[BBG] Feedback: September + November

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een hele tijd terug zijn er al een groep fanatieke GoTers wezen klagen over de slechte manier waarop de BBG's in het forum worden behandeld. Dit was in dit geval vooral het game systeem. Deze TS liet niets van zich horen en heeft het besprokene door de GoTers niet echt behandeld. Er werd beterschap beloofd. Hoe, een hele tijd later, ziet het er uit? Antwoord: NOG slechter. De BBG topics waren niet sticky, het multimedia systeem bbg topic is op 1 september geopend. Erg slecht! Vind Tweakers.net de input van zijn mensen niet meer interessant?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:05
We hebben ze niet meer stucky omdat we dan te veel stucky topics bovenin de CSL hebben hangen samen met de NBBG. Inmiddels hebben we hier over gepraat en gaan we vanaf de volgende editie de rollen om en om doen.

Er komt dus nog een NBBG voor september (ik verwacht deze morgen) en dan zal de NBBG 3 maandjes wachten. Dan komt de BBG de ene maand als stucky, de NBBG de andere. Zo gaan we dat probleem oplossen.

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat de BBG geen links heeft naar het bijbehorende topic op GoT. Juist dat is de kracht van de NBBG in mijn ogen na de publicatie, verbeteringen en meer details die worden aangedragen na de publicatie. Voor een desktop is hier nog veel meer te winnen als voor een notebook.

Een link naar de NBBG zou ook leuk zijn in de tekst zelf overigens, maar dat lijkt me beter als de volgende NBBG af is.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 02-09-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een andere opmerking is het OS. Ik vind het logisch dat het er niet bij zit, maar een hoop lezers niet, dus het komt elke keer weer terug in de reacties. Kan er geen opmerking in de inleiding komen waarom er geen OS is opgenomen? Scheelt weer wat gezeur.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Genetx

Probleem is nu dat ze dus ondersneeuwen in alle ervarings topics. Kan je der normale BBG's er niet bij doen? O-) In plaats van een BBG op dezelfde dag dat ie moet gaan uit komen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:33:
@Genetx

Probleem is nu dat ze dus ondersneeuwen in alle ervarings topics. Kan je der normale BBG's er niet bij doen? O-) In plaats van een BBG op dezelfde dag dat ie moet gaan uit komen posten.
Klopt, maar de normale BBG doen we er niet bij, daar hebben we het binnen de crew al over gehad en zoals ik al heb gemeld, gaat dat vanaf de volgende keer veranderen. Tot die tijd moet men maar even zoeken naar de BBG topics. vandaar dat ik voorstander ben om in de BBG links op te nemen naar hun topics op GoT.

Bij de volgende BBG staan de topics weer als stucky bovenin om advies in te winnen over componenten en verbeteringen voor de publicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Worden ze dan WEL ruim op tijd gepost door actieve TSen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dirk schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:23:
Een andere opmerking is het OS. Ik vind het logisch dat het er niet bij zit, maar een hoop lezers niet, dus het komt elke keer weer terug in de reacties. Kan er geen opmerking in de inleiding komen waarom er geen OS is opgenomen? Scheelt weer wat gezeur.
Ben het met je eens dat sommige zaken (voor sommige nieuwe bezoekers) onduidelijk kan zijn. Dat heb ik intern ook al aangekaart. Samen met wat GENETX zegt zal het de volgende keer beter worden. Eigenlijk heb je wel een Best Buy Guide topicoverzicht maar dat staat kennelijk toch wat te ver van de losse BBG topics. Mijn idee om zoals jij ook hier zegt bij elke BBG topic een korte inleding te geven (zoals op de BBG's op de de FP) waar het systeem voor bedoeld is en een lijst met wat wel en niet gewenst is in het systeem en dan met name dan over sommige onduidelijkheden zoals wel/geen besturingssysteem of wel geen videokaart (in het basissyssteem).

Een link van de BBG op de FP naar het forum lijkt me ook wel een goede suggestie.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:27:
Worden ze dan WEL ruim op tijd gepost door actieve TSen?
Dat ligt aan de redacteuren, daar kunnen mods weinig over zeggen, omdat er de regel is dat er perse een redacteur met de BBG bezig moet zijn omdat de BBG uiteindelijk op de FP worden gepost.

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 02-09-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan dan wel zo zijn, maar dan is die hele systeem discussie, als dat mogelijk is in een te korte tijd, redelijk zinloos omdat er niets mee gedaan word voor het tweakers.net publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:49:
Dat kan dan wel zo zijn, maar dan is die hele systeem discussie, als dat mogelijk is in een te korte tijd, redelijk zinloos omdat er niets mee gedaan word voor het tweakers.net publiek.
Ik wilde eigenlijk alleen zeggen dat je dat niet aan GENETX kan vragen omdat hij daar weinig aan kan doen. :) Ook denk ik dat de redacteuren het ook wel weten, maar wellicht is het deze ene keer hem even ontgaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We zullen de planning strakker aantrekken. Het is iig absoluut niet zo dat we de input niet meer waarderen. Integendeel, de BBG bestaat bij de gratie van de community.

Door verschillende omstandigheden is het allemaal niet zo gelopen als zou moeten, maar zoals aangegeven gaan we dit beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik moet toegeven dat ik als actief BBG forummer met Reinman sta in deze. De link tussen het forum en de frontpage is nu te onduidelijk, waardoor in de comments dezelfde discussies worden gevoerd als op het forum, maar dan via een veel minder geschikt medium (fp ipv GoT). Ook kan (nee moet) de onderbouwing duidelijker in de verschillende BBG'en. Nu lijkt een keuze soms ongefundeerd, terwijl er uitvoerig over gediscussieerd is. Zet per onderdeel ook neer waarom de alternatieven het niet zijn geworden.

Tenslotte: wellicht een idee om een BBG hoofdredacteur aan te stellen (of hoe je het ook wil noemen)? Deze heeft tot doel de verschillende BBG's uiteindelijk te vormen tot een geheel, zodat de verschillende denkwijzen doorzichtig en eenduidend zijn. Dit vergroot de samenhang tussen de BBG's. Het alternatief, rouleren, vind ik minder briljant, omdat nu de expertise van de redacteur en de relatie die hij/zij op heeft gebouwd met het topic wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Olaf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:53:
We zullen de planning strakker aantrekken. Het is iig absoluut niet zo dat we de input niet meer waarderen. Integendeel, de BBG bestaat bij de gratie van de community.

Door verschillende omstandigheden is het allemaal niet zo gelopen als zou moeten, maar zoals aangegeven gaan we dit beter doen.
Ik wil je in deze niet heel hard afkraken, maar dit is al, jaren(???) zo? Sinds de regels in CSL zijn veranderd en in de bbg's alleen over systeemen en hun inhoud mocht gediscusseerd worden, ben ik daar van een koude kermis thuis gekomen. Weinig feedback, weinig onderbouwing en vooral weinig overname van ideen. Vooral het vast houden aan de ingesleten waarden van de starter(vandaar de uitroepen over fanboyism en het stellen dat de BBG's eigenlijk maar een farce zijn en puur door de TS worden samen gesteld). Dit heeft geleid dat ik een aantal keer uit mijn slof ben geschoten en daarna maar tijdelijk verhuist was naar hardware.info forum(Waar de moderators dan weer het tegen overgestelde zijn van hier, ban ban ban ban :( ). Na een geruime tijd terug gekomen en eigenlijk heel veel mensen hier gesproken die precies het zelfde voelen als wat ik voel. Er kan zo veel meer met de BBG, er kan zo veel meer met de kennis van GoT. Het is alleen nu zo dat deze mensen vocaler aan het worden zijn. Nog maals, begrijp me niet verkeerd, ik wil niet alleen klagen, ik wil graag verbetering. Ik wil daar in alleen echt het gevoel hebben gehoord en begrepen te worden. De enige manier wat ik zie is het roepen naar die genen die willen luisteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Het verbaasde me ook dat een aantal praktische tips niet gewoon over zijn genomen.
Zo was de Sapphire 4870X2 30 Euro goedkoper dan de Club3D voor exact hetzelfde product (is nu gelijk zie ik). Dit heb ik ook gemeld in het topic. Toch is de Club3D ook toen gehandhaafd gebleven.

Verder nog een discussie rond het mobo en de prijs daarvan, door meerderen aangekaart. De 60 Euro goedkopere X48-DS4 had ook voldaan. Is nooit op ingegaan.

Plus nog diverse andere zaken als voeding, monitor en dergelijke zijn uitgebreid besproken, hoewel ik niet het idee had dat de TS zich heel erg bezighield met de discussie.

Waarom vervolgens bepaalde specifieke keuzes gemaakt zijn en andere niet? Dat is nogal onduidelijk...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
[NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - september 2008

De september editie van de NBBG staat ook online voor de geïnteresseerden. Misschien dat het handig is om ook in de normale BBG een link naar de NBBG op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, waarom staat je goeie werk niet voor op de frontpage met dikke letters, zoals de normale BBG? De Notebook BBG verdient dat meer dan de normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
While(GENETX != Redacteur)
{
Post op GoT;
}
Else
{
Post op fp;
}

:+

Verwijderd

Topicstarter
*zucht* Ik vind dat je werk beter verdient :). Waarom is er geen FP Mod die je helpt en voor jouw het allemaal lekker op de FP plerpt.

• GENETX
Omdat ze het al druk zat hebben met alle nieuwssubmits die ik doe en natuurlijk hun eigen BBG :+

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:47:
*zucht* Ik vind dat je werk beter verdient :). Waarom is er geen FP Mod die je helpt en voor jouw het allemaal lekker op de FP plerpt.
O-) omdat dat allemaal door de redactie wordt afgehandeld O-)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
En waarom handeld die redactie niet? GENETX stopt er zo veel moeite in. Het is zo veel beter dan de normale BBG. Tweakers.net heeft een stuk goud in handen, maar heeft volgensmij geen idee wat er mee te doen.

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Misschien off-topic, maar ik wil hiervoor geen nieuwe topic openen.

Er staat een verkeerd plaatje bij de multimedia bak. Bij de speakerset is een ander setje afgebeeld dan bedoeld. reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2008
Deze staat er:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1093968480.png
Moet zijn:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1216109301.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Wat mij nog het meeste opvalt bij eigenlijk alle systemen is dat de budgetten veel te hoog uitkomen. Een basissysteem dat (ex-OS) 600 euro kost? Ja, 3 jaar geleden wel ja, maar vandaag de dag kun je voor een echt *basis*systeem heel goed naar 400-500 (ex software). 1200 euro voor multimedia? Wat er staat voor die 1200 euro is meer een midrange gamebak dan een multimediabak, dat zou voor 800-1000 ook goed moeten kunnen, zelfs als je via hdmi full-HD blurays af wilt kunnen spelen, voor het high-end gamesysteem krijgen ze de 2000 niet eens uitgegeven. In het workstation zetten ze een monitor van 1000 euro en krijgen *nog steeds* het geld niet op. Waar gaat het dan helemaal over?

Het leuke (en moeilijke) aan het samenstellen van systemen, en dat geldt ook voor best-buy-systemen, is nu juist om een budget te hebben waarvoor keuzes gemaakt moeten worden. Als dit het resultaat is van de huidige budgetten, zou ik zeggen: probeer eens wat er gebeurt als je de budgetten allemaal drastisch omlaag gooit, en kijk of er dan niet veel mooiere discussies en systemen ontstaan.

Daarnaast denk ik dat het meenemen van de monitor in het budget teveel bewegingsruimte overlaat. Monitoren zijn erg persoonlijk, en varieren tussen de 200 en 1000 euro alleen al in de huidige guide. Als je dan je budget niet haalt kun je imho te makkelijk kiezen voor een goedkopere of duurdere monitor, zonder verder na te denken. Daarnaast is het zeker voor tweakers heel vaak zo dat ze niet een nieuwe monitor en een nieuw systeem tegelijk kopen.

Ik zou voorstellen per configuratie drie aparte budgetten: Systeem, Monitor, en Randapparatuur. Zo kun je op ieder onderdeel apart je fantasie de vrije loop laten, en met name in 'systeem' en 'Randapparatuur' kun je eens een keer dingen anders doen dan anders. Voor het kopje 'Monitor' kun je misschien juist meerdere opties voor meerdere portemonees geven.\

ObTopic: het plaatje bij het ram van de workstation klopt niet, wat daar staat is een generic ram module met nog niet eens BGA chips (zo te zien een vroege DDR2 module) terwijl er Corsair DHX modules gespecificeerd zijn met dus vrij grote heatsinks. Foutje of lui?

[ Voor 6% gewijzigd door Jasper Janssen op 08-09-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Out-of-the-box denkend: is het geen optie het budget helemaal lost te laten? Op die manier kan het systeem de ene maand bijvoorbeeld 1000 euro kosten en de andere 1300, volledig afhankelijk van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik denk dat juist het hebben van een budget wel interessant is, maar aan de andere kant hoeft dat echt niet iedere paar maanden opnieuw hetzelfde budget te zijn IMHO. Wat je namelijk nu ook ziet is dat er verrekte weinig verandert bij veel van de guides; vaak maar 2-3 van de 10-20 onderdelen worden gewijzigd. Gedeeltelijk komt dat over als luiheid, ook al is het misschien best zo dat voor het gestelde budget de beste prijs/prestatie gewoon niet echt veranderd is.

Aan de andere kant zijn er best veel componenten (GPUs, mobos) die binnen een bepaalde prijsklasse van diverse merken te krijgen zijn die eigenlijk allemaal zo'n beetje even goed zijn. Wat dat betreft zou ik zelf eerder zo veel mogelijk afwisseling betrachten ipv iedere keer precies dezelfde te kiezen.

Worden de BBG systemen proefopgebouwd? Ze worden tegenwoordig ook verkocht, dus het zou op zich helemaal niet zo gek zijn als de betreffende winkelpartners componenten zouden leveren om door tweakers het systeem op te laten bouwen zodat het getest kan worden op compatibiliteit. Zo'n systeem kan vervolgens gewoon als eerste van de set verkocht worden (vermits er normaal gesproken meer dan 1 verkocht wordt van ieder systeem). En je kunt ook nog een korte set benchmarks draaien, ter informatie. Die ervaring die je dan opbouwt als systeembouwer en benchmarker (door dit op regelmatige basis te doen) kun je vervolgens ook nog eens gebruiken voor beter en makkelijker componenten reviewen.

Ik denk dat als je de BBGs op dergelijke manieren uitbreidt en afwisselender maakt ze misschien ook best iedere 1 of 2 maanden kunnen ipv 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nu oktober op de helft is geweest, komt de november BBG aan het licht. Ik wil natuurlijk niet te snel oordelen, maar ik lees in Drobanir in "[BBG] High-end gamesysteem november 2008" dat TS pas over ruim een week weer terug is om te antwoorden. Als ik even reken: het is vandaag de 18e + ruim een week (9 dagen?) is het de 27e. Oktober kent 31 dagen, wat TS exact vier dagen geeft om de discussie in het topic te leiden.

