Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 29] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 34.383 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:53

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Vandaag de knoop definitief doorgehakt ..

Ben zowel naar www.autoschade-posthuma.nl als naar Care Schadeservice Leeuwarden geweest voor een 2nd en 3rd opinion.

Allereerst naar Autoschade-Posthuma geweest en, hoewel ik meteen aangaf dat het geen verzekeringskwestie was, wilde men niets weten van uitdeuken en was hun oplossing een compleet nieuwe dakplaat met al het bijkomende werk inclusief spuiten. Over de prijs zullen we het maar niet eens hebben ... oftewel; not_done :r

Care was een heel ander verhaal. Deze gaf direct aan dat de dakplaat vervangen een hels karwij was waaraan je echt niet wilde beginnen. }:O Hun oplossing gewoon uitdeuken, plamuren, schuren en spuiten. Dit voor zo'n 1000,- exclusief btw. Ze wilden echter wel proberen het tot slechts uitdeuken te beperken, maar desondanks had hij er wel wat bedenkingen bij. Zou het met uitdeuken lukken zat dat op 350,- exclusief btw.

Aangezien men bij Care toch (misschien terechte?) twijfel had en ik mijn afspraak voor 'het mannetje' al ineens aankomende vrijdag kon verzilveren toch maar hiervoor gekozen. Deze vliegt over heel de wereld om allerlei uitdeukklussen te doen. Moest volgende week nu ineens plots naar Zwitserland voor een gevalletje hagelbui-schade dus vandaar dat hij mij nu wat eerder wilde helpen. :)

Evenzogoed toch nog blij verrast over de service van Care. Een heel goed verhaal, voldoende tijd genomen het object te bekijken en te onderzoeken en mee te denken in een goedkopere oplossing. Hulde d:)b Het andere bedrijf mag zich wat mij betreft terrecht schamen en is imho niets anders dan een verzekeringswerk-uitmelkerij. :( Erg jammer. Had er toch goede verhalen over gehoord.

[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-07-2009 22:52 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-03 21:51

Specht

Il Cuore Sportivo

verzekeringswerk-uitmelkerij
Volgens mij doen 9 van de 10 (vooral grotere) schadeherstellers dit... vooral als ze ook "zelf" de schade mogen taxeren van de verzekeringsmaatschappij.
Je kunt dan beter naar een mannetje om de hoek gaan, met liefde voor het vak, waar je nog een schappelijke prijs betaald.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb ook een serieuze bieder op mijn 156. We zullen eens zien waar het schip strand. ik heb wel in de gaten dat het op het moment een heeeeeele slechte markt is. Maar ik merk alweer dat er weer wat kosten aankomen en daar heb ik geen zin meer in. Gewoon verkopen die hap en de auto die ik heb zien staan in Duitsland ophalen. Moet wel weer een bak geld bij dan, maar dat komt vast goed. Eerst van het weekend ook maar eens gaan kijken...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Specht schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:40:
[...]

Volgens mij doen 9 van de 10 (vooral grotere) schadeherstellers dit... vooral als ze ook "zelf" de schade mogen taxeren van de verzekeringsmaatschappij.
Je kunt dan beter naar een mannetje om de hoek gaan, met liefde voor het vak, waar je nog een schappelijke prijs betaald.
Nog beter: bij de verzekeringshersteller laten taxeren, uit laten betalen en door de man met liefde voor het vak laten maken. In Den Haag zit een echte liefhebber: Verweij Autoschade. Heeft mijn GTV van een compleet nieuw achterscherm voorzien waar de "grote jongens" niet aan wilde beginnen. Heeft er zelfs voor gezorgd dat de verzekering meer dekte dan in eerste instantie door de expert was vastgesteld. Duurt wel wat langer, maar het resultaat is beter dan nieuw.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik zal ook eens voorzichtig informeren wat all-risks mij zou moeten kosten én wat de uitgekeerde dagwaarde zou zijn van deze auto (235k met nieuwe motor) ... zit nu bij een voordeligere verzekering (Delta-Loyd) en begin nu eindelijk wat no-claim op te bouwen. Eerder was het gewoon geen optie.

offtopic:
@k0ewl;
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Hij blijft meesterlijk :+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Hehe, inderdaad.

Maargoed, hierbij nog maar eens het interieur van mijn o zo prachtige bella:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/Alfa%20Romeo%20156%20V6/Totaalplaatjes/IMG_0479_alt.jpg?t=1248832751

Dus. een '98-er met nieuwe type stuur en alles lekker werkend. Alle knoppen, alle LEDs en e airbag :D Houd ook wat lekkerder vast. Maargoed, Alfa staat nog steeds te koop. Voor de geintresseerden: € 5500 mag je hem hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kansloos hè, die groene airco LED met sportpakket. :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Yup, dat is ook het enige wat niet rood is in de auto. Maar het valt wel op. De blauwe rand om de volume knop van de radio is ook jammer dat die niet mee kleurt met het schermpje. Die is helemaal in te stellen, maar die knop niet :S

Maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55
ing._Buttje schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 07:14:
Ik zal ook eens voorzichtig informeren wat all-risks mij zou moeten kosten én wat de uitgekeerde dagwaarde zou zijn van deze auto (235k met nieuwe motor) ... zit nu bij een voordeligere verzekering (Delta-Loyd) en begin nu eindelijk wat no-claim op te bouwen. Eerder was het gewoon geen optie.

offtopic:
@k0ewl;

Hij blijft meesterlijk :+
Ik heb 'm sinds juli ook all-risk verzekerd nav taxatierapport, ik betaal met 4 schadevrije jaren 50 euro per maand. Klap geld... maar als je dan wat gebeurt krijg je iig een reele waarde voor je auto :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Zo, morgen 2 nieuwe banden eronder + alle banden balanceren + hoogteslag.
Maandag/dinsdag nieuwe wiellager.
En vandaag ingeschreven voor Spettacolo Sportivo voor de zondag (Rijden en glijden + registerrijden).
Sportieve sessies toch maar laten zitten...

En in de tussentijd kijken of ik versnellingsbak/differentieel na kan laten kijken en fixen.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

Aaai. weer een probleem met mijn 147. En dat terwijl mijn vriendin gister nog zei dat we al bijna een half jaar zonder problemen zitten... (ik had het nog afgeklopt, maar blijkbaar niet goed genoeg).

Vanmiddag naar huis gereden, niets aan de hand. Even gestopt voor een boodschap (15min) en toen wilde hij niet meer starten. Startmotor draait wel rond, maar motor slaat niet aan.
ANWB gebeld, maar net toen sloeg ie aan, zal je altijd zien.

Nu blijft het "storing motor management" lampje echter de hele tijd branden, dus maar snel langs de garage morgen.

Iemand ervaring hiermee? En wat voor kosten ik kan verwachten?
Heb al her en der op internet gezocht, maar lees nogal verschillende verhalen, en wordt er niet echt wijzer van.

Hopen dat het dit keer mee valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Laten uitlezen en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GTV/IMG_4326.JPG

Naafkapjes maken het af. :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ben benieuwd naar het resultaat als er een Alfa omheen zit GA!S, ziet er top uit!! d:)b
k0ewl schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:57:
Hehe, inderdaad.

[afbeelding]
Heej, dat uitzicht ken ik :P

update: de 156 vanavond naar 'het mannetje' gebracht. Morgenmiddag issie weer klaar :*)

spannend :o

[ Voor 48% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-07-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

Vanochtend meteen langs de garage geweest, en ze hadden gelukkig tijd. Bleek dat de BDP sensor het begeven had (schijnt de fuel-injectie in de motor te reguleren). Was ook nog eens op voorraad, dus een uur later en 120 euro lichter stond ik weer buiten. Viel me op zich nog mee qua kosten.

Enige jammere is dat mijn voorbanden versleten zijn (1.6mm nog over) en ik 17inch velgen heb. Is vlg de monteur 250 euro incl BTW per band... AUW! Je moet er wel wat voor over hebben zeg, om met van die schitterende 17" alloys te mogen rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Anoniem: 126470 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:48:
[...]

Enige jammere is dat mijn voorbanden versleten zijn (1.6mm nog over) en ik 17inch velgen heb. Is vlg de monteur 250 euro incl BTW per band... AUW! Je moet er wel wat voor over hebben zeg, om met van die schitterende 17" alloys te mogen rijden
250 euro is wel erg veel, welke maat banden heb je? Vorige maand heb ik 162 euri all-in per band betaald bij de Profile in de maat 215/45/17 ( en zelfs dat is al een redelijke forse prijs )

edit: waren trouwens Toyo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik hoor net allerlei berichten uit het friesse kamp...
Denk dat Buttje straks wel wat zal posten hier...

@mthijz; 250,-- per band kan wel, maar dan heb je er ook knap duur rubber onder zitten. Wat Afisti ook al zegt, dat kan gemakkelijk (met ook goede banden) goedkoper. Beetje rondshoppen bij autobandenzaken loont de moeite. De dealer/garage is wel aardig, maar af en toe moet je even grenzen stellen aan hun relatie met jouw portemonai.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik heb 220,-- euro betaald voor 4 ContiPremiumContact 2's. 2 met 7mm+ profiel en 2 met 4 mm profiel.
Zaten nog 4 lichtmetalen velgen bij ook.

Nou zullen deze winter de voorbanden (4 mm) vervangen moeten worden, maar ik bestel de banden online en laat ze bezorgen bij een afhaal/monteer punt. Dat scheelt gewoon best wat per band.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Na lang wikken en wegen, vanwege verscheidene redenen (toch een originele 155, alsin kleur en WB/SB, willen voor later en het slechter worden van mijn koets) ben ik al een poosje op zoek naar een andere 155.

Nu is het zoeken naar een perfecte 155, dwz weinig km's en geen roest, erg lastig. Mijn voorkeur ging stiekem uit naar een rode, maar dat was vanwege de vele multiple Rosso's vrijwel onmogelijk. Nadat er vlak voor mijn vakantie naar Canada een donkergrijze 155 naar wens voor mijn neus werd weggekaapt ben ik nu tegen een mooie en nette 155 aangelopen! :)

Een SB 155 V6 uit 1992 in rosso 130 welke 2,5 jaar geleden is overgespoten. Woensdag is een bekende van me wezen kijken en vond de auto erg netjes. Geen roest en een zwart lederen interieur. Gisteravond ben ik zelf gegaan, en heb ik de auto gekocht voor een scherpe prijs (Hulp Koppelingscilinder kapot) en we gaan 'm zaterdag halen. Heer 4 is zo vriendelijk te helpen bij het vervangen van HKC :*

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/3861/alfa155rood.jpg

Tzt zal ik een topic openen met de vordering, mijn motor en onderstel gaan natuurlijk over.

*O*

/edit
prachtig! dat gaat heeeeel mooi staan _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 31-07-2009 19:52 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Soulfly schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:42:
Ik hoor net allerlei berichten uit het friesse kamp...
Denk dat Buttje straks wel wat zal posten hier...
Tjah, what can I say .. hij is gewoon weer hélemaal strak! Hij's zelfs nog even rond de auto gelopen en heeft nog een aantal deukjes weggehaald uit kofferklep en spatbord achter :*)

Morgen maar eens een betere foto maken, maar in feite kan ik net zo goed putten uit eigen werk ;)

e.g.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fuL4H6DwV79v6cUx4oujRB48/full.jpg

echt geil O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Erg netjes Buttje. :)

Over banden gesproken, ik heb 290 betaald voor 2 nieuwe pirelli pzero nero's incl balanceren van alle 4 de banden/velgen + hoogteslag.
De 155 voelt nu qua rijden weer goed aan, al is de voorophanging nog niet helemaal in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Mijn 166 stond vanavond weer in zijn inmiddels 2e huis... zo kan ik het wel gaan noemen.

Na onlangs al (tegen mijn zin in (tijd geneuzel enzo)) de 2 bovenste draagarmen aan de voorzijde vervangen te hebben (k**klus) vandaag met enige moed (goede kan ik het niet noemen) begonnen aan de draagarm links achter, de onderste van de 2.

Ook nu weet ik weer waarom ik toch een zekere relatie met mijn dealer in stand houd.
Van +/- 19:00 tot 23:30 zijn we bezig geweest om uberhaupt 't ding los te krijgen. Alleen met alle logica die ons machtig is... Er zat continu spanning op 't kreng. Uiteindelijk hebben we maar besloten er de brui aan te geven en de dealer maar weer eens lief aan te kijken...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry166/166_2e_huis.jpg
De 166 in z'n 2e huis. Ook de hulp van Sander/Alfa_146 (zie foto), mocht niet baten. 3 man sterk en de italiaanse logica ondoorgrondbaar. Frustrerend.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 13:20

Meneer iCy

swarma

Ik heb een leuk geprijsde auto gezien een alfa 146 1.9 jtd met 2 ton op de teller? Waar moet ik op letten bij aanschaf? Heb wel gelezen dat het mode uit 1999/2000 een betrouwbare auto is en het is dus ook een auto uit 2000 waar ik op marktplaats heb gezien

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Soulfly schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 00:19:

Er zat continu spanning op 't kreng. Uiteindelijk hebben we maar besloten er de brui aan te geven en de dealer maar weer eens lief aan te kijken...
Auto op de krik totdat ie helemaal vrij staat en met een krik onder de draagarm een dood punt zoeken?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
GA!S schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 00:35:
[...]

Auto op de krik totdat ie helemaal vrij staat en met een krik onder de draagarm een dood punt zoeken?
Dat was ook onze theorie. Helaas werkt dat bij de 166 dus niet.
Er moet een logica zitten in de loshaal volgorde. Alleen, die hebben wij gisteravond dus niet gevonden.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Soulfly schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 06:29:
[...]

Dat was ook onze theorie. Helaas werkt dat bij de 166 dus niet.
Er moet een logica zitten in de loshaal volgorde. Alleen, die hebben wij gisteravond dus niet gevonden.
das knap ruk. :/ Zeker als je al wel het één en ander los hebt bungelen en je dan niet meer rijden kunt.

[ Voor 58% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-08-2009 11:33 . Reden: grmpf .. page break ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

@ephymerous; looking good. Ben benieuwd naar een foto-log van het omzetten van je motor etc!

@Buttje; Strak plaatwerk = meer plezier! Na da vakantie ga ik mijn dak en 2 deukjes in de zijschermen laten doen. Hoopt dat het lukt zonder spuiten.

@Soulfly; op zulke dagen kan het wel eens zijn dat er gereedschap of onderdelen rondvliegen hier. Maar toch wil ik zoveel mogelijk zelf doen :x

-----

De 147 van mijn vriendin heeft ook voor het eerst echt een mankement. Wat opzicht best netjes is na 5 jaar minimaal tot geen onderhoud.
Het schakelen is totaal verneukt, als ik van de 2e naar de 3e versnelling wil moet ik de pook bewegen alsof ik naar de 5e versnelling ga. De 5 zit op de plek waar je een 7e versnelling verwacht. Pook is ook totaal niet meer soepel te bewegen, net of het schakelpatroon helemaal weg is.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 04-04 17:13

Ikke!

aka Netfinity

c0ne schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:59:
5 jaar minimaal tot geen onderhoud.
?

Zal wel gewoon speling zijn, versleten rubbertje oid.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Ze is eigenlijk van m'n schoonmoeder en die denkt nog steeds dat APK onderhoud is, de eerste 4 jaar heeft ze 2 keer een kleine beurt gehad voor een vakantie-rit.

Ik maak na de vakantie een afspraak bij Martijn Goorden, laat hem wel even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
@Soulfly; op zulke dagen kan het wel eens zijn dat er gereedschap of onderdelen rondvliegen hier. Maar toch wil ik zoveel mogelijk zelf doen :x
Kijk, dat is ook het verschil. Jij wilt zoveel mogelijk zelf doen. Ik wil dat allang niet meer. Ik heb jaren lang zelf gesleuteld en heb er simpelweg geen zin voor. Ik moet er tijd voor vrij maken terwijl ik vaak al een lange werkdag achter de rug heb.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 14:00
(jarig!)
De 147 van mijn vriendin heeft ook voor het eerst echt een mankement. Wat opzicht best netjes is na 5 jaar minimaal tot geen onderhoud.
Het schakelen is totaal verneukt, als ik van de 2e naar de 3e versnelling wil moet ik de pook bewegen alsof ik naar de 5e versnelling ga. De 5 zit op de plek waar je een 7e versnelling verwacht. Pook is ook totaal niet meer soepel te bewegen, net of het schakelpatroon helemaal weg is.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Toevallig heb ik dit sinds kort ook weer. Volgens mij is het dat de pook niet goed centreert, waardoor je niet lekker door de schakelgang pookt (bijv van 5 naar 4 glijdt ie er niet in, je moet 'm eerst horizontaal goed zetten voordat ie erin gaat).

Ik heb dit ruim een jaar geleden al eens laten fixen, is denk gewoon wat veertjes of kabels afstellen. Qua arbeid kosste dat 42 euro (toen nog bij Sam van Lingen).

[ Voor 4% gewijzigd door matthijsln op 01-08-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Ik had hetzelfde met de 156. Bij mij was het volgende het geval:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/icmq1j.jpg

Bij mij was de behuizing gescheurd en had er daarom een tiewrap omheen gedaan. Later kwam ik er ook achter dat die bus die 1cm uitsteekt veel meer naar links hoort, dus ik heb de tiewrap weer weggehaald, bus teruggeduwd en er een slangenklem omheen gedaan. Nu blijft die bus mooi op z'n plek en schakelt ie weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ah, die ga ik onthouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

(Y) Goed bezig heren! Morgen ga ik eerst zelf op vakantie (hopen dat de 146 het volhoud!) en dan zal ik als ik terug ben de boel eens openmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
k0ewl schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:57:
Hehe, inderdaad.

[afbeelding]

Dus. een '98-er met nieuwe type stuur en alles lekker werkend. Alle knoppen, alle LEDs en e airbag :D Houd ook wat lekkerder vast. Maargoed, Alfa staat nog steeds te koop. Voor de geintresseerden: € 5500 mag je hem hebben ;)
Hmmm heel erg benieuwd hoe je dit gedaan hebt?

Ik heb een probleem dat mijn 2002 alfa wel het nieuwe dash/stuur heeft, maar dat er omdat er een vroegere blaupunkt fleetcommander in zat, deze een eigen stalk interface heeft (van 3 -> 2 draden), terwijl iedere moderne radio (o.a. mijn alpine IDA-x100, want compleet rood display ;-) ) er dus 3 nodig heeft.

Heb de kabelboom al eens gevolgd maar die verdween ergens diep achter het dashboard en met al die canbus draden geen behoefte om er hard aan te trekken :-$ . Dus mocht jij weten waar de interface van het stuur ergens zit zodat ik de juiste 3 draden af kan tappen (grnd, RCA, RCB) dan ben ik je erg dankbaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Zit ik een beetje op Marktplaats te kijken zie ik opeens een bekende 90 op een foto voorbij komen.
http://link.marktplaats.nl/268278476

[ Voor 4% gewijzigd door Clithopias op 04-08-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05 21:53

KhaZ

Alfa Romeo

Maak 'm ff klikbaar..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Oja, url tags gebruiken ipv img |:( Staat overigens een goudkleurige 90 op speurders! Gezien de gloednieuwe bak en aandrijfas is het misschien nog wel een hele nette. Hij heeft ook twee Alfetta's en heb hem al een mailtje gestuurd of ik mag komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
wessel99 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:04:
[...]

Hmmm heel erg benieuwd hoe je dit gedaan hebt?

Ik heb een probleem dat mijn 2002 alfa wel het nieuwe dash/stuur heeft, maar dat er omdat er een vroegere blaupunkt fleetcommander in zat, deze een eigen stalk interface heeft (van 3 -> 2 draden), terwijl iedere moderne radio (o.a. mijn alpine IDA-x100, want compleet rood display ;-) ) er dus 3 nodig heeft.

Heb de kabelboom al eens gevolgd maar die verdween ergens diep achter het dashboard en met al die canbus draden geen behoefte om er hard aan te trekken :-$ . Dus mocht jij weten waar de interface van het stuur ergens zit zodat ik de juiste 3 draden af kan tappen (grnd, RCA, RCB) dan ben ik je erg dankbaar :-)
Dat laatste stuk kabelboom heb ik helemaal niet omdat het orgineel niet in mijn auto zit. Er zat bij mijn stalk adapter gewoon een grote doorlusstekker en daar had ik natuurlijk die stekker niet voor. Dus -> knip. Gewoon vanaf het stekkertje bovenin de clockspring. Daar vandaan kabels naar de middenconsole getrokken. Peace of cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Maar je zegt boven de clockspring, want ik denk dat ik het daar ook moet zoeken. Dan draaien de kabeltjes gewoon mee moet ik het zo zien? Erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Nou, je kunt gewoon je stuur eraf halen.

1. Accu loshalen
2. Airbag imbus boutjes aan de achterkant van je stuur (3 stuks) losmaken
3. Dan airbag eraf pakken
4. Kapjes van je stuurkolom eraf
5. Dan stekkertje bovenop de clockspring los
6. Pak de multimeter en meet vanaf de stekker van de clockspring naar de ground van de printplaat in je stuur.
7. Als je die hebt gevonden meet je welke pin van de stekker het eerste signaaldraadje is en daarna de tweede
8. Tel welke draad dit is op de stekker en knip daarvan de draad van je kabelboom door
9. Dan leg je vanaf die draden de kabels.
10. Alles terug monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
ah perfect, snap nu hoe je het bedoeld.

Thanks!! Zou lekker zijn, eindelijk ook stuurwielbediening in mijn auto :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 14:00
(jarig!)
Anoniem: 168490 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:40:
Ik had hetzelfde met de 156. Bij mij was het volgende het geval:

...
Bij mij was de behuizing gescheurd en had er daarom een tiewrap omheen gedaan. Later kwam ik er ook achter dat die bus die 1cm uitsteekt veel meer naar links hoort, dus ik heb de tiewrap weer weggehaald, bus teruggeduwd en er een slangenklem omheen gedaan. Nu blijft die bus mooi op z'n plek en schakelt ie weer perfect!
Ik ben helemaal geen autoklusser, maar toch maar eens onder de pookhoes gekeken... Er zit bij mijn 147 1.6 indd ook zo'n wit plastic behuizing, maar helemaal overeen met jouw plaatje komt het niet. Er zit ook nog een stuk schuim overheen, wat je er niet zo aftrekt... Of kan het geen kwaad om dat eraf te trekken (aan het metalen stuk met die uitstulpingen??

Afbeeldingslocatie: http://anansi.tweakdsl.nl/alfa147/Photo256_600.jpg

Als ik nu gevaarlijke ideëen krijg stop mij alsjeblieft direct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
* Harry heeft gisteren de 166 weer bij de dealert gedeponeerd.

Draagarm links achter moet nog vervangen worden. Nadat wij er zelf niet uitkwamen. Ze zoeken het maar uit en ze lossen het maar op. Tevens wordt hij gekeurd (goed gekeurd dan wel te verstaan) wat na bijna 2 maand over datum ook wel tijd wordt.

(liep al 1 maand vertraging op door de defecte turbo, de andere 3 week i.v.m. het vervangen van de nodige zaken bij gebrek aan tijd door de dealer en dus zelf tijd moeten vinden).

Ben benieuwd wat nu weer de rekening gaat worden. Mijn voorspelling dat 't bij de 166 wat minder hard in de papieren zou lopen dan bij de 850 is dus gigantisch niet uitgekomen, maargoed... als hij straks klaar is ben ik er ook weer dik tevreden mee.

Aan de 850 heb ik in één jaar 2400 euro gespendeerd. Dat bedrag ben ik met de 166 inmiddels al voorbij. En dat in +/- 3 maand.

Een mede 166 rijder noemt de 166 altijd gekscherend de "poor mans Maserati". Maar zo onderhand had ik even zo goed wel een Masser kunnen kopen. Qua kosten per kilometer ontlopen ze elkaar op dit moment namelijk voor geen ene meter.

Zit op dit moment aan 0,63 euro per kilometer dat de auto mij kost. (dat is onderhoud, wegenbelasting, verzekering, diesel).

Schale troost is dat als alles straks klaar is, ik voor ongeveer 250.000km ook uit de problemen ben buiten natuurlijk het normale, reguliere onderhoud. En dan zakt de kilometerkostprijs natuurlijk wel drastisch.

Onder normale omstandigheden zou de kilometerkostprijs namelijk zo rond de 0,19 cent de kilometer liggen. Wat voor een auto van dit kaliber helemaal niet gek is.

[ Voor 13% gewijzigd door Harry op 04-08-2009 20:55 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Auw :X

Hopelijk is de troost uiteindelijk niet zo schraal als nu wordt gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Clithopias schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:34:
Zit ik een beetje op Marktplaats te kijken zie ik opeens een bekende 90 op een foto voorbij komen.
http://link.marktplaats.nl/268278476
niet de mijne iig ;)
Soulfly schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:53:
* Alfa Novanta heeft gisteren de 166 weer bij de dealert gedeponeerd.

[...]

Zit op dit moment aan 0,63 euro per kilometer dat de auto mij kost. (dat is onderhoud, wegenbelasting, verzekering, diesel).

Schale troost is dat als alles straks klaar is, ik voor ongeveer 250.000km ook uit de problemen ben buiten natuurlijk het normale, reguliere onderhoud. En dan zakt de kilometerkostprijs natuurlijk wel drastisch.

Onder normale omstandigheden zou de kilometerkostprijs namelijk zo rond de 0,19 cent de kilometer liggen. Wat voor een auto van dit kaliber helemaal niet gek is.
Het zit idd niet mee. Maar je moet er imho toch altijd rekening mee houden dat wanneer je een andere 2e hands auto koopt er toch 1000~1500 euro achterstallig onderhoud op zit. Gewoon voor de zekerheid.

Mjah, bij deze auto's is de grootste verdachte altijd de turbo lijkt me. Dus als jij niet berichten gehad had dat hij al reeds vervangen zou zijn, had je daar eigenlijk toch wel een heel klein beetje rekening mee moeten houden. Helaas door verdere manko's schiet je nog over de 1500 heen zelfs, da's zuur. :/

[ Voor 68% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-08-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
Soulfly schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:53:
* bgrr heeft gisteren de 166 weer bij de dealert gedeponeerd.

Een mede 166 rijder noemt de 166 altijd gekscherend de "poor mans Maserati". Maar zo onderhand had ik even zo goed wel een Masser kunnen kopen. Qua kosten per kilometer ontlopen ze elkaar op dit moment namelijk voor geen ene meter.

>:) >:) >:)

Trust me er komt nog veel meer :-)

Lmm al vervangen ?
Xenon verlichting toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Buttje; verdubbel het bedrag dat jij noemt maar.

Enig achterstallig onderhoud is opzich niet erg. En met een aantal zaken heb ik ook wel rekening gehouden. Maar rationeel klopt het onderhand natuurlijk van geen kanten meer. Maargoed, Alfa Romeo en rationeel... zijn toch 2 zaken die heel slecht te combineren zijn. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen geloof ik :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Zal maar afkloppen hoeveel geluk ik met mijn afgelopen 3 alfa's heb gehad dan (+/- 300dkm), 155 2.0TD, 155 2.5TD, toen even uitstapje naar fiat punto 1.9 jtd 130pk en nu een 2002 156 2.4 jtd.... alles bij elkaar ik denk 250dkm alfa zonder noemenswaardige problemen (1x door losgetrilde vacuumpomp de nokkenas van de 2.0TD kapot / vacuumpomp had hem afgesleten doordat die niet goed vast zat), reparatie van 200 euro en bij de 2.5TD een gescheurd flexibel uitlaatstuk. de rest gewoon normaal onderhoud. Ben er echt super super tevreden over! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Mjah, ach... in dit geval is 't e.e.a. knap vernxxxt door de vorige eigenaar. Dat is wat dat aangaat simpel genoeg.

Draagarmen blijven natuurlijk een 'standaard' AR "probleem". Dat heeft dan weer wat minder met de vorige eigenaar te maken, maar maakt de start met de 166 natuurlijk wel direct weer een stuk prijziger.

Mjah, het nadeel van de 166 is dat alles duur is. Het zit (zeker voor AR begrippen) ook nog eens goed in elkaar en dat maakt het werken er aan ook nog niet eenvoudiger. (letwel; Goed, ik zeg niet logisch :) )

Bizar is b.v. dat zelfs m'n wielkasten geluidsisolatie hebben.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Nou, waarschijnlijk net voor de allerlaatste keer de Alfa gewassen. Morgenavond komen ze kijken naar mijn schatje. Heb er al bijna spijt van, maar aan de andere kant weet ik ook gewoon dat het goed is.
Alhoewel je voor het geld dat ik nu ervoor krijg bij lange na niet zo'n mooie auto weer kan kopen. Maargoed, dat even terzijde zet ik de centjes op de bank. Dan rijd ik met de Mini wel 1 keer in de maand naar Denekamp ofzo ipv elke week en dan scheelt het zoveel in de kosten. Namelijk: geen wegenbelasting á 50 euro p/mnd, geen verzekering á 75 euro p/mnd, geen onderhoud en andere dingen á tot nu toe ongeveer (schrik niet) 400 euro p/mnd.

Dus ik denk dat ik straks opeens heel hard kan gaan sparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

matthijsln schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:49:
[...]

Ik ben helemaal geen autoklusser, maar toch maar eens onder de pookhoes gekeken... Er zit bij mijn 147 1.6 indd ook zo'n wit plastic behuizing, maar helemaal overeen met jouw plaatje komt het niet. Er zit ook nog een stuk schuim overheen, wat je er niet zo aftrekt... Of kan het geen kwaad om dat eraf te trekken (aan het metalen stuk met die uitstulpingen??

[afbeelding]

Als ik nu gevaarlijke ideëen krijg stop mij alsjeblieft direct ;)
Wat schuim eraf halen zal geen kwaad kunnen hoor :P Je kan het er iig weer op kitten/lijmen als je klaar bent. Bij mij zit er een rubber flap (wel dezelfde vorm) en die haakte achter die uitstulpingen. Die kon ik toen niet helemaal meer goed terugplaatsen, maar dat boeit verder weinig (ik heb later m'n middentunnel een keer verwijderd voor een tapijt-wissel en toen had ik weer de ruimte om het rubber flapje om de uitstulpingen te doen). Maar ik heb even op de 147 club gekeken en daar staan ook wat topics over dit probleem, alleen hebben ze het daar vaak over de schakelkabelaansluiting op de versnellingsbak ipv bij de pook 8)7 Ik zou dus even voorzichtig kijken, wellicht is het dus niet hetzelfde probleem als bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 04-04 17:13

Ikke!

aka Netfinity

Soulfly schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:26:

Bizar is b.v. dat zelfs m'n wielkasten geluidsisolatie hebben.
Heeft mijn 75 ook :+ Eigenlijk een stuk schuim achter het wiel achter het voorscherm

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Soulfly schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:26:
Mjah, ach... in dit geval is 't e.e.a. knap vernxxxt door de vorige eigenaar. Dat is wat dat aangaat simpel genoeg.
Daarmee sla je imho de spijker op zijn kop... veel Alfa's zijn relatief goedkoop om te kopen, onderhoud valt dan weer tegen, en rijden er dan mee tot het er aan zit te komen :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
@ikke!: Er zitten bij mij matten in, volledig om de kuipen heen. Gaat nergens over naar mijn idee, maar vooruit.

@ephymerous: Klopt, maar dat is opzich niet heel erg Alfa specifiek. Dat volk kom je bij alle merken tegen.
In ongeveer een jaar tijd is de 166 van een prima onderhouden auto een afgeragt hok geworden waar nu dus weer prima onderhoud aan besteed wordt. Al kost 't klauwen vol met geld om 'm weer 100% op orde te krijgen.

Maargoed, sleutel omdraaien (als ie weer terug is) en we zijn het weer snel vergeten.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

de 156 ook. Zelfde generatie. Van wanneer is jouw 166 ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
11 september 2001

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-05 14:40
:+

ook weer tijd voor meer foto's

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Wordt wat lastig zonder alfa voor de deur.

Net gebeld door de dealer. Ook zij kunnen de draagarm niet los krijgen. Tijd dus voor het zwaardere werk.

Aan ons en de bijbehorende logica heeft het dus niet gelegen. Het kreng zit dus echt goed vast.

* Harry lijkt alvast maar zijn ribben. Welke zullen we nu eens afstaan.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
GROTERE HAMER! :+

Nee, maar gewoon met een grote waterpomp tang ofzo de kogel vastklemmen en dan gewoon de kogel uitboren is geen optie? Moet toch een nieuwe in, dus dan maakt dit ook niet uit. Zo heb ik de linker bovenkant wel gedaan in ieder geval...

[ Voor 87% gewijzigd door k0ewl op 05-08-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Dat is de bovenkant k0ewl... we hebben het nu over de onderste draagarm links achter.

De bout die in het subframe zit, zit compleet vast. Wordt nu zo ongeveer een kwestie van het subframe aan de achterzijde loshalen om er bij te kunnen op een fatsoenlijke manier.

De voorste draagarmen bovenzijde zijn inmiddels allang vervangen. En voor die kogels heb ik hele mooie kogeltrekkers... Die krijgen alles (wel met een big-bang als het heel vast zit) los.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Soulfly schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:54:
Dat is de bovenkant k0ewl... we hebben het nu over de onderste draagarm links achter.

De bout die in het subframe zit, zit compleet vast. Wordt nu zo ongeveer een kwestie van het subframe aan de achterzijde loshalen om er bij te kunnen op een fatsoenlijke manier.

De voorste draagarmen bovenzijde zijn inmiddels allang vervangen. En voor die kogels heb ik hele mooie kogeltrekkers... Die krijgen alles (wel met een big-bang als het heel vast zit) los.
Nou... ik ben Alfa af... Hij is net verkocht en morgen schrijven we hem op zijn naam. Heb al wel spijt, maar het extra geld wat ik er nu aan overhoud elke maand liegt er niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Jammer, ik vond het een mooie 156! :)

Maar goed, het moet wel realistisch blijven natuurlijk.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Dat hoor ik van iedereen. En ik ben het er zelf ook mee eens. Er waren een paar hele kleine dingen die me er aan stoorden, maar dat mag geneens een naam hebben.

Nu maar even in de Mini rondcrossen en een beetje sparen en dan iets supervets kopen. Heb al wel een kleine shortlist, maar die ga ik natuurlijk hier niet posten omdat ik dan een ban krijg :p

Het wordt dus sowieso geen italiaanse schone meer. :|
Puur onderhouds kwestie.

1. Mini Cooper S
2. Saab 9-3 2.0t Vector
3. Lexus IS300
4. BMW E46 325 of 330
5. Ford Mondeo ST220

zoiets dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 03-05 07:03

Stefano

Ondertitel Not Found

Soulfly schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:22:
@ikke!: Er zitten bij mij matten in, volledig om de kuipen heen. Gaat nergens over naar mijn idee, maar vooruit.
Zou dit niet meer een anti spatwaterfunctie hebben ipv geluidsisolatie?

[ Voor 5% gewijzigd door Stefano op 06-08-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
k0ewl schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:45:

1. Mini Cooper S
2. Saab 9-3 2.0t Vector
3. Lexus IS300
4. BMW E46 325 of 330
5. Ford Mondeo ST220

zoiets dus...
Je gaat in elk geval voor iets raps 8)

Seat Leon 1.8 20VT en de Renault Megane Turbo 225 passen waarschijnlijk dan ook nog in dat lijstje :P

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Seat Leon wordt nu vooral door sjonnies gereden en daarom valt die af. Net als de VW Golf. De Renault Megane RS is wel mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Die Cooper is een vrouwenauto he.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Zo'n Lexus IS300 vind ik zelf ook nog wel aardig... Als ik mijn alfa ooit helemaal zat wordt dan zou ik zoiets ook wel overwegen. :P

Maar voorlopig wordt de volgende auto gewoon een Alfa GTV 916 3.0 v6. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Ships, ben vanmiddag even gaan kijken en ik ben verliefd O+ Zou er bijna mijn BX voor weg doen maar daar wil ik eerst nog iets meer kilometers mee rijden.

Edit: Ik ben verloren, wist het al toen ik op de terugweg was maar helemaal reeel is deze aanschaf niet. Met de verkoop van een hoop motorspul is het financieel geen probleem meer (heb ik nog geld voor banden en draagarmbussen voor mijn BX :+) en ben ik een stap dichterbij de goedkeuring van mijn pa. Dus heeeel misschien wordt mijn droom binnenkort toch nog werkelijkheid, een Alfetta 1800 uit 1976 (of was het nou 74). Zit natuurlijk wel redelijk wat laswerk aan maar voor een origineel Hollandse is ze in verrassend goede conditie. Auto ook op de brug bekeken en afgezien van de onderkant van de dorpels was er weinig op aan te merken. Roest zit voornamenlijk aan de buitenkant, deuren van onder rot, bovenste paravan rot (onder weer niet), rond de raamstijl redelijk krokant en het gootje van de voorschermen. Raamstijl lijkt mij het lastigste maar daar kom ik ook wel overheen. Zit APK op tot 2011 en de techniek zelf is ook in orde dus kan lekker rijden en af en toe een stukje opknappen.

Bewijst maar weer eens dat je een Alfa met je hart koopt, vooraf tegen mijzelf gezegd dat ik niks ging kopen (had ook niet verwacht dat het iets zou zijn) maar ben helemaal omgeslagen. Verkoper zelf was ook een prima kerel (eerste indruk toen hij met zijn verlaagde 166, glimmend 20" en paardenstaart aan kwam rijden was totaal misplaatst) en gezellig staan lullen. Alfetta stond bij Alfacentro, leuke garage overigens, daarna nog even naar Leusden gereden om in zijn loods te kijken. 90 had ook wel wat plekjes maar is duidelijk van een liefhebber geweest, wel een geweldig mooi kleur zeg :9~ De bak die erbij hoort was werkelijkwaar gloednieuw. Toen weer terug naar Amersfoort want Tom had de Alfetta inmiddels op de brug. Daar nog een tijdje rondgehangen om mijn BX af te laten koelen, op een gegeven moment maar om een hamer gevraagd maar toen wilde ze opeens wel starten.

Nog een crappy telefoonplaatje erbij.
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/Alfetta.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Clithopias op 06-08-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Stefano schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:36:
[...]

Zou dit niet meer een anti spatwaterfunctie hebben ipv geluidsisolatie?
Als het aan de wielkant zou zitten wellicht, maar dit zit in aan de carrosserie zijde zegmaar.

Overigens (het nadeel als je vanaf 14:00u onder de grond zit, ontvangst... nada) de dealert stond op de voicemail. De 166 kan er (eindelijk) weer een jaar tegenaan (tenminste, daar gaan we voor het gemak maar even van uit).

Wat het gaat kosten? Geen idee... hoor ik morgen wel.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is wat mij betreft weer tijd voor een andere auto, dus gaat m'n V6 er uit. De opvolger zal geen Alfa worden, aangezien ik nu iets met RWD wil. Waarschijnlijk een 328i (e46) ofzo.

Dus mocht iemand nog een goede V6 zoeken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
:'(

doet iedereen afstand van z'n Alfa ofzo? :P

najah, als je die e46 bekijkt, zijn dat imo nog niet eens zo gekke bakken. Alleen met een beetje leuke specs betaal je daar een godsvermogen voor.

[ Voor 59% gewijzigd door rlkz op 06-08-2009 22:46 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Gelukkig komt er ook weer een Alfa bij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

jeuh *O* _o_

wauw .. naar al dat lange wsmachten eindelijk een Alfetta ! :Y)

[ Voor 76% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-08-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
:Y Het is ook een droom die uitkomt, toen ik vanmiddag een rondje aan het rijden was voelde ik mij de koning te rijk. Na een paar kilometer was het al helemaal vertrouwd (en wat rijd zo'n BX raar daarna :P)
Maarja, tegelijk heb ik mij wel een berg werk op de hals gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Clithopias schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:17:
Gefeliciteerd *O*

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Van harte! Knapt de regio weer aardig van op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:29

OcGuru

Giulietta Qv

Gefeliciteerd :P

Ik krijg als het goed is volgende week een obd II kabel binnen zodat ik de ecu eens kan uitlezen op fouten.
En real-time on screen de toerenteller en km/h teller aflezen is ook wel geinig 8)7

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/2Qa1x.png

Parkeerfun 8)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
OcGuru schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:45:
Gefeliciteerd :P

Ik krijg als het goed is volgende week een obd II kabel binnen zodat ik de ecu eens kan uitlezen op fouten.
En real-time on screen de toerenteller en km/h teller aflezen is ook wel geinig 8)7
Via Sander (nee, niet onze Alfa_146 Sander) ?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alfetta's zijn stoer. Zeker met dubbele koplampen in een jaren 70 kleur (en met een 3.0 V6 24v)

Mijn bandjes zijn binnen! 4 gloedjenieuwe Pirelli P-Zero's, volgende week eindelijk de Milano's onder de GTV.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

GA!S schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:10:
Alfetta's zijn stoer. Zeker met dubbele koplampen in een jaren 70 kleur (en met een 3.0 V6 24v)

Mijn bandjes zijn binnen! 4 gloedjenieuwe Pirelli P-Zero's, volgende week eindelijk de Milano's onder de GTV.
Lekkere bandjes, heb ik ook onder mijn apparaat liggen. Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Ik moet binnenkort voor nieuwe bandjes en dan heb ik een richtprijs.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Autobandenmarkt.nl is tot nu toe volgens mij de goedkoopste plek om je banden te bestellen ;)
Clithopias schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:17:
Feli! d:)b

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Soulfly schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:09:
[...]

Via Sander (nee, niet onze Alfa_146 Sander) ?
Nee, via ecufix.com . Moet wel uit GB komen dus duurt wel even :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Had je 'm wellicht handiger via SanderQV kunnen bestellen. Had je direct o.a. ABS uitleesmogelijkheid gehad en het resetten van de airbags indien nodig.

Welke software wil je ermee gaan gebruiken?

Btw, Clithoplias; GEFELICITEERD ! :D

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/Alfetta/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/Alfetta/02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/Alfetta/03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/Alfetta/04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/Alfetta/05.jpg
O+

Vorige eigenaar heeft vier nieuwe deuren gekocht dus kan twee oude (en betere) van zijn andere Alfetta overnemen. Nieuwe paravan is ook geen punt, rest alleen nog wat plaatwerken hier en daar en is ze weer helemaal hard. Motortje loopt een beetje rijk maar verder wel netjes, bak schakelt voor een transaxle gewoon goed, remmen nog even doorpompen en technisch is er verder weinig op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
Very nice :) Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Soulfly schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 06:59:
Had je 'm wellicht handiger via SanderQV kunnen bestellen. Had je direct o.a. ABS uitleesmogelijkheid gehad en het resetten van de airbags indien nodig.

Welke software wil je ermee gaan gebruiken?

Btw, Clithoplias; GEFELICITEERD ! :D
Die kabel van SanderQV is gewoon exact hetzelfde. Voor abs en airbag uitlezing hoef je alleen 2 pinnen met elkaar te verbinden in de stekker.

Voor uitlezen ga ik gewoon AlfaDiag gebruiken. Wel beetje zuur dat een licentie 50 dollar is ofzo. Volgens mij werkt UniDiag en scantool ook gewoon.

@ Clithopias: Leuke wagen. Toch ook wel echt een stijlicoon :P En die voorkant met dubbele koplampen O+

[ Voor 6% gewijzigd door OcGuru op 08-08-2009 16:53 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Clithopias schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
O+

Vorige eigenaar heeft vier nieuwe deuren gekocht dus kan twee oude (en betere) van zijn andere Alfetta overnemen. Nieuwe paravan is ook geen punt, rest alleen nog wat plaatwerken hier en daar en is ze weer helemaal hard. Motortje loopt een beetje rijk maar verder wel netjes, bak schakelt voor een transaxle gewoon goed, remmen nog even doorpompen en technisch is er verder weinig op aan te merken.
O+

echt onwijs vet! Hou'r heel en veel lekkere stuurkilometertjes zou'k zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Echt prachtig Clithopias! :)

Niet vergeten om projectpics te maken eh..

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
OcGuru schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:50:
Die kabel van SanderQV is gewoon exact hetzelfde. Voor abs en airbag uitlezing hoef je alleen 2 pinnen met elkaar te verbinden in de stekker.
Klopt, met als voordeel dat Sander er een schakelaartje tussen heeft gezet zodat de kabel ook in andere wagens bruikbaar blijft
Voor uitlezen ga ik gewoon AlfaDiag gebruiken. Wel beetje zuur dat een licentie 50 dollar is ofzo. Volgens mij werkt UniDiag en scantool ook gewoon.
Ik gebruik UniDiag. Een mede 166 rijder (tevens buurman) heeft AlfaDiag gekocht en hebben we ook uitvoerig uitgeprobeerd.
Ben van de laatste nog niet echt onder de indruk. Er zitten een paar aardige features in, maar naar mijn smaak niet wat de prijs rechtvaardigd.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Juistem :X

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/opel_astra_vs_alfa_milano_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/opel_astra_vs_alfa_milano_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/opel_astra_vs_alfa_milano_4.jpg

ik zeg maar niks...

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Het ergste is dat ik de opel mooier vind......... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ze lijken echt teveel op mekaar, het is omdat de neus van de Astra anders is 8)7

--

Nieuw topic is coming up! ik ben atm druk aan het stoeien met Photoshop :)
done! wordt aangemaakt zodra we rond 1000 posts zitten..

[ Voor 19% gewijzigd door rlkz op 09-08-2009 16:02 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:06
Specht schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:18:
Het ergste is dat ik de opel mooier vind......... :X
Ja dat is erg :) .... maar welke van de 2 is dan het "orgineel" ? ik neem aan dat opel een beetje heeft na ja.. je weet wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Mjah toeval of ze hebben van elkaar afgekeken, wat het waarschijnlijk is geweest :N

Btw, zijn er nog meer Alfisten die eind augustus richting Zandvoort gaan? met een beetje mooi weer zal dat wel weer een leuk spektakel worden. Ik zal v/d week even een keukentrapje halen bij de Gamma, daarmee kun je namelijk net over de hekken heen foto's schieten :)

Ik heb dan 12GB tot m'n beschikking om vol te schieten, dus dat gaat helemaal goed komen!

* rlkz heeft er zin in!

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wij zijn dan lekker op vakantie, dus, helaas :P

edit: vandaag de 156 lekker gewassen en in de was gezet. Probeer morgen nog wel even een beter plaatje te schieten, maar bij dees ..

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/DakFix/IMG_4028.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/DakFix/IMG_4029.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/DakFix/IMG_4031.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/DakFix/IMG_4032.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/DakFix/IMG_4033.JPG

:*)

[ Voor 85% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-08-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ga er ook niet heen. De laatste keer dat ik geweest ben (alweer wat jaartjes terug inmiddels) een wat opmerkelijke aanvaring gehad (Buttje was daar ook bij, sterker nog, wij waren het lijdend (of leidend) voorwerp).

Sinds dien is voor mij de lol er wel af.

[ Voor 12% gewijzigd door Harry op 09-08-2009 23:27 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
xpost

Delta's voor Magny Cours:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.228/680750001-680800000/680755701-680755800/680755773_6_i9ji.jpeg

Dikke auto, dikke bestuurder:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.134/680700001-680750000/680747501-680747600/680747526_6_7wlx.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.184/680950001-681000000/680951401-680951500/680951428_6_tNm4.jpeg

Vriend van me die tijdens onze rondrit iets deed (vermoedelijk te hard?) en een greppel kopte, handstand over 40 meter deed met auto en al en 180 graden gedraaid tot stilstand kwam... hij had zelf niets

Heeft ook een computer!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.