• jappiededeur
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13-10-2018
overigens ik kan pas in het weekend voor het eerst spelen...
dus graag jullie ervaringen de komende dagen :P
meld svp meteen even de patch versie 4 of 7.. en je specs van je pc voor een objectief oordeel/vergelijking... ;)

dank u dank u

[Voor 13% gewijzigd door jappiededeur op 17-07-2012 12:49]

Go with the snow.

• jappiededeur
blijf nog even doorposten

vers van de pers:

YouTube: iCEnhancer Final for GTA4

wel natuurlijk in 1080p en full screen bekijken

[Voor 13% gewijzigd door jappiededeur op 17-07-2012 13:12]

Go with the snow.

• darrock
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
Ik heb laats gta iv tweedehands gekocht voor de xbox (en heb het nog niet binnen)
alleen ik begin nu te twijfelen of ik nu geen problemen krijg met de key.

dus kun je de key vaker gebruiken, of zit deze zelfs niet bij een het spel voor de xbox (ik heb het spel al voor op de pc, alleen met mijn huidige pc kan ik het niet meer spelen, en me goede is kapot. daarom ben ik ook overgegaan op de xbox :) )

edit: of kan ik mischien zelfs de key van het pc spel gebruiken aangezien het dan om hetzelfde acc gaat.

[Voor 11% gewijzigd door darrock op 17-07-2012 18:34]

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08-12 22:33
jappiededeur schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:05:
blijf nog even doorposten

vers van de pers:

YouTube: iCEnhancer Final for GTA4

wel natuurlijk in 1080p en full screen bekijken
Heel vet. Ik miste vooral motion blur. Maar heb je hier nu een hele vette graka voor nodig?
Zou een GTX560ti het trekken op 1920x1200?

specs & stuff: 128GB - 2 x Quadro P6000 - 2 x Xeon 2670 v3, MacBook Pro

• AlexP147
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 08:27
darrock schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:32:
Ik heb laats gta iv tweedehands gekocht voor de xbox (en heb het nog niet binnen)
alleen ik begin nu te twijfelen of ik nu geen problemen krijg met de key.

dus kun je de key vaker gebruiken, of zit deze zelfs niet bij een het spel voor de xbox (ik heb het spel al voor op de pc, alleen met mijn huidige pc kan ik het niet meer spelen, en me goede is kapot. daarom ben ik ook overgegaan op de xbox :) )

edit: of kan ik mischien zelfs de key van het pc spel gebruiken aangezien het dan om hetzelfde acc gaat.
Je hebt geen key nodig voor GTA4 op de X360, ook niet voor de multiplayer :)

[Voor 0% gewijzigd door AlexP147 op 18-07-2012 10:06. Reden: typo]

• darrock
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
AlexP147 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:05:
[...]

Je hebt geen key nodig voor GTA4 op de X360, ook niet voor de multiplayer :)
Yeeeyh :)
Bedankt voor je reactie :p

• NickH
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 06-12 11:35
Weet iemand of steam savedgames "in the cloud" opslaat? OFwel: als ik het installeer op een andere pc of na herinstallatie mijn eigen savedgames nog heb?

• Tarkin
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08:14
normaal gezien wel ja, moet je wel eens bekijken per game

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

PS: als je het nog niet hebt, via Steam is het vandaag maar 7,49 euro!

Collecties icm verschillende GTA-games, een stuk of zes per bundel, zijn ongeveer 10 euro.

• Freeman
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08-12 17:48
Jongens even over die iCEnhancer, werkt deze nu ook op Steam? Ik heb hem al een hele tijd op steam (Wss is gta ook volledig geupdate naar de nieuste versie), maar kan ik icenhancer 2.1 werkend krijgen op steam?

En zoja, wat hulp is gewenst!

En wat zijn nog meer leuke aan te raden mods?

Een leuke carpack o.i.d.?

[Voor 13% gewijzigd door Freeman op 18-07-2012 16:16]

• NickH
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 06-12 11:35
Tarkin schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:00:
normaal gezien wel ja, moet je wel eens bekijken per game
Ik bedoel specifiek voor GTA4

• DaanDH
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 06-10 07:02
Ik heb dus ook GTA IV gekocht via Steam...
Nou heb ik niet de minste game pc:
Intel i5 2500
HD 7850
8gb RAM
Maar nog lagged die als een gek en met fraps draaiend kom ik rond de 20 FPS
Nu heb ik al uitgezet dat die opneemt tijdens het spelen. Maar dat helpt weinig.
Wat kan het zijn? Want BF3 speel ik gewoon op Ultra zonder problemen

Ik heb het al gepost in het performance topic, maar volgens mij komen daar niet veel mensen meer die hulp bieden....

RECHTS!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dan weten ze het gewoon niet. Aan je config is niks raars te zien. Maar crossposten is niet echt de bedoeling ;)

• DaanDH
Sorry, maar ik kan geen goede oplossing vinden voor me probleem.
Ik vindt het gewoon raar dat ik BF3 op Ultra speel en GTA IV op medium met 20 fps.
Op canyourunit staat er dat ik hem makkelijk moet kunnen spelen.

RECHTS!

• Joost1991
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11:52
GTA IV is en blijft gewoon een crappy port van de consoles. Heeft nooit echt super gedraaid.

De 7850 is ook niet echt een super videokaart, dus dat helpt ook niet echt mee. Hoeveel geheugen heeft je videokaart?

[Voor 9% gewijzigd door Joost1991 op 20-07-2012 11:14]

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 12 Space Gray 128GB -  iPad Pro 11" Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• DaanDH
de kaart heeft 2GB

RECHTS!

• Menesis
Jejking schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:32:
PS: als je het nog niet hebt, via Steam is het vandaag maar 7,49 euro!

Collecties icm verschillende GTA-games, een stuk of zes per bundel, zijn ongeveer 10 euro.
Waar zie je dat?
Ik zie wel dat hij 50% is afgeprijst, van 29,99 naar 14,99.
http://store.steampowered.com/app/12210/
Heb jij m per ongeluk in je hoofd nog een keer afgeprijst? 8)

• Tarkin
als het een daily deal is, dan was de korting nog groter. Zo was de hele GTA pack voor 10 euor te krijgen (dus alle GTA games)

• DaanDH
Eergister was GTA IV met EFLB voor € 8,75
Toen heb ik hem ook gelijk gekocht... wat ik beter niet had kunnen doen

RECHTS!