Op deze manier zie ik de belofte voor beterschap nog niet tot zijn recht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Helaas is mijn gevoel niet geheel ongegrond gebleken. De BBG is inmiddels uit (en netjes op tijd), maar de respons van de redactie in het topic is zwaar onder de maat imho. Zie: [BBG] High-end gamesysteem november 2008

Even ter illustratie: TS opende het topic op 18-10. Hij was op de 25e weer in staat om te posten en deed dat 3 maal, om vervolgens een laatste bericht op de 26e te plaatsen; een totaal van 5 posts op een topic van meer dan 300 reacties. Ter vergelijking. In september had TS er 7. Dit geeft mij niet het gevoel dat TS zich in de discussie mengt. Na zijn laatste post zijn nog een aantal goede suggesties gedaan, maar hij is hier niet eens meer op ingegaan. Uiteindelijk lees ik dan vandaag de uitkomst en zie ik dat hij het budget overschreden heeft (een klein beetje maar, maar toch).

Ik heb hier gewoon geen lekker gevoel bij en het komt niet op mij over dat de beloftes die gemaakt zijn ook daadwerkelijk worden nageleefd.

edit: en bedankt voor de titelfix :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:39

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

@ Reinman: Je schrijft dat je grote problemen hebt met hoe ik het gamesysteem topic heb afgehandeld, maar ik kan mezelf niet vinden in jouw woorden. In de TS heb ik aangegeven dat ik door een vakantie het topic iets eerder heb geopend en daarna een week niet zou kunnen antwoorden. Vervolgens heb ik na het lezen van de reacties van onder andere Ed_L, Madrox en dominator het grootste gedeelte van de configuratie aangepast. Ik was overigens zaterdag de 25e terug en niet de 27e.

Volgens mij is alleen de kast, de hd en keyboard ongewijzigd, de rest is na aandragen van vele goede argumenten verschillende keren aangepast. Maar op een gegeven moment moet je toch keuzes maken en, als de deadline nadert, gaan schrijven. Er werden nog steeds suggesties aangedragen, maar daar kon ik verder helaas niets meer mee doen. Het is niet zo dat ik tot vrijdagavond laat heb om het systeem aan te passen.

Dit was pas de tweede keer dat ik een BBG systeem heb samengesteld. Ik begrijp dat ik mijn keuzes in CSL beter moet beargumenteren. Dat is iets wat ik voor de volgende keer mee kan nemen. Ik ben het echter niet eens met de opmerking dat ik niet naar de community geluisterd heb. Toen ik mijn configuratie klaar had, was deze €15 onder budget (de 27e), maar inmiddels zijn de prijzen iets gestegen en zit ik er net boven.

[ Voor 5% gewijzigd door Drobanir op 02-11-2008 11:48 ]

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Laat ik voorop stellen dat er nu een prima systeem in de BBG staat. Ik heb er ook alle begrip voor dat je er een week tussenuit was. Uiteindelijk heb je een hoop van onze suggesties overgenomen en op die manier voelt het inderdaad dat we als user meer invloed hebben op de BBG. Op de 25e en 26e heb je je lekker in de discussie gemengd en dat voelde ook goed. Na de 26e echter, liep de discussie door (met hier en daar goede suggesties), maar kwam er van jou uit geen feedback meer. Als je niet meer van plan bent om verdere wijzigingen dor te voeren, is het wellicht handig dit ook te vermelden.

Afrondend: het is niet zo dat ik je inzet niet waardeer en vind dat je niet naar ons hebt geluisterd. Ik zou het persoonlijk fijner vinden als je je wat actiever in de discussie zou mengen en duidelijk maakt wanneer sommige zaken vast staan. Dat je een deadline hebt is mij ook geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:39

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik vind dat je een goed punt heb en ik ben dan ook zeker van plan me meer bij de discussie in CSL te betrekken. Zoals ik al schreef ben ik redelijk nieuw in de BBG en ik moet nog even 'inkomen'. Persoonlijk ben ik van mening dat er nu een beter systeem uit gekomen is dan de vorige keer (afgezien van het feit dat ik door budgetbeperkingen een aantal concessies heb moeten doen).

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat lijkt me wat mij betreft een mooi uitgangspunt voor de komende ronde. Wellicht dat er dan weer mer ontwikkelingen zijn uit BBG: Richtprijzen graag verlagen.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op zich vind ik de hele discussie wel redelijk goed verlopen, behalve dan, wat Ed ook al aanhaalde; het punt waarop zaken vast staan. De huidige config is zeker goed, maar ik vind hem echt niet beter dan de vorige.
Voor een high-end gamepc zou je eigenlijk moeten bouwen op een x48 of elk ander CF-chipset wat x16/x16 doet. Nu is er geen plaats meer voor een X48 moederbord, notabene in een Highend game pc; vreemd.

De vorige pc was bijv. ook gericht op het bijplaatsen van een tweede videokaart; vandaar ook een 850watt in die config. Dit is nu compleet van tafel, vooral dankzei het beperkte budget.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dirk schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:23:
Regeneration schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:29:
Ben het met je eens dat sommige zaken (voor sommige nieuwe bezoekers) onduidelijk kan zijn. Dat heb ik intern ook al aangekaart. Samen met wat GENETX zegt zal het de volgende keer beter worden. Eigenlijk heb je wel een Best Buy Guide topicoverzicht maar dat staat kennelijk toch wat te ver van de losse BBG topics. Mijn idee om zoals jij ook hier zegt bij elke BBG topic een korte inleding te geven (zoals op de BBG's op de de FP) waar het systeem voor bedoeld is en een lijst met wat wel en niet gewenst is in het systeem en dan met name dan over sommige onduidelijkheden zoals wel/geen besturingssysteem of wel geen videokaart (in het basissyssteem).
Wat is hier uiteindelijk mee gedaan? Want ik zie het niet terug in de huidige bbg. En er zijn opnieuw reacties over het waarom niet toevoegen van het OS.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dirk schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:18:
[...]

[...]

Wat is hier uiteindelijk mee gedaan? Want ik zie het niet terug in de huidige bbg. En er zijn opnieuw reacties over het waarom niet toevoegen van het OS.
Daar heeft Hielko (verantwoordelijk redacteur voor de BBG's) reeds een antwoord op gegeven:
Die opmerking wordt regelijkmatig bij de BBG geplaatst, en ja; ALS je bijvoorbeeld Windows Vista wilt hebben komen er nog wat extra euro's bij. We bieden echter alleen een hardware-advies, de keuze van het besturingssysteem laten we over aan de gebruiker. Je kan er ook Linux op zetten, dan kost 't niks extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Klopt, maar als die opmerking nou gewoon in de inleiding had gestaan, hadden die reacties niet gehoeven, want die komen toch elke keer wel weer.

Want dát was gewoon mijn hele punt: zet het in de inleiding zodat er geen losse reactie over komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Dirk op 02-11-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35
Dat is wel een goed punt, ik ga er voor zorgen dat iig in de volgende bbg helderder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drobanir schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:46:
@ Reinman: Je schrijft dat je grote problemen hebt met hoe ik het gamesysteem topic heb afgehandeld, maar ik kan mezelf niet vinden in jouw woorden. *knip*.
In mijn verdediging: Dat ging over September niet over November. Ik vond deze keer dat er goed geluisterd en gediscuseerd is. Waar eigenlijk vooral madrox een goeie aanjager van was. Alleen het budget van de high end game systeem ben ik niet echt over te spreken. Beetje een gemis op rand apperatuur(toch redelijk terecht gekomen) en geen high end bord en geen goeie processor koeler(nee boxed vind ik niet goed, meer matig). 100 euro extra en hij was perfect geweest 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Precies mijn gedachte, Reinman ;) (we komen net wat pegels tekort)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1