Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ralph88 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:22:
[...]

Ik lees veel over terraformer en S4Mapper, maar wat ik bedoel is hoe krijg ik nou mooie egale randen, waterpartijen (meer of zee) en overige terreinveranderingen. Want in de SC4D zelf ga ik gelijk heel diep, te hoog, rare randen etc. Snap je ongeveer wat ik bedoel? :?
Ik begrijp wat je bedoelt, maar weet niet hoe je dat netjes doet, maar er zijn vast wat mooie erraforming tutorials te vinden?
Dus snelweg 10 hokjes van boven op de ene regio is ook 10 hokjes van boven op de aansluitende? Het overgaan zal ongetwijfeld vanzelf gaan, maar wil het wel zo mooi mogelijk! ;)
Ja, daar hoef je je helemaal geen zorgen over te maken :)
Cool! Ga ik proberen!
NAM en CAM staan geinstalleerd in de plugin folder van de SC4D-directory, maar de essentials en overige downloads komen weer in Mijn documenten/.../plugin.
Zit hier nog verschil tussen?
Ja, in principe is het het beste dat je alles in documenten/../plugin gooit :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ralph88 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:22:
[...]

Ik lees veel over terraformer en S4Mapper, maar wat ik bedoel is hoe krijg ik nou mooie egale randen, waterpartijen (meer of zee) en overige terreinveranderingen. Want in de SC4D zelf ga ik gelijk heel diep, te hoog, rare randen etc. Snap je ongeveer wat ik bedoel? :?
Terraformen vind ik persoonlijk het leukste om dat gewoon in het spel zelf te doen.
Het is niet de snelste/makkelijkste manier maar je hebt gewoon veel meer vrijheid.
Dat je te snel te diep of te hoog gaat is wel te verhelpen, als je gaat terraformen krijg je zo'n mooie blauwe cirkel.
D.m.v. ctrl+1 t/m 0 kun je de tool finetunen, vrij simpel, experimenteer er maar eens mee.
Wat ook makkelijk werkt om de boel egaal te krijgen is 1x1 roads naast elkaar te ploppen, de hoogte wordt bij het aanliggende vlak dan aangepast naar dezelfde hoogte.
Zo kun je b.v. hele mooie vlakke plateaus aanleggen.
Verder altijd de grid "g" aanzetten als je gaat terraformen, op die manier kun je echt heel precies te werk gaan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m73IO5fqzvMwLgRmDnxeNDSC/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cQIjLDCMZMY2NOrdEQRfyW32/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l53P9W3dAwu9VfwS4qC01Wj6/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gAkMZo130qL2VFByr5VSLjqJ/full.jpg

Only fools are enslaved by time and space.

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:22
Ik ben nu aan het downloaden geslagen en heb even de tekst van Loneranger opgeslgen over props, textures en lots.
Alleen ik zie zoveel Mega Props Vol 1,2,3 packs van verschillende aanbieders. Welke zijn nu het beste of het mooiste? Simgoober en Jeroni heb ik al, want die zag ik qua naam al vaak voorbij komen.

Gebouwen vind ik nog interessanter. Hebben gebouwen ook nog een bepaalde naam of zoekterm per categorie? Zijn daar ook packs voor? Toevallig de CAM packs? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Ralph88 op 19-11-2009 14:51 ]

Ralph88 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:47:
Ik ben nu aan het downloaden geslagen en heb even de tekst van Loneranger opgeslgen over props, textures en lots.
Alleen ik zie zoveel Mega Props Vol 1,2,3 packs van verschillende aanbieders. Welke zijn nu het beste of het mooiste? Simgoober en Jeroni heb ik al, want die zag ik qua naam al vaak voorbij komen.
Props zijn benodigd voor andere downloads (ze worden 'dependancies' genoemd), op zichzelf doen die prop packs niet.
Hebben gebouwen ook nog een bepaalde naam of zoekterm per categorie?
Zijn daar ook packs voor?
Hoe bedoel je? Ik geloof dat je bij SC4D linksonder per categorie kan klikken.

Persoonlijk zoek ik vaak op categorie, maar meestal op auteursnaam (zoals idd Simgoober, tag_one, Haarlemmergold, blade2k5, debussyman, z, cerulean, zero7, JBSimio, diggis, Andreas, BSC, ennedi, marcszar, mas71, spa, NAM Team, ks_JPN, deadwoods, c.p., Vanderaap, jestarr, cobb32118, dmscopio, bixel, oppie, ill tonkso en nog veel meer :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Ik ben al een heel stuk verder (al zeg ik het zelf), maar heb nog even een vraagje:

Ik heb vooral gebouwen van Simgoober gedownload en met de bijgevoegde installer in de plugin map geinstalleerd. Nu krijg ik alleen dozen, daar heb ik al iets over gelezen, maar dan moet ik een pack met textures hebben oid? Nu was het bij 1 gebouw, maar mijn vermoeden zegt dat het bij meerdere is naarmate mijn stad groeit.
Ik heb de RTMT op advies geinstalleerd, nu heb ik dat ook op wegdelen geplaatst (bus), maar de residentialgebieden die eraan liggen geven aan dat ze er niet gebouwd kan worden omdat men er niet met de auto kan komen. Klopt dit?
Kan ik deze laten liggen en wachten tot de huizen zich uitbreiden over meerdere hokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ralph88 schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:21:
Ik ben al een heel stuk verder (al zeg ik het zelf), maar heb nog even een vraagje:

Ik heb vooral gebouwen van Simgoober gedownload en met de bijgevoegde installer in de plugin map geinstalleerd. Nu krijg ik alleen dozen, daar heb ik al iets over gelezen, maar dan moet ik een pack met textures hebben oid? Nu was het bij 1 gebouw, maar mijn vermoeden zegt dat het bij meerdere is naarmate mijn stad groeit.
Textures, maar meestal zijn het props.
Als je met je vraagtekentje op de doos klikt zie je vaak welk gebouw het is.
Kijk in de readme van dat gebouw welke dependency daarbij hoort :)
Ik heb de RTMT op advies geinstalleerd, nu heb ik dat ook op wegdelen geplaatst (bus), maar de residentialgebieden die eraan liggen geven aan dat ze er niet gebouwd kan worden omdat men er niet met de auto kan komen. Klopt dit?
Ja, dit klopt helaas, dus je moet ze een beetje tactisch plaatsen (ik plaats het vaak 'zijdelings' langs gebouwen, zeg maar).
Kan ik deze laten liggen en wachten tot de huizen zich uitbreiden over meerdere hokjes?
Dat kan, maar moet dat wel gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ralph88 schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:21:

Altijd even de readme doorlezen, daar staan vaak directe links naar de dependencies. ;)
In jouw geval mis je de moddels maar vast ook nog de props.
Geen idee of je de Residential of Commercial pakketjes van SG hebt maar gebruik even de powersearch op de Lex en dan op naam [simgoober] zoeken.
Eventueel kun je de bovenste zoek optie [maxis catagory] instellen op dependency pack en dan vind je alle dependencies die bij de gebouwen van SG horen. :)
Mar nogmaals, bij het installeren van die packs kom je automatisch in de readme met links naar dependencies, makkelijker kan niet want de links die je al gedowload hebt zijn donkerder van kleur.
Ik ben geen voorstander van roadtop bushaltes, wieweet dat het nu anders is maar het gaf nog al wat problemen wbt het zogenaamde penalty syteem wbt het commuten.
Dat laatste heb ik ervaren en zorgde voor enorm veel vertraging in het spel. [haperingen]
Aan het stukje weg waar je ze neerzet kun je niet zonen, dat wordt nml door het spel niet meer herkend als weg.
Hoe dan ook, ik raad het gebruik sterk af, al helemaal omdat het niet nodig is. ;)

Mocht je eventueel besluiten ze uit je pluginfolder te gooien moet je ze eerst buldozeren in het spel want anders kom je je stad niet meer in. [ctd]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:40:
Ik ben geen voorstander van roadtop bushaltes, wieweet dat het nu anders is maar het gaf nog al wat problemen wbt het zogenaamde penalty syteem wbt het commuten.
Dat laatste heb ik ervaren en zorgde voor enorm veel vertraging in het spel. [haperingen]
Dat is al lang het geval niet meer :)
(Al hangt het ook af welke je kiest, geloof ik, maar als je de CAM-versie neemt heb je dat niet :) )
Hoe dan ook, ik raad het gebruik sterk af, al helemaal omdat het niet nodig is. ;)
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, ik vind het heerlijk om al die ruimte te besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:42:
[...]
Dat is al lang het geval niet meer :)
(Al hangt het ook af welke je kiest, geloof ik, maar als je de CAM-versie neemt heb je dat niet :) )
Tja, ik lees al maanden niet echt meer mee op de diverse fora. :P
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, ik vind het heerlijk om al die ruimte te besparen :)
Mwah, ik gebruik[te] de loze ruimte altijd voor parkjes of bomen, echt loze ruimte vond ik het nooit.
Ik heb ergens een setje liggen met bushaltes van 1x1, 1x2, 1x3 en 2x2 met meer dan voldoende capaciteit.
Geen idee hoe het nu met die roadtops is maar ik had nogal eens moeite met ze te vinden als de stad wat groter werd.
Nu heb je dat ook nog wel eens met gewone haltes, dat je er niet bij kunt b.v., maar dan zet je de de boel op zone-view en dan weet ik precies waar ik ze zoeken moet. ;)
Naja, heeft ook met een stukje gewenning te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Ik ben na een tijdje ook nog eens opnieuw begonnen, wel 2 dingen die'k me niet meer herinner:

- Wat waren de toetsen voor de verschillende snelheden?
- Als ik de snelheid op het hoogste zet, valt die na enkele seconden meestal terug op de 'real-time'-snelheid, bestaat hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EZ_ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:10:
Ik ben na een tijdje ook nog eens opnieuw begonnen, wel 2 dingen die'k me niet meer herinner:

- Wat waren de toetsen voor de verschillende snelheden?
Even een dirty copy-paste:

CONTROLS
F1 Key god mode
F2 Key mayor mode
F3 Key my sim mode
F4 Key options panel
Ctrl + ~ Key pause
Ctrl + 1 Key turtle speed
Ctrl + 2 Key rhino speed
Ctrl + 3 Key cheetah speed
+ Key zoom in one level
- Key zoom out one level
1-5 Key zoom to level 1-5
Page Up Key rotate counterclockwise
Page Down Key rotate clockwise
Home Key rotate building clockwise
End Key rotate building counterclockwise
Left or Right Arrow scroll left or right
Ctrl + Left or Right Arrow scroll left or right once
Up or Down Arrow scroll up or down
Ctrl + Up or Down Arrow scroll up or down once
Space Bar center on cursor
G Key grid
Esc Key close window, release tool
/ Key query tool
Q Key zone low d. res
W Key zone med d. res
E Key zone heavy d. res
A Key zone low d. com
S Key zone med d. com
D Key zone heavy d. com
Z Key zone agro
X Key zone med d. ind
C Key zone heavy d. ind
Y Key zone landfill
V Key de-zone
B Key demolish
Ctrl + F Key dispatch fire
Ctrl + P Key dispatch police
R Key road tool
Alt + R Key street tool
Shift + R Key highway tool
Ctrl + Shift + R Key build bus stop
T Key rail tool
Ctrl + Shift + T Key passenger depot
Ctrl + Alt + T Key freight depot
Shift + T Key subway tool
Shift + Alt + T Key subway station
L Key power lines tool
I Key pipes tool
P Key build small police station
Alt + P Key build large police station
Shift + P Key build jail
F Key build small fire station
Alt + F Key build large fire station
H Key build clinic
Alt + H Key build hospital
K Key build elementary school
Alt + K Key build high school
Shift + K Key build city college
F5 Key day only
F6 Key night only
F7 Key night & day
F11 Key open play options dialog
F9 key open graphic options dialog
F10 Key open audio options dialog
Ctrl + S Key save city
F8 Key exit to region
F12 Key quit game
Num Lock Key hide or show UI
Ctrl + Shift + A Key photo album
Ctrl + Shift + S Key take snapshot
Ctrl + Shift + Alt + F Key full screen refresh
Ctrl + X Key cheat code dialog
Ctrl + Shift + C Key toggle terrain contours
Ctrl + Shift + O Key obliterate city dialog
- Als ik de snelheid op het hoogste zet, valt die na enkele seconden meestal terug op de 'real-time'-snelheid, bestaat hier een oplossing voor?
En het is niet een 'alarm'-situatie? (brand/rel/etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Het was dus CTRL+1/2/3, bedankt :p

Het is niet bij een alarm-situatie, het gebeurt altijd als ik ook maar een klein beetje met de cursos beweeg of een menu open. Ik heb nu wel gezien dat na een 2-tal seconden de tijd terug versneld loopt, wat me vroeger nooit opgevallen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293381

Is er misschien ergens iets te downloaden dat de capaciteit van wegen verhoogt? Of bijvoorbeeld bredere wegen waar dan dus meer verkeer over kan... In ieder geval zijn er wegen, snelwegen, kruispunten, knooppunten anders dan standaard. En de NAM heb ik al, dus nog buiten dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 293381 schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:22:
Is er misschien ergens iets te downloaden dat de capaciteit van wegen verhoogt? Of bijvoorbeeld bredere wegen waar dan dus meer verkeer over kan... In ieder geval zijn er wegen, snelwegen, kruispunten, knooppunten anders dan standaard. En de NAM heb ik al, dus nog buiten dat....
Dan zou ik een andere simulator kiezen. Ik weet niet welke je nu hebt, maar er zijn verschillende simulators met verschillende capaciteiten.
Zie de Readme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, zoiets heb ik al eens gezien, alleen als ik dat anders wil instellen geeft ie een foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is met toch gelukt met die andere simulator, heb nu een 5x zo grote capaciteit, wel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mensen die een beetje winters willen bouwen:
Pegasus heeft een wintersport-resort set gebouwd, met skiliften, skischool, apres-ski-restaurant, etc. :)
klik

Afbeeldingslocatie: http://simpeg.com/forum/tp-images/Image/1261029313product_image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat een GEM? :P :+

Ziet er weer geweldig uit, wat een artiest ook die Pegasus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

't is wel jammer dat er weinig impressies van steden / dorpen / platteland worden gepost... Kon je altijd leuk inspiratie uit op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 293381 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:43:
't is wel jammer dat er weinig impressies van steden / dorpen / platteland worden gepost... Kon je altijd leuk inspiratie uit op doen.
Ik ben alweer een paar uurtjes bezig geweest met een "oude" regio van Superaki, zal binnenkort wel wat plaatjes schieten.
Is wel zonder custom content maar dat speelt zo lekker licht en aangezien het gewoon voor tussendoor is. :)

Anoniem: 287428 in "\[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe [Deel 2]"

Daar staan nog links naar plaatjes zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee welke mod dit is?
http://www.youtube.com/watch?v=rKB3K0x-rEc&NR=1#t=00m59s

Dus op 0:59 en dan met die 2 wegen die splitten en dan weer samenkomen...

Oh en weet iemand een goeie verkeers tutorial met zo tips & tricks ofzo? Ik was namelijk aan het zoeken maar het enige wat ik vind zijn wat youtube filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouser schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:49:
Iemand enig idee welke mod dit is?
http://www.youtube.com/watch?v=rKB3K0x-rEc&NR=1#t=00m59s

Dus op 0:59 en dan met die 2 wegen die splitten en dan weer samenkomen...
Volgens mij is dat geen mod, maar gewoon road-avenue-road?
Maar ik kan ernaast zitten, hoor :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 08-01-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Oh en nog iets anders... verschillende steden zijn met elkander verbonden nu heb ik zeg maar dus 3 steden

stad 1 - stad 2 - stad 3 zo horizontaal lopen (stad 1 heeft dus niet directe verbinding met stad 3) nu is mijn vraag kunnen mijn sims van stad 1 door stad 2 rijden om naar stad 3 te komen?

Kortom mijn vraag anders gesteld; staan de steden alleen in verbinding met andere steden waaraan ze direct aan verbonden zijn of ook aan steden waaraan ze indirect aan verbonden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325725

anandus schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:55:
[...]
Volgens mij is dat geen mod, maar gewoon road-avenue-road?
Maar ik kan ernaast zitten, hoor :P
nop helemaal on top, is road-avenue-road.
zit overigens wel nam in, maargoed, dat zie je niet op dat stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 14:17
Wouser schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:40:
Oh en nog iets anders... verschillende steden zijn met elkander verbonden nu heb ik zeg maar dus 3 steden

stad 1 - stad 2 - stad 3 zo horizontaal lopen (stad 1 heeft dus niet directe verbinding met stad 3) nu is mijn vraag kunnen mijn sims van stad 1 door stad 2 rijden om naar stad 3 te komen?

Kortom mijn vraag anders gesteld; staan de steden alleen in verbinding met andere steden waaraan ze direct aan verbonden zijn of ook aan steden waaraan ze indirect aan verbonden zijn?
Sims zoeken naar de korste route naar hun werk; en dat gaat zo:

Wat is dichterbij, een grens naar een andere stad, of een baantje geschikt voor mij?
1) Grens --> Ga de grens over, en herhaal
2) Baantje -> Ga er naartoe.

Dit betekent dat als je de grensovergangen allemaal in de hoek maakt, de sims eeuwig blijven ronddolen tussen 4 gebieden bijvoorbeeld (de grens is altijd het meest dichtbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Samopsa schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:27:
[...]

Sims zoeken naar de korste route naar hun werk; en dat gaat zo:

Wat is dichterbij, een grens naar een andere stad, of een baantje geschikt voor mij?
1) Grens --> Ga de grens over, en herhaal
2) Baantje -> Ga er naartoe.

Dit betekent dat als je de grensovergangen allemaal in de hoek maakt, de sims eeuwig blijven ronddolen tussen 4 gebieden bijvoorbeeld (de grens is altijd het meest dichtbij).
Ik las daarstraks toevallig de readme van de NAM mod en het klopt niet helemaal want standaard gaan bijvoorbeeld je sims maar 7 blokjes lopen om naar hun werk te komen. Staat alleen niet bij hoeveel blokjes ze max. kunnen gaan als ze op een avenue zitten, maar bij simulator B (je kunt bij NAM kiezen uit verschillende simulatoren die dan bepalen hoeveel verkeer over een weg kan) vergroot het max. aantal blokjes dat ze met de auto kunnen naar 512 blokjes.
Dus er zit wel degelijk een limiet aan tot hoe ver ze kunnen zover ik eruit begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 14:17
Wouser schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 01:18:
[...]

Ik las daarstraks toevallig de readme van de NAM mod en het klopt niet helemaal want standaard gaan bijvoorbeeld je sims maar 7 blokjes lopen om naar hun werk te komen. Staat alleen niet bij hoeveel blokjes ze max. kunnen gaan als ze op een avenue zitten, maar bij simulator B (je kunt bij NAM kiezen uit verschillende simulatoren die dan bepalen hoeveel verkeer over een weg kan) vergroot het max. aantal blokjes dat ze met de auto kunnen naar 512 blokjes.
Dus er zit wel degelijk een limiet aan tot hoe ver ze kunnen zover ik eruit begreep.
Nee, er zit geen afstandlimiet aan. De limiet is tijd die ze erover doen. Een bus op de snelweg is bv sneller dan een auto op een road, en kan dus ook verder. De route-planner stopt ook bij de grens, daarom zullen sims die aan de grens wonen ook snel in de andere stad gaan werken (dat is immers maar een zeer korte afstand, de afstand in de volgende stad neemt hij niet mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 13:06

Dreanor

Joene

Na jaren geen enkele sim city game gespeeld te hebben heb ik hem maar weer eens geïnstalleerd. Alleen in Sim City heb ik nog nooit met mods gewerkt en ik vroeg mij wat waar is een goede plek om te beginnen?

Start post I know, maar wat zijn de basis mods die gewoon bijna nodig zijn!?

En een tweede vraag, ik zie zoveel mooie gebouwen en dingen, zoals boompjes langs de weg, parkeerplaatsen, mooie kades enz. Maar hebben die nog een echt doel of alleen esthetisch?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreanor schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:04:
Na jaren geen enkele sim city game gespeeld te hebben heb ik hem maar weer eens geïnstalleerd. Alleen in Sim City heb ik nog nooit met mods gewerkt en ik vroeg mij wat waar is een goede plek om te beginnen?

Start post I know, maar wat zijn de basis mods die gewoon bijna nodig zijn!?
NAM.
Dat is dé musthave :)
En een tweede vraag, ik zie zoveel mooie gebouwen en dingen, zoals boompjes langs de weg, parkeerplaatsen, mooie kades enz. Maar hebben die nog een echt doel of alleen esthetisch?
Dat verschilt, sommige modders houden het neutraal, anderen stoppen er bijvoorbeeld een park-effectje in.
Maar dat varieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
NAM moet je inderdaad hebben ja... verder kun je dan nog de SFBT Euro Roads http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1302 MOD bij doen zodat de straten geen gele lijnen (amerikaans) meer hebben maar witte lijnen

Verder vind ik de meeste pegasus mods wel erg goed/leuk.
http://simpeg.com/forum/index.php?action=tpmod;dl

-edit-

Net deze kruising gemaakt :9 kost alleen beetje veel ruimte :')

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/14/1263468260-230.png

[ Voor 19% gewijzigd door Chip. op 14-01-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouser schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:40:

Net deze kruising gemaakt :9 kost alleen beetje veel ruimte :')
Best netjes en idd dat soort constructies kosten erg veel ruimte.
Er zijn best wel trucjes/technieken om speciale dingen te doen met je wegennet, kijk b.v. maar eens in het "show us your intersections" topic op SC4D.
Sowieso wel aanraders die "show us your..." topics om ideeën/inspiratie op te doen. :)

De volgende keer mag je best wel een nieuwe post maken ipv editten aangezien er aardig wat tijd tussen zit en het over iets anders gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Waar is dat NAM te downloaden? Ik zie overal reacties erover maar geen linkjes :P

Nog belangerijker: werkt het ook op de MAC versie?

[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 16-01-2010 22:50 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Gamebuster schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:50:
Waar is dat NAM te downloaden? Ik zie overal reacties erover maar geen linkjes :P

Yup

sc4devotion:
http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=852

en als je alle mods van NAM wilt zien moet je even power search gebruiken en dan NAM Team selecteren bij "creator / designer"

Oh en je moet je registreren bij sc4devotion om het te downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gamebuster schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:50:
zoek eens op Simtropolis of Sc4Devotion? :)
Yups, er is een Mac-versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
anandus schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:35:
[...]
zoek eens op Simtropolis of Sc4Devotion? :)

[...]
Yups, er is een Mac-versie :)
Ik kom overal discussie erover tegen, zelfs een update ervan gevonden, maar de link zelf niet. :/

Ik zit te zoeken op Simtropolis. Ik zal eens op SC4Devotion kijken.

edit:
> http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=852

Ben ik nou blind of staat er geen download knop?

edit:
ah, registratie vereist lees ik hierboven... wat een gedoe zeg...

[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 17-01-2010 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gamebuster schreef op zondag 17 januari 2010 @ 01:18:
[...]

Ik kom overal discussie erover tegen, zelfs een update ervan gevonden, maar de link zelf niet. :/

Ik zit te zoeken op Simtropolis. Ik zal eens op SC4Devotion kijken.
De link boven mijn post (Wouser) linkt er direct naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
anandus schreef op zondag 17 januari 2010 @ 01:20:
[...]
De link boven mijn post (Wouser) linkt er direct naar :)
Die site spoort echt voor geen meter. Zodra ik 1 pagina bezoek buiten het /forum/ domein wordt mijn cookie verwijderd.

Echt niet normaal dat ik me heb geregistreerd op 2 websites en op geen van die 2 'ff een simpele mod kan downloaden.

Heeft iemand een directe link naar het bestand zelf? (voor mac graag)

edit:
laat maar, ik moet me ook registreren op een ander gedeelte van dezelfde site. Wat een crapsite... sjeetje.

[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 17-01-2010 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier registreren voor de Lex: http://sc4devotion.com/csxlex/Default.htm
En dan daar inloggen (Lex login is niet dezelfde als SC4Devotion login!).
Dan kan je hem hier downloaden: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=852

Er bestaat ook een directe link, maar volgens mij mag dat niet van die site, dus even registreren en inloggen maar :)

En anders is dit de link naar de NAM op Simtropolis:
http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=21373
(Wederom, inloggen :) )

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 17-01-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Gamebuster schreef op zondag 17 januari 2010 @ 01:30:
[...]

Die site spoort echt voor geen meter. Zodra ik 1 pagina bezoek buiten het /forum/ domein wordt mijn cookie verwijderd.

Echt niet normaal dat ik me heb geregistreerd op 2 websites en op geen van die 2 'ff een simpele mod kan downloaden.

Heeft iemand een directe link naar het bestand zelf? (voor mac graag)

edit:
laat maar, ik moet me ook registreren op een ander gedeelte van dezelfde site. Wat een crapsite... sjeetje.
Ah sorry ja misschien had ik ook even moeten zeggen dat het registreren van het forum en het downloaden apart is. Maar evengoed zou die site toch wel bij je favoriete zetten, ze hebben namelijk ontzettend veel downloads en het grote voordeel imo is dat de download snelheid van sc4devotion gewoon normaal is en niet supertraag zoals bij simtropolis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik heb na een jaar of 2 weer een sim city geinstalleerd, alleen deze keer in MAC. Ik heb daarbij netjes de NAM uitbreiding gedownload, welke ook werkt gezien de extra bouwmogelijkheden qua wegen etc.

Wat me wel opvalt is dat ik nog steeds geen files heb. :s

Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/5605/screenshot20100117at730.png

Zoals men ziet zijn er 0.0 files en zijn alle wegen nog prima bruikbaar, terwijl er gebruik is gemaakt van de zogeheten "streets", welke de grijze wegen zijn. Ik kan me herinneren dat ik in no-time files met die straten had, waarna ik ze al gauw moest veranderen in "roads". Veranderd NAM de eigenschappen van de straten of is mijn stad gewoon te klein voor files?

Ach ja, ik speel gewoon lekker door. :)

Straks als mijn vervuilde bagger stad af is ga ik er een mooie stad naast zetten en kan de fun met snelwegen, bushokjes, treinsporen en HT industrie beginnen.

Wat ik wel echt jammer vind is de gebrek aan multiplayer :(

Zou het niet leuk zijn gewoon met z'n 2en op een regio te kunnen bouwen -tegelijk?

Overigens, voor diegene die 1440x900 willen hebben op hun mac: houdt ALT ingedrukt tijdens het opstarten van het spel. Dan krijg je een venster waarbij je de instellingen kan aanpassen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 17-01-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Gamebuster schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:39:
Zoals men ziet zijn er 0.0 files en zijn alle wegen nog prima bruikbaar, terwijl er gebruik is gemaakt van de zogeheten "streets", welke de grijze wegen zijn.
Als het goed is toen je NAM installeerde kreeg je ook de keuze om uit een paar simulators te kiezen... Die ervoor zorgen dat er meer auto's op je wegen kunnen rijden zonder dat er een file ontstaat.

Misschien heb je dus een simpele simulator gekozen.
Zou het niet leuk zijn gewoon met z'n 2en op een regio te kunnen bouwen -tegelijk?
Niet tegelijk maar wel na elkander. Dus dan de regio gewoon uitwisselen en omstebeurt er aan werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Chip. op 17-01-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Gamebuster schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:39:
Ik heb na een jaar of 2 weer een sim city geinstalleerd, alleen deze keer in MAC. Ik heb daarbij netjes de NAM uitbreiding gedownload, welke ook werkt gezien de extra bouwmogelijkheden qua wegen etc.

Wat me wel opvalt is dat ik nog steeds geen files heb. :s

[afbeelding]

Zoals men ziet zijn er 0.0 files en zijn alle wegen nog prima bruikbaar, terwijl er gebruik is gemaakt van de zogeheten "streets", welke de grijze wegen zijn. Ik kan me herinneren dat ik in no-time files met die straten had, waarna ik ze al gauw moest veranderen in "roads". Veranderd NAM de eigenschappen van de straten of is mijn stad gewoon te klein voor files?

Ach ja, ik speel gewoon lekker door. :)

Straks als mijn vervuilde bagger stad af is ga ik er een mooie stad naast zetten en kan de fun met snelwegen, bushokjes, treinsporen en HT industrie beginnen.

Wat ik wel echt jammer vind is de gebrek aan multiplayer :(

Overigens, voor diegene die 1440x900 willen hebben op hun mac: houdt ALT ingedrukt tijdens het opstarten van het spel. Dan krijg je een venster waarbij je de instellingen kan aanpassen.
De combinatie van NAM met zo'n klein stadje verbaast het mij niet dat er geen files zijn: er is weinig verkeer en door NAM zijn de wegen die je Sims nemen veel efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Wouser schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:10:
[...]

Als het goed is toen je NAM installeerde kreeg je ook de keuze om uit een paar simulators te kiezen... Die ervoor zorgen dat er meer auto's op je wegen kunnen rijden zonder dat er een file ontstaat.

Misschien heb je dus een simpele simulator gekozen.

[...]

Niet tegelijk maar wel na elkander. Dus dan de regio gewoon uitwisselen en omstebeurt er aan werken.
Ik heb de mac versie. Zat niet eens een installer bij, zelfs geen fatsoenlijke readme. Gewoon alles verplaatst naar de plugins-folder.

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 18-01-2010 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je NAM hebt kun je ook kiezen uit twee weergaves, zoals je op je plaatje laat zien. Die je nu hebt gaat geloof ik over verkeersopstoppingen of reistijd ofzo.. Maar als je op andere klikt (hoeveelheid) dan krijg je waarschijnlijk wel te zien dat er meer of minder verkeer over bepaalde wegen gaat. En dit kan je uitsplitsen in al het wegverkeer, of alleen auto ofzo. En ook van trein, metro en zo kan je zien hoeveel er benut is van de maximale capaciteit.

Dus denk dat je op plaatje nog niet goede weergave hebt geselecteerd. Kijk het ff na en post ff plaatje als je hoeveelheid hebt geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333506

Beste mensen, ik heb sinds kort een breedbeeldmonitor en heb de aanwijzing in de SP gevolgd voor afwijkende resoluties. Ik zie echter geen verschil. Ik zie een in de breedte uitgerekt speelveld met misvormde sims. Om normaal beeld te krijgen moet ik 'm op 4:3 zetten. Is dat normaal, of is er een manier om 'm echt op breedbeeld te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Even in je startup het volgende inzetten...

"C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\SimCity 4.exe" -CustomResolution:enabled -r1280x800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je. Had er een spatie teveel in staan, en dan gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er gaat toch niets boven een stad een beetje reorganiseren, het verhuizen van Industrie, het aanleggen van avenues en een betere planning wat er voor zorgt dat bedrijven aan drukkere wegen komen te liggen.
Dat laatste zorgt dan weer voor meer hoogbouw en een betere planning voor kortere reistijden van woon-werk verkeer.

Toen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dy43ay2RKoCIT0E7g00UoX6k/full.jpg
[ongeveer een half miljoen inwoners]

Nu:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6iGZlHrpGa2pS0veZNie9n9J/full.jpg
[ongeveer een miljoen inwoners]

Naast het reorganiseren, de stad had alleen roads en streets, de CAM geinstalleerd en een pollution-eater.
Verder alleen de originele gebouwen zoals die standaard in SC4 Deluxe zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu paar potjes met CAM gespeeld, maar ik moet zeggen dat ik er niet veel van merk. Ook logisch, ik ben niet zo van de hoogbouw, maar ik had eigenlijk gedacht dat van stage 1 tot 8 het ook wat gelijkmatiger zou zijn, maar dat is me niet opgevallen, doet de CAM alleen 8+? Nee, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Ik neem aan dat je NAM bedoelt en niet CAM? Zo niet wat is CAM :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouser schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:24:
Ik neem aan dat je NAM bedoelt en niet CAM? Zo niet wat is CAM :9
CAM is Collosus Addon Mod.
Normaal heb je maar 8 'stages' qua gebouwen, met de CAM zijn er 15 stages :)
Er zijn een hoop wolkenkrabbers en dergelijke die alleen met CAM groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:37:
Ik heb nu paar potjes met CAM gespeeld, maar ik moet zeggen dat ik er niet veel van merk. Ook logisch, ik ben niet zo van de hoogbouw, maar ik had eigenlijk gedacht dat van stage 1 tot 8 het ook wat gelijkmatiger zou zijn, maar dat is me niet opgevallen, doet de CAM alleen 8+? Nee, toch?
Ligt er ook aan hoe je zoned natuurlijk en hoe je omgaat met de rand-effecten.
Als je "alles" goed voor elkaar hebt in een buitenwijk maar juist niet in het centrum dan zul je geen gelijkmatige stad hebben. :P
In grote lijnen zorgt het voor een hogere demand wat ook nodig is om 8+ te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F2xKfj9r6pCGCndffFgJFKfd/full.jpg

Da's met de C[olosus] A[ddon] M[od] en alle bijbehorende wolkenkrabbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
LoneRanger schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:23:
[...]

Als je "alles" goed voor elkaar hebt in een buitenwijk maar juist niet in het centrum dan zul je geen gelijkmatige stad hebben. :P
In grote lijnen zorgt het voor een hogere demand wat ook nodig is om 8+ te krijgen.

[afbeelding]

looool wat een mega gebouwen :P

Ziet er wel leuk uit zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:23:
[...]

[afbeelding]

Ja, meestal speel ik met grote gebieden van low en medium en alleen op bepaalde plaatsen high, zodat ik maar een handvol hoge gebouwen heb (ik vind dat toch wat mooier/realistischer), maar in zo'n opzet merk ik niet heel veel van CAM.
Denk ik (want da's moeilijk te zeggen natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ging geloof ik ook om de balans tussen R en C.
Kan zijn dat ik het verkeerd om heb maar zonder de CAM zit R al aan de max. [stage] waar C b.v. nog maar stage 4 of 5 had bereikt.
Met de CAM is dat meer in balans vanwege de aangepaste demand en de randvoorwaarden.
In principe zou dat moeten leiden tot een evenwichtiger stadsbeeld.
Uiteindelijk bepaal je natuurlijk zelf of dat idd zo is d.m.v. het voldoen aan de voorwaarden om hoogbouw te krijgen waar je dat precies wil.

Even een simpel voorbeeldje, je zoned R 5x3 in een gedeelte wat voldoet aan alle voorwaarden om hoogbouw te krijgen.
4x3 bestaat als hoogbouw maar 1x3 en 5x3 niet als het om Maxis buildings gaat.
In praktijk krijg je dus een huisje tegen een flat aan.
Dat is dus niet iets wat de mod zelf gaat veranderen, daar ben je dan weer extra gebouwen voor nodig, 5x3 danwel 1x3 hoogbouw.

Op simtropolis staan genoeg gebouwen die verkeerd "geconfigureerd" zijn dus als jij b.v. een R-building hebt die stage 3 is maar wel een torenflat isdan verstoord dat natuurlijk ook compleet het stadsbeeld omdat die al kan verschijnen voor je stad "klaar" is voor hoogbouw of het verschijnt op low-density en dus op een plek waar je dat niet wilt.
Dit is dus niet iets wat de CAM kan repareren.

Zie het maar gewoon als betere balans door verbeterde demand en extra growstages.
Blijft natuurlijk een feit dat je het altijd zelf bepaald d.m.v zone-density en randvoorwaarden.
Het helpt natuurlijk ook als je weet welke gebouwen hoe diep en breed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm.. interessant, vooral dat van die verhoudingen, ik zal er binnenkort eens uitgebreid naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondertussen weer eventjes wat werk gedaan in het zuidwesten.
Het idee was om al die Industriele meuk uit de stad te halen en op 2 of 3 plaatsen aan de rand van de stad een nieuw industrieterrein te zonen.
De zones die vrij komen in de stad zelf gebruik ik dan om de boel te optimaliseren.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1vFxtg2pPpt5cGs3v2D2b1rA/full.jpg

Er zijn plannen om de industrie links onder af te breken, wat al voor een gedeelte gebeurd is.
Diverse aannemers zijn nu bezig de boel bouwklaar te maken en de bedrijven staan in de rij om zich daar te kunnen vestigen.
Een ander doel is om wat meer variatie te krijgen in dat stukje iets ten noorden van de bouwgrond.
Het wemelt daar nu van dezelfde donkerblauwe gebouwen en de smalle straatjes maken de bedrijven moeilijk bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-07 19:17
Ik dacht aanvankelijk dat het een dood topic was van 2009, maar het bloeit hier nog steeds zie ik, tof om te zien dat dit spel nog geliefd is!

Ook ik heb dit magnifiek spel uit de kast gehaald en geinstalleerd, ik heb echter te kampen met een vervelend grafisch probleem. Ik speel dit spel voor het eerst op mijn nieuw systeem (windows7 - core i7 920 stock - ati 4870 x2 stock) en ik zie absoluut geen auto's, voetgangers of zonemarkeringen wanneer je deze plaatst (dus alles dat doorzichtig is eigenlijk). Enkel en alleen als ik in- of uitzoom zie ik de auto's/voetgangers voor een fractie van een seconde verschijnen en verdwijnen.

Bovendien vertoont hij soms bij de region overview de stad met vreemde gele artifacts, en de performance is niet bepaald representatief voor mijn systeem. Heeft iemand anders dit probleem meegemaakt?
Anoniem: 230207 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:09:
Ik heb nu wat dingen geïnstalleerd (allemaal met de benodigheden en zoals het hoort) maar als ik nu het spel opstart en ga spelen zie ik de doorzichtige dingen niet (alles voor dat er iets gebouwd is) en sommige objecten zie ik alleen als ik in en uit zoom heel snel.
Komt dit nu door die mods?
Ik heb dus precies hetzelfde probleem, alleen ik heb helemaal geen mods geinstalleerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Faloude op 02-02-2010 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer deze dingen eens, ik weet niet of het helpt, maar is het proberen waard:
anandus schreef op zondag 08 november 2009 @ 00:07:
[...]
Software modus geprobeerd?
Zorg ervoor dat eventuele AA-instellingen uitstaan, en verander eventueel de graphic rules.
En volgens mij ook nog iets met de backbuffer, maar dat weet ik niet zeker.

Ati's geven wel vaker probleempjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
Thanks voor je reply.
Wat ik inmiddels heb geprobeerd:
  • PartialBacking op False/True geprobeerd
  • Drivers van videokaart geupdate
  • Software Mode
  • Lage/hoge grafische settings
  • Custom Resolutions
  • compatability mode windows xp en vista
Niets heeft gebaat. Het is echt een hardnekkig probleempje.

edit: Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden.
Wanhopig opende ik Catalyst Control Center, ik heb toen Catalyst AI uitgezet en het spel opgestart. De artifacts op de region map waren er nog steeds, maar alle transparante objecten in-game waren weer zichtbaar. Toen heb ik Catalyst AI uitgezet om te kijken of dat de oorzaak was, maar alsnog bleef alles prima. Vreemd.

[ Voor 36% gewijzigd door Faloude op 02-02-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weird, maar zou best kunnen dat het zoiets is. Handig om te weten, in ieder geval als mogelijke boosdoener bij dit soort issues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
anandus schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:11:
Weird, maar zou best kunnen dat het zoiets is. Handig om te weten, in ieder geval als mogelijke boosdoener bij dit soort issues :)
Inderdaad, hoop dat iemand er iets aan heeft in de toekomst O-) .

Anyway, ik ben geïnteresseerd in die NAM-plugin, maar ik vrees dat dat de gameplay een beetje makkelijker maakt. Als ik makkelijk wil, installeer ik wel simcity societies 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NAM maakt het niet perse makkelijk, vooral uitgebreider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heren, nog even een vraag: ik speel het spel op een full HD, met de toevoeging -CustomResolution:enabled -r1280x720 en dat doet 'ie goed qua formaat, alleen ik heb rondom een zwarte rand. Hoe kan ik dat voorkomen en 'm echt fullscreen spelen? Mijn normale resolutie is 1920x1080 met de lettergrootte op 125%. Ik heb het ook wel geprobeerd op die resolutie, maar dan worden de lettertjes te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Anoniem: 333506 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:15:
Heren, nog even een vraag: ik speel het spel op een full HD, met de toevoeging -CustomResolution:enabled -r1280x720 en dat doet 'ie goed qua formaat, alleen ik heb rondom een zwarte rand. Hoe kan ik dat voorkomen en 'm echt fullscreen spelen? Mijn normale resolutie is 1920x1080 met de lettergrootte op 125%. Ik heb het ook wel geprobeerd op die resolutie, maar dan worden de lettertjes te klein.
1280x720 instellen en dan naar de settings van je videokaart/monitor gaan om ervoor te zorgen dat-ie het gaat upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 333506 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:15:
Het je ook de flag "-f" geprobeerd?

Ik geloof dat "-f" fullscreen is en "-w" windowed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-07 11:59
Het gaat hier schijnbaar niet om het feit dat de game windowed is, maar de resolutie niet upscaled wordt. Inderdaad even in de settings van je kaart vroeten om te zorgen dat hij de resolutie upscaled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SoaDmaggot schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:45:
Het gaat hier schijnbaar niet om het feit dat de game windowed is, maar de resolutie niet upscaled wordt. Inderdaad even in de settings van je kaart vroeten om te zorgen dat hij de resolutie upscaled :)
Ach, wie weet wordt dat geforceerd met "-f"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07 16:59
Faloude schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 05:35:
Bovendien vertoont hij soms bij de region overview de stad met vreemde gele artifacts, en de performance is niet bepaald representatief voor mijn systeem. Heeft iemand anders dit probleem meegemaakt?
Probeer Sim City te draaien op 1 core van je CPU. In de task manager van Windows pak je SimCity4.exe en gooi je hem op affinity: core 0. Dat heeft bij mij heel veel problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SoaDmaggot schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:45:
Hmmm, heb even gezocht, maar lukt geloof ik niet met alleen de driver geïnstalleerd. Ik heb sinds kort een andere Ati en heb na het uitproberen alle andere software er weer afgemikt als zijnde overbodige meuk. Toch maar weer proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
anandus schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:37:
NAM maakt het niet perse makkelijk, vooral uitgebreider :)
Ik heb besloten om het inderdaad te proberen als het de gameplay uitgebreider maakt :).

Ik hoop dat dit de nieuwste versie is: http://www.sc4devotion.co...x_filedesc.php?lotGET=851
Op hoop van zegen dat hij het goed doet :D

EDIT: Ok alles prima gelukt, maar ik moet ECHT even de manual doorlezen om te kijken wat allemaal mogelijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door Faloude op 04-02-2010 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik was in september vorig jaar begonnen met lot editen, maar eind oktober gestopt wegens examens. Deze week het nog eens opgenomen, eens je de lot editor hebt ontdekt vind ik dat er zoveel lots zijn die echt standaard te lelijk zijn in mijn stad, dus veel editen. Het is ook zonde voor sommige lots, hier een voorbeeldje van mijn laatste lot edit.

een close up
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42010-02-0417-33-24-62.jpg

Het orginele links, mijn versie rechts
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42010-02-0417-33-16-29.jpg
Het al vele honderden lots aangepast, sommige uitgebreid zoals deze, sommige enkel textues en enkele bomen. Over een 2tal weken zal ik hoop ik eindelijk kunnen beginnen met een stad te bouwen met mijn lots.

Ik wil dus de lot editor gebruiken om mijn steden mooier te maken, maar ik probeer er me wel aan te houden om de lots te editen en dan in een stad te plaatsen, en niet de lots te editen voor een specifieke plaats in de stad, ik edit ze dus naar mijn smaak maar hou ze wel nog universeel bruikbaar :)

[ Voor 61% gewijzigd door timofp op 04-02-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg netjes timofp, het lot is nu stukken geloofwaardiger en natuurlijk mooier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

timofp schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:39:
(...)

Het orginele links, mijn versie rechts
[afbeelding]

en hier nog een close up
[afbeelding]

(...)
Pssst, je links staan omgekeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
Ik ben op NAM-verkenningstocht en vroeg me af: Is het volgende mogelijk?

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/6163/screenmi.jpg

Het is een ROAD-UNDERPASS-RAMP met meerdere ROAD-UNDER-PEDMALLS ertussen.
Bij het plaatsen van de road-under-pedmalls wezen de rode strepen recht van de ene ramp naar de andere ramp.

Ik ben er succesvol met de U-DRIVE-IT eronder door gereden, weliswaar heel langzaam (auto gedraagt alsof hij over gras rijdt). Wijst dat erop dat de underpass werkt? Hij kleurt overigens helemaal niet in de traffic-view. Daarnaast loopt er helemaal geen traffic door als ik de traffic-tool gebruik om het te analyseren :(, is dat normaal?

EDIT: Zo te zien is U-DRIVE-IT alleen mogelijk als je het NIET op SNAP-TO-ROAD functie staat. Dus ik denk dat de road-underpass eigenlijk helemaal niet gesimuleerd wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door Faloude op 05-02-2010 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
De u-Drive wordt bij jou dus niet gesimuleerd, over welke road under pass mod gaat het? zijn de beide zeiden 1 lot of zijn het 2 lot's die je dient te verbinden met subway. In ieder geval bestaan er dus mods bestaande uit 2 lot's die je dan kan verbinden via subway, en dit laat verkeer door (echter wel geen u drive it). Je kan dan ook eenderwat of niets bouwen er boven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Subway? Je kan toch verbinden met die mini-vierkantjes?
(We hebben het hier over FLUP, toch?)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 05-02-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
timofp schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:10:
De u-Drive wordt bij jou dus niet gesimuleerd, over welke road under pass mod gaat het? zijn de beide zeiden 1 lot of zijn het 2 lot's die je dient te verbinden met subway. In ieder geval bestaan er dus mods bestaande uit 2 lot's die je dan kan verbinden via subway, en dit laat verkeer door (echter wel geen u drive it). Je kan dan ook eenderwat of niets bouwen er boven op.
Ik gebruik deze versie van NAM: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=851
En deze van de NAM Essentials: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=850

De OVERPASS werkt echter wel. Erg vervelend..

EDIT: Ik krijg het idee dat het iets te maken heeft met het feit dat de auto's in mijn stad aan de LINKERKANT van de weg rijden. Ik wil dus volgens de instructies in de startpost de registry file wijzigen, maar onder HKEY_LOCAL_MACINE -> SOFTWARE staat helemaal geen MAXIS map. Ik heb het spel op een andere HDD geinstalleerd, maar dat heeft er niets mee te maken toch? Wat een opeenvolging van pech-events zeg :'(.

EDIT 2: Mocht iemand via de search hier terechtkomen ivm underpass problemen: Zorg dat de left-hand/right-hand drive settings goed staan bij het installeren van NAM! DIt was dus het probleem bij mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Faloude op 05-02-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
Trouwens, dit is nogal interessant. Dit gebeurde tijdens het installeren van NAM 2009:
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/4803/capturece.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:38
Ik heb ook maar eens NAM geinstalleerd, Lekker uitgebreid met veel functies die ik nog niet snap. Bijvoorbeeld de trambaan. Kan je ook gewoon haltes bouwen of word ie gewoon automatisch gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinpower schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:17:
Ik heb ook maar eens NAM geinstalleerd, Lekker uitgebreid met veel functies die ik nog niet snap. Bijvoorbeeld de trambaan. Kan je ook gewoon haltes bouwen of word ie gewoon automatisch gebruikt?
Nee, daar moet je GLR-haltes voor bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:38
anandus schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:39:
[...]
Nee, daar moet je GLR-haltes voor bouwen :)
En wat voor haltes zijn dat? Moet ik daar voor weer een speciale plug-in voor downloaden?

Anoniem: 154480

Hoi allemaal,

Na 7 (!) jaar toch maar gezwigd voor Simcity 4. Heb altijd Simcity gespeeld en vooral Simcity 3000 (Daarin was/ben ik echt de king!). De reden dat ik Simcity 4 nooit echt heb gespeeld was omdat ik het spel te "childish" vond en ik het moeilijk vind om je landschap mooi vorm te geven (terraforming). Lang gewacht op een Simcity 5 (societies :X ) en vervolgens op Cities XL welke toch tegenviel.. Na het lezen van dit topic toch enthousiast geraakt en vooral bij het zien dat vormgeven van het landschap goed mogelijk is, en de hoeveelheid plug-ins die beschikbaar zijn.

Bij deze alvast wat plaatjes van mijn "stad";

Regio (standaard San Francisco):

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/02/11/1265880174-080.jpg

Industrie:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/02/11/1265880269-30.jpg

Wonen & winkelen:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/02/11/1265880243-180.jpg

Zoals jullie zien staat het echt in de kinderschoenen. De open ruimtes probeer ik alvast te reserveren om in een later stadium de infrastructuur te kunnen verbeteren. Verder probeer ik zoveel mogelijk gebruik te maken van schone energie. Mocht ik tzt toch een vervuilende centrale nodig hebben dan zet ik deze in het industriegedeelte. Als je nu al tips voor me hebt: graag! Het spel is compleet nieuw voor me en zal in detail vast verschillen van Simcity 3000.

Ik heb tevens een andere vraag: Heb me ingeschreven bij http://sc4devotion.com/ maar nog steeds geen mailtje gehad om mijn account te bevestigen. Klopt het dat dat zo lang kan duren? :( Wil graag die plugins hebben zoals in de startpost staat beschreven.

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 154480 op 11-02-2010 12:25 ]

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb iets raars. Ben een redelijk ervaren speler maar heb nu iets waar ik niet uitkom en waarvan ik het idee heb het misschien een bug is.

Mijn tweede grote stad in een regio. Ongeveer 300.000 zeer gelukkige sims. De major wordt overladen met prijzen. Alles in het groen. Lage belastingen, goede scholen en ziekenhuizen, geen misdaad en de brandweer verveelt zich. Geen files, veel bomen en parken, geen lucht en water vervuiling. Kortom een goede stad.

Zo heb ik ze vaker gemaakt en dan heb ik een bulten rijke sims. Nu echter geen één. Er is geen vraag naar W$$$ (wel overal hoge aantrekkelijkheid).Hoe kan dat?

Ik heb voor het eerst met deze region NAM en CAM (als ik me niet vergis in de namen) geinstalleerd. Kan dit de oorzaak zijn? Mijn andere stad in deze regio heeft wel plenty W$$$ sims.

Ik vind het vreemd. Buiten dat er geen W$$$ sims zijn, doet mijn stad het uitstekend. Ik vind het erg vreemd.

edit:
CW$$, BE$$ High Industrie is wel ruim voorhanden.

[ Voor 3% gewijzigd door [Roland] op 11-02-2010 19:50 ]

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06 16:10
Zit je toevallig tegen de Cap van R$$$ aan? Dit zou kunnen doordat de cap al is bereikt in je andere city.

• [Roland]
  • Niet online
Gammro schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:03:
Zit je toevallig tegen de Cap van R$$$ aan? Dit zou kunnen doordat de cap al is bereikt in je andere city.
Misschien wel. Hoe weet ik wat de Cap is? En een nieuwe stad met veel hoog opgeleid werk zou deze cap dan toch weer moeten verhogen?

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Voor zover ik me meen te herinneren, heb je met die 2 addons ongeveer 4x zoveel Commercial zoning nodig als normaal.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Gammro
Altijd_Lastig schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:06:
[...]

Misschien wel. Hoe weet ik wat de Cap is? En een nieuwe stad met veel hoog opgeleid werk zou deze cap dan toch weer moeten verhogen?
Nee, werkgelegenheid verhoogd de cap niet. Parken en landmarks verhogen deze cap:
van simcity.ea.com
Demand Caps
If you don't provide your Sim citizens with the amenities that they desire, eventually you will hit a ceiling in terms of the population of your city. If you find that your residential demand is low despite having low taxes and plenty of jobs, it's likely that you've hit the cap. To relieve that cap, place parks and recreational buildings. Similarly, you can hit a cap for commercial businesses and industries. To relieve those caps, be sure to build airports and seaports, and make neighbor connections.
Voor exacte waarden van relievers:
Zie: http://www.simcitycentral.net/html/cap-relief-list.html

Om je Cap en huidige gebruik ervan te zien kan je deze plugin gebruiken:
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=6095.0

[ Voor 54% gewijzigd door Gammro op 11-02-2010 20:20 ]

• [Roland]
  • Niet online
Gammro schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:15:
[...]

Nee, werkgelegenheid verhoogd de cap niet. Parken en landmarks verhogen deze cap:

[...]

Voor exacte waarden van relievers:
Zie: http://www.simcitycentral.net/html/cap-relief-list.html

Om je Cap en huidige gebruik ervan te zien kan je deze plugin gebruiken:
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=6095.0
Thanks.. Cap staat idd op 0. Ik heb blijkbaar minder parken geplaatst dan ik dacht.
Handige plugin en handige site. Mag in de TS wat mij betreft.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Wat het beste werkt, is grote parken (3x3 geloof ik) plaatsen. En gewoon veel(al moet je het niet overdrijven) maar het helpt wel heel erg veel. Vaak als dit ontbreekt en je begint eraan zie je binnen 5 min. heel je stad ompoppen tot nieuwe gebouwen. Verder vindt ik het ook altijd leuk om er een dik momument(of landmark heten die dacht ik). Ergens tussen te zetten, deze dingen verhogen ook de waarde als parken(ik vind het altijd leuk om empire state building in mijn hoogbouw commercial te zetten).

Daarnaast zijn bomen GOEEEEEDD, en als je kan op iedere lege plek die je overhebt een park neergooien. Als je alle kleine ruimtes vult met parkjes helpt dat ook enorm. Oh en wees niet bang om dingen te slopen om plaats te maken voor nieuwe projecten of verbetering.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• timofp
Na al heel wat lots gedit te hebben ben ik vandaag ook begonnen met wat filler lot's te maken voor mijn toekomstige stad, als proefje ben ik begonnen met een walkway te maken voor tussen een avenue en kleinere weg te leggen. onderstaande zijn zelfgemaakte 1x1 lot's

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42010-02-1121-14-44-53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42010-02-1122-19-31-36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42010-02-1122-19-38-72.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42010-02-1122-19-48-73.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42010-02-1122-21-56-97.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42010-02-1123-17-14-05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42010-02-1123-17-21-37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42010-02-1123-17-35-44.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door timofp op 11-02-2010 23:22 ]

• [Roland]
  • Niet online
Postius schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:35:
Wat het beste werkt, is grote parken (3x3 geloof ik) plaatsen. En gewoon veel(al moet je het niet overdrijven) maar het helpt wel heel erg veel. Vaak als dit ontbreekt en je begint eraan zie je binnen 5 min. heel je stad ompoppen tot nieuwe gebouwen. Verder vindt ik het ook altijd leuk om er een dik momument(of landmark heten die dacht ik). Ergens tussen te zetten, deze dingen verhogen ook de waarde als parken(ik vind het altijd leuk om empire state building in mijn hoogbouw commercial te zetten).

Daarnaast zijn bomen GOEEEEEDD, en als je kan op iedere lege plek die je overhebt een park neergooien. Als je alle kleine ruimtes vult met parkjes helpt dat ook enorm. Oh en wees niet bang om dingen te slopen om plaats te maken voor nieuwe projecten of verbetering.
Dan klopt er toch iets niet. Bergen bomen (de enige cheat die ik gebruik) en heel veel parken. Residential schiet uit de grond maar het blijft allemaal $$. Ik ga aan mijn derde stad beginnen en kijken hoe het daar gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste tijd erg rustig hier, zijn er nog wel mensen die het spelletje spelen. Ik probeer zelf toch iedere week wat uurtjes vrij te maken. Momenteel een stad met bijna 300.000 inwoners, maar merk nu wel dat het moeizaam groeit. Terwijl er toch enorme vraag is naar resident, commercial en industry... Verder liggen er ook veel plaatsen omheen met hoge vraag naar diverse dingen. In de stad is verder alles wel aardig goed geloof ik. Iemand enig idee waarom de stad nu niet echt hard meer verder groeit, terwijl ik toch nog redelijk wat woonwijken leeg heb, ontwikkeld zich maar erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Bouw cap-relief? Zit hier in deze thread nog een link naar meer uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie geen link hoor.. en wat is bouw cap-relief precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thank you!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 16:54

Woembah

YNWA

Ik ga eindelijk maar eens laten zien waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest: vliegveld!

Het resultaat van vele uren noeste arbeid:
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-848F_4B916BB4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-C749_4B916BB4.jpg

sorry voor de windmolen :X
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-44B0_4B916BB4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-B9A4_4B916BB4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-8737_4B916BB4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-1B62_4B916BB4.jpg

Overzicht, ik wil eigenlijk op het lege deel nog een vrachtcentrum bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-C197_4B916BB4.jpg

Regioplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-2C91_4B916BB4.jpg

De begroting in deze stad is niet helemaal sluitend meer: -30.000 elke maand :P
Sowieso heb ik wat trucjes moeten doen om het te bekostigen.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Heb een poosje niets gedaan door drukte, maar nu wil ik toch weer een stad bouwen.
Voorheen deed ik altijd alles maken, bouwen en faciliteren vanuit 1 gebied binnen een regio. Je kan hiermee contact maken met buurgemeenten. Nu zie ik vaak dat jullie meerdere 'gemeenten' gebruiken om een grote stad te maken (landbouw, handel, downtown, etc.) en in iedere gemeente een ander deel van een stad doen. Dit geld ook voor electriciteit, water, etc.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken om zelf ook voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellista
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb sinds gisteren het spel er weer eens opgegooid, en ik heb dit topic nog een globaal doorgelezen. Ontzettend gaaf om te zien wat sommige mensen hier aan steden maken, echt geweldig! Ik heb een vraagje die me net te binnen schoot, als je industrie, wonen en commercie gewoon in je stad wil, allemaal in dezelfde map, wat is dan een gunstige indeling hiervoor?

Als alternatief zat ik te denken aan een stad met alleen wonen/commercie, het woongedeelte aan de rand van de map en die dan verbinden met industrie op een aansluitende rand van de stad er naast... Op die manier kunnen de mensen snel tussen huis en industrie en hebben ze geen last van de (eventuele) vervuiling, toch?

Wonen/commercie verbinden met hoge capaciteitswegen voor de doorstroomsnelheid en ik behoud dan de mogelijkheid om die industrie map vol te bouwen met industrie, om dit ook te gebruiken voor andere (te bouwen) omliggende steden...

Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste