[PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [deel 3]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 38.792 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:57

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Sim City 4 - Rush Hour - deel 3

Afbeeldingslocatie: http://simcity.ea.com/images/sc4_deluxe_box.gif

:) Vorige Topic:

Deel 1:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/583858

Deel 2:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/836419

:) Officiële Sim City 4 websites:

Officiële Sim City 4 Site

:) Onofficiële websites van Sim City 4 Rush Hour:

Simtropolis
SimCityCentral

:) Download Regio's:
Story Sim City 4 - Rush Hour
Transportation is the pulsing life-blood of every city and is the number one requested area to expand upon among SimCity 4 fans," said Lucy Bradshaw, Vice President and Executive Producer of the game at EA's Maxis studio. "Players will experience the thrill and power of creating and controlling the ultimate transportation utopia in SimCity 4 Rush Hour."

Players will put their Sims on the road to happiness as they take control of their city's transportation. Players can accelerate their Sims on their way to work or play with a wide variety of new transportation options. They can create the elevated train networks of Boston, the wide- avenues of New York, or the winding one-way streets of San Francisco. Players also will be able to develop a seamless mass-transit system including rail, subway, or even a scenic ferry service that connects to a greater regional travel network. With all-new problem-solving maps and tracking tools, players will be able to see the pulsing flow of traffic, map out the most efficient routes, and quickly get Sims from one city to another.

For the first time, players will take charge of vehicles in their cities. Is the fire department stuck in traffic on its way to a four-alarm fire? Players will take direct control of the "hook and ladder" and pursue the quickest route to the blazing inferno. Players will also solve missions such as catching car-jackers and thwarting bank robbers to earn reward buildings and other vehicles. As players gain traction by fixing transportation problems and solving missions, they will watch their mayor approval rating soar and their Sim population grow! They will also be able to put their Sims on the move in new cars, ferries, helicopters, and zeppelins.

New to SimCity 4 Rush Hour are a variety of new bridge options and the ability to create a city based on a modern European building set. Players will also be able to add popular structures to their cities such as historic train stations, classic Americana road marks, or European tourist attractions. They can make their final mark as mayor and personalize their city by labeling street names, mountains, neighborhoods, and points of interest.

True to the SimCity series, the expansion pack will also feature new disasters. Car accidents and train derailments can wreak havoc throughout the city and snarl traffic. Players may test their nerve and stop a car at the intersection of a rail road and watch what happens next. Players also will be able to start a UFO alien invasion and watch the abduction of Sims, the destruction of buildings, and the creation of crop circles. Others may want to take control of their own flying saucer and create mayhem. Players can now put their foot on the gas and get their Sims on the go in SimCity 4 with SimCity 4 Rush Hour.

Sim City 4 - Rush Hour is alleen bespeelbaar, als je de originel Sim City 4 bezit
Gebouwen:
For the first Sim City 4 expansion pack, "Rush Hour", we wanted to offer up a new building set to compliment those which had already shipped with the core product. There were several considerations in determining, firstly, what style/period of architecture would best supplement those already offered in the world of SC4, and secondly, which region/city might directly inspire the new set.

The options that shipped with the core game were modern Houston, 1890's Chicago and 1930's New York City, and the idea was to showcase examples of the more notable buildings and houses of those places and times. So as your cities grow you can start to see a more rich variety of offerings, with monolithic manifestations of the ultra-modern sprouting up down the block from an old brick edifice with hundred-year-old patinas.

Okay so we've pulled from some pretty disparate places around the US, and we feel that we've established a good range of styles that infuse your cities with the breadth of architectural "characters" to yield the ideal diverse metropolis of today. Well, diverse enough for us here in the U.S. perhaps, but let's tap back into the Old World at this point, where it is not as likely that the latest mini-mansions or cheap tenements in Houston resonate with anyone, inspiring fond memories of that last trip to visit aunt Thelma-Lou in River Oaks, just off of Westhiemer. Huh? Exactly.

So for the latest building set style for SC4 we opted for a contemporary European look, specifically German, bringing a huge (and fast-growing) number of SC players into the loop. We largely pulled from the spirit and dynamism of modern architectural milestones in and around Berlin and Frankfurt, places where you can find some outrageously creative works in glass, aluminum, granite… works of art in which people happen to live and work!

There have been bold and stunning developments in European architecture lately, and we looked closely at numerous other regions/cities throughout the old world, but honed in mostly on the modern German as a source of inspiration. Germany's legendary "fertile grounds" for radical new developments has played out especially well in the field of architecture this last decade, and we felt we had identified an overall design sensibility that was sufficiently unique from the Houston set, which, though also modern, is generally more restrained and more composed, even a bit somber, in comparison.

When first charged with the task of determining which architectural style to mine for the latest building set, I had started out with a stubborn determination that we should go with any number of the marvelous older European architectural styles. I confess to having been rather partial in this area, generally preferring the traditional over the modern in virtually all manners of artistic expression, chief among them being ARCHITECTURE!

I am one of those traditionalists who perhaps never fully recovered from the dreaded legacy of the Bauhaus movement of the early 20th century, where the agenda was to dispense with the ornamental vestiges of Europe's architectural past, and to keep this art in step with other profound and radical developments in philosophy, art and science of the times. This meant, to me, glass-and-steel-boxes-with-no-character-or-warmth. No fun! I was determined to tap the earlier traditions, which to me were all about charm and elegance, etc. Well I will leave it at etc., as I could go on and on about this… but that wouldn't be fun for you, only me.

Let's skip ahead to the part about how this new thinking in architecture, as manifest in the great capitols of Europe lately, has won me over. Largely under the pretense of due diligence, I dutifully flipped through some books on the "illegitimate" subject… but gradually (you guessed?) I was drawn in more and more, and came to appreciate the paradoxical co-existence of old and new sharing the same zones. Eventually I was won over completely, and furiously began collecting reference materials on the great office towers, villas, and run down shanties for low-wealth housing units (though I have to say this was a challenge given the comparative high standard of living even the poorest Germans enjoy) with my relentless and hard-working partner in this endeavor, Evan Magers.

So in large part over the course of my explorations for your new building set, involving up-close scrutiny of the creativity and craft that went into these spanking new buildings, I have come to really appreciate the new stuff! Hey, they are using color and form in fun ways (fun, but not silly) and are elegant and stately in very different ways. And these things are somehow plausible, worked in between eight-hundred-year-old cathedrals and eighteenth century row-houses. German city planners and architects have had to think quite a lot about how to address this challenge in the post-war years, and there are some very interesting and inspiring solutions apparent. Well, this indeed has been a consideration of mine, as we must account for the fact that this sort of phenomenon plays out regularly in the game.

We believe that we have successfully integrated this new building set into the already robust environment of Sim City 4, and that it serves to further enhance the breadth and complexity of the world. We'll know soon enough if we have indeed succeeded, as we expect to be hearing from you!

Paar gebouwen die je kan krijgen in Sim City 4 - Rush Hour.
Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/eagames/official/sims_rushhour/buildings/images/building-1.gif Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/eagames/official/sims_rushhour/buildings/images/building-2.gif Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/eagames/official/sims_rushhour/buildings/images/building-3.gif Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/eagames/official/sims_rushhour/buildings/images/building-4.gif
Screenshots:

Update volgt

Systeem Specifications
Minimale Configuratie
• Windows® XP, Windows ME, Windows 2000, Windows 98 (Windows 95 en Windows NT worden niet ondersteund)
• 500 MHz Intel® Pentium® III of AMD® Athlon™ processor
• 128 MB RAM (256 MB RAM voor Windows XP)
• 8x-speed cd-rom/dvd-romspeler
• 1.4 GB vrije harde-schijfruimte, plus ruimte voor opgeslagen games (extra ruimte is nodig voor het Windows wisselbestand en de installatie van DirectX™ 8.1)
• Grafische kaart met 32 MB videogeheugen en DirectX 7.0-compatibel stuurprogramma (driver). Voor 3D-acceleratie heb je een 16 MB Direct3D™- compatibele grafische kaart nodig met een van de volgende chipsets:
NVIDIA® GeForce4™, NVIDIA GeForce3™, NVIDIA GeForce2™, NVIDIA GeForce256™, NVIDIA TNT2™, NVIDIA TNT™, ATi® Radeon™ 9700, ATi Radeon 9000, ATi Radeon 8500, ATi Radeon 7500, ATi Radeon 7200, ATi Radeon 7000, ATi Radeon, Matrox® Parhelia, Matrox G550, Matrox G450, Matrox G400
• DirectX 7.0-compatibele geluidskaart
• Toetsenbord
• Muis

Aanbevolen Configuratie
• 800 MHz of snellere Intel Pentium III of AMD Athlon
• 256 MB RAM of meer
• Grafische kaart met 32 MB of meer videogeheugen en ondersteuning voor Direct3D, plus een DirectX 7.0-compatibel stuurprogramma (driver)
Frequently Asked Questions (FAQ)
Hieronder vindt je de meest gestelde vragen van GoT'ters van het spel SIm City 4 Rush Hour. Staat de vraag van jou er niet bij? Meld het dan even in dit topic. Dan kan ik het snel even in adden!

....
GotCity.tk
Heb je een mooie stad gecreeërd? En wil je dat andere GoTters hem willen zien? Ga dan nu naar de site die hieronder staat vermeld.
GoT Sim City 4 - IRC:
Made by: BMWM3™

Edited by Stronkie

[ Voor 25% gewijzigd door Stronkie op 31-10-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De linkjes naar Gotcity.tk, A'dam en R'dam doen het niet meer :)

Misschien ook een idee om een linkje naar NAM erin te plaatsen?

Overigens: Er zijn weer wat extra 'raised park' lots uit op ST, waaronder die waar wegen onderdoor kunnen :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 31-10-2005 15:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Is het legaal om de plugg-ins te hosten, mischien kan ik voor de meest standaard pluggins wat ruimte creeeren, hoeven anderen niet te registreren en kun je deze linken in de TS.

Hoeveel MB is bv zo'n NAM?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
De laatste NAM versie 050930, is 7.534 kB groot (zip file)

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tukk schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:58:
Is het legaal om de plugg-ins te hosten, mischien kan ik voor de meest standaard pluggins wat ruimte creeeren, hoeven anderen niet te registreren en kun je deze linken in de TS.
Ik weet niet of het legaal is, maar ik vind het sowieso een leuk idee om een soort best of/must-have lijst van plugins te maken. Misschien een ideetje? :)
Hij is hier 7,36Mb groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:50

MikeWazowski

Look into my eye

Aanbevolen Configuratie
* 800 MHz of snellere Intel Pentium III of AMD Athlon
* 256 MB RAM of meer
* Grafische kaart met 32 MB of meer videogeheugen en ondersteuning voor Direct3D, plus een DirectX 7.0-compatibel stuurprogramma (driver)
Tja, met een XP1800+, Radeon 9700pro en 1Gb RAM istie soms toch echt niet vooruit te branden ... specs zijn dus misschien wat out-of-date. :/
Ksnap natuurlijk wel dat dit standaard is overgenomen, maar wou het toch nog ff vermelden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sweeper schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:34:
[...]

Tja, met een XP1800+, Radeon 9700pro en 1Gb RAM istie soms toch echt niet vooruit te branden ... specs zijn dus misschien wat out-of-date. :/
Ksnap natuurlijk wel dat dit standaard is overgenomen, maar wou het toch nog ff vermelden :|
Maar hoe groot zijn je steden dan? Half miljoen?

Je kan altijd het detail-niveau omlaag schroeven, dat helpt heel veel. Wat ik meestal doe is alles op low, en texture op medium, dat scheelt een hoop en het ziet er nog okee uit :)

specs: P4 3,4Ghz, 1Gb RAM, GF 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:53:

Overigens: Er zijn weer wat extra 'raised park' lots uit op ST, waaronder die waar wegen onderdoor kunnen :)
Hey, te gek nieuws! Ik ben net terug van een excursie naar Parijs. Echt te gek was het daar. Veel wijken gezien waar je als toerist niet snel komt. Ook la défence (zakenwijk) uitvoerig onderzocht. Daar had je ook stukken weg onder park door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heb je een mooie stad gecreeërd? En wil je dat andere GoTters hem willen zien? Ga dan nu naar de site die hieronder staat vermeld.
GotCity.tk
Die url is niet correct, althans er bestaat geen site op dat adres.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:25

Arjan A

Cenosillicafoob

Tukk schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:58:

Om plugins te hosten lijkt me niet zo'n goed idee; je moet namelijk zeker zijn dat je ze ook update als de originele plugin geupdate wordt. En dus niet pas een week later :).

Goed voorbeeld is de NAM; die is eindelijk uit de betafase, maar is erg vaak geupdate. Het lijkt me sowieso beter om de ontwikkeling van die plugin gewoon te volgen op SimTropolis dan je eigen mirror-site op te bouwen.

Als je toch een goede lijst met plugins wil hebben, kijk dan eens in dit topic op Fok! alwaar ze een goede verzameling hebben gemaakt met overzichtjes, screeenshots en een beschrijving. Alles linkt naar stex, dus als er outdated plugins zijn, lees je dat meteen op SimTropolis.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Ik heb enkele dagen geleden ook weer eens besloten de draad op te pakken met SC4 RH. Echter hij wil nog wel eens crashen wanneer ik save & exit to region doe. Niet zo'n ramp, want als ik eerst save city doe en vervolgens exit to region (zonder saven), dan gaat het wel goed. Maar helaas crashed ie ook wel op andere momenten waar ik nog geen regelmaat in heb gevonden (gebruik wel de laatste patch).

Als het spel crashed kan ik gewoon alt-tabben terug naar windows en dan sluit ik SC4 via taskmanager af. Maar dan komt het vervelende: het spel wil hierna niet meer starten. Ik moet dan eerst rebooten voordat het weer wil werken. En dat vind ik zowaar nog veel irritanter ( * ColdFusion houdt niet van rebooten :P ). Net alsof ie kijkt of er ergens nog iets in gebruik is mbt SC4 en het dus vervolgens niet start. Heb me eigen al rot gezocht hiernaar, maar ik kan niets vinden. Iemand die misschien een idee heeft? Echt een error krijg ik niet, ik zie iets met Gdriverwindow in mn taskbar verschijnen, dat duurt misschien 2 tellen en dan krijg ik gewoon mn desktop weer terug.

[ Voor 10% gewijzigd door ColdFusion op 08-11-2005 19:16 ]

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit het nieuwe topic ?

ik wil het even zeker weten ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:21:
is dit het nieuwe topic ?

ik wil het even zeker weten ;)
Ja dit is het nieuwe topic... BTW, hoe gaat het met jullie steden???

@coldfusion: Ik heb zelf ook wel eens last van een crash. Maar dat is echt zelden. Het kan weken goed gaan, en ineens crashed hij dan toch. Misschien je PC controleren op spyware en virussen. Kan ook een kleine fout in werkgeheugen zijn, kan door een plug-in komen, etc etc etc... Het is een lastig op te lossen probleem in ieder geval.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:04:
[...]
Hey, te gek nieuws! Ik ben net terug van een excursie naar Parijs. Echt te gek was het daar. Veel wijken gezien waar je als toerist niet snel komt. Ook la défence (zakenwijk) uitvoerig onderzocht. Daar had je ook stukken weg onder park door.
Bobigny? Courcelles? :P In La Defense komt zo ongeveer elke toerist wel ?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was voor de opleiding die ik volg. Inderdaad komt bijna iedere toerist in La Defence. Maar niet in de buitenwijken als Sarcelles Lochères, St. Quentin-en-yvellines. Ook komt men zelden in Bercy, bij het Palais Omnisports, wat trouwens een erg bijzonder stadion is. Etc. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:22:
[...]

@coldfusion: Ik heb zelf ook wel eens last van een crash. Maar dat is echt zelden. Het kan weken goed gaan, en ineens crashed hij dan toch. Misschien je PC controleren op spyware en virussen. Kan ook een kleine fout in werkgeheugen zijn, kan door een plug-in komen, etc etc etc... Het is een lastig op te lossen probleem in ieder geval.
Ik heb net ook mijn eerste crash gehad, ikzelf vermoed dat het lag aan de net geinstalleerde DirectX 9c.
Je gaat toch denken aan dingen die je net veranderd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:22:
[...]

Gaat hier in ieder geval goed met mijn stad. :) Zit nu op zo'n 17.000 inwoners in deze stad.
Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/8697/sc285tours5oz.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/9475/sc286tours8vl.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img4.picsplace.to/img4/11/thumbs/sc290_Tours_.jpg Afbeeldingslocatie: http://img4.picsplace.to/img4/11/thumbs/sc291_Tours_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img4.picsplace.to/img4/11/thumbs/sc292_Tours_.jpg Afbeeldingslocatie: http://img4.picsplace.to/img4/11/thumbs/sc293_Tours_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/2523/sc287tours2fc.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/3708/sc288tours8cr.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/2303/sc289tours7qw.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mooie stad, ElmarO!

Ik zit nu met een probleem wat me opviel, maar ik heb geen flauw idee waarom.

Mijn auto's rijden links. Maar de wegen zijn normaal, voor rechtshandige rijden dus. Ik heb NAM, maar daar heb ik niet aangevinkt dat het voor linkshandig rijden is.

Is er ergens een optie waarbij ik het kan veranderen? Ziet er een beetje raar uit, allemaal, nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:44:
Mooie stad, ElmarO!

Ik zit nu met een probleem wat me opviel, maar ik heb geen flauw idee waarom.

Mijn auto's rijden links. Maar de wegen zijn normaal, voor rechtshandige rijden dus. Ik heb NAM, maar daar heb ik niet aangevinkt dat het voor linkshandig rijden is.

Is er ergens een optie waarbij ik het kan veranderen? Ziet er een beetje raar uit, allemaal, nu...
Je kan proberen de installer weer opnieuw te draaien en dan het bestand toe te voegen. Moet als het goed is werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ElmarO schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:28:
[...]

Je kan proberen de installer weer opnieuw te draaien en dan het bestand toe te voegen. Moet als het goed is werken.
Ja, dan rijden ze links, en kloppen de wegen ook, maar ik wil dat die autootjes gewoon braaf rechts gaan rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:37:
[...]
Ja, dan rijden ze links, en kloppen de wegen ook, maar ik wil dat die autootjes gewoon braaf rechts gaan rijden :P
Ah, ok :P

Ik weet niet of je de nieuwste Euro Road Textures gebruikt? Zo ja, dan kan je deze update gebruiken. Dan blijven ze wel links rijden, maar dan klopt het tenminste. :P
Ok another update: frimi2 created an additional plugin that contains all necessary textures for a left-hand drive version, so you don't need to move or rename the left-hand drive plugin from the NAM. Just extract the following file into the same folder as the other Euro Road Texture DATs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmmz, ik heb in het register gekeken, en daar staat bij locale en-uk, maar dat in nl veranderen helpt niet en-us wil ook niet :(
Hier in het register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Maxis\SimCity 4

Of moet ik iets anders veranderen om ze rechts te laten rijden?
Overigens heb ik nergens UK uitgekozen, of is dat automatisch als je Engels als taal kiest? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

anandus schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:13:
Hmmz, ik heb in het register gekeken, en daar staat bij locale en-uk, maar dat in nl veranderen helpt niet en-us wil ook niet :(
Hier in het register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Maxis\SimCity 4

Of moet ik iets anders veranderen om ze rechts te laten rijden?
Overigens heb ik nergens UK uitgekozen, of is dat automatisch als je Engels als taal kiest? :/
Je bracht mij met deze waarden dicht bij de oplossing die google heet.

De zoekterm http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official

geeft de volgende pagina: http://www.simtropolis.co...cID=51151&pageNo=1&num=30

* Tukk mompelt wat over n00b :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tukk schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:48:
[...]

Je bracht mij met deze waarden dicht bij de oplossing die google heet.

De zoekterm http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official

geeft de volgende pagina: http://www.simtropolis.co...cID=51151&pageNo=1&num=30

* Tukk mompelt wat over n00b :P
Hmmz, de registerkey in google had ik nog niet gedaan, maar desalniettemin, The Search is strong in this one:

Gevonden in Deel 1:
[rml]qtb in "[ PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [ deel ..."[/rml]

En die leidt mij naar, jawel, http://www.simtropolis.com/idealbb/view.asp?topicID=51151 :)

Maar het is dus inderdaad zo dat als je Engels als taal kiest (moet er niet aan denken dit spel in het Nederlands te spelen :X) dat de auto's dus links rijden...

* anandus geeft Tukk een koekje :>

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 15-11-2005 16:57 ]

Verwijderd

heeft iemand nog tips voor in een middel bebouwde woonwijk wat flatjes te krijgen

heb 10,000 inwoners of meer dit is de stad

[img]http://img416.imageshack.us/my.php?image=mijnstad0nv.jpg]Afbeeldingslocatie: http://img416.imageshack.us/img416/6849/mijnstad0nv.th.jpg

( hier even een stad die er om heen ligt )

[img]http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/89/mijnstad6mp.jpg

straks meer details ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:53:
heeft iemand nog tips voor in een middel bebouwde woonwijk wat flatjes te krijgen

heb 10,000 inwoners of meer dit is de stad
Zorg dat je high-density zoned, dat er geen demand-cap is en dat er voldoende werk en wegen naar werk zijn :)

Dan zou het uiteindelijk moeten werken :)
Maar zo te zien heb je toch al behoorlijk wat flatjes, in dat bovenste plaatje, in de helft linksonder, daar zie ik wat residential flatjes, volgens mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Hint voor bvanr:

- Kan het kloppen dat ik geen waterpomp zie?

edit:

- Wat gebeurdt er als je stad wat groter wordt?
Je hebt alleen normale wegen liggen door de woonwijk, geen avenues, geen snelweg.
Je zal dan, of een goede metro, of nu nog een rondweg van avenues (rekening houdend
met het feit dat het een snelweg zal worden) aanleggen. Anders zullen al deze wegen,
voornamelijk die gene die richting de industrie gaan veel files bevatten.

[ Voor 77% gewijzigd door Tukk op 18-11-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt anandus _/-\o_ en anandus waar staan die residential flatjes

en tukk ik heb in het bovendste plaatje wel een waterpomp

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:58

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

anandus schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:52:
[...]
Zorg dat je high-density zoned, dat er geen demand-cap is en dat er voldoende werk en wegen naar werk zijn :)

Dan zou het uiteindelijk moeten werken :)
Maar zo te zien heb je toch al behoorlijk wat flatjes, in dat bovenste plaatje, in de helft linksonder, daar zie ik wat residential flatjes, volgens mij? :)
Wat bedoel je eigenlijk met die demand-cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een paar screen shots van mijn eerst stad die zo ver is :*)

[img]http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img286.imageshack.us/img286/1280/stad7ji.jpg

dit is het centrum van New York en ja ik weet het een gebouw is bruin

[img]http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img286.imageshack.us/img286/843/steden6vf.jpg

deze kantoorflats staan dicht bij het centrum van New York

[img]http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img286.imageshack.us/img286/6936/stadden1xh.jpg

dit industry gebied licht ver weg van de woonwijken en de winkels

heb je tips of iets anders post dan even _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Lucky-Shirt schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:21:
[...]

Wat bedoel je eigenlijk met die demand-cap?
Een demand-cap is een maximum voor een groep, R$/R$$/R$$$/CO$$/CO$$$, en dit maximum kan je verlagen door bepaalde gebouwen (zoals een airport voor de demand-cap van CS$$/CS$$$), of een seaport voor industry. Of connecties met buren, bijvoorbeeld. Daarnaast zijn er nog veel andere gebouwen die de demand-cap verhogen :)

Zoek op Simtropolis naar de query tool of query mod (oid), daarmee kan je precies zien wat de demand-cap is en hoe positief of negatief de demand ergens voor is :)

Ik heb in het vorige topic een lijst heb gepost met (onder andere) demand-cap verhogende gebouwen.
Misschien een idee om er een linkje naar te maken in de topicstart? :)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:22:
dit industry gebied licht ver weg van de woonwijken en de winkels

heb je tips of iets anders post dan even _/-\o_
Nou, zolang je geen werkloze mensen hebt is het niet erg, maar de commute time zo laag mogelijk houden is altijd wel handig (minder vervuiling, hogere mayor-rating, etc.)

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 18-11-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen werklozen maar de gebouwen zijn wel lelijker geworden sommige dan

en de industry ligt ver weg van de woonwijken en winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey zijn er nog mensen die simcity4 spelen en hebben ze nog goude tips voor dichtbebouwde toren flats het lukt me namelijk nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 09:08:
hey zijn er nog mensen die simcity4 spelen en hebben ze nog goude tips voor dichtbebouwde toren flats het lukt me namelijk nog niet
Euh... ik krijg ze echt vaak vanzelf. Gewoon zorgen dat de stad groot genoeg is, zorgen dat je de demand caps op blijft schuiven door vliegvelden etc en dan komt het vanzelf, in mijn geval?

Hoe groot is je stad in kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey anandus wat is zo'n demand cap en ik zal wel een plaatje hosten

Edit:

CHIPS mijn moeder had veel spelletjes van haar pc afgehaald nou moet ik simcity4 + rush hour weer installeren nou ja over een half uur is het wel klaar

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:12:
hey anandus wat is zo'n demand cap en ik zal wel een plaatje hosten
Een demand cap is een maximum. Voor bijv. R$$$, of CO$$, etc.
Als je tegen dat maximum aanzit dat groeit het niet meer, dat zie je ook terug in je RCI-ding, die gekleurde balkjes, dan is het nul of negatief.

Er zijn diverse manieren om zo'n demand cap te verhogen, zoals een vliegveld, bepaalde gebouwen, of parken, bepaalde kadootjes.

Ik heb ergens een lijst geplaats met demand cap verhogers.
Ah, hier. Moet je stukje omlaag scrollen, en daar staat het:
[rml]anandus in "[ PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [ deel ..."[/rml]

Maar, als je RCI nog helemaal positief is, dan is de demand cap nog niet je probleem.
En hoeveel inwoners heb je nou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CHIPS mijn moeder had veel spelletjes van haar pc afgehaald nou moet ik simcity4 + rush hour weer installeren nou ja over een half uur is het wel klaar

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier zijn mijn woonwijken
[img]http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/9202/stad9cx.jpg
oke het zijn wel wat flatjes maar bij de installatie zie ik echte wolkenkrabbers

en dit is het industry gebied
[img]http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/7236/staden5dv.jpg
dit licht best ver van de woonwijken zoals je links onder ziet

hey anandus is dit wat je wilde en wat moet ik doen om die wolkenkrabbers te krijgen
( ik heb er een kleine buurstad naast )

en de gebieden in deze stad zijn middelbebouwd behalve waar nog gewone huizen staan

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:58:
hier zijn mijn woonwijken
[img]http://imageshack.us][afbeelding]
oke het zijn wel wat flatjes maar bij de installatie zie ik echte wolkenkrabbers

en dit is het industry gebied
dit licht best ver van de woonwijken zoals je links onder ziet

hey anandus is dit wat je wilde en wat moet ik doen om die wolkenkrabbers te krijgen
( ik heb er een kleine buurstad naast )

en de gebieden in deze stad zijn middelbebouwd behalve waar nog gewone huizen staan
Tip 1: Alles rezonen met zware bebouwing (high density). Beste is alleen zones laten zien en dan alles rezonen. Je gebouwen blijven dan staan en als ze kunnen evolueren, dan zullen ze zware bebouwings-gebouwen neerzetten :)

* anandus gebruikt voor steden alleen maar zware bebouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
dubbelpost ;(

[ Voor 96% gewijzigd door anandus op 06-01-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:23

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik ben al even bezig met een grote stad, maar nu zit ik vast. Niemand wil nog iets bouwen alles is negatief :? .

Als er ok een flat klik, staat er altijd dat de rijtijd lang is, ookal is er percies naast hun een commerciel gebied of een industriel gebied?

Mods die geinstaleerd zijn:

Dat 3 delig mod-zips paket die ergens in dit topic staan.

Een screenie :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry.bastiaansen/sc4/Resize%20of%20SimCity%204%202006-01-06%2011-53-24-69.jpg

En nog wat screenie's van de stad :P :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry.bastiaansen/sc4/Resize%20of%20SimCity%204%202006-01-06%2011-54-25-82.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry.bastiaansen/sc4/Resize%20of%20SimCity%204%202006-01-06%2011-54-41-53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry.bastiaansen/sc4/Resize%20of%20SimCity%204%202006-01-06%2011-55-02-70.jpg

Metro net

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry.bastiaansen/sc4/Resize%20of%20SimCity%204%202006-01-06%2011-56-18-78.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry.bastiaansen/sc4/Resize%20of%20SimCity%204%202006-01-06%2011-56-30-10.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Basti504 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:12:
Ik ben al even bezig met een grote stad, maar nu zit ik vast. Niemand wil nog iets bouwen alles is negatief :? .
Lees een paar posts hoger over demand cap? Daar heb je waarschijnlijk last van, een véél voorkomend probleem bij wat grotere steden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:22:
[...]
Tip 1: Alles rezonen met zware bebouwing (high density). Beste is alleen zones laten zien en dan alles rezonen. Je gebouwen blijven dan staan en als ze kunnen evolueren, dan zullen ze zware bebouwings-gebouwen neerzetten :)

* anandus gebruikt voor steden alleen maar zware bebouwing.
dus ik moet alle woonwijken in dichtbebouwde gebieden veranderen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:24:
[...]

dus ik moet alle woonwijken in dichtbebouwde gebieden veranderen
Als je torenflats wil wel.
Als je juist een suburb-achtig iets wil hebben, dan is het handiger om Low-Density te doen :)

Ow, en nog een kleine tip: Commercial houdt heel erg van veel verkeer. Kijk op je traffic-kaart wat de drukste wegen zijn, en zet daar commercial naast. Probeer maar, het kan heel goed uitpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik wil torenflats en geen klein dorpje dus ik moet alle woonwijken in dichtbebouwd veranderen

en er zijn denk ik wel drukke straten in mijn stad dus daar moet ik comercial neer zetten _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@bvanr: Ongeveer. Sowieso als je torens wil hebben, moet je er high density neerzetten :)

Weet iemand of Simgoober van Simtropolis God himself is?
Die gast maakt zoveel (251 gebouwen!), en zo mooi dat het bizar is, om de dag staat er wel weer een nieuw gebouw van hem.
Zo heeft-ie laats een zwembad-pack gemaakt, zodat je zwembaden in je stad neer kan zetten en nieuwe stations, maar hij maakt echt vanalles.
* anandus vind het maar knap :o

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 06-01-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dank anandus en ik ga het nu uitproberen _/-\o_

Edit:

ik zie meteen dat het werkt ik zie meteen wat kleine flattorens verschijnen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Arjan A schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:30:
...
Goed voorbeeld is de NAM; die is eindelijk uit de betafase, maar is erg vaak geupdate. Het lijkt me sowieso beter om de ontwikkeling van die plugin gewoon te volgen op SimTropolis dan je eigen mirror-site op te bouwen.
...
Je zegt hier dat deze uit beta is, maar als ik hem download (versie: Oktober 2005), dan zegt de installer nog steeds beta. Hoe zit dit nou? Is dit de nieuwste versie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verdorie,

was ik net weer een maand van Simcity af om weer eens wat nieuwere spellen te gaan spelen (CIV IV)
gaan jullie weer beginnen.

* Tukk zal vanavond weer eens Simcity 4 opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:53:
Verdorie,

was ik net weer een maand van Simcity af om weer eens wat nieuwere spellen te gaan spelen (CIV IV)
gaan jullie weer beginnen.

* Tukk zal vanavond weer eens Simcity 4 opstarten.
Graag gedaan >:) :>

Ik ga ook lekker een avondje/nachtje spelen denk ik.
Al ga ik eerst nog even Simtropolis afstruinen voor wat leuke gebouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus trouwens naast die stad die ik je liet zien staat nu een kleine buurstad met 1000 inwoners moet ik die stad uitbreiden of kan ik verder gaan met die grote stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:18:
anandus trouwens naast die stad die ik je liet zien staat nu een kleine buurstad met 1000 inwoners moet ik die stad uitbreiden of kan ik verder gaan met die grote stad
Wat je wil :P

Er zijn niet echt regels voor ofzo, da's het mooie van Simcity ;)

Gewoon lekker doen wat je wil :)
En als je een grote stad wil moet je gewoon het allergrootste vakje in je regio volbouwen. Succes gegarandeerd. Maar of het mooi is, is een tweede :)

Overigens, ik kan je de omnibus van Simtropolis aanraden, kan je veel van leren.
Zoals deze 3 tutorials:
Quick Guide to Starting Out
High Tech Arrives 0 - 40,000 (Subsequent Cities + High Tech)
Skyscrapers Beckon - 40,000 - 100,000
Metropolis - 80,000 - Millions and Beyond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ze best wel doen en inmiddels heeft die buurstad 4000 inwoners

Edit :

die tortuals zijn engelstalig ( die hele site is dat maargoed ) ik ben geen wonder in engels dus ik kan hem niet doen maar wel bedankt dat je hem liet zien

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is mijn stadje tot nu toe door de tips van anandus _/-\o_

[img]http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img336.imageshack.us/img336/6062/stad8rw.jpg

dit is het hightech gedeelte van de industry

[img]http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/1351/stad7zr.jpg

dit is het hele industry gebied, omdat mijn stad groter word komen de woonwijken en de industry steeds dichter bij elkaar

[img]http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/5827/stad6dc.jpg

dit is het heel erg drukke centrum van New York ( hoe krijg ik die werloze tekentjes weg onderin )

[img]http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/210/stad2cp.jpg

dit was mijn stad maar er komt nog meer :*)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:46:
dit is mijn stadje tot nu toe door de tips van anandus _/-\o_

dit is het hightech gedeelte van de industry

Graag gedaan hoor ;)

Overigens kan ik je nu vertellen dat je aan het begin zit, en hoe meer je het spel speelt, hoe beter je het leert begrijpen :)
Maarja, da's logisch :P

En ondanks dat je Engels niet zo goed is, is het heel erg de moeite waard om bij www.simtropolis.com in de ST Exchange te kijken. daar staan duizenden extra gebouwen en andere dingen om je stad nog gevarieerder te maken (want zeg nou zelf, het gaat behoorlijk vervelen, telkens weer diezelfde gebouwtjes).

Een aantal van mijn favoriete auteurs zijn:
• Simgoober
• /zumy/
• oneil_1
• cobb32118
• dusktrooper
• brenda_xne
• jawood
• smoncrie
• superstar
• equinox
• gascooker
• don miguel

Maar er zijn nog vele anderen die ongelooflijk mooie dingen maken :)

* anandus heeft 500mb aan plugins :P

En naast de gebouwen, wat ook een must is, is de zogenaamde NAM (Network Addon Mod). Zonder kan je niet :P

Veel succes en plezier nog met je stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus blijf kijken op dit forum vandaag want er komen meer plaatjes in dat bericht

( laat jou stad eens zien kan ik misschien iets van leren )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:26:
anandus blijf kijken op dit forum vandaag want er komen meer plaatjes in dat bericht

( laat jou stad eens zien kan ik misschien iets van leren )
Mijn stad is een beetje een probleem, want die heb ik effe niet :P

Heb laatst computer opnieuw geformatteerd enzo, en sindsdien nog geen Simcity geïnstalleerd. Wilde het gisteren doen, maar er kwam iets tussen :)

Verdere vragen zijn altijd welkom :)

edit/
Ow, en die werkeloosheid-dingetjes betekent óf dat er geen werk voor ze is óf dat het te lang reizen is naar hun werk.
Vooral met R$$$ is dit een GROOT probleem. Zelfs in HT-industry is geloof ik maar 25% van het werk voor hoogopgeleide-R$$$ ventjes.

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 07-01-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga je simcity vanavond installeren ???

Edit :

maar ik heb metro bushaltes hoe moet ik er dan voor zorgen dat ze werk krijgen ???

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:23

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik heb ook nog een vraag :> :

Ik heb een aantal mods geinstalleerd, vooral nieuwe gebouwen, maar een aantal zuigen enorm :X , er zit geen tekst bij , stukken zijn zwart, enz.

Maar ze staan wel in mijn stad, als ik ze wis is mijn stad dan ook onlaadbaar ?

* Basti504 ging ook even kijken hoe groot zijn mod-map is , 128 MB en 498 bestanden 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Basti504 op 07-01-2006 20:57 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan je niet helpen basti504

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry was even iets uitproberen

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]anandus schreef op Saturday 07 January 2006 @ 18:22:
[...]

En ondanks dat je Engels niet zo goed is, is het heel erg de moeite waard om bij www.simtropolis.com in de ST Exchange te kijken. daar staan duizenden extra gebouwen en andere dingen om je stad nog gevarieerder te maken (want zeg nou zelf, het gaat behoorlijk vervelen, telkens weer diezelfde gebouwtjes).
[quote]

als je dan een gebouw aanklikt staat er dat je hem kan downloaden dat heb ik aangeklikt en dan staat er dat je hem kan openen en opslaan ik heb hem opgeslagen hoe krijg ik hem nu dan in me stad

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
Basti504 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:44:

Ik heb een aantal mods geinstalleerd, vooral nieuwe gebouwen, maar een aantal zuigen enorm :X , er zit geen tekst bij , stukken zijn zwart, enz.

* Basti504 ging ook even kijken hoe groot zijn mod-map is , 128 MB en 498 bestanden 8)7
Ik denk niet dat je stad onlaadbaar wordt, maar dat je in plaats van het verwijderde gebouw een postpakket zult zien.
Verplaats anders even zo'n gebouw uit de plugin map, naar een map, buiten de simcity saves, en kijk wat er gebeurt. Als het mis gaat, plaats je de plugin weer terug.

Om zo'n postpakket te verwijderen, weet ik niets anders dan de bulldozer eroverheen te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:22:
[...]

/me
ik heb daar een leuk gebouw gevonden ik heb op downloaden geklikt en dan staat er bij mij of je hem wilt openen of opslaan ik heb hem opgeslagen, hoe krijg ik hem nu dan in mijn stad

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:08:
[...]

ik heb daar een leuk gebouw gevonden ik heb op downloaden geklikt en dan staat er bij mij of je hem wilt openen of opslaan ik heb hem opgeslagen, hoe krijg ik hem nu dan in mijn stad
Simpel.

Als je naar Mijn documenten gaat, dan zit daar een Simcity4 map in.
In die Simcity 4 map zit weer een map "Plugins".
Als je dat bestand uitpakt in die Plugins map, dan heb je dat gebouw.

Overigens heb je zgn 'growables' en 'ploppables". De laatste betekent dat je het gewoon neer kan zetten, net als bijvoorbeeld scholen.
als het een growable is, dan moet je gewoon wachten tot-ie automatisch in je stad opduikt.
Basti504 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:44:

Dan moet je eerst alle gebouwen die je eruit wil hebben uit je stad slopen, en ze daarna verwijderen.
Meestal geeft SC4 gewoon een waarschuwing dat bepaalde gebouwen niet meer te vinden zijn, en krijg je zo'n bruin kadootje te zien, maar als gebouwen zijn die meer dan alleen een gebouw zijn, dan heb je idd kans dat je spel niet meer wil laden.
Dus eerst je stad af speuren, om de gebouwen te slopen, vrees ik (het is natuurlijk makkelijker als je weet welk gebouw de boosdoeners is)
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/20/plugins3sd.png
O-)

Maar ik ga er ook weer een aantal uithalen, ben niet met allemaal tevreden. Maar denk wel dat er van de 631 gebouwen toch nog 400 overblijven dan.
Maar ik mag SC4 pas weer installeren als mijn tentamens komende week voorbij zijn /me zucht

[ Voor 54% gewijzigd door anandus op 08-01-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:18:
[...]
Simpel.

Als je naar Mijn documenten gaat, dan zit daar een Simcity4 map in.
In die Simcity 4 map zit weer een map "Plugins".
Als je dat bestand uitpakt in die Plugins map, dan heb je dat gebouw.

Overigens heb je zgn 'growables' en 'ploppables". De laatste betekent dat je het gewoon neer kan zetten, net als bijvoorbeeld scholen.
als het een growable is, dan moet je gewoon wachten tot-ie automatisch in je stad opduikt.

[][/me]
ik heb dat gebouw geopend in mijn documenten en dan bij plugins van simcity4 maar waaraan kan je zien of het een growables is of een ploppables en hoe wee ik of ik hem kan bouwen en bij welke soort gebouwen hij staat ( bijv. scholen, ziekenhuizen, kadootjes en al die andere soorten )

het gebouw wat ik in me stad wil is "media markt"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:44:
[...]

ik heb dat gebouw geopend in mijn documenten en dan bij plugins van simcity4 maar waaraan kan je zien of het een growables is of een ploppables en hoe wee ik of ik hem kan bouwen en bij welke soort gebouwen hij staat ( bijv. scholen, ziekenhuizen, kadootjes en al die andere soorten )
Vaak staat het bij de beschrijving, soms zit er een readme bij (maar meestal niet).
Welk gebouw is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gebouw is media markt en het gebouw staat nu bij monumenten maar hoe krijg ik hem bij winkels dat ie geld opleverd

( ik ging kijken of hij er toch stond en toen vond ik heb bij monumenten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:02:
het gebouw is media markt en het gebouw staat nu bij monumenten maar hoe krijg ik hem bij winkels dat ie geld opleverd

( ik ging kijken of hij er toch stond en toen vond ik heb bij monumenten )
I decided to finish some of the older files I still had lying around (at least, the ones that were worth finishing :P); this Media Markt was one of them.

Media Markt is the biggest European electronics retailer.

Both growable and ploppable versions are included in the zip.
Dus, die bij monumenten is je ploppable, en dan hoort-ie ook gewoon te groeien :)

Even gekeken. Er zijn 2 *.SC4LOT bestanden. Die met CO$$ ervoor is de growable, en die andere is de ploppable.
Als je die andere weghaald, dan heb je alleen dat-ie in je stad groeit, en niet dat-ie dan bijv bij monumenten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:23:
[...]

[...]
Dus, die bij monumenten is je ploppable, en dan hoort-ie ook gewoon te groeien :)

Even gekeken. Er zijn 2 *.SC4LOT bestanden. Die met CO$$ ervoor is de growable, en die andere is de ploppable.
Als je die andere weghaald, dan heb je alleen dat-ie in je stad groeit, en niet dat-ie dan bijv bij monumenten zit.
wat voor bestand moet ik dan verwijderen dat ie weg is bij monumenten en dat ie alleen kan groeien

of moet ik dat tweede lot downloaden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:28:
[...]

wat voor bestand moet ik dan verwijderen dat ie weg is bij monumenten en dat ie alleen kan groeien

of moet ik dat tweede lot downloaden
Je hebt hem in je pluginsmap.
Verwijder het bestand dat eindigt op .SC4LOT en niet begint met CO$$ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey anandus jij weet er veel vanaf het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willen mensen nog wat screens van hun stad plaatsen anders blijft het zo saai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een vijftal images van mijn commercial center "Vuantanamo Bay", er zit een residential center naast met ongeveer 800.000 inwoners. Stad doet het behoorlijk goed, heb wel binnenkort van de andere zijde toevoer van mensen nodig om het commercial center op het hele schiereiland te krijgen. Traffic redelijk in de hand, nu een 6 tal snelwegbruggen paar bovengrondse en een paarondergrondse spoorlijnen om de mensen naar hun werk te brengen.

hoop dat jullie het leuk vinden

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/5286/bigimage11sx.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/4466/bigimage27jf.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/766/bigimage38lt.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/3120/bigimage44ey.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/6643/bigimage53gu.th.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 07:10
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 01:18:
hier een vijftal images van mijn commercial center "Vuantanamo Bay", er zit een residential center naast met ongeveer 800.000 inwoners.
Hoeveel? :o Ik ben net over de 200.000 heen. Hoe krijg je zoveel mensen in een stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ziet er leuk uit Ninor. Misschien een overzichts-screenshot erbij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Night-Reveller schreef op maandag 23 januari 2006 @ 02:00:
[...]

Hoeveel? :o Ik ben net over de 200.000 heen. Hoe krijg je zoveel mensen in een stad?
Ik heb nu een 280.000 mensen, maar dan heb ik ook de gehele stad vol staan met C, I, R.
Bijna alle R is $$ of $$$ en zijn grote flats, daarbij is het ook de grootste tile die je hebt in je land.

Hoe krijg je 800k mensen in je stad? Heb je dan alleen R en laat je ze dan ver rijden naar steden
in de buurt? Ik zie dat je zelfs parken en groen hebt.. Dat is bij mij al geminimaliseerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tukk schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:07:
[...]

Ik heb nu een 280.000 mensen, maar dan heb ik ook de gehele stad vol staan met C, I, R.
Bijna alle R is $$ of $$$ en zijn grote flats, daarbij is het ook de grootste tile die je hebt in je land.
Heb je geen problemen met leegloop van R$$$? Dat is áltijd mijn probleem ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

anandus schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:09:
[...]
Heb je geen problemen met leegloop van R$$$? Dat is áltijd mijn probleem ;(
Nog niet, mijn commute is vaak niet lang, daarbij heb ik naast de snelwegen veel bomen geplant
om de smog tegen te gaan. De belasting is laag, waarom zouden ze weggaan bij mij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tukk schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:58:
[...]

Nog niet, mijn commute is vaak niet lang, daarbij heb ik naast de snelwegen veel bomen geplant
om de smog tegen te gaan. De belasting is laag, waarom zouden ze weggaan bij mij? :+
Niet genoeg banen voor R$$$. Ik geloof dat in High Tech Industry zelfs maar 10% van de banen voor R$$$ is, de rest voor R$$ en R$.

Op een gegeven moment word ik echt gek van de rijke werkelozen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:00:
[...]

Niet genoeg banen voor R$$$. Ik geloof dat in High Tech Industry zelfs maar 10% van de banen voor R$$$ is, de rest voor R$$ en R$.

Op een gegeven moment word ik echt gek van de rijke werkelozen :P
stad naast je residential area maken met alleen maar high density commercial, krijg je vanzelf wolkenkrabbers, en hebben je R$$$ werk
Tukk schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:07:
[...]

Hoe krijg je 800k mensen in je stad? Heb je dan alleen R en laat je ze dan ver rijden naar steden
in de buurt? Ik zie dat je zelfs parken en groen hebt.. Dat is bij mij al geminimaliseerd :X
die 800.000 zitten in een stad naast deze commercial stad... Stad heeft zelf gewoon een beetje industrie en commercial maar lang niet genoeg om alle mensen van werk te voorzien.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik ben (mede door dit topic door te lezen) ook weer begonnen met SC4 Rush Hour te spelen.
Omdat ik dat gedoe met bushokjes die 1 vakje in beslag nemen zat was, heb ik die Road top transit mod gedownload (die al een paar keer besproken was in vorige topics).

Echter, ik krijg hem niet goed geinstalleerd. Ik heb de manual die erbij zit goed doorgelezen, en alle benodigde files in de plugin folder (in my documents --> sim city 4) gegooid. Dus ook degene die je eerst nog moest downloaden. Maar als ik in het spel zo'n bushokje wil neerzetten, krijg ik een bushokje met een bruine doos ernaast te zien. Oftewel, ik mis 1 of meerdere props (volgens die manual). Maar ik zou echt niet weten welke ik mis?

In de lot editor kan ik ze ook niet openen, hij zegt dan dat enkele benodigde items niet te vinden zijn in mijn sim city 4 installatie. Ik neem aan dat dit met elkaar te maken heeft...

Hieronder een screenie van m'n props folder; als iemand even zou willen checken of dit klopt? _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/348/props3bd.th.jpg

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Chi3F schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:41:
Ik ben (mede door dit topic door te lezen) ook weer begonnen met SC4 Rush Hour te spelen.
Omdat ik dat gedoe met bushokjes die 1 vakje in beslag nemen zat was, heb ik die Road top transit mod gedownload (die al een paar keer besproken was in vorige topics).

Echter, ik krijg hem niet goed geinstalleerd. Ik heb de manual die erbij zit goed doorgelezen, en alle benodigde files in de plugin folder (in my documents --> sim city 4) gegooid. Dus ook degene die je eerst nog moest downloaden. Maar als ik in het spel zo'n bushokje wil neerzetten, krijg ik een bushokje met een bruine doos ernaast te zien. Oftewel, ik mis 1 of meerdere props (volgens die manual). Maar ik zou echt niet weten welke ik mis?

In de lot editor kan ik ze ook niet openen, hij zegt dan dat enkele benodigde items niet te vinden zijn in mijn sim city 4 installatie. Ik neem aan dat dit met elkaar te maken heeft...

Hieronder een screenie van m'n props folder; als iemand even zou willen checken of dit klopt? _/-\o_

[afbeelding]
Stonden de dependencies niet in de readme van die lot?

Ik probeer te zoeken op RTMTV3, maar ik kan niets vinden.

Welke busstop gebruik je eigenlijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

anandus schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:37:
[...]

Stonden de dependencies niet in de readme van die lot?

Ik probeer te zoeken op RTMTV3, maar ik kan niets vinden.

Welke busstop gebruik je eigenlijk? :)
Ik probeerde het daarstraks weer (in een andere stad) en daar deed hij het ineens wel?
Zou dus niet weten waar het aan lag, maargoed ik kan wel eindelijk een mooie busstop maken. :)

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:25

Arjan A

Cenosillicafoob

Heeft iemand Rush Hour al eens werkend gekregen onder Wine/Cedega?
Ik krijg steeds vastlopers icm de muziek en ik kan niets intypen...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
* anandus is weer met een nieuwe stad begonnen, zit nu nog in de eerste stad, ongeveer 200.000 mensjes.

Helaas is mijn stad een oerlelijk mokkel geworden, dus ik zal eerst even uitsloven voor ik wat pics hier post :P

Overigens speel ik op de kaart van Hong Kong. Een heel erg fijne kaart, met alleen maar grote steden :)
Afbeeldingslocatie: http://www.simtropolis.com/stex/images/mask.png

Hier is de link voor liefhebbers: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heb toch maar een pic gemaakt van mijn stad.
Zoals jullie zien is-ie niet echt mooi en behoorlijk saai :/
Maar wilde toch het draadje levend houden :P
Ik moet nog effe wennen heb het spel al zo lang niet gespeeld.

Heb nu 180.000 inwoners en rising.
Bovenin op de rand mijn industrie (uiteraard), onderin een soort suburbje/woningboulevard, maar dat gaat het CBD van mij stad worden, al weten ze dat nog niet :P
Klik voor groot
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/7334/northwaynov112411385559052pp.th.jpg

En dit is links daarvan, de krottenwijken, vliegveld en universiteit.
Iets eerder, het toekomstige stadshart is nog niet aangelegd (rechtsonder)
klik voor groot
Afbeeldingslocatie: http://img506.imageshack.us/img506/6519/northwayoct2511911385540082zn.th.jpg

Ik heb wel extra plugins, maar alleen growables, met een paar uitzonderingen (rewards van Simgoober, Microwave plant van Somy, NAM en busstops van Deadwoods), allen te vinden op de STEX.
Maar de echt leuke gebouwen zijn nog niet gegroeid, het is een stad in ontwikkeling. Ik denk dat het er bij de 400k wat leuker uitziet :)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 29-01-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus hoe krijg jij die mooie flats welke bouwstijl gebruik je mensen ik krijg alleen van die lelijke stenen flats of komt dat door ik de bouwstijl New York 1990 heb ???

( op het voorbeeld van die bouwstijl zie je stenen gebouwen daar komt het zeker door 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:13:
anandus hoe krijg jij die mooie flats welke bouwstijl gebruik je mensen ik krijg alleen van die lelijke stenen flats of komt dat door ik de bouwstijl New York 1990 heb ???

( op het voorbeeld van die bouwstijl zie je stenen gebouwen daar komt het zeker door 8)7 )
Ik zet altijd gewoon alle bouwstijlen tegelijk aan.

Maar welk gebouw(en) bedoel je? Kan best dat het plugins zijn :)

Maar het kan zijn dat je misschien alleen low en medium wealth hebt, of dat ze (of high wealth) nog niet 'volgroeid' zijn, er zijn 8 verschillende 'levels' van gebouwen (kiosk -> kantoorflat -> wolkenkrabber, zeg maar).

Maar ik denk dat je waarschijnlijk een plugin bedoeld
Zou niet eens weten of de 'Morgan Tower' standaard is of een plugin :X :P

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 29-01-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Ben naar aanleiding van dit topic ook begonnen met het spelen van Sim City 4. Ik vind het leuk maar ook erg lastig, ik heb weinig tot geen controle over de demands ed. omdat niet precies weet wat ik doe :9. Kunnen jullie mij misschien helpen aan wat goede sites waar ik (basis)tips en uitleg kan krijgen over het bouwen van goede steden?

@ Anandus: Ahja, precies wat ik zocht, thanks!

[ Voor 13% gewijzigd door DoubleJ op 02-02-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mijn stad is kwijt, weg, foetsie :/
Ik was aan het saven, en ondertussen aan het alt-tabben, en veel dingen tegelijkertijd aan het doen (internetten, msn'en, muziekluisteren, downloaden), en toen ik terug alt-tabte was mijn stad weg :'(
Waarschijnlijk heb ik per ongeluk 'delete this city' oid gedaan tijdens het alt-tabben ;(

Dus ik ben opnieuw begonnen, kijken of het wat beter gaat (was toch niet tevreden met mijn lelijke, saaie stad) :)

@ DoubleJ:
Een stukje terug in dit topic heb ik een aantal linkjes gegeven waar uitgelegd wordt hoe je goede steden kan bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
@ anandus:
Ai, dat is vervelend. Zo nu en dan maak ik een backup van de map met steden.
Als er iets misgaat dan kan ik ze nog terugzetten.

M/n stadje is intussen ook een beetje verder gekomen (ca. 300.000 inwoners na 235 speeljaren):

Afbeeldingslocatie: http://www.willyf.org/troep/simcity/th_235-02-09_Leinitu_overzicht.jpg
Overzicht:
In het zuidwesten de oorspronkelijke stad. In het noordoosten het nieuwe stadsdeel.
In het noordwesten het industriegebied en in het zuidoosten een groot commercieel gebied.
Aan de randen meestal industriegebieden.

Afbeeldingslocatie: http://www.willyf.org/troep/simcity/th_235-02-09_Leinitu_kanalen.jpg
Oppies kanalenset, gebruikt om het nieuwe stadsdeel een beetje op te leuken.

Een van de plugins die mij zeer goed is bevallen, is het Hakata stationsgebouw.
van 6x3 tiles. Dit is een combinatie van trein-, bus-, monorail-, metrostation en station voor verhoogd spoor in een.
Afbeeldingslocatie: http://www.willyf.org/troep/simcity/th_hakata_station.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door WillyF op 04-02-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik ben ook weer sinds kort bezig met Simcity 4. Ik heb nu in een region 2 steden met >250.000 inwoners, en vrij veel zwarte gebouwen. Due to commute time zegt ie bij allemaal. Ik heb een vrij dicht metronet aangelegd, maar dat blijkt niet te helpen. In de balkjes hoe het met je stad gaat staat traffic zwaar in het groen, dus waar kan het dan aan liggen? Ik heb onderhand bijna meer blauw en geel dan groene velden...
Afbeeldingslocatie: http://img487.imageshack.us/img487/6014/simcity11tl.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img487.imageshack.us/img487/4645/simcity29qn.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img487.imageshack.us/img487/1299/simcity31ez.th.jpg

Verder ben ik ook even op Simtropolis gaan kijken omdat ik op de plaatjes in dit forum allemaal dingen zag die ik niet zo 1,2,3 kon aanleggen met mijn RushHour, en heb dat NAM gedownload. Nu ligt alleen de download sectie van Simtropolis eruit, dus weet iemand een andere goede downloadsite waar ze veel mods hebben?

Tenslotte willen mijn inwoners niet met de trein...Ik krijg zo'n stationnetje nooit near-cappicity, zodat ik een grand-station kan bouwen (wat ik graag wel es zou willen zien...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoe hoog (of laag) is je commute time nu eigenlijk?
Kijk eens bij andere gebouwen waar wel ventjes werken, wáár ze werken, misschien kan je erachter komen waar de fout zit (bijv R$$$ die in HT werken en de halve stad doormoeten).
Overigens is je metronetwerk nog aardig uit te breiden, kijk of bepaalde routes vol zitten, of maak ondersteunende noord-zuidlijnen, zeg maar :)

Overigens is er een mod, waarvan ik de naam even niet weet, maar die zorgt ervoor dat de drempel voor hogere klasse gebouwen wat hoger ligt.
Dit heeft als effect dat het wel langer duurt tot je mooiere gebouwen krijgt, maar áls ze er eenmaal staan dat ze dan vaak ook blijven.
(ipv na 3 maanden weer leeg te staan :/ )

Het is te hopen dat Simtrop snel weer up is :)

Overigens is * anandus nog steweds bezig met een ideaal crash-proof plugin-pakket, maar het lukt niet.
Op een gegeven moment dan crasht dat stomme spel, bijna altijd als ik uitzoom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Okay, ik ga kijken. :)

En weet iemand wanneer je een groot station kan maken? Er staat: Commercial and Residential pop. 172.000, en One small station used near capicity.
Ik zit op 200.000 inwoners met bijna geen industrie, en heb 2 stations die boven hun cappaciteit werken, en toch kan ik hem niet bouwen...
Of moet ik én 172.000 residential en 172 commercial hebben?

Heeft iemand misschien zo los een paar stationnetjes te downloaden? Ik ben zat van die kleine standaard stationnetjes.

En is het mogelijk om een bocht in de railbrug te maken (die uit NAM)? Het lijkt alsof ik alleen rechtdoor kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik heb wat probleempjes met sommige stex. Die zouden 's nachts mooi verlicht izjn, maar bij mij werkt dat dus niet. Volgens een readme file bij een van deze stex moet je iets downloaden vanaf de simcity site.
In order to see night lighting, you need to have the EP1 Update 1 for Rush Hour/Deluxe
installed, and then afterwards install the patch specifically for the BAT nightlighting,
available on the "Cool Stuff" > "Tools" > "Building Architect Tool" page on the official
Maxis website (http://simcity.ea.com/). This is separate because it is optional and would
add 19 MB to the other update.
Maar ik kan die update en die patch op die locatie dus niet vinden. Kan iemand mij hier misschien aan helpen?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29
Hoe maak je die bruggen (wegen over het spoor heen)?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
Die zitten in de Network Addon Mod (NAM).Er zitten een aantal standaard bruggen in, waaronder dus die wegen over het spoor, maar bijv. ook spoorbruggen over wegen, snelwegen, en hoofdwegen.

Wanneer NAM is geïnstalleerd,kies je een brug uit, en dan moet je met TAB door de lijst lopen, totdat je tegenkomt wat je wilt hebben.

(edit:)
Ik heb even rondgekeken bij Simtropolis, waar ik NAM vandaan heb, maar men is blijkbaar bezig met het verbouwen van de site, en de downloadsectie werkt nog niet.

@ eswa:
Voor zover ik me kan herinneren, is er een of andere bug in SC4, waardoor je dat grote centraal station nooit krijgt (tenzij je een beetje cheat :)).

[ Voor 101% gewijzigd door WillyF op 09-03-2006 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Die gebruik ik ook altijd, vreselijk relaxed.

Heb vaak een avenue-grid, mar als het verkeer op zo'n kruispunt te druk wordt gooi ik daar gewoon zo'n overpass overheen. Probleem opgelost :P

@Yukkie::
Ik kan nu niet kijken, simcity.com heeft 'technical difficulties" zo te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
Dat is natuurlijk ook een manier :)

Ik probeer het eerst met het vervangen van zo'n kruising door een eenrichtingsverkeerrotonde. Als de ruimte het toelaat, eventueel een snelwegkruising. (De kruising of het klaverblad). Als dat allemaal echt niet helpt, dan pas maak ik een avenu overpass...

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.