Beste medetweakers.
Ik ben nu al een geruime tijd aan het tobben over mijn nieuwe upgrade.
Ik heb op het moment een kast met de volgende specs:
Manufacturer: DFI Lanparty Sli-dr (xpert)
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.0GHz
Memory: 2048MB RAM OCZ XTC Gold PC4400
Hard Drive: 74 GB Raptor x 2 10.000rpm
Video Card: NVIDIA GeForce 6600 GT 2 x SLI
Monitor: Lg M228WA 22 inch wide hd-ready flatscreen
Sound Card: NVIDIA(R) nForce(TM) Audio 8ch. Karajan onboard
Speakers/Headphones: x-530 logitech 5.1/sony megabass wireless headphone/dolby surround receiver with seperated speakers
Keyboard: Logitech Internet Pro Keyboard Black
Mouse: Logitech Premium Optical Wheel mouse Black
Mouse Surface: Desktop
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.061219-0316)
Motherboard: DFI Lanparty SLI-DR motherboard
Computer Case: Kingwin KT 424
PSU: Thermaltake Silent Purepower 560w
Ik ben met name een gamer, die eigenlijk nooit overclockt, maar wel van een speelbare fps houd.
Nu zullen jullie dus wel snappen dat met 2 x 6600gt de fps niet meer speelbaar zijn bij de nieuwere games, en dat mijn voornaamste motivatie voor een upgrade is.
Ik zit alleen heel erg te twijfelen tussen een paar onderdelen, om twee redenen, en hoop dat jullie me daar uitsluitsel over konden geven.
Ik heb in ieder geval besloten, dat ik mijn moederbord, grafische kaart, geheugen en processor ga vervangen. Zat eerst nog te denken aan alleen een vidkaart maar dat trekt de rest van mn systeem niet voluit (bottleneck).
Maar nu is mijn punt, ik wil eigenlijk de upgrade redelijk betaalbaar houden, maar toch ook heel belangrijk vind ik dat hij toekomstklaar moet zijn (dus dat ik vanaf de aankoop zo lang mogelijk met de upgrade kan doen voor een nieuwe upgrade, ik heb niet altijd geld voor mn pc beschikbaar net als nu.... ben studentje

)
1 ding is zeker, en 1 ding bijna zeker, en dat is dat het intel word (amd ligt nu een eindje achter vind ik met prijs/kwaliteit vergeleken met intel) en dat het waarschijnlijk budgettechnisch een 4850 of 4870 kaart word meest bang for buck (en vind een x2 niet echt heel erg nodig, knal er indertijd wel een 2de kaart bij alst moet).
Maar nu het grootste euvel. Ik zit erg te twijfelen tussen een c2d, een c2q en een i7 (en dus ook het moederbord erbij). En dan met name rekening houdende met het feit dat hij toekomstklaar moet zijn, en ook budgettechnisch goed is. Ik ben overtuigd van de e8400 waarom deze in de bbg-gamesysteem staat, maar ben niet echt op de hoogte van de voordelen van een q6600 t.o.v. een e8400 (behalve wanneer je zwaar multi tasked) en eigenlijk zelfde verhaal met de i7. Daar weet ik ook niet echt goed van of het geld wat je er extra voor moet betalen tov een 8400 of q660/q9xxx echt zoveel meer voordelen bied.
Ik zit namelijk nooit zwaar te multitasken. Eik maximale wat ik aan heb staan is torrents (bittornado), msn, win media player, word en/of excel, xfire, steam en over dat alles vaak nog een game. Zoals al gezegd overclocken doe ik ook nooit dus hoef geen zwaar oc bord en koeler erbij (maar wil ook geen budget als asrock, wil wel nog steeds kwaliteit). Mijn budget zit zo rond de 600-700 euro
Hoop dat jullie me met deze moeilijke keuze kunnen helpen, ik kom er zelf niet echt uit....
Alvast bedankt, mvg Rob Rijkers