de betaler vervuilt
Maarja...
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Ik heb 'm sinds juli ook all-risk verzekerd nav taxatierapport, ik betaal met 4 schadevrije jaren 50 euro per maand. Klap geld... maar als je dan wat gebeurt krijg je iig een reele waarde voor je autoing._Buttje schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 07:14:
Ik zal ook eens voorzichtig informeren wat all-risks mij zou moeten kosten én wat de uitgekeerde dagwaarde zou zijn van deze auto (235k met nieuwe motor) ... zit nu bij een voordeligere verzekering (Delta-Loyd) en begin nu eindelijk wat no-claim op te bouwen. Eerder was het gewoon geen optie.
offtopic:
@k0ewl;
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Hij blijft meesterlijk
XXXVI
Maandag/dinsdag nieuwe wiellager.
En vandaag ingeschreven voor Spettacolo Sportivo voor de zondag (Rijden en glijden + registerrijden).
Sportieve sessies toch maar laten zitten...
En in de tussentijd kijken of ik versnellingsbak/differentieel na kan laten kijken en fixen.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Anoniem: 126470
Vanmiddag naar huis gereden, niets aan de hand. Even gestopt voor een boodschap (15min) en toen wilde hij niet meer starten. Startmotor draait wel rond, maar motor slaat niet aan.
ANWB gebeld, maar net toen sloeg ie aan, zal je altijd zien.
Nu blijft het "storing motor management" lampje echter de hele tijd branden, dus maar snel langs de garage morgen.
Iemand ervaring hiermee? En wat voor kosten ik kan verwachten?
Heb al her en der op internet gezocht, maar lees nogal verschillende verhalen, en wordt er niet echt wijzer van.
Hopen dat het dit keer mee valt!
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Heej, dat uitzicht ken ikk0ewl schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:57:
Hehe, inderdaad.
Maargoed, hierbij nog maar eens het interieur van mijn o zo prachtige bella:
[afbeelding]
update: de 156 vanavond naar 'het mannetje' gebracht. Morgenmiddag issie weer klaar
spannend
[ Voor 48% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-07-2009 20:55 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Anoniem: 126470
Vanochtend meteen langs de garage geweest, en ze hadden gelukkig tijd. Bleek dat de BDP sensor het begeven had (schijnt de fuel-injectie in de motor te reguleren). Was ook nog eens op voorraad, dus een uur later en 120 euro lichter stond ik weer buiten. Viel me op zich nog mee qua kosten.
Enige jammere is dat mijn voorbanden versleten zijn (1.6mm nog over) en ik 17inch velgen heb. Is vlg de monteur 250 euro incl BTW per band... AUW! Je moet er wel wat voor over hebben zeg, om met van die schitterende 17" alloys te mogen rijden
250 euro is wel erg veel, welke maat banden heb je? Vorige maand heb ik 162 euri all-in per band betaald bij de Profile in de maat 215/45/17 ( en zelfs dat is al een redelijke forse prijs )Anoniem: 126470 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:48:
[...]
Enige jammere is dat mijn voorbanden versleten zijn (1.6mm nog over) en ik 17inch velgen heb. Is vlg de monteur 250 euro incl BTW per band... AUW! Je moet er wel wat voor over hebben zeg, om met van die schitterende 17" alloys te mogen rijden
edit: waren trouwens Toyo's.
Denk dat Buttje straks wel wat zal posten hier...
@mthijz; 250,-- per band kan wel, maar dan heb je er ook knap duur rubber onder zitten. Wat Afisti ook al zegt, dat kan gemakkelijk (met ook goede banden) goedkoper. Beetje rondshoppen bij autobandenzaken loont de moeite. De dealer/garage is wel aardig, maar af en toe moet je even grenzen stellen aan hun relatie met jouw portemonai.
BMW 535D
Zaten nog 4 lichtmetalen velgen bij ook.
Nou zullen deze winter de voorbanden (4 mm) vervangen moeten worden, maar ik bestel de banden online en laat ze bezorgen bij een afhaal/monteer punt. Dat scheelt gewoon best wat per band.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Nu is het zoeken naar een perfecte 155, dwz weinig km's en geen roest, erg lastig. Mijn voorkeur ging stiekem uit naar een rode, maar dat was vanwege de vele multiple Rosso's vrijwel onmogelijk. Nadat er vlak voor mijn vakantie naar Canada een donkergrijze 155 naar wens voor mijn neus werd weggekaapt ben ik nu tegen een mooie en nette 155 aangelopen!
Een SB 155 V6 uit 1992 in rosso 130 welke 2,5 jaar geleden is overgespoten. Woensdag is een bekende van me wezen kijken en vond de auto erg netjes. Geen roest en een zwart lederen interieur. Gisteravond ben ik zelf gegaan, en heb ik de auto gekocht voor een scherpe prijs (Hulp Koppelingscilinder kapot) en we gaan 'm zaterdag halen. Heer 4 is zo vriendelijk te helpen bij het vervangen van HKC

Tzt zal ik een topic openen met de vordering, mijn motor en onderstel gaan natuurlijk over.

/edit
prachtig! dat gaat heeeeel mooi staan
[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 31-07-2009 19:52 ]
XXXVI
Tjah, what can I say .. hij is gewoon weer hélemaal strak! Hij's zelfs nog even rond de auto gelopen en heeft nog een aantal deukjes weggehaald uit kofferklep en spatbord achterSoulfly schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:42:
Ik hoor net allerlei berichten uit het friesse kamp...
Denk dat Buttje straks wel wat zal posten hier...
Morgen maar eens een betere foto maken, maar in feite kan ik net zo goed putten uit eigen werk
e.g.

echt geil
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Over banden gesproken, ik heb 290 betaald voor 2 nieuwe pirelli pzero nero's incl balanceren van alle 4 de banden/velgen + hoogteslag.
De 155 voelt nu qua rijden weer goed aan, al is de voorophanging nog niet helemaal in orde.
Na onlangs al (tegen mijn zin in (tijd geneuzel enzo)) de 2 bovenste draagarmen aan de voorzijde vervangen te hebben (k**klus) vandaag met enige moed (goede kan ik het niet noemen) begonnen aan de draagarm links achter, de onderste van de 2.
Ook nu weet ik weer waarom ik toch een zekere relatie met mijn dealer in stand houd.
Van +/- 19:00 tot 23:30 zijn we bezig geweest om uberhaupt 't ding los te krijgen. Alleen met alle logica die ons machtig is... Er zat continu spanning op 't kreng. Uiteindelijk hebben we maar besloten er de brui aan te geven en de dealer maar weer eens lief aan te kijken...

De 166 in z'n 2e huis. Ook de hulp van Sander/Alfa_146 (zie foto), mocht niet baten. 3 man sterk en de italiaanse logica ondoorgrondbaar. Frustrerend.
BMW 535D
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Auto op de krik totdat ie helemaal vrij staat en met een krik onder de draagarm een dood punt zoeken?Soulfly schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 00:19:
Er zat continu spanning op 't kreng. Uiteindelijk hebben we maar besloten er de brui aan te geven en de dealer maar weer eens lief aan te kijken...
de betaler vervuilt
Dat was ook onze theorie. Helaas werkt dat bij de 166 dus niet.GA!S schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 00:35:
[...]
Auto op de krik totdat ie helemaal vrij staat en met een krik onder de draagarm een dood punt zoeken?
Er moet een logica zitten in de loshaal volgorde. Alleen, die hebben wij gisteravond dus niet gevonden.
BMW 535D
das knap ruk.Soulfly schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 06:29:
[...]
Dat was ook onze theorie. Helaas werkt dat bij de 166 dus niet.
Er moet een logica zitten in de loshaal volgorde. Alleen, die hebben wij gisteravond dus niet gevonden.

[ Voor 58% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-08-2009 11:33 . Reden: grmpf .. page break ]
@Buttje; Strak plaatwerk = meer plezier! Na da vakantie ga ik mijn dak en 2 deukjes in de zijschermen laten doen. Hoopt dat het lukt zonder spuiten.
@Soulfly; op zulke dagen kan het wel eens zijn dat er gereedschap of onderdelen rondvliegen hier. Maar toch wil ik zoveel mogelijk zelf doen :x
-----
De 147 van mijn vriendin heeft ook voor het eerst echt een mankement. Wat opzicht best netjes is na 5 jaar minimaal tot geen onderhoud.
Het schakelen is totaal verneukt, als ik van de 2e naar de 3e versnelling wil moet ik de pook bewegen alsof ik naar de 5e versnelling ga. De 5 zit op de plek waar je een 7e versnelling verwacht. Pook is ook totaal niet meer soepel te bewegen, net of het schakelpatroon helemaal weg is.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
?c0ne schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:59:
5 jaar minimaal tot geen onderhoud.
Zal wel gewoon speling zijn, versleten rubbertje oid.
Klik mee voor GoT!........
Ik maak na de vakantie een afspraak bij Martijn Goorden, laat hem wel even kijken.
Kijk, dat is ook het verschil. Jij wilt zoveel mogelijk zelf doen. Ik wil dat allang niet meer. Ik heb jaren lang zelf gesleuteld en heb er simpelweg geen zin voor. Ik moet er tijd voor vrij maken terwijl ik vaak al een lange werkdag achter de rug heb.c0ne schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:59:
@Soulfly; op zulke dagen kan het wel eens zijn dat er gereedschap of onderdelen rondvliegen hier. Maar toch wil ik zoveel mogelijk zelf doen :x
BMW 535D
Toevallig heb ik dit sinds kort ook weer. Volgens mij is het dat de pook niet goed centreert, waardoor je niet lekker door de schakelgang pookt (bijv van 5 naar 4 glijdt ie er niet in, je moet 'm eerst horizontaal goed zetten voordat ie erin gaat).c0ne schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:59:
De 147 van mijn vriendin heeft ook voor het eerst echt een mankement. Wat opzicht best netjes is na 5 jaar minimaal tot geen onderhoud.
Het schakelen is totaal verneukt, als ik van de 2e naar de 3e versnelling wil moet ik de pook bewegen alsof ik naar de 5e versnelling ga. De 5 zit op de plek waar je een 7e versnelling verwacht. Pook is ook totaal niet meer soepel te bewegen, net of het schakelpatroon helemaal weg is.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb dit ruim een jaar geleden al eens laten fixen, is denk gewoon wat veertjes of kabels afstellen. Qua arbeid kosste dat 42 euro (toen nog bij Sam van Lingen).
[ Voor 4% gewijzigd door matthijsln op 01-08-2009 18:52 ]
Anoniem: 168490

Bij mij was de behuizing gescheurd en had er daarom een tiewrap omheen gedaan. Later kwam ik er ook achter dat die bus die 1cm uitsteekt veel meer naar links hoort, dus ik heb de tiewrap weer weggehaald, bus teruggeduwd en er een slangenklem omheen gedaan. Nu blijft die bus mooi op z'n plek en schakelt ie weer perfect!
Hmmm heel erg benieuwd hoe je dit gedaan hebt?k0ewl schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:57:
Hehe, inderdaad.
Maargoed, hierbij nog maar eens het interieur van mijn o zo prachtige bella:
[afbeelding]
Dus. een '98-er met nieuwe type stuur en alles lekker werkend. Alle knoppen, alle LEDs en e airbagHoud ook wat lekkerder vast. Maargoed, Alfa staat nog steeds te koop. Voor de geintresseerden: € 5500 mag je hem hebben
Ik heb een probleem dat mijn 2002 alfa wel het nieuwe dash/stuur heeft, maar dat er omdat er een vroegere blaupunkt fleetcommander in zat, deze een eigen stalk interface heeft (van 3 -> 2 draden), terwijl iedere moderne radio (o.a. mijn alpine IDA-x100, want compleet rood display ;-) ) er dus 3 nodig heeft.
Heb de kabelboom al eens gevolgd maar die verdween ergens diep achter het dashboard en met al die canbus draden geen behoefte om er hard aan te trekken :-$ . Dus mocht jij weten waar de interface van het stuur ergens zit zodat ik de juiste 3 draden af kan tappen (grnd, RCA, RCB) dan ben ik je erg dankbaar :-)
http://link.marktplaats.nl/268278476
[ Voor 4% gewijzigd door Clithopias op 04-08-2009 12:13 ]
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Dat laatste stuk kabelboom heb ik helemaal niet omdat het orgineel niet in mijn auto zit. Er zat bij mijn stalk adapter gewoon een grote doorlusstekker en daar had ik natuurlijk die stekker niet voor. Dus -> knip. Gewoon vanaf het stekkertje bovenin de clockspring. Daar vandaan kabels naar de middenconsole getrokken. Peace of cake.wessel99 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:04:
[...]
Hmmm heel erg benieuwd hoe je dit gedaan hebt?
Ik heb een probleem dat mijn 2002 alfa wel het nieuwe dash/stuur heeft, maar dat er omdat er een vroegere blaupunkt fleetcommander in zat, deze een eigen stalk interface heeft (van 3 -> 2 draden), terwijl iedere moderne radio (o.a. mijn alpine IDA-x100, want compleet rood display ;-) ) er dus 3 nodig heeft.
Heb de kabelboom al eens gevolgd maar die verdween ergens diep achter het dashboard en met al die canbus draden geen behoefte om er hard aan te trekken :-$ . Dus mocht jij weten waar de interface van het stuur ergens zit zodat ik de juiste 3 draden af kan tappen (grnd, RCA, RCB) dan ben ik je erg dankbaar :-)
1. Accu loshalen
2. Airbag imbus boutjes aan de achterkant van je stuur (3 stuks) losmaken
3. Dan airbag eraf pakken
4. Kapjes van je stuurkolom eraf
5. Dan stekkertje bovenop de clockspring los
6. Pak de multimeter en meet vanaf de stekker van de clockspring naar de ground van de printplaat in je stuur.
7. Als je die hebt gevonden meet je welke pin van de stekker het eerste signaaldraadje is en daarna de tweede
8. Tel welke draad dit is op de stekker en knip daarvan de draad van je kabelboom door
9. Dan leg je vanaf die draden de kabels.
10. Alles terug monteren.
Thanks!! Zou lekker zijn, eindelijk ook stuurwielbediening in mijn auto :-)
Ik ben helemaal geen autoklusser, maar toch maar eens onder de pookhoes gekeken... Er zit bij mijn 147 1.6 indd ook zo'n wit plastic behuizing, maar helemaal overeen met jouw plaatje komt het niet. Er zit ook nog een stuk schuim overheen, wat je er niet zo aftrekt... Of kan het geen kwaad om dat eraf te trekken (aan het metalen stuk met die uitstulpingen??Anoniem: 168490 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:40:
Ik had hetzelfde met de 156. Bij mij was het volgende het geval:
...
Bij mij was de behuizing gescheurd en had er daarom een tiewrap omheen gedaan. Later kwam ik er ook achter dat die bus die 1cm uitsteekt veel meer naar links hoort, dus ik heb de tiewrap weer weggehaald, bus teruggeduwd en er een slangenklem omheen gedaan. Nu blijft die bus mooi op z'n plek en schakelt ie weer perfect!

Als ik nu gevaarlijke ideëen krijg stop mij alsjeblieft direct
Draagarm links achter moet nog vervangen worden. Nadat wij er zelf niet uitkwamen. Ze zoeken het maar uit en ze lossen het maar op. Tevens wordt hij gekeurd (goed gekeurd dan wel te verstaan) wat na bijna 2 maand over datum ook wel tijd wordt.
(liep al 1 maand vertraging op door de defecte turbo, de andere 3 week i.v.m. het vervangen van de nodige zaken bij gebrek aan tijd door de dealer en dus zelf tijd moeten vinden).
Ben benieuwd wat nu weer de rekening gaat worden. Mijn voorspelling dat 't bij de 166 wat minder hard in de papieren zou lopen dan bij de 850 is dus gigantisch niet uitgekomen, maargoed... als hij straks klaar is ben ik er ook weer dik tevreden mee.
Aan de 850 heb ik in één jaar 2400 euro gespendeerd. Dat bedrag ben ik met de 166 inmiddels al voorbij. En dat in +/- 3 maand.
Een mede 166 rijder noemt de 166 altijd gekscherend de "poor mans Maserati". Maar zo onderhand had ik even zo goed wel een Masser kunnen kopen. Qua kosten per kilometer ontlopen ze elkaar op dit moment namelijk voor geen ene meter.
Zit op dit moment aan 0,63 euro per kilometer dat de auto mij kost. (dat is onderhoud, wegenbelasting, verzekering, diesel).
Schale troost is dat als alles straks klaar is, ik voor ongeveer 250.000km ook uit de problemen ben buiten natuurlijk het normale, reguliere onderhoud. En dan zakt de kilometerkostprijs natuurlijk wel drastisch.
Onder normale omstandigheden zou de kilometerkostprijs namelijk zo rond de 0,19 cent de kilometer liggen. Wat voor een auto van dit kaliber helemaal niet gek is.
[ Voor 13% gewijzigd door Harry op 04-08-2009 20:55 ]
BMW 535D

Hopelijk is de troost uiteindelijk niet zo schraal als nu wordt gedacht.
niet de mijne iigClithopias schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:34:
Zit ik een beetje op Marktplaats te kijken zie ik opeens een bekende 90 op een foto voorbij komen.
http://link.marktplaats.nl/268278476
Het zit idd niet mee. Maar je moet er imho toch altijd rekening mee houden dat wanneer je een andere 2e hands auto koopt er toch 1000~1500 euro achterstallig onderhoud op zit. Gewoon voor de zekerheid.Soulfly schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:53:
* Alfa Novanta heeft gisteren de 166 weer bij de dealert gedeponeerd.
[...]
Zit op dit moment aan 0,63 euro per kilometer dat de auto mij kost. (dat is onderhoud, wegenbelasting, verzekering, diesel).
Schale troost is dat als alles straks klaar is, ik voor ongeveer 250.000km ook uit de problemen ben buiten natuurlijk het normale, reguliere onderhoud. En dan zakt de kilometerkostprijs natuurlijk wel drastisch.
Onder normale omstandigheden zou de kilometerkostprijs namelijk zo rond de 0,19 cent de kilometer liggen. Wat voor een auto van dit kaliber helemaal niet gek is.
Mjah, bij deze auto's is de grootste verdachte altijd de turbo lijkt me. Dus als jij niet berichten gehad had dat hij al reeds vervangen zou zijn, had je daar eigenlijk toch wel een heel klein beetje rekening mee moeten houden. Helaas door verdere manko's schiet je nog over de 1500 heen zelfs, da's zuur.

[ Voor 68% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-08-2009 21:44 ]
Soulfly schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:53:
* bgrr heeft gisteren de 166 weer bij de dealert gedeponeerd.
Een mede 166 rijder noemt de 166 altijd gekscherend de "poor mans Maserati". Maar zo onderhand had ik even zo goed wel een Masser kunnen kopen. Qua kosten per kilometer ontlopen ze elkaar op dit moment namelijk voor geen ene meter.
Trust me er komt nog veel meer :-)
Lmm al vervangen ?
Xenon verlichting toevallig ?
Enig achterstallig onderhoud is opzich niet erg. En met een aantal zaken heb ik ook wel rekening gehouden. Maar rationeel klopt het onderhand natuurlijk van geen kanten meer. Maargoed, Alfa Romeo en rationeel... zijn toch 2 zaken die heel slecht te combineren zijn. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen geloof ik
BMW 535D
Draagarmen blijven natuurlijk een 'standaard' AR "probleem". Dat heeft dan weer wat minder met de vorige eigenaar te maken, maar maakt de start met de 166 natuurlijk wel direct weer een stuk prijziger.
Mjah, het nadeel van de 166 is dat alles duur is. Het zit (zeker voor AR begrippen) ook nog eens goed in elkaar en dat maakt het werken er aan ook nog niet eenvoudiger. (letwel; Goed, ik zeg niet logisch
Bizar is b.v. dat zelfs m'n wielkasten geluidsisolatie hebben.
BMW 535D
Alhoewel je voor het geld dat ik nu ervoor krijg bij lange na niet zo'n mooie auto weer kan kopen. Maargoed, dat even terzijde zet ik de centjes op de bank. Dan rijd ik met de Mini wel 1 keer in de maand naar Denekamp ofzo ipv elke week en dan scheelt het zoveel in de kosten. Namelijk: geen wegenbelasting á 50 euro p/mnd, geen verzekering á 75 euro p/mnd, geen onderhoud en andere dingen á tot nu toe ongeveer (schrik niet) 400 euro p/mnd.
Dus ik denk dat ik straks opeens heel hard kan gaan sparen
Anoniem: 168490
Wat schuim eraf halen zal geen kwaad kunnen hoormatthijsln schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:49:
[...]
Ik ben helemaal geen autoklusser, maar toch maar eens onder de pookhoes gekeken... Er zit bij mijn 147 1.6 indd ook zo'n wit plastic behuizing, maar helemaal overeen met jouw plaatje komt het niet. Er zit ook nog een stuk schuim overheen, wat je er niet zo aftrekt... Of kan het geen kwaad om dat eraf te trekken (aan het metalen stuk met die uitstulpingen??
[afbeelding]
Als ik nu gevaarlijke ideëen krijg stop mij alsjeblieft direct

Heeft mijn 75 ookSoulfly schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:26:
Bizar is b.v. dat zelfs m'n wielkasten geluidsisolatie hebben.
Klik mee voor GoT!........
Daarmee sla je imho de spijker op zijn kop... veel Alfa's zijn relatief goedkoop om te kopen, onderhoud valt dan weer tegen, en rijden er dan mee tot het er aan zit te komenSoulfly schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:26:
Mjah, ach... in dit geval is 't e.e.a. knap vernxxxt door de vorige eigenaar. Dat is wat dat aangaat simpel genoeg.

XXXVI
@ephymerous: Klopt, maar dat is opzich niet heel erg Alfa specifiek. Dat volk kom je bij alle merken tegen.
In ongeveer een jaar tijd is de 166 van een prima onderhouden auto een afgeragt hok geworden waar nu dus weer prima onderhoud aan besteed wordt. Al kost 't klauwen vol met geld om 'm weer 100% op orde te krijgen.
Maargoed, sleutel omdraaien (als ie weer terug is) en we zijn het weer snel vergeten.
BMW 535D
ook weer tijd voor meer foto's
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
Net gebeld door de dealer. Ook zij kunnen de draagarm niet los krijgen. Tijd dus voor het zwaardere werk.
Aan ons en de bijbehorende logica heeft het dus niet gelegen. Het kreng zit dus echt goed vast.
* Harry lijkt alvast maar zijn ribben. Welke zullen we nu eens afstaan.
BMW 535D
Nee, maar gewoon met een grote waterpomp tang ofzo de kogel vastklemmen en dan gewoon de kogel uitboren is geen optie? Moet toch een nieuwe in, dus dan maakt dit ook niet uit. Zo heb ik de linker bovenkant wel gedaan in ieder geval...
[ Voor 87% gewijzigd door k0ewl op 05-08-2009 16:14 ]
De bout die in het subframe zit, zit compleet vast. Wordt nu zo ongeveer een kwestie van het subframe aan de achterzijde loshalen om er bij te kunnen op een fatsoenlijke manier.
De voorste draagarmen bovenzijde zijn inmiddels allang vervangen. En voor die kogels heb ik hele mooie kogeltrekkers... Die krijgen alles (wel met een big-bang als het heel vast zit) los.
BMW 535D
Nou... ik ben Alfa af... Hij is net verkocht en morgen schrijven we hem op zijn naam. Heb al wel spijt, maar het extra geld wat ik er nu aan overhoud elke maand liegt er niet om.Soulfly schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:54:
Dat is de bovenkant k0ewl... we hebben het nu over de onderste draagarm links achter.
De bout die in het subframe zit, zit compleet vast. Wordt nu zo ongeveer een kwestie van het subframe aan de achterzijde loshalen om er bij te kunnen op een fatsoenlijke manier.
De voorste draagarmen bovenzijde zijn inmiddels allang vervangen. En voor die kogels heb ik hele mooie kogeltrekkers... Die krijgen alles (wel met een big-bang als het heel vast zit) los.
Maar goed, het moet wel realistisch blijven natuurlijk.
I browse with Vivaldi
Nu maar even in de Mini rondcrossen en een beetje sparen en dan iets supervets kopen. Heb al wel een kleine shortlist, maar die ga ik natuurlijk hier niet posten omdat ik dan een ban krijg
Het wordt dus sowieso geen italiaanse schone meer.
Puur onderhouds kwestie.
1. Mini Cooper S
2. Saab 9-3 2.0t Vector
3. Lexus IS300
4. BMW E46 325 of 330
5. Ford Mondeo ST220
zoiets dus...
Zou dit niet meer een anti spatwaterfunctie hebben ipv geluidsisolatie?Soulfly schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:22:
@ikke!: Er zitten bij mij matten in, volledig om de kuipen heen. Gaat nergens over naar mijn idee, maar vooruit.
[ Voor 5% gewijzigd door Stefano op 06-08-2009 13:37 ]
Je gaat in elk geval voor iets rapsk0ewl schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:45:
1. Mini Cooper S
2. Saab 9-3 2.0t Vector
3. Lexus IS300
4. BMW E46 325 of 330
5. Ford Mondeo ST220
zoiets dus...
Seat Leon 1.8 20VT en de Renault Megane Turbo 225 passen waarschijnlijk dan ook nog in dat lijstje
I browse with Vivaldi
Maar voorlopig wordt de volgende auto gewoon een Alfa GTV 916 3.0 v6.
Edit: Ik ben verloren, wist het al toen ik op de terugweg was maar helemaal reeel is deze aanschaf niet. Met de verkoop van een hoop motorspul is het financieel geen probleem meer (heb ik nog geld voor banden en draagarmbussen voor mijn BX
Bewijst maar weer eens dat je een Alfa met je hart koopt, vooraf tegen mijzelf gezegd dat ik niks ging kopen (had ook niet verwacht dat het iets zou zijn) maar ben helemaal omgeslagen. Verkoper zelf was ook een prima kerel (eerste indruk toen hij met zijn verlaagde 166, glimmend 20" en paardenstaart aan kwam rijden was totaal misplaatst) en gezellig staan lullen. Alfetta stond bij Alfacentro, leuke garage overigens, daarna nog even naar Leusden gereden om in zijn loods te kijken. 90 had ook wel wat plekjes maar is duidelijk van een liefhebber geweest, wel een geweldig mooi kleur zeg
Nog een crappy telefoonplaatje erbij.

[ Voor 86% gewijzigd door Clithopias op 06-08-2009 21:19 ]
Als het aan de wielkant zou zitten wellicht, maar dit zit in aan de carrosserie zijde zegmaar.Stefano schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:36:
[...]
Zou dit niet meer een anti spatwaterfunctie hebben ipv geluidsisolatie?
Overigens (het nadeel als je vanaf 14:00u onder de grond zit, ontvangst... nada) de dealert stond op de voicemail. De 166 kan er (eindelijk) weer een jaar tegenaan (tenminste, daar gaan we voor het gemak maar even van uit).
Wat het gaat kosten? Geen idee... hoor ik morgen wel.
BMW 535D
Dus mocht iemand nog een goede V6 zoeken...

wauw .. naar al dat lange wsmachten eindelijk een Alfetta !
[ Voor 76% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-08-2009 18:07 ]

Maarja, tegelijk heb ik mij wel een berg werk op de hals gehaald
Ik krijg als het goed is volgende week een obd II kabel binnen zodat ik de ecu eens kan uitlezen op fouten.
En real-time on screen de toerenteller en km/h teller aflezen is ook wel geinig

Bl44t

Parkeerfun
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
Via Sander (nee, niet onze Alfa_146 Sander) ?OcGuru schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:45:
Gefeliciteerd![]()
Ik krijg als het goed is volgende week een obd II kabel binnen zodat ik de ecu eens kan uitlezen op fouten.
En real-time on screen de toerenteller en km/h teller aflezen is ook wel geinig
BMW 535D
Mijn bandjes zijn binnen! 4 gloedjenieuwe Pirelli P-Zero's, volgende week eindelijk de Milano's onder de GTV.
de betaler vervuilt
Lekkere bandjes, heb ik ook onder mijn apparaat liggen. Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Ik moet binnenkort voor nieuwe bandjes en dan heb ik een richtprijs.GA!S schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:10:
Alfetta's zijn stoer. Zeker met dubbele koplampen in een jaren 70 kleur (en met een 3.0 V6 24v)
Mijn bandjes zijn binnen! 4 gloedjenieuwe Pirelli P-Zero's, volgende week eindelijk de Milano's onder de GTV.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
I browse with Vivaldi
Nee, via ecufix.com . Moet wel uit GB komen dus duurt wel evenSoulfly schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:09:
[...]
Via Sander (nee, niet onze Alfa_146 Sander) ?
Bl44t
Welke software wil je ermee gaan gebruiken?
Btw, Clithoplias; GEFELICITEERD !
BMW 535D

Vorige eigenaar heeft vier nieuwe deuren gekocht dus kan twee oude (en betere) van zijn andere Alfetta overnemen. Nieuwe paravan is ook geen punt, rest alleen nog wat plaatwerken hier en daar en is ze weer helemaal hard. Motortje loopt een beetje rijk maar verder wel netjes, bak schakelt voor een transaxle gewoon goed, remmen nog even doorpompen en technisch is er verder weinig op aan te merken.
Die kabel van SanderQV is gewoon exact hetzelfde. Voor abs en airbag uitlezing hoef je alleen 2 pinnen met elkaar te verbinden in de stekker.Soulfly schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 06:59:
Had je 'm wellicht handiger via SanderQV kunnen bestellen. Had je direct o.a. ABS uitleesmogelijkheid gehad en het resetten van de airbags indien nodig.
Welke software wil je ermee gaan gebruiken?
Btw, Clithoplias; GEFELICITEERD !
Voor uitlezen ga ik gewoon AlfaDiag gebruiken. Wel beetje zuur dat een licentie 50 dollar is ofzo. Volgens mij werkt UniDiag en scantool ook gewoon.
@ Clithopias: Leuke wagen. Toch ook wel echt een stijlicoon
[ Voor 6% gewijzigd door OcGuru op 08-08-2009 16:53 ]
Bl44t
Clithopias schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Vorige eigenaar heeft vier nieuwe deuren gekocht dus kan twee oude (en betere) van zijn andere Alfetta overnemen. Nieuwe paravan is ook geen punt, rest alleen nog wat plaatwerken hier en daar en is ze weer helemaal hard. Motortje loopt een beetje rijk maar verder wel netjes, bak schakelt voor een transaxle gewoon goed, remmen nog even doorpompen en technisch is er verder weinig op aan te merken.
echt onwijs vet! Hou'r heel en veel lekkere stuurkilometertjes zou'k zeggen
Niet vergeten om projectpics te maken eh..
I browse with Vivaldi
Klopt, met als voordeel dat Sander er een schakelaartje tussen heeft gezet zodat de kabel ook in andere wagens bruikbaar blijftOcGuru schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:50:
Die kabel van SanderQV is gewoon exact hetzelfde. Voor abs en airbag uitlezing hoef je alleen 2 pinnen met elkaar te verbinden in de stekker.
Ik gebruik UniDiag. Een mede 166 rijder (tevens buurman) heeft AlfaDiag gekocht en hebben we ook uitvoerig uitgeprobeerd.Voor uitlezen ga ik gewoon AlfaDiag gebruiken. Wel beetje zuur dat een licentie 50 dollar is ofzo. Volgens mij werkt UniDiag en scantool ook gewoon.
Ben van de laatste nog niet echt onder de indruk. Er zitten een paar aardige features in, maar naar mijn smaak niet wat de prijs rechtvaardigd.
BMW 535D

Ja dat is ergSpecht schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:18:
Het ergste is dat ik de opel mooier vind.........

Btw, zijn er nog meer Alfisten die eind augustus richting Zandvoort gaan? met een beetje mooi weer zal dat wel weer een leuk spektakel worden. Ik zal v/d week even een keukentrapje halen bij de Gamma, daarmee kun je namelijk net over de hekken heen foto's schieten
Ik heb dan 12GB tot m'n beschikking om vol te schieten, dus dat gaat helemaal goed komen!
* rlkz heeft er zin in!
I browse with Vivaldi
edit: vandaag de 156 lekker gewassen en in de was gezet. Probeer morgen nog wel even een beter plaatje te schieten, maar bij dees ..
[ Voor 85% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-08-2009 23:21 ]
Sinds dien is voor mij de lol er wel af.
[ Voor 12% gewijzigd door Harry op 09-08-2009 23:27 ]
BMW 535D
Delta's voor Magny Cours:

Dikke auto, dikke bestuurder:

Vriend van me die tijdens onze rondrit iets deed (vermoedelijk te hard?) en een greppel kopte, handstand over 40 meter deed met auto en al en 180 graden gedraaid tot stilstand kwam... hij had zelf niets
Heeft ook een computer!
Bertus schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:21:
xpost
Delta's voor Magny Cours:
[afbeelding]
Dikke auto, dikke bestuurder:
[afbeelding]
Vriend van me die tijdens onze rondrit iets deed (vermoedelijk te hard?) en een greppel kopte, handstand over 40 meter deed met auto en al en 180 graden gedraaid tot stilstand kwam... hij had zelf niets

[ Voor 98% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-08-2009 23:25 . Reden: pagebreak ]
Heb nu 2 ongelukken gezien/meegemaakt in onze directe familie en dan is deze aanblik in je achteruitkijkspiegel niet tof... 200 meter sprint op blote voeten... blegh... nog nooit zo ontzettend geschrokken... erger dan hem volgens mij ('het is maar een auto')
[ Voor 4% gewijzigd door Bertus op 09-08-2009 23:33 ]
Heeft ook een computer!
Ziet er goed uit! blijft leuk effect dat spiegel spiegel op een Neroing._Buttje schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:16:
Wij zijn dan lekker op vakantie, dus, helaas
edit: vandaag de 156 lekker gewassen en in de was gezet. Probeer morgen nog wel even een beter plaatje te schieten, maar bij dees ..
[...]
Maare is ie nu helemaal deuk vrij?
met ^, *slik*
Hij mag van geluk spreken dat ie daar zonder schrammetje is uitgekomen..

----
We kunnen overigens hier verder, topic deel 30!
I browse with Vivaldi

[ Voor 89% gewijzigd door Alfisti op 10-08-2009 11:15 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Dit topic is gesloten.