Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Weet iemand waar ik metrostations, busstations, treinstations, monorailstations met een zeer grote capaciteit kan downloaden, ik kan wel op de verschillende download site diverse stations van alles vinden, maar ik zoek er echt die een grote capaciteit hebben. Want ik heb nu al een treinstation met capaciteit van 50.000 maar die is ook al te klein in mijn stad.

Dus waar zou ik deze kunnen vinden, wie kan mij helpen met bijvoorbeeld een linkje zodat ik die makkelijk kan downe! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:10:
Is er een manier om de zones die je aanlegt aan de wegen te manipuleren? Stel dat ik 3 blokjes lang en dan een straat wil maken van 8 blokjes. Dan heb ik het probleem dat de laatste 2 niet tegen de hoofdweg aanliggen, maar tegen de zijstraat. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze alle 8 netjes tegen de hoofdweg aanliggen?
Verschillende combinaties van CTRL/ALT/SHIFT tijdens het aanleggen van een zone geven verschillende resultaat. Je moet even uitproberen welke wat doet, kan ik nooit onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DarkSavior

'T is goed dat je het zegt want ik had gisteren hed spel zelf eraf gehaald want het was traag sloom lelijk :O (allemaal door downloads) maar toen ik het er opnieuw op had gezet ben ik weer alles opnieuw gaan downloaden en heb ik ook gelijk de mod gedownload waar jij om vroeg hier is een linkje :*)

http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=78
_________________________________________________________________________________________-
Ik ben nu vooral bezig met een rural omgeving langs het water. En ik heb die spullen van Chrisadams nodig maar ik kan ze niet vinden. Heeft iemand een link naar hem toe. Ik gebruik op het moment van hem.
Rural Renewal project ofzow iets. Dus als iemand nog een paar dingen van hem heeft liggen publiceer ze ff

Greetz Pirat007

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds met de vraag waar ik al die Prop Packs + Texture Packs + Essentials moet plaatsen van mijn vorige post waar ik die dingetjes had gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@swordie100

ik zet die dingen in een speciaal aangemaakte map in mijn plugins zo kan ik ze altijd terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:16
Voor de geïnteresseerden: SimCity 4 Deluxe is voor 7 euro te koop bij de Intertoys.

En voor degenen die de Colossus Addon Mod (CAM) met dependencies willen: er is een torrent van iets meer dan 1GB te vinden; google ff op "CAM Pack v2". Geen idee of het spul in de file verouderd is, maar ik ga het iig proberen. Wil alles meteen vanaf het begin optimaal hebben :)

[ Voor 63% gewijzigd door Randfiguur op 07-05-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
Randfiguur schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:49:
Voor de geïnteresseerden: SimCity 4 Deluxe is voor 7 euro te koop bij de Intertoys.

En voor degenen die de Colossus Addon Mod (CAM) met dependencies willen: er is een torrent van iets meer dan 1GB te vinden; google ff op "CAM Pack v2". Geen idee of het spul in de file verouderd is, maar ik ga het iig proberen. Wil alles meteen vanaf het begin optimaal hebben :)
Is leuk dat deze te vinden is, maar er is specifiek in het TS aangegeven dat we dit soort 'dingen' niet in het topic willen hebben.

Voor sommige websites is het nodig om je te registreren. Indien je gebruik wil maken van de plugins op die betreffende websites raden wij je dan ook aan om je daar te registreren. Wij zullen niet helpen met het verspreiden van plugins gemaakt door andere personen dan onszelf, ook vragen over verspreiden, linkjes, torrents, etc, hierover hebben wij liever niet in dit topic.

[ Voor 29% gewijzigd door Lof102 op 08-05-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende. Ik heb een stad van ongeveer 160.000 inwoners en daarin een treinnetwerk met diverse stations. Er rijden echter helemaal geen treinen. Ik heb echter met behulp van de NAM gedeeltes van mijn spoorbaan aangelegd als verhoogd spoor. Zitten daar nog valkuilen in waardoor mijn treintjes niet rijden?
Of ligt het aan het aantal inwoners, moet dat nog hoger zijn? Ook heb ik veel brede wegen gebruikt waardoor ik geen meldingen krijg van verkeersoverlast, worden daarom mijn treintjes niet gebruikt (vanwege het nog neit overbelaste wegennet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:01:
Ik zit met het volgende. Ik heb een stad van ongeveer 160.000 inwoners en daarin een treinnetwerk met diverse stations. Er rijden echter helemaal geen treinen. Ik heb echter met behulp van de NAM gedeeltes van mijn spoorbaan aangelegd als verhoogd spoor. Zitten daar nog valkuilen in waardoor mijn treintjes niet rijden?
Of ligt het aan het aantal inwoners, moet dat nog hoger zijn? Ook heb ik veel brede wegen gebruikt waardoor ik geen meldingen krijg van verkeersoverlast, worden daarom mijn treintjes niet gebruikt (vanwege het nog neit overbelaste wegennet)?
Treinen worden meer gebruikt door je sims op regionaal oppervlak (meerdere steden). Wanneer je je treinen in 1 stad laat rijden dan wordt deze idd vaak (niet altijd) niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een probleem ik draai vista en ik wil de sc4Mapper gebruiken maar dit lukt niet doordat er een fout bij zit. Moet ik nu een regio maken per stad of heeft iemand een alternatief:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:02:
Hallo

Ik heb een probleem ik draai vista en ik wil de sc4Mapper gebruiken maar dit lukt niet doordat er een fout bij zit. Moet ik nu een regio maken per stad of heeft iemand een alternatief:?
Dit was voor jezelf (en ons ;)) makkelijker en sneller geweest: http://www.google.nl/search?q=sc4mapper+vista .

Voila, twee woorden, eerste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
Lof102 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:01:
[...]

Is leuk dat deze te vinden is, maar er is specifiek in het TS aangegeven dat we dit soort 'dingen' niet in het topic willen hebben.
Oeps... Boodschap is duidelijk. Het "goede" nieuws is dat die bestanden inderdaad verouderd zijn, dan wel verouderd gáán zijn. Registratie zal dus nodig blijven. De hele mod-community is wel een ontzettende bestanden-jungle die mij eerlijk gezegd wat demotiveert om dingen tot op de bodem uit te zoeken. Vandaar dat ik dat (behulpzaam bedoelde) bericht plaatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
offtopic:
eigenlijk is het pure onzin dat geen linkjes mogen geplaatst worden... is toch allemaal gratis content en die registratie voegt toch niets toe aan de meeste websites behalve dat ze weer een e-mailadres meer hebben om door te verkopen. Niet te spreken of de besparing van bandbreedte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurfatje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-06-2024
Lof102 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:04:
[...]

Treinen worden meer gebruikt door je sims op regionaal oppervlak (meerdere steden). Wanneer je je treinen in 1 stad laat rijden dan wordt deze idd vaak (niet altijd) niet gebruikt.
Volgens mij is dat het niet. Ik zie ook nooit meer treinen (gewone en elevated) rijden, terwijl de lijn wel druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouser schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 05:53:
offtopic:
eigenlijk is het pure onzin dat geen linkjes mogen geplaatst worden... is toch allemaal gratis content en die registratie voegt toch niets toe aan de meeste websites behalve dat ze weer een e-mailadres meer hebben om door te verkopen. Niet te spreken of de besparing van bandbreedte...
You may use these objects FREE provided that you do not SELL or DISTRIBUTE the MODEL Files ... you must point your users to the MODEL File package.
Person/Team X has copyrights on these objects and you may use them but not modify the Model Files or Distribute the Model Files. You must point your users of your creations to this file for the MODELS.
En dan over die torrent:
We have thoroughly examined the package that was uploaded as a torrent file and have noticed a few issues; there are files copyrighted by Maxis/EA included, there are model files missing (which will lead to brown boxes), and there are a number of superfluous files included.
Lijkt me dus duidelijk waarom niet hier in dit topic. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
En dan over die torrent:

[...]

Lijkt me dus duidelijk waarom niet hier in dit topic. ;)
Oh crap! *slaat aan het deleten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik speel nu een tijdje SC4 en ben eigenlijk meer bezig met het aanpassen van lots in LE en ik wil dus nu een Franse stad (met bats van Porkissimo en Xannepan) maken, alleen ben ik op een aantal problemen gestuit.

http://img411.imageshack.us/img411/295/probleem.png

Dit is een deel van mijn stad tot nu toe, dat gebouw wat me rood omcirkelt is, is verlaten en ik weet niet waarom. Verder komen er steeds van die groene autotjes boven één soort gebouw te staan, terwijl het wel gewoon verbonden aan het netwerk is.

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
ik durf je zow 1-2 geen direct antwoord te geven waarom het gebouw verlaten is.. Is er wel genoeg werkaanbod voor de forenzen van dat type residentie? Wat van belang is met wegen en gebouwen is dat ze wel in de richting van het pijltje van het gebouw op de weg aangesloten dienen te zijn.

Zelf ben ik zo'n persoon die niet geheel stil kan blijven zitten... Zodoende ben ik reeds begonnen met iets anders. ik ben nu een stad in mekaar aan het zetten (eye-candy only) en wil deze wanneer ik tevreden ben volledig gaan aanpassen met de LOT-editor. Zal ongetwijfeld uitlopen op een half project, maar het spreekt mij nu aan en motiveert me weer een beetje ;)

Hier een aantal shots:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_HongKong001.jpg Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_HongKong002.jpg Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_HongKong003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_HongKong004.jpg Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_HongKong005.jpg Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_HongKong006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_HongKong007.jpg Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_HongKong008.jpg

Het zal ongetwijfeld niet iedereen zijn smaak zijn, zoveel hoogbouw, en dan ook nog van dit soort hoogbouw. Maar vond het zelf wel aardig om hier een keer meet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na jaren geen SimCity meer te hebben gespeeld kwam ik Deluxe tegen in de winkel voor 6,99.
Gekocht, geïnstalleerd op een Vista machine met compatabiliteitsmodus.

Maar nou komt ie: Mijn region is helemaal fucked up door jah.. wat is het eigenlijk? zeg maar het plaatje van mijn stad die ik al in m'n region te zien krijg.

Screenshot

Het probleem is dat ik hierdoor geen buursteden kan openen omdat het hele gele vlak selecteerbaar is.
Weet iemand of dit een bekend probleem is? En is er een oplossing voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:31:
Na jaren geen SimCity meer te hebben gespeeld kwam ik Deluxe tegen in de winkel voor 6,99.
Gekocht, geïnstalleerd op een Vista machine met compatabiliteitsmodus.

Maar nou komt ie: Mijn region is helemaal fucked up door jah.. wat is het eigenlijk? zeg maar het plaatje van mijn stad die ik al in m'n region te zien krijg.

Screenshot

Het probleem is dat ik hierdoor geen buursteden kan openen omdat het hele gele vlak selecteerbaar is.
Weet iemand of dit een bekend probleem is? En is er een oplossing voor? :P
Dat issue heb ik ook gehad (en heb ik nog steeds). Wanneer je SC4 in full modus speelt dan wil dit wel eens gebeuren, hoe en waarom, ik weet hetniet.
Maar wanneer je SC4 met de reguliere resolutie opstart (800x600), je stad opent en deze vervogens opslaat dan is het verschijnsel weg.
Wanneer je echter weer speelt met je huidige instellingen doet het zich weer voor.

Zelf spel ik SC4 in een window op 800x600, persoonlijk vind ik dat heerlijk:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_ho.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ticon ik heb er niet veel verstand van maar ik zie wel dat dat niet goed is mischien moet je een kijkje nemen in het forum voor sc4 problemen daar hebben ze ook denk ik wel een antwoord.

Ik ben bezig geweest met het downloaden van een nieuwe map maar dat is niet gelukt tenminste het downloaden wel maar op die kaart spelen niet ik krijg hem gewoon niet dat ik erop kan spelen met bergen en rivieren enzo precies zoals ik hem gedownload heb. Maar ik krijg hele grote tiles. Ik heb de instructies opgevolgd van anandus. Een paar maanden geleden behandelden we dit nl ook al maar ook de hulp van anandus werkte niet :'( weet iemand waardoor ik de map niet kan importeren naar sc4. Ik werk op Vista dus de sc4 terraformer werkt niet maar dan nog zou het moeten werken. Ik heb ook al de sc4Mapper gedownload doe ik iets fout :?

;( ik kom er gewoon niet uit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pirat007

Doe maar even een dm met welke map het is dan gooi ik hem wel even door de terraformer voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gister maar eens verder gegaan met mijn stadje. Ben nu ook eindelijk maar eens begonnen met bebouwing in plaats van alleen het landschap inrichten.

Afbeeldingslocatie: http://xs139.xs.to/xs139/09200/sc_499_westerhave677.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs139.xs.to/xs139/09200/sc_500_westerhave110.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs139.xs.to/xs139/09200/sc_501_westerhave321.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs139.xs.to/xs139/09200/sc_502_westerhave497.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs139.xs.to/xs139/09200/sc_503_westerhave317.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs139.xs.to/xs139/09200/sc_504_westerhave393.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoppeA
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 21:09
Dat ziet er echt heel netjes uit. Ik krijg altijd de vaagste dingen als ik met landschaptools werk, maar bij jou ziet het er echt goed uit als een heuvelachtige stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Hebben residents een maximale afstand die ze willen rijden om naar werk te komen?
Bij mij klagen ze dat ze geen werk kunnen vinden terwijl er toch een prachtig industrie gebied aan de andere kant van het gebied ligt.(gebied, niet zeg maar provincie) Keurig verbonden met een snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Loev schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:05:
Hebben residents een maximale afstand die ze willen rijden om naar werk te komen?
Bij mij klagen ze dat ze geen werk kunnen vinden terwijl er toch een prachtig industrie gebied aan de andere kant van het gebied ligt.(gebied, niet zeg maar provincie) Keurig verbonden met een snelweg.
Nee, dat niet echt, alhoewel iets dichterbij misschien beter is. Het kan wel zijn dat je sims te hoog/te laag zijn opgeleid, niet alle sims werken in de industrie ;) Heb je ook de NAM bv? Dat scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Samopsa schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:14:
[...]

Nee, dat niet echt, alhoewel iets dichterbij misschien beter is. Het kan wel zijn dat je sims te hoog/te laag zijn opgeleid, niet alle sims werken in de industrie ;) Heb je ook de NAM bv? Dat scheelt een hoop.
NAM gedownload omdat ik wat problemen had met reizigers tussen verschillende gebieden. Het was een compleet nieuw gebied zonder buursteden.
Overigens ben ik net begonnen met Sim City 4, winst draaien is makkelijk alleen na verloop van tijd staan overal files en hebben mensen opeens geen werk meer :S Vooral het verplichten dat ze via een twee-baansweg naar werk moeten vind ik lastig. Ze weten altijd wel weer een andere weg te vinden zodat overal files komen, en de weg die ze van mij moeten gebruiken is leeg :X

[ Voor 13% gewijzigd door Loev op 18-05-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Ja, dat is altijd even puzzelen! Gebruik ook 1-richtingswegen, of maak wijken met maar 1 toegansweg, ipv grid-like dingen. Dat werkt over het algemeen makkelijker. Of zorg dat mensen met het OV gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lof102 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:45:
[...]

Dat issue heb ik ook gehad (en heb ik nog steeds). Wanneer je SC4 in full modus speelt dan wil dit wel eens gebeuren, hoe en waarom, ik weet hetniet.
Maar wanneer je SC4 met de reguliere resolutie opstart (800x600), je stad opent en deze vervogens opslaat dan is het verschijnsel weg.
Wanneer je echter weer speelt met je huidige instellingen doet het zich weer voor.

Zelf spel ik SC4 in een window op 800x600, persoonlijk vind ik dat heerlijk:
[afbeelding]
Thx! Dat lijkt het inderdaad te zijn. :)

Wat een ontzettend hondenwerk trouwens die CAM en CameLots etc, zoals ik het in de OP las dacht ik met een uurtje wel klaar te zijn. Maar nee, constant weer nieuwe dependencies etc etc.
En ik dacht even SimCity 4 te kunnen spelen :') , ben voorlopig alleen maar aan het downloaden en 83 miljoen zip bestanden uit aan het pakken. En zie daar maar eens overzicht in te houden. ;(

En SimTropolis is ook nog eens retetraag nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:20:
[...]

Thx! Dat lijkt het inderdaad te zijn. :)

Wat een ontzettend hondenwerk trouwens die CAM en CameLots etc, zoals ik het in de OP las dacht ik met een uurtje wel klaar te zijn. Maar nee, constant weer nieuwe dependencies etc etc.
En ik dacht even SimCity 4 te kunnen spelen :') , ben voorlopig alleen maar aan het downloaden en 83 miljoen zip bestanden uit aan het pakken. En zie daar maar eens overzicht in te houden. ;(

En SimTropolis is ook nog eens retetraag nu
Het gehele CAM pack is inderdaad een hele grote klus, je bent er zo een middag mee zoet. De CAM gebouwen (zonder dependencies) zijn dan ook al zo'n 385Mb bij mij (Dependencies 1,25Gb).

Qua inrichting ben ik na lang gepuzzel op het volgende uitgekomen, en dat bevalt mij egt het best:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/plugins.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over de CAM hebben:
Ik heb ervaring met het spel maar heb hem een tijdje geleden opnieuw geïnstalleerd omdat hij te traag was er stond voor 5GB in de plugin. Toen heb ik hem opnieuw geïnstalleerd en op een gegeven moment kwam ik bij de cam aan netjes cleanitol erbij gepakt en krijg ik een lijst van ongeveer 150 packs met alles erop en eraan. Echt ik heb vrijdag vrij en dan ga ik ze allemaal maar eens downloaden. Dus jullie horen nog wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pirat007:

heb je de map, waarvan ik je een link heb verstuurd nog werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja loneranger ik heb hem gekregen en ik vind het zo'n mooie map ik ga gelijk beginnen morgen hoor je nog wel wat van me als ik nog tijd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

Solid Seal

3D Printer N00b

Hoe zonen jullie nou voor Hogere gebouwen ?

Ik weet dat je met de ctrl en alt toets iets kan doen. Maar wat is het maximaal ?

I weet iig dat je met de CTRL toets een 4x4 zone kan maken en daar komt ook wat op.

maar is er nog groter ? want die doen het niet of komt dat veeeeeel later pas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt niet zonen voor hogere gebouwen en ook de grote van de zones zegt niets over de hoogte van een gebouw.
Voor hogere Residential moet je voldoende inwoners in je regio hebben.
Voor hogere Commercial moet je een bepaalde capaciteit aan banen hebben.

Daarnaast hangen de gebouwen aan levels en om een bepaald level te krijgen moet je voldoen aan een aantal zaken.
Ziekenhuizen, politie, brandweer, parkjes maar ook O.V. kunnen er allemaal voor zorgen dat het level omhoog gaat en de kans op hogere gebouwen dus groter wordt.
Daarnaast heb je ook nog eens cap-relievers die ervoor zorgen dat je stad kan blijven groeien en dat zijn metname de kado's die je krijgt. [mayors house is de eerste geloof ik]

Gewoon uit blijven breiden, zorgen dat de voorzieningen in orde zijn en dat komt het vanzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Laatst online: 04-10 10:06
LoneRanger schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:45:
Je kunt niet zonen voor hogere gebouwen en ook de grote van de zones zegt niets over de hoogte van een gebouw.
Voor hogere Residential moet je voldoende inwoners in je regio hebben.
Voor hogere Commercial moet je een bepaalde capaciteit aan banen hebben.

Daarnaast hangen de gebouwen aan levels en om een bepaald level te krijgen moet je voldoen aan een aantal zaken.
Ziekenhuizen, politie, brandweer, parkjes maar ook O.V. kunnen er allemaal voor zorgen dat het level omhoog gaat en de kans op hogere gebouwen dus groter wordt.
Daarnaast heb je ook nog eens cap-relievers die ervoor zorgen dat je stad kan blijven groeien en dat zijn metname de kado's die je krijgt. [mayors house is de eerste geloof ik]

Gewoon uit blijven breiden, zorgen dat de voorzieningen in orde zijn en dat komt het vanzelf. :)
Wat solid seal bedoelt is denk ik 3 breed x 4 lang. :)

Ik deed altijd 3x3, maar dat ging nooit echt de lucht in. Toen ging ik uitproberen, en 3x4 werden meteen hoge gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laropo schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:07:
[...]

Wat solid seal bedoelt is denk ik 3 breed x 4 lang. :)

Ik deed altijd 3x3, maar dat ging nooit echt de lucht in. Toen ging ik uitproberen, en 3x4 werden meteen hoge gebouwen.
Ja snap ik maar dat hangt dan ook van je custom content af. :)
Ik heb echt geen idee meer hoe breed en diep die Maxis gebouwen zijn.
In principe kan een gebouw op 2x2 hoger zijn dan op 6x6.
Daarnaast blijft het afhangen van de factoren die ik noemde. ;)

Heel extreem kan het zelfs zo zijn dat er op 2x2 medium density een groter gebouw komt dan op een 6X6 high density puur vanwege de genoemde punten.
Zelfs als je alleen de Maxis gebouwen hebt.
Om maar even aan te geven dat het van meer afhangt dan alleen de grote die je zoned.

[ Voor 8% gewijzigd door LoneRanger op 22-05-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Laatst online: 04-10 10:06
Hmm ok.. naja bij mij ging de rest niet verder de lucht in, er kwamen wel nieuwe gebouwen, maar geen hogere. Maar op 3x4 opeens wel. Zou idd de custom content kunnen zijn, maar ik dacht dat 't vooral maxis gebouwen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geef je niet ongelijk hoor hooguit dat het niet 100% waar is. ;)
Je kunt wel 4x3 zonen maar als je niet voldoet aan wat ik zei dan schiet het nog niet op.
Dat het in jouw geval wel werkte zegt niets over zijn geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Mijn spel is atm standaard ik heb enkelt CAM en NAM + essentiels voor de rest niks.

Ik wil eerst wat leuks maken en niet lukraak maar wat zonen (komt het uiteindelijk wel op neer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even een vraagje... Als ik steden bouw gaat het allemaal prima, ik blijf lekker groeien en de vraag naar diverse gebieden kan ik mooi aanbieden. Maar op een gegeven ogenblik heb ik een enorme vraag naar commerciele kantoren in duurste categorie. En ook al heb ik alle goede voorzieningen, ov, politie, brandweer, parken, landmarks en voldoende commercial gezoned, het wil zich maar niet in grote maten ontwikkelen, terwijl de vraaag meer als 24.000 is.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Er moet ook nog genoeg verkeer langs je commerciele zones rijden/lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Zo een viertal plaatjes van mijn stad/dorp/whatever
Ja ja rommelig maar winstgevend. Moet nog het een en ander rezonen.

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/5452/landsend5aug13912431134.png

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/3981/landsend10mar1401243113.png

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/8380/landsend12oct1391243113.png

Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/650/landsend15jul1391243113.png

Hmm kennelijk wilde GoT iets met die plaatjes en iets binnen het uur .. maar ik klikte het te snel weg :)
Copy paste het maar :P

[ Voor 7% gewijzigd door Solid Seal op 23-05-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen is er wel voldoende verkeer, maar moet het voor commerciele kantoren van de duurste categorie echt noodzakelijk dat er zeer veel verkeer langs komt.. dus dat de straten zowat verstop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
Weer wat pics van mijn stadje waar ik aan werk. Ben al aardig gevorderd op het moment. :)

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails.imagebam.com/3676/0b2de936754477.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails16.imagebam.com/3676/7cf4f136754480.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails.imagebam.com/3676/fdc78036754481.gif

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails4.imagebam.com/3676/fb86fe36754482.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails18.imagebam.com/3676/ad55c336754484.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails10.imagebam.com/3676/7f358536754485.gif

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails18.imagebam.com/3676/441e1236754486.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails12.imagebam.com/3676/4a36ab36754487.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails15.imagebam.com/3676/c1810c36754489.gif

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails17.imagebam.com/3676/89182836754492.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails12.imagebam.com/3676/93576036754494.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat problemen om NAM te download van de site. Zodra ik op de link klik ben ik meteen weer uitgelogd. Iemand een oplossing hiervoor zodat ik NAM toch kan downloaden?

Alvast bedankt!
Sepjs

edit: Het is me ondertussen gelukt...

Hoe beginnen jullie de layout van jullie stad?
Ik begin altijd met een leuk idee, maar uiteindelijk kom ik toch altijd weer uit op van die vierkante blokken.
Ik zou graag eens een soort van verschillende woonwijken willen maken, waarbij ook duidelijk te zien is dat het verschillende wijken zijn dmv het wegennet bijvoorbeeld.
Iemand enig idee hoe ik dit het best voor elkaar kan krijgen?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:23:
Ik heb wat problemen om NAM te download van de site. Zodra ik op de link klik ben ik meteen weer uitgelogd. Iemand een oplossing hiervoor zodat ik NAM toch kan downloaden?

Alvast bedankt!
Sepjs

edit: Het is me ondertussen gelukt...

Hoe beginnen jullie de layout van jullie stad?
Ik begin altijd met een leuk idee, maar uiteindelijk kom ik toch altijd weer uit op van die vierkante blokken.
Ik zou graag eens een soort van verschillende woonwijken willen maken, waarbij ook duidelijk te zien is dat het verschillende wijken zijn dmv het wegennet bijvoorbeeld.
Iemand enig idee hoe ik dit het best voor elkaar kan krijgen?
Is idd vrij moeilijk maar als je kijkt naar je eigen woonplaats via google maps oid dan moet je een heel eind komen. Is ook moeilijker dan dat ik het laat klinken daar ik ook geen stap verder kom of ik heb iets moois wat geen winst draait :/

verders kun je kijken op http://www.simtropolis.co...s.cfm?catid=36&entercat=y

daar zie je toch wel de meest vetste steden :D

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Dat had ik eerst ook, maar ik heb wel een simpele oplossing gevonden: Leg eerst een hoofdweg aan (avenue of gewone weg, afhankelijk van de grootte van je stad). Leg deze kronkelig aan, langs bergen, desnoods tunnels erbij, om meertjes heen, zorg dat je ruimte overlaat voor bossen, dat soort dingen. Zodra deze weg er ligt, bedenk wat voor wijk je wil maken:
1) Suburb: Maak een street als hoofdstraat, maak veel vertakkingen, plaats veel 1x1 hokjes high/med/low dens res voor de huisjes, en een paar grotere plots voor de villas/flats (niet te veel!!!) Plaats dan aan de hoofdstreet/road wat commercie.
2) Dichtbebouwde wijk: deze kan je beter iets vierkanter maken, en gebruik geen streets.

Het belangrijkste is om niet ieder hokje vol te proppen met nuttige zaken, zorg voor genoeg open ruimte voor bossen, bergen, dat soort dingen. Hierdoor ziet het er veel mooier uit!

Voorbeelden:
Hier de zones:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2wcr32a.jpg
en dat ziet er zo uit, met aankleding:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/295zqfa.jpg
En close up:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/jf845x.jpg

Een stukje strand (met juiste mods) ziet er ook leuk uit als aankleding. Terraforming is belangrijk! De bebouwing is veel commercie met wat huisjes.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2149hcl.jpg

Een niet-standaard kruising doet ook veel voor je stad:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/14c8g9j.jpg

En nog een overzicht van een andere regio van mij. Zoals je ziet lopen de regio's vloeiend in elkaar over, dit staat mooi!
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/15whxlu.jpg

En traffic:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/10gfbbq.jpg
Zoals je kunt zien heb ik enkele hoofdwegen die alles doorkruisen, en ik heb geprobeerd verder geen wegen van stadscentrum naar stadscentrum te laten lopen. De wegen volgen de contouren van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Enneuh .. draait dat nog winst ook ?
En zou je willen laten zien hoe je je taxes heb ingedeeld ?

Verder een mooie stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Taxes: helemaal standaard op de stad die ingezoomd is. Je maakt erg snel winst in SC4. In de grote regioview heb ik bij alle steden de I-D + I-M belasting op max zodat die niet ontwikkeld, en enkel I-HT. Verder ook geen aanpassingen. Gewoon zorgen dat je niet teveel scholen/ziekenhuizen/politie/brandweer dingen bouwt, en dan gaat het snel goed met je budget ;)

Verder zijn er wel wat mods die me erg helpen, zo heb ik die bomen met mini-park effect, en een gebouw wat alle luchtverontreiniging weghaalt in een middelmatige straal. Zonder de luchtverversing heb ik ook veel problemen in dichtbevolkte gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb nog steeds niet echt antwoord op mijn vraag waarom de duurste commerciele kantoren (BE$$$) niet in grote getalen ontwikkelen, terwijl de vraag enorm is het meest van allemaal. Ik heb alles geplaatst in de omgeving van handel zones die de aantrekkelijkheid moeten vergroten. Verder werd ik er toen op gewezen of er veel verkeer reed door de straten.. en meestal zit het aan de capaciteit of is de straat super overvol.. heeft dit een voordelig of nadelig effect...

Wie kan mij vertellen waardoor ik de commerciele kantoren van de duurste categorie kan laten ontwikkelen als de vraag erna enorm is? De rest van de commceriele kantoren en dienstverlening ontwikkeld zich wel als er vraag naar is, net zolang tot de vraag er niet meer is. Maar bij de kantoren is het dus af en toe een klein gebouwtje.. en niet een kantoor voor duizende banen.. terwijl er toch altijd vraag is naar meer dan 24.000 banen in die sector (BE$$$)...

Wie o wie helpt me.. ik weet echt niet wat ik nog kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Heb je last van luchtvervuiling? Een commercieel gebouw heeft veel verkeer nodig, maar weinig lucht/watervervuiling. Wat is de bevolking van je regio? Sommige gebouwen komen pas bij iets van 200.000-300.000 mensen tevoorschijn. Gooi er nog wat grote parken/plazas tussen, misschien is dat het. Het kan ook zijn dat je tegen de cap aanzit, dan moet je vliegvelden maken, highway/avenue/street/rail connecties, of veel plazas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog even een vraagje over custom content.
Ik heb de TS doorgelezen en op verschillende fora gekeken, maar kom er toch nog niet helemaal uit...

Ik ben een stad aan het bouwen en wil daar bijvoorbeeld een ander treinstation in dan het lelijke ding wat er standaard in zit. Wat heb ik daar allemaal voor nodig? Moet ik ook de BAT en LE downloaden of heb ik dat alleen nodig als ik het zelf wil maken (wat ik nog maar niet ga proberen). Moet ik heel de CAM + dependencies downloaden voordat ik andere stations heb?

Dus samengevat:
Wat moet ik allemaal hebben om nieuwe gebouwen in mijn stad te krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Sepjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het makkelijkste is om gewoon te zoeken naar een station op simtropolis.com, downloaden en het belangrijkste: de readme lezen. ;)
Sommige stations is gewoon 1 download, uitpakken naar je plugin folder en klaar.
Voor andere stations ben je soms nog dependencies nodig en die staan dan altijd in de readme die je kunt lezen in het download venster. :)
Zoek maar eens op train station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks.

Ik heb wat gevonden.
Nu alleen nog een stad maken...

Nog een vraagje: Waar zitten jullie je industrie neer in je stad?
Ik begin altijd aan de rand van de stad, maar op een gegeven moment moet iedereen in de stad naar die ene rand rijden om te werken. Hierdoor krijg ik dus lange commute times.
Spreiden jullie de industrie ook nog naar de andere kant van de stad?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Weet iemand een site waar ik deze game legaal kan downloaden? Ik bedoel dus, dat ik voor de game betaal, maar niet naar de winkel hoef. Hij staat niet in de ea store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

brambest schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 01:48:
Weet iemand een site waar ik deze game legaal kan downloaden? Ik bedoel dus, dat ik voor de game betaal, maar niet naar de winkel hoef. Hij staat niet in de ea store.
De meeste game shops hebben hem nog liggen in de 5 euro uitzoek bak ;)

zorg wel dat je de deluxe versie neemt omdat, zover ik weet, de Rush Hour pack niet of bijna nergens meer te koop is en deze ook niet meet gemaakt wordt.

En het is geen schande om een keer naar buiten .. de winkel te lopen ;)

Ik weet het .. de zeer hoge resolutie doet pijn aan de ogen maar dat went :P

en anders bol.com maar dan betaal je 10 euro meer

http://www.bol.com/nl/s/g...dex.html?_requestid=28922

[ Voor 28% gewijzigd door Solid Seal op 30-05-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Moet helaas zeggen dat vanwege de privesfeer hier SC4 (nog steeds) op een laag pitje staat...

Heb wel een beetje kunnen knutselen, en voor de gelegenheid onderstaande plaat maar even gecreerd:

Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_HongKongCity.jpg

Wat betreft het kopen van SC4. Afgelopen weekend was ik shoppen met m'n vriendin in Amsterdam Noord, en daar zag ik bij een kleine game zaak (Saved Games) Simcity 4 Deluxe voor zelfs 2,50 staan... Dus voor de mensen die hem nog zoeken voor een spotprijs... Misschien dat de lokale software boer deze game voor een appel en een ei te koop heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Afbeeldingslocatie: http://i550.photobucket.com/albums/ii412/SolidSeal/th_Minbar-2Apr2891243773294.png

Zo mijn urban stadje met een kleine 37000 sims

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik vond €6,99 al geen geld voor mijn Simcity 4 Deluxe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brambest schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 01:48:
Zijn er geen speelgoedwinkels, Bart Smit's, Game Mania's, E-Plaza's, V&D's, Dixon's of andere winkels in de buurt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op dit moment met het probleem dat mijn inwoneraantal erg schommelt. Laats was het 230 duizend en een paar minuten later zat ik nog maar rond de 160 duizend. Het zijn vooral de $R die voor deze golfbeweging zorgen. Deze groep schommelt tussen de 80K en de 120K qua aantallen, terwijl er toch niet zo veel veranderd is.
Iemand hier enige verklaring voor of een oplossing om dit tegen te gaan?

edit:
Even nog wat extra informatie:
- Ik heb niet met de belastingen zitten spelen
- De RCI-vraag naar R blijft hoog voor alle 3 de verschillende $$$
- Mijn C hebben allemaal een negatieve demand, behalve de C$ (maar ik denk dat dit is omdat er niet genoeg klootjesvolk is om te werken, want als ik 'in de top' van de cyclus zit is er wel demand)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
Kijk eens naar je bevolkingsopbouw?
Het zou namelijk kunnen dat de R$ allemaal gestorven zijn als gevolg van slechte gezondheidszorg :P
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je te weinig hebt uitgebreid en daardoor voornamelijk 60+ had en bijna geen jonge sims meer kreeg. Laat de simulatie een tijdje draaien en het zal wel bijtrekken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 07:44:
Ik zit op dit moment met het probleem dat mijn inwoneraantal erg schommelt.
edit:
Even nog wat extra informatie:
- Ik heb niet met de belastingen zitten spelen
- De RCI-vraag naar R blijft hoog voor alle 3 de verschillende $$$
- Mijn C hebben allemaal een negatieve demand, behalve de C$ (maar ik denk dat dit is omdat er niet genoeg klootjesvolk is om te werken, want als ik 'in de top' van de cyclus zit is er wel demand)
Het zijn iig geen inwoners die dood gaan aan slechte voorzieningen. :+

Serieus dan maar, je hebt niet zitten spelen met tax wat volgens mij betekend dat alles op 9% staat.
Na mijn idee sowieso te hoog voor Com, die staat bij mij in het begin altijd tussen 6 en 7%.
De wisselvalligheid heeft te maken met te lange reistijden voor woon-werk verkeer.
Als het dan ook nog eens om R$ gaat dan krijg je leegstand.

Dus:
-Kijk hoe je reistijd kunt verbeteren of anders gaan plannen.
-Belasting Com. omlaag.

Heb je de NAM geïnstalleerd want dat is wel een must om realistische reistijden te krijgen.
De originele pathfinder die in de simulator van SC zit is vrij slecht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:02:
[...]

Het zijn iig geen inwoners die dood gaan aan slechte voorzieningen. :+

Serieus dan maar, je hebt niet zitten spelen met tax wat volgens mij betekend dat alles op 9% staat.
Na mijn idee sowieso te hoog voor Com, die staat bij mij in het begin altijd tussen 6 en 7%.
De wisselvalligheid heeft te maken met te lange reistijden voor woon-werk verkeer.
Als het dan ook nog eens om R$ gaat dan krijg je leegstand.

Dus:
-Kijk hoe je reistijd kunt verbeteren of anders gaan plannen.
-Belasting Com. omlaag.

Heb je de NAM geïnstalleerd want dat is wel een must om realistische reistijden te krijgen.
De originele pathfinder die in de simulator van SC zit is vrij slecht. ;)
Ik heb de NAM geinstalleerd, ja. Ik heb de taxes op 6,5 % staan C. Wat ik bedoelde met niet spelen is dat ik de laatste tijd er niks aan veranderd heb.
Ik zal eens kijken hoe het met de reistijden zit. Hoe krijg ik deze anders omlaag, want ik heb wel behoorlijke drukke avenues... Ook zijn mijn metro's en bussen soms overbezet...

Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je bushaltes over de 100% gaan betekend dat verlenging van de reistijd en eigenlijk hetzelfde voor overvolle wegen.
Kijk je in je traffic-view en zie je oranje wegen dan is dat eigenlijk al teveel.
Hoe dan ook hoeft dat geen probleem te zijn als je maar goed planned wat zones betreft.

Maar goed, als je de NAM hebt geinstalleerd moet dat niet zo'n probleem zijn.
Plaats anders even een plaatje van je stad met de zones zichtbaar. :)

Kijk vooral even het gebied waar je gebouwen zwart worden, daar ligt je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:06:
[...]

Ik heb de NAM geinstalleerd, ja. Ik heb de taxes op 6,5 % staan C. Wat ik bedoelde met niet spelen is dat ik de laatste tijd er niks aan veranderd heb.
Ik zal eens kijken hoe het met de reistijden zit. Hoe krijg ik deze anders omlaag, want ik heb wel behoorlijke drukke avenues... Ook zijn mijn metro's en bussen soms overbezet...

Alle tips zijn welkom.
Ik weet niet hoe je metronetwerk eruit ziet, maar misschien kan je eens kijken of je daar extra tunnels kan aanleggen, om zo bepaalde routes proberen te verkorten.

Wat ook bijdraagt aan je commute time zijn de reizen naar je buursteden. Mochten je wegen daarnaar toe redelijk volstaan, probeer dan ook een metrolijn naar de betreffende stad te laten lopen (mocht je dat nog niet hebben gedaan). Soms zakt de reistijd dan aardig naar beneden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:27:
Als je bushaltes over de 100% gaan betekend dat verlenging van de reistijd en eigenlijk hetzelfde voor overvolle wegen.
Kijk je in je traffic-view en zie je oranje wegen dan is dat eigenlijk al teveel.
Hoe dan ook hoeft dat geen probleem te zijn als je maar goed planned wat zones betreft.

Maar goed, als je de NAM hebt geinstalleerd moet dat niet zo'n probleem zijn.
Plaats anders even een plaatje van je stad met de zones zichtbaar. :)

Kijk vooral even het gebied waar je gebouwen zwart worden, daar ligt je probleem.
Ik heb wat screenshots genomen, zodat je eens kunt kijken, maar ik weet niet hoe ik ze hier op tweakers krijg.

Afbeeldingslocatie: http://i690.photobucket.com/albums/vv265/sepjs/Zones.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i690.photobucket.com/albums/vv265/sepjs/Verkeer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i690.photobucket.com/albums/vv265/sepjs/Zwartegebouwen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i690.photobucket.com/albums/vv265/sepjs/Metro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i690.photobucket.com/albums/vv265/sepjs/Bevolking.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i690.photobucket.com/albums/vv265/sepjs/Reistijd.jpg

Gelukt...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
anandus schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:21:
[...]
Zijn er geen speelgoedwinkels, Bart Smit's, Game Mania's, E-Plaza's, V&D's, Dixon's of andere winkels in de buurt?
Inmiddels heb ik de game kunnen halen bij de frs, was 7 euro, voor deluxe versie. Heb alleen nog geen tijd gehad om hem uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sepjs: Best wel lange reistijden idd.
Wat mij meteen opvalt is dat je nauwelijks bushaltes hebt aan die avenue's waar je Commercie zit en volgens mij ook niet of nauwelijks in je Residential.
Afhankelijk van de density plaats ik bushaltes alsvolgt:
High: 6 vakjes tussen de bushaltes.
Medium: 9 vakjes
Low: 12 vakjes.
Dat geldt voor zowel Residential als Commercial.
De metro gebruik ik bijna nooit, alleen als ik echt grote problemen heb.
De trein is eigenlijk alleen bedoelt voor werk in buurtsteden.
Bushaltes zijn gewoon heel effectief mits genoeg en goed geplaatst.
Denk er wel aan dat je inwoners geen avenue's oversteken, je moet haltes aan beide kanten hebben tenzij er een kruizing vlak in de buurt is.
Arme inwoners zijn vaak bereid verder te reizen en nemen vaker de bus waar de rijken minder ver willen reizen en nauwlijks per bus.

Overigens, als je een gebouw grijs ziet worden moet je het even aanklikken dan staat bovenin vaak de reden.
Reistijd is de meest voorkomende maar ook crime en vervuiling kan een reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een vraag als ik bij andere mensen die screenshots zien van sim city 4 ziet dat er heel scherp uit en bij mij is dat niet zo mij beeldscherm is 23,6 inch en resolutie is 1920x1080 en me videokaart is een Nvidea Geforce 9800 GTX Dus wie kan me helpen ik geloof niet dat het aan me videokaart ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:30

Woembah

YNWA

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:05:
Hoi ik heb een vraag als ik bij andere mensen die screenshots zien van sim city 4 ziet dat er heel scherp uit en bij mij is dat niet zo mij beeldscherm is 23,6 inch en resolutie is 1920x1080 en me videokaart is een Nvidea Geforce 9800 GTX Dus wie kan me helpen ik geloof niet dat het aan me videokaart ligt?
Lof102 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:11:
Wanneer je een aangepaste resolutie wilt gebruiken (Breedbeeld):
- Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
- Klik met je rechtermuisknop op eigenschappen;
- En zet bij doel het volgende neer:
- “C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -CustomResolution:enabled -r1680x1050
Staat gewoon in de topicstart, lees die toch eerst gewoon...
Dit zal waarschijnlijk je probleem oplossen.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Het is alweer eeuwen dat ik deze game heb gespeeld.. misschien toch maar eens uit de kast halen. :) Bedankt GoT, ik was deze game allang weer vergeten! * Gojira gaat in de Spielerij op zoek naar andere (RTS) games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, ik moet ook maar eens wat bekennen, als klein jochie sim city t/m sim city 3000 helemaal grijs gespeeld, en gister kwam ik in de media markt de deluxe versie van sim city 4 tegen. Ik kon de verleiding niet weer staan.

Hoe geweldig is dat spel ook, echt! _O_

Na al die jaren weer helemaal verknocht. Ben nu weer met leren hoe alles ook alweer werkte enzo, en dan langzaam aan een grote stad proberen te bouwen. Ik vermaak mij deze vakantie wel. :*)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:07:
Zo, ik moet ook maar eens wat bekennen, als klein jochie sim city t/m sim city 3000 helemaal grijs gespeeld, en gister kwam ik in de media markt de deluxe versie van sim city 4 tegen. Ik kon de verleiding niet weer staan.

Hoe geweldig is dat spel ook, echt! _O_

Na al die jaren weer helemaal verknocht. Ben nu weer met leren hoe alles ook alweer werkte enzo, en dan langzaam aan een grote stad proberen te bouwen. Ik vermaak mij deze vakantie wel. :*)
Geniet ervan!

En als je klaar bent met je eerste stad, of region (8)), dan moet je eens kijken wat er aan mods en custom materiaal is.

Dat geeft Simcity4 een mooie upgrade en nóg meer mogelijkheden.

(Je kan het ook gelijk doen, maar als het spel vers uit de winkel is, zou ik er eerst gewoon aan wennen door ongemod te spelen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, eerst eens leren geld te verdienen en stad goed te leiden, beetje al de functies leren kennen.

Moet zeggen zit veel meer leuks en uitgebreid in als ivm sim city 3000! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:21:
Idd, eerst eens leren geld te verdienen en stad goed te leiden, beetje al de functies leren kennen.

Moet zeggen zit veel meer leuks en uitgebreid in als ivm sim city 3000! :D
Het is imho ook niet echt te vergelijken met Simcity 3000 :)

Wacht maar tot je de infrastructurele problemen van een grote stad meemaakt, dan zie je pas echt hoe goed Simcity 4 in elkaar zit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

Zeker met de NAM addon... En als het je niet genoeg is, dan kun je het nog wat zwaarder instellen :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ojee, ik heb nu al dat ik met een mini stad al rode straten heb. Hoofdstraten aanleggen scheelt al iets maar het is echt heftig.

Maar me de metro of de bus, zijn daar tips voor om de doorstroom goed te maken? Om de zoveel blokken een bus halte en de metro op een paar plaatsen?

Trein en die dingen zijn niet echt succesvol bij mij, haven liep al vrij snel wel redelijk soepel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:19:
Ojee, ik heb nu al dat ik met een mini stad al rode straten heb. Hoofdstraten aanleggen scheelt al iets maar het is echt heftig.

Maar me de metro of de bus, zijn daar tips voor om de doorstroom goed te maken? Om de zoveel blokken een bus halte en de metro op een paar plaatsen?

Trein en die dingen zijn niet echt succesvol bij mij, haven liep al vrij snel wel redelijk soepel. :P
Bus-bus-bus-bus!
Ik heb normaliter op elke hoek wel een bushalte.
Metro werkt pas bij de flinkere steden en kosten best wat geld voor aanleg.
Vergeet ook niet dingen als carpoolen aan te zetten in je ordinances :)

Verder logisch nadenken of mensen niet te ver moeten reizen naar hun werk enzo.

Als je op het vraagtekentje linksonderklikt, de onderste, geloof ik, dan kan je zien hoe iedereen naar z'n werk reist. (bovenste vraagteken is om info van gebouw op te vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je kan zien of weten of NAM het wel doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:01:
Weet iemand hoe je kan zien of weten of NAM het wel doet??
Kijk bij je snelwegen, als je daar allemaal extra cloverleafs hebt enzo, dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Crap, water leidingen gedoe was vervuild en 1 is afgesloten. Nu hebben een hoop huizen geen water meer, bah. Hoe is dat op te lossen?

En wat kun je doen aan het milieu, heb her en der wel parkjes enzo maar dat is niet genoeg kennelijk...

Over de bus, 1 bushalte per kruispunt dus dat is het beste?

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 28-06-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Je kan beter een guide lezen, Joopieboy! Bv: http://faqs.ign.com/articles/494/494979p1.html, staat ook in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ah daar heb ik idd wat aan, goeie handleiding, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10

JanvD

Portretfotograaf

ik heb vreemde steden op mijn regions, ik kan het niet zo goed omschrijven (daarom heb ik het iig ook niet gevonden met de zoekfunctie), vandaar mijn screen:

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/529/simcityj.jpg

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik heb de engelse versie van Deluxe en de laatste patch.

ik speel btw op 1920x1200 (ook op lagere resoluties zelfde probleem, zoals bijv. 1024x768)
e8400
3870x2
4 gb pc6400
Windows Vista SP1
compabiliteits modus XP helpt niet

edit: vanwege reactie onder

[ Voor 33% gewijzigd door JanvD op 01-07-2009 20:24 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb zo'n idee dat je beter een andere videokaart kan proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:10
Hebben parken nut op deze manier? of moeten ze perse aan de weg liggen
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/5497/blackcherry2aug13124645.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
Dit probleem is al een aantal keren beantwoord in dit topic, dit gebeurt voornamelijk op te hoge resoluties, probeer eens op een lagere resolutie te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

Gammro schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:26:
[...]

Dit probleem is al een aantal keren beantwoord in dit topic, dit gebeurt voornamelijk op te hoge resoluties, probeer eens op een lagere resolutie te spelen ;)
zelfs 1024x768 geeft ie hetzelfde probleem

waar in dit topic is het geweest, want ik kan het niet vinden 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door JanvD op 01-07-2009 20:23 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heb je handmatig de resolutie ingesteld?

En heb je het alleen bij sim city?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanvD schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:53:
ik heb vreemde steden op mijn regions, ik kan het niet zo goed omschrijven (daarom heb ik het iig ook niet gevonden met de zoekfunctie), vandaar mijn screen:
Probeer eens software rendering ipv hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Laatst online: 02-10 12:57
Ben vorige week begonnen aan mijn nieuw project, Heb de kaart van de Regio van Boston genomen om te vertrekken, en ga me hier losjes op baseren. de regio telt 90 grote steden, dus plaats tekort zal ik niet hebben

Hieronder zie je de planning, Boston gaat dus de hoofdstad worden die zich uitstrekt over meerdere grote tiles. ik ben begonnen met Quincy te maken, dit is een middelgrote stad in de regio en ik heb ook reeds enkele dorpjes en wat landbouw gemaakt, hieronder zie je de pics.

Dit is de regio planning

Regioshot van wat ik heb

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0212-59-41-11.jpg

De stad Quincy

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-00-28-12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-00-46-23.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-00-50-79.jpg

Het BD in Quincy

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-01-07-05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-01-18-40.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-01-30-79.jpg

Het woongedeelte met een beetje hoogbouw maar voornamelijk middelbouw
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-01-54-18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-02-08-02.jpg

De opera
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-02-19-19.jpg

het woongedeelte met gewone huizen aan de andere kant van het water
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-02-36-07.jpg

shopping center als je de stad binnenrijd Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-02-56-64.jpg

de luchthaven
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-03-04-16.jpg

de dorpjes
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-03-12-15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-03-21-04.jpg

Een deel van het agrarisch gebied ten noorden van Quincy
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-04-09-21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-04-24-01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-04-29-65.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-04-37-23.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/th_SimCity42009-07-0213-04-44-26.jpg

later meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat ziet er echt mooi uit!

Ik neem aan dat je vrij veel add ons hebt gebruikt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Laatst online: 02-10 12:57
3.32 gb addons atm :)

[ Voor 20% gewijzigd door timofp op 02-07-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed uit timofp. :)
Nette terraforming, zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

Joopieboy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:25:
Heb je handmatig de resolutie ingesteld?

En heb je het alleen bij sim city?
ja, alleen bij Simcity
LoneRanger schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 05:37:
[...]

Probeer eens software rendering ipv hardware.
Dan gaat het beeld flikkeren, beetje epileptisch opwekkend denk ik zo :P

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanvD schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:57:
[...]

ja, alleen bij Simcity

[...]

Dan gaat het beeld flikkeren, beetje epileptisch opwekkend denk ik zo :P
Open anders even een topic in SPV dan kunnen we wat dieper op je probleem ingaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
JanvD schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:22:
[...]

zelfs 1024x768 geeft ie hetzelfde probleem

waar in dit topic is het geweest, want ik kan het niet vinden 8)7
Als je op 800x600 speelt en dan je stad opslaat is het weg.

Dat jullie kunnen spelen met dit weer :P. Geeft wel inspiratie voor mooie natuurgebieden, ik zit al een tijdje te denken voor iets ala Veluwe, lekker fris en veel kleur.

Maar goed, heb even mijn blik gericht op Anno 1404, ook zeer verslavend.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste