Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Misschien mis ik iets, maar hoe hou je je mods een beetje overzichtelijk? Als ik zo'n hole-digger mod download en ook nog een busstopmod (met 10 bushaltes ofzo) en ga zo maar door, lopen die menu'tjes toch helemaal vol? Is daar wat aan te doen? Of is de enige remedie gewoon: niet teveel mods downloaden...
Verder vroeg ik me af wat alle sub-forum titels (en daarmee ook kom ik die termen hier en daar tegen) betekenen...Lot editor, BAT, BAT BSC, BAT NDEX en dan ook nog Modding erachteraan...
En ik zag dat WillyF Nederlandse treinen had rondrijden, nu had ik nog even de vraag: Je kan op Simptropolis meerdere treintypes downloaden, heeft het zin om er meerdere te downloaden? (oftewel: overschrijven ze de bestaande treintjes, en dus ook eventueel elkaar?)
Ik wil wat plugins downloaden en heb simtropolis gevonden maar zie door de bomen het bos niet meer.
Welke plugins moet ik hebben en zijn er packs zodat je niet alles 1 voor 1 hoeft te downloaden?
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Voor zover ik weet, is dat niet 'eerlijk' op te lossen.Breepee schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:18:...
Wat dat grote station betreft: is dat nog 'eerlijk' op te lossen? Ik kan het wel gebruiken namelijk, want ik heb een stukje rails met 3 stations op 300%-400% bezetting achter elkaar...
...
Een tijdje geleden had ik 2 (of 3) treintypes in m'n pluginmapje staan. Die reden ook alle rond. Dan weer eens het NS type, dan weer een spaanse type bijv..eswa schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:41:
...
En ik zag dat WillyF Nederlandse treinen had rondrijden, nu had ik nog even de vraag: Je kan op Simptropolis meerdere treintypes downloaden, heeft het zin om er meerdere te downloaden? (oftewel: overschrijven ze de bestaande treintjes, en dus ook eventueel elkaar?)
(Uiteindelijk heb ik op het NS-type na, al die andere treinen weer eruit gegooid.)
[ Voor 36% gewijzigd door WillyF op 11-03-2006 09:32 ]
The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back
[edit]
Ah, volgens mij is dit de officiele website van de NAM mod: http://www.stnam.com/
[ Voor 22% gewijzigd door Brent op 11-03-2006 10:34 ]
Inderdaad, of de mods met SC4 Tool zelf veranderen zodat ze in een ander menutje terecht komen (dat is wat ik meestal doe). Er zijn ook mods die de standaard SimCity dingen weghalen, dat zou ook wat op moeten ruimen, maar dan moet je wel zorgen dat je een alternatief hebt gedownload, want het is lullig als je geen brandweer of scholen meer kan bouweneswa schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:41:
Dankje, maar de exchange-zone van Simtropolis is weer online, dus ik heb flink wat leuke gebouwtjes (waaronder stations) gedownload.
Misschien mis ik iets, maar hoe hou je je mods een beetje overzichtelijk? Als ik zo'n hole-digger mod download en ook nog een busstopmod (met 10 bushaltes ofzo) en ga zo maar door, lopen die menu'tjes toch helemaal vol? Is daar wat aan te doen? Of is de enige remedie gewoon: niet teveel mods downloaden...
Het is echter jammer dat er geen submenuutjes mogelijk zijn.
BAT is de Building Architect Tool, een programma om zelf een huisje te bouwen. LOT is een programma om een 'lot' te maken (dat is een gebied wat een gebouw inneemt, bijv 2x3 vakjes, je kan er dan een gebouw opzetten, boompje, prullenbak, etc.). BSC en NDEX zijn 2 groepen die gebouwen en lots maken, als is NDEX nu een beetje dood, ze hebben ongelooflijk mooie wolkenkrabbers gemaakt. BSC is meer van winkels, tankstations, etc.Verder vroeg ik me af wat alle sub-forum titels (en daarmee ook kom ik die termen hier en daar tegen) betekenen...Lot editor, BAT, BAT BSC, BAT NDEX en dan ook nog Modding erachteraan...
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
En wat zijn die BSC Mega Props packs die nu bovenaan de STEXlijst staan?

We've got that ring of confidence
Vanmiddag zag ik de deluxe doos bij de Mediamarkt voor nog geen 15 eypo liggen en ik kom 'm niet laten liggen
Gewoon naar de STEX gaan, zit propvol met regio'szwik schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:15:
*boink*
Vanmiddag zag ik de deluxe doos bij de Mediamarkt voor nog geen 15 eypo liggen en ik kom 'm niet laten liggen. Na jarenlang Simcity op de snes gespeeld te hebben probeer ik de sprong naar het pc-platform te maken
.Ik heb het spel geinstalleerd op mijn oude P3-550 wat niet al te soepeltjes loopt zeg maar
. Anyhow, ik ben er toch al in geslaagd om een kleine stad te bouwen van zo'n 20.000 inwoners! Wat ik wel leuk vind is dat je regio's hebt. Wel jammer dat er geen region generator bij zit ofzo (of die heb ik nog niet gevonden). Voor de rest, tof spel! Hier ben ik waarschijnlijk wel weer een heel aantal jaartjes zoet mee
.
Ik ben nu bezig met een soort Amsterdam (veel kanalen). Ik zit op 320.000 inwoners nu.
Verwijderd
In mijn geval is het meestal 'slechte' infrastructuur en dientengevolge lange pendeltijden.eswa schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:51:
Ik heb een beetje problemen met gebouwen die van R$$$ naar R$$ of R$ veranderen... A.k.a. ze worden grijs/bruin en lelijk. Wat daaraan te doen? Betekent dat dat er woningnood is, en dat ik dus meer R moet zonen? En is het zo dat die gebouwen automatisch weer terug naar hun oorspronkelijke status veranderen als er meer woningen zijn? (dus weer van R$ naar R$$$).
Ik ben nu bezig met een soort Amsterdam (veel kanalen). Ik zit op 320.000 inwoners nu.
Er is een nieuwe batter (haarlemmergold heet-ie) op simtropolis, en die maakt allemaal Nederlandse/Belgische gebouwen.
Eergister kwam-ie met het stadhuis van Haarlem en vandaag met huisjes uit Haarlem en een Kerk uit Vlaanderen.
De gebouwen gaan prima samen met bijvoorbeeld vanderaap z'n gebouwen, een kanalenset en het station van Amsterdam om een mooie Nederlands/Vlaams uitziende stad te bouwen
Klik
Klik
Klik
[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 21-04-2006 12:57 ]
Statistieken
Visjkal is een op industrie gerichte buurgemeente van Brestajov, Porrechi is een stad van een kameraad van mij. De waardering burgemeester is bij mij inmiddels 80, simpelweg door het bouwen van een aantal monumenten. Ook is het gemiddeld inkomen weer terug op normaal peil: rond de 35.000.
Meer statistieken vind je in mijn powerpoint bestand: kaarten van vervoer, vervuiling onderwijs etc.
Plaatjes:
Dit is ongeveer de meest welvarende wijk. Veel groen, veel handel en goede verbindingswegen.
De alleroudste stadswijk, ernstig in verval, chronisch onderbezet (leegstand). Het gebouw aan de rechterkant - bij het ziekenhuis - is de Fisk Assurantien. Werken 5.550! mensen op $$ niveau.
De uitgestrekte velden met bloeiende hightech industrie. De vraag naar hightech industrie is onverzadigbaar zo lijkt het. Ik kan er zo nog zo'n gebied bij bouwen..
De aantrekkelijkheid voor hightech is te verklaren door:
- Grote afzetmarkt
- Goede verbindingen (raster van snelwegen) en spoorlijnen richting de 5 havenpieren
- Hoog gemiddeld opleidingsniveau
- Lage watervervuiling?
Gewone regiokaart, niet veel bijzonders.
Vervoerskaart van de regio, let op de dichtheid van de snelwegen.
[ Voor 41% gewijzigd door frankknopers op 04-06-2006 20:36 ]
Goud is geen geld
dat dacht ik ook maar ik kan alleen stations aanlggen maar geen spoorBreepee schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:15:
Zit in de NAM...
Gewoon ergens onder het 'treinen-menu', staat ie gewoon tussen.
dit is alles wat ik heb qua tramBreepee schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:36:
Gek dat het hier wel kan
Gewoon ergens onder het 'treinen-menu', staat ie gewoon tussen.

[ Voor 19% gewijzigd door oversightt op 25-06-2006 16:50 ]
ik ga alles eens weg halen welke nam versie gebruik jijBreepee schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:18:
Vreemd, jij hebt zelfs nog veel meer dingen dan ik. Zijn er misschien conflicten?
[ Voor 7% gewijzigd door oversightt op 25-06-2006 17:45 ]
nu heb ik helemaal niks meerBreepee schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:54:
De laatste AFAIK, van eind september 2005.
ik heb de nam zo juist geinstaleert en daar de grl
ps kun jij mischien je plugin folder zippen (dat gaat mischien wat sneller)
Maar je kan toch de laatste NAM downloaden en installeren (evt op een lege pluginmap), dan zou die het moeten doen?
dat heb ik gedaan maar dat werkt nietanandus schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:10:
Ik hoop voor je dat Breepee niet zo'n plugin folder heeft als ik (al vrees ik van wel), dan is zo'n zip paar honder mb of zelfs een Gb groot
Maar je kan toch de laatste NAM downloaden en installeren (evt op een lege pluginmap), dan zou die het moeten doen?
zie hier
edit zojuist de stex download map leeggemaakt
[ Voor 6% gewijzigd door oversightt op 25-06-2006 18:14 ]
hoeft niet persee breepee te zijnanandus schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:10:
Ik hoop voor je dat Breepee niet zo'n plugin folder heeft als ik (al vrees ik van wel), dan is zo'n zip paar honder mb of zelfs een Gb groot
Ik heb me trouwens vergist: het icoon bevind zich onder Divers Transport en heet Light Rail. Als het goed is moet jij 'm daar ook aantreffen.
Verwijderd
Zo, ik heb dit spel ook maar even afgestoft en weer geinstalleerd. Wat blijkt: zelfs op mijn high-end (relatief gezien voor zo'n "oud" spel als SC4) krijg ik nog bagger performance tijdens het scrollen.. Maar dat mag de pret niet drukken aangezien alles lekker vloeiend gaat wanneer ik niet scroll (helaas zijn de Rush Hour missies hierdoor wel onmogelijk omdat ik door de lag gewoon niet kan sturen).
Het grappige is dus, ik begin met een zeer winstgevende en bescheiden dorpje met hoog opgeleide mensen, gezonde mensen, geen criminaliteit, etc etc. Maar wanneer ik dik ga uitbreiden beginnen de problemen pas echt (verkeersontstoppingen..

Dit blijft gewoon een leuk spel, het leek me daarom leuk om even te kijken of er nog meer mensen zijn die dit spel nog spelen
Vreemd?Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:12:
Zeer harde kick!
Zo, ik heb dit spel ook maar even afgestoft en weer geinstalleerd. Wat blijkt: zelfs op mijn high-end (relatief gezien voor zo'n "oud" spel als SC4) krijg ik nog bagger performance tijdens het scrollen.. Maar dat mag de pret niet drukken aangezien alles lekker vloeiend gaat wanneer ik niet scroll (helaas zijn de Rush Hour missies hierdoor wel onmogelijk omdat ik door de lag gewoon niet kan sturen).
Hij hoort niet te laggen, zeker niet op zo'n systeem. Althans, pas bij 400.000 inwoners ofzo
Misschien ook maar weer eens een keer installeren, dit
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 05-10-2006 13:16 ]
Verwijderd
Dat dacht ik ook dus, en als ik niet scroll is de performance prima. ALleen wanneer ik ga scrollen dropt mijn FPS naar +-5fps :'|anandus schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:14:
[...]
Vreemd?
Hij hoort niet te laggen, zeker niet op zo'n systeem. Althans, pas bij 400.000 inwoners ofzo
Misschien ook maar weer eens een keer installeren, dit
Ik heb de patch gewoon geinstalleerd, enig idee wat het anders kan zijn?
Ja, wacht, er staat me iets van bij. Heeft te maken met de backbuffer van de grafische kaart ofzoiets.Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:17:
[...]
Dat dacht ik ook dus, en als ik niet scroll is de performance prima. ALleen wanneer ik ga scrollen dropt mijn FPS naar +-5fps :'|
Ik heb de patch gewoon geinstalleerd, enig idee wat het anders kan zijn?
Heb je een Ati toevallig?
* anandus gaat even zoeken.
Edit:
kijk hier eens, zoiets misschien?
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 05-10-2006 16:47 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
Ik heb een X850, dus ik ga even kijken naar die link die je gaf.. Thanks!anandus schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:29:
[...]
Ja, wacht, er staat me iets van bij. Heeft te maken met de backbuffer van de grafische kaart ofzoiets.
Heb je een Ati toevallig?
* anandus gaat even zoeken.
Edit:
kijk hier eens, zoiets misschien?
/edit Dat deed het hem, scrollen werkt nu helemaal top.
Niet te geloven, gewoon even 2 regeltjes toevoegen en dat was het.. Goh, thanks, EA
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 19:56 ]
Verwijderd
Welke menu's bedoel je precies?oversightt schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:46:
hoe kan je die menutjes een beetje indelen ze worden zo vol??
de menus zoals transport en die dingen dus waar je wegen scholene en je plugins in staan jeweetwwel
Heb je mods geïnstalleerd? Voor bepaalde (groepen) mods zijn er "Menu Management Lots", dan komen alle items uit een mod-groep (zoals BSC Park set, Simgoober Canals of PEG CDK) in 1 icoontje te staan.oversightt schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:17:
[...]
de menus zoals transport en die dingen dus waar je wegen scholene en je plugins in staan jeweetwwel
Kijk hier maar
oke tnnx en waar kan ik deze downloade http://www.willyf.org/troep/simcity/hakata_station.jpg het hakata stationanandus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:22:
[...]
Heb je mods geïnstalleerd? Voor bepaalde (groepen) mods zijn er "Menu Management Lots", dan komen alle items uit een mod-groep (zoals BSC Park set, Simgoober Canals of PEG CDK) in 1 icoontje te staan.
Kijk hier maar
en wat zijn de must have onder de mods
Ik zou zeggen:oversightt schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:37:
[...]
oke tnnx en waar kan ik deze downloade http://www.willyf.org/troep/simcity/hakata_station.jpg het hakata station
Zoek eens op Simtropolis, daar zijn de meeste mods te vinden
Dé musthave is de Network Addon Mod, verder hangt het er een beetje vanaf. Er zijn duizenden mods, dus het is moeilijk om 'musthaves' aan te wijzen, omdat het ook een kwestie van smaak isen wat zijn de must have onder de mods
Al worden in dit Fok!-topic een aantal uitgelicht
thanks de nam kende ik alanandus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:44:
[...]
Ik zou zeggen:
Zoek eens op Simtropolis, daar zijn de meeste mods te vinden
[...]
Dé musthave is de Network Addon Mod, verder hangt het er een beetje vanaf. Er zijn duizenden mods, dus het is moeilijk om 'musthaves' aan te wijzen, omdat het ook een kwestie van smaak is
Al worden in dit Fok!-topic een aantal uitgelicht
welke mods heb jij allemaal
Wat vreemd dat je dat nodig hebt, ik heb er met mijn 9700pro al geen last meer vanVerwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:29:
[...]Ik heb een X850, dus ik ga even kijken naar die link die je gaf.. Thanks!
/edit Dat deed het hem, scrollen werkt nu helemaal top.
Niet te geloven, gewoon even 2 regeltjes toevoegen en dat was het.. Goh, thanks, EA
Met de Hole Digging Lot. Hiermee maak je 'gaten' in de grond die als intree en uitgang van de tunnels dienen.oversightt schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:50:
hoe kan je tunnels aanleggen???
[ Voor 20% gewijzigd door MikeWazowski op 07-10-2006 20:52 ]
Ga naar de tab Data Views (daar waar je je statistieken zoals Traffic in gekleurde vakken op je map krijgt) en klik op Zoning.
Yep, dat is em, bedankt!Roeltjuh schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:06:
@sweeper
Ga naar de tab Data Views (daar waar je je statistieken zoals Traffic in gekleurde vakken op je map krijgt) en klik op Zoning.
Verwijderd
Da's een hoopVerwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:07:
Mag ik hier een kickje op geven? Aangezien ik zojuist SC4+RH weer heb geinstalleerd samen met 1GB aan plugins?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Tja. Dan moet ik even mijn DVD erbij pakkenAriën Clay schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:11:
[...]
Da's een hoop. Welke heb je dan allemaal?
Te veel om op te noemen zeg maar!!
Ik maak wel een screen, hold on.
Ok, en ik zal eens kijken of SC+RH kan afstoffenVerwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:13:
[...]
Tja. Dan moet ik even mijn DVD erbij pakken
Te veel om op te noemen zeg maar!!
Ik maak wel een screen, hold on.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Bwijs:Ariën Clay schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:13:
[...]
Ok, en ik zal eens kijken of SC+RH kan afstoffen

Als je wil, maak ik graag voor je een kopietje ervan
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 23:20 ]
Verwijderd
screenshot:

Wat ook een voordeel is van een verlaagde snelweg: je kan onramps makkelijker bouwen en je kan mooie bruggen over de snelweg bouwen. Ik ga jullie stap-voor-stap via screenshots laten zien hoe mijn stad gaat groeien ...
Verwijderd

Je ziet allemaal pluginnetjes in de screenshot. Zoals kleine wegen, parkeerterreinen, en voetpaden. De zones zijn allemaal 'high'. Rechts van het stadje komt het industrie terrein. Links komen de commerciële zones.
Morgen ga ik weer aan de slag!
Eindelijk weer leven in dit topic!
Ben benieuwd hoe het gaat
/me stoft z'n SC4+RC ook af
Nu nog tijd vinden

Verwijderd
Verwijderd
Ik heb zelf altijd de neiging om gewoon "blokken" aan te leggen ipv wijk voor wijk netjes de stad laten groeien
Ben benieuwd!
Verwijderd
Dat doe ik nu ook. Is namelijk mijn eerste stad in een regio. Dus dat moet even lekker flink gaan groeien. Hoop trouwens om voor 2 uur vannacht een paar screenshots met jullie te delenVerwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:28:
Ziet er goed uit Worldracing, netjes!
Ik heb zelf altijd de neiging om gewoon "blokken" aan te leggen ipv wijk voor wijk netjes de stad laten groeien
Ben benieuwd!

Verwijderd
Dat rondscheuren doe ik echt noooit. Zet die functie ook meteen uit.MensionXL schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:42:
Ik mis toch iets in dit spel, of er is iets te veel gemaakt. Ik krijg helemaal geen Sim City 3 gevoel ofzo, dat lekker bouwen enzo, nu moet je als burgemeester in een karretje gaan rondscheuren etc en alles lijkt veel te snel te gaan. BahVonden jullie dit ook?
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 10:34 ]
Di 'U-Drive-IT' onzin doe ik ook niet hoor. Ik ben er puur voor het stedenbouwen, en zeker wel dat SC4 dat heeft hoor. Hoewel Rush Hour wel een beetje verplicht is voor lekker doorbouwen tot 3 in de nacht, vind ik deel 4 zeker beter dan deel 3000. Je kunt veel meer dan in 3000, maar je kunt ook een hoop laten.MensionXL schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:42:
Ik mis toch iets in dit spel, of er is iets te veel gemaakt. Ik krijg helemaal geen Sim City 3 gevoel ofzo, dat lekker bouwen enzo, nu moet je als burgemeester in een karretje gaan rondscheuren etc en alles lijkt veel te snel te gaan. BahVonden jullie dit ook?
Bij mij was het zo dat ik maanden heb lopen ploeteren om mijn bouwstijl van SC3000 (halve stad volplempen met zones en wegen en op play drukken) om te vormen naar een nieuwe bouwstijl (meer organisch uitbereiden en ook goed letten om de maandelijkse kosten en door ook actief mee spelen, dus niet bang zijn je kolencentrale op 25% te zetten in het begin). Daarna is het echt toppie!
En hotdog: je hebt er wel wat aan als je die 15 euro uitgeeft, namelijk dat die het wel doet
Helemaal mee eens.Breepee schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:29:
[...]
Di 'U-Drive-IT' onzin doe ik ook niet hoor. Ik ben er puur voor het stedenbouwen, en zeker wel dat SC4 dat heeft hoor. Hoewel Rush Hour wel een beetje verplicht is voor lekker doorbouwen tot 3 in de nacht, vind ik deel 4 zeker beter dan deel 3000. Je kunt veel meer dan in 3000, maar je kunt ook een hoop laten.
Bij mij was het zo dat ik maanden heb lopen ploeteren om mijn bouwstijl van SC3000 (halve stad volplempen met zones en wegen en op play drukken) om te vormen naar een nieuwe bouwstijl (meer organisch uitbereiden en ook goed letten om de maandelijkse kosten en door ook actief mee spelen, dus niet bang zijn je kolencentrale op 25% te zetten in het begin). Daarna is het echt toppie!
En hotdog: je hebt er wel wat aan als je die 15 euro uitgeeft, namelijk dat die het wel doet
Ik heb laatst Simcity 3k gespeeld en wat is dat beperkt zeg!
Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is, maar Simcity 4 is imho vélen malen beter dan 3k.
Al is idd Rush Hour een must, zonder is het een stuk minder.
Verwijderd
Simcity 4 Deluxe: €14,99hotdog92 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:51:
Tjah..ik wou gewoon kijken of ik het mooi vond. Srry...was misschien dom om te posten, maar waar haal je die 15 euro van vandaan. Ik zag hem staan voor 30 euro! Ik heb Sim City 3000 wel, maar hij start hem gewoon niet op als ik hem geinstalleerd heb. In Windows 95-98 had ik hier geen last van. Maar zonder Rush Hour is Sim City 4 dus een stuk minder?
Daar zit Rush Hour dus ook bij
Ik zat namelijk bij bol.com te kijken en daar is simcity zelf 5,99 en rush hour 29,95 ofzo...wat een prijsverschil
Verwijderd
Ik ga het even installerenanandus schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:39:
Interessant. Kan iemand een breedbeeldplaatje posten? Ben benieuwd hoe het zit met de interface
Kan je ook editen naar 3200*1200, dual screen?Zarkov schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:01:
Misschien heel overbodig en allang bij iedereen bekend, maar Sc4 + RH zijn vrij gemakkelijk om te vormen naar breedbeeld. Handig voor de laptop/breedbeeld bezitter. Het Is een kwestie van je sc4.cfg file in je mijn docs map te Hex editen. Je kunt je resoluties zonder problemen tot 1920*1200 editen (2560*1600 zorgt jammer genoeg voor een crash naar desktop). Breedbeeld geeft meteen een stukje meer overzicht. Als iemand er interesse in heeft kan ik nog wel een link dumpen met de specifieke uitleg. Er staat ook ergens een patch op simtropolis maar die werkte voor mij heellaas niet.
Heb zelf namelijk interesse!
Ik ook wel, alleen als het 1 gig is kan je er beter ff een torrent van maken oidM@NIC schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:20:
Zeg Worldracing, ga je nog een leuke RAR met ons delen waar al die plugins in zitten?
Heb zelf namelijk interesse!

Deze stad ontvangt voor een deel zijn stroom van een buurstad en deze schatjes maken het mede mogelijk.

Alles wat je hier ziet zit overigens ook in het pakket wat Worldracing heeft. Aangezien ik het voor hem op DVD heb gebrand.
Nope, mij lukt het in ieder geval niet, bij elke resolutie hoger dan 1920 x 1200 schiet ie terug naar een 4:3 verhouding. Maar wellicht dat het jou wel lukt. Linkje naar hex edit guide http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=2909 (Hulde aan diegene die de uitleg schreef trouwens)Razor.Timo schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:37:
[...]
Kan je ook editen naar 3200*1200, dual screen?
Interface en text schalen mee met de resolutie, dus geen vertekeningen. Zit nu even klem in tijd maar ik zal binnenkort wel een screenshot dumpenanandus schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:39:
Interessant. Kan iemand een breedbeeldplaatje posten? Ben benieuwd hoe het zit met de interface

Morgen op mijn vrije dag SimCity spelen \o/
Maar zal je zien, ben ik de halve dag bezig met de plugins vinden

BSC \o/
Is het een slecht teken als ik elk custom gebouw op de eerdere screenshots herken?

/me installeert
[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 24-10-2006 01:55 ]
Verwijderd
Ik heb volgens mij op mijn harde schijf ook nog een plugins.7z staanVerwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:31:
@ anandus: Zoek via limewire naar 'plugins.rar'. Ik en ElmarO hebben voor jullie 1GB aan plugins online gegooid
(Daarnaast ben ik niet zo'n fan van Limewire
Vandaag vrij, dus straks lekker aan de slag.
Ik ga denk ik een lekker organische stad bouwen. Eerst een weg en enorm veel boerderijen met wat huisjes aan de weg enzo, kijken wat daarvan gaat komen
Toch geen plugins.7z gevonden
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 24-10-2006 10:19 ]
Verwijderd
Ik heb alle SC's gespeeld, ik had SC4 toen die nieuw was blind gekocht, maar ik vond SC4 tegenvallen, omdat je een hele regio moest bouwen.
Ben nog jaren doorgegaan met SC3K, die ik ook braaf gekocht heb.
Deze topic liet leuke plaatjes zien, dus toch maar ens de doos afgestoft en er mee begonnen
K, toen viel SC4 (zonder RH/Deluxe) ineens tegen

Dus maar even de Deluxe Editie 'trial' gedownload
Maar ens ASAP aanschaffen, 15 euris is niet de moeite.
Wel geintresseerd in de ladingen plugins in deze topic

Gelukkig is mij het trauma bespaard gebleven omdat ik SC4 pas speelde nadat RH uit was gekomen
Heb het later zonder RH gespeeld en dat is enorm minder leuk, RH is echt cruciaal (net als de NAM, overigens).
/me anandus moet minder lullen en meer spelen

Verwijderd

K, zet er voortaan wat duidelijker bij dat't alleen voor RH is

Ik ben eigenlijk nog op me gemak aan het kijken wat RH meer kan dan SC4, wat een boel is
Als ik dat gewend ben, gaat NAM er het eerst op.
Hmm ik kan hem niet vinden op limewire... Grootste plugins.rar is 3.5mbVerwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:55:
Zo. Jullie kunnen nu mijn rar vinden op LimeWire. Hij heet 'Plugins.rar'Veel plezier

Verwijderd
Vanavond ben ik weer onlineRazor.Timo schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:56:
[...]
Hmm ik kan hem niet vinden op limewire... Grootste plugins.rar is 3.5mb
ben je al onlineVerwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:35:
[...]
Vanavond ben ik weer onlineVanaf half zeven.
[ Voor 86% gewijzigd door MensionXL op 24-10-2006 21:39 ]

Nu zo maar eens installeren
Het kan ook door het target bij de shortcut te wijzigen.Zarkov schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:40:
[...]
Nope, mij lukt het in ieder geval niet, bij elke resolutie hoger dan 1920 x 1200 schiet ie terug naar een 4:3 verhouding. Maar wellicht dat het jou wel lukt. Linkje naar hex edit guide http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=2909 (Hulde aan diegene die de uitleg schreef trouwens)
[...]
Interface en text schalen mee met de resolutie, dus geen vertekeningen. Zit nu even klem in tijd maar ik zal binnenkort wel een screenshot dumpen
Die moet dan worden:
waarbij op de plaats van de XXXX de gewenste resolutie moet komen."C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -CustomResolution:enabled -rXXXXxXXXX
(http://www.simtropolis.co...adid=79378&enterthread=y: )
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dit topic is gesloten.