• Jadero
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:08
En hoe zijn de ervaringen?

• rapsac
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:15
GTA IV liep bij mij al goed, EFLC was echter sinds mijn pc upgrade (14 core cpu + RX 480) niet meer te spelen. Het spel haperde regelmatig zo erg dat ik maar 3-5fps kreeg. Nu na de update loopt het véél soepeler en zijn de haperingen helemaal weg. Ik ben geen fps junkie dus harde cijfers heb ik niet. ps: ik had xliveless en mogelijk nog andere hacks geïnstalleerd om het op windws 10 aan de praat te krijgen. Bij de update van gta iv werd games for windows ge-update en sindsdien start het vlotter op. Ik denk dat een nieuwe installatie nu probleemloos werkt zonder externe dll's te moeten installeren/

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18:37
Ghengis schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:45:
[...]

En hoe zijn de ervaringen?
... ik heb te weinig schijfruimte voor nóg een installatie kwam ik gisteren achter. GTA V + OpenIV met sommige mods zorgt ervoor dat zowat alles geduplicate wordt. IV met 1.0.3.0 en iCEnhancer 3.0 heb ik nog er op staan, dus voor nu weinig [geen] performance nummers.

• Anoniem: 258387
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
verkeerde topic

[Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 258387 op 14-12-2016 14:25]

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik ben GTA IV weer eens aan het spelen. Het betreft de Steam-versie. Nu heb ik eigenlijk geen zin om alle missies weer te doen om alle speelruimte e.d. te unlocken. Ik was daarom even op zoek naar een 100% savegame. Die heb ik gevonden, echter lukt het me niet om de savegame te laden. Ik heb hem wel gekopieerd met de juiste naam naar de juiste map, maar in een beschrijving lee sik dat ook 2 x....dll bestandjes overschreven moeten worden. Die staan echter niet in mijn game-map.

Die beschrijvingen zijn ook allemaal jaren oud en misschien zijn er alweer updates van GTA IV geweest, waardoor het nu anders moet. De vraag is dus eigenlijk: wat is anno nu de methode om een savegame in de pc-versie (Steam) te kunnen gebruiken?

• Mortov Molotov
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 29-10 10:51
GTA IV: Complete edition is uit, en ik ben zo vrij geweest mijn ervaringen uit te schrijven:

1. De uitrol van een gratis digital download (hierboven beschreven) verliep in fasen, itt. wat initieel werd gemeld; ik moet toegeven dat dit op de website van Rockstar vanaf 13/3/20 wel zo werd uitgelegd (cfr deze link, inmiddels werd de post alweer bijgewerkt).
Enfin, kort samengevat:
- wie GTA IV of EFLC (of allebei) ooit via steam heeft gekocht, werd op 19/3/20 beloond met de nieuwe versie, een samenvoegsel van beide games tot één editie.
- wie, zoals ik, één van beide games (of allebei) ooit op DVD had gekocht, kan, mits activatie van de game op de rockstar game launcher, de bewuste editie via deze launcher (niet via steam) installeren.
- zij die ooit één van deze games hebben gekocht via de GfWL online shop, moeten hun GfWL account linken op de Rockstar Games social club account, en wachten tot ergens in april.

2. Bij mij viel het tegen initieel: activatie lukte niet, met geen van beide key's (op de achterflap van m'n DVD case).
Finaal lukte het toch, en werd m'n game toegevoegd in de lijst, vervolgens netjes gedownload thv de map die ik zelf aanwees (c:\games\Rockstar\GTA IV Complete Edition).

Indrukken:

4. Positief:
- gezien de game geen gebruik meer maakt van SecuROM, betrof het m'n snelste installatie ooit van deze games; u wil niet weten wat je zoal moest ondernemen om deze games draaiende te krijgen onder Windows 10.
- alles wat verwees naar GfWL is eindelijk verdwenen, ook uit de game menu's.
- jouw saved games worden opgespoord en meteen toegevoegd aan de nieuwe game; naar verluidt worden jouw (single player) achievements & trophies meteen toegevoegd aan jouw rockstar account en zijn als dusdaning ook te bekijken in je profiel (ook via de overlay ingame). Noot: zelf heb ik dit niet kunnen uittesten, want met m'n verstrooide kop had ik de files niet uit de backup gehaald; oh well, dan haal ik ze maar opnieuw, zoveel moeite kostte dit nu ook niet meteen.
- geen gehannes meer met paradoxaal beperkte graphic settings en andere issues (vooral onder Windows 10), gezien meteen gepatched tot versies 1.0.8.0 (GTA IV) en 3.0 (EFLC)

5. Neutraal
- multiplayer = gone; maar kan nog altijd als je er zelf wat moeite voor doet; mij interesseerte dat online gedoe niet meer sinds GTA V (online).
- tijdelijk verdwijnen van enkele radiostations in de EFLC editie.

6. Negatief
- sinds 2018 zijn er allerlei coole muzieknummers, inclusief quasi alles van radio Vladivostok & het eerste nr dat je hoort bij starten van een nieuwe game in GTA IV, verdwenen. Ook alles van Ruslana :|
- bovendien kan je de truuk om alles terug te plaatsen vooralsnog niet toepassen op de digital download van de rockstar game launcher; ik heb dat geprobeerd, doch bij opstarten wordt een melding gemaakt dat er iets schort met de game "not up to date", en wordt alles meteen gewist.....
- ik verwacht dan ook grote problemen voor modders, die moeten downgraden tot versie 1.0.4.0

- één issue werd niet gefixed, en dat had wel gemogen bij deze editie: ingezoomde cutscenes, soms dermate erg dat je eigenlijk niet meer ziet wie er aan het woord is. Gelukkig zonder problemen te patchen via deze truuk (en hier doet de Rockstar Launcher gelukkig niet moeilijk over).

Al bij al is de balans positief; ik zal vooral de oude nummers missen, maar wie weet regel ik wel iets met de DJ van Independence FM ;)

Ik raad het alvast aan

mvg

Mortov Molotov
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee