[BBG] High-end gamesysteem januari 2009

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Terw_Dan schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:57:
[...]
Het budget is vastgesteld op €1500. Zoals ik al aangaf, dat ga ik ook niet zomaar in m'n eentje veranderen.
Dan word het misschien tijd om eens de koppen bij elkaar te steken !
De discussie over het budget staat ook hier BBG: Richtprijzen graag verlagen.
Blijkbaar is het nooit goed, dan is het weer te duur, dan weer te goedkoop. Dat ligt natuurlijk ook volledig aan de persoon. Iemand die om het half jaar een flinke upgrade doet zal anders naar een systeem kijken als iemand die vind dat een pc 5 jaar mee moet kunnen.
Nee. Dat ligt vooral aan de opzet van de BBG; jullie willen harde richtprijzen. Dat het goedkoper moest; kwam ook omdat alles goedkoper werd en er niks meer verbeterd kon worden (qua FPS). Nu zijn de tijden veranderd; er is nu een waardig alternatief. In plaats van halsstarrig bij een besluit te blijven, zou je beter met een meer flexibeler blik naar de BBG Prijzen moeten kijken. De wereld veranderd snel, waarom de BBG niet ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
is de communicatie binnen tweakers zo ingewikkeld dat er niet even snel iemand gebeld kan worden die toestemming kan geven voor de verhoging?
Of dient hier een complete procedure voor gevolgd te worden, waarbij het verzoek in drievoud ingediend moet worden?

Iedereen, zelf jij, is er van overtuigd dat het beter is om een i7-setup voor te stellen, waarbij ook weer de meeste mensen zeggen dat dit niet binnen het 1500 euro budget kan.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Terw_Dan schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:36:
Nou, speciaal voor mensen die een oneindige zak geld hebben, een gamebak waar je nog wel even mee vooruit kunt.
1Kingston ValueRAM KVR800D2S6/2G€ 14,39€ 14,39

Komen nog een muis en keyboard bij. Ik zat te denken aan een Optimus Maximus keyboard, muis ben ik nog niet uit :z
Kan aan mij liggen maar, 14 euro ram voor mensen met oneindig geld?
Laptop geheugen voor een "godbak" desktop. Knappe jongen als je die er in kwijt kan :)

Moederbord zit iig al vol : pricewatch: Corsair Dominator TR3X6G1866C9DF staat er ook al op = 2x 3x 2 GB : 12 GB totaal.

[ Voor 47% gewijzigd door bbr op 30-12-2008 11:43 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

SO DIMM (Laptopgeheugen) 7(8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:43:
[...]
En waarom dan precies niet? Na een ellenlange discussie over waarom die i7 er wel/niet in kan zeggen zowel ik als Reinman ongeveer hetzelfde: "In een iets ruimer budget zou het passen, hier eigenlijk niet." ... Dan blijkt er volgens de 'bouwer' van dit systeem een E8400 in te komen, en komen er ineens allemaal posts naar boven waarom het budget weer op een whopping 2k terg zou moeten, of in ieder geval hoger.
En vervolgens zegt Reinman ineens dat hij bij een budget van 1500 euro al snel naar een s775 CPU uit zou wijken. Het kan aan mij liggen hoor, maar ik vind het niet echt passen met de posts van hiervoor. Het lijkt er steeds meer op alsof een aantal mensen er een i7 in wil omdat de i7 een i7 is, en omdat hij wat langer te upgraden valt, als je er nu een slechter systeem omheen bouwt (ja, dan heb je die upgrade wel nodig ook)

Ook high-end heeft een limiet, anders koop je maar een skulltrail-onzinding.

edit:
ah, Terw_Dan was al eerder. Tabs *O*
Euhmmm dat was ik niet... Maar het klopt ook gewoon wat hij zegt. In een 1500,- budget, wijk je uit naar S775.... daarom willen we toch een groter budget? Klopt precies met wat er eerder gezegt is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
bbr schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:23:
[...]

Kan aan mij liggen maar, 14 euro ram voor mensen met oneindig geld?
Laptop geheugen voor een "godbak" desktop. Knappe jongen als je die er in kwijt kan :)

Moederbord zit iig al vol : pricewatch: Corsair Dominator TR3X6G1866C9DF staat er ook al op = 2x 3x 2 GB : 12 GB totaal.
Gaat prima werken in die Areca RAIDcontroller hoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Een idee wat ik me nu net bedenk.
Voor een volgende BBG stellen we 2 of 3 systemen samen, budget van €1500 met een marge van €250. (dus €1250, €1500, €1750). Dit hoeft niet veel tijd te kosten, de basis klik je in 3 minuten in elkaar. Je hoeft niet te checken voor compatibiliteit wat ik voor de rest van de systemen wel heb gedaan. De godbak van hierboven heeft me ook 3 minuten gekost ofzo.
We hebben dan ongeveer een idee wat voor systeem we kunnen krijgen binnen welk budget (over specifieke onderdelen kunnen we dan altijd nog discussieren).

De BBGposter zet deze 3 neer, polletje eronder en laat mensen maar stemmen wat zij het interessants vinden. Dan zijn we van de discussie van het budget af (daar komen we klaarblijkelijk toch niet uit) en kunnen we ons focussen op de inhoud van het systeem, wat veel boeiender is lijkt mij.

Geen idee hoe de andere BBGmensen erover denken, maar het zou wel beter aansluiten op de actuele stand van zaken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:23

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik ben het met Terw_Dan eens, maar je moet niet vergeten dat mensen de vorige BBG weer voor een andere prijs willen gaan, omdat de markt nu eenmaal verandert is. Zat mensen die elke 2 maanden wel een poll lusten, deels terecht, maar dat is ook teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Malarky schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:27:
Zat mensen die elke 2 maanden wel een poll lusten, deels terecht, maar dat is ook teveel van het goede.
De poll hoeft natuurlijk niet bijzonder lastig te zijn. 3 systemen in grove lijnen, poll eronder met 1, 2 of 3 en geef mensen een weekje om te stemmen. Dan moet in grote lijnen wel duidelijk worden wat de meeste mensen willen. Het is iets meer voorwerk, maar scheelt daarna weer een heleboel in discussies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:23

Malarky

Wils voor wat ieder

Dan zijn we van de discussie van het budget af (daar komen we klaarblijkelijk toch niet uit) en kunnen we ons focussen op de inhoud van het systeem, wat veel boeiender is lijkt mij.
Ik bedoelde dus als reactie hierop. Veel mensen vinden deze maand 1200 euro een mooi bedrag, maar even 2 maanden weer 1000 euro, omdat je dan een high-end systeem voor minder hebt. (4 maanden geleden bestond heel i920 nog niet en was de duurste dual core helemaal niet zo duur). Dat zou dus betekenen dat je elke 2 maanden weer een polletje hebt. Zo niet, is iedereen (of veel mensen althans) de eerste keer tevreden, maar daarna gaat het budget gedoe weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
op zich is het geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Terw_Dan schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:44:
[...]

[...]

Gaat prima werken in die Areca RAIDcontroller hoor :z
Moet je wel de snellere: Areca ARC-1680ix-24 doen met 4GB ECC DDR2 erin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 11:48
Terw_Dan schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:10:
Een idee wat ik me nu net bedenk. [...]
Goed idee. Nu goed uitwerken, en voila...

Maar dan stap je dus af van de vaste richtprijzen van de BBG. Moet wel kunnen natuurlijk. En als het dan kan, waarom niet nu ook al? :P Eigenlijk moet je helder maken wat je met de BBG wil bereiken, een advies voor een High-end Game PC of een advies voor een zo goed mogelijke PC voor zeg 1500 euro. Is namelijk een groot verschil tussen die twee.

Je geeft zelf ook aan dat je voor i7 zou gaan. Is het dan eerlijk om de lezer van de BBG een s775 voor te schotelen? Zet dan op zijn minst een waarschuwing bovenaan de BBG dat de meeste mensen, incl. de samensteller, het aanraden om 200 euro meer in het systeem te investeren. En dan ook een duidelijke link naar dit topic zou fijn zijn.

Op Tomshardware hebben ze trouwens bij het Mid-range systeem wel een i920 weten te proppen, ten koste van de videokaart. De conclusie is dan ook:
In any case, our conclusion is that the i7 920 is a great CPU to build a PC around, and that serious gamers who have to choose one or the other should favor putting money into the video card instead of the CPU and settle on the cheap-but-fast E8500 to run their rig.

Ideally, if you could have your cake and eat it too, a Core i7 920 paired with a Radeon 4870 X2 would make a formidable system indeed.
Dus wel een 4870X2 als je voor de i7 gaat.

[ Voor 47% gewijzigd door jacovisscher op 30-12-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Terw_Dan schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:37:
[...]