• Tarkin
schroef het detail een beetje terug, dan gaat het wel gemakkelijker

• DaanDH
Dat heb ik al gedaan, als ik hem zelf alles in laat stellen zet die alles op High maar dat lagged te erg.
Zelf zet ik hem dan op medium dan is het wat minder, maar nog steeds niet lekker speelbaar...

RECHTS!

• jappiededeur
ik speel 50-60 fps op alles maximaal (en alles op 100 geschroefd)...met 4 x AA
soms een drop naar 40...maar modden wilt nog niet echt lukken...bij elke mod...start het spel gewoon niet..:(
op patch 4 en 7 allebei niet :|

[Voor 29% gewijzigd door jappiededeur op 20-07-2012 11:55]

Go with the snow.

• DaanDH
Heb je een veel beter systeem dan die van mij?
Intel i5 2500
HD 7850
8gb RAM

RECHTS!

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08-12 15:54
hier een leuke video om alvast in de stemming te komen voor GTA V :

nostalgie.

• DaanDH
Ik moet eerst deel IV nog goed aan de praat zien te krijgen -_-'

RECHTS!

• jappiededeur
DaanDH schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:56:
Heb je een veel beter systeem dan die van mij?
Intel i5 2500
HD 7850
8gb RAM
ja :P
bij jou: niet max...maar wel heel goed te spelen op high lijkt mij (misschien niet alles) no worries

check dit:
http://www.gtaforum.nl/to...ramedrops-te-verminderen/
ze hebben het over crashen fpsdrop enzo..maar dit gaat vooral om het soepel te laten verlopen.
zit een kleine bug in die rockstar heeft erkent...het spel ziet namelijk niet alle geheugen van je grafische kaart...door dit aan te passen geef je de game aan dat het nu zijn volledige capiciteit kan gebruiken..
daar heb jij last van...ff aanpassen en klaar.

let wel ff goed op ..het is OF commandline.txt aanmaken met je kladblok en de regel erin zetten voor jou videokaart en dan opslaan in de main gta4 folder...OF het gebruik van je snelkoppeling om daar die code achter te plakken..

[Voor 60% gewijzigd door jappiededeur op 21-07-2012 19:40]

Go with the snow.

• jappiededeur
oke de aanrader van de eeuw:

icenhancer 2.1 + de iceshader.fx vervangen van die van versie 1.25. (even heel icenhancer 1.25 downloaden en pak dan enkel dat bestandje) (niet icenhancer 1.35 dan zie je niks in het donker)
kopie passen en klaar.

man, het hele cartoonachtige gehalte bij 2.1 is weg en dit is reallife met geweldige DoF....en in het donker een beauty met alle lichtjes....is een gemis als je dit niet doet..:) dan vind ik 2.1 standaard eigenlijk tegenvallen als je het vergelijkt

[Voor 9% gewijzigd door jappiededeur op 21-07-2012 19:30]

Go with the snow.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jappiededeur
http://youtu.be/dHWFPVzKWl8?hd=1
en
http://youtu.be/NUI2BkSdHeQ?hd=1

voorbeeldje van wat ik nu heb met icenhancer 2.1.. vergeet niet in 1080p te zetten ;)

[Voor 13% gewijzigd door jappiededeur op 22-07-2012 07:02]

Go with the snow.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Odessa

"Das Beste oder nichts"

zo dan, dat ziet er wel even anders uit dan orgineel :9~
Kan je ook vids maken van andere tijden op de dag? Zou dat wel eens willen zien.

Ik ben nu bezig om GTA4 weer te installeren nu ik dit gezien heb. :)

Abandon all hope

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 304087
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-04-2014
Ik krijg icehancer niet op mijn EFLC goed werkende, kan ook nergens mijn savegames vinden.
Kan iemand eens goed uitleggen in het nederlands hoe ik hem het beste kan installeren en waar ik kan vinden welke patch in draai?

Edit

Dit is mijn gamefolder alleen weet ik niet welke patch ik draai en waar de savegames zijn?

[Voor 26% gewijzigd door 304087 op 22-07-2012 11:37]

• thorgal21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 08:04

thorgal21

Forum Noob

Is er iemand die binnenkort Gta IV samen wil spelen multiplayer? Beetje samen kloten, stunten etc :3. Reageer dan even in dit topic! Ik heb trouwens ook libertycity stories. Dus kan alle 3 :)

• Snorro
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 30-11 08:19
Ik heb GTA IV laatst gekocht en er aardig wat fun mee gehad, maar zit nu vast door de zogenaamde "Final Interview glitch". Ik weet niet of jullie het wat zegt, maar na wat googlen zie ik dat ik zeker niet de enige ben die hier last van heeft. Het komt er op neer dat je aan het begin van Act II je missies niet op de juiste volgorde speelt en te vroeg met de missies van Francis begint. De missie Final Interview loopt dan vast en je krijgt geen telefoontje van het advocatenkantoor, en verder kan je ook geen andere missies meer doen en verder in het spel komen. Tot nu toe is de enige "oplossing" die ik heb gevonden om een geheel nieuwe game te beginnen, maar dat is niet waar ik na 15 uur en 25% completion op zit te wachten; om alles weer overnieuw te doen. Weet iemand hier of er ook een echte fix is voor deze bug in de vorm van een patch oid?

• EnergyCorse
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23-08-2012
Na een tijd bezig geweest te zijn met eflc, pas begonnen met Gta 4 icm patch 4 :D

• DerOllie
  • Laatst online: 10:00

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

EnergyCorse schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 03:09:
Na een tijd bezig geweest te zijn met eflc, pas begonnen met Gta 4 icm patch 4 :D

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Damn... _/-\o_

www.youtube.com/DerOllie

• JoWannes
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 30-11 22:32
EnergyCorse schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 03:09:
-afbeeldingen-
Ik vraag me dan altijd af wat voor een systeem je daarvoor moet hebben. Door mijn i5 2500K naar 4,5GHz te OC'en kan ik GTA IV met ICenhancer dan wel min of meer maxed out spelen (2560x1440), maar echt vloeiend is het niet. Dan speel ik zonder andere mods, dus zijn de grafics nog weinig bijzonder. Laat staan als je zo'n mods boven haalt...

Maar de screentjes zijn zeker nice!

[Voor 3% gewijzigd door JoWannes op 18-08-2012 16:56]

• 10K
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22-12-2016

10K

10.000

GTA IV met steam sale gekocht, en ben erg tevreden over het spel, ook hoe het draait op mijn laptop.
Alleen nu ben ik begonnen met de multiplayer maar ik kan nauwelijks games vinden. Als ik alle filters uitzet heb ik ongeveer 10-20 player matches en 0 ranked matches. Klopt dit? Speelt niemand dit (meer) online?
NAT type is volgens mij goed, ik krijg iig geen melding meer.

"Above And Beyond The Call"

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08-12 15:54
Lekker cruisen in liberty city :

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11:41
Maar weer eens geinstalleerd!

Ik ben echter op zoek naar een goeie car pack, echter zijn alle carpacks die ik vind geupload bij megupload.. En die werkt niet! :X

Iemand?

Edit:
Iets gevonden, ik ga even kijken of het wat is!

[Voor 14% gewijzigd door R0y. op 18-11-2012 16:19]

• QwaftZefoni
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 27-11 10:56
hmmm ik heb zelf drie hele leuke carpacks gemaakt met de lijst van wat-is-wat in xls bijgehouden. Alles getest en sommige handlings nog verder getweaked evenals carcols. Alle drie rond de 420MB en in elke ca. 10 unieke wagens met EPM. Dus zo een flinke variatie mogelijk in auto,s.

Die carpacks heb ik in verschillende copies met verschillende ENB sets staan waar ook de textures in afgewisseld worden, evenals loading screens, peds, hookers, strippers etc. zo zie ik elke weer andere dingen ;)
Viva New York blijft me verbazen.

Als je die carpacks wilt, denk dan ff mee waar ik ze parkeer?

• vinpower
  • Laatst online: 10:51
QwaftZefoni schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:59:
hmmm ik heb zelf drie hele leuke carpacks gemaakt met de lijst van wat-is-wat in xls bijgehouden. Alles getest en sommige handlings nog verder getweaked evenals carcols. Alle drie rond de 420MB en in elke ca. 10 unieke wagens met EPM. Dus zo een flinke variatie mogelijk in auto,s.

Die carpacks heb ik in verschillende copies met verschillende ENB sets staan waar ook de textures in afgewisseld worden, evenals loading screens, peds, hookers, strippers etc. zo zie ik elke weer andere dingen ;)
Viva New York blijft me verbazen.

Als je die carpacks wilt, denk dan ff mee waar ik ze parkeer?
Dropbox.

• R0y.
" Files uploaded to Dropbox via the desktop application have no file size limit.

Files uploaded through the website (by pressing the upload button) have a 300 MB cap. In other words, each file you upload through the website must be 300 MB or less.

All files uploaded to your Dropbox must be smaller than the size of your Dropbox account's storage quota. For example, if you have a Dropbox Free 18 GB (2 GB + 500 MB per referral) account, you can upload one 18 GB file or many files that all add up to 18 GB. If you are over your storage quota, Dropbox will stop syncing until you are below your limit."

Zou moeten kunnen dus, als je het via het programma zelf doet dan _/-\o_

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
10K schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:08:
GTA IV met steam sale gekocht, en ben erg tevreden over het spel, ook hoe het draait op mijn laptop.
Alleen nu ben ik begonnen met de multiplayer maar ik kan nauwelijks games vinden. Als ik alle filters uitzet heb ik ongeveer 10-20 player matches en 0 ranked matches. Klopt dit? Speelt niemand dit (meer) online?
NAT type is volgens mij goed, ik krijg iig geen melding meer.
Je zult gewoon met mensen van t forum moeten afspreken want de multiplayer van IV is zo goed als dood.
TBOGT wordt nog wel gespeeld.

Add mij anders maar, ik speel ook nog wel eens!

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Menesis
Ik heb sterk het vermoeden dat de autosave functie van GTA4 helemaal niet werkt op mn PC! Heel irritant, gisteren allemaal missies gedaan, spel uitgezet, kan alles weer overnieuw doen..

• R0y.
Hmm Ik draai nu iCELaGlace (http://icelaglace.com/) + Ultimate vehicle pack v9.

Geweldig, heb alleen textures die heeeeeel laag loaden. Af en toe is er een weg die ontbreekt ofzo. Probleem oplgelost door Chikamru real trafic mod te installeren, maar dan heb ik random errors.

Iemand?

• QwaftZefoni
random errors als in? Echt CTD?

Missing textures komt idd al zodra je ook maar één auto vervangt door een custom, zelfs als de .wtd geen 8MB is oid. Wederom bagger coding helaas, dat was in GTA3 echt beter..

Ik gebruik zelf TrafficControlsystem.dll (dus geen .asi) meestal en soms de v4.0 Trafficload.asi van ikt. Met chikamru nog weinig geexperimenteerd.

Als je iCE's 2.1 goed vindt, zul je schakusa's v2.1 (evt. incl SweetFX) ook wel top vinden. Leuke ENB is dat ook qua belichting. > GTA IV [Grafik-Modding, ENB-Series, Texturen, Screenshots] @ http://www.hardwareluxx.de

• Sipio
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
mods en bla bla post. ben er uit niet meer nodig ;)

[Voor 100% gewijzigd door Sipio op 17-12-2012 21:57]

• IStealYourGun
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07-12 18:38

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Enkele mensen zijn een nieuwe mod begonnen Ghent Theft Auto :)
http://www.ghenttheftauto.be/

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• jappiededeur
kende het al idd :) maandje geleden op het nieuws.

Go with the snow.

• R0y.
QwaftZefoni schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:16:
random errors als in? Echt CTD?

Missing textures komt idd al zodra je ook maar één auto vervangt door een custom, zelfs als de .wtd geen 8MB is oid. Wederom bagger coding helaas, dat was in GTA3 echt beter..

Ik gebruik zelf TrafficControlsystem.dll (dus geen .asi) meestal en soms de v4.0 Trafficload.asi van ikt. Met chikamru nog weinig geexperimenteerd.

Als je iCE's 2.1 goed vindt, zul je schakusa's v2.1 (evt. incl SweetFX) ook wel top vinden. Leuke ENB is dat ook qua belichting. > GTA IV [Grafik-Modding, ENB-Series, Texturen, Screenshots] @ http://www.hardwareluxx.de
Meer als in gta 4 reageert niet meer windows error :) binnenkort eens kijken naar schakusa 2.1!

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08-12 17:06
@R0y.

Hoeveel FPS haal jij zo gemiddeld met GTA IV plus iCEnhancer 2.1 en eventuele texture packs?
Ik heb namelijk ongeveer dezelfde build als jou:
zelfde CPU: Intel i5 3570k
bijna zelfde mobo: MSI Z77A-G65
ook een SSD: Crucial M4 128 GB
zelfde hoeveelheid geheugen
graka is bij mij wel iets minder goed: ATI HD 6950 1GB. Dit is vergelijkbaar met een nVidia 560, dus loopt 1 generatie achter.

Ik had enkele maanden geleden nog een Intel Q6600 + oud mobo + slechts 4 GB geheugen. Sindsdien heb ik dus geupgraded, en deze nacht heb ik GTA IV via Steam terug gedownload.
Ik vroeg me dus af hoeveel FPS ik zo zal mogen verwachten als ik vanavond iCEnhancer installeer?
Op mijn oude build liep het namelijk redelijk brak, maar ik heb dan ook gelezen dat GTA IV wel een van de meer CPU intensieve games is.

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:07

Vuvuzela

My spire is forming

IStealYourGun schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:54:
Enkele mensen zijn een nieuwe mod begonnen Ghent Theft Auto :)
http://www.ghenttheftauto.be/
Haha awesome. Samen met Niko naar de Overpoort :7

Op Steam zijn nu alle GTA's samen voor €24 :o

[Voor 8% gewijzigd door Vuvuzela op 25-12-2012 12:15]

I served in a company of heroes.

• R0y.
Asgaro schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:24:
@R0y.

Hoeveel FPS haal jij zo gemiddeld met GTA IV plus iCEnhancer 2.1 en eventuele texture packs?
Ik heb namelijk ongeveer dezelfde build als jou:
zelfde CPU: Intel i5 3570k
bijna zelfde mobo: MSI Z77A-G65
ook een SSD: Crucial M4 128 GB
zelfde hoeveelheid geheugen
graka is bij mij wel iets minder goed: ATI HD 6950 1GB. Dit is vergelijkbaar met een nVidia 560, dus loopt 1 generatie achter.

Ik had enkele maanden geleden nog een Intel Q6600 + oud mobo + slechts 4 GB geheugen. Sindsdien heb ik dus geupgraded, en deze nacht heb ik GTA IV via Steam terug gedownload.
Ik vroeg me dus af hoeveel FPS ik zo zal mogen verwachten als ik vanavond iCEnhancer installeer?
Op mijn oude build liep het namelijk redelijk brak, maar ik heb dan ook gelezen dat GTA IV wel een van de meer CPU intensieve games is.
Sorrie, heb een nieuwe installatie zonder gta4. Alles op max (1920x1080) en liep heerlijk, nooit echt gekeken eerlijk gezegd!

• Bart1983
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08-12 11:12

Bart1983

TF2: [GoT]Netherlands

Ik heb de afgelopen dagen wat lopen spelen met Icenhancer 2.1. Werkelijk geweldig. Echter heb nu en probleem en misschien dat iemand het heeft kunnen oplossen. Ik kom er achter dat sommige lichten van gebouwen (neon letters, sommige raam verlichting etc.) alleen aan gaan als ik heel dit bij ben (meter of 2. als ik dan een stap naar achter ga zijn ze weer uit) of via een bepaalde hoek dichtbij kijk. Nu dacht ik eerst dat dit aan icenhancer lag maar ook de kale GTA4 doet dit. Ik heb de laaste nvidia driver en alle ingame instelling op zijn hoogst. Iemand een idee?

Iemand toevallig nog een geweldige icenhancer 2.1 config file?

[Voor 8% gewijzigd door Bart1983 op 27-12-2012 15:29]

TF2: [GoT]Netherlands

• Asgaro

• Asgaro
Zo, ik heb me eens beziggehouden met mods en dit is wat ik zoal heb. Lijkt me leuk om hier even te posten.
Dit is met:
- ICEnhancer 2.1 ( http://icelaglace.com/ )

- 2 high resolution texture packs: eerst installeer je deze (geldt voor alle districten in de game) http://www.gta-downloads....iv-ultimate-textures.html
en daarna installeer je deze (geldt enkel voor het Manhattan district) http://www.hardwareluxx.d...815-147.html#post17231617
het probleem bij die laatste is dat ik een downloadlink had gevonden voor het totale pakket, maar deze vind ik niet meer. :X
(part 1) https://disk.yandex.net/d...1dASAeJhBF0%3D&final=true en (part 2) https://disk.yandex.net/d...GbwTA2Impfc%3D&final=true

- 1 car pack ( http://www.gta4-mods.com/vehicles/car-pack-2013-beta-f18866 )

Ik krijg tussen de 20 à 40 FPS zo gemiddeld. MAAR het voelt allemaal vloeiend aan en de game spreekt me nu 50 keer meer aan. :D
Missies heb ik nog niet gedaan, en ik ben bang dat het dan zal gaan laggen... Dit test ik later. Tot nu toe valt dit best mee.

Edit: ik werd de lage FPS wat beu en ik zag wel wat pop-up met die high-res textures, ook al heb ik een SSD. Ik zette dus eens die 2 high-res packs uit, maar wat bleek? Ik blijf evenveel FPS hebben als met high-res pack? Ik zag dus geen enkele verbetering op dat gebied... De pop-up is wel volledig verdwenen, maar ik denk dat ik toch terug met high-res packs ga werken.

Specs:
Intel i5 3570K
8 GB memory
ATI HD 6950 1 GB
1920x1080 resolution
Crucial M4 128 GB SSD (SSD is belangrijk om geen pop-up te hebben.)

CPU verbruik ligt maar rond de 50%... Dus mijn grafische kaart zal wel de bottleneck zijn. Met een 2 GB videokaart haal je dus wel je voordeel bij deze game! Forget that! Ik heb op het internet ervaringen gevonden van mensen met een 2 GB graka. De game loopt nog steeds brak... GTA IV blijft dus een dijk van een consoleport...
Edit: maar via GPU-Z heb ik gisterennacht is mijn VRAM verbruik gemeten, en die zat toch aan de 980 MB dus ik veronderstel dat 2 GB graka's tóch een voordeel zullen bieden.

Ik draai GTA IV v 1.0.4.0 en niet dus de nieuwste versie. Ik heb mijn Steam versie gedowngrade naar v 1.0.4.0 Dit is de beste versie om te modden. Downgrade tutorial: http://www.gtagaming.com/forums/showthread.php?p=2198415

Ik raad aan om de ICEnhancer config tool ook te downloaden om wat extra FPS'jes eruit te kunnen persen door:
- uitzetten SSAO
- AA techniek op FXAA zetten
- sharpening uitzetten
- bloom uit

En in de ingame settings (hier kan je gerust zelf wat experimenteren)
- hou shaders op high
- hou reflections op high (op medium zie je kartels op de autoruiten, is wel lelijk)
- shadows heb ik op medium
- water quality op low (game heeft toch nauwelijks wateroppervlakken)
- shadow density op 2 (heeft visueel niet veel effect)
- sliders op rond de 30

TIP: Als je na een cutscene merkt dat je voor eeuwig in het Loading screen zit:
Voor én GTAIV. exe én LaunchGTAIV.exe stel het volgende in:
zet compatibility mode op Windows XP (Service Pack 3).

[Voor 39% gewijzigd door Asgaro op 27-01-2013 11:37]

• QwaftZefoni
Laat je horen! Wie speelt er nog regelmatig GTA IV op 1.0.4.0?

Ik ben overgegaan van een MSI HD6950 naar een Gigabyte GTX670 en dat was een goede beslissing!
Ik wist al dat ATi slechter liep dan NVidia met de Rage engine maar dit had ik niet verwacht...

De sliders van 35 omhoog naar 85, alles op very high, shadow intensity op 16 en met schakusa's v3.0 ENB met SSAO aan (!), alle filters op 0 en DOF_TAPS op 60 en dan nog tussen de 20 en 35 FPS! Met fraps aan voor de screenshots! zomg...

Ondertussen verder met maken van paintjobs als oefening voor straks als GTA V moddable wordt ;)

• BeefHazard
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08-12 23:57
Als iemand GTA IV MP op PC speelt, nieuwste (steam) versie, voeg me dan maar even toe op GFWL: BeefHazard.

80D | 24-70 DG OS HSM Art | 18-35 DC HSM Art | EF 70-200 F4/L IS USM | EF 50mm f/1.8 | ThinkPad X1 Extreme G2

• Mu.siQ
  • Nu online

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik heb me een tijdje bezig gehouden met het spelen van GTA IV met mods. Wil dit graag weer s doen, maar nu vanaf t begin. Beetje story mode doen enzo. Echter, na installeren van GTA IV via steam op w8 gebeurt er niets. Wat google opdrachten later weet ik wat meer maar heb ik 'm nog niet up and running. Dat is zonde :( Ik zit zelfs te twijfelen 'm als non steam te halen op 1.0.4.0. Werkt wss nog beter ook :(

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:07

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb ook gezeik gehad met IV op W8 via steam. Het is al ff geleden echter dus weet de oplossing niet meer zo.. maar je moet zoeken in de "games for windows live" hoek.

I served in a company of heroes.

• Anoniem: 137811
  • Niet online
Om de tijd naar GTA5 wat korter te laten lijken heb ik GTA4 gekocht en ben begonnen met spelen. Wanneer krijg je toegang tot boten en helicopters? Zonder cheats.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:25

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Uhh nee..

Op het 1e eiland op de luchthaven staan ook helicopters (aan het einde/begin van de landingsbaan noord-west)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Mu.siQ
  • Nu online

Mu.siQ

Nou ik heb tot nu toe alle mogelijk dingen geprobeerd met gta IV maar krijg t niet werkend onder w8 en steam. GFWL al para keer herinstallatie, compabiliteitsmodussen, alle updates. Ik weet t niet meer....

• Jerry
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 27-02 18:43

Jerry

Who?

Even wat mods geprobeerd vandaag en ICEnhanced was te heftig voor mijn fps. Naar wat andere mods kwam ik terecht bij Direct Graphics en wow wat een verschil. Het ziet er geweldig uit en speelt met 35-60 fps op hoogste kwaliteit. Dat is een stuk beter dan 15-25 fps met ICEnhanced.
Als je zoals ik veel fps problemen hebt met ICEnhanced is het zeker een aanrader :).
Nu nog even de complete lijst van auto's vervangen met realistische auto's, dit gaat nog even duren :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Asgaro
Mu.siQ schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:24:
Nou ik heb tot nu toe alle mogelijk dingen geprobeerd met gta IV maar krijg t niet werkend onder w8 en steam. GFWL al para keer herinstallatie, compabiliteitsmodussen, alle updates. Ik weet t niet meer....
Je kan is kijken of hier fixes tussen staan: http://pcgamingwiki.com/wiki/Grand_Theft_Auto_4 :)

• Mu.siQ
  • Nu online

Mu.siQ

Geloof het of niet, heb de razor versie maar s gepakt (heb t spel verdomme 2 maal origineel + 1 maal xbox) en ja hoor, welke versie doet t? De razor versie. Ik ga aan t modden nu ;)

• Sparkiezz
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:22
Hey,

Een tijdje terug heb ik ook een car mod geprobeerd (meerdere zelfs).
Maar ondanks dat ik de taxi fix gebruik, blijft het probleem bestaan dat ik vrijwel alleen maar taxi's zie of de auto waar ik zelf in rij. Geen variatie verder.

Weet 1 van jullie hoe dit op te lossen?

Groetjes

• Mu.siQ
  • Nu online

Mu.siQ

Ja ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem. Daarom nog niet een car mod weer geinstalleerd. Asgaro jij hebt t ook gebruikt, hoe heb je t gefixt?

• Koos2009
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10:47
Hoi, ik vroeg me af, waar zou ik evt de upgrades kunnen krijgen? Heb gta iv op 1 missie na uitgespeeld en wilde dus graag tbogt en/of tlad er naast gaan doen. Deze moet je ingame met MS points? kopen, welke ik niet heb en via steam kan je alleen de volledige, dus inc IV.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• Flex0r
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-11 12:48
GTA IV: Episodes from Liberty City is een standalone pack op steam en daar heb je GTA IV dus niet voor nodig.
In de PS store of de Xbox marketplace is GTA IV wel vereist.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• Asgaro
Sparkiezz schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:34:
Hey,

Een tijdje terug heb ik ook een car mod geprobeerd (meerdere zelfs).
Maar ondanks dat ik de taxi fix gebruik, blijft het probleem bestaan dat ik vrijwel alleen maar taxi's zie of de auto waar ik zelf in rij. Geen variatie verder.

Weet 1 van jullie hoe dit op te lossen?

Groetjes
Mu.siQ schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 19:04:
Ja ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem. Daarom nog niet een car mod weer geinstalleerd. Asgaro jij hebt t ook gebruikt, hoe heb je t gefixt?
Ik denk dat ik deze gebruikt had: http://www.gta4-mods.com/script/trafficload-f9780
(Ben het niet 100% zeker, maar deze link stond wel nog in m'n bookmarks bij de Mods)

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-12 23:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Weet iemand wat er aan de hand is?

YouTube: GTA IV: What the f*** glitch.

Normaal potje xboxlive }:O

Gulfstream G650

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10:33
GTA IV: Episodes from Liberty City vandaag besteld,
Heb de motors uitbreiding wel uitgespeeld, de andere nooit gespeeld.

Ben er erg benieuwd naar, en ga hem even spelen als voorproefje op gta 5 :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Sipio
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Mars18 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:07:
GTA IV: Episodes from Liberty City vandaag besteld,
Heb de motors uitbreiding wel uitgespeeld, de andere nooit gespeeld.

Ben er erg benieuwd naar, en ga hem even spelen als voorproefje op gta 5 :)
Uitgespeeld en ook al heel wat uren erin zitten puur fun met de helicopter bijv in TBoGT, de laatste vind ik zelfs nog mooier dan GTA4 zelf, have fun ;)

• mowa
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Morgen duw ik GTA4 ff in de xdoos om nog 's door te spelen. Ben benieuwd hoe lang ik er over doe.
Na 2009 heb ik het namelijk niet meer gespeeld. Ik heb 'er zowel op de xdoos als op de pc gespeeld.
Toen ik daarstraks m'n stapeltje checkte zag ik Episodes from Liberty City zelfs nog met 't cellofaan er om heen. Dus die doe ik daarna denk ik ook nog wel. Duurt die 'n uurtje of 4/5..??

Overigens ben ik destijds uit frustratie met GTA4 gestopt omdat er schijnbaar nog 1 duif was die niet kapot wilde. Ik had ze allemaal geschoten ik heb ze 'n paar keer nagelopen en weet zeker dat ik ze allemaal had maar volgens m'n stats moest er ergens nog 1 zijn.. :( 8)7 Ik ga proberen om niet aan die rot duiven te denken.

iRacing Profiel

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08-12 13:11
Net de complete edition maar gekocht om te genieten van het spel. Nog nooit gespeeld, maar na de plezier die ik had met Maffia 2, Saints Row 3, Red Dead Redemption etc besloten om te gaan halen. Vooral om het gat naar de PS4 te overbruggen :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:54

Touchdomex

Meisje!

Spelen er nog mensen op de PC GTA4 met enhancers? :+ Ik heb hem weer geinstalleerd en nu ik een nieuw systeem heb wil ik wel eens alles eruit halen maar overal waar ik naartoe ga kom ik uit op dode links :(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 17:00
Zo, er is hier megalang niet gepost! Ik kon dit topic eerder niet vinden, maar ik ben nu wat handiger met de zoekfunctie geworden. 8)

Weten jullie nog goede gfx mods en de bijbehorende instellingen om zoiets als QwaftZefoni (zie boven) voor elkaar te krijgen? Ik heb er een aantal geprobeerd, maar vond het te overdreven ogen, vooral de kleuren. Eigenlijk vind ik vaak de car models heel mooi ogen, maar de omgeving een beetje fake.

Hieronder twee random video's (opname zonder nabewerking etc) van GTA IV zonder mods. Gewoon wat leuk rondlopen. Ik was even wat aan het uitproberen, normaal gesproken speel ik de missies. :P

...

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:00
iCEnhancer 3.0? Auteur heeft trouwens aangegeven GTA IV nog een beurt te geven.

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik wil het spel gaan spelen. Heb een R290. Welke graphical patch kan ik het beste gebruiken? Er zijn er enorm veel :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
ikt schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:53:
iCEnhancer 3.0? Auteur heeft trouwens aangegeven GTA IV nog een beurt te geven.
Tennisbal schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:15:
Ik wil het spel gaan spelen. Heb een R290. Welke graphical patch kan ik het beste gebruiken? Er zijn er enorm veel :|
Leuk, leven hier! Ik heb gister de alle missies gespeeld en ben nu bezig met episodes from liberty city. Als ik deze afgerond heb, ga ik bezig met de mods. Het valt mij op dat ik bij veel de models van de auto vooral mooi vind, maar vaak de kleuren van de omgeving onnatuurlijk vind. Wat ik als eerst ga proberen is deze voor elkaar te krijgen, omdat de kleuren bijvoorbeeld natuurlijk ogen:

Deze mod vind ik ook mooi ogen, maar op een andere manier. Hier is veel meer info te vinden over deze mod (GTA IV ProReal Mod).

Ben je al bezig geweest met mods met je 290? :)

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tennisbal
Luxicon schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:38:
[...]

[...]

Leuk, leven hier! Ik heb gister de alle missies gespeeld en ben nu bezig met episodes from liberty city. Als ik deze afgerond heb, ga ik bezig met de mods. Het valt mij op dat ik bij veel de models van de auto vooral mooi vind, maar vaak de kleuren van de omgeving onnatuurlijk vind. Wat ik als eerst ga proberen is deze voor elkaar te krijgen, omdat de kleuren bijvoorbeeld natuurlijk ogen:

[video]
Deze mod vind ik ook mooi ogen, maar op een andere manier. Hier is veel meer info te vinden over deze mod (GTA IV ProReal Mod).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben je al bezig geweest met mods met je 290? :)
Cool!! Ziet er supervet uit! Ik heb IC enhancer 3.0 gebruikt met wat extra textures voor auto's en high res texture van iemand (5 gb)

Ik haal gem 30 FPS met alles high enzo maar dat vind ik veel te laag. Zou aan ic enhancer 3 liggen

Maar ik vind het er veel te softing uit zien, niet scherp ofzo. Kan je echt dat resultaat krijgen zoals jij in die screens toont? Want dan ga ik even moeite doen :D

[Voor 3% gewijzigd door Tennisbal op 03-04-2016 18:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
Tennisbal schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:21:
[...]

Cool!! Ziet er supervet uit! Ik heb IC enhancer 3.0 gebruikt met wat extra textures voor auto's en high res texture van iemand (5 gb)

Ik haal gem 30 FPS met alles high enzo maar dat vind ik veel te laag. Zou aan ic enhancer 3 liggen

Maar ik vind het er veel te softing uit zien, niet scherp ofzo. Kan je echt dat resultaat krijgen zoals jij in die screens toont? Want dan ga ik even moeite doen :D
Heb je bij de grafische opties, misschien definition op 'off' staan? Dan is alles soft namelijk. :P
Normaal zou je wel meer fps hebben, zeg maar zo'n 60 gemiddeld. Welke R9 290 heb je?

[Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 03-04-2016 18:25]

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tennisbal
Luxicon schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:24:
[...]

Heb je bij de grafische opties, misschien definition op 'off' staan? Dan is alles soft namelijk. :P
Normaal zou je wel meer fps hebben, zeg maar zo'n 60 gemiddeld. Welke R9 290 heb je?
Met definition on zie ik niet veel verschil. Ik heb hieronder een screenshot geplaats. Zie je wat ik bedoel.

Ik heb een normale R290. Niet overgeklokt. Wel alle settings op max bij graphics. Ik heb het idee dat ik EN Icenhancer 3 aan heb staan en ENB? Kan dat?

[Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 03-04-2016 19:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
Tennisbal schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:36:
[...]

Met definition on zie ik niet veel verschil. Ik heb hieronder een screenshot geplaats. Zie je wat ik bedoel.

Ik heb een normale R290. Niet overgeklokt. Wel alle settings op max bij graphics. Ik heb het idee dat ik EN Icenhancer 3 aan heb staan en ENB? Kan dat?

[afbeelding]
Ah, ik denk dat het komt door een 'depth of field' functie van ENB of Icenhancer. Dat betekend dat alles op een bepaalde afstand niet scherp is, net als met een fotocamera. Ik denk dat je beide graphic mods allebei tegelijk gebruiken kan, maar ik weet het niet zeker.

Standaard oogt het scherp met definition uit (zie ook m'n twee filmpjes hierboven):

[Voor 11% gewijzigd door Luxicon op 03-04-2016 19:57]

...

• Tennisbal
Luxicon schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:43:
[...]

Ah, ik denk dat het komt door een 'depth of field' functie van ENB of Icenhancer. Dat betekend dat alles op een bepaalde afstand niet scherp is, net als met een fotocamera. Ik denk dat je beide graphic mods allebei tegelijk gebruiken kan, maar ik weet het niet zeker.

Standaard oogt het scherp met definition uit (zie ook m'n twee filmpjes hierboven):
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks man! Depth of field op 0 gezet in config van icenhancer en het ziet er gelijk goed uit (andere setting in graphics al uit)

Hoe kan het dat ik tussen de 23-35 fps haal met een r290? Dubbele mods?

En is dit echt haalbaar en speelbaar? http://www.gta4-mods.com/...realistic-lighting-f20765 Ziet er bizar goed uit!

• Luxicon
Tennisbal schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:11:
[...]

Thanks man! Depth of field op 0 gezet in config van icenhancer en het ziet er gelijk goed uit (andere setting in graphics al uit)

Hoe kan het dat ik tussen de 23-35 fps haal met een r290? Dubbele mods?

En is dit echt haalbaar en speelbaar? http://www.gta4-mods.com/...realistic-lighting-f20765 Ziet er bizar goed uit!
Top! Als ik jou was, zou ik eerst proberen zonder mods en kijken hoe het draait, en dan beginnen (zonder texture HD pack) met 1 mod. Dan weet je straks precies welke mod veel impact heeft, en kan je deze misschien bijstellen. Hier ga ik bezig met graphic mods, als ik de missies uitgespeeld heb van de 'DLC'. Ik ben nu op de helft met The Lost and Damned (motorclub dlc).

Update
Hier krijg ik ook maar weinig fps met de Simple ENB mod. Maar omdat het grainy is, draait de mod niet zoals het hoort. Dat wordt op de website en in de readme aangegeven.

En ik kwam erachter dat de dlc saves, die van de originele vervangen. Gelukkig had ik nog de save waar ik het uitgespeeld heb haha, handig. :)

[Voor 16% gewijzigd door Luxicon op 04-04-2016 22:32]

...

• Tennisbal
Luxicon schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:05:
[...]

Top! Als ik jou was, zou ik eerst proberen zonder mods en kijken hoe het draait, en dan beginnen (zonder texture HD pack) met 1 mod. Dan weet je straks precies welke mod veel impact heeft, en kan je deze misschien bijstellen. Hier ga ik bezig met graphic mods, als ik de missies uitgespeeld heb van de 'DLC'. Ik ben nu op de helft met The Lost and Damned (motorclub dlc).

Update
Hier krijg ik ook maar weinig fps met de Simple ENB mod. Maar omdat het grainy is, draait de mod niet zoals het hoort. Dat wordt op de website en in de readme aangegeven.

En ik kwam erachter dat de dlc saves, die van de originele vervangen. Gelukkig had ik nog de save waar ik het uitgespeeld heb haha, handig. :)
Hoeveel FPS haal jij met je 390x?

• Luxicon
Tennisbal schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:26:
[...]

Hoeveel FPS haal jij met je 390x?
Met die Simpe ENB mod, maar 35 tot 50 fps, maar in de readme wordt uitgelegd dat er iets niet in orde is, als het 'grainy' oogt. Dus met veel korrelig beeld. Het ziet er ook totaal niet mooi uit. Heel anders dan op de screenshots. Je zou daarvoor een bepaalde patch versie moeten hebben (?) en zoiets als XLiveLess (?).

In ieder geval ga ik er later weer mee verder, en ik ben benieuwd wat je verder voor elkaar krijgt. Het kan veel beter dan we nu hebben in ieder geval. :)

...

• Tennisbal
Luxicon schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:32:
[...]

Met die Simpe ENB mod, maar 35 tot 50 fps, maar in de readme wordt uitgelegd dat er iets niet in orde is, als het 'grainy' oogt. Dus met veel korrelig beeld. Het ziet er ook totaal niet mooi uit. Heel anders dan op de screenshots. Je zou daarvoor een bepaalde patch versie moeten hebben (?) en zoiets als XLiveLess (?).

In ieder geval ga ik er later weer mee verder, en ik ben benieuwd wat je verder voor elkaar krijgt. Het kan veel beter dan we nu hebben in ieder geval. :)
das de 4 patch ipv 7. Maar nadeel is volgens mij dat steam edition hem continu wil upgraden dan :( Je kan dat niet meer uitzetten dus ik heb de 7 maar gebruikt...

• Tennisbal
ik probeer injectSMAA 1.2 te downloaden maar overal geeft chrome aan dat het een virus bevat... Komt dat doordat directx files aangepast worden en is het false? OF zit er echt wat in?

ik heb een AMD kaart dus volgens mij kan ik geen andere AA injectors gebruiken? Ik ga nu naar ENB aa kijken of dat wat doet

[Voor 25% gewijzigd door Tennisbal op 06-04-2016 16:18]

• maanvis123
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-06-2019
RIP Merle Haggards (bekend van K-Rose always wanting you)

Geweldig nummer was dat.

• MetalSonic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 10:35
Zijn er nog makkelijke manieren om nieuwe merk autos toe te voegen aan GTA 5? Manieren waarbij ik niet 10 files hoef te herschrijven? Auto install bestanden wellicht, in elk geval zodat ik in de singleplayer bijvoorbeeld met een Porsche of een X5 kan rijden?

• ikt
GTA IV heeft er een update bij gekregen, zo'n 6 jaar na de vorige update

Straks eens proberen, misschien weet die mijn 1.0.3.0-kopie te evenaren :+

• Jadero
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08-12 14:52
En hoe zijn de ervaringen?

• rapsac
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08-12 12:37
GTA IV liep bij mij al goed, EFLC was echter sinds mijn pc upgrade (14 core cpu + RX 480) niet meer te spelen. Het spel haperde regelmatig zo erg dat ik maar 3-5fps kreeg. Nu na de update loopt het véél soepeler en zijn de haperingen helemaal weg. Ik ben geen fps junkie dus harde cijfers heb ik niet. ps: ik had xliveless en mogelijk nog andere hacks geïnstalleerd om het op windws 10 aan de praat te krijgen. Bij de update van gta iv werd games for windows ge-update en sindsdien start het vlotter op. Ik denk dat een nieuwe installatie nu probleemloos werkt zonder externe dll's te moeten installeren/

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

• ikt
Ghengis schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:45:
[...]

En hoe zijn de ervaringen?
... ik heb te weinig schijfruimte voor nóg een installatie kwam ik gisteren achter. GTA V + OpenIV met sommige mods zorgt ervoor dat zowat alles geduplicate wordt. IV met 1.0.3.0 en iCEnhancer 3.0 heb ik nog er op staan, dus voor nu weinig [geen] performance nummers.

• Anoniem: 258387
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
verkeerde topic

[Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 258387 op 14-12-2016 14:25]

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik ben GTA IV weer eens aan het spelen. Het betreft de Steam-versie. Nu heb ik eigenlijk geen zin om alle missies weer te doen om alle speelruimte e.d. te unlocken. Ik was daarom even op zoek naar een 100% savegame. Die heb ik gevonden, echter lukt het me niet om de savegame te laden. Ik heb hem wel gekopieerd met de juiste naam naar de juiste map, maar in een beschrijving lee sik dat ook 2 x....dll bestandjes overschreven moeten worden. Die staan echter niet in mijn game-map.

Die beschrijvingen zijn ook allemaal jaren oud en misschien zijn er alweer updates van GTA IV geweest, waardoor het nu anders moet. De vraag is dus eigenlijk: wat is anno nu de methode om een savegame in de pc-versie (Steam) te kunnen gebruiken?

• Mortov Molotov
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 06-12 07:31
GTA IV: Complete edition is uit, en ik ben zo vrij geweest mijn ervaringen uit te schrijven:

1. De uitrol van een gratis digital download (hierboven beschreven) verliep in fasen, itt. wat initieel werd gemeld; ik moet toegeven dat dit op de website van Rockstar vanaf 13/3/20 wel zo werd uitgelegd (cfr deze link, inmiddels werd de post alweer bijgewerkt).
Enfin, kort samengevat:
- wie GTA IV of EFLC (of allebei) ooit via steam heeft gekocht, werd op 19/3/20 beloond met de nieuwe versie, een samenvoegsel van beide games tot één editie.
- wie, zoals ik, één van beide games (of allebei) ooit op DVD had gekocht, kan, mits activatie van de game op de rockstar game launcher, de bewuste editie via deze launcher (niet via steam) installeren.
- zij die ooit één van deze games hebben gekocht via de GfWL online shop, moeten hun GfWL account linken op de Rockstar Games social club account, en wachten tot ergens in april.

2. Bij mij viel het tegen initieel: activatie lukte niet, met geen van beide key's (op de achterflap van m'n DVD case).
Finaal lukte het toch, en werd m'n game toegevoegd in de lijst, vervolgens netjes gedownload thv de map die ik zelf aanwees (c:\games\Rockstar\GTA IV Complete Edition).

Indrukken:

4. Positief:
- gezien de game geen gebruik meer maakt van SecuROM, betrof het m'n snelste installatie ooit van deze games; u wil niet weten wat je zoal moest ondernemen om deze games draaiende te krijgen onder Windows 10.
- alles wat verwees naar GfWL is eindelijk verdwenen, ook uit de game menu's.
- jouw saved games worden opgespoord en meteen toegevoegd aan de nieuwe game; naar verluidt worden jouw (single player) achievements & trophies meteen toegevoegd aan jouw rockstar account en zijn als dusdaning ook te bekijken in je profiel (ook via de overlay ingame). Noot: zelf heb ik dit niet kunnen uittesten, want met m'n verstrooide kop had ik de files niet uit de backup gehaald; oh well, dan haal ik ze maar opnieuw, zoveel moeite kostte dit nu ook niet meteen.
- geen gehannes meer met paradoxaal beperkte graphic settings en andere issues (vooral onder Windows 10), gezien meteen gepatched tot versies 1.0.8.0 (GTA IV) en 3.0 (EFLC)

5. Neutraal
- multiplayer = gone; maar kan nog altijd als je er zelf wat moeite voor doet; mij interesseerte dat online gedoe niet meer sinds GTA V (online).
- tijdelijk verdwijnen van enkele radiostations in de EFLC editie.

6. Negatief
- sinds 2018 zijn er allerlei coole muzieknummers, inclusief quasi alles van radio Vladivostok & het eerste nr dat je hoort bij starten van een nieuwe game in GTA IV, verdwenen. Ook alles van Ruslana :|
- bovendien kan je de truuk om alles terug te plaatsen vooralsnog niet toepassen op de digital download van de rockstar game launcher; ik heb dat geprobeerd, doch bij opstarten wordt een melding gemaakt dat er iets schort met de game "not up to date", en wordt alles meteen gewist.....
- ik verwacht dan ook grote problemen voor modders, die moeten downgraden tot versie 1.0.4.0

- één issue werd niet gefixed, en dat had wel gemogen bij deze editie: ingezoomde cutscenes, soms dermate erg dat je eigenlijk niet meer ziet wie er aan het woord is. Gelukkig zonder problemen te patchen via deze truuk (en hier doet de Rockstar Launcher gelukkig niet moeilijk over).

Al bij al is de balans positief; ik zal vooral de oude nummers missen, maar wie weet regel ik wel iets met de DJ van Independence FM ;)

Ik raad het alvast aan

mvg

Mortov Molotov
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee