de betaler vervuilt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Een 75 1.8 turbo .. als nieuw en met wat extra tweaks onderhuids. Speciaal geval
Er waren veel verschillende Alfa's aanwezig. De 90 stond wel in de spotlight however. Samen in collone de stad uit gereden en al slingerend de berg op richting een kathadraal-like gebouw met uitzicht over Turijn. Magnifico !
't Was een fantastische roadtrip !!!!!! Blij dat we het gedaan hebben, hoe gestoord ook
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dus ik brand maar los:
- V6, distributieriem of ketting, indien riem, hoe vaak vervangen
- V6 redelijk betrouwbaar/onderhoudsvrij? Vaak olieverbruik of valt dat mee?
- Turbo, die turbo kan die een tijdje mee?
- Riem of ketting?
- 4x4 systeem, rammelzooi, of degelijk?
Roest nog een issue?
Voorkeur gaat eigenlijk uit naar de V6, vanwege de 6 cilinder roffel.
http://auto.marktplaats.n...2-5-v6-u9-1992-grijs.html
http://auto.marktplaats.n...rbo-4wd-u9-1995-rood.html
Geen idee of het wat is, dat de optisch gezien niet 100% zijn boeit me niet, plaatwerk kan ik wel vervangen, kleurverschil boeit me weinig, als ie maar sportief is.
Zoals je ziet zo veel mogelijk sportief voor zo min mogelijk geld.
[ Voor 46% gewijzigd door eX0duS op 29-06-2009 17:26 ]
De turbo's zijn volgens mij van Garrett, redelijk onverwoestbaar bij normaal gedrag.
[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-06-2009 17:32 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

De riem gaat 100.000km mee, jaren weet ik niet, en is heel gemakkelijk zonder speciaal gereedschap te vervangen. Idem kleppen stellen, dat stelt helemaal niets voor
Een knappe 155 vinden kan lastig zijn, maar je kan ook zo tegen een aanlopen. Neem wel iemand mee die weet hoe een goede behoort te rijden en weet waarop te letten. Zo ook roest in de wielasten ed

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 29-06-2009 19:04 ]
XXXVI
Ik mis gewoon een beetje dat fraaie geluid. Het geluid van mijn 75 dat was gewoon muziek, ook de 146 die klonk goed (2.0 ti)
Mijn huidige Citroën die klinkt gewoon nergens naar.
[ Voor 18% gewijzigd door eX0duS op 29-06-2009 19:09 ]
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Specht schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:14:
Een Q4 moet je pas kopen als een liefhebber er eentje aanbied, en zelfs dan nog loop je altijd risico op een miskoop in de zin van onverwachts onderhoud.
* Alfisti heeft een 155 Q4 gehad en is het met bovenstaande heren volledig eensephymerous schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:00:
Q4 is heel duur om te rijden, onderdelen worden steeds zeldzamer en een goed exemplaar vinden is helemaal een crime.
Voor 2 ruggen koop je echt wel een goede v6 hooreX0duS schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:09:
Ik hoor het al.Het zal niet lukken om voor 2 ruggen een mooie en vooral snelle 155 te bezitten.
Ik mis gewoon een beetje dat fraaie geluid. Het geluid van mijn 75 dat was gewoon muziek, ook de 146 die klonk goed (2.0 ti)
Mijn huidige Citroën die klinkt gewoon nergens naar.Hij is wel snel, maar sportief is ie zeker niet... Alhoewel de wegligging behoorlijk goed is, druipt de sportiviteit er nou ook bepaald niet vanaf helaas...
XXXVI
Maar aangezien hij in technisch opzicht niks wist te vertellen, is het wel een risico.
Hij zei ook dat hij hem snel kwijt wilde, eventueel voor € 1000... Dat is niet veel, maar ja, als ik mijn Citroën laat chippen heb ik ook 200 pk en is ie net zo snel...
Maar is het nog steeds een Citroen ipv een Alfa.eX0duS schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:59:
Ik heb die van de Q4 eens opgebelt, maar kon me eigenlijk niet veel vertellen, hij zei er geen verstand van te hebben. Hij had wel de turboslang geplakt, deze was schijnbaar stuk.
Maar aangezien hij in technisch opzicht niks wist te vertellen, is het wel een risico.
Hij zei ook dat hij hem snel kwijt wilde, eventueel voor € 1000... Dat is niet veel, maar ja, als ik mijn Citroën laat chippen heb ik ook 200 pk en is ie net zo snel...
Mijn alfaatje loopt ook weer zoals hij hoort te doen. Gisteren nog maar een keer laten uitlijnen in verband met de verkeerd geplaatste draagarm. Het enige ding wat ik niet zelf doen in de 2 jaar die ik nu alweer Alfa rijd en dat gaat dan mis...
Nouja, voor de rest is hij weer helemaal toppie. Kreeg van de jongens bij Euromaster nog even een complimentje dat het toch wel een hele nette wagen was
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Laten staan !!eX0duS schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:59:
Ik heb die van de Q4 eens opgebelt, maar kon me eigenlijk niet veel vertellen, hij zei er geen verstand van te hebben. Hij had wel de turboslang geplakt, deze was schijnbaar stuk.
Dat is de eerste reactie. Als die al niet vervangen wordt, ben ik bang dat van de rest van het onderhoud ook bizar weinig terecht gekomen is.
fyi: ditzelfde bleek bij mij uiteindelijk tot geen uitgevoerd onderhoud door de laatste eigenaar wat mij uiteindelijk een kostenpost opleverde van meer dan 1900 euro.
BMW 535D
Dus denk dat er wel wat onderhoud te doen is aan de auto, maar hij vraagt ook niet veel, misschien is er nog best een mooie kar van te maken, als je de tijd en het geld hebt natuurlijk.
Dat is zo ongeveer al de waarde van de turbo inclusief inbouw.
Met tijd en geld is natuurlijk alles mooi te maken
Maargoed, een 10.000km oude turbo moet wel te zien zijn. Als 't hele blok direct ook spik en span is vertrouw ik op die 10k echter ook niet al te hard.
BMW 535D
Maar ik zag dus op de foto's 197.xxx ipv 107.xxx wat in de advertentie staat.
De V6 schijnt van een (ik gok oudere) vrouw te zijn, op de foto's zie ik wel een airco module, ze zegt dat ze niet weet of er airco op zit ja of nee, haar zoon zegt van wel.
Hier wat foto's, weet niet of het netjes is ze zo op internet te zetten, maar wat denken jullie? Zit er airco op? Is die deuk te maken door wat plaatwerk te vervangen?
Zijn dat normale stoelen? Vind ze niet echt sportief er uit zien.
Is dit nou een SB of een WB? Ik dacht zelf dat ze pas vanaf een bepaald bouwjaar WB kunnen zijn, maar schijnbaar was het een optie ofzo?
Zo te zien zit de eigenaar wel te stomen in de auto, dus hoop niet dat het een asbak is.
Waarom staat die teller op 666/6, is dat een voorteken ofzo?
/edit
Server laat geen directory listing toe schijnbaar, dan maar zo:

[ Voor 86% gewijzigd door eX0duS op 30-06-2009 17:45 ]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Is een Smallbody, zie randen om de wielkasten, ook kan je het zien aan het interieur (moet je wel weteneX0duS schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:24:
Heb inmiddels al wat foto's van die V6, ziet er op het eerste gezicht vrij netjes uit, maar het is een zwarte, roestplekken zie je dus zo niet, maar interieur zag er ook netjes uit...
Maar ik zag dus op de foto's 197.xxx ipv 107.xxx wat in de advertentie staat.
De V6 schijnt van een (ik gok oudere) vrouw te zijn, op de foto's zie ik wel een airco module, ze zegt dat ze niet weet of er airco op zit ja of nee, haar zoon zegt van wel.
Hier wat foto's, weet niet of het netjes is ze zo op internet te zetten, maar wat denken jullie? Zit er airco op? Is die deuk te maken door wat plaatwerk te vervangen?
Zijn dat normale stoelen? Vind ze niet echt sportief er uit zien.
Is dit nou een SB of een WB? Ik dacht zelf dat ze pas vanaf een bepaald bouwjaar WB kunnen zijn, maar schijnbaar was het een optie ofzo?
Zo te zien zit de eigenaar wel te stomen in de auto, dus hoop niet dat het een asbak is.![]()
Waarom staat die teller op 666/6, is dat een voorteken ofzo?
/edit
Server laat geen directory listing toe schijnbaar, dan maar zo:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Auto is zoals het lijkt met Airco geleverd... te zien aan de ECON knop, elektronische klimaat controle zonder airco heeft die knop niet.
Wat betreft de schade, alles is te maken maar ik ben benieuwd hoe het erachter uit ziet. Sluit de klep nog goed en fatsoenlijk? Plaatwerk is zo te vervangen
* ephymerous wil ook weer een SB

XXXVI
Ik weet nog niet of deze auto wat is... Staat nog maar kort op naam... Zou een grote beurt gehad hebben, maar ik weet nu al dat daar toch weer geen papieren van zijn...
[ Voor 72% gewijzigd door eX0duS op 30-06-2009 21:47 ]
Is puur smaak... ik vond de WB altijd mooier (moderner) maar nu het allebei oude bakken zijn zie ik de schoonheid van een SB pas ineX0duS schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:46:
Is een SB mooier dan een WB dan?
Ik weet nog niet of deze auto wat is... Staat nog maar kort op naam... Zou een grote beurt gehad hebben, maar ik weet nu al dat daar toch weer geen papieren van zijn...
Er komen er voldoende voorbij, en ook erg goede... geduld is het toverwoord
XXXVI
Mjah, WB of SB is inderdaad een kwestie van smaak. Ik vond en vind de WB nog altijd helemaal goed. Voor mij is de SB altijd 'ik wil wel compleet zijn, maar ik ben het net niet'. Kwestie van smaak dusephymerous schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:03:
Is puur smaak... ik vond de WB altijd mooier (moderner) maar nu het allebei oude bakken zijn zie ik de schoonheid van een SB pas in
Er komen er voldoende voorbij, en ook erg goede... geduld is het toverwoord
Kan, maar wat ephymerous al zegt, wat zit er achter. Al hoewel ik als eerste indruk krijg, lantarenpaaltje over het hoofd gezien...eX0duS schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:24:
Is die deuk te maken door wat plaatwerk te vervangen?
Ja, dit zijn normale stoelen. Ik weet niet of de V6 ook in Sport uitgevoerd is geweest, dat interieur zit er net even sportiever uit en heeft rode biesen in de bekleding. (persoonlijk vind ik dit een bijzonder mooi interieur, maar ben bevooroordeeld, heb zelf een Sport gehad).Zijn dat normale stoelen? Vind ze niet echt sportief er uit zien.
Mjah, alles is schoon te maken. In mijn 166 is ook goed gerookt. Echter heeft mijn vrouw dit niet geroken (en die is daar toch best zinnig op). Kon zelfs fysiek aantonen dat er in gerookt isZo te zien zit de eigenaar wel te stomen in de auto, dus hoop niet dat het een asbak is.
Moah, mijn sofi/BSN-nummer eindig op 666 ... gaat ook goed tot op heden...Waarom staat die teller op 666/6, is dat een voorteken ofzo?
BMW 535D
Zal proberen om er flink wat fotos van te maken.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Anoniem: 168490
Heb overigens net de vloerbekleding gewisseld van m'n 156. Echt een kutwerkje zeg. Kwam ook nog een leuke verrassing tegen in de vorm van water. Ik heb even gespeeld met de tuinslang en het komt via de deur naar binnen. Het water komt eerst via de onderste raamrubber in de deur (hoort bij het afwateringssysteem) maar door de kromming van de deur spettert het richting de folie tussen deur en deurpaneel. En ik heb die folie al een paar keer losgehaald en met wat ducktape vastgemaakt, maar het blijkt dus dat je die eigenlijk weer helemaal opnieuw mag kitten

Zoiets:

aanvulling: normale stoelen voor de Lusso uitvoering
Sportinterieur was er alleen in de WB en niet in de SB.Ik weet niet of de V6 ook in Sport uitgevoerd is geweest

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Is dat goed of slecht een ex demo auto?Alfisti schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:57:
[...]
aanvulling: normale stoelen voor de Lusso uitvoeringGezien het kenteken, kleur en uitvoering zal dit ook een van de dealer-demo auto's zijn welke gebruikt zijn bij de introductie van de 155.
Ik denk dat hij er afgezien van de deuk wel netjes uit ziet.
Hoe vaak moet de distributiertiem vervangen worden bij deze motor's?
100.000 km, en volgens mij 5 jaar... klusje stelt zoals een pagina terug gepost incl. kleppenstellen (uitlaat) niets vooreX0duS schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:03:
Hij is echt van een wat oudere vrouw, ze heeft hem nog niet zo lang, was in verband met haar werk, klonk in elk geval wel gewoon eerlijk, dus ik heb er wel vertrouwen in, ga morgen in elk geval kijken...
Ik denk dat hij er afgezien van de deuk wel netjes uit ziet.
Hoe vaak moet de distributiertiem vervangen worden bij deze motor's?
XXXVI
Ze zei dat de auto verder netjes was en de motor ook, en dat er geen roest was, maar dat bepaal ik zelf natuurlijk wel.
Als hij afgezien van de deuk verder netjes is, lijkt me het wel een nette prijs.
De rest wil ik zelf op gaan knappen in zo ver dat mogelijk is, ze zei dat alleen de koffer een deuk had maar de rest niet, kofferbak klep lijkt me wel aan te komen, daarna een keer goed in de was zetten zodat dat zwart blinkt als een spiegel, denk dat het dan toch wel een nette auto is...
Ik kon verder eigenlijk geen aankoop tips vinden voor zo'n dergelijk model, heeft iemand die?
/edit
Al gevonden.
http://www.alfa155club.nl/drupal/node/26
[ Voor 33% gewijzigd door eX0duS op 01-07-2009 12:19 ]
Mhhh, is het een ander blok dan dan de 24V uit de 156, GTV, Spider, 166 enz dan?ephymerous schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:10:
[...]
100.000 km, en volgens mij 5 jaar... klusje stelt zoals een pagina terug gepost incl. kleppenstellen (uitlaat) niets voor
Of kun je er gewoon veel makkelijker bijkomen dan bij bovenstaande hokken?
Is een 12 klepper, dus andere motor dan de 24v's. Calibers ed zijn dan bij een distributie wissel niet nodig... cilinder 1 op BDP, klepdeksels eraf en de nokkenassen op het streepje zetten. Kan niet missenk0ewl schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:30:
[...]
Mhhh, is het een ander blok dan dan de 24V uit de 156, GTV, Spider, 166 enz dan?
Of kun je er gewoon veel makkelijker bijkomen dan bij bovenstaande hokken?
Kleppen stellen hoeft bij een 24v dan ook niet, hydraulisch ipv mechanisch. De 12v's zijn eigenlijk hele simpele motoren
[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 01-07-2009 17:15 ]
XXXVI
Een proza:
- Koelvloeistof borrelde
- Heel het kachelpaneel werkte niet, geen blazers, geen airco, niks, hoe dat ding ooit APK heeft gekregen is me een raadsel
- Electrische stoelverstelling werkte niet
- Electrische ramen werkten niet
- Electrische spiegels werkten natuurlijk ook niet
- Schade was niet alleen kofferklep, want daar achter (achter de bumper ook) was het ook flink gedeukt, een nieuwe klep gaat waarschijnlijk nooit passen
- Koelvloeistoftemperatuurmeter wijst alleen 130 graden aan
- Voorbanden waren helemaal versleten
- Achterin lag een cheap-ass geluids installatie
- Onder dashboard hing een kabelbrij, dat wil je niet weten, hier is duidelijk een amateur te werk gegaan
And the list goes on and on... Eigenlijk werkte er helemaal niks...
Zou een grote beurt gehad hebben, inclusief distributieriem, jaja. Natuurlijk geen rekening van, want haar zoon zat op een automonteur school en daar hebben ze dat gedaan.
Een pluspunt, motor klonk racy, ik heb geen roest kunnen vinden...
Ik heb er dus nog niet eens in gereden, dat iets niet werkt kan ik inkomen, maar dat er helemaal niks werkt... Deze jongen was snel weer thuis.

En de eigena(a)r(esse) wist echt helemaal niks van de auto, hield zich helemaal van de domme. Achterlijk volk.
Ik was dus snel weer genezen van die schijnvertoning.
[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 01-07-2009 21:22 ]
V6jes genoeg.... en anders gewoon een leuke 2.0 16v zoeken voor weinig geld.
Nieuwe lagers erin, valvoline 10w60 olie erin, distributiemeuk wisselen/vervangen en klaarrrr.
Dan heb je ook een leuke motor met vermogen die met wat serieuze tuning sneller is als een v6.
Bring it onSpecht schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:29:
lol..... gewoon rustig verder zoeken joh.
V6jes genoeg.... en anders gewoon een leuke 2.0 16v zoeken voor weinig geld.
Nieuwe lagers erin, valvoline 10w60 olie erin, distributiemeuk wisselen/vervangen en klaarrrr.
Dan heb je ook een leuke motor met vermogen die met wat serieuze tuning sneller is als een v6.
XXXVI
ephymerous schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:03:
[...]
Is puur smaak... ik vond de WB altijd mooier (moderner) maar nu het allebei oude bakken zijn zie ik de schoonheid van een SB pas in

Doe mij maar een WB.
* GA!S heeft heimwee....
de betaler vervuilt
Inmiddels heb ik nog wat prijsopgave laten doen maar daar moet ik nog reacties op krijgen. Iemand die enig idee heeft wat zoiets moet kosten?
De TwinSpark blokken hebben 8 bougies (vandaar TwinSpark) en dat zijn dure dingen voor bougies ja. Je kunt voor ongeveer 125 euro klaar zijn en zijn prima zelf te vervangen zonder ook maar enige sleutelkennis. Grote beurt kun je meestal ook nog wel zelf. Nieuwe olie kopen, Nieuw oliefilter, nieuwe interieurfilter, nieuw luchtfilter en dat er dan op. Dan controleer je even alle draagarmen enz op speling en klaar ben je. Bij een TS denk ik dat je met 3 uurtjes werk alles gedaan hebt. Brug is wel een must, maar bij de lokale DHZ-garage kun je voor +- € 15 per uur. Totale kosten aan filters en olie enz: Oliefilter € 15, interieurfilter: €25. Luchtfilter: €20, Olie: € 50, Bougies: € 125 en brughuur: € 45 = € 280,-thejoker80 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:59:
hmm, vraagje aan de alfa kenners. Mijn 147 uit 2003 met iets meer dan 90k zegt dat ie voor de 100k beurt moet. Voor zover ik in het boekje kan zien is dat een kleine beurt met als extra de bougies vervangen. nu heb ik 1 prijsopgaaf laten doen en die garage verteld mij dat dit een grote beurt is plus bougies. Nou komt het: hier rekenen ze 350(grote beurt) + 375 (bougies)=725 voor. Ik zie dat je de bougies voor +/- 150,- online kunt bestellenIs dit dan niet erg veel?
Inmiddels heb ik nog wat prijsopgave laten doen maar daar moet ik nog reacties op krijgen. Iemand die enig idee heeft wat zoiets moet kosten?
En nog even met de examiner het aantal km tot volgende service resetten naar 20.000k0ewl schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:06:
[...]
De TwinSpark blokken hebben 8 bougies (vandaar TwinSpark) en dat zijn dure dingen voor bougies ja. Je kunt voor ongeveer 125 euro klaar zijn en zijn prima zelf te vervangen zonder ook maar enige sleutelkennis. Grote beurt kun je meestal ook nog wel zelf. Nieuwe olie kopen, Nieuw oliefilter, nieuwe interieurfilter, nieuw luchtfilter en dat er dan op. Dan controleer je even alle draagarmen enz op speling en klaar ben je. Bij een TS denk ik dat je met 3 uurtjes werk alles gedaan hebt. Brug is wel een must, maar bij de lokale DHZ-garage kun je voor +- € 15 per uur. Totale kosten aan filters en olie enz: Oliefilter € 15, interieurfilter: €25. Luchtfilter: €20, Olie: € 50, Bougies: € 125 en brughuur: € 45 = € 280,-
hmm, ja, dat zit er dus niet ink0ewl schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:06:
[...]
De TwinSpark blokken hebben 8 bougies (vandaar TwinSpark) en dat zijn dure dingen voor bougies ja. Je kunt voor ongeveer 125 euro klaar zijn en zijn prima zelf te vervangen zonder ook maar enige sleutelkennis. Grote beurt kun je meestal ook nog wel zelf. Nieuwe olie kopen, Nieuw oliefilter, nieuwe interieurfilter, nieuw luchtfilter en dat er dan op. Dan controleer je even alle draagarmen enz op speling en klaar ben je. Bij een TS denk ik dat je met 3 uurtjes werk alles gedaan hebt. Brug is wel een must, maar bij de lokale DHZ-garage kun je voor +- € 15 per uur. Totale kosten aan filters en olie enz: Oliefilter € 15, interieurfilter: €25. Luchtfilter: €20, Olie: € 50, Bougies: € 125 en brughuur: € 45 = € 280,-
ik ben auton00b dus ik breng hem sowieso weg. Echter is de 100k beurt volgens mij geen grote beurt en hoeft het vervangen van de bougies geen 375,- te kosten?
Elk jaar of elke 20.000 km een beurt. Per 100k/5jr bougies, per 60k/3jr distributie, en multiriem moet ook om de zoveel tijd.
Enige verschil tussen de kleine en grote beurt is volgens mij de filters. Dus interieur en luchtfilter. Olie filter doe ik sowieso altijd.thejoker80 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:28:
[...]
hmm, ja, dat zit er dus niet in![]()
ik ben auton00b dus ik breng hem sowieso weg. Echter is de 100k beurt volgens mij geen grote beurt en hoeft het vervangen van de bougies geen 375,- te kosten?
Maaruh, € 395 voor bougies is veels te duur en zou ik dan zeker zelf doen. Maar auton00b blijf je ook zolang je het niet gewoon een keer doet. Het is hetzelfde als maagd zijn, je blijft het zolang je het niet doet. Een keer gedaan wil je wel vaker...
Ik mag toch hopen dat jij vaker mag dan 1x per 100.000km of ééns per 5 jaar of wissel jij wekelijks je bougies en distributie?k0ewl schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:07:
Enige verschil tussen de kleine en grote beurt is volgens mij de filters. Dus interieur en luchtfilter. Olie filter doe ik sowieso altijd.
Maaruh, € 395 voor bougies is veels te duur en zou ik dan zeker zelf doen. Maar auton00b blijf je ook zolang je het niet gewoon een keer doet. Het is hetzelfde als maagd zijn, je blijft het zolang je het niet doet. Een keer gedaan wil je wel vaker...
Maar bougies kan je i.d.d. gemakkelijk zelf doen, wel a.u.b. even de juiste volgorde van bougiekabels aanhouden is wel wenselijk
BMW 535D
Dat zeg ik ook niet... Ik zeg zodra je een keer aan je auto gesleuteld hebt, doe je het wel vaker. De eerste keer is het rottigst. Net als met sex dus...Soulfly schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:24:
[...]
Ik mag toch hopen dat jij vaker mag dan 1x per 100.000km of ééns per 5 jaar of wissel jij wekelijks je bougies en distributie?
Maar bougies kan je i.d.d. gemakkelijk zelf doen, wel a.u.b. even de juiste volgorde van bougiekabels aanhouden is wel wenselijkMaar als je ze één voor één doet moet dat goedkomen
Ow dus ..eX0duS schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:08:
Wat een schrootbak, weer voor niks naar een gare bak gaan kijken, weer een paar liter benzine down the drain, niet de eerste keer. Auto blijkt dus geen 109.000 km gereden te hebben ,maar 197.000, de zoveelste auto die ik bekijk die gewoon rijp voor de sloop is, k*tziek word ik van die lui.
Een proza:
[lange lijst]
And the list goes on and on... Eigenlijk werkte er helemaal niks...
Zou een grote beurt gehad hebben, inclusief distributieriem, jaja. Natuurlijk geen rekening van, want haar zoon zat op een automonteur school en daar hebben ze dat gedaan.
Een pluspunt, motor klonk racy, ik heb geen roest kunnen vinden...
Ik heb er dus nog niet eens in gereden, dat iets niet werkt kan ik inkomen, maar dat er helemaal niks werkt... Deze jongen was snel weer thuis.Ik wilde nog zeggen dat ik er € 200 voor geef, maar gaf maar aan dat er op MP ook voor € 750 stonden, nou daar deed ze hem zéker niet voor weg... Veel plezier er mee nog dan, daaag.
![]()
En de eigena(a)r(esse) wist echt helemaal niks van de auto, hield zich helemaal van de domme. Achterlijk volk.
Ik was dus snel weer genezen van die schijnvertoning.

[ Voor 0% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-07-2009 14:05 . Reden: verduidelijking ;) ]
Het meest achterlijke aan het verhaal is nog wel dat ze zo schijnheilig zaten te doen en ze wisten van niks! Het was voor haar werk maar ze is dichterbij gaan wonen dus is de auto niet meer nodig.
Vervolgens ligt er een cheap-ass geluidsinstallatie in de kofferbak, er hangen allemaal kabels los onder het dashboard, niks werkt, ik weet dus wel wie die wagen mee naar school neemt.
En dan vinden ze het nog raar dat ik de auto niet wil, ja, pas was er nog een zekering vervangen, het was een gele!
En alleen de kofferbak was beschadigt... Doe je de kofferbak open, blijkt het hele plaatwerk ook zo krom als een banaan, jaaa, haar vader die timmerde dat er 40 jaar geleden gewoon zelf uit!
Daar heb ik dus echt een schijthekel aan, een stuk rijden om vervolgens van een koude kermis thuis te komen, zoals zo vaak, waarom zeggen mensen niet gewoon meteen dat er vanalles mee aan de hand is, ik heb het nog gevragen! Omdat ik geen teleurstelling wilde.
Ik verwachtte echt niet een in nieuwstaat verkerende auto, maar dit sloeg wel alles eigenlijk.
Misschien een leuke bak om eens goed op het circuit mee te rijden, gewoon het hele interieur strippen, want er is toch niks wat werkt.
Wel mooi dat in mijn Citroën wél alles werkt... Niks tegen Alfa, want dat is natuurlijk 10x sportiever, zo'n 6 cilinder klinkt wel een stuk beter dan zo'n 2 liter 4 cilinder turbo...
Als ik die chiptune heb ik ook 200 pk, maar het blijft een grote sloep, niemand kijkt op of om.
[ Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 03-07-2009 12:08 ]
Stelletje kampers zonder ook maar enig verstand van zaken die denken dat ze slimmer zijn dan de persoon die er al jaren aan sleutelt ondertussen omdat het eigenlijk ook gewoon een schijthok is, want het is een Alfa

relaxeX0duS schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:06:
Dus? Dat het gewoon een grote domper was!
[lang verhaal]
.. dus als in, "Ow dus, da's fraai" .. en niet die dus uit "dus, en nu?" of als dus in "want?" ..
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-07-2009 15:53 ]
Dit is de nachtmerrie van een of andere Italiaanse marketingmanager! Zoals jullie misschien wel weten zijn ze bij Fiat/Alfa Romeo/Lancia vooral goed in marketing en het teasen van nieuwe modellen. Het is dan ook een nachtmerrie als je nieuwe model in volle glorie uitlekt ruim voor de introductiedatum. En dat is hier gebeurd.
Twee dagen geleden was er al een foto van het neusje van de 147-opvolger uitgelekt en vandaag hebben we foto’s vanuit zo’n beetje elke hoek. Inclusief het interieur!
En wat vinden jullie ervan? Persoonlijk ben ik er niet kapot van. De zijkant is aardig, het kontje is anoniem en het front vind ik eigenlijk niet mooi. Waarom? Voornamelijk door die veel te hoekige en “harde” driehoek. Die past in mijn ogen niet heel erg in het verder nogal “ronde” en “brave” front. (via: facebook)
PS Die zijkant is toch gewoon een kopie van de Lancia Delta?
BMW 535D
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
.. je moet een nieuwe auto toch eerst zelf met je eigen ogen in het echt zien voordat je er écht iets over kunt vinden. Met de Mito ook, toch even zelf zien, dan komt het net wat beter uit de verf dan op de 'platte' foto. Met die ronde lijnen ziet het er op een foto al snel 'vies' uit. In het echt kun je de bollingen beter in 3D in je op nemen en klopt het geheel beter.

In vergelijking met de MiTo vind ik de neus hier een stuk geslaagder, iets minder bol. Waarschijnlijk is de Milano in een andere kleur nog mooier, zwart bijv. Het maakt me in iedergeval super nieuwsgierig naar de GTA variant
I browse with Vivaldi
Anders dit bericht wel....Alfisti schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:57:
Ik kan er ook nog geen harde plasser van krijgen......... maar dat heb ik op het moment met de hele Alfa Romeo modellijn.
de betaler vervuilt
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Maar van de Milano loop ik voorlopig ook niet warm. De MiTo trouwens even min, interieur is leuk, maar die neus.....
BMW 535D
Nog even Alfa trekt de hele FIAT group mee het slop in.. nahja Sergio zal wel weten wat hij doet ,het is hem ook gelukt FIAT weer op de rit te krijgen.
Nu maar hopen dat de 166 opvolger (of sterker nog de 159 moet ook alweer bijna) wel iets moois gaat worden. Het interieur van de Milano lijkt nu net een BMW.. niet dat dat erg is maar bij de BMW ziet het er wel mooi uit
XXXVI
Ach, van de andere kant bezien is het design bij AR wel weer origineel. Of het mooi is, is een ander verhaal. Daar valt over te twisten.Alfa_146 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:58:
Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij AR, maar wat ze bij Fiat opbouwen slopen ze weer bij Alfa
Nog even Alfa trekt de hele FIAT group mee het slop in.. nahja Sergio zal wel weten wat hij doet ,het is hem ook gelukt FIAT weer op de rit te krijgen.
Zullen we eerst een opvolger doen voor de 166? Die is er alweer even uit en wacht netzo als bij de 164 alweer veel te lang op een opvolger. Jammer dat ze dezelfde fout 2x maken.Nu maar hopen dat de 166 opvolger (of sterker nog de 159 moet ook alweer bijna) wel iets moois gaat worden. Het interieur van de Milano lijkt nu net een BMW.. niet dat dat erg is maar bij de BMW ziet het er wel mooi uit
BMW 535D

I browse with Vivaldi
De eerste echter
BMW 535D
Om het anders te verwoorden, alle hedendaagse Alfa's (uitgez. MiTo) hebben een neus die agressie uitstraalt. Ook als je een exemplaar spot in je achteruit spiegel heb je toch zoiets van, hmmm die kijkt boos
Agh, ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, ik mis de harde lijnen
I browse with Vivaldi
Had AR ook niet de intentie om alle modellen met meer dan 200pk achterwiel aangedreven te leveren??Ook vermogentechnisch heeft de nieuwe Alfa Romeo duidelijk sportievere intenties dan de concerngenoten. Het gamma trapt af met de nieuwe Multiair-motoren (105, 135 en 170 pk) en naar boven afgerond door een 1,75-liter Tbi benzinemotor met 200 pk. De absolute topper wordt echter de Milano GTA, die volgens de Fiat Groep met maar liefst 265 pk aan de haal gaat.
Voor de dieselliefhebbers heeft Alfa Romeo de bekende Multijets in de aanbieding. De geruchtenmachine meldt dat het Italiaanse merk ook een zeer sportieve dieselversie met meer dan 200 pk wil brengen, maar officieel heeft de directie daar niets over gezegd.
Alfa Romeo heeft de officiële onthulling van de Milano gepland voor de IAA in Frankfurt. We verwachten de auto in het eerste kwartaal van 2010 op de markt.
Dat zou wel een pluspunt zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door c0ne op 06-07-2009 16:51 ]

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-07-2009 19:00 . Reden: betere smily ;) ]
Uberhaupt mag die hele handel wel weer RWD worden wat mij betreft. Maargoed, dat ben ik.
Verouderde techniek uit de kast (om Alfisti alvast voor te zijn
BMW 535D

Lijkt wel alsof m'n 146 geen zin heeft in die warme temperaturen...was vandaag weer een gedonder om dat ding aan de praat te krijgen. Gas bij geven zelfs.
Zal wel weer een leuk vis werk worden, bobine, bougies en bdp sensor zijn ok. Alles is destijds grondig doorzocht toen m'n bdp sensor kaduuk bleek te zijn, vorig jaar.
Het gaat nu als volgt; wachten tot lampjes uitgaan op dash na contact erop, sleutel om, KKkkkkkkKKKKKkkkk, gas bij, pruttel pruttel, nog steeds KKkkkkKKK en dan uiteindelijk pof aan. Doe ik hem dan weer uit/aan is het probleem als de zon verdwenen. Lijkt erop dat iets met de luchtinlaat niet helemaal toppie zit...
I browse with Vivaldi
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
We kunnen 'm eens aan de flaptop hangen en kijken wat voor informatie daaruit komt...rlkz schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:05:
Argh, auto's![]()
Lijkt wel alsof m'n 146 geen zin heeft in die warme temperaturen...was vandaag weer een gedonder om dat ding aan de praat te krijgen. Gas bij geven zelfs.
Zal wel weer een leuk vis werk worden, bobine, bougies en bdp sensor zijn ok. Alles is destijds grondig doorzocht toen m'n bdp sensor kaduuk bleek te zijn, vorig jaar.
Het gaat nu als volgt; wachten tot lampjes uitgaan op dash na contact erop, sleutel om, KKkkkkkkKKKKKkkkk, gas bij, pruttel pruttel, nog steeds KKkkkkKKK en dan uiteindelijk pof aan. Doe ik hem dan weer uit/aan is het probleem als de zon verdwenen. Lijkt erop dat iets met de luchtinlaat niet helemaal toppie zit...
BMW 535D

verder komt er volgend jaar misschien nog eentje bij, ik dacht aan een mooie 156 SW of(als het budget het toelaat) een GT
als blijkt dat mijn vriendin haar auto de keuring niet meer doorkomt heb ik al een 155 V6 op het oog
de milano, tja...
leuk dat er details in zitten van de 147, maar lijkt net zoals de mito erg hoog

fotootje op het circuit van de 8C, vanuit mijn 147:

[ Voor 40% gewijzigd door jakob op 07-07-2009 21:09 ]
net terug vanuit Vorden. Ik zou eigenlijk mijn auto vanavond langsbrengen en morgen weer oppikken. Ik zat al in de auto toen Martijn Goorden belde dat hij geen leenwagen beschikbaar had. Spoed overleg gepleegd en hij heeft al het werk vanavond gedaan.
Hij is om 19.00 begonnen, om 23:15 was ik een nieuwe distributieriem, spanrollen, waterpomp, nokkenasversteller, 8 nieuwe bougies, oliefilter, ~5 liter olie en wat koelvloeistof rijker.
KM=stand is nu 137.000 en de distributieriem was aan vervanging toe (scheurtjes en hij kon hem zo van de rollen trekken

Verder hebben ze nog mijn wielkasten gechecked op roest en rot, gelukkig waren ze nog prima.
Oh ja, Martijn zag ook nog even dat een van mijn banden tot op het canvas gesleten was, klein plekje precies aan de blokzijde van de band. Waarschijnlijk met een noodstop van het weekend gebeurt. Ben maar een beetje rustig naar huis gereden

Morgenmiddag ga ik echter 4 andere velgen + banden erop gooien, daarna nog even uit laten lijnen en dan ben ik er weer even klaar mee

Maargoed, ik zit er nu toch stevig over te denken om mijn Bella weg te doen en ben al aan het kijken naar een Ford

Dan wel een Mondeo uit minimaal 2002 en heb al wel wat moois gezien. Een 2.5V6 automaat met 170pk. Dat moet toch best wel lekker rijden denk ik. Moet toch wel 7.5k kosten, dus misschien iets uit duitsland halen. Had een ST220 gezien met wat schade. 5k
Eens kijken wat realistisch is.
@ jakob: welkom! Nice pics!
Ik heb exact zo'n ding gehad in de Amerikaanse uitvoering (1996 Contour SE) en ik kan het je afraden. Elektronische problemen te over en zelf-onderhoud is dramatisch, de motorruimte is veel te vol en niet echt altijd even praktsich ingedeeld. Nu rij ik trouwens een Tucson en ondanks dat het echt een poor-man's SUV is, rijdt het best lekker op gatenkaaswegen.k0ewl schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:31:
Een 2.5V6 automaat met 170pk.
[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 08-07-2009 13:34 ]
Maar het is wel het nieuwe model he, niet dat oude krot... Vanaf 2001 is dit model geintroduceerd.BalusC schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:32:
[...]
Ik heb exact zo'n ding gehad in de Amerikaanse uitvoering (1996 Contour SE) en ik kan het je afraden. Elektronische problemen te over en zelf-onderhoud is dramatisch, de motorruimte is veel te vol en niet echt altijd even praktsich ingedeeld. Nu rij ik trouwens een Tucson en ondanks dat het echt een poor-man's SUV is, rijdt het best lekker op gatenkaaswegen.
Wij hebben thuis nu al sinds jaar en dag een ford transit voor de zaak, maar nog nooit problemen mee gehad. Ik zal nog eens zoeken op internet of het wat is of niet.
Kreeg ergens anders al de vraag of een BMW E46 330i niet iets is... Sja, sjonnie bak

Zo, meteen laten uitlijnen. Dat betekent dat ik deze zomer voorzien ben van rubber. Banden zijn Continental ContiPremiumContact 2, merkbaar beter als de Viking banden die op de andere velgen zitten.
Dat er 1 of meerdere van de oude velgen niet helemaal lekker waren is wel duidelijk. Ben af van alle trillingen in het stuur en hij trok al bijna niet meer naar rechts, na het uitlijnen is het helemaal dead-on!
Edit: Ik heb vanmiddag in Tilburg schuifbouten gehaald. Had ze eigenlijk bij Alfisti bestelt maar dat duurde al 2 weken. Krijg ik net een mailtje van Alfisti dat er een foutje gemaakt was, bouten niet op voorraad. Ik kon kiezen tussen wachten of iets langere bouten. Ik heb voorgesteld een dealtje te maken op een OMP veerpootbrug :C Mijn vriendin maakt me af als ik dadelijk m'n vakantie niet kan betalen
[ Voor 44% gewijzigd door c0ne op 08-07-2009 21:06 ]
nu ligt er een eibach prosystem onder, veren en dempers. nog even van die foto's, niets zaliger dan op Spa racen met(naast) een 8C
@c0ne, zijn dat 16 duimers?
[ Voor 5% gewijzigd door jakob op 08-07-2009 22:10 ]
Zag hem al op het 156 forum staan, maar ik ben bang dat je behoorlijk moet zakken met je vraagprijs als je hem echt kwijt wil. Je haalt voor dat bedrag een V6 bij de dealer of een laatste serie met nieuwe neus en weinig KM's in de handel. Kijk maar eens op gaspedaal.nl wat 98-er 156's doen, ik denk dat je blij mag zijn als je er 5000,- voor krijgt. Ik zou de bijzondere onderdelen los verkopen, genoeg aasgieren op het 156 forum.k0ewl schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:21:
[...]
Maar het is wel het nieuwe model he, niet dat oude krot... Vanaf 2001 is dit model geintroduceerd.
Wij hebben thuis nu al sinds jaar en dag een ford transit voor de zaak, maar nog nooit problemen mee gehad. Ik zal nog eens zoeken op internet of het wat is of niet.
Kreeg ergens anders al de vraag of een BMW E46 330i niet iets is... Sja, sjonnie bak
de betaler vervuilt
Vanaf moment dat jij een ander merk gaat rijden, weet ik zeker dat je daar binnen een jaar spijt van krijgt en weer teruggaat naar een Alfa.
Nee, zijn 15 duimers. Enige nadeel aan de combi 15" en een band van 205/50 is dat het de wielkast gewoon niet opvult. Ik wil grotere velgenjakob schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:09:
veerpootbrug is wel mooie aankoop, bij mijn 147 was dat wel een groot verschil, zelfs al toen ze nog niet verlaagd was![]()
nu ligt er een eibach prosystem onder, veren en dempers. nog even van die foto's, niets zaliger dan op Spa racen met(naast) een 8C![]()
@c0ne, zijn dat 16 duimers?

Heb ze overigens inc de banden voor 200 euro overgenomen, dus het was goedkoper dan nieuwe banden kopen. Naast het rubber was dit waarom ik wou wisselen:

Die veerpootbrug is mijn eerste stap in de goede richting. Ik lees er voornamelijk goede verhalen over en het kost ook niet zoveel. Moet dus de moeite van het proberen waard zijn. Ik wil deze vakantie harder dan ooit tevoren door de Apennijnen
[ Voor 3% gewijzigd door c0ne op 09-07-2009 21:36 ]

Doe ik toch maar niet, ben al voor Jan Joker daar naar toe gereden, benzine verkwisting. Eerst mij voor lul zetten met dat ze niks wisten, ik vroeg nog duidelijk of er iets mee was om teleurstellingen te voorkomen, nee was niks mis mee...
[ Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 10-07-2009 16:32 ]
Wat er allemaal gemonteerd is:
Nieuwe Koppelingsset met druklager
Nieuwe Krukaskeerring
145 QV Versnellingsbak
Afgedraaid vliegwiel (6,4 kg)
Whiteline Stabilisatorstang voorzijde.
(achterzijde komt nog)

Kortom de 155 gaat nu nog rapper in de toeren, en stuurt nog een stukje strakker dan voorheen.
Alleen de stabilisator aan de achterzijde nog plaatsen en dan is de 155 weer helemaal klaar voor wat circuitrondjes.
Deze staat te koop (zie scarb/alfa155club forum):eX0duS schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:31:
Kreeg net een mail dat ik de Alfa kom komen halen voor € 110 (zullen ze wel € 1100 bedoelen), de airco en de stoelen etc. waren gemaakt, was een zekering... Één zekering? Ik denk eerder meerdere zekeringen, maar goed.
Doe ik toch maar niet, ben al voor Jan Joker daar naar toe gereden, benzine verkwisting. Eerst mij voor lul zetten met dat ze niks wisten, ik vroeg nog duidelijk of er iets mee was om teleurstellingen te voorkomen, nee was niks mis mee...

en deze ook:
http://link.marktplaats.nl/256459504
heb je er al mee gereden?!?!Specht schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:18:
Zo, vandaag even met een maat wezen sleutelen.
Wat er allemaal gemonteerd is:
Nieuwe Koppelingsset met druklager
Nieuwe Krukaskeerring
145 QV Versnellingsbak
Afgedraaid vliegwiel (6,4 kg)
Whiteline Stabilisatorstang voorzijde.
(achterzijde komt nog)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kortom de 155 gaat nu nog rapper in de toeren, en stuurt nog een stukje strakker dan voorheen.
Alleen de stabilisator aan de achterzijde nog plaatsen en dan is de 155 weer helemaal klaar voor wat circuitrondjes.
Een klein stukje (15 km).
Zoals ik al zei, hij loopt nu nog lekkerder in zijn toeren en draait dankzij de QV bak nu 3500 rpm in de 5 @ 120km/h. Met de vorige (1.8 bak) zat ik normaal dan al ruim op 4000 rpm.
Van de week maar is laten uitlijnen en banden laten balanceren.
[ Voor 4% gewijzigd door Specht op 10-07-2009 21:01 ]
[ Voor 3% gewijzigd door c0ne op 10-07-2009 21:49 ]
Dit topic is gesloten.