En hoe zijn de ervaringen?ikt schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:00:
GTA IV heeft er een update bij gekregen, zo'n 6 jaar na de vorige update
Straks eens proberen, misschien weet die mijn 1.0.3.0-kopie te evenaren
GTA IV liep bij mij al goed, EFLC was echter sinds mijn pc upgrade (14 core cpu + RX 480) niet meer te spelen. Het spel haperde regelmatig zo erg dat ik maar 3-5fps kreeg. Nu na de update loopt het véél soepeler en zijn de haperingen helemaal weg. Ik ben geen fps junkie dus harde cijfers heb ik niet. ps: ik had xliveless en mogelijk nog andere hacks geïnstalleerd om het op windws 10 aan de praat te krijgen. Bij de update van gta iv werd games for windows ge-update en sindsdien start het vlotter op. Ik denk dat een nieuwe installatie nu probleemloos werkt zonder externe dll's te moeten installeren/
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
... ik heb te weinig schijfruimte voor nóg een installatie kwam ik gisteren achter. GTA V + OpenIV met sommige mods zorgt ervoor dat zowat alles geduplicate wordt. IV met 1.0.3.0 en iCEnhancer 3.0 heb ik nog er op staan, dus voor nu weinig [geen] performance nummers.
Ik ben GTA IV weer eens aan het spelen. Het betreft de Steam-versie. Nu heb ik eigenlijk geen zin om alle missies weer te doen om alle speelruimte e.d. te unlocken. Ik was daarom even op zoek naar een 100% savegame. Die heb ik gevonden, echter lukt het me niet om de savegame te laden. Ik heb hem wel gekopieerd met de juiste naam naar de juiste map, maar in een beschrijving lee sik dat ook 2 x....dll bestandjes overschreven moeten worden. Die staan echter niet in mijn game-map.
Die beschrijvingen zijn ook allemaal jaren oud en misschien zijn er alweer updates van GTA IV geweest, waardoor het nu anders moet. De vraag is dus eigenlijk: wat is anno nu de methode om een savegame in de pc-versie (Steam) te kunnen gebruiken?
Die beschrijvingen zijn ook allemaal jaren oud en misschien zijn er alweer updates van GTA IV geweest, waardoor het nu anders moet. De vraag is dus eigenlijk: wat is anno nu de methode om een savegame in de pc-versie (Steam) te kunnen gebruiken?
GTA IV: Complete edition is uit, en ik ben zo vrij geweest mijn ervaringen uit te schrijven:
1. De uitrol van een gratis digital download (hierboven beschreven) verliep in fasen, itt. wat initieel werd gemeld; ik moet toegeven dat dit op de website van Rockstar vanaf 13/3/20 wel zo werd uitgelegd (cfr deze link, inmiddels werd de post alweer bijgewerkt).
Enfin, kort samengevat:
- wie GTA IV of EFLC (of allebei) ooit via steam heeft gekocht, werd op 19/3/20 beloond met de nieuwe versie, een samenvoegsel van beide games tot één editie.
- wie, zoals ik, één van beide games (of allebei) ooit op DVD had gekocht, kan, mits activatie van de game op de rockstar game launcher, de bewuste editie via deze launcher (niet via steam) installeren.
- zij die ooit één van deze games hebben gekocht via de GfWL online shop, moeten hun GfWL account linken op de Rockstar Games social club account, en wachten tot ergens in april.
2. Bij mij viel het tegen initieel: activatie lukte niet, met geen van beide key's (op de achterflap van m'n DVD case).
Finaal lukte het toch, en werd m'n game toegevoegd in de lijst, vervolgens netjes gedownload thv de map die ik zelf aanwees (c:\games\Rockstar\GTA IV Complete Edition).
Indrukken:
4. Positief:
- gezien de game geen gebruik meer maakt van SecuROM, betrof het m'n snelste installatie ooit van deze games; u wil niet weten wat je zoal moest ondernemen om deze games draaiende te krijgen onder Windows 10.
- alles wat verwees naar GfWL is eindelijk verdwenen, ook uit de game menu's.
- jouw saved games worden opgespoord en meteen toegevoegd aan de nieuwe game; naar verluidt worden jouw (single player) achievements & trophies meteen toegevoegd aan jouw rockstar account en zijn als dusdaning ook te bekijken in je profiel (ook via de overlay ingame). Noot: zelf heb ik dit niet kunnen uittesten, want met m'n verstrooide kop had ik de files niet uit de backup gehaald; oh well, dan haal ik ze maar opnieuw, zoveel moeite kostte dit nu ook niet meteen.
- geen gehannes meer met paradoxaal beperkte graphic settings en andere issues (vooral onder Windows 10), gezien meteen gepatched tot versies 1.0.8.0 (GTA IV) en 3.0 (EFLC)
5. Neutraal
- multiplayer = gone; maar kan nog altijd als je er zelf wat moeite voor doet; mij interesseerte dat online gedoe niet meer sinds GTA V (online).
- tijdelijk verdwijnen van enkele radiostations in de EFLC editie.
6. Negatief
- sinds 2018 zijn er allerlei coole muzieknummers, inclusief quasi alles van radio Vladivostok & het eerste nr dat je hoort bij starten van een nieuwe game in GTA IV, verdwenen. Ook alles van Ruslana
- bovendien kan je de truuk om alles terug te plaatsen vooralsnog niet toepassen op de digital download van de rockstar game launcher; ik heb dat geprobeerd, doch bij opstarten wordt een melding gemaakt dat er iets schort met de game "not up to date", en wordt alles meteen gewist.....
- ik verwacht dan ook grote problemen voor modders, die moeten downgraden tot versie 1.0.4.0
- één issue werd niet gefixed, en dat had wel gemogen bij deze editie: ingezoomde cutscenes, soms dermate erg dat je eigenlijk niet meer ziet wie er aan het woord is. Gelukkig zonder problemen te patchen via deze truuk (en hier doet de Rockstar Launcher gelukkig niet moeilijk over).
Al bij al is de balans positief; ik zal vooral de oude nummers missen, maar wie weet regel ik wel iets met de DJ van Independence FM
Ik raad het alvast aan
mvg
Mortov Molotov
1. De uitrol van een gratis digital download (hierboven beschreven) verliep in fasen, itt. wat initieel werd gemeld; ik moet toegeven dat dit op de website van Rockstar vanaf 13/3/20 wel zo werd uitgelegd (cfr deze link, inmiddels werd de post alweer bijgewerkt).
Enfin, kort samengevat:
- wie GTA IV of EFLC (of allebei) ooit via steam heeft gekocht, werd op 19/3/20 beloond met de nieuwe versie, een samenvoegsel van beide games tot één editie.
- wie, zoals ik, één van beide games (of allebei) ooit op DVD had gekocht, kan, mits activatie van de game op de rockstar game launcher, de bewuste editie via deze launcher (niet via steam) installeren.
- zij die ooit één van deze games hebben gekocht via de GfWL online shop, moeten hun GfWL account linken op de Rockstar Games social club account, en wachten tot ergens in april.
2. Bij mij viel het tegen initieel: activatie lukte niet, met geen van beide key's (op de achterflap van m'n DVD case).
Finaal lukte het toch, en werd m'n game toegevoegd in de lijst, vervolgens netjes gedownload thv de map die ik zelf aanwees (c:\games\Rockstar\GTA IV Complete Edition).
Indrukken:
4. Positief:
- gezien de game geen gebruik meer maakt van SecuROM, betrof het m'n snelste installatie ooit van deze games; u wil niet weten wat je zoal moest ondernemen om deze games draaiende te krijgen onder Windows 10.
- alles wat verwees naar GfWL is eindelijk verdwenen, ook uit de game menu's.
- jouw saved games worden opgespoord en meteen toegevoegd aan de nieuwe game; naar verluidt worden jouw (single player) achievements & trophies meteen toegevoegd aan jouw rockstar account en zijn als dusdaning ook te bekijken in je profiel (ook via de overlay ingame). Noot: zelf heb ik dit niet kunnen uittesten, want met m'n verstrooide kop had ik de files niet uit de backup gehaald; oh well, dan haal ik ze maar opnieuw, zoveel moeite kostte dit nu ook niet meteen.
- geen gehannes meer met paradoxaal beperkte graphic settings en andere issues (vooral onder Windows 10), gezien meteen gepatched tot versies 1.0.8.0 (GTA IV) en 3.0 (EFLC)
5. Neutraal
- multiplayer = gone; maar kan nog altijd als je er zelf wat moeite voor doet; mij interesseerte dat online gedoe niet meer sinds GTA V (online).
- tijdelijk verdwijnen van enkele radiostations in de EFLC editie.
6. Negatief
- sinds 2018 zijn er allerlei coole muzieknummers, inclusief quasi alles van radio Vladivostok & het eerste nr dat je hoort bij starten van een nieuwe game in GTA IV, verdwenen. Ook alles van Ruslana
- bovendien kan je de truuk om alles terug te plaatsen vooralsnog niet toepassen op de digital download van de rockstar game launcher; ik heb dat geprobeerd, doch bij opstarten wordt een melding gemaakt dat er iets schort met de game "not up to date", en wordt alles meteen gewist.....
- ik verwacht dan ook grote problemen voor modders, die moeten downgraden tot versie 1.0.4.0
- één issue werd niet gefixed, en dat had wel gemogen bij deze editie: ingezoomde cutscenes, soms dermate erg dat je eigenlijk niet meer ziet wie er aan het woord is. Gelukkig zonder problemen te patchen via deze truuk (en hier doet de Rockstar Launcher gelukkig niet moeilijk over).
Al bij al is de balans positief; ik zal vooral de oude nummers missen, maar wie weet regel ik wel iets met de DJ van Independence FM
Ik raad het alvast aan
mvg
Mortov Molotov
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉
Een goede reden om GTA IV af te stoffen:
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Komt dus mogelijk dit jaar terug voor consoles! Zou super vet zijn om deze op de PS5 te spelen. Scheelt me een extra console aanschaffen puur om deze beauty te spelen
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Of deze zogenaamde remaster/remake komt of niet, even wat liefde voor GTA IV. Toch wel het ondergesneeuwde kindje vergeleken met de andere kleurrijke GTA games.
Als je 4 vergelijkt met de meest andere games uit de serie dan is deze veruit het meest sombere, duistere en 'realistische' uit de franchise. wat mij nu veel meer aanspreekt dan bijvoorbeeld GTA 5. GTA 6 lijkt ook duidelijk meer mee te gaan op de trending hypes van vandaag de dag. Iets te als ik de trailers mag geloven.
GTA 4 recent nog gespeeld op pc en damn, hoe mooi was dit spel terug in 2008? Met wat mods draait het beter en ziet het er echt goed uit.
Als je 4 vergelijkt met de meest andere games uit de serie dan is deze veruit het meest sombere, duistere en 'realistische' uit de franchise. wat mij nu veel meer aanspreekt dan bijvoorbeeld GTA 5. GTA 6 lijkt ook duidelijk meer mee te gaan op de trending hypes van vandaag de dag. Iets te als ik de trailers mag geloven.
GTA 4 recent nog gespeeld op pc en damn, hoe mooi was dit spel terug in 2008? Met wat mods draait het beter en ziet het er echt goed uit.
GTA IV blijft speciaal. Helaas is de game standaard onspeelbaar op PC. Ik heb geen zin om allerlei bestanden aan te passen.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Allerlei files? Je hoeft 1 mod te downloaden, drag en drop, en het spel draait niet alleen beter dan ooit tevoren maar ziet er ook beter uit.Mog schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:57:
GTA IV blijft speciaal. Helaas is de game standaard onspeelbaar op PC. Ik heb geen zin om allerlei bestanden aan te passen.
YouTube: One MOD that might make you wanna reinstall GTA IV
Het is echt zo weinig moeite dat je oma het nog zou kunnen
Dat de pc port ruk was, is duidelijk. Veel grafische console elementen zitten er niet eens in en het spel loopt slecht. Zoals @James Pond aangeeft is dit eindelijk verholpen dankzij modders
Het is echt genieten. Grafisch en gameplay technisch kan het nog makkelijk mee anno 2025. Zeker de gameplay (wat vaak snel verouderd aanvoelt) was zijn tijd ver vooruit blijkt nu.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Een game hoort gewoon vanilla te draaien. Anders moet je hem niet te koop aanbieden.James Pond schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:05:
[...]
Allerlei files? Je hoeft 1 mod te downloaden, drag en drop, en het spel draait niet alleen beter dan ooit tevoren maar ziet er ook beter uit.
YouTube: One MOD that might make you wanna reinstall GTA IV
Het is echt zo weinig moeite dat je oma het nog zou kunnen
De pc port is ruk, maar met 1 simpele mod is het grotendeels opgelost. Zeker de moeite waard voor een parel als GTA IV.
De lagg en fps drops is bij mij vrijwel verdwenen dankzij dxvk versie 1.9. Drag and drop, klaar
https://github.com/doitsujin/dxvk/releases
De lagg en fps drops is bij mij vrijwel verdwenen dankzij dxvk versie 1.9. Drag and drop, klaar
https://github.com/doitsujin/dxvk/releases
Ok ja zo ging dat helaas niet in de 360/ps3 tijd.Mog schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:08:
[...]
Een game hoort gewoon vanilla te draaien. Anders moet je hem niet te koop aanbieden.
Toen waren pc ports gewoon ondermaats, en werd er ook weinig ontwikkeltijd in gestoken.
Ik heb de game opnieuw geïnstalleerd en ineens werkt het. Blijkt dat er juni vorig jaar een patch is geweest zodat de game moderne videokaarten herkent. NOICE!James Pond schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:34:
[...]
Ok ja zo ging dat helaas niet in de 360/ps3 tijd.
Toen waren pc ports gewoon ondermaats, en werd er ook weinig ontwikkeltijd in gestoken.
Toch zou ik de fusion patch adviseren om de afgrijselijk gele piss filter weg te kunnen halen.Mog schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:53:
[...]
Ik heb de game opnieuw geïnstalleerd en ineens werkt het. Blijkt dat er juni vorig jaar een patch is geweest zodat de game moderne videokaarten herkent. NOICE!
Ik snap de haat op dat filter. Maar dat maakt de game zo nostalgisch voor me.James Pond schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 17:54:
[...]
Toch zou ik de fusion patch adviseren om de afgrijselijk gele piss filter weg te kunnen halen.
Nostalgisch, ja. Mooi, mwha. De simpele filter in de FusionFix maakt het zoveel 'frisser'. Vooral 's nachts is de sfeer zo goed. Als ik er zo over nadenk dan is Liberty City een van de meest leuke, diverse en gedetailleerde city maps allertijden. Novigrad in the Witcher 3 is ook zo'n stad.
Ook de kleine details zoals de npc's die op straat lopen veranderen per dag deel. Zo'n speeltuin is overdag bezet door normale volwassenen, en 's nachts zie je groepjes gangsters en dealers staan. En natuurlijk de prostituees
Ook de kleine details zoals de npc's die op straat lopen veranderen per dag deel. Zo'n speeltuin is overdag bezet door normale volwassenen, en 's nachts zie je groepjes gangsters en dealers staan. En natuurlijk de prostituees
Roman uit de handen van Dimitri bevrijd en ik heb eindelijk een echt apartement in Algonquin. Wat een game is het toch. Zelfs na al die jaren.
Let op:
Het performance topic is hier.
Het performance topic is hier.