Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

Postius schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:32:
Toch blijf ik maar wachten op de echte next gen building games. Zeg maar sim city 4 met heel stex/lex erin gepropt en werkend!
idd sinds sc4 is er eigenlijk niets fatsoenlijks maar uitgekomen.
Een keer een nieuwe en betere versie met veel elementen van de mod community erin zou fijn zijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402087

wow mave jou BAT ziet er geweldig uit.
en wow mooie pics,je hebt gelijk het is geweldig wat je tegenwoordig kan
vinden op de STEX en de LEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 15:51
De deluxe versie is op dit moment voor €2,50 te koop bij Steam, voor mensen die dit toch eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:27
Heb je een link? Hij is bij mij nog 10 euro

edit: lijkt erop dat de korting op 4 mei was :'(

edit2: http://store.steampowered.com/sale/eaweek Vandaag weer andere spellen in de uitverkoop

[ Voor 71% gewijzigd door maniak op 05-05-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:42
Ik was er ook nog op tijd bij om de Delux versie voor 2,50 te kopen! Heb Simcity 4 nog wel gewoon op CD staan hier, maar zonder de uitbreiding, en hij werkte niet op Vista/Win7. Steam versie werkt prima, en ben lekker aan het bouwen.

Vroeger bouwde ik mijn hele stad op door gebruik te maken van grids die ik op internet had gevonden (de ideale bouw blokken). Gebruik ze nu niet, is toch wel saai om dat te gebruiken. Blijft gewoon een erg leuk spelletje, ook al is het best wel oud. Qua graphics vindt ik het eigenlijk niet eens zo slecht.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 15:51
Sorry, stond toch echt op het moment van posten bij mij op €2.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239624

Gewoonweg een awesome spel, alleen het probleem is dat ik niet echt huisjes heb kunnen vinden om een leuk dorp/stad te maken, in plaats van rechtoe rechtaan wijken. :"(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100197

simtropolis is offline. hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Anoniem: 100197 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:35:
simtropolis is offline. hebben meer mensen dit?
Zal mij niets verbazen. Die website is zo vaak offline..
Maar nu doet hij het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:20
Oef, ik moet eigenlijk hier niet naar kijken. Dan krijg ik weer zin in dit spel en dat kost mij weer uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik heb Sim City altijd met op de PC gespeeld maar ga binnenkort over op een Mac. Nu vroeg ik me af hoe Mac gamers Sim City spelen?

- Mac versie
- PC versie in Parallels of VMWare
- Bootcamp

Ik hoorde namelijk dat de Mac versie niet zo denderend liep en met de komst van Mac os x Lion vervalt rosetta waarmee de mogelijkheid tot het spelen van PPC games vervalt.

[ Voor 6% gewijzigd door CaVeFiSh op 15-07-2011 09:33 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Laatst online: 21-11-2024
Hmm, is dat zo? Jammer... In dat geval zou ik Bootcamp installeren. Ben je in ieder geval zeker van de laatste updates voor Simcity op het gebied van modding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:42
CaVeFiSh schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:32:
Ik heb Sim City altijd met op de PC gespeeld maar ga binnenkort over op een Mac. Nu vroeg ik me af hoe Mac gamers Sim City spelen?

- Mac versie
- PC versie in Parallels of VMWare
- Bootcamp

Ik hoorde namelijk dat de Mac versie niet zo denderend liep en met de komst van Mac os x Lion vervalt rosetta waarmee de mogelijkheid tot het spelen van PPC games vervalt.
Heb het geprobeerd en het werkt inderdaad voor geen meter. Ik haakte al af toen ik ging scrollen en elke frame voorbij zag hakkelen, het is echt drama!

edit: ben zelf overgestapt op bootcamp, maar ik denk dat het met Paralleles of VMWare ook wel moet lukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Soepstengel op 15-07-2011 17:11 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb Simcity maar weer eens opgestart en een zooi mods geinstalleerd allemaal prima. Er rijden alleen geen treintjes over het spoort. Ik heb wel mensen die gebruik maken van mijn stations ed maar geen treintjes. Iemand enig idee of ik iets raars heb gedaan met een mod ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:24

MikeWazowski

Look into my eye

Kan je SimCity4 eigenlijk met een 3-display eyefinity setup spelen - zonder vreemde schalingseffecten dan?

(ga ik vanavond eens even proberen, maar ruimte op mijn SSD is beperkt dus als iemand het toevallig al weet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TickleMe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik zag um nog net als daily deal op steam staan en toch maar weer aangeschaft (oude deluxe cd is kwijt :( ).

Weet iemand of deze nog de sku2 en batupdate nodig heeft ? voor zover ik kan vinden , is steam gepatched met deze.

En hoe zet je um no intro en custom resolution , kan je de steam snelkoppeling hetzelfde aanpassen als je dat bij normale install kon doen ? al gevonden

[ Voor 40% gewijzigd door TickleMe op 19-11-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlotka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 15:46
Is er iemand die mij een beetje uit kan leggen hoe je zorgt dat er genoeg geld binnenkomt? Elke keer als ik een stad maak, betaal ik meer dan er binnenkomt. Heb al geprobeerd de belastingen te verhogen, maar dat schiet ook niet echt op. Iemand die dit een beetje uit kan leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 17:19
In plaats van ervoor te zorgen dat ik zoveel mogelijk geld binnenkrijg, probeer ik mijn kosten altijd te minimaliseren. Vooral door zaken als politie (een beetje criminaliteit kan geen kwaad), brandweer (volledige dekking is helemaal niet nodig), ziekenhuizen (lagere levensverwachting heeft weinig nadelen) zo lang mogelijk uit te stellen. Onderwijs is meestal het enige waar ik toch al redelijk vroeg mee begin, omdat het lang duurt om de bevolking slimmer te maken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een politiekantoor (wat meteen effect heeft) duurt het jaren om het IQ van de bevolking omhoog te krijgen (want enkel de kinderen worden slimmer van scholen).

