Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
Weet iemand of er misschien een mod is die voorkomt dat de prijs en de omschrijving van het object dat je wilt plaatsen niet over het voorbeeld heen vallen, maar ergens anders worden getoond?

Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/vervelend.jpg

Vind het zo vervelend als ik geen voorbeeld kan zien van wat ik nu precies aan het bouwen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Heeft iemand nog wat tips om vervuilende industrie om te toveren naar high tech industrie om zo de luchtvervuiling te verminderen? Kennisniveau in mijn stad is toereikend, ik heb een gemeentelijke verordening voor het verlagen van co2 voor industrie en de belasting voor vervuilende industrie staat nu op 11 procent ipv 9. Hoe lang ik ook wacht, de vervuilende industrie (en dus ook luchtvervuiling) blijft en de high tech industrie blijft afwezig (ondanks de enorme vraag). Een optie is om alle vervuilende industrie te slopen echter mis ik dan ongeveer 10k aan inkomsten waardoor mij stad verlies lijdt. Weet iemand hoe je geleidelijk van vervuilende industrie naar high tech industrie kunt gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
OCTheEagle schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:26:
Heeft iemand nog wat tips om vervuilende industrie om te toveren naar high tech industrie om zo de luchtvervuiling te verminderen? Kennisniveau in mijn stad is toereikend, ik heb een gemeentelijke verordening voor het verlagen van co2 voor industrie en de belasting voor vervuilende industrie staat nu op 11 procent ipv 9. Hoe lang ik ook wacht, de vervuilende industrie (en dus ook luchtvervuiling) blijft en de high tech industrie blijft afwezig (ondanks de enorme vraag). Een optie is om alle vervuilende industrie te slopen echter mis ik dan ongeveer 10k aan inkomsten waardoor mij stad verlies lijdt. Weet iemand hoe je geleidelijk van vervuilende industrie naar high tech industrie kunt gaan?
HT wilt niet in vervuilend gebied staan, zet dus een zooi parken/bomen neer, wat afgelegen van je dirty ind. Sloop desnoods een strook dirty ind. maak dan van bij dit schone/aantrekkelijke gebied je HT ind gebied, breidt dit langzaamaan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het iid net zoals Gammro doen maar dan wel eerst de vervuilende industrie op 20%.
Zo cash je nog een tijdje wat extra geld om een buffertje te hebben en weet je zeker dat je geen nieuwe vervuilende industrie terug krijgt.
De boompjes wel via god-mode planten [shft+ctrl+alt] zodat je gelijk volwassen bomen hebt want anders gaat het heel lang duren.

Kortom:
-vervuilende industrie naar 20%
-elders nieuwe industrie zonen om HT te krijgen.
-steeds stukje voor stukje wat vervuilende industrie weghalen en vervangen door bomen.

Let wel op dat je je tijdelijk hogere budget, door die 20%, niet gaat gebruiken voor andere zaken want dan kom je alsnog in de problemen.
Als je nog wat minder uit wilt geven zou ik de basisscholen die je hebt staan in de oudere gedeeltes van je stad weghalen, die worden toch nauwelijks gebruikt.
Ik neem tenminste aan dat je wel een highschool dan wel College hebt in je stad die voor onderwijs zorgt.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, na het lezen van deze topic raakte ik weer geïnteresseerd in Sim City 4 :D. De reden wrm ik snel interesse verloor aan Sim City was omdat het spel altijd zo traag ging (Vooral inzoomen en uitzoomen :p).

PC:
Processor:
AMD Phenom(tm) 9650 Quad-Core Processor (4 CPUs), ~2.3GHz
Memory:
8190MB RAM
Hard Drive:
1 TB Total
Video Card:
NVIDIA GeForce 9800 GT
Monitor:
Samsung 2494HM, HDMI, 24' Inch

Mijn PC is dus ruim goed genoeg. Ik speel single core (bij Dual/Quad crashed hij :-| ). Enige mod die ik heb is NAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:00

ikkes

In diepe rouw

Na een paar jaar toch maar weer simcity geïnstalleerd. Alleen doen een groot gedeelte van de gebouwen en zo het niet.
Ergens gelezen dat je 1 file in de map moet laten staan en de andere verwijderen. Alleen welk bestand? SC4LOT-bestand of SAV-bestand

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen jullie btw om Sim City niet zo traag te laten lopen? :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:43:
Wat doen jullie btw om Sim City niet zo traag te laten lopen? :x
De zweep erover uiteraard.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Postius schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:12:
[...]

De zweep erover uiteraard.
>:)

En zo moet het!
Wat voor traagheid ervaar je? Problemen met in-uitzomen of bij grotere steden op snellere speeltijd?

[ Voor 12% gewijzigd door Lof102 op 28-03-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een ATI kaart hebt wilt het nog weleens helpen om de hardware rendering uit te zetten, ik kreeg toen een flinke boost in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphero
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2020
Wanneer ik een road met daaroverheen haaks een elevated rail bouw, dan kan ik met de NAM plugin er met de autootjes niet meer onderdoor rijden. Haal ik de NAM plugin weer weg, dan gaat het goed.

Ook de NAM extra's zoals tunnels werken niet. De autootjes draaien gewoon weer om als ze bij de tunnel komen.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel ook weer eens geinstalleerd, maar het loopt heel traag, vooral na het in- en uit zoomen. Weten jullie hier misschien een fix voor?
Ik voldoe RUIM aan de requirements.

i7 920, 6gb DDR3 RAM, gtx285, WD black 2 X 500gb.
Draai het spel op windows 7 ultimate 64 bit.

EDIT: Door het spel of software rendering te zetten loopt het wel iets beter, maar nu krijg ik gewoon CTD's. Administrator runnen & compatabiliteitsmodus halen niets uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:47

thommich

Belg

Ik speel het spel met de NAM en CAM aanvullingen (uit de startpost).
Het probleem waar ik nu tegenaan loop (na enkele uurtjes spelen): High Wealth Commercial Offices willen niet ontwikkelen.

De demand staat al een hele periode op het maximum, ik heb veel zones met high density commercial, die gelegen zijn langs drukke avenues, en waar elevated railstations staan. (Waarop veel verkeer plaatsvindt).
Het vreemde is dat de rest van m'n stad wel erg goed ontwikkelt.

Er staat niet één $$$ Commercial Offices gebouw (inkomsten van belastingen zijn ook 0 voor die groep). Ik heb al plaza's aangelegd en de belastingen op 8% gezet maar nog steeds geen verschil.

Kan iemand me vertellen wat ik mis doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook altijd mee te maken dat die $$$ commercial offices minder goed ontwikkelen terwijl de vraag enorm is en de belasting soms zelf tot 5% is gezakt en in omliggende gemeente dan op bijvoorbeeld 12,5% staan. Dus ik ben ook benieuwd hoe je er voor zorgt dat het wel ontwikkeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me niet vergis is "low congestion" ook een van de eisen voor $$$ commercial. Voldoe je daar ook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Absoluut. Nergens een verbinding te bespeuren die geel of rood is (bij traffic kaartje dus).
Verder heb ik op de "desirability"-kaart gekeken en gezoned voor high density commercial waar het fel groen was. Helaas groeien daar dan hamburgertenten en dergelijke op :(

Is dit mogelijk een bug? (aangezien er echt 0,0 ontwikkeling is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Zit je niet aan je CO$$$ cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Ik heb enkel een paar kleine steden in de regio die voornamelijk industrie hebben. Heb nog nergens CO$$$ gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Als je CAM/NAM hebt dan heb je ook het Census gebouw (geen idee in welk menu je die kan vinden). Daar kan je zie wat de huidige caps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is dat dan precies van die Caps.. ik weet welk gebouw je bedoelt, heb het ook, maar dan zie je zo heel schema, maar weet niet precies hoe ik dat moet lezen, of wat ik daar uit kan afleiden allemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

thommich schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:22:
Ik heb enkel een paar kleine steden in de regio die voornamelijk industrie hebben. Heb nog nergens CO$$$ gezien...
Hmm, ik quote mezelf maar even.

Ondertussen ben ik een nieuwe regio begonnen, en een nieuwe stad. Ik heb ondertussen 180.000 inwoners, en heb 12 dollar belastinginkomsten vanwege $$$CO.

Ik vraag me nog steeds af of het normaal is dat er zo weinig ontwikkeling op dat gebied is terwijl er een enorme vraag naar is.
Is het mogelijk ergens de verschillende voorwaarden te vinden voor de ontwikkeling van $$$CO? (Heb plaza's, een luchthaven, deftige transportmogelijkheden...)

Kun je eventueel ook zeggen waar je dat censusgebouw vindt?

Hartelijk dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet wbt Co wel onderscheid maken tussen buisiness en services.
De laatste heeft b.v. wel heel drukke straten nodig itt services.
Voor alle $$$ geld dat er politie, brandweer en OV dicht in de buurt is en liefst zo weinig mogelijk vervuiling/polution.
De plaza's die het beste werken voor Co zijn die 1x1 met zo'n dingetje in het midden, past mooi achter een bushalte voor opvulling. :P
De region-census is te vinden in het menu van de parkjes.

Mocht je op de grote Co$$$ zitten te wachten dan is het aantal banen in je regio ook nog van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Zoals meer dat schijnen te doen, heb ik een tijdje geleden maar weer eens SImCity 4 geïnstalleerd.

Vroeg me toch eens af of dat allemaal wel ging werken natuurlijk op die nieuwe PC's.

Nou, alles geïnstalleerd zoals gewoonlijk, spel opgestart en gaan spelen. Na een tijdje spelen begon het me op te vallen dat steeds meer dingen gaar begonnen te ploppen en verschuiven. Beetje begonnen met inzoomen om te kijken waar het allemaal vandaan kwam, maar kwam niks speciaal gaars tegen.

Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/5391/gareartefacten.png

Ziehier een voorbeeld. Dat spul wordt allemaal steeds erger, totdat je af moet sluiten. Je wordt er ziek van. Blijkt ineens dat ik het alleen krijg met de Hardware-renderer. Als Software aangaat, gaat alles goed, wordt het spel lelijker en gaat het al laggen bij de kleinste beetjes particles die op je scherm komen. Crashen met een ijscowagen bijvoorbeeld levert al sloomheid op.

Specs even...
Phenom II x2 550 @ x4 3625MHz
XFX GeForce 9600GT @ 800/1925/1070
MSI 770-C45
2GB DDR3 1333 8-8-8-24 CR1
Windows 7 Ultimate

Even voor de duidelijkheid, dit systeem heeft al meerdere keren runs van 8 uur prime95 en dat soort programma's overleefd. 3DMark en Furmark doen ook perfect normaal. Crysis, Borderlands, wat dan ook: doet allemaal normaal.

Idee waarom die Hardware-renderer zo stom doet? Heb behalve alle ingame-instellingen dit geprobeerd:
- Resolutie met rust laten (nu 'custom' op 1680x1050).
- Rotzooien aan de affinity, werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 13:34
@ Orwell
Ik heb hem pas ook geinstalleerd, maar bij mij doet hij het wel,
misschien de rendering op software zetten en dan lagere graphs, geeft hij dan nog sloomheid
en anders toch een videokaartprobleem lijkt me

[ Voor 60% gewijzigd door Xephasis op 14-04-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:22
Onlangs ook weer Simcity 4 geinstalleerd. Ik zie in de regio echter het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/240/regionview.jpg
Iemand een idee hoe dit kan? Software en hardware rendering heb ik beide geprobeerd.

EDIT: Ik had gezocht middels Google en ook op GOT. Ik kon echter niets vinden (vind maar 's een keyword voor bovenstaand probleem). Nu zit ik het topic door te lezen en zie dat een mogelijke oplossing is om de custom resolutie in de snelkoppeling te verwijderen. Vanavond eerst maar 's testen.

EDIT2: Custom resolutie verwijderen verhelpt het probleem ook niet, wat wel geholpen heeft is om te spelen in windowed mode. Dit kan door -W toe te voegen aan je snelkoppeling.

[ Voor 53% gewijzigd door Postmen op 22-04-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is al wel weer lang stil hier.. zijn er nog mensen die het spelen en daarvan wat mooie plaatjes kunnen/willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe NAM is er :)
Here's a look at the new features:

* New modular Turning Lane Plugin (TuLEPs) has been added.
* New GLR-in-Avenue puzzle pieces have been added.
* New GLR-in-Road puzzle pieces have been added.
* New GLR-in-Street puzzle pieces plugin have been updated.
* New FLUP pieces have been added.
* New Underground Rail puzzle pieces have been added.
* Rail Viaduct Wide Radius Curve has been added.
* Traffic Simulators and Data View Plugins have been updated once again and reduced to five basic settings.
* Custom Traffic Simulators and Data View Plugins can be created with the "Traffic Simulator Configuration Tool".
* Numerous RUL, texture and pathing errors have been fixed.
* NAM Controller and Bridge Controller files have been updated to support the latest NAM features, several new bridges and the RHW 4.0 and NWM 1.0 releases.
* NAM Installer has been improved for easier handling and additional help for installing new Traffic Simulators.
Download

Ook is er een nieuwe RHW en is de NWM eindelijk uit :)

NAM Team blijft ongelooflijk :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nice alleen geen tijd om te spelen :( echt een nadeel dat het spelletje ontzettend veel tijd kost en praktisch geen zin heeft om bijvoorbeeld kwartiertje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
als je elke dag een kwartiertje speelt, en de rest van de dag nadenkt wat je in dat kwartiertje wil gaan doen, moet je toch een mooie stad kunnen bouwen ;)

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

NEE! Waarom releasen ze al die prachtige dingen nu nét voor mijn examens? :'(

Ik ga het toch maar eventjes testen denk ik, maar ik zet voor mezelf een wekker zodat ik ook op tijd weer stop. :)

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier of je ook verschillende steden in een regio kunt samenvoegen??
Die kleinere kaartjes zijn namelijk zo nutteloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Ik ben ook weer eens met simcity bezig, maar krijg wat van die rampen.
Hoe zet ik dat uit?

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikkes schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:30:
Ik ben ook weer eens met simcity bezig, maar krijg wat van die rampen.
Hoe zet ik dat uit?
Euhm... Je kan alleen maar handmatig rampen oproepen volgens mij?
Dus niet meer op het vulkaanknopje enzo klikken :+

Maar ik denk dat je rellen en brand enzo bedoelt? :)
Dat kan door politie en brandweer te bouwen en dergelijke :) Ik geloof niet dat je dat uit kan zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 21-05-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Ik krijg steeds meteoor inslagen enz. Daar wil ik vanaf.

Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat in de instellingen ergens, even goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikkes schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:58:
Ik krijg steeds meteoor inslagen enz. Daar wil ik vanaf.
Apart? Zonder dat je ze 'oproept'?
Je hebt het over Simcity 4?

Heb je mods geïnstalleerd misschien? Want voor zover ik weet komen rampen nooit vanzelf.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:19:
Staat in de instellingen ergens, even goed zoeken.
Ik heb net gekeken en kan daar niets vinden over rampen?
Alleen de 'auto go to disaster' :)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 21-05-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Ik installeer hem vanavond wel opnieuw en dan goed opletten wat erbij komt.

Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikkes schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:51:
Ik installeer hem vanavond wel opnieuw en dan goed opletten wat erbij komt.
Ik weet niet of je hem opnieuw hoeft te installeren, hoor.
Maar misschien helpt het? Ik weet het niet.

Maar ik vind het wel vreemd.
Ik zelf speel het al heel lang en ben het nooit tegen gekomen dat een ramp automatisch begon (behalve de rampen die erbij horen, zoals brand, rellen, nucleair meltdown, etc).
Ik speel Simcity4 met de uitbreiding Rush Hour en alle updates.
Een Google search doet mij vermoeden dat ik gelijk heb.

Ik heb ook het boekje erbij gepakt en daar staat ook dat dingen als meteoren handmatig moeten worden aangeroepen.

Het enige andere dat ik me kan bedenken is als je zo'n missile silo hebt, dat er soms een lancering verkeerd gaat, is dat het niet geweest, misschien?

Het iemand anders misschien een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Ik ben zelf al aan het denken wat er veranderd is. Ik heb de mappen wat uitgedund. Dus alle mappen in een map verwijderd en ik heb er dubbelen uitgehaald. Misschien dat daar iets bij fout is gegaan?

Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikkes schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:09:
Ik ben zelf al aan het denken wat er veranderd is. Ik heb de mappen wat uitgedund. Dus alle mappen in een map verwijderd en ik heb er dubbelen uitgehaald. Misschien dat daar iets bij fout is gegaan?
Hmm... Ik denk het? Misschien dat een nieuwe installatie dan wel zou helpen?

Ik heb me namelijk sufgegoogled op dit vraagstuk, maar kan echt niets vergelijkbaars vinden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikkes schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:09:
Verwijderen is niet nodig, gewoon je plugin folder even renamen zodat de plugins niet geladen worden.
Is het probleem daarna weg dan weet je waar je het zoeken moet.

Hoe dan ook heb ik nog nooit van dat probleem gehoord, erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Heb het spel en alles opnieuw geïnstalleerd.
Gisteren avond was het probleem er ineens weer. Nu gebeurde het nadat ik een bepaald gebouw in mijn stad had gezet. Heb het gebouw van de pc verwijderd en ik kijk wat er vanavond gebeurd.

Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Geef het op :(
Na een uur of zo gaat hij plat.Nee niet alleen vandaag.
Ik verwijder hem morgen weer en dan dag simcitty

Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er nog maar weinigen die dit spel spelen, of heb ik het mis... vroeger werd er tenminste nog regelmatig wat inspiratie materiaal gepost...

Ik probeer wanneer ik tijd heb toch af en toe wel te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb me echt jaren lang prima vermaakt met SC4 maar een paar maanden geleden overgestapt naar Cities XL.
Je hebt gewoon veel meer vrijheid, 3D en de unloker-mod.
De laatste keer dat ik SC4 heb gespeeld ergerde ik me behoorlijk aan de limitering van wegen en bruggen.
Daarnaast is het in de zomer altijd wat stiller in dit topic.

Helaas is de terravorming in CXL niet echt sterk en er nog niet zoveel flora beschikbaar zoals in SC4.
Ik heb me daar toch prima mee vermaakt. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z9ntnlXC1GL7lSqmcF4QARyb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Hey heren,

SC4 staat bij zeker nog meerdere malen per week op, echter is mijn 'leven' de laatste tijd dusdanig verandert dat ik (helaas) niet meer de tijd neem om wat plaatjes ed te posten.

Verlopig zal ik dit spel nog wel even spelen, ik ga proberen om dit weekend dat even een update te geven op m'n stad, al zal dat mogelijk met deze temperaturen buiten toch wel weer anders lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59
Gister weer eens begonnen aan simcity. Het blijft een spel je waar zo echt uuuuuuuuuuurrrrrrreen in kan stoppen. Je begint smiddags en je beseft je pas rond 23:00 dat de zon niet meer schijnt :p

Ik heb een beetje zitten kijken op simtropolis voor leuke gebouwen enzo. Er is alleen zo gigantisch veel keuze, lastig om iets uit te kiezen. Zijn er inmiddels al verzamelingen uitgekomen? Of doen ze daar nog steeds niet aan?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pingkiller schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:15:
Gister weer eens begonnen aan simcity. Het blijft een spel je waar zo echt uuuuuuuuuuurrrrrrreen in kan stoppen. Je begint smiddags en je beseft je pas rond 23:00 dat de zon niet meer schijnt :p

Ik heb een beetje zitten kijken op simtropolis voor leuke gebouwen enzo. Er is alleen zo gigantisch veel keuze, lastig om iets uit te kiezen. Zijn er inmiddels al verzamelingen uitgekomen? Of doen ze daar nog steeds niet aan?
Er is de Simtropolis-DVD of de SC4Devotion-DVD.

Verder staan er MEGA packs van Simgoober op de Lex (pagina 9 tot 15, als je Simgoober als creator intypt in de quick search, ongeveer), daarmee haal je tientallen gebouwen makkelijk binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Wow... just... wow... de eerste Maxis/EA titel is vanaf vandaag verkrijgbaar op Steam: voor Simcity 4 Deluxe Edition hoef je dus vanaf nu niet meer stad en land qua gamestores af te zoeken, maar voor zo'n 15 euro kun je 'm dus nu ook in de Steam Store oppikken. :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Een tijdje geleden had ik het al gezegd dat ik weer eens een plaatje zou posten, nou bij dezen:

Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/thisisit.jpg

Het is niet echt denderend wat ik hier laat zien, maar ik ben voornamelijk bezig met de infrastructuur van een stad en wil daar later de gebouwen in meten, of het iets wil worden dat merk ik gauw genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spannend!
Ik ben benieuwd :)

* anandus moet ook maar weer eens SC4 aanzwengelen, is alweer een tijd geleden geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:23:
Wow... just... wow... de eerste Maxis/EA titel is vanaf vandaag verkrijgbaar op Steam: voor Simcity 4 Deluxe Edition hoef je dus vanaf nu niet meer stad en land qua gamestores af te zoeken, maar voor zo'n 15 euro kun je 'm dus nu ook in de Steam Store oppikken. :)
hehe, feestje + taart :Y)
desalniettemin vinnik 15 euro best prijzig, aangezien je SC4deluxe voor 5 euro in budget bakken kan vinden.

Trouwens, denken jullie dat er ooit nog een waardige opvolger van SC komt (van de handen van maxis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:23:
[...]

hehe, feestje + taart :Y)
desalniettemin vinnik 15 euro best prijzig, aangezien je SC4deluxe voor 5 euro in budget bakken kan vinden.

Trouwens, denken jullie dat er ooit nog een waardige opvolger van SC komt (van de handen van maxis)?
Verwacht het eigenlijk niet, EA maakt tegenwoordig vooral spellen die het bij een groot publiek goed doen, en dat kun je van zoiets als Simcity niet echt zeggen (helaas).

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verveel me dood en bedacht dus opeens aan Simcity 4 en zo kom ik weer op dit forum. xD
Ik kan er nog steeds geen hout van qua mooie omgevingen en infrastructuur. :c

Misschien is installeren eens deze dagen.. :o!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ergens voel ik me dom om €15 te geven aan een spel dat ik al had, maar sinds ik m'n hekel aan Steam overboord gegooid heb ben ik helemaal buyfag geworden :(

Maar goed, ik heb het dus nog eens gekocht voor veel te veel geld. Opmerkingen voor wie het zich afvraagt:
  • Win7 x64 is geen probleem
  • De shortcut valt in Steam aan te passen zodat je je resolutie naar 1920x1080 kan opvoeren
  • De Network Addon Mod (NAM) werkt nog steeds
Ik vraag me wel af of dit verkrijgbaar zijn op Steam een manier is om nog bij te verdienen of een subtiele manier om het publiek warm te maken voor een Simcity 5 in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Wie heeft er een tip?
Ben alweer met dit spel bezig. Heb nu in een kleine stad een luchtvervuiling van hier tot gunter. Ja Gunter is de grote stad hiernaast.
Wat kan ik het beste aan de vervuiling doen?. Heb veel bomen gepland, parken en zo aangelegt Ik weet het niet meer.

Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik heb de macversie, maar het draait echt als trage stront, zal op de pc nog eens de 1 core truc proberen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowOnline schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:59:
Ik vraag me wel af of dit verkrijgbaar zijn op Steam een manier is om nog bij te verdienen of een subtiele manier om het publiek warm te maken voor een Simcity 5 in de toekomst.
mwa, EA zal EA niet zijn als ze niet bepaalde conclusies aan verkopen zullen binden... Echter verwacht ik zelf niet dat dit conclusies zijn die positief voor ons zullen zijn, aangezien societies compleet geflopt is. Of ze moeten er achter komen dat SC4 nogsteeds zeer gewilt is en op steam veiliger te verkopen is / meer fans bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 16-09 15:50
ikkes schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:02:
Wie heeft er een tip?
Ben alweer met dit spel bezig. Heb nu in een kleine stad een luchtvervuiling van hier tot gunter. Ja Gunter is de grote stad hiernaast.
Wat kan ik het beste aan de vervuiling doen?. Heb veel bomen gepland, parken en zo aangelegt Ik weet het niet meer.
De vervuiling zelf aanpakken ;-) Veel vervuilende industrie? Omvormen naar high-tech of buiten de stadsgrenzen plaatsen met een snelweg/trein verbinding er naar toe. Idem voor energie, al zou je die nog kunnen vervangen voor wat schonere alternatieven. Daarnaast veel op openbaar vervoer inzetten, want ook drukke wegen kunnen op een gegeven moment een aanzienlijke impact op de luchtvervuiling hebben. Als laatste kun je ervoor kiezen om te 'cheaten' door een air purifier te downloaden en te installeren...

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Hee bedankt :)
Alleen hoe doe ik dat omvormen:? Belasting nog verder omhoog voor die industrie?
Morgen weer verder. Maar dan zal ik eens het openbaar vervoer gaan doen.

Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikkes schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:18:
Hee bedankt :)
Alleen hoe doe ik dat omvormen:? Belasting nog verder omhoog voor die industrie?
Morgen weer verder. Maar dan zal ik eens het openbaar vervoer gaan doen.
dat is het 'gevaarlijkste'...

Mijn manier:
allereerst moet je zorgen dat je genoeg geld heb, een buffer, aangezien al je inkomsten van dirty industrie gaan wegvallen, en die dan nog niet vervangen zijn door hightech.
verder moet je de tax van dirty hoogste zetten, 20% als ik me niet vergis, en de high tech op maximaal 7, maar lager is altijd beter. Als laatste even controleren of er uberhaupt vraag is naar high-tech.

Wanneer dat gedaan is zet je het spel op pauze en sloop je alle dirty (buldozeren). Vervolgens knal je op het lege veld links en rechts wat parken neer en zet je de sim weer aan. Monitor vervolgens welke gebouwen uit de grond komen en vernietig alle dirty industrie... als het goed is moeten er dan binnen afzienbare tijd hightech industrieen uit de grond komen aangevuld met manufacturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik zet in het begin mijn belastingen voor dirty meteen op 20% en Hi-Tech op 5%. Voor de "lagere klasse" voorzie ik landbouwgebied in kleine steden buiten mijn metropool.

Belangrijk is wel om meteen goed onderwijs uit te bouwen of je Hi-Tech heeft niet veel toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Ik heb een beetje hetzelfde probleem, ze blijven zeuren om bomen en parken terwijl 2/3 van de map nog steeds uit bomen en groen bestaat.
En ik ook redelijk wat parken heb.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Gammro schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:15:
[...]

Nee, werkgelegenheid verhoogd de cap niet. Parken en landmarks verhogen deze cap:

[...]

Voor exacte waarden van relievers:
Zie: http://www.simcitycentral.net/html/cap-relief-list.html

Om je Cap en huidige gebruik ervan te zien kan je deze plugin gebruiken:
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=6095.0
ik mis een downloadlink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog leuke regio's? Het liefst met een aantal tiles die redelijk groot zijn, gewoon normaal zegmaar. Met een stukje water, ongeveer 15-20% en ook zo'n 15-20% bergen, waar je wel normaal op kan bouwen.

http://www.google.nl/imgr...,r:9,s:0&biw=1280&bih=683

Een ietwat groot voorbeeld, maar google afbeelding doet raar laatste tijd. Het voorbeeld is de rode tile.
Alleen dan een tikje kleiner, als iemand zo'n regio heeft met die kenmerken van wat water en bergen zou ik heel blij zijn omdat ik de standaart maps akelig stom vind, en ik kan niet zo snel iets leuks vinden op Simtrolpolis enzo, kben nog aan het zoeken. :(
EN nu zegtie dat de groote niet 1025 X 759 (of iets dergelijks moet zijn) maar 1025 X 975 (ofzoiets)
Dus de regio die ik wil importeren is kleiner dan de regio die ik wil vervangen, maar hoe wil ik één van die 2 aanpassen? Ik importeerde ze met CTRL+SHIFT+ALT+R

Pff wat een dode boel is het hier. :> Niemand meer leuke gebouwen of stadjes gemaakt ofzo :'(

Toch leuk die park sets. :>
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/i/park.png/

Hoogbouw pls. :+
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/i/skyscraper.png/

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/i/stadoverview.png/

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is de laatste maanden gewoon echt stil hier.. ik speel af en toe nog als ik tijd heb.. en ben nu paar weken bezig met nieuwe regio.. dus wie weet als ik wat verder gevorderd ben met steden en regio dat ik ff wat post...

Maar inspiratie is altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In het weekend weer even aan de gang gegaan met SC4. Stadje heeft nu zo'n 113.000 inwoners.

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails24.imagebam.com/9421/4f3af694207086.jpg Afbeeldingslocatie: http://thumbnails9.imagebam.com/9421/1e369294207097.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails31.imagebam.com/9421/ae567994207114.jpg Afbeeldingslocatie: http://thumbnails23.imagebam.com/9421/b48ac694207130.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails21.imagebam.com/9421/6181cf94207158.jpg Afbeeldingslocatie: http://thumbnails26.imagebam.com/9421/9fd33994207180.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails30.imagebam.com/9421/a97cf394207206.jpg Afbeeldingslocatie: http://thumbnails21.imagebam.com/9421/fd249394207225.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is trouwens weer een nieuwe NAM uit :)
ElmarO schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:25:
In het weekend weer even aan de gang gegaan met SC4. Stadje heeft nu zo'n 113.000 inwoners.
Ziet er weer, zoals altijd, prachtig uit, ElmarO!

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 22-08-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:27:
Er is trouwens weer een nieuwe NAM uit :)
"Numerous RUL, texture and pathing errors have been fixed, including the Car and Passenger Ferry issue"

Weet iemand wat dit Ferry issue is?

Ik had namelijk crashes met Ferry's, maar heb al Googlend niets kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:11
Ik kan nergens meer de rotterdam map downloaden heeft iemand hem nog ergens?

Ik heb hem al, maar hij doet het niet iemand weet waarom?

[ Voor 28% gewijzigd door jocd op 25-08-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:57
Ik meldt me hier ook maar. Heb het topic via Google gevonden. Ik speel zo nu en dan SC4. Nu ik hier hulp kan vinden, vraag ik jullie het volgende:

- Ik ben bezig om één 'stad' te maken die de rest van Simnation voorziet van alle benodigdheden, dwz stroom, water en het verwerken van afval. Mijn vraag is nu of iemand hier ervaring mee heeft. Kan je dus ook bijvoorbeeld stroom doorvoeren naar drie of vier steden verder?

- Hoe gebruiken jullie de havens en vrachtstations voor de treinen. Bij mij is er echt 0 overslag van goederen. Hoe en waar kun je die nou het beste plaatsen?

Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Malfoi op 27-08-2010 22:51 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
1) Ja, dat kan, maar alleen naar de buren van die stad. Gewoon verbindingen naar de buren leggen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBrennan schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:43:
1) Ja, dat kan, maar alleen naar de buren van die stad. Gewoon verbindingen naar de buren leggen dus.
Kan ook wel naar de buren van de buren via de buren. :P
Als je als buurstad alle overcapaciteit inkoopt dan kun je gewoon doorverkopen wat je niet nodig hebt aan de volgende stad etc.
Dus in principe zou 1 stad de hele regio kunnen voorzien van power/water/garbage etc. maar omslachtig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Mjah, maar dat is een hoop gedoe. Wat ik dan doe is een kleine map pakken die veel buren heeft en daar alles op zetten. Alhoewel ik alleen energie importeer en garbage exporteer, zelf water produceren is niet vervuilend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:57
Oké bedankt voor de info. Ik wilde even weten of het wel mogelijk is of omdat ik dan dus tegen problemen aan loop.

Iemand ook een antwoord op mijn andere vraag?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 22:32
hahaha, even via steam gedownload en eens kijken wat ik tegen vastlopers kan doen...
verder blijft het een leuk spel om de tijd mee te doden. als ik wat plaatjes heb als alles blijft werken kom ik weer terug!

EDIT:
chips; hij blijft vastlopen, gewoon tijdens het spelen. ik heb al mijn I7 teruggezet naar 1 core maar dat werkt dus niet. iemand een idee wat het kan zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door A4-tje op 04-10-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 21:42
Op w7 of vista loopt ie sowieso niet soepel en ik weet niet of je (veel) plugins hebt maar die werken ook niet echt mee. Wat je kan proberen is compatibiliteits modus, als admin uitvoeren en hem high priority geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
helaas; ik heb hem hoge prioriteit (niet real-time) gegeven, gespeeld als admin en 1 kern gegeven en toch weer een crash naar het bureaublad.
ga eens een mail sturen naar steam.

Edit: ;hij gaf een runtime error.

[ Voor 9% gewijzigd door A4-tje op 05-10-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

A4-tje schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:14:
hahaha, even via steam gedownload en eens kijken wat ik tegen vastlopers kan doen...
verder blijft het een leuk spel om de tijd mee te doden. als ik wat plaatjes heb als alles blijft werken kom ik weer terug!

EDIT:
chips; hij blijft vastlopen, gewoon tijdens het spelen. ik heb al mijn I7 teruggezet naar 1 core maar dat werkt dus niet. iemand een idee wat het kan zijn?
gebruik de windows xp mode en zet hem ingame op software rendering.
Dat deed het voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom elektriciteit belangrijker is dan water.

Na de krotjes komen al vaak mooie modale huisjes tevoorschijn zonder dat er waterleiding moet liggen!
Is watervoorziening niet belangrijker dan elektriciteit (denk pre-1900)?

Misschien een leuk idee voor een volgende Simcity:
Watervoorziening is noodzaak, óók elektriciteit vereist voor modale bebouwing, óók gasvoorziening vereist voor luxe bebouwing/wolkenkrabbers! Die toevoeging van gasleidingen kunnen een nieuwe Simcity wat frisser maken en het past toch in het Simcity concept!

Gasvoorziening zou vervolgens meer geld kosten in onderhoud dan het opbrengt in taxen, maar zou dan voor (iets) lagere luchtvervuiling kunnen zorgen én geeft recht op luxewoningen en wolkenkrabbers etc :)

[ Voor 15% gewijzigd door Terrestraeon op 05-10-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Chris5488 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:45:

Na de krotjes komen al vaak mooie modale huisjes tevoorschijn zonder dat er waterleiding moet liggen!

Watervoorziening is noodzaak, óók elektriciteit vereist voor modale bebouwing, óók gasvoorziening vereist voor luxe bebouwing/wolkenkrabbers! Die toevoeging van gasleidingen kunnen een nieuwe Simcity wat frisser maken en het past toch in het Simcity concept!

Gasvoorziening zou vervolgens meer geld kosten in onderhoud dan het opbrengt in taxen, maar zou dan voor (iets) lagere luchtvervuiling kunnen zorgen én geeft recht op luxewoningen en wolkenkrabbers etc :)
Is dat wel nodig, NL is vrij speciaal erin hoor dat iedereen een gasleiding heeft, zeker in zuidelijkere landen is het niet nodig en gebruikt men gasflessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Chris5488 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:45:

Had SimCity 2000 dat al niet? Volgens moet kwamen er daar mooi geen gebouwen als de combi water/electriciteit niet beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
icecreamfarmer schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:42:
[...]

gebruik de windows xp mode en zet hem ingame op software rendering.
Dat deed het voor mij.
helaas staat op windows xp sp2 en maar op 1 kern. vervolgens op "real time" gezet en an hardware naar software gegaan. hij heeft het toen een tijdje gedaan maar blijft nu weer crashen. heb nog wat gelezen en geprobeerd maar de meeste mensen hebben alleen problemen als ze veel extra maps hebben gedownload wat bij mij niet het geval is.
beetje balen op deze manier :'(
nouja als ik nog wat tegenkom waardoor het wel werkt laat ik dat natuurlijk weten :)

komt er eigenlijk ooit nog eens een nieuwe simcity? op dit moment wordt door EA vooral de sims uitgemolken en zie ik niet zo snel een nieuwe simcity komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A4-tje schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:22:
komt er eigenlijk ooit nog eens een nieuwe simcity? op dit moment wordt door EA vooral de sims uitgemolken en zie ik niet zo snel een nieuwe simcity komen...
Kans hierop is kleiner dan gering, bij EA zullen ze ook om zich heen kijken en als ze dan zien dat montecristo over de kop is gegaan met CitiesXL, dan zullen ze wel 2x achter de oren krabben alvorens een simcity uit te brengen. Hierbij komt ook dat societies nou alles behalve een succes was... dus ik denk niet dat zolang de merknaam sim city bij EA ligt we een (waardig) vervolg gaan zien.

P.s aan degene daar weer boven. Gas was er niet in SC2000, alleen electra en water. Ik zie overigens eerder alles verdwijnen en het versimpelen in een gebouw voor 'utilities' dan dat ze het zouden opsplitsen. is namelijk makkelijker, dus grotere kans dat je meer mensen aanspreek, dus meer verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:45:
[...]
P.s aan degene daar weer boven. Gas was er niet in SC2000, alleen electra en water. Ik zie overigens eerder alles verdwijnen en het versimpelen in een gebouw voor 'utilities' dan dat ze het zouden opsplitsen. is namelijk makkelijker, dus grotere kans dat je meer mensen aanspreek, dus meer verkoopt.
Jammer als ze dat zouden doen.
Die fout hebben ze al met Simcity Societies gemaakt.
Een complexer spel zoals Simcity altijd al is geweest hoort zo te blijven, het houd het spel op latere leeftijd nog interessant.

Gas is er overigens nooit geweest in Simcity. Maar ik haal het maar op omdat je zo het 'oeroude' principe van water & elektriciteit leuk kunt uitbreiden met extra nutsbedrijven. Als er een nieuwe Simcity zou komen, moet het wel wat meer zijn dan gewoonweg een grafische update van Simcity 4.

[ Voor 18% gewijzigd door Terrestraeon op 06-10-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
ik denk dat gas idd niet wordt gebruik om de al aangehaalde reden dat wij in nl redelijk uniek zijn met een gasaansluiting in het huis.
wat je dan wel weer kan toevoegen is riolering (en als je daarin verder wilt gaan eentje voor grijs en eentje voor afvalwater). dat is weer iets wat wel in de meeste landen bekend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:06

KrazyJay

Het is toch wel jammer dat er sinds SC4 geen vergelijkend spel van Maxis/EA is uitgekomen. Elke keer dat ik aan mijn PC zit, merk ik dat ik SC4 Rush Hour open heb staan... Fantastisch spel, en speel het al sinds het er is. Misschien wel mijn beste aankoop ooit. Maar... is de gamingmarkt zo veel veranderd dat er geen afzetmarkt meer voor zou zijn? Of zouden er andere redenen zijn dat er geen nieuwe SC spellen komen van Maxis/EA?

CitiesXL heb ik gespeeld tijdens de demoperiode, maar denk toch dat dat concept met onlineabos voor sharing ze de nek omgedaan had. Verder had het grafisch (maar niet qua gameplay en zeker niet qua mogelijkheden) wel inspirerend kunnen zijn voor Maxis/EA... Zou het dan toch ooit.... komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verwachting is dat er geen waardige opvolger meer zal komen van SC4 van de hand van Maxis/EA.
De huidige trent van veel van de spelmakers is gewoon dat ze van specialist games naar mainstream games gaan, om meer verkopen aan te trekken (uitzondering daargelaten zoals paradox interactive). Een relatief goed voorbeeld hiervan is in mijn ogen civ5 die toch redelijk simpeler is gemaakt (zowel in technische aspecten als grafisch) om meer mensen aan te spreken. En om een waardige opvolger van SC te maken kan dit gewoon niet worden gedaan in mijn opinie.

Hierdoor loop je dan als spelontwikkelaar het risico dat je spel niet of nouwelijks aanspreekt bij de 'core' fans en maar mild aanspreekt bij de nieuwe fans, waardoor je gewoon een gigantisch verlies draait. en dat is een risico wat de meeste spelontwikkelaars niet gaan nemen, zeker niet in het huidige financiele klimaat, waar men meer aan het doorkauwen is op bestaande formules (bijv de cod franchise) en de echte innovaties moeten komen van independants (zoals minecraft).

Hierbij komt dat de grote visionair van sim city, will wright, al vaker heeft aangegeven niet meer aan een sim city te gaan werken omdat hij juist nieuwe uitdagingen aan wil gaan. nieuwe game mechanics etc ontwikkelen (en god mag weten wat hij nu, na spore, aan het maken is)

Derhalve denk ik dat de echte waardige opvolger, mocht hij er ooit komen, uit de hand zal zijn van fans die een dergelijke game verbouwen aan de hand van het origineel of compleet uit de grond optrekken (zoals bijv gebeurt is met transport tycoon deluxe -> OTTD)

En dat kan, vermoed ik, helaasch nog wel een redelijke tijd op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
ik ben bang dat het er ook niet van komt. helaas want vaak hebben deze spellen heel veel herspeelwaarde.. mar dat Will Wright niet meer wil meewerken houdt natuurlijk niet in dat er niet nog eentje kan komen. hij is niet (meer) nodig voor een nieuwe game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier vroeger weleens gepost en dat is lang geleden maar ik ben nu aan het BATen en ik zal eens wat laten zien om de sfeer erin te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/4634/televisietorengoestease.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/9643/housewashington.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Laatst online: 05-08-2021
Sinds kort ben ik ook weer begonnen met het spelen van Simcity 4.
Heb de zones proberen te verdelen met een woonwijk/commercie in het midden. Agrariers in het noorden en zware industrie in de linkerbovenhoek. Cashflow gaat redelijk lekker omhoog! :)

Daarnaast is het balkje van 'Milieu' knalrood en heb wel parken geplaatst, maar hoe krijg je dat in hemelsnaam omhoog?

Nu wil ik ook wel wat hogere gebouwen krijgen, maar er is geen vraag naar medium/high density woonwijken. Hoe krijg ik dat wel voor mekaar?
Hier even een paar screens:

Afbeeldingslocatie: http://i795.photobucket.com/albums/yy235/Vincitore/Simcity%204/Forestlawn-28Sep661291403374.png

Afbeeldingslocatie: http://i795.photobucket.com/albums/yy235/Vincitore/Simcity%204/Forestlawn-31Jul691291403910.png

Afbeeldingslocatie: http://i795.photobucket.com/albums/yy235/Vincitore/Simcity%204/Forestlawn-21Aug691291403961.png

Afbeeldingslocatie: http://i795.photobucket.com/albums/yy235/Vincitore/Simcity%204/Forestlawn-11Nov651291403323.png

Afbeeldingslocatie: http://i795.photobucket.com/albums/yy235/Vincitore/Simcity%204/Forestlawn-14Aug671291403405.png

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien heeft je industrie geen water, aangezien ik een watersymbool zie... Als je industrie op het water zit aangesloten, ontwikkeld zich ook productie en high tech industrie, wat uiteindelijk je commercie en wonen ook helpt te ontwikkelen (en uiteindelijk ook hogere gebouwen oplevert). Je moet natuurlijk verder wel zorgen dat schooling en gezondheidszorg goed voor elkaar zijn. Als je minder vervuilende industrie hebt is dat ook goed voor de ontwikkeling en je milieu balk zal een stuk groener kleuren!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Laatst online: 05-08-2021
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:48:
Zo te zien heeft je industrie geen water, aangezien ik een watersymbool zie... Als je industrie op het water zit aangesloten, ontwikkeld zich ook productie en high tech industrie, wat uiteindelijk je commercie en wonen ook helpt te ontwikkelen (en uiteindelijk ook hogere gebouwen oplevert). Je moet natuurlijk verder wel zorgen dat schooling en gezondheidszorg goed voor elkaar zijn. Als je minder vervuilende industrie hebt is dat ook goed voor de ontwikkeling en je milieu balk zal een stuk groener kleuren!

Succes
Heb ze aangesloten op het waternetwerk. Had het een beetje chaotisch neergelegd en daardoor was er 1 stukje dat geen water had. Nu systematisch buizen van links naar rechts en van boven naar beneden en alles is aangesloten nu.
Daarnaast heb ik heeel veel parkjes aangelegd en ik probeer de industrie te vermijden, maar met handel alleen kan je het niet oplossen. High tech industrie is er nog niet echt bij mij :(

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik was bezig een Nederlandse stad te maken met grachten ect. Heb alle addons gedownload van Nederlandse huisjes.

Alleen wat ik minder vind is dat als ik woongebieden aanwijs dat er van alles en nog wat komt te staan. Is er geen mogelijkheid om specifieke huizen te laten groeien per woongebied? Het word nu zeg maar een mikmak van stijlen.

Of moet ik dan alleen maar die Plopable huizen neerzetten? Wat wel minder leuk is want dan werkt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan gebouwen als monumenten aanwijzen (of hoe dat ook heet), dan veranderen ze niet meer.
Ook is er een mod die alle standaardgebouwen uitschakelt, zodat je alleen gedownloadde gebouwen hebt die groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
Thanks! Dat word dus elke keer wachten op het juiste huis en dan als monument zetten. Dat is wel veel werk maar dan heb je ook wat ;)

Hmm, weet je ook hoe die mod heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehehe, LoneRanger to the rescue 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
Thanks! En nu simmen! Ik maak wel een paar screenshots als alles een beetje draaiende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
Ben nu al even bezig maar alles werkt en alles is toegankelijk. Zitten hier en daar een paar monumenten om het een beetje extra op te leuke zoals een kerk en een stadhuis.

Ben momenteel bezig met het spoor en meerdere buitenwijken aan het creëren.
Hier een paar screenshots :):

Centrum met winkels en het plein
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/izx8c2.jpg

Een paar grachtenpanden
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/1124dgi.jpg

Plein en parlement ( + Randstadrail tram rechts)
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2ep32n7.jpg

Woonwijk 1
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2u5alie.jpg

Woonwijk 2
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/5zjwn.jpg
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste