Het zijn er ~550.000, maar ik ga zo bezig met openbaar vervoer in die stad, want dat is er nu nog helemaal niet (te lui voor geweest).
Goud is geen geld
Het zijn er ~550.000, maar ik ga zo bezig met openbaar vervoer in die stad, want dat is er nu nog helemaal niet (te lui voor geweest).
Goud is geen geld
"Mekker, blaat"
Ik ken het probleem.djidee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:22:
bah, eerste 2 uur braaf elke 15 min opslaan, daarna was ik zo verzeild geraakt in het maken van mooie wijkjes/stadjes ed, dat ik het vergat, en ja hoor, na 1,5 uur niet opslaan, crash to desktop..
2e keer binnen 4 dagen, maar ff kookwekkertje halen geloof ik
Money for nothin' and your chicks for free
Only fools are enslaved by time and space.
Goed idee, ik wil op zich wel helpen met up-to-date houden, zie mijn MSN in m'n profiel. Dan zet ik wel een leuke TS in elkaar en kan je helpen met het overzicht maken van alles wat er in moet.LoneRanger schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:20:
Even een ander punt, mss is het te overwegen een nieuw topic aan te maken omdat er toch wel veel veranderd is in 2 jaar.
Stronkie is nog wel aktief op got maar volgens mij nauwlijks/niet meer wbt SC4.
Ik heb best wel veel ideen wat in een TS zou moeten staan maar heb geen idee [ligt niet binnen mijn interesse] hoe je zoiets in elkaar zet.
Aangezien Terr meeleest en speelt [toch?] zou ik graag zijn mening horen.
In de TS missen gewoon de betekenissen van afkortingen, uitleg over dowloads, sensus, cam, caps, dependencies etc.
Lijkt me, met de huidige opbloei wel een goed moment om een doorstart te maken zodat het wat makkelijker/toegankelijker wordt.![]()
Kortom ik wil best helpen.
Goud is geen geld
[ Voor 25% gewijzigd door LoneRanger op 27-08-2007 22:42 . Reden: cheats. ]
[ Voor 37% gewijzigd door frankknopers op 27-08-2007 23:32 ]
Goud is geen geld
Nu, één van de bekendste sites (naast Simtropolis): http://sc4devotion.com/frankknopers schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:11:
Edit:
Ik krijg het niet voor mekaar om een downloadlink van die cam mod te vinden. Kan iemand me hiermee helpen? Ik ben verdorie een ruim kwartier bezig en ik heb nog niets gevonden.
[ Voor 35% gewijzigd door PeterSelie op 28-08-2007 02:09 ]
Waarschijnlijk komt dit omdat je iets anders gaat doen tijdens het importeren van de map. SimCity moet constant als eerste venster aanwezig zijn. Zet dus je screensaver uit en ga even tv kijken of zet een andere pc aan om iets anders te gaan doen. Om de complete render goed te krijgen mag de focus dus niet van SC af.zwik schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:51:
Hebben jullie er ook wel eens last van dat wanneer je een nieuwe regio aan het importeren bent dat deze dan niet helemaal gedaan word? Sommige steden blijven dan gewoon plat enzo terwijl de rest gewoon goed gegaan is.
[ Voor 25% gewijzigd door LoneRanger op 28-08-2007 17:32 . Reden: plaatje ]
[ Voor 19% gewijzigd door LoneRanger op 29-08-2007 19:03 ]
[ Voor 8% gewijzigd door frankknopers op 29-08-2007 20:18 ]
Goud is geen geld
Tja als ik een lucht foto bekijk van mijn stad [irl] dan zien ik ook geen kolen-centrale laat staan lelijke rode masten die electro vervoeren.frankknopers schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:17:
Toch vind ik het jammer dat je met 'cheats' speelt. Ik bedoel: 1 windmolen voor alle energie is natuurlijk niet echt realistisch. Zo'n grote stad moet gewoon 5 kernfusiecentrales hebben en een stuk of 8 vuilverbrandingsovens. Gewoon een smerige hoek met wat industrie, afvalvernietiging en energievoorziening.
Ik vind wel dat je mooie steden bouwt zo, maar het ziet er toch niet zo realistisch uit als het echte leven.
Volgens mij is industrie en de bijbehorende vervuiling een killer voor je maximale populatie. Mijn 550.000 stad komt met de CAM mod ook niet verder dan 600.000 inwoners.
Kun je deze stad ergens op internet neerzetten? Ik wil hem graag bekijken met alle statistiscs erbij enz.
Goud is geen geld
Doe maar een paar statistieken zoals banen in handel, banen in industrie, levensverwachting, luchtvervuiling, belastingdruk, onderwijsquotient..LoneRanger schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 06:00:
Ik zit er niet echt om te springen eerlijk gezegt.
De regio is alleen al 50MB+ en dan is het nog maar de vraag of die het bij jou doet en wat je dan eventueel te zien krijgt.
Waarschijnlijk een hoop dozen, raar uitziende gebouwen en blauwe ondergronden.![]()
Maar als er dingen zijn die je graag wilt weten wil ik die best vertellen of laten zien.
[ Voor 39% gewijzigd door frankknopers op 30-08-2007 18:07 ]
Goud is geen geld
[ Voor 0% gewijzigd door LoneRanger op 30-08-2007 20:23 . Reden: picture aangepast, 500jaar ipv 1 jaar ]
[ Voor 36% gewijzigd door frankknopers op 30-08-2007 21:13 ]
Goud is geen geld
Anoniem: 230207
[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 30-08-2007 21:56 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 230207 op 30-08-2007 22:05 ]
Gewoon een kwestie van vervuilende industrie op 15+ % zetten en productieindustrie op 10 ~ 15 %. Daarentegen HT industrie verlagen tot een procent of 4 ~ 6 , afhankelijk van de natuurlijke vraag naar HT industrie in die specifieke stad.Anoniem: 230207 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:25:
Zit er goed uit!
Maar trekken mensen weg als je HT industrie bij woonwijken neerzet? Ik had het geprobeerd maar de kwamen allemaal van die verbrandings ovens dus toch maar even gesloopt
En wil iemand mij vertellen hoe hij zijn belasting insteld
Goud is geen geld
Volgens mij trekken personen niet weg als je HT industry zoned in de buurt van de woonwijken, dit doen ze wel bij vervuilende industrie, van productie weet ik het zo niet.Anoniem: 230207 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:25:
Zit er goed uit!
Maar trekken mensen weg als je HT industrie bij woonwijken neerzet? Ik had het geprobeerd maar de kwamen allemaal van die verbrandings ovens dus toch maar even gesloopt
En wil iemand mij vertellen hoe hij zijn belasting insteld
[ Voor 5% gewijzigd door PeterSelie op 31-08-2007 16:51 ]
[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 02-09-2007 01:57 ]
Goud is geen geld
[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 02-09-2007 02:35 ]
Goud is geen geld
Wel een paar andere steden, maar niet zo spectaculair nog. Ik heb een paar industriesteden, dit is volgens mij de enige stad in de regio met 0 industrie banen.LoneRanger schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:52:
Heb je verder nog steden of dorpjes in je regio?
De vraag naar woningen is redelijk goed, de vraag naar banen is gewoon niet te stillen. De stad hierboven (Montecito (vernoemd naar oude Intel CPUIk ben even benieuwd naar de vraag naar banen/woningen.
Laat even weten als je problemen tegen gekomen bent en hoe je die opgelost hebt wbt caps en werkeloosheid etc.
Hoe heb je die 'cap' verhoogd dan? Met één van bovenstaande maatregelen? Of met een metro-netwerk?Ik heb zelf net toevallig een cap opgelost en mijn stadsdeel begint weer verder te groeien in de richting van 1.5M. Dankzij mijn eigen bedachte bestemmings plan kan heb ik nog maar heel weinig bouwgrond wat bedoeld is voor laag- to middelbouw.
Ik vind het mooi om te zien dat je op het niveau van de regio werkt. Ik werk eigenlijk per stad zonder een overkoepelende gedachte / vorm erin aan te brengen. Snelwegen sluiten in mijn regio nooit zo mooi op elkaar aan, en spoorwegen zijn ook nog niet echt te vinden. Ik weet gewoon uit ervaring dat het ontzettend veel tijd kost om een hele regio naar eigen inzicht vol te bouwen.De regio gaat er steeds gelikter uitzien alleen ten zuiden van de rivier heb ik nog een werkeloosheids probleem. Nu de vraag naar werk/ aanbod van werk weer sterk in de lift zit in het grote stadsdeel denk ik dat het probleem in het zuiden wel verholpen is.
Goud is geen geld
Ah ok want het wordt nml moeilijker als je meerdere grote steden/stadsdelen hebt.frankknopers schreef op zondag 02 september 2007 @ 02:31:
[...]
Wel een paar andere steden, maar niet zo spectaculair nog. Ik heb een paar industriesteden, dit is volgens mij de enige stad in de regio met 0 industrie banen.
Tja je hebt de voor de hand liggende caprelievers zoals scholing, brandweer/politie, ziekenhuizen, omgeving, neighbourhood-connection, vliegveld, haven etc.De vraag naar woningen is redelijk goed, de vraag naar banen is gewoon niet te stillen. De stad hierboven (Montecito (vernoemd naar oude Intel CPU)) heeft nu 1.100.000 inwoners, maar ook 1.000.000 banen in de handel. Verder heb ik in de regio ontzettend veel banen in de industrie om een beetje evenwicht te geven aan die enorme handel.
Op sommige momenten stagneerde de groei van de populatie, dit kon ik oplossen door verschillende maatregelen (van licht naar ingrijpend):Hoe heb je die 'cap' verhoogd dan? Met één van bovenstaande maatregelen? Of met een metro-netwerk?
- Budgetten voor scholen en ziekenhuizen checken, waar nodig nieuwe bijbouwen
- Meer grasveldjes, middelgrote plaza's, vijvers en/of sportvelden maken
- Her-allocatie van gebieden (lege stukken voor woningen bestemd omvormen tot handelsgebied)
- Belasting een tandje verlagen (~0.6 procentpunten eraf in mijn geval)
In principe is het niet veel anders dan een stad bouwen.Ik vind het mooi om te zien dat je op het niveau van de regio werkt. Ik werk eigenlijk per stad zonder een overkoepelende gedachte / vorm erin aan te brengen. Snelwegen sluiten in mijn regio nooit zo mooi op elkaar aan, en spoorwegen zijn ook nog niet echt te vinden. Ik weet gewoon uit ervaring dat het ontzettend veel tijd kost om een hele regio naar eigen inzicht vol te bouwen.
SoaDmaggot schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:50:
Nu heb ik zelf ook maar eens wat de terraformer ingegooid (gewoon een JPG-tje die ik van simtropolis afgeplukt heb).
Nu geeft hij echt wanneer ik deze in de terraformer gooi, opsla en in SC4 open het hele landschap weer in het kleurenschema dat ik in de terraformer heb gebruikt:
[afbeelding]
Ik kan alle steden afzonderlijk openen om dit effect kwijt te raken (zie de steden rechtsboven), maar dit wordt natuurlijk een beetje omslachtig..
Is er een andere / betere - tool / manier voor om toch deze regions SC4 in te krijgen?
[edit]
My bad.. had net de edit ook kunnen gebruiken
Och, teleurstellenLoneRanger schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:34:
Volgens mij moet ik je teleur stellen, elk deeltje moet je openen en opslaan om je regio in orde te krijgen.
Dat zeg je nou wel maar ik heb/had een regio met heel veel stukjes, na 40 keer openen en opslaan was ik het wel zat.SoaDmaggot schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:14:
[...]
Och, teleurstellen
Zo lang duurt het niet, wilde alleen weten of anderen ook dit probleem hadden
Auw, dat is wel pijnlijk. Ik wordt al pissed als ik een Crash to Desktop krijg. Dan wil ik het spel ook gelijk een paar dagen niet meer zien. Dat je nu weer aan de slag gaat zegLoneRanger schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:07:
Bah, ik ben m'n regio kwijt na een HD crash.![]()
Minimaal 60 uur werk verdwenen.![]()
Ik voelde het wel aankomen en had gelukkig op tijd een backup gemaakt van mijn pluggin-folder maar de regio vergeten.
Mijn nieuwe project is nu de Berlijn regio zonder exact doel nog.
Ik ben allang blij dat ik de boel weer voor elkaar heb na 4 dagen leed.
Goud is geen geld
Hoever ben je trouwens met een nieuwe ts?SoaDmaggot schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:44:
frankknopers: moet je toch eens gaan denken aan 0,1 raid?
Volgens mij is die er [nog] niet voor SC4.SoaDmaggot schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:33:
Weet iemand overigens waar ik de Amsterdam Arena vandaan kan halen? Kan hem op SC4devotion en simtropolis niet vinden
Voor zover ik weet is Rushour niet meer appart te verkrijgen, hooguit 2e hands.TrailBlazer schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:38:
kick
Weet iemand of je de rush hour expansion ergens goedkoop op de kop kan tikken? Heb simcity 4 van het weekend voor 5 euro gekocht dus nu wil ik graag de expansion ook voor een leuk prijsje op de kop zien te tikken.
M'n broer had dezelfde fout gemaaktTrailBlazer schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:09:
Dat zou betekenen dat ik SC4 voor niks gekocht heb. Naja eerst deze maar eens spelen en kijken hoe lang ik het leuk blijf vinden.
Jammer genoeg is de deluxe nergens meer verkrijgbaar. Ik heb nu ook alleen het spel gekocht, in de hoop de uitbreiding ergens tweedehands op de kop te kunnen tikken.anandus schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:13:
[...]
M'n broer had dezelfde fout gemaakt
Ik geloof dat je Deluxe (SC4 + RH) voor 5 eurootjes kan krijgen.
Misschien ruilen bij de winkel?
Persoonlijk vind ik SC4 zonder Rush Hour te beperkt, en eigenlijk niet echt leuk
UGUHHH Internet ding dat begint met t en eindigt met orrentTrailBlazer schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:08:
delux is inderdaad nergens te vinden. Expansion soms wel los te verkrijgen maar voor 34 euro vind ik dat wat veel voor zo'n oude expansion.
[ Voor 37% gewijzigd door TrailBlazer op 17-09-2007 18:55 ]
"Mekker, blaat"
Anoniem: 111813
Dat ziet er gewoon té mooi uit!LoneRanger schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:00:
Omdat ik het niet laten kan.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles is clickbaar voor een 1680x1050 versie.![]()
Ik hoop deze week toe te komen aan een nieuw topic met uitleg van e.e.a.
/me is working on a layout alreadyLoneRanger schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:00:
[ Voor 29% gewijzigd door PeterSelie op 17-09-2007 22:16 ]
Waarom gebruik je Daeley's notifier mod niet?
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 18-09-2007 11:52 ]
Cliqueanandus schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:50:
[...]
@SoadMaggot: Ik weet niet wat een npfsapsnfsp is, maar ik ben benieuwd
Ah
Is gewoon met CAM maar ik zone momenteel alleen maar low en medium.anandus schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:50:
[...]
@Loneranger: Is dat met of zonder CAM (denk zonder?)
Heb je wel een pijplijn lopen naar de desbetreffende buur?TrailBlazer schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:53:
waarom krijg ik geen neighbour deal aangeboden van mijn buurstad. Ik heb veels te weing water de ander veels te veel maar toch kan ik niks selecteren in het menu.
Heb je wel een pijplijn conectie?TrailBlazer schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:53:
waarom krijg ik geen neighbour deal aangeboden van mijn buurstad. Ik heb veels te weing water de ander veels te veel maar toch kan ik niks selecteren in het menu.
[ Voor 4% gewijzigd door LoneRanger op 18-09-2007 13:56 ]
Heb je toevallig wat links waar een beetje wordt uitgelegd wat de CAM is en doet. Ben er zelf een tijdje uit geweest, omdat ik het wel weer even had gezien en ook compleet geen inspiratie meer had. Heb nog wel meegekregen dat ze er mee bezig waren, maar daar houd het voor mij wel mee op.LoneRanger schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:32:
[...]
Is gewoon met CAM maar ik zone momenteel alleen maar low en medium.
Practisch alle gebouwen van SimGoober staan nu op SC4D en dat zijn niet echt grote gebouwen maar wel stuk voor stuk pareltjes.![]()
Daarnaast heb ik het even gehad met super skyscrapers.![]()
Ik merk trouwens dat ik nog heel veel props en soms ook models mis.
Dat eerste merkte ik pas met SC4Tool. [veel werk]
@Soadmaggot: ah ok, ik dacht dat je er geen tijd voor had om een nieuwe ts in elkaar te zetten vandaar.
Wat CAM doet is het volgende:ElmarO schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:26:
[...]
Heb je toevallig wat links waar een beetje wordt uitgelegd wat de CAM is en doet. Ben er zelf een tijdje uit geweest, omdat ik het wel weer even had gezien en ook compleet geen inspiratie meer had. Heb nog wel meegekregen dat ze er mee bezig waren, maar daar houd het voor mij wel mee op.
[ Voor 2% gewijzigd door anandus op 18-09-2007 14:30 . Reden: urltje toegevoegd :) ]
Hoe heb jij het spel breedbeeld gekregen? De hoogste resolutie die ik kan kiezen is 1280, dus speel ik met twee zwarte balken aan de zijkant.LoneRanger schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:00:
Omdat ik het niet laten kan.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles is clickbaar voor een 1680x1050 versie.![]()
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
Die site kende ik wel, maar ik dacht misschien zijn er specifieke topics die ik moet lezen. Maar ik ga er eens een keer goed aan de gang mee. In ieder geval bedankt voor je hulp.anandus schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:29:
[...]
Wat CAM doet is het volgende:
Normale SC4 heeft 8 'stages' voor gebouwen. De CAM zorgt ervoor dat het aantal stages is uitgebreid naar 15
Alle info, lots, etc vind je op SC4D (ik weet niet hoelang je eruit bent, maar dat is dé plek voor je plugins. Zeg maar de opvolger van de STEX)
Maak er winst mee. Doe ik onder meer door de parkeerplaatsen die je op het zesde plaatje ziet. Die leveren per stuk maandelijks $200 op. Zo haal je eigenlijk de kosten voor het ziekenhuis er al weer uit, terwijl ik het op deze manier ook wat leuker vind ogen. Tevens maak ik tegenwoordig ook gebruik van de Lottery Program. Is een ordinance die er al van origine inzit, maar standaard niet is geactiveerd. Met deze mod kan je hem wel gebruiken. Deze levert meer op (is afhankelijk van inwoneraantal) dan legalize gambling en je hebt niet de nadelige effecten in de vorm van criminaliteit.SoaDmaggot schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:51:
ElmarO, is dat nu een pure eye-candy city? Of maak je ook daadwerkelijk winst / onderhoud je alles ook echt (politie, brandweer, scholen ed)
-intro:off -CustomResolution:enabled -r1680x1050 <--toevoegen aan je snelkoppeling. [resolutie aanpassen naar wat jij wilt]switchboy schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:18:
[...]
Hoe heb jij het spel breedbeeld gekregen? De hoogste resolutie die ik kan kiezen is 1280, dus speel ik met twee zwarte balken aan de zijkant.
Voor de Trail Parks gebruik ik die van Jeronij.SoaDmaggot schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:26:
welke packs gebruik jij precies voor parken / bossen / bomen?
Dank je.LoneRanger schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:43:
[...]
-intro:off -CustomResolution:enabled -r1680x1050 <--toevoegen aan je snelkoppeling. [resolutie aanpassen naar wat jij wilt]
@ElmarO: serieus mooie plaatjes.
Anoniem: 25206
Anoniem: 111813
zo nu en dan kan je ze gewoon uninstallen via add/remove software. Zo niet, zal je even in je mijndocumenten/SimCity 4/Plugins map moeten zoeken naar die plugin, en hem handmatig verwijderenAnoniem: 111813 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:40:
@ ElmarO: hoe verwijder je die plugins ? (diegene met een .exe bestand, wel te verstaan)
Want ik zit met een probleempje. Ik had gisteren die plugins geïnstalleerd, maar nu crasht mijn Simcity automatisch naar de desktop, zonder enige melding.
[ Voor 3% gewijzigd door LoneRanger op 19-09-2007 20:50 ]
Anoniem: 222293
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 222293 op 27-09-2007 15:47 ]
http://www.megaupload.com/nl/?d=2ST96XOI
LoneRanger schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:45:
[...]
http://www.megaupload.com/nl/?d=2ST96XOI![]()
Weegt 24MB, geen geluid, reso 800x500, lengte 42sec.
@SoadMaggot: zal kijken wat ik kan doen en succes met de overname + circus.
[ Voor 10% gewijzigd door zwik op 28-09-2007 10:54 ]
Dat is inderdaad een heerlijke manier om te spelen. Doe ik ook regelmatig. Lekker alles zijn gang laten gaan. Heerlijk...LoneRanger schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:54:
Tja het is idd een stuk donkerder maar het ziet er echt superstrak uit.![]()
Ach, ik heb wel vaker dat ik SC4 start en gewoon een beetje aan het staren ben ipv bouwen.![]()
Af en toe een boompje plaatsen of toch een tukje leeg terijn zonen.
Enhanced dan ^^LoneRanger schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:54:
Tja het is idd een stuk donkerder maar het ziet er echt superstrak uit.![]()
Ach, ik heb wel vaker dat ik SC4 start en gewoon een beetje aan het staren ben ipv bouwen.![]()
Af en toe een boompje plaatsen of toch een tukje leeg terijn zonen.
Overigens ben ik bezig met een nieuwe TS en die is voor ongeveer 60% af.
Ik heb geen l33t skilz wbt html dus het duurt nog wel eventjes.![]()
Hopelijk begin van de avond.![]()
Iemand nog een goede titel want het moet eigenlijk wel duidelijk zijn dat het Spel door de comunity sterk verbeterd/veranderd is.
[PC/MAC]SimCity4 - Deluxe ......?
The next generation?
Enchanged?
pff...
Opnieuw bezocht, catchy maar het moet duidelijk zijn dat het meer is dan 3 a 4 jaar geleden.Solid Seal schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:21:
[...]
Maar een titel .. sja
[platform]Sim City 4 Deluxe - Revisited
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq