Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Jaja, eindelijk waagt iemand het, een SimCity kloon. Nu ik er zo over nadenk, is die er nooit echt geweest, en als het er dan al op leek, lag de focus heel ergens anders (bijvoorbeeld op het transport).

Maar de lui van Monte Christo durfden het aan en maakten City Life. Het spel is net uit, en biedt het volgende:
* City Builder is now fully 3D and has cutting-edge technical effects
* Build your city on any of twenty-two predefined 3D maps and create your
own maps with City Life's 3D editors and scripts
* Two Playing Modes: a country mode and sandbox mode
* Ability to zoom to the heart of your city to observe its inhabitants or
zoom out to monitor your megalopolis
* Over 250 possible buildings and personalizations
* Six different sociocultural groups with distinct aspirations and needs
* Total building freedom: redefined ergonomics that eliminate the
constraints of right-angle grids
Wat screenies erbij:

Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/147/1478450/city-life-20060426043522509_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/147/1478452/city-life-20060426043526759_thumb.jpg

(Klik hier voor vergrotingen)

Na een dagje spelen ben ik er redelijk enthousiast over. Het draait lekker op een gemiddelde PC. De extra dimensie die de makers het spel mee wilden geven heeft alles te maken met de bevolkingsgroepen: van sloebers tot arbeiders tot rijke stinkerds. Je moet verschillende wijken maken en zorgen dat er geen conflicten komen, en dat iedereen voldoende werkgelegenheid heeft. Ook verschuiven wijken, wanneer je stad rijker wordt worden achterstandswijjken steeds kleiner en is er meer vraag naar hotels en dure restaurants enz.

Het is een prima spelletje voor tussendoor, maar ik voorzie niet een eindeloze herspeelbaarheid (ik gok op shift-del in december wanneer ik er achterkom dat ik hem al een half jaar niet meer gespeeld heb).
Verder pretendeert het spel een complex financieel model te hebben, maar ik zie er niet meer complexiteit in dan in Sim City of de meeste andere bouw-spelletjes.
De interface is prima, maar soms wat irritatieopwekkend. Als je een gebouw tegen een heuvel bouwt, verdwijnt een stuk heuvel. Prima, de geografie kan veranderd worden. Maar een tool om land te raisen/loweren is er dan weer niet, dus je moet je in alle bochten wringen met bruggen e.d. om een berg te bebouwen.
En de muziek is irritant en herhaalt zich te veel.

Wat vinden jullie d'r van. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Pervert op 05-07-2006 01:00 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Ik vind de kwaliteit van eigenlijk alle games die ik van monte christo heb gespeeld nou niet echt getuigen van kwaliteit en herspeelbaarheid en dergellijke, dus het lijkt me bij voorbaat al een mislukte poging.

screenshots lijken wel leuk though

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Waar kan je dit spel kopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

DaannO schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:36:
Het spelletje is al wat langer uit hoor:
In de winkels: Oktober 2005
En hij is daarom ook te vinden bij de FRS ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Outerspace schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:41:
[...]

Het spelletje is al wat langer uit hoor:

[...]

En hij is daarom ook te vinden bij de FRS ;)
Kijk, over het hoofd gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DaannO schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:36:
Ik heb het al bij de Dynabyte zien liggen in Nijmegen. Vond alleen de prijs van 49.95€ net te veel om het even uit te proberen. Ik moet alleen nog even een demo vinden (of hem toevallig op een p2p prog tegenkomen, wil hem toch eerst spelen alvorens te kopen).
Op zich ziet het er leuk uit, maar ik vraag me af of het Simcity kan evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Terw_Dan schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:43:
[...]

Ik heb het al bij de Dynabyte zien liggen in Nijmegen. Vond alleen de prijs van 49.95€ net te veel om het even uit te proberen. Ik moet alleen nog even een demo vinden (of hem toevallig op een p2p prog tegenkomen, wil hem toch eerst spelen alvorens te kopen).
Op zich ziet het er leuk uit, maar ik vraag me af of het Simcity kan evenaren.
Mee eens. Ik wil dit ook eerst even bekijken. Misschien dat de ts ook een demo heeft geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

DaannO schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:45:
[...]

Mee eens. Ik wil dit ook eerst even bekijken. Misschien dat de ts ook een demo heeft geprobeerd? :)
Voici: http://www.download.com/C...3000-7481_4-10524344.html
Probeer het uit zou ik zeggen :*

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Demo? :+

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Net even de demo zitten spelen.
Het eerste dat me opvalt is dat de graphics imho best slecht zijn (zelfs met settings op high). Ik vind Simcity 4 uit 2003 er toch een stuk beter uit zien dat dit spel, terwijl het wel 2 jaar nieuwer is.
Verder is de interface niet echt helder (en dat ding bovenin met die Fringe snapte ik al helemaal niet).
Het is niet echt een spel als Simcity waar je lekker in kunt bouwen. Misschien dat ik eea miste in de demo, maar ik zal zeker niet zomaar een fullversion ervan kopen (misschien als hij voor 3,95€ in de budgetbak ligt over 4 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 14:00

Apache

amateur software devver

Ik vond de graphics nog wel meevallen, zeker omdat er zo stevig gezoomed kan worden (je kan zelfs in de stad rondlopen) iets wat volgens mij nog ontbrak in de laatste sim city maar waar ze al mee beweren te komen sinds sim city 3000?

Het spel zelf kan me niet echt boeien, heb het ff gespeeld maar heb weinig behoefte om het nog eens te doen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Had City Life grote bedoelingen die ze helaas niet allemaal waar konden maken (al is het voor een eerste poging niet slecht), er wordt nu ook gewerkt aan een opvolger. Al heeft-ie officieel niet de naam 'City Life 2', maar is de voorlopige naam 'Cities Unlimited'.

Zo te zien wordt dit een redelijk directe concurrent voor SCS.
hier een interview met een medewerker van Monte Cristo en hier alvast een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.simtropolis.com/library/citylife/cl_wip800_1.jpg

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Schop

Zijn er nog mensen die City Life spelen?

Ik heb hem zaterdag voor €4,99 gehaald.
Heb eventjes gespeeld, moet wel erg wennen aan die bevolkingsgroepen, maar so far ziet het er wel leuk uit.

Alleen vind ik de tutorial wel magertjes, een paar miniatuurfilmpjes en dat is het?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Toevallig zie ik dat het vervolg op City Life, namelijk Cities XL vorige week uit is gekomen. Misschien om het topic hier verder anders op te vervolgen. Dus zijn er mensen die met dit spel al ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Loopt al sinds 2007 een topic van : [PC] Cities XL ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Schopje naar Strategy Games :)
Pagina: 1