Heeft ook een computer!
Heb ook gehoord dat de 1.8 bak exact hetzelfde is als een standaard 2.0 bak.
Zou op zich logisch kunnen zijn omdat een 1.8 maar 10pk's minder heeft dan een 2.0, dus lijkt het mij niet vreemd als ze daar dezelfde bakken opschroeven.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Thnx for the offer though, maar hij doet het weer normaalSoulfly schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:13:
[...]
We kunnen 'm eens aan de flaptop hangen en kijken wat voor informatie daaruit komt...

Ik ga de boel eerst maar eens loshalen, wellicht dat het filter goor is.
Staat hem goedc0ne schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:40:
[afbeelding]
Zo, meteen laten uitlijnen. Dat betekent dat ik deze zomer voorzien ben van rubber. Banden zijn Continental ContiPremiumContact 2, merkbaar beter als de Viking banden die op de andere velgen zitten.
Dat er 1 of meerdere van de oude velgen niet helemaal lekker waren is wel duidelijk. Ben af van alle trillingen in het stuur en hij trok al bijna niet meer naar rechts, na het uitlijnen is het helemaal dead-on!
Alhoewel die oude velgen ook niet mis stonden (danwel in een iets betere staat)
I browse with Vivaldi
Fijne upgrades! Snel de achterzijde monteren, wanneer je nu lekker sportief de bochten instuurt reageert die auto echt niet zoals je wiltSpecht schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:18:
Zo, vandaag even met een maat wezen sleutelen.
Wat er allemaal gemonteerd is:
Nieuwe Koppelingsset met druklager
Nieuwe Krukaskeerring
145 QV Versnellingsbak
Afgedraaid vliegwiel (6,4 kg)
Whiteline Stabilisatorstang voorzijde.
(achterzijde komt nog)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kortom de 155 gaat nu nog rapper in de toeren, en stuurt nog een stukje strakker dan voorheen.
Alleen de stabilisator aan de achterzijde nog plaatsen en dan is de 155 weer helemaal klaar voor wat circuitrondjes.
Afgedraaid vliegwiel staat hier ook op de planning
XXXVI
No prob.rlkz schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:43:
Thnx for the offer though, maar hij doet het weer normaal
Maar kan best zijn dat er nog wat storingen in staan, was bij ing._Buttje ook zo. Was niets van te merken, bleef ook weg nadat we 'm gereset hadden overigens.
BMW 535D
pics?Bertus schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:17:
Ik heb de HF
2 woorden:
HOLY FUCK
wat een abnormaal ziek snelle auto.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Met ^^, pics!Bertus schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:17:
Ik heb de HF
2 woorden:
HOLY FUCK
wat een abnormaal ziek snelle auto.
Zie hier
Liefde/haat relatie heb ik met m'n 146. Vorige week deed dat start probleem zich meerdere keren voor, en toen begon het zonnedakje ook nog een keer te lekken. Toen was ik dat ding echt helemaal spuug zat, stond op het punt om van Alfa af te stappen. Maar jah, dan rij je op een avond door Grunn, temp is ok, trekt lekker door de versnellingen heen. Lekker geluidje, bochtjes zijn leuk. Uiteindelijk denk je dan, shit, het blijft een fijne rijdersauto. Zelfs ondanks dat ze wel een borrel lust (atm met gemak 1:9). Tuurlijk, er zijn wel meer eenheidsworsten die misschien hetzelfde weggedrag etc aan kunnen bieden, maar heeft blijft iets onverklaarbaars. De ene ochtend lijkt wel alsof ze last heeft van een ochtendhumeur, en op hete dagen smoort ze de boel af, en op de ene dag vliegt ze erover alsof ze er zin in heeft. Ah jah. Alfa, beetje vreemd maar wel lekker!Soulfly schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:27:
[...]
No prob.
Maar kan best zijn dat er nog wat storingen in staan, was bij ing._Buttje ook zo. Was niets van te merken, bleef ook weg nadat we 'm gereset hadden overigens.
Maare mocht het start probleem zich weer voordoen, dan doe ik waarschijnlijk even een beroep op je
Tevens nog een paar dingen op de planning staan;
-Even langs van der Meulen, balanceren/uitlijnen/camber?!
-Zonnedak gedeeltelijk loshalen, even kijken als er ergens een verstopping zit
-Motorruimte schoonmaken (redelijk nodig), meteen even slangen controleren etc.
-BMC CDA monteren (hopelijk snel binnen)
-Grondig poetsen!

In tussentijd blijf ik natuurlijk wel stiekem sparen voor een opvolger
[ Voor 8% gewijzigd door rlkz op 13-07-2009 01:09 ]
I browse with Vivaldi
O.a. een nieuwe luchtfilter had ik al een tijdje in de kofferbak liggen. Hij moest er alleen nog in.
Gelijk het luchtfilterhuis even schoongemaakt, wat na een gescheurde leiding nogal onder de olie en rommel geraakt was.
Eén ding is in iedergeval duidelijk. Degene die de 166 voor mij gehad heeft, heeft 'm nooit een fatsoenlijke onderhoudsbeurt gegeven.

Denk niet dat ik hoef te melden welke de oude en welke de nieuwe is hè?
BMW 535D
120000km of drie jaar, net wat eerste komtRev! schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:58:
Wanneer moet je de D-riem vervangen bij een JTD? Ik dacht zelf bij 120.000, zit nu op een ton. Belde net Auto-move op en hun zeiden dat ze dat meestal al bij 80.000 vervangen? Zit ik nu in een gevaren zone of zitten hun erg save?
Ik heb het drie maanden geleden bij mijn JTD naar volle tevredenheid laten doen bij http://www.martijngoorden.nl/
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Hijs toch niet open geklapt?ing._Buttje schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:31:
best kut als je motorkap vergrendeling niet werkt @120km/u

Die van mij heeft het soms ook wel moeilijk. Meestal als ik hem laat vallen van +- 10cm hoog, dan klikt hij wel in.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
dus wel
raam aan gort (= verzekering), motorkap aan gort, parafan ingescheurd en diverse deukjes in het dak.
Donderdag komt er een expert bij kijken .. een restyler, 'uitdeuken zonder spuiten' .. oid
*(#^%(*@^#$^(%^@^()
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Er zijn meer problemen met de vergrendeling van de 156 motorkap, ooit ook eens een service bericht voor geweest. Belangrijk om de boel te smeren en schoon te houden, helaas komt deze info wel te laat voor jouing._Buttje schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:09:
blabla .. doh enzo .. achteraf .. bovendien had ie in de 2e vergrendeling moeten schieten en die is hij nu voorbijgeschoten. Ging kennelijk toch té stroef ..
Maargoed, dat heb ik je vanmorgen ook al gezegd.
Ben allang blij dat je het er des ondanks zo goed vanaf gebracht hebt. Dat is het voornaamste. De Alfa is en blijft uiteindelijk materieel en is vervangbaar / te repareren.
BMW 535D
Dat is inderdaad absoluut het meest belangrijkeSoulfly schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:01:
Ben allang blij dat je het er des ondanks zo goed vanaf gebracht hebt. Dat is het voornaamste. De Alfa is en blijft uiteindelijk materieel en is vervangbaar / te repareren.

Doet de 166 het nog steeds goed Harry?

Ik weet niet of je dak ook gedeukt is, maar als je dat zou moeten uitdeuken zit je gelijk weer met een hoop plamuur, word het ook allemaal niet beter op natuurlijk...
- Voorruit (Verzekering)
- Parafan
- Motorkap
- Motorkap scharnieren
- Motorkap gasveren
- meedere deuken/deukjes in het dak
dak plaatje is gelukkig zo vervangen. Minder moeite dan uitdeuken dunkt me.ing._Buttje schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:20:
Schade:
- Voorruit (Verzekering)
- Parafan
- Motorkap
- Motorkap scharnieren
- Motorkap gasveren
- meedere deuken/deukjes in het dak
Even afkloppen, maar ja, hij doet het nogsteeds goed. (laten we dat ook even zo houden hè).Alfisti schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:06:
Doet de 166 het nog steeds goed Harry?
Ben nu bezig 'm in een semi-rap-tempo (als in; zo vaak als dat ik tijd heb) apk-klaar te krijgen.
Gisteravond samen met Sander in de weer geweest. Best een klus hoor, 2 vliegen uit een koplamp unit halen. Uiteindelijk een 12mm koperbuis gebogen zodat we er zo goed mogelijk bij konden, beetje frutten om de vliegen (1 langpootvlieg/mug) zo te krijgen dat ze op te zuigen waren en ze zijn er uit.
Heb in de rechterkoplamp unit (voor het knipperlicht) een dichtgekit gaatje zitten in het glas en in de linker unit zit aan de onderzijde een scheurtje. Voor zover ik het kan beoordelen verstoren beide het lichtbeeld verder niet, maar twijfel er aan of ze er over zullen vallen of niet.
En als iemand weet wat de functie hiervan is;

