Anoniem: 544751 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:21:
Ook heb ik last van een bekend probleem (waardoor ik eerder elke keer ben gestopt met SC4) na een tijdje wordt SC4 afgesloten en sta ik weer in windows. Welke win. versie ik gebruik heeft de afgelopen jaren niet uitgemaakt. Ik hoop dat hier een goede oplossing voor is gevonden......
Volgens mij is er niets aan te doen, behalve als je Simcity 4 op een single core PC draait. Dan kan je uren achter elkaar spelen. (er staat zelfs op het doosje van Simcity 4 Deluxe dat Pentium 4 HT word aanbevolen)
Of je slaat de stad elke 15 minuten op.
Ontopic: Ik ben weer begonnen, enkele maps gedownload. Ik bouw nu steden in Sylt, Duitsland.
Ik had eerst Rotterdam maar aangezien ik de neiging had om het exact na te bouwen met deze regio, ben ik met Rotterdam gestopt.
Ook heb ik enkele gebouwen gedownload, wipmolen, de Kuip, olieplatform en waterkrachtcentrale ( 4 verschillende lengte's).
Ik heb nu op:
Windows 8.1 64 bit
Intel i5-3150P 3,1 GHZ
4 GB DDR3 PC3-12800
Nvidia GTX 650 1 GB
1 TB HDD
DVD-ROM speler.
Ik heb daarvoor 5 computers gehad, de verschillen zijn klein. maar de tijd wordt wel steeds sneller en de steden laden sneller en de opbouw van gebouwen is sneller. Helaas door dual-cores en quadcores enz crasht ie vaker. Dit verschilt dus per processor. zo bleek ik met i5 minder crashes te hebben dan met C2D en met Pentium 4 HT nooit. Pentium 4 HT for win