De poll hoeft natuurlijk niet bijzonder lastig te zijn. 3 systemen in grove lijnen, poll eronder met 1, 2 of 3 en geef mensen een weekje om te stemmen. Dan moet in grote lijnen wel duidelijk worden wat de meeste mensen willen. Het is iets meer voorwerk, maar scheelt daarna weer een heleboel in discussies :)
Ik ben blij dat je het zelf aanhaalt. Dit is namelijk ook al eerder (de afgelopen maanden) geopperd, maar werd destijds niet geaccepteerd. Zelf ben ik hier een grote voorstander van. Veel bezoekers van Tnet willen gamen, maar ze hebben allen een ander budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
jacovisscher schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:06:
[...]

Goed idee. Nu goed uitwerken, en voila...

Maar dan stap je dus af van de vaste richtprijzen van de BBG. Moet wel kunnen natuurlijk. En als het dan kan, waarom niet nu ook al? :P
Natuurlijk houdt je wel richtprijzen, alleen je kiest gezamenlijk voor welk bedrag je dit keer gaat.
Het is maar een idee, ik weet niet of de BBGmensen het er verder mee eens zijn, maar het is iets waar wel over na te denken is.

De reden dat het nu niet gebeurt is simpelweg het feit dat de tijd op is :P
Edmin schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:13:
[...]

Ik ben blij dat je het zelf aanhaalt. Dit is namelijk ook al eerder (de afgelopen maanden) geopperd, maar werd destijds niet geaccepteerd. Zelf ben ik hier een grote voorstander van. Veel bezoekers van Tnet willen gamen, maar ze hebben allen een ander budget.
Of het eerder aangehaald is weet ik niet, zoals ik eerder al zei, dit is mijn eerste en laatste BBG die ik schrijf, en hield me altijd redelijk buiten deze topics. Ik zal het eens voorleggen bij de redactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ik hoop niet dat wij je weggejaagd hebben....

Ik ben geen tegenstander van je voorstel, maar het is toch net zo makkelijk om gewoon een voor flexibel budget te kiezen? Dus 1250 tot maximaal 1750 euro. Bij lage prijzen zal het onder de 1500 euro komen en bij hoge prijzen wat lager. (de schrijver van de BBG moet proberen zo laag mogelijk uit te komen met het advies dat hij verstandig vind)

Ander idee wat ik heb is om gewoon alle randapparatuur helemaal apart te houden.
Geen monitor, toetsenbord, muis en speakers meer.
Een apart onderdeel van de bbg kan dan advies op dit gebied worden.
Dan krijg je dus adviezen voor monitors: laag budget, normaal budget, hoog budget en indien nodig ulta-hoog budget (advies voor een monitor voor een workstation bijv).
De ene keer wordt nu een monitor van 200 euro gekozen en de andere keer van 300 euro. Dat scheelt 100 euro en zo krijg je een behoorlijk verschil in systemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Quacka op 30-12-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Dat is denk ik geen verkeerde keuze. Kaal systeem apart gaan doen, met daarbij randapparatuur opgenomen is. Menig persoon heeft tegenwoordig al een monitor of toetsenbord.

Maar om dan nog mensen die advies hierin willen aparte BBG te zetten. Erg goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Prima idee waar ik 100% achter sta. Muizen, toetsenborden, speakersets en headsets zijn dingen die ieder beter zelf kan kiezen; maak bijv. gewoon een aparte pagina met als titel "Randappatuur" en breng daar een X-aantal onderdelen naar voren, met een korte toelichting en uiteraard de link naar de pijstabel.
Miischien moet de geluidskaart hier ook bij, het is tenslotte een extra item bovenop het geluid wat er al onboard zit.

Monitoren horen daar ook bij. Stel gewoon voor ieder een monitor voor,;19,20,22 24inch. TN-panelel maar ook S-PVA/S-IPs alternatieven. Eventueel ook nog een extra pagina voor de kasten; er is zoveel keus, zoveel smaken; zet hier een aantal interressante alternatieven neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:12:
Prima idee waar ik 100% achter sta. Muizen, toetsenborden, speakersets en headsets zijn dingen die ieder beter zelf kan kiezen; maak bijv. gewoon een aparte pagina met als titel "Randappatuur" en breng daar een X-aantal onderdelen naar voren, met een korte toelichting en uiteraard de link naar de pijstabel.
Miischien moet de geluidskaart hier ook bij, het is tenslotte een extra item bovenop het geluid wat er al onboard zit.

Monitoren horen daar ook bij. Stel gewoon voor ieder een monitor voor,;19,20,22 24inch. TN-panelel maar ook S-PVA/S-IPs alternatieven. Eventueel ook nog een extra pagina voor de kasten; er is zoveel keus, zoveel smaken; zet hier een aantal interressante alternatieven neer.
Volgens mij maken we het nu wel erg ingewikkeld. Ten eerste omdat ik van mening ben dat een losse geluidskaart ook de prestatie van de pc kan verhogen, dus niet alleen maar "geluid" is. Vervolgens is het , imho, zo dat het kiezen van het beeldscherm in relatie staat met het systeem. Je kan wel een pc bouwen met een i7 en een 4870X2, maar als men daarbij een 19'inch scherm koopt is dit natuurlijk vette overkill.

edit: Ik ben het wel eens met de andere randapparatuur zoals: geluidssysteem-muis-toetsenbord-headset.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 07:51:
[...]

Volgens mij maken we het nu wel erg ingewikkeld. Ten eerste omdat ik van mening ben dat een losse geluidskaart ook de prestatie van de pc kan verhogen, dus niet alleen maar "geluid" is.
Dat is inderdaad een mening. In een tijd met quad core's die niet benut worden, is het dan nog erg dat je geluid op de CPU loopt?! Zelfs een stevige dual core heeft ruimte genoeg voor die paar cpu cycli.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:34

masauri

aka qwybyte

Madrox schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:12:

Hier zou ik wel verder mee willen gaan.
Dan is er wel een nieuwe indeling voor de BBG's nodig en zoals Madrox dit voorstelde vind ik dit een zeer goed voorstel waar ik het helemaal mee eens ben!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:17
edit: Raimundus, ga je eens gauw inlezen!
Wikipedia: Megahertz myth
Bij deze gedaan, geeft helaas nog aan van welke periode ik nog stam en wat ik serieus wil overwegen nu qua bak.
Een beetje het diepe verhaal, volg namelijk dus al veel op de achtergrond.
Ben idd nog van "de kloksnelheidgeneratie". Is het totaal onmogelijk om dualcores, quadcores met elkaar te vergelijken?
Hoe bijvoorbeeld presteert een 2,6 ghz quadcore beter dan een 3,16 dual? Hoe kan ik dat uitlezen, zien, merken, voelen, behalve door het door jullie zoveel gebruikte FPS?
Als je het zou mogen vergelijk kan je dan een Ghz waarde geven van een quadcore processor op een dualcore schaal? Enlighten me.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat kan je niet doen. Het verschilt per applicatie welke beter is. Sommige applicatie's halen erg veel voordeel uit een quad core, waar anderen dat niet doen. Bij de eerste ben je beter af met een quad core, bij de laatste ben je beter af met een hogere core klok en dus een dual core.
Welke applicaties jij gebruikt is doorslag gevend voor een quad core of een dual core. Zoals je hier ziet, de S775 keuze valt op de E8400. Een hoog geklokte dual core. Games ondersteunen meerdere cores op dit moment heel slecht. Al beginnen de uitzonderingen binnen te druppelen. Ik noem een GTA 4 waar een 2.4 quad core een 3ghz dual core verslaat. De reden dat de core i7 sneller is dan een hoog geklokte E8 serie is omdat de core i7 een hele nieuwe architectuur heeft en dus meer instructies per clock tik doet(onder andere).
Mocht je videobewerking doen dan is quad core ook the way to go. 4 cores kunnen dat werk lekker snel af. Ook muziek bewerking en foto bewerking profiteren er van, maar in een mindere mate.
Wat doe je dus veel is de vraag die je je zelf moet stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die verder willen discusseren over de BBG's zelf

[BBG] Feedback Januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolletje92 schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:26:
CM 690 is trouwens niet een zo'n fijne kast naar mijn mening. Een Antec 300 lijkt me beter (ja, ik heb beide).
Een bepaalde reden...? Geluidsoverlast, inbouwgemak...? Die Antec lijkt z'n frontaansluitingen bovenin te hebben: al dire draden voor de dvd-brander lijkt me niet echt handig...
J_star schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:33:
Dat is denk ik geen verkeerde keuze. Kaal systeem apart gaan doen, met daarbij randapparatuur opgenomen is. Menig persoon heeft tegenwoordig al een monitor of toetsenbord.
Inderdaad. Goed idee. Ben nu ook bezig met een systeem van 1500 euro. En dat wordt een heel wat mooier systeem dan de systemen hier omdat ik het scherm, toetsenbord etc. al heb: dat zijn toch van die dingen die meestal meerdere pc's meegaan. Logisch dat m'n systeem dan mooier wordt want je hebt dan meteen zo'n 300 euro meer te besteden. Nog meer zelfs, want ik koop deze keer geen geluidskaart, denk ik. Ik denk nu aan een i7 920 en een 4870 X2, met daarbij een iets betere voeding dan wellicht nodig en een iets beter mobo dan wellicht nodig en dan nog haal ik de 1500 niet. (EDIT: Als ik de afleverkosten en assemblage eraf trek, haal ik de 1400 nog geeneens, zie ik net. En dan ik heb ik een systeem dat meer op de toekomst gericht is. Voor zover die er is in computerland...)

Maar goed, laat ik niet alles gaan opsommen ;) : je krijgt in ieder geval, als je de randapparatuur erbuiten laat, een veel interessanter systeemvoorstel EN bovendien zal het gewoon een meer praktische lijst zijn omdat de meeste mensen hier (denk ik) inderdaad vaker een computer op zich kopen, zonder monitor etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Het zal wel te laat zijn en er zal ook wel weer veel op aan te merken zijn, maar hier staat toch echt een highend gamepc waardig Core i7 systeem, met de HD4870 x2, met geluidskaart. Alles erop en eraan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 50,37€ 50,37
1Cooler Master Real Power M620€ 75,12€ 75,12
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 26,-€ 26,-
1Creative X-Fi Xtreme Gamer€ 59,-€ 59,-
1Gigabyte GA-EX58-DS4€ 199,-€ 199,-
1Intel Core i7 920€ 250,32€ 250,32
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/3G€ 68,69€ 68,69
1Logitech MX518€ 29,-€ 29,-
1Logitech X-540€ 59,-€ 59,-
1OCZ Alchemy Elixir€ 17,95€ 17,95
1Samsung SH-S223F€ 15,93€ 15,93
1Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB€ 53,50€ 53,50
1Samsung Syncmaster 2343BW€ 194,39€ 194,39
1Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E€ 399,74€ 399,74
ImporterenTotaal€ 1.498,01

Het kan natuurlijk altijd beter, maar met dit beperkte budget kan je er bijna niks beters van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Applaus! Goedkoper en sneller dan het BBG systeem en nauwelijks minder qua randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nauw nauw. :P Het word idd niet beter dan dat met het beperkte budget(daarvoor wel hulde!). Alleen 'maar' 3GB geheugen, geen SLI mogelijk, kleiner scherm, 'maar' 1 harde schijf, dus perfect is het ook nog niet :P.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat weten we , Reinman. Geheugen kan je vervangen, harddisks kan je erbij kopen etc.etc.
Zolang AMD/Ati leuke kaartjes blijft maken, zal je SLI niet missen. bovendien, als je start met een AMD?Ati kaart, wie wil er dan nog naar SLI ? Het upgrade pad is al voor je neergelegt; CF.
De basis staat er iig, dat is tenminste iets :-)

[ Voor 41% gewijzigd door Madrox op 01-01-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 22:27:
Nauw nauw. :P Het word idd niet beter dan dat met het beperkte budget(daarvoor wel hulde!). Alleen 'maar' 3GB geheugen, geen SLI mogelijk, kleiner scherm, 'maar' 1 harde schijf, dus perfect is het ook nog niet :P.
Probeer jij eens SLI aan de praat te krijgen op het GA-EP45-DS3R-moederbord.
Dat gaat ook niet lukken.

Ik ben het helemaal met je eens dat het een minpuntje is, maar niet tov de opstelling zoals die in de officiele BBG staat.
Kleiner scherm is jammer, maar dat is niet zo interessant.
3 GB geheugen vind ik een groter probleem. Anderzijds maakt 3 of 4 gig weinig verschil. En de officiele heeft maar 1 gig meer. En dat was ddr2.
1 harde schijf is ook een minpuntje. Maar ik denk dat de doelgroep al snel bezuinigd op die 2e harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Wie is er zo slim geweest om een samsung 226BW bij het core i7 systeem te zetten? Word al circa een jaar niet meer geleverd... 2 zaken in de pricewatch die misschien wat oude voorraad hebben.... Zucht.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
even vraagje buiten topic om:
waarom kiest iedereen nog voor de oude lijn van samsung en niet de T-series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
dominator schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:47:
Wie is er zo slim geweest om een samsung 226BW bij het core i7 systeem te zetten? Word al circa een jaar niet meer geleverd... 2 zaken in de pricewatch die misschien wat oude voorraad hebben.... Zucht.... :(
Wij niet in elk geval.
Das de alwetende redactie geweest ;)
Dat is gewoon een voordeel van een forum tov een redactie: in een redactie zijn maar een x-aantal mensen die hun mening kunnen geven: op het forum kunnen veel meer mensen dit geven. En een individu kan nu niet alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Tell me all about it. Na 100 smeekbedes is men eindelijk afgestapt van het opnemen van de logitech G15 V1 in de best buy guides.... Nu hebben we weer wat nieuws gevonden om te adviseren wat zo goed als niet leverbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

rboin schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:36:
even vraagje buiten topic om:
waarom kiest iedereen nog voor de oude lijn van samsung en niet de T-series?
Ik vraag me dat ook af. Nou las ik een userreview van het scherm waarin iemand beweerde dat de T220 meer last van backlight bleeding heeft dan de 226BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Edmin schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:00:
[...]

Ik vraag me dat ook af. Nou las ik een userreview van het scherm waarin iemand beweerde dat de T220 meer last van backlight bleeding heeft dan de 226BW.
ja die review heb ik ook gelezen, maar buiten dat lijkt mij er vrij weinig slechts op te merken. Vind het ook zo vreemd dat de prijs van de t220 alsmaar blijft dalen en nu zelfs onder die van de 226bw zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
rboin schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:53:
[...]

ja die review heb ik ook gelezen, maar buiten dat lijkt mij er vrij weinig slechts op te merken. Vind het ook zo vreemd dat de prijs van de t220 alsmaar blijft dalen en nu zelfs onder die van de 226bw zit..
Komt omdat de 226BW al circa een jaar niet meer gemaakt word en dus ook niet wijzigt in prijs, de T220 is het courante model op het moment waar ook zat mee gebeurd qua prijs e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mocht je nog twijfelen of het niet verstandiger is een i7 te kopen en iets te bezuinigen op je graka:
http://www.tomshardware.c...erclock,review-31478.html

Tom's heeft een maandelijks systeembouwfeestje waar ze wat benches aan hangen. Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:22

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:15:
Een bepaalde reden...? Geluidsoverlast, inbouwgemak...? Die Antec lijkt z'n frontaansluitingen bovenin te hebben: al dire draden voor de dvd-brander lijkt me niet echt handig...
offtopic:
Mijn excuses voor het late reageren (ik was druk met Oud & Nieuw + werk :7 )

Laten we maar eerst is alles gaan opsommen:

Het inbouwen van de hardeschijf was het eerste negatieve aspect van de kast (naar mijn mening). De hardeschijf moet je in een rekje plaatsen die je daarna zijwaarts in de behuizing moet plaatsen.
Dus ik dat rekje eruit halen, hardeschijf erin en geprobeerd van die pinnetjes te plaatsen om de hardeschijf vast te zetten. Echter werkt dit totaal niet. Het werkt met een schuifmechanisme. De zijkant zag er namelijk zo uit:
Oo ------- oO
Als je de hardeschijf gaatjes dan op hun plek hebt dan zit er één gat van de hardeschijf bij een groot gat van het rekje en één bij een kleine.
Als je het niet snapt dan kan ik het nog wel gedetailleerder uit leggen, maar ik denk dat je het al snapt aan de hand van de afbeelding.

Bij het inbouwen van de DVD-brander kwam ik ook voor vreemde taferelen te staan: bij de bovenste bay kreeg ik dat gaas er moeilijk uit. Dit kwam omdat je twee pinnetjes naar buiten moest drukken. Echter zaten op precies de plek waar die pinnetjes naar buiten moesten worden gedrukt de pinnen waarmee je dat frontpanel vast maakt aan het chassis. Even ter referentie: bij een el-cheapo kast van ~20 euro ging het nog makkelijker... }:|

En even voor de goede orde: de CM690 heeft de frontaansluitingen ook bovenin zitten, maar dat niet alleen. Ze zitten haaks (dus echt aan de bovenzijde) op de behuizing. Hierdoor is het moeilijk bepaalde stekkers in te pluggen als de behuizing bijvoorbeeld onder je bureau komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolletje92 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 02:26:
[...]
Laten we maar eerst is alles gaan opsommen:
Goeie punten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Na een klein weekje te hebben gespeeld met 4 HDD's in respectievelijk raid0 en raid1 ben ik van mening dat dit toch zeker een te overwegen setting zou moeten zijn voor toekomstige BBG game PC's. Een beetje HDD koop je al voor 70 Euro per stuk. Voor 280 Euro heb je dan genoeg HDD's om je gehele systeem in een raid 1+0 setting te plaatsen (mits het moederbord dit ondersteunt) of 1 maal raid0 en 1 maal raid1. Gaming performance is echt subliem te noemen, levels laden merkbaar sneller in waardoor je gewoon vele malen minder lang zit te staren naar die vervelende "loading..." bars.

De raid1 "schijf" is vooral handig voor storage. Denk aan save-games (toch handig als die-hard gamer), film materiaal (sommigen Fraps-en nog weleens wat, en willen dit niet kwijt raken), uiteraard luisteren gamers ook naar muziek die ze (we :P ) graag veilig willen stellen, en ook gamers zullen familie foto's op een relatief veilige plek willen plaatsen.

Daarnaast vind ik 1 of 2 HDD's gewoon een zwaktepunt in een systeem, om de volgende redenen:

In het geval van 1 HDD ben je al je data kwijt bij een failure. Indien je niet direct een spare hebt ben je dus een paar dagen (mits je online bestelt) je hobby kwijt. Indien je wacht op een RMA (garantie) aanvraag kan dit al snel in de weken gaan lopen.

Ook in het geval van 2 HDD's is dit mogelijk problematisch, een herinstallatie van Windows op je 2e HDD is dan wel "zo gedaan", maar de data die daar op staat moet geback-upped worden, dit kost je tijd die je jezelf kan besparen door een kleine investering te doen.

Raid0 heeft uiteraard als nadeel dat je al je data kwijt bent bij een single failure, maar aangezien daar alleen game installaties op (horen te) staan zou dit niet al te problematisch moeten zijn, je kan immers direct je game weer installeren op je raid1, en verder gamen terwijl je op je replacement wacht.

Mijn huidige setup:

1x single HDD (non-raid) voor het OS en programma's (ik heb een spare).
2x HDD's in raid0 voor games en Photoshop.
2x HDD's in raid1 voor belangrijkere storage zaken.

Suggestie voor game systeem:

2x HDD's in raid1 voor het OS, storage, programma's.
2x HDD's in raid0 voor games.

Indien je raid0 eruit knalt kan je op je raid1 set gewoon je games herinstalleren en wachten op replacement voor je raid0 disk, of je haalt de "goede" disk uit je raid en gebruikt die single.

Maargoed, voor de volgende BBG zullen we wellicht alweer SSD's overwegen :+

(Note to reader: ik ben een relatieve newbie op het storage gebied, dus het kan zijn dat hetgeen hierboven staat als een heleboel geblaat overkomt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt bijna 20% van het budget uit geven aan hardeschijven?! Kijk het werkt leuk zoals je zegt, maar in de BBG is daar gewoon geen budget voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hij vergeet dat je met twee harddisks ook kan bereiken wat hij nu met 4 disks doet; MatrixRaid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:00
Madrox schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:40:
Hij vergeet dat je met twee harddisks ook kan bereiken wat hij nu met 4 disks doet; MatrixRaid!
Mag ik vragen of dat UD5 moederbord dit ondersteund?
Het lijkt me namelijk voor thuisgebruik een perfecte oplossing, wat extra snelheid en betrouwbaarheid in 1.
De test die ik erover las was positief en zeker reads gaan een stuk rapper van raid0, de reads van raid1 waren iets trager dan bij een single disk.

Het nadeel van deze constructie is dat je de io's niet isoleert, je zit dus met io intensieve dingen als fraps wel te vechten op de heads in je 2 disken ipv 4 gescheide disken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ja, het UD5 moederbord heeft een ICH10* chip, dus Matrix Raid. Er zijn overigens niet veel reviews te vinden over deze chip, ICH9 iets meer, maar 10 is natuurlijk nieuwer en hopelijk ook beter, als nieuwer = beter ;)

* uit m'n hoofd, ik dacht het nummertje 10 was.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Motrax schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:01:
Ja, het UD5 moederbord heeft een ICH10* chip, dus Matrix Raid. Er zijn overigens niet veel reviews te vinden over deze chip, ICH9 iets meer, maar 10 is natuurlijk nieuwer en hopelijk ook beter, als nieuwer = beter ;)

* uit m'n hoofd, ik dacht het nummertje 10 was.
Kijk naar een review van de P45. Deze heeft ook een ICH10R chip. Al moet ik zeggen dat ik niet echt verschil merk tussen de ICH10R van mijn P45 bord als de ICH9R die ik op mijn X48 heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:31
Ik heb met veel interesse de forum geleden. Voornaamste reden nu omdat ik een nieuwe pc aan het uitzoeken ben :-)
I7 systeem vind ik net even te duur worden. E8400 met EP45 bordje ben ik nu wel uit, maar twijfel nog over de ati4850 of nvidia9800+. Prijstechnisch zit er nog maar max. €15 tussen. Als ik de reviews lees komt de 9800+ er net iets beter uit. Wat is de reden dat jullie deze kaart niet overwegen cq aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59
Ik zou maar voor de 4850 gaan, had zelfde twijfels en heb zelfs nu 2x hd4850.

Waarom? bang for the buck, de kaart presteert uitermate perfect, beter dan de 9800+, en je wordt er blij mee.
De driver support is wel bagger, aangezien ATi laatste maanden kut met drivers, maar de drivers die de 15e uitkomen zijn DE drivers voor prestaties en dergelijk.
En als je de kaartje overclocked, dan krijg je dik 10 of meer fps.
het scheelt dus veel.

Bang for the buck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

AIXGOD schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:55:
[...]
Het nadeel van deze constructie is dat je de io's niet isoleert, je zit dus met io intensieve dingen als fraps wel te vechten op de heads in je 2 disken ipv 4 gescheide disken.
Elk voordeel heeft zijn nadeel ;-) Het scheelt je natuurlijk wel twee harddisks. Voor mensen die niet teveel data verslepen van de ene naar de andere plek; is het een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Dutchie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-01-2022
Beste medetweakers.
Ik ben nu al een geruime tijd aan het tobben over mijn nieuwe upgrade.

Ik heb op het moment een kast met de volgende specs:
Manufacturer: DFI Lanparty Sli-dr (xpert)
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.0GHz
Memory: 2048MB RAM OCZ XTC Gold PC4400
Hard Drive: 74 GB Raptor x 2 10.000rpm
Video Card: NVIDIA GeForce 6600 GT 2 x SLI
Monitor: Lg M228WA 22 inch wide hd-ready flatscreen
Sound Card: NVIDIA(R) nForce(TM) Audio 8ch. Karajan onboard
Speakers/Headphones: x-530 logitech 5.1/sony megabass wireless headphone/dolby surround receiver with seperated speakers
Keyboard: Logitech Internet Pro Keyboard Black
Mouse: Logitech Premium Optical Wheel mouse Black
Mouse Surface: Desktop
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.061219-0316)
Motherboard: DFI Lanparty SLI-DR motherboard
Computer Case: Kingwin KT 424

PSU: Thermaltake Silent Purepower 560w

Ik ben met name een gamer, die eigenlijk nooit overclockt, maar wel van een speelbare fps houd.
Nu zullen jullie dus wel snappen dat met 2 x 6600gt de fps niet meer speelbaar zijn bij de nieuwere games, en dat mijn voornaamste motivatie voor een upgrade is.
Ik zit alleen heel erg te twijfelen tussen een paar onderdelen, om twee redenen, en hoop dat jullie me daar uitsluitsel over konden geven.
Ik heb in ieder geval besloten, dat ik mijn moederbord, grafische kaart, geheugen en processor ga vervangen. Zat eerst nog te denken aan alleen een vidkaart maar dat trekt de rest van mn systeem niet voluit (bottleneck).
Maar nu is mijn punt, ik wil eigenlijk de upgrade redelijk betaalbaar houden, maar toch ook heel belangrijk vind ik dat hij toekomstklaar moet zijn (dus dat ik vanaf de aankoop zo lang mogelijk met de upgrade kan doen voor een nieuwe upgrade, ik heb niet altijd geld voor mn pc beschikbaar net als nu.... ben studentje :9 )

1 ding is zeker, en 1 ding bijna zeker, en dat is dat het intel word (amd ligt nu een eindje achter vind ik met prijs/kwaliteit vergeleken met intel) en dat het waarschijnlijk budgettechnisch een 4850 of 4870 kaart word meest bang for buck (en vind een x2 niet echt heel erg nodig, knal er indertijd wel een 2de kaart bij alst moet).

Maar nu het grootste euvel. Ik zit erg te twijfelen tussen een c2d, een c2q en een i7 (en dus ook het moederbord erbij). En dan met name rekening houdende met het feit dat hij toekomstklaar moet zijn, en ook budgettechnisch goed is. Ik ben overtuigd van de e8400 waarom deze in de bbg-gamesysteem staat, maar ben niet echt op de hoogte van de voordelen van een q6600 t.o.v. een e8400 (behalve wanneer je zwaar multi tasked) en eigenlijk zelfde verhaal met de i7. Daar weet ik ook niet echt goed van of het geld wat je er extra voor moet betalen tov een 8400 of q660/q9xxx echt zoveel meer voordelen bied.
Ik zit namelijk nooit zwaar te multitasken. Eik maximale wat ik aan heb staan is torrents (bittornado), msn, win media player, word en/of excel, xfire, steam en over dat alles vaak nog een game. Zoals al gezegd overclocken doe ik ook nooit dus hoef geen zwaar oc bord en koeler erbij (maar wil ook geen budget als asrock, wil wel nog steeds kwaliteit). Mijn budget zit zo rond de 600-700 euro

Hoop dat jullie me met deze moeilijke keuze kunnen helpen, ik kom er zelf niet echt uit....

Alvast bedankt, mvg Rob Rijkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch kijken bij AMD, de nieuwe Phenom 2 is betaalbaar en snel. Al is intel idd, klok voor klok sneller, zeker in games. Het nadeel is dat je meer betaald bij intel om een goeie snelle cpu te krijgen.

Ik vind het jammer dat je zegt dat je niet overclocked. Dit is zeker met een goedkopere quad core goed te doen. Dan krijg je EN een hogere kloksnelheid EN je hebt het voordeel van quadcore. Kijk bijvoorbeeld naar de GTA4 performance. Die game gilt quad core! Helaas is dat maar een aantal games die quadcore ondersteunen en dus liever een hoge klok snelheid hebben, maar het aantal games die er wel goed mee om gaat die stijgt.
Een overgeklokte quadcore is het beste dan van 2 werelden. Ja ik weet dat je een dual core ook kan overklokken, maar je moet bedenken dat de CPU bottlenek op een gegeven moment zo klein word dat het eigenlijk puur de GPU is die de snelheid bepaald.

De Core i7 is weldegelijk interessant, al komt daar het zelfde naar boven als wat ik al zei. Je wilt het liefste beide, hoge klok en meer cores. Benchmarks van de core i7 kan je zelf wel googlen denk ik :P.

Welke keuze moet je dan maken? Kan ik niet voor je bepalen :P.

Ik zou dit doen maar dan met een goeie koeler en wel overclocken.
4870 1GB. Snel en niet erg duur.
http://www.azerty.nl/prod...visuele-interface-dv.html
4GB RAM PC6400 Voldoet, laat een overclock toe.
http://www.azerty.nl/prod...-niet-gebufferd---ni.html
Q9300 goedkopere quad core die met een goeie koeler wel klokt
http://www.azerty.nl/prod...per-core-paar---doos.html
P45-DS3R. Mooi bordje met RAID, mocht je dat willen gebruiken.
http://www.azerty.nl/prod...it-ethernet---firewi.html
Heb je nog geld over voor een koeler en of andere extra's.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
I7 van intel begint steeds interessanter te worden nu alle onderdelen steeds beter beginnen te schalen.
Ikzelf wacht nog even, maar kon het niet laten een eventueel interessant systeempje te posten, en jullie meningen te horen.
Sidenote is wel dat ik randapparatuur buiten beschouwing heb gelaten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 60,95€ 60,95
1Cooler Master Real Power M520€ 58,-€ 58,-
1Gigabyte GA-EX58-DS4€ 199,-€ 199,-
1Intel Core i7 920€ 253,47€ 253,47
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 115,57€ 115,57
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 79,95€ 79,95
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 219,-€ 219,-
ImporterenTotaal€ 985,94

Nog niet zo goedkoop als je met e8400 kan gaan maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen... zelf ben ik hier op uitgekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P182 Zwart€ 119,65€ 119,65
1Arctic Silver 5 (3.5gr)€ 3,87€ 3,87
1Cooler Master Silent Pro M700€ 91,80€ 91,80
1Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX 4GB (2x 2GB) DDR2€ 55,-€ 55,-
1Gigabyte GA-X48-DQ6€ 199,-€ 199,-
1Intel Core 2 Duo E8400€ 146,27€ 146,27
1OCZ Vendetta 2€ 27,61€ 27,61
2Samsung SH-S223Q€ 19,90€ 39,80
1Samsung Syncmaster 2493HM€ 328,82€ 328,82
1Sapphire Toxic HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 239,-€ 239,-
1Seagate Barracuda 7200.11 ST31000340AS, 1TB€ 94,90€ 94,90
1Western Digital Velociraptor WD1500HLFS, 150GB€ 149,90€ 149,90
ImporterenTotaal€ 1.495,62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:18:
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen... zelf ben ik hier op uitgekomen.
Ik zou toch eens scherp kijken naar een PhenomII setup. Die kost je in totaal misschien 40 euro meer (mobo is goedkoper, CPU iets duurder), maar dan heb je wel een fijne quadcore setup. Wat mij betreft is 2009 het omslagpunt voor de keuze van gamers tussen een dual en een quad core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat budget moet er ook wel een Core 2 Quad in kunnen. Die zijn in gamen helaas nog sneller klok voor klok. Kleiner scherm nemen (20/22") dan heb je nog een stuk budget over. De DQ6 is ook niet nodig.

P182 gehouden.
http://www.azerty.nl/prod...--usb-firewire-audio.html
Scythe Mugen 2. Erg goeie koeler.
http://www.azerty.nl/prod...cket-am2-socket-am2-.html
P45-DS3R. Voldoet, klokt ook makkelijk over.
http://www.azerty.nl/prod...it-ethernet---firewi.html
De 4870X2. Snel, goeie prijs/performance
http://www.azerty.nl/prod...r5---digitale-visuel.html
22" Samsung.
http://www.azerty.nl/prod...-1-dynamisch---5-ms-.html
7200.11 640GB 2x in matrix raid.
http://www.azerty.nl/prod...00-tpm--buffer-32-mb.html
Brandertje. Ik snap niet waarom je er 2 zou willen, zal wel aan mij liggen.
http://www.azerty.nl/prod...ntern---5-25---zwart.html
M700 modulair.
http://www.azerty.nl/prod...lstroom-v---700-watt.html
4GB 1066mhz. Niet duur, kan je lekker ver klokken.
http://www.azerty.nl/prod...--2-1-v---niet-gebuf.html
Core 2 Quad 9550. Gewoon klokken met dat ding. Beste van 2 werelden. Een hoge klok en quad core.
http://www.azerty.nl/prod...-per-dual-core---doo.html

totaal: 1.461,40

AMD er in.
http://www.azerty.nl/prod...-am2---l3-6-mb---box.html
Gigabyte GX bordje met SB750
http://www.azerty.nl/prod...abit-ethernet---fire.html

totaal: 1.462,37

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er ook netjes uit! Ik wil echter niet bezuinigen op het scherm, want dat is toch wel 1 van de belangrijkste onderdelen. De 2493HM leek mij wel een mooi scherm waar ik flink wat jaren mee vooruit kan..
Ik heb gelezen dat Crossfire beter werkt met een X48 ipv de P45.
De Gigabyte GA-X48-DQ6 leek mij daarom een mooi plankje om in de toekomst te upgraden met een quadcore en 2 4870X2 kaarten in crossfire als alles wat goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet gaan gokken op goedkoper worden de ouwe hardware voor het upgraden, maar gewoon goed kopen. Of je moet 2e hands gaan willen. Prijzen van oude hardware daalt niet als er nieuwe series zijn: Kijk maar eens naar een E6750 vs een E8400. Zelfs dan is het gokken. S775 is dood en zal niets nieuws voor komen, misschien nog budget meuk. High End is core i7 en Mid end word core i5. Dan zal je het hele binnen werk weer moeten upgraden.

X48 kan je ook goedkoper krijgen in de vorm van de DS4. Het verschil tussen P45 CF en X48 is niet zo groot eigenlijk. Er is een review die een gigantisch verschil laat zien en een heel aantal waar je het nauwlijks ziet. Imho, koop gewoon direct de 4870X2, het past gewoon in je budget.

Je bezuinigd niet, je koopt een kleinere. Zon groot scherm is imho een beetje overdreven. Je zit er meestal maar een paar metertjes vanaf. Prijs verhouding vergeleken met een 22" scherm is gewoon niet te doen. Je betaald een keer zo veel.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je de verkeerde keuzes maakt. Dat systeem wat ik voorstel is een stuk rapper dan die van jouw en is nu al rap en niet straks.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:43:
Ik zou niet gaan gokken op goedkoper worden de ouwe hardware voor het upgraden, maar gewoon goed kopen. Of je moet 2e hands gaan willen. Prijzen van oude hardware daalt niet als er nieuwe series zijn: Kijk maar eens naar een E6750 vs een E8400. Zelfs dan is het gokken. S775 is dood en zal niets nieuws voor komen, misschien nog budget meuk. High End is core i7 en Mid end word core i5. Dan zal je het hele binnen werk weer moeten upgraden.
Idd, S775 loopt op zijn laatste benen. Dat is dan ook de reden dat ik een PII aan zou raden (eventueel wachten op AM3). Voor dit budget is een i7 te duur, een Q9550 + mobo is ook duurder dan een PhII 940 + mobo. Hierdoor houdt je dan weer meer geld over voor de randapparatuur, of de HD4870X2, die hij eigenlijk wil.
X48 kan je ook goedkoper krijgen in de vorm van de DS4. Het verschil tussen P45 CF en X48 is niet zo groot eigenlijk. Er is een review die een gigantisch verschil laat zien en een heel aantal waar je het nauwlijks ziet. Imho, koop gewoon direct de 4870X2, het past gewoon in je budget.
P45 DS4 i.c.m. HD4870X2 zou mijn keuze idd zijn.
Je bezuinigd niet, je koopt een kleinere. Zon groot scherm is imho een beetje overdreven. Je zit er meestal maar een paar metertjes vanaf. Prijs verhouding vergeleken met een 22" scherm is gewoon niet te doen. Je betaald een keer zo veel.
Waarbij je gemakkelijk voorbij gaat aan het feit dat je ook een stap terug doet in resolutie. Misschien wil hij juist die HD resolutie hebben voor een filmpje oid. Persoonlijk vind ik een 22" 16x10 ook voldoende (Zeker op driekwart meter afstand), maar sommigen zweren bij 24"19x12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 940BE + 790GX is maar liefst een euro duurder ;) . Ik vind het een lastige keuze te maken. Either way maak je geen slechte keuze Q9550 of 940BE. (Wel vergelijkbaar moederbord nemen als de P45, dus goed overklokken(SB750), CF mogelijk en pci-e 2.0. Dan is de prijs ongeveer het zelfde)

Ik zie het niet als een echte bezuiniging, maar meer een andere keuze. De keuze specifiek voor kleiner. Ja ik weet wel dat de resolutie lager is. Dat heeft ook weer te maken met hoe dicht je er op zit en hoe je alles instelt. Ik vind dat de betere keuze omdat de prijs gewoon veel beter is. Dan kan je het geld tenminste wat spreiden over alles.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

PhenomII 940 = 242,90
GA-MA790GP-DS4H = 124,18
totaal AMD = 367,08

C2Q9550 = 273,58
GA-EP45-DS4 = 136,-
totaal Intel = 409, 58

Ik denk dat jouw Q9300 niet opgewassen is tegen de 940, dan zou je die moeten vervangen voor een 920, ben je bij AMD alsnog goedkoper en sneller imho. Maar ik ben het met je eens dat ze erg aan elkaar gewaagd zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 12-01-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de prijzen zijn:

Eisen: Raid, CF, Goed overklokken(SB750).

940BE € 264,08
790GX DS4H € 126,66

~390

vs

Q9550 € 273,58
P45-DS3R € 116,19

~390

Kijk ook maar in de lijst boven met het systeem wat ik gepost heb. Ik had het met de DS4 voor intel over de X48-DS4. Dat is een goedkope X48 inplaats van de X48-DQ6.

De Q9300 was voor iemand anders :P

Dan is het:

Q9300 € 204,88
P45-DS3R € 116,19

~320

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Goed, jij gebruikt Azerty prijzen en ik PW prijzen, maar als jij bezuinigt op het mobo kan ik dat ook ;)
http://azerty.nl/producte...--atx---amd-790gx---.html
Raid, CF, easy OC voor nog geen 9 tientjes. en MSI is een prima merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen CF, afgekeurd. :9 Anders had ik die ook wel gekozen hoor voor 940BE. En ik heb niet bezuinigd op het moederbord, ik heb van af het begin al de DS3R gekozen. Wel blijven lezen.

Trouwens je hebt een fout gemaakt:

PhenomII 940 = 273,58
GA-MA790GP-DS4H = 124,18
totaal AMD = 367,08

Nee 273,58 + 124,18 maakt toch al 397.76!!!

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt gelijk, dat bord ondersteunt alleen CFX... :(
Maar als Lokinya direct een nkele 4870X2 koopt, heeft hij geen CF nodig. Als ik met weinig geld een high-end systeem inelkaar moest knutselen, wist ik het wel.. :)

en als, en als, en als...

* Edmin is een slechte verliezer
edit: je hebt gelijk. de Phenom2 kost namelijk maar 242,90. Mijn eindbedrag was wel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 12-01-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Let even op de prijs van de HD4870x2
pricewatch: Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E

370 euro op dit moment. Nog niet bij veel webshops, maar dat gaat misschien wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:42:
Je hebt gelijk, dat bord ondersteunt alleen CFX... :(
Maar als Lokinya direct een nkele 4870X2 koopt, heeft hij geen CF nodig. Als ik met weinig geld een high-end systeem inelkaar moest knutselen, wist ik het wel.. :)

en als, en als, en als...

* Edmin is een slechte verliezer
edit: je hebt gelijk. de Phenom2 kost namelijk maar 242,90. Mijn eindbedrag was wel goed.
Hmm ja, maar ik dat ik dat MSI bordje sowieso eigenlijk niet wil. Ik vind hem net te karig kwa connectors(pci?!? en maar 1x pci-e 1x). Het geluid op de gigabyte zal iets beter zijn. Bordje overtuigd mij niet haha :P.
Cons
- Lack of over-clocking
http://www.cpu3d.com/revi...rdict-and-conclusion.html
Al ken ik de site niet. En klokken ze met een K8.

Vertaald en zeggen hetzelfde:
http://translate.google.c...=it&tl=en&history_state0=

Klopt, maar ik heb de Azerty prijzen gebruikt omdat je een complete pc beter bij een shop kan halen :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
De KA790GX is meer bedoeld voor HTPC's met enkele PCI Express maar wel D-Sub, DVI en HDMI.
Voor jouw eisen kan je beter kijken naar de DKA790GX. Wel PCI Express 2.0 x2, DVI, HDMI en D-SUB. DrMOS voor betere efficiency met stroom daardoor ook koeler en dusmakkelijker over te clocken en 3 euro goedkoper bij Azerty dan het GB bordje. Overigens ook zelfde audio chip alleen relabelen is zo makkelijk.

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:31:
Ziet er ook netjes uit! Ik wil echter niet bezuinigen op het scherm, want dat is toch wel 1 van de belangrijkste onderdelen. De 2493HM leek mij wel een mooi scherm waar ik flink wat jaren mee vooruit kan..
De Gigabyte GA-X48-DQ6 leek mij daarom een mooi plankje om in de toekomst te upgraden met een quadcore en 2 4870X2 kaarten in crossfire als alles wat goedkoper is.
Is idd een leuke monitor, hij doet echter geen 1 op 1 pixelmapping; zoals de TD240 wel doet. Hoeveel dat uitmaakt weet ik niet, wilde het alleen even melden.

de DQ6 is een top-plank, met een top prijs. Meestal heb je echter weinig aan al die extra's die erop zitten.
Met een DS5 of DS4 haal je ook een prima plank in huis. Een P45 kan ook, zeker icm. met zo'n 1920x1200 monitor zal het performance verschil zo rond de 2 a 3% zitten (gemiddeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:31:
Neem dan de 2443BW, nauwelijks verschillen met de 2493HM maar toch 70 euro goedkoper (is een nieuwer model).

Daarnaast, als je gaat voor een mobo van 200 euro en een CPU van 140 euro. . .Waarom overweeg je niet een Core i7? (Of een Phenom zoals eerder gesuggesteerd. Overigens heb ik uit de meeste reviews opgemaakt dat de Phenom gehakt maakt van de Q9550, maar ook wordt ingemaakt door de Core i7 in veel gevallen, dus er tussenin zit).

Verder is er een 1.5TB versie van die 7200.11, misschien het overwegen waard. Ik zou persoonlijk alleen die nemen en dan geen bootschijf, omdat dat weinig uitmaakt qua snelheid, maar dat ligt aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze monitor gekozen omdat hij ook goed in hoogte en hoek te verstellen is. Verder is het scherm ook kantelbaar. klik

Verder snap ik niks meer van die prijzen, als ik kijk op cool-prices of alternate gaan de prijzen steeds omhoog voor bestaande producten. Monitor bij cool prices van 330 naar 360, DVD brander met 2 euro duurder, HD4870 Toxic 10 euro, en zo zijn er nog meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pc is ondertussen bijna 4 jaar oud. Tijd voor een nieuwe dus. Ik kwam op het volgende (wel iets boven de € 1500) maar ik denk dat de core i7 geen slechte keuze is. Aangezien ik mijn speakers, muis, keyboard gewoon hou, moet ik deze niet kopen

COMPONENTPRIJS VIA AZERTY.NL
Antec Performance One P182€ 147,50
Gigabyte GA-EX58-UD5: De DS4 is goedkoper maar ondersteunt blijkbaar alleen XfireX en geen SLI€ 248,03
Intel Core i7 920 / 2.66 GHz€ 261,38
Kingston ValueRAM - Geheugen - 3 GB ( 3 x 1 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V€ 67,85
GigaByte GV-N295-18I-B - Grafische adapter - GF GTX 295 - PCI Express 2.0 x16 - 1.792 GB: Nice >:) .€ 437,85
Thermaltake Toughpower, 750 Watt, Retail: Ok, dit kan goedkoper, maar hier ga ik voor kwaliteit, ik weet niet of 750W genoeg is om later eventueel een tweede GTX295 toe te voegen.€ 126,14
LG GH22LP20 Super Multi€ 26,82
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD642€ 54,70
Samsung SyncMaster 2443NW 24" 1920*1200€ 233,82
TOTAAL1.604,09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch voor de HD4870X2 gaan. Die is een stuk goedkoper(370 al) en presteert maar 5-10% slechter. Dan kan je namelijk ook 6GB nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:41:
Ik zou toch voor de HD4870X2 gaan. Die is een stuk goedkoper en presteert maar 5-10% slechter. Dan kan je namelijk ook 6GB nemen.
Dat is waar, maar ik heb de indruk dat SLI meer op punt staat dan Crossfire qua ondersteuning en het aantal games dat hier goed mee draait. Als ik dan moet downgraden Dan kies ik liever de GTX280 of de GTX285.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die indruk is niet correct. CF doet het net zo goed hoor. Maar tis jouw geld niet de mijne. Prijs prestatie verhouding van de X2 is gewoon beter. Dat is waar ik voor ga.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:45:
Die indruk is niet correct. CF doet het net zo goed hoor. Maar tis jouw geld niet de mijne. Prijs prestatie verhouding van de X2 is gewoon beter. Dat is waar ik voor ga.
Verbeter me als ik fout zit, maar als een game niet ondersteund wordt in de ATI driver, dan schiet de crossfireX niet in werking. Wij, als eindgebruikers kunnen geen Crossfire profiel koppelen aan een uitvoerbaar bestand. Zoiets is wel al mogelijk bij SLI (sinds het begin van SLI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgensmij word er dan nog steeds crossfire geforceerd en voor zo ver ik weet kan je met een exe renamen ook een heleboel voor elkaar krijgen(naar een AFR exe). Er zijn ook maar weinig moderne games die totaal geen profiel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het bijzonder moeilijk om een degelijke keuze te maken.
Het scherm dat ik gekozen heb ondersteunt maximaal 1920*1200 dus zal ik spelletjes niet in hogere resoluties spelen dan dat. Dan is de 4870x2 meer dan voldoende om alles max te spelen en nog een mooie fps te halen. De vraag is echter. Hoe zal dit veranderen, de komende maanden, jaren.
De gameproducenten toveren steeds mooiere, realistischere beelden op ons scherm en hoe je het nu draait of keert, je fps zal in dezelfde resolutie telkens wat dalen.
Daarom was mijn eerste idee: koop (met het budget wat je beschikbaar hebt) het beste wat je op dat moment kunt kopen. Dan kan je enkele maanden langer zonder upgraden dan dat je nu een iets oudere kaart koopt.
Keerzijde is echter, uiteindelijk moet je toch weer upgraden en dan ben je ineens weer heel wat geld kwijt.

Uiteindelijk maakt het ook niet zo veel uit denk ik. Als je 1 maal per jaar een goedkope upgrade doet, of eens om de twee jaar een duurdere. Upgraden moet je toch (als je alles wilt blijven spelen toch)

Waarom is het toch zo moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat de GTX 295 beter verouderd dan de X2. Gezien deze niet zo veel sneller is, zal je in de toekomst het denk ik ook niet echt merken. Graphicsland gaat heel erg hard, dus reken er maar op dat je over een jaar toch echt wel weer gaat zitten twijfelen over een nieuwe :p.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:55:
Ik denk niet dat de GTX 295 beter verouderd dan de X2. Gezien deze niet zo veel sneller is, zal je in de toekomst het denk ik ook niet echt merken. Graphicsland gaat heel erg hard, dus reken er maar op dat je over een jaar toch echt wel weer gaat zitten twijfelen over een nieuwe :p.
Als de vrouw het goed vind natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:33:
Mijn pc is ondertussen bijna 4 jaar oud. Tijd voor een nieuwe dus. Ik kwam op het volgende (wel iets boven de € 1500) maar ik denk dat de core i7 geen slechte keuze is. Aangezien ik mijn speakers, muis, keyboard gewoon hou, moet ik deze niet kopen

COMPONENTPRIJS VIA AZERTY.NL
Antec Performance One P182€ 147,50
Gigabyte GA-EX58-UD5: De DS4 is goedkoper maar ondersteunt blijkbaar alleen XfireX en geen SLI€ 248,03
Intel Core i7 920 / 2.66 GHz€ 261,38
Kingston ValueRAM - Geheugen - 3 GB ( 3 x 1 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V€ 67,85
GigaByte GV-N295-18I-B - Grafische adapter - GF GTX 295 - PCI Express 2.0 x16 - 1.792 GB: Nice >:) .€ 437,85
Thermaltake Toughpower, 750 Watt, Retail: Ok, dit kan goedkoper, maar hier ga ik voor kwaliteit, ik weet niet of 750W genoeg is om later eventueel een tweede GTX295 toe te voegen.€ 126,14
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD642€ 54,70
TOTAAL1.604,09
3GB is niet voldoende voor Vista + high end spel. Vista is 1.5 GB gauw en een spel telt er ook 1.5 GB bij op. Erg leuk, heb je een super systeem, staat het geheugen te swappen tijdens je spel :(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:08:
[...]
3GB is niet voldoende voor Vista + high end spel. Vista is 1.5 GB gauw en een spel telt er ook 1.5 GB bij op. Erg leuk, heb je een super systeem, staat het geheugen te swappen tijdens je spel :(
COMPONENTENPRIJZEN
Antec Performance One P182€ 134,55
Gigabyte GA-EX58-UD5€ 247,95
Intel Core i7 920 / 2.66 GHz€ 263,35
Kingston ValueRAM - Geheugen - 6 GB ( 3 x 2 GB )€ 119,87
Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E€ 369
Thermaltake Toughpower, 750 Watt, Retail€ 125,95
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD642€ 57,45
TOTAAL€ 1578,76

Heb het aangepast. GPU van GTX295 naar 4870x2 en DDR3 van 3 Gb naar 6 Gb
Totaalprijs komt dan wat goedkoper uit.
In principe kan ik dan van de UD5 ook terug naar de DS4 aangezien SLI niet meer nodig is nu ik ATI kies

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nauw die zou ik nog laten staan, mocht je vrouw het goed vinden en straks upgraden ;). Dan heb je altijd de optie voor SLI. Graka's gaan zo hard dat je volgend jaar misschien het beste nvidia in SLI kan kopen. Dan kan dat altijd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:16
Ik zie dat iedereen die hier voor een i7 920 setup kiest voor Kingston ValueRAM PC3-10600 geheugen. Is het het niet waard om voor sneller geheugen te gaan (bv OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK)?

Is er met dat Kingston ValueRAM nog wel iets te overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ja, is goed over te klokken tot 3.6/3.7 GHz, zie dit onderwerp: Intel Core i7 / X58 discussie- en benchmarktopic

Eventueel divider van 8 naar 6 zetten, maar geheugenbandbreedte e.d. is dusdanig veel dat je er niet veel van merkt.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Dutchie
Beste medetweakers.
Kunnen jullie nog eens een kijkje nemen naar mn vorige post?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31330379

Ik denk dat ik toch kies voor toekomst boven budget (tot zover mn budget toelaat natuurlijk), dus word het toch een i7 of phenomII (aangezien er weinig vernieuwends meer op am2(non plus) of 775 zal komen denk ik, en dus met een nieuw socket makkelijker in de toekomst van cpu-upgrade kan wisselen).
Enkel denken jullie dat ik het beste voor i7 of phenomII kan kiezen? Ik denk namelijk ook dat als ik nog even wacht er vast nog wel webshops komen met iets goedkopere phenoms of i7 omdat ze relatief nieuw zijn, en niet iedereen ze nog in het assortiment heeft.

Klopt deze beredenatie ook?
Of zouden jullie me toch nog een core 2 quad aanbevelen ondanks alle vernieuwingen?

Bij voorbaat dank,

Rob Rijkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De phenom 2 is langzamer(fractie langzamer dan de Core 2 Quads op gelijke klok), maar heb je inderdaad nog een mogelijkheid tot upgraden. Ik ben bang dat je 2e stuk niet gaat kloppen. Core i7 gaat nooit echt goedkoper worden. Core i5 komt, dat zal de mainstream zijn van de core i serie. Core i7 blijft voor de 'enthousiast' markt.

Persoonlijk heb ik zo iets van upgrade van mobo/geheugen is niet zon punt. Die kunnen langer mee dan een videokaart en tegen die tijd dat ze echt verouderd zijn, kan je al niet meer upgraden omdat het spul niet meer gemaakt word en je goedkoper nieuwe spullen kan halen die veel sneller zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Upgrade van mobo is wel lastig en de meest drastische upgrade die je kan doen. Vaak betekent het nml. ook het opnieuw installeren van je OS. Dan heb ik het nog niet over je mobo verwissellen.
Wat dat aangaat vind ik een mobo upgrade wel degelijk een punt.

Videokaarten upgraden vind ik veel minder een punt. Vooral videokaarten dalen rap in prijs en het upgraden ervan is lang niet zo ingrijpend als een mobo upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is alleen een processor upgraden een stuk irritanter. Nu kan je het mobo buiten je kast makkelijk op bouwen, ouwe er uit nieuwe er in, klaar. Sinds wanneer is windows opnieuw installeren een probleem? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Dutchie
Ik ben nu een beetje in de war. Ik heb me een beetje zitten verdiepen in de hele phenom II lijn, en kwam er dus achter dat ze al eind derde kwartaal uitfaseren!
En dat de nieuwe al in februari komen (X4 925) voor het am3 platform. Ook was er te lezen dat die am3 downwards comp. waren.
Dus hieruit kan ik eigenlijk concluderen dat ik/iedereen die wil upgraden naar X4 am2+ dus eigenlijk (met kijk op de toekomst) beter even kan wachten tot de 925 er is, ipv dat ik nu de 920 zou halen am2+ ? Als ik nu de 920 aanschaf (of 940) met een am2 bord, ben ik dadelijk niet echt toekomstklaar al zou ik in de toekomst nog eens een processor willen upgraden....?
Interessant berichtje daarvoor is: nieuws: 'Phenom II voor AM2+-socket na derde kwartaal 2009 niet meer leverbaar'

Je zou natuurlijk wel een am2 bord kunnen halen, en later er een am3 X4 opzetten die downwards comp is, maar beter is natuurlijk even wachter en een am3 bord halen lijkt mij???

Greetz Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou natuurlijk wel een am2 bord kunnen halen, en later er een am3 X4 opzetten die downwards comp is, maar beter is natuurlijk even wachter en een am3 bord halen lijkt mij???
Waarom? Hoeveel % winst denk jij te halen uit ddr3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Dutchie
Nja ik weet het niet het is maar een gokje.
Is het werkelijk zo dan dat bij een am3 cpu puur en alleen de geheugencontroller anders is, en is er alleen maar een ddr3 controller bijgebakken t.o.v. am2? En niet dat een am3 cpu beter op een am3 bord draait bijvoorbeeld?
Was geen meningstelling trouwens maar een vraag, ben achtergebleven in de s939 daarna is het nog beetje onbekend bij mij....

Het wachten op het nieuwere platform ging me eigenlijk indirect om de eventuele snelheidswinst, maar meer om de mogelijkheid te upgraden als later wellicht een zwaardere am3 uit zou komen die niet downwards comp zou zijn. Of als er daarna een am4 uitkomt die weer downwards comp is. Maarja das miss wel heel ver weg....

Maar is ddr3 niet fijner vanwege hogere mhz dan ddr2 ?

Greetz Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja de TDP is lager van de AM3 cpu. Dont ask me why. Dat weet ik ook niet. Kwa prestatie zal het elkaar niet zo veel ontlopen.

Meer mhz op je geheugen is leuk, maar dan moet je daar wel gebruik van maken en kunnen maken. :P

Hoelang wil je met je bord zitten dan? Die wil je ook wel upgraden om dingen als USB3.0 enzo te krijgen lijkt mij. Zo duur zijn moederborden helemaal niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
het probleem is vaak dat je EN EN EN moet upgraden:

Je wil een betere videokaart, maar je processor is te traag (om er echt gebruik van de te maken). Maar wil je je processor upgraden, dan heb je een ander moederbord nodig. Maar helaas ook ander geheugen.
Kortom: bijna een nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Uiteindelijk upgraden de meesten gewoon mobo, cpu, gpu en recyclen alleen het geheugen als dat niet te duur is. Als je dat even vergelijkt met de definitieve BBG gamesysteem, is dat "nog geen" 700 euro. Minder dan de helft van het totaal.

Als je dan denkt 'dan kan ik wel een hdd in de bestelling meenemen, en mijn voeding zal het misschien niet aan kunnen, en die kast is mooier' dan gaat het alleen wel hard. Maar zo upgrade ik niet vaak in ieder geval :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:30:
het probleem is vaak dat je EN EN EN moet upgraden:

Je wil een betere videokaart, maar je processor is te traag (om er echt gebruik van de te maken). Maar wil je je processor upgraden, dan heb je een ander moederbord nodig. Maar helaas ook ander geheugen.
Kortom: bijna een nieuwe pc.
Dat is ook niet wat ik bedoel. Hij zegt daar AM2+mobo<=AM2+CPU<=AM3 CPU<=AM4 CPU. Dat bord en maar up blijven graden naar snellere. Op een gegeven moment is je bord gewoon verouderd. Dus zie ik het probleem niet als het na AM3 ophoud. Dan zijn wel an een heel eind verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb me dit kindje bij elkaar gegooid. (nog niet daadwerkelijk gekocht, maar wel van plan)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T€ 209,17€ 209,17
1Intel Core i7 920€ 259,-€ 259,-
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV3GK€ 102,46€ 102,46
1Samsung SH-S223F€ 16,24€ 16,24
2Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 82,-€ 164,-
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 189,90€ 189,90
ImporterenTotaal€ 1.152,22

Ik weet dat het 3 gig is maar me geld raakt op :P.
Kan altijd nog ff rustig aan doen en laterna 3 gig bij kopen lijkt me.

Me huidige pc is het helemaal aan het begeven (5+ jaar oud inmiddels) dus keb er echt nu 1tje nodig xD.
Randapperatuur e.d. heb ik allemaal al.

Ik wou ook vooral een stil systeem zoals je misschien kan gokken, vandaar die kast en koeling. (700W i.v.m. mogelijke uitbreidingen in de toekomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:54:
Nou ik heb me dit kindje bij elkaar gegooid. (nog niet daadwerkelijk gekocht, maar wel van plan)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T€ 209,17€ 209,17
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV3GK€ 102,46€ 102,46
1Samsung SH-S223F€ 16,24€ 16,24
2Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 82,-€ 164,-
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 189,90€ 189,90
ImporterenTotaal€ 1.152,22

Ik weet dat het 3 gig is maar me geld raakt op :P.
Kan altijd nog ff rustig aan doen en laterna 3 gig bij kopen lijkt me.

Me huidige pc is het helemaal aan het begeven (5+ jaar oud inmiddels) dus keb er echt nu 1tje nodig xD.
Randapperatuur e.d. heb ik allemaal al.

Ik wou ook vooral een stil systeem zoals je misschien kan gokken, vandaar die kast en koeling. (700W i.v.m. mogelijke uitbreidingen in de toekomst)
Die videokaart is totaal niet stil te noemen.
Ik heb hem ook en ik hoor hem flink boven de rest van mijn systeem uit.

Daarnaast vraag ik me af waar de nadruk op ligt bij jouw systeem. Nu is het een systeem met een zware processor: handig bij videobewerken en dergelijke.
Anderzijds plaats je dit in het high-end gamesysteem. Dus wil je ook gamen.
Je kan prima gamen op een HD4870. Ik doe immers hetzelfde. Maar er zijn wel betere te krijgen.

Alleen zeg je dat je 5 jaar met je vorige systeem hebt gedaan.
In dat licht gezien snap ik de processor weer wel.
Immers koop je over 1,5 jaar een nieuwe videokaart en je kan er weer jaren tegen.

Het is de keuze tussen lange termijn en korte termijn.
Op korte termijn kan je beter kiezen voor een goedkopere processor en duurdere videokaart. Op lange termijn beter voor wat jij hebt gekozen.

edit:
je kan ook voor 2x2 gig kiezen. Dan gebruik je niet de triple channel, maar qua prestaties merk je dat toch niet zo. Terwijl 1 gig meer wel zo prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daze
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05-2015
Beste Tweakers,

Als freelancer schrijf ik video-reviews voor een redelijk populaire gamenieuws-site. Om de nieuwe generatie games bij te benen ben ik bezig een systeem samen te stellen waarmee dit kan. Ik heb een budget van 1500,-. Ik ben al in bezit van een 40" LCD HDTV (Samnung LN40A650, I know beetje overkill ;P) en verschillende muizen en keyboards dus dat hoeft niet meegenomen te worden. Ik heb me al een aantal jaar niet verdiept in hardware dus ik ben niet echt bekend met de huidige stand van zaken en heb hierdoor een aantal vragen. Zal eerst mijn redenering achter een paar van de keuzes neerzetten.

De i7 920 heb ik gekozen omdat, zover ik kan zien, er in verschillende benchmarks naar voren komt dat er vooral bij nieuwe games erg goed gepresteert word. Ook zou ik eventueel kunnen upgraden naar de i7 965 over een tijdje wanneer de prijs wat lager ligt. Hiernaast heb ik voor de nieuwe GTX 295 van nVidia gekozen omdat dit gewoon weg de beste is die er nu te krijgen is en het prijsverschil met de HD4870 X2 mij het waard lijkt.

Ik vraag me echter af of de 3gb aan DDR3 ram misschien niet op een of andere manier een bottleneck kan worden? En of de voeding wel voldoet? Mochten jullie me nog kunnen voorzien van andere info of tips dan ben ik jullie bij voorbaat al zeer dankbaar! ;)

Hieronder de specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 48,67€ 48,67
1Cooler Master Real Power M620€ 75,50€ 75,50
1Creative X-Fi Xtreme Gamer€ 59,-€ 59,-
1Gigabyte GA-EX58-UD5€ 239,-€ 239,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/3G€ 61,91€ 61,91
1Logitech X-540€ 61,-€ 61,-
1MSI N295GTX-M2D1792€ 448,95€ 448,95
1Samsung SH-S223F€ 15,93€ 15,93
1Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB€ 52,50€ 52,50
ImporterenTotaal€ 1.321,46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
voor die 30 euro meer zou ik voor de 3x2GB van kringston gaan, voeding weet ik niet zozeer, denk dat vooral afhankelijk is van toekomstige keuzes en hoeveel je erlangs draait, naar mijn idee is 700 watt dikke overkill, en zal 620 watt voldoende of misschien ook al ruim zijn.
Pagina: 1 2 3 Laatste