Da_maniaC schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:35:
Het word nu wel een beetje erg oppervlakkig he jongens.
Ik neem bij dit soort uitspraken liever het gehele high-end DJ Heaphone segment bij elkaar ipv te roepen dat 1 enkele koptelefoon de beste was.
Er is wel een beste, de vraag is alleen of dat voor iedereen de beste is. De HDJ-2000 klinkt als 1 van de betere, de MDR-V7509 klinkt nog net iets mooier maar is weer een stuk lomper, het draagcomfort van de HDJ is goed, de build quality is meer dan goed en de demping is oke... mag ook wel voor een headphone van 300 euro (want dat kost ie na de prijsstijging).
Als ik een koptelefoon moest aanwijzen als "beste" zou het de Pioneer HDJ-2000 zijn, de beste op papier dan weliswaar. Feit is namelijk dat er ook andere factoren mee spelen zoals een budget, persoonlijke voorkeur e.d. waardoor de"beste" niet voor iedereen de "beste keuze" is.
De beste headphone op papier is gewoon de HDJ-2000 maar dat hoeft dan dus niet de beste keuze voor iedereen te zijn.
Flake schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:16:
[...]
Ik heb sinds het begin dat ik ging draaien demootjes opgenomen en de meeste heb ik nog gewoon. Het valt mij meteen op dat de vinylplaten die opgenomen zijn met de Nuo behoorlijk plat klinken. Zelfs die met de PS-540i klinken veel voller. Ik dacht dat mijn platen/elementen aan het slijten waren, maar het bleek dus echt de preamps te zijn. Losse RIAA preamp op een line ingang klonk gewoon beter. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik 1 van de eerste modellen van de Nuo had gekocht, misschien dat de preamps nu zijn vervangen door fatsoenlijek.
Met de phono pre-amps in de Nuo5 is niets mis, zijn gewoon zoals ze zijn moeten in een mixer uit deze prijsklasse en dat is prima. Denk dat jij misschien een keer pech hebt gehad met een maandag morgen model want als het een algemeen bekend probleem was geweest hadden we het wel meer gehoord en jij bent de eerste die ik er over hoor.
Post-fader houdt dus in ná de fader, en zo hoor je een effect per definitie te gebruiken. Als je een echo wilt gebruiken om de set af te sluiten en je smijt de fader dicht, dan is de echo ook weg en dat is een fout.
Volgens mij (en er is vast wel iemand die dat wil testen hier) werkt het gewoon op een Nuo5 zoals jij denkt dat het hoort alleen is dat geen echo maar een delay. Op mijn EVO5 werkt een echo inderdaad niet door met de fader dicht terwijl een delay dat wel doet... zoals het hoort en volgens mij is dat niet anders op de Nuo5.
De fader als wet/drycontrol is idd prettiger dan een potmeter, toegegeven. Maar alle instelmogelijkheden gaan ten koste van de gebruiksvriendelijkheid. Bij een time-based effect (een flanger bijvoorbeeld) ging het bij de 800 lekker makkelijk: BPM detectie op auto, maat aangeven en smijten maar. Daar heeft de Nuo dan weer een potmeter voor die lang niet zo lekker werkt. Dat extraatje met die USB software vond ik verder ook weinig interessant.
Je bent nu een mixer uit een hele andere prijsklasse en andere tijd aan het vergelijken met de DJM-800, de Nuo5 was er al even voor de DJM-800 uit kwam en wat dat betreft is het eerlijker om de EVO4 te vergelijken met de DJM-800 en laat die nou net compleet de vloer aan vegen met de DJM-800 als het aankomt op effecten.
Wat ik bij effecten vooral belangrijk vind is 1) geluidskwaliteit, 2) bedieningsgemak en daaronder pas de extraatjes. En hoe graag ik ook over de Evo zou willen reageren, met name na die vergelijking met A&H, ik zal me in moeten houden want ik ken het ding niet

Want? Zo slecht als jij het wil schetsen klinkt een EVO niet hoor, sterker nog je mag hem gewoon in het rijtje Rane, A&H e.d. plaatsen want daar hoort de mixer in thuis als het aankomt op kwaliteit. Daarnaast is een EVO net zo gebruiksvriendelijk als een DJM, door alle mogelijkheden komt de mixer iets wat indrukwekkend en overweldigend over maar als je gewoon simpel wil werken zoals op een DJM kan dat prima, die extra's zitten je namelijk totaal niet in de weg en zitten 1 niveau dieper dan de standaard bediening.
Voordeel van de EVO5 is dat je zelf effecten kunt combineren (layeren), opslaan en aanpassen naar wens met wanneer je dat zou willen 1000 keer meer mogelijkheden dan op een DJM-800 om nog maar te zwijgen over het midi verhaal (want dat is gewoon een aanfluiting op de DJM), ingebouwde firewire geluidskaart en ga zo maar door. Meer dan genoeg redenen te verzinnen om met de huidige prijzen al helemaal niet meer voor een DJM te kiezen (behalve dan voor de 700 want die heeft als 1 van de weinige producten een prijsverlaging ondergaan en is nu interessant).
-_D_- schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:56:
[...]
Het send & return verhaal had ik al over gehoord, omdat bijvoorbeeld de DJM 400 dat niet heeft

Het punt waar ik vooral mee zit zijn met name de effecten van de RMX40 en de Vestax 280.
*kuch*
Reloop IQ2 *kuch* , kost je de helft van een DJM-400 maar doet absoluut niet onder voor de 400 in kwaliteit en bruikbaarheid. Ruim 600 euro voor een DJM-400 neer moeten leggen is gewoon compleet van de pot af gerukt namelijk.
[
Voor 69% gewijzigd door
R2D2 op 15-04-2009 13:57
]