpje. Op een gegeven moment ging ik wat spoorwegen aanleggen, maar kon hier geen bochten in leggen? Ik maakte zeg maar een lange rails over de breedte, vervolgens haaks op het eind een stuk, maar het verbindt niet? Geldt ook voor snelwegen trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snelwegen en rails kunnen geen haakse verbindingen maken, bochten maak je dus door een diagonale verbinding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook nog een vraag...

Ik ben begonnen met een stad te ontwikkelen maar het wil niet helemaal goed lukken met de verschillende zones aan te leggen. Een industrie terrein leg je normaal toch aan de rand van je stad en wat verder van de woonwijk, maar dan wordt er bijna niet gebouwd of is het te ver rijden, hoe kan je dit oplossen? En verder als je echt een centrum wil hebben met de winkels en kantoren, dan zeggen ze in de wijken dat het ook veel te ver rijden is naar werk en dan staat er dat ze geen werk kunnen vinden, maar je kan toch moeilijk industrie en winkels en kantoren altijd tussen de huizen aanleggen?

En het is niet zo dat mijn industrie aan de anderekant van de stad ligt, het ligt allemaal in een gebied van 100 bij 100 gridvakjes en is verbonden doormiddel van wegen en snelwegen (en snelwegen zijn toch juist voor het verplaatsen over grote afstanden..) maar toch wil het niet ontwikkelen..

Wie kan mij hier wat verder in helpen, of heeft tips over hoe je goed je stad opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 293381 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:47:
Wie kan mij hier wat verder in helpen, of heeft tips over hoe je goed je stad opzet?
frankknopers in "\[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe"

Daar staat een hele duidelijke tutorial hoe je in no-time een grote stad uit de grond trekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Ik heb recent deze toch al weer wat oudere game uit de kast gehaald en vermaak me er bijzonder goed mee.

Alleen ik kom steeds overklaarbare dingen tegen waar Google me ook geen antwoord op kan geven.
"unsuitable area to build network" maar waarom dan? Er is niks.

En ook "cannot place on top of reserved tiles" wederom is het onbekend wat het probleem is. Het zijn gewoon lege velden.

Opvolgend kan ik soms eenrichtingswegen wel koppelen, en dan weer niet. Dit geld ook voor dubbelbaans wegen.
Het lijkt volstrekt willekeur te zijn.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 15:23

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Hmm, heb het lange tijd gespeeld en volgens mij zijn het bekende problemen. Heb je alle updates? Of eventuele mods die dit kunnen veroorzaken?

[ Voor 38% gewijzigd door een moderator op 04-03-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan in het nader genoemde (behoorlijk levende) SimCity topic kijken hoe en wat.

Ik vind het overigens een vreemd probleem.
Maar we hebben ook wat meer info nodig:

Welke mods heb je allemaal geïnstalleerd? Welke Simcity heb je? Heb je alle updates?
edit:
Oh, ik zie dat dat ook al gevraagd wordt is :P

soms zit er een vertraging als je iets hebt gebouwd, daarna sloopt en daarna wil bouwen, dat kan even duren tot dat vierkantje dan vrijgegeven is.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 04-03-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Iemand enig idee waarom mijn legale Sim City 4 Deluxe Edition na ongeveer een kwartier zonder pardon afsluit? Ik draai op Vista 32bit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Ik heb op de website van SC gekeken maar daar kon ik geen updates vinden? Ik maak geen gebruik van mods.

Ik ga even kijken in het andere topic (ik had gezocht, maar dat topic kwam niet naar voren. maar dat deed dit topic ook niet :|)

[ Voor 30% gewijzigd door een moderator op 04-03-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Okey, blijkbaar is dit dus toch een spelvraag, geen technische. Ik heb wat berichtjes uit het oude topic gehaald en hier neer gezet :)

Kn4kw0r5t: Jouw probleem is duidelijk een technisch probleem. Daar is Spielerij - Problemen & Vragen voor. Lees de FAQ en het beleid aldaar eerst even door: Het is wel de bedoeling dat je zelf het een en ander probeert en wat informatie geeft voordat je een topic opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Triloxigen schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:27:
Ik heb op de website van SC gekeken maar daar kon ik geen updates vinden? Ik maak geen gebruik van mods.
In de topicstart vind je wel links naar updates. ;)
Installeer die eerst eens en kijk of dat iets oplost.

Heb je trouwens alleen Simcity4 of SC4+Rushour ,SC4Deluxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Alleen Deluxe, zo even updates installeren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee,

Weet er iemand of ergens een mod is voor een vlaggenmast... Had laatst een vlagenmast (1x1 grid, geordend onder parken) alleen die doet het niet.. Lijkt me namelijk wel mooi om langs de entree naar je stad vlaggen te kunnen zetten ofzo..

Hopelijk hebben jullie ergens een site waarvan ik zo'n mod kan downe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Ik kom nog niet helemaal uit de vervoersproblematiek.
Steeds als ik een station probeer is of 300% of 0% ofzo (1 is 300 alle andere dan 0 ofzo)

Net dure monorail en subway aangelegd, maar niemand doet er wat mee :(
Snelweg en busstations hetzelfde probleem, mensen hebben er geen zin in ofzo :o

Is wel realistisch zo :+

[ Voor 34% gewijzigd door Bender op 05-03-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293861

ey, ik speel al tijdje simcity deluxe op gewone pc. Die is nu dood dus probeerde ik het spel op me laptop te installeren. Dat lukte allemaal. Ik heb alleen een probleem al ga ik spelen; het spel bestaat natuurlijk uit twee cd's dus als ik een cd in mijn dvd drive doe en ik start het speel op geeft de computer aan dat ik de andere cd erin moet doen. Maar ik heb maar een drive op mijn laptop. Dus het spel doet nu helemaal niks. Voorheen op mijn andere computer speelde ik met beide cd's eentje in de cd drive en de ander in de dvd drive. Misschien ben ik heel stom bezig, ik heb er weinig verstand van..... Kan iemand mij helpen.. Thanks sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Je hoeft niet beide cd's erin te hebben, enkel de cd waar hij om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar al doe ik die rode cd erin en ik start m op dan vraagt ie om die andere cd en al doe ik die erin dan start het spel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257548

Joep, stop gewoon de gele cd er in, en start het spel. Je hebt de rode enkel nodig wanneer je het spel wilt gaan installeren, daarna mag die gewoon terug in het doosje, en heb je hem niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou zal wel aan mijn laptop liggen. Alleen nadat ik het spel heb geinstalleerd start hij direct op. Al doe ik die gele cd erin doet hij normaal gesproken helemaal niks al probeer ik via 'deze computer' op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Laatst online: 07-05 12:48
Al aan een no-cd crack gedacht?

Zolang je het spel gekocht hebt zal dat echt geen probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
laropo schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:56:
Al aan een no-cd crack gedacht?

Zolang je het spel gekocht hebt zal dat echt geen probleem zijn...
Voordat je een crack gebruikt, altijd even door http://virusscan.jotti.org/ halen. 95% zit namelijk vol met malware :).

EDIT:
Ik draai overigens via (Apple) bootcamp Sim CIty 4 met c2d 2.66, 4 gb en ATI hd2600pro 256mb. Kort gezegd draait het echt heel brak. Nu weet ik dat SC4 veeleisend kan zijn en dan SC4 niet echt geoptimaliseerd is voor nieuwe generatie proc. Wat kan ik hier aan doen? Heeft het zin om Rush Hour ergens te kopen?

Overiges is er idd ook een osx versie, maar das nog dramatischer.

[ Voor 37% gewijzigd door Ronwiel op 08-03-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een crack heb je echt niet nodig om een spel te spelen met maar één drive hoor. De disc waar om gevraagd wordt dient in je drive te zitten, als het spel dan nog niet werkt is er een ander probleem.

Hoe dan ook: Voor problemen en vragen is er Spielerij - Problemen & Vragen. Behoud dit topic lekker voor de spel-discussie ipv de technische kant van het verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288239

ronwiel schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:46:
[...]
Ik draai overigens via (Apple) bootcamp Sim CIty 4 met c2d 2.66, 4 gb en ATI hd2600pro 256mb. Kort gezegd draait het echt heel brak. Nu weet ik dat SC4 veeleisend kan zijn en dan SC4 niet echt geoptimaliseerd is voor nieuwe generatie proc. Wat kan ik hier aan doen? Heeft het zin om Rush Hour ergens te kopen?
Is dat geëmuleerd ofzo? Hij draait namelijk prima op mijn Asus EEPC 1000H (1.6 ghz atom + geen grafische kaart ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Anoniem: 288239 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:09:
[...]

Is dat geëmuleerd ofzo? Hij draait namelijk prima op mijn Asus EEPC 1000H (1.6 ghz atom + geen grafische kaart ;)).
Nope, is gewoon "normale" windows installatie (door de intel proc.). Maar wellicht dat het door de hoge resoluties komt dat ie het amper trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ronwiel

n.v.m.
dacht dat het om een MAC ging

[ Voor 75% gewijzigd door LoneRanger op 09-03-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronwiel schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:28:
[...]

Nope, is gewoon "normale" windows installatie (door de intel proc.). Maar wellicht dat het door de hoge resoluties komt dat ie het amper trekt?
Dat zou geen probleem moeten zijn.
Wat is een 'normale' Windows-installatie? Vista, I presume?

Heb je de laatste drivers van de grafische kaart/chipset/etc.?

Maakt het uit als je hardware- of software-modus draait?

Ik heb ongeveer dezelfde setup, maar het draait echt als een tierelier hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
anandus schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:44:
[...]
Dat zou geen probleem moeten zijn.
Wat is een 'normale' Windows-installatie? Vista, I presume?

Heb je de laatste drivers van de grafische kaart/chipset/etc.?

Maakt het uit als je hardware- of software-modus draait?

Ik heb ongeveer dezelfde setup, maar het draait echt als een tierelier hier.
Draait hier op XP, Alles medium en dan 1680x1050. Drivers zijn helaas niet te updaten doordat je alleen voor bootcamp xp geschreven drivers kunt gebruiken. Zou het dan uitmaken als ik vista gebruik? En zou het uitmaken als ik Rush hour koop? Deze is tenslotte net ff wat nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronwiel schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:57:
[...]

Draait hier op XP, Alles medium en dan 1680x1050. Drivers zijn helaas niet te updaten doordat je alleen voor bootcamp xp geschreven drivers kunt gebruiken. Zou het dan uitmaken als ik vista gebruik? En zou het uitmaken als ik Rush hour koop? Deze is tenslotte net ff wat nieuwer.
Op alle vragen: Nee, dat zou niets uit moeten maken :)

Kijk eens of de oplossing van Loneranger werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
anandus schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:02:
[...]
Op alle vragen: Nee, dat zou niets uit moeten maken :)

Kijk eens of de oplossing van Loneranger werkt :)
Zou het graag willen proberen, maar hij heeft zijn reactie aangepast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:43:
@ronwiel

n.v.m.
dacht dat het om een MAC ging
Het gaat toch ook om een Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij ben ik niet helemaal wakker. :O

http://homepage.mac.com/zelgadis/instructions.html

Even proberen wat daar staat, de link naar de benodigde files staat onderaan op die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
LoneRanger schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:25:
Volgens mij ben ik niet helemaal wakker. :O

http://homepage.mac.com/zelgadis/instructions.html

Even proberen wat daar staat, de link naar de benodigde files staat onderaan op die pagina.
Sorry, gaat wel om een Mac, maar ik draai XP via bootcamp :). Maar goed, ik ga deze week nog even Vista proberen, wellicht dat dat verandering brengt in de performance. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee,

Ik heb even enkele vragen nog over het spel.. zijn er ergens complete regio's te downloaden en dan bij voorkeur van Nederland bijvoorbeeld?

En als je de Rural highways gebruikt.. hebben dan 2x8 banen dan ook echt meer capaciteit als bijvoorbeeld 2x2 banen? En hoe bouw je daar knooppunten zoals bij de standaardsnelwegen?

Wie kan mij hier in helpen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Laatst online: 07-05 12:48
Nu ik trouwens toch eindelijk gereageerd heb in dit topic (ik volg 't al een tijdje, maar speelde het tot nu toe vrij weinig)....

Mijn spel wil nog wel eens (lees: regelmatig sinds ik weer een hele (!) meuk nieuwe plugins heb gedownload), crashen. Ik ga er vanuit dat dit door een of enkele plugins wordt veroorzaakt.

Echter aangezien mijn plugin folder al aanzienlijke omvang begint te krijgen, is het onbegonnen werk om de probleemmaker op te sporen... of niet? Iemand een handig tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 19:15
Ik heb gemerkt dat als ik heel regelmatig opsla SC4 vrijwel nooit crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 293381 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:37:
Hee,

Ik heb even enkele vragen nog over het spel.. zijn er ergens complete regio's te downloaden en dan bij voorkeur van Nederland bijvoorbeeld?
Op de STEX staat Nederland en kaarten van Amsterdam en rotterdam, als ik me goed herinner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:07:
[...]
Op de STEX staat Nederland en kaarten van Amsterdam en rotterdam, als ik me goed herinner :)
Amsterdam

Rotterdam

Nederland.

Ik had even niks te doen. :P

Bijna alle Nederlandse bats staan hier inclusief foto en download link. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmiddag eens opzoek gegaan naar een interessante regio.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wrw7Vprwl16TK4cCYy5KgKWx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jfgrbN83dH5BkRKBX5HH8CWM/full.jpg

De map zit in dit pakketje.
Hier vind je de terain-mod.

Welke watermod en welke rots-textures ik gebruik is mij niet helemaal duidelijk. :P

Om het realistischer te maken ook de slope-mod van Enedi geïnstalleerd.

Een planning ligt er nog niet maar veel rails, kleine dorpjes en middelgrote steden lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290030

Ik wil graag plaatjes zien van andere mensen, ben erg benieuwd naar de fantasie van anderen.
Ikzelf werk veel met rechte wijken, en dat heb je ook wel eens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal wel eens een plaatje neerzetten ik gebruik vooral veel van de rural highway mod dat is voor mij echt DE mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand misschien hoe je meer office kan krijgen, heb nu vrijwel alleen maar services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272623 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:36:
ik zal wel eens een plaatje neerzetten ik gebruik vooral veel van de rural highway mod dat is voor mij echt DE mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar heeft rural highway ook meer voordelen boven normale standaard snelwegen van het spel.. bijvoorbeeld zo'n 8 baans weg heeft ie dan ook werkelijk meer capaciteit als een standaard spel snelweg.. en hoe bouw je er knooppunten mee enzo.. kan iemand mij hier wijzer in maken?

En die kaarten van NL, Amsterdam en Rotterdam kun je gewoon zo downe, maar waar moet je die dan plaatsen en heb je er nog aanvullende sofware bij nodig?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 293381 op 10-03-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Ik moet stiekem vertellen dat ik een lurker ben in dit topic, altijd leuk om screens van anderen te zien maar te lui om het spel te installeren en zelf iets te tonen (kriebelt steeds wel maar eigenlijk te weinig tijd ervoor en als ik éénmaal bezig ben...) :X Toch een reactie om wat waarde aan de geplaatste screenshots te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:39

Ottooo

Vuurvlieg

LoneRanger schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:58:
[...]

Amsterdam

Rotterdam

Nederland.

Ik had even niks te doen. :P

Bijna alle Nederlandse bats staan hier inclusief foto en download link. :)
_/-\o_

Haha, dat is lang geleden dat ik die kaart van R'dam heb gemaakt. :P

Dat het spel al weer zo oud is joh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat betreft die knooppunten moet je een beetje puzzelen en die kantoren krijg je vanzelf naarmate je stad groter wordt ook moet je voldoende infrastructuur gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ottooo schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:23:
[...]

_/-\o_

Haha, dat is lang geleden dat ik die kaart van R'dam heb gemaakt. :P

Dat het spel al weer zo oud is joh...
Ik had het vanmorgen niet eens gezien, dacht dat die ook van lex.nl was. :P

Wat oud betreft, ruim 5 jaar maar voor m'n gevoel veel ouder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
LoneRanger schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:52:
Vanmiddag eens opzoek gegaan naar een interessante regio.

[afbeelding]

[afbeelding]

De map zit in dit pakketje.
Hier vind je de terain-mod.

Welke watermod en welke rots-textures ik gebruik is mij niet helemaal duidelijk. :P

Om het realistischer te maken ook de slope-mod van Enedi geïnstalleerd.

Een planning ligt er nog niet maar veel rails, kleine dorpjes en middelgrote steden lijkt me wel wat.
Wat een ontzettend gave regio, zou de game er bijna weer voor installeren (was het niet dat ik bijna geen tijd voor zulke dingen heb afgelopen paar maanden..)

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SoaDmaggot schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:34:
[...]

Wat een ontzettend gave regio, zou de game er bijna weer voor installeren (was het niet dat ik bijna geen tijd voor zulke dingen heb afgelopen paar maanden..)

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!
Vertel mij wat, ik zag die regio en moest hem gelijk hebben. :9
Eigenlijk is het een dessert map, ziet er nog beter uit, maar dan krijg je allemaal van die groene stadjes met her en der een cactus.

Naja, het begin is er en ik ga voor sober en veel bos/natuur.

"Lakeside"

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7V4326M2xiejLoXb8mPH7Qz3/full.jpg

8700 inwoners.
Scholing is minimaal, een basisschool en een bieb.
Werkgelegenheid is een mix van commercie[4700] en [dirty] industrie[2900].
2 kerkjes, 1 politiebureau en 2 kleine brandweerstationetjes.
Gemiddeld IQ: 85
Gemiddeld inkomen: 28
Gemiddelde reistijd: 30 min.

Het eiland

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RoK2Ma6X5ZHCJaB5guwu4syC/full.jpg

Naast de jachtclub is er nog een hotel in de heuvels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Als ik de Network Addon Mod wil downloaden zie ik nergens een downloadlink o.i.d.? Via: http://www.sc4devotion.co...x_filedesc.php?lotGET=851, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kn4kw0r5t schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:35:
Als ik de Network Addon Mod wil downloaden zie ik nergens een downloadlink o.i.d.? Via: http://www.sc4devotion.co...x_filedesc.php?lotGET=851, iemand?
Inloggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien ik te veel tijd omhanden heb deze week weer een paar foto's.
Al een paar keer wat geëxperimenteerd met Jeronij's plopable water maar nooit echt succesvol.
Nu leent deze regio zich prima voor wat smeltwater riviertjes en persoonlijk vind ik dat het aardig gelukt is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hPEnAhQLLEsc8G0PDZuWy9AN/full.jpg

En iets verder uitgezoomed:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1YuEk4OCnYbpLAN25WWNmTMT/full.jpg

Het is natuurlijk nog "work in progress", heb nog wel wat leuke dingetjes om het nog wat realistischer te maken.

Zo ziet het eruit in regio-view:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SGPvcoh53A9dXgAY5IkczIU3/full.jpg

Aan de overkant van het meer dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan nergens een terraform mod vinden heeft iemand er eentje bij de hand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Ben ik, ook als ik via de search tool op die site dan zoek naar Network Addon Mod (Windows), en ik zie de downloadlink (welke opent in een apart tabblad), krijg ik geen automatische download of een andere downloadlink.

Edit: zowel IE als FF. Geldt tevens voor alle downloads van SC4D.

[ Voor 8% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 12-03-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoek je dan naar de Nam (windows) op de stex of op de lex?
want ik heb hem van de stex daar ging het veel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Mischien is dit een suffe vraag, maar ik speel al heel lang sim city en heb dit deel ook gespeeld toen hij uitkwam.
Echter ik zie dat er extreem veel download content beschikbaar is waarvan veel gratis. Maar ik kan nu door de bomen het bos niet meer zin, ik wil best wel weer is een potje sim city-en. Maar dan wle met alle extras en toeters en bellen.

Welke plugins,addons,regios etc zijn een must om te hebben of zijn het best en het leukst? Ik heb zelf al veel rondgekeken maar het is toch lastig te bepalen, kan iemand me wat pointers geven naar de beste mods en add ons?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postius schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:42:
Mischien is dit een suffe vraag, maar ik speel al heel lang sim city en heb dit deel ook gespeeld toen hij uitkwam.
Echter ik zie dat er extreem veel download content beschikbaar is waarvan veel gratis. Maar ik kan nu door de bomen het bos niet meer zin, ik wil best wel weer is een potje sim city-en. Maar dan wle met alle extras en toeters en bellen.

Welke plugins,addons,regios etc zijn een must om te hebben of zijn het best en het leukst? Ik heb zelf al veel rondgekeken maar het is toch lastig te bepalen, kan iemand me wat pointers geven naar de beste mods en add ons?
Dat is onmogelijk om te zeggen.
Neem sowieso de NAM (Network Addon nogwat), en kijk verder wat je leuk lijkt.

In dit topic worden veel namen en sites genoemd die de moeite waard zijn. Spit het eens door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De RWH rural highway mod moet je ook hebben hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postius schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:42:

Ik zou gewoon beginnen op de STEX aangezien dat het makkelijkste zoekt en vaak downloads betreft zonder dependencies.
Het is veel werk om een goed gevulde plugin folder te krijgen maar het zoeken naar mooie gebouwen of juist de dingen die niet in SC4 zitten vond ik zeker in het begin erg leuk.
Een leuke regio vinden is al een stuk moeilijker maar als je zoekt op NHP dan vind je kwaliteit.

Als je snel klaar wilt zijn kun je overwegen om te doneren voor een STEX of LEX dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kom ik aan die sc4 terraformer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 272623 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:12:
hoe kom ik aan die sc4 terraformer???
Hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
Heyey,
Zow, ik ben zelf weer met een pluginfolder begonnen vanaf scratch, ga het deze keer een beetje richting het Oostblok gedeelte zoeken qua gebouwen en stijl, I will keep you informed!

@ mensen die spullen zoeken, lees de TS door!! Loneranger en ik hebben hier heel veel tijd aan besteed en er staat ongelooflijk veel informatie in voor must have's en URL naar sites!
Ik heb zojuist nog een Poolse SC4 site toegevoegd! Ook zal ik eerdaags nog een aantal buitenlandse sites toevoegen die mooie content bevatten.

Uiteraard jezelf wel even registreren, dat is voor de makers van content een vorm van een 'bedankje'.

@Loneranger,
Ik heb zelf ook geexperimenteerd met het plopable water, ik kon echter alleen maar niet wennen aan die 'flarden' die aan de randen van ieder geplopd stukje zitten. Maar jij hebt dat erg mooi weggewerkt met dat struikgewas/stenen/whatever langs de oevers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
LoneRanger schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:39:
Aangezien ik te veel tijd omhanden heb deze week weer een paar foto's.
Al een paar keer wat geëxperimenteerd met Jeronij's plopable water maar nooit echt succesvol.
Nu leent deze regio zich prima voor wat smeltwater riviertjes en persoonlijk vind ik dat het aardig gelukt is.

[afbeelding]

En iets verder uitgezoomed:

[afbeelding]

Het is natuurlijk nog "work in progress", heb nog wel wat leuke dingetjes om het nog wat realistischer te maken.

Zo ziet het eruit in regio-view:

[afbeelding]

Aan de overkant van het meer dus. :)
Ziet er zeer netjes uit LoneRanger. d:)b

Probeer mezelf er ook alweer een tijdje toe te zetten om met SC4 te beginnen. Maar dat is er tot op heden nog steeds niet van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Ik begin het spelletje nu een beetje door te krijgen. Heb nu een grote stad gebouwd, daaromheen wat kleinere 'steden' die enkel dienen voor landbouw en industrie. De grote stad heeft nogal wat vervuiling trouwens :P. Op de planning staat nog onderaan een wat rijkere buurt.. De stad gaat opzich wel mooi over in landbouw trouwens. Is natuurlijk allemaal nog niet zo mooi en goed, ben een beginnertje. Ik heb NAM, Ikea en die mod voor hogere levels van gebouwen erop zitten.

Screenshots zeggen meer dan duizend woorden:

Regio, "Mooi Uitzicht". Standaard regio.
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/4096/mooiuitzicht1237032418.png

De grote stad Vaskus
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/9882/vaskus27mrt171237032479.png

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/8961/vaskus27mrt171237032535.png

[ Voor 4% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 14-03-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274941

LoneRanger schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:33:
[...]
Het eiland

[afbeelding]

Naast de jachtclub is er nog een hotel in de heuvels. :)
heb je een link naar die jachtclub?

en dat ding voor de veerboot is volgens mij ook niet standaart? toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 274941 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:48:
[...]

heb je een link naar die jachtclub?
Het is onderdeel van de 'CDK' van Pegasus als ik het goed heb :)
Hierergens tussen, vermoed ik :)
en dat ding voor de veerboot is volgens mij ook niet standaard? toch?
Volgens mij wel hoor :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 14-03-2009 17:24 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste