Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Na terug wat opgewarmd te zijn met de stad Quincy en omgeving te maken ga ik nu beginnen aan de hoofdstad, heb juist mijn metropolian planning afgewerkt :), zie hieronder. en als extra een mooie foto van de voorstad van Quincy at night

Boston Metropolian Planning
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/bostonmetropolianareaplanning.jpg

Zwart = autosnelweg
rood = spoor en rode punten zijn centrale stations
geel = industrie
oranje = luchthavengebied
blauw = BD
groen = woongebied

Quincy at night
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0313-10-28-54.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nette planning timo, ben benieuwd hoe je dat gaat invullen. :)
als je op "g" druk is je grid verdwenen, ziet er beter uit op plaatjes ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Ziet er leuk uit! Zeer nice planning. Ben alleen geen fan van die hoekige kustlijnen, maar snap wel dat dat bij die stad hoort ;)

Ik ben ook weer bezig, nu wat meer met terraforming en mooie wegennetwerken. Heeft iemand nog een tip voor een goede slope mod en hoe te gebruiken? Heb er ooit eentje gebruikt, maar kon toen nauwelijks wegen bouwen omdat bijna iedere helling te steep was. Kan zijn dat ik het verkeerd gebruik natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
ik zit een beetje met de vraag hoe ver willen sims reizen naar hun werk? hoeveel tiles maximaal? want bij mij geraken ze nog geen eens aan de andere kant van een (grote) stad, ze worden allemaal werkloos. ben nu wat aan het testen daarmee. ik gebruik NAM traffic simulator Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
timofp schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:19:
ik zit een beetje met de vraag hoe ver willen sims reizen naar hun werk? hoeveel tiles maximaal? want bij mij geraken ze nog geen eens aan de andere kant van een (grote) stad, ze worden allemaal werkloos. ben nu wat aan het testen daarmee. ik gebruik NAM traffic simulator Z
Het is niet het aantal tiles, maar reistijd. Sims reizen idd liever niet helemaal naar de andere kant van een grote stad. De meeste sims in mijns steden werken gewoon dichtbij hun huis. Als je residential mixt met commercial gaan daar de meeste sims al in werken, en dan heb je natuurlijk nog de public services (politie, ziekenhuis, scholen, etc) waar ook veel sims werken. Als je dan verderop nog een industriegebied plaatst, zullen daar de resterende sims gaan werken.

Zodra je High-Tech industrie een beetje opleeft, is het zeker aan te raden alle zones te mixen. Zo voorkom je verkeersopstoppingen, wat weer leidt tot langere reistijden, wat weer leidt tot meer werkloosheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
bedankt voor de reactie, normaal mix ik het ook,maar wil nu wat grootschaliger gaan werken, en meer een echte stad nabouwen over verschillende grote steden, dus mijn sims moeten langer werken. maar heb de oplossing gevonden, heb de trafficplugin.dat van nam een beetje getweaked zodat ze verder willen reizen, works good :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
In het "echt" zijn er ook veel gemixte woon/werk gebieden. Een woonwijk is bijna altijd aangrenzend aan een meubelboulevard, een zooi kantoren, wat publieke gebouwen, en een winkelcentrum. Nou werkt uiteraard niet iedereen daar meteen, maar het zou wel kunnen ;)

In Simcity werken de sims eigenlijk altijd bij het dichtsbijzijndste baantje van hun niveau. Dus als ze op de weg naar hun huidige baantje ineens een zelfde soort baantje tegenkomen, gaan ze daar werken. Daarom is het handig om clusters te maken van residential-commercial-industrial-services, dan blijven de sims eigenlijk altijd binnen hun cluster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
als je de regioplanning bekijkt is het ook gemixed, ik wil gewoon gemixed op een grotere schaal :p en dat gaat niet met de standaardinstellingen blijkbaar. de commercie mix ik ook met de woonwijken, winkels leg ik voornamelijk langs grote invalswegen. maar voor kantoorgebouwen wil ik een appart gebiedje in men stad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
timofp schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:06:
als je de regioplanning bekijkt is het ook gemixed, ik wil gewoon gemixed op een grotere schaal :p en dat gaat niet met de standaardinstellingen blijkbaar. de commercie mix ik ook met de woonwijken, winkels leg ik voornamelijk langs grote invalswegen. maar voor kantoorgebouwen wil ik een appart gebiedje in men stad :p
Prima planning hoor ;) Gelukkig dat het met mods wel kan idd. Standaard SC4 is zo.. Amerikaans!

Ook wel jammer dat je geen commercie met bovenwoningen kan maken, wat je veel ziet in steden als Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
ja, ik heb al zoveel keren proberen een Eurepese stad te maken, maar het is gewoon onmogelijk door het blokkerige simcity. dus heb me er bij neergelegd en ga nu iets meer Amerikaans maken, hoewel ik het toch niet helemaal in blokken ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Wat vooral goed werkt is veel diagonale straten te maken, en voordat je begint te bouwen eerst een paar "onlogische" straten door je bouwgebied laten lopen. Ook stukken bos en water helpen om het blokkerige te omzeilen. Omdat je om al deze dingen heen moet bouwen gaat het er veel natuurlijker uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
ja deze elementen pas ik toe, maar het nadeel aan de diagonale straten vind ik dat de gebouwen er zo slecht tegen passen, er zijn maar weinig diagonale gebouwen. bossen ga ik ook zeker gebruiken, vooral in de voorsteden, de groene gebieden op mijn kaart gaat namelijk niet puur allemaal huizen zijn, er komen ook bossen enzo tussen. en het koninklijk paleis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Ha, nice! Straatjes met 1x1 high density residential/commercial vind ik altijd wel tof effect geven bij schuine wegen. Ben iig wel benieuwd hoe je stad eruit gaat zien! Ik zal als ik thuis ben ook nog wel wat screenshots van mijn nieuwe projectje plaatsen. Het gaat alleen wel steeds trager met meer mods :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
ik zit nu met een belangrijke beslissing, ik begin aan south boston, maar moet beslissen hoe ik de highway door mijn BD wil laten lopen, elevated met op en afritten, sunken met tunnels en op en afritten.. moeilijk. de Big dig kan ik niet gebruiken omdat deze subway gebruikt en ik zelf ook subway wil ga gebruiken (de echte subway) en ze mogen niet kruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Ik vind zelf sunken veel mooier in grote steden. Een beetje zoals Los Santos in GTA:San Andreas, als je dat ooit gespeeld hebt ;) Dus de stad op main level, met bruggen over de highway, en dan de snelweg met on/offramps eronderdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
hier zijn enkele foto's van het begin van het stedelijk gebied van Boston. morgen meer pics

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/SimCity42009-07-0901-08-19-49.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/SimCity42009-07-0901-09-04-19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/SimCity42009-07-0901-08-38-42.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door timofp op 09-07-2009 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie pics, timofp!

Ik heb SC4 maar weer eens geïnstalleerd met de nieuwste NAM, en omg, ze blijven wel bezig zeg! Wow! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
anandus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:08:
Mooie pics, timofp!

Ik heb SC4 maar weer eens geïnstalleerd met de nieuwste NAM, en omg, ze blijven wel bezig zeg! Wow! :)
Inderdaad jah, de Juni release... SC4 staat nog steeds op een pitje, volgende week eerst vakantie om bij te komen van het werk, en dan richting de herfst maanden de computer maar weer eens aanslingeren voor SC4.

Ga denk maar weer eens een frisse start maken, doe nu al 3,5 jaar met dezelfde plugins en na een tijdje 'ken' je ze wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben mij ook weer enthausiast gekregen SC4 uit de kast te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben echt verliefd op FAR in de nieuwe NAM :)
(Heb zelf nog geen stadje om te showen, dus even ergens een pic vandaan gejat :P )

Bochtjes \o/
Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o134/thundercrack83/MARATHON/Update%2010/10001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o134/thundercrack83/MARATHON/Update%2010/10004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o134/thundercrack83/MARATHON/Update%2010/10019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er leuk uit die FAR. :)
Na de zomer maar weer eens aan de gang met SC4.
Het leuke aan een aantal maanden niet gespeeld/gevolgd te hebben dat er weer gigantisch veel nieuwe dingen zijn te downloaden.
Om de een of andere rare manier heb ik nooit echt zin om met SC4 aan de gang te gaan als het mooi weer is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:23:
Het leuke aan een aantal maanden niet gespeeld/gevolgd te hebben dat er weer gigantisch veel nieuwe dingen zijn te downloaden.
Ja, cool is dat, paar maandjes weg en er zijn weer geweldige dingen bij :)

Ook FLUP is geweldig (overal underpasses maken, zelfs onder water en naar andere steden!), geen gedoe meer met tunnels onder rivieren maken door moeilijk te terraformen :)

Een T-splitsingtunnel (avenue->roads):
Afbeeldingslocatie: http://www.ld-host.de/uploads/images/1cce920671517e266d203f84d624ef91.jpg

Tunnel onder rivier door:
Afbeeldingslocatie: http://www.ld-host.de/uploads/images/741c3b4f43598a1b807ac62ead3d4de9.jpg

Onder Simgoober-kanaal (auto is alleen door UDI, maar om te bewijzen dat je eronderdoor kan rijden):
Afbeeldingslocatie: http://www.ld-host.de/uploads/images/2b841f593a1d1e20688c919903fdb127.jpg

Onder spoor, kanaal, snelweg en met een bocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.ld-host.de/uploads/images/9773af28588036490603b8ae40a12497.jpg

Oh, en STR (Single Track Rail) begint er ook tof uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o134/thundercrack83/MARATHON/Update%2012/12017.jpg

* anandus O+ NAM-team

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 08-08-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Tjemig, dat maakt de mogelijkheden nog eindelozer.... Mooi, zo'n community wat een spel blijft doorontwikkelen. Ben fan van 2 van die spellen, SC4 dus, en Transport Tycoon (inmiddels dus OpenTTD met enorm veel userdeveloped mogelijkheden en graphs)... Super!

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Vandaag zag ik eindelijk Simcity 4 Deluxe bij de Free Record shop liggen. Meteen meegenomen zodat ik me niet meer schuldig hoef te voelen over het niet betaald hebben voor een game waar ik al aardig lange speeltijd in heb zitten :P(zon 150+ uur). Ik zal het binnenkort weer eens oppakken, het begint me toch weer te kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:11
Helaas ben ik alweer een tijdje uit deze game, maar er is tegenwoordig zoveel te downloaden, dat ik geeneens een idee heb waar ik zou moeten beginnen :( . Is er ergens een lijstje met de meest essentieële en beste mods/addons te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deikke schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:32:
Helaas ben ik alweer een tijdje uit deze game, maar er is tegenwoordig zoveel te downloaden, dat ik geeneens een idee heb waar ik zou moeten beginnen :( . Is er ergens een lijstje met de meest essentieële en beste mods/addons te vinden?
Een lijstje is echt onbegonnen werk aangezien je die elke maand wel weer kunt updaten en smaak afhankelijk is.
Er is maar 1 echte essentiële mod en dat is de NAM.
Daarna moet je gewoon voor jezelf uitmaken wat je mist in het spel en erna opzoek gaan of het bestaat. [vast wel]
Een makkelijke manier is om te doneren voor een CC dvd.
Simtropolis blijft de plaats om makkelijk te zoeken plus het feit dat veel CC van andere site's daar ook vaak wordt "upgeload".
Daar zit ook gelijk het nadeel in want iedereen kan daar uploaden en zo kan het voorkomen dat er "troep" tussen zit, zowel kwalitatief als slecht gemodde spullen die het spel aardig kunnen verklooien.
Persoonlijk vond ik het zoeken naar mooie CC bijna net zo leuk als het spel zelf en er gaat zeker net zoveel tijd in zitten. ;)

Een paar maanden geleden heb ik al m'n plugins netjes uitgezocht en naar dvd gebrand, wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ik heb een Backup gemaakt van alle plugins die ik gebruik :P Die zou ik zo van mn externe Harde schijf kunnen halen, in mijn documenten zetten, en dan heb ik weer een basis voor al mn Plugins. Hoef ik geen dagen meer het internet af te struinen naar allerlei plugins, maar enkel een uurtje wachten tot alles is gekopieerd. Verder waren er wel enkele zulke topics op Simtropolis en SC4Devotion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deikke schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:32:
Wat een goede tip is, is om een aantal MJ's/MD's te lezen!
(Mayor Journals/Mayor Diaries, ja op Simtrop heten ze anders dan op SC4D :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
LoneRanger schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:48:
[...]
Simtropolis blijft de plaats om makkelijk te zoeken plus het feit dat veel CC van andere site's daar ook vaak wordt "upgeload".
Daar zit ook gelijk het nadeel in want iedereen kan daar uploaden en zo kan het voorkomen dat er "troep" tussen zit, zowel kwalitatief als slecht gemodde spullen die het spel aardig kunnen verklooien.
Laten we maar niet beginnen over de bandbreedte van die site.... Ze hebben ongelooflijk veel en vaak ook hele mooie project van diverse gebruikers.... Maar downloaden met een snelheid van 1,4Kbp/s...

Ik hoop dat ze hier egt eens een keer iets aan zullen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oehhhh... Moet je eens kijken wat er in RTMT 3.60 komt:
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/9625/zonestn.jpg
Wat ongelooflijk handig zeg! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb een aantal domme problemen waar ik geen oplossing voor vind.

Niet zo erg:

Afbeeldingslocatie: http://users.coditel.net/COD95493/tweakers/simcity001.jpg

Soms als ik brandweer dispatch en ze aankomen wanneer de brand al geblust is, dan blijft mijn brandweer daar ter plaatse hangen ad infinitum. Kijk ik nu zo over een optie heen om de branweer terug te roepen?

Ander probleem, veel ernstiger; nl. landfill zones:

Afbeeldingslocatie: http://users.coditel.net/COD95493/tweakers/simcity002.jpg

Op grote stukken van mijn map kan er geen verbinding gemaakt worden met landfill zones, zelfs niet als ik een 2x2 landfill maak en er een weg helemaal rond bouw. In een andere hoek van mijn map werkt het dan weer wel. Ik weet dat er bugs zijn met "adjacent landfills", maar dat is hier niet het geval. Iemand een idee? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:06:
Ik heb een aantal domme problemen waar ik geen oplossing voor vind.

Niet zo erg:

Soms als ik brandweer dispatch en ze aankomen wanneer de brand al geblust is, dan blijft mijn brandweer daar ter plaatse hangen ad infinitum. Kijk ik nu zo over een optie heen om de branweer terug te roepen?
Het probleem is bekend.
Wat ik dan doen is gewoon die dispatch verplaatsen naar een straat in de buurt waarna die brandweerauto naar die plaats toegaat, geen brand ziet en naar het station terug rijdt.
Ander probleem, veel ernstiger; nl. landfill zones:

Op grote stukken van mijn map kan er geen verbinding gemaakt worden met landifll zones, zelfs niet als ik een 2x2 landfill maak en er een weg helemaal rond bouw. In een andere hoek van mijn map werkt het dan weer wel. Ik weet dat er bugs zijn met "adjacent landfills", maar dat is hier niet het geval. Iemand een idee? :s
Dat probleem ken ik niet en heb ik zelf ook nooit meegemaakt, vaag.
Is dat probleem alleen bij 2x2 of ook als je de landfill groter maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

LoneRanger schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:14:
[...]
Dat probleem ken ik niet en heb ik zelf ook nooit meegemaakt, vaag.
Is dat probleem alleen bij 2x2 of ook als je de landfill groter maakt?
De grootte maakt niet uit: 2x2, 4x3, 20x20,... er is een heel gebied op mijn map waar landfillzones niet verbonden raken. Misschien relevant: het is een plek waar vroeger (+100 jaar geleden) al een landfill was die later verdwenen is (na aanleg autoweg). Om organisatorische redenen wil ik nu terug mijn landfill naar die plek verhuizen.

Edit:
Maar het wordt nog gekker. Andere stad:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8G7KjJcYEgwBMADlZiUhLn0s/thumb.jpg
(klik voor groter)

Nu is de landfill zone wél verbonden maar wordt ze niet gebruikt. 8)7 Zoals je ziet zegt de grafiek dat ik voorbij mijn capaciteit ben terwijl zichtbaar in beeld, ten westen van de gebruikte landfill zone, nog 2x7 ongebruikt zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door YellowOnline op 19-08-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb veel last van industrie vervuiling maar mijn broer heeft een building dat het vieze wegzuigt weten jullie waar ik dat vandaan kan halen(mijn broer wilt het niet geven en zeggen xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een building die kan je downloaden en die zuigt vieze lucht weg bij een industrie maar kan hem niet vinden op internet weten jullie waar ik hem vandaan kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb zelf een aircleaner van Simgoober van sc4devotion. Air purifier genaamd. Moet je even daar kijken. Die dingen werken erg goed. Binnen no time is de pollution low. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:24:

Edit:
[afbeelding]
(klik voor groter)

Nu is de landfill zone wél verbonden maar wordt ze niet gebruikt. 8)7 Zoals je ziet zegt de grafiek dat ik voorbij mijn capaciteit ben terwijl zichtbaar in beeld, ten westen van de gebruikte landfill zone, nog 2x7 ongebruikt zijn.
Erg herkenbaar hoewel ik het nooit met vuilnis heb gehad maar wel met water b.v.
Kreeg ik een berichtje dat water schaars werd, plaatste ik een nieuwe water-installatie en sprong zowel de capaciteit als het verbruik even hoog de lucht in.
Ook met grondwater vervuiling ooit eens zo'n probleem gehad, 20 van die zuiverings-installaties en alles was goed maar haalde ik er 1 weg dan was het weer chaos, en dat op een medium tile.
Vaak kunnen dit soort dingen ontstaan door "foute" plugins als in fout geconfigureerd.
Het hoeven niet perse cheats te zijn die de boel in de war gooien.
Geen idee meer hoe ik dat water probleem heb opgelost maar de grondwater vervuiling had te maken met e.o.a. weather-plugin.
Ik zou het probleem in eerste instantie gaan zoeken in plugins waarin de capaciteit is aangepast.
Een andere oplossing is om hulp te zoeken op het SC4D forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:24:
[...]

De grootte maakt niet uit: 2x2, 4x3, 20x20,... er is een heel gebied op mijn map waar landfillzones niet verbonden raken. Misschien relevant: het is een plek waar vroeger (+100 jaar geleden) al een landfill was die later verdwenen is (na aanleg autoweg). Om organisatorische redenen wil ik nu terug mijn landfill naar die plek verhuizen.

Edit:
[afbeelding]
(klik voor groter)

en je hebt niet gesneden in het afval-budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

anandus schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:18:
[...]
en je hebt niet gesneden in het afval-budget?
Neen. Mijn micromanagement doe ik vooral met energie, hospitalen, scholen e.d. Alles dat transport en onderhoud betreft laat ik fully funded.

De enige plugin die ik trouwens heb is NAM. Die heeft normaal niets te maken met afval (maar wel met wegen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook eens aan de slag gegaan met NAM, maar sommige dingen begrijp ik nog niet helemaal.

Ik gebruik de Z-simulator Low, maar ik krijg echt nooit files ergens. De drukste wegen gebruiken slechts 10% van de capaciteit. Mijn stad heeft 110.000 inwoners. Zo heel weinig is dat toch niet? Dus ik begrijp het eigenlijk niet zo, want met de originele Simcity Rush Hour simulator kreeg ik veel sneller files. (ik heb dus alleen wegen aangelegd, niet eens avenues of high ways..., ook geen busstations, geen enkel ander systeem dan wegen...)

En verder, wat zijn eigenlijk de originele capaciteiten van Simcity Rush Hour? Is het zo dat de capaciteiten in de NAM simulators veel hoger liggen? (zelfs met low?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mandy:
Ik ervaar dat ook zo met Simulator Z. Volgens mij is het ook meer bedoeld voor CAMpatible steden, maar ik kan ernaast zitten.
Sowieso vind ik het verwarrend welke simulator nou het beste/leukste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Laatst online: 16-09 17:13
ik ben het even kwijt en kan het niet in de TS vinden, maar hoe kan ik bepaalde addons terugvinden in Simcity en bouwen... Bijvoorbeeld deze: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=2178

Wat is nou een prop, textures of lot? En wat kan je bouwen of mis ik iets?

Nog iets, ik kon me herinneren van vorige versie dat er een bepaalde toetsen / muis combie was om snel een tile te bulldozen zonder op bulldoze te klikken waardoor de geopende bouwfuntie sluit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

gassiepaart schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:06:
ik ben het even kwijt en kan het niet in de TS vinden, maar hoe kan ik bepaalde addons terugvinden in Simcity en bouwen... Bijvoorbeeld deze: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=2178

Wat is nou een prop, textures of lot? En wat kan je bouwen of mis ik iets?

Nog iets, ik kon me herinneren van vorige versie dat er een bepaalde toetsen / muis combie was om snel een tile te bulldozen zonder op bulldoze te klikken waardoor de geopende bouwfuntie sluit..
prop: een ding (is nogal een breed woord)
texture: zoals textuur in het Nederlands, dwz. de look & feel van iets
lot: een aantal vakjes die voor een bepaalde bouwsoort voorzien zijn

Voor dat bulldozen: de letter B.
Om een huidig tool te sluiten: Escape

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 26-08-2009 23:10 ]

• gassiepaart
  • Laatst online: 16-09 17:13
Dank!

Maar wat is nou de beste manier om zo'n texture in Simcity te krijgen? Sommige dingen kan ik gewoon bouwen, zoals NAM. Maar die railway of harbor dingen zie ik nergens als optie om te bouwen... :?

Van de 'b' voor bulldozen wist ik al, ik dacht me te herinneren dat er tijdens het bouwen van bv een road tegelijkertijd een tile te kunnen bulldozen met een muis of toetscombinatie en daarna zonder de road optie opnieuw te selecteren verder kon gaan met bouwen.... Het kan zijn dat ik een ander spel in gedachten heb....
gassiepaart schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:27:
Dank!

Maar wat is nou de beste manier om zo'n texture in Simcity te krijgen? Sommige dingen kan ik gewoon bouwen, zoals NAM. Maar die railway of harbor dingen zie ik nergens als optie om te bouwen... :?
Het zijn ook alleen textures.
Ik denk dat het meer voor modders is dan voor eindgebruikers :)

Maar je kan zelf met de LOT-Editor aan de slag om die textures te gebruiken als je wilt :)

YellowOnline schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:08:
[...]

prop: letterlijk betekent het rekwisieten, benodigdheden om een lot aan te kleden.
denk aan bommen, hekken, fietsen, bloembakken.

texture: is een plaatje/behang van b.v. steen zodat een muur van steen lijkt.
Een texture wordt b.v. gebruikt om op een model te plakken zodat het lijkt dat het stenen muren heeft.
[gaat automatisch, hoef je niet zelf te doen]

lot: is niks anders dan een erf en kan alle groten hebben van 1x1 tot 512x512 [dacht ik uit m'n hoofd]
Een lot dient als basis voor een model [vaak een huis/gebouw] en props.
Lijkt me zo iets duidelijker. :P
gassiepaart schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:27:
Dank!

Sommige dingen kan ik gewoon bouwen, zoals NAM. Maar die railway of harbor dingen zie ik nergens als optie om te bouwen... :?
De 2 die jij noemt zouden gewoon in de menu's moeten zitten waar je trein stations en havens zitten.
Verder zitten ze ook wel vaak in het menu van de landmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een vraagje over parkeergarages. Als ik deze bijvoorbeeld plaats bij een trein station waar men op de trein stapt naar andere stad dan gaan ze wel met de auto, maar parkeren die gewoon bij het treinstation ofzo.. want de parkeergarage blijft ongebruikt. En hij ligt er pal naast.

Mijn vraag is dus, hoe kun je zorgen dat ze gebruik maken van je parkeergarages of waar moet je ze toepassen zodat ze gebruikt worden? Dus waar kunnen parkeergarages van toepassing zijn zodat men ze gebruikt. Want het leek mij wel logisch om bij OV parkeerplaatsen aan te leggen voor het overstappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik ben vandaag ook aan Simcity 4 begonnen. Dit topic bracht mijn intresse en bij de FRS was die maar 5 euro en de Deluxe Editie zelfs nog. Ik ga even nog de topicstart doornemen en daarna lekker beginnen met mijn stadje bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ik heb simcity nu al tijdje in de kast liggen. vond het raar dat de steden erg klein waren? (in vergelijking met simcity3000

of is er een mogelijkheid om land bij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlphaWierie schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:57:
Ik heb simcity nu al tijdje in de kast liggen. vond het raar dat de steden erg klein waren? (in vergelijking met simcity3000

of is er een mogelijkheid om land bij te kopen?
Hoe bedoel je?

En erg klein, dat valt wel mee toch? En anders kan je verder gaan in de rest van de regio.
Maar een stad van paar miljoen moet geen probleem zijn toch?

(Of bedoel je dat de steden in SC3000 juist klein zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Laatst online: 02-07 20:26
nee wat ik bedoel is,

in simcity 3000 kies je een stuk land, en daar kan je makkelijk een paar weken mee door tot het echt vol is,

Bij simcity 4, kies je in het begin het grootste stuk land, maar dat bouw je al na paar uurtjes helemaal vol ?
wil je verder bouwen moet je verder gaan met het stuk land naast je stad. maar 1 grote stad maken is mij nooit gelukt?

ps: heb het 2 jaar geleden voor het laatste gespeeld dus mischien heb ik wat over het hoofd gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Er zijn verschillende groottes van de losse steden. De kleinste is idd zo vol, de grootste ben je wel even mee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samopsa schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:27:
Er zijn verschillende groottes van de losse steden. De kleinste is idd zo vol, de grootste ben je wel even mee bezig!
Inderdaad :)

En de clou is dat de eigenlijke stad al die losse 'steden' bij elkaar is.
Ze beïnvloeden elkaar, noem maar op.

Je kan het als de Randstad zien.
Daarin kan je kleine (Leidschendam), middel (Delft) en grote (Amsterdam) steden bouwen, welke losse steden op zichzelf zijn, maar ook als één grote stad werkt :)

Zo zullen je inwoners ook naar buursteden reizen voor werk, etc.

En met een region ben je niet weken, maar maanden bezig :)

Een mooi voorbeeld is: timofp in "\[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe [Deel 2]"

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 06-09-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een vraagje over parkeergarages. Als ik deze bijvoorbeeld plaats bij een trein station waar men op de trein stapt naar andere stad dan gaan ze wel met de auto, maar parkeren die gewoon bij het treinstation ofzo.. want de parkeergarage blijft ongebruikt. En hij ligt er pal naast.

Mijn vraag is dus, hoe kun je zorgen dat ze gebruik maken van je parkeergarages of waar moet je ze toepassen zodat ze gebruikt worden? Dus waar kunnen parkeergarages van toepassing zijn zodat men ze gebruikt. Want het leek mij wel logisch om bij OV parkeerplaatsen aan te leggen voor het overstappen....

Weet iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:22:
Beste mensen,

Weet iemand hier een antwoord op?
Als je een Park en Ride simulator van de NAM gebruikt dan worden je sims geforceerd om parkeergarages te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke en hoe stel ik dat in, waar kan ik dat vinden.. want ik ben daar dus niet bekend mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:42:
Oke en hoe stel ik dat in, waar kan ik dat vinden.. want ik ben daar dus niet bekend mee..
Het zit in de 'Network Addon Mod', in het kort 'NAM'.
Dit is een mod die ik een musthave vind, je krijgt enorm veel meer infrastructuur-opties.
(Zoveel dat ik niet eens kan beginnen met opnoemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, die heb ik geinstalleerd, al heel lang, maar zelfs met dat gebruiken ze bij mij die parkeergarages nog niet.. ze parkeren de auto gewoon in het station zeg maar en pakken dan bijvoorbeeld de trein.. en de parkeerplaats ligt dan tegenover... of ernaast.. dus ik weet niet wat ik fout doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nooit echt veel met die parkeergarage geëxperimenteerd maar feitelijk werkt het hetzelfde als een station alleen gaan ze dan verder ten voet.
Helemaal als je voldoende o.v. [bushalte/metro] hebt wordt zo'n parkeergarage overbodig.
Plant zo'n ding maar eens in de buurt van wat bedrijven waar geen o.v. in de buurt is en er zal gebruik van gemaakt worden. [hoogst waarschijnlijk]
Een auto is in SC4 niks anders dan een transportmiddel die niet meer bestaat wanneer de bestuurder overstapt op de bus of trein, de auto verdwijnt in het niets. ;)
Het enige effect wat de auto als vervoersmiddel heeft in de simulator is dat het meer capaciteit van je wegen vergt dan wanneer je reizigers per bus of metro reizen.
Zie een auto maar als o.v. met het verschil dat er maar 1 sim in past en verder moet je het concept van auto laten varen zoals wij die in de echte wereld gebruiken. ;)
Ik gok dat de "penalty" van een parkeergarage te hoog is om het te laten fungeren als overstap halte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt, ik zal eens proberen om ergens in een winkel / kantoren gebied of industrie een parkeergarage aan te leggen en dan geen ov..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Ik zou parkeergarages gewoon skippen, nergens voor nodig. Als je een goed verspreid busnetwerk hebt gaat een groot deel van je sims met de bus, wat vele malen beter werkt. In een semi grote stad nog metro/trein erbij en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tegenlicht begint het seizoen met (ik geloof) 4 documentaires over (mega)steden, nu en in de toekomst.
Misschien interessant voor sommigen hier :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 22-09-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:20:
Tegenlicht begint het seizoen met (ik geloof) 4 documentaires over (mega)steden, nu en in de toekomst.
Misschien interessant voor sommigen hier :)
Hmm de eerste 2 afleveringen zijn al geweest?
Nou kun je die afleveringen wel terugkijken op de site maar die kwaliteit is matig. :P

Ehm, zondag maar weer eens even bezig geweest zonder cc gewoon voor de fun. :)
Natuurlijk wel de NAM en wat andere voor mij essentiële plugins zoals:
-opgevoerde windmolens
-opgevoerde watertorens
-stedelijke dekking zodat waterleiding en stroomkabels niet nodig zijn
-de donkerde nachten mod

Daarna als test ook maar even de CAM [alleen de mod] erin gegooid omdat je anders bezig blijft met industrie terwijl de commercie veel te langzaam van de grond komt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nC5A5nONX7EUoxISXspHLuro/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H5TawIiJe3pCiJmn8kDgZy8X/full.jpg

Dat is wel zo'n beetje het centrum, ben nu bezig allemaal laagbouw er omheen aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Allemaal mooi :) zal in de loop van de week nog eens wat screens posten. Ik ben sinds vandaag eens begonnen met lot editen van gebouwen, (voornamelijk de ground textures). Omdat ik op het ook van visueel me toch wel stoorde aan de warboel van textures en gelijke ground textures alles veel mooier laten lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dat ook. Na een tijd ga je weer eens lekker bezig, helemaal mooie plannen in je hoofd. Je besteed enorm veel aandacht hoe alles in elkaar zit en dat alles klopt. De stad floreert langzaam en helemaal volgens verwachting. Maar naarmate de tijd vordert ga je i.p.v. de steeds kleine zorgvuldige stapjes nemen naar steeds grotere stappen doen (groter en meer tegelijkertijd bouwen) omdat je sneller resultaat wilt zien. Wat uiteindelijk resulteert in allerlei problemen als files, werkloosheid, negatieve geld balans etc. maar aan de andere kant is dat ook weer leuk om te fixen, misschien dat het daarom wel subconscious steeds zo gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik heb het probleem meer dat ik het steeds meer mooier en mooier wil hebben en steeds meer eyecandy achtig bezig ben. ook nog wel met de game aspects natuurlijk. En ik probeer steeds nieuwe grote dingen uit voor men stad. Het probleem is dat ik steeds manieren vind om alles er mooier en realistischer te laten uitzien en dat ik daardoor de delen van men stad die niet volgens deze mooie manier zijn ingericht herbouw... en zo geraakt men stad nooit of :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Ik vind het altijd lastig om weer te beginnen met een nieuw vlak. Zit altijd uuuuuren te terraformen, wegen aanleggen, etc voordat ik daadwerkelijk begin. Daarna heb ik vaak vrij snel de stad volgebouwd, om daarna weer uuuren te finetunen. Dus herken het wel inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik heb nu ongeveer 80 uren besteed aan een halve grote map vol te bouwen, maar zelfs die helft moet nog grondig onder handen genomen worden :) wel al 500.000 inwoners op die helft. ben nu aan het lot editen :) zelf plazazas en opvulstukjes maken

[ Voor 7% gewijzigd door timofp op 27-09-2009 23:02 ]

• timofp
na enkele dagen wat lots te hebben gedit met de lot editor en SC4 Tool ben ik nu ook mijn eigen lots aan het maken :) ben begonnen met fillers te maken voor in de stad, heb nu fillers gemaakt voor residential areas, ze zijn voornamelijk zoals op het voorbeeld bedoeld voor tussen een avenue en een apparte straat van huizen.

screenshot van een van de lots in de lot editor

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/LE.jpg

voorbeeld in een stad van me

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/voorbeeld.jpg
Texture is van Deadwoods?

• timofp
De texture komt van de BSC sidewalk mod. http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=21681

Hier nog een screen van de parking lot die ik juist gemaakt heb

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/parking.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haarlemmergold heeft weer een klein juweeltje afgeleverd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.stex-server.com/lots/76000/22601/frankendaels1%2Ejpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog wel eens nieuwe ontwikkelingen, nog mensen die mooie afbeeldingen posten van hun steden, of indelingen. Hieruit kan ik altijd veel nieuwe inspiratie opdoen, maar het is maar stil hier laatste tijd.

Is het spel uit de running?

En verder, zodra mijn stad groot wordt.. dus vanaf 50.000 inwoners krijg ik altijd drukke en overvolle wegen, metro, bussen, treinen enz.. en op iedere hoek dan onderhand OV enzo.. hoe kan dat toch, iemand hier nog tips over?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik ben een beetje aan het wachten op een opvolger eigenlijk. De grafische kwaliteit begint me wat te storen, vooral omdat ik het spel niet met hardware acceleration stabiel krijg op 1680x1050. Ik hoop echt dat er een Sim City 4K komt of zo ipv. een afkooksel zoals Sim City Societies. Vanwaar die trend toch om de gameplay te verkleuteren?

(Idem voor Rail Road Tycoon en The Settlers - maar die laatste is al aangekondigd voor het voorjaar 2010).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:22:
Ik ben een beetje aan het wachten op een opvolger eigenlijk. De grafische kwaliteit begiunt me wat te storen, vooral omdat ik het spel niet met hardware acceleration stabiel krijg op 1680x1050. Ik hoop echt dat er een Sim City 4K komt of zo ipv. een afkooksel zoals Sim City Societies. Vanwaar die trend toch om de gameplay te verkleuteren?

(Idem voor Rail Road Tycoon en The Settlers - maar die laatste is al aangekondigd voor het voorjaar 2010).
Eens.

Even mezelf quoten uit het CitiesXL-topic:
anandus schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:07:
[...]
offtopic:
Als EA slim is dan brengen ze gewoon een remake van SC4 uit.
Geef het een 3D-jasje (Met een beetje mazzel zijn alle originele bat-modellen nog aanwezig) en zorg dat de wegen freeform zijn.
Meer hoeft er eigenlijk niet te gebeuren en dan zullen een héle hoop mensen blij zijn.

Al die onzinnige 'innovaties' die ze in Simcity Societies, City Life en CitiesXL hebben gestopt die hoeven helemaal niet voor een hoop fans denk ik (maar vindt men noodzakelijk om zich te onderscheiden van SC4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:18
Door al jullie berichten hier ben ook sinds jaren weer enthousiast geworden om steden te bouwen!! :9
Nu heb ik de Deluxe variant geinstalleerd en het werkt ook, maar nu wil ik NAM downloaden want die is essentieel volgens jullie.
Nu klik ik naar die site, maar zie nergens een link of button om hem te downloaden? :?
Is het verstandig om ook CAM te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ralph88 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:30:
Door al jullie berichten hier ben ook sinds jaren weer enthousiast geworden om steden te bouwen!! :9
Nu heb ik de Deluxe variant geinstalleerd en het werkt ook, maar nu wil ik NAM downloaden want die is essentieel volgens jullie.
Nu klik ik naar die site, maar zie nergens een link of button om hem te downloaden? :?
Is het verstandig om ook CAM te downloaden?
Ben je ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Stom! |:( Niet aan gedacht om daar eerst te moeten registreren, kwam telkens gelijk bij die pagina uit.
Alleen ben ik ingelogd, via de hoofdsite naar de downloadpagina gegaan, maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ralph88 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:07:
[...]

Stom! |:( Niet aan gedacht om daar eerst te moeten registreren, kwam telkens gelijk bij die pagina uit.
Alleen ben ik ingelogd, via de hoofdsite naar de downloadpagina gegaan, maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar... :?
Werkt dit? klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Nee, zowel via jouw link als die van mij aangepast te hebben blijft hij zeggen:

Oooops, an error occurred¡¡ . We could not verify your membership.
Please, make sure you are logged in to download this file. Thank you.

Zodra ik terug ga naar de hoofdpagina dan staat er duidelijk: Welcome ..., 0 messages etc.

Wat hoort er dan te staan op de GET pagina om hem te kunnen downloaden? Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar kan ook nergens op klikken.

[ Voor 19% gewijzigd door Ralph88 op 06-11-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de zekerheid, voor het forum en voor de LEX [download gedeelte] zijn aparte registraties vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
LoneRanger schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:23:
Voor de zekerheid, voor het forum en voor de LEX [download gedeelte] zijn aparte registraties vereist.
Het is gelukt! :) Wel een beetje omslachtig allemaal. Kwestie van gewenning denk ik. Kan je je registratie bij het forum nu weer verwijderen of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk kan dat maar registratie voor het forum kan altijd van pas komen.
Als je niet geregistreerd bent kun je niet het hele forum meer lezen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Ik ben nu alweer flink bezig met het bouwen van een stad, alleen loopt het allemaal niet soepel.
Tijdens het spelen schokt het beeld heel erg en met in-/uitzoomen zit er even tijd tussen. Speelt niet prettig!
Alles staat op High, 32-bit kleuren en 1280x1024 resolutie. Lager zetten van graphics heeft weinig zin gehad..

Ik heb:
P4 3,2 Ghz HT
2 GB Ram
ATI X1600 Pro 512 (SM 3.0)

Niet het nieuwste, maar nieuwere spellen (dan SC4 uit 2004) speel ik moeiteloos in verhouding

Misschien heeft het iets met gliches te maken, maar snap niet helemaal wat het zijn. Vooral zichtbaar bij het in- en uitzoomen op de gebouwen en dergelijke?

Verder heb ik de NAM en CAM geinstalleerd. Zijn deze nu automatisch toegevoegd aan het spel of moet ik hier nog iets extra's voor doen om van de mogelijkheden gebruik te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Ralph88 op 07-11-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ralph88 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:41:
Ik ben nu alweer flink bezig met het bouwen van een stad, alleen loopt het allemaal niet soepel.
Tijdens het spelen schokt het beeld heel erg en met in-/uitzoomen zit er even tijd tussen. Speelt niet prettig!
Alles staat op High, 32-bit kleuren en 1280x1024 resolutie. Lager zetten van graphics heeft weinig zin gehad..

Ik heb:
P4 3,2 Ghz HT
2 GB Ram
ATI X1600 Pro 512 (SM 3.0)
Software modus geprobeerd?
Zorg ervoor dat eventuele AA-instellingen uitstaan, en verander eventueel de graphic rules.
En volgens mij ook nog iets met de backbuffer, maar dat weet ik niet zeker.

Ati's geven wel vaker probleempjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik zoek een aantal dingen:

Ondergrondse stroom voorziening (dus net als de hoogspanningsmasten, maar dan voor onder de grond)
Ondergrondse high speed rail.
Ik heb namelijk vaak het probleem dat ik geen plek heb voor high speed rail en om het in het begin te bouwen vind ik zonde van mijn geld.

Iemand goede tips of andere tips om infrastructuur beter te laten lopen? NAM heb ik al :)

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaos-Zero schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:09:

Ondergrondse stroom voorziening (dus net als de hoogspanningsmasten, maar dan voor onder de grond)
Voor zover ik weet bestaat dat niet maar ik heb wel een alternatief die gewoon zorgt voor complete dekking zonder leidingen te moeten bouwen, je moet nog wel zelf centrales bouwen voor stroom.
Het is wel tegelijk ook voor water zodat je geen waterleiding meer nodig hebt.
Het is nooit officieel uitgebracht maar op verzoek van iemand gemaakt en gepost op een forum.
Ik heb geen idee meer waar precies maar de plugin heb ik nog wel.
Laat maar weten of je interesse hebt.
Ondergrondse high speed rail.
Ik heb namelijk vaak het probleem dat ik geen plek heb voor high speed rail en om het in het begin te bouwen vind ik zonde van mijn geld.
Bestaat volgens mij ook niet maar op het gebied van rail/subways ben ik niet echt thuis aangezien ik het nooit gebruik. [behalve dan de gewone trein]
Wat volgens mij wel bestaat zijn transities van rail naar subway/underground-rail mss is dat een optie?
Iemand goede tips of andere tips om infrastructuur beter te laten lopen? NAM heb ik al :)
Wat is je probleem precies dan, verstopte [snel]wegen?
Bij de NAM zitten verschillende traffic-simulators die geschikt zijn voor verschillende omstandigheden.
In de readme staat wel e.e.a. beschreven over welke in welke situatie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaos-Zero schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:09:

Dit misschien een idee?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Cfe6WpoMxWRju1gpQYDL9nKr/full.jpg
klikbaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 09-11-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

LoneRanger schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:45:
[...]

Voor zover ik weet bestaat dat niet maar ik heb wel een alternatief die gewoon zorgt voor complete dekking zonder leidingen te moeten bouwen, je moet nog wel zelf centrales bouwen voor stroom.
Het is wel tegelijk ook voor water zodat je geen waterleiding meer nodig hebt.
Het is nooit officieel uitgebracht maar op verzoek van iemand gemaakt en gepost op een forum.
Ik heb geen idee meer waar precies maar de plugin heb ik nog wel.
Laat maar weten of je interesse hebt.

[...]

Bestaat volgens mij ook niet maar op het gebied van rail/subways ben ik niet echt thuis aangezien ik het nooit gebruik. [behalve dan de gewone trein]
Wat volgens mij wel bestaat zijn transities van rail naar subway/underground-rail mss is dat een optie?

[...]

Wat is je probleem precies dan, verstopte [snel]wegen?
Bij de NAM zitten verschillende traffic-simulators die geschikt zijn voor verschillende omstandigheden.
In de readme staat wel e.e.a. beschreven over welke in welke situatie te gebruiken.
In die MOD voor complete dekking heb ik zeker interesse! Heb je een naam of kan je hem uploaden voor me?
Thanks voor de overige tips, maar die transities van rail naar subway/underground-rail heb ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaos-Zero schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:08:
[...]

In die MOD voor complete dekking heb ik zeker interesse! Heb je een naam of kan je hem uploaden voor me?
Tuurlijk, link. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Ben aan mijn tweede flinke stad begonnen (voor zover ik het kan), maar nu zit ik met een probleem.
De vraag naar W$ is 18000 (constant) en de overige zitten licht in de min. Dat is raar want:
- flinke winst elke maand
- waardering hoog
- aantrekkelijkheid is zo groen als het zijn kan
- belasting is relatief laag 7,2
- alle voorzieningen zijn er van klein tot groot
- op elke hoek een bushalte en goede wegen
- nauwelijks vervuiling
- parken en speelplekken
- commercieel $$ en $$$ is grote vraag naar
- industrie M en HT is ook grote vraag naar

Iemand een idee? |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Ralph88 op 17-11-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap relievers is het toverwoord. ;)
D.m.v. het plaatsen van een universiteit b.v. creëer je weer extra vraag naar zowel rijken, middenklasse als rijk.
In het geval van een universiteit 15K voor elke klasse zoals je in het lijstje kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
LoneRanger schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:03:
Cap relievers is het toverwoord. ;)
D.m.v. het plaatsen van een universiteit b.v. creëer je weer extra vraag naar zowel rijken, middenklasse als rijk.
In het geval van een universiteit 15K voor elke klasse zoals je in het lijstje kunt zien.
Ok, thanks! Komt steeds meer bij het spel kijken! Alleen qua leesvoer al... :9
Alleen ik heb al een stadsuniversiteit, museum, bibliotheek en medisch onderzoekscentrum. In een andere regio heb ik mijn stad op eenzelfde manier opgebouwd en stromen de rijke binnen. Snap niet dat alleen de W$ dan massaal willen komen en geen W$$ of W$$, terwijl er wel vraag is naar I-HT, I-M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap relieve wil zeggen dat je tegen je plafond aan zit wat betreft een bepaalde groep/klasse maar ook b.v. I-HT heeft cap relievers.
Een ander aspect is banen, geen banen genoeg voor je R$$$ dan is er ook weinig vraag naar woningen voor die groep.
Wanneer je genoeg banen creëert gaat de vraag naar woningen dus ook omhoog.
Het banen v.s. workforce is alles behalve zwart/wit, het is dus niet zo dat R$ geen belang/baan zou kunnen vinden in een Co$$$, die laatste heeft ook een conciërge nodig. ;)
Het hoe en wat of wie en waar staat hier heel netjes uitgelegd.
Je moet wel ingelogd zijn op het sc4devotion forum om het te kunnen lezen geloof ik.

Pas trouwens op want als je je stad te aantrekkelijk maakt voor rijken d.m.v. parken, lage belastingen etc en je niet genoeg banen hebt dan resulteert dat in werkeloosheid.
Reistijd is ook een factor, je kunt in principe genoeg werkgelegenheid hebben maar als de reistijd te lang is dan resulteert dat ook in werkeloosheid.
Naja, ik kan er nog uren over door praten. ;)

veel plezier met lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Wou dat ik dit topic nooit gevonden had! Elk vrije uurtje gaat er inzitten! :9

Ik heb die links gelezen en ook uitegeprint. Dat is wat makkelijker lezen. Het gaat de goede kant op, maar ik zit met de gedachten om het wat uitgebreider aan te pakken. Heb alle pagina's van dit topic doorgelezen en ik wil dus ook een grotere stad bouwen die buiten de grenzen van mijn stad gaan, dus overgaat in mijn regio.
Nu moet ik eerst ff een goede regiomap vinden die ik beetje naar mijn wensen aan kan passen. Dus, wederom (na al het lezen en opslaan) heb ik toch nog paar vragen:

- voor het aanpassen van regio's/maps, wat moet ik daarvoor gebruiken en hoe krijg ik vooral randen en water op een nette manier erin? Heb er al veel over gelezen, maar ik zie de rode draad niet..
- voor een haven, is het dan handig rechtoe-rechtaan te terraformen met inkepingen?
- wegen en spoor dat doorloopt van je stad naar een ander gebied in je regio, moet dat aansluiten op dezelfde hokjes van je andere gebied om goed te functioneren? Zie het bij jullie wel vaak in de overzichten.
- bus-bus-bus is bekend :+ op elke hoek staat er nu 1 als er meer dan 4/5 hokjes tussen zitten.

Ga nu ook beginnen om wat packs te downloaden voor mooie en betere gebouwen...dus daar komen vast ook nog wel wat vragen over.
Sorry dat het zoveel is elke keer, maar soms is het ff te ingewikkeld met al die info! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Tis een tijd geleden dat ik hier wat heb gepost..

Helaas momenteel niet zoveel tijd over voor SC4D. Was wel nog een paar maanden geleden actief begonnen met een nieuwe plugin map en het 'renoveren' van een aantal steden.
Maar goed, rl gaat gaat ook door en zodoende ben ik met m'n vriendin tegen een huisje aangelopen waarvoor we nu midden in het koopproces zitten.

Ik hoop in aanzienbare tijd weer de nodige vrije tijd te vinden om verder te gaan met SC4D en weer samen met jullie ideeen op te doen. Er komen in ieder geval gelukkig zo nu en dan nog de nodige mooie screenshots voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ralph88 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:58:
Wou dat ik dit topic nooit gevonden had! Elk vrije uurtje gaat er inzitten! :9
Welkom :)
- voor het aanpassen van regio's/maps, wat moet ik daarvoor gebruiken en hoe krijg ik vooral randen en water op een nette manier erin?
Hoe bedoel je dit?
- voor een haven, is het dan handig rechtoe-rechtaan te terraformen met inkepingen?
Ja, het handigst is om geen diagonale stukken te hebben, maar alleen horizontaal en vertikaal.
Peg heeft paar hele mooie haven-downloads :)
- wegen en spoor dat doorloopt van je stad naar een ander gebied in je regio, moet dat aansluiten op dezelfde hokjes van je andere gebied om goed te functioneren? Zie het bij jullie wel vaak in de overzichten.
Ja, dat doet Simcity vanzelf :)
- bus-bus-bus is bekend :+ op elke hoek staat er nu 1 als er meer dan 4/5 hokjes tussen zitten.
Is RTMT misschien een idee? Scheelt toch wat ruimte :)
Ga nu ook beginnen om wat packs te downloaden voor mooie en betere gebouwen...dus daar komen vast ook nog wel wat vragen over.
Succes :P
Sorry dat het zoveel is elke keer, maar soms is het ff te ingewikkeld met al die info! 8)7
Hehehe, geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Hoe bedoel je dit?
Ik lees veel over terraformer en S4Mapper, maar wat ik bedoel is hoe krijg ik nou mooie egale randen, waterpartijen (meer of zee) en overige terreinveranderingen. Want in de SC4D zelf ga ik gelijk heel diep, te hoog, rare randen etc. Snap je ongeveer wat ik bedoel? :?
Ja, dat doet Simcity vanzelf :)
Dus snelweg 10 hokjes van boven op de ene regio is ook 10 hokjes van boven op de aansluitende? Het overgaan zal ongetwijfeld vanzelf gaan, maar wil het wel zo mooi mogelijk! ;)
Is RTMT misschien een idee? Scheelt toch wat ruimte :)
Cool! Ga ik proberen!
NAM en CAM staan geinstalleerd in de plugin folder van de SC4D-directory, maar de essentials en overige downloads komen weer in Mijn documenten/.../plugin.
Zit hier nog verschil tussen?
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste