Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274941

Ik krijg bij die map, het gewone landschap, dus wel dezelfde vorm maar dan groen, en niet zo als op de foto`s.

wat moet ik aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lof102 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:42:
@Loneranger,
Ik heb zelf ook geexperimenteerd met het plopable water, ik kon echter alleen maar niet wennen aan die 'flarden' die aan de randen van ieder geplopd stukje zitten. Maar jij hebt dat erg mooi weggewerkt met dat struikgewas/stenen/whatever langs de oevers!
Er zitten idd gekke haken aan dat plopable water maar dat went wel een beetje.
Ik weet niet of je bekend bent met RRP maar ChrisAdams heeft daar echt juweeltjes van natuur en hekjes in dat topic.
Helaas is hij soms periodes lang niet echt actief en werken de linkjes naar de pakketjes niet meer.

Heb je je nieuwe systeem nu probleemloos lopen?
ElmarO schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:34:
[...]

Ziet er zeer netjes uit LoneRanger. d:)b

Probeer mezelf er ook alweer een tijdje toe te zetten om met SC4 te beginnen. Maar dat is er tot op heden nog steeds niet van gekomen.
Dankje Elmar, is ook erg leuk om mee bezig te zijn.
Achteraf wel een beetje lullig want het is precies de enige doorgang voor een geloofwaardige verbinding naar een ander relatief vlak gebied.

Blijf het topic maar volgen dan raak je vanzelf wel weer geïnfecteerd. ;)

@Hoi-pim:

De veerboot is ook CDK, van PEG dus. :)

Voor een andere kleur terrein moet je even die terain-mod installeren die ik gelinkt heb in die post. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik heb het gebruiken van een gedownloade map nog niet zo onder de knie, kan iemand me hier misschien mee helpen? Wat ik heb gedaan is het volgende: Van Simtropolis.com een map gedownload (een JPEG. en een config.bmp), vervolgens in de regiomaker van Simcity: shift + ctrl + alt + r gedaan, vervolgens geprobeerd één van deze 2 bestanden te openen. Ik vind het sowieso al raar als het spel met een plaatje een map kan toveren, dus ik denk dat daar het probleem al ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kn4kw0r5t schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 21:24:
Ik heb het gebruiken van een gedownloade map nog niet zo onder de knie, kan iemand me hier misschien mee helpen? Wat ik heb gedaan is het volgende: Van Simtropolis.com een map gedownload (een JPEG. en een config.bmp), vervolgens in de regiomaker van Simcity: shift + ctrl + alt + r gedaan, vervolgens geprobeerd één van deze 2 bestanden te openen. Ik vind het sowieso al raar als het spel met een plaatje een map kan toveren, dus ik denk dat daar het probleem al ligt..
Je doet het goed hoor :)
Maak een map aan in de regions-map, geef hem een naampje.
Stop daarin de config.bmp en de jpeg.

Start nu Simcity en laad de region, dan zie je dat het een platte, lege region is.
Druk dan ctrl-alt-shift-R en selecteer de jpeg.

En nu wat geduld! (NIET alt-tabben enzo)

Makkelijker is overigens SC4Mapper, maar bovenstaande moet iedereen wel eens een keer gedaan hebben :P

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 14-03-2009 21:30 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 21:30:
[...]

Makkelijker is overigens SC4Mapper, maar bovenstaande moet iedereen wel eens een keer gedaan hebben :P
Nou liever niet, ooit eens wezen experimenteren met zelfgemaakte grey-scales, wat een gedoe.
SC4mapper FTW. :P

Trouwens, dikke ophef in de community over de prop-pox.
Schijnbaar gaat het [o.a.] om een timed maxis prop die dan door PEG gemodificeerd is op een foute manier.
Ik snap echt die ophef heen en weer niet, erg jammer en dat allemaal om een spelletje van ruim 5 jaar oud.
Je kunt jezelf ook te serieus nemen natuurlijk. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Bij een 4e grote waterpomp raak ik meteen al mijn Nieghbour Deals kwijt... Waarom is dat? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 19:46
Dat is een vreemde bug! Maar daarnaast, waarom in godesnaam neighbour deals gebruiken? Ik vind ze zeer nutteloos. Water zelf pompen is goedkoper, afval zelf verwerken met een trash power plant met funding op 0, power zelf opwekken, etcetera. Het enige probleem wat je krijgt is extra luchtvervuiling, maar daar "cheat" ik een beetje mee met de air purification plant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Het gebruiken van een gedownloade custom map van Simtropolis lukt nu goed, maar toch wel een probleem wat voorkomt bij alle maps die ik download en gebruik, er zit hier en daar een missing piece:

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/479/naamloosylz.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 15-03-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kn4kw0r5t schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:29:
Het gebruiken van een gedownloade custom map van Simtropolis lukt nu goed, maar toch wel een probleem wat voorkomt bij alle maps die ik download en gebruik, er zit hier en daar een missing piece:

[afbeelding]
Staan er streepjes op de config.bmp of jpeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
anandus schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:32:
[...]
Staan er streepjes op de config.bmp of jpeg?
Nee, maar die config.bmp kan ik toch ook helemaal niet zien als plaatje? In ieder geval enkel een blauw vierkantje.. In ieder geval ziet de jpeg er uit zoals hij zou moeten, zonder vreemde strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 11:09
Op welke resolutie heb je gerendered?
Te hoge resoluties kunnen dit namelijk ook veroorzaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoneRanger schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:41:
[...]

Er zitten idd gekke haken aan dat plopable water maar dat went wel een beetje.
Ik weet niet of je bekend bent met RRP maar ChrisAdams heeft daar echt juweeltjes van natuur en hekjes in dat topic.
Helaas is hij soms periodes lang niet echt actief en werken de linkjes naar de pakketjes niet meer.

Heb je je nieuwe systeem nu probleemloos lopen?

[...]

Dankje Elmar, is ook erg leuk om mee bezig te zijn.
Achteraf wel een beetje lullig want het is precies de enige doorgang voor een geloofwaardige verbinding naar een ander relatief vlak gebied.

Blijf het topic maar volgen dan raak je vanzelf wel weer geïnfecteerd. ;)

@Hoi-pim:

De veerboot is ook CDK, van PEG dus. :)

Voor een andere kleur terrein moet je even die terain-mod installeren die ik gelinkt heb in die post. ;)
dat heb ik dus, ik heb alles gedownload en geinstalleerd zoals in jouw post stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
LoneRanger schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 22:02:
[...]

Nou liever niet, ooit eens wezen experimenteren met zelfgemaakte grey-scales, wat een gedoe.
SC4mapper FTW. :P

Trouwens, dikke ophef in de community over de prop-pox.
Schijnbaar gaat het [o.a.] om een timed maxis prop die dan door PEG gemodificeerd is op een foute manier.
Ik snap echt die ophef heen en weer niet, erg jammer en dat allemaal om een spelletje van ruim 5 jaar oud.
Je kunt jezelf ook te serieus nemen natuurlijk. :|
M'n PC-tje is 'up and running', wacht nog wel op een restant geheugen wat DOA was aangekomen... Nu SC4D nog stabiel krijgen met al m'n plugins.

Dat van die Prop-pox heb ik idd uitgebreid meegekregen aangezien mijn grootste stad hier toch wel "gruwelijke" hinder van ondervind. Helaas hebben ze enkel een manier om het te voorkomen en niet om op te lossen.

De oorzaak zit hem in dependencies (niet enkel van Pegasus) die met een zelfde ID-code werken als bestaande Maxis dependecies, om het duidelijk te houden :) Wanneer je dan een stad hebt die voor meer dan 6Mb aan props bevat (en dus een foutieve prop) dan kan deze de code's niet meer correct wegschrijven enr aakt het bestand corrupt.

Die spullen van Cris Adams ben ik ook al even mee bezig, meesterlijk bedacht van die kerel!

Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_simcity8.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Lof102 op 15-03-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Gammro schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:53:
Op welke resolutie heb je gerendered?
Te hoge resoluties kunnen dit namelijk ook veroorzaken ;)
Hmm, ja ik draai op 1920x1200.. Dat zou 't wel eens kunnen zijn inderdaad. Achja, dan maar geen custom map, wil toch echt op deze resolutie blijven. Bedankt.. Nu even beginnen met een gloednieuw stadje, hoop nieuwe plugins gedownload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 274941 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:58:
[...]

dat heb ik dus, ik heb alles gedownload en geinstalleerd zoals in jouw post stond.
Heb je in je plugin-folder nu een mapje genaamd "LBT" met daarin 2 files?

Het begint aardig op te schieten met m'n bergriviertje a.k.a toeristische route. :P
Let niet teveel op de boompjes en rotsen in het landschap, dat zijn testjes om te kijken welke bomen/rotsen dat ook alweer waren.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4xzctG9gx3us29w1ZKxw8Tyj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Ziet er sjiek uit! Welke plugin is dat met die moeras-achtige dingetjes rond je rivieren? En die waterval? Ik ben nu ook een beetje hiermee bezig, maar heb alleen nog maar ploppable water, wat inderdaad erg hoekig/hakig oogt zonder dingen eromheen. Ik heb het nu opgelost door een bos er omheen te plaatsen, maar jouw oplossing is mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 11:09
Je kan ook even proberen je resolutie tijdelijk te verlagen, voor het renderen, dan zou het normaal moeten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samopsa schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:02:
Ziet er sjiek uit! Welke plugin is dat met die moeras-achtige dingetjes rond je rivieren? En die waterval? Ik ben nu ook een beetje hiermee bezig, maar heb alleen nog maar ploppable water, wat inderdaad erg hoekig/hakig oogt zonder dingen eromheen. Ik heb het nu opgelost door een bos er omheen te plaatsen, maar jouw oplossing is mooier!
JrJ Culvert, geen idee hoe ik er aan kom maar jrj staat voor jeronij dus die zal wel te vinden zijn op de LEX. :)
Overigens als jij bij plopable water de 1/2 gebruikt kun je veel preciezer afwerken, is veel fijner.
Het mos e.d. moet je even zoeken naar het Rural Renewel Project topic.
Aan een van de posts van ChrisAdams hangt een filetje met een beta.
De laatste keer dat ik in dat topic las was Chris inactief en was het linkje dood.
Geen idee of hij alweer terug is.
Verder zou je op de stex eens kunnen zoeken op flora en/of plopable rocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Samopsa schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:29:
Dat is een vreemde bug! Maar daarnaast, waarom in godesnaam neighbour deals gebruiken? Ik vind ze zeer nutteloos. Water zelf pompen is goedkoper, afval zelf verwerken met een trash power plant met funding op 0, power zelf opwekken, etcetera. Het enige probleem wat je krijgt is extra luchtvervuiling, maar daar "cheat" ik een beetje mee met de air purification plant.
Omdat je met neihgbour deals goed geld kan verdienen. Ik hark er iedere maand 15.000,- mee binnen :p
Het gaat dus om verkopen.

En het inkopen van energie is ook interessant zodat je een nucleaire plant kan nemen in een andere stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Maar je draait met SC4 toch altijd erg snel winst? :P Ik in ieder geval wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoneRanger schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:37:
[...]

Heb je in je plugin-folder nu een mapje genaamd "LBT" met daarin 2 files?

Het begint aardig op te schieten met m'n bergriviertje a.k.a toeristische route. :P
Let niet teveel op de boompjes en rotsen in het landschap, dat zijn testjes om te kijken welke bomen/rotsen dat ook alweer waren.

[afbeelding]
er staat in SimCity 4\Plugins\LBT\TerrainMods\Bajio twee bestanden ja

LBT Bajio Controller (Low Height Snow).dat en LBT Bajio Terrain Mod (Low Height Snow).dat

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 274941 op 15-03-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 17:15

Snippertje

Light up your life

Ik ben door dit topic ook weer geïnteresseerd geraakt in SC4, maar welke plugins gebruiken jullie allemaal? Oftewel, wat zijn de must haves?

Edit: Moet ik het eerst geïnstalleerd zien te krijgen :? Wanneer ik op setup druk gebeurt er niets :? Gebruik 64bit vista. Hij doet sowieso vaag met cd-roms :?

[ Voor 36% gewijzigd door Snippertje op 15-03-2009 16:05 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
In de startpost staat een mooi lijstje, en al meerdere malen gezegd: de NAM is echt een must-have om simcity fatsoenlijk te spelen, ik zelf kan niet meer zonder de Air Purification Plant (om dus luchtvervuiling weg te halen) en ook niet zonder mijn custom trees <3. Verder zijn bijna alle mods voornamelijk cosmetisch, dus net wat jij leuk vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/15/1237128841-690.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/15/1237128807-70.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/15/1237128868-590.jpg

dat is niet zoals bij jouw :'( :'( :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 274941 op 15-03-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Snippertje schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:01:
Ik ben door dit topic ook weer geïnteresseerd geraakt in SC4, maar welke plugins gebruiken jullie allemaal? Oftewel, wat zijn de must haves?

Edit: Moet ik het eerst geïnstalleerd zien te krijgen :? Wanneer ik op setup druk gebeurt er niets :? Gebruik 64bit vista. Hij doet sowieso vaag met cd-roms :?
@ Snippertje, Ik zou zeggen, neem even de tijd om door dit topic heen te bladeren (en misschien de vorige) Wanneer je dat hebt gedaan kan ik je garanderen dat je een mooi gevulde plugin folder hebt!

@Hoi Pim, Is dat je gedonloade regio? Dat van die sneeuwmod krijg ik ook niet werkende... Ben er uit frustatie een tijd geleden ook maar mee gestopt. Ben wel nieuwsgierig naar een aantal screenshots van je (toekomstige) steden!

Ik zie trouwens veel groen/sneeuw hier in het topic... Voor de geintereseerden, op de volgende link is een heel mooi en uniek SC4 ingericht landschap te bewonderen:
Republic Jeddah

[ Voor 28% gewijzigd door Lof102 op 15-03-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Lof102 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:07:
[...]

@ Snippertje, Ik zou zeggen, neem even de tijd om door dit topic heen te bladeren (en misschien de vorige) Wanneer je dat hebt gedaan kan ik je garanderen dat je een mooi gevulde plugin folder hebt!
Ja zal ik doen. Alleen ik krijg SC4 helemaal niet geïnstalleerd :? Hij doet letterlijk niets wanneer ik op setup druk. Misschien dat ik hem wel even download, dat werkt meestal wél kost alleen wat meer tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lof102 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:07:
[...]

@Hoi Pim, Is dat je gedonloade regio? Dat van die sneeuwmod krijg ik ook niet werkende... Ben er uit frustatie een tijd geleden ook maar mee gestopt. Ben wel nieuwsgierig naar een aantal screenshots van je (toekomstige) steden!

Ik zie trouwens veel groen/sneeuw hier in het topic... Voor de geintereseerden, op de volgende link is een heel mooi en uniek SC4 ingericht landschap te bewonderen:
Republic Jeddah
inderdaad dat is de regio van lofranger, ik zal niet beginnen met bouwen totdat ik het werkend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 274941 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:59:
[...]

er staat in SimCity 4\Plugins\LBT\TerrainMods\Bajio twee bestanden ja

LBT Bajio Controller (Low Height Snow).dat en LBT Bajio Terrain Mod (Low Height Snow).dat
Dat klopt iig, vaag dat jouw terrein er groener uitziet dan bij mij.
Heb je nog andere terain-controllers/mods geinstalleerd?
In dat geval even het LBT mapje hernoemen naar ZZZ-LBT.

Boompjes geplaatst.

Overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JkgwiwFCxqarKhWdoX3a4jC4/full.jpg

Culvert 1:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fG9biKezK8JRUDfgZDV35nAC/full.jpg

Culvert 2:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z9ntnlXC1GL7lSqmcF4QARyb/full.jpg

MiddelTown bij nacht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ByKDWxhWAIGGpJnAzlUHfGu4/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Likkenbaardend mooi, Loneranger! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee de plugin map is verder helemaal leeg.

kun je eens kort beschrijven hoe je de map heb geïnstalleerd, misschien gaat het daar fout.( ja ik ken de installatieuitleg bij het downloaden van de map, maar ik wil gewoon checken of er verschil inzit)

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 274941 op 15-03-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samopsa schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:18:
Likkenbaardend mooi, Loneranger! :9~
Dankje. :)

@Pim,

je doet niks fout maar ik heb nog een aantal andere terain-controllers e.d. in mijn plugin map.
Ik zal zo eens testen hoe het er bij mij uitziet met alleen die 2 files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoneRanger schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:30:
[...]

Dankje. :)

@Pim,

je doet niks fout maar ik heb nog een aantal andere terain-controllers e.d. in mijn plugin map.
Ik zal zo eens testen hoe het er bij mij uitziet met alleen die 2 files.
je mag anders ook wel je hele plugin map online gooien. >:) >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfff, ik had de verkeerde terain mod gelinkt. 8)7
Je moet cumbre hebben en dus niet Bajio. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoneRanger schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:51:
Pfff, ik had de verkeerde terain mod gelinkt. 8)7
Je moet cumbre hebben en dus niet Bajio. :P
_/-\o_ _/-\o_ ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/15/1237133012-610.jpg

heb je al de bomen zelf er neer gezet?

hoe krijg ik trouwens het raster uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 274941 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:16:

heb je al de bomen zelf er neer gezet?

hoe krijg ik trouwens het raster uit?
Yup.

Raster = Grid = G. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Even een vraagje van een noob. Is er een mod voor ondergrondse electriciteitskabels oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BioHazard schreef op zondag 15 maart 2009 @ 18:09:
Even een vraagje van een noob. Is er een mod voor ondergrondse electriciteitskabels oid?
Ik heb even geen idee hoe ik er aan kom en waar gedownload of wie de maker is maar probeer deze is.
Volgens mij is die van Ennedi maar zolang ik de originele file niet weet werkt de bovenstaande link.
Is volgens mij ook nooit op de Stex of Lex uitgebracht.

Testen op eigen risico aangezien ik niet 100% zeker weet of dit de plugin is die ik bedoel.
Met de plugin zou je geen powerlines en/of pipelines meer nodig zijn voor water en elektriciteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272623

hallo mensen ik krijg die maps maar niet gedownload en toch heb ik al die f***** t*****mods gedownload.

enne ik kom wat minder on-line want ik ga de bouw beginnen met mijn nieuwe modelspoorbaan dus ik reageer wat minder en ik kom ook wat minder on-line maar jullie blijven mij zien hoor

grotjes Pirat007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ben ik nou gek of kan ik die NAM nergens downloaden op de site?

http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daar kan je hem toch downloaden ik heb hem daar vandaan anders gebruik je de stex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Haha, lees een paar reacties terug.. Ik heb hetzelfde gevraagd. Ik dacht dat als ik ingelogd was op SC4D ook daar kon downloaden maar daar heb je ook een apart account voor nodig!

Heb nu trouwens door me resolutie tijdens 't renderen ff lager te zetten het voor elkaar. Bedankt! Draai nu weer op 1900x1200 en ziet er goed uit.

Hoe maken jullie trouwens die bergriviertjes? Ook een mod, want als normale optie heb je wel het verlagen van het land natuurlijk, maar voordat je dan wat berreikt zit je al onder normale landhoogte, dus dan krijg je grote ravijnen in de bergen :P

Loneranger, heb jij die bomen trouwens geplaatst in burgermeester-stand of in God-opties? Want wanneer je dat doet in burgermeester-stand moeten ze nog groeien, of blijven die dingen zo klein?

[ Voor 42% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 15-03-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ah gelukt, bedankt! Jammer dat het nu al zo laat is. Maar ga even een stadje proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kn4kw0r5t schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:59:
[...]
Hoe maken jullie trouwens die bergriviertjes? Ook een mod, want als normale optie heb je wel het verlagen van het land natuurlijk, maar voordat je dan wat berreikt zit je al onder normale landhoogte, dus dan krijg je grote ravijnen in de bergen :P
Plopable water van Jeronij maar makkelijker is de stream-kit van PEG.
Loneranger, heb jij die bomen trouwens geplaatst in burgermeester-stand of in God-opties? Want wanneer je dat doet in burgermeester-stand moeten ze nog groeien, of blijven die dingen zo klein?
Mayor-mode, er zijn tegenwoordig genoeg volwassen bomen. :)
Ik heb nu niet zoveel tijd maar zal vanmiddag wel even wat linkjes neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
LoneRanger schreef op maandag 16 maart 2009 @ 05:36:
[...]

Plopable water van Jeronij maar makkelijker is de stream-kit van PEG.

[...]

Mayor-mode, er zijn tegenwoordig genoeg volwassen bomen. :)
Ik heb nu niet zoveel tijd maar zal vanmiddag wel even wat linkjes neerzetten.
Thanks! Hoe kun je trouwens .dat mods gebruiken? .zip files uitpakken waar een .exe uitkomt kan ik ook nog wel, maar voor die .dat heb je zeker 'n ander programma nodig? Geldt ook voor SC4lot files trouwens, alhoewel die wel echt SC4 gebonden zijn aangezien de extensienaam denk ik..

[ Voor 9% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 16-03-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Gewoon uitpakken in je plugin dir (in Documents\Simcity4). Dan worden ze verder automatisch ingeladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat files kun je gewoon in je plugin folder proppen. ;)
Als je slim bent moet je wel even een systeem met sub-folders bedenken zodat je iets terug kunt vinden mocht het niet bevallen.

Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-Plugins
   -buildings\Mapjes met naam van de maker[s]
   -natuur\Mapjes per soort
   -mods\Mapjes per soort
   -landmarks\
   -etc [maak het zo uitgebreid als je wilt voor de duidelijkheid waar je iets hebt staan]

Omdat het belangrijk is dat ze als laatste ingeladen worden om conflicten te voorkomen:
   -ZZZ-water en terrein textures [mods]\
   -ZZZ-NAM

Allemaal in je plugins mapje dus voor de duidelijkheid.

Hieronder volgen nog de beloofde linkjes, ik edit ze er steeds bij dus af en toe een update.
Om een uurtje of 5 zal ik ze wel compleet hebben. :)

-Jeronij plopable mod [30 verschillende bomen]. hier en dependencie hier

-C.p. plopable rocks [orange sandstone] hier

-C.p. plopable rocks [brown] hier

-C.p. plopable rocks [grey] hier

Edit 1

-C.p. Italian tree controler [34 bomen] hier

Dependecies: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Edit 2

PEG's streamkit

Let op! je moet ingelogd zijn om te kunnen download.
Alle op de laatste link na staan op de LEX alleen de streamkits staan op simpeg.com.

[ Voor 28% gewijzigd door LoneRanger op 16-03-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Misschien dat ik toch m'n hele simcity er maar is afgooi nu ik nog niet zo heeeeel veel bereikt heb. Heb blind alles neergegooid zonder enige structuur. Downloads wel naar een andere partitie dan C:, maar da's dan ook alles. En misschien is kijken wat ik download i.p.v. klik klik klik open open open. :P

In ieder geval bedankt Ranger!

[ Voor 5% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 16-03-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kn4kw0r5t schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:56:
Misschien dat ik toch m'n hele simcity er maar is afgooi nu ik nog niet zo heeeeel veel bereikt heb. Heb blind alles neergegooid zonder enige structuur. Downloads wel naar een andere partitie dan C:, maar da's dan ook alles. En misschien is kijken wat ik download i.p.v. klik klik klik open open open. :P

In ieder geval bedankt Ranger!
Wat misschien wel makkelijker is is je huidige plugins folder te hernoemen in pluginsOUD en gewoon een nieuwe plugins folder te maken met subfolders die voor jou duidelijk zijn.
Daarna kun je vrij makkelijk gaan slepen met je plugins, in ieder geval diegene warvan je weet wat het is.
Als het voor jou maar duidelijk is.
Ik had in het begin echt alles gewoon in de root van plugins staan, echt dikke chaos. :P
Nu ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9yhfD7IOEs8LNnSkui0YtvGB/full.jpg

Nog niet overdreven georganiseerd maar voor mij wel duidelijk wat ik waar heb.

De oude compressed plugins staan hier niet meer bij wegens ruimte gebrek op C:\
Als ik nu zou beginnen met plugins verzamelen zou ik het doen op de manier in mijn vorig post.

Succes trouwens met de reorganisatie. ;)

Oh, voor diegenen die wel van een uitdaging houden, op SC4D is een soort van wedstrijd aan de gang met als prijs "burgemeester van 2009".
Je speelt mee door een bepaalde regio te downloaden en volgens een aantal regels jouw creatie van die regio neer te zetten.
Kijk hier maar even mocht je interesse gewekt zijn. :)

Je hoeft niet ingelogt zijn om dat topic te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Ben op 't moment ermee bezig, kun je in folders ook .dats/SC4lots zetten, of moeten die per se los staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Zow he, de pluginmap... mssn is dat ook nog wel iets om op te nemen in de TS??

De mijne ziet er iig zow uit:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_pluginmap.jpg

Oh, en ik heb het helemaal gevonden met de Loteditor, het is een k*tklus, maar de LOT's die je op den duur realiseert zijn egt meesterlijk :D!! Een voorbeeld, is nog niet af, maar wordt wel zoals IK dat wel:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_Paris01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
@wie de topic start heeft gemaakt: Heeft veel geholpen bedankt.

Ik ben nu weer lustig aan het downloaden en bouwen, maar duurt nog een voordat ik iets serieus opstart. Ik ben nu nog opzoek naar europeanse gebouwen. Ik zie een screenshot van iemand en die had een ikea, wat ik geniaal vindt. Ik wil ook een ikea! Iemand nog tips voor goede europese stijl gebouwen?
(en ja ik zoek zelf ook maar er is nogal veel te verkrijgen en voordat je alles hebt getest ben je ook weer even verder).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postius schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:55:
@wie de topic start heeft gemaakt: Heeft veel geholpen bedankt.

Ik ben nu weer lustig aan het downloaden en bouwen, maar duurt nog een voordat ik iets serieus opstart. Ik ben nu nog opzoek naar europeanse gebouwen. Ik zie een screenshot van iemand en die had een ikea, wat ik geniaal vindt. Ik wil ook een ikea! Iemand nog tips voor goede europese stijl gebouwen?
(en ja ik zoek zelf ook maar er is nogal veel te verkrijgen en voordat je alles hebt getest ben je ook weer even verder).
De te krijgen gebouwen zijn zo uitgebreid dat je wat specifieker moet zijn met 'Europees'.
Bedoel je Nederlands, Duits, Frans, Engels, Fins, Spaans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lof102 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:53:
Zow he, de pluginmap... mssn is dat ook nog wel iets om op te nemen in de TS??
Misschien een idee om daar de 2e post voor te gebruiken?
-De verschillende soorten files.
-Hoe te installeren.
-Hoe een overzichtelijke folder te beheren.

--Cleantool, wat doet het en hoe te gebruiken.

---Datpacker.

-wanneer te gebruiken.
-hoe te gebruiken
-backup verhaal i.s.m. cleantool
Oh, en ik heb het helemaal gevonden met de Loteditor, het is een k*tklus, maar de LOT's die je op den duur realiseert zijn egt meesterlijk :D!! Een voorbeeld, is nog niet af, maar wordt wel zoals IK dat wel:
[afbeelding]
Ik heb nooit echt tijd/zin gehad me er in te verdiepen mede omdat ik kennelijk nergens plugin-manager kan vinden.
Wel heb ik ooit eens wat geknutseld met 3ds-max maar daar moet je echt veel tijd in steken.
Is misschien ook wel leuk voor die 2e post, hoe je je eigen custom content kunt creëren met links naar bijbehorende tools en links naar tutorials. ;)

Gooi anders maar even een mailtje deze kant op als je daar iets in zit, fix ik wel wat bannertjes. :P

Sinds gister spookt het in m'n hoofd om een dam te terraformen met de hand. [en dan een hele grote]
Ik heb gistermiddag even wat geëxperimenteerd en dat is wel even een stukje heftiger dan een layout voor een haven.
Nu alleen nog even een geschikte locatie vinden want diagonaal is bijna niet te doen. ;)

[edit]

@Postius:

LoneRanger in "\[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe [Deel 2]"

Check die laatste link, daar staan alle Nederlandse gebouwen die gemaakt zijn, nouja "work in progress".
Daarnaast kun je op de Stex heel makkelijk zoeken naar een naam van een gebouw.
Als hij is gemaakt dan vind je haar daar wel. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door LoneRanger op 17-03-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
@ postius,
Geen dank, dat is waar Loneranger en Ik hem voor hebben opgezet!

@Loneranger, ik zal er idd eens over brainstormen. De pluginfolder is voor eht hedendaagse SC4 gebruik toch wel een een van de belangrijkste sources. Om deze overzichtelijk te houden is belangrijk!
En dan het idee van de LOT-editor en eigen custom content, dat bevalt me wel :).

Zow, zoals gezegd, de LOT-editor (LE voortaan) is een bezigheid die erg vermakelijk is. Maar zeer zeker tijdrovend. Nog een paar shots van hoe het er nu toe staat met m'n gebouw:

Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_Paris02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_Paris03.jpg

En kan iemand mij vertellen waar ik de volgende bomen kan vinden? Ik zoek namelijk wat grotere bomen dan de 'reguliere' maten:
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn99/lof102/th_Trees.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55111

Simcity 4 Deluxe ook maar eens geinstalleerd na het zien van al die mods. Had de 'Deluxe' of 'Rush hour' nog nooit gespeelt, laat staan met mods, bevalt goed. Vooral al die mods zijn zeer cool.

Die ikea heb ik idd ook, en nog wat andere gebouwen, dat NAM, Groot ziekenhuis, waterval etc.etc. Vooral op deze site heb ik er echt veel gedownload: http://simpeg.com . , ik weet niet of dat 1 kerel is die dat maakt, maar hij heeft er wel echt veeeeel gemaakt, en ze zien er allemaal geweldig uit. (zoals die Marina-gebouwen, en die vrachtschip-havens etc.)
Soms heb ik nog wel een 'doos' om een mod(prop?) zitten. Ik heb bijv. een haven gebouw, als ik die neerzet dan staat hij er gewoon, maar na een seconde of 2 staat er ineens een 'doos' omheen. Op die doos staat: Simcity.com. Heb dit ook bij een paar bomen, daar zit de doos meteen omheen.

M`n stad is nu boven de 200.000 groot, en nog groeiende. Vaakte stopte het hier voor mij, kijken of ik nu een grotere stad kan maken.

Wat ik me afvraag: Ik maak een grote stad in een regio. Naast deze regio bouw ik een andere stad. Hebben deze 2 invloed op elkaar? In mijn grote stad zitten bijv. 0,0 industrieen meer. Die heb ik eruit gebanned vanwegen de vervuiling, en mijn stad groeit beter met dichgebouwde-commerciele dingen. Maar kan ik nu in de stad naast mijn grote stad, een hele rits industrieen neerzetten, zodat die grondstoffen levert aan mijn grote stad, waardoor deze sneller groeit? Of hebben regio`s totaal geen invloed op elkaar, behalve dan dat je electriciteit, vuilnis, en water kan handelen?

edit:
Kan je ook 'op commando' tunnels bouwen, of doet de computer dat altijd zelf bepalen wanneer het moet?

edit2:

Ojah, en kan iemand mij misschien uitleggen hoe die trams werken? :) Ik heb namelijk de optie om een weg te maken, met een tram spoor erin. Maar ik heb geen idee hoe dit werkt, moet ik daar nog stations voor bouwen? Ik zie die namelijk niet. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 55111 op 18-03-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
at hierboven, je verwart de termen regio en steden denk ik wel, maar om een antwoord te geven op je vraag zoals ik denk dat die bedoeld is.

Je hebt dus binnen je regio verschillende steden, en als je 1 grote stad bouwt zonder vuile industrie kan je bijvoorbeeld in diezelfde regio langs je stad nog andere steden maken met wel industrie. En dan zullen je inwoners van de grote stad met de wegen die je legt in de andere steden gaan werken, sims kunnen naar andere steden reizen, en je zal uiteindelijk ook toerisme krijgen van andere steden via luchthavens enzovoort.

simtropolis.com is ook nog een goede website met zeer veel downloads en een uitgebreid forum met veel hulp en onder andere mooie city journals

[ Voor 11% gewijzigd door timofp op 18-03-2009 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Anoniem: 55111 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:00:
Soms heb ik nog wel een 'doos' om een mod(prop?) zitten. Ik heb bijv. een haven gebouw, als ik die neerzet dan staat hij er gewoon, maar na een seconde of 2 staat er ineens een 'doos' omheen. Op die doos staat: Simcity.com. Heb dit ook bij een paar bomen, daar zit de doos meteen omheen.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Trouwens kunnen mensen mij wat tips geven(ben tot half 4 bezig geweest buh kut spel :9 ).
Ik heb een stadje van 26k inwoners. In 3 stroken verdeeld(lekker standaard Res->Com->Ind.). Maar ik heb in het begin streets gemaakt etc en sommige dingen geupgrade naar roads. Het punt is gaat dit genoeg zijn? Of moet ik alvast wat zooi slopen voor grotere(dubbele?) wegen? En hoe nuttig zijn die snelwegen?

Public transports ala metro's etc werken die goed? Zijn het aanraders of is het meer leuk voor erbij omdat het hoort in een stad?

Winst maken is geen probleem, maar waar moet ik me nu op gaan focussen? Gewoon verder blijven uitbreiden en zones upgraden?

Overlappen zones? Als in op de high dentisy ondergrond kunnen alle soorten gebouwen komen(dus ook van medium en light), of is het echt specifiek?

En hoe nuttig zijn ordenances? Ik draai iets van 4k winst per maand, dus geld is nie echt probleem. En alles van RCI is in high demand, voornamelijk de goedekope dingen dan. Er begint dankzij scholing nu een lichte vraag naar dure dingen te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Postius op 18-03-2009 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die metro's,trams en verhoogdspoor zijn echte aanraders omdat als dat dichterbij het huis ligt dan de weg nemen ze het openbaar vervoer dus ze kiezen altijd voor ov tenzij ze beter kunnen rijden/lopen. 4k winst vindt ik niet veel ik had ooit een stad met €30000 winst per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200854

Postius schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 03:38:
[...]

Weet iemand hier een oplossing voor?
Je moet alle dependencies hebben die de lot gebruikt. Als je een lot toevoegd moet je goed kijken welke depen. pack je nodig hebt, vaak staat dit in de read me file. Er zijn er nogal wat dus het is soms even zoeken. Kijk op SC4devotion voor mega packeges.
Zie hier
http://www.sc4devotion.com/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timofp schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 03:08:
Je hebt dus binnen je regio verschillende steden, en als je 1 grote stad bouwt zonder vuile industrie kan je bijvoorbeeld in diezelfde regio langs je stad nog andere steden maken met wel industrie. En dan zullen je inwoners van de grote stad met de wegen die je legt in de andere steden gaan werken, sims kunnen naar andere steden reizen, en je zal uiteindelijk ook toerisme krijgen van andere steden via luchthavens enzovoort.
Ik haalde idd de regios en steden door elkaar. Maar de steden onderling, binnen de regio, hebben dus wel degelijk invloed opelkaar. Super, dat maakt het een stuk uitdagender.

Maar ik heb bijv. 2 regios waar een snelweg doorheen loopt, maar waar geen gebouwen, industrieen of woningen zijn geplaatst (geen inkomsten dus). Maakt dit uit?
Postius schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 03:38:
[...]
Public transports ala metro's etc werken die goed? Zijn het aanraders of is het meer leuk voor erbij omdat het hoort in een stad?
De Metro`s werken bij mij wel goed. Ik had op een gegeven moment erg veel verkeer, en had me toen voor genomen om dat in te dammen. Ben toen begonnen met het bouwen van een uitgebreid metro-netwerk, en dat werkt erg goed. Als ik nu naar de grafiek kijk van de 'hoeveelheid verkeer' , en dan zie je echt. 50 jaar geleden begonnen ermee, en nu heb ik 2x zoveel voetgangers, en 1,5 x zoveel pendelaars met de metro als auto`s! Erg geslaagd project dus. Geen verkeersproblemen meer enzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 55111 op 18-03-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 16:34
Bij toeval eigenlijk uitgekomen bij dit topic. Vroeger altijd veel SimCity en SimCity 2000 gespeeld en nu heb ik zin gekregen om ook SimCity 4 Deluxe te gaan spelen, vooral door de screenshots van LoneRanger. Wat ziet dat er prachtig uit zeg!

Ik heb alle pagina's in dit topic doorgelezen en kom flink wat afkortingen tegen die bij mij vraagtekens oproepen. Helaas kan ik op mijn werk niet op de verschillende sites komen om meer informatie door te lezen dus ik moet het met GoT doen.

Ik heb gezien dat er tegenwoordig allemaal gebruik wordt gemaakt van plugins en voor zover ik begrijp zijn er 2 verschillende DVDs verkrijgbaar met allerlei plugins, LEX en STEX als ik het goed heb. Geniet één van deze de voorkeur boven de andere?

Dadelijk na het werk even kijken of SimCity 4 Deluxe hier nog ergens te krijgen is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herkent iemand toevallig dit probleem ? Ik heb nog eens gekeken bij de, 'de kuip'-download, en daar staat dat er geen dependency of essentials nodig zijn. Ook heb ik 'Cleanitol' gebruikt, die zei dat ik 2 .dat files miste, deze heb ik gedownload en bij de plugins gezet (bldgprop_vol1 en 2.dat). Dat hielp alleen niet.
Bij de vrachthaven heb ik volgens mij ook alles wat ik nodig heb, maar toch zie ik van die zwarte, soms blauwe of soms zelfs gewoon gras vlakken. Zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/1204/hm1k.jpg

Ook heb ik ineens allemaal van die 'gele' vlekjes in mijn gras. Heb ook geen idee hoe dat ineens komt.
Zie het plaatje hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/2235/hm2p.jpg

En mijn stad dan maar, was toch bezig: :)
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/431/stad.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 55111 op 18-03-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dependancies
Euro style textured roads.
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=14111

Shopping Center Parking Pack 4 And More
http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=15354&v=1

Was wel een beetje onduidelijk aangezien het niet in de omschrijving staat op Simtrop. ;)

@daroy:

De LEX-dvd heeft mijn voorkeur wbt content en gemak.
De STEX dvd is dan ook al een paar jaartjes ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super! Thanks! De Kuip doet het nu helemaal goed. Alleen m`n vrachthaven doet het nog niet helemaal.

Edit: M`n haven doet het nu ook! Echt 1 dependency over het hoofd gezien (van de 12) 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 55111 op 18-03-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 55111 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:52:
Super! Thanks! De Kuip doet het nu helemaal goed. Alleen m`n vrachthaven doet het nog niet helemaal.

Edit: M`n haven doet het nu ook! Echt 1 dependency over het hoofd gezien (van de 12) 8)7
Echt puur op de gok omdat ik niet weet welke haven je hebt.
http://simpeg.com/forum/index.php?action=tpmod;dl=item876

Het ziet er namelijk naar uit dat je o.a. wat models mist. ;)

edit
Ah ok, opgelost dus. :)

[ Voor 3% gewijzigd door LoneRanger op 18-03-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Anoniem: 200854 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:24:
[...]

Je moet alle dependencies hebben die de lot gebruikt. Als je een lot toevoegd moet je goed kijken welke depen. pack je nodig hebt, vaak staat dit in de read me file. Er zijn er nogal wat dus het is soms even zoeken. Kijk op SC4devotion voor mega packeges.
Zie hier
http://www.sc4devotion.com/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=
Ja ik heb gewoon alle camelots downgeload, allemaal maar het waren zoveel bestandjes per pack! DUs ik heb ze allemaal geinstalleerd((stuk of 20 15 installs als het niet meer waren). En ik dacht dat ik al een megapack had maar zalis ff rondneuzen blijkbaar heb ik wat gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
LoneRanger schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:43:
@daroy:

De LEX-dvd heeft mijn voorkeur wbt content en gemak.
De STEX dvd is dan ook al een paar jaartjes ouder.
Eens kijken of ik de LEX-dvd ergens vandaan kan halen dan. Dat is natuurlijk wel zo makkelijk om in eerste instancie wat mee te experimenteren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Postius schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:01:
[...]

Ja ik heb gewoon alle camelots downgeload, allemaal maar het waren zoveel bestandjes per pack! DUs ik heb ze allemaal geinstalleerd((stuk of 20 15 installs als het niet meer waren). En ik dacht dat ik al een megapack had maar zalis ff rondneuzen blijkbaar heb ik wat gemist.
Mijn cleaning tool geeft aan dat er niks ontbreekt maar ik blijf dozen zien om camelot gebouwen! Moet ik nog meer downloaden dan?

En als je deluxe normaal installeerd hoeveel patches moet je dan normaal instaleren(want echt overzichtelijk is het niet).

EN cleaning tool geeft ook dit aan *.iit not present maar dar kan ik helemaal niks over vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postius schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:34:
[...]

Mijn cleaning tool geeft aan dat er niks ontbreekt maar ik blijf dozen zien om camelot gebouwen! Moet ik nog meer downloaden dan?
Welke cleantool-file gebruik je dan om te kijken of je wat mist?
Begin eens met deze.
En als je deluxe normaal installeerd hoeveel patches moet je dan normaal instaleren(want echt overzichtelijk is het niet).
Staat heel netjes in de TS onder het kopje "Wat heb ik nodig"
De SKU update is essentieel en de update4bat is puur voor nachtverlichting van custom content, optioneel dus.
EN cleaning tool geeft ook dit aan *.iit not present maar dar kan ik helemaal niks over vinden!
Tja nogmaals, welke cleantool file gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
LoneRanger schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:46:
[...]

Welke cleantool-file gebruik je dan om te kijken of je wat mist?
Begin eens met deze.

[...]

Staat heel netjes in de TS onder het kopje "Wat heb ik nodig"
De SKU update is essentieel en de update4bat is puur voor nachtverlichting van custom content, optioneel dus.

[...]

Tja nogmaals, welke cleantool file gebruik je?
Aha ik snap dat die cleaning tool gebruik maakt van die txt bestanden duurde even voordat het lichtje ging branden. Nu blijkt er idd nog wat te ontbreken en snap ik het wat beter.
Ja de TS had ik helemaal door gespit en gedaan, maar ik raakte ergens door in de war weet niet meer wat.
Ik had de cleanuplist.txt cleaningtol, die gaf itt aan maar kan er verder niks over vinden dus het zal we niet heel belangerijk zijn. Bah moet naar een verjaardag wil spelen.

Nog maar even snel een megapack downen voor die camelot dingen :)
Bedankt voor je geduld trouwens, die sc4devotion site is geweldig maar extreem onhandige interface, niet echt friendly. Maar goed we baggeren er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen probleem, ik heb eindeloos geduld. :P
Het is allemaal best wel complex in het begin en ik weet hoe lastig het soms allemaal is.
Ik ben het met je eens dat SC4D een soms erg onoverzichtelijk forum heeft.

Net even weer een stukje geterraformed, heerlijk om te doen. :)

Dit stukje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rppfPLG9NktpJZYSY4PENM8I/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l53P9W3dAwu9VfwS4qC01Wj6/full.jpg

De losse stukjes road zijn om en stuk grond te effenen.
Voor het precisiewerk tijdens het terraformen zet je de grid aan en natuurlijk shift+1 na de keuze of je omlaag of omhoog wilt.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gAkMZo130qL2VFByr5VSLjqJ/full.jpg

Verdere plannen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OQtKfaHVIo27ebL2Fn6aSYy9/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit: Ziet er goed uit hoor. Mijn projectjes zoals die zien er altijd iets minder mooi(gecontroleerd) uit :+
LoneRanger schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:03:
[...]
Echt puur op de gok omdat ik niet weet welke haven je hebt.
http://simpeg.com/forum/index.php?action=tpmod;dl=item876

Het ziet er namelijk naar uit dat je o.a. wat models mist. ;)

edit
Ah ok, opgelost dus. :)
Ik heb idd die haven, maar het was een andere. Het was het 'electronisch hek' , die weer ergens anders tussen stond. Toch knap dat je het zo uit je hoofd weet ;) . Bedankt. Alles werkt nu.

Nog een vraagje over die cleanitol. Als je dat opent, en je opent dat TXT betandje wat erbij zit, dan controleerd hij idd het een en ander. Maar nu zag ik hier: http://sc4devotion.com/fo...=3639.msg111352#msg111352 , hele lijsten staan. Moet je die nieuwste lijst dan in dat readme bestandje zetten, en dan op 'locate files' drukken?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 55111 op 18-03-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar haal je die kanalen vandaan die zijn echt heel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 55111 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:19:
Nog een vraagje over die cleanitol. Als je dat opent, en je opent dat TXT betandje wat erbij zit, dan controleerd hij idd het een en ander. Maar nu zag ik hier: http://sc4devotion.com/fo...=3639.msg111352#msg111352 , hele lijsten staan. Moet je die nieuwste lijst dan in dat readme bestandje zetten, en dan op 'locate files' drukken?
Klopt helemaal.
Zo'n cleantool file bevat alle files die je nodig zou moeten hebben en aan de hand van die lijst wordt je plugin folder gecontroleerd.
Cleantool werkt niet als plugin folder gecoprimeerd is met datpacker.
Anoniem: 272623 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:21:
waar haal je die kanalen vandaan die zijn echt heel erg goed
CSX wfk katanga.
Stond op de lex-dvd, ik kon hem zo gauw niet vinden op de LEX en STEX.
Ik neem tenminste aan dat je de waterfront bedoeld ipv kanalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Zo terug van het werk en nog een Deluxe edition van SimCity 4 kunnen kopen voor €14.95. Gelijk de UPDATE_SKU2_TO_P1_B638 update gedaan zoals ook in de TS staat. Echter de tweede update welke in de TS staat kom ik niet helemaal uit.

SC4BATInstaller.exe heb ik gedownload maar ik kan niks installeren want ik mis gMax. Als ik dan naar de website ga welke hij aangeeft kan ik hier niks downloaden. Iemand een idee?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daroy schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:59:
Zo terug van het werk en nog een Deluxe edition van SimCity 4 kunnen kopen voor €14.95. Gelijk de UPDATE_SKU2_TO_P1_B638 update gedaan zoals ook in de TS staat. Echter de tweede update welke in de TS staat kom ik niet helemaal uit.

SC4BATInstaller.exe heb ik gedownload maar ik kan niks installeren want ik mis gMax. Als ik dan naar de website ga welke hij aangeeft kan ik hier niks downloaden. Iemand een idee?
Probeer deze link eens en dan de 2e file.

http://www.sc4devotion.co...t&task=view&id=44&Itemid=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Voor de liefhebbers, bij FRS is SC4 Deluxe voor windows nu 10 euro en als je nog een game uit de actie haalt heb je er twee voor 15 euro (in mijn geval Roller Coaster Tycoon ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Perfect, SC4Update4BAT.exe krijg ik wel gewoon netjes geinstalleerd. Ik moet er helaas nu vandoor, morgen avond heb ik lang de tijd om te experimenteren :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 55111 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:50:
Maar ik heb bijv. 2 regios waar een snelweg doorheen loopt, maar waar geen gebouwen, industrieen of woningen zijn geplaatst (geen inkomsten dus). Maakt dit uit?
Nog even een late reactie maar dit maak verder niet uit.
De vraag naar woningen/banen is gerelateerd aan je hele regio.
Stel je hebt 2 buurt steden helemaal rechts in je regio en geen verbinding naar een stad helemaal links in je regio dan nog is de vraag naar woningen/banen gerelateerd.
Angezien de tijd niet doorloopt in regio's waar je niet speelt maakt het dus niet uit dat een stad bestaat uit alleen een snelweg.
Gebruik zullen je inwoners er niet van maken maar het heeft verder geen effect op zaken die belangrijk zijn.

Ergens maakt dat neighbourhood deals ook een soort van cheat want de stad die je speelt heeft extra inkomsten en de stad van wie je die krijgt geen uitgaven zolang je die stad niet speelt.

Overigens, hoe mooi de CAM mod ook is er zit een fout in en wel dat je het dubbele aantal banen nodig hebt t.o.v. het aantal werk zoekenden. [work-force]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, als je dus een stad hebt met veelste weinig inwoners, dan kan je een andere stad maken met veel woon-gelegenheden, en vice versa?

Die bug in die CAM-mod, is dat niet te verhelpen? Klinkt namelijk als een bug die het groeien van je stad wel erg aantast, of heb ik het nou mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellista
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06-2024
Hallo daar :D

Wij (Ik en een vriend van me) zitten met een probleem. We hebben het hele internet/veel forums afgespeurd naar tips voor snelle ontwikkeling, hoe krijg ik wolkenkrabbers etc, maar het loopt nog niet. We hebben nu vrij hoge kwaliteit huizen en commerce, alleen gaat het de hoogte niet in. Water is aangelegd, genoeg stroom, universiteiten en parken ook. Wat kan de oorzaak zijn? Bushaltes hebben we ook plenty aangemaakt.

De stad bevat 50.000 mensen op dit moment, waarvan er ook een stuk of 48.000 een baan hebben. Allemaal dus zo ongeveer. 22.000 man aan het werk in de commeriele gebieden en de rest in de industry.
Ook komen we niet in de high tech industry en commercie.
Wat doen we fout? We willen dus heel graag gewoon hoge gebouwen en mooie high tech zien zoals bij jullie allen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/18/1237412870-250.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/18/1237412968-360.jpg

Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
ok, ik voel het weer, ik ga men verslaving weer oppikken vrees ik na het lezen van dit topic, vrijdag simcity nog eens boven halen... en maanden later nog bezig zijn :d

prachtig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
@rebbelista

Bouw je regio verder uit. Als je regio > 200.000 inwoners oid zit zullen de eerste grote gebouwen gaan verschijnen, uit mijn hoofd. Voor High Tech Industry: Zet de belasting van dirty en manufacturing op 20.0%, en zorg ervoor dat je mensen een hoog IQ hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik blijf bezig met vragen, maar dit keer wat tactischer.

Plannen jullie stad helemaal van te voren, of zit je er al meer mee in je hoofd voordat je begint?
Ik weet namelijk wel ongeveer wat ik wil en zit binnen no time aan 25-30k inwoners met stabiel inkomen en goede grond value. Maar dan moet je echt gaan verbeteren want nu begint het groot te worden. Vaak als ik me stad ga upgraden sloop ik gewoon bestaande gebouwen.
Als ik geen centrale weg heb bv, dan denk ik er 1 uit en leg ik die aan dwars door mijn commercie heen of industrie als het zo uitkomt(uiteraard denk ik het wel uit). Is dit schadelijk? Moet ik mijn infrastructuur al van te voren plannen? En hoe hou je dan goed rekening met stations enzo, wat nu sloop ik vaak spullen om plaats te maken voor nieuwe en laat zo mijn stads meer uitdijen(centrum wordt voller dus leg telkens aan de randen nieuwe zones aan).

En maakt moeilijkheid nog iets uit? Als het alleen het start geld is namelijk begin ik liever op easy.

Verder met de cleanitool krijg ik nu deze melding:
You seem to be missing some dependancies

van dit bestand:
RemoveListCAMModels.txt

Betekent dit dat ik dependencies moet downen voor de camelot gebouwen?

De dependencies link in de TS werkt niet deze wel:
http://sc4devotion.com/csxlex/lex_depend00.html

Edit: Het dozen probleem is opgelost. Op sc4dev staat een thread met een link naar alle BSC gebouwen :) awesome!

[ Voor 17% gewijzigd door Postius op 19-03-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 55111 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:40:
Okay, als je dus een stad hebt met veelste weinig inwoners, dan kan je een andere stad maken met veel woon-gelegenheden, en vice versa?
Klopt, uiteindelijk fungeert je regio als een stad.
Maar verkijk je er niet op want als je inwoners te ver moeten rijden om aan werk te komen krijg je het beroemde koffertje, hoe hoog de vraag naar Residential ook is.
Die bug in die CAM-mod, is dat niet te verhelpen? Klinkt namelijk als een bug die het groeien van je stad wel erg aantast, of heb ik het nou mis?
Het valt opzich wel mee, het speelt prima verder je heb alleen veel Commercial en/of Industrie nodig.
E.e.a zal opgelost zijn in CAM 1.1 waar hard aan gewerkt wordt. :)
Postius schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:22:
Ik blijf bezig met vragen, maar dit keer wat tactischer.

Plannen jullie stad helemaal van te voren, of zit je er al meer mee in je hoofd voordat je begint?
Ik weet namelijk wel ongeveer wat ik wil en zit binnen no time aan 25-30k inwoners met stabiel inkomen en goede grond value. Maar dan moet je echt gaan verbeteren want nu begint het groot te worden. Vaak als ik me stad ga upgraden sloop ik gewoon bestaande gebouwen.
Als ik geen centrale weg heb bv, dan denk ik er 1 uit en leg ik die aan dwars door mijn commercie heen of industrie als het zo uitkomt(uiteraard denk ik het wel uit). Is dit schadelijk? Moet ik mijn infrastructuur al van te voren plannen? En hoe hou je dan goed rekening met stations enzo, wat nu sloop ik vaak spullen om plaats te maken voor nieuwe en laat zo mijn stads meer uitdijen(centrum wordt voller dus leg telkens aan de randen nieuwe zones aan).

En maakt moeilijkheid nog iets uit? Als het alleen het start geld is namelijk begin ik liever op easy.
Ik plan niet echt maar heb wel een bepaalde tactiek om te voorkomen dat ik dingen moet afbreken om avenues e.d. moet aanleggen.
Wat imo sowieso verkeerd is is om alles in grote blokken te gaan aanleggen.
Dus ergens een groot blok Res. verderop een groot blok met Com.
De enige uitzondering is Industrie, die leg ik vaak wel aan in blokken aan de rand van de stad.
Je moet hoe dan ook zorgen dat Res. maar een kant op kan en dan het liefst via een avenue met Com.
Dat zorgt voor druk bezochte Com. bedrijven wat uiteindelijk hogere gebouwen en meer banen oplevert.
Voordeel voor Res. is dat er niet onodig veel verkeer door hun straat is, veel verkeer is veel herrie en vervuiling.

Voor zover ik weet is de moeilijkheidsgraad dat je minder geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/e64swo.jpg

100k inwoners in 4h, geen probleem. Alles loopt als een trein. Alleen ik ben te efficient te werk gegaan. Mijn stad werkt op de meest gunstig mogelijke manier maar echt mooi is ie nie. Ach volgende stad ga ik wel voor iets moois dit wilde ik gewoon lomp maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij mis je wat dependency`s, ik zie wat dozen in je stad :) .

@LoneRanger: Kan je hier is jouw grootste/mooiste stad neerposten (screenie) . Ben weleens benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Het gaat nu hard, zit op 175k inwoners, eerste echte enorme torens beginnen te verschijnen, dozen zijn weggewerkt. Nie slecht voor een eerste stad. Alleen is nu ALLES vol, ieder stukje grond staat iets op. Ik heb een soort Brazil city gecreerd :-p

Iemand tips voor hoe nu verder?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/xgcguw.jpg

Moet ik nu maar in een aangrezende regio tering veel commercial dumpen? Of mijn industry slopen en daar commercial bouwen en dan in aangrezend gebied industry?

[ Voor 34% gewijzigd door Postius op 19-03-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had op het punt waar jij nu bent al mijn industrie uit de stad gehaalt. Geen vervuiling, grondprijs gaat omhoog, etc.etc. Daarop bouw je winkels, zoals je grafiek aan geeft, maar ook wat huizen. Althans, zo deed ik het, en schoot toen meteen door naar 220 k + .

edit: Ik had wel een stad ernaast gemaakt vol met industrie en een hele grote afval-plek. Daar liet ik al het afval van mijn grote stad in de industrie stad verschepen. Zo heb je al die vervuilende dingen niet meer (industrie, afval, afval verbranders, etc.).

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 55111 op 19-03-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Maar mijn huizen staan allemaal rechts zeg maar op het plaatje, is het dan ook verstandiger om in het rechter aangrenzende gebied industry te maken? Ik neem aan dat verbindingswegen belangerijk zijn, maar ik heb geen ruimte voor een echte highway. Hoe goed werken treinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, daar moet LoneRanger of iemand anders maar even op reageren, ik weet het namelijk allemaal niet zo goed bij dit spel. ;)

Die 'gekregen' universiteit, is het slim/nuttig om deze te bouwen? (mijn bevolking is al erg slim zonder).

Op welke resolutie spelen jullie het eigenlijk?

Dit is ook wel vaag, dit is het misdaad mapje, het groene gebouw is een 'luxe politie-bureau'. Zal wel corrupt zijn ofzo, want het mapje geeft aan dat er misdaad is. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/6795/39848046.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 55111 op 19-03-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293381

Hee weet iemand nog ergens goed afvalverbranders of dergelijke afval opruim zooi te vinden om te downloaden..

En op youtube staan wat flimpjes waarin boven snelwegen en wegen allemaal borden hangen in bv nederlandse stijl of franse.. en van die file borden.. weet iemand waar ik dit zou kunnen downloaden.. linkje ofzo?

Alvast bedankt!

p.s. Ik heb ook wat stations gedownload, maar als ik die plaats staat de efficientie helemaal op nul.. (die vakjes zijn grijs.. terwijl bij andere ze gewoon kleur hebben.. en bij allebei pas als ze net geplaatst zijn.. dus niet als ze te veel bezetting hebben.. Lijkt wel of die niet goed zijn ofzo.. want die werken volgens mij ook niet.. iemand hier enig idee van?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 293381 op 20-03-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293381 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:02:
Hee weet iemand nog ergens goed afvalverbranders of dergelijke afval opruim zooi te vinden om te downloaden..
Hier heb je de 'PEG Abyss Garbage Chute'.
http://simpeg.com/forum/index.php?action=tpmod;dl=item21

PEG CDK3 Garbage Docks:
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=17245

'Garbage Launch Pad' :
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=1962

Garbage Disposal Center:
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=19207

En er zijn er nog wel een paar daarzo ;)
En op youtube staan wat flimpjes waarin boven snelwegen en wegen allemaal borden hangen in bv nederlandse stijl of franse.. en van die file borden.. weet iemand waar ik dit zou kunnen downloaden.. linkje ofzo?
Dit zijn de nederlandse borden:
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=19638

Maar zoals al eerder aangegeven in dit topic, hier vind je alle nederlandse dingen:
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=5526.0

edit:
Vaag, ik kan niet meer op simtropolis komen, ik krijg dan de volgende melding:
It seems that you feel our work is not a benefit to the public?
Have you ever retired a human by mistake?
We'll be back.
Why don't you check out: CitiesXL or SIMPhoni.Net for a while?
:? Teveel ervan gedownload ofzo

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 55111 op 20-03-2009 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
ik krijg deze melding ook.... hopelijk zijn ze snel terug, ik wil morgen beginnen aan mijn nieuw simcity project :)

Ofwel ga ik een mooie map uitzoeken en een regio maken die niet gebaseerd is op een echte

Ofwel, en dat is mijn andere keuze, ga ik Vlaanderen nabouwen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

timofp schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 01:47:
ik krijg deze melding ook.... hopelijk zijn ze snel terug, ik wil morgen beginnen aan mijn nieuw simcity project :)
Simtropolis is op dit moment bezig met een stevige site update en data migratie. Je kunt de status volgen op de twitter feed :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er niet ergens een download te vinden waarin alle belangrijke downloads (gewoon alle belangrijke toevoegingen) in een keer te downloaden zijn met alle benodigde zaken. Want ik heb al veel gedownd waarvan er dingen bij zitten met dozen.. maar is veel werk om uit te zoeken wat je dan weer nodig hebt en ik heb ook downloads die weer niet werken enzo..

Of is er iemand bereidt zijn uitgebreide plugin folder ergens te uploaden ofzo.. want er zijn hier aantal mensen die zeer ervaren zijn en de mooiste creaties maken dus die vast ook veel downloads hebben.. zou erg top zijn als iemand hiervan een upload van zijn plugin folder wil plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Tja ik heb iets van 31 dingen geinstalleerd, maar ik heb nu alles. Ik raad je aan naar het camelots topic te gaan op sc4devotion, dat heeft mij veel geholpen!

Btw hoe krijg ik nieuwe regions? Ja downloaden maar ik kan ze nie vinden, ook nie op lex. En Betere textures? waar vind ik die, is er een mod die alle textures aan past? Of moet ik een nieuwe regio downloaden die dan gebruik maakt van die nieuwe textures?
Weet iemand hier een vette regio? Of in ieder geval welke nieuwe boom textures ect goed werken? (ben namelijk bezig met een dorpje op te zetten). En zijn er nog goede alternatieven voor de standaard havens en vliegveld die erin zitten? Vooral die standaard haven is nogal lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 55111 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:20:
@LoneRanger: Kan je hier is jouw grootste/mooiste stad neerposten (screenie) . Ben weleens benieuwd ;)
De grootste kwa bebouwd oppervlakte:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gcddR0mxXm6KJJnU2YoQywGh/full.jpg

De grootste kwa inwoners:
[1,5M]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fGd2DrgkNgfkOy4MEAMjczm1/full.jpg

De mooiste grote hoewel dat een kwestie van smaak is:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AoRjNNNShavs8m2aeVjXfnDV/full.jpg

De allergrootste stad die ik ooit gebouwd heb liep tegen de 4M vlak voor mijn HD de geest gaf.
Het 2e plaatje is een stad die ik grotendeels gebouwd heb zonder plugins ergens in 2004 waarna ik er vorig jaar de CAM er op los heb gelaten. :P

Grootste Regio kwa bebouwing:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U4LixbMbPU3dWR4Inn8PrdtU/full.jpg

transportation view:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4KNAhNxMk2rL0ZO0EIam5hOk/full.jpg
Anoniem: 293381 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:58:
Of is er iemand bereidt zijn uitgebreide plugin folder ergens te uploaden ofzo.. want er zijn hier aantal mensen die zeer ervaren zijn en de mooiste creaties maken dus die vast ook veel downloads hebben.. zou erg top zijn als iemand hiervan een upload van zijn plugin folder wil plaatsen..
Hoe spijtig het mss ook is dit gaat gewoon niet zonder toestemming van de makers en toestemming krijg je echt niet.

Je kunt wel doneren voor een CD/DVD op de STEX, LEX of op Simpeg.com. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke.. welke cd/dvd wordt dan aangeraden.. waar staan de meeste leuke en vooral nodige dingen op. en is er dan ff linkje waar ik die zou kunnen bestellen...

En is het wel de moeite om dat te doen.. of is er ondertussen al weer veel mooier spul te downe dan dat er op die cd/dvd staat...
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste