Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 96 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 44.400 views

• hosee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-02 17:48
Kan zijn dat ik mij wel vergis maar wat heeft je link te maken met dat Salland daadwerkelijk de 5870X2 nu te koop heeft? :O
Weet van geenéén officiële release rond deze nieuwe GPU....come on... ;(

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• rapture
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-01 13:26

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hebben Sis, Matrox en Via/S3 wel bestaansrecht in de huidige markten?

Sis had de reputatie van slechte chipsets. Ooit probeerden ze van deze reputatie af te geraken (bv 735 chipset), maar waarom zou een klant nu nog aan een Sis-chipset moeten denken?

Matrox doet niet meer aan de gamerskaarten race zodat de consument niet meer met deze merknaam in aanraking komt. Het is volledig uit de mainstream markt gestapt.

Via (brrrr) chipsets en mijn S3 ervaring is een kaart die 0,1 fps in het laten zien van java-code in Netbeans. Het kost gewoon meerdere seconden om een scherm java-code op het scherm zichtbaar te maken. Laat staan dat je over graphics begint.

Intel, AMD/ATI en nVidia gaat 1/5 tot 1/3 achteruit. nVidia cijfers lopen naar AMD/ATI over zodat AMD's achteruitgang tov Intel beperkt gebleven is. Zowel AMD als Intel levert platformen met processor, chipset en igp/gpu.

rapture wijzigde deze reactie 01-02-2009 20:36 (14%)

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8

• Rub3s
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20-02 14:14

Rub3s

+3 , omdat het kan

quote:
jean willem schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:45:
Dat zegt helemaal niks. Er stonden in september of oktober ook al i7's te koop met een korte levertijd.
offtopic:
eigenlijk toch van de zotte al die winkels die hoaxen naar buiten brengen? zie de hd5870x2 en de e8700 (dat belgische bedrijf). allemaal komen ze mooi in het nieuws wat weer reclame opleverd.......

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-02 04:37

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

quote:
Rub3s schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:39:
[...]

offtopic:
eigenlijk toch van de zotte al die winkels die hoaxen naar buiten brengen? zie de hd5870x2 en de e8700 (dat belgische bedrijf). allemaal komen ze mooi in het nieuws wat weer reclame opleverd.......
Daar ben ik het ook mee eens. Als ze dit echt uit hun duim zuigen is het een schande. Maar volgens mij doen ze dit al veel langer. Daarom koop ik daar eigenlijk ook nooit wat wat net uit is. Meestal hebben ze het niet en zijn andere winkels alsnog eerder met leveren. Ik zie ze er wel voor aan om dit 5 weken op de site te laten staan en dan alles naar de juiste specs en naam aan passen.

Of tot dat AMD hun boos op gaat bellen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Indy91
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16-10-2019
AMD heeft een versie Fusion for Gaming 1.0 uitgebracht.

Te downloaden vanaf: Game.AMD

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Astennu

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

Het wordt nog leuker als je het bericht op FUD leest:
quote:
At least not yet

Despite the fact that a Radeon 5870 X2 card is listed by a Dutch e-tailer, we can confirm that there is no such card, at least not yet.

ATI doesn’t have a new RV770 successor and we are not aware of such a brand for any ATI based upcoming product. It looks like these guys want to get some media attention and sell some other cards based on this coverage, and they traditionally like to get the news out and have listed Phenom II Quad 805, 810 and Three core 710 and 720.

Unfortunately, this time there won’t be this card and as far as we know RV740 is the first 40nm card that should launch at some point in early Q2 2009 and RV770 40nm successor is definitely later than that.

You can check out the listing here.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Vandread
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:06
Veel hardware shops zijn toch afhankelijk van de importeurs/groothandels, dus vraag kan ook zijn, welke groothandel kwam er met de HD5870x2 op de proppen ;)

Pssst Tesla kopen?

• dahakon
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09-11-2019
Ik vraag me af waarom Fud compleet tegen alle andere roddels ingaat aangaande releasedate van de RV740 en het bestaan van een RV790.

Los van dit, Salland heeft ondertussen de HD5870X2 alweer van de site verwijderd.
AMD heeft zich schijnbaar terug getrokken van CeBit 2009. Daar zullen ze dus niks lanceren.

Zie: http://www.zdnet.de/news/business/0,39023142,39201896,00.htm

Nieuw topic komt er in de loop van de dag aan. Ondertussen kunnen jullie je verlekkeren aan deze review van de Asus EAH HD4850 en HD4870 MATRIX kaarten:

http://www.hardware.info/images/news/ASUS_HD4870_Matrix-02.jpg

http://www.firingsquad.co...matrix_review/default.asp

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Indy91
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16-10-2019
Wederom een verzorgde review van FiringSquad. :)

Deze review laat duidelijk zien dat met de huidige drivers de HD4870 1GB ten opzicht van de GTX260 -216, steeds beter gaat presteren. In 4 van 6 geteste games is de HD4870 1GB nu sneller.

Tevens blijkt dat de HD4850 512MB mede door toedoen van de Catalyst driver updates steeds meer op voorsprong komt op de 9800GTX+. Een half jaar geleden presteerde beide kaarten nog ongeveer gelijk.

Hulde aan het Catalyst driverteam. _/-\o_

Indy91 wijzigde deze reactie 02-02-2009 13:02 (14%)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-02 15:43
Ik vraag me af hoe ze Fallout 3 hebben getest met die 181.20 drivers.

Die game crashed namelijk al binnen een minuut (bij iedereen) met die drivers.

Knap dat ze dat werkend hebben gekregen...

Maar goed; verder ziet het er goed uit voor ATi. De HD4870 en GTX260 zijn nagenoeg net zo snel in de meeste games. Het scheelt echt geen keutel...

Grappig dat dit toch altijd weer zo is. :)

Toch is ATi in het voordeel omdat de HD4870 1GB 3 tientjes goedkoper is. :)

Edit; die ASUS 4870 kaart doet trouwens gewoon vrolijk 874/1040Mhz... Dat is wel heel erg lekker!
quote:
CJ schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:19:
AMD heeft zich schijnbaar terug getrokken van CeBit 2009. Daar zullen ze dus niks lanceren.
Best vreemd eigenlijk. Ze hadden toch iets leuks kunnen doen/ laten zien met de Phenom 2?

Ik zeg maar wat. Puur voor reclame dus. Ze hoeven toch niets releasen als ze op CEBIT willen staan?

Format-C wijzigde deze reactie 02-02-2009 13:20 (74%)

XBOX LIVE: Vale46 NL -- PSN: Vale46--NL

• ownage maxim
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-03-2019
Respons van Club3d over de HD5870x2

Hallo Klaas,

Nee hoor CGAX-58758X2 bestaat niet, dat heeft Salland echt uit hun duim gezogen. De grootste onzin so far dit jaar ! Echt weer een gevalletje, "herie maken" en "hits op hun website scoren"

Groeten,
Club3d medewerker

• Astennu

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

Echt schandalig dit soort onzin. Hier houd ik nou echt niet van.

Nu maar hopen dat die RV790 er wel komt rond maart.....

• Reinman
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 05-01-2012

Reinman

Tunnel Snakes Rule!

quote:
CJ schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:19:

Zie: http://www.zdnet.de/news/business/0,39023142,39201896,00.htm
Ai, dat is jammer. Ik meende eerder van je gezien te hebben dat ze juist meer ruimte op CeBit hadden genomen. Misschien uitstel naar een later tijd stip? Misschien beurs in Las Vegas of is die al geweest?(Cebit was in DE toch?)

Reinman wijzigde deze reactie 02-02-2009 14:21 (8%)

All the noobs and users will look up and shout "Help us!"... and I'll look down and whisper "No."

• The Flying Dutchman
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20-02 08:02
quote:
Astennu schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:41:
Echt schandalig dit soort onzin. Hier houd ik nou echt niet van.

Nu maar hopen dat die RV790 er wel komt rond maart.....
Ik heb wel eens iets besteld bij Salland en ik had ze altijd redelijk hoog zitten, maar dit soort publiciteit winnen ze mij niet mee. Bij een winkel die dit soort stunts bewust uithaalt zal ik niet zo snel nog wat bestellen.

The Flying Dutchman

• Annihilus
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2015
*edit*

Annihilus wijzigde deze reactie 02-02-2009 14:46 (93%)

• Astennu

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

Deels offtopic maar deels ook ontopic:

Anandtech heeft een test gedaan tussen de PHII 940, Q9550 en de i7 (met en zonder OC). Met en Zonder CF setup (HD4870). En dit was hun conclusie:
quote:
We set out to answer the question, “Is the Phenom II competitive with a similar Intel Platform in CrossFireX?” Based on our results today, we would have to answer a resounding yes to that question.

It’s not as balanced as the Core i7 920 or even Core 2 Quad Q9550 in a few games, but it does not embarrass itself either. In fact, we think it put up a very good fight and stood its ground with the Q9550. Compared directly to the Q9550, the Phenom II X4 940 is clearly a strong competitor. It had better average frame rates in CrossFire mode than the Q9550 in three titles, tied in one, and finished behind the Q9550 by about 2%~7% in the other three games.

When it came to actual game play experiences, we thought the Phenom II 940 was clearly the better choice in Company of Heroes: Opposing Fronts and Crysis Warhead due to minimum frame rate advantages and fluidity of game play. In the five other titles, we could not tell any real differences in the quality of game play between the Phenom II 940 and Core 2 Quad Q9550. Except for Far Cry 2 where we could raise the graphic quality settings without affecting game play, the i7 platform was no different than our two other solutions.
Ik kan dit zelf ook bevestigen. Met een Single kaart ga je helemaal geen verschil tussen de cpu's merken. Het verschil begin je pas te zien met een Dual GPU config. En dan is het nog steeds om en om. Kortom steek het extra geld gewoon in een dikke vga kaart (of twee) en neem een lekker goedkope CPU,Mobo en mem Combo. Daar heb je qua game ervaring veel meer aan.

Ik heb vooral naar de Min FPS gekeken. Dit is namelijk het belangrijkste. Als hij onder de 50 komt wordt avarage pas interessant. Want het verschil tussen 80-100 FPS is niet merkbaar meer. 40 is vaak al erg goed met 60-80 optimaal.

Voor de hele review is er de volgende link: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3506&p=9

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

quote:
CJ schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:36:
Nieuw topic komt er aan wanneer de storm van Catalyst 9.1 weer is overgewaaid. Ik heb geen zin om gelijk na 1 dag al weer een half vol topic te hebben met alleen maar geblaat over de drivers. :+
Volgens mij is het tijd ;)

[Edit]
En done zo te zien: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 97

Ultraman wijzigde deze reactie 02-02-2009 20:28 (6%)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True