Only fools are enslaved by time and space.
Als ik in de poll poll kijk stat MGS4 bovenaan, maar volgens mij was Resistance 2 toen nog niet uit.
Mij lijkt MGS4 wel een erg grijze/grauwe game. De screenshots van Resistance 2 spreken mij meer aan. Maar hoe zit het met de gameplay?
Ben je meer van het tragere 'sneaken', dan moet je zeker voor MGS4 gaan.
Ik heb via Marktplaats een aantal PS1 musthaves gekocht, het verbaasde me wel hoe mooi deze nog worden op zo'n groot plasma scherm.
Let er wel op dat je ''smoothing' aanzet anders is het nog wel erg blokje-blokje. Ben weer heerlijk aan het sneaken met de oude Snake op Shadow Moses.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 13:50 ]
Verwijderd
Heb beide spellen inmiddels uitgespeeld en ik vind ze totaal niet te vergelijken. Het zijn beide shooters maar de één (Resistance) speelt echt als een snelle shooter met continu actie à la UT (alleen wat tragere gameplay). MGS4 daarentegen is veel meer een tactische shooter. Het zijn naar mijn mening 2 absolute top spellen, dus als je tijd en geld hebt zou ik ze allebei kopen. Anders is het volledig afhankelijk van je smaak. Succes met je keuze.compie schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:21:
Welke game moet ik nu kopen: Metal Gear Solid 4 of Resistance 2?
Als ik in de poll poll kijk stat MGS4 bovenaan, maar volgens mij was Resistance 2 toen nog niet uit.
Mij lijkt MGS4 wel een erg grijze/grauwe game. De screenshots van Resistance 2 spreken mij meer aan. Maar hoe zit het met de gameplay?
Ik had hem bij me pakket zitten, vond er in het begin echt helemaal niks aan, maar begint erg verslavend te worden, ben nu bezig in laatste rank (LoneRanger schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:20:
[...]
Goede tip, dankje.![]()
Gisteravond nog even een "paar" rondjes gereden en voor die prijs kun je hem natuurlijk niet laten liggen.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Koop ze allebei: R2 voor de constante actie en de online mogelijkheden, MGS4 voor de spionage-actie en het filmische verhaal. Zo duur zijn ze gelukkig niet. R2 is al voor 26 euro te koop bij www.shopto.net, MGS4 voor 35 bij Gameshop Twente.compie schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:21:
Ik heb het software gedeelte van de startpost weer een stukje ge-update, een paar toffe spellen toegevoegd etc.
Mochten er nog toekomstige spellen niet in staan die wel een plaatsje verdienen, meld het effe
Edit:
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 15:21 ]
Ik zat net even bij ShopTo.net te kijken en ik zie daar dat je FF XIII kunt pre-orderen voor 35 pond, met als release date 27-03-2009 !!! Weet iemand of de game dan ook hier in Nederland uitkomt? Ik kan op FP van tweakers.net zo snel niks vinden hierover.
FF XIII is echt een van de spellen waar ik op zit te wachten.
*/off-topic*
Weet iemand waar je hier in Nederland zo'n origineel Sony QWERTY keypad kunt kopen wat je op je controller kunt klikken? Lijkt me best handig bij bijvoorbeeld LBP. De shop hoeft niet per se in NL te zijn maar ik heb geen CC zo tot m'n beschikking dus liever in NL en ik heb 'm nog nergens kunnen vinden (wel de niet officiele versie).
Er komt in maart de Blu-Ray-release van Final Fantasy: Advent Children uit in Japan. Op die BD staat ook de FF 13-demo. Misschien dat ze die bedoelen? FF 13 zal naar alle waarschijnlijkheid eind 2009 in Japan uitgebracht worden, de Amerikaanse/Europese release is dan in 2010.Pilske schreef op zondag 14 december 2008 @ 15:12:
*off-topic*
Ik zat net even bij ShopTo.net te kijken en ik zie daar dat je FF XIII kunt pre-orderen voor 35 pond, met als release date 27-03-2009 !!! Weet iemand of de game dan ook hier in Nederland uitkomt? Ik kan op FP van tweakers.net zo snel niks vinden hierover.
Staat wel 'n ster bij dus waarschijnlijk zal die dan nog 'n heel aantal keer worden verschoven naar 'n latere release datum .. jammer
check normal altijd zo rond 12 uur 1dayfly maar vergeet het vandaag en is LBP al uitverkocht.
Maja tenminste nog Motorstorm 2, vond de demo erg leuk.
MGS4 in ieder geval. Waarschijnlijk heb je vooral screenshots gezien van de middle east setting, terwijl dat alleen maar act 1 is. (en zelfs dat is niet zo heel erg grauw)compie schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:21:
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
farcry2 is lekker cheap daar.. maar kzie ene beetje op tegen het betalen met creditcard
Verwijderd

Nouja, heb iig Bioshock wel binnen, en damn het begint wel vet zeg, heb zeker zin in die game
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
site
Uitspraken als:
Doen de PS3 en Sony vast niet veel goeds. Jammer. Ik heb juist het idee dat de PS3 zich enorm aan het herstellen is. Zeker nu Blu-Ray zo goed draait en er een hoop toppers zijn bijgekomen.Sony's (SNE) PS3 is dying on the shelves
en
So why is the PS3 flopping so badly?
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Law of attraction all over the place, just stay bloody positive!
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Het artikel gaat over de US waar de Xbox 360 elke week 2-3 x zoveel verkoopt als de PS3 en de Wii 3-4 x zoveel verkoopt. Verder is de PS3 de enige "next-gen" console die dit jaar minder verkoopt dan vorig jaar. Zowel de Wii als de 360 stijgen in verkopen. Dit zijn de officiele NDP cijfers. Dan maakt het gevoel dat het anders is niet zoveel uitswopdark schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:46:
oh oh jongens. we moeten de PS3 maar vast op straat zetten want CNN heeft een verschrikkelijk oordeel gevelt:
site
Uitspraken als:
[...]
Doen de PS3 en Sony vast niet veel goeds. Jammer. Ik heb juist het idee dat de PS3 zich enorm aan het herstellen is. Zeker nu Blu-Ray zo goed draait en er een hoop toppers zijn bijgekomen.
Zoals gezegd, het gaat om de US artikel over de US markt.
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 14-12-2008 18:54 ]
Leuk leuk, van een afdeling die over het aandelennieuws gaat.swopdark schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:46:
oh oh jongens. we moeten de PS3 maar vast op straat zetten want CNN heeft een verschrikkelijk oordeel gevelt:
site
Uitspraken als:
[...]
Doen de PS3 en Sony vast niet veel goeds. Jammer. Ik heb juist het idee dat de PS3 zich enorm aan het herstellen is. Zeker nu Blu-Ray zo goed draait en er een hoop toppers zijn bijgekomen.
Meneer Eric Krangel had nog een put optie voor wat Sony aandelen voor komende week? Veel plezier van uw geld, dat u er maar weer een flinke snuif van mag kopen.
Mooi ook die drie redenen waarom de PS3 zou flopt, voor elk van de drie is wel wat te zeggen. Maar laten we ons de moeite besparen.
Maar goed dit artikel was in de eerste plaats natuurlijk geschreven om hits te genereren.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 19:30 ]
Mijn gevoel heeft inderdaad ook niet veel te vertellen over de verkoopcijfers in de VS. Mijn gevoel zowiezo niet. Neemt niet weg dat in Nederland de PS3 volgens mij voorop ligt. In ieder geval qua software sales. Multiplatform titels verkopen beter op de PS3 dan op de 360 in Nederland. Het grootste hekelblok is gewoon de prijs die voor veel consumenten niet te rechtvaardigen is. Mensen willen een console en geen Blu-Ray speler. Jammer voor Sony dat hun PS3 erdoor veel duurder is dan de 360. Het gamesaanbod op beide systemen is gelijkwaadig met aan beide zijden uitschieters. Sony heeft veel van de verkoop van de PS3 te danken aan naamsbekendheid van PlayStation en trouwe aanhang.PWM schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:52:
Dit zijn de officiele NDP cijfers. Dan maakt het gevoel dat het anders is niet zoveel uit
Uiteindelijk moeten we blij zijn met de concurrentie tussen Sony en Microsoft. Uiteindelijk profiteren wij van de vernieuwingen op hardware en service gebied op beide consoles. Kijk naar Nintendo. Zonder concurrentie heeft het bedrijf de GameBoy wel 3 keer opnieuw uitgebracht zonder schroom.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
En helaas slaat het artikel ook nog ergens op. Zeker als je het vergelijkt met de PS2. Blijkt maar weer eens dat een bedrijf nooit 3 consolewars achter elkaar kan winnen. Atari niet, Nintendo niet en ook Sony niet.
PSN: Shiver23
Er is een beeld dat de PS3 in de VS verkoopt als een toeter maar dat is eigenlijk niet het geval. De Xbox 360 heeft door zijn vroege release en betere gameslibrary een voorsprong op kunnen bouwen in het totaal aantal verkochte consoles, maar Sony was dit jaar goed bezig. De PS3 werd dit jaar in de VS juist prima verkocht, ook al was die $150 duurder dan de goedkoopste Xbox 360. Tot en met augustus waren er zelfs 300.000 meer PS3s dan 360s dat jaar verkocht. In september heeft MS echter de prijzen drastisch verlaagd waardoor ze in sept/okt dat verschil goed hebben gemaakt. (Het verschil was eind oktober overigens slechts 10.000 verkochte consoles)PWM schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:52:
[...]
Het artikel gaat over de US waar de Xbox 360 elke week 2-3 x zoveel verkoopt als de PS3 en de Wii 3-4 x zoveel verkoopt. Verder is de PS3 de enige "next-gen" console die dit jaar minder verkoopt dan vorig jaar. Zowel de Wii als de 360 stijgen in verkopen. Dit zijn de officiele NDP cijfers. Dan maakt het gevoel dat het anders is niet zoveel uit![]()
Zoals gezegd, het gaat om de US artikel over de US markt.
De combinatie van een groot prijsverschil tussen de goedkoopste PS3 en 360 en de kredietcrisis heeft er voor gezorgd dat Amerikaanse shoppers prijsbewuster gingen winkelen en de verkoop van de PS3 in november sterk naar beneden ging. Als Sony volgend jaar met een nieuw moederbord en kleinere, goedkopere chips de prijs van de PS3 kan verlagen zullen de Amerikaanse verkopen weer bijtrekken. Sony heeft ten slotte gezien dat ze meer consoles dan de 360 kunnen verkopen als ze maar het prijsverschil tov de grootste concurrent zo beperkt mogelijk houden. Het is alleen jammer dat Sony dit jaar geen prijsverlaging heeft kunnen realiseren, want anders had het plaatje er anders uit gezien.
De Buzzersworden idd gewoon via (draadloos) USB aangesloten.PWM schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:58:
[...]
Die Buzzers werden toch gewoon via USB aangesloten? Ik heb het van de week nog zitten spelen, en zou toch zweren dat het gewoon USB was? Dat kan dan toch in de PS3?
Heb zelf de draadloze versie, die werken perfect! Hoe het met de wired-versie (van de PS2) werkt, kan ik niet zeggen
Dan vond ik dit toch wel de leukste:Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:56:
[...]
Leuk leuk, van een afdeling die over het aandelennieuws gaat.
Meneer Eric Krangel had nog een put optie voor wat Sony aandelen voor komende week? Veel plezier van uw geld, dat u er maar weer een flinke snuif van mag kopen.
Mooi ook die drie redenen waarom de PS3 zou flopt, voor elk van de drie is wel wat te zeggen. Maar laten we ons de moeite besparen.Edit: Dat hebben ze hier al voor ons gedaan
Maar goed dit artikel was in de eerste plaats natuurlijk geschreven om hits te genereren.
Too bad no one seems to care about hi-def DVDs. The differences between Blu-Ray and DVD are hard to see on a TV less than 50".
Denk eerder dat verhoudingen tussen de Yen en Dollar flink moeten veranderen wil er een prijsverlaging komen. Alle kostenreducties worden tenietgedaan door andere dingen.ymmv schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:43:
[...]
Als Sony volgend jaar met een nieuw moederbord en kleinere, goedkopere chips de prijs van de PS3 kan verlagen zullen de Amerikaanse verkopen weer bijtrekken. Sony heeft ten slotte gezien dat ze meer consoles dan de 360 kunnen verkopen als ze maar het prijsverschil tov de grootste concurrent zo beperkt mogelijk houden. Het is alleen jammer dat Sony dit jaar geen prijsverlaging heeft kunnen realiseren, want anders had het plaatje er anders uit gezien.
helemaal mee eens, helaas zit die prijsverlaging er voorlopig niet in. Zelfs voor 2009 is het de vraag. Daarnaast is de situatie zoals je die hierboven beschrijft voor 2008 wel waar, ik twijfel er niet echt aan dat de ps3 met gelijke prijs beter zou verkopen. Maar op een bepaald moment kan dat ook veranderen, als de xbox360 een hoge marktpenetratie heeft en al je vrienden hebben er een, dan is de keus al snel gemaakt. De vraag is echter wanneer zo'n punt wordt bereikt. Het is sowieso iets wat enkel geld voor de hardcore, en die bevind zich nu al grotendeels op de xbox360. De casual gaat voor de wii en de ps3 en xbox360 krijgen enkel wat restjes.ymmv schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:43:
[...]
Er is een beeld dat de PS3 in de VS verkoopt als een toeter maar dat is eigenlijk niet het geval. De Xbox 360 heeft door zijn vroege release en betere gameslibrary een voorsprong op kunnen bouwen in het totaal aantal verkochte consoles, maar Sony was dit jaar goed bezig. De PS3 werd dit jaar in de VS juist prima verkocht, ook al was die $150 duurder dan de goedkoopste Xbox 360. Tot en met augustus waren er zelfs 300.000 meer PS3s dan 360s dat jaar verkocht. In september heeft MS echter de prijzen drastisch verlaagd waardoor ze in sept/okt dat verschil goed hebben gemaakt. (Het verschil was eind oktober overigens slechts 10.000 verkochte consoles)
De combinatie van een groot prijsverschil tussen de goedkoopste PS3 en 360 en de kredietcrisis heeft er voor gezorgd dat Amerikaanse shoppers prijsbewuster gingen winkelen en de verkoop van de PS3 in november sterk naar beneden ging. Als Sony volgend jaar met een nieuw moederbord en kleinere, goedkopere chips de prijs van de PS3 kan verlagen zullen de Amerikaanse verkopen weer bijtrekken. Sony heeft ten slotte gezien dat ze meer consoles dan de 360 kunnen verkopen als ze maar het prijsverschil tov de grootste concurrent zo beperkt mogelijk houden. Het is alleen jammer dat Sony dit jaar geen prijsverlaging heeft kunnen realiseren, want anders had het plaatje er anders uit gezien.
Mogelijk dat releases als god of war en killzone verschil gaan maken, maar ik denk dat voornamelijk xbox360 owners er een systeem naast nemen en er niet echt veel nieuwe mensen tot aanschaf over zullen gaan. Dat gebeurt mogelijk pas weer bij een prijsverlaging, maar zoals gezegd zit dat er voorlopig niet in. Sony mag blij zijn als ze de crisis normaal doorstaat, met de huidige stand van de yen is sony een wankelende reus en de ps3 helpt daarbij niet.
Zeg nou zelf, als jij LPB niet kende en niet wist hoe goed hij was, wat zou je dan van die reclame denken? Volgens mij gaat het echt nog steeds om games, en daar zouden ze eens echt voor gaan. Moterstorm, Resistance 2, Killzone 2 (beetje op de zaken vooruit lopen) maak daar eens gewoon vette reclames voor.
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 14-12-2008 20:12 ]
Verwijderd
Géén convertor nodig!Witlof schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:55:
Ik zie bij Bol.com deze converter staan:
Controller PS3 Converter - Zwart
Gebruik je oude PlayStation 2 controllers voor je PlayStation 3 of PC. Sluit de converter aan tussen de controller kabel en de console/pc en je kunt aan de slag. Gemakkelijk in gebruik.
Nu hebben we een PS2 en gaan we voor kerst de PS3 bestellen. Werkt deze converter ook met de Buzzers voor de PS2? Want dan zouden we die kunnen bewaren en met meer dan 4 spelers kunnen BuzzenWie heeft zo'n ding en kan het testen?
Gewoon je PS2-buzzers aansluiten op 1 van je USB uitgangen van de PS3 en buzzen maar
Betreft de PS3-reclames, ik heb op TMF (België), VT4 en Jimtv heel regelmatig reclame's gezien van Resistance 2. Verder ook Motorstorm 2 en LBP veel gespot.
De ps3 verkoop zal wel boomen als God of War 3 er is (waarover nog te weinig bekend is gemaakt helaas)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 20:27 ]
Omdat Fifa 2009 veel beter is dan Fifa 2008. VeelReloader schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:29:
Ik twijfel nog tussen fifa 08 en fifa 09, waarom zou ik 09 nemen, als het alleen si voor de players en teams.. who cares!
k wil 2 games kopen..
3 op t oog
Farcry 2
fifa 09 of 08
of GTA4
kan niet kiezen
Normaal maakt het ook niet zo heel veel uit, alleen bij deze jaargang ging het opeens heel hard.Reloader schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:33:
dies duidelijke ej..
Ik vind die reclames op zich niet slecht. Iedereen weet tenslotte dat een Playstation een spelcomputer is. Die Blu-Ray-advertenties zorgen er voor dat tv-kijkers doorkrijgen dat je er ook Blu-Ray-films op kunt kijken. De combinatie spelcomputer + Blu-Ray-speler is voor heel veel mensen de meerwaarde van een PS3 tov de 360. Als je enkel op basis van het gamesaanbod moet kiezen tussen een PS3 en een 360 zullen de meesten voor de 360 kiezen: goede exclusives maar wel een heel stuk goedkoper. Door de Blu-Ray-advertenties komt er een argument voor de PS3 bij. Dat werkt beter dan te zeggen dat online gaming op de PS3 gratis is, WiFI is inbegrepen en je heel makkelijk zelf een grotere HD erin kunt stoppen.PWM schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:11:
Ik denk dat Sony zijn Playstation weer eens als een echte gameconsole moet gaan neerzetten. Ik ben geen grote tv kijker, maar alle reclames die ik de afgelopen tijd van de PS3 heb gezien, gingen over films. Er was er 1 van LPB, maar helaas komt dat spel gewoon slecht over als je niet weet wat het is.
Zeg nou zelf, als jij LPB niet kende en niet wist hoe goed hij was, wat zou je dan van die reclame denken? Volgens mij gaat het echt nog steeds om games, en daar zouden ze eens echt voor gaan. Moterstorm, Resistance 2, Killzone 2 (beetje op de zaken vooruit lopen) maak daar eens gewoon vette reclames voor.
Verwijderd
Farcry 2 of GTA4 ? Kijk wat je meer aanspreekt, want het zijn 2 zeer verschillende games. Ik denk wel dat GTA4 je veel langer zal bezighouden (Singleplayer 50-60 uur en dan zijn er nog de multiplayer-modi waar je ook wel een tijd zoet mee bent.
Waarom kiezen? Zo duur zijn de meeste games niet meer. Deze twee zijn 25,50 per stuk.Reloader schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:33:
dies duidelijke ej..
k wil 2 games kopen..
3 op t oog
Farcry 2
fifa 09 of 08
of GTA4
kan niet kiezen![]()
![]()
http://www.play.com/Games...16/Far-Cry-2/Product.html
http://www.play.com/Games...heft-Auto-IV/Product.html
Zeker gta 4, farcry 2 is niet echt veel speciaals naar mijn mening.Reloader schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:33:
dies duidelijke ej..
k wil 2 games kopen..
3 op t oog
Farcry 2
fifa 09 of 08
of GTA4
kan niet kiezen![]()
![]()
Verwijderd
En fifa08 is weggegooid geld en een nutteloze aankoop. Fifa09 is gewoon een heel stuk beter op alle mogelijke fronten, dan ga je die alsnog moeten kopen.
en o ja, FC2 is butt met grote B
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 20:42 ]
Ik zou Far Cry 2 links laten liggen en lekker voor GTA4 en Fifa 09 gaan.
En ik zou tevens proberen om wat fatsoenlijkere zinnen te typen.
[ Voor 29% gewijzigd door ScrooLoose op 14-12-2008 20:41 ]
Smiling as the shit comes down...
Dat ligt ook meer aan Sony Nederland, als ik de reclames op de Engelse zenders zie zijn deze wel veel meer gericht op games.PWM schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:11:
Ik denk dat Sony zijn Playstation weer eens als een echte gameconsole moet gaan neerzetten. Ik ben geen grote tv kijker, maar alle reclames die ik de afgelopen tijd van de PS3 heb gezien, gingen over films. Er was er 1 van LPB, maar helaas komt dat spel gewoon slecht over als je niet weet wat het is.
ik ben bang dat GTA 4 weer veel van hetzelfde is, na Vice city en San andreas. sorry van de zinsopbouw..ScrooLoose schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:41:
[...]
Ik zou Far Cry 2 links laten liggen en lekker voor GTA4 en Fifa 09 gaan.
En ik zou tevens proberen om wat fatsoenlijkere zinnen te typen.
dus ik ga nog lekker een nachtje twijfelen,
ben alleen huiverig voor online betalen met een credit card,

Verwijderd
Tja, je weet waaraan je je kan verwachten bij een GTA game, of je bent fan of je bent het niet. Maar het is wel grondig veranderd sinds Vice City en San Andreas hoor. Soms wat te veel naar mijn zin maar kom, zal iedereen wel anders zien.Reloader schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:55:
[...]
ik ben bang dat GTA 4 weer veel van hetzelfde is, na Vice city en San andreas. sorry van de zinsopbouw..![]()
dus ik ga nog lekker een nachtje twijfelen,
ben alleen huiverig voor online betalen met een credit card,zal wel overbezorgd zijn..
Vergeet trouwens de online modes niet, want dat is toch niet hetzelfde
Dat is de UK edition, maakt dat uit? En wat zijn de verzendkosten op die site?ymmv schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:20:
[...]
R2 is al voor 26 euro te koop bij www.shopto.net, MGS4 voor 35 bij Gameshop Twente.
Verwijderd
Voor een standaard gezin is 399 Euro gewoon een berg geld.
Vrij logisch dat veel mensen voor een andere Console kiezen,wat kwa prijs lager ligt.
1x PS3
1x dualshock 3
3x blue ray (Wall-e, Pirates of the caribbean *nieuwste*, Narnia Prince Caspian)
2x games (little big planet en motorstorm pacific rift)
voor € 399 Niet slecht lijkt me toch !
Heb ik zelf nog GT5 bij gekocht. Erg tevreden tot dusver.
Als ze daar niet gauw wat aan doen dan blijven ze achter de feiten (en MS/Nintendo) aanlopen.
Maar dat ze gaan roepen dat de PS3 slecht verkoopt is een beetje larie koek.
Voor zover ik weet verkoopt de PS3 beter dan de PS2 deed in de eerste 2 jaren van zijn leven en die had een soortgelijke prijsstelling.
Laten we hopen dat de PS3 net als de PS2 gewoon een slow starter is ?
Wat meer high profile content zal ook niet verkeerd zijn, ik kan niet echt titels noemen wat echte system sellers zullen zijn voor Sony.... Killzone 2 misschien en de volgende FF had ik in het verleden ook genoemd maar aangezien die ook naar MS gaat.
Best wel jammer dit.
Smiling as the shit comes down...
Wat mij opvalt is dat er op tv reclame wordt gemaakt voor games als Fallout 3. Prince Of Persia, Call Of Duty 5 en anderen en dat er dan doodleuk enkel wordt gezegt dat die game voor de 360 is die je kunt kopen voor 149 euri... Zeer goede reclame deals hebben die jongens bij MS gemaakt zeg. Daar kan Sony nog wat van leren.PWM schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:11:
Nu moet je misschien ook even aannemen dat MS een bizar veel hoger budget heeft opengetrokken om in de laatste fase van het jaar de 360 ff vooraan te zetten. MS maakt ondanks de crisis nog steeds bizar winst terwijl elektronica fabrikanten zoals Sony moeite hebben hun hoofd boven water te houden. Nu maar hopen dat Sony niet onderuit gaat. Voor de console markt zou dit geen goede ontwikkeling zijn. De 360 is een mooi stukje hardware en software maar zonder een PS4 zou MS het een stuk rustiger aan doen met de xbox 720. (andersom ook trouwens)
Voor de koopjes jagers:
Bioshock PS3 voor 25 ,- op play.com
GTA4, GT5 Prologue en Siren Blood curse ook voor 25,- op dezelfde site
[ Voor 10% gewijzigd door swopdark op 14-12-2008 22:12 . Reden: koopjes ]
Verwijderd
volledig mee eens dat is zeer slim gezien van microsoft.swopdark schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:45:
[...]
Wat mij opvalt is dat er op tv reclame wordt gemaakt voor games als Fallout 3. Prince Of Persia, Call Of Duty 5 en anderen en dat er dan doodleuk enkel wordt gezegt dat die game voor de 360 is die je kunt kopen voor 149 euri... Zeer goede reclame deals hebben die jongens bij MS gemaakt zeg. Daar kan Sony nog wat van leren.
Voor de koopjes jagers:
Bioshock PS3 voor 25 ,- op play.com
GTA4, GT5 Prologue en Siren Blood curse ook voor 25,- op dezelfde site
trouwens,ik vind het goed dat men hier soms ook de koopjes zet want ik ben al een paar keer naar het import topic gaan kijken maar daar staan bitter weinig prijzen.Vele koopjes zijn slechts tijdelijk dus ik vind het wel goed dat die hier tussen staan.
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
wow, niet verkeerd ey! Hoeveel gig ?Bertuss schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:26:
Ik ben op een hele mooie aanbieding van FreeRecordShop ingegaan
1x PS3
1x dualshock 3
3x blue ray (Wall-e, Pirates of the caribbean *nieuwste*, Narnia Prince Caspian)
2x games (little big planet en motorstorm pacific rift)
voor € 399 Niet slecht lijkt me toch !
Heb ik zelf nog GT5 bij gekocht. Erg tevreden tot dusver.
Is dat eigenlijk niet een beetje belachelijk? Gaat om Call of Duty 4: Modern Warfare. Ik vond het al vreemd. Er stond namelijk 1080p op 't doosje achterop en m'n BRAVIA sprong opeens naar 720p? Pardon?If 720p is selected in the Playstation 3 XMB the game will attempt to launch in 720p mode. If you wish to launch the game in 1080i or 1080p you will need to configure your Playstation 3 to not use 720p. This means that for 1080i you will need to have both 720p and 1080p unchecked, for 1080p you will need to have 720p unchecked.
Het hele artikel is gebasseerd op de daling in verkopen tov van de zelfde maan vorig jaar.ScrooLoose schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:27:
Maar dat ze gaan roepen dat de PS3 slecht verkoopt is een beetje larie koek.
Voor zover ik weet verkoopt de PS3 beter dan de PS2 deed in de eerste 2 jaren van zijn leven en die had een soortgelijke prijsstelling.
Maakt niet uit hoe je dit went of keert, dat is gewoon slecht, zeker als je naar zijn concurrenten kijkt.
En de vergelijking PS2/PS3 gaat ook niet op, de PS2 kwam in een andere generatie, waar de markt een stuk kleiner was en gamen nog niet zo mainstream. De PS3 heeft een betere start als de PS2, maar ook de Wii en de 360 hebben dat.
Laten we hopen dat de PS3 op gang komt en wat publiek van de Wii weet af te snoepen, want de Wii heeft bijna 50% van de markt in handen in de VS en dat is voor niemand gunstig. Stell je voor MGS5, FF14, Fable3 en Halo4 komen straks eerst uit op de Wii.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 08:31 ]
Een half jaartje terug had je een kale PS3 voor 399. Nu heb je voor minder geld een lading games/films/extra's erbij.
Ik heb toen nog mee kunnen profiteren van die postbank actie. (PS3 met R&C en uncharted voor 235 euro)
[ Voor 37% gewijzigd door M a r c o op 15-12-2008 08:27 ]
God of War 3 trailer heeft me een beetje teleurgesteld, maar een halve seconde gameplay ofzo als die hele horde vijanden om Kratos heenstaan. Niettemin heb ik ook zin in die game. Nice nice nice!
Uncharted 1 ligt bij een vriend van me, die ga ik voor de kerst periode terug halen en nog een keer spelen voor de trophies!scorpie schreef op maandag 15 december 2008 @ 08:35:
Damn die Uncharted 2 trailer zorgt er echt voor dat ik weer Uncharted 1 wil spelen en ga proberen m'n 1e platinum trophy te halen
God of War 3 trailer heeft me een beetje teleurgesteld, maar een halve seconde gameplay ofzo als die hele horde vijanden om Kratos heenstaan. Niettemin heb ik ook zin in die game. Nice nice nice!
PSN ID: Svennie-NL
Tsja toch wel raar van de MM. Ze verkopen die ps3 gewoon met verlies (, of ze hebben wel degelijk een directe lijn met sony. Als dat zo is dan is het zo afgelopen. Iets met concurrentie vervalsingVerwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 08:22:
Nu een ps3 voor 333 met een game naar keuze bij MM (gamersheaven folder). Je hoeft niet te wachte op een officiele prijsdaling, dat is nu toch al onofficiel aan de gaande...
Maffia2 trailer (HD): http://www.gametrailers.com/player/43635.html
[ Voor 33% gewijzigd door Shiver23 op 15-12-2008 10:28 ]
van GTA bedoel je? dat ken ik inderdaad nog niet,Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:58:
[...]
Vergeet trouwens de online modes niet, want dat is toch niet hetzelfde
neig nu toch wel erg naar GTA en far cry.. fifa is nog niet goedkoop genoeg naar mijn zin haha
zit er in een van de 2 een multiplayer met splitscreen ofzo? want fifa is natuurlijk wel weer heeel chill met wat maten op de bank en een fles bier
[ Voor 30% gewijzigd door Reloader op 15-12-2008 11:00 ]
Dat klopt, maar dat geld net zo goed voor de concurrent.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 08:22:
Nu een ps3 voor 333 met een game naar keuze bij MM (gamersheaven folder). Je hoeft niet te wachte op een officiele prijsdaling, dat is nu toch al onofficiel aan de gaande...
Saturn heeft op dit moment Arcades voor €149,- en daar gaat dan nog eens €30 euro cashback vanaf dus zit je op €119.
Het gat blijft dus gewoon even groot.
Alleen de Wii blijft maar doorstomen zonder ook maar enige vorm van aanbieding of prijsverlaging.
Prince of Persia: 25,49 euro incl verzending

Tomb Raider: Underworld: 25,49 euro incl verzending

Mafia 2 is dus naar Herfst 2009 gegaanShiver23 schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:26:
GOW3 trailer (HD): http://www.gametrailers.com/player/43621.html
Maffia2 trailer (HD): http://www.gametrailers.com/player/43635.html

Damn, dat gaat nog even duren dan.
@ymmv, thanks. Prince of Persia ook maar even besteld. Underworld is al onderweg van game.co.uk.
Geweldig deze december maand met al die aanbiedingen.
Heb nu fallout3, TR underworld en prince of persia voor samen ongeveer 77 euro.
Snap niets van die site, want als ik Tomb Raider los vanuit de lijst selecteer is hij ineens : 49.59 ?ymmv schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:34:
En ja hoor, daar hebben we de volgende topgames voor onbehoorlijk lage prijzen:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.play.com/Games...r-Underworld/Product.html
Dan is de aanbieding nu al vervlogen. Ik was nog net op tijd.kaos- schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:59:
[...]
Snap niets van die site, want als ik Tomb Raider los vanuit de lijst selecteer is hij ineens : 49.59 ?
http://www.play.com/Games...r-Underworld/Product.html
wow thx! gisteren ook al wezen kijken op de site en nu ineens is de Prince of Persia 25 euri! zojuist besteld. Wordt een mooie kerstvakantie.ymmv schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:34:
Wacht voortaan dit soort aanbiedingen wel af.
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Verwijderd
Is dit de 40 of de 80gb uitvoering? Verderop indezelfde folder hebben zet het namelijk over een PS3 specifiek wordt daar bij vermeld 80gb samen met 2 spellen voor EUR 429,00?pgerrits schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:06:
[...]
Tsja toch wel raar van de MM. Ze verkopen die ps3 gewoon met verlies (, of ze hebben wel degelijk een directe lijn met sony. Als dat zo is dan is het zo afgelopen. Iets met concurrentie vervalsing
Bij game.co.uk komt er nog 3 pond aan verzendkosten bij. Totaalprijs is 23 pond en dan zit je iets hoger dan het bedrag dat Play.com rekent.[FrEEzEr] schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:21:
Hier POP voor 20,53 euro.... Jammer genoeg heb ik hem vorige week bij cdwow gekocht voor 44 euro
Wacht voortaan dit soort aanbiedingen wel af.
Ik heb zelf de Prince of Persia Limited Edition bij VG+ besteld voor 42 euro. Daar zit ik nog steeds op te wachten.

Ik had bijvoorbeeld nog nooit op game.co.uk gekeken totdat iemand hier poste dat ze daar Tombraider voor 25 euro verkochten.
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
D'r zijn in ieder geval maar heel weinig nieuwe games die niet afgeprijsd zijn geweest. De enige uitzondering op de regel is geloof ik Call of Duty: World at War. Voor de rest is *alles* voor een koopje voorbij gekomen: Tomb Raider, Fall Out 3, Far Cry 2, Tom Clancy's Endwar, Prince of Persia, LittleBigPlanet, Motorstorm 2, Resistance 2, Mirror's Edge, Pure, Legendary, Need for Speed, etc etc.DarkShadow schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:03:
Maar daarnaast gebeurt het wel vaak bij de flops, prince of persia is daar een goed voorbeeld van met een uitermate teleurstellende launch. Ubisoft doet dit jaar geen goede zaken, vorig jaar had men assasins creed, dit jaar verkopen al hun games bij elkaar nog niet eens zo goed als AC vorig jaar.
Ik heb gehoord dat ze bij blahdvd.com veel sneller versturen ?
Of is dit een marketingtruc en een fabeltje ?
gewoon nee.
Verwijderd
Samen met de Mafia II trialer de beste van VGA trailers. De rest was een beetje meh...
Jammer genoeg nog een indicatie wanneer Uncharted 2 uit zal zijn, maar het is nog vroeg
Mafia II release met bijna een jaar uitgesteld, wow...
prince of persia besteld.. balen dat tomb raider weer op isymmv schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
nog meer mensen die van die mooie aanbiedingen hebben
Overigens ben ik best benieuwd naar de verkoopcijfers van PoP, zeker nu de PC versie geheel DRM vrij gereleased is. Benieuwd wat dat met de verkoop-cijfers doet. Normaliter zouden PoP en Tomb Raider ongeveer gelijk moeten verkopen.
-
Verwijderd
Nooooooooooo......
Dit is nagenoeg de enige game waar ik sinds de release naar uitkijk en echt moet hebben. In de gamemania werden al pre-order doosjes verkocht, dus alles leek te wijzen op een Q1 2009 release. Of in elk geval niet meer veraf. (heb geen pre-order doosje gekocht, doe ik nooit, maar ik was er al helemaal klaar voor)
Mafia 1 is één van de games waar ik het meest van heb genoten, ooit. Als ik maar één game in 2009 zou moeten kiezen, zou het mafia 2 zijn. De sfeer, de setting, die dialogen, zo oneindig veel beter dan godfather. Zelfs godfather 2 zal het moeten afleggen tegen mafia 2, kan niet anders
Nu ja, dan eerst killzone 2 vermoed ik? GoW III en GT5, dat zijn voor mij de musthaves uit 2009 (en mafia natuurlijk)
Ze maken waarschijnlijk verlies op één product om mensen naar hun shop te trekken en ook geld te laten uitgeven aan andere producten die er langskomen. Daarnaast staan dat soort zaken een stapje hoger op de ladder. Ik zou ze meer vergelijken met importeurs waar zaken als BS hun games moeten halen. Dus één schakel minder die er aan moet verdienen, en door de grote volumes kunnen ze prima slechts 1 euro per game verdienen.chrisboers schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:42:
Ik weet niet HOE ze het doen, maar ik vind het vooral geweldig DAT zet het doen. Je zou bijna denken dat het 'van de vrachtwagen gevallen' producten zijn, maar dan verkopen ze die wel erg opvallend
Helaas werkt die strategie niet voor de tweakers hier. Want die kopen enkel die super laag geprijsde games waarmee die winkels een actie voeren, in verschillende winkels. Dus daar hebben ze alsnog niets aan.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 13:52 ]
In de trend van ach ik koop PoP voor 25e dan koop ik ook nog wel een lcd tv erbij? Denk dat ze er heel weinig winst opmaken, maar wel wat.
Geloof ook niet dat er maar een 50% marge zit op games, vooral aangezien ze maar zo kort voor de volle prijs verkocht kunnen worden.
Precies de reden voor mij om eindelijk Uncharted uit te spelen. Trophies zijn een geweldige drijfveer om die oude games weer eens onder het stof vandaan te halen. Zouden ze met meer oude spellen moeten doen (MGS4, Heavenly Sword, om er maar twee te noemen, beide hebben al een vergelijkbaar iets binnen het spel zelf)Uncharted 1 ligt bij een vriend van me, die ga ik voor de kerst periode terug halen en nog een keer spelen voor de trophies!
-
Zie http://www.n4g.com/ps3/NewsCom-246485.aspx?CT=1
Ps4/switch gamer
Verwijderd
Waarom nu pas en niet gewoon samen met de release? Ben al vergevorderd in de game en uiteraard zullen ook deze trophies niet retro-active zijn.NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:37:
Yes eindelijk trohpies voor fallout 3, ik was express nog niet begonnen aan dat spel omdat ik wel graag trophies wilde en ik toch nog genoeg andere games om te spelen had.
Zie http://www.n4g.com/ps3/NewsCom-246485.aspx?CT=1
Ik wilde sowieso het spel nog een keer uitspelen maar dan als evil char.
Wel geinig, het mooiste aan deze patch is misschien nog wel dat het freezen van de game als een friend online/offline gaat is verholpen
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Verwijderd
Die van mij had ik ook vrijdag besteld, was netjes zaterdag in huis.Chaos-Zero schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:10:
Mijn PS3 die ik vrijdag middag heb besteld bij Bart Smit is nog steeds niet binnen... Laat staan verzonden
edit: damn wat tikken jullie snel, lol
nou verwacht m morgen dan wel eigenlijk..
[ Voor 20% gewijzigd door marapuru op 15-12-2008 15:13 ]
Moet wel zeggen dat ik hem om half 5 had besteld. Dus ik had min of meer wel verwacht dat ie vandaag zou worden verzonden. Maar goed de dag is nog niet om..Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:12:
[...]
Die van mij had ik ook vrijdag besteld, was netjes zaterdag in huis.
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
En het is ook alweer maandag, en er zat ook geen weekend tussen... Als je niet kunt wachten moet je naar de winkel gaan en het daar kopen, kun je hem meteen mee krijgen. Als je iets online koopt dan moet je even een paar dagen geduld hebben, dat is de keuze die je maakt. Hier gaan lopen miepen in een PS3 ervaringen topic wordt hoogst vervelend.Chaos-Zero schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:10:
Mijn PS3 die ik vrijdag middag heb besteld bij Bart Smit is nog steeds niet binnen... Laat staan verzonden
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
De reden is vrij simpel: "Cashflow" + "Kriesis"ymmv schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:47:
[...]
Wat ik me wel afvraag bij die hausse aan koopjes wat dit nou betekent voor de gamesindustrie. Zijn _al_ die games nou zo verschrikkelijk geflopt dat ze na een paar weken al met 60% korting verkocht moeten worden? Of zijn die Britse bedrijven zo verschrikkelijk concurrerend dat ze continu moeten blijven stunten voor hun marktaandeel?
Al deze games zijn een relatieve flop wbt verkopen. Als je als bedrijf een 500 copietjes inslaat en je verkoopt er maar 200, dan zit je met 300 copietjes in je maag.
Die 300 stuks zijn "dood kapitaal", gooi 200 van die 300 op de markt tegen kostprijs en je kan van dat geld weer nieuwe games kopen.
Vroeger zou men die games bewaren en hopen dat ze alsnog verkocht werden, en het geld lenen voor nieuwe games, maar tegenwoordig krijg je geen geld meer van de banken.
Dus in principe mag je er van uit gaan dat, van al die games die in de aanbiedding komen de verkopen tegengevallen zijn.
Dit fenomeen zie je trouwens overal, alle bedrijven proberen van hun voorraad af te komen, om zo toch zijn werkkapitaal te behouden. Je ziet het ook bij de autodealers.
"mijn bestelling is ook "klaar voor verzending" "Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:12:
[...]
Die van mij had ik ook vrijdag besteld, was netjes zaterdag in huis.
maar ik rekende ook op dinsdag binnen, dus ik hoop dat ze hem vandaag met TNT weg doen dat hij morgen bij mij is
risico van online kopen he

pure voor 14 euro inclusief verzenden is ook wel aardig
Volgens mij is dit een bullshitmanier van gamesmakers/sony om te vertellen dat de game niet 1080p is maar dat de ps3 de 720p wel kan upscalen naar 1080p.Osiris schreef op maandag 15 december 2008 @ 05:59:
[...]
Is dat eigenlijk niet een beetje belachelijk? Gaat om Call of Duty 4: Modern Warfare. Ik vond het al vreemd. Er stond namelijk 1080p op 't doosje achterop en m'n BRAVIA sprong opeens naar 720p? Pardon?
Ik had zelf ooit 720p uitgevinkt voor gta4 maar dan gingen sommige andere games terug naar 576p, omdat die 720p waren en dus geen 1080p output konden geven. Dat is dus uberhaupt geen optie. Ik heb nu 720p en 1080p aangevinkt en civilization revolution doet het gewoon op 1080p maar al die andere "1080p" games gaan op 720p. Het PS3 menu en Blu-ray gaan ook keurig in 1080p dus ik koop dat "720p uitvinken als je 1080p wilt" totaal niet.
Verwijderd
Bedankt! Meteen besteld!El_V schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:02:
http://www.play.com/Games...5215415/Pure/Product.html
pure voor 14 euro inclusief verzenden is ook wel aardig
Dit topic is gesloten.