Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 38 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 74.953 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
DarkShadow schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:35:
[...]

onzin, fable 2 is geweldig. Wel een beetje onzin om te zeggen dat 2009 teleurstellend wordt. Maar het is vrij evident dat 2008 lastig te overtreffen valt.

Voor ps3 bezitters echter een goud jaar, GoW3/Uncharted en Killzone sowieso al. Exclusives zat. Ik ben benieuwt of MS nog wat in de pocket heeft. Helaas is een PS3 gewoon te duur voor mij.
Ik denk dat chrisboers vooral de persoon zelf en zijn geblaat bedoelt en niet de games die hij maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
swopdark schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:20:
Gisteren de laatste partij gouid gevonden in Bad Company en het laatste level in hard gespeeld. zo weer twee gouden trophies rijker :D wat een spel zeg!

Daarna gestart met Prince of Persia. Even wennen aan de controls en gfx na BC maar zeker geen tegenvaller. Het stijltje is mooi. Ik vind de game wel wat makkelijk. Heb na een uurtje spelen al twee bosses dood
Na een uur spelen heb je geen twee bosses >echt< dood. Dan heb je nl al 12 nodes van het spel uitgespeeld en zit je op de helft van het spel. Elk gebied van vier nodes heeft dezelfde boss (concubine, magician, warrior, etc). Pas als je 4 nodes in hetzelfde gebied uit hebt gespeeld unlock je een 5e node en kun je hem daadwerkelijk uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Prince of Persia diezelfde irritante controls van weleer? Dat als je stopt met rennen je zo nog een meter doorrent, je een seconde van tevoren al op jump moet drukken om over een gat te springen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedenk met plotseling dat jullie het natuurlijk niet over de onlangs uitgebrachte PSN versie hebben natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:17
-RazieL- schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:48:
Ik wil jullie graag even wat humor bezorgen op deze koude morgen. Oftewel, uitspraken van Peter Molyneux.

Korte samenvatting:
PS3 is de teleurstelling van 2008
2009 wordt een droog jaar nu alle "triple A-titels" als Fable 2 al uit zijn

...
Ik snap best wat Molyneux bedoeld met een teleurstellend 2009. Ik kijk zelf naar geen enkele titel uit. Dat heeft uiteraard met mijn persoonlijke voorkeur te maken. Ik zie voor 2009 helaas alleen maar meer van hetzelfde... sequels sequels sequels....

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Chaoss schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:53:
is er eigenlijk al een release date voor FF13? ik kan ook nog nergens ingame filmbeelden vinden, ben eigelijk wel benieuwd... kheb nog nooit een FF game gespeeld :P
Er zijn tot nu toe een paar CGI-trailers uitgebracht. Hoe recenter de triailer, des te meer beelden van de karakters uit het spel. In maart verschijnt in Japan de Blu-Ray-versie van FF: Advent Children. Op deze disk staat ook de demo van FF XIII als lokker. Hoogstwaarschijnlijk zal eind dit jaar het volledige spel voor de Japanse markt uit worden gebracht. In 2010 komt dan de internationale versie uit.
Boeboe schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:43:
Misschien toch maar eerst eens een andere rpg proberen dan. Zoals je zelf aangeeft zijn er momenteel niet eens ingame beelden van FF13 beschikbaar en het zou me niet verbazen mocht het nog harder tegenvallen dan FF12 (persoonlijke smaak natuurlijk, maar komaan zeg....er zijn massas betere rpg's uitgekomen toen ;)). Eternal Sonata zou binnenkort ook moeten uitkomen voor de ps3. Nogal lineair, maar desondanks een zeer sfeervolle rpg :)
Eternal Sonata is al een tijdje uit in de VS. De Europese release zou in het 1e kwartaal van 2009 zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door ymmv op 06-01-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Castor385 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:40:
[...]

Ik snap best wat Molyneux bedoeld met een teleurstellend 2009. Ik kijk zelf naar geen enkele titel uit. Dat heeft uiteraard met mijn persoonlijke voorkeur te maken. Ik zie voor 2009 helaas alleen maar meer van hetzelfde... sequels sequels sequels....
Dat is toch ieder jaar zo... Sequels worden ook altijd zo hard gehyped. Nu moet ik wel zeggen dat ik op dit ogenblik geen nieuwe IP zie voor 2009 van het kaliber Little Big Planet of Spore (kunnen we nog even goed lachen :D). Maar dat wil daarvoor niet zeggen dat er geen goede nieuwe titels krijgen.

Er zijn altijd verrassingen die pareltjes blijken te zijn. Kijk maar naar Dead Space of nu recent The Valkyrie Chronicles. Geen haan die naar die games kraait terwijl ze in ontwikkeling zijn. Daarom zijn ze net des te leuker als je die als verrassing voor je neus krijgt voorgeschoteld. Daarom vrees ik ook een beetje voor Heavy Rain (als we die al uberhaupt dit jaar gaan krijgen). Ik denk dat die eerder een technical showcase voor de PS3 wordt dan een daadwerkelijk goede game.

Molyneux is echt een idioot geworden. Ten tijde van Populous en Magic Carpet een geweldige en briljante spelontwikkelaar, maar in het nieuwe milennium compleet de sporen kwijt geraakt. Met uitspraken zoals de PS3 is de teleurstelling van 2008 sla je een compleet idioot figuur. Dat je de PS3 de teleurstelling van 2007 noemde, kon ik enigzins nog begrijpen, maar in 2008 heeft ie netjes zijn plaats in de markt gezet naast de Wii en de Xbox360. Op dat vlak kan je de PS3 net de verrassing van 2008 noemen, want hij was voor velen in 2007 ten dode opgeschreven. Nu ja, Molyneux zal ook zo iemand zijn die zijn ongelijk niet kan toegeven en vooralsnog hoopt gelijk te krijgen op het einde van de weg. Je ongelijk wordt op die manier maar enkel pijnlijker. Soit, mijn leedvermaak wordt dan maar des te groter.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Castor385 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:40:
[...]

sequel betekent niet automatisch meer van hetzelfde...

Maar als je sequels niks vind, dan was 2008 echt een kutjaar voor jou (en alle voorgaande jaren trouwens ook). Als je kijkt naar de games die Molyneux noemt: GTA IV, Gears of War 2, Fallout 3, Fable 2, Tomb Raider: Underworld. Dat zijn allemaal sequels.

Ik noem 2009 geen droog jaar als oa deze games verschijnen: Resident Evil 5, Street Fighter IV, Killzone 2, Mafia II , Uncharted 2: Among Thieves, God of War III, Final Fantasy XIII.

En dan ook nog volledig nieuwe games als Heavy Rain, InFamous, White Knight Chronicles.

Het is een kwestie van smaak welke games je leuk vind, maar zeggen dat 2009 droog wordt (en dat de ps3 een teleurstelling is) is de grootste onzin die je kan verzinnen.

@Darthdavy: Waarschijnlijk denkt ie dat alles wat hij zegt uitkomt als hij maar hard genoeg roept.

[ Voor 4% gewijzigd door Reemster op 06-01-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ach Molyneux... Ik vond dat hij bij Populous de weg al kwijt was, maar goed. Nog nooit 1 game gespeeld van hem waarbij ik me niet chronisch ergerde aan allerlei crap.

verder bewijst Fallout3 dat Molyneux geen snars snapt van wat goede games zijn, maar goed, ik herhaal mezelf.

@Jeep: als je die monitor nog niet gehaald hebt, ik kwam toevallig op een review van het ding terecht en die waren niet echt positief. Dus kijk nog wel ff naar wat reviews, want wellicht is het handiger gewoon een TV-tje te kopen die wellicht iets duurder is maar wel meer plezier geeft (o.a .kijkhoek schijnt brak te zijn)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 14:17
-RazieL- schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:56:
[...]

Maar als je sequels niks vind, dan was 2008 echt een kutjaar voor jou (en alle voorgaande jaren trouwens ook). Als je kijkt naar de games die Molyneux noemt: GTA IV, Gears of War 2, Fallout 3, Fable 2, Tomb Raider: Underworld. Dat zijn allemaal sequels.

Ik noem 2009 geen droog jaar als oa deze games verschijnen: Resident Evil 5, Street Fighter IV, Killzone 2, Mafia II , Uncharted 2: Among Thieves, God of War III, Final Fantasy XIII.

En dan ook nog volledig nieuwe games als Heavy Rain, InFamous, White Knight Chronicles.

Het is een kwestie van smaak welke games je leuk vind, maar zeggen dat 2009 droog wordt (en dat de ps3 een teleurstelling is) is de grootste onzin die je kan verzinnen.
Het is precies zoals ik zelf al aangeef een kwestie van smaak. Games als Resident Evil 5, Street Fighter IV, Killzone 2 , Uncharted 2: Among Thieves, God of War III, Final Fantasy XIII boeien mij dus geen ene flikker.

Spellen als Mafia II, Diablo 3 of Heavy Rain hebben wel mijn aandacht, maar het is niet zo dat ik daar echt op zit te wachten of razend enthousiast over ben. Ik heb tijden uitgekeken naar Spore en LBP. Waarvan Spore uiteindelijk niet bracht wat ik hoopte, maar LBP des te meer. Er komen wel leuke spellen aan in 2009, maar niet één waar ik elke dag voor op het internet op zoek ga naar nieuwe beelden, verhalen, filmpjes etc.

Het is niet zo dat ik alles beaam wat molyneux zegt, in tegendeel. Ik deel alleen zijn mening over het spel aanbod voor dit jaar. De rest wat hij uitkraamt is complete onzin.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
whoho, play.com heeft mijn fifa09 verzonden :)

nu wachten :D

zit nu in de PS store rond te kijken, zitten ook wel leuke dingen in maar ook dingen waar ik nog noooooooit van gehoord heb.

heo zijn de ervarigen met GTI club?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 07:27
Reloader schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:42:

zit nu in de PS store rond te kijken, zitten ook wel leuke dingen in maar ook dingen waar ik nog noooooooit van gehoord heb.

Slecht spel, anders download je demo van het spel even en ervaar hetzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

ymmv schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:43:
[...]

Natuurlijk kan dat. Een FAT32 USB-HD kan zo groot zijn als je wilt.
Ok bedankt! :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Tankbuster schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:45:
[...]

demo download ik nu, en de demo van wipeout ook, wil nog een leuk spelletje kopen wat ik "meteen" kan spelen, aangezien ik ziek thuis zit maar kan niet kiezen, en die fokin trage internet verbinding hier helpt ook al niet mee :P

als er iemand mee wil saintsrow'en

psn id Reloader88 :D

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 06-01-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
[...]

Slecht? PES2008 en 2009, die zijn pas slecht

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

[...]

Op en top arcaderacer. Demo vond ik zelf erg leuk. Ooit de volledige versie nog maar eens aanschaffen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
Mijn ps3 heeft het begeven. Ik krijg de melding "80010514" -> een blu ray probleem dus. Heb net gebeld met sony. Ik moet mijn ps3 opsturen (gratis) en krijg enkele weken later een andere terug. Erg netjes dus. Mijn ps3 is iets ouder dan een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

En als je nu een exemplaar terug krijgt wat zeg al 3 jaar oud is, is het dan nog steeds zo netjes van Sony?

Ik vind het belachelijk dat je niet gewoon je eigen PS3 terug krijgt.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 14:10

Sandyman538

SandstorM [148839]

Bergie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:51:
En als je nu een exemplaar terug krijgt wat zeg al 3 jaar oud is, is het dan nog steeds zo netjes van Sony?

De PlayStation3 bestaat nog maar sinds maart 2007, dus het zou heel knap zijn dat je een 3 jaar oude PS3 krijgt.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Nu ik dit topic zo lees ben ik benieuwd naar hoe de media een rol speelt bij het wel of niet naar voren komen van een probleem. :)

Sinds de radar uitzending is geweest kom ik namelijk steeds vaker en vaker mensen tegen met 'problemen' met hun BR drive. Ik vraag me af of dat ook zo naar voren zou komen als die uitzending niet was uitgezonden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-01-2009 15:04 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 12-09 09:46
Bergie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:51:

Nou ze checken je kapotte PS3 grondig, maken 'm schoon en hij krijgt een nieuw jasje.
Ik weet niet wat de levensduur van de fan's is, maar misschien vervangen ze die ook nog.
Als je daarop zou moeten wachten duurt het veel langer voordat ze 'm terug kunnen sturen (want de reparatiedienst krijgt er een hoop tegelijk), daar wordt je ook niet blij van.

Lees anders de reactie van DarthDavy over refurbished:
DarthDavy in "Het PlayStation 3 ervaringen topic - Dee..."

[ Voor 9% gewijzigd door Gman op 06-01-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Gman schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:06:
[...]

Nou ze checken je kapotte PS3 grondig, maken 'm schoon en hij krijgt een nieuw jasje.
Ik weet niet wat de levensduur van de fan's is, maar misschien vervangen ze die ook nog.
Als je daarop zou moeten wachten duurt het veel langer voordat ze 'm terug kunnen sturen (want de reparatiedienst krijgt er een hoop tegelijk), daar wordt je ook niet blij van.

Lees anders de reactie van DarthDavy over refurbished:
DarthDavy in "Het PlayStation 3 ervaringen topic - Dee..."
Hmm, dat valt me dan nog weer mee. Had ik niet verwacht :)
Sandyman538 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:01:
[...]

De PlayStation3 bestaat nog maar sinds maart 2007, dus het zou heel knap zijn dat je een 3 jaar oude PS3 krijgt.
Die 3 jaar was gewoon als voorbeeld bedoeld natuurlijk.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:17:
[...]

Slecht? PES2008 en 2009, die zijn pas slecht
Ik denk dat Tankbuster 'GTI club' een slecht spel vind en daarop dus aan Reloader voorstelde om de demo ervan te dowloaden.

Maar om even in te haken op je kritiek op het beste voetbalspel...
PES2008 vond ik matig, maar met 2009 vermaak ik me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EfBe schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:24:

@Jeep: als je die monitor nog niet gehaald hebt, ik kwam toevallig op een review van het ding terecht en die waren niet echt positief. Dus kijk nog wel ff naar wat reviews, want wellicht is het handiger gewoon een TV-tje te kopen die wellicht iets duurder is maar wel meer plezier geeft (o.a .kijkhoek schijnt brak te zijn)
Heb hem nu staan en de kijkhoek is prima, zelfs beter dan de vrij recente roodachtige 24' Syncmaster van een maat van me. Voor 250€ ben ik blij en kon hem direct meenemen, hij heeft HDCP dus redelijk future-proof zoals het nu lijkt. Acer wordt vaak de grond in getrapt omdat ze zogenaamd slechte producten leveren, als dat echt zo was waren ze niet marktleider in consumenten PC's/Laptops/Monitoren. Ja design heeft niet de hoogste prioriteit maar dat boeit mij net zoveel als het motiefje op het wc-papier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:46:
[...]

Heb hem nu staan en de kijkhoek is prima, zelfs beter dan de vrij recente roodachtige 24' Syncmaster van een maat van me. Voor 250€ ben ik blij en kon hem direct meenemen, hij heeft HDCP dus redelijk future-proof zoals het nu lijkt. Acer wordt vaak de grond in getrapt omdat ze zogenaamd slechte producten leveren, als dat echt zo was waren ze niet marktleider in consumenten PC's/Laptops/Monitoren. Ja design heeft niet de hoogste prioriteit maar dat boeit mij net zoveel als het motiefje op het wc-papier
In de review werd met de kijkhoek gerefereerd naar de 22" die daar erg slecht is. Bij een M/VA scherm is dat niet echt aan de orde (dat is het toch?). Bij de review gingen ze uit van een scherm van 800 euro. Niet zo raar dat je dan kritischer bent. Voor 250 euro mooie deal als je alleen het scherm gebruikt.

En in Europa mogelijk rond 3 februari Killzone 2 demo! In de VS krijg je toegang tot de demo met je pre-order code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 16:15
Wat kun je beter doen op een Full HD TV? (Samsung LE73656)

Kun je beter alle games door de ps3 upscalen naar 1080p of gewoon de
720p games in 720p mode op de Samsung spelen?

Wat geeft mooier beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
demo van wipeout hd eindelijk binnen, denk dat het nisk voor mij is maar toch even proberen, maar wat duurt dat installeren lang!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reloader schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:42:

Succes met wachten. Had vorig jaar ook twee games besteld even voor Sinterklaas. Kreeg de spellen pas vlek voor kerst (ongeveer 1 dag ervoor).

Heb dus met smart drie weken zitten wachten he. Terwijl de volgende dag al vermeld stond dat ze verstuurd zouden zijn.

Maar al met al, ben ik nog redelijk tevreden over hun service. Zou zonder problemen weer bij hun bestellen. Alleen kijk ik in het vervolg eerst of er misschien nog goedkopere aanbieders zijn. Vaak is videogamesplus.ca gelijk geprijsd of goedkoper en zijn ze nog sneller met leveren ook.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

ApplePie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:03:

Wat geeft mooier beeld?
Moet je zelf eens uitproberen. Je hebt een Full HD tv, dus er wordt hoe dan ook geschaald. Ofwel door de PS3 ofwel door je TV. Wat het er best uitziet is imo een subjectief gegeven, dus probeer allebei de settings even uit. Ik heb ervoor gekozen om de PS3 te laten schalen, gewoon voor het gebruiksgemak (ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen de PS3 die schaalt of de TV die schaalt, een Samsung LE40F71B). Er zijn ook spellen die native 1080p zijn (WipeOut HD bvb), de meeste zijn 720p, maar dan zijn er ook nog die een nog andere resolutie hebben (GTAIV bvb). In het laatste geval ga je de PS3 laten schalen naar 720p en dan je TV nog eens naar 1080p. Dat lijkt me nog het meest nadelig. Dus daarom voor de eenvoud: PS3 op enkelvoudige 1080p output.

Nog een reden om het zo te doen: bijna alle BD-films zijn 1080p en aangezien ik ook m'n PS3 veel als BD-speler gebruik is het zonde om te gaan downscalen om later opnieuw te gaan upscalen. Ik zet dan ook op m'n TV de 1:1 pixelmapping optie op zodat ik zeker weet dat de TV niet met het beeld gaat knoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Laatst online: 11-01 16:15
DarthDavy schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:17:
[...]

Moet je zelf eens uitproberen. Je hebt een Full HD tv, dus er wordt hoe dan ook geschaald. Ofwel door de PS3 ofwel door je TV. Wat het er best uitziet is imo een subjectief gegeven, dus probeer allebei de settings even uit. Ik heb ervoor gekozen om de PS3 te laten schalen, gewoon voor het gebruiksgemak (ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen de PS3 die schaalt of de TV die schaalt, een Samsung LE40F71B). Er zijn ook spellen die native 1080p zijn (WipeOut HD bvb), de meeste zijn 720p, maar dan zijn er ook nog die een nog andere resolutie hebben (GTAIV bvb). In het laatste geval ga je de PS3 laten schalen naar 720p en dan je TV nog eens naar 1080p. Dat lijkt me nog het meest nadelig. Dus daarom voor de eenvoud: PS3 op enkelvoudige 1080p output.

Nog een reden om het zo te doen: bijna alle BD-films zijn 1080p en aangezien ik ook m'n PS3 veel als BD-speler gebruik is het zonde om te gaan downscalen om later opnieuw te gaan upscalen. Ik zet dan ook op m'n TV de 1:1 pixelmapping optie op zodat ik zeker weet dat de TV niet met het beeld gaat knoeien.
Hmm....heb de 1:1 pixelmapping nog niet gevonden :)
ga ik gelijk even doen.
Ik gebruik de PS3 ook als BD speler, misschien is eenvoud idd wel de beste oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:04:
Nu ik dit topic zo lees ben ik benieuwd naar hoe de media een rol speelt bij het wel of niet naar voren komen van een probleem. :)

Sinds de radar uitzending is geweest kom ik namelijk steeds vaker en vaker mensen tegen met 'problemen' met hun BR drive. Ik vraag me af of dat ook zo naar voren zou komen als die uitzending niet was uitgezonden. :)
Mijn BR drive is gisteren kapot gegaan, en ik heb daarna pas vernomen dat Radar er mee bezig was. Het kan ook zo zijn, dat na een jaar de BR drives pas vaker beginnen te falen maybe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Boeboe schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 23:11:
Heb gisteren trouwens Valkyria Chronicles binnengekregen en heb vandaag na de familieverplichtingen eindelijk de kans gehad om het wat te spelen. Het zit in ieder geval zeer aardig in elkaar. Aardige gameplay en leuke graphics. Alleen spijtig van de gruwelijke laadtijden. Je zit soms 15-20 seconden te wachten om een scene of een map te laden.
Wat ik me afvraag, had je de game op de HD geïnstalleerd?

Heb de game vandaag binnen gekregen en zie dat een installatie optioneel is, kost je wel 4GB aan HD ruimte maar de laadtijden schijner wel vlotter te gaan. Ben hem nu direct maar aan het installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 07-01-2009 08:56 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand nog een goedkope site voor een ps3 dualshock controller ??
zwart of wit maakt niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

check amazon.co.uk (of andere UK site). Daar zijn de echte controllers door de huidige koers voor een redelijke prijs te bestellen. Verder kan zelf een beetje zoeken ook geen kwaad natuurlijk...

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mensen, ik kan gewoon geen gebrande dvd films afspelen. Originele films gaan wel, en de gebrande films spelen wel in een gewone dvd speler, maar niet in mijn ps3. Doe ik iets fout???
Ik brand overigens met deepburner.

hij doet het nu ineens wel :S

[ Voor 8% gewijzigd door Gumball op 06-01-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:25
Gumball schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:28:
Mensen, ik kan gewoon geen gebrande dvd films afspelen. Originele films gaan wel, en de gebrande films spelen wel in een gewone dvd speler, maar niet in mijn ps3. Doe ik iets fout???
Ik brand overigens met deepburner.

hij doet het nu ineens wel :S
Heb hier een DVD+r liggen die hij in ieder geval afspeelt. volgens mij gebrand met nero.

Mischien dat dvd-r heb niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
ApplePie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:03:

Wat geeft mooier beeld?
Naar mijn weten is dit toch niet eens mogenlijk? PS1 en PS2 games worden wel geupscaled.
PS3 games die 720p zijn zoals:
Uncharted, LBP kunnen niet via een optie naar 1080p geupscaled worden via de ps3, dit doet namelijk alleen je TV.

Ook je display settings wijzigen en 720P eruit filteren is geen optie want 576p ken je niet uit vinken.
Hierdoor zullen games die 720P ondersteunen als 576P worden uitgestuurd, indien je je TV niet 1op1 hebt staan zal je TV hier weer 1080P van maken, wat dan als resultaat een slechter plaatje word dan 720p naar 1080P :)

Of zie ik het nu verkeerd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RazieL- schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:56:
[...]

@Darthdavy: Waarschijnlijk denkt ie dat alles wat hij zegt uitkomt als hij maar hard genoeg roept.
Gears of war vind ik prachtig,de beste shooter van het jaar en fall out 3,gta,...met games van dit kaliber kan het mij geen barst schelen dat het sequels zijn!!Laat maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik probeerde net een ntsc (us) dvd af te spelen, maar kreeg de foutcode 80029946.

Iemand enig idee hoe ik deze toch op de ps3 kan afspelen? Ik heb geen verstand van streamen dus de optie die ik via google vond (tversity) staat me niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadoendra schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:26:
Ik probeerde net een ntsc (us) dvd af te spelen, maar kreeg de foutcode 80029946.

Iemand enig idee hoe ik deze toch op de ps3 kan afspelen? Ik heb geen verstand van streamen dus de optie die ik via google vond (tversity) staat me niet zo aan.
Als het een regio 1 is zal dat niet werken,de games zijn regiovrij te spelen maar de dvd's en bluray's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

-RazieL- schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:48:
Ik wil jullie graag even wat humor bezorgen op deze koude morgen. Oftewel, uitspraken van Peter Molyneux.

Korte samenvatting:
PS3 is de teleurstelling van 2008
2009 wordt een droog jaar nu alle "triple A-titels" als Fable 2 al uit zijn

...
Ach guttegut, krijgen we het calimero-gedrag weer. Wat zei Molyneux nou echt?
"2008 was the year that the Nintendo Wii got even better, more than anyone really thought possible when it first launched. The 360 did well, although it was put into the shade somewhat by the Wii. PlayStation 3 has been disappointing to say the least.

On the gaming front, GTA IV was a real moment for the industry. [knip]

We - as developers - are finally comfortable with the next-gen consoles and we saw a slew of sequels this year. Gears of War 2, Fallout 3, Fable II, the seventh Tomb Raider.

One of my personal favourites was Little Big Planet; superb artistry and a fantastic marketing job by Sony - yet it didn't make the numbers. [knip]

Next year, well, it's all looking a bit dry. All the triple A titles came out this Christmas and while there is stuff in 2010 we can look forward to, off the top of my head I cannot think of anything next year that really excites me.

[knip]

And as for Lionhead: now we've got Fable II out of the door we can focus on our other project - it's super secret for now - but we might announce it next year."
Ik vind dat een heel andere tendens hebben dan de twee uitspraken die jij er uit afleidt. Daarnaast worden de sequels als voorbeeld aangehaald dat de industrie als geheel zich meer op zijn gemak voelt met de current gen.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

kokorico schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:39:
Mijn ps3 heeft het begeven. Ik krijg de melding "80010514" -> een blu ray probleem dus. Heb net gebeld met sony. Ik moet mijn ps3 opsturen (gratis) en krijg enkele weken later een andere terug. Erg netjes dus. Mijn ps3 is iets ouder dan een jaar.
Oke jij kreeg dus een error code. Die heb ik bij mij niet gezien. Hoe weet je dat dit de code is die behoort bij een lens malfunction? Ik heb even op de code gegoogled en kom hem geregeld tegen, maar lees "nergens" een combinatie van de code en lens problemen.

Service vind ik overigens ook best netjes tot nu toe. Mijn PS3 inmiddels op transport.
uchiha tijntje schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:04:

Ben ik niet helemaal met je eens. Als je op diverse fora's rondkijkt (met name Amerikaanse waar PS3 al wat langer op de markt is) kom je toch wel de nodige postings tegen van defecte PS3's die media weigeren. Niet dat dat wil zeggen dat het een major probleem is, maar wel dat het iets dat al voor het item van Radar speelde.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Weet niet of het hier mag, maar zojuist de folder van de Mediamarkt (Middelburg) in de bus:

http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-15047997

:9

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/352irte.jpg

Edit: Ah, deze aanbieding is hier vaker voorbij gekomen. Maar voor de mensen die hem hebben gemist bij de andere filialen... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door M-co op 07-01-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik ben helemaal verslaafd aan The Last Guy. Alhoewel het heel irritant is om soms achter gebouwen vast te zitten (gebeurt vaak) en om dat ene kleine steegje, om net aan een zombie te ontsnappen, net niet goed in te kunnen, is het wel een super spel. Tevens helpt het dat ik het gewoon erg mooi aangekleed vindt, de graphics/geluid/menu en sfeer kloppen gewoon. Momenteel speel ik het vaker dan Monsters en dat zegt toch wel wat. Ook de Folklore demo gedownload en hoewel ik het spel zelf niet meer dan interessant vindt is de muziek wel erg mooi, doet me denken aan Tim Burton films.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

M-co schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:08:
Weet niet of het hier mag, maar zojuist de folder van de Mediamarkt (Middelburg) in de bus:

http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-15047997

:9

[afbeelding]

Edit: Ah, deze aanbieding is hier vaker voorbij gekomen. Maar voor de mensen die hem hebben gemist bij de andere filialen... ;)
Dat is "geen" geld ervan uitgaande dat er ook zoiets als een controller bij zit ;)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
robbydw schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:34:
[...]

Dat is "geen" geld ervan uitgaande dat er ook zoiets als een controller bij zit ;)
Een sixaxis controller zit erbij (geen Dualshock 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

willy1986 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:43:
[...]

Een sixaxis controller zit erbij (geen Dualshock 3)
Lijkt me zeer vreemd, de 80GB pakketten hebben allemaal een Dualshock. En ik zie media markt er niet voor aan om al die pakketten uit elkaar te trekken, een sixaxis erbij stoppen en de dualshock in een soort budgetbin te gooien (omdat daar niet de volwaardige retail verpakking om heen zit). Ik gok een typefoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gisteravond om 7 uur begonnen met Valkyria Chronicles en tot 01:00 gespeeld... als dat geen goed teken is :P

Echt een briljant spel! Leuk verhaal maar vooral de manier waarop het gebracht wordt is erg goed gedaan! verder ziet er erg goed/sfeervol uit, voice-acting is redelijk goed. muziek is goed. eigenlijk niets dan lof over deze game! de lange laadtijden heb ik (met installatie op de HD) nagenoeg geen last van gehad... denk dat ik max 10s wacht maar meestal rond de 5-6 ofzo. Nooit als storend ervaren iig..

Ik ben nu aanbeland in Chapter 5 na ongeveer 5,5 uur spelen. En dan heb ik nog geen eens skirmish missies tussendoor gedaan. Aangezien er 19 Chapters zijn zit het qua speeltijd dus wel goed. Ik moet er wel even bij vermelden dat in bovengenoemde 5,5 speeluren ik alle beschikbare cutscenes volledig bekeken heb.

Want cutscenes zijn er genoeg! elk chapter is een bladzijde uit een boek (vandaar ook die "aquarel"-stijl graphics), op die bladzijdes kun je gemiddeld zo'n 7-10 cutscenes selecteren, sommige kort, sommige wat langer maar imho nooit te lang zodat het saai en irritant wordt. 1 van die cutscenes op zo'n bladzijde is een speelbaar "level". Verder kunje buiten dat speelbare level op elk moment wat "management" uitvoeren, d.w.z squad samenstellen, squad trainen, Wapens en armour upgraden, je squa "leren kennen" etc.

De opbouw en leercurve van het spel is ideaal tot het punt waar ik nu ben worden er constant gameplay elementen toegevoegd en af en toe nieuwe informatie verstrekt. Dus geen irritante tutorials of lange lappen tekst om te lezen gewoon tijdens het spelen komen er opties bij en zo leer je steeds meer dingen.

Als er verder geen extreem irritante levels gaan komen ben ik zeeer blij met dit spel, wat ik wel hebt gemerkt is dat je zoals gewoonlijk op de juiste momenten moet saven, dat kan op elk moment in de "command view". Vooral voordat je een kritiek set gaat doen is dit handig, er zijn ook nogal wat random factoren, dus als je een set gedaan hebt en je load daarna en doet dezelfde set dan kan er besit iets anders gebeuren.

tot nu toe top spel, en imho zeker ondergewaardeerd kzou dit spel zo een 9/10 geven.... en dat van iemand die voorheen op de pc een hekel had aan turn-based spellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

robbydw schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:34:
[...]

En een AB. Ga er vanavond denk ik eentje halen voordat ze uitverkocht zijn. Laat ik gelijk wel weten of het een Sixaxis of DualShock3 is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

angelus20 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:16:
[...]

Naar mijn weten is dit toch niet eens mogenlijk? PS1 en PS2 games worden wel geupscaled.
PS3 games die 720p zijn zoals:
Uncharted, LBP kunnen niet via een optie naar 1080p geupscaled worden via de ps3, dit doet namelijk alleen je TV.

Ook je display settings wijzigen en 720P eruit filteren is geen optie want 576p ken je niet uit vinken.
Hierdoor zullen games die 720P ondersteunen als 576P worden uitgestuurd, indien je je TV niet 1op1 hebt staan zal je TV hier weer 1080P van maken, wat dan als resultaat een slechter plaatje word dan 720p naar 1080P :)

Of zie ik het nu verkeerd? 8)7
Ik denk dat je je vergist in de twee betekenissen van upscaling. De PS3 kan PS1 en PS2 games (en ook DVD's) gaan upscalen om de kwaliteit van het beeld te gaan verbeteren. Anderzijds kan je in je PS3 ook kiezen welke output de PS3 naar de TV moet geven. Daar kan je ook 576 uitschakelen, want bij mij staat enkel de optie 1080p op. Al de rest is uitgeschakeld. Vervolgens heb ik op mijn TV op HDMI1 het beeldformaat op 1:1 pixelmapping gezet. De PS3 stuurt dus alles als 1080p uit. Mocht de PS3 dan toch 576p of 720p uitsturen, dan zou ik op mijn TV geen beeldvullend beeld zien als ik DVD aan het kijken ben, maar dat is wel het geval. Ik heb met alles wat ik op de PS3 afspeel beeldvullend materiaal, behalve tv-series in 4:3, die hebben vertical zwarte balken en veel films hebben natuurlijk ook zwarte horizontale balken, maar dat is normaal en dat is de manier waarop ik het wil, want op die manier zie ik het volledige beeld wat opgenomen is en wordt er niets afgesneden.

Je kan tegenwoordig met al die verschillende beeldformaten scaling niet meer uitsluiten, behalve als je de PS3 alle formaten zo laat uitsturen. Maar dan gaat je TV schalen naar zijn native resolution. Behalve op pixelmapping, maar dan sta je dan met je mooie grote display waar in het midden een half kader maar gevuld is (bvb 720p op een 1080p scherm). Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat vond ik teveel zonde van het mooie grote scherm, dus alles naar 1080p... door de PS3 en de TV moet met zijn fikken van de input op HDMI1 afblijven. :)
Armada schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:32:
[...]

Ach guttegut, krijgen we het calimero-gedrag weer. Wat zei Molyneux nou echt?

[...]

Ik vind dat een heel andere tendens hebben dan de twee uitspraken die jij er uit afleidt. Daarnaast worden de sequels als voorbeeld aangehaald dat de industrie als geheel zich meer op zijn gemak voelt met de current gen.
Ik vind hem nu nog idioter dan gisteren.
2008 was the year that the Nintendo Wii got even better, more than anyone really thought possible when it first launched.
Waarom? Welke fantastische lijst aan games heeft de Wii in 2008 geproduceerd? Wii Fit, enneuh... euhm... euhm...
The 360 did well, although it was put into the shade somewhat by the Wii.
Idem... Hoewel ik wel akkoord ga. De Xbox360 heeft het goed gedaan en met leuke exclusives zoals Gears of War 2 en Fable 2. Wel geen nieuwe top ip op de Xbox360 en dat vind ik gezien de Wii met Wii Fit en de PS3 met LBP daar heel hard in gegaan zijn.
PlayStation 3 has been disappointing to say the least.
Waarom??? Wat was er zo teleurstellend aan de PS3. Het games-aanbod op de PS3 was geweldig in 2008 en met exclusives zoals LBP en Resistance 2 deed de console het zeker niet minder dan de PS3.

Volgens mij heeft Molyneux enkel met de verkoopsresultaten voor zijn neus gezeten, want de Wii heeft in verkopen zowel de PS3 als de Xbox360 een poepie laten ruiken. Maar dan nog moet ie resultaten beter leren evalueren, want de PS3 is goed ingelopen op de Xbox360 in 2008. Dus in dat opzicht heeft de PS3 het beter gedaan dan de Xbox360 (iets wat ik enorm opmerkelijk vind gezien de agressieve prijsstelling van de Xbox360).

Molyneux moet ook eens dringend leren tellen.
We - as developers - are finally comfortable with the next-gen consoles and we saw a slew of sequels this year. Gears of War 2, Fallout 3, Fable II, the seventh Tomb Raider.
De zevende Tomb Raider was Tomb Raider Legend. Tomb Raider Underworld van dit jaar is Tomb Raider numero 9. Tomb Raider, Tomb Raider 2, Tomb Raider 3, Tomb Raider 4, Tomb Raider Chronicles (5), Tomb Raider: Angel of Darkness (6), Tomb Raider Legend (7), Tomb Raider Anniversary (8) en dit jaar Tomb Raider Underworld (9).
Next year, well, it's all looking a bit dry. All the triple A titles came out this Christmas and while there is stuff in 2010 we can look forward to, off the top of my head I cannot think of anything next year that really excites me.
Als ontwikkelaar van een triple A RPG Fable 2 zou je misschien wel eens moeten geïnteresseerd zijn Final Fantasy XIII, meneer Molyneux. Ik ben de eerste om toe te geven dat een JRPG zoals FF iets totaal anders is dan Fable, maar veel mensen die Fable gekocht hebben, willen ook FF spelen, dus je mikt met je spel min of meer op dezelfde doelgroep. Iets om in het achterhoofd te houden en ik vind - zelfs al hou je niet van JRPG's - dat het als ontwikkelaar van een ander soort RPG's je toch ook FF moet bekijken.

Ik blijf het dus een hoopje zever vinden dat hij verteld heeft.

Trouwens, hebben jullie gisteren ook zo'n last gehad met het PSN. Toen ik opstartte om 20u30 gisterenavond had ik eerst geen connectie. Dan plots wel (na heel lang wachten) en een half uur later er weer af en geen connectie. Heb toen maar van miserie naar een film gekeken op m'n PS3 en een uur later zag ik dat ik opnieuw online was en toen de film gedaan was, was ik weer afgemeld op het PSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Chaoss schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:41:
Gisteravond om 7 uur begonnen met Valkyria Chronicles en tot 01:00 gespeeld... als dat geen goed teken is :P

...

Als er verder geen extreem irritante levels gaan komen ben ik zeeer blij met dit spel, wat ik wel hebt gemerkt is dat je zoals gewoonlijk op de juiste momenten moet saven, dat kan op elk moment in de "command view". Vooral voordat je een kritiek set gaat doen is dit handig, er zijn ook nogal wat random factoren, dus als je een set gedaan hebt en je load daarna en doet dezelfde set dan kan er besit iets anders gebeuren.
...

tot nu toe top spel, en imho zeker ondergewaardeerd kzou dit spel zo een 9/10 geven.... en dat van iemand die voorheen op de pc een hekel had aan turn-based spellen!
Ik ga niet veel verklappen maar je echte "vuurdoop"komt in chapter 7 >:) .

Zelf ben ik wel een fan van turnbased strategy games en wat voor mij bij Valkyria Chronicles de doorslag gaf was dat het combat systeem mij sterk doet denken aan X-com/UFO. Ook de manier waarop je je squad beheerd is goed gedaan. Je upgrade klasses en niet zozeer je characters. Dus je hebt niet drie-vier high exp characters die je koste ten koste in leven wilt houden terwijl de rest als kanonnenvoer dient. Op deze manier kan je zonder problemen je squad steeds aanpassen en hoef je alleen maar rekening te houden met de persoonlijke eigenschappen/potentials. (p.s je kan iedereen wel van individuele wapens voorzien). Leuk hierbij is dat elk character uniek is in zijn/haar reacties en gedrag (hint: probeer als het kan Jane Turner te recruteren, een goede shocktrooper al maak ik me af toe zorgen over haar bovenkamer ;) )

Ik hoop dat het systeem vaker wordt ingezet. Als er nog eens UFO remake met dit combat/squad systeem zou komen zou ik hem gelijk kopen.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Aangezien hier ook veel vragen en berichten voorbij komen mbt het importeren van games, wil ik iedereen nogmaals wijzen op Het Games Import topic met hier reuzekind in "Het Games Import topic" een overzicht van de verzendtijden :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CapTVK schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:29:
[...]

Zelf ben ik wel een fan van turnbased strategy games en wat voor mij bij Valkyria Chronicles de doorslag gaf was dat het combat systeem mij sterk doet denken aan X-com/UFO. Ook de manier waarop je je squad beheerd is goed gedaan. Je upgrade klasses en niet zozeer je characters. Dus je hebt niet drie-vier high exp characters die je koste ten koste in leven wilt houden terwijl de rest als kanonnenvoer dient. Op deze manier kan je zonder problemen je squad steeds aanpassen en hoef je alleen maar rekening te houden met de persoonlijke eigenschappen/potentials. (p.s je kan iedereen wel van individuele wapens voorzien). Leuk hierbij is dat elk character uniek is in zijn/haar reacties en gedrag (hint: probeer als het kan Jane Turner te recruteren, een goede shocktrooper al maak ik me af toe zorgen over haar bovenkamer ;) )

Ik hoop dat het systeem vaker wordt ingezet. Als er nog eens UFO remake met dit combat/squad systeem zou komen zou ik hem gelijk kopen.
Gister de demo van het spel gespeeld.... wat een heerlijk spel :o gelijk maar ff bestellen!
Echt een aanrader voor mensen die naar iets anders op zoek zijn dan de huidige games die in de spotlight staan.

(X-Com UFO O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Hmm, nav de UFO vergelijking ga ik de demo ook maar ff proberen binnenkort! Dat was vroegah toch een van mijn favoriete games :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

CapTVK schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:29:
[...]

Jah weet ik :P khad al op internet gelezen dat Chapter 7 de lastigste is van de hele game :P

magoed met veel tussendoor saven moet het lukken. en anders heel veel skirmish missies ervoor doen zodat je met een zwaar getraind squad aan komt zetten :+

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 07-01-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M-co schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:08:
Tjonge zijn die foldersjouwers bij jullie nog zo laat op pad? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds 2 weekjes een 80 GB PS3, heb er al wat op gespeeld met LBP en Lego Batman en wat PS1 spellen. Nu staat er op de doos dat je geen PS2 spellen kunt spelen, maar her en der op internet lees ik dat dat wel kan, met de nieuwste software (die er op staat middels een download).

Weet iemand hier hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen de 60GB PS3 was backward compatible geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:40:
Alleen de 60GB PS3 was backward compatible geloof ik
De 20 ook volgens mij..

Iemand ervaring met Singstar? :P

Ik wil deel 3 kopen, maar die heeft geen mics erbij..zijn er überhaupt draadloze mics, of zijn ze allen mét draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
20 bestaat niet ;).

Hebben jullie ook last dat sommige films niet worden afgespeeld? Ik brand altijd op Platinum DVD+R op normale speed. Ik heb onderhand meer dan 400 films gebrand, allemaal dezelfde dvd en sommige pakt de PS3 wel en andere weer niet. Het lijkt volledig willekeurig, want ISO's soms wel en soms niet, Video_TS, soms wel soms niet. Maf.

De 360 pakt deze wel altijd, dus dat is altijd een goede backup. Maar dan moet ik het geluid wat harder zetten vanwege de stofzuiger ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Het staat ook gewoon in de startpost welke compatible zijn en welke niet.

edit: @hierboven: 20Gb bestaat wel degelijk. Dat hij alleen niet zo populair was klopt.

[ Voor 38% gewijzigd door scorpie op 07-01-2009 13:31 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
scorpie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:30:
Het staat ook gewoon in de startpost welke compatible zijn en welke niet.

edit: @hierboven: 20Gb bestaat wel degelijk. Dat hij alleen niet zo populair was klopt.
De 20GB-versie is alleen in Japan en de VS uitgebracht en is maar kort verkrijgbaar geweest. Sony heeft dit model wegbezuinigd omdat deze versie een ander moederbord had: de WiFi ontbrak in de 20GB. Het was goedkoper en simpeler om enkel de populaire 60GB te fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
In Europa heeft alleen de 60gb hardwarematige ondersteuning voor PS2 emulatie(hoewel de Emotion Engine geemuleerd wordt in tegenstelling tot de 20 en 60gb versies uit Amerika), de Graphics Synthesizer is echter nog nooit geemuleerd geweest en ook nog nooit officieel bevestigd dat het komt in een firmware update. Kwa power is het zonder meer mogelijk maar of Sony er op dit moment ook echt prioriteit op heeft staan is een ander verhaal. Hoe meer mensen namelijk terugpakken naar PS2 games, des te minder ze PS3 games kopen.
M-co schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:52:
[...]

En een AB. Ga er vanavond denk ik eentje halen voordat ze uitverkocht zijn. Laat ik gelijk wel weten of het een Sixaxis of DualShock3 is. :)
Dat hoeft helemaal geen typefout te zijn, want een DualShock 3 is ook een SIXAXIS alleen niet alle SIXAXIS controllers zijn DualShock 3's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

ymmv schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:35:
[...]

De 20GB-versie is alleen in Japan en de VS uitgebracht en is maar kort verkrijgbaar geweest. Sony heeft dit model wegbezuinigd omdat deze versie een ander moederbord had: de WiFi ontbrak in de 20GB. Het was goedkoper en simpeler om enkel de populaire 60GB te fabriceren.
Dat maakt het 20Gb model niet non-existent en dat was het enige wat ik de poster boven mij duidelijk wilde maken :).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Exorcist schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:25:
De 20 ook volgens mij..

Ik wil deel 3 kopen, maar die heeft geen mics erbij..zijn er überhaupt draadloze mics, of zijn ze allen mét draad?
Alleen maar met draad, maar ze zijn van best goede kwaliteit (naja, vergeleken met boogie van de Wii).

Erg leuk, ook rappen werkt eigelijk best goed. Jammer dat er minder grote hits tussen zitten dan bv met boogie, maar het grootste probleem is nog wel alle nummers die je koopt in de SingStore dus gekoppeld worden aan jou PS3 (dus niet je PSN). Wil je keer bij vrienden op hun PS3 singstar spelen, wordt dit dus zonder die gekochte nummers.

Ik heb de 40GB versie, die is in iedergeval zeker niet BC, je krijgt ook netjes melding dat 'deze versie van de PS3 niet compatible is met PS2 games'. (GT4 als test gepakt). Collega heeft zojuist de 80GB gekocht, die gaat nu GT4 nog testen. Maar zover ik weet was enkel de 60GB versie (eerste model afaik) BC (van de europa modellen that is).

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 07-01-2009 13:52 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Exorcist schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:25:
[...]

Draadloze mics komen dit jaar. Eind vorig jaar zijn de eerste draadloze microfoons verstuurd vanwege een of andere contest. Wanneer precies is niet bekend en Sony kennende kan dat nog eventjes duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 06:14
SinergyX schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:50:
[...]

Ik heb de 40GB versie, die is in iedergeval zeker niet BC, je krijgt ook netjes melding dat 'deze versie van de PS3 niet compatible is met PS2 games'. (GT4 als test gepakt). Collega heeft zojuist de 80GB gekocht, die gaat nu GT4 nog testen. Maar zover ik weet was enkel de 60GB versie (eerste model afaik) BC (van de europa modellen that is).
Sinds de 40GB versie is er geen ondersteuning meer voor PS2 spellen. Het heeft ermee te maken dat de nieuwere PS3 versies een behoorlijke facelift hebben gekregen als het gaat om productie. Zo is het totaal aantal componenten terug gebracht van 4.048 tot 2.820 stuks, wat natuurlijk een flinke kostenbesparing oplevert. Meer hierover op http://www.evertiq.com/news/read.do?news=13095

Ik heb elders eens gelezen (kan bron helaas niet meer vinden) dat hierdoor ook de compatibiliteit is komen te vervallen voor de PS2 spellen. Als ik mij niet vergis had dit met name met de nieuwe revisie van de IBM Cell Broadband Engine te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik een domme vraag stellen guys?

Heb een headset nodig, die ik kan aansluiten op de PS3, met het liefst 5.1

Iemand een idee? Heb hier wel wat dingen gelezen over de Speedlink Medusa, is die een
beetje aan te raden? En moet ik de USB-versie hebben?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17
Dat alleen het 60gb model hardwarematig ps2 games ondersteund weet de vraagsteller denk ik ook wel. Er was alleen pas geleden nieuws dat ook de nieuwere modellen softwarematig sommige ps2 titels gaan ondersteunen. Het is pas in een vroege fase maar is wel al enigszins geimplementeerd in de nieuwste firmwares. Ik denk dan ook dat degene die de vraag stelde op zoek was naar een status update over deze softwarematige emulatie.

Ik weet ook niet hoe het er op het moment voorstaat; maar het functioneren van de oude singstars geeft wel aan dat het mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Frenkovic schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:33:
Dat alleen het 60gb model hardwarematig ps2 games ondersteund weet de vraagsteller denk ik ook wel. Er was alleen pas geleden nieuws dat ook de nieuwere modellen softwarematig sommige ps2 titels gaan ondersteunen. Het is pas in een vroege fase maar is wel al enigszins geimplementeerd in de nieuwste firmwares. Ik denk dan ook dat degene die de vraag stelde op zoek was naar een status update over deze softwarematige emulatie.

Ik weet ook niet hoe het er op het moment voorstaat; maar het functioneren van de oude singstars geeft wel aan dat het mogelijk is!
Voor de duidelijkheid: je kunt SONGS van oude PS2 Singstars-gamedisc importeren op de PS3. Het PS2-spel zelf wordt NIET geemuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Shiver23 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:52:
[...]

Draadloze mics komen dit jaar. Eind vorig jaar zijn de eerste draadloze microfoons verstuurd vanwege een of andere contest. Wanneer precies is niet bekend en Sony kennende kan dat nog eventjes duren.
Thanks, wellicht handig om dan even te wachten..al maakt het draadje me niet bijster veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb nu eindelijk een componenten kabel en het is zo'n verademing tegenover de composiet kabel.
Ik heb gelijk The Dark Night Blu-ray erin gestopt om de kwaliteit te checken en het steld niet teleur :)
Hierna dacht ik dus even een potje High Def motorstorm pacific rift te spelen maar dat spel start op in 576 resolutie. Mijn 24" monitor (1920x1200) staat ingesteld op NIET de beeld stretchen dus ik heb alleen maar een klein blokje in het midden van het scherm. In de instellingen van de game zelf kan ik geen resolutie instellen. Wat nu??

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Alpha-sphere schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:45:
Ik heb nu eindelijk een componenten kabel en het is zo'n verademing tegenover de composiet kabel.
Ik heb gelijk The Dark Night Blu-ray erin gestopt om de kwaliteit te checken en het steld niet teleur :)
Hierna dacht ik dus even een potje High Def motorstorm pacific rift te spelen maar dat spel start op in 576 resolutie. Mijn 24" monitor (1920x1200) staat ingesteld op NIET de beeld stretchen dus ik heb alleen maar een klein blokje in het midden van het scherm. In de instellingen van de game zelf kan ik geen resolutie instellen. Wat nu??
720p ook aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:32:
Mag ik een domme vraag stellen guys?

Heb een headset nodig, die ik kan aansluiten op de PS3, met het liefst 5.1

Iemand een idee? Heb hier wel wat dingen gelezen over de Speedlink Medusa, is die een
beetje aan te raden? En moet ik de USB-versie hebben?

thanks
Ik ben lid van de computer idee en daar stond ook een koptelefoon die 5.1 had en tevens usb die ook werkte met ps3.
Ik zal hem ff opzoeken als je dat wil.
Hopelijk heb ik het niet fout :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polo306 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:05:
[...]

Ik ben lid van de computer idee en daar stond ook een koptelefoon die 5.1 had en tevens usb die ook werkte met ps3.
Ik zal hem ff opzoeken als je dat wil.
Hopelijk heb ik het niet fout :X
Top, daar zou ik érg blij mee zijn ;) . Ben echt al een tijdje aan het zoeken enzo, en ik dacht idd ook dat de gamer editie van die medusa (dus niet met de roze/groene/blauwe kabels) met USB de juiste zou zijn! Zie het graag tegemoet! thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
DarthDavy schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat je je vergist in de twee betekenissen van upscaling. De PS3 kan PS1 en PS2 games (en ook DVD's) gaan upscalen om de kwaliteit van het beeld te gaan verbeteren. Anderzijds kan je in je PS3 ook kiezen welke output de PS3 naar de TV moet geven. Daar kan je ook 576 uitschakelen, want bij mij staat enkel de optie 1080p op. Al de rest is uitgeschakeld. Vervolgens heb ik op mijn TV op HDMI1 het beeldformaat op 1:1 pixelmapping gezet. De PS3 stuurt dus alles als 1080p uit. Mocht de PS3 dan toch 576p of 720p uitsturen, dan zou ik op mijn TV geen beeldvullend beeld zien als ik DVD aan het kijken ben, maar dat is wel het geval. Ik heb met alles wat ik op de PS3 afspeel beeldvullend materiaal, behalve tv-series in 4:3, die hebben vertical zwarte balken en veel films hebben natuurlijk ook zwarte horizontale balken, maar dat is normaal en dat is de manier waarop ik het wil, want op die manier zie ik het volledige beeld wat opgenomen is en wordt er niets afgesneden.
Ik ken niet echt herleiden waar de 2 betekenissen door elkaar worden gehaald, tot nu toe vertel je precies het zelfde als wat ik in mijn verhaal verklaar.

Yup ps1, ps2 en dvd worden geupscaled(had ik ook aan gegeven) DVD via SETTINGS > video settings en de ps1,ps2 games via het kopje GAME > settings upscaling

PS3 games daarin tegen niet, output settings oftewel settings>Display settings>HDMI --> handmatig:
576p (gefade, kan niet worden uitgevinkt)
720P (wel)
1080i (wel)
1080p (wel)

Filter ik 1080i,720p eruit worden games zoals Uncharted(720p) uitgestuurd als 576p en niet als 1080p want ook ik heb 1:1 pixelmapping en het beeld word redelijk klein :P
Als je nu gaat upscalen met je TV (je bron blijft dan 576p) waardoor het altijd minder mooi word dan een 720p scaling content.

Indien er een mogelijkheid is om 576p uit te vinken (wat bij mij via de aangegeven lijstje(boven) echt niet van toepassing is), zou ik graag van je willen weten hoe je dit wel voor mekaar hebt gekregen.

Ik geloof best als je 576P uitgevinkt dat de ps3 het dan wel naar 1080P scaled maar helaas is dat bij mij nog niet mogelijk.

Ik hoop dat we nu meer op 1 lijn zitten :) Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43
En wederom jongens... Onze PS3 bij het grofvuil want kan wel eens snel afgelopen zijn met Sony PlayStation volgens de "kwaliteitsmedia"

gaat Sony de stekker uit Playstation trekken?

Ik geloof dat ik een post als deze al een paar keer eerder heb gezet met steeds andere bronnen en nieuwsberichten... Wanneer stoppen jullie eens met gamen en zetten jullie nou die PS3 buiten??? Het kan niet lang meer duren. Je wilt toch niet meer gezien worden met die high end gameconsole en Blu-Ray speler onder je TV?? Wat moeten jullie goed geinformeerde buren welniet denken??? :+

Mijn god wanneer houd het nou eens op? De PS3 heeft binnen twee jaar al net zoveel consoles verkocht als dat de 360 deed in twee jaar maar toch zou het systeem niet verkopen, ondanks de hoge prijs.

Ik hoop dat de PS3 naar 299,- of 329,- gaat en dan zo'n beetje gelijktijdig met de Killzone 2 Launch...

check trouwens ff gamekings met een special over de game.... kan niet wachten.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Leuke disclaimer nog onderaan die post:
UPDATE: Sony heeft zojuist gereageerd op dit bericht en zegt dat hier niets van klopt. We kunnen dus weer op onze twee oren slapen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
die is onder het motto van

JONGENS&MEISJES GROOT NIEUWS TWEAKERS STOPT ERMEE
Update: Tweakers heeft zojuist gereageerd op dit bericht en zegt dat er niets van waar is!

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 07-01-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Hier zou ik ook héél graag een antwoord op willen :P

Ik heb trouwens de volgende 2 uitgevinkt

720P
1080i

[ Voor 13% gewijzigd door Q_7 op 07-01-2009 17:38 ]

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:22:
En wederom jongens... Onze PS3 bij het grofvuil want kan wel eens snel afgelopen zijn met Sony PlayStation volgens de "kwaliteitsmedia"

gaat Sony de stekker uit Playstation trekken?

Ik geloof dat ik een post als deze al een paar keer eerder heb gezet met steeds andere bronnen en nieuwsberichten... Wanneer stoppen jullie eens met gamen en zetten jullie nou die PS3 buiten??? Het kan niet lang meer duren. Je wilt toch niet meer gezien worden met die high end gameconsole en Blu-Ray speler onder je TV?? Wat moeten jullie goed geinformeerde buren welniet denken??? :+

Mijn god wanneer houd het nou eens op? De PS3 heeft binnen twee jaar al net zoveel consoles verkocht als dat de 360 deed in twee jaar maar toch zou het systeem niet verkopen, ondanks de hoge prijs.

Ik hoop dat de PS3 naar 299,- of 329,- gaat en dan zo'n beetje gelijktijdig met de Killzone 2 Launch...

check trouwens ff gamekings met een special over de game.... kan niet wachten.
Waarom post PS3hype zo'n bericht en waarom kan ik het nergens anders vinden? Waarom posten ze geen echt nieuws bijvoorbeeld dat Sonly Liverpool en Evolution studios doorgaan onder een dak. Het houdt overigens niet meer op, de Playstation 3 is de GameCube/Saturn van deze generatie. Een behoorlijke flop in vergelijking met de Playstation 3 die Sony flink wat geld gekost heeft. Geen paniek, Sony gaat echt niet SCE dichtgooien hooguit wat streamlinen(zoals nu), wat ze al veel eerder hadden moeten doen. PS3 zal echter niet meer de Xbox 360 inhalen en als we naar Sony luisteren dan lijkt het erop dat men voor de winst gaat en niet voor het marktaandeel. Logisch aangezien Nintendo de game-industrie nu in de houdgreep heeft en Microsoft de ene na de andere miljard spendeert om Sony voor te blijven. Laten we hopen dat Sony hier iets van leert en volgende keer een betaalbaarder product zet dat wel de wensen en verwachtingen waarmaakt. Ik vind het overigens jammer dat Sony niet wat harder strijdt, waar blijft de marketing machine voor Killzone 2 bijvoorbeeld?

Overigens zullen de hardste klappen in Japan vallen, Sony's management daar is nogal stug. Fabriekseigenaartjes die het allemaal wel best vinden, R&D mensen die veel te veel geld spenderen etc.
Ik verwacht dat Sony het onnodige en dure Sony Robotics sluit en een aantal andere divisies waar al jaren geen goed of nieuw product van is uitgebracht. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant betekend het nieuwe kansen voor SCE met het geld dat bespaart word.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
swopdark schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:22:
...
...
Als je een beetje oplet in dit topic, dan zou je moeten weten dat je voor 277 euro al een PS3 hebt.
(zoek maar eens een mediamarkt folder o.a.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:40:
[...]

Waarom post PS3hype zo'n bericht en waarom kan ik het nergens anders vinden? Waarom posten ze geen echt nieuws bijvoorbeeld dat Sonly Liverpool en Evolution studios doorgaan onder een dak. Het houdt overigens niet meer op, de Playstation 3 is de GameCube/Saturn van deze generatie.
Er is een grote kans dat de PS3 de nr 3 van deze generatie blijft. De Wii is niet meer in te halen, de achterstand op de Xbox 360 bedraagt 8 tot 10 miljoen consoles. In 2008 heeft de PS3 lange tijd beter verkocht dan de 360 maar dat positieve saldo is in de laatste paar maanden weer volledig weggegeven omdat MS wel een prijsverlaging kon doorvoeren en Sony niet. In 2009 zal Sony de prijs wel wereldwijd omlaag kunnen brengen maar dat is te laat. Deze consolegeneratie duurt voor MS nog twee jaar, da's te kort voor Sony om dat gat te dichten. Daarvoor moet de verkoop van de PS3 verdubbelen en die van MS in elkaar storten. Op het moment dat de PS3 de 360 voorbij steekt, brengt MS waarschijnlijk de opvolger van de 360 uit.

Is dat erg? Sony zal er zeker niet blij mee zijn om het zacht te zeggen, maar voor gamers maakt het niet uit. In tegenstelling tot vorige consolegeneraties waar de nummers 2 en 3 leden onder een steeds nijpender gebrek aan 3rd party games omdat de nummer 1 van die generatie (PS1, PS2) alle goede games kreeg ligt het nu anders. Het aantal nieuwe 3rd party-games zal voor de PS3 alleen maar stijgen. De reden hiervoor is dat we in plaats van 1 consplemarkt er nu 2 hebben. De Wii is er grofweg voor casual gamers, non-gamers en kinderen. De PS3 en 360 richten zich op jongeren, mannen tussen de 18 en 40 en hardcore-gamers. Omdat de HD-consoles hetzelfde publiek aanspreken, het verschil in marktaandeel tussen de 360 en PS3 klein is en de kosten van HD-games voor 3rd party publishers te hoog zijn om games exclusief voor de 360 uit te brengen, zal de PS3 in tegenstelling tot de Saturn en N64 wel volop multiplatform games krijgen. Sony blijft gewoon exclusieve PS3-games uitbrengen, daaraan verandert ook niks. De komende paar jaar zullen meer dan uitstekend worden voor PS3-eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat maakt het eigelijk uit? Moeten ze elke console generatie de beste blijven? PS1 en PS2 hebben hun succes al behaald (en PS2 zelfs nog steeds is in USA), zal mischien de PS3 later nog wel opkomen.

Zolang games multi-platform uitkomen, vind ik het wel best.
Sorry, maar ik noem dit gewoon fanboi talk. (zeker gezien je topics in Wii en xbox topics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:07:
Wat maakt het eigelijk uit? Moeten ze elke console generatie de beste blijven? PS1 en PS2 hebben hun succes al behaald (en PS2 zelfs nog steeds is in USA), zal mischien de PS3 later nog wel opkomen.

Zolang games multi-platform uitkomen, vind ik het wel best.

[...]

Sorry, maar ik noem dit gewoon fanboi talk. (zeker gezien je topics in Wii en xbox topics).
Je hebt helemaal gelijk man!! Vandaag een artikel in de krant, tegen alle verwachting in, dat de PS2 in de VS (gezien het aantal huishoudens en gamers zéér groot) de meest gebruikte console is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
M a r c o schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:09:

Als je een beetje oplet in dit topic, dan zou je moeten weten dat je voor 277 euro al een PS3 hebt.
(zoek maar eens een mediamarkt folder o.a.)
Ik let zeker op in dit topic en daarom (dacht ik te weten) dat de PS3 er niet is voor een "adviesprijs" onder de 399,- Er wordt mee gestunt dat weet ik. Laatst nog een 40 gig PS3 voor 250,- euri bij Bart Smit. Maar dit is geen adviesprijs. Die is nu 399,- voor een 80 gig console (wel incl twee spellen)

Als ze deze adviesprijs nu eens naar 299,- zetten dan bereik je denk ik veel meer mensen dan alleen de internet surfers en opletters...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:29:
[...]

Je hebt helemaal gelijk man!! Vandaag een artikel in de krant, tegen alle verwachting in, dat de PS2 in de VS (gezien het aantal huishoudens en gamers zéér groot) de meest gebruikte console is!
Wat is daar zo bijzonder aan? Dat ding is meer dan 110miljoenx (correct me if I'm wrong) over de toonbank gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:29:
[...]

Nee hoor, stond gewoon op tweakers.
nieuws: Playstation 2 blijft meest gebruikte console in VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf nu uit 'jouw' topic weg, dan kom je hier met hetzelfde liedje?
Laten we hopen dat Sony hier iets van leert en volgende keer een betaalbaarder product zet dat wel de wensen en verwachtingen waarmaakt. Ik vind het overigens jammer dat Sony niet wat harder strijdt, waar blijft de marketing machine voor Killzone 2 bijvoorbeeld?
Waar haal jij dat het de "wensen niet waarmaakt"? De ps3 voldoet 100% aan wat ik in gedachten had en er van verwachtte. Het speelt m'n BD's af, en ik kan er genoeg goede games op spelen aan 'industry standard', stil en subtiel in de woonkamer. Ik kijk er al m'n series op via de pc. Beetje minder grote woorden graag... :O

Marketing is er ook genoeg. Ik zie vaak genoeg reclame voor Motorstorm 2, en Mirror's edge voor ps3 op tv.

Betaalbaar? 400 euro met twee games is betaalbaar. Er staat nergens dat jantje, 14 jaar oud met zakgeld van pa en ma, een PS3 zou moeten kunnen kopen? Je bent alsnog goedkoper uit dan een pc, en als je wat creatief rekent nauwelijks duurder dan een Wii ffs. Een Wii, met z'n geweldige online mogelijkheden en flash game graphics...

Wii: 240 zonder game
PS3 - 2*50 (waarde games): 300 euro

@ymmv

MS komt écht NIET met een volgende console als het niet nodig is. Over een 2 jaar een opvolger zal 100% zeker NIET gebeuren, daar wil ik m'n ps3 op inzetten. Ze gaan pas de hele machine in gang zetten als sony tekenen geeft van een ps4. Er is geen enkele reden om een andere console tegenover zichzelf te zetten, voor concurrentie met de ps3 hoeven ze het alvast niet te doen. De xbox kan trouwens goed mee tov de ps3, so not gonna happen.

De volgende generatie zou wel eens héél lang op zich kunnen laten wachten (behalve eventueel een Wii HD over een paar jaar). Beiden zijn bezig hun hardware platform met updates helemaal uit te bouwen tot een ankerpunt in de woonkamer. (NXE/Netflix - PSN movies/games/divx player/BD/...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
swopdark schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:40:
[...]

Ik let zeker op in dit topic en daarom (dacht ik te weten) dat de PS3 er niet is voor een "adviesprijs" onder de 399,- Er wordt mee gestunt dat weet ik. Laatst nog een 40 gig PS3 voor 250,- euri bij Bart Smit. Maar dit is geen adviesprijs. Die is nu 399,- voor een 80 gig console (wel incl twee spellen)
Weet er al iemand of die PS3-paketten met de film 300 erbiij uit de UK geimporteerd zijn of niet? Ik heb het idee dat bedrijven als Bart Smit en Mediamarkt gebruik maken van de goedkope pond om massaal UK-bundels te importeren en die hier voor rond de 300 euro te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
ymmv schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:48:
Er is een grote kans dat de PS3 de nr 3 van deze generatie blijft. De Wii is niet meer in te halen, de achterstand op de Xbox 360 bedraagt 8 tot 10 miljoen consoles. In 2008 heeft de PS3 lange tijd beter verkocht dan de 360 maar dat positieve saldo is in de laatste paar maanden weer volledig weggegeven omdat MS wel een prijsverlaging kon doorvoeren en Sony niet.
Het is jammer dat de high end inzet (CELL) van Sony met de PS3 en de (succesvolle) gok van Blu-Ray zo heeft moeten uitpakken voor de nieuwste Playstation.

Het was te verwachten maar Sony heeft tot op heden niet kunnen bewijzen dat de CELL en Blu-Ray de console ver over de 360 heen zou kunnen zetten. In tegenstelling juist blijkt dat de "standaard" architectuur van de 360 de console gewoon dik in de race houd. Studio's kunnen redelijk snel in de levensduur van de console het "gemakkelijker" het uiterste trekken uit de 360. Dit terwijl de CELL (blijkbaar) veel meer onderzoek eist voordat er gelijkwaardige resultaten worden geboekt op de PS3. Gelukkig deelt Sony de opgedane ervaring met eigen studio's waardoor games als Uncharted en Ratchet eigenlijk deels meedragen aan de huidige stand van programmatuur op de PS3. Kijk naar Killzone 2, MGS4 en Resistance 2.

Ook bij de PS2 en 360 duurde het een jaar of 1 - 1,5 voordat het systeem zijn spierballen kon laten zien. Met de PS2 was het GT3 en met de 360 Gears of War. Echte systemsellers. Een dergelijke geweldige game als Gears spreekt de westerse games zo aan dat de 360 verkoop vanaf dat moment eigenlijk niet meer inzakte en er een statement was gemaakt.

De PS3 heeft dit statement eigenlijk nog niet weten te maken tot misschien straks Killzone 2.

Dit verhaal klinkt misschien wel negatief maar eigenlijk heeft de PS3 ondanks het ontbreken van een ongenadig goed ontvangen game als Gears echt geen slechte zaken gedaan. 20 miljoen verkochte consoles a minimaal €399,- per stuk. en dat in nog geen 2 jaar. Dit heeft de integratie van Blu-Ray een enorme zet in de rug gegeven. Los daarvan is de PS3 ook gewoon een geweldige game machine. Het een jaar later releasen heeft ze heel veel gekost waardoor de 360 denk ik de PS3 voor zal blijven. De 360 heeft immers een jaar lang kunnen verkopen zonder next gen concurrentie.

Het multiplatform gaan van GTA4, Tekken, Resident Evil, Devil May Cry 4 en Final Fantasy heeft de PS3 ook klanten gekost.

De PS3 heeft dit jaar en 2010 ook nog het voordeel dat het kan meeliften op het ongekend stijgende succes van Blu-Ray en het krijgt (zeer waarschijnlijk) nog dit jaar een prijsverlaging + drie (last gen) bewezen system-sell franchises:

- Final Fantasy XIII (ondanks multiplatform, blijft dit een PS titel)
- God Of War 3
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepro.com/sony/ps3/games/news/images/145968-1-1.jpg
- Gran Turismo 5

Neem daarbij ook nog:
- Uncharted 2
- Resident Evil 5
- Killzone 2

Als (terechte of onterecht) gehypte verkoopsuccessen en we gaan weer een mooi jaar tegemoet. Games als Heavy Rain en InFamous + aankondiging van een nieuwe ICO game en misschien een Jak and Daxter zou wederom aangenaam blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ymmv schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:10:
[...]

Weet er al iemand of die PS3-paketten met de film 300 erbiij uit de UK geimporteerd zijn of niet? Ik heb het idee dat bedrijven als Bart Smit en Mediamarkt gebruik maken van de goedkope pond om massaal UK-bundels te importeren en die hier voor rond de 300 euro te verkopen.
Als ze dat zouden flikken kregen ze hun nederlandse leverancier op hun dak denk ik, ze hebben gewoon een deal kunnen maken met Sony Benelux denk ik. De Bartsmit/E-plaza en de Mediamarkten zijn denk ik ook de bedrijven die het meesten systemen verkopen. Dixons verkoopt ook wel maar die heeft nooit echte stunts.
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:10:

@ymmv

MS komt écht NIET met een volgende console als het niet nodig is. Over een 2 jaar een opvolger zal 100% zeker NIET gebeuren, daar wil ik m'n ps3 op inzetten. Ze gaan pas de hele machine in gang zetten als sony tekenen geeft van een ps4. Er is geen enkele reden om een andere console tegenover zichzelf te zetten, voor concurrentie met de ps3 hoeven ze het alvast niet te doen. De xbox kan trouwens goed mee tov de ps3, so not gonna happen.

De volgende generatie zou wel eens héél lang op zich kunnen laten wachten (behalve eventueel een Wii HD over een paar jaar). Beiden zijn bezig hun hardware platform met updates helemaal uit te bouwen tot een ankerpunt in de woonkamer. (NXE/Netflix - PSN movies/games/divx player/BD/...)
De nieuwe Xbox is al in ontwikkeling, er wordt verwacht dat ze dit jaar gaan aankondigen en eind 2010/begin2011 willen releasen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
De nieuwe God of War ziet er toch iets beter uit dan het bovenstaande PS2-screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/r2q808.gif

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/63yxck.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:10:
[...]

Ik blijf nu uit 'jouw' topic weg, dan kom je hier met hetzelfde liedje?

[...]
Waar haal jij dat het de "wensen niet waarmaakt"? De ps3 voldoet 100% aan wat ik in gedachten had en er van verwachtte. Het speelt m'n BD's af, en ik kan er genoeg goede games op spelen aan 'industry standard', stil en subtiel in de woonkamer. Ik kijk er al m'n series op via de pc. Beetje minder grote woorden graag... :O
Doekje om het schuim af te vegen? Niet direct zo persoonlijk.
MS komt écht NIET met een volgende console als het niet nodig is. Over een 2 jaar een opvolger zal 100% zeker NIET gebeuren, daar wil ik m'n ps3 op inzetten.
* Armada noteert 7 januari 2011 in zijn agenda - 1 PS3 ontvangen - :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 17:01

Snippertje

Light up your life

Al die games die nog komen! En dan moet ik ook nog resistance deel 1, GTA4, Guitar Hero 4, LBP, Soul Calibur 4, Ratchet & Clank en Motorstorm uitspelen! Ik heb echt tijd tekort :(

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Armada schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:34:
Doekje om het schuim af te vegen? Niet direct zo persoonlijk.
Dat doet ie wel vaker, zie ook: Verwijderd in "Nokia 5800 Tube"
Be happy Alvi, Een opener en vrolijker GoT, help mee!
* Armada noteert 7 januari 2011 in zijn agenda - 1 PS3 ontvangen - :+
Die moeten we dan wel delen vind ik....jij in januari dan krijg ik hem februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
-RazieL- schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:53:
[...]

Wat is daar zo bijzonder aan? Dat ding is meer dan 110miljoenx (correct me if I'm wrong) over de toonbank gegaan
140 miljoen (stand juli 2008). Dat zullen er uiteindelijk minstens 150 miljoen worden, want de PS2 verkoopt nog steeds. Als er een prijsverlaging komt naar $100 (of euro) dan zullen er weer nieuwe kopers zijn, zeker in 2e/3e wereldlanden waar andere consoles onbetaalbaar of simpelweg niet verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:27:
[...]

Ook bij de PS2 en 360 duurde het een jaar of 1 - 1,5 voordat het systeem zijn spierballen kon laten zien. Met de PS2 was het GT3 en met de 360 Gears of War. Echte systemsellers. Een dergelijke geweldige game als Gears spreekt de westerse games zo aan dat de 360 verkoop vanaf dat moment eigenlijk niet meer inzakte en er een statement was gemaakt.

De PS3 heeft dit statement eigenlijk nog niet weten te maken tot misschien straks Killzone 2.

Dit verhaal klinkt misschien wel negatief maar eigenlijk heeft de PS3 ondanks het ontbreken van een ongenadig goed ontvangen game als Gears echt geen slechte zaken gedaan. 20 miljoen verkochte consoles a minimaal €399,- per stuk. en dat in nog geen 2 jaar. Dit heeft de integratie van Blu-Ray een enorme zet in de rug gegeven. Los daarvan is de PS3 ook gewoon een geweldige game machine. Het een jaar later releasen heeft ze heel veel gekost waardoor de 360 denk ik de PS3 voor zal blijven. De 360 heeft immers een jaar lang kunnen verkopen zonder next gen concurrentie.
Amen.
SinergyX schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:56:
[...]

Nee hoor, stond gewoon op tweakers.
Ik wil niet muggenziften hoor, maar het stond ook gewoon elders, dus je 'nee' is een beetje ehhhh... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Word een beetje moe van dat ps3, 360 geblaat. De mensen in dit topic hebben hun keuze al gemaakt en hebben al een ps3 dus waarom disscuseren over een xbox360 of wii

PS3 te duur vinden is ieder elders zijn mening, ik vind gewoon dat ze de voeding extern moeten maken en accupack moeten maken voor de controllers die je naderhand dan apart erbij moet kopen indien je draadloos wilt gamen. 8)7

Even zonder gein.
De actie van 277,- mediamarkt bevat het volgende:
PS3 duh
dualshock 3
film 300,-

Heb deze de eerste dag van de kerst vakantie aangeschaft, ik was al op weg naar de stad om een ps3 te kopen en toevallig liep ik tegen deze spot prijs aan. Helaas voor andere was de actie zeer kort en was hij al binnen 3 daagjes uitverkocht.

Nogmaal dit was 3 weken terug, de PS3 is gewoon zoals elk ander ps3 die je voor 399,- koopt.
Indien je het aantrekkelijk vind, halen :) wel snel er bij zijn.

MvGr ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
angelus20 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:30:
Word een beetje moe van dat ps3, 360 geblaat. De mensen in dit topic hebben hun keuze al gemaakt en hebben al een ps3 dus waarom disscuseren over een xbox360 of wii
Er staan de laatste tijd veel berichten in het nieuws die, als de kans er is, ook gelijk de 360 en Wii erbij halen en dan ook nog eens vaak kromme vergelijkingen maken. Daarnaast mag je denk ik best wel de toekomst van de PS3 in 2009 en 2010 bespreken. De 360 is de grote concurrent van de PS3 dus die komt ook ter sprake bij de toekomst van de PS3. De PS3 en 360 hebben redelijk "last" van elkaar. Helaas vervallen veel discussies dan ook in schuimbekkerij daar hier ook veel 360 en Wii bezitters komen die hun zegje willen doen.

Gelukkig heb ik beide consoles en kan ik mezelf soms ff vergeten in een potje Gears almede een potje Resistance. Zouden meer mensen moeten doen. Het is een mooie tijd om gamen als hobby te hebben.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Games-import is offtopic hier. In dit topic is het beter op z'n plaats...