My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Mooiste optie is om op jacht te gaan naar DSP. Een 'eenvoudige' toevoeging die een gigantisch verschil uitmaakt.
BMW 535D
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
De MiTo was nog niet terug toen ik bij de dealert was. Probleempje aangezien ik dit snel tijdens m'n werk moest doen. Niet echt tijd dus om te wachten. 't werd een Mazda 2. Moet zeggen, rijd ook lang niet gek maar wel jammer natuurlijk. Maargoed, ze konden er ook niets aan doen dat de MiTo nog niet terug was.
BMW 535D
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Eind dit jaar/begin volgend jaar zal ik er zelf ook eentje nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 13-06-2009 21:49 ]
39
BMW 535D
wel blijven opletten héSoulfly schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:27:
Dat was een antwoord op Ephymerous alleen moet jij daar weer net tussendoor zitten
jammerDe MiTo was nog niet terug toen ik bij de dealert was.
Al enig zicht in de voortgang van de 166 ?
Op de lokale viavia staat trouwens een 156 TS te koop voor 27,5K gulden

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 13-06-2009 23:18 ]
Hoezo moet ik blijven opletten? We antwoorden op exact hetzelfde tijdstip en jij snapt het niet
Nee, wachten op de nieuwe turbo. En hoe snel die er vervolgens onder zit.jammer
Al enig zicht in de voortgang van de 166 ?
BMW 535D
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Blijft een heerlijke auto en as dinsdag wordt ze weer eens goed uitgelaten. Ik ga namelijk voor m'n werk even een dagje naar A'dam. Dat wordt even lekker cruishen stuiteren, beter dan dat franse C4 gespuis

I browse with Vivaldi

Show je hemeltje

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Het moed zou me echt meteen de schoenen in zakken. Nu lekt die van mij ook, maar dat blijft bij enkele druppen. Dit is echt zwaar klote...
Een hemel vervangen schijnt ook niet 1 2 3 klaar te zijn, ik hoop voor je op een snelle fix!

I browse with Vivaldi
Edit
Ja dat is ook maar een laatste redmiddel.Soulfly schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:57:
Gebruik er dan wel echte tapijtverf voor.
Ooit in een grijs verleden hebben we de hemel van een 33 ooit zwart gespoten met gewone spuitbussen.
Dat ging opzich wel, (en als je het niet wist zag je 't ook niet), maar wij vonden het resultaat niet echt om over naar huis te schrijven.
Eerste redmiddel is misschien wel Valma Ontvlekker. Had er nog een beetje van, maar de meest bruine vlekken zijn al bijna weg. Morgen meteen een nieuw busje halen en nogmaals behandelen
[ Voor 38% gewijzigd door c0ne op 14-06-2009 21:22 ]
Ooit in een grijs verleden hebben we de hemel van een 33 ooit zwart gespoten met gewone spuitbussen.
Dat ging opzich wel, (en als je het niet wist zag je 't ook niet), maar wij vonden het resultaat niet echt om over naar huis te schrijven.
BMW 535D
Afgelopen weekend mijn Fiat 500 opgehaald...
ehhhh..HOI

Koning!
Dat lijkt me mega-lachen om zo mee te doen
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-06-2009 22:01 ]
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Erg cute, maar ik denk dat die dan inderdaad achteruit rolting._Buttje schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:00:
Idd, zeker als je, je door je vrienden bij Au Rouge omhoog laat duwen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Mijn ouders ook overstag, bloedmooie champagne 156 SW 1.9 JTD gekocht, 149.000km, dealer onderhouden en volle leer

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 16-06-2009 21:12 ]
XXXVI
Verwijderd
Zo, achterkant van m'n 156 verlaagd. Behoorlijk kutwerkje. Die bouten door het fusee zaten echt kneitervast

Zijn Intrax -30mm veren trouwens. Al verlagen ze volgens mij een stuk meer. Hart van naaf tot aan wielkast was iets minder dan 35 cm. Net ff gereden en het comfort is bijna hetzelfde gebleven
(op dat 'hout' na) een fantastische wagen!ephymerous schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:10:
Mooie foto's zeg! Jammer dat het zo'n takke end van Hardenberg is
Mijn ouders ook overstag, bloedmooie champagne 156 SW 1.9 JTD gekocht, 149.000km, dealer onderhouden en volle leer![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
euhm .. misschien wel een idee geld opzij te leggen voor een nieuwe turbo
hehe, ik vind het hout wel sjieking._Buttje schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 07:08:
[...]
(op dat 'hout' na) een fantastische wagen!
euhm .. misschien wel een idee geld opzij te leggen voor een nieuwe turbo
XXXVI
Een kapotte turbo
BMW 535D
Het is geen JTDm, het is de 3e versie jtd 8v met 115pk. En die staan -nogmaals- niet bekend om het kapot gaan van turbo'sSoulfly schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:44:
Euh... De dag nadat mijn 166 bij de dealert werd afgeleverd, kwam er een 156 1.9JTDm aan met....
Een kapotte turbo
Als je zegt kapotte turbo dan roep ik 2.4 jtd 10v, daar is het gewoon wachten op het euvel. Van de jtdm's weet ik het niet though
[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 17-06-2009 22:38 ]
XXXVI
Uiteindelijk blijft het sterk afhankelijk van de vorige eigenaar(s). Zetten die 'm direct uit na thuiskomst, dan loopt vanzelf ook de turbo van een 3e versie jtd 8v met 115pk kapot.
BMW 535D
Het blijft techniek en kan dus altijd kapot gaan, zeker bij een Alfa (147/156) die veel in de lease geweest zijn zijn meestal slecht behandeld.
500 1.2 Lounge Dualogic Start & Stop..... Sinds ik werk bij FGAN ben ik wel een beetje gevallen voor die kleine rakker. Leuke wagen, en rijdt prima. Zuinig en de dualogic semi-automaat is lekker voor de in de file....Soulfly schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:54:
Wat voor 500 heb je gekocht kRiZzZiZ ? (en al aangemeld bij 500forum.nl?)
Mijn 147 kwam in de gevarenzone qua reparaties/ounderhoud/v-snaar dus net op tijd weggedaan.
Neemt niet weg, dat ik over een jaartje wel overstap naar een mito...Sinds alfa weer terug is op het oude nest kan het personeel ook weer met de bella's rijden
ehhhh..HOI
Dat schreeuw ik ook niet... maar de opmerking om een turbo op de plank te leggen is niet op zijn plaats. Alles, niets uitgezonderd, kan kapot. Maar ik ken veel jtd 8v's waarvan ik weet dat de turbo met 3ton+ nog nooit vervangen is. Dat itt 10v'sAlfa_146 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:35:
Je moet nu niet van de daken gaan schreeuwen dat deze turbo heilig is en niet kapot kan omdat dit geen bekend "euvel" is.
Het blijft techniek en kan dus altijd kapot gaan, zeker bij een Alfa (147/156) die veel in de lease geweest zijn zijn meestal slecht behandeld.
XXXVI
- Schakelen moet soepel gaan
- Schakelpook moet goed centreren in vrij
- Hitteschild (voor uitlaatspruitstuk achter radiator) kan een scheur inzitten, als 't geen lawaai maakt lekker laten zitten (misschien alleen T.Spark)
- Deuren kunnen kraken bij openen (vooral 3 deurs), om te verhelpen de deurvanger(s) vervangen
- Ophanging kan kraken bij bijvoorbeeld drempels, draagarmen
- Na een tijd rijden (soms pas >30 min) kan het koppelingspedaal een vrije slag krijgen. Hulpkoppelingscilinder of koppeling geheel vervangen
- Einddemper is meestal na wat jaren verroest aan de buitenkant. Lekt niet en werkt meestal nog prima, maar ikzelf heb er een RVS einddemper onder gezet.
- Let op wanneer de distributieriem (T.Spark: 60.000km/3jaar) en multiriem zijn vervangen.
- T.Spark: bij de 100.000km beurt moeten de bougies zijn vervangen.
- Let op dat de auto snel warm wordt (bij niet direct in de file staan een paar minuten). Blijft de watertemperatuurmeter lange tijd 70 of 80 graden aangeven moet de thermostaat vervangen worden.
- Bij mijn auto is na 5,5 jaar de radiateur vervangen, check of de radiateur er nog goed uitziet en controleer koelvloeistofniveau
- Bij type van voor de facelift kan in het knipperlicht in de voorbumper vocht komen (verder niet heel erg)
- Bij type van voor de facelift kan op de afstandsbediening het knopje voor het openen van de achterklep afbreken van de printplaat. Deze zou je er als je handig bent er zelf weer op kunnen solderen, of je kan bij de dealer een nieuwe sleutel (€100-€120) kunnen halen van type na de facelift, is ook gelijk wat mooier plastic
- T.Spark: De 1.6 88kW/120pk (niet de 77kW/105pk) en 2.0 hebben een nokkenasversteller (soort van VTec zeg maar). Indien deze kapot is maakt dit bij het starten een dieselachtig geluid. Voor vervangen moet de distributieriem eraf! Je kan hem ook loskoppelen en dan heb je het "dieselgeluid" niet (maar minder vermogen).
Zie ook mijn autokosten op Spritmonitor, heb laatst zelfs een zuinigheidsrecord gehaald met 1 op 11,5 met een 1.6 77kW
[ Voor 10% gewijzigd door matthijsln op 19-06-2009 09:53 ]
rofl. alle bovenstaande problemen/aandachtspunten had mijn eerste 147 1.6 88kw ook. Met name de 'knakkende' deuren en vrije slag in het koppelingspedaal zijn zeer vervelend.matthijsln schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:48:
Verschilt uiteraard of je voor T.Spark, JTD of de GTA gaat; die laatste nu niet zo heel duur meer...tot nu toe mijn rijtje, check ook de forums van de Alfa 147 club: Howio Towio's en Tecnico.
- Schakelen moet soepel gaan
- Schakelpook moet goed centreren in vrij
- Hitteschild (voor uitlaatspruitstuk achter radiator) kan een scheur inzitten, als 't geen lawaai maakt lekker laten zitten (misschien alleen T.Spark)
- Deuren kunnen kraken bij openen (vooral 3 deurs), om te verhelpen de deurvanger(s) vervangen
- Ophanging kan kraken bij bijvoorbeeld drempels, draagarmen
- Na een tijd rijden (soms pas >30 min) kan het koppelingspedaal een vrije slag krijgen. Hulpkoppelingscilinder of koppeling geheel vervangen
- Einddemper is meestal na wat jaren verroest aan de buitenkant. Lekt niet en werkt meestal nog prima, maar ikzelf heb er een RVS einddemper onder gezet.
- Let op wanneer de distributieriem (T.Spark: 60.000km/3jaar) en multiriem zijn vervangen.
- T.Spark: bij de 100.000km beurt moeten de bougies zijn vervangen.
- Let op dat de auto snel warm wordt (bij niet direct in de file staan een paar minuten). Blijft de watertemperatuurmeter lange tijd 70 of 80 graden aangeven moet de thermostaat vervangen worden.
- Bij mijn auto is na 5,5 jaar de radiateur vervangen, check of de radiateur er nog goed uitziet en controleer koelvloeistofniveau
- Bij type van voor de facelift kan in het knipperlicht in de voorbumper vocht komen (verder niet heel erg)
- Bij type van voor de facelift kan op de afstandsbediening het knopje voor het openen van de achterklep afbreken van de printplaat. Deze zou je er als je handig bent er zelf weer op kunnen solderen, of je kan bij de dealer een nieuwe sleutel (€100-€120) kunnen halen van type na de facelift, is ook gelijk wat mooier plastic
- T.Spark: De 1.6 88kW/120pk (niet de 77kW/105pk) en 2.0 hebben een nokkenasversteller (soort van VTec zeg maar). Indien deze kapot is maakt dit bij het starten een dieselachtig geluid. Voor vervangen moet de distributieriem eraf! Je kan hem ook loskoppelen en dan heb je het "dieselgeluid" niet (maar minder vermogen).
Zie ook mijn autokosten op Spritmonitor, heb laatst zelfs een zuinigheidsrecord gehaald met 1 op 11,5 met een 1.6 77kW
Klopt, deze punten heb ik na aankoop ook meteen laten repareren (alhoewel, alleen de deurvanger linksG-PHREAK schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:29:
[...]
rofl. alle bovenstaande problemen/aandachtspunten had mijn eerste 147 1.6 88kw ook. Met name de 'knakkende' deuren en vrije slag in het koppelingspedaal zijn zeer vervelend.
Ik ben nog iets irritants vergeten, het koppelingspedaal kraakt soms in fileverkeer. Misschien is dat te fixen door het pedaal ergens te smeren...
Maar verder ben ik nog erg tevreden ermee, rijdt lekker en start tot nu toe altijd dus tot nu toe betrouwbaar. Laatst nog 750 km op één dag gereden met plezier. Verder is het model nog erg mooi, krijg vaak verbaasde reacties dat 'ie al 6 jaar oud is (goed detailen helpt natuurlijk). Ik zou 'm zeker niet afraden, maar je moet er wel een beetje verliefd op zijn zodat de pijn in de portemonnee te verdragen is
Even voor het idee. Na een paar uren polijsten begint het er eindelijk op te lijken. Volgende week eens nieuwe bandjes bestellen.
de betaler vervuilt
Ben er alleen nog niet over uit of ik ze wel zo onder de 916 vindt passen.
ben ze niet zo gewend onder de 916... is even wennen omdat ie doch ronder gestroomlijnd is dan de R/SZ
BMW 535D
herkenbaar! op te lossen door eens in de zoveel tijd de scharnierpunten in te spuiten met teflonspray/WD40matthijsln schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:46:
[...]
Ik ben nog iets irritants vergeten, het koppelingspedaal kraakt soms in fileverkeer. Misschien is dat te fixen door het pedaal ergens te smeren...
Bij mij komt het wel elke 5000km terug ongeveer. ligt ook een beetje aan de temperatuur, bij +20 graden is het erger dan wanneer het koud is.
Maar desondanks rijdt het heerlijk
I browse with Vivaldi
Ben ook nog op zoek naar een adresje om vliegwiel af te draaien, maar als dat niet lukt voor zaterdag, dan laat ik het zitten. Ferrari F430 spiders kan ik toch niet bijhouden.

Voor de rest rijd de bella weer super!
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Verwijderd
Je kwam trouwens 2x toeterend langs als ik het me goed herinner, was je iets vergeten?
Dramatisch hoe de occasions er trouwens uitzagen daar

Het is daar verschrikkelijkAlfisti schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:54:
* Alfisti was er ook in Oldemarkt
Dramatisch hoe de occasions er trouwens uitzagen daarEerste keer dat ik schimmel op een gordel heb gezien bij een 155

XXXVI
Ze hebben er wel veel, te veel zou ik zeggen
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Wel 2 ribben armer, maar ben blij dat ik 'm weer terug heb.
BMW 535D
Mwah, mag van het weekend nog een keer opnieuw de veerpoot los hebben. Weet je nog dat we met wat geweld die bovenste draagarm ertussen hebben gepropt? Nou, hij zit dus niet helemaal goed blijkbaar, want dat wiel komt verder naar buiten Vandaag uit laten lijnen, maar daar was verder niets aan te doen. Dus vrijdag thuis nog een keertje en dan volgende week nog een keer laten uitlijnen. De garage wilde dat dan wel gratis doen als soort van garantie zeg maar.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:42:
Die van jou is ook erg fraai k0ewl! Was trouwens behoorlijk onder de indruk hoe snel de veerpoot los was
Je kwam trouwens 2x toeterend langs als ik het me goed herinner, was je iets vergeten?
Nouja, ik was inderdaad wat vergeten. Het stuur zat maar een beetje scheef gemonteerd aangezien we de stuurkogels los hebben gehad. Daarbij ben ik als nog wat vergeten. Namelijk mijn wielmoer losmaak torx dingetje. Komt met de post. Owja, hier ook nog even melden. We hadden nog een stabilisatiestang koppel stangetje vervangen en die ben ik vergeten te betalen. Belde ik vandaag over op, was wel goed zo en mocht ik wel houden.
Maargoed, heb bij de inkoopactie bij Alfisti nog even nagevraagd hoeveel de Eibach anti-rol kit kost en daar hopelijk binnenkort antwoord op. Maar ik wil nog wel meer dingen. Stuurbediening -> JVC stalk adapter bijvoorbeeld. En stuurbekrachtigingspomp verwisselen. Maar daar moet de hele airco er ook voor leeg enz en dat is me nu even teveel werk. Het is niet dat hij kapot is. Alleen het lager heeft wat speling. De rest van de auto is in ieder geval 100% weer
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Soulfly schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:50:
* Alfa Novanta heeft de 166 terug !!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel 2 ribben armer, maar ben blij dat ik 'm weer terug heb.

noujah .. @ het stukje over de 166 terug dan, niet over die 2 ribben
Hoe rijdt ze?
Er was al een trap als je de turbo aansprak, die trap is nu harder geworden.
Maargoed, doe voorlopig nog wel even wat rustiger aan
[ Voor 16% gewijzigd door Harry op 23-06-2009 07:32 ]
BMW 535D
wheuh .. gespoeld ? Wat bedoel je? Doorspoelen met olie i.v.m. slijpsel?
Ze hebben 'm al eens grondig doorgespoeld, maar om alle rommel en rotzooi er zeker uit te hebben willen ze 't dan nog een keer doen. Het zal allemaal wel. Zolang ik nog een hele tijd zonder geouwehoer door kan rijden vind ik 't allemaal wel prima.
De acceleratie van 120->160 in de 6 was al niet slecht, maar 't is nu nog veel leuker geworden.
[ Voor 20% gewijzigd door Harry op 23-06-2009 10:53 ]
BMW 535D
Ik heb toen van AlfaNord een zilverkleurige 156 2.4 JTD meegehad maar dat was een dweil.

Soulfly schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:29:
Leuke velgen GA!S!
Ben er alleen nog niet over uit of ik ze wel zo onder de 916 vindt passen.
ben ze niet zo gewend onder de 916... is even wennen omdat ie doch ronder gestroomlijnd is dan de R/SZ
Ben nooit zo'n fan van aftermarket velgen, maar Zender heeft in ieder geval kwalitatief erg goed spul in huis. Samen met de Teledials (in 17 inch) vind ik het dé velgen voor een GTV. De Siena's zijn dé velgen voor een Spider.
Nadeel van de Teledials is dat ze nogal "gewoon" zijn geworden door de 16 inch uitvoering van de 156 en alle replica GTA's.
de betaler vervuilt
Verwijderd
Ah, je kan dus dus wel het camber van de 156 veranderenk0ewl schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:24:
[...]
Mwah, mag van het weekend nog een keer opnieuw de veerpoot los hebben. Weet je nog dat we met wat geweld die bovenste draagarm ertussen hebben gepropt? Nou, hij zit dus niet helemaal goed blijkbaar, want dat wiel komt verder naar buiten Vandaag uit laten lijnen, maar daar was verder niets aan te doen. Dus vrijdag thuis nog een keertje en dan volgende week nog een keer laten uitlijnen. De garage wilde dat dan wel gratis doen als soort van garantie zeg maar.
Ik heb overigens een sportpakket interieurtje gescoord

Ik vind het vet staan!GA!S schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:48:
[...]
[afbeelding]
Ben nooit zo'n fan van aftermarket velgen, maar Zender heeft in ieder geval kwalitatief erg goed spul in huis. Samen met de Teledials (in 17 inch) vind ik het dé velgen voor een GTV. De Siena's zijn dé velgen voor een Spider.
Nadeel van de Teledials is dat ze nogal "gewoon" zijn geworden door de 16 inch uitvoering van de 156 en alle replica GTA's.
Waarom geen origineel filter of een BMC CDA?
XXXVI
Vanavond nog wat lopen spelen met het uitlezen van de ECU van de 166. Veel nuttige informatie uit kunnen halen en ik snap voor de afwisseling nu ook wat ie wanneer doet. (kan 'm realtime uitlezen).
BMW 535D
Plaatje ff "geleend" van het 916 forum. Is niet mijn auto, die heeft een mooi origineel filtertje in de originele behuizing. Beste resultaat voor de V6.ephymerous schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:39:
[...]
Ik vind het vet staan!![]()
Waarom geen origineel filter of een BMC CDA?
En om de update dan nog compleet te maken:
Pauper Xenon met LED stadslichtjes. Xenon is 6000K maar naar mijn smaak nog te blauw.
[ Voor 21% gewijzigd door GA!S op 24-06-2009 00:55 ]
de betaler vervuilt
Ik heb geen armen meer over maar het resultaat is geloof ik wel dikke prima

Ik wil niet weten wat voor resultaat een clay sessie uit gaat halen overigens... Denk dat je de clay daarna weg kunt gooien... (motorkap & zijpanelen voor zijn metname zwaar vervuild).
BMW 535D
Ben me er overigens wel van bewust dat de motorkap nooit meer 100% wordt (te veel kleine schades door o.a. steenslag), als ik die weer pico-bello wil hebben, zal de kap gespoten moeten worden.
BMW 535D
Toen we de draagarm in het aluminium bovenstuk zetten, ging dat moeilijk. Net alsof hij niet helemaal paste. Terwijl het een orgineel onderdeel was. Tenminste, dat zeiden ze. Probeer ze al een paar dagen te bellen, maar vind het niet urgent genoeg om het urgente nummer te gebruiken. Maar toen viel dus die bus uit het rubber en die hebben we nadat alles op zijn plaats zat, er weer tussen gezet. Toen aangedraaid en eronder gezet. Maar misschien is die bout nu wel gewoon krom door de kracht of is dat rubber gewoon compleet vernagelt (Denk trouwens eerder dat laatste) waardoor hij aan de bovenkant wat te ver naar voren komt. Nu loopt hij voor ook weer aan en dat deed hij eerder ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:58:
[...]
Ah, je kan dus dus wel het camber van de 156 veranderen![]()
Wel apart dat ie niet helemaal goed zit, lijkt me dat er maar 1 manier is? Ben benieuwd wat het is.
Ik heb overigens een sportpakket interieurtje gescoordDus het groen velours kan eruit en het zwart + rode accenten er weer in. Set zag er nog super uit voor zijn prijs en was inclusief deurpanelen en b-stijlen. Wilde voorheen nog leer maar met een niet werkende airco (leiding onder accu lek) is dat niet zo fijn in de zomermaanden
Straks nog een keer bellen om even dit verhaal na te vragen, maar dit denk ik dat er gebeurd is.

@Soulfly; eindelijk maar dan toch
Hoe meer Alfa's, hoe meer vreugde! ik voeg je vanavond even toe aan de TS. Fraaie MiTo overigens, die kleur staat haar erg goedhornage schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:15:
Ow, mag ik met mijn MiTo ook bij de club van stoere tweakende alfisten?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
I browse with Vivaldi
Oftewel hallo!
[ Voor 11% gewijzigd door k0ewl op 24-06-2009 17:06 ]
Nero Fuocco toch ?hornage schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ook een Alfa in die kleur gehad.
Chi si vede! Hai fatto bene!hornage schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie kleur, er zit toch een rode gloed door die lak? Dat had een speciale naam dacht ik! Nero Fuocco dus :d
Edit:
Alfa_146 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:58:
Nero Fuocco toch ?
[ Voor 9% gewijzigd door c0ne op 24-06-2009 18:03 ]
Gelijk even een paar smakelijke MiTo pics;

Die wil ik wel voor m'n deur hebben

[edit]Oh en nog meer gerelateerd MiTo nieuws;
Multiair-motor
De nieuwe 1,4-liter viercilinder komt met vermogens van 105, 135 en 170 pk op de markt. De Multiair-motor is gekoppeld aan een vijf- of een zesbak. Op alle versies behoort een Start&Stop-systeem tot de standaarduitrusting. De 170 pk-versie komt alleen als Quadrifoglio Verde en gaat dus getooid met het fameuze klavertje vier.
[ Voor 25% gewijzigd door rlkz op 24-06-2009 21:23 ]
I browse with Vivaldi
Mijn eerste Alfa 147 was ook Nero Fuoco, prachtige kleur, vooral in de zonAlfa_146 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:58:
[...]
Nero Fuocco toch ?
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb ook een Alfa in die kleur gehad.
Ben benieuwd... Ik weet eerlijk gezegd niet meer uit welke hoek van de stad jij ook alweer vandaan komt.rlkz schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:00:
@Soulfly; eindelijk maar dan tochik spot je vast nog wel een keer.
Ik kom b.v. maar amper aan de oostkant van de stad.
BMW 535D
Desalniettemin wel een erg mooie kleur
Heb zelf ook Nero Fuoco, inderdaad een hele mooie bronzen gloed in de zon.
Ah, okayrlkz schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:15:
Zo, de TS is weer geupdate! oudere modellen staan er tussen (lijst word nog aangepast)
[/bad joke]
Gelijk even een paar smakelijke MiTo pics;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die wil ik wel voor m'n deur hebben
Meestal het zuiden, enkel uitstapje naar het oosten voor auto poetsen edSoulfly schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:35:
[...]
Ben benieuwd... Ik weet eerlijk gezegd niet meer uit welke hoek van de stad jij ook alweer vandaan komt.
Ik kom b.v. maar amper aan de oostkant van de stad.
ing._Buttje schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:08:
[...]
Ah, okay... dus die overige 90% van de modellen komt dan nog?
![]()
\[/bad joke]
[...]
Pfff man, ik dacht even rond te gaan kijken op de Alfa Romeo Press site, maar dan kom je er pas achter hoeveel pracht modellen Alfa wel niet gemaakt heeft. Het is lastig om een begin en eind punt te vinden
I browse with Vivaldi

Noujah, je hebt zelf de opsomming al in de TS staan ..
[ Voor 138% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-06-2009 11:05 ]
Komen we elkaar vast nog wel tegenrlkz schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:52:
Meestal het zuiden, enkel uitstapje naar het oosten voor auto poetsen ed
Wat is 't nu? Wel of niet ...maar dan kom je er pas achter hoeveel pracht modellen Alfa wel niet gemaakt heeft. Het is lastig om een begin en eind punt te vinden
Blijft een vreemde woordcombinatie
BMW 535D
rlkz schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:52:
Pfff man, ik dacht even rond te gaan kijken op de Alfa Romeo Press site, maar dan kom je er pas achter hoeveel pracht modellen Alfa wel niet gemaakt heeft. Het is lastig om een begin en eind punt te vinden
I browse with Vivaldi
dus
Dan zal het die wel zijnmatthijsln schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:17:
Op de Mito is het Nero Etna, met rode metallic spikkels.
Heb zelf ook Nero Fuoco, inderdaad een hele mooie bronzen gloed in de zon.
Ik wou hem gewoon zwart hebben en op aanraden van de dealer metallic zwart genomen met dus die rode spikkeltjesgloed erop
Hij wilde gewoon net wat meer geld verdienenhornage schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:51:
[...]
Dan zal het die wel zijn
Ik wou hem gewoon zwart hebben en op aanraden van de dealer metallic zwart genomen met dus die rode spikkeltjesgloed erop
Vanmiddag eens langs wat zaken geweest,
Kwikfit:
Euromaster:"Ja, dat kan wel, maar dan is je velg ook gegarandeerd onbruikbaar. We gaan dan het gedeelte waar de slotbout in zit groter slijpen zodat we de bout te pakken kunnen krijgen. Gaat veel geld kosten"
Profile Tyrecenter:"Oeh, ja lastig meneer. Dat kost ons meestal een hele dag aan arbeidskosten, maar het lukt meestal wel"
En niets betaald, dus dubbel"O, komt goed" *legt sjekkie weg, pakt dop en luchtsleutel* "Zo!" *pakt sjekkie*
Nu snel schuifbouten bestellen, kan ik me nieuwe velgen monteren
Wat voor dop gebruikte hij dan wel eigenlijk?
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-06-2009 23:43 ]
* GA!S pakt credit-card en bestelt ze zelf.
de betaler vervuilt
Heeft ook een computer!
• Vervangen binnenste stuurkogels,
• Vervangen voorste motorsteunen,
• Vervangen vliegwiel (7kg ipv 9kg
Denk dat ik na mijn vakantie de motor er maar weer eens uit takel... werkt toch stuk makkelijker en relaxter.
XXXVI
Ze hadden speciale setjes voor slotbouten. De dop die hij gebruikte was een soort zeskant met ronde hoeken, maar er zat een draai (soort schroefdraad) in de zeskant waardoor hij zich vast beet in de bout. Ging als een tiet iig!ing._Buttje schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:43:
rofl .. niet te geloven
Wat voor dop gebruikte hij dan wel eigenlijk?
bandenmarkt.nl of autobandenmarkt.nl?GA!S schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:12:
Wil ik nieuwe bandjes bestellen vragen die grapjassen doodleuk 245 euro per band voor P-Zero Rosso's. Als ik op bandenmarkt.nl zoek krijg ik ze al voor zo'n 120 per stuk. Nou gun ik een garage best zijn marge, maar dit slaat nergens meer op.
* GA!S pakt credit-card en bestelt ze zelf.
Die eerste is raar, ik zie nog even niet hoe dat werkt

[ Voor 37% gewijzigd door c0ne op 26-06-2009 16:58 ]
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
BMW 535D
Zaterdagmorgen +/- 07:00 vertrek uit Groningen
Zondag Evenement in Turijn / Torino, Italië
Maandagavond +/- 21:00 terug in Groningen
Compleet gestoord weekend, zaterdags 1200km gereden, zondag een evenement met de nodige kilometers ondermeer onder begeleiding van de Policia Municipal en de daar op volgende dag hup weer 1200km terug.
Wat een lol hebben we gehad met de 90

Buttje bij de kofferbak, ik bij de bestuurdersdeur, zo te zien bellend... Ik gok met het thuisfront.

Onder begeleiding van compleet in kamikaze stijl rijdende Municipal-muis (één van de)

Over de weg? Nee hoor, gewoon over de stoep.... Geen gezeik, moet van oom agent...

En verbaasd dat ze waren dat de 90 van Buttje op dat moment (als ik het me goed herinner) al over de 300.000km gereden had. (de overige 90's hadden maagdelijke kilometerstanden van max 50.000km e.d.)
BMW 535D
.
Maakt ook niet uit, de pret was er niet minder om
BMW 535D
39
Dit topic is gesloten.