Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 38 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 74.729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 179526 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:49:
[...]

Chatten doe ik nooit, niemand hier boeit dat. En ik heb voor bluetooth gekozen omdat ik dan meerdere koptelefoons kan aansluiten de ps3, voor zover ik begrepen heb kont dat niet met die andere draadloze technologie.

Maar bedankt voor jullie snelle reacties! Het klinkt allemaal best logisch!! haha en ow zo simpel..
Ik ga vanmiddag eens kijken bij de lokale elektroboer voor zon stekkertje.
Ill be back. :9
Maar met zo'n kastje erbij vervalt dat voordeel dat je meerdere koptelefoons aan kan sluiten, omdat je dan de bluetooth van de PS3 niet meer gebruikt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Naast de games die ik al had, nl. LBP, Ratchet and clank, Motorstorm 2 en GT5:P heb ik nu ook nog maar MGS4 opgehaald. 49 euro in de plaatselijke shop, maar goed, dan kan ik 'm ook meteen meenemen.

Dat is geen slechte selectie games, al zeg ik het zelf ;) Van elk genre zowat de beste game die beschikbaar is op de ps3. LBP/Ratchet: beste platformers. Motorstorm 2 met voorsprong de beste arcade racer, en MGS4 één van de beste action stealth/adventure games. GT5 beste racer full stop.

Bevalt me prima zo, want op die manier zijn veel games sowieso niet goed genoeg om te kopen en dat spaart me geld uit ;) Nu alleen nog Killzone 2 (beste shooter sowieso :p ) , battlefield (fun, hoog entertainment gehalte), valkyrie (volgens de kenners good ol' turn based rpg)

Nu heb ik echter nog een groter probleem: MGS4 is geweldig! Ik vrees dat de lat voor andere games nu wel hoger is gelegd :) De eerste twee/drie games die ik na MGS4 haal, zullen vast tegenvallen :s Kan je nog genoegen nemen met 7-7.5/10 games na dergelijke toppers?

Elke dialoog/elk moment in MGS is wel een comment waard, van de subtiele humor tot de overdreven: 'snake? snaaake? snaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaake' wanneer je sterft.
Ook maar één game die zo politiek incorrect kan zijn door z'n hoofdpersonage te laten roken :) En ook maar één game waarbij je helemaal in de actie ondergedompeld wordt terwijl je luistert naar een streepje blues op de iPod :p

Ik speel graag stealth games, Hitman en splinter cell zijn een goed voorbeeld. Echter zit er soms toch iets niet lekker bij die franchises. Meestal heb ik ze nooit helemaal uitgespeeld, en vaak is het té 'fake/geforceerd/triggered'.... MGS heeft niets van dat alles, stealth is gewoon schitterend ingepast in de gameplay. Ik kan er geen vinger op leggen, maar de manier waarop voelt beter dan bvb splinter cell.

Die 'awareness' cirkel is ook een shot in de roos. Niet storend in beeld, maar geeft wel genoeg informatie die je door de beperkingen van een game/game-engine/gamecamera soms niet goed kan volgen. Hoevaak gebeurt het niet in die stroeve hitman of splinter cell games dat je de situatie niet goed meer kan inschatten, dat iemand buiten beeld ineens dichterbij komt. Het MGS systeem zou in elke stealth game moeten ingevoerd worden...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 14-01-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 15:49

mace

Sapere Aude

Anoniem: 131051 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:58:
Nu heb ik echter nog een groter probleem: MGS4 is geweldig! Ik vrees dat de lat voor andere games nu wel hoger is gelegd :) De eerste twee/drie games die ik na MGS4 haal, zullen vast tegenvallen :s Kan je nog genoegen nemen met 7-7.5/10 games na dergelijke toppers?
Ik denk dat Killzone 2 niet zal teleurstellen. ;)
Elke dialoog/elk moment in MGS is wel een comment waard, van de subtiele humor tot de overdreven: 'snake? snaaake? snaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaake' wanneer je sterft.
Ook maar één game die zo politiek incorrect kan zijn door z'n hoofdpersonage te laten roken :) En ook maar één game waarbij je helemaal in de actie ondergedompeld wordt terwijl je luistert naar een streepje blues op de iPod :p
Ja, de voice acting is niet geweldig, vooral als otacon huilt is het bedroevend (en niet omdat de scene zo zielig is. :P ) Maar dat hoor je wel verderop in de game. ;)
Ik ben een groot fan van de MGS-reeks, ik speel het al vanaf de PS1, maar waar dit spel wel last van heeft is teveel verhaal. De cutscenes duren gewoon te lang. En vaak zit er ook te weinig speeltijd tussen. Dus 20 minuten filmpje, dan 10 minuten spelen, en dan weer 30 minuten filmpje.
Dat had ook wat minder gekund.
Het MGS systeem zou in elke stealth game moeten ingevoerd worden...
Ben ik niet met je eens, er zitten absoluut goede elementen in, echt, maar het spel wil ook teveel een combatspel zijn en daar schort het hem aan. Als je 3 knoppen ingedrukt moet houden om te schieten doe je iets verkeerd als game-designer IMHO.

Nogmaals, ik ben een groot fan van de serie, maar het is geen perfecte stealthgame, en ook geen perfecte actiegame, simpelweg omdat het allebei probeert te zijn. :)

Tevens is het einde behoorlijk HOLY SHIT, vooral als je de voorgaande games allemaal gespeeld hebt. Dus bereid je maar voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:55
Ik heb een fat 32 geformateerde hd. Het is een back up hd voor mijn films en muziek. Ik heb net een ps3 map aangemaakt met de bekende mappen music, photo en video. Ik heb er net wat foto`s op gezet en een video bestand. De ps3 ziet de mappen wel maar er staan geen bestanden in volgens hem.

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 19:28

scorpie

Supra Addict

Aanrader voor in het adventure gedeelte is zeker weten Uncharted. En ja, ik moet voordat Killzone 2 uitkomt nog een shitload aan spellen uitspelen :X waaronder Resistance 1, Motorstorm 1 (alhoewel ik me afvraag of ik die ooit nog uitspeel), BioShock, MGS 4...

edit: @hierboven: driehoekje -> show all files geprobeerd op de mappen?

[ Voor 12% gewijzigd door scorpie op 14-01-2009 17:32 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 16:58

reuzekind

Ik geloof in GoT

peppie71 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:27:
Ik heb een fat 32 geformateerde hd. Het is een back up hd voor mijn films en muziek. Ik heb net een ps3 map aangemaakt met de bekende mappen music, photo en video. Ik heb er net wat foto`s op gezet en een video bestand. De ps3 ziet de mappen wel maar er staan geen bestanden in volgens hem.

Waar kan dit aan liggen?
Heb je hoofdletters gebruikt?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:55
Ja, heb ik. Hij vind de mappen ook wel, alleen vindt hij de bestanden niet. De foto`s zou hij toch zeker moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeepXJ89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-03-2020
Ik wilde deel 39 aanmaken en nu zag ik dat de header helemaal vervormt is!

Weet iemand waar dat door komt? Zodat ik weet wat ik moet aanpassen in de volgende.
Dank.

Edit: Met IE is ie wel goed.....weird. Is er een nieuwe batch plugins uitgekomen of zo? :?
Edit 2: Gevonden, als je de oude template gebruikt drukt ie alles in elkaar. Met tweakers_ng heb ik wel goede weergave.

[ Voor 40% gewijzigd door JeepXJ89 op 14-01-2009 18:32 ]

PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
peppie71 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:06:
Ja, heb ik. Hij vind de mappen ook wel, alleen vindt hij de bestanden niet. De foto`s zou hij toch zeker moeten zien.
Als je video's wilt bekijken, ga je dan ook echt naar VIDEO in het menu?

Als je bijv. onder pictures naar video's zoekt, vindt ie inderdaad niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

swopdark schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:41:
he toch nog Red Alert 3 voor de PS3 met extra content. Ik ben niet zo van de RTS games op consoels (ookal heb ik de eerste Red alert op mijn PS1 helemaal grijs gespeeld, staat ook in de store voor de geinterreseerden!) Ik game niet veel meer op mijn pc (lees: nooit) dus ik debnjk wel dat deze RA3 op mijn PS3 gaat draaien.

Ik heb trouwens Pixejunk Eden, geweldige game, maar ik kan geen optie vinden om custom music te draaien, dit zou bij Pixeljunk: Monsters ook kunnen maar ook daar nooit kunnen vinden. Kan iemand zeggen of het kan en zo ja hoe dat dan gaat?
Precies hetzelfde hier wat betreft RA. RTS hoort op de pc, maar ik heb deel1 wel grijs gespeeld op de ps1. Maar RA1 was zo langzaam, dan kon dat nog. Omdat mijn pc ook niet meer up-to-date is neig ik toch ook naar de ps3-versie, maar dan moet EA het wel es een keer goed doen (geen HL@-perikelen).

Wat betreft PJ Eden, je moet de game eerst uitspelen om die optie te unlocken in de main garden.
Anoniem: 131051 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:58:Nu heb ik echter nog een groter probleem: MGS4 is geweldig! Ik vrees dat de lat voor andere games nu wel hoger is gelegd :) De eerste twee/drie games die ik na MGS4 haal, zullen vast tegenvallen :s Kan je nog genoegen nemen met 7-7.5/10 games na dergelijke toppers?
Tenzij je hele dagen niets anders doet dan gamen zijn er genoeg 8-8.5+ games om je mee te vermaken. Volgende maand komen KZ2 en SF4 alweer. En er zijn nog genoeg games die ik nog eens voor een leuk prijsje wil halen (fallout3, dead space, prince of persia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 19:28

scorpie

Supra Addict

Probeer het topic eens iets te verkorten, dat had ik laatst ook met het mediacenter topic, dan is je post te groot (maar zou je wel een error voor moeten zien).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

mace schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:53:

Ben ik niet met je eens, er zitten absoluut goede elementen in, echt, maar het spel wil ook teveel een combatspel zijn en daar schort het hem aan. Als je 3 knoppen ingedrukt moet houden om te schieten doe je iets verkeerd als game-designer IMHO.
Tja, ik vind het wel goed zo, geeft wat afwisseling. Je kan het op beide manieren spelen, en dát is wel redelijk bijzonder. Splinter Cell kan je echt niet guns blazing gaan doen, no way.

Hier kan je, als je moeite doet, een map doorlopen zonder iemand te 'alerten', maar je kan net zo goed die M4 of die AK nemen en met korte bursts iedereen afknallen.

En ik moet zeggen, ik gebruik beide. Ik ben niet zo'n die hard purist, die per se alles op uber stealth wil doen. Sommige stukken zijn nu éénmaal makkelijker met de AK (zoals die gangetjes waar je maar één a twee max per ontmoeting tegenkomt).

Ik heb weinig ervaring met de vorige MGS games, maar met deze heb ik bvb geen enkel probleem met de controls. Eén van de betere controlschemes die ik onlangs heb gebruikt in games. Alles gaat supervlot en na een paar minuten ben je helemaal vertrouwd met de controls. Zelfs het schieten gaat goed op de manier waarop het geïmplementeerd is. Je wil een wapen vastnemen en vasthouden: L1, schieten, R1. Simpel en heel natuurlijk en vloeiend. Niet dat je zomaar begint te schieten als je op R1 gaat drukken.

In een open straat kan je trouwens maar best niet beginnen schieten, want daar lijkt de stroom mannetjes eindeloos. Je voelt je echt een geharde veteraan als je dit spel speelt. Af en toe schieten: klik, klik, paar keer knife, stungun en verder maar weer...
-RazieL- schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:31:
[...]

Tenzij je hele dagen niets anders doet dan gamen zijn er genoeg 8-8.5+ games om je mee te vermaken. Volgende maand komen KZ2 en SF4 alweer. En er zijn nog genoeg games die ik nog eens voor een leuk prijsje wil halen (fallout3, dead space, prince of persia)
Ik heb zeker andere dingen te doen, en game echt niet zo veel. (meer op momenten dat ik er echt even voor kan gaan zitten, om even te ontspannen) Daarom heb ik eigenlijk ook maar heel weinig games nodig. Ik heb nu bovengenoemde 5 games, en de meesten zijn echt nauwelijks gespeeld. Alleen motorstorm ben ik iets over halfweg. Dus zelfs als ik alleen de AAA+ koop, heb ik nog te veel games :p

Ik bedoelde zeker niet dat KZ2 een 7-7.5 titel wordt, integendeel. Ik doelde bijvoorbeeld op de typische EA filler adventure game, of dingen zoals viking: battle of asgard en conan en meer van dat. Zelfs prince of persia vind ik voorlopig matig afsteken, en games als Metal Gear spelen maakt het alleen maar erger, dat was wat ik bedoelde.

Maar idd, KZ2, en mafia 2 ... Ik mis er nog wel een paar denk ik, zullen me absoluut weer boeien, dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Ik bedoelde ook niet dat jij bedoelde dat KZ2 een 7-7.5 titel wordt 8)7 :p

Games als PoP lijken me nog wel een x leuk voor 15-20euro (als ik tijd voor die games heb). Je noemt ook Conan, maar dat is gewoon een slechte game. En een mislukte GoW-kloon is totaal overbodig aangezien dit jaar de echte GoW uitkomt \0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeepXJ89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-03-2020
Ok iedereen, deel 39 is online. Hier gaan we dus verder ouwehoeren: Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 39

Geen tijd om de TS te updaten helaas, waarom krijgt Tweakers niet sponsoring voor de grote console X topics?

Deze lossen heel veel problemen en vragen op en besparen indirect Sony/MS/Nintendo dus veel geld.
Voor dat geld zou er iemand de topics elke keer leuk kunnen updaten.

[ Voor 9% gewijzigd door JeepXJ89 op 14-01-2009 19:12 ]

PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Games-import is offtopic hier. In dit topic is het beter op z'n plaats...