Vergeet ook niet om bij de meeste gebouwen de funding regelmatig aan te passen aan de noden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

En natuurlijk geregeld de geld-opleverende missies uitvoeren + de extra aanbiedingen als een legerbasis en toxic waist dump aanvaarden (deze via wegen alleen verbinden met de buitenwereld, niet met je stad zelf)!
Met als tip: saven voordat je zo'n missie gaat doen, mocht het misgaan dan kan je na opnieuw openen weer verdergaan alsof er niks gebeurd is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ben aan het overwegen om dit spel maar weer eens aan dit spel te beginnen, maar heb het nog nooit met de addons als CAM en NAM gespeeld, enkel Basis + Rushhour gehad. Is naar mening van jullie de startpost nog up-to-date, zijn deze mods nog steeds relevant of zijn deze reeds opgevolgd door alternatieven?
Voor CAM: Ik begrijp dat aanvullende gebouwen nodig zijn om de toegevoegde functionaliteit te kunnen gebruiken, klopt dit? Raden jullie aan hier onmiddellijk mee te gaan spelen of eerst Rushhour weer goed onder de knie te krijgen voor me daar aan waag?
Voor NAM: Voegt het installeren van deze mod onmiddellijk nieuwe infrastructuur toe of enkel de mogelijkheden en dient men daarna, zoals bij CAM extra infrastructuur te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:38
Dit spel altijd met veel plezier gespeeld, vind het wel jammer dat er niet meer heel veel van deze soort spellen gemaakt worden. Zelf had ik altijd last van file's en sims die niet op hun werk konden komen. Als ik alle creaties in dit topic zie krijg ik meteen zin om weer te spelen. Misschien dit spel binnenkort toch maar weer eens uit de kast halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arie- schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:52:
Voor NAM: Voegt het installeren van deze mod onmiddellijk nieuwe infrastructuur toe of enkel de mogelijkheden en dient men daarna, zoals bij CAM extra infrastructuur te downloaden?
NAM is sowieso een must, het zorgt veel heel veel extra infrastructuur :) Er is al wat inclusief, maar ik geloof dat je ook nog extra dingen, zoals bruggen en dergelijke los kan downloaden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:13
pdj91 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:42:
Dit spel altijd met veel plezier gespeeld, vind het wel jammer dat er niet meer heel veel van deze soort spellen gemaakt worden. Zelf had ik altijd last van file's en sims die niet op hun werk konden komen. Als ik alle creaties in dit topic zie krijg ik meteen zin om weer te spelen. Misschien dit spel binnenkort toch maar weer eens uit de kast halen.
Herkenbaar! Ik hoop nog steeds eens op een fatsoenlijke opvolger, wie hem maakt zal mijn dan worst wezen :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 13:15

Solid Seal

3D Printer N00b

MikeWazowski schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:34:
En natuurlijk geregeld de geld-opleverende missies uitvoeren + de extra aanbiedingen als een legerbasis en toxic waist dump aanvaarden (deze via wegen alleen verbinden met de buitenwereld, niet met je stad zelf)!
Met als tip: saven voordat je zo'n missie gaat doen, mocht het misgaan dan kan je na opnieuw openen weer verdergaan alsof er niks gebeurd is :p
Als je op het punt komt om een leger basis en raket silo te bouwen dan doe je het al verkeerd :D

Bouw gewoon niet te snel/teveel in 1 keer . Zone een gebied en laat dat een paar jaar lopen.
Maak ook snel een Buur stad en connect ze met elkaar.

Ik heb m ook maar weer opgestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 12:48
zlotka schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:11:
Is er iemand die mij een beetje uit kan leggen hoe je zorgt dat er genoeg geld binnenkomt? Elke keer als ik een stad maak, betaal ik meer dan er binnenkomt. Heb al geprobeerd de belastingen te verhogen, maar dat schiet ook niet echt op. Iemand die dit een beetje uit kan leggen?
http://www.simcitycentral...imcity-4-newbie-tutorial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Laatst online: 17:33
Ik ben sinds vandaag weer begonnen met spelen maar mijn spel crasht best vaak.
In de windows logboeken heb ik dit gevonden:

Naam van toepassing met fout: SimCity 4.exe, versie: 1.1.638.0, tijdstempel: 0x3fb56ddc
Naam van module met fout: atiumdva.dll, versie: 8.14.10.349, tijdstempel: 0x4f1610b0
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x00001535
Id van proces met fout: 0x1db4
Starttijd van toepassing met fout: 0x01ccef3bf43a2724
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files (x86)\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe
Pad naar module met fout: C:\Windows\system32\atiumdva.dll
Rapport-id: 0674e1a6-5b34-11e1-a3a4-001b21a19047

en ook:

Naam van toepassing met fout: SimCity 4.exe, versie: 1.1.638.0, tijdstempel: 0x3fb56ddc
Naam van module met fout: unknown, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x00000000
Uitzonderingscode: 0xc0000096
Foutoffset: 0x3c8c3e21
Id van proces met fout: 0xcb18
Starttijd van toepassing met fout: 0x01ccef18f193c7b0
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files (x86)\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe
Pad naar module met fout: unknown
Rapport-id: b56100bc-5b19-11e1-802f-001b21a19047

Hebben jullie nog tips om crashes te voorkomen, en is er misschien ook een script dat zorgt dat het spel automatisch opslaat?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Proces aan een enkele core toewijzen en plugins verwijderen die het spel laten crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 17:19
Gijs007 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:08:
Ik ben sinds vandaag weer begonnen met spelen maar mijn spel crasht best vaak.
In de windows logboeken heb ik dit gevonden:

...
Pad naar module met fout: C:\Windows\system32\atiumdva.dll
...

Hebben jullie nog tips om crashes te voorkomen, en is er misschien ook een script dat zorgt dat het spel automatisch opslaat?
Die dll is een deel van de videokaart driver (ati). 't Is een wilde gok, maar je kan eens proberen een andere videokaart driver te installeren. En misschien dat wat Arie zegt :).

Is autosave overigens geen optie in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FH6J7TTBW9oGPQ9I5OBevOas/full.jpg

Volgens geruchten te verwachten in 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 16:49
Als dit screenshot waar is (:o), dan juich ik deel 5 alleen maar toe! De grafische stijl van SC4 mag worden doorgezet in 5 als het aan mij ligt (natuurlijk een grafische update is welkom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 23:01
Geweldig als het waar is. Hoewel het hele verhaal voor mij afhangt van de keuze tussen zones of plopables. Please let it be zones!

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Grafisch maakt het mij vrij weinig uit! Zolang de gameplay maar goed is en je zelf content kan ontwikkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Laatst online: 31-05 18:29

Austin

Uit een boek

Kan eigenlijk alleen maar beter dan het laatste SC deel dat eigenlijk de SC titel totaal niet waardig was !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Zijn er nog goede "Let's play" Youtube filmpjes voor Simcity 4? Ik vind alleen maar filmpjes met dom gepraat. Ik ken de basis maar wil graag wat extra dingen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325725

pingkiller schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:14:
[...]

Geweldig als het waar is. Hoewel het hele verhaal voor mij afhangt van de keuze tussen zones of plopables. Please let it be zones!
seconded :). kan niet echt wachten :X :X hopen dat het niet zon let-down wordt als SC:societies was. (die wat mij betreft de hele naam SC niet mag dragen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie ook Simtropolis.
Al is het niet helemaal duidelijk welke (en of er) screens uit het spel komen of dat het mockups zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410002

Na mijn SC3000 verslaving een paar jaar geleden heb ik besloten dit ook eens te proberen.
Nu zit ik met een probleem: sommige zones worden gewoon totaal niet bebouwd terwijl ze alles hebben wat er nodig is. Mijn educatie coefficient is al hoog (rond de 170), de hightech industry WCI bar staat zowat op het maximum maar toch blijven sommige industrie- en handelszones onbebouwd, terwijl die aan de overkant van dezelfde straat na 10 seconden volledig vol staan. Er is water, elektriciteit, veel rijke opgeleide bevolking enzovoort...
Ik heb ook al redelijk wat dichtbebouwde woonwijken met $$$ inwoners maar zo'n wolkenkrabber heb ik nog nooit gezien :p

dit bedoel ik dus:

http://i44.tinypic.com/34r6b0j.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 410002 op 04-03-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 09:35
De kavels die onbebouwd blijven zijn dan ook heel erg groot. Het komt wel voor dat kavels samengevoegd worden maar volgens mij worden ze niet gesplitst. Ik zou kleinere kavels maken en zien of het dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:26
Misschien is de commute time te hoog op die plekken?

Ik heb trouwens een ander probleem. Ben bezig op een grote map met verschillende steden eromheen. Nu heb ik niets veranderd aan de hoogte van de grond bij de buursteden, maar toch krijg ik elke keer de optie reconcile edges aangeboden.

Als ik dit doe, dan raak ik behalve de aansluitingen aan de rand, ook ineens al mijn kruispunten op mijn highways kwijt. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410002

DarkLoki schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:55:
De kavels die onbebouwd blijven zijn dan ook heel erg groot. Het komt wel voor dat kavels samengevoegd worden maar volgens mij worden ze niet gesplitst. Ik zou kleinere kavels maken en zien of het dan wel lukt.
Dat was het inderdaad, de trick was om zones die bijvoorbeeld 4 diep zijn, een veelvoud van 4 breed te maken. Dan lukt het wel direct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb overigens een topic aangemaakt voor SimCity: SimCity
Zodat dit topic niet vervuild wordt met gebabbel daarover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derover90
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:58
Ha iedereen,

jaren geleden heb ik veel Simcity 4 gespeeld. Door de aankondiging van Simcity 5 is bij mij het gevoel weer gaan kriebelen. Nu had ik een tweetal vraagjes voor de veteranen hier:

- Kan ik simcity 4 (+ Rush hour) nog werkend krijgen op mijn laptop. (Windows 7, 64-bit, quadcore processor) of gaat dat me veel werk opleveren?
- Is er ergens een mooi pakket met mods en dergelijke te downloaden? Ik ben enigzins bekend met STEX, maar ik weet me nog te herinneren dat die site erg traag en onoverzichtelijk was..

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300942

Ziek! Simcity 5. :OOOOOO

Instant buy voor mij, en SC4 ook weer even ontstoffen. :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
derover90 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:13:
Ha iedereen,

jaren geleden heb ik veel Simcity 4 gespeeld. Door de aankondiging van Simcity 5 is bij mij het gevoel weer gaan kriebelen. Nu had ik een tweetal vraagjes voor de veteranen hier:

- Kan ik simcity 4 (+ Rush hour) nog werkend krijgen op mijn laptop. (Windows 7, 64-bit, quadcore processor) of gaat dat me veel werk opleveren?
- Is er ergens een mooi pakket met mods en dergelijke te downloaden? Ik ben enigzins bekend met STEX, maar ik weet me nog te herinneren dat die site erg traag en onoverzichtelijk was..

Groeten!
Simcity 4 deluxe edition prima draaiend op win7 laptopje. Zie deze link Stex Collection. Complete collectie stex gedoe. Prima te vinden op usenet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde Cathlamet gaan gebruiken maar met alleen de NAM + CAM mod krijg ik 't probleem dat elke rivier aan weerszijden een gigantisch strand heeft. Is hier niet een mod voor die het wat minder zee-achtig maakt? :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:20
Oh wow zijn er ook mods voor SC4...
Nog nooit van gehoord en dit terwijl ik al 8 jaar het spel speel haha.

Welke mods zijn musthave eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mcctje schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:07:
Oh wow zijn er ook mods voor SC4...
Nog nooit van gehoord en dit terwijl ik al 8 jaar het spel speel haha.

Welke mods zijn musthave eigenlijk?
Sowieso de NAM, dat is dé musthave.
Verder zijn er honderden andere mods die de moeite waard zijn :)
Ik maak geen geintje, overigens, er zijn er echt heel, heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu al meer dan 7 soorten treinstations in m'n bookmarks staan. x)
CAM + NAM is sowieso must have naar mijn mening, CAM kan je ingame zelf "beinvloeden" door bijvoorbeeld alleen low-density te zonen. CAM geeft meer gebouwen en meer stages. (Growable)

Zo heb je ook nog veel andere plop-ables zoals scholen, ziekenhuizen, centrales etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ARGH. De helft van de dependencies is niet meer te vinden.

Ik zoek dit:

Een goed politiebureau.
Een goede brandweerkazerne.
Een goede elementary school.
Een goede high scool.
Een goed groot trein station (passenger + industrial)
Een mooie bushalte + metrostation

Probleem is dat ik de dependencies voor de helft niet meer kan vinden omdat de links out-of-order zijn.
En oja, ik heb wel een mooi college + bibliotheek maar hoe kan ik ookalweer het budget aanpassen? voor 0 dollar 30.000 boeken vind ik niet leuk om mee te spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan een hoop vinden op http://www.sc4devotion.com :)

Let op, een hoop dependencies zitten tegenwoordig in Mega packs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat die posts niet geupdate worden. Ik ga maar eens kijken op SC4devotion voor dependencies / lots. Want ik wil eerst een goede collectie aan scholen en andere openbare voorzieningen hebben + wat realistische dingen zoals parkeerplaatsen, soorteerstroken & parken.

Iemand voor de laatste 2 tips? Die kan ik niet vinden.

http://www.simtropolis.co...-speed-rail-station-pack/

Er staat dat er een Trainsit hub voor is, want ik wil dit station als treinstation gebruiken! Hoe krijg ik dit voor elkaar?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 300942 op 23-03-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Laatst online: 04-06 23:30
Road top mass transit v3 is op zich wel nice; je hoeft bovendien geen huizen meer voor een metrostation/bushalte plat te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik niet 40 rotondes in m'n woonwijken dus dan heb ik te weinig busstops. :P Maar die wilde ik sowieso gebruiken ja.

Ben nu bij 't punt aangekomen dat 1 stad zo goed als klaar is, alleen nog "wachten" tot er meer hoogbouw komt aangezien alles vol is. Dun laagje gras met bomen tussen bewoonde wereld & industrie met VEEL air pollution en traffic pollution. Geen plaats voor openbaar vervoer (heb alleen bus).

Iemand tips voor m'n volgende stad, om vanaf het begin af aan iets doelgerichter OV aan te leggen? Zonder dat je meteen heel het netwerk door de map legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martao
  • Laatst online: 02-06 10:01
Anoniem: 300942 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 01:02:
Ik gebruik niet 40 rotondes in m'n woonwijken dus dan heb ik te weinig busstops. :P Maar die wilde ik sowieso gebruiken ja.

Ben nu bij 't punt aangekomen dat 1 stad zo goed als klaar is, alleen nog "wachten" tot er meer hoogbouw komt aangezien alles vol is. Dun laagje gras met bomen tussen bewoonde wereld & industrie met VEEL air pollution en traffic pollution. Geen plaats voor openbaar vervoer (heb alleen bus).

Iemand tips voor m'n volgende stad, om vanaf het begin af aan iets doelgerichter OV aan te leggen? Zonder dat je meteen heel het netwerk door de map legt.
Een beetje laat antwoord; maar ik ben onlangs ook weer een beetje begonnen met SC4, na jaaaren niet gespeeld te hebben. Dit is een probleem waar ik ook altijd mee zit. Wellicht kun je wat corridors maken, die je reserveert voor rail en snelweg? Uiteindelijk doe ik dit zelf meestal ook niet, maar goed.

Ben benieuwd wat jij daar mee gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431121

Na dit topic te lezen kreeg ik plots weer zin om SimCity 4 te spelen.
Ik heb dan maar het spel onder het stof vandaan gehaald en net geinstalleerd. Hopelijk haal ik wat meer inwoners, ik ben nog nooit over de kaap van 100.000 geraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
Anoniem: 431121 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:19:
Na dit topic te lezen kreeg ik plots weer zin om SimCity 4 te spelen.
Ik heb dan maar het spel onder het stof vandaan gehaald en net geinstalleerd. Hopelijk haal ik wat meer inwoners, ik ben nog nooit over de kaap van 100.000 geraakt...
Idem, vooral na gelezen te hebben dat die crashes op te lossen zijn door SC4 maar 1 CPU te laten gebruiken. Nu is het hardstikke stabiel. Download wel de NAM mod, da's een echte must! Ben nu druk bezig een 'perfecte' layout te maken. Ben er wel achter dat werken met de cirkelvormige layout van ziekenhuizen en elementary schools een must is voor je residential zones. Als je daar simpelweg blokjes bouwt en daar dan scholen enzo in plopt kom je niet uit.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 23:01
Is er een mod die er voor zorgt dat je powerplants niet stuk gaan? Het steeds vervangen begint irritant te worden.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467680

even een vraagje, heeft er hier iemand ervaring met simcity op de mac? ik zoek een mod voor de mac maar ik weet totaal niet waar ik dat moet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 14:28
Wat is de beste en handigste manier om SimCity 4 te draaien op mijn Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 16:49
S_joerdd schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:56:
Wat is de beste en handigste manier om SimCity 4 te draaien op mijn Mac?
Wat ik veel lees op het internet is dat de Mac-versie echt waardeloos is vergeleken met de PC-versie. Bij grote steden schijnen er veel performance problemen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 14:28
Stefandepefan schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:04:
[...]

Wat ik veel lees op het internet is dat de Mac-versie echt waardeloos is vergeleken met de PC-versie. Bij grote steden schijnen er veel performance problemen te zijn.
Daarom wil ik de Mac-versie niet spelen, maar gewoon de Windows-versie in bijvoorbeeld Wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Ik heb vanavond nog eens Simcity 4 Deluxe geinstalleerd, maar dan op een nieuwe PC met Windows 8. Als ik een eigen region wil laten renderen, krijg ik een crash to desktop zonder foutmelding.

Met Windows 7 had ik dit probleem nooit. Enig idee waaraan het kan liggen?
De region op zich is een kaart van Oahu met een 12x9 large cities config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Heb je het proces aan een enkele processor kern gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arie- schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:20:
Heb je het proces aan een enkele processor kern gekoppeld?
ik heb volgende parameters aan m'n .exe meegegeven:
"C:\Program Files (x86)\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -cpucount:1 -intro:off -w -r1024x768x32

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegenen die SC4 weer onder het stof vandaan gehaald hebben in afwachting op de nieuwe simcity, ik vond laatst een regio met 1,3M aan inwoners waar je verder geen plugins voor nodig hebt.
Best leuk als je geen zin hebt om helemaal opnieuw te beginnen en/of liever wat problematische steden aan te pakken.
De meeste steden draaien overigens gewoon winst maar hebben vaak veel vervuiling en/of zijn verkeerd ingedeeld.

Site: http://www.sc4ever.com/media/maxisland.cfm
Directe download link: http://www.sc4ever.com/downloads/regions/Maxisland.zip

tip: Als je een stad opent even op pauze drukken en de neighbourhood connections die dicht bij de hoeken liggen verwijderen ivm eternal commuters.
Heel vervelend als je regio niet meer wil groeien omdat er grote groepen sims rondjes rijden en zodoende een workforce zijn voor meerdere steden tegelijk en dus de vraag naar huizen afneemt itt de vraag naar werk.

Verder de laatste NAM installeren is wel een aanrader.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366845

Nam 3.1 is uitgekomen vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg mijn Windows 8 64 pobleem op multicore cpu (Opteron 180) dus niet opgelost :/

Gisteren SC4deluxe gestart, default region geopenend en het gedurende een dik uur laten opstaan. Het crasht niet. Ik maak een nieuwe region, druk op CTRL-SHIFT-ALT-R, open de jpg met correcte bmp erin en zodra hij begint te renderen krijg ik een CTD zonder foutmelding of wat dan ook. Ik heb me al gek gezocht met google, bing, yahoo etc om maar iets terug te vinden: noppes dus :-(

Zijn er mensen in geslaagd om met de CD versie van destijds of die nieuwe release op steam een region volledig te renderen aan de hand van een custom of real life height map?

Simcity 3000 doet het zonder problemen onder Windows 8 64 en Simcity 2000 ook (zowel met Dosbox als VMware player met Win95 Guest voor de special edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Weet er iemand een CAM mirror, sc4devotion lijkt een datalimiet probleem te hebben. Ik wil de komende (nachtdienst werken) eens flink gaan stoeien met Sim City 4.
Edit: doet weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Arie- op 15-03-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449020

Ik heb eigenlijk een vraag: Als ik in een regio de ene stad bijvoorbeeld helemaal vol gooi met industrie en in de stad ernaast alleen mensen en ik verbind deze, gaan die mensen uit de ene stad dan naar de andere werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Niet real time, er wordt immers niet aan twee regio's tegelijk gewerkt. Wel is het zo dat demand tussen aan elkaar grenzende regio's wordt berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Voor mensen die last hebben van slechte performance wanneer hardware rendering aanstaat kwam ik deze tip tegen welke ik in dit topic niet vind:
Hey everyone, I think I've stumbled across a fix for the slowness with hardware rendering. Open "Graphics Rules.sgr" in your SimCity 4 directory and add the highlighted line, and remember to turn hardware rendering back on:
property useSecondStage false # Default, overridden below in most cases.
property texBindMaxFree 4 # To stop thrashing, plus a little pad.
property dirtyRectMergeFrames 6 # Default, for low-end card.
property TextureBits 32 # mostly just for preview -- everything else
# should be DXT
property usevertexbuffers false
Credits voor user "Jarlow" van het simtropolis forum. linkje naar topic

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:46
Weer eens aan het spelen geslagen. Regio met 5 steden, 1 is een kleine stad voor voornamelijk de rijke sims, een ander is volledig op industrie gefocust (heel klein) en weer een ander doet agrarisch met een paar kantoren.

Toen bouwde ik mijn gigastad ernaast, en dan zie je hoe belangrijk het is om alvast goeie buursteden op te bouwen. Ik kan alles uitwisselen, kopen of verkopen, wat mij maar uitkomt. Heb veel gecheat om een mooi transportnetwerk aan te leggen (NAM ftw!) en nu wil ik mijn steden economisch gezond maken. Belastingen op zware industrie omhoog in de productiestad, daar heel wat tolpoortjes bouwen en opeens haal ik 13k winst in plaats van 3k verlies :D

Op naar de megastad, lekker wat tol neersmijten, is toch wel de makkelijkste manier van geld maken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 544751

Al een hele lange tijd speel in SC4 deluxe. Vaak met lange pauze's.
Nu toch weer eens SC4 geinstalleerd.

Er zijn een hoop mods beschikbaar die het spel weer leuker maken.

Welke mods zijn een echte must en is er ergens een overzicht waar ik deze kan downloaden?

Ook heb ik last van een bekend probleem (waardoor ik eerder elke keer ben gestopt met SC4) na een tijdje wordt SC4 afgesloten en sta ik weer in windows. Welke win. versie ik gebruik heeft de afgelopen jaren niet uitgemaakt. Ik hoop dat hier een goede oplossing voor is gevonden......

Ik ben benieuwd hoeveel mensen het oude SC4 nog spelen..... Ik heb alle nakomers ook gespeeld. Maar zelfs de laatst nieuwe (2013) valt vies tegen. SC4 is de enige goede SC.

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van harte gefeliciteerd met je 11e verjaardag *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Anoniem: 544751 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:21:

Ook heb ik last van een bekend probleem (waardoor ik eerder elke keer ben gestopt met SC4) na een tijdje wordt SC4 afgesloten en sta ik weer in windows. Welke win. versie ik gebruik heeft de afgelopen jaren niet uitgemaakt. Ik hoop dat hier een goede oplossing voor is gevonden......
Volgens mij is er niets aan te doen, behalve als je Simcity 4 op een single core PC draait. Dan kan je uren achter elkaar spelen. (er staat zelfs op het doosje van Simcity 4 Deluxe dat Pentium 4 HT word aanbevolen)
Of je slaat de stad elke 15 minuten op.

Ontopic: Ik ben weer begonnen, enkele maps gedownload. Ik bouw nu steden in Sylt, Duitsland.
Ik had eerst Rotterdam maar aangezien ik de neiging had om het exact na te bouwen met deze regio, ben ik met Rotterdam gestopt.
Ook heb ik enkele gebouwen gedownload, wipmolen, de Kuip, olieplatform en waterkrachtcentrale ( 4 verschillende lengte's).

Ik heb nu op:
Windows 8.1 64 bit
Intel i5-3150P 3,1 GHZ
4 GB DDR3 PC3-12800
Nvidia GTX 650 1 GB
1 TB HDD
DVD-ROM speler.

Ik heb daarvoor 5 computers gehad, de verschillen zijn klein. maar de tijd wordt wel steeds sneller en de steden laden sneller en de opbouw van gebouwen is sneller. Helaas door dual-cores en quadcores enz crasht ie vaker. Dit verschilt dus per processor. zo bleek ik met i5 minder crashes te hebben dan met C2D en met Pentium 4 HT nooit. Pentium 4 HT for win _/-\o_

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je geprobeerd om via de affiniteit-instellingen alle cores op een na uit te schakelen?
Was voor mij de oplossing destijds met mn toenmalige dualcore, nooit meer crashes gehad.
Die tip staat overigens gewoon in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

LoneRanger schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:18:
Heb je geprobeerd om via de affiniteit-instellingen alle cores op een na uit te schakelen?
Was voor mij de oplossing destijds met mn toenmalige dualcore, nooit meer crashes gehad.
Die tip staat overigens gewoon in de startpost.
Wat omslachtig, :(
Oke, ik zie in de OP dat saven als de tijd loopt, voor vastlopers zorgt. Vandaar dat ie vastloopt. :') |:(
CTD is bij mij heel zeldzaam sinds i5 en Windows 8, die kans om te crashen is er nog wel. -O-
Oh wacht...wat lees ik op Steam (ik heb overigens cd-versie en ik sla de stad elke 15 minuten op)
Playing for hours on end without saving is almost guaranteed to end in a CTD on save (no corruption, just all progress lost).
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1881826

[ Voor 21% gewijzigd door MedionAkoya op 23-02-2015 01:59 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik weet niet zeker hoe die steam launch options methode werkt, maar je zou het eventueel ook vanuit Windows kunnen forceren. Ik heb het spel in al geen jaren meer gespeeld volgens mij, maar volgens mij deed ik het destijds op die manier.
code:
1
start /affinity 1 program.exe

[ Voor 18% gewijzigd door Arie- op 23-02-2015 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Arie- schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:10:
Ik weet niet zeker hoe die steam launch options methode werkt, maar je zou het eventueel ook vanuit Windows kunnen forceren. Ik heb het spel in al geen jaren meer gespeeld volgens mij, maar volgens mij deed ik het destijds op die manier.
code:
1
start /affinity 1 program.exe
Oke, dank je. Ik probeerde het maar SimCity 4.exe vind ie niet, de computer negeert getal 4 en lees het als SimCity.exe :'(

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-CPUCount:1 toevoegen aan de command line werkt prima,dan loopt simcity op 1 core.

voorbeeld:

code:
1
"C:\Program Files (x86)\Maxis\SimCity 4\Apps\SimCity 4.exe" -CPUCount:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:10

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik vroeg me af, speelt iemand SC4 nog? Zelf vind ik het nog steeds een geweldig spel (vooral door de mods :P), maar ik zie dat 't steeds minder populair wordt. Cities Skylines vind ik een erg mooi spel, maar SC4 heeft nog steeds een charme die Cities Skylines niet heeft.

Een paar screenshots uiteraard:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7336/13337999804_837322d3f5_c.jpgZoutermeer-5 Jan., 251393022960 by Koen Vh, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/4/3708/13351993254_405235c358_c.jpgZoutermeer-11 Aug., 501395577539 by Koen Vh, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/4/3806/12193882126_46a8dccf7d_c.jpgEemsveen-11 Sep., 851381582399 by Koen Vh, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/529/18474944103_79713016ab_c.jpgPetersstad-7 Sep., 231415396206 by Koen Vh, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/348/19069427896_550d30cce9_c.jpgPetersstad-29 Nov., 201415390482 by Koen Vh, on Flickr

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ik, zonder mods, wel regio's gedownload.
Sylt, best saai maar ik heb liever bestaande locaties, die herkenbaar zijn en het land duidelijk af te schermen is en waar variatie inzit.
Afbeeldingslocatie: http://www.simtropolis.com/repository/screens/monthly_08_2013/bec5c55dc8e8662ebedeac37e1083ac2-karte.jpg
http://community.simtropo...28922-sylt-nordfriesland/

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

MedionAkoya schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:53:
Ik, zonder mods, wel regio's gedownload.
Sylt, best saai maar ik heb liever bestaande locaties, die herkenbaar zijn en het land duidelijk af te schermen is en waar variatie inzit.
[afbeelding]
http://community.simtropo...28922-sylt-nordfriesland/
Zonder mods? Ik weet niet of ik dat nog wel zou kunnen :P

Sylt is een mooi eiland, en ook makkelijk op te bouwen. SC4 is niet zo heel erg happig op hellingen in combinatie met gebouwen, dus ik bouw meestal vlak (of boerderijen, die werken wel weer op een helling)

🠕 This side up

• Koenvh

Koenvh

Speelt hier iemand nog SC4? Want ik ben benieuwd naar andermans creaties waar ik vervolgens inspiratie uit op kan doen. :)

🠕 This side up

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ik speel met Duitse eiland Sylt en Nordfriesland + stukje Denemarken.

Ik weet niet hoe ik de fotokopie maak en op Tweakers.net gooi. 8)7
Ik heb Europese bouwstijl ingesteld en Nederlandse gebouwen gedownload. :+
Flats, pakhuizen en winkelstraten.
http://community.simtropo...17609-dutch-modern-flats/
http://community.simtropo...ch-historical-warehouses/
Ojah en twee Nederlandse kerken.
En SVB-kantoor Leiden.
http://community.simtropo...utch-office-building-svb/

Boerderijen glitchen bij mij. :'(
http://community.simtropo...le/19453-dutch-farm-pack/

[ Voor 107% gewijzigd door MedionAkoya op 12-11-2015 21:01 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 08:12
Mijn laatste creatie van een tijdje terug:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ym1dwfxl.png

Het grootste zakencentrum in de regio met een idyllisch bergriviertje in het midden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Sneew in Simcity 4!!! o<:)

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

NAM 34 is ook uit :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Wat is de Nederlandse SC4-community dood zeg. Ik neem aan dat de meesten van jullie die in 2003 speelden inmiddels een huisjeboompjebeestje-leven heeft. :P

Of zijn jullie gekapt vanwege Windows 10? :o
Dat je nu Skylines speelt is geen goede smoes.

NAM gebruik ik niet Koenvh. Geen idee waarom niet, maar ik ben bang voor corrupte savegames . :')
Maar op Skylines heb ik wel mods. levert ook problemen op, maar hierin kan je van een stad meerder savegames maken.

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 18-06-2016 16:27 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

MedionAkoya schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:26:
Wat is de Nederlandse SC4-community dood zeg. Ik neem aan dat de meesten van jullie die in 2003 speelden inmiddels een huisjeboompjebeestje-leven heeft. :P

Of zijn jullie gekapt vanwege Windows 10? :o
Dat je nu Skylines speelt is geen goede smoes.

NAM gebruik ik niet Koenvh. Geen idee waarom niet, maar ik ben bang voor corrupte savegames . :')
Maar op Skylines heb ik wel mods. levert ook problemen op, maar hierin kan je van een stad meerder savegames maken.
Ik heb nog nooit een corrupte save gehad, hooguit dat een gebouw oid mist. Ja, sommige dingen moet je mee oppassen, maar mods voegen voor mij heel erg veel toe.

Overigens is niet alleen de Nederlandse SC4 community dood, een groot gedeelte van de internationale community is overgestapt naar CSL. Tja, SC4 is nu eenmaal oud geworden, na 13 jaar is er zo veel meer mogelijk, dan is het ook logisch dat mensen overstappen naar iets anders.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Nou, ik vind het nog steeds een heel leuk spel en speel het nog regelmatig! Ik heb de nieuwere nog niet geprobeerd :P. Maar het wordt wel steeds moeilijker om de extra content (alsnog) te downloaden...

[ Voor 26% gewijzigd door MikeWazowski op 18-06-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

MikeWazowski schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:14:
Nou, ik vind het nog steeds een heel leuk spel en speel het nog regelmatig! Ik heb de nieuwere nog niet geprobeerd :P. Maar het wordt wel steeds moeilijker om de extra content (alsnog) te downloaden...
Klopt, maar onderhand heb mijn vaste sets aan mods wel... Af en toe iets specifieks erbij, maar meer ook eigenlijk niet.

't Is al wel weer een tijd geleden dat ik 't gespeeld heb (en nee, ik speel geen CSL in plaats van SC4), maar ik blijf het een mooi spel vinden. Je hebt een systeem waarin je moet werken (politie, brandweer, geld etc...), maar alsnog heel veel vrijheid. Je alles met highrise volgooien, of een boerendorp maken, maar allebei werkt, en geen van twee is beter.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Koenvh schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:46:
[...]

Ik heb nog nooit een corrupte save gehad, hooguit dat een gebouw oid mist. Ja, sommige dingen moet je mee oppassen, maar mods voegen voor mij heel erg veel toe.

Overigens is niet alleen de Nederlandse SC4 community dood, een groot gedeelte van de internationale community is overgestapt naar CSL. Tja, SC4 is nu eenmaal oud geworden, na 13 jaar is er zo veel meer mogelijk, dan is het ook logisch dat mensen overstappen naar iets anders.
Oké, :o

Ik heb moeite om Sylt in Cities Skylines plaatsen. Gehele eiland is 35 kilometer lang en 12,5 kilometer breed. 8)7

In SC4 is het mij wel gelukt om het Duitse vasteland en Duitse eilanden mee te nemen.
Jammer genoeg kan ik geen extra land in het noorden toevoegen. :(

Ik downloadde Rotterdam en toen kwam ik erachter dat het kaart gekropt was. :'(
Rotterdam is 44 km bij 13 km

[ Voor 15% gewijzigd door MedionAkoya op 18-06-2016 23:23 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

MedionAkoya schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:18:
[...]

Oké, :o

Ik heb moeite om Sylt in Cities Skylines plaatsen. Gehele eiland is 35 kilometer lang en 12,5 kilometer breed. 8)7

In SC4 is het mij wel gelukt om het Duitse vasteland en Duitse eilanden mee te nemen.
Jammer genoeg kan ik geen extra land in het noorden toevoegen. :(
Klopt, CSL is een stuk kleiner, maar daar valt ook mee te werken. Ik vind CSL een beetje te cartoonish. Echter is de performance van SC4 ook niet geweldig met 10fps :(

Nog wat screenshots dan van Zoutermeer (originele naam hè :+ ): https://stack.koenvh.nl/index.php/s/fIOIpJ791X00phg

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Koenvh schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:41:
[...]

Klopt, CSL is een stuk kleiner, maar daar valt ook mee te werken. Ik vind CSL een beetje te cartoonish. Echter is de performance van SC4 ook niet geweldig met 10fps :(

Nog wat screenshots dan van Zoutermeer (originele naam hè :+ ): https://stack.koenvh.nl/index.php/s/fIOIpJ791X00phg
Ziet er erg mooi uit.
Zijn dat nou vier steden? wel erg naadloos afgewerkt bij de stadsgrenzen dan. :P

10 fps? hoe meet je dat ingame? :o
Skylines word ook traag met mods. Dus dat maak niet uit.

[ Voor 7% gewijzigd door MedionAkoya op 18-06-2016 23:47 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

MedionAkoya schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:44:
[...]

Ziet er erg mooi uit.

10 fps? hoe meet je dat ingame? :o
Skylines word ook traag met mods. Dus dat maak niet uit.
Fraps, en daarnaast merk je het zelf ook wel bij 10fps :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikitweakt
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-06 10:35
Als eerste sorry dat ik dit graf openmaak, maar ik heb nog een prangende vraag.

Ik kan me herinneren dat er in Sim City 4 een NS trein was gemaakt door iemand. Weet iemand of die nog te vinden is, want ik kon deze alleen nog vinden op een site die al niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erikitweakt schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:46:
Als eerste sorry dat ik dit graf openmaak, maar ik heb nog een prangende vraag.

Ik kan me herinneren dat er in Sim City 4 een NS trein was gemaakt door iemand. Weet iemand of die nog te vinden is, want ik kon deze alleen nog vinden op een site die al niet meer bestaat.
Uit het blote hoofd: Volgens mij had Oppie die gemaakt

Edit:
https://community.simtrop...regiorunner-custom-train/

:)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 13-11-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikitweakt
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-06 10:35
anandus schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:49:
[...]
Uit het blote hoofd: Volgens mij had Oppie die gemaakt

Edit:
https://community.simtrop...regiorunner-custom-train/

:)
Dankjewel, maar is dit sim city 4, mijn gevoel zegt CS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erikitweakt schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:00:
[...]

Dankjewel, maar is dit sim city 4, mijn gevoel zegt CS
Ja, tuurlijk. Ging ervanuit dat Simtropolis automatisch Simcity 4 was :P
Het is voor Simcity, trouwens, niet CS :)

Maar ik geloof dat Oppie voor SC4 dus Nederlandse trein-skins had gemaakt :)
Dus daarop zoeken zou je een end moeten komen.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 13-11-2017 16:43 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste