Naast de games die ik al had, nl. LBP, Ratchet and clank, Motorstorm 2 en GT5:P heb ik nu ook nog maar MGS4 opgehaald. 49 euro in de plaatselijke shop, maar goed, dan kan ik 'm ook meteen meenemen.
Dat is geen slechte selectie games, al zeg ik het zelf

Van elk genre zowat de beste game die beschikbaar is op de ps3. LBP/Ratchet: beste platformers. Motorstorm 2 met voorsprong de beste arcade racer, en MGS4 één van de beste action stealth/adventure games. GT5 beste racer full stop.
Bevalt me prima zo, want op die manier zijn veel games sowieso niet goed genoeg om te kopen en dat spaart me geld uit

Nu alleen nog Killzone 2 (beste shooter sowieso

) , battlefield (fun, hoog entertainment gehalte), valkyrie (volgens de kenners good ol' turn based rpg)
Nu heb ik echter nog een groter probleem: MGS4 is geweldig! Ik vrees dat de lat voor andere games nu wel hoger is gelegd

De eerste twee/drie games die ik na MGS4 haal, zullen vast tegenvallen

Kan je nog genoegen nemen met 7-7.5/10 games na dergelijke toppers?
Elke dialoog/elk moment in MGS is wel een comment waard, van de subtiele humor tot de overdreven: 'snake? snaaake? snaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaake' wanneer je sterft.
Ook maar één game die zo politiek incorrect kan zijn door z'n hoofdpersonage te laten roken

En ook maar één game waarbij je helemaal in de actie ondergedompeld wordt terwijl je luistert naar een streepje blues op de iPod
Ik speel graag stealth games, Hitman en splinter cell zijn een goed voorbeeld. Echter zit er soms toch iets niet lekker bij die franchises. Meestal heb ik ze nooit helemaal uitgespeeld, en vaak is het té 'fake/geforceerd/triggered'.... MGS heeft niets van dat alles, stealth is gewoon schitterend ingepast in de gameplay. Ik kan er geen vinger op leggen, maar de manier waarop voelt beter dan bvb splinter cell.
Die 'awareness' cirkel is ook een shot in de roos. Niet storend in beeld, maar geeft wel genoeg informatie die je door de beperkingen van een game/game-engine/gamecamera soms niet goed kan volgen. Hoevaak gebeurt het niet in die stroeve hitman of splinter cell games dat je de situatie niet goed meer kan inschatten, dat iemand buiten beeld ineens dichterbij komt. Het MGS systeem zou in elke stealth game moeten ingevoerd worden...
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 131051 op 14-01-2009 16:00
]