Macbook alu sluiting problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Naar aanleiding van het grote show your mac topic dat iemand daar zat met een macbook alu waarvan het scherm niet helemaal goed afsluitte, kwam ik erachter dat dit bij mij ook het geval is.

Wat ik met dit topic hoop te bereiken is een inventarisatie bij hoeveel gebruikers dit probleem voorkomt en wat de eventuele oplossingen of gevaren ervan kunnen zijn.

Ik ben bang dat er eventueel sneller slijtage kan ontstaan in de schanieren doordat ze mischien wel niet goed uitgelijnt zijn. Tenminste, ik denk dat het daaraan ligt, het is moeilijk te zien of de eventuele behuizing zelf niet krom is maar lijkt me onwaarschijnlijk vanwege het productie proces.

Wat ik me afvraag is of dit door ons gewoon te fixen is, door eventueel aan 1 kant het schanier systeem iets te laten zakken maar ik heb geen idee hoe dit van binnen in elkaar zit.

Bij mijn macbook sluit die aan de linker bovenhoek niet helemaal af, ongeveer een kleine milimeter speling blijft er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:45
Dit probleem is ook het enige gebrek dat ik aan mijn macbook heb kunnen constateren. De rechterbovenhoek (bij de slot loader) sluit niet helemaal af en dat geeft 1 a 2 millimeter speling. Als je de hoek klemt kraakt hij ook een beetje, de andere kant doet dit niet.

Ik heb hem open gedraaid, maar de schroeven van het scharnier werden bedekt door kabels die vast op hun plek zaten. Het showmodel bij de MediaMarkt had dit probleem ook, al was het wel iets minder. Ik vond het niet de moeite waard om de laptop hiervoor retour te sturen.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn eerste MBP had ik links een grotere opening dan rechts. Ook linksachter was de opening boven de scharnieren 2 mm groter dan rechtsachter.

Mijn 2e MBP was al ietsiepietsie beter maar linksonder stak ie ver uit naar boven, waardoor de opening links ook weer 1 mm groter is dan rechts.

Nu typ ik op mijn 3e MBP en die is gelukkig wel een stuk beter maar nog steeds niet 100%.

Erg teleurstellend dat dit moet gebeuren, had ik niet verwacht van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zit het dus juist in de unibody :/ Als ik langs het randje kijk van kortbij, dan zie ik er een golving/verzakking in, ongeveer vanaf de fn toets tot esc toets...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb precies hetzelfde. Nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Het valt me op, en ook vooral bij de omgeving dat het voorkomt aan de linkerkant, het grappige is ook dat daar de CPU enzo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 11:37
Ik kan me hier niets bij voorstellen, volgens mij ben ik gewoon beetje blind hiervoor, hebben jullie een foto hiervan oid?

[ Voor 4% gewijzigd door Utopist op 30-12-2008 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het aan de rechtkant, dat de hoek niet helemaar netjes aansluit...denk echt maximaal 1mm verschil meer zal het niet wezen. Let wel alles is zo strak gemaakt dat het daardoor wat meer opvalt...want als je kijkt bij een "normale"laptop...bij hoe veel zal dit dan het geval zijn? Het is gewoon een bewegend onderdeel de klep en kans dat het niet helemaal 100% aansluit zal altijd wel aanwezig zijn omdat het allemaal zo precies gemaakt is namelijk. Voor mij het belangrijkste dat hij goed sluit en als hij aan de rechter hoek niet helemaal aansluit kan ik wel mee leven hoor. Alles hoe de laptop is gebouwd luistert gewoon erg nauw..en dat is ook bij de aansluiting van het deksel ergens een halve mm afwijking en het is ergens merkbaar.
Kortom gewoon lekker genieten van de laptop en niet te veel miepen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij heeft ook een 0.5mm speling aan de rechterkant. Nog geen week in bezit maar om hem daarvoor terug te sturen vind ik overdreven. Stel dat een autodeur ook aan de rechterkant net een mm afwijkt...

Begin mij er wel aan te ergeren, lijkt alsof de speling groter is geworden... Heb inmiddels met Apple Care gebeld, maandag naar online store bellen voor omruilafspraak.

Heb op internet rondgekeken en het schijnt bij de alu's veel voor te komen. Nu heb ik er "vrede" mee, het idee dat ik mijn MB omruil en dit weer krijg is mij een te groot risico. Verder werkt hij perfect, kortom "voor je kijken doorlopen".

Heb van AC wel een casusnummer gekregen van de melding.

Eerlijk gezegd ben ik erachter gekomen doordat ik dit toevallig in een forum tegenkwam.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 16:56 . Reden: Berusting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shtad
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 19:16
Ik heb er ook last van.

Klep sluit niet goed aan linkervoorkant.

Ook "knakt" linksvoor het scharnier vaak als ik het scherm van volledig open dichtdoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shtad schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:46:
Ik heb er ook last van.

Klep sluit niet goed aan linkervoorkant.

Ook "knakt" linksvoor het scharnier vaak als ik het scherm van volledig open dichtdoe.
Hoelang heb jij 'm in bezit? Ik val gelukkig nog onder de 14 dagen zicht/omruil periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Agh, mij maakt het niet zo veel uit. De speling van de MBP Unibody is een stuk minder dan als ik naar mijn oude MBP kijk. Die heeft vanaf het begin al een grote kier. Ik erger me meer aan de grafische artificaten die ik soms krijg als de MBP Unibody uit coma komt.
Pagina: 1