[BBG] Feedback Januari

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[BBG] Feedback: September + November

Helaas gaan we nu weer verder, met alleen de November BBG die redelijk goed is ontvangen.

Core I7 Systeem:
Die is heeft dus niet in CSL gestaan. Daar heeft dus niemand verder over kunnen discusseren. Ik vind dit ook geen goed systeem. Dit was met behulp van de tweakerts een stuk beter geworden. Ook het budget van een Core i7 systeem vind ik niet goed. Zeker gezien het budget van de high end game systeem hoger is, maar daar geen core i7 is in gekomen. Waar we op punt 2 komen

High End Game systeem:
Ik weet de dag van vandaag nog steeds niet wie gezegt heeft het budget gaat/moet naar beneden. Die komt namelijk niet in de topics! Terwijl dat de mensen die daar wel veel in zitten het er niet mee eens zijn.
Ik zei toen al van af het begin we te kort komen. Een verlaging met 300/200 wat voldoende geweest, 500 was gewoon te veel. Zie hier een waardeloos advies voor het high end game systeem omdat we het gewoon niet voor elkaar krijgen om die core i7 er in te zetten. Lees de reacties onder het De prijzen zijn allemaal gestegen dankzij de dollar en dat merken we nu. Het stomme is, nu kunnen we dat extra geld in iets extra's steken wat nut heeft, kan het niet omdat het niet meer in het budget past.

Conclusie:
De verbeteringen die beloofd zijn, zetten niet echt door. De BBG redactie krijgt van mij ook weer een onvoldoende. Zeker omdat de core i7 systeem helemaal niet als topic heeft gestaan in CSL. Dat vind ik echt knap waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Bij het multimedia-systeem heb ik wel het gevoel dat er goed geluisterd is. Er zijn daar altijd andere keuzes te maken, maar dat houdt je toch bij dergelijke systemen.

Ik heb bij het game-systeem het gevoel dat de redactie zijn eigen i7-setup wilde promoten. En dat er daarom geen i7-setup in de game-pc mocht.

Immers is het niet echt te verdedigen dat men nu adviseert om een high-end game-pc te kopen van 1500 euro, waarbij je verder niets meer kan upgraden.
Immers: Als je de processor echt wilt upgraden (stapjes naar E8500/E8600 hebben weinig zin), dan moet je over naar een i7-setup. (nieuw moederbord, geheugen...) Als je de videokaart (HD4870x2) in de loop van het jaar wilt upgraden, dan loop je tegen de te trage processor op. (en dus nieuw moederbord, geheugen en processor)
Het is gewoon een slecht advies.

En die i7-setup slaat ook nergens op. Voor wie is die setup nu bedoeld?
Gamers kunnen er niets mee (overdreven: maar een HD4850 is geen gamers-kaart) en de andere gebruikers kunnen net zo goed de workstation als basis nemen. Alleen de monitor en videokaart is daarvan niet geschikt. Immers hebben ze daar ook voor een i7-setup gekozen.
Jammer.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat i7-systeem zal wel bij elkaar geraapt zijn uit onderdelen die bij T.net HQ aanwezig waren. Al had dat inderdaad wel anders gemogen. Dat de specs/budget op de i7 na lager zijn dan bij het gamessysteem is niet relevant, het is immers een i7-systeem, geen i7-gamessysteem.

Wbt je i7-drang voor het gamessysteem kennen we het verhaal onderhand wel toch? Er is een nieuwe lijn hardware uit die veel meer toekomstgericht is dan de vorige lijn, maar die valt nu nog niet binnen het budget. Dat maakt het nog NIET zo dat het budget te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dus geef je maar een slecht advies? Een advies wat je eigenlijk nooit zou kopen? Dan heb ik medelijden met de mensen die dus wel klakkeloos de bbg over nemen en voor een 200 euro meer een veel beter en toekomst bestendiger systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:54:
En dus geef je maar een slecht advies? Een advies wat je eigenlijk nooit zou kopen?
Waarom zou je het nooit moeten kopen en is het een slecht advies? Dat heb ik je meerdere malen zien zeggen, maar vooralsnog nergens een goede onderbouwing voor gezien.

Met een E8400 + 4870x2 kun je anders heel erg aardig gamen. En als je maar €1500 hebt dan zit een i7 er simpelweg niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Het is idd maar hoe je het intepetreert. Het systeem opzich is niet eens slecht; eigenlijk is het een 100% kopie van het novembersysteem met hier en daar een wijziging.

Nu is er echter een nieuwe CPU, de core i7. Wat een veelbelovende cpu is. Die aangetoont heeft, voor het eerst; dat systemen met CF en SLI zwaar gebottlenecked worden door het s775 platform. Dat maakt dat er nu opnieuw gekeken moet worden of de s775 nog geschikt is voor een high-end gameingsysteem.

Blijkbaar verschillen de meningen hierover sterk; maar over een aantal dingen zijn we het wel eens:

1) Socket 1366 heeft meer toekomst
2) CF/SLI draait een stuk beter met de core i7

In dat licht bezien vind ik de keus om door te gaan met het s775 systeem een minder goed advies.
Belangrijkste reden? Als er al iemand van plan is CF / SLI te gaan draaien; zijn het de gamers wel. En juist die groep ontneem je de mogelijkheid om een stevige CF/SLI setup neer te zetten; die betere prestaties zal neerzetten dan welk s775 systeem dan ook.

Een E8400 systeem is vooral interressant voor koopjes jagers, voor de doorgewinterde, veeleisende gamer is de e8400 nu niet meer zo aantrekkelijk. Die hebben allang de kracht van het core i7 platform gezien.

Terw_Dan; we maken toch geen highend gamepc om "aardig mee te kunnen gamen" :?
Natuurlijk niet! Dan kun je net zogoed de HD4850 x2 nemen, of een single GTX280. Als het daarom ging, ga je met een hele boel configs "aardig kunnen gamen".

Reinman heeft gelijk; het budget is te drastisch verlaagt en daar plukken we nu de wrange vruchten van.
Mag ik ook op wijzen, dat ondanks dat het budget vele BBGs's lang 2000 euro was, we bij lange na niet op dat bedrag uitkwamen ? Dat we vaak onder de 1800 euro bleven ? Dat je opmerking dat we een ongelimiteerd budget willen dan ook nergens op slaat ? Het enige wat we willen is de Tweaker en bezoekers een goed advies geven; twee maanden terug was dan een e8400 etc. Nu niet meer. Het s775 platform heeft zijn beste tijd gehad. Loop daar dan niet voor weg maar doe er iets mee.

[ Voor 25% gewijzigd door Madrox op 01-01-2009 22:01 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou je het nooit moeten kopen en is het een slecht advies? Dat heb ik je meerdere malen zien zeggen, maar vooralsnog nergens een goede onderbouwing voor gezien.
omdat als je door zou sparen je gewoon een beter systeem kan kopen met de volgende voordelen!
1) Socket 1366 heeft meer toekomst
2) CF/SLI draait eenb stuk beter met de core i7
Dus precies wat madrox zegt :z .

Vind ook niet dat je me posts dan goed hebt gelezen. Je zegt zelf dat je ook een core i7 prefereerd boven S775. Daar hebben we het probleem dat het niet in het budget past. Het advies is gewoon spaar door naar core i7. Het heeft voordelen. Die willen we hebben. Nogmaals het advies voor een 'verouderd' systeem is imho niet echt een goeie.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

gamesysteem
Het mag inmiddels duidelijk zijn wat de meesten van de E8400 vinden in deze BBG. De schuldige: het budget. Ook op overige onderdelen wordt er op dit moment te veel bezuinigd om er een echt High end systeem van te maken.
Aan de andere kant: ondanks de budgetverlaging van 500 euro zag ik net gek genoeg nog een reactie op de fp van iemand die een nog goedkoper gamesysteem wilde zien. Ik las dat Terw_Dan wat speelt met ideeen over verschillende budgetten en hoop dat het ergens toe leidt.