Deze zit op de buis van het luchtfilter richting de turbo. Compleet nutteloos ding verder daar er geen filterfunctie o.i.d. is (er zit helemaal niets in dat ding).
Met de creatieve kunsten van Sander hebben we het gat dan ook maar afgedopt en de box achterin de kofferbak gemikt.
BMW 535D
Puur akoestisch. Dempt bepaalde resonantiegeluiden in het inlaat tracé. aldus Alfa Romeo
k0ewl schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:51:
[...]
dak plaatje is gelukkig zo vervangen. Minder moeite dan uitdeuken dunkt me.
't Dak zit redelijk vast hoor. 'k Zou niet weten wat jij vervangen wil ..
update:
Inmiddels via www.onderdelenlijn.nl wat onderdelen gevraagd en de eerste reacties al binnengekregen. 'k Zou bij een firma voor 205,- euro een zwarte motorkap incl. verzenden kunnen krijgen, dus die ga ik nu bevestigen.
Ook kreeg ik een telefoontje over een zilveren motorkap, die ik natuurlijk niet hoef, maar voor 75,- euro kon ik wel de scharnieren, gasveren en parafan overnemen. Dus ook die ga ik proberen rond te krijgen. Dan donderdag die expert er omheen die gaat kijken of het dak te fixen is .. en hópenlijk ook direct zijn handjes laat wapperen. Misschien dan vrijdag een andere voorruit erin laten zetten en zijn de andere onderdelen inmiddels ook binnen. Heeeeeeeeeeeeeeeel misschien is hij dan begin volgende week weer klaar en dan ben ik beslist niet ontevreden. <-- best case scenario.
Het kan ook zijn dat er toch geplamuurd moet worden en dat het dak overgespoten moet worden á 1000,- euro ..... da's dan al rap een stuk minder.
[ Voor 130% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-07-2009 22:20 ]
ing._Buttje schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:59:
Puur akoestisch. Dempt bepaalde resonantiegeluiden in het inlaat tracé. aldus Alfa Romeo
Maandag a.s. gaat mijn 156 ook weer naar de garage, ashoes wielzijde naar zijn moer

Het dak zit losser dan je in eerste instantie zou denken hoor. Maar wat goedkoper is, is een andere vraag.ing._Buttje schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:59:
't Dak zit redelijk vast hoor. 'k Zou niet weten wat jij vervangen wil ..
Vanaf de foto's is het lastig te bepalen hoe erg de schade daadwerkelijk is. Maar voor het mooi, zou wellicht inderdaad het vervangen van de dakplaat mooier zijn.
Maar ik hoop met je mee dat het allemaal een beetje voorspoedig zal gaan. 't mag jou zo onderhand ook wel eens mee gaan zitten.
BMW 535D
In mijn geval waren het dan de belastingcenten, maar des al niet te min...
BMW 535D
Afgelopen 6 weken heb ik 2 nieuwe banden ( eentje lek gereden ), luchtmassameter en een nieuwe autoradio moeten kopen en nu weer ashoes/draagarm gezeik ( en dan maar weer hopen dat ik in september de APK een beetje goedkoop door kom............ )

Ik kende het probleem met de motorkapvergrendeling zelf overigens wel (vooraf ingelezen op 156 forum), devies was om de kap van minimaal 20cm hoogte dicht te laten vallen en hierna doublechecken of het wel loeivast zit door eraan omhoog te trekken.
04-05-2009 - 260.677km: Auto opgehaald, Volvo ingeruild
01-06-2009 - 264.500km: Turbo geeft er de bui aan op de terugweg van Viva Italia (nee, heb me keurig gedragen)
22-06-2009 - 264.xxxkm: De 166 is weer klaar. Ongeveer €2.000,-- armer
11-07-2009 - 265.200km: 2 andere banden er voor om laten leggen en achter balanceren
13-07-2009 - 265.576km: Luchtfilter vervangen, wielkuipen vastgezet & luchtbuis naar filterhuis weer eens netjes aangesloten.
Z.s.m. uitlijnen op 4 wielen en met samengeknepen billen hopen dat hij door de keuring heen komt.
Binnen 30k mag de distributie vervangen worden (liever save than sorry). En heel hard hopen dat ze niet gaan ouwehoeren over m'n koplampen met de apk.
BMW 535D
1. Versnellingsbak
2. Drukgroep
3. Koppeling
4. Hulpkoppelings cilinder
5. Alle 4 de voorste draagarmen
6. Ashoes bakzijde
7. 2 achterbanden
8. Waterpomp
9. Distributiegroep
10. Multiriem
11. Stuurbekrachtigingspomp
Kan nog wel even doorgaan eigenlijk... Doe het wel allemaal zelf, anders is het niet te betalen. Rampenhok
[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-07-2009 23:42 ]
Maar ik troost mij alvast met de gedachte dat mijn draagarmen ook vervangen mogen gaan worden in de nabije toekomst. En dat zou ik zelf kunnen doen, maar heb daar eigenlijk de tijd niet voor. Op het 166 forum heb ik ooit zo'n 2.400,-- voor dat grapje voorbij zien komen. Dus ik ben al aan het bedenken welke ribben ik nu weer op zal gaan offeren.
Heb jij nog ribben over Klaas?
BMW 535D
Wat, 2400 euro voor draagarmen? Die dingen kosten echt geen drol. Binnen een dag heb je ze alle 4 aan de voorkant in ieder geval makkelijk vervangen. Als dat niet zo is, zijn het een stel prutsers. Ik doe ongeveer 2,5 uur over 1 kant...Soulfly schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:52:
Mjah, jij bent wel de (ietswat twijfelachtige) koppakking-koning
Maar ik troost mij alvast met de gedachte dat mijn draagarmen ook vervangen mogen gaan worden in de nabije toekomst. En dat zou ik zelf kunnen doen, maar heb daar eigenlijk de tijd niet voor. Op het 166 forum heb ik ooit zo'n 2.400,-- voor dat grapje voorbij zien komen. Dus ik ben al aan het bedenken welke ribben ik nu weer op zal gaan offeren.
Heb jij nog ribben over Klaas?
Kosten eigenlijke onderdelen iets van 90 euro voor de bovenste per stuk en 40 voor de onderste. Dus 2400 euro is wel heeeeeeeeeeeeeee_r l erg veel
[ Voor 8% gewijzigd door k0ewl op 15-07-2009 01:36 ]
Een voorste, onderste draagarm doet 240,-- ex. btw (en dat is geen dealerprijs).k0ewl schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 01:36:
[...]
Wat, 2400 euro voor draagarmen? Die dingen kosten echt geen drol. Binnen een dag heb je ze alle 4 aan de voorkant in ieder geval makkelijk vervangen. Als dat niet zo is, zijn het een stel prutsers. Ik doe ongeveer 2,5 uur over 1 kant...
Kosten eigenlijke onderdelen iets van 90 euro voor de bovenste per stuk en 40 voor de onderste. Dus 2400 euro is wel heeeeeeeeeeeeeee_r l erg veel
Voor de beeldvorming:
Onderste draagarmen voorzijde € 480,--
Bovenste draagarmen voorzijde € 132,--
Bovenste draagarmen achterzijde € 396,--
Onderste draagarmen achterzijde € 306,--
Bovenstaande prijzen zijn dus ex.btw.
Dat is 1314,-- ex, inclusief 1563,--
Het werkt allemaal net even iets anders dan bij de 156. Zit net even iets anders in elkaar. Zo heel erg gek is die prijs niet.
BMW 535D
Ik geloof er geen snars van. Dit werkt bij alle auto's met deze ophanging bijna exact hetzelfde. Je haalt gewoon de veerpoot los (onder en boven) en dan maak je de stabilisator stang aan de voorzijde los. Dan leg je de draagarm erop en schroef je hem vast. Stabilisatorstang weer vast en klaar. Dan bovenzijde is helemaal makkelijk omdat je de veerpoot er toch helemaal uit gehaald hebt. Dan maak je dat alu blok aan de bovenkant los en dan pak je hem er zo uit.Soulfly schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 07:04:
[...]
Een voorste, onderste draagarm doet 240,-- ex. btw (en dat is geen dealerprijs).
Voor de beeldvorming:
Onderste draagarmen voorzijde € 480,--
Bovenste draagarmen voorzijde € 132,--
Bovenste draagarmen achterzijde € 396,--
Onderste draagarmen achterzijde € 306,--
Bovenstaande prijzen zijn dus ex.btw.
Dat is 1314,-- ex, inclusief 1563,--
Het werkt allemaal net even iets anders dan bij de 156. Zit net even iets anders in elkaar. Zo heel erg gek is die prijs niet.
[ Voor 8% gewijzigd door k0ewl op 15-07-2009 10:20 ]
Geloof wat je wilt. Vindt het prima. De lijst met prijzen die ik hierboven heb neergezet komen rechtstreeks uit hbase. Dan zit je al op een kleine 1550 euro. Beetje werkloon erbij en je schiet al aardig op. 2400 zal dan wat ruim zijn, laten we het voor het gemak eens op 2.000 euro houden. Daar zit je met de onderdelen + een uurloon van 63.50 ex al gemakkelijk op.k0ewl schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:19:
[...]
Ik geloof er geen snars van. Dit werkt bij alle auto's met deze ophanging bijna exact hetzelfde. Je haalt gewoon de veerpoot los (onder en boven) en dan maak je de stabilisator stang aan de voorzijde los. Dan leg je de draagarm erop en schroef je hem vast. Stabilisatorstang weer vast en klaar. Dan bovenzijde is helemaal makkelijk omdat je de veerpoot er toch helemaal uit gehaald hebt. Dan maak je dat alu blok aan de bovenkant los en dan pak je hem er zo uit.
En ja, ik weet dat er goedkopere alternatieven zijn qua garage. Maar ik word hier goed geholpen, nooit een probleem om even dingen tussen door te regelen. Ze weten er in iedergeval nog wat service & klanten inhouden. En dat voor een dealer...
BMW 535D
Maar als het 1000 euro scheelt had ik het wel gewoon zelf gedaan. Makkelijker verdienen is er bijna niet bij.Soulfly schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:56:
[...]
Geloof wat je wilt. Vindt het prima. De lijst met prijzen die ik hierboven heb neergezet komen rechtstreeks uit hbase. Dan zit je al op een kleine 1550 euro. Beetje werkloon erbij en je schiet al aardig op. 2400 zal dan wat ruim zijn, laten we het voor het gemak eens op 2.000 euro houden. Daar zit je met de onderdelen + een uurloon van 63.50 ex al gemakkelijk op.
En ja, ik weet dat er goedkopere alternatieven zijn qua garage. Maar ik word hier goed geholpen, nooit een probleem om even dingen tussen door te regelen. Ze weten er in iedergeval nog wat service & klanten inhouden. En dat voor een dealer...
Resonantiekast, zorgen voor een optimalere luchtstroom bij bepaalde toerentallen. Met name stationair kan je auto onrustiger gaan lopen door het verwijderen van die kasten.Soulfly schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:51:
[...]
En als iemand weet wat de functie hiervan is;
[afbeelding]
Deze zit op de buis van het luchtfilter richting de turbo. Compleet nutteloos ding verder daar er geen filterfunctie o.i.d. is (er zit helemaal niets in dat ding).
Met de creatieve kunsten van Sander hebben we het gat dan ook maar afgedopt en de box achterin de kofferbak gemikt.
de betaler vervuilt
Als je de tijd ervoor hebt en voor vrij kan maken inderdaad ja.k0ewl schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:55:
Maar als het 1000 euro scheelt had ik het wel gewoon zelf gedaan. Makkelijker verdienen is er bijna niet bij.
En ik werk regelmatig-onregelmatig (geen 9 to 5 job bedoel ik dus) en de momenten dat ik thuis ben ben ik er voor m'n kids.
BMW 535D
Anyone? Ik zit te denken om te gaan, al is het een beetje krap, 2 dagen later ga ik op vakantie.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Als ik in het weekend op een parkeerplaats naar auto's had willen kijken kocht ik wel een Golf.c0ne schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:59:
ALARM!
Anyone? Ik zit te denken om te gaan, al is het een beetje krap, 2 dagen later ga ik op vakantie.
de betaler vervuilt
Bron: http://www.nu.nl/auto/2041995/fiat-aast-op-bertone.html
Fiat aast op Bertone
Uitgegeven: 15 juli 2009 09:22
Laatst gewijzigd: 15 juli 2009 09:22
AMSTERDAM - Fiat is opnieuw op het overnamepad. Dit keer heeft het Carrozzeria Bertone op de korrel. Aan het eind van de maand wordt bekend gemaakt wie de nieuwe eigenaar wordt van Italië’s oudste carrosseriebouwer.
Bertone lijdt al enige tijd een bestaan in de schaduw. In december 2005 stopte de volumeproductie bij het bedrijf en raakte Bertone failliet.
Sindsdien is af en toe een verrassende ontwerpstudie het enige wat we nog vernemen van het ooit zo illustere bedrijf. Inmiddels zitten vijf partijen op het vinkentouw voor de overname van Bertone.
Naast Fiat zijn dat volgens Automotive News de Italiaanse ondernemers Giarnmario Rossignolo en Domenico Reviglio, het Chinese FAW en een onbekend Spaans consortium.
Aluminium sportauto
Op 16 juli sluit de inschrijving voor de overname. Aan het einde van de maand maken de curatoren de nieuwe eigenaar bekend. Fiat vertelt niet wat de plannen zijn met de vestiging in Turijn.
Rossignolo wil een aluminium sportauto bouwen en Reviglio loopt rond met plannen voor lage emissie-auto’s.
Met twee diensten kunnen bij Bertone in Turijn 70.000 auto’s per jaar worden gebouwd. Met drie diensten is de fabriek op volle sterkte en is er ruimte voor 100.000 auto’s. Bij Bertone zijn nog 1.140 mensen in dienst. Aan het einde van 2007 waren dat er nog 1.450.
Bertone creatie

- Motorkap is gekocht, betaald, door vervoerder afgehaald en wordt woensdag of donderdag geleverd.
- Autotaalglas komt woensdag de voorruit vervangen.
- 7 augustus wordt de 156 uitgedeukt (zonder spuiten)

Nog ff de pic ..
http://www.westercharter.nl/alfa90/alfa156/low/Dsc00123.jpg
http://www.westercharter.nl/alfa90/alfa156/low/Dsc00124.jpg
http://www.westercharter.nl/alfa90/alfa156/low/Dsc00125.jpg

* clickable
[ Voor 33% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-07-2009 14:01 ]
Mijn 156 gaat de verkoop in trouwens. Dus als iemand nog een mooie 156 of mini zoekt, stuur maar een Pb. Vraagprijs is € 6500,- Mijn Mini is ook nog steeds te koop voor € 3000,-
Vanavond gaan ze ook op marktplaats.
Dat scheelt in ieder geval al weering._Buttje schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:27:
Ze kunnen het uitdeuken zonder spuiten en dús ook zonder plamuur
XXXVI
En dankzij qv bak en afgedraaid vliegwiel loopt m'n 2.0 toch wel errug vlotjes, zit binnen no time op 150... en dat is niet echt handig op een 80 weg.
Welke dag(en) gaan er hier trouwens mensen naar Spetacolo? Beide dagen zit er financieel niet in, dus ik moet een keuze gaan maken binnenkort voor de zaterdag of zondag.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Hier ziet u de voorste 2 stoelen: Echte recaro's gemaakt door een dikke italiaanse vrouw met liefde voor het vak:

Een deur verderop zijn de net zo riante achterstoelen. Gemaakt door de buurvrouw van de voorstoelen:

Als we nog iets verder doorlopen zien we de achterkant van mijn voiture. De spoiler is standaard, de uitlaat met dubbele pijpjes uit de demper is van CSC:

Laten we nu even op de bestuurdersstoel zitten (de mooiste plek van het voertuig):

Kleine closeup van de meest linker meters: Tevens zien we hier tussen de toerenteller en kilometerteller een 'check' lampje branden, in het rood.

Laten zo even op het checkpanel kijken wat dit betekend!
Dan komen we aan bij het volgende onderdeel: De automatic suspension control: Wat heb je liever?

Vervolgens landen we, zoals beloofd, aan bij het checkpanel, waar we zien dat het gelukkig maar de voordeuren zijn die open staan (en dat de olie op pijl is)

Dan wou ik jullie nog een kijkje gunnen onder de motorkap, alwaar de 2.0 16v 'Lampredi' motor zijn werk doet:

Voor het geluid nog wat PSSJJTT:

De velgen met schoeisel:

Een joopieboy foto van de banden:

En dan de laatste foto:

440 PK en 690 NM koppel op deze oprit
crosspost
Heeft ook een computer!
Zo te zien is hij van een liefhebber geweest .. ziet er mooi uit. Maar zoiets lijkt mij schier onbetaalbaar, of viel het mee? Deden ze van de verzekering nog moeilijk of niet? En klopt het dat ik geen turbodruk meter zie?
Dadelijk is aan de 166 trouwens al vervangen:
Turbo
Bovenste draagarmen voor
Onderste draagarmen achter
Handremkabels
Had toch even gehoopt dat de investeringen even niet zo snel zouden gaan als met de 850, maar dat is toch even een vergissing. Dit gaat 10x zo hard. (als 't maar niet 10x zoveel wordt in 1 jaar).
Maargoed... het levert uiteindelijk ook wel weer wat op.
BMW 535D
Valt mee, incl rood gespoten delen, chip etc was ik 3392 euro kwijt. (Was wel vriendenprijsje)ing._Buttje schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 07:15:
Vooral dat koppel is ziek
Zo te zien is hij van een liefhebber geweest .. ziet er mooi uit. Maar zoiets lijkt mij schier onbetaalbaar, of viel het mee? Deden ze van de verzekering nog moeilijk of niet? En klopt het dat ik geen turbodruk meter zie?
Turbodrukmeter klopt, zit er standaard niet in maar word vrijdag ingebouwd
Mijn HF is goed voor 230 PK en 360 NM koppel
Verzekering deed niet moeilijk, ik betaal 31,50 incl accessoires tot 1250 euro (voor velgen)
[ Voor 7% gewijzigd door Bertus op 21-07-2009 08:01 ]
Heeft ook een computer!
Kom op dit moment niet verder dan 140pk / 312nm. Hoop daar trouwens in de nabije toekomst wel 170pk / 365nm van te gaan maken. Maar eerst maar eens zien hoe de wagen zich de komende tijd gaat houden.
Ben al hard opweg om in 3 maand tijd meer dan de helft van de aanschafwaarde in onderhoud te betalen.
BMW 535D
dieselkoppelSoulfly schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:42:
* Bertus zwaait wel naar Fwnk als we naast elkaar staan bij 't stoplicht...
Kom op dit moment niet verder dan 140pk / 312nm. Hoop daar trouwens in de nabije toekomst wel 170pk / 365nm van te gaan maken. Maar eerst maar eens zien hoe de wagen zich de komende tijd gaat houden.
Ben al hard opweg om in 3 maand tijd meer dan de helft van de aanschafwaarde in onderhoud te betalen.
Je kan zeker op de snelweg het mij behoorlijk lastig maken... vriend van me heeft een Lybra met 2.4 JTD en dat is echt een beul...
Heeft ook een computer!
* Alfisti zwaait wel vanaf de fiets naar SoulflySoulfly schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:42:
* Alfisti zwaait wel naar Fwnk als we naast elkaar staan bij 't stoplicht...
Homokineet ook stuk van mijn 156
vind jij. Ik heb nog nooit meer dan 186 Nm gehad, dus ik had dan al minimaal 4 auto's moeten neerzetten!Soulfly schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 07:44:
Verdeeld over 2 auto's valt het koppel wel mee hoor
@Fwnk: Moet inderdaad toegeven dat dieselkoppel i.d.d. wel iets anders is dan bij benzine. De 850 had ook 140pk maar dan wel 'ff' 100nm minder. (om over het punt wanneer het maximale koppel bereikt wordt nog maar niet te spreken).
Een stoplichtsprint kom ik een kleine 2 sec na jou wel aan hobbelen. Tussensprintjes durf ik eigenlijk niet te zeggen. Maargoed, een diesel is nu ook niet echt geweldig geschikt voor een stoplichtsprint... In de 1e versnelling verlies je al zoveel...
BMW 535D
Heeft ook een computer!

Ah nee, je zal het me moeilijk maken hoor... maar nooit getest dus ik kan er moeilijk wat over zeggen ±'
Heeft ook een computer!
spannendBron: http://www.autoweek.nl/au...volger-Alfa-166-heet-Diva
“Opvolger Alfa 166 heet Diva”
21 juli 2009 | Tekst: Nic de Boer
Alfa Romeo stapt van typeaanduidingen in cijfers af. De langverwachte opvolger van de 166 krijgt een naam die een vlaggenschip waardig is: Diva.
Het Franse l’Automobile meldt dat de opvolger van de Alfa 166 wordt verwacht in 2012 en Diva zal gaan heten. Het wordt een nieuwe vlaggenschip in de Alfa-reeks. Die wordt gemist sinds in december 2007 de productie van de 166 stopte.
Sindsdien doen verschillende geruchten over de nieuwe grote Alfa de ronde. Er zou samenwerking met Jaguar zijn gezocht om het achterwielaangedreven platform te lenen van de XF. Ook zou er een vrijerij met Maserati zijn geweest dat met de techniek Quattroporte eveneens een kandidaat in huis heeft om Diva-donor te zijn.
De nieuwe samenwerking met Chrysler werpt echter een geheel nieuw licht op de zaak. Volgens het Franse blad zou Alfa gebruik kunnen maken van het onderstel van de 300C die nog altijd is gebaseerd op de techniek van de Mercedes E-klasse van twee generaties geleden. Alfa Romeo staat voor de Diva klaar met zelf ontwikkelde een 284 pk sterke V6 met directe brandstofinjectie. Die beleeft overigens in 2011 zijn debuut in 159-opvolger Giulia. Met turbo’s zou de V6 goed zijn voor een vermogen van 340 pk. Daarmee is het een ideale vervanger voor de 5,7-liter Hemi-motor van de 300C.
Vanochtend is de 146 opnieuw uitgelijnd/gebalanceerd met een tikkie camber. Werkelijk, wat een verschil, rijdt echt fantastisch nu! Staat ontzettend strak op de weg nu....Lammert v/d Meulen is echt een aanrader
I browse with Vivaldi
Ze komt op dezelfde bodemgroep als de Chrysler 300C. Wat dus netzoveel betekend als: RWD
BMW 535D
update: sinds gistermiddag zit er weer een nieuwe ruit in de 156
Niceing._Buttje schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:09:
drom
update: sinds gistermiddag zit er weer een nieuwe ruit in de 156
En ook hier update: Gister nieuwe homokineet er in, vandaag weer terug naar de garage
Wat vinden jullie van dit nieuws?
http://www.autoweek.nl/au...e-achter-het-8C-net-viste
Ten eerste vind ik het niet passen dat er een Amerikaanse V8 in komt. De eerste foto ziet er goed uit, maar als je alle foto's gaat bekijken kan ik niet anders concluderen dat ie niet alleen de motor uit de C6 Corvette heeft overgenomen...;( Volgens mij zit er gewoon een nieuwe body omheen, de daklijnen komen zelfs overeen.
Ik vind het in deze prijsklasse echt niet kunnen.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Moet persoonlijk wel toegeven dat ik een amerikaanse V8 toch niet verkeerd vindt klinken en met een sprint van 0 naar 100 in ongeveer 4 sec. is 't toch niet direct een stumpertje te noemen.
BMW 535D
update: Motorkap + stuff is binnen!
Ik vertrouw de achterste wiellagers ook voor geen meter, maar dit was aantoonbaar. Als het normale 'gezang' onder het rijden er straks ook nog is, dan laat ik de achterste wiellagers binnenkort ook nog eens vervangen.
Zaterdag weer rijden en dan zondag ermee naar Alfa_146's verjaardag in Grun'
En dus zoals het nu staat 7 augustus uitdeuken.
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-07-2009 22:17 ]
Even de straat vullen met wat italiaans schoon
BMW 535D
En dan sprintjes doen tegen leasebakken en tupperwaresjonnies.
Hoeveel mensen denk je dat er rondlopen die weten wat Lancia met HF bedoeld en dan ook nog eens weten dat deze auto 230 pk heeft?Specht schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:13:
Eigenlijk moet je dat hf plaatje eraf halen, en er nog velgen met wieldoppen eronder doen voor de ultieme sleeper look.
En dan sprintjes doen tegen leasebakken en tupperwaresjonnies.
dit is al sleeper genoeg
Heeft ook een computer!

update: de 156 staat hier weer in de garage
Motorkap is gebruikt, maar wel netjes. Moet wel even gepolijst worden en ik moet nog 2 krasjes op het spatbord wegwerken met een zwarte verfstift daar waar de motorkap rechtop stond. Eigenlijk moet de parafan er nog eens af en ook mooi dof zwart gespoten worden, want het lijkt niet zo mooi als hij flets zwart/grijs is.
Tevens heb ik AlfaNord de voorremmen laten vervangen. Dus ook daar zitten nu mooie glimmende schijven met Ferrodo blokken onder
edit:
Owjah, AlfaNord vertelde nog even dat de motorkap sluiting best wel beroerd was geweest. De haak voor de 2e vergrendeling als de eerst los gaat stond gewoon rechtop vastge'rot' door troep e.d. Hij moest aardig werken om hem weer gangbaar te krijgen. En ook de vergrendelingspal voor de 1ste vergrendling deed zijn werk niet en was de oorzaak waarom hij in de eerste plaats dus al losliet.
[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-07-2009 17:22 ]
Wat zal dat een genot zijn, zo'n V6 in het vooronder.
I browse with Vivaldi
En de Zenders zijn bijna klaar! Alleen nog afwerken rondom de schroefjes en nieuwe bandjes bestellen. Het gaan de P-Zero Rosso's of de nieuwe P-Zero's worden in 225x45x17. Lekker wat vlees rondom de velgranden.
de betaler vervuilt
De eerste week was er geen probleem, maar in de 2e/3e week begon het steeds erger te worden.
Kortom die rotzooi gaat er weer onderuit, en ga m'n oude 1.8 bak maar weer terugplaatsen.
Gelukkig kan ik de bak wel terugbrengen en krijg ik knaken terug.... maar al met al gaat dit weer onnodig extra tijd/geld kosten.
Bak (zelf) reviseren is geen optie? Kost wel weer knaken, dus dat is ook niet echt geweldig.

Zelf heb ik een productief Alfa-weekend achter de rug, ook al is er e.e.a. niet verlopen zoals ik het graag gezien had.
1: Ik heb 2 weken geleden andere velgen gemonteerd. Na het nogmaals aanzetten van de bouten begon het stuur weer te trillen. Na een tijdje begon het te bonken, te schudden en te vibreren. Nader onderzoek leverde op dat de schuifbouten, die ik in Tilburg bij een velgen-sjappie had gekocht, rechtsvoor de draad kwijt waren

2: Toen moest ik even de zin/moed oppakken om de wagen alvast wat voor te bereiden voor een ritje naar haar moederland, kan ik meteen vakantie nemen.
Stap 1, de wagen wassen / kleien (no pics)
Stap 2, krassen verwijderen.

Volgend weekend nog eens wassen, dan in de white diamond en natty's
Ook het hemeltje (van de lekkage een tijdje terug) is weer voor ~80% in ere herstelt. Het hangt nog los rond het dak-handvat-ding en er is lichte verkleuring zichtbaar.
3: Toen nog een gadget gemonteerd.

In het begin was ik niet echt onder de indruk, naderhand nog eens wat strakker afgesteld en dat was al een stuk beter
Nadeel: De veerpootbrug word op elke veerpoot gemonteerd op 2 van 3 bouten die door de wielkast in de poot uitkomen. Aan de passagiers zijde is 1 van de 2 bouten afgebroken

Iemand een idee of dit een echt probleem is? Ik kan me voorstellen dat de boel nu minder stabiel is oid.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Hmm vandaag even gebrainstormt met 2 alfisten, versnellingsbak is wellicht minder kritisch als ik dacht, helaas blijkt er wel een wiellager achter op zijn eind te zijn die vervangen moet worden.Specht schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:48:
Godver$#^^& denk je een goede (QV) versnellingsbak eronder te hebben met "weinig" km's... blijken de lagers in de bak ramgaar te zijn (zoemen/zingen/etc).
De eerste week was er geen probleem, maar in de 2e/3e week begon het steeds erger te worden.
Kortom die rotzooi gaat er weer onderuit, en ga m'n oude 1.8 bak maar weer terugplaatsen.
Gelukkig kan ik de bak wel terugbrengen en krijg ik knaken terug.... maar al met al gaat dit weer onnodig extra tijd/geld kosten.
Dus die eerst maar is vervangen + nieuwe banden..... en dan die versnellingsbak nog maar is checken.
Reviseren van de bak zie ik niet zitten, dat kost me teveel.
Nadeel van de 1.8 bak is dat deze meer km's gedraaid heeft, en ook niet 100% meer is.
De qv bak schakeld echt perfect, alleen heeft duidelijk wel een lager die versleten is en dus ook ooit vervangen zal moeten worden, met de kans dat het bijgeluid dan nog niet weg is... wordt vervolgd.

XXXVI
Klik mee voor GoT!........
Tis toerenafhankelijk, vooral in de 3 en 5e versnelling vanaf 2000rpm zingt/zoemt ie als een malle.
Draagarmen zijn waarschijnlijk ook op hun eind, en heb het idee dat er nog meer dingetjes mankeren aan de wielophanging voorzijde (hoor verschillende geluiden).
Kortom de alfaliefde wordt ook hier weer aardig op proef gesteld..................... krijg steeds meer het idee dat de 155 niet meer goed genoeg is als sportieve dailydriver..... geeft toch teveel mankementen met 450-500km per week.
Dit topic is gesloten.