Check out my photography on Instagram
Ik heb het spel na meer dan een jaar niet gamen vorige week ook weer uit de doos getrokken - het blijft leuk, maar ik moest echt weer even zoeken waar alles zat!
Ik zie dat er nog steeds nieuwe dingen gemaakt worden (randstadrail), dus ga ook weer eens op internet zoeken.
Anoniem: 388853
Ik heb een vraag over simcity. Ik had NAM waarbij ik volgensmij geen pathfinding had. De sims namen namelijk niet de snelste, maar de kortste weg. De reistijd werd ook in minuten aangegeven, dus 10, 20, 30 enz. enz. Doordat ik dacht dat ik geen pathfinding had, heb ik NAM opnieuw geinstalleerd. Nu gaan plotseling vele sims met de metro in plaats van de snelweg. Ook is de capaciteit van de wegen en metro enzo toegenomen. Ik kan het mis hebben, maar het lijkt alsof er veel minder sims naar hun werk gaan enzo. de reistijd is nu in een keer van 90 minuten naar 12 uur gegaan. Eerst stond er bijv. 90 minuten, daarna werd het 1,5 en nu is het 12, dus die hele grafiek is ook anders. (ik krijg nu ook allemaal rode puntjes bij reistijd op mijn grafiek) Dus ik snap er nu niet veel meer van. Kan ik ook gewoon een NAM krijgen waarbij de reistijd gewoon weer de oude is?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 388853 op 23-12-2010 16:09 ]
Enigste nadeel is dat Simcity vaak naar de desktop crasht, dus veel opslaan tussendoor is een must.
Handig voor dat handjevol mensen op de planeet die het spel nog niet heeft
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Anoniem: 111813
Maar volgens mij is m'n stad iets te groot aan het worden, was m'n verkeer aan het nazien, kwam ik eneens op een monorailstation uit, met een gebruikte capaciteit van 647%! Hoezo drukte?
Ik bouw eigenlijk altijd metro want treinstations worden maar zelden gebruiktAnoniem: 111813 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 01:21:
Nou, ben het ook terug beginnen spelen na al die beeldjes gezien te hebben
Maar volgens mij is m'n stad iets te groot aan het worden, was m'n verkeer aan het nazien, kwam ik eneens op een monorailstation uit, met een gebruikte capaciteit van 647%! Hoezo drukte?
maar wat is het voordeel van een monorail?
[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 05-01-2011 11:10 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Wanneer je NAM installeerd krijg je op een gegeven moment de vraag hoe "moeilijk" of "makkelijk" je het jezelf wilt maken m.b.t. vervoer. Je hebt dan geloof ik 5 verschillende soorten NAM levels. Waarbij de ene moeilijker is dan de ander. Bijvoorbeeld Level 1 is dat er meer auto's zijn op de wegen of dat men goed gebruikt maakt van het OV enz...Anoniem: 388853 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:16:
Hallo,
Ik heb een vraag over simcity. Ik had NAM waarbij ik volgensmij geen pathfinding had. De sims namen namelijk niet de snelste, maar de kortste weg. De reistijd werd ook in minuten aangegeven, dus 10, 20, 30 enz. enz. Doordat ik dacht dat ik geen pathfinding had, heb ik NAM opnieuw geinstalleerd. Nu gaan plotseling vele sims met de metro in plaats van de snelweg. Ook is de capaciteit van de wegen en metro enzo toegenomen. Ik kan het mis hebben, maar het lijkt alsof er veel minder sims naar hun werk gaan enzo. de reistijd is nu in een keer van 90 minuten naar 12 uur gegaan. Eerst stond er bijv. 90 minuten, daarna werd het 1,5 en nu is het 12, dus die hele grafiek is ook anders. (ik krijg nu ook allemaal rode puntjes bij reistijd op mijn grafiek) Dus ik snap er nu niet veel meer van. Kan ik ook gewoon een NAM krijgen waarbij de reistijd gewoon weer de oude is?
Ik zou dus NAM even verwijderen en dan opnieuw installeren en dan goed de installatie doorlezen en niet steeds op "next" drukken
Elevated rail is het zelfde als metro, ik bedoel echte stations die niet ondergronds kunnen.ik dus schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:19:
Trein stations worden bij mij heel veel gebruikt, maar ik heb dan ook bijna overal in de stad spoor + stations liggen. In de drukke gebieden waar ook veel torens staan gaat het spoor ondergronds als metro verder om ruimte te besparen. Daarnaast gebruik ik treinstations die op het spoor staan in plaats van ernaast, dat scheelt ook ruimte en ze hebben een capaciteit van 10k. Ik vind monorail niet handig omdat je ze niet aan andere netwerken kan kopelen, dan gebruik ik nog liever EL rail. Monorail vind ik soms alleen leuke eye candy.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Ik geloof niet dat de makers van die plugins (ANM, CAM, etc.) dat tof vinden, zo'n torrent.pingkiller schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:56:
Link naar een .torrent met een hele boel plugins: http://forums.somethingaw...genumber=61#post386488836
Je kan het beter via SC4Devotion downloaden (waar ze een enorm makklijk downloadtooltje voor hebben gemaakt, trouwens).
Dan weet je ook zeker dat je de laatste hebt
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 05-01-2011 19:04 ]
Ik heb het ook over normale heavy rail, alleen heb ik een pluging waardoor je die op het metro net kan aansluiten, net als 1 om hem met EL te verbindenicecreamfarmer schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:01:
[...]
Elevated rail is het zelfde als metro, ik bedoel echte stations die niet ondergronds kunnen.
Heb je een link? Mijn google skills laten mij in de steek.anandus schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:00:
[...]
(waar ze een enorm makklijk downloadtooltje voor hebben gemaakt, trouwens)
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Hier.pingkiller schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:56:
[...]
Heb je een link? Mijn google skills laten mij in de steek.
Op de LEX (BSC Exchange) zie je overal linkjes 'add to download list'. Als je daarop klikt dan komt het in je downloadlist te staan, en met dat tooltje kan je met 1 druk op de knop alles in je downloadlist binnenhalen.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 09-01-2011 22:30 ]
Heb het al met de volgende zoekwoorden geprobeerd, Workbench simcity 4, Workbench region simcity 4 , Workbench download simcity 4 en nog vele andere. Kan iemand mij hiermee helpen?. Bedankt
Let wel op, het is niet een bedrag wat je er bij krijgt maar wat je totale bedrag wordt.
Er zitten trouwens nog veel meer leuke cheats en tools in die dll.
Workbench zegt me absoluut niks hoewel het volgens mij ooit al eens eerder geroepen is in 1 van de simcity4 topics hier op got.
Only fools are enslaved by time and space.
Bedankt , ik heb ook al een money tree geinstalleerd en elke maand krijg ik 100.000 euro erbijLoneRanger schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:04:
Gewoon Extra cheats dll installeren, ctrl-x als je in je stad zit en dan typ je moolah bedrag en weg zijn je geldzorgen.![]()
Let wel op, het is niet een bedrag wat je er bij krijgt maar wat je totale bedrag wordt.
Er zitten trouwens nog veel meer leuke cheats en tools in die dll.
Workbench zegt me absoluut niks hoewel het volgens mij ooit al eens eerder geroepen is in 1 van de simcity4 topics hier op got.
Anoniem: 239624
Zelf wil ik ook zon hele gedetailleerde stad maken in plaats van de standaard zones, zou iemand mij hiermee kunnen helpen? (Freaky bv :$$)
Ook kan je kiezen voor een bepaald thema, dan download je een aantal gebouwen die je mooi vind en schakel de maxis(standaard) gebouwen uit ook met een plugin. Winst maken maakt dan niet zoveel uit, geld kan je toch cheaten al is het ook leuk het zonder cheats te doen.
[ Voor 0% gewijzigd door ik dus op 27-01-2011 23:22 . Reden: typo ]
Op Windows deed je dat door een snelkoppeling te maken en daarachter een code te zetten, en ook intro:off etc maar op Mac gaat dat niet denk ik?
Nou qua details bedoel ik eigenlijk gewoon zoals een normale woonwijk en dorp er uit ziet en niet van die voorgebouwde woonblokken. (Niks tegen New York City Builds hoor!ik dus schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:21:
Tja hoe gedetailleerd wil je het maken, ik maak zelf eigenlijk nooit van die standaard rechte woon en werk gebieden, dat maakt een stad er al een heel stuk mooier op. Daarnaast heb ik nu een stad met een treinnetwerk met heel veel stations, zodat mensen er ook daadwerkelijk gebruik van maken
Ook kan je kiezen voor een bepaald thema, dan download je een aantal gebouwen die je mooi vind en schakel de maxis(standaard) gebouwen uit ook met een plugin. Winst maken maakt dan niet zoveel uit, geld kan je toch cheaten al is het ook leuk het zonder cheats te doen.
En wanneer je de standaard gebouwen uitzet, moet je alle gebouwen toch downloaden
En rechte blokken voorkomen scheelt al heel veel als je normale woonwijken wilt maken, gewoon een aantal boom structuren maken.
Ik heb heel veel addons gedownload om een zo een passend thema te maken... (in dit geval een Nederlandse stad) Af en toe bouw ik wat extra zones erbij en dan ga ik weer wat anders doen. Ik bouw het rustig op.Anoniem: 239624 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:29:
Wauw Freaky, begint weer te kriebelen..
Zelf wil ik ook zon hele gedetailleerde stad maken in plaats van de standaard zones, zou iemand mij hiermee kunnen helpen? (Freaky bv :$$)
Ik heb alle gebouwen van vanderaap gedownload:
http://www.simtropolis.co...eyword=vanderaap&view=all
Alle gebouwen van meurdoos:
http://www.simtropolis.co...keyword=meurdoos&view=all
En alle gebouwen van haarlemmergold:
http://www.simtropolis.co...d=haarlemmergold&view=all
En hier en daar nog wat losse buildings.
[ Voor 28% gewijzigd door Leroykok op 28-01-2011 23:05 ]
En dan over die boomstructuren, zegmaar het voorbeeld van "woonwijk 2" van Freaky.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 239624 op 29-01-2011 15:37 ]
En welke mods heb jij gebruikt voor die "wijk" view qua straten enzo?
Kzat hieraan te denken: http://www.sc4devotion.co...x_filedesc.php?lotGET=115
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 239624 op 29-01-2011 17:11 ]
Alle dependencies maar ik krijg toch Huge Brown Boxes!
Overigens, als iemand realistische busstops/treinstations kent, wil je dan zo vriendelijk zijn deze even door te sturen.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 239624 op 29-01-2011 21:54 ]
En Glr stations and hubs
Van Cogeo vind ik er altijd mooi uitzien, en er zitten varianten bij die enkel op het spoor staan wat ruimte bespaard. Vooral in steden komen deze stations mooi tot hun recht,
Gokje.Anoniem: 239624 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:54:
En nu m'n probleem met de street side mod. :\
Nogsteeds lukt het niet mooi vormgegeven wijkjes te maken, tziet er maar wat random uit bij mij. ;[
Overigens heb ik de NAM ook weer geïnstalleerd en hierbij heb je een soort "Random street" builder voor Turn-Lanes ofzo. Alleen hier kan niks op aansluiten! Ook het 2x2 kruispunt is niet aansluitbaar op wegen.
Als ik een weggedeelte van de NAM pak, kan dat wel. Hier kan vervolgens ook geen normale weg op..

Heb hier ff een regio gemaakt op de standaard map Berlin, heb de steden die er waren uitgebouwd, met een aantal plugins. Zoals NAM, een aantal nieuwe stations en wat nieuwe gebouwen.
Moet nog ff wat straten met SAM maken, zal er wel wat leuker uitzien (vooral op 1e picca)
Even picjes gemaakt, eerste is eigenlijk de random wijk en de tweede met wat meer symmetrie.
Ik heb Evergreen Houses van de RUSA serie gedownload alleen deze komen vrijwel nooit uit de grond.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 239624 op 30-01-2011 16:37 ]
Zijn er packs voor wat algemene residental/commercial buildings?
En dan gewoon low density houden natuurlijk, ga dat maar is doen deze week.
ik wil zo'n industrial city naast een residental city maken om de pollution een beetje te vermijden.
op een of andere manier willen mijn onderdanen niet over de grens gaan (commute time) hoewel ik avenues gebruik.
heb het ook een keer met trains geprobeerd en lukte ook niet. pop bleef steken op 150 terwijl de city ernaast 750 arbeidsplaatsen had.
is dit normaal gedrag? volgens diverse guides zou dit moeten gaan ...
gebruik alleen de NAM, de andere pluginns moet ik nog eens nakijken.
Ik zal eens kijken of ik morgen nog een treinupdate het web op kan slingeren.
EDIT:
nou hier is hij dan mijn bescheiden trein netwerk:

Trein + Metro

Metro

Trein

Trein

Trein
[ Voor 67% gewijzigd door ik dus op 31-01-2011 12:13 ]
Verder zie ik dat de handel zich ook bijzonder goed ontwikkelt langs de snelwegen, zo heb ik op het eerste eiland een klein handelsgebied zien opbloeien tot een cluster van hoge kantoren in de $$ en $$$ klasse.
De plannen die ik nu heb zijn alle eilanden volbouwen (moet ook nog een vliegveld gerealiseerd worden) en daarna een metro netwerk toevoegen om de eilanden met elkaar te verbinden. Hier wat screenshots, zal later nog wat statistieken toevoegen...
De snelwegen lijken op deze plaatjes leeg, maar er rijden duizenden auto's per tijdseenheid overheen. Op de drukste brug was het soms wel 25.000 auto's per tijdseenheid.

De afbeeldingen zijn ook in volledige formaat (1920x1080 resolutie) te bekijken op deze link:
http://www.knopers.net/we...mcity/halberdam/fullsize/
[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 03-02-2011 00:52 ]
Goud is geen geld
Een overzichtje:

Wegen en spoor naar Delfstrooi (ook bezig met boederijen te bouwen)

Tramremise en andere treinen:
http://i56.tinypic.com/99f2ir.png
Centraal station met alles erop en eraan en plein in aanbouw :

Richting het centrum:

Shopping gebied/centrum:
http://i53.tinypic.com/wrxs9s.png
Gamma:

Albert Heijn:

Kerkje en huizen:

Flats woongebied:

Mc Donald's en een klein station

Meer updates volgen!
3MB per plaatje vanaf tinypics duurt nogal en tevens kun je met het genoemde tooltje makkelijk schalen naar 800x600 b.v.

Ik heb alleen 2 problemen, ik krijg de populatie niet over de miljoen heen hij blijft steken op 991000.
Ook krijg ik de commute time niet omlaag hoeveel monorails en metro's ik ook aanleg.
Voor een complete lijst: http://www.simcitycentral...simcity4/cap-relief-list/
Heb nu 1 gedeelte van 4 blokken, gescheiden door hoofdstraten en omringt met wegen waarin ik kleine willekeurige wijkjes met straten heb aangelegd, richting het water wil ik het steeds meer in nettere blokvorming doen voor de hoogbouw.
Heb het al verholpen gewoon meer hightech geplaatst in naburige stad.Gammro schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:46:
Je bent bekend met de Caps op R, C en I? Ik vermoed namelijk dat je tegen de cap van je R bent aangekomen. Deze kan je verhogen dmv parkjes etc.
Voor een complete lijst: http://www.simcitycentral...simcity4/cap-relief-list/

Volledig formaat: http://www.knopers.net/we.../fullsize/Halberdam13.jpg
Goud is geen geld
Het concept vind ik leuk gedaan met al die eilandjes, moet ik ook eens doen
Anoniem: 325727
Ben sinds kort bezig om een leuke stad op te bouwen. Ik heb CAM etc, maar nu krijg ik af en toe van die "boxes". Normaal gesproken weet ik wel hoe ik het moet oplossen maar ik weet niet hoe ik met deze om moet gaan. Ze hebben de namen "jungle drums & Barrels of Laugh".
mvg,
Nick
PS. Ey frankknopers lang niet gesproken!
ff acca aanmaken en zoek op de namen, dan de benodigdheden downloaden en weg bruine boxen
Beter registreer je je voor het forum en stel je daar de vraag.
Namen lijken me SimGoober en dus gok ik dat je een bsc megapack mist.
Kan helaas niet voor je zoeken op dit moment, wachtwoord kwijt voor het forum daar en de Simptropolis is zo traag op dit moment daar kan ik niet op wachten.
Anoniem: 400671
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=12599.0
Verder: Ik speel ook al een tijdje SC4 en ben pas geleden ook begonnen met het maken van eigen gebouwen. Dit zullen voornamelijk Nederlandse gebouwen zijn. Verwacht de komende jaren een hoop Nederlandse gebouwen. We zijn nl. ook bezig een team op aan het richten met Nederlanders waar we samen allemaal dingen uit Nederland gaan maken. Dit zal mijn eerste gebouw worden:

Zal binnenkort ook wat in-game pics posten van mijn Nederlandse regio.
-mave
Het enige dat ik, naar mijn bescheiden mening, mis is iets van een schoorsteen, een zonnescherm of een schotel aan de gevel om het wat levendiger te maken, het oogt wat statisch.
Als ik het goed zie heb je voor de ene kant van het dak wel een regenpijp maar voor de andere kant niet.
Het plaatje rechtsonder, ik zie daar wel iets wat zou kunnen duiden op een afvoer van regenwater van de balkons maar niet van het dak zelf.
Dat soort dingen maken een goed ontwerp een top ontwerp in mijn ogen.
Niet dat ik het beter kan hoor.
Anoniem: 400671
Over BAT gesproken, dit is mijn laatste project:

Natuurlijk is dit de Oosterscheldekering en dit is alleen de hoofdvorm.
Ondertussen begint het Benelux team al meer vorm te krijgen.
Ik had beloofd ook nog wat screenshots te posten van mijn Nederlandse regio.
Hier een terpdorp uit Friesland:

Klik op de afbeelding voor een groter formaat!
Niet te vergeten, Amsterdam, met de mooie gebouwen van vanderaap!

Niet te geloven wat je tegenwoordig allemaal op de STEX, LEX etc. kan vinden!
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
RespectAnoniem: 400671 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:48:
^^ Bedankt voor je reactie. Later als ik beter ben voeg ik de details nog toe, maar ik ben daar nu toch echt te basic voor...
[Plaatje]
[Plaatje]
[Plaatje]
Ik wou dat ik echt meer de tijd kon vinden om dit spel weer op te pakken, de STEX/LEX bevatten geniale ontwerpen (net zoals jij aan het ontwerpen bent!)
Ik heb overigens ook diverse resources van andere landen in de openingspost staan, daar moet je zeker eens shoppen! Staan absoluut kwaliteitsprojecten op!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ziet er zeer mooi uit, mave94!Anoniem: 400671 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:48:
^^ Bedankt voor je reactie. Later als ik beter ben voeg ik de details nog toe, maar ik ben daar nu toch echt te basic voor...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Naast Vanderaap heeft Haarlemmergold (en een aantal anderen) ook hele mooie Nederlandse gebouwtjes!
idd sinds sc4 is er eigenlijk niets fatsoenlijks maar uitgekomen.Postius schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:32:
Toch blijf ik maar wachten op de echte next gen building games. Zeg maar sim city 4 met heel stex/lex erin gepropt en werkend!
Een keer een nieuwe en betere versie met veel elementen van de mod community erin zou fijn zijn.
Anoniem: 402087
en wow mooie pics,je hebt gelijk het is geweldig wat je tegenwoordig kan
vinden op de STEX en de LEX.
edit: lijkt erop dat de korting op 4 mei was
edit2: http://store.steampowered.com/sale/eaweek Vandaag weer andere spellen in de uitverkoop
[ Voor 71% gewijzigd door maniak op 05-05-2011 19:53 ]
Vroeger bouwde ik mijn hele stad op door gebruik te maken van grids die ik op internet had gevonden (de ideale bouw blokken). Gebruik ze nu niet, is toch wel saai om dat te gebruiken. Blijft gewoon een erg leuk spelletje, ook al is het best wel oud. Qua graphics vindt ik het eigenlijk niet eens zo slecht.
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Zal mij niets verbazen. Die website is zo vaak offline..Anoniem: 100197 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:35:
simtropolis is offline. hebben meer mensen dit?
Maar nu doet hij het
- Mac versie
- PC versie in Parallels of VMWare
- Bootcamp
Ik hoorde namelijk dat de Mac versie niet zo denderend liep en met de komst van Mac os x Lion vervalt rosetta waarmee de mogelijkheid tot het spelen van PPC games vervalt.
[ Voor 6% gewijzigd door CaVeFiSh op 15-07-2011 09:33 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Heb het geprobeerd en het werkt inderdaad voor geen meter. Ik haakte al af toen ik ging scrollen en elke frame voorbij zag hakkelen, het is echt drama!CaVeFiSh schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:32:
Ik heb Sim City altijd met op de PC gespeeld maar ga binnenkort over op een Mac. Nu vroeg ik me af hoe Mac gamers Sim City spelen?
- Mac versie
- PC versie in Parallels of VMWare
- Bootcamp
Ik hoorde namelijk dat de Mac versie niet zo denderend liep en met de komst van Mac os x Lion vervalt rosetta waarmee de mogelijkheid tot het spelen van PPC games vervalt.
edit: ben zelf overgestapt op bootcamp, maar ik denk dat het met Paralleles of VMWare ook wel moet lukken.
[ Voor 8% gewijzigd door Soepstengel op 15-07-2011 17:11 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
(ga ik vanavond eens even proberen, maar ruimte op mijn SSD is beperkt dus als iemand het toevallig al weet...)
Weet iemand of deze nog de sku2 en batupdate nodig heeft ? voor zover ik kan vinden , is steam gepatched met deze.
En hoe zet je um no intro en custom resolution , kan je de steam snelkoppeling hetzelfde aanpassen als je dat bij normale install kon doen ? al gevonden
[ Voor 40% gewijzigd door TickleMe op 19-11-2011 11:56 ]
Vergeet ook niet om bij de meeste gebouwen de funding regelmatig aan te passen aan de noden.
Met als tip: saven voordat je zo'n missie gaat doen, mocht het misgaan dan kan je na opnieuw openen weer verdergaan alsof er niks gebeurd is
Voor CAM: Ik begrijp dat aanvullende gebouwen nodig zijn om de toegevoegde functionaliteit te kunnen gebruiken, klopt dit? Raden jullie aan hier onmiddellijk mee te gaan spelen of eerst Rushhour weer goed onder de knie te krijgen voor me daar aan waag?
Voor NAM: Voegt het installeren van deze mod onmiddellijk nieuwe infrastructuur toe of enkel de mogelijkheden en dient men daarna, zoals bij CAM extra infrastructuur te downloaden?
NAM is sowieso een must, het zorgt veel heel veel extra infrastructuurArie- schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:52:
Voor NAM: Voegt het installeren van deze mod onmiddellijk nieuwe infrastructuur toe of enkel de mogelijkheden en dient men daarna, zoals bij CAM extra infrastructuur te downloaden?
Herkenbaar! Ik hoop nog steeds eens op een fatsoenlijke opvolger, wie hem maakt zal mijn dan worst wezenpdj91 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:42:
Dit spel altijd met veel plezier gespeeld, vind het wel jammer dat er niet meer heel veel van deze soort spellen gemaakt worden. Zelf had ik altijd last van file's en sims die niet op hun werk konden komen. Als ik alle creaties in dit topic zie krijg ik meteen zin om weer te spelen. Misschien dit spel binnenkort toch maar weer eens uit de kast halen.
Als je op het punt komt om een leger basis en raket silo te bouwen dan doe je het al verkeerdMikeWazowski schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:34:
En natuurlijk geregeld de geld-opleverende missies uitvoeren + de extra aanbiedingen als een legerbasis en toxic waist dump aanvaarden (deze via wegen alleen verbinden met de buitenwereld, niet met je stad zelf)!
Met als tip: saven voordat je zo'n missie gaat doen, mocht het misgaan dan kan je na opnieuw openen weer verdergaan alsof er niks gebeurd is
Bouw gewoon niet te snel/teveel in 1 keer . Zone een gebied en laat dat een paar jaar lopen.
Maak ook snel een Buur stad en connect ze met elkaar.
Ik heb m ook maar weer opgestart
http://www.simcitycentral...imcity-4-newbie-tutorial/zlotka schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:11:
Is er iemand die mij een beetje uit kan leggen hoe je zorgt dat er genoeg geld binnenkomt? Elke keer als ik een stad maak, betaal ik meer dan er binnenkomt. Heb al geprobeerd de belastingen te verhogen, maar dat schiet ook niet echt op. Iemand die dit een beetje uit kan leggen?
In de windows logboeken heb ik dit gevonden:
Naam van toepassing met fout: SimCity 4.exe, versie: 1.1.638.0, tijdstempel: 0x3fb56ddc
Naam van module met fout: atiumdva.dll, versie: 8.14.10.349, tijdstempel: 0x4f1610b0
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x00001535
Id van proces met fout: 0x1db4
Starttijd van toepassing met fout: 0x01ccef3bf43a2724
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files (x86)\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe
Pad naar module met fout: C:\Windows\system32\atiumdva.dll
Rapport-id: 0674e1a6-5b34-11e1-a3a4-001b21a19047
en ook:
Naam van toepassing met fout: SimCity 4.exe, versie: 1.1.638.0, tijdstempel: 0x3fb56ddc
Naam van module met fout: unknown, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x00000000
Uitzonderingscode: 0xc0000096
Foutoffset: 0x3c8c3e21
Id van proces met fout: 0xcb18
Starttijd van toepassing met fout: 0x01ccef18f193c7b0
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files (x86)\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe
Pad naar module met fout: unknown
Rapport-id: b56100bc-5b19-11e1-802f-001b21a19047
Hebben jullie nog tips om crashes te voorkomen, en is er misschien ook een script dat zorgt dat het spel automatisch opslaat?
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Die dll is een deel van de videokaart driver (ati). 't Is een wilde gok, maar je kan eens proberen een andere videokaart driver te installeren. En misschien dat wat Arie zegtGijs007 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:08:
Ik ben sinds vandaag weer begonnen met spelen maar mijn spel crasht best vaak.
In de windows logboeken heb ik dit gevonden:
...
Pad naar module met fout: C:\Windows\system32\atiumdva.dll
...
Hebben jullie nog tips om crashes te voorkomen, en is er misschien ook een script dat zorgt dat het spel automatisch opslaat?
Is autosave overigens geen optie in het menu?
Als dit screenshot waar is (anandus schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:36:
[afbeelding]
Volgens geruchten te verwachten in 2013.
Geweldig als het waar is. Hoewel het hele verhaal voor mij afhangt van de keuze tussen zones of plopables. Please let it be zones!anandus schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:36:
[afbeelding]
Volgens geruchten te verwachten in 2013.