Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 38 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 74.954 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

swopdark schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:22:
[...]
check trouwens ff gamekings met een special over de game.... kan niet wachten.
Heb de special zojuist bekeken. Hoe enthousiast kun je over een game praten. ;)
Wij chauvinistische Hollanders. Overigens helemaal terecht als ik op de getoonde beelden af moet gaan.

Weet nu wel wat de volgende game aankoop wordt!!

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
robbydw schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:54:
[...]

Heb de special zojuist bekeken. Hoe enthousiast kun je over een game praten. ;)
Wij chauvinistische Hollanders. Overigens helemaal terecht als ik op de getoonde beelden af moet gaan.

Weet nu wel wat de volgende game aankoop wordt!!
En dan de multiplayer jongens, wordt er helemaal zenuwwapselig van. Wat klinken de wapens superstrak.

MUST PLAY

en dit is BETA materiaal!!!

[ Voor 3% gewijzigd door swopdark op 07-01-2009 22:59 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ben niet echt fan van shooters, dus dat zal er wel mee te maken worden, maar wil je geloven dat ik totaal niet opgewonden word van dat spel? :p

Eindelijk een EU releasedate voor Disgaea 3 trouwens:
Square Enix has announced that Nippon Ichi Software's Disgaea 3 will be released in Europe on the 20th of February. A bunch of images can be found inside.

Square Enix press release:
Square Enix Ltd., the publisher of Square Enix® interactive entertainment products in Europe and other PAL territories, today announces that Nippon Ichi Software’s Disgaea®3: Absence of Justice will be released by Square Enix across PAL territories on 20th February 2009 exclusively on the PLAYSTATION®3 (PS3™) computer entertainment system.

Welcome to the twisted world of the Nether Institute, Evil Academy where good is bad and bad is good. In this school a good student is somebody that excels in delinquent activities such as skipping classes or not doing their homework, whereas a bad student arrives to school early and does their homework on time.

This is the setting for Disgaea3, a rich and deep Strategic RPG that’s not afraid to display a very bizarre sense of humour. It’s a winning combination that will leave you laughing one minute and fighting cunning enemies the next. Where special attacks can deliver up to 100 million points worth of damage and the power of the PS3 is used to deliver 2D sprites, albeit lots of them!

John Yamamoto, president and chief executive officer of Square Enix Ltd. comments, “With Disgaea3, Nippon Ichi have created a wonderful world full of bizarre characters and deep, addictive gameplay. I hope everyone enjoys playing this unique and rewarding title.”

For more information about Disgaea3: Absence of Justice, please visit the official website at www.disgaea3game.com
Square-Enix die Nippon Ichi games distribueert. Veel vriesbuien in hel de laatste tijd, maar er kwam net weer een laagje ijs bij :z

[ Voor 86% gewijzigd door boe2 op 07-01-2009 23:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:10:
Waar haal jij dat het de "wensen niet waarmaakt"? De ps3 voldoet 100% aan wat ik in gedachten had en er van verwachtte. Het speelt m'n BD's af, en ik kan er genoeg goede games op spelen aan 'industry standard', stil en subtiel in de woonkamer. Ik kijk er al m'n series op via de pc. Beetje minder grote woorden graag... :O
Ik denk dat Sony dit in gedachte had toen het de PS3 maakte:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2rh34i9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/614/614859/final-fantasy-vii-technical-demo-for-ps3-20060115111747626.jpg

Niet dit:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/oh1dy.jpg

En al helemaal niet dit:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/vyusde.jpg

Als je kijkt naar de periode van eind 2005 tot eind 2006, toen de Wii eigenlijk al ten dode opgeschreven was, de Xbox 360 in het eerste jaar nauwelijks van de grond kwam en er een grote hype was rond de Playstation 3. En je kijkt naar vandaag de dag, dan is er ergens iets in het Playstation 3 avontuur misgegaan. Sony had min of meer Microsoft al 'verslagen' met de Killzone CG en andere filmpjes op de E3 van 2005. Met Kameo en Perfect Dark Zero stonden ze behoorlijk voor paal, Nintendo had toen nog niet eens Wii games om te laten zien en dat was helemaal dramatisch. Al had Sony eind 2006 gelaunched met de prijs van 299 euro en een van de langverwachte games(Killzone, Final Fantasy of Metal Gear Solid) dan hadden we nu een derde generatie gehad met de Playstation aan kop. Je persoonlijke verwachtingen zijn misschien waargemaakt, maar die van de developers die massaal investeerden in HD, Sony zelf en hun achterban beslist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

. Al had Sony eind 2006 gelaunched met de prijs van 299 euro...
Dan was Playstation hoogstwaarschijnlijk 2e geweest.
Zoveel PS3's als Wii's over de toonbank blijft een eeuwige natte droom van Sony.
Wat ik jammer vind is dat de development kosten vd PS3 zo gigahoog zijn opgelopen..
En dat ze zelfs nu nog met elk verkochte console verlies draaien?
En dan te bedenken dat er in het originele PS3 concept nog meer hardware zat! 8)7
Theoretisch gezien, als ze de PS3 dit jaar gingen ontwerpen/samenstellen/produceren etc,
dan zouden ze wegens goedkope hardwarekosten zo ziek veel goedkoper uit zijn met een veel betere console.
Maar dat is blablapraat achteraf natuurlijk. :>
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:29:
[...]

Je hebt helemaal gelijk man!! Vandaag een artikel in de krant, tegen alle verwachting in, dat de PS2 in de VS (gezien het aantal huishoudens en gamers zéér groot) de meest gebruikte console is!
Dat draagt ongetwijfeld bij aan de lage IQ's in dat land.
kon het niet laten :X

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Ben vandaag (woensdag) langs de Mediamarkt Middelburg gegaan om een PS3 op te halen, maar ze waren volledig uitverkocht. Het excuus dat een MM medewerker (nooit echt een betrouwbare bron) mij gaf, was dat Playstation Europe door hun voorraad heen is en ze geen eens hebben geleverd op het moment dat de MM folder werd gedrukt.

Bull natuurlijk, aangezien hij via andere (web)shops wel gewoon te krijgen is. Hem bestellen voor als ie wel op voorraad is werd mij als onmogelijk verteld. Volgens mij was die medewerker het gewoon beu om die vraag te beantwoorden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Nou gevonden:

Sharkoon x-tatic digital.advprijs: 109.99 euro
Hopelijk is t wat voor je.
Succes
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:08:
[...]

Top, daar zou ik érg blij mee zijn ;) . Ben echt al een tijdje aan het zoeken enzo, en ik dacht idd ook dat de gamer editie van die medusa (dus niet met de roze/groene/blauwe kabels) met USB de juiste zou zijn! Zie het graag tegemoet! thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

M-co schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 03:38:
Bull natuurlijk, aangezien hij via andere (web)shops wel gewoon te krijgen is. Hem bestellen voor als ie wel op voorraad is werd mij als onmogelijk verteld. Volgens mij was die medewerker het gewoon beu om die vraag te beantwoorden. :/
Als die hun eigen voorraad nog niet verkocht hadden voordat Sony door hun eigen voorraad heen was, is dat natuurlijk geen Bull. Ik kan me best voorstellen dat een MM eerder door hun eigen voorraad heen is dan een webshop, en daardoor eerder de aanvoerproblemen van Sony ondervind.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

scorpie

Supra Addict

Nou, het schijnt dat Sony morgen (vandaag?) op de CES beurs het een en ander laat zien van Killzone 2, Resistance Retribution, en nog een game. Ben zeer benieuwd :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

angelus20 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:00:
[...]

Ik ken niet echt herleiden waar de 2 betekenissen door elkaar worden gehaald, tot nu toe vertel je precies het zelfde als wat ik in mijn verhaal verklaar.

Yup ps1, ps2 en dvd worden geupscaled(had ik ook aan gegeven) DVD via SETTINGS > video settings en de ps1,ps2 games via het kopje GAME > settings upscaling

PS3 games daarin tegen niet, output settings oftewel settings>Display settings>HDMI --> handmatig:
576p (gefade, kan niet worden uitgevinkt)
720P (wel)
1080i (wel)
1080p (wel)

Filter ik 1080i,720p eruit worden games zoals Uncharted(720p) uitgestuurd als 576p en niet als 1080p want ook ik heb 1:1 pixelmapping en het beeld word redelijk klein :P
Als je nu gaat upscalen met je TV (je bron blijft dan 576p) waardoor het altijd minder mooi word dan een 720p scaling content.

Indien er een mogelijkheid is om 576p uit te vinken (wat bij mij via de aangegeven lijstje(boven) echt niet van toepassing is), zou ik graag van je willen weten hoe je dit wel voor mekaar hebt gekregen.

Ik geloof best als je 576P uitgevinkt dat de ps3 het dan wel naar 1080P scaled maar helaas is dat bij mij nog niet mogelijk.

Ik hoop dat we nu meer op 1 lijn zitten :) Alvast bedankt.
Hehe, we zitten inderdaad op dezelfde lijn. Ik zal vanavond eens naar mijn display settings kijken. Volgens mij heb ik alles uitgevinkt staan in de PS3, behalve 1080p. Maar volgens jou kan 576p niet uitgevinkt worden... Ik zal dat vanavond eens checken. Als dit waar is, dan betekent dit dat de 1:1 pixelmapping van mijn tv niet werkt, want alles games (ook Uncharted) is beeldvullend. Wordt vervolgd...

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De Wii dat is pas een flop, veel van verkocht maar 75% van die wii's is het laatste jaar niet aan geweest :P

Die PS3 verkopen blijven wel stabiel, ik denk dat er in 2009 een prijsverlaging aankomt waardoor de standaard prisj lager komt, maar idd er zijn nu al aanbieding waarbij ej regelmatig een PS3 koopt voor minder dan 399,- En uiteraard lopen nintendo en de X360 voorop in verkopen, de 360 bestaat al langer en de wii is een casual apparaat wat bij de meeste mensen niet eens meer gebruikt wordt. De looptijd van de PS3 is veel langer dan die van de wii en al helemaal langer dan de X360, kijk maar naar de PS2 wat nog altijd de meest verkochte console is en nog steeds veel verkocht wordt, laten we over 6 jaar nog eens de verkopen van de PS3 en X360 vergelijken.

maargoed geloof dat dit soort discussies/fanbot-talk/flamewars niet gewenst zijn in console topics.

Ontopic:

Gister avond weer een aantal uren met VC bezig geweest, als je eenmaal begonnen bent is het lastig te stoppen dus weer van 7-12 zitten gamen :P Ben nu in het bewuste Chapter 7 aangekomen... damn die tank is huge...! :P

Dit is echt een level waar je veel moet saven en loaden :P kheb nu de voorste turret en de 4 aan de zijkanten kapot en er is maar 1 squad member dood :P... maar die achterste turret is echt irritant door zijn range! Ben ook al op de trapjes geklommen maar ik kon die trafo's daar niet stuk krijgen? :?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Je hebt geluk, tot dan wist ik niet eens dat ik tijdens gevechten kon saven :p. De tank valt uiteindelijk nog mee eens je weet wat je juist moet doen. Alles zit onder een dikke laag armor, dus aanvankelijk ga je niet veel kunnen doen op die trapjes nee :). Het wordt pas later in het gevecht een pure hel
spoiler:
wanneer die valkyrie zowat alles in haar gezichtsveld begint uit te moorden
. Gelukkig is het tegen dan nog een zware spurt tegen de tijd :)
En uiteraard lopen nintendo en de X360 voorop in verkopen, de 360 bestaat al langer en de wii is een casual apparaat wat bij de meeste mensen niet eens meer gebruikt wordt.
Kan je de bron hiervan linken? Lijkt me wat vreemd aangezien de gameverkoop hierop toch vrij goed was dacht ik.

[ Voor 36% gewijzigd door boe2 op 08-01-2009 10:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Chaoss schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:23:

Dit is echt een level waar je veel moet saven en loaden :P kheb nu de voorste turret en de 4 aan de zijkanten kapot en er is maar 1 squad member dood :P... maar die achterste turret is echt irritant door zijn range! Ben ook al op de trapjes geklommen maar ik kon die trafo's daar niet stuk krijgen? :?
Gewoon zorgen dat je voldoende lancers hebt en vergeet niet dat je die machinegun turrets ook met de Edelweiss kan uitschakelen (ook handig voor dekking) en zorg ervoor dat je een engineer hebt voor supplies. Blijkbaar zit je nog in de eerste paar turns want die trafo's komen op een gegeven moment omhoog en dan weet je hoe het zit. Probeer intussen wel vooruit te denken want die turrets zijn tegen die tijd dan wel uitgeschakeld maar het wordt snel een stuk lastiger. Als het echt niet lukt gewoon dat level herstarten en opnieuw proberen.

spoiler:
Ik heb dat level zonder herstart uitgespeeld maar ik had een beetje geluk dat ik met m'n tank iemand klem kon zetten. ;)

P.S
Een granaat gooien in een open trafo werkt ook heel goed.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah zat net al ff in een walktrough te spieken,

maar volgens mij heb ik al een foutje gemaakt, het nl al 2 van die muren omver geschoten (2 en 3'de muur vanaf begin, 1e wou niet) zonder dat de edelweiss er voorbij is, is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chaos: Wat fijn dat de looptijd van de ps3 langer is dan die van de xbox360.... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij niet, Al is het wel een beetje verspilling van cp's om die muren nu al op te blazen. De Edelweiss bleeft bij mij afgezien van de richting hier en daar wat tactisch veranderen op z'n plaats.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Chaoss schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:59:
jah zat net al ff in een walktrough te spieken,

maar volgens mij heb ik al een foutje gemaakt, het nl al 2 van die muren omver geschoten (2 en 3'de muur vanaf begin, 1e wou niet) zonder dat de edelweiss er voorbij is, is dat een probleem?
Geen walktroughs lezen ;). Ik heb achteraf het gevecht in de walktrough eens gelezen omdat iemand het hier gelinked had en ik had het op een compleet andere manier gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:En vanaf nu is dit weer het "PS3 ervaringen topic", zoals ook in de titel staat. Geen "PS3 is beter dan Wii en Xbox of andersom want...."-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

TheZeroorez schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:40:
[modbreak]En vanaf nu is dit weer het "PS3 ervaringen topic", zoals ook in de titel staat. Geen "PS3 is beter dan Wii en Xbox of andersom want...."-topic ;)[/]
Andersom is het sowieso niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dat mag ik niet hopen, op deze build zijn ook de reviews gebasseerd :P De term Beta is een beetje raar bij games, aangezien een game die voor 99,999% af is, nog onder de titel Beta door het leven gaat, bij andere software zou het dan bijvoorbeeld een Release Candidate zijn.

Maar los daarvan ben ik erg benieuwd wat Killzone 2 ons gaat brengen, en dan vooral Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 23:07
PWM schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:04:
[...]

Dat mag ik niet hopen, op deze build zijn ook de reviews gebasseerd :P De term Beta is een beetje raar bij games, aangezien een game die voor 99,999% af is, nog onder de titel Beta door het leven gaat, bij andere software zou het dan bijvoorbeeld een Release Candidate zijn.

Maar los daarvan ben ik erg benieuwd wat Killzone 2 ons gaat brengen, en dan vooral Online.
Reviewers hebben weer een andere versie gekregen zie onderstaand screenshot
Afbeeldingslocatie: http://www.ps3-sense.nl/plaatjes/img_49653cf59e8f0.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Slash500 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:08:
[...]

[afbeelding]
Die ene kerel op die screenshot lijkt echt sprekend op ehm... hoe heet die gast uit Gears of War?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Slash500 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:08:
[...]

[afbeelding]
Die rechts zijn blijkbaar januari screenshots. Playstation Magazine e.d. hebben allang de beschikking over Killzone 2. Althans, dat mag ik hopen, want ze geven het spel al wel een cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Er is ook een [PS3] Killzone 2 topic.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43
Jammer. Nu mag hier dus vanaf nu niks meer gepost worden over deze geweldioge game en PD3 ervaring.

Wat is er precies jammer aan het feit dat dat spel z'n eigen topic heeft?

Jammer dan:

http://i41.tinypic.com/2h5n37m.gif

Van je 5MB aan animated .gif heb ik maar een linkje gemaakt. Is het niet handiger om daar een filmpje van te plaatsen oid? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door TheZeroorez op 08-01-2009 15:05 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik kan geen Resident Evil 5 topic vinden... kijk ik er overheen? Of heeft nog niemand tijd over gehad?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:38
Ik heb net de BD afstandsbediening binnen (die eigenlijk niet leverbaar had geweest heb ik toch gekregen)
Ding werkt echt verrassend goed. Ik kan nu lekker met een remote in mn handen PStore bedienen enzo :) handig ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Speedlink schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:08:
Ik heb net de BD afstandsbediening binnen (die eigenlijk niet leverbaar had geweest heb ik toch gekregen)
Ding werkt echt verrassend goed. Ik kan nu lekker met een remote in mn handen PStore bedienen enzo :) handig ding :)
Is inderdaad een fijne AB. Alleen moet ik nog steeds wennen aan het feit dat bluetooth ook werkt als je niet op de PS3 richt. Is nog wel eens vervelend als één van de kids aan de andere kant van de kamer het ding in handen heeft en op knoppen gaat drukken ;)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
haha :) ja, ik vond t ook al raar hoor met aanmelding van dat ding. Geen lichtje ofzo wat oplicht. Je moet gewoon wachten :) Vond ik wel vaag. Maar t ding voelt stevig, en werkt lekker en alles zit op de juiste plek, voor mij dan iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Hmmm, dan ben ik erg benieuwd wat je verder voor remotes hebt liggen, ik vind 't geen toonbeeld van een "stevige remote" eerlijk gezegd. Licht (ik weet, hoeft niets te zeggen, heb echter graag wat substantieels), relatief simpel apparaatje met vrij brakke toetsen. Maar goed, op zich top dat je er zo tevreden mee bent hoor!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
vergelijk de remote van de Z-5500 er maar eens mee ;) die heb ik hier ook staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met die AB ook je PS aanzetten, en je door de PS menuutjes wurmen? Dus kiezen van account, en naar "Video" navigeren. Anders loop je alsnog met die controller te kutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
jep dat kan en t werkt nog lekker ook :)

[ Voor 56% gewijzigd door Lampuhkap op 08-01-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Die AB is toch alleen leuk voor erbij je kan er toch niks extra's mee wat je niet met de controller kunt?

[ Voor 20% gewijzigd door Nico111 op 08-01-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
het is idd geen verplicht iets ofzo en idd leuk voor erbij :) Ik heb m ook gewoon voor de heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Laatst online: 22:12
Nico111 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:35:
Die AB is toch alleen leuk voor erbij je kan er toch niks extra's mee wat je niet met de controller kunt?
Die remote is toch erg handig als je BD content bekijkt. Dat werken met driehoekje op de controller vind ik erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nico111 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:35:
Handig voor wanneer je veel films kijkt. Hoe gemakkelijk een controller ook is een AB voor films is gewoon een must imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Laatst online: 19-07-2022
Waarschijnlijk in Februari met me verjaardag een PS3 aanschaffen, aangezien me nieuwe Samsung T240HD nog een extra HDMI aansluiting heeft, hehe. En eigenlijk omdat ik SOCOM Confrontation geweldig vind.

Ik zie dat in Februari ook Killzone 2 uitkomt, is het waarschijnlijk dat daar nog interessante bundels van komen?

[ Voor 9% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 08-01-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien een kleine prijsverlaging van de PS3, dus dubbel op 'lol' volgende maand voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Is er ergens een lijst waarop je kan kijken wanneer er dit jaar welke games uitkomen ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
SanderPS3 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:58:
Is er ergens een lijst waarop je kan kijken wanneer er dit jaar welke games uitkomen ?
http://ps3.ign.com/index/release.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kn4kw0r5t schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:23:
Waarschijnlijk in Februari met me verjaardag een PS3 aanschaffen, aangezien me nieuwe Samsung T240HD nog een extra HDMI aansluiting heeft, hehe. En eigenlijk omdat ik SOCOM Confrontation geweldig vind.

Ik zie dat in Februari ook Killzone 2 uitkomt, is het waarschijnlijk dat daar nog interessante bundels van komen?
Hoe weet je nou of SOCOM geweldig is zonder PS3? Gespeeld bij een vriend?
De game schijnt vol bugs te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:56
Is het aan te raden om te wachten met kopen?? of komt er voorlopig nog geen prijsverlaging aan?
Weet dat moeilijk te zeggen maar jullie zitten er meer boven op dan ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

Remco Tr schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:22:
Is het aan te raden om te wachten met kopen?? of komt er voorlopig nog geen prijsverlaging aan?
Ik zou zeggen, koop hem gewoon nu. Je wilt er graag eentje hebben dus waarom zou je langer wachten om misschien 2 of 3 tientjes uit te sparen.
Daarnaast zit je over een maand waarschijnlijk weer met dezelfde vraag dus kan je wel blijven uitstellen :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:18:
[...]

Wacht ff op 1.30. En zo vol zit hij ook weer niet. Ander zou niet hem kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
[...]

bugs zijn er grotendeels uit nu (wel na heel wat patches maar goed)
eu release is om die reden ook uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:01
Remco Tr schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:22:
Ik zal als ik jouw was even wachten tot Killzone 2 uitkomt, dan kan je kijken of Sony iets gaat doen. Als er iets zou gebeuren dan is et wel bij Killzone 2 release.
Even 1 maandje wachten is toch niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Brad Pitt schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:45:
[...]

Hmmm, dan ben ik erg benieuwd wat je verder voor remotes hebt liggen, ik vind 't geen toonbeeld van een "stevige remote" eerlijk gezegd. Licht (ik weet, hoeft niets te zeggen, heb echter graag wat substantieels), relatief simpel apparaatje met vrij brakke toetsen. Maar goed, op zich top dat je er zo tevreden mee bent hoor!
Juist! en waarom zullen we het relatief simpel apparaatje met standaard lay-out niet als een positief punt bekronen?
Heb zelf de AB gekocht bij aanschaf van een ps3 en je pakt gauwer de AB dan een ps3 controller, het werkt gewoon veel fijner en je hebt gelijk het idee dat je ook daadwerkelijk een blu ray speler in huis hebt.
Ook ziet het ding er in het echt er veel beter uit dan op plaatje het glanzende frontpaneel zie je pas zodra je het onverwoestbare 8)7 verpakking eraf gescheurd hebt, tevens is het geen* vinger magnet. _/-\o_

Het heeft echter 1 nadeel, hij heeft geen verlichting wat soms rot ken ken zijn, want wie kijkt er nou een film in het donker? :? Toch om er even nog op terug te komen is het op dat moment handig dat de lay-out vrij simpel(standaard) te bedienen is. :)

MvGr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Laatst online: 19-07-2022
[...]

Uhuh, vorige maand al bij een vriend gespeeld. Die had 'm uit amerika, vond t werkelijk een belevenis voor zo'n 30 euro game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik vind het ook een mooie uitkomst die AB, hoef je tijdens een film tenminste niet je controller de hele tijd aan te houden. Sterker nog, je hebt juist mooi de tijd om hem op te laden tijdens het kijken.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

scorpie

Supra Addict

Ergens in 1 van de settings menu's kun je je controller automatisch uit laten schakelen na 15 minuten inactiviteit ofzo, dus ook niet echt een ramp. Heb wel het idee dat als ze die AB erbij zouden doen dat veel meer mensen het idee hebben dat het ook echt een mediaplayer is, mensen denken nu vooral nog dat het alleen een spelcomputer is. (denk ik dan ;p )

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dialMforMike schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:57:
Ik vind het ook een mooie uitkomst die AB, hoef je tijdens een film tenminste niet je controller de hele tijd aan te houden. Sterker nog, je hebt juist mooi de tijd om hem op te laden tijdens het kijken.
Mijn controller gaat na een kwartiertje uit. Ik moet gewoon even de ps knop aanraken, and i'm set to go :)

Dat vergat ik in het begin wel vaker, waardoor ik iets had van: 'waarom reageert er nu niets...' :z

Op zich valt media browsen met de controller wel mee. Het zit vrij uniform in elkaar.
Doorspoelen, terugspoelen, driehoekje voor menu, cirkeltje voor terug... Als gamer kan je hier geen probleem mee hebben. De volwassene die het ding voornamelijk gebruikt als BD speler zal in elk geval wél een AB nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik wist niet eens dat de controller zichzelf uitschakeld na een kwartier, goh je leert echt iets nieuws iedere dag :)

Kleine edit: kom er net achter dat ik het wel wist ;) Voordat ik wist hoe je de controller handmatig kon uitzetten was ik steeds aan het wachten tot de controller zelf uitging, wanneer ik nog een demo aan het downloaden was bijvoorbeeld, en dat vind ik allemaal erg zonde van de juice. Tevens geeft dat nog enigzins een voordeel van de AB aan, als ik nu een film wil pauzeren hoef ik tenminste niet te kijken of de controller wel synced is.

Zo en nu ga ik echt slapen.

[ Voor 68% gewijzigd door dialMforMike op 08-01-2009 23:41 ]

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus op zoek naar een wireless BLUETOOTH headphone.. een koptelefoon dus.
We moeten met zn 2tjes kunnen games dus hij moet via BT te linken zijn.

Iemand ervaring met iets? Kan maar geen goeie vinden, het schijnt dat deze markt helemaal niet ontdekt is door de grote spelers? Of mis is iets hier ofzo? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 17:02
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:27:

Iemand ervaring met iets? Kan maar geen goeie vinden, het schijnt dat deze markt helemaal niet ontdekt is door de grote spelers? Of mis is iets hier ofzo? :>
elke BT headset die op je telefoon werkt werkt op de PS3 ook, mocht je een koptelefoon via BT bedoelen (je post is me niet helemaal duidelijk), dat weet ik niet of die er zijn.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Boeboe schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:29:
Je hebt geluk, tot dan wist ik niet eens dat ik tijdens gevechten kon saven :p. De tank valt uiteindelijk nog mee eens je weet wat je juist moet doen. Alles zit onder een dikke laag armor, dus aanvankelijk ga je niet veel kunnen doen op die trapjes nee :). Het wordt pas later in het gevecht een pure hel
spoiler:
wanneer die valkyrie zowat alles in haar gezichtsveld begint uit te moorden
. Gelukkig is het tegen dan nog een zware spurt tegen de tijd :)

[...]

Kan je de bron hiervan linken? Lijkt me wat vreemd aangezien de gameverkoop hierop toch vrij goed was dacht ik.
Wat Valkyria betreft: Nou het is me gelukt, ben door chapter 7 heen :P denk wel dat het me in totaal 2 uur heeft gekost maar boeieuh. 2'de helft ging vlotjes, achterste turret kapot gemaakt met mijn tank, toen kreeg ik inderdaad dat gedeelte waarbij ik de radiators kapot moest maken, had op dat moment aan beide kanten al een shocktropper gedekt opstaan , dus kon in 2 turns zo 2 van die radiators kapot maken. Toen het stuk met die valkyrie idd irritant. :P kheb de tank als dekking gebruik om een shocktrooper op dat laatste trapje te krijgen

Uiteindelijk aardig wat doden in dit level, de meesten kunnen redden, alleen 2 Lancers niet (door die valkyrie neer gemaaid). Had ze opzich wel kunnen redden door er onder dekking van mijn tank een unit heen te krijgen maar daar had ik op het einde geen zin meer in :P

Na het halen van chapter 7, Report 3 gekocht (die over de vegies :P), leuk dat daar ook een speelbaar level in zit! ook direct ff gedaan, erg gemakkelijk... maar het lag het nu aan mij of ligt daar wel heel dik bovenop dat ze een boodschap willen overbrengen op de jonge gamertjes? of is het gewoon vage japanse humor. :P

Voor de rest nog zeer blij met de game, kheb er al iets van 11 uren inzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

DarthDavy schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:45:
[...]

Hehe, we zitten inderdaad op dezelfde lijn. Ik zal vanavond eens naar mijn display settings kijken. Volgens mij heb ik alles uitgevinkt staan in de PS3, behalve 1080p. Maar volgens jou kan 576p niet uitgevinkt worden... Ik zal dat vanavond eens checken. Als dit waar is, dan betekent dit dat de 1:1 pixelmapping van mijn tv niet werkt, want alles games (ook Uncharted) is beeldvullend. Wordt vervolgd...
Effe leuk, mezelf quoten, maar angelus20 heeft dus gelijk.

Ik ga gisteren in het display settings menu van mijn PS3 en wat zie ik: alle opties staan aangevinkt! Bon, kan gebeuren, misschien door een ongewilde reset. Maar 576p kon idd niet uitgevinkt worden. Ik vink dus 720p en 1080i uit. Dan even in het menu van mijn tv gaan kijken: 1:1 pixelmapping staat op.

Tijd voor een paar testjes. Om te starten houd ik het simpel. Ik steek een willekeure BD-film in mijn PS3 (1080p) en laat die opstarten. Mooi beeldvullend op mijn tv, zoals ik het gewoon ben.

Volgende simpele test: WipeOutHD (1080p). Mooi beeldvullend op mijn tv, zoals ik het gewoon ben.

Tijd om een 720p-spel te testen (Uncharted). Ik was echt benieuwd wat ik te zien ging krijgen, want 720p staat afgevinkt op m'n PS3 en mijn tv moet de output 1:1 gaan pixelmappen, dus de PS3 moet het 720p-spel naar 1080p schalen. Het beeld op mijn tv is volledig gevuld, maar toch niet zo mooi als voorheen... denk ik. Ik probeer nog een paar andere spellen (720p) en ook GTAIV die op nog een andere exotische resolutie draait en ik kan me niet van indruk ontdoen dat het voorheen allemaal beter was. Ik check de display-settings op m'n PS3 en daar nog altijd enkel 576p en 1080p aangevinkt. Ik kijk in het menu van mijn tv en daar staat nog altijd mooi de 1:1 pixelmapping op.

Alles is dus zoals ik het wil en denk dat het het best is, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ik vroeger betere graphics had. Ik ben dan heel wat gaan spelen met settings en om een lang verhaal kort te maken: blijkbaar schaalt mijn tv beter dan de PS3.

Ik heb dus nu de opties 576p, 720p en 1080p opstaan op m'n PS3 (1080i staat af) en ik laat de tv schalen. Op deze optie zijn de graphics het mooist, maar ik zit met het nadeel dat 1080p materiaal ook nog eens geschaald wordt door mijn tv (terwijl dat niet zou hoeven, want dat is de natieve resolutie) en mijn tv past nogal wat overscan toe. De zin van een full HD tv te hebben is op die manier wat weg.

De andere optie is om de PS3 te laten schalen, maar dan ziet niet-1080p materiaal er minder goed uit. Aangezien de meeste spellen geen 1080p zijn heb ik er maar voor gekozen om de tv te laten schalen, maar ik gebruik mijn PS3/TV ook veel voor het bekijken van BD's en nu knaagt het wel een beetje dat ik daarop met een groot stuk overscan zit. En iedere met de settings te gaan zitten knoeien, is me ook wat teveel van het goede.

Moraal van het verhaal: het HD tijdperk maakt het er niet simpeler op voor de consument en je moet als consument eigenlijk zelf uitzoeken wat de beste settings tussen uw PS3 en TV zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:27:

SONY Bluetooth koptelefoon DR-BT50 is een bluetooth koptelefoon, is wel erg duur met een prijs van rond de 200 euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik ben ook op zoek naar zoiets, maar ik denk dat ik deze week die Sharkoon X-tatic ga halen, kan iemand bevestigen hier of het met USB gewoon goed werkt, audio/mic?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

DarthDavy schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:28:
[...]
Moraal van het verhaal: het HD tijdperk maakt het er niet simpeler op voor de consument en je moet als consument eigenlijk zelf uitzoeken wat de beste settings tussen uw PS3 en TV zijn.
Waarom heb je met 1080p aan en 720p uit wel 1:1 pixelmapping en met allebei aan niet? Dat klinkt mij erg vreemd, of bedoel je wat anders? En overscan is bij de meeste tv's in het servicemenu wel uit te zetten. Dat zou ik voor je HDMI-port sowieso doen. Ik vind het vreemd dat de tv-makers het uberhaupt nog toepassen daar, maar misschien zie ik een logische reden over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 16:54
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:37:
[...]

SONY Bluetooth koptelefoon DR-BT50 is een bluetooth koptelefoon, is wel erg duur met een prijs van rond de 200 euro's
Misschien dat ik te simpel denk, maar ik gebruik een Jabra van 2 tientjes. Werkt prima!

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen is die Jabra om mee te praten en niet om je geluid door te ontvangen....en aangezien hij het heeft over een headphone lijkt 't mij dat hij dat zoekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wat verwarrend met al die P's. Mijn TV is HD-ready. Dan kan ik het beste ook 1070i aanvinken net als 720p en BlueRay in 720p kijken of kan ik net zo goed blue-ray in 1070i kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Shiver23 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:32:
[...]

Waarom heb je met 1080p aan en 720p uit wel 1:1 pixelmapping en met allebei aan niet? Dat klinkt mij erg vreemd, of bedoel je wat anders? En overscan is bij de meeste tv's in het servicemenu wel uit te zetten. Dat zou ik voor je HDMI-port sowieso doen. Ik vind het vreemd dat de tv-makers het uberhaupt nog toepassen daar, maar misschien zie ik een logische reden over het hoofd.
Met pixelmapping aan en een 720p signaal zit je op je mooie, grote scherm naar een klein vierkantje te kijken. Het scherm is nu eenmaal 1920x1080 pixels. Als er maar 1280x720 pixels binnenkomen en die 1 op 1 gemapt worden, dan word je volledige scherm niet benut.

Ik heb een "oude" Full HD tv. Ik heb zelfs een firmware update moeten doen om 1:1 pixelmapping te hebben. Overscan is niet uit te zetten op mijn tv. De nieuwe tv's hebben veel meer opties voor HD materiaal dan de mijne. Soms heb ik het gevoel hoewel mijn tv Full HD is dat hij niet gemaakt is om 1080p materiaal op te kijken. Naja, het zit een beetje tussen de oren ook, want het ziet er allemaal best wel mooi uit, maar ik zit toch met het gevoel dat ik mijn tv te vroeg gekocht heb. Maar ja, ik had een nieuwe tv nodig en om toekomstzeker te zijn wou ik een Full HD en een LE40F71B was best een goed toestel prijs/kwaliteit gezien. Het was trouwens ook eens van de populairst toestellen toen hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
eigenlijk is de Full-HD standaard dus niet tight genoeg, aangezien jou Full-HD tv toch niet alle functies van het FULL-HD tv kijken ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:42:
Ik vind het wat verwarrend met al die P's. Mijn TV is HD-ready. Dan kan ik het beste ook 1070i aanvinken net als 720p en BlueRay in 720p kijken of kan ik net zo goed blue-ray in 1070i kijken?
Als je een HD-Ready tv hebt, kan je het beste gewoon 720P kijken. De tv kan wel 1080i ontvangen, maar moet dat zelf weer gaan downscalen. Daarbij vind ik persoonlijk dat P altijd boven I gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01
Ik hoop niet dat ik nu iets heel raars zeg 8)7 maar ik heb bijvoorbeeld een HD-ready TV met een 1080p ouput?!?!?! Kan dat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
de i staat ook voor interlace, duurt 2keer zo lang voor dat een beeld volledig is opgebouwd dan bij P.
Ik kies altijd 720P en nooit 1080i.
Mijn Bravia is helaas alleen 720P

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gusev schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:11:
Ik hoop niet dat ik nu iets heel raars zeg 8)7 maar ik heb bijvoorbeeld een HD-ready TV met een 1080p ouput?!?!?! Kan dat.....
Nee, want een tv heeft alleen INput :+

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties. Volgende vraag: met een kabeltje die je in de winkel kan krijgen kan je een ps2 controller op de PS3 aansluiten. Heeft deze controller dan ook rumble?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01
EfBe schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:19:
[...]

Nee, want een tv heeft alleen INput :+
Uhh, oke :9 Maar bij mij staat er altijd dat 'ie naar me PS3 een 1080p signaal uitzend...Of zend me PS3 dat signaal naar me TV uit en kan die dat niet aan?!

Want de 720p en 1080p instellingen op me PS3 geven toch echt verschillen aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
PWM schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:09:
[...]

Als je een HD-Ready tv hebt, kan je het beste gewoon 720P kijken. De tv kan wel 1080i ontvangen, maar moet dat zelf weer gaan downscalen. Daarbij vind ik persoonlijk dat P altijd boven I gaat.
HD Ready-tv's zijn meestal 1366x768 (LCD) of 1024x768 (plasma). In dat geval moet er voor 720P nog steeds of geupscaled of gedownscaled worden. Mijn vorige Philips-TV was een HD Ready-LCD. Als ik Blu-Rays keek op de PS3 was het beeld bij 1080i zichtbaar scherper dan met 720p.
Gusev schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:11:
Jouw TV kan een 1080p-signaal accepteren maar het wordt waarschijnlijk in een lagere resolutie weergegeven.

Wat trouwens ook nog kan om de verwarring nog groter te maken: HD Ready-TVs met een resolutie van 1080x1920 maar zonder 1080p-support.

[ Voor 29% gewijzigd door ymmv op 09-01-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik val in deze discussie binnen. Ik heb een KDL-40W4500 (FullHD) tv en een PS3. Ik heb alles op de standaard instellingen staan. Is het nu zo dat de kwaliteit NOG beter kan en dat mijn tv nu Fifa09 upscaled naar 1080P? Want ik zie duidelijk 1080P staan als signaal wat mijn tv binnen krijgt van de PS3.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand toevallig een overzicht gezien van de upcomming releases in de PSN-store?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:17:
iemand toevallig een overzicht gezien van de upcomming releases in de PSN-store?
Bedoel je die van afgelopen donderdag of de komende maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:41
Een collega van mij heeft sinds kort ook een ps3, en een samsung full HD tv (type nr weet ik even niet).
Als hij een game opstart in 1080p mode (CoD5) dan krijgt hij erg schokkend beeld.. Hebben jullie enig idee hoe dit kan? En vooral hoe dit voorkomen kan worden??

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm...

Kan nergens Singstar 3 +mics vinden, alleen maar Singstar 2 +mics. Is daar nergens een pakket van? (Binnen NL?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:33

FeaR

In GoT we trust

Speedlink schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:44:
het is idd geen verplicht iets ofzo en idd leuk voor erbij :) Ik heb m ook gewoon voor de heb :)
Hehe... ik heb een week geleden ook maar eens die Blu-ray Remote gekocht.
Mede omdat de vriendin maar niet snapte dat je een Blu-ray kon pauzeren met de start-knop op de controller. En op die remote zit een pauze-knop en nu snapt ze het wel 8)7

Het enige jammere van die remote vind ik dat je de PS3 nog steeds uit moet zetten door middel van de PS-knop in te drukken en dan "systeem uitschakelen" selecteren en dan weer bevestigen. Zou handiger zijn geweest als er één simpele knop op had gezeten waarmee het systeem gewoon in stand-by zou gaan. De PS3 aanzetten kan dan wel weer met elke knop..

En vind het wennen dat de eject-button op dezelfde rij zit als de cijfertoetsen en de audio- en subtitle-knoppen. Bij de meeste dvd-spelers zit de eject-button afgezonderd boven in de hoek ofzo. Nu heb ik nog wel eens dat ik in het donker een Blu-ray uitwerp in plaats van de audio aanpas. Maar dat is een kwestie van wennen...

Verder is het zeker een leuk ding :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
DarthDavy schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:28:
[...]

Effe leuk, mezelf quoten, maar angelus20 heeft dus gelijk.

Alles is dus zoals ik het wil en denk dat het het best is, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ik vroeger betere graphics had. Ik ben dan heel wat gaan spelen met settings en om een lang verhaal kort te maken: blijkbaar schaalt mijn tv beter dan de PS3.

Ik heb dus nu de opties 576p, 720p en 1080p opstaan op m'n PS3 (1080i staat af) en ik laat de tv schalen. Op deze optie zijn de graphics het mooist, maar ik zit met het nadeel dat 1080p materiaal ook nog eens geschaald wordt door mijn tv (terwijl dat niet zou hoeven, want dat is de natieve resolutie) en mijn tv past nogal wat overscan toe. De zin van een full HD tv te hebben is op die manier wat weg.

De andere optie is om de PS3 te laten schalen, maar dan ziet niet-1080p materiaal er minder goed uit. Aangezien de meeste spellen geen 1080p zijn heb ik er maar voor gekozen om de tv te laten schalen, maar ik gebruik mijn PS3/TV ook veel voor het bekijken van BD's en nu knaagt het wel een beetje dat ik daarop met een groot stuk overscan zit. En iedere met de settings te gaan zitten knoeien, is me ook wat teveel van het goede.

Als eerst thx :) Helaas ging het mij meer om het feit dat ik niet gelijk zou hebben en dat de PS3 dus wel een upscale functie had :(

Volgens mij scaled de PS3 dus helemaal niet. ik verklaar me nader:
Settings:
- 1080p, 720p,576p aan, 1:1 (bij 720p spel geen volledig plaatje maar 720P uitsturing)

- 1080p, 720p,576p aan, TV Scaling (bij 720P spellen word dit gewoon beeldvullend maar zal nooit zo mooi worden als een echt 1080P content. Zelfde geld als elk ander apparaat iets upscaled)

- 1080P, 576P aan, 1:1 (bij 720P spel Alweer geen volledig plaatje ZELFS! kleiner dan 720P want dan stuurt ie hem uit als 576P)

-1080P,576P aan, TV Scaling (Bij 720P spellen word dit Alweer uitgestuurd als 576P alleen zal de TV hier 1080P van maken om het beeldvullend te krijgen).
Toch lijkt het me logischer gewijs juist een slechter plaatje creeert, want wat er naar mijn idee gebeurd is dat de bron vanuit de PS3 is 576P ipv 720P dus zal de upscaling altijd slechter worden dan waneer je een 720P uitsturing hebt.

Dit is waarschijnlijk juist de verklaring waarom jij een slechter plaatje ziet wanneer je denkt* dat de ps3 dit upscaled.

Kortom kan de PS3 720P_PS3_Spellen niet upscale en laat hij dit ten allertijden over aan de TV

Het enige wat de PS3 dus upscaled zijn DVD's en PS1,PS2 spellen
Tenzij iemand wel een functie gevonden heeft waarmee je 720P spellen MET 1:1* op 1080P ken spelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door AngelusHD op 09-01-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je de upscaler option voor games wel aanstaan [fullscreen] want die staat standaard uit als ik me niet vergis?
Settings->game settings->PS upscaler

[ Voor 4% gewijzigd door LoneRanger op 09-01-2009 17:28 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
LoneRanger schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:27:
Heb je de upscaler option voor games wel aanstaan [fullscreen] want die staat standaard uit als ik me niet vergis?
Die functie is toch alleen voor ps1 en ps2 spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:47:

Het enige jammere van die remote vind ik dat je de PS3 nog steeds uit moet zetten door middel van de PS-knop in te drukken en dan "systeem uitschakelen" selecteren en dan weer bevestigen. Zou handiger zijn geweest als er één simpele knop op had gezeten waarmee het systeem gewoon in stand-by zou gaan. De PS3 aanzetten kan dan wel weer met elke knop..
Op die manier zet je niet per ongeluk het systeem af natuurlijk, beide hebben een voordeel.

Nog iets nieuws in de PSN store? Demo van 'flower' zal er nog wel niet in staan. (ik vergeet steeds te kijken, heb net de ps3 afgezet na een paar rondjes GT5) Home ben ik ook al niet meer in geweest sinds de eerste twee keer dat ik het geprobeerd heb.

Het is allemaal wel leuk, en ben er niet negatief over. Maar als ik de ps3 aanzet wil ik meteen gamen of video kijken. Het helpt ook niet dat de home button zo ver weg staat ;) Meestal kom ik voorbij de game buttons, twijfel even, en start dan toch maar een game op. Sign in doe ik bijna nooit via het xmb menu maar ingame als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angelus20 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:39:
[...]

Ja voor die 60 GB versie dus :+, die kan die PS2 spellen af spelen toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier weer een aantal vette PS3 aanbiedingen ditmaal bij Game.co.uk:
Ik heb een de meest interessante titels even geaccentueerd.

PS3
Lost: 11,48
Conan: 11,48
WWE SmackDown! vs. RAW 2008: 11,48
John Woo Presents Stranglehold: 11,48
Genji: Days of the Blade: 11,48
Kane & Lynch: Dead Men: 11,48
Ferrari Challenge: 17,23
The Simpsons: 17,23
Devil May Cry 4: 17,23
SEGA Superstars Tennis: 17,23
TNA Impact!: 17,23
Baja: Edge of Control: 17,23
Unreal Tournament III: 17,23
Pirates of the Caribbean: At Worlds End: 17,23
Untold Legends: Dark Kingdom: 17,23
Pro Evolution Soccer 2008: 17,23
BlackSite: 17,23
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2: 20,68
Viking: Battle for Asgard Collectors Tin Edition: 20,68
Legendary: 20,68
Enemy Territory: Quake Wars: 20,68
Brothers In Arms: Hell's Highway: 20,68
The Legend of Spyro: Dawn of the Dragon: 20,68
Need for Speed ProStreet: 20,68
Haze: 20,68
Fallout 3: 22,98
Army of Two: 22,98
Mirror's Edge: 22,98
Guitar Hero Aerosmith - Software Only: 22,98
Sid Meier's Civilization Revolution: 22,98
Golden Axe: Beast Rider: 22,98
Blitz: The League II: 22,98
Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy: 22,98
Fracture: 22,98
Shaun White Snowboarding: 22,98
The Incredible Hulk: 22,98
The Eye of Judgment + mat + camera: 34,48
Via Budgetgaming.nl

Deze shop accepteerd alleen CC, verzendkosten zijn ongeveer 3,50€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

angelus20 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:53:
[...]

Als eerst thx :) Helaas ging het mij meer om het feit dat ik niet gelijk zou hebben en dat de PS3 dus wel een upscale functie had :(
Scalen op de PS3 gaat via software en niet via hardware zoals bij de 360. Afhankelijk van de developer kan een game dus naar 720p en/of 1080p gescaled worden. De meeste games zijn 720p waarvan een aantal een 1080p upscale kunnen doen. Dan zijn er ook nog games (oa Cod4 en GTA4) die alleen een 1080p upscale doen, als 720p uitstaat.
In de praktijk is het verschil zo klein tussen een upscale van je TV of de PS3 dat het maar een gepiel is om te blijven switchen. Ik zou gewoon 720p en 1080p aanzetten en dan de PS3 de rest laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk: Tom Hanks neemt CEO's Sony op de hak bij hun eigen CES keynote.
http://www.g4tv.com/ces20.../CES_09_Sony_Keynote.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

LoneRanger schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:27:
angelus20 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:39:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:48:
[...]

Ja voor die 60 GB versie dus :+, die kan die PS2 spellen af spelen toch?
Voor alle versies is de bovengenoemde optie in het menu beschikbaar. Maar, zoals Ratborg zegt, heeft inderdaad alleen de 60GB versie de backwardscompatibility, en kan alleen deze versie PS2 spellen slikken.
En Angelus20, functie is alleen voor PS1 en PS2 spellen. Dus deze optie aanzetten als je een PS3 spel gaat spelen heeft geen zin :P

[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 09-01-2009 19:30 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: heb ff in de games import gereageerd.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 19:32 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Shiver23 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:51:
[...]

Scalen op de PS3 gaat via software en niet via hardware zoals bij de 360. Afhankelijk van de developer kan een game dus naar 720p en/of 1080p gescaled worden. De meeste games zijn 720p waarvan een aantal een 1080p upscale kunnen doen. Dan zijn er ook nog games (oa Cod4 en GTA4) die alleen een 1080p upscale doen, als 720p uitstaat.
In de praktijk is het verschil zo klein tussen een upscale van je TV of de PS3 dat het maar een gepiel is om te blijven switchen. Ik zou gewoon 720p en 1080p aanzetten en dan de PS3 de rest laten doen.
Het ging er meer om dat ik de TV op 1:1 kon zetten ipv upscaling, vandaar dit gesprek.
Het is duidelijk :)
Yellowneck schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:28:

Voor alle versies is de bovengenoemde optie in het menu beschikbaar. Maar, zoals Ratborg zegt, heeft inderdaad alleen de 60GB versie de backwardscompatibility, en kan alleen deze versie PS2 spellen slikken.
En Angelus20, functie is alleen voor PS1 en PS2 spellen. Dus deze optie aanzetten als je een PS3 spel gaat spelen heeft geen zin :P
Weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
angelus20 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:53:

[ knip heel verhaal ]

Kortom kan de PS3 720P_PS3_Spellen niet upscale en laat hij dit ten allertijden over aan de TV
Er is hier sprake van een spraakverwarring. De PS3 kan games niet automatisch upscalen. Toen de PS3 uitkwam was upscalen totaal niet mogelijkheid, maar die mogelijkheid heeft Sony later mogelijk gemaakt. toegevoegd. Het is echter aan de developers om die functionaliteit aan hun game toe te voegen. Je hebt daarom (vooral oudere) games die in feite in 720p draaien en niet naar 1080i/1080p kunnen worden geupscaled, en je hebt 720p-games die dat wel kunnen.

Als je een Full HD TV hebt, is het daarom onverstandig om de 720p-resolutie uit te schakelen om zodoende te forceren dat games in 1080p starten, want zullen 720p-only games in 576p/i starten. Er zijn ook een paar games die wel 1080i/p ondersteunen maar dan een mindere performance hebben dan in 720p. De developers starten de game daarom standaard in 720p en enkel als de 720p-optie ontbreekt (bijv ouderwetse CRT HDTVs zonder 720p maar met 1080i-support) wordt de game alsnog in 1080i weergegeven.

Het is daarom ook met Full HD-TVs aan te raden om zowel 720p als 1080i/p aangevinkt te houden en het spel zelf te laten kiezen in welke resolutie het opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niets aan die standaard instellingen veranderd, gewoon gelaten zoals m'n ps3 uit de doos kwam.

En ik merk dan m'n tv steeds automatisch schakelt tussen 720p voor de meeste games, en 1080p voor het menu. Ik heb verder geen opmerkingen over de beeldkwaliteit, dus ik laat het denk ik lekker zo. Ik heb ook niet de indruk dat m'n tv probeert te upscalen, dus allemaal prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Vaag... M'n ps3 heb ik nu bijna een jaar en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Nu echter, heb ik Call of Duty 5 "World at War" van een vriend geleend en tijdens het online gamen flikkert het beeld behoorlijk. Misschien is flikkeren niet de juiste benaming, want ik krijg geen zwart beeld, maar eerder een ruis door het beeld.

Ik heb ergens al gelezen dat er een probleem kan voordoen waarbij het beeld met een seconde tussenpauze knippert, maar ik heb nog geen oplossing gevonden voor een ruis in het beeld. Zelf zal ik nog eens verder zoeken naar een oplossing, maar misschien weet iemand hier meer?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:39:
En ik merk dan m'n tv steeds automatisch schakelt tussen 720p voor de meeste games, en 1080p voor het menu. Ik heb verder geen opmerkingen over de beeldkwaliteit, dus ik laat het denk ik lekker zo. Ik heb ook niet de indruk dat m'n tv probeert te upscalen, dus allemaal prima zo.
Hier hetzelfde. Meeste games die ik heb zijn 720p, gaan ook in 720p op mijn TV.

Stiekem wel beter, aangezien mijn TV moeite heeft met 1080p :P

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 09-01-2009 21:58 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de HD uit de PS te halen en deze in een externe behuizing te stoppen, om deze vervolgens aan de PC te hangen en hier films (dvd's?) op te zetten ? Heb bijvoorbeeld een aantal bluray rips liggen en deze kan ik niet streamen, dus dit zou een fijne oplossing zijn. Ik heb nog geen 2.5"sata behuizing, dus voordat ik deze aanschaf zou ik dit graag eerst willen weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mischien dat iemand me even een tip kan geven over de 2'de helft van Chapter 8, dus het gedeelte nadat je met de gewonde alicia in het donker door het bos moet. in dit chapter meot je terug komen bij je squad.

Die motar staat op het basecamp gericht, het is volgens mij onmogelijk om deze in Turn 1 al kapot te maken want hij kost meer dan 2 granaten om stuk te krijgen. Sowieso kost het veel CP om in de buurt te komen, je moet eerst wat andere vijanden neermaaien etc. Dus wat hebben jullie gedaan? eerst Welkin en Alicia laten staan en eerst vooral op de aanval in het zuiden op je camp richten? en je units daar maar uit range van de mortar halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Gumball schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:10:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de HD uit de PS te halen en deze in een externe behuizing te stoppen, om deze vervolgens aan de PC te hangen en hier films (dvd's?) op te zetten ?
Nee, je PC kan het filesysteem van de PS3 niet lezen/schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
ymmv schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:27:
[...]

Nee, je PC kan het filesysteem van de PS3 niet lezen/schrijven.
Dat is jammer! Is er nog een andere manier om data op de PS3 te zetten, zonder het limiet van fat32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gumball schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:37:
[...]

Dat is jammer! Is er nog een andere manier om data op de PS3 te zetten, zonder het limiet van fat32?
Als je toch zo ver wil gaan van de ps3 vast te nemen, schijf er uit te halen, aankoppelen... Kan je vast ook wel de ps3 vastnemen, naast de router zetten, kabeltje er tussen en over het netwerk kopiëren.

Draadloos is misschien idd geen optie, maar terwijl ik daarnet tv zat te kijken heb ik de ps3 2 series naar de HD laten kopiëren via wifi. Samen een zestal GB, en zo traag was dat niet, maar ik kan me inbeelden dat je daar niet wil op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickG schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:49:
Vaag... M'n ps3 heb ik nu bijna een jaar en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Nu echter, heb ik Call of Duty 5 "World at War" van een vriend geleend en tijdens het online gamen flikkert het beeld behoorlijk. Misschien is flikkeren niet de juiste benaming, want ik krijg geen zwart beeld, maar eerder een ruis door het beeld.

Ik heb ergens al gelezen dat er een probleem kan voordoen waarbij het beeld met een seconde tussenpauze knippert, maar ik heb nog geen oplossing gevonden voor een ruis in het beeld. Zelf zal ik nog eens verder zoeken naar een oplossing, maar misschien weet iemand hier meer?

Alvast bedankt.
Probeer eens een ander HDMI kabel.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Games-import is offtopic hier. In dit topic is het beter op z'n plaats...