i7
Dit systeem heeft 1 grote flaw: het heeft geen doel. Een systeem bouwen omdat het kan leidt tot onbalans. Nu zit er bijvoorbeeld een HD4850 in, maar waarom? Is dit een gamesysteem? Zo ja, dan heeft de i7 weinig nut als je er een 4850 in stopt. Zo nee, waarom dan zo'n dure videokaart? Verder hoeft het systeem schijnbaar geen geluid te produceren, terwijl er zelfs bij het workstation speakers zitten.
Tenslotte is de 226BW is fijne monitor, maar is deze bijna niet te krijgen. Volgens de PW leverbaar door twee zaken, maar de tweede in de lijst heeft de monitor niet op de website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb ondertussen een core i7 samengestelt; met geluidskaart, met een HD4870 x2, met een 24inch display (bij meerdere shops te koop) , speakers, gamersmuis en toetsenbord en headset. Dat alles binnen het budget!

Dat er hier en daar consessies gedaan moeten worden, snappen we allemaal. Het zijn wat mij betreft echter acceptabele concessies. Dat doet niks af aan de discussie hier; het budget mag zeker omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 11:48
Allereerst een paar wijze opmerkingen:
1. Daar waar de discussie het heftigst is, wordt vaak de beste keuze gemaakt. Wat ik hiermee wil zeggen is dat sinds het budget verlaagd is, er eindelijk weer gediscussieerd wordt over het nut cq. noodzaak van bepaalde dingen. Vroeger was het: We plempen er dure onderdelen in, en we komen nog niet aan het budget. Dan nog maar iets mooiers. Nu moeten er echter relevante keuzes gemaakt worden, en dat houdt een discussie levend. Dat de verlaging te drastisch is geweest voor een HIGH-END gamesysteem ben ik het mee eens. Maar verlaging op zich was wel nodig.
2. Het basissysteem, het multimediasysteem en de workstation ( is het trouwens de of het wokstation?) zijn over het algemeen prima, en er is niet veel discussie over. Hoe komt dat? Blijkbaar licht het hart van de tweakers bij gamen. Prima zaak, maar dit heeft wel tot gevolg dat naar mijn idee de andere drie systemen net te weinig exposure krijgen. Meer reacties van meer mensen in die topics zouden welkom zijn.

Nu de kern van de zaak.
Het is niet duidelijk wat er met het budget van de BBG moet gebeuren. Vroeger was dit een redelijk harde limit, maar de laaste tijd zijn er steeds meer geluiden om er toch wat flexibeler mee om te springen. Op de forntpage was er iemand die voor een lager budget pleitte, in het topic is door velen voor een gematigde verhoging gepleit. Daarom was ik ook zo blij met het idee van Terw_Dan, om het budget "flexibel" te maken. Overigens vind ik dat Terw_Dan het over het algemeen best goed heeft gedaan voor een eerste keer bij zo'n beladen BBG Ik hoop daarom dat er met deze opmerkingen ook daadwerkelijk wat gedaan wordt. Dit gebeurde vroegel helaas niet al te vaak.
Verder kom ik elke BBG wel wat slordigheden terug. Deze BBG bijvoorbeeld de optische drive. Die is niet consistent dezelfde, de i7-special heeft volgens mij een andere. Verder is het budget voor het i7-systeem volgens mij pas naderhand bepaald, toen duidelijk was wat voor hardware er aanwezig was. Blunder bovendien dat de videokaart niet meegenomen was in de oorspronklelijke configuratie, dat er geen geluidsset bijzit en dat het totaal niet duidelijk was voor wie deze config nu bedoeld was. Het lijkt er meer op dat het een vergelijking was tussen deze config en de testconfig van een maand terug. Had niet in de BBG gehoeven. Want deze config is géén BEST BUY.
Verder is hier beloofd om wat te doen met een opmerking over besturingssystemen. Zie ik helaas niet terug.
En als laatste zou ik het fijn vinden om bij elk samengesteld systeem een linkje te vinden naar de desbetreffende topics. Zo kunnen wat onervarener mensen ook de discussies lezen rondeom het ontstaan van de systemen. (bij het high-end gamesysteem had een opmerking over het aanraden van bijna iedereen, inclusief samensteller, om 200 euro meer uit te geven voor een i7 setup ook niet misstaan).

Samenvattend vind ik dat de BBG voor 70% goed is, maar dat die elementen die niet goed zijn de soep aardig verpesten. Ik hoop dat er daarom ook van alle kritiek gebruik gemaakt gaat worden.
Redactie: Zet hem op!

[ Voor 10% gewijzigd door jacovisscher op 02-01-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Een idee dat tijdens de discussie in het game-systeem naar voren kwam is dit:
Muizen, toetsenborden, speakersets en headsets zijn dingen die ieder beter zelf kan kiezen; maak bijv. gewoon een aparte pagina met als titel "Randappatuur" en breng daar een X-aantal onderdelen naar voren, met een korte toelichting en uiteraard de link naar de pijstabel.
Miischien moet de geluidskaart hier ook bij, het is tenslotte een extra item bovenop het geluid wat er al onboard zit.
Een aantal mensen was het hier zeer mee eens.
Over welke onderdelen precies bij de randapparatuur hoorde en welke niet, dat is natuurlijk nog een keuze die gemaakt moet worden.

Zelf denk ik dat hier in elk geval onder moet vallen de:
- monitor
- geluidsset
- muis + toetsenbord
- headset

Het voordeel is dat het budget van de pc zelf onafhankelijk wordt van de keuzes van randapparatuur.
Immers wordt de ene keer een gunstig geprijsde monitor gekozen en de andere keer een veel duurdere.
De ene keer wordt voor boxen van 90 euro gekozen, de andere keer voor 50 euro.
Voor elke pc heb je randapparatuur nodig.
En veel mensen handhaven hun oude randapparatuur. Immers heb je om de paar jaar toch wel een nieuwe pc nodig. Een geluidsset, of monitor vervang je vaak veel minder snel.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Moet eerlijk bekennen dat de reacties op het Highend gamesysteem me reuze meevallen. Wat dat aangaat zat ik er behoorlijk naast. Terw_Dan heeft het idd erg goed gedaan voor de eerste keer, petje af _/-\o_

Dat er bij de andere systemen minder discussie is komt behalve door de mindere interresse in deze systemen; vooral door de budgettering. Met die prijzen ben je er algauw uit; het is gewoon noodzaak om bepaalde onderdelen te nemen, anders blijf je gewoon niet binnen het budget. Bij het game systeem ligt dat anders; er is meer speelruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 11:48
Niet bedoeld om te kicken of aandacht te vragen ofzo, maar ik zou het wel appreciëren als iemand van de redactie op zijn minst antwoord kan geven op deze commentaren. Is dat goed nederlands? Want nu hebben alleen twee mods van zich laten horen (waarvoor hulde), maar heb ik niet echt het idee dat er actief wordt meegedacht vanuit de redactie. Ik weet niet of meerdere mensen dit idee hebben, of dat ik hoerin alleen sta, maar uist die stilte maakt het ook op de BBG-topics vaak zo lastig om constructief te blijven discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Waarom feedback op dit topic achterwege is gebleven weet ik ook niet, maar ik zal het even bij de juiste mensen onder de aandacht brengen, zodat het voor de volgende BBG geëvalueerd wordt.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1