Nee, over een datum is jammer genoeg niks bekend. Denk dat iedereen hem allang had verwacht omdat patch 2 alweer van 23 januari is en weliswaar een heleboel dingen fixed maar ook een shitload aan
objects heeft verwijderd. En ik kan in de laatste missie nog steeds niet zomaar in de heli klimmen ondanks keys remappen, zou wel prettig zijn als ze die bug eruit halen. (heb het wel gehaald door tegelijkertijd op C te drukken maar wat een geklooi zeg) De editor mag ook beter, om te beginnen weer multithreaded zoals in versie 1 want het schiet nu gewoon niet op als je 35 minuten moet wachten om een clip van anderhalve minuut in 720p te renderen. (met een Q6600 @ 3.2Ghz)
Normaal gesproken klopt dat wel van Rockstar, gezien het verleden. Maar bij GTA IV ligt dat anders want ze hebben een apart team (Rockstar Toronto) opgericht puur en alleen voor de PC. Die doen de patches en zijn waarschijnlijk ook bezig om TLAD te porten. En voor iedereen weer roept van nee, da's een XBL exclusive en die komt nooit naar de PC, nou... dat zeiden ze van GTA IV ook. Dat TLAD niet op de PS3 komt wil ik wel geloven maar geld is geld en Take Two kan alle inkomsten gebruiken dus die port komt er heus wel.
Sypher schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:00:
[...]
Ik report ook als een gek iedereen die cheat.
De key is rapporteren voor vals spelen OF illegale aanpassingen. In het geval van GTA IV valt het vaker daaronder gezien ze wijzigingen aan de files hebben gedaan (toch?).
Wat let je om ze voor allebei te rapporteren? :-)
Verder moet je ze ook een negatieve gamerrep geven. Dit zorgt er voor dat je sowieso minder snel gematched wordt met een server met die persoon erin. Verder gaat de rating ook (langzaam) naar beneden.
Dit werkt op de X360 echt heel goed maar op de PC duidelijk minder. Ik kom regelmatig in een lobby met mensen die ik een avoided review heb gegeven. En daar kom ik dan achter omdat die lui onverbeterlijk zijn waardoor ik ze een bad rep wil geven en dan zie dat ik het al eerder heb gedaan...
Ik denk zelf niet dat dat banverhaal automatisch is. Anders haal je bijv 10 mensen over iemand te reporten, terwijl die persoon helemaal niets heeft gedaan. Er moet lijkt me wel iets van een controle/audit in zitten.
Die controle zou bij GTA IV heel simpel kunnen zijn, gewoon een check van files.txt aangezien die altijd aangepast moet zijn anders werken de cheatscripts niet. Afgezien daarvan, zo makkelijk is het niet om kort achter elkaar 10 mensen een onschuldig iemand een bad rep te geven. Dat lijkt me een heel gedoe om te regelen. Dus ik denk toch dat het puur en alleen om het aantal complaints draait, bij een bepaald aantal zal er automatisch een ban van 2 weken volgen en is iemand onverbeterlijk dan een perm ban. Ik vrees alleen dat er heeel veel complaints nodig zijn voor zoiets gebeurd. (gokje, 50 of zo binnen korte tijd) Het lijkt me wel duidelijk dat bannen niet door GfWL admins wordt gedaan, en is er ook geen tool die bijv. object spawns ontdekt want anders was dat allang bekend geworden. Of wat te denken van dit:

Iemand die in een Race (dus niet GTA Race) een andere speler "vaporized" en "blasted", een simpel keyword script zou die cheaters er meteen tussenuit plukken. Nou, niet in GTA IV want daarin ontbreekt elke vorm van anti-cheat. Dat is anno 2009 bijna net zo suf als geen AA, totaal onbegrijpelijk.
Vanmiddag dacht ik even Hangman's Noose te gaan spelen. Het ging goed, en ik kwam met een NOOSE-busje voorrijden om Kenny op te picken begint zo'n figuur me voor vanalles uit te maken en spawnt zo'n unmarked copcar en blaast mijn auto op met zijn "gespawnde" rocketlauncher. Vervolgens had GTAIV.exe er geen zin meer in.
Toch heb ik me later nog wel vermaakt, aangezien er gelukkig nog wel mensen zijn die niet cheaten.
Bekend verhaal, al doe ik zelf haast alleen maar races. De andere modes doe ik al niet meer sinds er guns zijn die 30 rpg's achterelkaar schieten. Free mode op de PC is daardoor ook compleet verziekt omdat het gewoon 100% zeker is dat je daarin cheaters tegenkomt.
Ik kijk uit naar de patch, hopende dat hij snel zal komen want dit is slecht voor de reputatie. Misschien heeft Rockstar zoiets van "we hebben het geprobeerd, maar dit doen we niet meer" ofzo. Aan de ene kant is dat wel jammer, maar aan de andere kant schept dat mogelijkheden voor custom mods waarvan ik betwijfel of die ooit voor GTA IV gaan komen.
Custom mods om cheaten tegen te gaan?

Een grotere afgang voor Rockstar en MS kan ik me haast niet voorstellen

En ze stonden al zo voor gek met de copyprotection waar ze $200k voor hebben betaald en toch binnen een paar dagen was gekraakt.
Een SA-MP of MTA voor GTA IV zou echt ultiem zijn, want dan heb je meer controle over het type spel en kan je er in principe van alles van maken wat je wilt. Ach a man can dream...
Dat zou de ideale oplossing zijn, dedicated servers met admins. Maar het is technisch zo goed als onmogelijk omdat GTA IV met P2P werkt, dus alle spelers hebben onderling verbinding en GfWL doet niets anders dan matchmaking en de stats bijhouden.
Sowieso moet Microsoft die patch - als die uberhaubt komt - zelf nog goedkeuren. De vorige keer ging er daar ook flink wat tijd overheen.
Viel toch wel mee? Het was maximaal iets van 1 week dacht ik.