[PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [deel 3]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 38.688 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:34

djidee

Mr. Slungel

Gisteravond SC4 deluxe geinstalleerd (had hem al langer, maar nu dan met een eigen cd'tje O-) ( 5euries @ marktplaats), liep direct tegen het feit aan dat de standaard regions niet tof zijn. Vanaf simtropolis de super gauntlet island binnengehaald, wat een mooie grote map is, echt een aanrader (alleen jammer dat het inladen en verwerken van de jpeg 45 min duurde ( @ amd2000/1gig mem en een x1600 (al is de laatste denk ik niet relevant)))..

verder diverse mods/lots gedownload, alleen ik zit nog met het volgende probleem. bij verschillende lots zie ik wel de basis/ondergrond van het lot, alleen worden de gebouwen zelf niet weergegeven. Kon het antwoord zo 1,2,3 niet vinden op de simtropolis fora, misschien dat een tweakert het ook al eens gehad heeft??

En natuurlijk direct het feit dat je om half 10 nog eventjes SC4 gaat doen, en uiteindelijk om 3 uur pas in je nest ligt, wat vliegt de tijd dan :>

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

djidee schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:22:

En natuurlijk direct het feit dat je om half 10 nog eventjes SC4 gaat doen, en uiteindelijk om 3 uur pas in je nest ligt, wat vliegt de tijd dan :>
hehe een herkenbaar "probleem"

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 12:54

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

djidee schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:22:
verder diverse mods/lots gedownload, alleen ik zit nog met het volgende probleem. bij verschillende lots zie ik wel de basis/ondergrond van het lot, alleen worden de gebouwen zelf niet weergegeven. Kon het antwoord zo 1,2,3 niet vinden op de simtropolis fora, misschien dat een tweakert het ook al eens gehad heeft??
Misschien dat je een aantal dependencies mist voor je lots? De meeste downloads hebben nog weer extra downloads nodig om te werken, voor zover ik weet zijn dit vooral ondergrondjes, maar het zou zomaar kunnen zijn dat het ook af en toe een huisje is oid. Je downloads dus even nakijken of je nog iets mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

SandaX schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:44:
[...]
Misschien dat je een aantal dependencies mist voor je lots? De meeste downloads hebben nog weer extra downloads nodig om te werken, voor zover ik weet zijn dit vooral ondergrondjes, maar het zou zomaar kunnen zijn dat het ook af en toe een huisje is oid. Je downloads dus even nakijken of je nog iets mist.
Hmm, je kan niet ergens vinden wat die afhankelijkheden zijn? Heb ze namelijk gewoon van simtropolis af gehaald... Zal anders de makers eens contacteren

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:50
Werken die mods met een al gestarte stad of moet ik een nieuwe stad beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
djidee schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:43:
[...]

Hmm, je kan niet ergens vinden wat die afhankelijkheden zijn? Heb ze namelijk gewoon van simtropolis af gehaald... Zal anders de makers eens contacteren
Moet je even goed de beschrijving van die downloads doorlezen / de readme die er bij zat. Staat altijd precies in wat de dependencies zijn.
mister_S schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:50:
Werken die mods met een al gestarte stad of moet ik een nieuwe stad beginnen?
Je kan gewoon met je huidige stad verder, alleen kan het problemen opleveren wanneer je ze later toch weer wilt verwijderen, dan heb je geloof ik lege plekken in je stad.

[ Voor 30% gewijzigd door PeterSelie op 24-08-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Leuk dat dit topic weer wat actiever wordt, echt een gigantisch leuk spel mede dankzij de comunity natuurlijk. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Okee ik heb een nieuwe map aan de praat... en nu BOUWEN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Laatst online: 15-05 10:43
Ik doe het ook zo nu en dan, maar heb sinds kort (vanwege het feit dat ik vaak films erop kijk) een breedbeeldmonitor gekocht. Is er een mogelijkheid om dit spel op een breedbeeldresolutie te krijgen? (of anders: is het mogelijk om de gewone resolutie op mijn breedbeeld niet uitgerekt weer te geven (dus met 2 zwarte balken aan weerszijde) zonder dat ik aan de knopjes onder me scherm hoef te zitten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

eswa schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:20:
Ik doe het ook zo nu en dan, maar heb sinds kort (vanwege het feit dat ik vaak films erop kijk) een breedbeeldmonitor gekocht. Is er een mogelijkheid om dit spel op een breedbeeldresolutie te krijgen? (of anders: is het mogelijk om de gewone resolutie op mijn breedbeeld niet uitgerekt weer te geven (dus met 2 zwarte balken aan weerszijde) zonder dat ik aan de knopjes onder me scherm hoef te zitten?)
Ja, het is mogelijk. Maak een snelkoppeling met daarin het volgende:
"D:\Pad_naar_SimCity_4\Apps\simcity 4.exe" -intro:off -r1920x1200x32

Pas Pad_naar_SimCity_4 en 1920x1200 aan aan jouw eigen behoeftes en het zou moeten werken :P

Het kan zijn dat je daarachter nog -w moet zetten om het spel in windowed mode te spelen. Ik weet niet precies waarom, maar hier wil die soms niet fullscreen, widescreen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Om even een plaatje uit dit topic te pakken:
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/tatung-v42emgi/tatung1.jpg
Dus, ja, het kan inderdaad :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Op die screenshot ziet het spel er wat uitgerekt uit, dus daar missen de magische parameters :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 12316 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:56:
[...]

Ja, het is mogelijk. Maak een snelkoppeling met daarin het volgende:
"D:\Pad_naar_SimCity_4\Apps\simcity 4.exe" -intro:off -r1920x1200x32

Pas Pad_naar_SimCity_4 en 1920x1200 aan aan jouw eigen behoeftes en het zou moeten werken :P

Het kan zijn dat je daarachter nog -w moet zetten om het spel in windowed mode te spelen. Ik weet niet precies waarom, maar hier wil die soms niet fullscreen, widescreen gaan.
-intro:off -CustomResolution:enabled -r1680x1050
Dit werkt bij mij probleemloos, gevonden op ST een tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-04 20:49
Ik heb vandaag Simcity 4 gekocht. Alles werkt prima, maar als ik een park aanleg is het slechts een leeg, groen veld met 1 lantaarnpaal. Iemand enig idee hoe dat kan?

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Viper7 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 00:29:
Ik heb vandaag Simcity 4 gekocht. Alles werkt prima, maar als ik een park aanleg is het slechts een leeg, groen veld met 1 lantaarnpaal. Iemand enig idee hoe dat kan?
Heel simpel, ga naar de instellingen voor beeld en zet daar bepaalde opties op medium of high ipv. low/minimum. Voor wat tragere systemen en/of wat grotere steden kan het flink verschil maken in de soepelheid waarmee het spel draait (in en uitzoomen, gebouwen renderen enz..)

@Loneranger: Ik heb de gouden paramteres toegevoegd aan de snelkoppeling van simcity 4 en het werkt als een trein! Kan ik eindelijk nuttig gebruik maken van mijn full HD resolutie. Mijn vorige beeldscherm was ook al een widescreen en toen speelde ik simcity ook al stretched. Dan is het echt even wennen om weer terug te gaan naar 1:1 verhoudingen zoals dat origineel op een 'vierkante (4:3 / 5:4)' monitor is :P

[ Voor 27% gewijzigd door frankknopers op 27-08-2007 00:36 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
frankknopers schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 00:33:
[...]

Heel simpel, ga naar de instellingen voor beeld en zet daar bepaalde opties op medium of high ipv. low/minimum. Voor wat tragere systemen en/of wat grotere steden kan het flink verschil maken in de soepelheid waarmee het spel draait (in en uitzoomen, gebouwen renderen enz..)
Ja alles staat hier op high en aangevinkt, dus dat was het probleem niet. Ik heb net de laatste patch geinstalleerd en daarmee is het probleem opgelost. Een park heeft nu ook bomen, bankjes en rondlopende mensen :+

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb in een paar uurtjes een flinke stad uit de gornd geperst. De hele kavel is vol en er is veel vraag naar industrie. Vraag naar woonwijken en handel is veel minder sterk en ook regelmatig negatief. Ik denk dat het te maken heeft met de verkeersdrukte op straat (luchtkwaliteit omlaag, vervuiling omhoog, reistijd langer, irritantie groter enz...)

Als ik zin heb zal ik eens wat metro en bus aanleggen, want dat schijnt vrij efficient te zijn. Aan jullie om te raden op welk inwoneraantal ik ongeveer blijf hangen nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/2nddistrict-small.JPG

Ik ben niet tevreden over deze stad eigenlijk. Het is een grote fantasieloze betonbunker. Er zijn wel wat parkjes, maar het stratenpatroon en de bebouwing zijn nou niet bepaald gezellig. Mijn stad Central Vallerez in de regio Mirravualta is veel gezelliger met bergen, tunnels, brede rivier met zijrivieren en veel bruggen en ook nog een complex spoornetwerk. :P

[ Voor 21% gewijzigd door frankknopers op 27-08-2007 02:49 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
Hij ziet er inderdaad een beetje inspiratieloos uit. Het enige netwerk dat ik kan herkennen is het gridnetwerk, en dat ziet er op grote schaal een beetje saai uit, met name in de industrie gebieden.

[ Voor 4% gewijzigd door Viper7 op 27-08-2007 11:25 ]

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 09:16

Cis

frankknopers schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 02:47:
Als ik zin heb zal ik eens wat metro en bus aanleggen, want dat schijnt vrij efficient te zijn. Aan jullie om te raden op welk inwoneraantal ik ongeveer blijf hangen nu:
Ik schat 600.000 :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Het zijn er ~550.000, maar ik ga zo bezig met openbaar vervoer in die stad, want dat is er nu nog helemaal niet (te lui voor geweest). ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
argh, het wordt weer eens tijd wat vrije tijd te creëren. Nu alles hier weer wat richting actief gaat krijg ik toch erg veel zin om de CD's weer eens uit de kast te halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

bah, eerste 2 uur braaf elke 15 min opslaan, daarna was ik zo verzeild geraakt in het maken van mooie wijkjes/stadjes ed, dat ik het vergat, en ja hoor, na 1,5 uur niet opslaan, crash to desktop.. :X

2e keer binnen 4 dagen, maar ff kookwekkertje halen geloof ik |:(

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

djidee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:22:
bah, eerste 2 uur braaf elke 15 min opslaan, daarna was ik zo verzeild geraakt in het maken van mooie wijkjes/stadjes ed, dat ik het vergat, en ja hoor, na 1,5 uur niet opslaan, crash to desktop.. :X

2e keer binnen 4 dagen, maar ff kookwekkertje halen geloof ik |:(
Ik ken het probleem.
Ben je lekker bezig en vergeet je op te slaan. Een uur voor niets zitten spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Mijn regio telt bijna 2 miljoen inwoners dus tijd voor een overzichtje. :)

Afbeeldingslocatie: http://xs118.xs.to/xs118/07351/regio2M.jpg.xs.jpg

De grootste "stad", ik noem het stadsdeel telt nu bijna 1,2M aan inwoners en ik heb inmiddels m'n eerste stage 15 Resident building. :9
Het is het middelste gedeelte vlak boven de rivier.
Rechts-onder is mijn, naar mijn idee, meesterwerkje met veel afwisseling [low/med/high] en wordt dus een sub.
Links onder de rivier is een dropje van 23K inwoners en bijna helemaal med/low density gezoned.
Meer naar het noorden moeten links boven en rechtsboven twee [suporting] stadjes ontstaan en de commercial buildings schieten daar als paddestoelen uit de lucht.
Momenteel ben ik bezig e.e.a wat natuurlijker te doen lijken. [be-bossen etc.]

De 10M ga ik denk ik niet halen, dat heb ik wat overschat.
Ik kan het wel halen maar dan wordt de hele regio een grote stad. >:)

Even een ander punt, mss is het te overwegen een nieuw topic aan te maken omdat er toch wel veel veranderd is in 2 jaar.
Stronkie is nog wel aktief op got maar volgens mij nauwlijks/niet meer wbt SC4.
Ik heb best wel veel ideen wat in een TS zou moeten staan maar heb geen idee [ligt niet binnen mijn interesse] hoe je zoiets in elkaar zet.
Aangezien Terr meeleest en speelt [toch?] zou ik graag zijn mening horen. :)
In de TS missen gewoon de betekenissen van afkortingen, uitleg over dowloads, sensus, cam, caps, dependencies etc.
Lijkt me, met de huidige opbloei wel een goed moment om een doorstart te maken zodat het wat makkelijker/toegankelijker wordt. :)
Kortom ik wil best helpen. ;)

@ de heren met ctd's, datpacker is je vriend. :>
Is te downloaden op de LEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
LoneRanger schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:20:
Even een ander punt, mss is het te overwegen een nieuw topic aan te maken omdat er toch wel veel veranderd is in 2 jaar.
Stronkie is nog wel aktief op got maar volgens mij nauwlijks/niet meer wbt SC4.
Ik heb best wel veel ideen wat in een TS zou moeten staan maar heb geen idee [ligt niet binnen mijn interesse] hoe je zoiets in elkaar zet.
Aangezien Terr meeleest en speelt [toch?] zou ik graag zijn mening horen. :)
In de TS missen gewoon de betekenissen van afkortingen, uitleg over dowloads, sensus, cam, caps, dependencies etc.
Lijkt me, met de huidige opbloei wel een goed moment om een doorstart te maken zodat het wat makkelijker/toegankelijker wordt. :)
Kortom ik wil best helpen. ;)
Goed idee, ik wil op zich wel helpen met up-to-date houden, zie mijn MSN in m'n profiel. Dan zet ik wel een leuke TS in elkaar en kan je helpen met het overzicht maken van alles wat er in moet.

Ik zal Terr wel even een PM sturen met het hoe en wat en bovenstaande quote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Is goed, ik zal je binnenkort wel toevoegen, moet eerst even msn [her]installeren. :-P
Eerst even afwachten wat Terr ervan vind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nu ik dit zo lees begint het bij mij ook weer te kriebelen. Ik ben nooit zo actief geweest in dit topic, maar heb SC4 in het verleden wel veel gespeeld met heel veel plezier. Misschien dat ik 's avonds weer 's wat kan gaan klungelen... en even kijken of ik m'n oude saves nog heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Nou wil ik het toch echt even weten. Hoe krijg jij zoveel hoge gebouwen LoneRanger?? Speel je het spel met mods? Of helemaal in origineel van de CD (met SKU patch).

Ik kom in de grootste kavels nooit boven de 600.000 uit, en dat terwijl ik toch overal wel redelijke woonwijken heb. Is het gewoon een kwestie van tijd voordat alles zo groot wordt met handel enz?

Mag ik jouw savegames eens bekijken? Ik ben naar eigen zeggen een ervaren speler, maar wat jij allemaal laat zien is echt een stap verder. Ik zou ook wel even op msn met je willen praten over simcity, gaat wat vlotter dan via forum of DM ;) Mijn msn is frank_knopers@hotmail

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Frank:
Ik heb deel 1 t/m nu gelezen afgelopen weekend dus ik weet dat je al wat langer speelt.
Ikzelf speel het spel sinds het uit kwam en de laatste 2 jaar[tot recent] niet meer maar was toen wat minder aktief op got. [wbt sgd]
Er is heel wat gebeurd in de comunity en die hoge gebouwen heb ik te danken aan de Colossus Addon Mod, in het kort de cam.
SC4 gaat t/m stage 8 en de cam gaat van 8 t/m 15.
Kortom we hebben het eigenlijk over SC5. :)
Nog even en dan is er X-tool en kan zelfs ik m'n eigen cam-gebouwen in elkaar flanzen. 8)

@Roeltjuh:
Ben benieuwd naar de plaatjes :)

wbt cheats, ik speel met een power-mod waardoor ik 1 windmolen nodig ben en een exchanged pump waarvan ik er momenteel 4 nodig ben.
Ik speel nogal veel op de hoogste snelheid en het kost me teveel tijd om die twee dingen te tracken.
Het spel is m.i. ook al lang niet meer bedoeld als spel maar om leuke creaties neer te zetten.
Ik speel nog een regio waar ik alleen dorpjes heb en boerderijen enzo. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door LoneRanger op 27-08-2007 22:42 . Reden: cheats. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

CAM dus, dan kan ik het mezelf wel lekker makkelijk maken denk ik. Maar is het dan nog wel realistisch met de bebouwing? Het zou een beetje stom zijn namelijk als je in eenklein stadje van 40.000 inwoners opeens een mega kantoor met meer dan 5000 werkplekken ziet verschijnen....

Simcity 4 is toch wel een heel bijzonder spel. Ik heb in mijn regio een oneindige vraag naar industrie op eens of andere manier. Dus nu heb ik 1 stad op middelgrote kavel met alléén industrie. Dus 0 inwoners en 0 winkels. Er staan een stuk of 6 kolencentrales en een vuilverbrander, want die industrie vreet stroom. Het leuke is dat de 'stad', beter gezegd industriegebied, nog winst maakt ook :)

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/allendale-small.JPG

Ik heb nog nooit zo'n gezellig oord gezien :P Nou even kijken of de 'hoofdstad' (die betonbunker met 550.000 inwoner) die er naast ligt nog een beetje kan profiteren van deze extra werkgelegenheid.

Daarna ga ik een backupje maken van de regio en die CAM mod installeren.

Ik speel btw zonder cheats. Dus drie kerncentrales en één superkernfusiecentrale van 10.000 per maand en nog 3 vuilverbranders is geen vreemde zaak voor een 500.000 stad. Verder 5 a 6 grote waterpompen voor de watervoorziening van de hoofdstad. Het beheersen van het budget is zeer geraffineerd in dit spel, want voor een grote stad geldt echt niet dat ik meer winst maak dan met een kleinere. Soms speel ik gewoon quitte op het moment van laagconjuctuur. Ik mis dan zo opeens 40 a 50 duizend inwoners (belastingbetalers). O-)

Edit:
Ik krijg het niet voor mekaar om een downloadlink van die cam mod te vinden. Kan iemand me hiermee helpen? Ik ben verdorie een ruim kwartier bezig en ik heb nog niets gevonden.

[ Voor 37% gewijzigd door frankknopers op 27-08-2007 23:32 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
frankknopers schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:11:
Edit:
Ik krijg het niet voor mekaar om een downloadlink van die cam mod te vinden. Kan iemand me hiermee helpen? Ik ben verdorie een ruim kwartier bezig en ik heb nog niets gevonden.
Nu, één van de bekendste sites (naast Simtropolis): http://sc4devotion.com/

Zie de homepage ;)

Overigens is het onduidelijk hoe je het ding kan downloaden.. Je wordt ergens direct naar deze pagina toegelinkt, waar geen enkele indicatie te vinden is dat (en hoe) je moet inloggen voordat je het bestand kan downloaden.. De link die verschijnt werkt echter ook zonder in te loggen, klik hier ;) )

[ Voor 35% gewijzigd door PeterSelie op 28-08-2007 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 11:03

zwik

randomized

Hebben jullie er ook wel eens last van dat wanneer je een nieuwe regio aan het importeren bent dat deze dan niet helemaal gedaan word? Sommige steden blijven dan gewoon plat enzo terwijl de rest gewoon goed gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

zwik schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:51:
Hebben jullie er ook wel eens last van dat wanneer je een nieuwe regio aan het importeren bent dat deze dan niet helemaal gedaan word? Sommige steden blijven dan gewoon plat enzo terwijl de rest gewoon goed gegaan is.
Waarschijnlijk komt dit omdat je iets anders gaat doen tijdens het importeren van de map. SimCity moet constant als eerste venster aanwezig zijn. Zet dus je screensaver uit en ga even tv kijken of zet een andere pc aan om iets anders te gaan doen. Om de complete render goed te krijgen mag de focus dus niet van SC af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Hoe zie je in welke stage je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Cam-counter is een optie, daar kun je niet alleen zien welke stages je behaald hebt maar ook hoe vaak en hoeveel. :)
http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1073

Ik zal er zo even een screenie bij zetten.

[edit]

Afbeeldingslocatie: http://www.4freeimagehost.com/resized/45f9be9997e9.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door LoneRanger op 28-08-2007 17:32 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
En hier wonen dus 1.4M aan sims.

Afbeeldingslocatie: http://xs318.xs.to/xs318/07353/almost800.jpg.xs.jpg

Ik bouw alleen nog HD rechts van de rivier en nog een klein beetje medium helemaal links om m'n regio geloofwaardig te houden. :)

Regio:
Afbeeldingslocatie: http://xs318.xs.to/xs318/07353/regioupd298.jpg.xs.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door LoneRanger op 29-08-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Toch vind ik het jammer dat je met 'cheats' speelt. Ik bedoel: 1 windmolen voor alle energie is natuurlijk niet echt realistisch. Zo'n grote stad moet gewoon 5 kernfusiecentrales hebben en een stuk of 8 vuilverbrandingsovens. Gewoon een smerige hoek met wat industrie, afvalvernietiging en energievoorziening.

Ik vind wel dat je mooie steden bouwt zo, maar het ziet er toch niet zo realistisch uit als het echte leven. :P

Volgens mij is industrie en de bijbehorende vervuiling een killer voor je maximale populatie. Mijn 550.000 stad komt met de CAM mod ook niet verder dan 600.000 inwoners.

Kun je deze stad ergens op internet neerzetten? Ik wil hem graag bekijken met alle statistiscs erbij enz.

[ Voor 8% gewijzigd door frankknopers op 29-08-2007 20:18 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
frankknopers schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:17:
Toch vind ik het jammer dat je met 'cheats' speelt. Ik bedoel: 1 windmolen voor alle energie is natuurlijk niet echt realistisch. Zo'n grote stad moet gewoon 5 kernfusiecentrales hebben en een stuk of 8 vuilverbrandingsovens. Gewoon een smerige hoek met wat industrie, afvalvernietiging en energievoorziening.

Ik vind wel dat je mooie steden bouwt zo, maar het ziet er toch niet zo realistisch uit als het echte leven. :P

Volgens mij is industrie en de bijbehorende vervuiling een killer voor je maximale populatie. Mijn 550.000 stad komt met de CAM mod ook niet verder dan 600.000 inwoners.

Kun je deze stad ergens op internet neerzetten? Ik wil hem graag bekijken met alle statistiscs erbij enz.
Tja als ik een lucht foto bekijk van mijn stad [irl] dan zien ik ook geen kolen-centrale laat staan lelijke rode masten die electro vervoeren.
De stad die ik laat zien is puur een test-stad wbt de CAM.
Als er een mod kwam om een ijsel-sentrale ergens te dumpen [de masten zijn er maar moeilijk te ploppen] dan zou ik daar zeker voor gaan.
Als je het dan over realiteit hebt dan moet zo'n verbinding garrant staan voor electro in het hele gebied[ondergronds] en niet maar 3 tiles.
De realiteit zal je leren dat de cam levels toevoegt.
Ook ik vind niet alle gebouwen even mooi maar die worden vast wel gefilterd.
Zo niet doe ik dat zelf wel >:)
Dank je trowens voor het compliment :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Maar je wilt dus niet je savegame opsturen? jammer

Goud is geen geld

• LoneRanger
  • Niet online
Ik zit er niet echt om te springen eerlijk gezegt.
De regio is alleen al 50MB+ en dan is het nog maar de vraag of die het bij jou doet en wat je dan eventueel te zien krijgt.
Waarschijnlijk een hoop dozen, raar uitziende gebouwen en blauwe ondergronden. :P
Maar als er dingen zijn die je graag wilt weten wil ik die best vertellen of laten zien. :)

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

LoneRanger schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 06:00:
Ik zit er niet echt om te springen eerlijk gezegt.
De regio is alleen al 50MB+ en dan is het nog maar de vraag of die het bij jou doet en wat je dan eventueel te zien krijgt.
Waarschijnlijk een hoop dozen, raar uitziende gebouwen en blauwe ondergronden. :P
Maar als er dingen zijn die je graag wilt weten wil ik die best vertellen of laten zien. :)
Doe maar een paar statistieken zoals banen in handel, banen in industrie, levensverwachting, luchtvervuiling, belastingdruk, onderwijsquotient..

Kaartjes van verkeersstromen, eventuele spoor/bus/metro netwerken, gebieden... :P

Heb je trouwens veel industrie in je regio? want van afstand is dat niet zo goed te zien.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/winchester-small.JPG

Eerste stadje in een nieuw te bouwen regio. Eerst was er heel veel vraag naar industrie, maar geen ruimte voor nieuwe industriegebieden. Toen heb ik geleidelijk het onderwijs verbeterd en nu is het quotient tussen de 190 en 200, waardoor de vraag naar HT industrie en handel weer aantrekt en de stad weer verder groeit. Het schiereilandje linksonder is er later bijgebouwd door in te polderen. Daar is nu ook een aanlegplaats voor een cruiseschip. :)

Ik ben nu voor het eerst serieus met bussen gaan werken en dat bevalt me goed. Er zijn meer voetgangers dan auto's in de stad en het aantal bussen is ook erg groot. Zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/verkeer-winchester.PNG

[ Voor 39% gewijzigd door frankknopers op 30-08-2007 18:07 ]

Goud is geen geld

• LoneRanger
  • Niet online
Is dat met of zonder de CAM want die heeft ook effect op het OV?
Zo heb je nu ook "fietsers" wat dus gewoon pedestrians zijn met een langere afstand.

Info van het grootste stadsdeel in mijn regio:

Zones:
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/zones.JPG

Health and education:
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/popbyage.JPG
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/lifeexp.JPG
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/edbyage.JPG

Tax:
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/tax.JPG
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/budget.JPG
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/inandout.JPG

Om maar even aan te geven dat je geen money hacks/cheats nodig bent als je een beetje nadenkt. :)
Zou die 1.3 miljard te claimen zijn bij Maxis? >:)
Overigens zijn die 2 kleine dips belasting verlagingen om meer mensen/bedrijven binnen te halen.

Traffic:
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/traffic.JPG
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/travelby2.JPG
*edit, aangepast aan 500 jaar*

Zoals je ziet had ik subways maar heb ze afgeschaft omdat het ten koste ging van klanditie voor mijn commercial zones.
Het is ietwat te ver doorgevoerd dat je met 1.3M aan inwoners geen subway nodig bent maar voorheen had ik al traffic-jams bij 30k inwoners wat ook weer onwaarschijnlijk is.
Ik zal het eens aankaarten bij de makers want met 1.3M aan inwoners moet je het niet kunnen redden met de bus alleen. :)

Air polution:
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/trafpolution.JPG
Valt wel mee, heb nog niemand horen klagen. :X
Ach, de rechte lijnen geven wel aan dat het puur op straat is dus genoeg groen om de boel te filteren voor woningen.

Ik hou het voor gezien wbt dit district en ga me even wijden aan natuur, kleinen stadjes/dorpjes.

frank, als je nog wat mist hoor ik het wel. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door LoneRanger op 30-08-2007 20:23 . Reden: picture aangepast, 500jaar ipv 1 jaar ]

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ziet er mooi uit LoneRanger. Ik zie dat je erg weinig industrie hebt en dat is weer gunstig voor de lucht en weater kwaliteit. Omdat je de handel en de woonwijken helemaal met elkaar hebt vermengd zijn de afstanden woon-werk vrij kort. Dat geeft weinig verkeersopstopping (dus minder luchtvervuiling op de straten) en veel voetgangers/fietsers :D

Wel jammer dat je die subway hebt weggehaald, die zou het verkeer voor de langere afstand (de auto in dit geval), nog verder van de straat kunnen houden.

Maar die grote hoeveelheid kasgeld is niet zo bijzonder. Ik bedoel: je spaart $50.000 per periode uit aan energiekosten vanwege die 'cheat' en verder is het gewoon een kwestie van wachten en de jaren zien verstrijken. :P

Je bent ook al lang bezig geweest met die stad als ik kijk naar de X-as op die grafiekjes :o

Die lage belastingen helpen ook heel goed mee met die grote commerciele torens. Ik doe dat soms ook wel om bepaalde vraag te stimuleren. Gewoon de belastingdruk een paar procent naar beneden. En met zoveel inwoners kun je de belasting wel permanent laag houden omdat er gewoon veel geld binnenkomt.

Toch jammer dat je niet gewoon 5 kernfusiecentrales bouwt in de stad. Het geeft geen vervuiling en je budget kan het best lijden. :D Is al een stuk leuker om te bekijken dan 1 windmolen.

Waar laat je trouwens je afval in die stad? :Y)

Ik speel nu ook met de CAM mod en het is nu wel een stuk leuker geworden dat een stad nu echt flink kan groeien. Jammer is wel dat het te makkelijk is geworden om winst te draaien, nu is het geen kunst meer om een grote stad financieel gezond te houden. Mijn 550.000 stad heeft door de CAM mod erop los te laten nu geen 3.000 winst per periode, maar wel 20.000. Dat is een beetje jammer.

[ Voor 36% gewijzigd door frankknopers op 30-08-2007 21:13 ]

Goud is geen geld

• LoneRanger
  • Niet online
Ik ben begin juli begonnen geloof ik en heb er meer uren in zitten dan mijn vriendin zou willen.
Jammer voor haar maar af en toe mag ze wat boompjes/bloemen planten. ;)
Dat ik cheats gebruik voor power/water/garbage heeft meer te maken met dat het mij gaat om hoe het eruit ziet dan wat het kost.[ alsf de kosten reeel zin t.ov. werkelijkheid, hetzelfde voorhet aantal agenten je nog bent.]
Waar ik woon leven meer dan 40K inwoners en echt niet dat we hier een helicopter hebben. :D
Ik kan best een winstgevende regio neer zetten zonder cheats maar daar gaat het allang niet meer over.
Jouw insteek van het spel heeft mss wel andere prioriteiten dan de meine.
Ach en onderschat de CAM niet zo makkelijk kom je niet op het hoogste peil ondanks dat het makkelijker lijkt. >:)

Anoniem: 230207

Godsamme, ik speel het nu ook weer. Zit nu bij mijn pa op Vista ( :( ) en had een mooi stadje gebouwd in bloei. Met kolencentrale, connecties via trein en snelwegen naar andere stad, mooi HT industrie, redelijk wat rijke huisje (maar viel een beetje tegen terwijl ik een goedlopende school en middelbare school had met genoeg geld) Maar helaas springt ie er weer zomaar uit zonder een foutmelding ofzo. Maarja. Wat is nou een goede belasting instelling zeg maar. Bij mij loopt het altijd een beetje op maar weet nou nooit wat ik het beste kan vragen. Ik kan er wel mee rondkomen nu.

• anandus
  • Niet online
Wat zijn trouwens jullie tips om een realistisch ogende stad te bouwen? :)
(Ik heb véél plugins, dus tips als 'kanalen' enzo zijn ook handig)

offtopic:
Fijn dat het topic (wéér) opleeft! Laat trouwens ook wel zien hoe tijdloos SimCity4 eigenlijk is :)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 30-08-2007 21:56 ]

Ik heb eigenlijk geen mods op dat nam na. Maar vroeger ging ik altijd heel lang de god uithangen en een heel mooi landschap maken met heuvels en rivieren. Maar dan ziet het er (als je gaat bouwen) juist alleen maar meer onrealistisch uit omdat die bruggen, wegen enz. altijd raar worden. Daarom heb ik nu maar gewoon een rechte kust lijn met een plat land erachter en een hoop bomen. Dan ziet het er nog het leukst uit.

Sim City 4 begin ik om het half jaar weer te spelen :P

Is er trouwens een mod ofzo zodat je spel om de 10min autosaved ofzo? Zou wel fijn zijn ben nu ook weer de hele stad kwijt :(

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 230207 op 30-08-2007 22:05 ]

• PeterSelie
Ik heb hem net [wederom :') ] installed, is er niemand die mee wil dingen aan het te doneren bedrag om de STEX Collectors edition CD's in handen te krijgen? :9

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Na een tijd geknoeid te hebben in de standaardregio's, om de plugins te leren kennen en wat strategien uit te proberen, heb ik maar eens besloten een regio van ST te gaan renderen (Eaton). Dit is voor het eerst dat ik geen complete 'rasterstad' plan.

In het oosten van de regio zit low density residential met hier en daar wat kleine comercial lots en wat hi-tech industry. Dit heb ik in verschillende vormen gerangschikt, misschien dat ik dit later nog aanpas om deze 'suburbs' iets consequenter te maken. De echte industrie zit in eerste instantie boven de rivier, om de schadelijke effecten buiten het woongebied te houden.
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/SCtrin1a.jpg.xs.jpg

Het volgende shot is eigenlijk niet veel verder dan het eerste, de boel is enigszins gegroeid (+/- 15.000 inwoners) en er zijn een paar bruggen bijgekomen. Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk bomen te planten in deze wijken, zowel voor het oog als voor de omgevingseffecten.
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/SCtrin2.jpg.xs.jpg

Hier is de stad flink gegroeid, 130.000 inwoners onderhand, het grootste aantal woont echter in het zuidwesten, wat niet te zien is in dit shot. De eerste CAMeLots zijn ook verschenen volgens de statistieken (welke het precies zijn is me helaas alleen niet helemaal duidelijk)
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07354/SCtrin3.jpg.xs.jpg

Ik heb nog geen buursteden dus deze stad is compleet zelfvoorzienend, ondertussen maak ik ong. 3000 winst op een inkomen van +/- 35.000 (dus 33.000 kosten), dit doe ik zonder cheats of (voor het spel) onwerkelijke gebouwen. Er ligt al een metrostelsel dat nog naar het oosten uitgebreid moet worden.

Ik loop alleen tegen een probleempje aan; de rivier is zo diep/stijl dat er geen waterleiding onderdoorgelegd kan worden, zijn hier oplossingen voor? Ik vind het nogal lastig dat ik aan beide kanten op het water moet letten en dat de metro bovengronds moet komen om de rivier over te steken. Ook zou ik graag weten waar ik een mod kan vinden die het water iets realistischer maakt, ik zie het veel op screens, maar kan de mod niet vinden.

Mochten jullie het leuk vinden wil ik af en toe wel een updateje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ziet er fantastisch uit SandaX! :)
Als ik je een kleine tip mag geven, zoek even naar bomen die wat minder fel gekleurd zijn.
De bomen die je nu gebruikt zijn te fel. [smaak kwestie wellicht]

Ik zag zogauw 2 cams bij je, die licht groene iets rechts van de linker brug en helemaal links, wederom een groen gebouw, vlak bij die bruine flat. ;)
Wat ook een tip is als je screens/foto's maakt is met de "g" toets het grid uit te schakelen.

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken en plaatjes zijn altijd welkom. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit er goed uit!
Maar trekken mensen weg als je HT industrie bij woonwijken neerzet? Ik had het geprobeerd maar de kwamen allemaal van die verbrandings ovens dus toch maar even gesloopt :P
En wil iemand mij vertellen hoe hij zijn belasting insteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 230207 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:25:
Zit er goed uit!
Maar trekken mensen weg als je HT industrie bij woonwijken neerzet? Ik had het geprobeerd maar de kwamen allemaal van die verbrandings ovens dus toch maar even gesloopt :P
Gewoon een kwestie van vervuilende industrie op 15+ % zetten en productieindustrie op 10 ~ 15 %. Daarentegen HT industrie verlagen tot een procent of 4 ~ 6 , afhankelijk van de natuurlijke vraag naar HT industrie in die specifieke stad.

Maar dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat er vraag is naar HT industrie. Dus ook goede opleiding en scholing in de stad hebben. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Even tussendoor; van Terr had ik na een paar dagen nog geen antwoord ontvangen helaas, dus heb ik een bericht naar Crash gestuurd :)

Van hem is onderhand de toestemming verkregen om een nieuw SC4 topic te starten, en het spel ook direct een doorstart te geven! :.

Dusch LoneRanger: doe me ff adden @ MSN (zie profiel) (en uiteraard geld dat ook voor iedereen die wat toe te voegen denkt te hebben :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Anoniem: 230207 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:25:
Zit er goed uit!
Volgens mij trekken personen niet weg als je HT industry zoned in de buurt van de woonwijken, dit doen ze wel bij vervuilende industrie, van productie weet ik het zo niet.

Volgens mij kan je er voor zorgen dat het HT wordt door in eerste instantie kleine zones aan te leggen, 3x2 / 3x3 ofzo, veel groen te gebruiken, en te zorgen dat het intelligentie quotient boven de 120 zit.

Bedankt voor de kritieken, nog tips voor een stel geloofwaardiger bomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
even op simtropolis zoeken in de ST-Exchange (je moet wel ingelogt zijn om de zoekfunctie te kunnen gebruiken) naar trees, tree lots, zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Nu heb ik zelf ook maar eens wat de terraformer ingegooid (gewoon een JPG-tje die ik van simtropolis afgeplukt heb).
Nu geeft hij echt wanneer ik deze in de terraformer gooi, opsla en in SC4 open het hele landschap weer in het kleurenschema dat ik in de terraformer heb gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/GoT/terraformer.png

Ik kan alle steden afzonderlijk openen om dit effect kwijt te raken (zie de steden rechtsboven), maar dit wordt natuurlijk een beetje omslachtig..

Is er een andere / betere - tool / manier voor om toch deze regions SC4 in te krijgen?

[edit]
My bad.. had net de edit ook kunnen gebruiken :>

[ Voor 5% gewijzigd door PeterSelie op 31-08-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Nou, vandaag aan een nieuw projectje begonnen. De 1 miljoen stad. Zonder cheats, maar wel met CAM (geweldige mod!).

Ik heb nu iets meer dan de helft van de kavel volgebouwd en ik zit op 620.000 ongeveer. De stad heeft alleen handel en geen industrie, want industrie is vervuilend. Afvalverwerking gebeurt voor een klein deel door recyclingcentra, een deel door een vuilverbrander, en de rest wordt geexporteerd, om te voorkomen dat ik meer dan 1 vuilverbrander moet maken (= vervuiling = minder hoge gebouwen).

Hier een screen van het grootste handelscentrum van de stad. Het oude centrum is meer naar het oosten, daar staan ook wel veel grote kantoren en woonflats. Het vervoer wordt voor een groot deel geregeld door bussen. Een metro netwerk staat in de planning, want in sommige wijken zijn de bushaltes voor meer dan 300% bezet. Een bushalte heeft 1.000 capaciteit en een metrostation 8.000, dus dat is zeker de moeite waard voor de toekomst. Verder is er één groot internationaal vliegveld, dat 1x is uitgebreid.

Hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito-small.JPG

Voor de geinteresseerden zet ik zo een savegame van deze stad online. Om hem goed te kunnen importeren heb je Rush Hour / Deluxe en 1 grote 'kavel' nodig. Alleen CAM wordt gebruikt, dus verder geen plugins nodig.

Savegame: http://www.knopers.net/we...ers/simcity/montecito.rar (11,5 MB) update 2-9-07
CAM plugin: http://www.knopers.net/we...olossusAddonMod_Setup.zip (1 MB)

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 02-09-2007 01:57 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Heb je verder nog steden of dorpjes in je regio?
Opzich heb je een heel interessant projectje door met de CAM te spelen zonder Cam-lots. :)
Ik ben even benieuwd naar de vraag naar banen/woningen.
Laat even weten als je problemen tegen gekomen bent en hoe je die opgelost hebt wbt caps en werkeloosheid etc.

Ik heb zelf net toevallig een cap opgelost en mijn stadsdeel begint weer verder te groeien in de richting van 1.5M.
Dankzij mijn eigen bedachte bestemmings plan kan heb ik nog maar heel weinig bouwgrond wat bedoeld is voor laag- to middelbouw.
De regio gaat er steeds gelikter uitzien alleen ten zuiden van de rivier heb ik nog een werkeloosheids probleem.
Nu de vraag naar werk/ aanbod van werk weer sterk in de lift zit in het grote stadsdeel denk ik dat het probleem in het zuiden wel verholpen is.

SoaDmaggot: ik neem morgen wel even contact met je op via mail of msn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

*O* Gelukt! *O*

1.100.000 inwoners!

En dan te bedenken dat deze stad nog niet eens bestond toen ik vanmorgen (of gisteren) om 13:00 uit mijn nest stapte 8) Voor jullie heel veel screens en statistieken van de stad, maar als je wilt kun je de stad (en de regio) ook downloaden. Links staan straks onderaan. :)

Screens:

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito2-small.JPG
Overzichtje

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito3-small.JPG
2e Handelsgebied met park centraal (origineel he :P), twee vliegvelden en een plak snelweg

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito4-small.JPG
Energievoorziening en afvalverwerking

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito7-small.JPG
Nieuwste woonwijk, hier heb ik de 1 miljoen gepasseerd. In deze wijk staat trouwens 3x de 'Bank of America'

Statistieken
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito-balans.PNG
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito-belasting.PNG
Financien zijn goed op orde, belastingen zijn nog redelijk op peil gebleven. Ik heb ze twee keer verlaagd om kunstmatig de vraag naar woningen en handel op te krikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito-onderwijs.PNG
Gewoon goed, onderwijsquotient tussen de 180 en 200 nu :)

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito-bevolkingleeftijd.PNG
De bevolkingsverdeling is in mijn stad heel anders dan in die van LoneRanger valt me op. Heeft dat iets te maken met de ouderdom van de stad? (mijne is gebouwd in 104 jaar en die van LoneRanger in <500)

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito-geminkomen.PNG
Tsjah, deze snap ik nog steeds niet. Ik weet dat het gem.inkomen een deuk krijgt als je een nieuwe woonwijk maakt, maar toch zie ik veel meer luxe en modale, dan armoedige flats staan...

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito-verkeer.PNG
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito-verkeerkaart.PNG
Bussen doen goed hun werk, samen met voetgangers en fietsers houden ze de auto een beetje van de straat. Gevolg daarvan is minder verkeerslawaai, schonere lucht en kortere reistijden :D

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/montecito-vervuiling.PNG
Luchtvervuiling is mede door het afzien van industrie en massale afvalverbranding gering. Dit geldt trouwens ook voor de watervervuiling, die is ook laag.

Downloads:
- Montecito (11 MB)
- Regio (50MB)

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 02-09-2007 02:35 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

LoneRanger schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:52:
Heb je verder nog steden of dorpjes in je regio?
Wel een paar andere steden, maar niet zo spectaculair nog. Ik heb een paar industriesteden, dit is volgens mij de enige stad in de regio met 0 industrie banen.
Ik ben even benieuwd naar de vraag naar banen/woningen.
Laat even weten als je problemen tegen gekomen bent en hoe je die opgelost hebt wbt caps en werkeloosheid etc.
De vraag naar woningen is redelijk goed, de vraag naar banen is gewoon niet te stillen. De stad hierboven (Montecito (vernoemd naar oude Intel CPU :P)) heeft nu 1.100.000 inwoners, maar ook 1.000.000 banen in de handel. Verder heb ik in de regio ontzettend veel banen in de industrie om een beetje evenwicht te geven aan die enorme handel.

Op sommige momenten stagneerde de groei van de populatie, dit kon ik oplossen door verschillende maatregelen (van licht naar ingrijpend):
  1. Budgetten voor scholen en ziekenhuizen checken, waar nodig nieuwe bijbouwen
  2. Meer grasveldjes, middelgrote plaza's, vijvers en/of sportvelden maken
  3. Her-allocatie van gebieden (lege stukken voor woningen bestemd omvormen tot handelsgebied)
  4. Belasting een tandje verlagen (~0.6 procentpunten eraf in mijn geval)
Ik heb zelf net toevallig een cap opgelost en mijn stadsdeel begint weer verder te groeien in de richting van 1.5M. Dankzij mijn eigen bedachte bestemmings plan kan heb ik nog maar heel weinig bouwgrond wat bedoeld is voor laag- to middelbouw.
Hoe heb je die 'cap' verhoogd dan? Met één van bovenstaande maatregelen? Of met een metro-netwerk?
De regio gaat er steeds gelikter uitzien alleen ten zuiden van de rivier heb ik nog een werkeloosheids probleem. Nu de vraag naar werk/ aanbod van werk weer sterk in de lift zit in het grote stadsdeel denk ik dat het probleem in het zuiden wel verholpen is.
Ik vind het mooi om te zien dat je op het niveau van de regio werkt. Ik werk eigenlijk per stad zonder een overkoepelende gedachte / vorm erin aan te brengen. Snelwegen sluiten in mijn regio nooit zo mooi op elkaar aan, en spoorwegen zijn ook nog niet echt te vinden. Ik weet gewoon uit ervaring dat het ontzettend veel tijd kost om een hele regio naar eigen inzicht vol te bouwen.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
frankknopers schreef op zondag 02 september 2007 @ 02:31:
[...]

Wel een paar andere steden, maar niet zo spectaculair nog. Ik heb een paar industriesteden, dit is volgens mij de enige stad in de regio met 0 industrie banen.
Ah ok want het wordt nml moeilijker als je meerdere grote steden/stadsdelen hebt.
Als je soms lang aan een deel werkt dan kan dat heel veel invloed hebben als je verder gaat in een ander deel en zowel negatief als positief.
De vraag naar woningen is redelijk goed, de vraag naar banen is gewoon niet te stillen. De stad hierboven (Montecito (vernoemd naar oude Intel CPU :P)) heeft nu 1.100.000 inwoners, maar ook 1.000.000 banen in de handel. Verder heb ik in de regio ontzettend veel banen in de industrie om een beetje evenwicht te geven aan die enorme handel.

Op sommige momenten stagneerde de groei van de populatie, dit kon ik oplossen door verschillende maatregelen (van licht naar ingrijpend):
  1. Budgetten voor scholen en ziekenhuizen checken, waar nodig nieuwe bijbouwen
  2. Meer grasveldjes, middelgrote plaza's, vijvers en/of sportvelden maken
  3. Her-allocatie van gebieden (lege stukken voor woningen bestemd omvormen tot handelsgebied)
  4. Belasting een tandje verlagen (~0.6 procentpunten eraf in mijn geval)
Hoe heb je die 'cap' verhoogd dan? Met één van bovenstaande maatregelen? Of met een metro-netwerk?
Tja je hebt de voor de hand liggende caprelievers zoals scholing, brandweer/politie, ziekenhuizen, omgeving, neighbourhood-connection, vliegveld, haven etc.
De minder voor de hand liggende is mss wel een bushalte helemaal als je in de rand van je stad bezig bent.
Door het plaatsen van extra haltes en small plaza's heb ik zonder te zonen 50K extra inwoners erbij. :)
Ik vind het mooi om te zien dat je op het niveau van de regio werkt. Ik werk eigenlijk per stad zonder een overkoepelende gedachte / vorm erin aan te brengen. Snelwegen sluiten in mijn regio nooit zo mooi op elkaar aan, en spoorwegen zijn ook nog niet echt te vinden. Ik weet gewoon uit ervaring dat het ontzettend veel tijd kost om een hele regio naar eigen inzicht vol te bouwen.
In principe is het niet veel anders dan een stad bouwen. :+
Op dit moment ben ik weer in het zuiden bezig en heb ik de plotseling golf[je] van werkeloosheid inmiddels verholpen.
Persoonlijk vind ik dit echt het mooiste stadje wat ik tot nu toe gebouwt heb.
Het centrum is eht te onderscheiden van de buitenwijken door een paar grote office buildings.
Daarnaast 3 grote industrie parken met inmiddels bijna 100K aan banen.
Ik post aan het begin van de avond wel wat pics van dat stadje+regio update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
nog ff een stiekeme kick :D
SoaDmaggot schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:50:
Nu heb ik zelf ook maar eens wat de terraformer ingegooid (gewoon een JPG-tje die ik van simtropolis afgeplukt heb).
Nu geeft hij echt wanneer ik deze in de terraformer gooi, opsla en in SC4 open het hele landschap weer in het kleurenschema dat ik in de terraformer heb gebruikt:
[afbeelding]

Ik kan alle steden afzonderlijk openen om dit effect kwijt te raken (zie de steden rechtsboven), maar dit wordt natuurlijk een beetje omslachtig..

Is er een andere / betere - tool / manier voor om toch deze regions SC4 in te krijgen?

[edit]
My bad.. had net de edit ook kunnen gebruiken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Volgens mij moet ik je teleur stellen, elk deeltje moet je openen en opslaan om je regio in orde te krijgen.

Kleine [beloofde] update:

Mijn stadje in het zuiden, 350K inwoners waarvan bijna 100K werkzaam in industrie.

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07350/zuid1.jpg.xs.jpg

Regio:

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07350/regiovalley.jpg.xs.jpg

Is nog lang niet af natuurlijk, metname tussen de rivieren moet ik nog aansluiting vinden. :)
Helemaal rechts komt een [grote?] haven. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
LoneRanger schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:34:
Volgens mij moet ik je teleur stellen, elk deeltje moet je openen en opslaan om je regio in orde te krijgen.
Och, teleurstellen :9
Zo lang duurt het niet, wilde alleen weten of anderen ook dit probleem hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:14:
[...]

Och, teleurstellen :9
Zo lang duurt het niet, wilde alleen weten of anderen ook dit probleem hadden :)
Dat zeg je nou wel maar ik heb/had een regio met heel veel stukjes, na 40 keer openen en opslaan was ik het wel zat. :P

je hebt trouwens mail op je gmail adres en anders mail me maar even op "nickname"@hetnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Bah, ik ben m'n regio kwijt na een HD crash. :(
Minimaal 60 uur werk verdwenen. ;(
Ik voelde het wel aankomen en had gelukkig op tijd een backup gemaakt van mijn pluggin-folder maar de regio vergeten.

Mijn nieuwe project is nu de Berlijn regio zonder exact doel nog.
Ik ben allang blij dat ik de boel weer voor elkaar heb na 4 dagen leed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

LoneRanger schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:07:
Bah, ik ben m'n regio kwijt na een HD crash. :(
Minimaal 60 uur werk verdwenen. ;(
Ik voelde het wel aankomen en had gelukkig op tijd een backup gemaakt van mijn pluggin-folder maar de regio vergeten.

Mijn nieuwe project is nu de Berlijn regio zonder exact doel nog.
Ik ben allang blij dat ik de boel weer voor elkaar heb na 4 dagen leed. :P
Auw, dat is wel pijnlijk. Ik wordt al pissed als ik een Crash to Desktop krijg. Dan wil ik het spel ook gelijk een paar dagen niet meer zien. Dat je nu weer aan de slag gaat zeg :P

Ik maak sinds kort backups van mijn raid0, nadat ik laatst ook zo'n grapje had met PC. De raid was kapot en alle data dus weg (op backups na). Nu gebruik ik Norton Ghost om bijna dagelijks de hele raid (2x74GB Raptor) naar een 160GB USB schijf weg te schrijven.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
frankknopers: moet je toch eens gaan denken aan 0,1 raid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:44:
frankknopers: moet je toch eens gaan denken aan 0,1 raid? :)
Hoever ben je trouwens met een nieuwe ts? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
nog helemaal niet mee bezig geweest tbh, al mijn tijd gestoken in het overnemen van een bedrijf en dit topic :p [/reclame]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die intro tekst :P Botsmalloot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
offtopic:
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Weet iemand overigens waar ik de Amsterdam Arena vandaan kan halen? Kan hem op SC4devotion en simtropolis niet vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kick
Weet iemand of je de rush hour expansion ergens goedkoop op de kop kan tikken? Heb simcity 4 van het weekend voor 5 euro gekocht dus nu wil ik graag de expansion ook voor een leuk prijsje op de kop zien te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:33:
Weet iemand overigens waar ik de Amsterdam Arena vandaan kan halen? Kan hem op SC4devotion en simtropolis niet vinden :/
Volgens mij is die er [nog] niet voor SC4.
Er is wel een 3d model te vinden op google.3dwarehouse die je via sketchup zou kunnen exporteren naar een dds file om hem zo te kunnen openen met Gmax.
In theorie is het mogelijk. ;)
TrailBlazer schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:38:
kick
Weet iemand of je de rush hour expansion ergens goedkoop op de kop kan tikken? Heb simcity 4 van het weekend voor 5 euro gekocht dus nu wil ik graag de expansion ook voor een leuk prijsje op de kop zien te tikken.
Voor zover ik weet is Rushour niet meer appart te verkrijgen, hooguit 2e hands.
Zelfs EA-store levert Rushour niet meer.
SC-deluxe is SC4+Rushour en is nog wel verkrijgbaar voor een paar euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dat zou betekenen dat ik SC4 voor niks gekocht heb. Naja eerst deze maar eens spelen en kijken hoe lang ik het leuk blijf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:09:
Dat zou betekenen dat ik SC4 voor niks gekocht heb. Naja eerst deze maar eens spelen en kijken hoe lang ik het leuk blijf vinden.
M'n broer had dezelfde fout gemaakt :P

Ik geloof dat je Deluxe (SC4 + RH) voor 5 eurootjes kan krijgen.
Misschien ruilen bij de winkel?

Persoonlijk vind ik SC4 zonder Rush Hour te beperkt, en eigenlijk niet echt leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
anandus schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:13:
[...]
M'n broer had dezelfde fout gemaakt :P

Ik geloof dat je Deluxe (SC4 + RH) voor 5 eurootjes kan krijgen.
Misschien ruilen bij de winkel?

Persoonlijk vind ik SC4 zonder Rush Hour te beperkt, en eigenlijk niet echt leuk :P
Jammer genoeg is de deluxe nergens meer verkrijgbaar. Ik heb nu ook alleen het spel gekocht, in de hoop de uitbreiding ergens tweedehands op de kop te kunnen tikken.

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

delux is inderdaad nergens te vinden. Expansion soms wel los te verkrijgen maar voor 34 euro vind ik dat wat veel voor zo'n oude expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 20:01

Solid Seal

3D Printer N00b

Echt he .. hebik een map gedownload die je instant 1 triljoen simdollars geeft .. ik leuk beetje map maken .. met leuke tierelanteintjes .. 50k ish inwoners .. zoom uit en blang ... desktop ..

en laatste keer dat ik gesaved had was nadat ik de snelweg had aangelegd ... en dat doe ik altijd .. ja .. aan het begin :/

Giev auto 10min save mod :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TrailBlazer schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:08:
delux is inderdaad nergens te vinden. Expansion soms wel los te verkrijgen maar voor 34 euro vind ik dat wat veel voor zo'n oude expansion.
UGUHHH Internet ding dat begint met t en eindigt met orrent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik heb serieus nog nooit een torent gedownload :p
overigens op amazon wordt die aangeboden voor 7 pond ofzo

[ Voor 37% gewijzigd door TrailBlazer op 17-09-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Omdat ik het niet laten kan. 8)

Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07381/dorpje.JPG.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07381/kust.JPG.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07381/stadje.JPG.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07381/nacht.JPG.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07381/avond.jpg.xs.jpg

Alles is clickbaar voor een 1680x1050 versie. :9

Ik hoop deze week toe te komen aan een nieuw topic met uitleg van e.e.a. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

originele Deluxe pack (sc4 + exp in 1) via marktplaats op de kop getikt voor 5 euro en 25 kilometer fietsen (en weer terug, maar was lekker weer)... Op dit moment uitgeleend aan broertje lief omdat ik de een hoop leuk lijkende gedownloade mods niet compleet gevisualiseerd krijg (alle ndex en andere graphics basis packs er al opgezet). En daar al teveel tijd ingestoken heb...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111813

LoneRanger schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:00:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat ziet er gewoon té mooi uit! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
/me is working on a layout already
Zal zoiets worden als de NFSPS TS \o/

[ Voor 29% gewijzigd door PeterSelie op 17-09-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Waarom gebruik je Daeley's notifier mod niet?
Zorgt ervoor dat ik braaf om de 20 minuten save :)

(Ironisch genoeg heb ik sinds het opruimen van mijn plugins geen CTD meer gehad :P )

@Loneranger: Is dat met of zonder CAM (denk zonder?)
@SoadMaggot: Ik weet niet wat een npfsapsnfsp is, maar ik ben benieuwd :P

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 18-09-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
anandus schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:50:
[...]
@SoadMaggot: Ik weet niet wat een npfsapsnfsp is, maar ik ben benieuwd :P
Clique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ah :)

Misschien is het trouwens wel een goed idee om de eerste 2 posts tegebruiken. De openingspost voor algemene SC4-info en de tweede post voor populaire plugins enzo? Dus 1 statische en 1 dynamische openingspost zeg maar? :P
/suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
inderdaad, zoiets zat ik me ook te bedenken, en eventueel ook @ dynamische post de laatste updates van belangrijke grote plugins (voor zover deze nog worden doorontwikkeld :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:50:
[...]

@Loneranger: Is dat met of zonder CAM (denk zonder?)
Is gewoon met CAM maar ik zone momenteel alleen maar low en medium.
Practisch alle gebouwen van SimGoober staan nu op SC4D en dat zijn niet echt grote gebouwen maar wel stuk voor stuk pareltjes. :9
Daarnaast heb ik het even gehad met super skyscrapers. :P
Ik merk trouwens dat ik nog heel veel props en soms ook models mis.
Dat eerste merkte ik pas met SC4Tool. [veel werk]

@Soadmaggot: ah ok, ik dacht dat je er geen tijd voor had om een nieuwe ts in elkaar te zetten vandaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waarom krijg ik geen neighbour deal aangeboden van mijn buurstad. Ik heb veels te weing water de ander veels te veel maar toch kan ik niks selecteren in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TrailBlazer schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:53:
waarom krijg ik geen neighbour deal aangeboden van mijn buurstad. Ik heb veels te weing water de ander veels te veel maar toch kan ik niks selecteren in het menu.
Heb je wel een pijplijn lopen naar de desbetreffende buur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
TrailBlazer schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:53:
Heb je wel een pijplijn conectie?
Ze gaan het water niet per truck vervoeren. :P

* LoneRanger moet sneller leren typen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door LoneRanger op 18-09-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja de pijplijn is er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
LoneRanger schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:32:
[...]

Is gewoon met CAM maar ik zone momenteel alleen maar low en medium.
Practisch alle gebouwen van SimGoober staan nu op SC4D en dat zijn niet echt grote gebouwen maar wel stuk voor stuk pareltjes. :9
Daarnaast heb ik het even gehad met super skyscrapers. :P
Ik merk trouwens dat ik nog heel veel props en soms ook models mis.
Dat eerste merkte ik pas met SC4Tool. [veel werk]

@Soadmaggot: ah ok, ik dacht dat je er geen tijd voor had om een nieuwe ts in elkaar te zetten vandaar. ;)
Heb je toevallig wat links waar een beetje wordt uitgelegd wat de CAM is en doet. Ben er zelf een tijdje uit geweest, omdat ik het wel weer even had gezien en ook compleet geen inspiratie meer had. Heb nog wel meegekregen dat ze er mee bezig waren, maar daar houd het voor mij wel mee op.

En omdat screens van SC4 altijd tof zijn nog maar wat oudjes van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07382/sc329Rennes.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07382/sc333Rennes.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07382/sc335Rennes.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07382/sc336Rennes.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07382/sc337Rennes.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07382/sc338Rennes.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07382/sc403Cahors.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ElmarO schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:26:
[...]

Heb je toevallig wat links waar een beetje wordt uitgelegd wat de CAM is en doet. Ben er zelf een tijdje uit geweest, omdat ik het wel weer even had gezien en ook compleet geen inspiratie meer had. Heb nog wel meegekregen dat ze er mee bezig waren, maar daar houd het voor mij wel mee op.
Wat CAM doet is het volgende:
Normale SC4 heeft 8 'stages' voor gebouwen. De CAM zorgt ervoor dat het aantal stages is uitgebreid naar 15 :)

Alle info, lots, etc vind je op SC4D (ik weet niet hoelang je eruit bent, maar dat is dé plek voor je plugins. Zeg maar de opvolger van de STEX :P )

[ Voor 2% gewijzigd door anandus op 18-09-2007 14:30 . Reden: urltje toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
ElmarO, is dat nu een pure eye-candy city? Of maak je ook daadwerkelijk winst / onderhoud je alles ook echt (politie, brandweer, scholen ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 13:59

switchboy

-ruimte te huur-

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hoe heb jij het spel breedbeeld gekregen? De hoogste resolutie die ik kan kiezen is 1280, dus speel ik met twee zwarte balken aan de zijkant.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:29:
[...]
Wat CAM doet is het volgende:
Normale SC4 heeft 8 'stages' voor gebouwen. De CAM zorgt ervoor dat het aantal stages is uitgebreid naar 15 :)

Alle info, lots, etc vind je op SC4D (ik weet niet hoelang je eruit bent, maar dat is dé plek voor je plugins. Zeg maar de opvolger van de STEX :P )
Die site kende ik wel, maar ik dacht misschien zijn er specifieke topics die ik moet lezen. Maar ik ga er eens een keer goed aan de gang mee. In ieder geval bedankt voor je hulp. :)
SoaDmaggot schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:51:
ElmarO, is dat nu een pure eye-candy city? Of maak je ook daadwerkelijk winst / onderhoud je alles ook echt (politie, brandweer, scholen ed)
Maak er winst mee. Doe ik onder meer door de parkeerplaatsen die je op het zesde plaatje ziet. Die leveren per stuk maandelijks $200 op. Zo haal je eigenlijk de kosten voor het ziekenhuis er al weer uit, terwijl ik het op deze manier ook wat leuker vind ogen. Tevens maak ik tegenwoordig ook gebruik van de Lottery Program. Is een ordinance die er al van origine inzit, maar standaard niet is geactiveerd. Met deze mod kan je hem wel gebruiken. Deze levert meer op (is afhankelijk van inwoneraantal) dan legalize gambling en je hebt niet de nadelige effecten in de vorm van criminaliteit.

Ook maak ik bijvoorbeeld gebruik van het ziekenhuis dat je op onderstaand plaatje ziet.

Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07382/sc378Sarlat.jpg.xs.jpg

Heeft een grotere reikwijdte dan het standaard SC4-ziekenhuis, is een klap goedkoper en er kunnen meer patiënten in. Normaal gesproken had ik qua reikwijdte in deze stad 2 ziekenhuizen neer moeten zetten. Nu kan ik makkelijk met 1 af. In dezelfde reeks zitten ook een politiebureau en brandweer, maar die gebruik ik niet zo vaak. Gebruik dan liever het politiebureau en de brandweerkazerne van Porkissimo. Al heeft alleen zijn brandweerkazerne een grotere reikwijdte en lagere maandelijkse kosten dan de standaard Large Fire Department. De standaard gebruik ik overigens ook vaak zat.

En de Trail Park + gras die ik vaak gebruik kosten maandelijks $0. Dus dat maakt het een stuk makkelijker om die te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07382/sc398Cahors.jpg.xs.jpg

Ook maak ik gebruik van tol en trap ik ze zoveel mogelijk het OV in. Wat ook weer wat geld oplevert. Zo is het dus vrij aardig in de hand te houden. :)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.