Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:51:
[...]
uiteraard ben ik al naar de apple winkel gegaan waar ze heel vriendelijk mij laten weten hebben dat dit kan voorvallen bij early adopters...
[...]
behuizing krom > lachen ze weg..
stroingen > ai oeps net niet op de schermen dat ze daar hebben staan, en ja dan moet ik maar zo 1 kopen ?
USB port > garantie .. uiteraard
pootjes tekort > tja ze zeggen dat er niets aan de hand is
sleep mode > ja hij gaat mooi slapen maar na een week is mijn batterij volledig plat, aangehaalt in de store en ze zouden het opgelost hebben... niet dus.
Naar welke winkel ben je gegaan. Zo hoor je niet behandeld te worden namelijk. For the record: ik heb bij een AASP gewerkt als technicus en van mij had je met jouw klachten prompt een andere machine gehad.
Overigens is een week in sleep inderdaad redelijk genoeg om een accu leeg te trekken. Dat gaat bij geen enkele laptop anders zijn wanneer STR gebruikt wordt. Mocht je willen dat er standaard een STD gedaan wordt, voer je het volgende terminal command uit:
sudo pmset -a hibernatemode 1
Om het weer terug te zetten naar standaardwaarden:
sudo pmset -a hibernatemode 3
boeit mij niet, voor zo een prijs en met name een PRO moet er gewoon een degelijke OQC plaatsvinden zodat deze fouten niet bij de klant terecht komen.
Dat ben ik geheel met je eens. Desalniettemin: het enige issue van jouw lijstje dat redelijkerwijs voorkomen had moeten worden met hardware QC is de kromme behuizing, welke overigens ook tijdens transport ontstaan kan zijn, of zelfs door misbruik kan komen (note: ik heb geen idee hoe jij je MBP behandelt natuurlijk

)
fanboy ? tuurlijk ben ik al menigte keren naar de winkel gegaan, ik heb dan ook een verzekering genomen dat mijn garantie 3 jaar verlengt zodat ik zeker 3 jaar zonder zorgen mijn productie machine kan gebruiken....
Ik ben in een goede bui dus ik zal je vergeven dat je me zojuist geheel ongefundeerd voor fanboy hebt uitgemaakt.

Ik heb al heel wat Macs (en PC's) versleten, en ik heb ook wel eens een maandagochtend model getroffen. Over de garantie van Apple heb ik echter weinig te klagen. Het grote probleem met jouw machine ligt hem echter naar mijn mening dan ook in de manier waarop jij door het personeel in de winkel behandeld wordt. Mijn advies is dan ook: bel Apple, leg het probleem voor, regel een casenummer, en geef terloops ook even door dat de manier waarop je door het personeel van $winkel behandeld bent absoluut niet door de beugel kan.
een 500 doller kostend iets waar ik van kan verwachten dat de kwaliteit naar gelang is.
En waar ik dan ook geen beklag zal over doen.
Nogmaals: de grote meerderheid van de Apple bezitters heeft een Mac zonder rare issues; dus over de meet genomen is de kwaliteit zeker goed. Ook de unibody-notebooks zijn erg degelijk, maar overal worden fouten gemaakt; ongeacht of je Mac nu in China, Duitsland of de VS gemaakt zou worden.