Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
YesYalopa schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:01:
[...]
jij bestaat blijkbaar ook nog
LocA
Wat heb je nog betaald voor die SL's?
Heel vet, zijn hier heel wat gasten proffesioneel bezig. Leuk om te zien.
Er zitten hier jong-en-lui tussen met apparatuur waar ze in menig dancecafe een puntje aan kunnen zuigen!!
Zitten er ook nog jongens tussen die echt op het punt staan door te breken?
Ik weet dat er in de eerste threaths een was, een jongen "reinz?' die voornamelijk garbage draaide, die aardig op het punt stond door te breken.
Je bedoeld denk ik ReindDJ-Jumbo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:09:
[...]
Yes
Heel vet, zijn hier heel wat gasten proffesioneel bezig. Leuk om te zien.
Er zitten hier jong-en-lui tussen met apparatuur waar ze in menig dancecafe een puntje aan kunnen zuigen!!
Zitten er ook nog jongens tussen die echt op het punt staan door te breken?
Ik weet dat er in de eerste threaths een was, een jongen "reinz?' die voornamelijk garbage draaide, die aardig op het punt stond door te breken.
Nog even jongens en dan heb ik toch nog een 2e cdj 800 mk2
Maar ik draaide geen garbage maar garage.... bijna hetzelfde maar ach
Anyway, destijds een hoop centen verdiend, een hoop centen uitgegeven... onder de streep geen fluit aan over gehouden en de muziekstroming 2Step/UK Garage is in NL zo goed als dood. Was ook meteen het einde van mijn dj carrieren aangezien ik me vlak erna compleet ben gaan richten op AboutDJ en daar inmiddels al meer bekendheid aan over heb gehouden dan ik waarschijnlijk ooit als dj had kunnen hebben (uiteindelijk ben ik maar een matige dj dus het scheelt dat ik daar niet op ben door blijven gaan
Luister nogsteeds graag naar het genre.
...:::everybeat.nl
Verwijderd
Anyway inmiddels staat het allemaal in huis. Zal er eens wat foto's van schieten om te laten zien hoe alles er nu bij staat.
Next on the to-do en -buy list staan iig:
- reloop rmx-40
- goede monitoren, weet nog niet welke, maar zit te denken aan KRK's.
Verwijderd
Als je of iemand anders, hier een betere oplossing voor weet hoor ik dat natuurlijk graag.
Verwijderd
Waarschijnlijk weet je dit wel, maar voor de mensen die hier niet bekend mee zijn: om harmonisch te mixen kun je ook het mengpaneel gebruiken. Je zet je CDJ dan gewoon op 100%, master tempo aan, pitchen en beatmatchen en dan vervolgens de juiste "key" of harmonic selecteren op je mengpaneel. Ik weet dat dit kan met de Pioneer DJM 800, maar er zijn vast ook andere merken die dit hebben.Cartman! schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:07:
[...]
Ah, ok. Dan ben ik toch blij met mn CDJ400's. Balen dat die CDJ1000's zo duur zijnDe functie die ik eigenlijk nergens terug zie komen als grote feature van de 1000 is het opnieuw vastzetten van de master tempo. Als je op 10% pitcht en dan lockt en weer wisselt dan blijft de key op 10% zitten, lijkt me n handige feature in gebruik omdat een track pitchen soms echt goed kan klinken maar dat ie dan net te snel gaat qua beatmatching. Probeer ook vaak harmonisch te mixen dus iemand die dit niet doet (of het niet kent) voelt misschien niets voor die functie.
Hoeveel apparaten wil je aan gaan sluiten dat je graag een RMX 40 wil en geen IQ 2?Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:26:
Next on the to-do en -buy list staan iig:
- reloop rmx-40
- goede monitoren, weet nog niet welke, maar zit te denken aan KRK's.
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Verwijderd
Mwoah, van wat ik heb begrepen is de IQ2 in vrijwel alle opzichten beter dan de RMX serie. Het enige nadeel, als je het zo wil noemen, is dat je maar 2 kanalen hebt.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:04:
Uiteindelijk 2 draaitafels en 2 cd-spelers, maar mogelijk ook een laptop (op termijn). Daarnaast vind ik de rmx-40 veel meer een volwaardige mixer dan de IQ2.
At least it's not for me
And find serenity
Verwijderd
Die Vestax 280 (pro?) lijkt mij anders een hele goede mixer. Op AboutDJ vindt je een review.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:24:
Dat vind ik een vrij groot nadeel, in mijn geval. Dus die valt gewoon sowieso af. Maar niks is nog zeker, voor zover ik tot nu toe kan beoordelen voldoet de Rmx-40 het beste aan mijn wensen. Maar misschien dat de Vestax PMC-280 ook een optie is. Als ik een vrije keuze had ging ik denk ik voor een Evo 4, maar goed het prijskaartje daarvan vind ik te gortig.
Verwijderd
Weet het alleen niet zeker.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik heb ook heel lang getwijfeld tussen die 2 mixers maar over het algemeen presteert de Vestax een stukje beter hoor. Zeker qua effecten is de Vestax een stúk beter dan de Reloop. Maar ja, de Reloop ziet er gewoon een stuk strakker uit.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:15:
Yup, dat is 'm ja. Ik twijfel eigenlijk nog tussen de reloop en de vestax. Qua looks (het oog wil ook wat) zou ik zeggen reloop. Voor de rest doen ze volgens mij weinig voor elkaar onder (verschillen zijn nihil). Prijs is ook hetzelfde, allebei 399,- euro.
Ik was blij dat Reind de IQ2 van Reloop voorstelde want anders had ik ook geen keuze kunnen maken
At least it's not for me
And find serenity
Ik heb 3 SL12x0's en gebruik de 3de eigenlijk alleen om met de hand te samplen. Was gister dus aan het draaien en liet een stuk vocals door de mix van de andere 2 meelopen. Hij loopt iets te langzaam dus wil correctie uitvoeren, maar omdat ik mix ook bijna afhad kon ik er niet goed voorstaan en dus vanaf de mixer even meegegeven.
Daarbij tik ik tegen de aan/uit draaiknop en die vliegt eraf. Geen probleem dacht ik, schuif je er terug op. Not! Het busje onderop het zwarte draaiknopje past voor geen meter over het busje in het systeem. Vreemd dacht ik, is dit gelijmd dan ofzo? Kan ook niet want die draaiknoppen zijn nog best stroef.
Dus ik denk van dan trek ik bij een andere SL ook de knop eraf, kijken hoe het daar in zit. Aaaah zie daar, er zit dus een staafje in het busje die de verbinding maakt. Staafje moet er dus uitgevlogen zijn dacht ik. Overal zoeken, niks kunnen vinden. Hoe kan dat nou en begon hem echt te knijpen.
Ik kijk dus weer naar die andere SL om daar dan wel dat draaiknopje terug te zetten en tot mijn verbazing is daar ook het staafje weg. Krijg nou %**&%%!
Vanmiddag beide SL's onderkant eraf geschroefd en ja hoor, het aan/uit mechanisme van een SL12x0 is dus een koperen staafje dat in een busje zit. Aan de onderkant van dat staafje zit gewoon een blokje plastic die bij het draaien gewoon een schakelaartje aandrukt en bij uitzetten het schakelaartje terug laat veren. Zo simpel!
Al met al, blij dat ik ze beide heb kunnen repareren en goede les voor me. Het is gewoon zo handig om meer van je apparatuur af te weten dan puur hoe je je plaat afspeelt.
* JeroenNietDoen gaat nu weer even draaien
Ja het is zeker goed om te weten hoe de apparatuur in elkaar zit. Tijd terug ook de mixer open gehad...maar zoiets doe ik liever alleen als het moet.Kaap schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:04:
* Saturnus werd gister even heel bang...
Al met al, blij dat ik ze beide heb kunnen repareren en goede les voor me. Het is gewoon zo handig om meer van je apparatuur af te weten dan puur hoe je je plaat afspeelt.
Wel weer jammer dat een of andere gek het weer moet verpesten.
Desondanks zat de stemming er nog aardig in. en heb al met al een leuke set weggedraaid.
Vandaag ook mijn behringer truth monitoren besteld. K hoop dat ik ze volgende week binnen heb als finishing touch
Vanaaf lekker vrij dus ga met wat maten mooi rustig aan doen en wat setjes in elkaar flansen
hehe gek onnie
Hmmm, doet me denken aan de mijne.tooter schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:38:
Zoo koniginnedag zit er weer op.
Wel weer jammer dat een of andere gek het weer moet verpesten.
Desondanks zat de stemming er nog aardig in. en heb al met al een leuke set weggedraaid.
Vandaag ook mijn behringer truth monitoren besteld. K hoop dat ik ze volgende week binnen heb als finishing touch.
Vanaaf lekker vrij dus ga met wat maten mooi rustig aan doen en wat setjes in elkaar flansen
Ik heb ze nu wat langer en na wat afstellen bevallen ze eigenlijk wel goed.
Het is alleen wel grappig dat ze adverteren met " Ultra-wide sweet spot " maar zo groot is deze helemaal niet. Maar als je dan in de sweet spot staat klinkt het wel goed, gelukkig.
Ook werd er bij mijn B3031A's een spectrum diagram meegeleverd van de speakers, maar ik kan je garanderen dat daar geen hol van klopt.
De lijn die over het diagram loopt is voor een speaker kaarsrecht maar ik merk bij sommige nummers dat echter bij een bepaalde 30-60 Hz bass er ineens een toename is van bijna 250% op het gehoor.
(Omdat de klankkast op die frequentie ineens een grote rol gaat spelen).
Als ik dit nummer dan op mijn Dynaudio's luister is er helemaal niets aan de hand.
Vandaag echt voor een prikkie 2 cdj-800's gekocht, beide met garantie
Nu viel mij op dat als ik de jog een spin geef (bijv backwards voor het bekende scrats effect) je bij de nieuwste cdj een soort klapperend veertje op het laatst hoort. De andere cdj 800 heeft dat veel minder. Maar is dat normaal? De andere heeft het immers ook maar dan minder. Voor de rest werken ze beide helemaal volledig, alleen die met dat klapperende veertje lijkt cd's iets langzamer te lezen èn cd eerste gebrande cd las hij ineens niet bij mij thuis. Dat was bij het testen niet zo (misschien toeval??)
Zit dus te twijfelen of dat geluid + dat hij de eerste cd niet leest normaal/ toeval is en welke ik nu zou houden. Op zich zit er natuurlijk wel 9 maanden langer garantie op (bij de oudste zit er nog 10 maanden garantie op, uitgaande van 2 jaar)
Ik ken de jogs van de CDJ's alleen als dat over elkaar schuivende plastic. (In tegenstelling tot een echte roterende platter met momentum enzo).
Iets van een veertje of een ratel zegt me zo helemaal niets.
Misschien ook nog even kijken of de firmware versie's hetzelfde zijn? (Zal weinig uitmaken als er fysiek wat aan de hand is met de jogwheel... maar misschien wel voor het lezen van de CD's).
Nee de productiedatum verschilt ook (feb 2007 en aug 2007).Da_maniaC schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 05:56:
Als je achterop kijkt, bij de sticker van het serie nummer enzo... staat er dan bij beide CDJ's dezelfde productie datum?
Ik ken de jogs van de CDJ's alleen als dat over elkaar schuivende plastic. (In tegenstelling tot een echte roterende platter met momentum enzo).
Iets van een veertje of een ratel zegt me zo helemaal niets.
Misschien ook nog even kijken of de firmware versie's hetzelfde zijn? (Zal weinig uitmaken als er fysiek wat aan de hand is met de jogwheel... maar misschien wel voor het lezen van de CD's).
De firmware kan ik inderdaad eens naar kijken, zal eens het boekje morgen openslaan hoe ik dat kan zien en updaten
Ik zie het ja... is alleen de CDJ1000 MK2 en ouder dan?ronwiel schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:39:
Kost niks bij Pioneer (ik neem aan dat je de firmware update bedoelt). http://aboutdj.nl/nieuws/...j800-firmware-update.html
Er waren fimware updates die niet gratis werder vrijgegeven volgens mij...
Da_maniaC schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:46:
Update kan zover ik weet niet gratis bij Pioneer. Of er moet een dealer zijn die zo coulant is dat hij het voor al zijn klanten doet ofzow.
ronwiel schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:39:
Kost niks bij Pioneer (ik neem aan dat je de firmware update bedoelt). http://aboutdj.nl/nieuws/...j800-firmware-update.html
Bedankt! Ik heb het net nagekeken en beide hebben de nieuwste firmware. De nieuwste is schijnbaar toch niet helemaal goed, hij deed net raar met cd's lezen dus deze ga ik ter reparatie opsturen.Da_maniaC schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:50:
[...]
Ik zie het ja... is alleen de CDJ1000 MK2 en ouder dan?
Na wat klein(lokaal) succes van de eerste twee Progressional Educational episodes, werd het tijd om weer eens een nieuw hoofdstuk neer te leggen.
DM voor meer informatie.artist : Restricted Sessions (dannyboy & tekki)
title : Progressional Education episode 3
record-date : May 01.2009
Tracklist
01. Etiket - Revelation
02. Vibrasphere - Erosion (Analog Tape Mix)
03. Dana Bergquist & Peder G - Madrid
04. Eelke Klein & The World - On The Edge (Deep Dub)
05. Roland Klinkenberg ft. Dj Remy - Mexico Can Wait
06. M6 - Byte Me
07. Bansi & Riktam - Green Spaces (Progressional Education Remix)
08. Soliquid - Shibuya (Paul Keeley Remix)
09. No Brainer - Orange
10. Yotopia - In My Hands (Restricted Retouch Mix)
11. Jaytech - Deadlock (Original Mix)
12. Dinka - Chemistry
13. Above & Beyond - Home (Jaytech Remix)
14. Kyau & Albert - Riding On A Star (DJ-Friendly Version)
15. Kyau & Albert - Hooked On Infinity (Club Mix)
16. Dinka - Slightly Different (Original Mix)
17. Dinka - Wildfire
18. 16 Bit Lolitas - Murder Weapon
19. Blackfeel Wite - First Night (Vocal Mix)
total playing time : 106:15 Min (243 MB)
En het resultaat vond ik zo goed dat ik de set even online heb geknald.
Dit is de tracklist:
Stijl: detroit, tech-house, minimal, tribal01. Ben Klock - Init Two
02. Minilogue - Urban Slough
03. Pascal F.E.O.S. - Bring The Beat Back (Oliver Klein Mix)
04. Jonas Kopp - Cero
05. Steve Lawler - Kalimba (Dub)
06. Josh Wink - Stay Out All Night (Tree's Instrumental)
07. Ben Klock - Coney Island
08. Samuel L Session - Another Day (Rain Mix)
09. David Durango - Dancing To The Dark
10. Matthias Meyer - Tout Va Bien
11. Lawrence - Miles (Version)
12. Samuel L Session - Another Day (Thunder Mix)
13. Minilogue - Snake Charmer
14. Jonas Kopp - Flora
15. Shed - Well Done (033472-Edit)
16. Matthias Kaden - Rhythma
17. Larrson - Ability To Jump
18. Ben Klock - Gloaming
19. Lawrence - Miles
20. Josh Wink - Stay Out All Night (HCCR's Deep In Jersey Mix)
21. Matthias Kaden - Shetani
22. Ben Klock - OK
23. Anthony Rother - When The Sun Goes Down (Aint No Sunshine Remix)
24. Minilogue - The Girl From Botany Bay
25. Jorge Savoretti - You Taste Better Than Danger
26. Guido Schneider & Florian Schimacher - Nadel Und Zwirn
27. Psyk - Clown
28. Matthias Kaden - Perclue
29. David Durango - Move With Me
30. Steve Lawler - Kalimba (Shed Turle Shield Mix)
31. Shed - Well Done (030-Edit)
32. Ryo Murakami - Down The Sky
33. Minilogue - Ahck
34. Ben Klock - Check For Pulse
35. Matthias Kaden - Moron
36. John Tejada & Arian Leviste - M
37. Ben Klock - Cargo
Het is een vrij hypnotiserende set, dus ik heb hem maar Hypnotism genoemd.
Als je hem wil horen moet je me maar ff PMen.
Klopt inderdaad, vroeger moest je langs een service point om de boel te laten updaten echter was dat in die tijd nog een zeldzaamheid omdat spelers vrij weinig tot niets konden en er dus ook weinig te updaten wasDa_maniaC schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:50:
[...]
Ik zie het ja... is alleen de CDJ1000 MK2 en ouder dan?
[ Voor 87% gewijzigd door teacher op 13-05-2009 20:58 ]
At least it's not for me
And find serenity
Verwijderd
- Stanton pro dj 2000 Headphones
- Behringer UCA-202
De headphones omdat mijn huidige Sennheiser HD 485 niet voldoet en bovendien kapot is. De geluidskaart, zodat ik via de laptop mijn sets goed kan opnemen. Heb overigens nog wel de Ikey Plus overwogen, maar vond 160 euro toch net iets te duur in vergelijking met de prijs van de behringer. Bovendien ga ik voorlopig niet 'on the road' ofzo.
Krijg deze maand ook vakantiegeld en met een riante belastingteruggave op zak, ben ik nu aan het orienteren voor een nieuwe mixer. Daarbij het budget maar iets omhoog geschroefd. Was eerst een het kijken voor mixers tot 400 euro, maar kijk nu ook iets hoger. Het liefst een mixer met effecten. Kom daarbij tot nu toe uit op de volgende mixers:
- Denon X-1500 SK
- SynQ SMX-3 Pro
- Reloop RMX-40 USB
- Ecler Nuo 4.0
Wat is wijsheid?
Naja heb nu mooi tijd om wat meer aan het produceren te slaan en lekker crea te gaan doen met fls en cubase
hehe gek onnie
Nuo 4 heeft geen effecten zelf (dacht ik), maar qua verder is het wel een super mixer. Ik zou hem sterk overwegen iig. Goede faders, zeer prettige EQ. Daar ga je geen spijt van krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:17:
Krijg deze maand ook vakantiegeld en met een riante belastingteruggave op zak, ben ik nu aan het orienteren voor een nieuwe mixer. Daarbij het budget maar iets omhoog geschroefd. Was eerst een het kijken voor mixers tot 400 euro, maar kijk nu ook iets hoger. Het liefst een mixer met effecten. Kom daarbij tot nu toe uit op de volgende mixers:
- Denon X-1500 SK
- SynQ SMX-3 Pro
- Reloop RMX-40 USB
- Ecler Nuo 4.0
Wat is wijsheid?
[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 13-05-2009 20:59 ]
Ja, het hangt er zeker vanaf of je op zoek bent naar effecten. Zo niet, dan de Ecler. Ik heb zelf de Nuo 3 en het is gewoon een degelijk beest. Er zit send/return op dus een externe effectunit is altijd een optie.Michali schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:25:
[...]
Nuo 4 heeft geen effecten zelf (dacht ik), maar qua verder is het wel een super mixer. Ik zou hem sterk overwegen iig. Goede faders, zeer prettige EQ. Daar ga je geen spijt van krijgen.
4 heeft MIDI waarmee je een hele hoop kunt fixen.Michali schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:25:
[...]
Nuo 4 heeft geen effecten zelf (dacht ik), maar qua verder is het wel een super mixer. Ik zou hem sterk overwegen iig. Goede faders, zeer prettige EQ. Daar ga je geen spijt van krijgen.
Heb je echter de nieuwere Nuo4.0, dan heb je gewoon de hele zwik effecten ter beschikking.
Verwijderd
- Allen & Heath Xone:42 (geen effecten maar wel een legendarische filter als ik alle websites mag geloven).
- Ecler Nuo 5.0 (in tegenstelling tot de 4.0 iets duurder, maar wel met effecten = prijsverschil gerechtvaardigt? of zijn er onderhuis nog meer verschillen tussen de 2?).
Beide zijn iets boven het bedrag dat ik in gedachten heb, maar het zijn in mijn ogen ook mixers die net een stapje hoger liggen dan de eerder genoemden.
Mijn voorkeur gaat, n.a.v. wat ik allemaal heb gelezen, toch wel uit naar de xone 42. Wordt binnenkort sowieso tijd om maar eens wat dingen te gaan proberen.
Edit: effecten zijn overigens geen absolute must. Het gaat me er vooral om dat het gewoon een hele degelijke (lees: goede) mixer is. Als er dan ook effecten op zitten is dat heel mooi meegenomen, maar het is dus geen must-have.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 09:50 ]
Verwijderd
Hey, kan iemand ff uitleg geven. Dit is wat ik tot nu toe snap van het DJ gebeuren:
- Een DJ kiest de platen en zorgt voor een goede overgang tussen de platen. Dit is wat je het meeste ziet in standaard cafe's, discotheken etc.
- Een producer maakt nummers van scratch. Hij doet dit in een programma vergelijkbaar aan Fruity Loops. Bijvoorbeeld Armin van Buuren?
- Maar er is volgens mij nog een tussenvorm, waarbij iemand beats/geluidjes van bepaalde nummers gebruikt en daarvan nieuwe nummers maakt. Dit kan dan live of vantevoren. Ik heb vaak dat ik in een discotheek zit sta en dat er een hele chille beat opstaat die maar door blijft gaan met af en toe vocals uit een bepaald nummer. Njah zegmaar niet zelf nummers maken en ook geen plaatjes draaien, maar een beetje iets ertussen. Een voorbeeld zijn mash-ups, waarbij ook beats/vocals van nummers door elkaar gemixt worden.
Mijn vraag is, klopt dit zover, en hoe word je die 3e persoon?
Beetje vaag allemaal maar hoop dat iemand het snapt...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 11:19 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:17:
EDIT: Woo ik meende dit als reactie op een DJ-topic te plaatsen, nou is het een topic opzich, als het niet binnen de richtlijnen valt aub verplaatsen naar het DJ topic...
Je moest toch een (nieuwe) titel typen? Hoe duidelijk wil je het hebben....
Wel een goeie pakkende, ter zake doende topic titel gekozen btw..........
Nou wat dacht je van gewoon doen (en evt. solliciteren)...........Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:17:
Mijn vraag is, klopt dit zover, en hoe word je die 3e persoon?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat gebeurd nog steeds. Kijk/luister maar eens naar techno DJ's als Ben Sims of Jeff Mills bijvoorbeeld. En binnen de techno scene worden er nogal veel platen gemaakt die dienen als DJ-tool. Dus kale loops e.d. die je zelf onder een andere plaat kunt plakken. Maar deze vorm van 'remixen' valt gewoon onder het kader "turntable skills".SinergyX schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:27:
Remixen blijft een vorm van produceren, al waren er in het verleden genoeg DJ's (met de ouderwetse draaitafels) die met zo'n samplebox ook 'realtime' wat remix-momenten erin gooide.
Verwijderd
Ik zeg niet dat ik zelf wil gaan producen. Ik wil alleen snappen hoe de dj/produce wereld in elkaar zit. Uit nieuwsgierigheid.
Maar goed, het is dus gewoon produceren wat ik bedoel. Wat ik dan wil weten, hoe maakt Armin van Buuren of vergelijkbaar zijn plaatjes? (vb, state of trance podcast, http://www.youtube.com/watch?v=hTdJU5FGnWg)Hoe gaat dat in zijn werk? Heeft hij een aantal basisplaten die als bron voor de geluidseffecten dienen en maakt hij daar een nieuwe mix van? Het is namelijk volgens mij meer dan alleen plaatjes aan elkaar draaien. Doet hij dit met een (hardwarematige) variant van bijv. Fruity Loops, Ableton dat soort dingen?
Beatloops maak je vrij makkelijk zelf, als je elk instrument als aparte sample hebt.
(ik ben begonnen in de tracker wereld, fasttracker, later scaletracker - als basis kan je daar veel van leren)
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Meen dat FL ook al een enorme hoeveelheid samples standaard heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 15-05-2009 11:56 ]
Enorm? Nee, niet echt. Mja, de meeste samples die meegeleverd worden zijn mijns inziens bagger.SinergyX schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:56:
Meen dat FL ook al een enorme hoeveelheid samples standaard heeft.
Hmmm leuk ja, ik kom meerdere keren per maand op hardcore/hardstyle feestjes en ik overdrijf niet als ik zeg dat daar alles nog met SL's, CDJ's etc gebeurd en ik nog geen enkele grote danwel talent danwel local heb zien aankomen met zijn laptop o.i.d. Mensen zoals Paul Elstak, Darkraver, Neophyte, Evil Activities, The Prophet, Wildstylez en noem maar op komen nog steeds met vinyl en cd's opdraven.
Ik kom ook geregeld op feestjes met progressive, house, electro en eclectic enzo, daar zie ik het wel meer. Daarom...
Vond het artikel dan ook een beetje, ja...ik weet niet. Kort door de bocht. Ik blijf erbij dat het digitale DJ gebeuren sterk afhankelijk is van de muziekstroming. En ik blijf er ook bij dat digitale DJ'en het te makkelijk maakt voor jan met de korte achternaam om te gaan draaien. Ik ben ook van mening dat dat juist de scene zal verzieken juist doordat elke kneus kan gaan draaien door maar even op de "sync" button te gaan drukken.
Sorry Reind, ik wil je hier absoluut niet mee tegen de schenen trappen, maar je artikel deed toch wel eventjes mijn bloed aan de kook brengen
Daar is de grens nogal vaag natuurlijk...
Met uitzondering van een aantal stromingen is de SL toch echt verdrongen tot in de marges.Kaap schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 02:58:
Vandaag folder gehad van een bekende webshop. Achterin stond een artikel geschreven betreffende digitale dj's t.o.v. de oude garde. Dat SL's etc al zelden voorbij komen en het al digitaal is wat de klok slaat.
De CD speler is digitaal en zoals al eerder aangehaald zijn bepaalde stromingen wat "conservatiever" dan andere stromingen en zijn de mensen die je aanhaalt wel redelijk oude garde, het zijn namelijk namen die IK als 16 jarige ook op mijn eerste house feestje (thunderdome in Utrecht geloof ik) tegen kwam.Hmmm leuk ja, ik kom meerdere keren per maand op hardcore/hardstyle feestjes en ik overdrijf niet als ik zeg dat daar alles nog met SL's, CDJ's etc gebeurd en ik nog geen enkele grote danwel talent danwel local heb zien aankomen met zijn laptop o.i.d. Mensen zoals Paul Elstak, Darkraver, Neophyte, Evil Activities, The Prophet, Wildstylez en noem maar op komen nog steeds met vinyl en cd's opdraven.
Kijk voor de gein eens naar Techno feestjes... daar zie je bijna niemand zonder een midi controller. Maar zoals ik al zei, het verschilt per stroming.Ik kom ook geregeld op feestjes met progressive, house, electro en eclectic enzo, daar zie ik het wel meer. Daarom...
Ik zat aan 750 woorden gebonden dus lang door de bocht ging nietVond het artikel dan ook een beetje, ja...ik weet niet. Kort door de bocht.
Typische uitspraak van mensen die zelf niet of nauwelijks met deze digitale wereld te maken hebben, die mensen gooien het namelijk nogal snel op de sync button e.d. die je echt niet verplicht bent te gebruiken maar die je wel de mogelijkheid geeft op andere zaken te concentreren.En ik blijf er ook bij dat digitale DJ'en het te makkelijk maakt voor jan met de korte achternaam om te gaan draaien. Ik ben ook van mening dat dat juist de scene zal verzieken juist doordat elke kneus kan gaan draaien door maar even op de "sync" button te gaan drukken.
Mensen die old fashion vinyl draaien zie ik namelijk nooit zulke hele bijzondere dingen doen tijdens een dj set terwijl digital dj's veel loops, filters, effecten you name it gebruiken waardoor er onder de streep veel meer mogelijk is en niet de apparatuur de beperking is van de creativiteit van de persoon die er achter staat maar dat die persoon daar zelf 100% verantwoordelijk voor is.
In plaats van elkaar te veroordelen als voor en tegenstanders en elkaar uit te maken voor "kneus" zou het misschien wel eens een verstandig zijn om een beetje vooronderzoek te doen. Als beatmatchen namelijk het trucje was waarmee je een goede dj zou worden waarom verdien ik dan niet net zoveel als Tiesto op jaarbasis want dat beatmatchen gaat mij net zo goed af als hem...
Oh wees gerust, ik heb het ook geschreven vanuit het oogpunt om weer eens een paar heilige huisjes omver te "schuppen" en schijnbaar was het toch de moeite om te lezen want ik heb al aardig wat reacties gehad inmiddels en dus heeft het zijn doel weer mooi bereiktSorry Reind, ik wil je hier absoluut niet mee tegen de schenen trappen, maar je artikel deed toch wel eventjes mijn bloed aan de kook brengen
Voor de mensen die het magazine niet hebben gehad, http://www.aboutdj.nl/ima...ersen/aboutdj_media_5.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 16-05-2009 14:01 ]
Als je Armin van Buren zegt, vergeet dan Fruity Loops, hij gebruikt Ableton Live.Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:17:
- Een producer maakt nummers van scratch. Hij doet dit in een programma vergelijkbaar aan Fruity Loops. Bijvoorbeeld Armin van Buuren?
Jij bedoelt het live remashen/controllerism a la Moldover, Ean Golden, Tom Cosm of het mooie remash werk dat Sasha ook tijdens zijn livesets doet.- Maar er is volgens mij nog een tussenvorm, waarbij iemand beats/geluidjes van bepaalde nummers gebruikt en daarvan nieuwe nummers maakt. Dit kan dan live of vantevoren. Ik heb vaak dat ik in een discotheek zit sta en dat er een hele chille beat opstaat die maar door blijft gaan met af en toe vocals uit een bepaald nummer. Njah zegmaar niet zelf nummers maken en ook geen plaatjes draaien, maar een beetje iets ertussen. Een voorbeeld zijn mash-ups, waarbij ook beats/vocals van nummers door elkaar gemixt worden.
Deze jongens zijn instaat door gebruik van Ableton of Traktor DJ studio(in combinatie met speciale toe-/aanpassingen) remixes te maken.
Kijk eens naar filmpjes van Moldover of Ean, ik denk dat dit een beetje meer is wat jij bedoelt namelijk.
[/quote]
Als dat laatste inderdaad is wat je bedoelt, kijk dan op websites als http://www.controllerism.com (Moldover), http://www.djtechtools.com (Ean Golden) of http://www.cosm.co.nz
Vooral de laatste is heel gaaf, aangezien deze ook insites geeft voor wat betreft zijn manier van werken binnen Ableton Live.(Een manier van draaien die ik ook zelf aan het onderzoeken ben
Retificatie:Reind schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:30:
[...]
Met uitzondering van een aantal stromingen is de SL toch echt verdrongen tot in de marges.
[...]
De CD speler is digitaal en zoals al eerder aangehaald zijn bepaalde stromingen wat "conservatiever" dan andere stromingen en zijn de mensen die je aanhaalt wel redelijk oude garde, het zijn namelijk namen die IK als 16 jarige ook op mijn eerste house feestje (thunderdome in Utrecht geloof ik) tegen kwam.
[...]
Kijk voor de gein eens naar Techno feestjes... daar zie je bijna niemand zonder een midi controller. Maar zoals ik al zei, het verschilt per stroming.
[...]
Ik zat aan 750 woorden gebonden dus lang door de bocht ging niet
[...]
Typische uitspraak van mensen die zelf niet of nauwelijks met deze digitale wereld te maken hebben, die mensen gooien het namelijk nogal snel op de sync button e.d. die je echt niet verplicht bent te gebruiken maar die je wel de mogelijkheid geeft op andere zaken te concentreren.
Mensen die old fashion vinyl draaien zie ik namelijk nooit zulke hele bijzondere dingen doen tijdens een dj set terwijl digital dj's veel loops, filters, effecten you name it gebruiken waardoor er onder de streep veel meer mogelijk is en niet de apparatuur de beperking is van de creativiteit van de persoon die er achter staat maar dat die persoon daar zelf 100% verantwoordelijk voor is.
In plaats van elkaar te veroordelen als voor en tegenstanders en elkaar uit te maken voor "kneus" zou het misschien wel eens een verstandig zijn om een beetje vooronderzoek te doen. Als beatmatchen namelijk het trucje was waarmee je een goede dj zou worden waarom verdien ik dan niet net zoveel als Tiesto op jaarbasis want dat beatmatchen gaat mij net zo goed af als hem...
[...]
Oh wees gerust, ik heb het ook geschreven vanuit het oogpunt om weer eens een paar heilige huisjes omver te "schuppen" en schijnbaar was het toch de moeite om te lezen want ik heb al aardig wat reacties gehad inmiddels en dus heeft het zijn doel weer mooi bereikt
Voor de mensen die het magazine niet hebben gehad, http://www.aboutdj.nl/ima...ersen/aboutdj_media_5.jpg
Met het digitaal DJ'en in mijn context doel ik echt alleen het gebruik van software. Niet CD spelers.
Met het woordje kneus doel ik op de massa mannetjes die vervolgens het DJ'en ook maar "even" oppakken omdat het met de software zo simpel voor ze gemaakt wordt. Ja, met het syncen alleen kom je er niet, maar ik denk dat je best wel een beetje begrijpt wat ik bedoel, de drempel wordt wel lager. Ik doel absoluut niet op de gasten die echt heel dedicated met het vak bezig zijn. Hoor zo vaak demos van gasten waar de beatmatches en overgangen zo goed klinken, maar als ik ze vraag naar hun gear noemen ze Ableton. Sorry, maar hoe moet je van iemand zijn skills uitgaan als je weet dat het heel goed mogelijk is dat ie de software te veel heeft laten doen.
Ik ben in ieder geval blij dat we het eens zijn dat het per stroming verschilt
Zoals je zelf zegt, je artikel heeft, wederom, stof doen opwaaien, en dat is in ieder geval iets waardoor ik altijd graag je artikelen lees
En wat betreft Tiesto, ik heb hem nooit goed gevonden. Wat mij betreft wederom een produkt die groot geworden is door het producen i.p.v. het DJ'en. Helaas is het tegenwoordig in veel stromingen belangrijker dat je produceert i.p.v. goed kan draaien om aan de bak te komen.
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-05-2009 18:52 ]
Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat anderen nu sneller kunnen wat jij al kunt (en waar je lang voor hebt moeten oefenen) en dat je bang bent dat zij misschien wel een heftiger geluid uit de boxen kunnen krijgen waardoor jij minder speciaal bent.Kaap schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:50:
[...]
Retificatie:
Met het digitaal DJ'en in mijn context doel ik echt alleen het gebruik van software. Niet CD spelers.
Met het woordje kneus doel ik op de massa mannetjes die vervolgens het DJ'en ook maar "even" oppakken omdat het met de software zo simpel voor ze gemaakt wordt. Ja, met het syncen alleen kom je er niet, maar ik denk dat je best wel een beetje begrijpt wat ik bedoel, de drempel wordt wel lager. Ik doel absoluut niet op de gasten die echt heel dedicated met het vak bezig zijn. Hoor zo vaak demos van gasten waar de beatmatches en overgangen zo goed klinken, maar als ik ze vraag naar hun gear noemen ze Ableton. Sorry, maar hoe moet je van iemand zijn skills uitgaan als je weet dat het heel goed mogelijk is dat ie de software te veel heeft laten doen.
Ik ben in ieder geval blij dat we het eens zijn dat het per stroming verschiltEn laten het daar dan ook maar bij houden.
Zoals je zelf zegt, je artikel heeft, wederom, stof doen opwaaien, en dat is in ieder geval iets waardoor ik altijd graag je artikelen lees
En wat betreft Tiesto, ik heb hem nooit goed gevonden. Wat mij betreft wederom een produkt die groot geworden is door het producen i.p.v. het DJ'en. Helaas is het tegenwoordig in veel stromingen belangrijker dat je produceert i.p.v. goed kan draaien om aan de bak te komen.

Ik deel je gevoel voor romantiek en dat is wel een beetje weg met de digitale ontwikkeling. De realiteit is alleen dat 99% vd mensen het geen ene mallemoer interesseert hoe de DJ het doet, al zou die met een spijker in een stuk glas staan kerven, als er maar vette sounds uit de speakers komen.
En dat is natuurlijk ook waar het om gaat: Vette sounds uit de speakers zodat we een goede tijd hebben, met dansen, wijven in bed proberen te lullen etc.
Hoe de DJ het doet maakt niet uit. En als die het doet is tie coolio.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
En ja, ik heb altijd, vroegah al in de 90's, toch een soort romantiek gekoppeld aan het DJ'en. Guess times change.
Inderdaad, en eerlijk is eerlijk... ik mis de middagen in de platenzaak op zoek naar die ene ultieme plaat ook wel eens. Niet zozeer om die ene plaat maar meer omdat het uiteindelijk neer kwam op flink socialisen, teveel koffie drinken en teveel onzin uitkramen.Kaap schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:36:
En ja, ik heb altijd, vroegah al in de 90's, toch een soort romantiek gekoppeld aan het DJ'en. Guess times change.
Maar ach, niets is of blijft wat het geweest is en wij als dj's van de oude generatie hebben in ieder geval de herinnering er nog aan
Ja, herinner me toen ik begon met draaien in '95, was 16, de enigste platenzaak zat 10KM verderop. Elke zaterdag op de fiets, door weer en wind. En dan hingen we daar gewoon uren. Koffie drinken, ouwehoeren, plaatjes luisteren, plaatjes gewoon public draaien. Geweldig.Reind schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:28:
[...]
Inderdaad, en eerlijk is eerlijk... ik mis de middagen in de platenzaak op zoek naar die ene ultieme plaat ook wel eens. Niet zozeer om die ene plaat maar meer omdat het uiteindelijk neer kwam op flink socialisen, teveel koffie drinken en teveel onzin uitkramen.
Maar ach, niets is of blijft wat het geweest is en wij als dj's van de oude generatie hebben in ieder geval de herinnering er nog aan
Maar...moet heel eerlijk zijn, gezien mijn huidige leventje, vind ik freaky records toch wel erug makkelijk
Naja ik koop uit schuld gevoel meestal maar een classicje op vinyl. Toch als ik het geld had zou ik lekker alles weer op vinyl kopen. Laat dat fancy draaien maar aan anderen over. Ik blijf toch vooral van de lange mix. Voor het fancy werk ben ik steeds meer met Ableton Live bezig. Daat kan je toch wel leuke dingen mee.
Tracklist:
01. Lex Da Funk - Hook Phonomena
02. Phonk D'or - F*ck Me Up (Phonk's Re-work)
03. Madkid - Ynobe
04. Santos Suarez & Felipe Cruz - Brasil (Original Mix)
05. Clubzound - Freak Samba (Original Mix)
8. The Bulgarian - Drop Down (Original Mix)
09. The H2O Project - We Love FOX
10. Stupid Fresh - Grip Yourself (Original Mix)
11. Breakdown - Break The System (Mightyfools Remix)
12. Chris James & Lee Dearn - Torcida Cumbia (Mightyfools Remix)
DM voor link
Verwijderd
Als ik ze binnen heb gelijk de meest optimale luisteropstelling zoeken en draaien maar! Ben er nu al erg blij mee.
Voor de huiskamer dj-opstelling die ik nu heb voldoen ze prima. Vond het Syrincs setje toch net iets te prijzig en omdat ik in de toekomst ook ableton weer op wil pakken was dit een logische keuze. Nu alleen nog een nieuwe mixer en traktor scratch en dan ben ik helemaal klaar.

Vraagje: als jullie een mix maken, hoe bepaal je welk nummer waar komt ongeveer? De platen in elkaar mixen heb ik wel aardig onder de knie maar vind het lastig een goede opbouw in een setje te maken, zijn daar nog tips voor?
Ik wil altijd een beetje een golvende energie stroom krijgen door de gehele mix.
Je moet een beetje weten wanneer je publiek wil knallen, of ze nog een graadje hoger kunnen, of juist dat ze even moeten afbouwen.
Probeer dit te anticiperen met je plaatkeuze, een set kan gewoon niet continu knallen. Het publiek moet af en toe even een adempauze hebben.
Verwijderd
Eigenlijk een combinatie 'factoren' dus.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 12:31 ]
Wat betreft de midi/cd/platen discussie: een DJ die niet veel meer doet dan beatmatchen en op eenvoudige wijze plaat a naar b laat overlopen vind ik sowieso saai. Je moet gebruik maken van de sterke punten van het systeem die je met andere systemen niet kan doen. Ik vind de sync button te geil op mijn controller, maar als je alleen de syncbutton en de crossfader gebruikt, dan haal je misschien 10% uit dat dingetje. Het voordeel van digitaal vind ik dat je veel sneller kan mixen, de tracks heb je zo gevonden, inmixen kan sneller etc. Of je hebt vier virtuele desks tegelijk, die je ook nog redelijk gemakkelijk kan bedienen.
Als je het over DJ's hebt met old skool platenspelers, dan vind ik een kerel als Kentaro toch wel tot de meest briljante horen:
Die gast gast haalt het maximale uit z'n installatie en doet dingen die praktisch onmogelijk zijn met een CD speler of een midicontroller(en op de platenspeler zal het voor de meeste mensen ook onmogelijk zijn). Als je je platen alleen maar beat matcht en dan de crossfader gebruikt, tsja. Dan mag je van mij ook een sync button gebruiken.
Sowieso moeten mensen niet vergeten dat DJ'en door de rest van de muziekwereld niet gezien wordt als de meest moeilijke muzikale bezigheid (en terecht). Dus ja, dan kan je zeuren over een CD-speer of midicontroller, zoveel genialer ben je zelf ook niet
Veel grote DJ namen hebben een standaard set die ze grotendeels ten gehore brengen op veel verschillende plaatsen. Op zich is dat denk ik wel een goed uitgangspunt, al zullen andere mensen het ongetwijfeld weer enorm nep vindenCartman! schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:42:
W00fer: dat voegt echt niks toe aan dit topic natuurlijk
Vraagje: als jullie een mix maken, hoe bepaal je welk nummer waar komt ongeveer? De platen in elkaar mixen heb ik wel aardig onder de knie maar vind het lastig een goede opbouw in een setje te maken, zijn daar nog tips voor?
Heerlijke set inderdaad, vooral live was het gekkenhuis.Sc00t schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:27:
Een voorbeeld van een nagenoeg perfecte set is de A Cross The Universe set van Justice (vind ik dan). Maar dit is natuurlijk ook erg publiek afhankelijk.
Probeer eens een aantal nummers die je goed vind te verzamelen, en ze dan in een bepaalde volgorde te zetten. Dan van die tracks in de volgorde een mix maken. Zo leer je ook wat goed klinkt en wat niet. Het is gewoon een kwestie van veel oefenen en blijven proberen, dan merk je vanzelf wat goed werkt.Cartman! schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:42:
Ik sorteer ze op ja euhm...soortje van stemming. Begin rustig, strak nummer, relax. Dat bouwt op naar vrolijker, lekkere deuntjes en vocals erdoor en daarna ga ik naar wat steviger. Wellicht snap je niet wat ik bedoel maar goed, dit is beste uitleg die ik kan geven denk ik...Cartman! schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:42:
Zoek maar eens op Youtube naar de Numark NS7BarôZZa schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:36:
Die gast gast haalt het maximale uit z'n installatie en doet dingen die praktisch onmogelijk zijn met een CD speler of een midicontroller(en op de platenspeler zal het voor de meeste mensen ook onmogelijk zijn).
http://www.youtube.com/watch?v=ofLpGbELcGU
(weet iemand ook hoe de plaat heet die op ongeveer 3:18min begint in het NS7 youtube filmpje)
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ik kan moeilijk TVP posten, tis geen fok hierCartman! schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:42:
Bookmark het topic dan.
Ik ben wel benieuwd trouwens, hoeveel geld hebben jullie in totaal (ongeveer) uitgegeven aan deze hobby? Bij mij is het verder gegaan dan ik in begin gedacht had, al met al zijn er toch wel aardig wat centjes in gegaan.

Bij een grove schatting die ik net deed kwam ik op € 6000,- uit; maar ik ben vast nog een en ander vergeten, dus dan zou het hoger uitkomen. Daar heb ik de muziek wel buiten gelaten (daar wil ik het niet eens over hebben
Overigens nog geen seconde spijt gehad, dus ik zou het zo weer uitgeven.
[ Voor 64% gewijzigd door Michali op 23-05-2009 01:17 ]
Met de NS7 ben ik wel bekend, volg dat ding al een tijdje en zag hem een paar dagen terug nog in Amsterdam staan. Prachtig apparaatje en de eerste in zijn soort. Maar ik zie je nog niet dit soort naaldtrucjes erop doen:audiojunk schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:17:
[...]
Zoek maar eens op Youtube naar de Numark NS7
http://www.youtube.com/watch?v=ofLpGbELcGU
(weet iemand ook hoe de plaat heet die op ongeveer 3:18min begint in het NS7 youtube filmpje)
(deze is ook tof: http://www.youtube.com/watch?v=QO2TOX-hcj4)
Dan zou je een aparte controller moeten hebben voor cuepoints oid, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde.
Van mij hoeven midicontrollers ook niet vinyl na te bootsen. Ik leg de vergelijking een beetje met een piano en een keyboard. Met zo'n keyboard kan je ongetwijfeld vrij realistische pianogeluiden nabootsen, maar het is niet hetzelfde. Ze kunnen overigens prima naast elkaar leven en hebben beide hun toepassingen. Al denk ik dat net als met de keyboard, de midicontrollers toch een stuk populairder zullen worden dan hun ouderwetse tegenhangers.
Precies. Voor het 'echte' turntabelism zul je altijd wel draaitafels of vergelijkbare houden. Ik heb wel eens filmpjes gezien waarin een gast het element op de ribbels van de platter hield, en daarmee dus een geluid creëerde. Zulke directe interactie met je apparatuur is natuurlijk onmogelijk als je alles puur met een midi aanstuurt. Gewoon een kwestie van het juiste gereedschap voor de juiste klus. Je kunt je dan wel in bochten gaan wringen en zeggen dat het ook anders kan, maar dan maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk.BarôZZa schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 01:19:
Dan zou je een aparte controller moeten hebben voor cuepoints oid, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde.
Van mij hoeven midicontrollers ook niet vinyl na te bootsen. Ik leg de vergelijking een beetje met een piano en een keyboard. Met zo'n keyboard kan je ongetwijfeld vrij realistische pianogeluiden nabootsen, maar het is niet hetzelfde. Ze kunnen overigens prima naast elkaar leven en hebben beide hun toepassingen. Al denk ik dat net als met de keyboard, de midicontrollers toch een stuk populairder zullen worden dan hun ouderwetse tegenhangers.
Feit is wel dat er weinig mensen zijn die hun apparatuur op een dergelijke manier gebruiken. Velen zullen zelfs verwijl nooit scratchen of backspinnen oid. (waaronder ik
Titel: 1 Year, So Far So Good
Tracklist:
Frontliner - Time + Acapella The Realm
Josh & Wesz - Like Thiz
Gentalica - Ready?
DJ Phil TY - A Kay A
Wildstylez - Music Or Noize
D-Block & S-Te-Fan - Music Made Addict
Tatanka - DJ's Life
Crypsis - Tuatara
Dozer - Relax
Ivan Carsten - Bumpin' Hard
Zatox meets The R3bels - Choir
Noisecontrollers - Ctrl-Alt-Delete
Crypsis - Get Hit
DM voor linkje
Yep, ik begin meestal met wat minimal platen en dan bouw ik op naar House en hardere Electro House. Beetje tech hier en daar ertussen vind ik altijd wel lekker. Maar goed, als je in een club draait en er zijn mensen voor je aant draaien dan pas je er wel een beetje op aan ofc. Als iemand vrij intens eindigt kan ik me voorstellen dat je daar mee verder gaat, het iets relaxer laat worden naar het midden en dan weer gaat knallen.Cartman! schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:48:
Ik snap t wel, tnx voor de reactiesIk ga van t weekend maar eens proberen een setje te bakken van house naar trance toe. Beetje opbouw, steeds iets sneller...van 128 naar 138 bpm oid..
[ Voor 22% gewijzigd door ravenger op 24-05-2009 12:20 ]
Het gaat volgens mij om de volgende punten :
- Klinkt het als één geheel?
- Klinkt het als een verhaal?
- Voelt de dj wat het publiek wilt?
Ik merk, en dat is misschien beroepsdeformatie, dat de begrippen hard en snel vaak door elkaar gebruikt worden, terwijl ik vind dat dat hele verschillende dingen zijn. Zeker binnen de techno. Ik heb 125bpm platen die je het shirt van het lijf zullen blazen en 135bpm platen waar je rustig van in slaap kan vallen.
Probeer dus naar meer dan alleen de bpm te kijken, kijk vooral eens naar het gevoel dat een plaat oproept. Je kan vaak snelle platen ook prima naar beneden pitchen, waardoor ze lekker gaan 'hangen'.
Zo krijg je toch het gewenste gevoel in een zaal terwijl je jezelf ruim voldoende 'tempo-headroom' gunt als DJ. Want de stelregel blijft: tempo opbouwen is makkelijk, tempo afbouwen is moeilijk. Hoe langer je erover doet, des te breder blijft de selectie platen die je kan maken.
En waarom denk je dat dit bij omhoog pitchen niet gebeurd? Alleen omdat je het minder goed hoort?BarôZZa schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:23:
Voor de geluidskwaliteit kan je beter uppitchen dan downpitchen. Wanneer je flink downpitcht holt de kwaliteit snel achteruit.
Ben dus echt aan het kijken wat nu. Mijn Nuo 3 is goed, geluid is goed, stevig ding. Maar wil gewoon een mixer met effecten. Omdat daar waar ik draai en waar ik binnenkort allemaal draai altijd een DJM-800 staat heb ik zelf zoiets van, dan wil ik datzelfde hebben om het maximale eruit te kunnen halen. Maar de DJM-800 is gewoon te duur. Wat komt er dan zo dicht mogelijk bij de DJM-800 kwa features en feeling met de DJM-800.
Ben dus al een paar dagen gaan vergelijken. DJM-700 vs DJM-800. Na verschillende reviews gelezen te hebben, ook filmpjes bekeken te hebben is dit volgens mij de lijst met verschillen.
DJM-700
+high/low pass filter
+2 roll effecten
-geen color effects
-slechts 2 fader starts ipv 4 op DJM-800
-geen digitaal in, wel uit
-iets kleinere display voor effecten t.o.v. DJM-800
DJM-800
+color effects
+4 fader starts ipv 2 op de DJM-700
+Zowel digitaal in als uit
+iets grotere display voor effecten
-high/low pass filter
-2 roll effecten
-momenteel gem. 750,- duurder dan DJM-700
Goed.....
1. ik draai met SL's waar eventueel nog een CDJ-800 bij gaat komen. De 2 extra fader starts hebben dus voor mij al geen nut.
2. digitaal in, ik geloof niet dat dit voor mij van belang is, met software draaien staat niet op mijn verlanglijstje.
3. de grotere display zal me ook een rotzorg zijn.
4. de color effects van de DJM-800 zijn fijn, jammer dat die niet op de DJM-700 zitten. Crush zit wel op de effectunit van de DJM-700. Das eigenlijk het enige coloreffect welke ik echt vet vind, dus hem leren toepassen op de DJM-700 zal geen probleem zijn en zal hem dus niet missen.
Al met al, als ik het lijstje met verschillen bekijk, betekent het dat ik voor 750,- minder een mixer heb die kwa bouw en indeling vrijwel identiek is aan de DJM-800, en ik voor dat prijsverschil voor wat ik wens eigenlijk alleen(half) de color effects moet missen.
Lijkt mij duidelijk dat de DJM-700 voor wat ik zoek en wens beste kwaliteit/feature/prijsverhouding heeft?
Er is een maar, wat ik zie en lees geeft me geen duidelijke inzage of de bouwkwaliteit van de DJM-700 echt net zo hoog is als de DJM-800. Zijn de faders hetzelfde bijvoorbeeld, of voelen de EQ knobs net zo aan als de DJM-800. Die verschillen zou ik nog wel willen weten. Vrees alleen dat ik dit toch echt moet horen van mensen die met zowel de 700 als 800 hebben gedraaid. En misschien zie ik andere dingen over het hoofd.
Graag diegene hun mening zou ik horen...wellicht dat bijvoorbeeld Reind hier wat zinnigs over kan zeggen als grote DJ gear guru
Zelf heb ik wel enige regelmaat met de DJM-700 gedraaid als met de DJM-800. Het grootste gemis vond ik de color effecten, daarmee draai je toch wel redelijk makkelijk een nummer mee weg of haal je er een leuk effect mee uit. Maargoed, dat is dan mijn mening over de color effecten.
De EQ-knobs en faders voelen eigenlijk zo goed als hetzelfde aan en over bouwkwaliteit hoef je niet te klagen. Ook het kleinere display van de DJM-700 ga je niet veel van merken.
En tja, het prijsverschil. Het is een dure aangelegenheid zo'n DJM-800. Dat is ook de reden dat ik ben afgehaakt in de aanschaf van een Tiësto-vloot en m'n zinnen heb gezet op de nieuwe topspeler van Denon, de DN-S3700. Qua mixer wacht ik op de DN-X1700, maar die is nog niet leverbaar. Ik ben zéér benieuwd naar die mixer. Normaliter draai ik B2B met m'n beste vriend, ik ben al benieuwd wat voor dolle pret dat oplevert met zo'n dubbele effectenbak. Niet dat we de hele avond staan te spelen met zo'n effectenbak, maar als we on the road zijn en we moeten onze eigen set meenemen, ben ik wel benieuwd
Dit topic is gesloten.