VeniceX2 vroeg:
Wat bedoel je met "en bij een spel is het over met de pret maar ik heb al gezien dat dit over de 55 gaat." ?
Mijn pc valt uit bij het spelen van een spel bv grid of farcry 2 tegelijk laat ik gpuz meedraaien en een log file aanmaken .
Laten we maar even in het midden laten of die waardes kloppen in ampere .
Bij bv 3dmark 06 en sisoftware sandra is er niets aan de hand en zijn deze waardes lager ongeveer 45 maar in bv een spel loopt dit eerder naar de 55 a 60 .
Het rare is dat de benchmark van farcry2 wel goed gaat maar het spel zelf crasht
F.e.a.r gaat tot nu toe ook goed maar grafisch minder zwaar mischien.
Ik Zal nog even testen met cod 4 of 5
Ik moet wel zeggen dat de video kaart ontzettend begint te piepen ,sissen maar dit schijnt normaal te wezen bij deze kaarten .
Mijn eerste gedachte is dan ook dat de voeding het niet kan doen ook al zijn er hier personen die er ook een 600W in zitten hebben.
Ik ben gisteren al op voeding jacht geweest maar niemand heeft een voeding van 800W of hoger op voorraad liggen.
Er wordt mij toch aangeraden door de pc shops waar ik ben geweest om er een zwaardere voeding in te zetten ,om dat zij ook de voeding verdenken als veroorzaker van het probleem.
Ook niemand van mijn kennisen heeft een zware voeding in hun pc zitten om te lenen.
Ik heb al meerdere topics gelezen hier ,en er zijn enkele die dit ook hadden dat 3dmark geen probleem was maar een spel de pc liet crashen zonder ook maar een blauw scherm (bsod) maar waar geen oplossing bij stond wat ze er aan hadden gedaan .
Er was 1 iemand met ook een club3d 4870x2 en een 600W voeding die schreef :als ik catalyst ai (crossfire) uitzet is het spel wel te spelen ,(dus met 1 gpu is minder stroom gebruik zou ik zeggen) .
En daar hield zijn topic ook op zonder echte oplossing. ( deze dus:PC reboot HD4870 x2)
Ook op het forum van asus stond dat je de 4870x2 niet moest onderschaten met zijn stroom verbruik dat dit al snel op kon lopen boven de 400W.
Ik ben best berijdt om een 1000W voeding te kopen maar als het niet nodig is om +200 Euro uit te geven terwijl het de voeding misschien niet is . (pc was al duur genoeg)
PS : moet je bij die power calculators als je 4870x2 aangeeft ook nog eens crossfire aanvinken want als dat zo is kom ik 100W te kort .
Dat werdt mij wel vertelt gisteren in een pc winkel dat je dat wel moest doen.
Als er iemand is die denkt dat het probleem ergens anders zit ,ik sta open voor suggesties dan gaan we verder in een ander topic.
Net even geprobeerd om zonder fan ,terratec ,en dvd te draaien maar presies het zelfde verhaal.
Stel dat ik een nieuwe psu koop is een psu met minder 12V aansluitings maar met meer ampere op 1 of 2 rails beter dan 4 x 12V 16A.
Ik zat te kijken naar een corsair hx1000w.
[
Voor 5% gewijzigd door
Anoniem: 276277 op 04-01-2009 18:58
]