Heb niet dit hele topic doorgenomen maar de texture bug heeft te maken met een memory leak. Ik had tot gister 2 GB geheugen en daar 2 GB bijgezet. De texture bug is nu weg.DutchManticore schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:03:
[...]
En het mooiste is nog dat het zo lang duurde. Had met een vriend naast me een weddenschap hoe lang het zou duren voor iemand het doorhad.
Maar ik heb serieus nog geen texture bug gezien op mijn 4870.
ach ja, ze moesten een deadline halen, ik hoop dat ze 24/7 aan een patch werken
ik had ook het gevoel dat als ik alles mega hoog zette (over mn vid memory heen) alles nog soepeler liep dan wanneer ik het minder hoog zette (textures medium). nu speel ik maar gewoon weer zonder commandline.txt.. loopt voor mij toch nog het beste..
ik haat het alleen als ik in een missie zit en ik zie niet alle textures (van een gebouw bijv.) hoe kan ik dan ooit een shootout normaal spelen (winnen doe je toch wel want die gasten schieten als apen) als ik niet weet waar ik achter kan coveren (ik loop dan tegen een ontzichtbare container aan bijv...) zuigt een beetje.. maarja hopen dat de patch maar snel komt...
ik haat het alleen als ik in een missie zit en ik zie niet alle textures (van een gebouw bijv.) hoe kan ik dan ooit een shootout normaal spelen (winnen doe je toch wel want die gasten schieten als apen) als ik niet weet waar ik achter kan coveren (ik loop dan tegen een ontzichtbare container aan bijv...) zuigt een beetje.. maarja hopen dat de patch maar snel komt...
ik heb er ook last van en het gebeurd bij mij ook nooit als ik net zit te spelen, altijd na een uurtje of anderhalf.. heb 4gb erin zitten. maar mem leak verklaard een boel.. dat moeten ze wel snel kunnen fixen..LordRAN schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:42:
[...]
Heb niet dit hele topic doorgenomen maar de texture bug heeft te maken met een memory leak. Ik had tot gister 2 GB geheugen en daar 2 GB bijgezet. De texture bug is nu weg.
[ Voor 26% gewijzigd door corkscrew op 12-12-2008 15:57 ]
Verwijderd
Zo te zien hebben de meeste hier last van bugs en artifacts. De game draait verder prima hier, hier ook nu rommelig. Na een tijdje krijg ik opeens een scherm met strepen... ik heb ook veel last van constante vastlopers. Zelfs net na de benchmark liep ie weer vast, heel vervelend.
Mijn systeem:
XP Service Pack 3
Intel Duo Core E8500 @ 3.16ghz
Sapphire Radeon HD 4870
Gigabyte X48-DQ6
4GB ram
Als ik de prestaties kan verbeteren zijn suggesties natuurlijk welkom, maar ik wil af van die crashes!!!
Ik kreeg een melding van VPU Recover: VPU Recover has reset your graphic accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands. Ik heb VPU Recover uitgezet maar dit maakt niks uit. Ik heb ook nieuwe Catalyst 8.12 drivers geinstalleerd (hier vandaan gehaald) maar ook dit maakt geen verschil.
Ik heb geprobeerd om de Video Recording functie geprobeerd uit te zetten, maar de laatste vijf keer liep ie al vast voordat ik bij de instelling kon komen... Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Snelle edit: ik moet wel vermelden dat ik het spel al wel een paar keer goed heb kunnen spelen, heb al een aantal missies gedaan, maar telkens liep ie toch weer vast. Laatste keren veel sneller dan voorheen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Statistics Average FPS: 38.84 Duration: ? CPU Usage: 89% System memory usage: 52% Video memory usage: 79% Graphics Settings Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz) Texture Quality: Medium Render Quality: High View Distance: 25 Detail Distance: 37 |
Mijn systeem:
XP Service Pack 3
Intel Duo Core E8500 @ 3.16ghz
Sapphire Radeon HD 4870
Gigabyte X48-DQ6
4GB ram
Als ik de prestaties kan verbeteren zijn suggesties natuurlijk welkom, maar ik wil af van die crashes!!!
Ik heb geprobeerd om de Video Recording functie geprobeerd uit te zetten, maar de laatste vijf keer liep ie al vast voordat ik bij de instelling kon komen... Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Snelle edit: ik moet wel vermelden dat ik het spel al wel een paar keer goed heb kunnen spelen, heb al een aantal missies gedaan, maar telkens liep ie toch weer vast. Laatste keren veel sneller dan voorheen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 16:54 ]
Is er enige indicatie wanneer ATI met een hotfix oid komt? Wat de patch betreft zou deze al af zijn, maar nog door Microsoft gecertificeerd moeten worden had ik volgens mij gelezen.
Ik zit zelf nog steeds te wachten tot mijn kopie van play.com eindelijk arriveert (vorige week woensdag op de bus gedaan), maar zo te lezen zou ik toch sowieso wel willen wachten op die patch en hotfix. Opzich geen probleem, want ik zou nu toch eigenlijk moeten leren voor tentamens voor volgende week, maar dat wachten is zo irritant
(overigens *kan* ik GTA wel al installeren, maar voorlopig bedwing ik me nog
)
* Benotti duikt weer in de studieboeken.. (ok.. samenvatting, de boeken heb ik niet
)
Ik zit zelf nog steeds te wachten tot mijn kopie van play.com eindelijk arriveert (vorige week woensdag op de bus gedaan), maar zo te lezen zou ik toch sowieso wel willen wachten op die patch en hotfix. Opzich geen probleem, want ik zou nu toch eigenlijk moeten leren voor tentamens voor volgende week, maar dat wachten is zo irritant
* Benotti duikt weer in de studieboeken.. (ok.. samenvatting, de boeken heb ik niet
Laatste benchmark voor nu met alles op max. Op zich niet slecht vergeleken met andere benchmarks, maar wanneer ik de game daadwerkelijk speel daalt hij toch zeker naar de 30-35 FPS. Ik kan niet wachten op die patch + hotfix drivers.
Statistics
Average FPS: 46.98
Duration: 37.44 sec
CPU Usage: 67%
System memory usage: 51%
Video memory usage: 100%
Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)
Texture Quality: High
Render Quality: Highest
View Distance: 100
Detail Distance: 100
Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series
Video Driver version: 7.14.10.630
Audio Adapter: Speakers (SoundMAX Integrated Digital HD Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz @ 3.4Ghz
Statistics
Average FPS: 46.98
Duration: 37.44 sec
CPU Usage: 67%
System memory usage: 51%
Video memory usage: 100%
Graphics Settings
Hardware
Service Pack 1
Audio Adapter: Speakers (SoundMAX Integrated Digital HD Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz @ 3.4Ghz
"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."
Jeetje, maakt de processor echt zoveel uit voor dit spel? Ik haal met mijn e5200 @ 3.16 Ghz en 4850 1GB echt maar 15-20 fps
. Jullie zitten allemaal op 30-40!
Toen ik GTA4 op de xbox360 speelde kon ik niet wachten op de pc versie:
Ik dacht een pc versie te krijgen die geen popup textures had en retestrak draait.
Onder vista heb ik last van knipperende verlichting s'nachts, onder xp niet.
Gemiddeld zit op zo'n 30 fps op een resolutie van 2560x1600, maar toch vind ik de game niet mooi:
Waarom : als je stilstaat ziet het er schitterend uit, maar als je omdraait zie of een weg in slaat zie de gebouwen en textures op poppen en daar knap ik (omdat de game al op de xbox gespeeld heb) op af.
Wel jammer van de game
Ik dacht een pc versie te krijgen die geen popup textures had en retestrak draait.
Onder vista heb ik last van knipperende verlichting s'nachts, onder xp niet.
Gemiddeld zit op zo'n 30 fps op een resolutie van 2560x1600, maar toch vind ik de game niet mooi:
Waarom : als je stilstaat ziet het er schitterend uit, maar als je omdraait zie of een weg in slaat zie de gebouwen en textures op poppen en daar knap ik (omdat de game al op de xbox gespeeld heb) op af.
Wel jammer van de game
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Kan je zien dat het om de CPU gaat bij deze spel en niet om hoe snel je GPU is.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:10:
Volgens mij wel een aardige bench:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 Statistics Average FPS: 45.60 Duration: 37.08 sec CPU Usage: 29% System memory usage: 44% Video memory usage: 100% Graphics Settings Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz) Texture Quality: High Render Quality: Highest View Distance: 100 Detail Distance: 100 Hardware Microsoft® Windows Vista" Business Service Pack 1 Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series Video Driver version: 7.14.10.621 Audio Adapter: Luidsprekers (2- Z-10 USB Speaker) Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz File ID: benchmark.cli
Specs:
Intel Core i7 @ 3,7 Ghz
Gigabyte EX58-DS5
6GB (3*2) DDRIII Triple Channel
Ati HD4870 512MB
Vista x64
movo. schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:26:
het lijkt wel of de game soepeler loopt als je de textures op high zet.Alleen heb ik te weinig geheugen dus gaat m'n harde schijf swappen.
Binnenkort maar eens 2x1GB kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door AmigaWolf op 12-12-2008 21:46 ]
Komt door je Quad core CPU, jou draait op 3.7GHz en zijne op 2.6GHz.Initial G schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:49:
[...]
hmm, volgens mij moet jou setup zeker sneller draaien dan de mijne. Ik heb de view distance wel lager, maar op 1440 haal ik 46fps. Met dezelfde instellingen op 1280x720 52fps. (pfq, e8400 433x8.5 3.7GHz, hd4850 stock) Heb je vsync wel uit staan?
Een E8400 is een dualcore
Hier nog benchmark van iemand die, helaas, géén HD4800 bezit
.
Het spel is op deze instellingen redelijk goed speelbaar; gemiddeld 25 fps. Wel heb ik last van de lelijke korrelige schaduwen plus dat ze soms knipperen en daarnaast heb ik erg veel popup. Komt dat laatste doordat ik slechts 256 MB videogeheugen (100% gebruik) heb?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Statistics Average FPS: 28.86 Duration: 37.21 sec CPU Usage: 90% System memory usage: 67% Video memory usage: 100% Graphics Settings Video Mode: 1280 x 800 (60 Hz) Texture Quality: Medium Render Quality: Medium View Distance: 22 Detail Distance: 12 Hardware Microsoft Windows XP Professional Service Pack 3 Video Adapter: Radeon X1950 Series Video Driver version: 6.14.10.6869 Audio Adapter: SB Live! Audio [DC00] AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+ |
Het spel is op deze instellingen redelijk goed speelbaar; gemiddeld 25 fps. Wel heb ik last van de lelijke korrelige schaduwen plus dat ze soms knipperen en daarnaast heb ik erg veel popup. Komt dat laatste doordat ik slechts 256 MB videogeheugen (100% gebruik) heb?
Het viel me trouwens nog tegen, had verwacht dat me 3,8ghz -> 4,0ghz OC ( E8400 ) toch wel een paar fps'jes meer moeten leveren maar het blijft ergens rond de 50+- hangen. ach 
Enigste jammer is dat indien ik echt "lag vrij" , natuurlijk wel occasional low fps momenten maar dat neem ik voor lief dat ik iets van 410+- / 500 resources gebruik. gebruik ik 480+- dan is de ingame fps beduidend lager meteen, terwijl het nog wel in het groen zit.
Ach, ik ga die échte ati hotfix + gtaiv patch gewoon afwachten en hopen voor het beste
Enigste jammer is dat indien ik echt "lag vrij" , natuurlijk wel occasional low fps momenten maar dat neem ik voor lief dat ik iets van 410+- / 500 resources gebruik. gebruik ik 480+- dan is de ingame fps beduidend lager meteen, terwijl het nog wel in het groen zit.
Ach, ik ga die échte ati hotfix + gtaiv patch gewoon afwachten en hopen voor het beste
Vandaag mijn 9600GT 512MB vervangen voor een GTX260 CORE216 om betere performance in GTA4 te krijgen. Ik gebruik als CPU een Intel Q6600 icm 4GB RAM. Met de 9600GT za ik met 1680x1050 gemiddeld op 30fps iets wat ik nu op 1920x1200 haal met de GTX260. Dit vond ik niet echt acceptabel dus ben ik gaan proberen wat meer performance te krijgen doormiddel van OCen. Mijn CPU loopt stock op 2.4GHz wat ik verhoogd heb naar 3.0GHz wat me meteen 10 fps extra gaf voor een totaal van gemiddeld 40fps. Het verhogen van de snelheden van mijn GTX260 Core216 Black Edition had geen nut want ik kreeg er niet meer dan 1 fps extra uitgepoept. Naar een herinstallatie van de nVidia drivers nog eens 5fps extra. Helaas krijg ik mijn cpu speed niet nog hoger.
Statistics
Average FPS: 45.94
Duration: 37.20 sec
CPU Usage: 60%
System memory usage: 67%
Video memory usage: 68%
Graphics Settings
Hardware
Microsoft Windows XP Professional
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 260
Video Driver version: 180.48
Audio Adapter: SB X-Fi Audio [EC00]
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
File ID: Benchmark.cli
Statistics
Average FPS: 45.94
Duration: 37.20 sec
CPU Usage: 60%
System memory usage: 67%
Video memory usage: 68%
Graphics Settings
Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 260
Audio Adapter: SB X-Fi Audio [EC00]
[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Hendro op 13-12-2008 01:11 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Da's lekker wakker worden! 

Check wel even dit topic op GTAforums want de patch schijnt problemen te geven met bepaalde controllers.quote: http://www.gta4.net/news/GTA IV PC patch now available
The patch promised by Rockstar Games last Saturday is now available. Start your game and connect to LIVE to trigger the download. The patch is 32.6MB, takes a few minutes to install, and contains a variety of fixes including the following:
GTA IV PC PatchRockstar have stated on our forum that they are "going to keep supporting GTA IV PC for a long time," and that we can "expect additional fixes/improvements in the future."
- A fix to the crash after legal screen that some German customers were reporting.
- Numerous improvements to the video editor: Smarter naming of videos, improved rendering quality, better fx during replays.
- Fix to bowling while using certain sensitive mice.
- Fix for ATI 1900 shadows.
- Overall savings to memory.
- Graphic improvements to particle systems and mirrors.
- Multiplayer character settings are preserved.
- Support for DirectInput controllers.
Op de één of andere manier loopt GTA bij mij prima. Ik heb een Q6600@3 ghz, 8800GT OC, 4 gig Vista. Resolutie is 1400x900 (max van mijn 19" lcd), text medium, render high, alles op 40 behalve shadows die staat op 5 zo uit mijn hoofd. Geen last van popup textures of lage framerates. Ik heb niet echt gekeken naar het aantal fps maar dat maakt me ook niet uit want het loopt soepel.
Geweldige update, voor mij niet
Heb wel 55 fps nu (Mac Pro) maar geen ingame sound meer, wel radio stations, menu effecten, maar geen voetstappen, straat geluid, ...
Heb wel 55 fps nu (Mac Pro) maar geen ingame sound meer, wel radio stations, menu effecten, maar geen voetstappen, straat geluid, ...

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Verwijderd
Yes dit is echt een patch die in lijn is met de code van het spel.
TOTAAL RUK!
Ik heb een FPS die van mijn zuinig bij elkaar gespaarde setting van 24 naar 13 is gegaan.
Ook heb ik nu geweldige stilte want het is heel rustgevend dat je niets hoort in het spel.
*edit* Ik was die geweldige slechte schaduw vergeten die is gebleven.
Ohja dit is allemaal sarcasme voor diegene die het niet door hebben.
Bah mijn voorheen speelbaar GTA kan nu de kast in want het is alleen maar slechter geworden.
Nu is het maar wachten op de patch voor de patch....of het geld terug eisen.
*edit* beetje systeem specs.
Core2duo E6420 @ 3,2Ghz
Asus P5B moederbord
2gig geheugen PC6400
Radeon HD3640 512MB overclocked
TOTAAL RUK!
Ik heb een FPS die van mijn zuinig bij elkaar gespaarde setting van 24 naar 13 is gegaan.
Ook heb ik nu geweldige stilte want het is heel rustgevend dat je niets hoort in het spel.
*edit* Ik was die geweldige slechte schaduw vergeten die is gebleven.
Ohja dit is allemaal sarcasme voor diegene die het niet door hebben.
Bah mijn voorheen speelbaar GTA kan nu de kast in want het is alleen maar slechter geworden.
Nu is het maar wachten op de patch voor de patch....of het geld terug eisen.
*edit* beetje systeem specs.
Core2duo E6420 @ 3,2Ghz
Asus P5B moederbord
2gig geheugen PC6400
Radeon HD3640 512MB overclocked
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 09:43 ]
Voor wat betreft het geluid, dit komt recht uit het GTA forum:
restart your PC if u didn't
just don't run the benchmark in-game. it will take away the sound. without running the benchmark is fine for me. try and see what happens
restart your PC if u didn't
just don't run the benchmark in-game. it will take away the sound. without running the benchmark is fine for me. try and see what happens
Vreselijk teleurstellend dat we zo een crappy port krijgen van Rockstar
Flickr PSN ID= cheironnl
Na een reboot werkte het geluid inderdaad weer, toch een slordige bug volgens mij...
Mijn cpu wordt maar voor 35% gebruikt in de benchmark (wel een 8core) verder een 8800GT 512mb videokaart zou de bottleneck dan toch de 2gb ram zijn?
Mijn cpu wordt maar voor 35% gebruikt in de benchmark (wel een 8core) verder een 8800GT 512mb videokaart zou de bottleneck dan toch de 2gb ram zijn?
Hm, bij de één werkt de patch wel goed, bij de ander niet als ik zo wat rondkijk op gtaforums.com.
Ik ga hem zelf toch ook maar proberen.
Ik ga hem zelf toch ook maar proberen.
Teleurstellend, hebben ze hier nou 1/2+- weken over gedaan? Ben 5fps verloren ( 50 -> 45 ) en kan nou niet zeggen dat ik echt veranderen van het een of het ander merk.
Zucht
Zucht

Nou, heb het ook geprobeerd maar bij mij verandert er niets...jammer.
ik heb nog steeds last van de texture popup en flikkerende schaduw. t loopt wel iets, maar dan echt marginaal iets sneller.....dit was dus DE patch?
dikke teleurstelling
Merk hier ook niet zoveel. Lijkt mss iets spoeler te lopen, maar zie wel weer meer grijze vlakken... ( na een heuvel ofzo)
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Patch heeft hier het laden van het spel sneller gemaakt.
Het spel zelf draait ook velen malen soepeler. Net even een benchmark gedaan en heb iets van 10 FPS winst gemaakt. Als ik nog wat tweak aan mijn systeem zal dit wel 15FPS of zelfs meer kunnen worden.
Super, alleen jammer dat die benchmark je geluid sloopt.
Het spel zelf draait ook velen malen soepeler. Net even een benchmark gedaan en heb iets van 10 FPS winst gemaakt. Als ik nog wat tweak aan mijn systeem zal dit wel 15FPS of zelfs meer kunnen worden.
Super, alleen jammer dat die benchmark je geluid sloopt.
Laden gaat idd stuk sneller, ook in de MP als je dood bent is de game weer zo geladen, dat is wel een erg fijn iets.
Voor patch had ik 42.nogwat fps, nu:
Statistics
Average FPS: 50.19
Duration: 37.34 sec
CPU Usage: 69%
System memory usage: 62%
Video memory usage: 66%
Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 960 (60 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: Very High
View Distance: 25
Detail Distance: 35
Hardware
Windows Windows Vista" Extreme Edition
Service Pack 1
Audio Adapter: Speakers (High Definition Audio Device)
Voor patch had ik 42.nogwat fps, nu:
Statistics
Average FPS: 50.19
Duration: 37.34 sec
CPU Usage: 69%
System memory usage: 62%
Video memory usage: 66%
Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 960 (60 Hz)
Render Quality: Very High
Detail Distance: 35
Hardware
Windows Windows Vista" Extreme Edition
Service Pack 1
Net met de patch gespeeld en het laden (zoals eerder gezegd) is velen malen sneller geworden.
Verder merk ik niet extreem veel FPS winst. Zit met fraps nog steeds rond de 20-25 bij nacht en 25-30 in de middag.
Voor de nacht heb ik wel iets handigs gevonden. Gewoon even je lampen 'uitzetten'. Dus rij tegen een muur aan of schiet de lampen kapot. Dit scheelt bij mij weer een paar FPS.
Heb alleen nog geen andere settings geprobeerd, maar moet eerlijk zeggen dat het zo wel goed is voor mij.
Verder merk ik niet extreem veel FPS winst. Zit met fraps nog steeds rond de 20-25 bij nacht en 25-30 in de middag.
Voor de nacht heb ik wel iets handigs gevonden. Gewoon even je lampen 'uitzetten'. Dus rij tegen een muur aan of schiet de lampen kapot. Dit scheelt bij mij weer een paar FPS.
Heb alleen nog geen andere settings geprobeerd, maar moet eerlijk zeggen dat het zo wel goed is voor mij.
Hier lijken de FPS ook wat minder te zijn geworden zit nu rond de 25 terwijl ik meestal altijd rond de 30 eerst zat.
Valt me toch een beetje tegen.
Valt me toch een beetje tegen.
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
Het werkt hier echt een stuk beter. Waar ik me voornamelijk aan stoorde waren die irritante hickups, alsof hij het spel constant nog aan het laden was. Die zijn nu grotendeels verdwenen. Ik heb nog steeds een te lage FPS in het donker met regen en soortgelijke situaties, maar als ATI user hoop ik dat ATI nog even iets leuks doet 
Voor mij dus een absolute verbetering, maar niet een groot succes.
Voor mij dus een absolute verbetering, maar niet een groot succes.
Volgens de benchmarks maakt de patch qua fps niets uit, maar voor mn gevoel heb ik nu minder fps.
Wel vind ik het heel raar dat mn videogeheugen nu nauwelijks wordt gebruikt, waardat het eerst de bepalende factor was.
Voor de patch:
CPU Usage: 86%
System memory usage: 87%
Video memory usage: 97%
Na de patch:
CPU Usage: 90%
System memory usage: 92%
Video memory usage: 29%
Hierna heb ik drivers 180.84 ipv 180.48 geïnstalleerd.. Eerst gaven deze drivers me een fps decrease van 5. Nu blijft mn fps gelijk, maar is mn video memory usage wel weer normaal.
Hierna heb ik geprobeerd met de commandline.txt. Hierdoor is mn video memory usage weer heel erg laag, maar heb ik wel 2 fps meer.
Wel vind ik het heel raar dat mn videogeheugen nu nauwelijks wordt gebruikt, waardat het eerst de bepalende factor was.
Voor de patch:
CPU Usage: 86%
System memory usage: 87%
Video memory usage: 97%
Na de patch:
CPU Usage: 90%
System memory usage: 92%
Video memory usage: 29%
Hierna heb ik drivers 180.84 ipv 180.48 geïnstalleerd.. Eerst gaven deze drivers me een fps decrease van 5. Nu blijft mn fps gelijk, maar is mn video memory usage wel weer normaal.
Hierna heb ik geprobeerd met de commandline.txt. Hierdoor is mn video memory usage weer heel erg laag, maar heb ik wel 2 fps meer.
[ Voor 61% gewijzigd door aicaramba op 13-12-2008 12:45 ]
Darn, nog nooit een "GTAIV has stopped working" gehad en is het nu zover, natuurlijk op een vet moeilijke missie.....
gaat weer lekker 
Na wat meer testen voelt de patch niet echt veel beter aan, het is wat schokkeriger geworden en de fps is toch wel wat naar beneden...

Na wat meer testen voelt de patch niet echt veel beter aan, het is wat schokkeriger geworden en de fps is toch wel wat naar beneden...
Geluid komt terug als je GTA IV opnieuw opstart en je moet geen benchmark draaien want dan is het om 1 of andere reden weer weg. Tevens ben ik door de update van 45 fps naar 40 fps gegaan
De patch doet hier niet veel heb ik het idee.
Ik zal zo eens zien wat de benchmark nu doet. Ingame merk ik geen verschil en na een uurtje game nog steeds de RESC10-error.
Ook zijn de schaduwen nog steeds erg stippelig.
Ik zal zo eens zien wat de benchmark nu doet. Ingame merk ik geen verschil en na een uurtje game nog steeds de RESC10-error.
Ook zijn de schaduwen nog steeds erg stippelig.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
sorry fout
[ Voor 94% gewijzigd door rCk op 13-12-2008 14:27 ]
rCk schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:26:
Volgens mij is deze patch ook enkel voor de MP, of ik ben te gehaast geweest met het lezen maar ik dacht dat er enkel stond dat het iets met de MP te maken heeft, of heeft iemand de updatelog ergens vandaan?
Bron.A fix to the crash after legal screen that some German customers were reporting.
Numerous improvements to the video editor: Smarter naming of videos, improved rendering quality, better fx during replays.
Fix to bowling while using certain sensitive mice.
Fix for ATI 1900 shadows.
Overall savings to memory.
Graphic improvements to particle systems and mirrors.
Multiplayer character settings are preserved.
Support for DirectInput controllers.
Rockstar have stated on our forum that they are "going to keep supporting GTA IV PC for a long time," and that we can "expect additional fixes/improvements in the future."
Verwijderd
Ik volg dit topic al een sinds het begin omdat ik een nieuwe pc wil gaan kopen voor GTA 4 van 450-550euro.
Ik zit zelf te denken aan deen E8400 en een 9800GT met 4 GB ram. Maar ik zie en hoor overal andere dingen, de ene zegt dat je processor het belangrijkst is de andere weer je videokaart, en als ik naar alle stats kijk van iedereen wordt ik ook eerder verward dan dat ik tot een conclusie kom.
Zou iemand mij verder kunnen helpen ?
Ik zit zelf te denken aan deen E8400 en een 9800GT met 4 GB ram. Maar ik zie en hoor overal andere dingen, de ene zegt dat je processor het belangrijkst is de andere weer je videokaart, en als ik naar alle stats kijk van iedereen wordt ik ook eerder verward dan dat ik tot een conclusie kom.
Hier komt het niet boven de 2GB uit.movo. schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:24:
Ik denk dat het geheugen het belangrijkste is.Dus minimaal 4GB.
Verwijderd
Hier is een directe link naar de patch voor mensen die problemen hebben om het via windows live te intalleren.
http://msxb-d1.vo.llnw.ne...83.cab?n=CB5EDA107F2BA302
http://msxb-d1.vo.llnw.ne...83.cab?n=CB5EDA107F2BA302
Statistics
Average FPS: 14.67
Duration: 37.23 sec
CPU Usage: 91%
System memory usage: 64%
Video memory usage: 95%
Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (75 Hz)
Render Quality: Medium
View Distance: 20
Detail Distance: 20
Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GT
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz
File ID: benchmark.cli
Is dit niet beetje raar? Weet iemand enige oplossing?
Average FPS: 14.67
CPU Usage: 91%
System memory usage: 64%
Video memory usage: 95%
Graphics Settings
View Distance: 20
Detail Distance: 20
Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GT
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz
Is dit niet beetje raar? Weet iemand enige oplossing?
CPU overclocken lijkt mij al flink wat helpen... Spel is best CPU-hungry.
Thx, Zal eens zien dan:)rCk schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:50:
Laat me a.u.b weten of je er iets mee op schiet.. Zit zelf met een 8800gt en 2,4 ghz c2d.
Het vreet hier 4gb Ram, dus nog steeds last van Memleak :< het loopt gewoon langzaam vol en vanaf 90% +- gaat het schokken en moet ik gewoon ff rebootje ertegen aan gooien wil ik weer lekker kunnen gamen.
Beetje vreemd trouwens, roman belde me dat zijn trouwdag vandaag was en ik er om 10uur moest zijn ofzo.
Maar geen appointment gemaakt in mijn agenda, ik zie niks op de map en ik heb ( behalve die shooter missies ) helemaal nergens meer waar ik heen kan
dus hoop niet dat er iets verkeerd gegaan is
Beetje vreemd trouwens, roman belde me dat zijn trouwdag vandaag was en ik er om 10uur moest zijn ofzo.
Maar geen appointment gemaakt in mijn agenda, ik zie niks op de map en ik heb ( behalve die shooter missies ) helemaal nergens meer waar ik heen kan

Zal het zeker laten weten:)aicaramba schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:02:
[...]
Laat me a.u.b weten of je er iets mee op schiet.. Zit zelf met een 8800gt en 2,4 ghz c2d.
Ik heb de patch geinstalleerd, maar sindsdien werkt Benchmark niet meer.
Er staat dan heel de tijd op "Loading" maar verder niets. Pff Jammer.

Gulfstream G650
Ik heb de Patch geïnstalleerd en heb in de Benchmark meteen tussen de 5 en 10 fps minder
ingame loopt het wel nog soepel, maar toch jammer
Verder is het enige verschil ook dat ik merk dat de game sneller opstart, ik krijg nu nog maar 2/3 plaatjes te zien tijdens laden. maar aan dat sneller laden heb je eigenlijk geen ruk, omdat de game alleen de eerste keer als je het opstart langzaam laad, maar daarna gewoon lekker snel
Verder natuurlijk ook last van de Sound Bug.
Volgens mij had ik deze patch beter kunnen overslaan omdat ik eigenlijk geen problemen had, maar nu na de patch zijn er problemen bijgekomen
nu nog even checken of ik eindelijk is kan gaan bowlen

ingame loopt het wel nog soepel, maar toch jammer
Verder is het enige verschil ook dat ik merk dat de game sneller opstart, ik krijg nu nog maar 2/3 plaatjes te zien tijdens laden. maar aan dat sneller laden heb je eigenlijk geen ruk, omdat de game alleen de eerste keer als je het opstart langzaam laad, maar daarna gewoon lekker snel
Verder natuurlijk ook last van de Sound Bug.
Volgens mij had ik deze patch beter kunnen overslaan omdat ik eigenlijk geen problemen had, maar nu na de patch zijn er problemen bijgekomen
nu nog even checken of ik eindelijk is kan gaan bowlen
Hello there
Verwijderd
Mijn spel start niet eens meer opeens, gebruik de steam versie en de sinds de patch beschikbaar is start die niet meer...heb de patch handmatig geinstalleerd maar nada....ZUCHT.
Hmmm, na een paar benchmarks te hebben bekeken, lijkt het erop dat ATI kaarten meer voordeel hebben bij de patch? Bijna altijd 10-20% meer FPS.Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:11:
Mijn spel start niet eens meer opeens, gebruik de steam versie en de sinds de patch beschikbaar is start die niet meer...heb de patch handmatig geinstalleerd maar nada....ZUCHT.
Bij mij (nVidia 9800GTX+) is alles ongeveer hetzelfde gebleven denk ik.
Gulfstream G650
Ik heb de reacties in dit topic doorgelezen, en moet zeggen dat de foutmeldingen e.d. me verbazen. Ik heb het spel op de releasedate gekocht, en heb het prima kunnen spelen, de enige foutmelding die ik kreeg was MMA10, dat je uit moest loggen uit de Social Club...
Mijn specs:
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 Ghz
Nvidia GeForce 9600GTX+
Mamaplank: Gigabyte p35 DS3
Mijn specs:
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 Ghz
Nvidia GeForce 9600GTX+
Mamaplank: Gigabyte p35 DS3
Heb hier mijn E8400 van 3.0 naar 3.6 Ghz gehaald, maar dat heeft bar weinig uitgehaald. Met name s'nachts zijn de framerates om te huilen. Ik snap ook echt niet hoe er in sommige situaties (die voor mij als speler vergelijkbaar zijn) zoveel verschil in fps kan zitten. Soms rij ik in een drukke straat: 39 fps, andere drukke straat 24..rCk schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:50:
Flickr PSN ID= cheironnl
Toen ik mijn cpu (Q6600) van 2.4 naar 3.0 GHz clockte kreeg ik meteen een dikke 10 fps extra. Het geheugen draaien van 667 naar 1066 scheelt ook 5 fps (ik heb 1066mhz geheugen).cheiron schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:32:
[...]
Heb hier mijn E8400 van 3.0 naar 3.6 Ghz gehaald, maar dat heeft bar weinig uitgehaald. Met name s'nachts zijn de framerates om te huilen. Ik snap ook echt niet hoe er in sommige situaties (die voor mij als speler vergelijkbaar zijn) zoveel verschil in fps kan zitten. Soms rij ik in een drukke straat: 39 fps, andere drukke straat 24..
Het zegt allemaal niets.salimrmaf schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:19:
[...]
Hmmm, na een paar benchmarks te hebben bekeken, lijkt het erop dat ATI kaarten meer voordeel hebben bij de patch? Bijna altijd 10-20% meer FPS.![]()
Bij mij (nVidia 9800GTX+) is alles ongeveer hetzelfde gebleven denk ik.
Door die patch loopt GTA zelfs iets slechter en ik heb een HD 4850
Hier geen merkbaar verschil in fps met de patch, heb alleen wel het idee dat ze de saturation hoger gezet hebben, de kleuren zijn intenser.
Geen geluidsproblemen hier, maar ik moest zowieso al alchemy gebruiken om surround geluid te krijgen. Misschien iets om te proberen voor mensen die deze bug wel hebben.
Geen geluidsproblemen hier, maar ik moest zowieso al alchemy gebruiken om surround geluid te krijgen. Misschien iets om te proberen voor mensen die deze bug wel hebben.
Ik krijg helemaal geen patch notificatie als ik inlog met Windows Live ingame. Of moet je ook ingelogd zijn met social club/
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Je kan de Patch ook zelf downloaden en dan met de installer installerenMsG schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:27:
Ik krijg helemaal geen patch notificatie als ik inlog met Windows Live ingame. Of moet je ook ingelogd zijn met social club/
http://news.bigdownload.c...nd-theft-auto-iv-patch-1/
ik heb weer een tijdje gespeeld met de patch, en het viel me nu ook op dat ik nu vaak grijze vlakken zie.
voor de patch had ik daar weinig tot geen last van.
Verder is het bowlen en poolen met een trackball muis nog steeds onmogelijk.
er is zeker geen manier om de patch te uninstallen zonder een herinstallatie van GTA?
Hello there
ik haal met die setup en een p35 moedeboard 72 FPS met explosies enzvVerwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:13:
Ik volg dit topic al een sinds het begin omdat ik een nieuwe pc wil gaan kopen voor GTA 4 van 450-550euro.
wel overgeclockt naar 4ghz
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
De patch werkt hier prima, het lijkt of gelijk of net even wat sneller te lopen, iig niet slomer. Wél moet ik mn joystick unpluggen anders draait de camera aldoor rondjes. iets wat ik ook al had in Brothers in Arms HH.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik had met de Benchmark +/- 33 fps, dit was met de 178.xx drivers. Patch geinstalleerd, toen zat ik op 34 fps. Merkte verder geen verschil ingame, ziet er nog net zo uit (bij mij is dat volgens mij gewoon zoals het hoort, dus geen rare schaduwen of graphics bugs). Nu de laatste drivers erop gezet en kom weer wat hoger.
Statistics
Average FPS: 37.35
Duration: 37.00 sec
CPU Usage: 92%
System memory usage: 45%
Video memory usage: 96%
Graphics Settings
Render Quality: High
View Distance: 30
Detail Distance: 28
Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GTS 512
Audio Adapter: SB Audigy Audio [D000]
Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2180 @ 2.00GHz (@ 3.00GHZ)
@hieronder, Rivatuner misschien?
versie 2.21 van Rivatuner
Minor bugfixes:
FOURCC INTZ and RAWZ formats are no longer forcibly disabled on GeForce 6 and newer display adapters when closing the 'Textures' tab in Direct3D tweaks dialog. Please take a note that these formats are required for proper GTA IV functionality, so if you experience problems with missing textures in this game on NVIDIA GeForce 6 and newer display adapters then please try to open the 'Textures' tab and press the 'Defaults' button.
Fixed 'Restore after suspended mode' option in low-level fan control tab, corrupted in the previous release due to multi-GPU related core changes.
Statistics
Average FPS: 37.35
Duration: 37.00 sec
CPU Usage: 92%
System memory usage: 45%
Video memory usage: 96%
Graphics Settings
View Distance: 30
Detail Distance: 28
Hardware
Service Pack 3
Audio Adapter: SB Audigy Audio [D000]
Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2180 @ 2.00GHz (@ 3.00GHZ)
@hieronder, Rivatuner misschien?
versie 2.21 van Rivatuner
Minor bugfixes:
FOURCC INTZ and RAWZ formats are no longer forcibly disabled on GeForce 6 and newer display adapters when closing the 'Textures' tab in Direct3D tweaks dialog. Please take a note that these formats are required for proper GTA IV functionality, so if you experience problems with missing textures in this game on NVIDIA GeForce 6 and newer display adapters then please try to open the 'Textures' tab and press the 'Defaults' button.
Fixed 'Restore after suspended mode' option in low-level fan control tab, corrupted in the previous release due to multi-GPU related core changes.
[ Voor 29% gewijzigd door mach2 op 13-12-2008 23:27 ]
Hallo
Mijn textures worden steeds maar half geladen
Had ik voor de patch ook al, iemand een idee waar het aan ligt?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
Hier heb ik dus ook last van. Ik heb een E8500, 4gb RAM, ATI Radeon HD 3850 1GB ... Toen ik het net allemaal geïnstalleerd had, liep het vrij soepel, geen horten en stoten in ieder geval. Nu loopt bij mij alles om de 10 minuten ongeveer "vol" en begint het haperen. Als ik dan ALT+TAB doen naar de desktop, daalt CPU gebruik weer helemaal, en als ik daarna terug naar GTA ga kan ik er weer eventjes tegenaan... Maar dat is natuurlijk geen doen zo.thijszor schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:04:
Het vreet hier 4gb Ram, dus nog steeds last van Memleak :< het loopt gewoon langzaam vol en vanaf 90% +- gaat het schokken en moet ik gewoon ff rebootje ertegen aan gooien wil ik weer lekker kunnen gamen.
Vreemde is dus dat ik hier eerst geen last van had... Ook voor de patch niet, nu patch geinstalleerd en gaat zo steeds zo door. Iemand enig idee, of is dat een beetje een overbodige vraag op dit moment.

Nou, die patch haalt niet veel uit. Heb nog geen benchmark gedraaid maar ik ben ingame totaal niet omhoog gegaan qua fps (waar ik stiekem wel op hoopte). Mijn cpu is nog net even een klein botleneckje voor mijn graka, maar eigenlijk zou ik gewoon een nieuw systeem met een dikke quad en een 4870X2 ofzo moeten bouwen om dit spel ècht lekker vloeiend te kunnen draaien(pff voor 1 spel
)
Voor de patch draaide de game zonder echte missing textures ofzo, maar na de patch merk ik toch dat de weg veel vaker -opeens- voor 1 seconde een grijsvlak is. Ook wordt ik er strontziek van dat het spel constant bij het opstarten de graphics omhoog gooit naar medium/high. Dat speelt gewoon echt ruk, dus moet ik hem in het menu telkens omlaag gooien. Meer mensen last van? (of gta4 schat mijn pc te hoog in ofzo...)

Voor de patch draaide de game zonder echte missing textures ofzo, maar na de patch merk ik toch dat de weg veel vaker -opeens- voor 1 seconde een grijsvlak is. Ook wordt ik er strontziek van dat het spel constant bij het opstarten de graphics omhoog gooit naar medium/high. Dat speelt gewoon echt ruk, dus moet ik hem in het menu telkens omlaag gooien. Meer mensen last van? (of gta4 schat mijn pc te hoog in ofzo...)
[ Voor 39% gewijzigd door Wackoz op 14-12-2008 00:10 ]
één is geen, twee is één
Ik heb et geheugen in het spel in het groen staan krijg nog steeds deze error af en toe.
gta IV fatal error resc10
Waar ligt het nu nog aan.
gta IV fatal error resc10
Waar ligt het nu nog aan.
Ik heb een heel raar probleem na de patch ivm mijn Thrusmaster joystick. ( die ik daarvoor niet kon gebruiken )
Iets zorgt ervoor dat de knop naar links (dpad) word ingedrukt of iets degelijks, want als ik bijvoorbeel naar een menu ga, en bijvoorbleed smoothness wil aanpassen dan gaat ie als een gek naar links - terwijl ik niks druk op dat moment.
Heb er een klein filmpje van gemaakt om wat te verduidelijken.
En in game kan ik door deze rare tick niet spelen omdat me telefoon continue geselecteerd word
Iemand hetzelfde icl een Thrustmaster 3-1 dual trigger?
New Topic geopend
Iets zorgt ervoor dat de knop naar links (dpad) word ingedrukt of iets degelijks, want als ik bijvoorbeel naar een menu ga, en bijvoorbleed smoothness wil aanpassen dan gaat ie als een gek naar links - terwijl ik niks druk op dat moment.
Heb er een klein filmpje van gemaakt om wat te verduidelijken.
En in game kan ik door deze rare tick niet spelen omdat me telefoon continue geselecteerd word

Iemand hetzelfde icl een Thrustmaster 3-1 dual trigger?
New Topic geopend
[ Voor 6% gewijzigd door yassine op 14-12-2008 00:46 ]
Verwijderd
Van alles geprobeerd:
- priotiteit van gta iv hoog ingesteld
- nieuwe nvidia driver
- live capture off
- vsync off
Maar ik blijf hetzelfde resultaat houden:
Statistics
Average FPS: 13.84
Duration: 37.49 sec
CPU Usage: 89%
System memory usage: 50%
Video memory usage: 98%
Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (60 Hz)
Detail Distance: 37
Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8600 GT
Video Driver version: 180.84
Audio Adapter: SigmaTel Audio
Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz
Wat kan ik in vredesnaam doen om die fps omhoog te krijgen! Heb een Deel pc dus overclocken zal nie gaan.
- priotiteit van gta iv hoog ingesteld
- nieuwe nvidia driver
- live capture off
- vsync off
Maar ik blijf hetzelfde resultaat houden:
Statistics
Average FPS: 13.84
Duration: 37.49 sec
CPU Usage: 89%
System memory usage: 50%
Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (60 Hz)
Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8600 GT
Video Driver version: 180.84
Audio Adapter: SigmaTel Audio
Wat kan ik in vredesnaam doen om die fps omhoog te krijgen! Heb een Deel pc dus overclocken zal nie gaan.
Hm, CPU overclocked (200Mhz) en gelijk 10 frames meer 
Statistics
Average FPS: 31.58
Duration: 37.18 sec
CPU Usage: 88%
System memory usage: 79%
Video memory usage: 69%
Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (70 Hz)
Detail Distance: 30
Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 4670
Video Driver version: 6.14.10.6891
Audio Adapter: Realtek HD Audio output
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+ (@ 2.8Ghz en 2GB RAM)
(Patch nog niet geïnstalleerd trouwens)
Statistics
Average FPS: 31.58
Duration: 37.18 sec
CPU Usage: 88%
System memory usage: 79%
Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (70 Hz)
Detail Distance: 30
Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 4670
Video Driver version: 6.14.10.6891
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+ (@ 2.8Ghz en 2GB RAM)
(Patch nog niet geïnstalleerd trouwens)
Same here. In de benchmark zie ik geen verschil met fps al lijkt het ingame allemaal wat vloeiender te gaan. Maar ik deed een missie en moest een trappenhuis in en hoppa, missing texturesWackoz schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:08:
Voor de patch draaide de game zonder echte missing textures ofzo, maar na de patch merk ik toch dat de weg veel vaker -opeens- voor 1 seconde een grijsvlak is.

Verder draait het spel best lekker, heb weinig last van problemen die elders in het topic staan. Textures die nog moeten laden en andere suffe pop-ups ben ik al gewend van de console versie en eerdere GTA's. Je ziet ze nu alleen scherper
Is een bekend probleem. Te fixen door settings.cfg te verwijderen uitOok wordt ik er strontziek van dat het spel constant bij het opstarten de graphics omhoog gooit naar medium/high. Dat speelt gewoon echt ruk, dus moet ik hem in het menu telkens omlaag gooien. Meer mensen last van? (of gta4 schat mijn pc te hoog in ofzo...)
Windows XP: C:\Documents and Settings\%user%\Local Settings\Application Data\Rockstar Games\GTA IV
Vista: C:\Users\<USERNAME>\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\
Daarna het spel opstarten tot opties menu, settings aanpassen, spel afsluiten. Vanaf nu blijven ze bewaard als het goed is. (heb zelf dat zo nu en dan ineens de shadows op max staan, ook al zo'n vage bug)
Ik moest dit trouwens opnieuw doen na het updaten van de videodrivers.
@jaaoie17
GTA IV FAQ op GoT al gecheckt voor de error-code? En in het problemen-topic op GTAForums staat tussen alle rants ook best veel nuttigs.
Ik neem aan dat het geen enkele nut heeft >3GB in je systeem te zetten als je 32 bits Vista draait (voor de performance in GTA natuurlijk) ?thijszor schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:04:
Memleak moet toch vrij eenvoudig te patchen zijn of moeten gewoon allemaal 80GB ram aanschaffen
In ieder geval: tot die tijd kan je 'clear-your-RAM'-programma's gebruiken. Die zet ik nu gewoon op clear als minder dan 15% ram beschikbaar is, doen ze hun werk automatisch...
[ Voor 13% gewijzigd door davidov2008 op 14-12-2008 01:04 ]
Verwijderd
Die processor is gewoon veel te traag, onder de minimum specs zelfs. Een core2duo op 2.8GHz is +/- 2 tot 4x zo snel.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:51:
Verwijderd
Bij mij lijken na de patch de schaduwen veel beter. De randen zijn nog wel spikkels.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 03:43 ]
Voor de patch hier ook geen last van missing textures (grijze vlakken, doorzcihtige vlakken op de snelweg,...) is hier iets aan te doen?
Ik heb het idee dat hij met de patch zelfs sneller is.
Bij mij is het hele spel doorzichtigSjoerd schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:34:
Voor de patch hier ook geen last van missing textures (grijze vlakken, doorzcihtige vlakken op de snelweg,...) is hier iets aan te doen?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
De laadtijd lijkt inderdaad gehalveerd. Maar het geheugen loopt bij mij in ieder geval nog altijd vol om de 10 minuten... Zoals gezegd in paar posts hiervoor, even naar desktop en dan weer GTA laat geheugen leeg lopen en kan hij weer even..MsG schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:41:
Verwijderd
Nou, patch geinstalleerd en Ati 8.12 drivers ook.
Spel is inderdaad verbeterd. Framerate verdubbeld naar ca 30 fps. Alleen nog de volgende bugs:
> Geen audio over de front-speakers. (ja, heb gereset etc. niets geholpen).
Voor de patch was audio perfect, alleen zoog de framerate.
> Elke volle minuut zakt de framerate helemaal in tot 3-5 fps. Als ik alt-tab is het weer goed tot de volgende
minuut speeltijd. weirdd!
AMD5000+
Ati AGP 3850
XP
4 gig ram (uiteraard maar 3,2 in XP)
Spel is inderdaad verbeterd. Framerate verdubbeld naar ca 30 fps. Alleen nog de volgende bugs:
> Geen audio over de front-speakers. (ja, heb gereset etc. niets geholpen).
Voor de patch was audio perfect, alleen zoog de framerate.
> Elke volle minuut zakt de framerate helemaal in tot 3-5 fps. Als ik alt-tab is het weer goed tot de volgende
minuut speeltijd. weirdd!
AMD5000+
Ati AGP 3850
XP
4 gig ram (uiteraard maar 3,2 in XP)
Waarom weet Google er verder NIEMAND nog van de patch maar hier wel?
Zelfs op GTAforums.com staat dat de patch nog niet uit is.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Verwijderd
benchmark :
Statistics
Average FPS: 42.76
Duration: 37.12 sec
CPU Usage: 79%
System memory usage: 60%
Video memory usage: 92%
Graphics Settings
Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Statistics
Average FPS: 42.76
Duration: 37.12 sec
CPU Usage: 79%
System memory usage: 60%
Graphics Settings
Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Jawel hoor...DutchManticore schreef op zondag 14 december 2008 @ 15:31:
net ontdekt dat op GTAForums ook de oplossing staat voor de missing textures, namelijk het downloaden van een memory cleaner programma (bv MEMTURBO), dat dan elke 30sec het geheugen "cleaned", dit verhelpt de memory leak in GTA4 (het is natuurlijk een tijdelijke oplossing maar ik heb in ieder geval weer textures)
Geen problemen hier. Wel betere performance na de nieuwe drivers te installeren:
PS. Q6600 geclocked op 3GHz, maar blijkbaar geeft het benchmarktool enkel de standaardclock van de processor weer.
Statistics Average FPS: 34.97 Duration: 37.63 sec CPU Usage: 67% System memory usage: 70% Video memory usage: 92% Graphics Settings Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz) Texture Quality: Medium Render Quality: High View Distance: 25 Detail Distance: 37 Hardware Microsoft® Windows Vista" Ultimate Service Pack 1 Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GT Video Driver version: 175.19 Audio Adapter: Luidsprekers (Creative SB X-Fi) Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz | Statistics Average FPS: 41.47 Duration: 37.13 sec CPU Usage: 71% System memory usage: 53% Video memory usage: 97% Graphics Settings Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz) Texture Quality: Medium Render Quality: High View Distance: 25 Detail Distance: 37 Hardware Microsoft® Windows Vista" Ultimate Service Pack 1 Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GT Video Driver version: 180.84 Audio Adapter: Luidsprekers (Creative SB X-Fi) Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz |
PS. Q6600 geclocked op 3GHz, maar blijkbaar geeft het benchmarktool enkel de standaardclock van de processor weer.
[ Voor 46% gewijzigd door YellowOnline op 14-12-2008 16:11 ]
Rockstar noemt de patch zelf een "title update", maar spreekt ook weer van "patch":DutchManticore schreef op zondag 14 december 2008 @ 15:31:
BronTITLE UPDATE
A title update is now available. It can be downloaded here or through Games For Windows - LIVE: http://www.rockstargames.com/support/IV/PC/patch/index.html
We recommend all users update to this patch.
Et is maar hoe je het wilt lezen.
Dat gevoel heb ik ook... maar de benchmark op 800x600 is zo goed als hetzelfde. Alleen de benchmark met grafische settings is iets beter...MsG schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:41:
Wel voelt het spel wat sneller...
Less = more
Verwijderd
Ik heb nog steeds last van vastlopers... De game ziet er prima uit en loopt verder ook goed, maar na ongeveer 2 minuten loopt het spel vast 
Heb nieuwe drivers geinstalleerd na eerst alles te cleanen met DriverCleaner, de GTA patch geinstalleerd en video recording uitgezet, maar toch blijft de game vastlopen.
Heeft iemand een idee wat te proberen?
Heb nieuwe drivers geinstalleerd na eerst alles te cleanen met DriverCleaner, de GTA patch geinstalleerd en video recording uitgezet, maar toch blijft de game vastlopen.
Zie mijn post iets hoger, waarschijnlijk ook je memory...Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:38:
Ik heb nog steeds last van vastlopers... De game ziet er prima uit en loopt verder ook goed, maar na ongeveer 2 minuten loopt het spel vast
WTF? Er zit een gekke bug in die patch of zo? Sinds ik die geïnstalleerd heb schiet (no pun intended) Nico automatisch na een date (waardoor het vriendinnetje wegloopt). Enkel een andere savegame laden helpt - geen andere manier om te stoppen met schieten. Dit gebeurde met 4 verschillende vriendinnen, na PC herstarten enz. dus hier is echt iets foutMelvinB schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:28:
[...]
Rockstar noemt de patch zelf een "title update", maar spreekt ook weer van "patch":
[...]
Bron
Et is maar hoe je het wilt lezen.

Edit: Yup, 'stuck key' in mijn geval:
LOOK / SPIN / STUCK KEY ISSUES
With the latest Title Update, some users are experiencing a Look/Spin/"Stuck Key" issue that interferes with user input. The workaround, described below, will restore Keyboard/Mouse and XInput (360) controller functionality. Support for DirectInput devices is currently limited.
We apologize for the inconvenience and appreciate your patience.
To fix the issue:
A1) Unplug any DirectInput controllers (gamepads, joysticks etc..)
A2) Reboot your computer
A3) Launch GTA IV
If the issue persists, the following instructions are provided as a guide to assist you in deleting the conflicting DirectInput drivers:
B1) Exit game
B2) Go to Start->Control Panel->System->Hardware Tab->Device Manager->Human Interface Devices
B3) Locate drivers for devices
B4) Delete drivers for devices
B5) Launch GTA IV
**Some users are able to reinstall the drivers for their DirectInput devices, with the device attached, and have found that it will work in game. If you do attempt to reinstall your device and the problem resurfaces, please follow steps B1-B5 again.
[ Voor 42% gewijzigd door YellowOnline op 14-12-2008 19:40 ]
Verwijderd
Is er misschien een goedwerkende patch voor de volgende bug:
Het scherm begint te bewegen
Je bedoelt de 'dronken' camera? Dat is een grapje van de makers die eigenlijk uitsluitend bij illegale kopieën te zien is...
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:36:
Is er misschien een goedwerkende patch voor de volgende bug:
1) Er is maar 1 patch dus waar heb je het over?
2) Het scherm beweegt bij mij altijd, zou gek zijn als het scherm niet zou bewegen.
Wees eens wat duidelijker
En inderdaad:
3) Gewoon de legale versie kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 14-12-2008 20:39 ]
niet gezegd dat daar effectief een pentium d inzit, gta herkent bij mij mijn cpu als een pentium 3 xeon om je een idee te geven (e7200 @ 3,3 in realiteit)Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 01:08:
[...]
Die processor is gewoon veel te traag, onder de minimum specs zelfs. Een core2duo op 2.8GHz is +/- 2 tot 4x zo snel.
Verwijderd
Maar ik heb geen last van missing textures. Zorgt die memory leak ook voor de vastlopers dan? Ik ga het in ieder geval wel proberen.Sjoerd schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:34:
[...]
Zie mijn post iets hoger, waarschijnlijk ook je memory...
Ik merk dat er textures ongeladen blijven, wanneer je de sliders tever naar rechts schuift. Dus dat ik, met mijn 512MB videokaart de textures op "1500MB" zet ofzo.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:43:
[...]
Maar ik heb geen last van missing textures. Zorgt die memory leak ook voor de vastlopers dan? Ik ga het in ieder geval wel proberen.
Gulfstream G650
Net GTA4 eens gebenchmarked op de pc van mijn oom/tante (voor hun inelkaar gezet);
Average FPS: 41.71
CPU Usage: 87%
System memory usage: 47%
Graphics Settings
Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series (HD4850 @ stock)
Video Driver version: 6.14.10.6879
Intel Pentium III Xeon-processor (E8400 @ stock 3,0Ghz)
Average FPS: 41.71
CPU Usage: 87%
System memory usage: 47%
Graphics Settings
Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series (HD4850 @ stock)
Video Driver version: 6.14.10.6879
Intel Pentium III Xeon-processor (E8400 @ stock 3,0Ghz)
Ik hoop dat ze meer met dat ding doen dan alleen internet bankieren?Tortelli schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:06:
Net GTA4 eens gebenchmarked op de pc van mijn oom/tante (voor hun inelkaar gezet);
...
[ Voor 47% gewijzigd door BastiaanN op 14-12-2008 22:07 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Wow best wel een verbetering, maar volgens mij niet alleen door de patch:
Oud, toen ik hem net had geinstalleerd laatst
Oud, toen ik hem net had geinstalleerd laatst
Net gebenchdStatistics
Average FPS: 21.30
Duration: 37.14 sec
CPU Usage: 63%
System memory usage: 59%
Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)
View Distance: 67
Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GTX
Audio Adapter: SoundMAX HD Audio
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz
Statistics
Average FPS: 29.93
Duration: 37.19 sec
CPU Usage: 81%
System memory usage: 56%
Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)
View Distance: 68
Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GTX
Audio Adapter: SoundMAX HD Audio
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Core i7 (920), Triple Channel, en een HD4870 of een vergelijkbare kaart? Ik heb vanavond een soortgelijk systeem besteld, en vraag me af wat ik voor resultaten kan verwachten.
Verwijderd
Bij mij ook, heb een e8400. Maar dat staat er bij hem niet bij, en hij heeft een Sigmatel onboad geluidschip die vrij regelmatig voorkomt bij dergelijke pc's.sprankel schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:42:
[...]
niet gezegd dat daar effectief een pentium d inzit, gta herkent bij mij mijn cpu als een pentium 3 xeon om je een idee te geven (e7200 @ 3,3 in realiteit)