[PC] SimCity Societies

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/header.png
Game: SimCity5: Societies
Uitgever: EA Games
Ontwikkelaar: Tilted Mill
Genre: Simulation
Release: November 2007 voor zowel Amerika als Europa

SimCity Societies: een game waarmee EA Games een heel nieuwe weg in slaat.

Het nieuwe deel zou voor het eerst in de geschiedenis van de SimCity reeks niet binnen de muren van EA / Maxis zelf ontwikkeld worden maar worden uitbesteed aan Tilted Mill welke al eerder bij de succesvolle games Caesar VI en Children Of The Nile met de scepter heeft gezwaaid.
Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/footer.png
Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/subheader.png
De nieuwe SimCity zal licht werpen op heel andere elementen van het spel en een stuk flexibeler zijn dan de vorige delen in het spel. Naast het creëren van de eigen stad gaat Societies dieper in op de culturen en maatschappijen binnen de stad.

Sometimes I build an aggressive police state where stragglers are dragged off to re-conditioning centers and emerge ready for work. Other times, I build a green community in the tropics, where the citizens grow their own food and have a small environmental footprint.
- Vice President EA Games, Rod Humble.

Spelers beginnen het spel door te kiezen uit een 350tal verschillende typen gebouwen, bij welke zij de mogelijkheid krijgen deze te verbinden, herschikken of combineren. Het spel zal buiten bestaande architectuurstijlen ook stijlen uit het verleden en de toekomst bevatten, evenals fictieve stijlen.

Societies zal een compleet nieuw revolutionair systeem bevatten welke de speler in staat stelt gebouwen te combineren of verbinden welke op hun beurt andere hulpbronnen zullen gaan creëren / verbruiken, "sociale energie" genoemd.
De manier van het toepassen en mixen van de hulpbronnen – industrie, rijkdom, gehoorzaamheid, kennis, toewijding of creativiteit – stelt de sociale energie in de stad vast. Besluit je je stad gelukkig en creatief, geestelijk en kundig, rijk en machtig of gehoorzaam en angstig te maken? Het lot van de stad ligt bij Societies meer in je eigen handen dan ooit!

Niet zal het veranderen van sociale energie binnen je stad invloed hebben op je volk; ook zal de stijl van de huizen in je stad zich aanpassen naar de sfeer. Van futuristische metropolen en buitengewone rondgespookte steden naar gehoorzame Orwelliaanse staten en vrome contemplatieve steden – wat te combineren en te verbinden is wordt door de speler bepaald.
Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/footer.png
Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/subheader.png
Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/screenshots/screenshot_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/screenshots/screenshot_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/screenshots/screenshot_3.jpg Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/screenshots/screenshot_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/screenshots/screenshot_5.jpg Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/screenshots/screenshot_6.jpg Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/screenshots/screenshot_7.jpg Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/media/gathering.tweakers/simcitysocieties/screenshots/screenshot_8.jpg

Bronnen:
EA Games Official Press Release
1up.com Preview

[ Voor 255% gewijzigd door PeterSelie op 22-06-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Als het al zo snel gereleased wordt is het raar dat er nog geen screenshots zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
De nieuwe Need for Speed Pro Street komt ook in November uit, daarvan zijn ook pas net de eerste screenshots en de eerste teaser verschenen.

Het lijkt wel alsof EA Games alles lekker stil houdt rondom nieuwe titels tot vlak voor de release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goede topicstart met de schaarse info! :)
mooncat schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:51:
Als het al zo snel gereleased wordt is het raar dat er nog geen screenshots zijn.
Volgens mij deden ze dat bij SC4 ook. Lange stilte, en toen paar maanden voor release opeens een artikel in een gameblad. SC4 kwam ook relatief uit het niets vallen.

Blijkbaar is het langdurige 'opzwepen van de consument' niet nodig bij dit spel? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-05 14:27
Opzich vind ik dat ook handiger dan dat een spel keer op keer uitgesteld word.
Een half jaar tot jaar voor dat het spel uit komt kan je hem wel aankondigen, want dan zit een spel toch in de afrondings fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
klopt, een half jaar van tevoren is makkelijker (en preciezer) aan te geven wat de release date zal worden

[ Voor 7% gewijzigd door PeterSelie op 05-06-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 11:44

appelsientje

Het beste onder de zon

Kijk interessant topic ik zat me al af te vragen wanneer er een nieuwe zou komen..

Ben benieuwd naar de eerste screenshots :P

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:48:Volgens British Gaming Blog zou Games for Windows de primeur over Sim City 5 in handen hebben en uitgeven in de volgende uitgave van hun digitale magazine welke begin maart bij subscribers in de inbox zal verschijnen.
Als dat begin maart was, hadden we nu al meer info :+

Ben heel erg benieuwd. Heb ze alle 4 stuk gespeeld, maar vond stiekum Simcity 2000 de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zit me nu ook af te vragen hoe dat zit met Spore.
Het lijkt me dat ze proberen om redelijk wat tijd tussen Spore en SimCity 5 te zetten.

Is Spore misschien daarom uitgesteld naar volgend jaar? Of misschien is SimCity vervroegd?
(Of SC5 te laat, en daaróm is Spore ook uitgesteld?)
[/speculatie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
PWM schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:50:
[...]

Als dat begin maart was, hadden we nu al meer info :+
Sorry, het was laat gisteren :9
* aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit topic ga ik in de gaten houden, sinds simcity 2000 ben ik al fan. Binnenkort met Simcity voor de DS en later hopelijk simcity 5 weet ik de avondjes wel weer te vullen :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:46

Shabbaman

Got love?

anandus schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:56:
Ik zit me nu ook af te vragen hoe dat zit met Spore.
Het lijkt me dat ze proberen om redelijk wat tijd tussen Spore en SimCity 5 te zetten.

Is Spore misschien daarom uitgesteld naar volgend jaar? Of misschien is SimCity vervroegd?
(Of SC5 te laat, en daaróm is Spore ook uitgesteld?)
[/speculatie]
Spore is uitgesteld om de release samen te laten vallen met Duke Nukem forever.

SC5? Gelukkig komt SC DS deze maand, dan weet ik die paar maandjes tot SC5 ook nog wel door te komen!

[speculatie]SC in een multiverse? Je buren zijn geen computerburen, maar spelers![/speculatie]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Shabbaman schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:57:
[...]

[speculatie]SC in een multiverse? Je buren zijn geen computerburen, maar spelers![/speculatie]
Bedoel je het region systeem als dat er nu al binnen SC4 bestaat, maat dan ieder online zijn eigen steden kan bouwen binnen één region?

[ Voor 33% gewijzigd door PeterSelie op 05-06-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:01:
[...]

Bedoel je het region systeem als dat er nu al binnen SC4 bestaat, maat dan ieder online zijn eigen steden kan bouwen binnen één region?
Ja!

Wat een spel tegenwoordig nodig heeft is dat het wat toevoegt om online te spelen. Online=cd key/registratie=kopieerbeveiliging. Het lijkt me nog niet eens onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Eindelijk, een nieuw deel. Simcity 4 is nog steeds een dijk van een spel met alles wat er door de community voor gemaakt is, maar een nieuw deel is bij mij zeker welkom.
Shabbaman schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:57:
[...]

Spore is uitgesteld om de release samen te laten vallen met Duke Nukem forever.

SC5? Gelukkig komt SC DS deze maand, dan weet ik die paar maandjes tot SC5 ook nog wel door te komen!

Er was via SimCity.com een soort van multiplayer iets opgezet. Daar kon je een stad uploaden naar een region en de andere steden weer downloaden. Zo kreeg je een vertraagd soort multiplayer.

Volgens mij is het al een tijdje uit de lucht, maar je hebt altijd nog de community games op sites als Simtropolis. Maar ook dat is allemaal niet real-time.

Multiplayer zou leuk zijn, maar ik zou nog liever andere dingen zien. Meer soorten terrein bijvoorbeeld, voor de variatie en mogelijk extra's als meer zonne-energie en minder water in woestijnen.

Meer controle over waar rijke en waar arme mensen komen te wonen ala City Life (en het spel dat oorspronkelijk Simcity 3000 had moeten worden) zou ook prettig zijn. Nu heb je regelmatig een $$$-gebouw dat door de slechte omgeving vervalt naar een $-gebouw en het aanzicht van je stad verpest.

Ohja, en een betere pathfinding voor het verkeer natuurlijk. Men nam nu niet de kortste / snelste route, maar ze proberen nu in een rechte lijn (maar dan niet diagonaal :P) naar hun doel te gaan, totdat ze niet meer verder kunnen en een bocht moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 12316 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:27:
Meer controle over waar rijke en waar arme mensen komen te wonen ala City Life (en het spel dat oorspronkelijk Simcity 3000 had moeten worden) zou ook prettig zijn. Nu heb je regelmatig een $$$-gebouw dat door de slechte omgeving vervalt naar een $-gebouw en het aanzicht van je stad verpest.

Ohja, en een betere pathfinding voor het verkeer natuurlijk. Men nam nu niet de kortste / snelste route, maar ze proberen nu in een rechte lijn (maar dan niet diagonaal :P) naar hun doel te gaan, totdat ze niet meer verder kunnen en een bocht moeten nemen.
volgens mij moet je je pluginfolder updaten.

Voor de dilapidation (mensen die enthousiast $$$ gaan wonen en dan 3 maanden later weggaan, zwart gebouw achter latend) heb je dilapidation-mods (welke basically de drempel verhogen voor rijke mensen om te settlen, tenzij het een ;echt goede buurt is.

En qua pathfinding, zit er niet betere pathfinding in de NAM?
[lol, /offtopic :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:34:
[...]
volgens mij moet je je pluginfolder updaten.

Voor de dilapidation (mensen die enthousiast $$$ gaan wonen en dan 3 maanden later weggaan, zwart gebouw achter latend) heb je dilapidation-mods (welke basically de drempel verhogen voor rijke mensen om te settlen, tenzij het een ;echt goede buurt is.

En qua pathfinding, zit er niet betere pathfinding in de NAM?
[lol, /offtopic :P ]
Ah, dat van die mod is mooi, maar dat blijft een globaal iets. Ik zou liever voor verschillende delen van de stad aan willen geven of er arm of rijk moet komen (net als je nu aangeeft waar hoog- of laagbouw moet komen).

Pathfinding is wel beter geworden in NAM, maar het blijft niet optimaal. Het kost je ook een schep CPU-kracht (ohja, ik wil ook dual core en betere widescreen ondersteuning :P), terwijl het zoveel beter zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mij lijkt het me dat ze wel multi-core ondersteuning in het spel hebben ingebouwd.
Volgens mij heeft zeker zo'n spel als SimCity veel baat mij meerdere cores/threads, een hoop berekeningen kunnen redelijk onafhankelijk berekend worden. Denk ik.

Ik vermoed dat 3D verbetering numero uno is.

En als ik de geruchten mag geloven willen ze SC5 simpeler/makkelijker maken :/
Jammer, want wat mij betreft mag het zelfs nog een tikkeltje verder dan SC4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simpeler zou jammer zijn, makkelijker is niet zo heel erg denk ik.

Ik vond 'vanilla' Simcity 4 een aardig moeilijk spel. De hard-mode in Rush Hour komt niet in de buurt van wat het vroeger was. Eerst was het zo dat je energiecentrales bijzonder weinig energie gingen leveren naarmate ze een beetje ouder werden (na 10 - 15 jaar waren ze al aan vervanging toe).

Je kan vast wel een moeilijkheidsgraad kiezen, zonder addon dit keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220170

dit maakt het wel een heel stuk moeilijker voor mij... ik ging er enigszins vanuit dat er geen nieuwe sc meer zou komen aangezien ea niets liet weten hierover. nu moet ik dus kiezen tussen een ps3 (GTA fanboy) en een alienware (SC, CC).. allebij wordt wel erg prijzig... iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
hoezo een alienware? bij alienware betaal je meer wat een gek er voor over heeft (veel dus.), stel lekker een nieuwe PC samen en koop daar ook gelijk GTA voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 11:44

appelsientje

Het beste onder de zon

Oke dit is interessant

bron:1up
SimCity Societies Under Construction
Next SimCity game coming this winter according to GFW magazine.

Not much doubt ever existed that there would be a next SimCity game. The only question was when, and now we have our answer. SimCity Societies holds its coming out party in the July issue of Games for Windows magazine that's just hitting subscribers' mailboxes now. But what's the deal with the "Societies" bit? Is this or is it not the fifth installment of the series?
The answer is a confounding "yes." It definitely continues the SimCity line, but this absolutely is not the same old SimCity...for better or worse. For one thing, EA turned its eye outside of its own campus and tabbed Tilted Mill Entertainment for the development duties. While that name may not immediately ring any bells, this studio packs plenty of folks experienced with city builders, and comes fresh off of creating Caesar IV. That game fared only passing well in our review, but the focus on managing your citizenry almost surely gives a glimpse into where the designers intend to go with the "societies" angle.

It's a bold move on EA's part. By stepping outside the established mold this new game holds the potential to attract a whole new generation of gamers in addition to the existing legions of fans for the franchise. Whether this new vision can pull that off will be the big question. We'll get a first idea of that from the GFW crew later this week. And, the way it sounds, the game should arrive this coming winter to deliver the final word.

We'll keep you posted as more info becomes available. Until then, we snuck a screen from the GFW folders for you
link naar plaatje

Tja weet niet of ik hier blij mee moet zijn.

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Is dat plaatje echt? :o ziet er niet uit namelijk.

3d engines met een dergelijke bewegingsvrijheid en inzoomdetail voor dit soort games is de consumenten pc imho nog veel te traag om leuk te kunnen blijven doorspelen. Ik bedoel bij Sim City 4 krijg je al 'lag' bij honderdduizenden inwoners/een paar flinke steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
van de screenshot kan ik nu niet echt enthousiast worden. De lap text is echter nog te globaal om hier een mening over te geven. Klinkt meer als speculaties dan duidelijke uitlatingen over het spel tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Caesar IV was een aardig spel maar absoluut niet waar ik Simcity heen zou willen zien gaan. Misschien m'n SNES nog maar even uit de doos halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De screenshot doet wel Caesar IV-ig aan, maar ik vond dat maar een oppervlakkig spel.

Je had een kleine set gebouwen om aan bepaalde wensen van huizen/mensen te voldoen. Voldeed je al een een set wensen, dan werden de huizen groter en konden er meer mensen in wonen. Voor de rest was je bezig met het verzamelen van grondstoffen en dat was het. Geen diepgang, erg voorspelbaar allemaal.

Het zou erg jammer zijn als het niet meer in Maxis-handen zou liggen. Misschien dat dit dan niet de officiële SimCity 5 is, maar een spin-off. Net als dat The Urbz niet The Sims 2 was. Het kan best zijn dat ze gewoon proberen een nieuwe markt aan te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Dit kan niet de nieuwe sim city zijn, grafische stijl is totaal anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
klopt, ik denk niet dat dit de nieuwe SC5 zal worden.

Er is nog een half jaar ontwikkeling en ik kan me niet voorstellen dat het er zo uit zal gaan zien.
SC4 was grafisch een stukje lekkerder, achteruitgaan kwa graphics lijkt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
http://games.fok.nl/news.php?newsid=18270

dit is inderdaad niet de nieuwe Simcity 5, maar het eerder genoemde Simcity Societies, de vergelijking met Ceasar IV is terrecht, het is dezelfde maker en waarschijnlijk dezelfde engine.

Vraag blijft natuurlijk of Maxis dan bezig is met Simcity 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Magic schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:32:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=18270

dit is inderdaad niet de nieuwe Simcity 5, maar het eerder genoemde Simcity Societies, de vergelijking met Ceasar IV is terrecht, het is dezelfde maker en waarschijnlijk dezelfde engine.

Vraag blijft natuurlijk of Maxis dan bezig is met Simcity 5...
Dat zal dan niet.

Ze gaan niet 2 versies van dezelfde franchise uitbrengen, die ook nog eens voor 90% hetzelfde doen.

Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat meer nieuws.
Reaction has been strong to the recent annoucement of SimCity 5, now dubbed "SimCity Societies" with development handled by Tilted Mill. Many SimCity fans, to say the least, have reserved feelings about the implied direction of the SimCity franchise, now that it has left Maxis's studios. As some vocal SimCity community members have voiced their strong (albeit civil) concerns over at the official Tilted Mill forums, an official response has been posted by Chris Beatrice, Tilted Mill developer.

Given the somewhat heated nature of this thread, and the hazards of misinformation, I thought it would be a good idea for me to drop in and say a few things. First let me say, as always, thank you so much for the attention and diligence so many of you show toward TMill and our projects.

When the new SC comes out we'll obviously leave it to you to decide whether you love it, hate it... or fall somewhere in between, or whether you even choose to play it at all. I hope you do try it, and I really hope that you do not pass judgment based on the title or some preliminary speculation on some web site.

However, I do not want to mislead anyone: This SC is not a realistic urban simulation, which I understand, to many, represents the heart of what SC is. No one is blind to that. And if you're just completely turned off, even angered by the mere notion of any game called "SimCity" that is not a detailed, realistic urban simulator, I absolutely understand that viewpoint, and absolutely respect it. Passionate fans like you are the lifeblood of the gaming industry, and that is one reason why TMill provides what I think is a great outlet for this type of discussion and even complaint. But please keep in mind the irony in that - we are just a lowly developer after all.

I do want to say, though (with no insult intended to die hard SC fans) that we are absolutely thrilled to be a part of this venerable series, are extremely proud of what we have put together, and make no apologies about what we have managed to create. And while our past experiences (including contributions from many of you) certainly inform all our ongoing efforts, this SC is its own unique creation.
...
- Chris
After a firestorm of misunderstanding, misinformation and rampant speculation, Chris Beatrice, Director of Development at Tilted Mill, offers some cooling words to help make clear some of his earlier points.

All,
Sorry for the length of this post, but I have a few different things to communicate. Once again I want to thank you for your participation in this forum, and especially for the few valiant attempts at self-policing.

REGARDING MY EARLIER POST IN THIS THREAD
First off, I want to say flat out that I am unfortunately not at liberty to say much about the game, and I'm sure you can understand how difficult that is for me and the team. The danger of course is that if I say anything, it is incomplete, and therefore likely to be misinterpreted. This also applies to partial information that has been made available by other sources. Please understand that neither I nor anyone at TMill can engage in any significant discussion about the game at this point.

There is one thing I must clarify or correct, though, because I have already apparently introduced some confusion with my earlier post. Some of you have said, in response to my post, things like, "...as they were quoted saying this is NOT a City Simulator...", etc.

For what it's worth I'll accept whatever responsibility there is for that misunderstanding. I should not have said, "this is not..." then listed a bunch of things, as if the game was not any of those things. I meant, instead, that that phrase in its entirety does not accurately characterize what this game is about, or what makes it unique.

So I must make it crystal clear that, like all SimCity games, this game is a city-building game. It is a city-building simulation. It is a city simulation. It is an urban simulation game. It is a game in which you build cities. Its focus is not on realism and detail (but that's not to say it lacks those things either).

Again, I wish I could go to the next step and say more about the new and exciting possibilities this game brings to the series, and to gaming in general… and especially to respond to the various comments that have been made regarding other games like The Sims and City Life, but I cannot at this time.

FOR THOSE WHO SAY WE DON’T CARE OR DON’T LISTEN
Oh please. I suggest that those of you who feel this way revisit your assumptions about the role developers play in the gaming industry, and how the process works in general.

ANNOUNCING A NEW SET OF FORUMS
Going forward I think it's going to be most useful for us, and I hope for you too, that we move this group of discussions to some dedicated forums, and, moreover, that we separate these forums into those interested in SC Societies for what it is, and those primarily interested in something more like SC4. We want to hear what you have to say about BOTH approaches, but it’s going to be most helpful to us to be able to easily distinguish between the two so we can focus on them separately.

For the SC4 and Simtropolis folks, and SC fans in general, I want to thank all of you for sharing your wonderful creations here, and for your thoughts and insights as well. I also want to welcome you to remain part of this community and continue to share what you have to say (and show) on our forums, and especially to keep letting us know what you are most interested in for your ideal SimCity game.

I understand many of you have hopes and dreams for the SC franchise that are not represented by SC Societies. As I have said already, the gamer in me understands and respects that very much. I know what you’re going through. I feel your pain, and we want to hear what you have to say, so please visit the SimCity Franchise - General Discussion forum which will be opened shortly, and let us know what you think.

For those interested in (and we hope excited about) SimCity Societies, whether existing SC fans, TMill fans or potential new players, we want to hear everything you have to say about this game so we can integrate your feedback into the development process. To that end, please visit the SimCity Societies – General Discussion forums, soon to be opened.

Of course I am aware that, right now, with so little actual information about this game available, your input may be limited, but as time passes we hope this forum will continue to grow.

Thank you all again for your enthusiastic participation in these discussions.

-Chris
Helaas, geen SimCity 5 dus, maar een spinoff.
Hij is tenminste wel heel eerlijk, ik kan dat wel waarderen :)

En hier meer screenshots:
http://www.1up.com/do/sli...0&cId=3160082&mId=3318947

Het lijkt meer op een soort SimVillage, een beetje Caesar 2000 jaar vooruit in de tijd ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hmm ik weet he tnog niet die screenshots laten aan de ene kant een soort sims zien. De andere kant lijkt meer op de ouwe simcity. Ik vond de eerdere ceasars prachtig dus mischien ga ik hem wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:19

zwik

randomized

Ik denk dat ik dan toch maar een keer zo een STEX CD/DVD bestel :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Tja TIlted Mill heeft wel toch de beste Tycoon/SIm games van de afgelopen 5 jaar uitgebracht. Ipv alleen gebouwen maken gingen zij bij hun spellen van de bevolking uit die zich kon opwerken. Dit principe was realistischer, leuker en ook moeilijker. Je kon niet zomaar wat winkels bij flikkeren, want Boeren werden dan winkeliers. Maarja als je dan te weinig boeren hebt verkopen je winkels niks meer etc etc. Werkte beter dan de vorige city building games waar het alleen om gebouwen ging. En maak SIm city alsjeblieft moeilijker. Deel 4 zoog echt keihard met dat Automatische Grid. Ik wil zelf mijn stad bouwen niet dat ik wat stomme hokjes alleen hoef te trekken.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Postius schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:53:
Tja TIlted Mill heeft wel toch de beste Tycoon/SIm games van de afgelopen 5 jaar uitgebracht. Ipv alleen gebouwen maken gingen zij bij hun spellen van de bevolking uit die zich kon opwerken. Dit principe was realistischer, leuker en ook moeilijker. Je kon niet zomaar wat winkels bij flikkeren, want Boeren werden dan winkeliers. Maarja als je dan te weinig boeren hebt verkopen je winkels niks meer etc etc. Werkte beter dan de vorige city building games waar het alleen om gebouwen ging. En maak SIm city alsjeblieft moeilijker. Deel 4 zoog echt keihard met dat Automatische Grid. Ik wil zelf mijn stad bouwen niet dat ik wat stomme hokjes alleen hoef te trekken.
Je weet toch wel dat je dat grid kan omzeilen door shift ingedruk te houden. Toegeven, shift is meer wel ingedrukt dan niet op die manier, maar het voldoet wel zo.

Simcity vraagt om een assistent, die je gewoon zelf kan laten doen wat je wil. Wil je de belasting niet zelf regelen, laat de assistent dat doen. Wil je zelf de touwtjes in handen nemen, schakel dan de assistent uit. Zo blijft het spel toegankelijk voor beginners, en ook de gevorderden kunnen prima uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Magic schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:00:
[...]

Je weet toch wel dat je dat grid kan omzeilen door shift ingedruk te houden. Toegeven, shift is meer wel ingedrukt dan niet op die manier, maar het voldoet wel zo.

Simcity vraagt om een assistent, die je gewoon zelf kan laten doen wat je wil. Wil je de belasting niet zelf regelen, laat de assistent dat doen. Wil je zelf de touwtjes in handen nemen, schakel dan de assistent uit. Zo blijft het spel toegankelijk voor beginners, en ook de gevorderden kunnen prima uit de voeten.
WELLLLL?! shift hahahaha ik heb echt uren lopen zoeken en in de handleiding gekeken 8)7 . Maar hij deed het toch automatisch met wegen ertussen als je een zooi huizen aanlegde? Met shift was dat dus niet zo of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Nou, ik vind dat Simcity haar goede imago verliest.
Ik vind 't namelijk echt niet meer op de geweldige oude Simcity lijken.
Het gaat veel te veel lijken op Theme Park ofzoiets, met dat fantasiestijltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Postius schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:19:
[...]

WELLLLL?! shift hahahaha ik heb echt uren lopen zoeken en in de handleiding gekeken 8)7 . Maar hij deed het toch automatisch met wegen ertussen als je een zooi huizen aanlegde? Met shift was dat dus niet zo of iets?
idd.
Shift, ctrl en alt geven allen andere 'layouts', als ik het me goed herinner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
Afbeeldingslocatie: http://media.1up.com/media?id=3318945&type=lg

rotonde vierkantonde

sorry en jammer voor simcity. wij gaan tog geen game kopen met vierkantonde 8)7 in lala 2007/2008.

EA heeft weer een speel verkracht

[ Voor 8% gewijzigd door icegodd op 08-06-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
mwoa, zo slecht ziet het er niet eens uit, als ze simcity 4 in die graphics zouden gieten zou ik weer heel wat avonden kunnen slijten.

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 08-06-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik ben alleen maar blij als ik die boven aanzicht zie van dat screenshot.. Was even bang dat het een soort van theme park world zou worden na het zien van de eerdere geposte screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 15:16
icegodd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:58:
[afbeelding]

rotonde vierkantonde

sorry en jammer voor simcity. wij gaan tog geen game kopen met vierkantonde 8)7 in lala 2007/2008.

Ja, want zoals je kan zien maakt EA dat spel! of wacht als je leest zie dat dat toch niet zo is, en dat het een simcity spinoff is.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nog een interview, én meer screenshots!
Rod Humble Talks SimCity Societies with Simtropolis

There has been a lot of excitement surrounding the announcement of the fifth installment of our favourite game. News first broke at 1up.com and the first screenshot emerged to some mixed reactions, to say the least. Since then, there has been a hub of activity between the SimCity community here at Simtropolis and abroad with the newly named developers of SimCity, Tilted Mill Entertainment.

Today, I got a chance to exchange some words with Rod Humble, VP at EA and head of The Sims Division who was very gracious to lend some time to answer some of my questions.

Dirk: Can you first tell us about EA’s relationship with Titled Mill?

Rod: I had met Tilted Mill at a few E3’s just to chat bout their game design philosophy and keep in touch. Then one year the opportunity came up to work together. We had been working on the Societies concept and prototypes internally for about half a year but realized there was so much in there that ambitious it probably wasn’t going to be able to fit into our line up Then I took a look at what TM had in terms of their technology and expertise and I figured I would see what they thought. Immediately I got back a wave of ideas and documents which took the design in and made it feel fuller and better. From that point on and given the passion here at EA and TM for the game it fell into place very easily.

Dirk: Based on the title, Societies, it implies the game will be going in a particular direction, what will it be?

Rod: We will be revealing more details in the following weeks. But at its highest level when we were thinking about where SimCity could go we started wondering why certain cities feel different from another. So for example what’s the difference between Paris and Mecca? Or Oxford and Munich? Or San Francisco and Salt Lake City? Clearly the feel was the kind of culture and society. By focusing on the society and culture drivers within a society we found we could create many varied and wonderful places.

Dirk: Is the intention of SimCity Societies to appeal to a wider audience as well as satisfy the devotees of the franchise?

Rod: Everyone working on the game is a SimCity fanatic so clearly we worked on a game we love to play and foremost. We found a great game design which allows you to make so many different kinds cities we certainly hope that SimCity players old and new will love it as much as we do!

Dirk: And finally, from the devotees, what steps are you taking to ensure the sequel that bears the SimCity moniker will live up to its name?

Rod: Do you remember the first time you booted up SimCity? Do you remember the sense of wonder you had imagining all the different places you could build? I certainly do. With SimCity Societies we want that magic, just imagine what kind of cities you will build with their own cultures and societies. I am really looking forward to everyone seeing the coverage the July issue of Games For Windows magazine for the first deep-dive into SimCity Societies. And, over the next few months we’ll be sharing more about the wonderful things that await inside SimCity Societies!

Dirk: Thank you, Rod for taking the time to speak to the community!

Although I had plenty more questions to ask, understandably, Rod was only able to answer only a few of them at this early time. We will keep a look out for more information in the coming weeks, and hopefully, we will be able to speak with Rod again at a later date for some more details. Exclusive screenshots follow.

- Dirk
Afbeeldingslocatie: http://www.simtropolis.com/library/societies/COM_SMALLTOWN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.simtropolis.com/library/societies/FARM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.simtropolis.com/library/societies/ORW_DENSE_REDS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.simtropolis.com/library/societies/ROB_WIDE_OH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.simtropolis.com/library/societies/TECH_WIDE.jpg

2 dingen vallen me op:
Ten eerste dat TM/EA toch enigszins moet zwichten voor de druk van fans (en vooral de Simtropolis-leden zijn als een stoomwals gegaan) en ten tweede dat we dus vooral variëteit krijgen, in architectuur en atmosfeer. Althans dat proberen ze.
* anandus is overigens nog steeds niet echt onder de indruk van deze veredelde Caesar 4 engine, zeker als-ie zo bagger loopt als Caesar 4 :X

Maar, voordeel van de twijfel, desalniettemin. iedereen involved geeft aan grote SC-fans te zijn, dus ik heb nog hoop :)

Jammer dat we tot nu toe maar 1 soort weg gezien hebben. Imho was een van de grote krachten achter SC4 de variatie in netwerken (trein, sub, enkel, dubbel, eenrichtings, etc).`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 10:46

Snippertje

Light up your life

Ik ga hem iig cker proberen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het plaatje doet me juist aan City-Life denken.
Rood-achtige gebouwen [fringes], blauw-achtig gebouwen [blue collard].
Die kleuren in dat plaatje zien er verder niet uit. :X

was er al niet een topic voor SC5?

[edit]

Ik had zogauw niet gezien dat er ook een 2e pagina was, ik doelde op het eerste plaatje op de eerste pagina.

[ Voor 21% gewijzigd door LoneRanger op 13-06-2007 18:00 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Anoniem: 26235 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:08:
Is dat plaatje echt? :o ziet er niet uit namelijk.

3d engines met een dergelijke bewegingsvrijheid en inzoomdetail voor dit soort games is de consumenten pc imho nog veel te traag om leuk te kunnen blijven doorspelen. Ik bedoel bij Sim City 4 krijg je al 'lag' bij honderdduizenden inwoners/een paar flinke steden.
Daar kunnen de developpers wel wat op verzinnen, denk ik zo...
En ja, we zijn al weer een paar jaar verder dan SC4, en de hardware gaat ook vooruit ;)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Maar al die verschillende societities en uiterlijk en alles. Het idee van een stad is toch dat het juist niet 1 thema heeft. Dat het daarom moeilijk is om een stad te runnen omdat ze allemaal wat anders willen? Als ze dat gaan opsplitsen is dan niet de helft van de lol weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

anandus schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:09:
Ten eerste dat TM/EA toch enigszins moet zwichten voor de druk van fans (en vooral de Simtropolis-leden zijn als een stoomwals gegaan) en ten tweede dat we dus vooral variëteit krijgen, in architectuur en atmosfeer. Althans dat proberen ze.
* anandus is overigens nog steeds niet echt onder de indruk van deze veredelde Caesar 4 engine, zeker als-ie zo bagger loopt als Caesar 4 :X
Maar je hebt nu een betere computert en een 8800, dus nu loopt het vast beter :+

Caesar 4 is aan me voorbij gegaan (geld kan maar 1 keer rollen, gespaard voor mijn nieuwe systeem, en als ik de reviews lees weet ik ook niet of ik het uit de budgetbak ga halen), maar C3 was wel een favoriet. Enige gelijkenis op de caesar-serie staat me zeker niet tegen.

Die variëteit die je noemt lijkt mij een sterk punt. Het verhoogt de replay value. Als ik de reacties op de front page eens lees, lijkt het wel alsof iedereen focust op het peperkoeken huisje. Serieus, ik zit ECHT niet te wachten op een exacte remake met een verbeterde grafische engine. Transport tycoon speel ik ook nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
icegodd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:58:
[afbeelding]

rotonde vierkantonde

Die screen [wederom] gewoon city-life.
Het gebouw linksboven is een "radical chic" gebouw.
Doet allemaal fake aan wat mij betreft.
Ronde rotondes zaten toch al in rush-hour? [zal wel een plug-in geweest zijn]

[edit]
iemand een screen met verticale wegen, avenues of snelwegen?
Kan nml niet [verticaal] met CL en vertoonde screens lijken verdacht veel op CL.

[ Voor 12% gewijzigd door LoneRanger op 13-06-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
die screen doet me toch meer aan Sim City denken. Bij de eerste dacht ik echt: getver, bah. Bij die andere screens ben ik toch wat opgelucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 12:35
EDIT: Damnit, ik skip zo 2 hele pagina's en meteen is mijn hele post useless. Nouja, mijn fout mensen!

Naar mijn logica is het hele verhaal een beetje onzin. Will Wright (de bedenken van SimCity en de eigenaar van Maxis) heeft een paar weken geleden in een interview over Spore nog verteld dat er een 5e Simcity aan zou komen maar dat ontwikkeling daarvan nog niet eens begonnen was. Nu krijgen we ineens screenshots en een verhaal dat het hele spel door een totaal ander bedrijf wordt geproduceerd en het dit jaar al klaar is? Hoe dan ook is Maxis nog steeds een op zich zelf staand bedrijf en zijn de Sims en Simcity franchises nog steeds voor de helft van Maxis en tenzij ik heb gemist dat EA Maxis volledig heeft opgekocht is het onmogelijk voor EA om dit uit handen te geven zonder dat met Maxis te overleggen. En gezien de enorme verkoop van de Simcity games betwijfel ik dat ze daar mee in zouden stemmen.

Trouwens, waarom zou EA een belangrijke franchise aan een developer geven waar niemand ooit van heeft gehoord?

Tiger

[ Voor 5% gewijzigd door TigerXtrm op 14-06-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

TigerXtrm schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:42:
Hoe dan ook is Maxis nog steeds een op zich zelf staand bedrijf en zijn de Sims en Simcity franchises nog steeds voor de helft van Maxis en tenzij ik heb gemist dat EA Maxis volledig heeft opgekocht is het onmogelijk voor EA om dit uit handen te geven zonder dat met Maxis te overleggen.
Maxis is niet alleen opgekocht door EA in 1997, de studio is zelfs opgedoekt in 2004. Maxis bestaat dus niet meer en is momenteel niets meer dan een merknaam die Electronic Arts voor alle Sim- spellen gebruikt. De spellen zelf worden door een interne EA studio ontwikkeld onder leiding van Will Wright.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 12:35
Kijk dat heb ik dus gemist... >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TigerXtrm schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:42:
EDIT: Damnit, ik skip zo 2 hele pagina's en meteen is mijn hele post useless. Nouja, mijn fout mensen!

Naar mijn logica is het hele verhaal een beetje onzin. Will Wright (de bedenken van SimCity en de eigenaar van Maxis) heeft een paar weken geleden in een interview over Spore nog verteld dat er een 5e Simcity aan zou komen maar dat ontwikkeling daarvan nog niet eens begonnen was. Nu krijgen we ineens screenshots en een verhaal dat het hele spel door een totaal ander bedrijf wordt geproduceerd en het dit jaar al klaar is?

[...]
Dit is waarschijnlijk niet SimCity 5, maar een spin-off. Net als dat Command & Conquer: Red Alert geen Command & Conquer 2 was en The Urbz geen The Sims 2.

Of SimCity 5 ooit nog komt, dat is natuurlijk afwachten. Als Societies veel beter verkoopt dat SimCity 4 ooit heeft gedaan, dan tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ze moeten wel bij het concept blijven...
EA kennende zullen ze het wel weer gaan verneuken, steden van peperkoek?:S doe me een lol zeg
Sim City 3000 was vet, Simcity 1 en 2 vond ik ook altijd leuk...
ben SimCity 4 nou aant downloaden (weet niet eens zeker of het op Vista draait, vandaar)
maar ik hoop wel dat het concept veel intact blijft, van een stad bouwen enz. en de vrijheid die je daarbij hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thrills33ka schreef op zondag 17 juni 2007 @ 01:06:
ben SimCity 4 nou aant downloaden (weet niet eens zeker of het op Vista draait, vandaar)
offtopic:
SC4 draait prima op Vista hoor. En SC4 kost een tientje ofzo in de budgetbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:33
Alsjeblieft zeg, dit lijkt net op het spel 'Theme park world' wat je een aantal jaren terug in de schappen kon zien staan. Ik denk dat EA hiermee echt niet goed naar de doelgroep heeft gekeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Wokkel1982 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:08:
Alsjeblieft zeg, dit lijkt net op het spel 'Theme park world' wat je een aantal jaren terug in de schappen kon zien staan. Ik denk dat EA hiermee echt niet goed naar de doelgroep heeft gekeken..
Oblivion is voor veel die-hard RPG'ers ook tenenkrommend, moet je eens kijken hoe dat verkocht heeft. Nu klinkt een stad bouwen wel even wat minder opwindend dan Orc's neerhakken, maar het zou me niet verbazen als deze titel nog goed gaat verkopen. Niet dat ik daar aan mee gaan helpen trouwens, ben absoluut niet enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Ennnn.. De nieuwe SP is er :9 _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mooie startpost, SoaDmaggot! Netjes gedaan :)

Een crosspost uit [PC] City Life:

Had City Life grote bedoelingen die ze helaas niet allemaal waar konden maken (al is het voor een eerste poging niet slecht), er wordt nu ook gewerkt aan een opvolger. Al heeft-ie officieel niet de naam 'City Life 2', maar is de voorlopige naam 'Cities Unlimited'.

Zo te zien wordt dit een redelijk directe concurrent voor SCS.
hier een interview met een medewerker van Monte Cristo en hier alvast een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.simtropolis.com/library/citylife/cl_wip800_1.jpgVoor de duidelijkheid: Dit is dus Cities Unlimited en niet SimCity Societies!

Zo te zien lijkt me dit meer een soort SC5 worden dan SCS.
Wordt het toch nog spannend op het SimCity-front! *O*

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 22-06-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
tnx ;)

ik moet trouwens zeggen dat ik sinds het maken van de nieuwe TS toch wel een soort van verlangen krijg naar Societies. Toch maar eens het spel af gaan wachten :)

[ Voor 77% gewijzigd door PeterSelie op 22-06-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
eukje gec/pt van Gamespot:
SimCity Societies First Impressions - Urban Renewal for a Famous Franchise
The SimCity franchise gets rebooted with SimCity Societies, a game that tosses out much of the legacy gameplay and starts over from scratch.

Before The Sims arrived on the scene and dominated PC game sales charts, Maxis' key franchise was SimCity, the iconic city-building game. As a mayor in SimCity, you have to balance all the needs of a city. For instance, the citizens want houses and jobs; businesses need an educated workforce; industry requires workers and infrastructure; and more. However, as anyone who has played SimCity and its sequels knows, trying to incorporate all these needs into a single city is a huge challenge. Of course, meeting that challenge is the rewarding part of the game. While this formula has served the series for almost two decades, it's about to get a big overhaul.

More than four years have passed since the last SimCity game was released, and that's an epoch in computing terms. So EA and Maxis recently announced a new SimCity game, but it's one that's completely unlike any of its predecessors. SimCity Societies will be the first SimCity game that's not developed directly by Maxis. Instead, work on the game is being done primarily by Tilted Mill, the developer of city-building games Caesar IV and Children of the Nile. As such, Tilted Mill brings an outside perspective to SimCity, and that has translated to a fresh new angle to the series. And in many ways, SimCity Societies feels like a reboot of sorts for the franchise.

One of the driving forces behind SimCity Societies was a sense that the SimCity games had become a bit too complex. Building a city in SimCity 4, the previous game in the franchise, required a lot of work as you tried to build and connect regional cities to form a massive metropolitan region. In fact, one intrepid fan even built a virtual copy of New York City. Though rewarding in its own way, SimCity 4 lacked the simplicity and fun of the original game, which the producers of SimCity Societies noted. Thus, SimCity Societies takes a wrecking ball to all of the complexity that has built up over the past 18 years.

Much that you know about SimCity is pretty much gone in SimCity Societies. For example, the familiar zoning system that let you designate whether land could be used for residential, commercial, or industrial purposes is no more. Now, you just put down buildings--any kind of building you want. The idea behind this is that what's important is the kind of energy the building radiates. Energy is the major new concept in SimCity Societies, and it will let you build the kind of city that you want. If you want an Orwellian society, then build a lot of government buildings to radiate obedience, as well as high rises for wealth energy and industrial buildings for, well, industry. Or if you want to build a quiet, pastoral society, then build monasteries and farms for devotional energy, as well as castles or gingerbread houses (yes, that's right) for creative energy. If you want to build a college town, then go for knowledge energy by building schools and universities. Of course, these are just a sample of the buildings in the game because there will be hundreds to pick from, with about two-thirds of them waiting to be unlocked. The appearance of your city and its environs actually change depending on the energies in the city. Orwellian cities will look very bleak, with harsh, oppressive skies overhead, while pastoral cities will look sunny and tranquil.

Additionally, SimCity Societies will track and model the citizens in your city to a greater degree than before. In earlier SimCity games, the population was abstracted for the most part, though you could create and track individual sims to get an idea of how your city was working. It sounds like SimCity Societies will actually track and model every citizen in your city. If you played any of Tilted Mill's earlier games, then you know that was the case in those games as well. This will result in a smaller population than prior SimCity games, and you won't be building cities with tens of thousands, let alone hundreds of thousands, of people. But you will need to worry about their wants and needs. For example, if you build an industrial city full of factories and low-income housing, you'll need to keep the workers happy. You can do so by building dive bars and liquor stores, though the price of that will be a lot of drunks, as well as an uptick in crime.

SimCity Societies will also bring you a lot closer to the action. The graphics engine looks similar to the ones used in Caesar IV and Children of the Nile, so the camera is lower to the ground than earlier SimCity games. This lets you see the goings-on in your city from up close. You can also pull the camera back to take in larger swaths of terrain, though we didn't see the extreme zoom outs seen in earlier SimCity games.

There's little question that SimCity Societies represents a huge change of direction for the franchise. It seems that the focus is not so much on building a city than it is on building a society. So how those changes are accepted will be interesting to see. SimCity Societies is scheduled to ship this holiday season.
Het klinkt wel leuk, daar niet van, maar toch weet ik niet of het de naam 'Simcity' waard is.
Societies? Ja. SimCity? Ik weet het niet helemaal.

Het blijft teveel klinken als een Caesar IV anno nu.
Maar dat hoeft niet te betekenen dat het een slecht spel is. Zeker als er honderden verschillende gebouwen komen die je kan bouwen, dan kan het nog interessant worden :)

[ Voor 195% gewijzigd door anandus op 23-06-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:47

Ottooo

Vuurvlieg

Op Simtropolis is een preview geplaatst van Societies.

Zie deze link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Pff, die derde picture ziet er wel gelikt uit maar het wordt per picture minder.
Ik las iets op ST dat er een cap zou zijn van 10K inwoners?
Als ik zo her en der om me heen lees wordt deze titel ook totaal niet omarmd door de SC4 comunitie en naar mijn mening volledig terecht.

Als ik dan die laatste picture bekijk, en die is kwalitatief erg slecht, en de tekst eronder lees wat daar staat, nee het hele spel valt bij de eventuele [gebrek aan] support van de comunity.

Jammer want er is echt wel een markt voor een opvolger van SC4 maar dan moet je wel beter je best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
Het hele idee van "zoning" was juist wat simcity zo leuk maakte. Jij bepaalde waar gebeiden voor gebruikt mochten worden en de sims vulde dat dan in. Nu plop je zelf maar vanalles neer, je mist zo de dynamiek.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
pingkiller schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:53:
Het hele idee van "zoning" was juist wat simcity zo leuk maakte. Jij bepaalde waar gebeiden voor gebruikt mochten worden en de sims vulde dat dan in. Nu plop je zelf maar vanalles neer, je mist zo de dynamiek.
Is nog steeds zo, kijken wat er gebouwd wordt etc.
Tegenwoordig kun je ook gewoon ploppen en dat is opzich wel leuk maar de verassing is er dan wel een beetje af maar plopping is wel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Grappig benieuwd of je ook zo rijk kan worden dat je gewoon een enorme muur bouwt. Nou hoop ik niet dat ze erin gebouwd hebben klimaatverandering is slecht maar meer van doe er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Hmm, dit spel ziet er zeer interessant uit, maar het is jammer dat ze op zoveel dingen hebben ingehakt, transport om een voorbeeld te noemen... volgens die review is er een hoop weg :(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Alex) schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:01:
Hmm, dit spel ziet er zeer interessant uit, maar het is jammer dat ze op zoveel dingen hebben ingehakt, transport om een voorbeeld te noemen... volgens die review is er een hoop weg :(
EA kan natuurlijk voor ieder onderdeel dat ze nu weggelaten hebben een uitbreiding uitbrengen. Ik vind het transportsysteem wel erg beperkt overkomen, maar ik kan nou niet zeggen dat ik pijpleidingen of elektriciteitskabels zal missen. Integendeel... je stad van een verkeersinfarct redden was voor mij toch wel de grootste uitdaging. Blijkbaar is deze versie meer gericht op sfeer dan op bouwen. Ik vestig mijn hoop op de eerste uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

SimCity Societies is gold.. toch allemaal nog vrij snel gegaan. Ben benieuwd of het wat is :)

[ Voor 1% gewijzigd door Xof op 02-11-2007 22:52 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Shabbaman schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:25:
[...]

EA kan natuurlijk voor ieder onderdeel dat ze nu weggelaten hebben een uitbreiding uitbrengen. Ik vind het transportsysteem wel erg beperkt overkomen, maar ik kan nou niet zeggen dat ik pijpleidingen of elektriciteitskabels zal missen. Integendeel... je stad van een verkeersinfarct redden was voor mij toch wel de grootste uitdaging. Blijkbaar is deze versie meer gericht op sfeer dan op bouwen. Ik vestig mijn hoop op de eerste uitbreiding.
Hopelijk zit er nog wel spoor enzo in... elektriciteit en water hoeft voor mij niet per sé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik vraag me echt af op welke doelgroep dit spel gericht is als ik de site zo eens bekijk.
Het ziet er cartoonie uit en de nadruk wordt gelegd op wat voor soort stad je gaat bouwen, dromerig, eng etc.
Klinkt en ziet er uit als een basis school titel. :/
Bouw de stad zoals jij die wenst! Volg je fantasie en bouw een Big Brother Utopie, een stad vol technologische wonderen, een stad vol filosofen of een snoepjesstad met gemberkoekhuisjes en chocoladefabrieken.
In het Engels klinkt alles beter trouwens:
Choose from more than 500 unique objects which can be combined and connected in almost limitless combinations.
Je kunt kiezen uit meer dan 350 unieke gebouwen, die je oneindig met elkaar kunt combineren, aan elkaar verbinden en opnieuw ordenen.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Xof schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:46:
SimCity Societies is gold.. toch allemaal nog vrij snel gegaan. Ben benieuwd of het was is :)
Over het algemeen maakt EA zich er nooit zo druk over of er nog enorme bugs inzitten. Als de dealine maar gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 21:03
LoneRanger schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:57:
Ik vraag me echt af op welke doelgroep dit spel gericht is als ik de site zo eens bekijk.
Het ziet er cartoonie uit en de nadruk wordt gelegd op wat voor soort stad je gaat bouwen, dromerig, eng etc.
Klinkt en ziet er uit als een basis school titel. :/

[...]

In het Engels klinkt alles beter trouwens:

[...]

[...]

:+
:P waarschijnlijk zit het verschil in "objects" vs. "gebouwen" ("alle gebouwen zijn objecten, maar niet alle objecten zijn gebouwen"-verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Quadropluxor schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:45:
[...]

:P waarschijnlijk zit het verschil in "objects" vs. "gebouwen" ("alle gebouwen zijn objecten, maar niet alle objecten zijn gebouwen"-verhaal)
Je zou het denken maar dat is puur slechte vertaling.
Kijk maar eens op het Nederlands gedeelte of je iets over het aantal objecten terug kunt vinden of op het Engelse gedeelte of je iets over het aantal gebouwen kunt vinden wat klopt met de vertaling.
Sterker nog, volgens jouw uitleg blijven er dan maar 120 objecten [buiten gebouwen] over en dat is bitter weinig aangezien het woord object een vrij ruim begrip is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235018

-kijkt naar screenshots-
Dat kan mijn pc duidelijk niet aan.

Nu heb ik zin om zo Simcity 3000 World Edition te spelen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Er staat een weinig lovende review op Eurogamer. Score: 5/10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shabbaman schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:19:
Er staat een weinig lovende review op Eurogamer. Score: 5/10...
Linkje? :)

Maarja, weinig verrassend dat het tegen zou vallen, eigenlijk. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Zeker jammer, maarja met EA weet je het soms wel weer :s

Het concept is goed, maar alleen een goede uitwerking wil bij EA nog wel eens misgaan. Ik ben benieuwd naar andere reviews. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eurogamer review

Jammer dat het toch minder lijkt geworden. De conclusie van deze review strookt ook wel met het vermoeden wat ik toendertijd had:
Anoniem: 12316 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:22:
De screenshot doet wel Caesar IV-ig aan, maar ik vond dat maar een oppervlakkig spel.
[...]
Ik ga het nog wel zelf proberen, maar ik vrees het ergste. Laten we hopen dat de verkopen van dit spel die van SimCity 4 niet verbleken, zodat een SimCity 5 een optie blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
EA game = games verneuken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Lekker gefundeerde reactie hoor.

1up heeft ook een review, en een stuk positiever: 7/10.
And speaking of smooth, Societies isn't. When you reach the 10,000-population mark, you can expect the game to crawl (I routinely witnessed sub-30 frames per second on a machine I built to rock Crysis). In a game where constant zooming, map rotation, and precise building placement are key, laggy performance is more than a mere annoyance.

'Course, when you reinvent the omelet, you're gonna break a few wheels...or something. And, despite its few slipups, the core of Societies is strong enough -- and the gameplay addictive enough -- that even the stodgiest traditionalist will find something to shout about. Can I get an "amen?"
Laggy dus, dat belooft niet veel. Maar de gameplay is verslavend? Ik gok er maar op dat dit spel je gewoon aan moet spreken, zoals de sims. Er zullen genoeg tweakers zijn die de sims ook niets vinden.

En voor de hele luie tweakers hier een linkje *klik* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ik vind de NFS series wel een succes hoor :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Shabbaman schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:30:

Ik gok er maar op dat dit spel je gewoon aan moet spreken, zoals de sims. Er zullen genoeg tweakers zijn die de sims ook niets vinden.
Ben ik wel met je eens, SC:societies is een society building game en geen city building game.
Persoonlijk boeit dat [society building] me niet zo althans niet op de manier waarop het uitgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik mis SimTower :(
Dat soort spellen worden eigenlijk niet meer gemaakt, echt zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:40

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Shabbaman schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:30:
Ik gok er maar op dat dit spel je gewoon aan moet spreken, zoals de sims. Er zullen genoeg tweakers zijn die de sims ook niets vinden.
Sims speekt me nog meer aan dan dit spel, terwijl ik niet echt een sims fan ben :P

Ik weet niet zo heel goed hoe ik het uit moet leggen, maar het spel boeit me gewoon niet. Moet er wel even eerlijk bijzeggen dat ik het pas een uur heb gespeeld (ex. tutorial), dus misschien moet ik me er gewoon even doorheen bijten :)

Je gooit gewoon wat wegen neer, infrastructuur maakt niets tot nauwelijks iets uit. Dan wat huisjes uit de stijl die jij wilt, zorgen dat het aantal werkende sims gelijk is aan de hoeveel industrie (staan als 2 getalletjes bij elkaar) en je hebt al drie kwart van het spel. Dan nog wat ijswinkeltjes en dergelijke om de hapiness hoog te houden en je bent klaar. Natuurlijk kun je een ander soort society kiezen, maar het enige verschil is dan dat je de hapiness laag moet houden bijvoorbeeld :z

Heb het ook nog even aan m'n zusje laten zien (Sims 2 fan) en die zag er de lol ook niet echt van in.

Maar goed, ik zal het nog wat verder proberen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Xof schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:42:
Ik mis SimTower :(
Dat soort spellen worden eigenlijk niet meer gemaakt, echt zonde.
Een opvolger van SimTower zou echt geweldig zijn. SimCopter was ook altijd wel grappig, heb ik nog wel ergens op cd :P

Ik ga SCS wel even proberen, Maar zoals ik tot nu toe lees en zie gaat het niks worden. De echte verslaving zit hem toch in het oplossen van de problemen. Niet in het niet plempen van gebouwen en het uitzoeken van welk gebouw het meeste geld verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:47

Ottooo

Vuurvlieg

Ik laat deze mooi links liggen, wat een teleurstelling weer, dat EA weer een spel moet verkrachten. Ik heb mijn hoop gevestigd op Cities Unlimited :P

• Alex)
Heb het net eens gespeeld, maar jemig... totaal anders dan Simcity... niet leuk gewoon...

Het idee is grappig maar het enige wat dit spel overeenkomt met de Maxis-reeks is de naam... echt zonde.

• anandus
  • Niet online
Alex) schreef op donderdag 15 november 2007 @ 03:45:
Heb het net eens gespeeld, maar jemig... totaal anders dan Simcity... niet leuk gewoon...

Het idee is grappig maar het enige wat dit spel overeenkomt met de Maxis-reeks is de naam... echt zonde.
Als je het gaat spelen moet je ook even de naam 'SimCity' even vergeten, of vervangen met 'Caesar 2007' ;)

* anandus wacht ook nog even op CU :)
Op IGN krijgt het een 5.8, trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 15-11-2007 07:17 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:46
Indrukwekkende shotjes:

Afbeeldingslocatie: http://simcitysocieties.ea.com/flash/photocarousel/screenshots/screenshot_4_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://simcitysocieties.ea.com/flash/photocarousel/screenshots/screenshot_8_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://simcitysocieties.ea.com/flash/photocarousel/screenshots/screenshot_2_big.jpg

Lekker gedetailleerd. Zijn de system requirements al ergens gepubliceerd?

De trailers zien er ook leuk uit, al lijkt het spel een vrij hoog 'The Sims'-gehalte te hebben.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• London_Wyverns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:19
Ik heb het spel sinds gister en het valt best tegen. Qua graphics ziet het er wel goed uit. Maar als je het met SC4 vergelijkt verliest het op veel punten. Voor je het wil kopen speel het eerst er zijn manieren genoeg om het eerst te spelen voor je 50 euro weggooit voor iets wat je niet leuk gaat vinden.

• icegodd
pfff ik vond het niks aan. erg erg saai.

en niet alle gebouwen en items passen bij elkaar, waardoor er soms erg GROOT GAT onstaan in een woonblok.

THX EA

Anoniem: 154480

Mijn bevindingen:

Men zou het beter Sim Neighborhood kunnen noemen... Het enige wat ik aan het doen ben is balanceren zodat alle waardes goed vertegenwoordigd zijn in mijn buurt. Echt zo verschrikkelijk jammer dat het hele Simcity concept weggedonderd is. Het opzetten van een infrastructuur is slechts mogelijk met zandpaden en enkele wegen. Je bent je buurt aan het uitbouwen en houdt daarbij rekening met de +/- waardes die je in evenwicht wilt houden. En zo bouw je door... je haalt je achievements maar voor de rest is het echt doelloos. Echt een kinderspel. Ik baal er echt van aangezien ik vanaf Simcity 3000 geen Simcity meer speel. Simcity 4 vond ik al childish en het exact vormgeven van je stad was daarin ook niet echt vertegenwoordigd. Echt jammer.

Conclusie:

Een leuk spel maar het heeft echt weinig meer te maken met het Simcity concept en je werk als burgemeester. Een mooie stad bouwen en rekening houdend met alle problemen (verkeer,vervuiling enzenz) zoals dat in de voorgaande delen het geval was. Het mag van mij wat stedenbouwkundiger allemaal... :/
___________________________________________________________________________________
Misschien dat Cities Unlimited meer aan mijn verwachtingen voldoet:
[PC] Cities Unlimited

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 154480 op 15-11-2007 16:16 ]

* Anoniem: 12316 vindt het ook niets

Het spel doet alsof er ontzettend veel verschillende soorten gebouwen zijn (afgezien van de verschillende looks), maar er zijn maar heel weinig factoren die je kan/hoeft/wil beinvloeden en uiteindelijk ben je met hetzelfde bezig: iedereen tevreden houden en je geldstroom beheersen.

Na een paar kleine dorpjes neergeplant te hebben, heb ik het ook wel weer gezien.

Het spel doet me trouwens erg aan SimTown denken. Kleinschalig en simpel. Vast leuk voor kinderen en iemand die snel wat wil bouwen (ala Rollercoaster Tycoon), maar niets voor iemand die diepgang zoekt.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:30
Wat een waardeloze game, het is naar mijn smaak veel te kiddie geworden. Ik zou deze game echt geen simcity neem durven geven, eerder een versie van de Sims :/

Ik had altijd gedacht dat de nieuwe simcity epischer en groter, dat je gigantische steden kan bouwen.

Jammer, had er meer van verwacht.

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
Je moet eens City life 2008 proberen die is echt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat vreet dat spel resources..ik speel het op een P4 3,4 Prescott, 2 GB RAM en een x1950Pro, en op max. settings is het niet vooruit te branden. Wat minder detail, AA heeft een al positiever effect, maar nog. Vermaak me er wel mee ; veel gebouwen, mooie graphics en genoeg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees89
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:41
Ben net ook met het spel begonnen, vond het weinig boeiend en toen het spel na 20 min. vastliep had ik er ook weinig zin in het weer op te starten
Pagina: 1 2 Laatste